Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 14:41
huCks schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:54:
[...]

Hoe verwijder je zo'n spoiler?
Mijn lease model y komt eerstdaags aan.
Ik vind zo'n zwarte spoiler op een witte tesla wel mooi, maar ik moet na 5 jaar het wel terug geven, dus wil die spoiler dan wel zonder beschadiging kunnen verwijderen
Dat is het probleem voor over 5 jaar :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ENPAlC3hAeFs437mUN0hlCjZd8c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sHqE1nSIudUFwmHAIE6mWDkp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IK-rigm0Q-LNPChlZgultN8IsJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MrdbVcf43qHgVpmWEm6HCIAN.jpg?f=fotoalbum_large
Ik ben super zuinig op mijn auto en beschouw m ook als mijn auto (ook al is ie van de baas)....

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:06
huCks schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:54:
[...]

Hoe verwijder je zo'n spoiler?
Mijn lease model y komt eerstdaags aan.
Ik vind zo'n zwarte spoiler op een witte tesla wel mooi, maar ik moet na 5 jaar het wel terug geven, dus wil die spoiler dan wel zonder beschadiging kunnen verwijderen
Waarom laat je hem niet gewoon zitten? Aankoopbedrag in de lease laten opnemen en dan hoort hij bij de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 20:20
Kgoh en het risico nemen dat ze dit als schade "aanduiden"?

Dan haal ik het er liever af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
Smobbo schreef op maandag 3 juni 2024 @ 23:03:
[...]

Om hier nog even aandacht voor te vragen…
Ik heb nu de 2024.14 update in m’n model 3 highland geïnstalleerd, maar helaas werkt het nog steeds niet.
Ook bedraad geprobeerd om aan de usb c aansluiting in de armsteun of de usb a aansluiting in het handschoenenkastje (irritant krap vakje is dat om iets in die usb aansluiting te krijgen) aan te sluiten, maar dat werkt ook niet.

Nu lees ik online dat meer deze problemen hebben en sommige (oudere?) PlayStation controllers werken wel. Kan iemand dat bevestigen en zo ja, welk type?

We hebben nog wel wat weken tot de zomervakantie, maar de kinderen vinden gamen tijdens het laden het leukste onderdeel van de reis, dus dat wil ik eigenlijk wel proberen te fixen ;)
Nog maar eens een update over game controllers op de model 3 Highland.
Ik kan bevestigen dat originele PlayStation 4 controllers (Dual Shock 4) werken. Dit moeten echter wel originele van Sony zijn. 3rd party controllers die wel door een PlayStation prima herkend worden als Dual Shock 4 werken toch niet op de tesla. Bizar hoe kieskeurig de auto is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:10
Zo! De supercharger in Almere is een hit, gewoon volle bak nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:57
tspawn schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:06:
Eerst in de provincie toch ook? Hopen op meer, Lelystad kan er ook wel een gebruiken voor de overtocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18:17
Maurice- schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:28:
[...]

Eerst in de provincie toch ook? Hopen op meer, Lelystad kan er ook wel een gebruiken voor de overtocht.
Dat zeker, bouwen ze nieuwe Van der Valk in Lelystad en zou je denken doe er gelijk een SU bij.. mooi voor VD Valk qua koffie drinkers en zakenlui en wel plek waar heel het noorden langs komt, zeker als je na Lelystad al afbuigt naar Hardewijk of Utrecht (anders moet je doorrijden naar Almere).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
tspawn schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:06:
Dat is mooi, maar wat is de link met accesoires :?

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:10
eltron schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:44:
[...]

Dat is mooi, maar wat is de link met accesoires :?
Helemaal niks... Verkeerde topic, my bad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19:02
Bij Action 2 bakken gehaald voor onder de voorstoelen van de mYne :*)
Nog meer opbergruimte tijdens autovakanties :P

Rand ervan afgesneden op de gewenste hoogte waardoor ze makkelijk onder de voorstoelen geschoven kunnen worden. De bakken klemmen meer dan voldoende waardoor ze tijdens het rijden/remmen op hun plek blijven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kKzWkGpmdjNzNmXx4kZL957UgJA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kXNMtH3rWVnbBTrGmhy1rf6x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-gxXlCkRZQ0W35tP-RNTn-klEQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z2ABYsKnLH1I3sEHKXyXBrVI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbrceSINpCJpfIp16GkDRUVwjFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tlYLLBWAQBSXtXF6DMZ6GNJR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8MEI3e2ceXBwK3zmywEkkZeQS4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RvRRFUbxunodRROWYqeQ578u.jpg?f=fotoalbum_large

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:17
RaRo74 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:11:

Rand ervan afgesneden op de gewenste hoogte waardoor ze makkelijk onder de voorstoelen geschoven kunnen worden. De bakken klemmen meer dan voldoende waardoor ze tijdens het rijden/remmen op hun plek blijven.
Doe dat aub enkel bij de passagier.
Als daar iets met wat gewicht in ligt, dan schuift die bak echt wel onder je voeten en pedalen bij hard remmen.
Of het wipt over de rand, en je krijgt het tegen je achillespees….

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaRo74
Tommie12 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 09:51:
[...]

Doe dat aub enkel bij de passagier.
Als daat iets met wat gewicht in ligt, dan schuift die bak echt wel onder je voeten en pedalen bij hard remmen.
Of het wipt over de rand, en je krijgt het tegen je achillespees….
Neen.

Ik heb er de afgelopen weken 2550 km mee gereden zonder dat de bakken verschoven zijn :*)

Wel toevallig dat je exact deze zelfde bakken hebt en een hele andere ervaring er mee hebt.
Heb je deze bakken niet te laag gemaakt waardoor ze te smal worden en niet meer klemmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
RaRo74 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 10:28:
[...]

Neen.

