• sender
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:02
Ja precies, maar waar kan ik dan geschikte tesla velgen vinden?

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-05 22:42
In de handleiding
18 x 8.5 J ET 35,5
Steek (Bouten) 5 x 114.3
Naafdiameter 64.,1

Deze bijvoorbeeld

[ Voor 24% gewijzigd door justinb81 op 17-05-2026 20:14 ]

• sender
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:02
justinb81 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 20:12:
In de handleiding
18 x 8.5 J ET 35,5
Steek (Bouten) 5 x 114.3
Naafdiameter 64.,1

Deze bijvoorbeeld
Top dank je! Dan kan ik ook bv de huidge hankooks overzetten op losse velgen en de huidge velgen met winterbanden uitrusten.. thanks!

• justinb81
  • Laatst online: 19-05 22:42
Je kan een beetje afwijken met de ET waarde (hoeveel steekt het wiel naar buiten vanaf naafflens) 0.5mm of 1mm ga je niet merken. ET 35.0 is wat gangbaarder en makkelijker te vinden.

• Forza11
  • Laatst online: 14:54
zijn er al ervaringen met audio upgrades specifiek voor de nieuwe Model Y RWD premium? Denk aan een externe subwoofer of speaker vervanging?

• BMWi4
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19-05 04:03
Zit in twijfel om spatlappen te bestellen voor mijn nieuwe MYP. Heeft iemand ervaring hiermee of het nut heeft?

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:48
Ik heb besloten mijn S3XY Commander & Knob voor de Y Juniper Premium (nieuw in doos) alsnog te verkopen. Nooit ingebouwd geweest (verpakking wel ontdaan van de folie om de inhoud even te bekijken) omdat ik er uiteindelijk zelf toch geen meerwaarde in zie met hoe ik de auto gebruik. Mocht er iemand hier in het topic interesse hebben, stuur dan even een PM, anders gaat ie op Vraag & Aanbod en MP :)

• Melchuzz
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:40
Forza11 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:12:
zijn er al ervaringen met audio upgrades specifiek voor de nieuwe Model Y RWD premium? Denk aan een externe subwoofer of speaker vervanging?
Ik ben hier zelf ook naar aan het kijken. Had al een offerte aangevraagd voor alleen een subwoofer bij plaatsen, maar dan ga je al snel richting 1500/2000 euro.

Weet wel dat Alpine en ik geloof Audison bezig zijn om een DIY setje te maken voor de verkoop zoals ze dat nu ook voor andere Tesla's doen. Ook is Mijn-Tesla hiermee bezig maar die gaf aan voorlopig nog niet klaar te zijn ermee.

Weet zelf ook nog niet wat ik nu ga doen, een custom install vind ik een beetje zonde voor zoveel geld. Waarschijnlijk wacht ik dan liever een tijdje totdat er een mooie DIY upgrade set is voor hetzelfde bedrag en veel meer waar voor je geld.

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:17
BMWi4 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 20:47:
Zit in twijfel om spatlappen te bestellen voor mijn nieuwe MYP. Heeft iemand ervaring hiermee of het nut heeft?
Ik heb spatlappen voor mijn MY premium RWD besteld. Heb echter nog geen 200km gereden zonder dus echt vergelijkings materiaal heb ik niet maar online wel gelezen dat het een hoop zou moeten schelen.

• Forza11
  • Laatst online: 14:54
Melchuzz schreef op maandag 18 mei 2026 @ 22:50:
[...]

Ik ben hier zelf ook naar aan het kijken. Had al een offerte aangevraagd voor alleen een subwoofer bij plaatsen, maar dan ga je al snel richting 1500/2000 euro.

Weet wel dat Alpine en ik geloof Audison bezig zijn om een DIY setje te maken voor de verkoop zoals ze dat nu ook voor andere Tesla's doen. Ook is Mijn-Tesla hiermee bezig maar die gaf aan voorlopig nog niet klaar te zijn ermee.

Weet zelf ook nog niet wat ik nu ga doen, een custom install vind ik een beetje zonde voor zoveel geld. Waarschijnlijk wacht ik dan liever een tijdje totdat er een mooie DIY upgrade set is voor hetzelfde bedrag en veel meer waar voor je geld.
thanks! Dan best even geduld hebben inderdaad, ik heb ook wat informatie verzoekjes uitstaan, ik zal hier posten als ik nieuwe informatie heb

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:29
BMWi4 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 20:47:
Ik heb spatlappen en PPF op de deuren. Dit weekend gemerkt dat er na een jaar al enkele flinke happen uit de PPF zijn. Dus ja, zeker nut IMO. :)

• FL_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12:39

FL_

Fire69 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 12:50:
[...]

