Dan krijg je eerst een ideal linkje voordat je opdracht wordt uitgevoerd :-)
Denk dat het wel meevalt voor hen, ze zitten tenslotte rechtstreeks in de auto via de canbus met de commander.pimk schreef op donderdag 5 december 2024 @ 15:21:
Benieuwd of dit ook enig invloed gaat hebben op de producten van enhauto?
https://techpulse.be/nieu...r-voor-alternatieve-apps/
Inderdaad, dat soort functies worden gewoon direct aangestuurd via de auto. Dat gaat niet over een API.
Hebben jullie nog tips voor een goede tas om de laadsnoer in op te bergen?
[ Voor 17% gewijzigd door Xeor op 05-12-2024 20:05 ]
Ik dacht dat ik de enige was die ook alles al binnen heeft behalve de autoMaurice- schreef op donderdag 5 december 2024 @ 19:34:
M3 '24 startpakket is binnen! De buttons van Gen1 werken ook op Gen2 dus die kan ik mooi hergebruiken.
[Afbeelding]
RF1000 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:27:
[...]
Ik dacht dat ik de enige was die ook alles al binnen heeft behalve de auto
:strip_exif()/f/image/nyLdef917GfsltrcgaZtWKbQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoorde vandaag wel dat de nieuwe auto een kras op de bumper heeft. Dus al direct een afspraak om dit te laten repareren.
Loria Duo 6008, 3300wp oost, 4290wp west, Tesla Model Y LR RWD
Nope. Hier ook al een halve schap vol liggen met spullen, en ali komt komende dagen nog veel meer spulletjes brengen.RF1000 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:27:
[...]
Ik dacht dat ik de enige was die ook alles al binnen heeft behalve de auto
Wat heb jij zoal besteld? Ik ben niet verder gekomen dan wieldoppen, die ik overigens nog niet heb besteld, en een screenprotector voor zowel voor- als achterin.gjcvro schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:49:
[...]
Nope. Hier ook al een halve schap vol liggen met spullen, en ali komt komende dagen nog veel meer spulletjes brengen.
Ziet er goed uit. Is het logo een cover of een sticker waarbij je de originele logo moet weghalen?Maurice- schreef op donderdag 5 december 2024 @ 19:34:
M3 '24 startpakket is binnen! De buttons van Gen1 werken ook op Gen2 dus die kan ik mooi hergebruiken.
[Afbeelding]
voor de M3:Xeor schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:51:
[...]
Wat heb jij zoal besteld? Ik ben niet verder gekomen dan wieldoppen, die ik overigens nog niet heb besteld, en een screenprotector voor zowel voor- als achterin.
Centre cover voor de proton velgen, knob + buttons, spatlappen, cente cap logo stickers, afdekroosters voor onder stoelen, centre console opbergbak, krikpunten pucks bakjes links rechts trunk.
Zit te denken over drempelbescherming kofferbak en pillardelete. Ohja, winterwielen en trekhaak moet ook nog.
Wat dingetjes dus..
Het logo voor de voorkant is van metaal, de letters achter kunstof. Laat de originele logo's verwijderen en deze plakken. De combinatie quicksilver, matzwarte elementen en de originele hoogglans logo's vind ik persoonlijk niet zo mooi.Jmtpes schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:52:
[...]
Ziet er goed uit. Is het logo een cover of een sticker waarbij je de originele logo moet weghalen?
- haakse trekhaak adaptor (al vraag ik me af of dat nou zo handig is als je deze laat zitten. Is best laag)Xeor schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:51:
[...]
Wat heb jij zoal besteld? Ik ben niet verder gekomen dan wieldoppen, die ik overigens nog niet heb besteld, en een screenprotector voor zowel voor- als achterin.
- zwarte tesla letters
- zwart dual motor logo
- zwart tesla logo
- klitteband netjes voor over de ventilatieroosters onder de stoelen
- organizers
- mat zwarte spoler (onderweg)
- gen2 commander (buttons uit m'n huidige M3)
- trekhaak (afspraak gemaakt)
- tinten achterste ramen (afspraak gemaakt)
M3 LR AWD QS 19inch staat nu (hopelijk) op een boot. Nog geen VIN. Aflever indicatie december
Hebben mensen ervaring met zoeits als een kofferbak bumper beschermer?
https://nl.aliexpress.com/item/1005006311008987.html
Is het aan te raden voor een M3 2019?
Daarnaast die Commander Gen2, iedereen heeft het over de installatie bij de passagiers kant. Klopt het dat het bij het 2019 model alleen in de kofferbak kan? Als dat zo is dan weet ik welke ik ook nog ga bestellen.
Alvast bedankt.
Daarnaast die Commander Gen2, iedereen heeft het over de installatie bij de passagiers kant. Klopt het dat het bij het 2019 model alleen in de kofferbak kan? Als dat zo is dan weet ik welke ik ook nog ga bestellen.
Alvast bedankt.
Voor de winterbandenwissel heb ik de Aliexpress wieldoppen eraf gehaald, met veel moeite.
Bij twee is er een clip afgebroken. Ik moest daar echt flink aan gaan hangen om hem los te krijgen.
Op zich zijn ze wel weer terug te plaatsen en zitten stevig genoeg, maar als er nog 1 breekt, mogelijk bij de volgende wissel, dan is het einde verhaal voor wieldoppen.
