Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:38
spartacusNLD schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 13:25:
Spoiler geïnstalleerd. van AliExpress, maar dan wel de vernieuwde versie gebaseerd op de vernieuwde model 3 performance spoiler.
Ziet er goed uit. Linkje welke je gekocht hebt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:22
Ja, ik heb er 4 die nu volwassen zijn. Wel gereden met wat collega’s busjes noemden (Sharan, C8, Galaxy), maar nooit met rubberen matten.
Wij hadden een stofzuiger.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:05
Tommie12 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 20:20:
[...]

Ja, ik heb er 4 die nu volwassen zijn. Wel gereden met wat collega’s busjes noemden (Sharan, C8, Galaxy), maar nooit met rubberen matten.
Wij hadden een stofzuiger.
Ha, ik heb hetzelfde aantal. Maar nog allemaal onder de 10. Passen niet allemaal meer in de model 3, dus de tweede auto is een 7-zitter en dat is een wat oudere bak (mazda cx-9). Ik kon het weer niet over mijn hart verkrijgen om een ‘busje’ te kopen. Wilde de nieuwe 3 een beetje netjes houden en vind zelf de matten eigenlijk wel leuk staan.

Zo zie je maar.. smaken verschillen :)

Maargoed, back ontopic maar weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:21
@Siluro Ik heb ook de rubberen mattenset gekocht bij mijn model y. Zeker als we van het strand komen en kinderen moeten rijden van en naar de sport is het met minder weer makkelijk schoonhouden.

En persoonlijk vind ik het ook wel mooi staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-06 12:38
De zomervakantie komt alweer in beeld en ik ben op zoek naar goeie dakdragers en een dakkoffer voor de Model 3 Highland.

Is er consensus wat de beste dakdragers zijn en een goede dakkoffer?

Ik lees in dit en het andere tesla topic dat Farad goede dakdragers maakt, maar gezien het een panoramadak is, twijfel ik of ik niet de officiële dakdragers moet kopen van Tesla zelf.

Moet ik dan deze hebben https://mijn-tesla.com/co...rager-tesla-model-3-farad?

En hebben jullie suggesties voor een goede dakkoffer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:22

ChUcKiE

Dus........

Ik zou gewoon die van Tesla zelf nemen . Ik heb 3 ook en het is gewoon goede kwaliteit en geen gedoe of angst voor je panorama dak.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• marc0_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:04
Ik heb een wat minder gebruikelijke accessoire geïnstalleerd, een LEDbar, op een model S. Aangezien ik het in dit topic nog niet gevonden heb en dit ook op model 3/y past dacht ik wellicht past het hier en helpt het anderen die iets dergelijks zoeken.
Ik ga namelijk volgende maand een roadtrip naar de Noordkaap doen en ik kreeg de tip om zoveel mogelijk licht te installeren om iig de elanden te zien langs de weg. Nog getwijfeld of we met onze 'oude' model S 75D (AWD) zouden gaan of de model 3 LR RWD die volgende week opgehaald wordt. Toch maar voor de voordelen van de AWD gekozen.
In NL kon ik wel diverse LEDbars vinden maar geen systeem om het aan te sluiten op het BUS systeem van de auto. En ik heb geen zin om een aparte schakelaar te monteren vanwege (oa) het gedoe om een kabel van de motorruimte de cabine in te krijgen. En toen kwam ik erachter dat in Noorwegen en Zweden er standaard oplossingen zijn. Je kunt een XBB dongle nemen bijv. Dit is een universele dongle met een programmeerbaar relais waar je zelf kunt kiezen op basis van welk BUS-signaal je iets wilt schakelen en kan dus gebruikt worden hiervoor. Daarnaast voor Tesla kun je een 'ALC adapter' kopen. Deze sluit je aan op de stekker van je koplamp en heeft geschakelde uitgang welke een relais voor een lamp schakelt obv grootlicht signaal. Versie 3.0 is ook geschikt voor de matrix koplamp van de huidige tesla's.
Voor de LEDbar gekozen voor een Lumen S20 van 169W en ruim 22.000lumen lichtopbrengst.
Uiteindelijk bij bilkomponenter.no op black friday een bouwpakket gekocht met de Lumen , maatwerk (3D print) beugels voor de voorbumper, relais en dus een ALC adapter voor totaal €450. Voor het inbouwen hebben ze een vrij uitgebreide omschrijving op de website. de halve voorkant moet uit elkaar maar is op zich niet ingewikkeld of heel veel werk. Ik ben 2,5 uur bezig geweest en vooral om de bekabeling een beetje te fatsoeneren. Lichtopbrengst gigantisch 8) en het licht schakelt mee met grootlicht. erg blij mee.

Hier nog wat foto's van het resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xfujGAyS_ZPKio1AxPQtI7hNKgk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gEoIdLQ4lANxB97tzqfc36sf.jpg?f=fotoalbum_tile
Frunk verwijderd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/743rQmoyr_Lcp0kM9SBBijZyJi0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xYMXeTpKwV1fad4gRLSQQUJL.jpg?f=fotoalbum_tile
ALC en relais Aangesloten op accu
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2cT4okCJ-MMwNQL8xRuh3OoFhGU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qNQTALmntjnQ2QKnlckKBypy.jpg?f=fotoalbum_tile
ALC op koplamp aangesloten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HzCNwMd8keuhn9g8OMMnr3wFPNg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PFydnaw9Xf1LpX2paZVRSXIS.jpg?f=fotoalbum_tile
Resultaat. Lamp is net zo breed als nummerplaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/auhNfC9b427Ju-KCDXp4Th5PKsg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CMBMnWK2Fin8UhPIYjh4ViT2.jpg?f=fotoalbum_tile
Helaas nog geen mogelijkheid gehad om in het donker een fatsoenlijke foto te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 07:45