Ik heb spatlappen en PPF op de deuren. Dit weekend gemerkt dat er na een jaar al enkele flinke happen uit de PPF zijn. Dus ja, zeker nut IMO. :)
Is dat PPF als in een accessoire, of heb je ergens een klein stukje PPF gevonden?
Ik wil ook graag mijn spatlappen monteren op mijn M3H, maar wil daar een klein stukje PPF plaatsen, echter kan ik alleen maar stukken vinden van vierkante meters bij wijze van spreken.

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:57
Stukje redneck engineering van mijn kant.

Savonds loop ik even een rondje om het huis en dan prik ik gelijk de auto even aan de paal. Ik heb mijn telefoon dan niet bij me. Dus ik krijg het laadklepje niet open. Heb ik de telefoon wel bij me dan moet ik de auto openen/aanzetten en dan kan ik op het klepje tikken en gaat het open, of via de app. Maar ik heb m'n telefoon niet bij me.

Bij Ome Ali heb ik zo'n remote laadklepopener gekocht en een waterdicht kastje. 5 min huisvlijt (solderen) en de remote zit in het kastje.

Werkt feilloos. Knopje drukken en laadklep gaat open. (gelukkig heeft de buurman geen Tesla)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DiozK9ntmmb2gcsQk14t71tJ3Hc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GVDmPGwcgwDdYxWeTARu9k8p.jpg?f=fotoalbum_large

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
[...]

Happen uit de PPF, heb je daar foto's van ben ik wel benieuwd naar.

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Ik heb spatlappen en PPF op de deuren. Dit weekend gemerkt dat er na een jaar al enkele flinke happen uit de PPF zijn.
Ik heb alleen spatlappen en na 3 jaar geen enkele schade op de locatie waar je de Tesla accessoire PPF zou moeten plaatsen.

Ik heb alleen flinke steenslag op de ‘motor’kap. Dat ziet er heel lelijk uit en laat ik binnenkort fixen. Hebben meer first gen MY eigenaren hier last van? Dat zou de enige plek zijn waar ik PPF zou overwegen.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:29
FL_ schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 13:25:
[...]

Is dat PPF als in een accessoire, of heb je ergens een klein stukje PPF gevonden?
Ik wil ook graag mijn spatlappen monteren op mijn M3H, maar wil daar een klein stukje PPF plaatsen, echter kan ik alleen maar stukken vinden van vierkante meters bij wijze van spreken.
Accessoire: https://shop.tesla.com/nl...beschermingsfolie-model-y

Wel gekocht op Amazon voor de helft van de prijs :)
Card Nox schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 14:17:
[...]

Happen uit de PPF, heb je daar foto's van ben ik wel benieuwd naar.
Als ik het niet vergeet maak ik eens een foto ervan.

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:04
LastSamurai schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 14:11:
Stukje redneck engineering van mijn kant.

Savonds loop ik even een rondje om het huis en dan prik ik gelijk de auto even aan de paal. Ik heb mijn telefoon dan niet bij me. Dus ik krijg het laadklepje niet open. Heb ik de telefoon wel bij me dan moet ik de auto openen/aanzetten en dan kan ik op het klepje tikken en gaat het open, of via de app. Maar ik heb m'n telefoon niet bij me.

Bij Ome Ali heb ik zo'n remote laadklepopener gekocht en een waterdicht kastje. 5 min huisvlijt (solderen) en de remote zit in het kastje.

Werkt feilloos. Knopje drukken en laadklep gaat open. (gelukkig heeft de buurman geen Tesla)[Afbeelding]
Ik kreeg alleen de indruk dat niet alle knopjes werken die je op Ali koopt?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:46
Je kunt toch ook op de laadklep drukken? Daar sta je toch bij als je de kabrl insteekt. Dat voegt een knopje dan toe?

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:55

GVR

jongetje schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 18:22:
Je kunt toch ook op de laadklep drukken? Daar sta je toch bij als je de kabrl insteekt. Dat voegt een knopje dan toe?
Moet je wel je telefoon bij je hebben.

• LastSamurai
gjcvro schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 17:39:
[...]

Ik kreeg alleen de indruk dat niet alle knopjes werken die je op Ali koopt?
Ik heb een rode ? Die werkt prima. Alle Tesla's gaan open. Alleen de standard kan het volgens mij niet, die heeft geen ontvanger.

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
LastSamurai schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 18:51:
[...]