Ik heb er de afgelopen weken 2550 km mee gereden zonder dat de bakken verschoven zijn :*)

Wel toevallig dat je exact deze zelfde bakken hebt en een hele andere ervaring er mee hebt.
Heb je deze bakken niet te laag gemaakt waardoor ze te smal worden en niet meer klemmen?
Hoeveel noodstops heb je in die 2550km gemaakt? Het is toch vrij logisch dat als je ineens heftig moet remmen dat die bakken verschuiven, anders zou je ze er zelf ook niet meer onder vandaan kunnen halen…

Wat heb je allemaal mee dat je dit soort ‘oplossingen’ nodig hebt om alle ruimte te gebruiken? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:46
[...]Neen.

Sorry, maar dit is echt onverantwoord. Je onderschat vreselijk welke krachten er vrijkomen bij een noodstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:39
RaRo74 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:11:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk, maar vind dit toch een nettere (OEM-look) oplossing. Door het vilt verschuiven de bakken niet tijdens noodstops.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5d3AoBpomrHlFbqkqrU2OcVD6HM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JhB9VORL5NlVw5f77oWNNGFu.jpg?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door connos op 13-07-2024 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Smobbo schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 10:36:
[...]

Hoeveel noodstops heb je in die 2550km gemaakt? Het is toch vrij logisch dat als je ineens heftig moet remmen dat die bakken verschuiven, anders zou je ze er zelf ook niet meer onder vandaan kunnen halen…

Wat heb je allemaal mee dat je dit soort ‘oplossingen’ nodig hebt om alle ruimte te gebruiken? :+
Ik heb in die 2550 km geen noodstops gemaakt. Zelfs niet eens heftig hoeven te remmen en kwestie van anticiperen :*)

Maar om je zorgen weg te nemen. Ze kunnen niet naar de voorkant schuiven en worden tegengehouden door de vloerverhoging net als door de clip van bedrading die van de vloer naar de stoel loopt.
Ze kunnen dus alleen naar achter schuiven maar zelfs dan blijven ze tijdens het optrekken netjes op hun plek. En noodstops in zijn achteruit maak ik al helemaal niet ;)

Waarom? Omdat het kan 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
stefxx schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 10:48:
[...]

Sorry, maar dit is echt onverantwoord. Je onderschat vreselijk welke krachten er vrijkomen bij een noodstop.
Sorry, maar je hebt geen idee waar je het over hebt :+
Zie boven en ze kunnen niet naar voren schuiven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
connos schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 10:54:
[...]

Leuk, maar vind dit toch een nettere (OEM-look) oplossing. Door het vilt verschuiven de bakken niet tijdens noodstops.
[Afbeelding]
Ik ken die bakken.

Voor mij is het een hele goedkope tijdelijke oplossing van een paar euro.
Uiteraard zijn die bakken veel mooier echter een stuk duurder en normaal gesproken heb ik die extra bergruimte niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
RaRo74 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 11:04:
[...]

Ik heb in die 2550 km geen noodstops gemaakt. Zelfs niet eens heftig hoeven te remmen en kwestie van anticiperen :*)

Maar om je zorgen weg te nemen. Ze kunnen niet naar de voorkant schuiven en worden tegengehouden door de vloerverhoging net als door de clip van bedrading die van de vloer naar de stoel loopt.
Ze kunnen dus alleen naar achter schuiven maar zelfs dan blijven ze tijdens het optrekken netjes op hun plek. En noodstops in zijn achteruit maak ik al helemaal niet ;)

Waarom? Omdat het kan 8)
Tegengehouden door de vloerverhoging en clips? :+

Deze uit de oude doos zou verplichte kost moeten zijn bij een theorieexamen.
YouTube: Blik op de Weg OFFICIAL - Special Losse lading

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Maurice- schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 11:22:
[...]

Tegengehouden door de vloerverhoging en clips? :+

Deze uit de oude doos zou verplichte kost moeten zijn bij een theorieexamen.
YouTube: Blik op de Weg OFFICIAL - Special Losse lading
Kijk eerst eens onder je eigen stoel van je Model Y. Kom daarna hier terug en vertel wat je daar gezien hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
[...]

Neen.

Ik leg gewoon nooit iets onder de zetel aan de kant van de bestuurder.
Er is ooit een tennisbal van de kinderen onder mijn koppelingspedaal gerold, en ik wil niet weten wat er gebeurt als die onder je rem komt.

Dus nee, ik ga het niet eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
RaRo74 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 11:36:
[...]

Kijk eerst eens onder je eigen stoel van je Model Y. Kom daarna hier terug en vertel wat je daar gezien hebt ;)
Heb gelukkig geen Y :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
[...]

worden tegengehouden door de vloerverhoging net als door de clip van bedrading die van de vloer naar de stoel loopt.

Waarom? Omdat het kan 8)
Tegen gehouden door een clip, en een tandje tapijt dus…. |:( ;w

Ik klasseer je hint toch als de slechtste bijdrage in dit topic.
Met veiligheid neem je geen risico’s punt.
GEEN, als in nul, niks, nada, noppes, no, keine, ne rien, niente, nothing, none…

[ Voor 19% gewijzigd door Tommie12 op 13-07-2024 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Tommie12 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 11:38:
[...]

Ik leg gewoon nooit iets onder de zetel aan de kant van de bestuurder.
Er is ooit een tennisbal van de kinderen onder mijn koppelingspedaal gerold, en ik wil niet weten wat er gebeurt als die onder je rem komt.

Dus nee, ik ga het niet eens proberen.
Nogmaals, aan de voorkant is geen ruimte voor de bak om naar voren te schuiven. Daar zit namelijk een enorme kunststof arm die de bedrading vanuit de vloer naar de stoel geleid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Tommie12 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 11:41:
[...]

Tegen gehouden door een clip. |:( ;w
Lees, kunststof arm die de bedrading vanaf de bodem naar de stoel geleid. Kijk anders zelf eerst even bij je Model Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
RaRo74 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 11:44:
[...]

Lees, kunststof arm die de bedrading vanaf de bodem naar de stoel geleid. Kijk anders zelf eerst even bij je Model Y.
Dus … je kan de bak niet naar voor schuiven??
Dan is die meteen nutteloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Is het dan slim om te reageren aangezien je dus klaarblijkelijk niet weet waar het over gaat?