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbnw
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16:47
marc0_ schreef op zondag 15 december 2024 @ 13:40:
Ik heb een wat minder gebruikelijke accessoire geïnstalleerd, een LEDbar, op een model S. Aangezien ik het in dit topic nog niet gevonden heb en dit ook op model 3/y past dacht ik wellicht past het hier en helpt het anderen die iets dergelijks zoeken.
Ik ga namelijk volgende maand een roadtrip naar de Noordkaap doen en ik kreeg de tip om zoveel mogelijk licht te installeren om iig de elanden te zien langs de weg. Nog getwijfeld of we met onze 'oude' model S 75D (AWD) zouden gaan of de model 3 LR RWD die volgende week opgehaald wordt. Toch maar voor de voordelen van de AWD gekozen.
In NL kon ik wel diverse LEDbars vinden maar geen systeem om het aan te sluiten op het BUS systeem van de auto. En ik heb geen zin om een aparte schakelaar te monteren vanwege (oa) het gedoe om een kabel van de motorruimte de cabine in te krijgen. En toen kwam ik erachter dat in Noorwegen en Zweden er standaard oplossingen zijn. Je kunt een XBB dongle nemen bijv. Dit is een universele dongle met een programmeerbaar relais waar je zelf kunt kiezen op basis van welk BUS-signaal je iets wilt schakelen en kan dus gebruikt worden hiervoor. Daarnaast voor Tesla kun je een 'ALC adapter' kopen. Deze sluit je aan op de stekker van je koplamp en heeft geschakelde uitgang welke een relais voor een lamp schakelt obv grootlicht signaal. Versie 3.0 is ook geschikt voor de matrix koplamp van de huidige tesla's.
Voor de LEDbar gekozen voor een Lumen S20 van 169W en ruim 22.000lumen lichtopbrengst.
Uiteindelijk bij bilkomponenter.no op black friday een bouwpakket gekocht met de Lumen , maatwerk (3D print) beugels voor de voorbumper, relais en dus een ALC adapter voor totaal €450. Voor het inbouwen hebben ze een vrij uitgebreide omschrijving op de website. de halve voorkant moet uit elkaar maar is op zich niet ingewikkeld of heel veel werk. Ik ben 2,5 uur bezig geweest en vooral om de bekabeling een beetje te fatsoeneren. Lichtopbrengst gigantisch 8) en het licht schakelt mee met grootlicht. erg blij mee.

Hier nog wat foto's van het resultaat.

[Afbeelding]
Frunk verwijderd
[Afbeelding]
ALC en relais Aangesloten op accu
[Afbeelding]
ALC op koplamp aangesloten

[Afbeelding]
Resultaat. Lamp is net zo breed als nummerplaat.
[Afbeelding]
Helaas nog geen mogelijkheid gehad om in het donker een fatsoenlijke foto te maken.
Mooi gedaan. Ik snap helemaal je behoefte om het te laten werken via je normale verlichting. Dat is toch netter dan een apart knopje.

Houd je nog ergens een reisverslag bij van je trip naar het noorden?
Veel plezier alvast met deze mooie trip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Zijn er naast de Samsung T7/T5 nog meer bekende goed werkende SSD's?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• superduper1969
  • Registratie: December 2005
Dit is het geworden voor mijn Model Y 2025:
8 Mudgards
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hm-XUqd65nQlW-kjnnpJGquneqw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yOImzbLoG8yIiuayov7b4keq.jpg?f=fotoalbum_large
Carbon look spoiler was super makkelijk te monteren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xvBeVY-W9vIK6jxH78bYLtLRCHE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EIA6IBRK5X60Q57hBjcbS3Mw.jpg?f=user_large
Docking + SSD
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M6jStcHyOfmGoQ8_9PfrDqayrvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nfGvhEH8O550JrTTUDFWYxfx.jpg?f=fotoalbum_large
Dual USB C USB Telefoon Hub Het schuifje kan dicht, kleur klopt aardig en telefoon laad supersnel op.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/unSgXrLaAxTvyZXjTN6Zse0AEJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cmmfbmRvRMx9830t8MJbEdqg.jpg?f=fotoalbum_large
Telefoon houder (dit vind ik een veel betere plek)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uup0C0SQDRLXCEafwrJG8mYGr_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1saROO3Aw1uQxr4sMbBb3m3M.jpg?f=fotoalbum_large
Moest er nog wel een Magsafe Compatible ring er bij doen.

MTVenus V151 HW-P1 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:13
superduper1969 schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:05:
Dit is het geworden voor mijn Model Y 2025:
8 Mudgards
[Afbeelding]
Carbon look spoiler was super makkelijk te monteren.
[Afbeelding]
Docking + SSD
[Afbeelding]
Dual USB C USB Telefoon Hub Het schuifje kan dicht, kleur klopt aardig en telefoon laad supersnel op.
[Afbeelding]
Telefoon houder (dit vind ik een veel betere plek)
[Afbeelding]
Moest er nog wel een Magsafe Compatible ring er bij doen.
Huh, heb je de mudflaps ook voor achteruit rijden gemonteerd? Dat heb ik nog nooit gezien. Waarom is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper1969
Rogar schreef op maandag 16 december 2024 @ 17:13:
[...]

Huh, heb je de mudflaps ook voor achteruit rijden gemonteerd? Dat heb ik nog nooit gezien. Waarom is dat?
Gewoon, omdat ik het wel grappig vond staan en voor dat bedrag was de beslissing zo gemaakt. :P

MTVenus V151 HW-P1 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Ik heb een leuk ambient lightning setje voor mijn MY op Ali gekocht.
Is een fraai setje met led strip voor gehele breedte dashboard én eentje die de twee telefoon laders in middenconsole verlicht én 4 meekleurende voet verlichtingen.
Ook zit in de controller (zwarte kastje) een aanwezigheidssensor ingebouwd. Geheel schakelt dus in zodra je instapt en 60 sec na weg gaan uit.

Dat werkt fraai en mooier dan vele andere setjes waarbij je zo'n aanwezigheidssensor nog los als usb koppelstuk bij moet kopen, grotere wirwar kabels etc
Ook hebben vele anderen geen (instant meekleurende en via app dus ook instelbare) voet verlichting.
En al helemaal niet voor de achter passagiers (daar zit standaard nml geen verlichting).
Kortom, leuk setje.

Nog niet ingebouwd maar thuis op usb getest.
Werkt goed. Met een of andere Chinese Android app BLEDIM2.
Echt bizar hoe veel toffe animaties de set kan maken. Mooie vloeiende lijnspellen/kleurverlopen etc. Je kan het zo gek niet bedenken of het kan.
Maar goed in praktijk ga ik natuurlijk gewoon één rustige egale kleur instellen. Niks knipperends of bewegends tijdens het rijden.

Enige wat ik minder leuk vind is dat er altijd een standaard opstart animatie in zit. En of andere regenboog bewegende ,alle kleuren verlopende drukke animatie. Ziet er fraai uit maar niet mijn smaak.
Daarna keert setje dan wel naar de ingestelde eigen wens.

Ik wil van die opstart animatie af.
Óf iets anders rustigers zoals bijv zo'n eenmalige beweging van de kitt (nightrider) en dan naar je eigen kleur setting toe.

Kan het nergens in app vinden.
Maar heb op youtube wel eens andere opstart animaties gezien.