Ik heb een rode ? Die werkt prima. Alle Tesla's gaan open. Alleen de standard kan het volgens mij niet, die heeft geen ontvanger.
Heb je misschien een linkje naar het Ali knopje wat werkt? Ik dacht namelijk ook dat bepaalde knopjes niet zouden werken.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

• gjcvro
jongetje schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 18:22:
Loskoppelen?

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:41

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Dat werkt niet met die Ali-knopjes. Die officiële Tesla-stekkers-met-knop gebruiken daar de signaal-pinnen voor. Je kan dus niet een kabel losmaken met alleen zo'n zendertje.

[ Voor 11% gewijzigd door TwOkkie op 19-05-2026 21:19 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

• gjcvro
TwOkkie schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 21:18:
[...]

Dat werkt niet met die Ali-knopjes. Die officiële Tesla-stekkers-met-knop gebruiken daar de signaal-pinnen voor. Je kan dus niet een kabel losmaken met alleen zo'n zendertje.
Ah, dan was dat waarschijnlijk de reden dat ik er nooit aan begonnen ben. Ik heb er ooit naar gekeken. Want openen is niet boeiend, ontgrendelen wel en daar gebruik ik de deurklink nu voor.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:20
LastSamurai schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 18:51:
[...]

Goede vraag! Ik had exact deze ervaring en toen ik dit vroeg aan de Tesla medewerker: zou gewoon moeten werken.

Heeft de Model 3/Y Standard een ontvanger in de klep zitten?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:46
Dan is het idd goed dat er weinig/geen Teslas in buurt zijn. Dan stoppen die allemaal met laden...
Leuk om met zo'n knop bij een laadplein te staan.

• LastSamurai
jongetje schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 07:16:
Dan is het idd goed dat er weinig/geen Teslas in buurt zijn. Dan stoppen die allemaal met laden...
Leuk om met zo'n knop bij een laadplein te staan.
Nee, hij stopt niet met laden voor zover ik weet. Alleen het laadklepje gaat open zonder dat je een sleutel nodig hebt.

Ik heb deze:

https://nl.aliexpress.com/item/1005005584384100.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.56.529879d2SS1HaU&gatewayAdapt=glo2nld

Bereik is denk ik max 5 meter.

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:11
@LastSamurai Ik heb dat ding aan mijn Keyfob hangen al kan ik met de keyfob ook het klepje openmaken en unlocken ook.
Die AB maakt alleen klepje open, unlocken of stoppen met laden doet ie niet inderdaad

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:41

TwOkkie

Tweakin' Okkie

TwOkkie schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 21:18:
[...]

^ ^ ^
Precies wat ik al zei: Om te stoppen met laden heb je een fysieke knop nodig die iets met de CP en/of PP pin doet. De knopjes op de stekkers van Tesla geven via die pins door dat het laden onderbroken en de stekker ontgrendeld moet worden. Je kan daar zelfs ombouwsetjes voor krijgen. Dat radiosignaal kan echt alleen maar een gesloten klepje open maken. Meer niet.

Je hoeft dus niet bang te zijn voor geintjes op een laadplein. Gelukkig maar.

[ Voor 4% gewijzigd door TwOkkie op 20-05-2026 12:18 . Reden: URL van zo'n ombouwsetje toegevoegd ]

[J|O|R] <- .signature.gz

• gjcvro
TwOkkie schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 12:14:
[...]

^ ^ ^
Precies wat ik al zei: Om te stoppen met laden heb je een fysieke knop nodig die iets met de CP en/of PP pin doet. De knopjes op de stekkers van Tesla geven via die pins door dat het laden onderbroken en de stekker ontgrendeld moet worden. Je kan daar zelfs ombouwsetjes voor krijgen. Dat radiosignaal kan echt alleen maar een gesloten klepje open maken. Meer niet.

Je hoeft dus niet bang te zijn voor geintjes op een laadplein. Gelukkig maar.
Als je alleen maar het klepje open maakt, wat is dan het nut ten opzicht van even op het klepje drukken?

• LastSamurai
gjcvro schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 13:04:
[...]

Als je alleen maar het klepje open maakt, wat is dan het nut ten opzicht van even op het klepje drukken?
Op het klepje drukken werkt alleen als ik mn telefoon bij me heb. Als ik die niet bij me heb dan gaat er niks open. Met de Ali AB gaat ie netjes open. En sneller. Auto hoeft niet wakker te worden oid. Klik en open.
Pagina: 1 ... 50 51 Laatste

Let op:
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.