Heb je een 3? Mogelijk dat daar geen kunststof arm aanwezig is en alleen wat bedrading?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Tommie12 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 11:44:
[...]

Dus … je kan de bak niet naar voor schuiven??
Dan is die meteen nutteloos.
Zoals ik eerder aangaf, schuift de bak naar achteren en is vanaf de achterkant bereikbaar.
Zeer bruikbaar in mijn geval :*) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Tommie12 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 11:41:
[...]

Tegen gehouden door een clip, en een tandje tapijt dus…. |:( ;w

Ik klasseer je hint toch als de slechtste bijdrage in dit topic.
Met veiligheid neem je geen risico’s punt.
GEEN, als in nul, niks, nada, noppes, no, keine, ne rien, niente, nothing, none…
Ga nu eerst eens bij je eigen Y onder de stoel kijken en kom dan hier terug om te vertellen wat je daar gezien hebt :*)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 22:35
Tjemig jongens, rustig aan. Laat iedereen zelf weten wat hij onder zijn stoel schuift. Waarschuwen voor de mogelijke gevolgen is prima, maar daarna is het eigen verantwoordelijkheid.

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Gommert69 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 11:51:
Tjemig jongens, rustig aan. Laat iedereen zelf weten wat hij onder zijn stoel schuift. Waarschuwen voor de mogelijke gevolgen is prima, maar daarna is het eigen verantwoordelijkheid.
Ik vermoed dat ze hun huidige mening ventileren vanachter een toetsenbord omdat ze niet geheel op de hoogte zijn van de werkelijke situatie.
Vandaar ook mijn suggestie dat ze eerst maar eens onder de stoel van hun Model Y moeten gaan kijken :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tomas_
RaRo74 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 11:46:
[...]

Is het dan slim om te reageren aangezien je dus klaarblijkelijk niet weet waar het over gaat?

Heb je een 3? Mogelijk dat daar geen kunststof arm aanwezig is en alleen wat bedrading?
Bizar hoeveel moeite mensen nemen om jou mooie “tweakersachtige” zelfgemaakte oplossing de grond in willen boren zonder de moeite te nemen om jou uitleg te willen lezen en snappen terwijl ze zelf niet eens de behoefte hebben aan deze oplossing of zelfs geen Y hebben.

Wat ik lees: goedkope en veilige oplossing om tijdelijke opberg ruimte te creëeren voor passagiers achterin. Gewoon een dikke plus 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Tomas_ schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 11:58:
[...]
Wat ik lees: goedkope en veilige oplossing om tijdelijke opberg ruimte te creëeren voor passagiers achterin. Gewoon een dikke plus 1
Bedankt en de perfecte omschrijving _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 18:53
Ik " moet" een nieuwe auto leasen via Leaseplan (nu Ayvens). Rij nu een 3 en ik denk dat de Y mij meer past. We hebben 2 kids, die zijn nu 5 en 7. Dus tegen het einde 10 en 12 van de leaseperiode.

Mijn budget is " beperkt". Ik heb een standaard wit met trekhaak in de configurator.

Vraagjes:

* de trekhaak kan ook achteraf gemonteerd worden. Heeft iemand ervaring mee om dit uit de cataloguswaarde te krijgen? De montage is achteraf, dus is dit administratief (legaal) op te lossen?

* zijn er nog opties die ik moet overwegen tov de standaard uitvoering? ik heb nu niets behalve de winterbanden.

Mijn huidige 3 heeft een beschadigde kap onder de linkerspiegel. (bestuurderskant). Heeft iemand ervaring met het wisselen / vervangen? Als dit goedkoper kan, bespaar ik het eigen risico met inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
jantje112 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:08:
Ik " moet" een nieuwe auto leasen via Leaseplan (nu Ayvens). Rij nu een 3 en ik denk dat de Y mij meer past. We hebben 2 kids, die zijn nu 5 en 7. Dus tegen het einde 10 en 12 van de leaseperiode.

Mijn budget is " beperkt". Ik heb een standaard wit met trekhaak in de configurator.

Vraagjes:

* de trekhaak kan ook achteraf gemonteerd worden. Heeft iemand ervaring mee om dit uit de cataloguswaarde te krijgen? De montage is achteraf, dus is dit administratief (legaal) op te lossen?

* zijn er nog opties die ik moet overwegen tov de standaard uitvoering? ik heb nu niets behalve de winterbanden.

Mijn huidige 3 heeft een beschadigde kap onder de linkerspiegel. (bestuurderskant). Heeft iemand ervaring met het wisselen / vervangen? Als dit goedkoper kan, bespaar ik het eigen risico met inleveren.
Trekhaak kan achteraf met toestemming van de leasemaatschappij.

Is de spiegelkap beschadigd of de arm waar de spiegel op zit?

Kappen zijn makkelijk te vervangen en te vinden bij AliExpress of de sloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
mjvdzwet schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:25:
[...]

Trekhaak kan achteraf met toestemming van de leasemaatschappij.

Is de spiegelkap beschadigd of de arm waar de spiegel op zit?

Kappen zijn makkelijk te vervangen en te vinden bij AliExpress of de sloop.
De arm, het kapje wat horizontaal aan de onderkant zit van de arm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
[...]

Bizar hoeveel moeite mensen nemen om jou mooie “tweakersachtige” zelfgemaakte oplossing de grond in willen boren zonder de moeite te nemen om jou uitleg te willen lezen en snappen terwijl ze zelf niet eens de behoefte hebben aan deze oplossing of zelfs geen Y hebben.

Wat ik lees: meneer schrijft zelf letterlijk dat het wordt tegengehouden door tapijt en een clipje. Mag ik dan niet waarschuwen voor losse spullen in een auto icm een aanrijding? Maak je niet zo druk joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
[...]

Het is niet veilig, want die bak wordt slecht tegen gehouden en spullen kunnen er alsnog uit wippen. En je weet niet wat daar in gegooid wordt.
Gaan we hier nu echt onveilige dingen voorstellen en ophemelen.
Doe wat je wil in je eigen auto, maar ga er geen reclame voor maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaRo74
Maurice- schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:45:
[...]