Ze hebben wel al hun werk gedaan om velgschade te voorkomen, dat doen ze dan weer goed.
maar in iedergeval een aandachtspunt:strip_exif()/f/image/WBYxMNyvl7usCiiR09fCFETx.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij twee is er een clip afgebroken. Ik moest daar echt flink aan gaan hangen om hem los te krijgen.
Op zich zijn ze wel weer terug te plaatsen en zitten stevig genoeg, maar als er nog 1 breekt, mogelijk bij de volgende wissel, dan is het einde verhaal voor wieldoppen.
Ze hebben wel al hun werk gedaan om velgschade te voorkomen, dat doen ze dan weer goed.
maar in iedergeval een aandachtspunt
:strip_exif()/f/image/WBYxMNyvl7usCiiR09fCFETx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yslljMt9313xstmQwgSRTaFO.jpg?f=fotoalbum_large)
"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."
Plastic kan breekbaarder zijn bij lagere temperaturen.DarkHelmet schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:52:
Voor de winterbandenwissel heb ik de Aliexpress wieldoppen eraf gehaald, met veel moeite.
maar in iedergeval een aandachtspunt[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verwarmen (fohn, heet water e.d.) en in een verwarmde omving demonteren helpt.
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Ik heb mijn M3H nu ruim een jaar, en ik kan nog steeds niet zeggen dat ik echt gewend ben. Het is puur bij rotondes, half of 3 kwart rond. Nu woon ik ook wel een een rotonde rijke omgevinggjcvro schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:02:
[...]
En levering ergens februari/maart? Tegen die tijd hoop ik er aan gewend te zijn dat er geen stalks zijn
Dus ik heb ook de stalks gelijk besteld, eigenlijk alleen voor de linker, maar 2 incl commander was vreemd genoeg goedkoper dan 1 commander en de linker stalk.
Mijn Y uit Berlijn, vorige week geleverd, matcht wel qua kleur. Zullen dan inderdaad wel bepaalde batches zijn geweest.RickvdT schreef op donderdag 5 december 2024 @ 08:54:
[...]
Ik heb hetzelfde inderdaad. Knob en model Y uit maart dit jaar. Ik heb ze hier ook een bericht over gestuurd.
[...]
Het is dus een color match maar niet met de 2024 Model Y uit Berlijn, wat gezien hun herkomst wel het meest voor de hand liggend had moeten zijn. Het is inderdaad vooral als de zon erop staat dus ik heb het maar geaccepteerd. Blijft wel jammer anders had het echt een strakke accessoire met OEM look geweest.
:strip_exif()/f/image/v709MVwbNkYi11Fivq3ORSRL.jpg?f=fotoalbum_large)
op zich goede tip, ga ik volgende keer proberen. Al zal het wel lastig zijn een fohn te richten op de clip door de kleine openingen in de dop.RaRo74 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:29:
[...]
Plastic kan breekbaarder zijn bij lagere temperaturen.
Verwarmen (fohn, heet water e.d.) en in een verwarmde omving demonteren helpt.
Maar nogsteeds een workaround voor matige kwaliteit.
Ik heb nooit met een fohn of verwamde ruiten wieldoppen eraf hoeven trekken
"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."
Ook de standaard Gemini kan breken hoewel daar inmiddels 3 varianten van zijn.DarkHelmet schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:41:
[...]
op zich goede tip, ga ik volgende keer proberen. Al zal het wel lastig zijn een fohn te richten op de clip door de kleine openingen in de dop.
Maar nogsteeds een workaround voor matige kwaliteit.
Ik heb nooit met een fohn of verwamde ruiten wieldoppen eraf hoeven trekken
Heeft meer met de manier van bevestigen te maken zoals om de spaak of tussen de spaak.
Spontaan verliezen tijdens het rijden zit er in ieder geval niet in.
Andere merken kiezen er dan weer voor om te klemmen op de velgrand.
Heb ze ook besteld. 98 van de 100 keer gaat het goed maar in complexe situaties gaat het toch nog wel eens fout. Lijkt me heel fijn om weer gewone richtingaanwijzer te hebben. Ook de bediening van de TACC zal vast beter zijn als de knop indrukken wat ook nog wel eens misgaat. Doe het hoofdzakelijk uit veiligheids oogpunt, verkeerd of niet tijdig richting aangeven kan echt wel tricky zijn voor medeweggebruikers.SiErRa schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:37:
[...]
Ik heb mijn M3H nu ruim een jaar, en ik kan nog steeds niet zeggen dat ik echt gewend ben. Het is puur bij rotondes, half of 3 kwart rond. Nu woon ik ook wel een een rotonde rijke omgeving
Dus ik heb ook de stalks gelijk besteld, eigenlijk alleen voor de linker, maar 2 incl commander was vreemd genoeg goedkoper dan 1 commander en de linker stalk.
Ben nieuwsgierig!
M3H RWD, Zappi 3 fase, 9,8kWp Zuid, Zehnder Q450
Heb je een linkje naar de spoiler, de officiele vind ik te duur en er is veel keus op de aftermarket spoilers.RF1000 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 08:10:
[...]
- haakse trekhaak adaptor (al vraag ik me af of dat nou zo handig is als je deze laat zitten. Is best laag)
- zwarte tesla letters
- zwart dual motor logo
- zwart tesla logo
- klitteband netjes voor over de ventilatieroosters onder de stoelen
- organizers
- mat zwarte spoler (onderweg)
- gen2 commander (buttons uit m'n huidige M3)
- trekhaak (afspraak gemaakt)
- tinten achterste ramen (afspraak gemaakt)
M3 LR AWD QS 19inch staat nu (hopelijk) op een boot. Nog geen VIN. Aflever indicatie december
Net de commander ingebouwd. Het loskrijgen van het dashboard paneel ging wat lastiger dan in het filmpje, maar met iets meer geweld kwam het toch los. Verder geen problemen, dus max 15 minuten bezig geweest.