Hoe kan dat? Welke app?

Iemand hier ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/flGMmnGX5ADGlS-wy2Q3lib5eSc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BtW1Z6rPgi99OiDCcBnUlKWv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Allewijn op 16-12-2024 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinDH1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:44
Allewijn schreef op maandag 16 december 2024 @ 20:09:
Ik heb een leuk ambient lightning setje voor mijn MY op Ali gekocht.
Is een fraai setje met led strip voor gehele breedte dashboard én eentje die de twee telefoon laders in middenconsole verlicht én 4 meekleurende voet verlichtingen.
Ook zit in de controller (zwarte kastje) een aanwezigheidssensor ingebouwd. Geheel schakelt dus in zodra je instapt en 60 sec na weg gaan uit.

Dat werkt fraai en mooier dan vele andere setjes waarbij je zo'n aanwezigheidssensor nog los als usb koppelstuk bij moet kopen, grotere wirwar kabels etc
Ook hebben vele anderen geen (instant meekleurende en via app dus ook instelbare) voet verlichting.
En al helemaal niet voor de achter passagiers (daar zit standaard nml geen verlichting).
Kortom, leuk setje.

Nog niet ingebouwd maar thuis op usb getest.
Werkt goed. Met een of andere Chinese Android app BLEDIM2.
Echt bizar hoe veel toffe animaties de set kan maken. Mooie vloeiende lijnspellen/kleurverlopen etc. Je kan het zo gek niet bedenken of het kan.
Maar goed in praktijk ga ik natuurlijk gewoon één rustige egale kleur instellen. Niks knipperends of bewegends tijdens het rijden.

Enige wat ik minder leuk vind is dat er altijd een standaard opstart animatie in zit. En of andere regenboog bewegende ,alle kleuren verlopende drukke animatie. Ziet er fraai uit maar niet mijn smaak.
Daarna keert setje dan wel naar de ingestelde eigen wens.

Ik wil van die opstart animatie af.
Óf iets anders rustigers zoals bijv zo'n eenmalige beweging van de kitt (nightrider) en dan naar je eigen kleur setting toe.

Kan het nergens in app vinden.
Maar heb op youtube wel eens andere opstart animaties gezien.

Hoe kan dat? Welke app?

Iemand hier ervaring mee?

[Afbeelding]
Heb je hier toevallig een linkje naar? En waar komt de voeding vandaan? Die bekabeling zie je niet lopen?

3060Wp Zuid (LG) | 2kW Sunny Boy (SMA), aanpassing gepland naar ZO/ZW 7kWp | Tesla Model Y RWD 2025 | Hyundai Ioniq Electric 38kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
RobinDH1 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 00:37:
[...]

Heb je hier toevallig een linkje naar? En waar komt de voeding vandaan? Die bekabeling zie je niet lopen?
Er zit bekabeling (voldoende lengte en connectoren) bij om vanaf de controller box naar alle vier de voet verlichtingen te lopen. Zie je idd niet op deze afbeelding.

De controller komt in je dashboard kastje op de originele usb poort daar.
Linkje zoek ik ff voor je op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:54

Damian

Insane Obtrusion

Belecthor schreef op zondag 15 december 2024 @ 10:26:
De zomervakantie komt alweer in beeld en ik ben op zoek naar goeie dakdragers en een dakkoffer voor de Model 3 Highland.

Is er consensus wat de beste dakdragers zijn en een goede dakkoffer?

Ik lees in dit en het andere tesla topic dat Farad goede dakdragers maakt, maar gezien het een panoramadak is, twijfel ik of ik niet de officiële dakdragers moet kopen van Tesla zelf.

Moet ik dan deze hebben https://mijn-tesla.com/co...rager-tesla-model-3-farad?

En hebben jullie suggesties voor een goede dakkoffer?
Ik heb op mijn MY en eigenlijk al mijn auto's daarvoor de dakdragers van Faradbox gebruikt. Koop ze ook altijd bij hun rechtstreeks en niet bij AliExpress dozenschuivers Tesland en Mijn Tesla e.d., wat een stel oplichters zijn dat...

https://www.faradbox.nl/

Ik heb nu op de M3 voor weinig (140 euri :o) een set originele Tesla dragers op de kop kunnen tikken, anders was ik denk ik weer voor de Faradbox dragers gegaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Damian op 18-12-2024 11:35 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
superduper1969 schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:05:
kleur klopt aardig en telefoon laad supersnel op.
Bedankt voor de foto's en links ! Mooie spullen.
Lees ik het goed dat het opladen maximaal 27 W is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Wil graag wat organisers voor de center console, bekerhouders en armsteun kopen. Als ik zo kijk dan zie ik vooral veel aliexpress rebrand op Amazon en spullen van Spigen. Dat is natuurlijk flink duurder, wie van jullie hebben goede ervaringen met een bepaalde setje en kunnen iets aanbevelen?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

SirLenncelot schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:17:
Wil graag wat organisers voor de center console, bekerhouders en armsteun kopen. Als ik zo kijk dan zie ik vooral veel aliexpress rebrand op Amazon en spullen van Spigen. Dat is natuurlijk flink duurder, wie van jullie hebben goede ervaringen met een bepaalde setje en kunnen iets aanbevelen?
Zijn prima bevallen:

https://nl.aliexpress.com/item/1005004495435775.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper1969
Plenkske schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:44:
[...]

Bedankt voor de foto's en links ! Mooie spullen.
Lees ik het goed dat het opladen maximaal 27 W is ?
Ja, dat is dus supersnel op een Samsung A54 die ik heb maar natuurlijk traag in verhouding tot Chinese merken die 60, 80 of 120w halen. Maar meestal zit ik toch langer in de auto dus hij is altijd vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Is er nog een verschil tussen Y 2023 en Y 2025 (auto komt vrijdag)? Omdat de omschrijving het specifiek over 22/23 heeft?

Kan met een korte zoekopdracht alleen topicsover 2021 refresh vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:41
SirLenncelot schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:17:
Ik had in mijn oude M3P wat bakjes van Ali, in mijn nieuwe M3P die van Spigen. Die zijn kwalitatief echt een stuk beter dan die van Ali.

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:36
Ik zoek voor een Model 3 2024 voor de kofferbak nog een goeie rubber mat. Destijds voor het interieur een set van Taptes besteld, maar die leveren niet de losse items voor achterin. Iemand tips voor een goed alternatief? Ik zag dat Spigen wel een losse mat levert.