Wat ik lees: meneer schrijft zelf letterlijk dat het wordt tegengehouden door tapijt en een clipje. Mag ik dan niet waarschuwen voor losse spullen in een auto icm een aanrijding? Maak je niet zo druk joh.
Lees alles nog maar eens goed door dan. Dat heb je namelijk niet gedaan :*)

De bak wordt letterlijk tegengehouden door de enorme kunststof clip in de vorm van een arm die de bekabeling geleid onder de stoel van een Model Y.

Ik zou er een foto van kunnen nemen en hier plaatsen. Dat zou ik inderdaad kunnen doen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
RaRo74 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:53:
[...]

Lees alles nog maar eens goed door dan. Dat heb je namelijk niet gedaan :*)

De bak wordt letterlijk tegengehouden door de enorme kunststof clip in de vorm van een arm die de bekabeling geleid onder de stoel van een Model Y.

Ik zou er een foto van kunnen nemen en hier plaatsen. Dat zou ik inderdaad kunnen doen 8)
[...]

...worden tegengehouden door de vloerverhoging net als door de clip van bedrading die van de vloer naar de stoel loopt.

[ Voor 16% gewijzigd door Maurice- op 13-07-2024 12:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaRo74
Tommie12 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:51:
[...]

Het is niet veilig, want die bak wordt slecht tegen gehouden en spullen kunnen er alsnog uit wippen. En je weet niet wat daar in gegooid wordt.
Gaan we hier nu echt onveilige dingen voorstellen en ophemelen.
Doe wat je wil in je eigen auto, maar ga er geen reclame voor maken.
Je weet nog steeds totaal niet waar het over gaat? Heb je al gekeken onder de stoel van je eigen Model Y?

Inderdaad vooral lichte spullen die volume innemen zoals regenjasjes e.d.
Bijkomend voordeel is dat natte jassen er zo in kunnen en eventueel afdruipend water door de bakken opgevangen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Clip = kunststof arm en mag gezien worden als clip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
RaRo74 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:57:
[...]

Je weet nog steeds totaal niet waar het over gaat? Heb je al gekeken onder de stoel van je eigen Model Y?

Inderdaad vooral lichte spullen die volume innemen zoals regenjasjes e.d.
Bijkomend voordeel is dat natte jassen er zo in kunnen en eventueel afdruipend water door de bakken opgevangen wordt.
De gebiedende wijs wordt misschien in je privéomgeving als gebruikelijk/behorend bij je persoonlijkheid ervaren, in een openbaar topic niet echt op z'n plek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaRo74
Maurice- schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 13:00:
[...]

De gebiedende wijs wordt misschien in je privéomgeving als gebruikelijk/behorend bij je persoonlijkheid ervaren, in een openbaar topic niet echt op z'n plek.
Dat is wel een heel erg slappe reactie :+

Je vormt een mening zonder te weten hoe een werkelijke situatie er uitziet. Dat mag uiteraard.

Maar ga anders eerst eens kijken onder stoel bij een Model Y en kom dan hier terug vertellen wat je gezien hebt.
Rij even langs een SoC en daar staan vast wel Y's te laden waar je even onder de stoel mag kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
RaRo74 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 13:04:
[...]

Dat is wel een heel erg slappe reactie :+

Je vormt een mening zonder te weten hoe een werkelijke situatie er uitziet. Dat mag uiteraard.

Maar ga anders eerst eens kijken onder stoel bij een Model Y en kom dan hier terug vertellen wat je gezien hebt.
Rij even langs een SoC en daar staan vast wel Y's te laden waar je even onder de stoel mag kijken.
Mooi hoe je wederom mijn punt bevestigd. Neem een hond, zou ik zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaRo74
Maurice- schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 13:07:
[...]

Mooi hoe je wederom mijn punt bevestigd. Neem een hond, zou ik zeggen.
Ben je al gaan kijken onder de stoel van een Model Y? Misschien dat je er dan een andere kijk op krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
Ik heb nog ruimte om opties in te voeren. Ayvens " leerpakket" is "gratis" mee te configureren (het past binnen budget)

Iemand een mening over deze optie ? Ik zou dan zwart overwegen (of zijn er andere kleuren die niet misstaan?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Tommie12 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:51:
[...]
en spullen kunnen er alsnog uit wippen.
Dat kan niet en daar is geen ruimte voor tussen bovenkant bak en onderkant stoel.

Schuiven dit soort bakken trouwens wel naar de voorkant en hoe zijn die vergrendeld?
Zit daar wel ruimte tussen bovenkant bak en onderkant stoel waardoor spullen tussendoor kunnen?

https://mijn-tesla.com/pr...ammelvrij-3-jaar-garantie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BDAaWFGYptuYWXWFedleRyYDtlI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BBffhDtDh2NFCck9LuZQTNnG.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
RaRo74 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 13:21:
[...]

Dat kan niet en daar is geen ruimte voor tussen bovenkant bak en onderkant stoel.

Schuiven dit soort bakken trouwens wel naar de voorkant en hoe zijn die vergrendeld?
Zit daar wel ruimte tussen bovenkant bak en onderkant stoel waardoor spullen tussendoor kunnen?

https://mijn-tesla.com/pr...ammelvrij-3-jaar-garantie

[Afbeelding]
Geen idee, maar er zijn tal van (rommel) bedrijven die spullen aanbieden die niet veilig zijn.
Dat maakt het nog niet goed.
Ik wil het niet want het is niet veilig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Tommie12 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 13:23:
[...]

Geen idee, maar er zijn tal van (rommel) bedrijven die spullen aanbieden die niet veilig zijn.
Dat maakt het nog niet goed.
Ik wil het niet want het is niet veilig.
Uiteraard niet iets gebruiken waar je geen veilig gevoel bij hebt. Dat zou ik zelf ook niet doen.

Net als bij andere accessoires die voor sommige wel nut hebben en voor andere totaal niet.