Ook handig dat je het instructie filmpje gewoon op het scherm kunt laten meelopen
Nu nog ff de buttons activeren en toekennen, maar het 1e ritje zonder het snelheidspiepje uit te hoeven zetten was heerlijk
Ook handig dat je het instructie filmpje gewoon op het scherm kunt laten meelopen
Nu nog ff de buttons activeren en toekennen, maar het 1e ritje zonder het snelheidspiepje uit te hoeven zetten was heerlijk

Lijkt me dat de enhance site goed aangeeft wat je voor je modeljaar moet bestellen. Zou daarop vertrouwen bij aanschaf.Daniel. schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:32:
Hebben mensen ervaring met zoeits als een kofferbak bumper beschermer?
Alvast bedankt.
https://teslaunch.net/nl/...8OS7tocpwJ4saAqhGEALw_wcBmattdice schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 14:14:
[...]
Heb je een linkje naar de spoiler, de officiele vind ik te duur en er is veel keus op de aftermarket spoilers.
Toevallig vandaag perfect ingepakt afgeleverd. Komt uit China. Geen douanekosten gehad.
Ziet er goed uit. Deze lijkt ook op de OEM met het "kuiltje" aan de linker en rechterkant.
[ Voor 5% gewijzigd door RF1000 op 07-12-2024 17:04 ]
Dankjewel! Fototje van eindresultaat?RF1000 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 17:04:
[...]
https://teslaunch.net/nl/...8OS7tocpwJ4saAqhGEALw_wcB
Toevallig vandaag perfect ingepakt afgeleverd. Komt uit China. Geen douanekosten gehad.
Ziet er goed uit. Deze lijkt ook op de OEM met het "kuiltje" aan de linker en rechterkant.
Even 2 newbie vragen:
Als ik de commander en de knob bestel (MY), kan ik dan alles wat ook met de losse knoppen kan? Of kun je daar nog extra/andere dingen aan koppelen?
Ik wil het oa. voor de continue autopilot, gaat de auto dan niet in de tijd van de baanwissel remmen als je je voet niet op het gas houd?
Als ik de commander en de knob bestel (MY), kan ik dan alles wat ook met de losse knoppen kan? Of kun je daar nog extra/andere dingen aan koppelen?
Ik wil het oa. voor de continue autopilot, gaat de auto dan niet in de tijd van de baanwissel remmen als je je voet niet op het gas houd?
Als je van baan wisselt blijft cruise control actief, dat is zowel nu als met de commander. Nu geef je geen gas, dan ook niet. Je verwisselt gewoon van strook en na een aantal seconden gaat AP weer aan.jongetje schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:36:
Even 2 newbie vragen:
Voor continue AP heb je de knob niet nodig, enkel de commander.jongetje schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:36:
Even 2 newbie vragen:
Ik ben ook benieuwd wat het doet met meer hobby-installaties, zoals TeslaMate. Dat heb ik hier nu op een raspberry pi draaien, weet niet of ik dat ga blijven doen als ik ervoor moet betalen.pimk schreef op donderdag 5 december 2024 @ 15:21:
Benieuwd of dit ook enig invloed gaat hebben op de producten van enhauto?
https://techpulse.be/nieu...r-voor-alternatieve-apps/
Staat als je wat beter kijkt dat je 10$ tegoed krijgt voor persoonlijk gebruik.basto11 schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:59:
[...]
Ik ben ook benieuwd wat het doet met meer hobby-installaties, zoals TeslaMate. Dat heb ik hier nu op een raspberry pi draaien, weet niet of ik dat ga blijven doen als ik ervoor moet betalen.
S3XY gaat nu proberen de melding te dempen bij het in/uit schakelen van AP. 👌
Als je veel van baan aan het wisselen bent is dat echt bloedirritant.
M3P 24'
Dus als ik auto sturen uitzet is mijn irritatie ook opgelost?mistermol schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:43:
[...]
Als je van baan wisselt blijft cruise control actief, dat is zowel nu als met de commander. Nu geef je geen gas, dan ook niet. Je verwisselt gewoon van strook en na een aantal seconden gaat AP weer aan.
Double press i.p.v. single press om AP te activeren instellen lost dit al op. Dan gaat hij bij baanwissel wel van AutoSteer af, maar blijft TACC aan.jongetje schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:36:
Single press is idd bloed irritant…
Overigens is met continue AP via de commander van enhauto het ook niet meer nodig om na de baanwissel handmatig AP weer aan te zetten. Ideaal
Durf te vragen, na mijn iPhone geüpdate te hebben en een update op de Tesla-app, ZOU het mogelijk zijn om een officiéle TEsla-app op mijn gen 5 Apllewatch te hebben.
Ik vind echter nergens iets terug.
Herkennen jullie dat?
Herkennen jullie dat?
Ga eens naar jouw watch app, misschien moet je hem daar nog manueel installeren. Dat was bij mij het geval omdat ik automatisch van apps op de watch heb uitstaan.pimk schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:18:
Durf te vragen, na mijn iPhone geüpdate te hebben en een update op de Tesla-app, ZOU het mogelijk zijn om een officiéle TEsla-app op mijn gen 5 Apllewatch te hebben.