Verbaas mij wel over de prijzen. Als je achterin en de frunk wilt hebben dan betaal je zo 100 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-06 18:46
SL65 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:42:
Ik zoek voor een Model 3 2024 voor de koffedeze rbak nog een goeie rubber mat. Destijds voor het interieur een set van Taptes besteld, maar die leveren niet de losse items voor achterin. Iemand tips voor een goed alternatief? Ik zag dat Spigen wel een losse mat levert.

Verbaas mij wel over de prijzen. Als je achterin en de frunk wilt hebben dan betaal je zo 100 euro.
Ik weet niet of deze voor de trunk past? En deze voor de Frunk. Ik heb ze voor de Model Y en past prima en niet duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Laatst online: 21-06 13:31
SL65 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:42:
Ik zoek voor een Model 3 2024 voor de kofferbak nog een goeie rubber mat. Destijds voor het interieur een set van Taptes besteld, maar die leveren niet de losse items voor achterin. Iemand tips voor een goed alternatief? Ik zag dat Spigen wel een losse mat levert.

https://a.aliexpress.com/_EwvINE4

M3P 24'

• SirLenncelot
  • Niet online
Mackeessie schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:25:
[...]

Ik weet niet of deze voor de trunk past? En deze voor de Frunk. Ik heb ze voor de Model Y en past prima en niet duur.
Dan kom je in de kofferbak niet meer direct aan de extra laadruimte, of zie ik dat verkeerd?

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 13:53

NightHawk4

Lotte is Liev :>

SirLenncelot schreef op donderdag 19 december 2024 @ 17:06:
[...]

Dan kom je in de kofferbak niet meer direct aan de extra laadruimte, of zie ik dat verkeerd?
Dan moet je die 'loodzware' mat inderdaad even optillen. :O
Je moet anders ook altijd de afdekking optillen want je kan er niet direct bij :9

Bij ons lag daar toch altijd de backup zooi die we bijna nooit nodig hadden. :+

• SirLenncelot
  • Niet online
NightHawk4 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 17:14:
[...]

Dan moet je die 'loodzware' mat inderdaad even optillen. :O
Je moet anders ook altijd de afdekking optillen want je kan er niet direct bij :9

Bij ons lag daar toch altijd de backup zooi die we bijna nooit nodig hadden. :+
Maar die mat blijft niet mooi vastzitten als je hem optilt, itt de bedekking die opvouwt en zo kan blijven staan. Plus dat je naast de mat ook de bedekking nog moet optillen. Allemaal extra handelingen. Hangt natuurlijk af van hoe vaak je erbij moet, maar kan me voorstellen dat dat niet persé handig is in alle gevallen.

Verder heb ik er geen oordeel over hoor. Kan me ook voorstellen dat het wel relaxed schoonhouden van de kofferbak is.

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 13:53

NightHawk4

Lotte is Liev :>

SirLenncelot schreef op donderdag 19 december 2024 @ 17:19:
[...]

Maar die mat blijft niet mooi vastzitten als je hem optilt, itt de bedekking die opvouwt en zo kan blijven staan. Plus dat je naast de mat ook de bedekking nog moet optillen. Allemaal extra handelingen. Hangt natuurlijk af van hoe vaak je erbij moet, maar kan me voorstellen dat dat niet persé handig is in alle gevallen.

Verder heb ik er geen oordeel over hoor. Kan me ook voorstellen dat het wel relaxed schoonhouden van de kofferbak is.
Zo'n mat 5 jaar lang in mijn M3 gehad en gewoon vol naar achter geklapt, bleef prima zitten.
Ja allemaal extra handelingen maar zoals gezegd ligt het er aan wat je allemaal in je trunk gooit.

Regelmatig met boodschappen doen lekken de blikjes of lege flesjes bier. Dan is zo'n mat echt heerlijk, even schoonspuiten en klaar.

• Mackeessie
NightHawk4 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 17:26:
[...]

Zo'n mat 5 jaar lang in mijn M3 gehad en gewoon vol naar achter geklapt, bleef prima zitten.
Ja allemaal extra handelingen maar zoals gezegd ligt het er aan wat je allemaal in je trunk gooit.

Regelmatig met boodschappen doen lekken de blikjes of lege flesjes bier. Dan is zo'n mat echt heerlijk, even schoonspuiten en klaar.
Inderdaad, even vuilnis, zanderig spul naar de grof vuil stort wegbrengen en daarna haal je hem uit de auto, schoon kloppen of afspuiten en weer schoon. En er onder blijft het schoon. Ga je op vakantie en wil je de onderbak goed indelen dan laat je hem thuis. In mijn vorige Tesla had ik ze niet en bij verkoop kostte het mij heel veel tijd om de trunk weer wat toonbaar te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Mackeessie op 19-12-2024 17:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
  • Laatst online: 21-06 13:31
Ik heb in de mat een sneetje gemaakt en daar de lus van de originele bedekking doorheen getrokken. Ik trek nu dus aan de lus de mat en originele bedekking in 1x omhoog.

De mat heeft een vouwrand dus vouwt netjes mee omhoog. Geen extra handeling nodig. :)

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Holiday update van Enhauto :*)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 07:45

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Mooie features! Het splitten van de lightstrip control is zeker fijn :)

De vorige update kreeg ik maar niet geinstalleerd. kreeg steeds een error. Fijn dat deze nu wel werkt, zojuist geinstalleerd :9

[ Voor 27% gewijzigd door spartacusNLD op 20-12-2024 16:18 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
En een functie speciaal voor de ex-BMW rijders >:)

EDIT: Ja precies ;)

[ Voor 19% gewijzigd door RaRo74 op 20-12-2024 16:17 ]

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LacsapOV
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23-06 22:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4hFKny1sGOGaXA2MoxJdxeVnt7w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sNqgZWRofLVSrLByLSXlcpOY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ALE5763CzcRfHgV-wrSm1Sah9FA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dYG7vqHeVaLJxhNmorv0CbEE.jpg?f=fotoalbum_large
Voldoet niet helemaal aan mijn standaarden maar dat plastic was ook niet wat. Misschien trek ik het er later wel een keer weer af.