Dit zijn trouwens ook nette oplossingen.

https://www.shop4tesla.co...ganizer-box-tesla-model-y

https://www.greendrive-ac...l-voor-tesla-model-y.html

Of deze met een vakverdeling.

https://www.bol.com/nl/nl...s-zwart/9300000177809822/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomas_
Knip: ik liet mij even meeslepen met de misvattingen van anderen.

@RaRo74 Dank voor de tip van de bakken. Ik ga zo naar de action om ze te halen Goed om te weten dat de bakken absoluut niet naar voren kunnen schuiven. Wel zo veilig.

Gelukkig begrijpt inmiddels iedereen dat.

[ Voor 196% gewijzigd door Tomas_ op 13-07-2024 14:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaRo74
Tomas_ schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 13:55:
Knip: ik liet mij even meeslepen met de misvattingen van anderen.

@RaRo74 Dank voor de tip van de bakken. Ik ga zo naar de action om ze te halen Goed om te weten dat de bakken absoluut niet naar voren kunnen schuiven. Wel zo veilig.

Gelukkig begrijpt inmiddels iedereen dat.
Thx!

Ze hebben ook ander maten bij Action die kleiner zijn en volledig onder de stoelen verdwijnen. Die van mij heb ik wat langer gehouden zodat ze aan de achterkant wat uitsteken en ook vanaf boven eventueel bereikbaar zijn zonder te schuiven.
Hoogte heb ik maximaal gehouden.

Voorzichtig zijn voor je handen wanneer je gaat snijden dat je niet uitschiet want het is hard spul. Op een harde ondergrond snijden werkt het beste.
Misschien dat het ook gaat met een zaagje of een Dremel maar dat heb ik niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robyYE
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 11:19
Voor onze reis naar Italië over twee weken toch van plan om voor de model Y organizers te kopen voor de midden console.
Wat adviseren jullie? Er is zoveel te vinden maar wil voorkomen dat ik kort voor de reis nog troep binnen krijg.

Nog andere musthaves :-) ?

Thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
robyYE schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 14:52:
Voor onze reis naar Italië over twee weken toch van plan om voor de model Y organizers te kopen voor de midden console.
Wat adviseren jullie? Er is zoveel te vinden maar wil voorkomen dat ik kort voor de reis nog troep binnen krijg.

Nog andere musthaves :-) ?

Thx
Deze set heb ik nu een half jaar in gebruik en bevalt uitstekend.
https://www.temu.com/nl/3...522012344320-427-ubOUESLA

En deze is ook handig.
https://www.temu.com/nl/2...522012344320-427-ubOUESLA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
En nu overweeg ik deze omdat mijn eigen gemaakte bakken wel heel erg goed zijn bevallen.
Deze lijken me prima voor dagelijks gebruik en de eigen gemaakte, die veel groter zijn gebruik ik dan weer voor vakanties.

https://www.temu.com/nl/g...es-g-601099515770287.html
Zie ook het filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robyYE
Dankjewel, ik heb dit gelijk besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Ik kan er niet aan wennen om de richting aanwijzer in de rotonde te gebruiken. Nu dacht ik eraan om van die shifterpaddles te gebruiken voor de richting aanwijzer. Heb ze icm de sexy buttons gezien (wel 3d print) maar die zitten aan het stuur (en draaien mee). Heeft iemand toevallig shifter paddels gezien die op het niet draaiende gedeelte van de stuurschacht geplakt kunnen worden?

Ik wil liever niet 3 weken na aanschaf al meteen mijn auto uit elkaar halen om zo'n stalk te installeren, dus vandaar dat ik het op deze manier probeer.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
justice strike schreef op maandag 15 juli 2024 @ 00:14:
Ik kan er niet aan wennen om de richting aanwijzer in de rotonde te gebruiken. Nu dacht ik eraan om van die shifterpaddles te gebruiken voor de richting aanwijzer. Heb ze icm de sexy buttons gezien (wel 3d print) maar die zitten aan het stuur (en draaien mee). Heeft iemand toevallig shifter paddels gezien die op het niet draaiende gedeelte van de stuurschacht geplakt kunnen worden?

Ik wil liever niet 3 weken na aanschaf al meteen mijn auto uit elkaar halen om zo'n stalk te installeren, dus vandaar dat ik het op deze manier probeer.
Mocht je een 3D printer hebben en een beetje geduld, dan kan je deze hendel bouwen:
https://github.com/Imaginous/Tesla_Tweaks#the-solution

Ik gebruik hem nu een halfjaar naar tevredenheid.
Het was even knutselen om hem te ontwerpen en bouwen.

Daar naast is er een andere aftermarket oplossing en Enhauto komt waarschijnlijk in september/oktober met een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:19
Klopt het dat je met de sexy buttons de AP aan kunt houden bij baanwissel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:43

bert pit

asdasd

@gebruikershaes Dat zit in de commander van Enhauto.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
mjvdzwet schreef op maandag 15 juli 2024 @ 06:36:
[...]

Mocht je een 3D printer hebben en een beetje geduld, dan kan je deze hendel bouwen:
https://github.com/Imaginous/Tesla_Tweaks#the-solution

Ik gebruik hem nu een halfjaar naar tevredenheid.
Het was even knutselen om hem te ontwerpen en bouwen.

Daar naast is er een andere aftermarket oplossing en Enhauto komt waarschijnlijk in september/oktober met een oplossing.
De paddle oplossing vond ik wel mooi, maar die moet dan wel op het vaste stuk van de schacht gezet worden. Ook moeten de paddles veel groter en langer zijn om tot achter het stuur te reiken.

Is iemand anders met zoiets bezig eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
justice strike schreef op maandag 15 juli 2024 @ 08:21:
[...]

De paddle oplossing vond ik wel mooi, maar die moet dan wel op het vaste stuk van de schacht gezet worden. Ook moeten de paddles veel groter en langer zijn om tot achter het stuur te reiken.

Is iemand anders met zoiets bezig eigenlijk?
Mijn oplossing met de hendel is ook gebaseerd op de S3XY buttons, net als mijn flippers.

Maar ik kreeg het niet compact voor elkaar om de standaard knopjes van een button in te drukken met een hefboom. Vandaar dat ik er extra knopjes aan heb gesoldeerd.
Ook heb je echt wel een asje en lagers nodig bij een langere hefboom.