Herkennen jullie dat?
Verder heb ik geen idee als ze een minimale watch versie vereisen. Zelf ik heb een series 9, dus vrij recent.
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023
De series 5 is niet gesupport want je moet minimaal WatchOS 11 hebben.pimk schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:18:
Herkennen jullie dat?
Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024
Ik heb een trekhaak aangevraagd bij Tesla en ben verbaasd dat ze deze op locatie komen monteren. Ik dacht dat ze dat handiger op een brug oid doen. Hebben meer mensen dat zo laten doen?
Heb het al wel vaker gelezen ja.jongetje schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:42:
Ik heb een trekhaak aangevraagd bij Tesla en ben verbaasd dat ze deze op locatie komen monteren. Ik dacht dat ze dat handiger op een brug oid doen. Hebben meer mensen dat zo laten doen?
Gewoon thuis voor de deur en een uurtje later is het klaar.jongetje schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:42:
RaRo74 in "Tesla Model 3 & Y Accessoires"
[ Voor 9% gewijzigd door RaRo74 op 09-12-2024 15:08 ]
Ik vraag me dan wel een beetje af hoe lang Tesla dit soort geintjes blijft "toestaan".Vissa66 schreef op zondag 8 december 2024 @ 12:56:
S3XY gaat nu proberen de melding te dempen bij het in/uit schakelen van AP. 👌
Denk dat ze zo een keer een grens overgaan en Tesla er een stokje voor gaat steken door het verkeer te encoden o.i.d. waar de commander van gebruik maakt.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Tesla geeft 3rd party bedrijven zoals Enhance toegang en goedkeuring tot deze aanpassingen. Dus ik denk niet dat ze er een stokje voor gaan steken.Damian schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:15:
[...]
Ik vraag me dan wel een beetje af hoe lang Tesla dit soort geintjes blijft "toestaan".
Denk dat ze zo een keer een grens overgaan en Tesla er een stokje voor gaat steken door het verkeer te encoden o.i.d. waar de commander van gebruik maakt.
Echter gaan er nu wel geruchten dat Tesla geld gaat vragen aan bedrijven zoals Enhance voor het gebruik van hun API, wat vermoedelijk op kan lopen tot 10tallen miljoenen per jaar voor een bedrijf zoals Enhance.
M3P 24'
De online API, niet de auto API.Vissa66 schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:40:
[...]
Tesla geeft 3rd party bedrijven zoals Enhance toegang en goedkeuring tot deze aanpassingen. Dus ik denk niet dat ze er een stokje voor gaan steken.
Echter gaan er nu wel geruchten dat Tesla geld gaat vragen aan bedrijven zoals Enhance voor het gebruik van hun API, wat vermoedelijk op kan lopen tot 10tallen miljoenen per jaar voor een bedrijf zoals Enhance.
OllieMongollie schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:40:
[...]
Mijn Y uit Berlijn, vorige week geleverd, matcht wel qua kleur. Zullen dan inderdaad wel bepaalde batches zijn geweest.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/xIXCKD38I3ckrfa6RSy6e0Ue.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier ook Y Berlijn, geen of niet waar te nemen kleurverschil.
Zojuist s3xy knob geïnstalleerd in model y rwd van sept dit jaar. Nu heb ik de commander aan de bestuurderskant geïnstalleerd bij de middenconsole. Nu wilde ik gelijk de Isa functie uitschakelen, maar nu geeft de app aan dat dit alleen mogelijk is bij "front installation". Heb ik de commander op de verkeerde plaats geïnstalleerd?
Klopt. Bij de middenconsole-installatie heb je minder functies. De front-installatie is lastiger, maar biedt wel meer functionaliteit.waslijn schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:25:
Zojuist s3xy knob geïnstalleerd in model y rwd van sept dit jaar. Nu heb ik de commander aan de bestuurderskant geïnstalleerd bij de middenconsole. Nu wilde ik gelijk de Isa functie uitschakelen, maar nu geeft de app aan dat dit alleen mogelijk is bij "front installation". Heb ik de commander op de verkeerde plaats geïnstalleerd?
Je hebt wel een andere kabelset nodig voor de front-installatie.
Er zit nog een kabelset bij. De front installatie is dan bij de deur van de bijrijder? Niet een hele handige naam want in mijn ogen zijn het allebei front installatiesBounceCloud schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:43:
[...]
Klopt. Bij de middenconsole-installatie heb je minder functies. De front-installatie is lastiger, maar biedt wel meer functionaliteit.
Je hebt wel een andere kabelset nodig voor de front-installatie.
Yes de deur van de bijrijder moet je hebbenwaslijn schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:49:
[...]
Er zit nog een kabelset bij. De front installatie is dan bij de deur van de bijrijder? Niet een hele handige naam want in mijn ogen zijn het allebei front installaties
De middenconsole aansluiting was ooit echt aan de achterkant van de middenconsole, beetje afhankelijk van je model year. Dus de terminologie is inderdaad wat verwarrend.waslijn schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:49:
[...]