Loria Duo 6008, 3300wp oost, 4290wp west, Tesla Model Y LR RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 18-06 15:10
Ik weet niet of het al is genoemd, maar er is nu een actie bij Enhauto dat je 2 buttons bij orders boven de €100 krijgt. Daarnaast (mocht je eens eerder iets gekocht hebben) heb je een mail gehad deze week met 10% korting. Nu heb ik inclusief shipping 2 buttons en de knob voor €188. Geen idee hoe zich dit verhoudt tot de afgelopen BF deals, maar ik ben nu toch overstag gegaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LacsapOV
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23-06 22:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pPN_vsJyjxljpV9A1UKE4XsJSSA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LOlC6ONcLvrJd8Yg8gtwzXM7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lpF4Amz6Cutf_Q7eH9CjVWEfmtU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YPGCWWO3nEIy0yUzzdxSmxjZ.jpg?f=fotoalbum_large
Even een uurtje twee aluminium profielen afgerond en gepolijst. Veel beter zo, dit lijkt er meer op. Nu nog een ronde aluminium ring om de knob en het is pico bello.

Loria Duo 6008, 3300wp oost, 4290wp west, Tesla Model Y LR RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
LacsapOV schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 10:31:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Even een uurtje twee aluminium profielen afgerond en gepolijst. Veel beter zo, dit lijkt er meer op. Nu nog een ronde aluminium ring om de knob en het is pico bello.
Sow wat een verschil maakt dat. Ziet er meteen supernice uit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-06 23:47

GVR

mistermol schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 09:06:
Ik weet niet of het al is genoemd, maar er is nu een actie bij Enhauto dat je 2 buttons bij orders boven de €100 krijgt. Daarnaast (mocht je eens eerder iets gekocht hebben) heb je een mail gehad deze week met 10% korting. Nu heb ik inclusief shipping 2 buttons en de knob voor €188. Geen idee hoe zich dit verhoudt tot de afgelopen BF deals, maar ik ben nu toch overstag gegaan.
Voor een knob kom ik niet op die prijs. Voor een commander incl 2 gratis buttons op 190 met code bjorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
GVR schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 21:24:
[...]

Voor een knob kom ik niet op die prijs. Voor een commander incl 2 gratis buttons op 190 met code bjorn.
Ik zie inderdaad dat er iets niet klopt; het kortingsbedrag bij mij was 30€ ipv 20€. Geen idee hoe dat is gebeurd. Dan zal het idd normaal 200€ zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
mistermol schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 09:06:
Ik weet niet of het al is genoemd, maar er is nu een actie bij Enhauto dat je 2 buttons bij orders boven de €100 krijgt.
Nou lekker dan, net vorige week besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Nu online
jongetje schreef op zondag 22 december 2024 @ 08:43:
[...]

Nou lekker dan, net vorige week besteld...
Gratis retour?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Het is een Bulgaarse webwinkel, ik heb zo'n vermoeden dat die niet onder de Nederlandse wet koop op afstand vallen. Is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
jongetje schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:08:
[...]

Het is een Bulgaarse webwinkel, ik heb zo'n vermoeden dat die niet onder de Nederlandse wet koop op afstand vallen. Is niet anders.
Shipping vanuit Enhauto is al €19, ik betwijfel of er dan gratis retour is. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Nu online
jongetje schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:08:
[...]

Wel vergelijkbaar:
XIV. RETURN OF GOODS
11.1 According to Article 50, para. 1 of the Consumer Protection Act the User shall have the right to withdraw from the distance contract without giving any reason, without compensation or penalty and without bearing any costs whatsoever other than the costs provided for in Article 54, para. 3 and Article 55 of the Consumer Protection Act, within a period of 14 days from acceptance of the goods by the User or by a third party other than the carrier and indicated by the User - in the case of a sales contract. Return of goods beyond the specified period will not be accepted.
Maar helaas niet gratis:
11.8 The return of the goods shall be the sole responsibility of the User and therefore the risk of damage or loss shall be borne by the User until the goods the delivery of the goods to the Provider. All costs related to the return of the goods are at the expense of the User.
Dacht dat trouwens ook niet per se verplicht is, alleen dat het door veel webshops wel als service wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:24
Ik ben ook overstag gegaan en heb een Commander Gen 2 + 4 buttons + 2 gratis buttons gehaald.
Ben benieuwd hoe dit performed in een Model 3 Performance (2019). Weet nu nog niet precies wat ik er allemaal mee wil gaan doen, maar zodra die komt en eenmaal geïnstalleerd zit kom ik vast wel op ideeën.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

mistermol schreef op zondag 22 december 2024 @ 08:13:
[...]

Ik zie inderdaad dat er iets niet klopt; het kortingsbedrag bij mij was 30€ ipv 20€. Geen idee hoe dat is gebeurd. Dan zal het idd normaal 200€ zijn.
Ik kom voor de knob uit op EUR 292,22. haal je de knob en de losse commander niet door elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
GVR schreef op maandag 23 december 2024 @ 11:26:
[...]

Ik kom voor de knob uit op EUR 292,22. haal je de knob en de losse commander niet door elkaar?
Nee hoor, de knob is standalone 199,69€. Ik heb de commander zelf al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgaarts
  • Laatst online: 17-06 11:55
Volgende week wordt mijn MY geleverd, en zoek nu een paar simpele accessoires voor de hond in de trunk:-

- Kofferbak rolhoes; zie ze varierend in prijs van 30 to 200 EUR, iemand enig idee welke goed is?
- Kofferbakmat, bij voorkeur met bescherming voor dorpel als de hond erin klimt. Iemand ervaring met losse bescherming danwel uitklapbaar vanaf de mat?

Dank, Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

mistermol schreef op maandag 23 december 2024 @ 15:08:
[...]

Nee hoor, de knob is standalone 199,69€. Ik heb de commander zelf al.
Ah, nu begrijp ik het, dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-06 12:38
Wat is jullie ervaring met de dakdragers monteren op het dak van de Model 3? Ik zie dat ik de rubberen afdichting aan de kant moet duwen om de bout onder het glas te plaatsen voor de dakdrager, maar het lijkt me niet heel erg bevorderlijk voor het rubber. Ondanks dat het een leaseauto is wil ik liever geen gedoe met lekkage. Ik lees hier wel de horrorverhalen over het glas van het panoramadak dat kan breken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

De 30ste haal ik mijn nieuwe 2024 model Y LR op 🥳 nu heb ik bij mijn-tesla een commander een tesla knob besteld. Vraagje over de installatie.

1. Ik lees over drie plekken van installatie. Voor passagiers kant, middenconsole voorkant bij de bestuurdersstoel en achter op de middenconsole .

2. Ik lees ook dat er twee soorten kabels zijn , welke kabel zit er bij de versie van mijn-tesla?

3. Welke installatie raden jullie aan? Of kan er /moet bij een Y 2024? Ik las dat er bepaalde functionaliteiten niet werken bij bepaalde installaties

Heb zitten googlen maar krijg weinig duidelijkheid

I reject your reality and substitute my own!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Nu online
Volgens mij staat het halve topic hier vol met de opmerking dat je het het beste bij de passagier voor kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

gjcvro schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 22:25:
Volgens mij staat het halve topic hier vol met de opmerking dat je het het beste bij de passagier voor kunt doen.
Moet ik dan nog een aparte kabel er bij kopen?