En je wilt natuurlijk links en rechts kunnen aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
justice strike schreef op maandag 15 juli 2024 @ 00:14:

Als ze meedraaien met het stuur, heb je dan niet hetzelfde probleem? Dat je niet meer weet wat links en rechts is? Of is dat niet de reden waarom je niet kan wennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
gebruikershaes schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:07:
[...]

Als ze meedraaien met het stuur, heb je dan niet hetzelfde probleem? Dat je niet meer weet wat links en rechts is? Of is dat niet de reden waarom je niet kan wennen?
Dat klopt inderdaad. Daarom was mijn vraag:
Heeft iemand toevallig shifter paddels gezien die op het niet draaiende gedeelte van de stuurschacht geplakt kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-09 14:17
gebruikershaes schreef op maandag 15 juli 2024 @ 07:55:
Klopt het dat je met de sexy buttons de AP aan kunt houden bij baanwissel?
Ja en nee. De commander is in te stellen dat AP na een baanwissel automatisch weer aan gaat. Zie een uitleg op YouTube: Continuous Autopilot - Enhance Your Long-Trip Journeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Jasper schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:36:
[...]

Ja en nee. De commander is in te stellen dat AP na een baanwissel automatisch weer aan gaat. Zie een uitleg op YouTube: Continuous Autopilot - Enhance Your Long-Trip Journeys
Ja precies. Had al begrepen dat het aanhouden van AP niet kan, maar dit is goed genoeg. Want ACC blijft aan en de commander doet dan AP weer aan. 👌👌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
gebruikershaes schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:51:
[...]

Ja precies. Had al begrepen dat het aanhouden van AP niet kan, maar dit is goed genoeg. Want ACC blijft aan en de commander doet dan AP weer aan. 👌👌
Het werkt echt goed! Je moet alleen even timen met het goed in het midden zitten voor de ap er weer op schiet; anders doet de tesla dat wat heftig voor je. Dus 1 sec. vind ik wat kort, heb ‘m op 2 of 3 sec. staan geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:29

GVR

Rogar schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:28:
[...]

Het werkt echt goed! Je moet alleen even timen met het goed in het midden zitten voor de ap er weer op schiet; anders doet de tesla dat wat heftig voor je. Dus 1 sec. vind ik wat kort, heb ‘m op 2 of 3 sec. staan geloof ik.
Precies dat moet je ook doen als je hem handmatig op ap zet anders drukt tesla je ook ff naar het midden van de baan, dat kan wel wat soepeler als je het mij vraagt. Maar je weet het na een paar keer wel dus je timed vanzelf beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

GVR schreef op maandag 15 juli 2024 @ 23:37:
[...]

Precies dat moet je ook doen als je hem handmatig op ap zet anders drukt tesla je ook ff naar het midden van de baan, dat kan wel wat soepeler als je het mij vraagt. Maar je weet het na een paar keer wel dus je timed vanzelf beter ;)
Als je de AP aan zet als de auto nog niet helemaal recht in de baan zit gaat het veel beter. Dus ongeveer wanneer na de inhaalmanoeuvre je linker voorwiel net over de middenstreep heen gaat. Hij stuurt hem dan mooi naar het midden toe. Als je de continuous AP op 1 seconde zet, doet hij dat ook. Nadeel: als je je snelheid hebt verhoogd door bij te gassen, wordt deze overgenomen.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
bert pit schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 08:23:
[...]

Als je de AP aan zet als de auto nog niet helemaal recht in de baan zit gaat het veel beter. Dus ongeveer wanneer na de inhaalmanoeuvre je linker voorwiel net over de middenstreep heen gaat. Hij stuurt hem dan mooi naar het midden toe. Als je de continuous AP op 1 seconde zet, doet hij dat ook. Nadeel: als je je snelheid hebt verhoogd door bij te gassen, wordt deze overgenomen.
Kan je dat niet instellen? Huidige snelheid of limiet? Het lijkt me dat die gewoon de double tap handeling imiteert. De rest is gewoon zoals je normaal gesproken gewend bent.

Raden jullie het aan om ook de buttons te bestellen? Mij lijken die vrij nutteloos aangezien de enige knop die ik mis, die voor unlocken van de laadpoort is. En ik ga niet zo’n knopje buiten op m’n auto plakken :+

Ik zat dus te denken om alleen de commander te halen. Voor de AP functies en openen frunk en laadpoort via deurhandels.

[ Voor 20% gewijzigd door gebruikershaes op 16-07-2024 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
  • Nu online
gebruikershaes schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 08:43:
[...]

Kan je dat niet instellen? Huidige snelheid of limiet? Het lijkt me dat die gewoon de double tap handeling imiteert. De rest is gewoon zoals je normaal gesproken gewend bent.

Raden jullie het aan om ook de buttons te bestellen? Mij lijken die vrij nutteloos aangezien de enige knop die ik mis, die voor unlocken van de laadpoort is. En ik ga niet zo’n knopje buiten op m’n auto plakken :+

Ik zat dus te denken om alleen de commander te halen. Voor de AP functies en openen frunk en laadpoort via deurhandels.
Ik heb ook alleen de commander zonder buttons. Werkt perfect voor wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

gebruikershaes schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 08:43:
[...]

Hij imiteert inderdaad de double tab, echter staat de snelheid op dat moment mogelijk nog te hoog. De oplossing is om de vertraging van het inschakelen op enkele seconden te zetten. Maar dat heeft ook weer nadelen: die ruk aan je stuur.

Ik heb er twee buttons bij besteld en kreeg de continuous AP niet werkend zonder button. Waarschijnlijk mijn eigen onkunde. Maar toen ik het op de button programmeerde werkte het via de button maar ook automatisch 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
bert pit schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 10:23:
[...]

Hij imiteert inderdaad de double tab, echter staat de snelheid op dat moment mogelijk nog te hoog. De oplossing is om de vertraging van het inschakelen op enkele seconden te zetten. Maar dat heeft ook weer nadelen: die ruk aan je stuur.