Er zit nog een kabelset bij. De front installatie is dan bij de deur van de bijrijder? Niet een hele handige naam want in mijn ogen zijn het allebei front installaties
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Ik moet eerlijk bekennen dat het ook vooral opvalt als de volle zon erop schijnt. Dan is het vrij duidelijk dat bij mij de blauwe ondertoon mist in de kleur. De cup holder insert is een Ali express ding van 5 euro, die macht dus wel 100%. Dat maakt het toch een beetje jammerlijk.LacsapOV schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:22:
[...]
[Afbeelding]
Hier ook Y Berlijn, geen of niet waar te nemen kleurverschil.
:strip_exif()/f/image/mQrVeXcceL6BODlMM5D2cYpB.jpg?f=fotoalbum_large)
Yep, dat had ik gedaan inderdaad, maar vergeten te melden, sorry!Broodro0ster schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:34:
[...]
Ga eens naar jouw watch app, misschien moet je hem daar nog manueel installeren. Dat was bij mij het geval omdat ik automatisch van apps op de watch heb uitstaan.
Verder heb ik geen idee als ze een minimale watch versie vereisen. Zelf ik heb een series 9, dus vrij recent.
Ik ben toch geen fan van dat plastic. Je ziet er alles op, krast ook makkelijk, ik plak er Alcantara overheen.RickvdT schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:43:
[...]
Ik moet eerlijk bekennen dat het ook vooral opvalt als de volle zon erop schijnt. Dan is het vrij duidelijk dat bij mij de blauwe ondertoon mist in de kleur. De cup holder insert is een Ali express ding van 5 euro, die macht dus wel 100%. Dat maakt het toch een beetje jammerlijk.[Afbeelding]
die cup holder insert heb je toevallig een link daarvan? dank alvastRickvdT schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:43:
[...]
Ik moet eerlijk bekennen dat het ook vooral opvalt als de volle zon erop schijnt. Dan is het vrij duidelijk dat bij mij de blauwe ondertoon mist in de kleur. De cup holder insert is een Ali express ding van 5 euro, die macht dus wel 100%. Dat maakt het toch een beetje jammerlijk.[Afbeelding]
Edit:
Ik had hier een leuk stuk staan met foto's over mijn ervaringen met sound proofing van onze Tesla, maar helaas werd het niet gewaardeerd.
Ik had hier een leuk stuk staan met foto's over mijn ervaringen met sound proofing van onze Tesla, maar helaas werd het niet gewaardeerd.
[ Voor 100% gewijzigd door Devian op 11-12-2024 19:13 ]
https://wren.co/join/Devian
Mag ik vragen wat je hier ongeveer voor kwijt was?Devian schreef op woensdag 11 december 2024 @ 07:26:
Na alle aliexpress meuk hier maar weer eens een wat duurdere "accessoire".
Vorig jaar heb ik Sound Proofing laten plaatsen, dit zijn enkele foto's gemaakt door het bedrijf wat dit gedaan heeft.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn primaire reden om dit te doen was geluidskwaliteit/audiokwaliteit. Ik ga hier niet in allerlei wollige termen praten, het geluid klinkt gewoon beter dus die doelstelling is behaald.
Daarnaast was ik benieuwd wat het doet met perceptie van rijgeluid, en dat is gewoon erg afhankelijk van het soort rijgeluid en wat bvb de ondergrond is waar je op rijd. Ik kan in ieder geval dit erover zeggen:
Er is, zoals verwacht, geen impact op windgeruis.
Op bepaalde wegen is het verschil significant
Op andere wegen, ander luidruchtiger asfalt, is het verschil er bijna niet en hoor je nog steeds veel rijgeluiden. Het lijkt echter wel iets aangenamer geluid te zijn. Alsof de demping de tonen wat naar beneden brengt.
Al met al ben ik erg tevreden!
Bonusplaatje interieur:
[Afbeelding]
Dit lijkt mij ook wat te schelen met o.a. koelen of verwarmen, merk je dat het ook aangenamer is geworden?Devian schreef op woensdag 11 december 2024 @ 07:26:
Daarnaast was ik benieuwd wat het doet met perceptie van rijgeluid, en dat is gewoon erg afhankelijk van het soort rijgeluid en wat bvb de ondergrond is waar je op rijd. Ik kan in ieder geval dit erover zeggen:
Er is, zoals verwacht, geen impact op windgeruis.
Op bepaalde wegen is het verschil significant
Op andere wegen, ander luidruchtiger asfalt, is het verschil er bijna niet en hoor je nog steeds veel rijgeluiden. Het lijkt echter wel iets aangenamer geluid te zijn. Alsof de demping de tonen wat naar beneden brengt.
Al met al ben ik erg tevreden!
https://nl.aliexpress.com/item/1005006139651355.htmljefjef schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:44:
[...]
die cup holder insert heb je toevallig een link daarvan? dank alvast
Alstu. Hij is wel een stukje duurder nu zie ik.
Nee. Het is duur.DjVe schreef op woensdag 11 december 2024 @ 07:40:
[...]
Mag ik vragen wat je hier ongeveer voor kwijt was?
Kan ik niet echt wat over zeggen. Maar ik volg je gedachtengang, en logischerwijs zou je kunnen verwachten in de winter nu minder energie nodig te hebben om de auto te verwarmen.Daniel. schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:30:
[...]
Dit lijkt mij ook wat te schelen met o.a. koelen of verwarmen, merk je dat het ook aangenamer is geworden?
En hij is weer beschikbaar! Ik heb de set op jouw aanraden maar besteld. Nog tips voor installatie?kaka schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 22:17:
[...]