I reject your reality and substitute my own!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiber44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-06 23:05
mkanon schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 22:16:
De 30ste haal ik mijn nieuwe 2024 model Y LR op 🥳 nu heb ik bij mijn-tesla een commander een tesla knob besteld. Vraagje over de installatie.

1. Ik lees over drie plekken van installatie. Voor passagiers kant, middenconsole voorkant bij de bestuurdersstoel en achter op de middenconsole .

2. Ik lees ook dat er twee soorten kabels zijn , welke kabel zit er bij de versie van mijn-tesla?

3. Welke installatie raden jullie aan? Of kan er /moet bij een Y 2024? Ik las dat er bepaalde functionaliteiten niet werken bij bepaalde installaties

Heb zitten googlen maar krijg weinig duidelijkheid
Rechtsvoor installeren is het advies. Ik heb dit filmpje gebruikt (is van M3 Highland, maar lijkt veel op MY). Een standaard set Knob+Commander bevat beide kabels waarvan je er maar één nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12:02
Belecthor schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 13:54:
Wat is jullie ervaring met de dakdragers monteren op het dak van de Model 3? Ik zie dat ik de rubberen afdichting aan de kant moet duwen om de bout onder het glas te plaatsen voor de dakdrager, maar het lijkt me niet heel erg bevorderlijk voor het rubber. Ondanks dat het een leaseauto is wil ik liever geen gedoe met lekkage. Ik lees hier wel de horrorverhalen over het glas van het panoramadak dat kan breken.
Ik heb model Y, maar principe is hetzelfde.
Rubber is soepel genoeg en dat deel van de bout maar enkele mm dik. Geen enkel probleem voor het rubber.
Tenslotte is het hier voor ontworpen.

De horrorverhalen over het glas van het panoramadak hebben betrekking op onjuiste montage. Dat komt erg nauw en de instructies zijn niet superduidelijk. Ik heb de Farad dragers overgenomen van iemand die mij de schade aan zijn glazen dak liet zien. Dat zag er niet uit en moest vervangen worden.
Essentie is dat de bouten op de juiste plek, bij de pijlen in het glas worden aangebracht en onder het metalen haakje en niet op andere plek onder het glas. Niets van de dakdrager mag in aanraking komen met het glas.
(en dan kan dat dus ook niet daardoor beschadigd worden).
Bij de Farad dragers is het zo dat ze voor zowel model Y als voor model 3 zijn, maar dat de montage verschilt. (Voor en achter omgewisseld). Dus echt opletten geblazen).

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Iemand een goed adresje voor een betaalbare mat zwarte Chrome Delete kit voor de model 3 2019?

Op Ali alleen maar Carbon meuk, wil gewoon mat zwart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Damian schreef op maandag 30 december 2024 @ 11:47:
Iemand een goed adresje voor een betaalbare mat zwarte Chrome Delete kit voor de model 3 2019?

Kan je toch (laten) wrappen?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

pjot1 schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:38:
[...]

Kan je toch (laten) wrappen?
Is dat een beetje goed zelf te doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunnikside
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-06 19:26
Damian schreef op maandag 30 december 2024 @ 11:47:

Deze heb ik besteld voor MY in het zwart, passen perfect!

https://nl.aliexpress.com...2yCA&gatewayAdapt=glo2nld

Edit: even op de plaatjes klikken voor het juiste model en kleur

[ Voor 6% gewijzigd door Bunnikside op 30-12-2024 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Damian schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:44:
[...]

Is dat een beetje goed zelf te doen dan?
Geen idee. Maar er zijn genoeg bedrijven die dat willen doen. Bij mijn model s was het al gedaan.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Bunnikside schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:54:
[...]

Deze heb ik besteld voor MY in het zwart, passen perfect!

https://nl.aliexpress.com...2yCA&gatewayAdapt=glo2nld

Edit: even op de plaatjes klikken voor het juiste model en kleur
Thanks, die heb ik al besteld, maar die zijn alleen voor de logo's. Ik wil ook de raamlijsten e.d. in het zwart hebben....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:16

DjVe

Hatsaflats!

Belecthor schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 13:54:
Gouden tip: gebruik een spuitflesje met wat water (en afwasmiddel). Daardoor blijft het rubber soepel en valt het mooi terug. Plaatsen is dan echt doodsimpel en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-06 23:22
Deze kofferbak mat vorig jaar ( 😇) ontvangen. Bleef een tijd hangen, maar toch gekomen uiteindelijk. Even op de grond laten ontkreukelen. Eigenlijk zelf niks voor hoeven doen. Perfecte pasvorm, bevalt erg goed. Dus mocht je nog een rubberen mat achterin willen hebben voor de complete Alpen taxi look, zeker doen.

https://a.aliexpress.com/_EHqn5b2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:44
Heeft er iemand ervaring met het activeren/inbouwen van de ongebruikte speakers (in een model 3 2019) met en setje van ali?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Pantoffel
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-06 17:28
Andere mensen ook het issue dat regeneratief remmen (Stopmodus = stilstaan) van het een op andere moment niet meer werkt?
Ik heb dit nu meermaals ervaren bij vertrek en vind het heel irritant en zelfs gevaarlijk dat ik gewoon blijf doorrollen terwijl ik gewend ben dat de auto vrij snel tot stilstand rolt.

MY2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
M.Pantoffel schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:22:
Andere mensen ook het issue dat regeneratief remmen (Stopmodus = stilstaan) van het een op andere moment niet meer werkt?
Ik heb dit nu meermaals ervaren bij vertrek en vind het heel irritant en zelfs gevaarlijk dat ik gewoon blijf doorrollen terwijl ik gewend ben dat de auto vrij snel tot stilstand rolt.

MY2024
Dat is bij iedereen. Komt door koude accu of volle accu. Zie ook de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Pantoffel
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-06 17:28
Rogar schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:31:
[...]

Dat is bij iedereen. Komt door koude accu of volle accu. Zie ook de handleiding.
Thanks makes sense

Wat ik niet begrijp is dat ze het dan niet tijdelijk compenseren met remkracht van de remmen, om toch hetzelfde rijgedrag te behouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
M.Pantoffel schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:43:
[...]