Ik heb er twee buttons bij besteld en kreeg de continuous AP niet werkend zonder button. Waarschijnlijk mijn eigen onkunde. Maar toen ik het op de button programmeerde werkte het via de button maar ook automatisch 8)7
Wat ik nu doe is geen gas bij geven bij het inhalen. Ik wissel gewoon op tijd van baan en doe AP weer aan. Zo blijft m'n snelheid constant en hoef ik die niet aan te passen. Tenzij het druk is, maar dan rijd ik ook niet met AP. Heb de commander iig net besteld. Lijkt me een mooie gadget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRos
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:06
Ik zit bijna aan het einde van de 2-weken proefperiode van de Tessie-app (iOS-versie). Op zich een mooie app, al voegt hij niet veel toe aan de standaard Tesla-app. Ik vind de prijs van 18 euro per maand wel fors.

Weet iemand of je een kortingscode krijgt als je in eerste instantie het abonnement opzegt aan het einde van je proefperiode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunn0w
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 07:53
ErikRos schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:58:
Ik zit bijna aan het einde van de 2-weken proefperiode van de Tessie-app (iOS-versie). Op zich een mooie app, al voegt hij niet veel toe aan de standaard Tesla-app. Ik vind de prijs van 18 euro per maand wel fors.

Weet iemand of je een kortingscode krijgt als je in eerste instantie het abonnement opzegt aan het einde van je proefperiode?
10% korting met de volgende code TMCFRIENDS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18:28
Ik heb achter in mijn model 3 zo een 8.66 inch Android entertainment display geplaatst waar de ventilatiekast tussen de voorstoelen zit. Zijn er hier meer Model 3/Y rijders die deze hebben en ervaringen kunnen uitwisselen?
Zo een paar vragen die ik heb:
- deze unit maakt gebruik van de CAN-bus voor het bedienen van stoelen, airco en auto volume. Is het iemand gelukt met een CAN-bus app voor Android de CAN-bus data uit te lezen op deze unit?
- wat is de functie van de anion en de keep buttons in het airco menu?
- hoe krijgen jullie de bluetooth van deze unit gekoppeld aan de bluetooth van de auto?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kh2648AzBbbG1SGPr1zAgOFv_-Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eRMolBr2vuIBlfy5nGgxvuoo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IRYrLL6P6xRKuGDfxCbXbtcpbs4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hcQGKJOeQurGt93OfGs6PRJ4.jpg?f=fotoalbum_large

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robyYE
Gebruiken jullie ook een zonnescherm voor het dak? Of valt het wel mee als je koelt voordat je gaat? In NL nog niet echt hoge temperaturen meegemaakt dus vandaar mijn vraag.

Gaat om een model Y

[ Voor 6% gewijzigd door robyYE op 16-07-2024 20:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaRo74
robyYE schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:10:
Gebruiken jullie ook een zonnescherm voor het dak? Of valt het wel mee als je koelt voordat je gaat? In NL nog niet echt hoge temperaturen meegemaakt dus vandaar mijn vraag.
Nee en voor mij persoonlijk en mijn passagiers absoluut niet nodig. Dusver van niemand klachten.
Lekker de airco aan en totaal geen hitte van mYn dak.

(194 lang, stoel hoogste positie, rugleuning niet al te rechtop)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robyYE
RaRo74 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:18:
[...]

Nee en voor mij persoonlijk en mijn passagiers absoluut niet nodig. Dusver van niemand klachten.
Lekker de airco aan en totaal geen hitte van mYn dak.

(194 lang, stoel hoogste positie, rugleuning niet al te rechtop)
Dank voor de snelle reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:53

Gaat om een model Y
Ik wel, het voorjaar plaats ik hem incl. De kofferklep, en in najaar eruit.
Nu in Frankrijk merk ik echt wel verschil.
Voorin zie ik toch nooit de lucht, en binnen spiegel gebruik ik nooit, rijd op de buiten spiegels net zoals een busje of als je er wat achter hebt hangen, kwestie van gewenning.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RaRo74
Juist heerlijk om af en toe op AP naar boven te kijken door het prachtige glazen panoramadak naar bergen of roofvogels die boven je hangen. Heerlijk open gevoel en niet zo opgesloten :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Gaat om een model Y
Ik heb er een geplaatst voor mijn trip door Spanje naar Portugal. Het bevalt erg goed eigenlijk beter dan verwacht. Met name worden de stoelen niet zo achterlijk heet in de zon. In die contreien gebruiken velen ook een scherm voor de voorruit om dezelfde reden.

[ Voor 8% gewijzigd door bert pit op 17-07-2024 08:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-08 08:34
Ik ga het scherm ook nog aanschaffen. In de zon worden de stoelen inderdaad echt gruwelijk heet, hopelijk helpt dat. Maar mijn voornaamste reden is de kleine man achterin. In mijn Ford Focus heeft hij nooit zo gezweet als hij nu in de Tesla doet. Hopelijk helpt dat iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
Ik heb die schermen op Ali besteld voor een paar tientjes. Nog geen ervaring mee maar ik neem ze wel mee op vakantie. Zoveel ruimte neemt dat niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robyYE
bert pit schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 06:14:
[...]

Ik heb er een geplaatst voor mijn trip door Spanje naar Portugal. Het bevalt erg goed eigenlijk beter dan verwacht. Met name worden de stoelen niet zo achterlijk heet in de zon. In die contreien gebruiken velen ook een scherm voor de voorruit om dezelfde reden.
Welke en waar heb je deze besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robyYE
SpikeHome schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:23:
[...]

Ik wel, het voorjaar plaats ik hem incl. De kofferklep, en in najaar eruit.
Nu in Frankrijk merk ik echt wel verschil.
Voorin zie ik toch nooit de lucht, en binnen spiegel gebruik ik nooit, rijd op de buiten spiegels net zoals een busje of als je er wat achter hebt hangen, kwestie van gewenning.
Welke had je besteld als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
bert pit schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 06:14:
[...]