Deze. Deze sluit je aan via USB in je dashboard kastje. Zit een sensor bij die beweging detecteert en de ledstrip springt aan. Gaat automatisch uit na 30-40 sec als ik ben uitgestapt. Kleuren en verschillende modi in te stellen via een app/remote die je erbij krijgt.
Ook gelijk maar een USB hub besteld: https://www.amazon.nl/gp/product/B00Y211AFM
Sorry hoor, maar waarom dit soort onvriendelijke antwoorden?
Je post iets met foto's opeen forum en vervolgens ga je een beetje moeilijk doen over vragen die er over gesteld worden. Ik zou in het vervolg dor soort dingen voor jezelf houden, dan stellen mensen ook geen lastige vragen.
Flink ding die hub, ik heb deze in de auto zitten: https://nl.aliexpress.com/item/1005006683918830.htmlturkeyhakan schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:38:
[...]
En hij is weer beschikbaar! Ik heb de set op jouw aanraden maar besteld. Nog tips voor installatie?
Ook gelijk maar een USB hub besteld: https://www.amazon.nl/gp/product/B00Y211AFM
Heb er 2 sticks in zitten, de standaard Tesla stick en 1 stick met lightshows.
[ Voor 9% gewijzigd door JeroenV_ op 11-12-2024 15:45 ]
Dat dacht ik ook al ja. Ik ben ook wel benieuwd wat dat (ongeveer) zou kosten zodat je voor jezelf kan bepalen of het het 'waard' is. Ik hem wel bij een YouTube kanaal eens bedragen van ~2k voorbij horen komen, maar weet niet of dat vergelijkbaar is gedaan.DjVe schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:39:
[...]
Je post iets met foto's opeen forum en vervolgens ga je een beetje moeilijk doen over vragen die er over gesteld worden. Ik zou in het vervolg dor soort dingen voor jezelf houden, dan stellen mensen ook geen lastige vragen.
Fanaleds.com
Ik gebruik de glovebox niet dus ik koop dan liever een wat bekender merk die ik dan ook snel heb (morgen).JeroenV_ schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:43:
[...]
Flink ding die hub, ik heb deze in de auto zitten: https://nl.aliexpress.com/item/1005006683918830.html
Heb er 2 sticks in zitten, de standaard Tesla stick en 1 stick met lightshows.
PS: als je je USB op de juiste wijze formatteert/partities aanmaakt kun je gewoon 1 USB gebruiken. Ik heb één SSD in de auto met muziek, custom horns, lightshows.
Een voorbeeldDjVe schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:39:
[...]

[ Voor 9% gewijzigd door SmokingSig op 11-12-2024 15:53 ]
Omdat ik geen behoefte heb aan discussie over de prijs. De kosten van zoiets is, zoals hierboven te zien, te vinden met eigen onderzoek.DjVe schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:39:
[...]
Het is met een reden dat ik dit ook pas na een jaar post, heb het lang niet gedaan omdat ik geen zin heb in de prijsdiscussie. Toch besloten om het te posten, ik had de foto's nog, zodat anderen in ieder geval kunnen zien hoe het eruit ziet en wat mijn ervaringen zijn.
Ik heb overigens significant minder betaald dan het voorbeeld hierboven.
Je krijgt toch antwoord op je vraag. Als je het wil weten, vraag je toch offertes op.DjVe schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:39:
[...]
Helemaal mee eens.DjVe schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:39:
[...]
Dan mag je dat nog steeds wel iets vriendelijker melden.Devian schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:25:
[...]
Omdat ik geen behoefte heb aan discussie over de prijs. De kosten van zoiets is, zoals hierboven te zien, te vinden met eigen onderzoek.
Het is met een reden dat ik dit ook pas na een jaar post, heb het lang niet gedaan omdat ik geen zin heb in de prijsdiscussie. Toch besloten om het te posten, ik had de foto's nog, zodat anderen in ieder geval kunnen zien hoe het eruit ziet en wat mijn ervaringen zijn.
Goed om te wetenIk heb overigens significant minder betaald dan het voorbeeld hierboven.

* DjVe gaat niet zo goed op onvriendelijke mensen vandaag.
Aansluiting in je handschoenenkastje staat er. Waar werk je dat kabeltje dan weg? Ziet er strak uit!kaka schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 22:17:
[...]
Deze van Taptes
[...]
Deze. Deze sluit je aan via USB in je dashboard kastje. Zit een sensor bij die beweging detecteert en de ledstrip springt aan. Gaat automatisch uit na 30-40 sec als ik ben uitgestapt. Kleuren en verschillende modi in te stellen via een app/remote die je erbij krijgt.
3060Wp Zuid (LG) | 2kW Sunny Boy (SMA), aanpassing gepland naar ZO/ZW 7kWp | Tesla Model Y RWD 2025 | Hyundai Ioniq Electric 38kWh 2020
Ik vind het nogal brutaal om iemand aan te spreken op het feit dat ie vóór zich wil houden wat ie ergens voor betaald heeft. En hij reageert keurig netjes. Het is volgens mij maar net hoe je het wil lezen. Of geef jij iedereen openheid over je uitgaven?DjVe schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:39:
[...]
Jammer! Ik zou het zelf nooit doen, maar wèl boeiend!Devian schreef op woensdag 11 december 2024 @ 07:26:
Edit:
Afdekking aan de binnenkant van het glazen dak kan ook zéker bijdragen aan een betere akoestiek.