Thanks makes sense

Wat ik niet begrijp is dat ze het dan niet tijdelijk compenseren met remkracht van de remmen, om toch hetzelfde rijgedrag te behouden
Dat was eerst wel en later weer uit de software gehaald. Zoek anders even op regeneratief remmen in het model 3 en model y topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Plus zichtbaar met het extra icoontje op je scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Laatst online: 16:02
Ik heb op mijn S3XY commander de achter ventilatie op always on gezet. Met de kinderstoel triggeren de sensoren namelijk niet. Alleen werkt dit niet en blijft de verwarming achteraan uit. Is dit bij nog iemand zo?

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Broodro0ster schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 00:45:
Ik heb op mijn S3XY commander de achter ventilatie op always on gezet. Alleen werkt dit niet en blijft de verwarming achteraan uit. Is dit bij nog iemand zo?
Helaas bij mij ook niet. Vroeg mij al af of ik iets fout deed. :?

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfontein75
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:16
Vraagje mbt de trekhaak op een M3; ik heb de mijne bij aanschaf van de auto meegekocht (Oris). Met een fietsendrager erop schudt deze behoorlijk op en neer, zeker met een zwaardere fiets. Het lijkt alsof de haak zelf flext, het is in elk geval niet de drager zelf. Hebben er meer mensen last van?
Voor zover dit relevant is, betreft een 2024 Highland.

[ Voor 8% gewijzigd door mfontein75 op 04-01-2025 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Broodro0ster schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 00:45:
Ik heb op mijn S3XY commander de achter ventilatie op always on gezet. Met de kinderstoel triggeren de sensoren namelijk niet. Alleen werkt dit niet en blijft de verwarming achteraan uit. Is dit bij nog iemand zo?
Ook niet als je de gordel vastklikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Radiodurans schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 08:33:
[...]

Helaas bij mij ook niet. Vroeg mij al af of ik iets fout deed. :?
Thanks! Ik ga het even rapporteren bij Enhauto dan. Welk model heb jij? De mijne is een 2023 model 3 RWD.
Rogar schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 09:25:
[...]

Ook niet als je de gordel vastklikt?
Dat is net de feature van de Commander. Dat die verwarming/koeling achteraan altijd aangaat zonder dat een gordel of sensor ingedrukt is. Bv wanneer je isofix kinderstoelen hebt zoals ik die op een poot staan.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Broodro0ster schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 10:22:
[...]

Thanks! Ik ga het even rapporteren bij Enhauto dan. Welk model heb jij? De mijne is een 2023 model 3 RWD.

[...]

Dat is net de feature van de Commander. Dat die verwarming/koeling achteraan altijd aangaat zonder dat een gordel of sensor ingedrukt is. Bv wanneer je isofix kinderstoelen hebt zoals ik die op een poot staan.
Ik heb ook een isofixstoeltje staan en pas zodra ik de gordel erin klik gaat t scherm achter aan (en dus ventilatie ed). Vandaar dat ik het vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Rogar schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 13:09:
[...]

Ik heb ook een isofixstoeltje staan en pas zodra ik de gordel erin klik gaat t scherm achter aan (en dus ventilatie ed). Vandaar dat ik het vroeg.
Ja, dat kan ook. Maar de functie op de Commander (accessoires voor tesla en na de laatste firmware update) zorgt ervoor dat de ventilatie werkt zonder gordel. Maar dat lijkt dus niet goed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Broodro0ster schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 13:49:
[...]

Ja, dat kan ook. Maar de functie op de Commander (accessoires voor tesla en na de laatste firmware update) zorgt ervoor dat de ventilatie werkt zonder gordel. Maar dat lijkt dus niet goed te gaan.
Ik zie dat er wel een update is van de commander. Misschien is het gefixed daarmee 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speur
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-06 21:27
Vraagje, hebben jullie het ook dat je overdag kilometers lang met AP kan rijden zonder dat je het stuur aan hoeft te raken? In de avond krijg ik de vraag wel. Komt dit misschien door de commander?

[ Voor 178% gewijzigd door speur op 04-01-2025 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Nu online
Rogar schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 14:48:
[...]
Ik zie dat er wel een update is van de commander. Misschien is het gefixed daarmee 😃
Ik zit op v4.12.4 en bij mij werkt het niet.

Ander probleem is dat mijn interface gespiegeld is, gaat op geen enkele manier recht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V59m6CnkKJz022LdXzaty_rUfA4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6JR0KkekculmVyPNh7ZeDFMi.png?f=fotoalbum_large

/edit
Wacht dat laatste heet HUD mode, die was aangegaan… |:( O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Radiodurans op 04-01-2025 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speur
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-06 21:27
Radiodurans schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 15:08:
[...]

Ik zit op v4.12.4 en bij mij werkt het niet.

Ander probleem is dat mijn interface gespiegeld is, gaat op geen enkele manier recht:

[Afbeelding]

/edit
Wacht dat laatste heet HUD mode, die was aangegaan… |:( O-)
Dat wilde ik roepen, maar je was me voor.

[ Voor 13% gewijzigd door speur op 04-01-2025 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
[...]

Ik heb die gisteren gedaan, maar helaas hetzelfde. Op de discord las ik wel dat de ventilator zou aangaan zonder dat je het op het beeldscherm ziet, maar als ik voel, komt er nog steeds geen lucht uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Nu online
Broodro0ster schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 15:24:
[...]
Ik heb die gisteren gedaan, maar helaas hetzelfde. Op de discord las ik wel dat de ventilator zou aangaan zonder dat je het op het beeldscherm ziet, maar als ik voel, komt er nog steeds geen lucht uit.
Ja daar twijfelde ik ook over, maar als ik dan op het scherm de rear fan aanzet begint 'ie duidelijk meer geluid te maken en er komt meer warme lucht uit. Wellicht gaat 'ie alleen aan op de laagste stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
speur schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 15:02:
Vraagje, hebben jullie het ook dat je overdag kilometers lang met AP kan rijden zonder dat je het stuur aan hoeft te raken? In de avond krijg ik de vraag wel. Komt dit misschien door de commander?
Overdag houdt de camera in de auto in de gaten of je je hand( en) aan het stuur hebt ( Als je autopilot aan hebt). Dus als ze erop liggen ziet de camera dat en krijg je geen opmerking over het vasthouden van het stuur. 's Avonds ziet de camera het niet en moet je dus zo nu en dan een ruk aan het stuur geven of je handen er goed opleggen om interventies te voorkomen. Sommige nieuwe Tesla's schijnen infrarood lampjes bij de camera te hebben waardoor je camera in het donker je handen kunnen waarnemen. Die van mij niet ( Model Y mei 2023). Dit is al een paar keer voorbij gekomen in het Grote Tesla Model 3&Y Topic forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
[...]