Je hebt zwarte stoelen waarschijnlijk. Ik heb witte zetels en vind dat nogal mee vallen.
Wat ik wel merk is een stralingswarmte op mijn hoofd doordat het glas zo warm wordt als de auto in de zon staat. Ik probeer daarom ook de auto voor te koelen als ik vertrek. 5 minuten is genoeg.

En op een lange trip tijdens laden activeer ik gewoon de camp mode, dan blijft mijn koelkast ook draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 06:43

Fjeze

AllesPerfect!

Hebben meer mensen de ervaring dat met de commander en auto pilot automatisch weer aan laten gaan je soms/regelmatig hebt dat als je je richtingaanwijzer aanzet auto pilot er niet vanaf gaat?

Ik moet hem dan soms er echt doorheen duwen, wat niet echt een soepele ervaring geeft.

Commander GEN 1 met Model Y RWD van december 2023.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 23:17
Fjeze schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 12:07:
Hebben meer mensen de ervaring dat met de commander en auto pilot automatisch weer aan laten gaan je soms/regelmatig hebt dat als je je richtingaanwijzer aanzet auto pilot er niet vanaf gaat?

Ik moet hem dan soms er echt doorheen duwen, wat niet echt een soepele ervaring geeft.

Inderdaad gaat de Autopilot niet vanzelf eraf als je met de stalk de richtingaanwijzer aanzet, je moet het stuur dan ook mee duwen. Vaak gaat dat vanzelf zonder moeite, soms kost dat wat moeite. Gek is wel dat als je via
(in mijn geval) via de SEXY Knob de richtingaanwijzer aanzet Autopilot wel er af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Nu online
Mackeessie schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:16:
[...]

Inderdaad gaat de Autopilot niet vanzelf eraf als je met de stalk de richtingaanwijzer aanzet, je moet het stuur dan ook mee duwen. Vaak gaat dat vanzelf zonder moeite, soms kost dat wat moeite. Gek is wel dat als je via
(in mijn geval) via de SEXY Knob de richtingaanwijzer aanzet Autopilot wel er af gaat.
Als het sturen met moeite gaat, zijn je wielen dan niet te dicht bij de lijn voor je knippert? Hij houdt je namelijk binnen de lijnen als je erna toe stuurt als je nog niet knippert.
Ik heb het idee dat ik dat ook wel eens heb, maar dat komt dan doordat ik al ga sturen voor ik knipper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

robyYE schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 08:47:
[...]

Welke en waar heb je deze besteld?
@Tommie12

Deze https://nl.aliexpress.com/item/1005006699248034.html
De kleur bepaalt het type (MY of M3)

Aanvankelijk dacht ik ik probeer deze voor 21 Euro, bevalt het dan koop ik een duurdere. Maar deze ziet er nog best goed uit ook, dus ik laat het maar zo.

[ Voor 23% gewijzigd door bert pit op 17-07-2024 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Dat is ook zonder de commander.
Je moet een beetje druk vooraf de juiste richting op geven... Als je bvb zachtjes naar links duwt, en dan links knipperlicht doet gaat hij er soepel af.

Of je moet het knipperlicht helemaal doorduwen ipv een halve. Dan gaat hij er ook soepel af.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
Als ik in mijn Model 3 op de achterbank zit vind ik de zitting te laag en te kort voor een goede ondersteuning. Is er een slimme achterbank hack/tweak of een bankkussen of bankverhoger waarmee het zitcomfort van de achterbank van de model 3 kan worden verbeterd? Ik ben 1.75m en heb voldoende ruimte boven mijn hoofd om wat hoger te zitten

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gebruikershaes
TeslaNerd schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 15:22:
Als ik in mijn Model 3 op de achterbank zit vind ik de zitting te laag en te kort voor een goede ondersteuning. Is er een slimme achterbank hack/tweak of een bankkussen of bankverhoger waarmee het zitcomfort van de achterbank van de model 3 kan worden verbeterd? Ik ben 1.75m en heb voldoende ruimte boven mijn hoofd om wat hoger te zitten
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/x6z76oZB4jn3/550x383.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
Ja, zoiets maar dan in mijn maat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05

Gaat om een model Y
Als je rijdt dan wordt het dak niet warm, maar als je stilstaat in de zon wordt ie echt loeiheet, zelfs zo warm dat je je kunt verbranden volgens mij.

Ik heb ze gehad en was tevreden, maar vind zonder toch mooier ivm the view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05

Puur alleen door de richtingaanwijzer gaat bij mij de autopilot er echt niet af. Ik moet het stuur een klein zetje geven. De combi levert vaak het beste resultaat op, dus knipperen en voorzichtig draaien aan het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 23:17
Rogar schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:19:
[...]

Als het sturen met moeite gaat, zijn je wielen dan niet te dicht bij de lijn voor je knippert? Hij houdt je namelijk binnen de lijnen als je erna toe stuurt als je nog niet knippert.
Ik heb het idee dat ik dat ook wel eens heb, maar dat komt dan doordat ik al ga sturen voor ik knipper.
Ik rijd dan in Autopilot, dus dan rijd je echt midden tussen de lijnen. Daar kan het niet aan liggen.
Het is een vloeiende beweging meestal. Dan gaat het goed. Alleen soms, random, moet je meer krachtzetten om Autopilot uit te zetten, dan lijkt de richtingaanwijzer aanzetten geen invloed te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
38 liter Mobicool MB40 compressorkoeler 12/230 volt met 50% korting voor €149 op Amazon (Prime Deal). Staat ook op Pepper dus zal snel uitverkocht zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:29

GVR

Blommie01 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 11:54:
[...]

YouTube: How to Plasti Dip Tesla Emblems/Logos - TESBROS

Ik vind het eindresultaat wel erg mooi.

Ik ga denk ik een poging wagen. Ik vind het mooier dan de covers die je op de bestaande plakt..

Iemand ervaring?
Heb me er ook aan gewaagd, ziet er op het eerste gezicht strak uit! Afwachten hoelang het er goed op blijft zitten.
Pagina: 1 ... 13 ... 41 Laatste

Let op:
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.