Het werd wel degelijk gewaardeerd, alleen niet door iedereen.Devian schreef op woensdag 11 december 2024 @ 07:26:
Edit:
Niet iedereen kan er mee overweg als je een duidelijk antwoord geeft blijkbaar ;-)
Ik heb de foto's gezien, en het zag er toch echt uit als een flinke klus, dus ik kan me wel voorstellen dat men denkt dat het kostbaar was. Blijkbaar vond jij het de moeite waard. Ben wel nieuwsgierig: Zou je het bij je volgende auto weer doen?
Custom horns als in meervoud? Je kan maar één lock sound tegelijk erop zetten en gebruiken toch?turkeyhakan schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:48:
[...]
Ik gebruik de glovebox niet dus ik koop dan liever een wat bekender merk die ik dan ook snel heb (morgen).
PS: als je je USB op de juiste wijze formatteert/partities aanmaakt kun je gewoon 1 USB gebruiken. Ik heb één SSD in de auto met muziek, custom horns, lightshows.
Ik had me vooraf al ingesteld op dat ik dit waarschijnlijk zou willen doen en altijd al rekening gehouden met de kosten, idem met de PPF die ik heb.gjcvro schreef op woensdag 11 december 2024 @ 20:00:
[...]
Het werd wel degelijk gewaardeerd, alleen niet door iedereen.
Niet iedereen kan er mee overweg als je een duidelijk antwoord geeft blijkbaar ;-)
Ik heb de foto's gezien, en het zag er toch echt uit als een flinke klus, dus ik kan me wel voorstellen dat men denkt dat het kostbaar was. Blijkbaar vond jij het de moeite waard. Ben wel nieuwsgierig: Zou je het bij je volgende auto weer doen?
Of ik het nog een keer ga doen ligt aan de omstandigheden. De audio klinkt echt significant beter en we zitten vaak lange ritten in de auto. In hetzelfde scenario zou ik het zo weer doen.
Is bekend, maar thanks voor de tipturkeyhakan schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:48:
Volgens mij heb ik er meerdere. Ik gebruik het niet. Je kunt maar één lightshow erop zetten.GVR schreef op woensdag 11 december 2024 @ 23:38:
[...]
Custom horns als in meervoud? Je kan maar één lock sound tegelijk erop zetten en gebruiken toch?
Tegenwoordig kun je meerdere custom lightshows op je usb zetten. Werkt prima weet ik uit ervaring, heb er iets van 20 op staan.turkeyhakan schreef op donderdag 12 december 2024 @ 07:55:
Je kunt maar één lightshow erop zetten.
YouTube: ONE USB FOR ALL CUSTOM TESLA LIGHT SHOWS
Thanks! Goed om te weten.JeroenV_ schreef op donderdag 12 december 2024 @ 07:58:
[...]
Tegenwoordig kun je meerdere custom lightshows op je usb zetten. Werkt prima weet ik uit ervaring, heb er iets van 20 op staan.
YouTube: ONE USB FOR ALL CUSTOM TESLA LIGHT SHOWS
dank en heb hem besteld!RickvdT schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:48:
[...]
https://nl.aliexpress.com/item/1005006139651355.html
Alstu. Hij is wel een stukje duurder nu zie ik.
Ik heb de mat zwarte dashboard- en deurcovers besteld. Ik heb ze nog niet geplakt, maar als ik ze strak ertegenaan hou, dan lijkt het erop dat de deurcover en dashboard cover elkaar in de hoek raken. Dit komt omdat de dashboard cover over de rand gaat om de zijkant af te dekken.LacsapOV schreef op woensdag 11 december 2024 @ 20:41:
[Afbeelding]
In mijn jacht naar een Alcantara centre console kwam ik dit voorbeeld bij een review tegen. Ik heb eerst alleen de centre console besteld, als dat mooi is dan bestel ik denk ik ook de lichte trim stukken.
Iemand hier problemen mee gehad?
Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-
Hi, ik heb een 2023 Model Y met deur en dashboard covers. Raken elkaar in mijn auto iig niet.Gommert69 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:10:
[...]
Ik heb de mat zwarte dashboard- en deurcovers besteld. Ik heb ze nog niet geplakt, maar als ik ze strak ertegenaan hou, dan lijkt het erop dat de deurcover en dashboard cover elkaar in de hoek raken. Dit komt omdat de dashboard cover over de rand gaat om de zijkant af te dekken.
Iemand hier problemen mee gehad?
En jouw dashboard covers 'gaan ook de hoek om' om de zijkant af te dekken?Chrisiefke schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:05:
[...]
Hi, ik heb een 2023 Model Y met deur en dashboard covers. Raken elkaar in mijn auto iig niet.
Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-
Precies andersom dus, zoals JeroenV_ toelicht meerdere lightshows, en maar één custom locksound.turkeyhakan schreef op donderdag 12 december 2024 @ 07:55:
[...]
Volgens mij heb ik er meerdere. Ik gebruik het niet. Je kunt maar één lightshow erop zetten.
nou ik heb dus met mijn velg de stoeprand geschaafd. stukje velg en een stukje wieldop geschaafd waar de velg de zwarte coating (heb zwarte velgen) een stukje van 1 cm weg is. weet iemand een oplossing voor een 19inch? als ik bij Alie kijk dan zie ik wel rim covers die je dus ook kunt gebruiken wanneer je de doppen op laat maar dan alleen voor 20 en 21 inch en geen 19. welk kleurnummer heeft de velg anders koop ik gewoon lakstift en ga zelf aan de slag
https://shop.tesla.com/product/model-3-sunshades
Zijn deze compatible met de Highland? Staat vanaf 2021 model…
https://shop.tesla.com/nl...scherm-glazen-dak-model-3Bulldog schreef op donderdag 12 december 2024 @ 22:10:
https://shop.tesla.com/product/model-3-sunshades
Deze zijn voor de Highland.