Zonet even gereden. Hij gaat wel degelijk aan ook al geeft de auto het niet weer. Ik moest wel 1-2minuten wachten voordat ik iets voldoende. Er komt pas lucht uit een de warmtepomp voldoende opgewarmd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-06 11:26
Mackeessie schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 16:56:
[...]

Overdag houdt de camera in de auto in de gaten of je je hand( en) aan het stuur hebt ( Als je autopilot aan hebt). Dus als ze erop liggen ziet de camera dat en krijg je geen opmerking over het vasthouden van het stuur. 's Avonds ziet de camera het niet en moet je dus zo nu en dan een ruk aan het stuur geven of je handen er goed opleggen om interventies te voorkomen. Sommige nieuwe Tesla's schijnen infrarood lampjes bij de camera te hebben waardoor je camera in het donker je handen kunnen waarnemen. Die van mij niet ( Model Y mei 2023). Dit is al een paar keer voorbij gekomen in het Grote Tesla Model 3&Y Topic forum.
Mijn MY uit 2022 (China) heeft het wel. Komt die van jou dan wellicht uit Berlijn? Met mijn camera op de iPhone kan ik ze links en rechts zien zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
maharens schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 19:12:
[...]

Mijn MY uit 2022 (China) heeft het wel. Komt die van jou dan wellicht uit Berlijn? Met mijn camera op de iPhone kan ik ze links en rechts zien zitten.
Ja die van mij komt uit Berlijn. Kan je ze zien in parkeerstand of alleen met rijden? Ik heb alleen gekeken in parkeerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basto11
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:13
Mackeessie schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 19:56:
[...]

Ja die van mij komt uit Berlijn. Kan je ze zien in parkeerstand of alleen met rijden? Ik heb alleen gekeken in parkeerstand.
Je moet daarvoor in drive staan. Ik zie de lampjes bij mij, maar moet ‘s avonds nog steeds aan het stuur trekken. Het lijkt ook te maken te hebben met de hoek van de camera. Die is anders in de M3 dan de MY (ik heb een MY)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Mackeessie schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 16:56:
[...]

Overdag houdt de camera in de auto in de gaten of je je hand( en) aan het stuur hebt ( Als je autopilot aan hebt).
Nee het gaat echt alleen om druk. Knie onder het stuur kan ik gewoon blijven rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Laatst online: 23-06 11:26
Mackeessie schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 19:56:
[...]

Los van het feit dat ik ze heb (in stand D zichtbaar voor zover ik weet), merk ik dat ik 's avonds toch vaker meldingen krijg dat ie tegendruk wil voelen terwijl ik overdag alleen maar mijn hand in de buurt van het stuur hoef te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16-06 16:47
Ik ben aan het kijken om een Knob of Commander te kopen voor mijn MY 2024 RWD.
Wat vinden jullie zelf de leukste features and wat zouden jullie kopen?
Bedankt voor de info!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
MatteC schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 20:20:
Bedankt voor de info!
Ik heb sinds twee weken een commander met buttons en zou zelf aan alleen de commander genoeg gehad hebben voor AP hervatten, onderdrukken snelheidslimiet waarschuwing en uitzetten grootouder bij AP. De buttons zitten er nu wel in maar echt functioneel vind ik ze nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16-06 16:47
SirLenncelot schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 20:41:
[...]

Ik heb sinds twee weken een commander met buttons en zou zelf aan alleen de commander genoeg gehad hebben voor AP hervatten, onderdrukken snelheidslimiet waarschuwing en uitzetten grootouder bij AP. De buttons zitten er nu wel in maar echt functioneel vind ik ze nog niet.
Thx voor de info. AP hervatten gaat toch ook via hendel naast stuur? Waarom heb je daarvoor commander nodig als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
MatteC schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 22:29:
[...]

Thx voor de info. AP hervatten gaat toch ook via hendel naast stuur? Waarom heb je daarvoor commander nodig als ik vragen mag?
Met de commander gaat dat automatisch zodra, na de baan wissel, de richtingaanwijzer uitgaat start autopilot weer automatisch, na een aantal ingestelde seconden. Tevens gaat de autopilot uit als je sneller gaat rijden, dus gas geeft, dan 140 km/u en gaat automatisch weer aan als je onder de 140 km/uur komt. Zo ontloop je de "straf" van Tesla en hoef je niet eerst te stoppen om de autopilot weer in te kunnen schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:54
SirLenncelot schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 20:02:
[...]

Nee het gaat echt alleen om druk. Knie onder het stuur kan ik gewoon blijven rijden.
Beide eigenlijk. Het was altijd op basis van druk op het stuur (beetje ‘tegen sturen’), maar sinds een paar maanden wordt ook de camera gebruikt. Hierdoor is een hand op het stuur laten rusten zonder te sturen vaak al genoeg.
Dit kan je ook testen door je hand om het stuur te klemmen, maar dan met aan alle kanten een beetje ruimte, de auto is dan tegenwoordig al tevreden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
SirLenncelot schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 20:41:
[...]

Ik heb de Knob en gebruik hem vaak om de passagiers deur te openen als mijn vrouw in wil stappen, om de temperatuur aan te passen, dashboardkastje te openen en de passagiersstoel naar voren en achteren te bewegen. Ook om de ventilatie achter aan of uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Nu online
Ik heb de knob zo staan dat bij indrukken de richting naar rechts aan gaat. Handig op rotondes ivm de ontbrekende stalks. Nooit meer zoeken naar de knop.

[ Voor 3% gewijzigd door gjcvro op 04-01-2025 23:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR

GVR

MatteC schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 20:20:
Bedankt voor de info!
Je koopt niet een knob of Commander, je moet minimaal de commander kopen, en optioneel een knob (deze wordt overigens ook samen met de commander geleverd) en/of buttons. Ieder z'n voorkeur, ik heb aan de commander genoeg. Van de buttons (2 waren gratis bijgeleverd) heb ik er nu 1 achter het scherm geplakt om het dashboardkastje te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Laatst online: 20:17

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik wil een s3xy commander bestellen voor onze MY uit dec. 22.
Maar welke aansluiting moet ik kiezen, de voorkant of degene voor achterin?

Mijn gevoel zegt gezien het bouwjaar en de opties op de site dat die voorin goed moet zijn.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Pagina: 1 ... 25 ... 37 Laatste

Let op:
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.