Is het een aanrader? Ik zit ook nog te kijken voor een mattenset.Siluro schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 21:40:
Voor degene die interesse hebben hoe de winter mattenset eruit ziet (m3 highland), hier even wat foto’s. Had nog eat referral credits over. Ze passen erg mooi vind ik.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja precies zoals je omschrijftGommert69 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:53:
[...]
En jouw dashboard covers 'gaan ook de hoek om' om de zijkant af te dekken?
Heel mooi! Hoe heb jij je referral credits ervoor kunnen gebruiken? Ik zie deze opties niet in de Tesla Referral program.Siluro schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 21:40:
Voor degene die interesse hebben hoe de winter mattenset eruit ziet (m3 highland), hier even wat foto’s. Had nog eat referral credits over. Ze passen erg mooi vind ik.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Absoluut. Sluit mooi aan en kwaliteit lijkt goed.Jmtpes schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 01:27:
[...]
Is het een aanrader? Ik zit ook nog te kijken voor een mattenset.
Gewoon afrekenen. Je moet wel het bedrag (of meer) aan credits hebben, anders werkt het niet. Ik had zelf nog 300 open staan. Dus ik heb nu ook een tesla joggingbroek en een cybertruck shirttwu schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 11:41:
[...]
Heel mooi! Hoe heb jij je referral credits ervoor kunnen gebruiken? Ik zie deze opties niet in de Tesla Referral program.
Spoiler geïnstalleerd. van AliExpress, maar dan wel de vernieuwde versie gebaseerd op de vernieuwde model 3 performance spoiler.
:strip_exif()/f/image/uR9NdAS0LxtFdZznV79OJqNW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EJTDYLDR01mbRFY78q19Idrl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uR9NdAS0LxtFdZznV79OJqNW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EJTDYLDR01mbRFY78q19Idrl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OQXUeK72paEwVrLqrDN0u8ml.jpg?f=fotoalbum_large)
PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
Hoi allemaal, ik ben benieuwd naar spellen spelen met een controller. Werken playstation dualshock 4 controllers draadloos of alleen bedraad voor Tesla? Zou het ook prima zijn met MY23? Ik heb specifiek de v2 versie van de dualshock. Is dat nog een punt dat zou uitmaken?Smobbo schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 20:18:
[...]
Nog maar eens een update over game controllers op de model 3 Highland.
Ik kan bevestigen dat originele PlayStation 4 controllers (Dual Shock 4) werken. Dit moeten echter wel originele van Sony zijn. 3rd party controllers die wel door een PlayStation prima herkend worden als Dual Shock 4 werken toch niet op de tesla. Bizar hoe kieskeurig de auto is…
Was even aan het zoeken in dit topic en zag dat de originele ps4 controllers werken (zoals smobbo aangeeft in de quote) en mogelijk ook eentje van de action. Echter ik heb zo'n v2 nieuw in doos gekregen, dus nog even dubbelchecken of iemand hier iets meer over weet. Op internet word ik ook niet veel wijzer.
Ik weet niet of ik een v2 of v1 heb. Ik weet wel dat de Tesla’s vrij kieskeurig zijnAltazar schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 14:29:
[...]
Hoi allemaal, ik ben benieuwd naar spellen spelen met een controller. Werken playstation dualshock 4 controllers draadloos of alleen bedraad voor Tesla? Zou het ook prima zijn met MY23? Ik heb specifiek de v2 versie van de dualshock. Is dat nog een punt dat zou uitmaken?
Was even aan het zoeken in dit topic en zag dat de originele ps4 controllers werken (zoals smobbo aangeeft in de quote) en mogelijk ook eentje van de action. Echter ik heb zo'n v2 nieuw in doos gekregen, dus nog even dubbelchecken of iemand hier iets meer over weet. Op internet word ik ook niet veel wijzer.
Degene die ik heb werken gewoon draadloos
Ik heb de action controller gekocht na €19,-Altazar schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 14:29:
[...]
Hoi allemaal, ik ben benieuwd naar spellen spelen met een controller. Werken playstation dualshock 4 controllers draadloos of alleen bedraad voor Tesla? Zou het ook prima zijn met MY23? Ik heb specifiek de v2 versie van de dualshock. Is dat nog een punt dat zou uitmaken?
Die werkt
Je hebt er een bouwvakkersbus van gemaakt, dat klopt.Siluro schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 21:40:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Sony A7 iv en wat recycled glas
Haha, heb je kinderen?Tommie12 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 17:01:
[...]
Je hebt er een bouwvakkersbus van gemaakt, dat klopt.
Als je geen credits hebt en een stuk goedkoper uit wilt zijn:Jmtpes schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 01:27:
[...]
Is het een aanrader? Ik zit ook nog te kijken voor een mattenset.
https://a.aliexpress.com/_EI5HRxW
Het is dat er geen Tesla op staat, anders zou je zeggen dat het dezelfde matten zijn. Heb ze al wat weken in de auto liggen. Passen perfect en prima kwaliteit.
M3P 24'
Let op:
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.