Prijs is alweer terug naar normaal helaas en draagbaar is een relatief begrip. Ja, hij is te tillen, maar wel heel onhandig te tillen gezien het formaat en gewicht.Maurice- schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:06:
38 liter Mobicool MB40 compressorkoeler 12/230 volt met 50% korting voor €149 op Amazon (Prime Deal). Staat ook op Pepper dus zal snel uitverkocht zijn.
En past helaas niet in de ruimte onder de kofferbak bij een MY. Wel een uitstekende koelbox die ook kan vriezen. En niet geheel onbelangrijk: hij werk niet op 12V in de Tesla vanwege de hogere accuspanning (15/16V). Blijft gevuld wel heel lang koel overigens.maharens schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:10:
[...]
Prijs is alweer terug naar normaal helaas en draagbaar is een relatief begrip. Ja, hij is te tillen, maar wel heel onhandig te tillen gezien het formaat en gewicht.
[ Voor 16% gewijzigd door DjVe op 18-07-2024 08:18 ]
Hoe ze dát nog steeds niet gefikst hebben is mij echt een raadsel.GVR schreef op maandag 15 juli 2024 @ 23:37:
[...]
Precies dat moet je ook doen als je hem handmatig op ap zet anders drukt tesla je ook ff naar het midden van de baan, dat kan wel wat soepeler als je het mij vraagt. Maar je weet het na een paar keer wel dus je timed vanzelf beter
20cm naast het midden van de baan AP activeren geeft een ruk aan het stuur die je nog herinnert aan je eerste rijles...
Waardeloos
Heeft iemand de oem tesla zonnewering voor het dak in gebruik? Hoe bevalt het? Ik zie ook third party oplossingen met twee delen. Welke zou beter zijn?
Die werkt totaal niet met de 12v?DjVe schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:16:
[...]
En past helaas niet in de ruimte onder de kofferbak bij een MY. Wel een uitstekende koelbox die ook kan vriezen. En niet geheel onbelangrijk: hij werk niet op 12V in de Tesla vanwege de hogere accuspanning (15/16V). Blijft gevuld wel heel lang koel overigens.
Best kut, ik heb al bijna 10 jaar zo'n vriezer en neem die altijd mee op vakantie...
Ga ik een andere moete kopen?
Nope. Op zich blijft hij lang koel als je er flink wat koele spullen in dropt. Of je zou een 230V adapter kunnen gebruiken. Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapphuCks schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 17:57:
[...]
Die werkt totaal niet met de 12v?
Best kut, ik heb al bijna 10 jaar zo'n vriezer en neem die altijd mee op vakantie...
Mijn Mobicool 12 volt koelbox heb ik 3 weken aangehad in de mYne op ca. 16 volt en werkt nog steedshuCks schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 17:57:
[...]
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Onze Mobicool heeft ook gewoon zonder problemen in de Y zijn werk gedaan op de 12v stekker.RaRo74 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 18:18:
[...]
Mijn Mobicool 12 volt koelbox heb ik 3 weken aangehad in de mYne op ca. 16 volt en werkt nog steeds
https://wren.co/join/Devian
Even kijken wat de maximale input mag zijn. Veel toestellen voor de auto zijn 12-24V input, dus misschien heb je geluk.huCks schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 17:57:
[...]
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025
Wat is nu de verbetering qua interieur temperatuur als je in parkeerstand de roof shades zou gebruiken tov geen shades?
Ik heb ze voordat ik mijn auto had bij Ali besteld. Daar kon je opgeven uit welke fabriek je MY kwam. In mijn geval Berlijn en de bakken passen perfect!IUser schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 08:13:
Ik had de trunk bins besteld voor de kofferbak. De auto had ik toen nog niet. Inmiddels is mijn auto aan mijn tesla account gekoppeld en zie ik dat de storage bins niet passen? Waarom verkopen ze storage bins dat niet past in de nieuwste MY2024… blijkbaar passen ze in een oudere model? [Afbeelding]
Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-
Hier ook twee Ali bakken in m'n Chinese M3H.
Past perfect.
Past perfect.
EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)
Heb je toevallig nog een link naar ali?Gommert69 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 19:18:
[...]
Ik heb ze voordat ik mijn auto had bij Ali besteld. Daar kon je opgeven uit welke fabriek je MY kwam. In mijn geval Berlijn en de bakken passen perfect!
Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-
Je weet het dus nog niet zeker? Ik zie de melding ook en wil ook de bins hebben. Maar ik weet niet of de website en app het fout hebben, of het echt niet past.IUser schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 08:13:
Ik had de trunk bins besteld voor de kofferbak. De auto had ik toen nog niet. Inmiddels is mijn auto aan mijn tesla account gekoppeld en zie ik dat de storage bins niet passen? Waarom verkopen ze storage bins dat niet past in de nieuwste MY2024… blijkbaar passen ze in een oudere model? [Afbeelding]
Ik heb vandaag een testrit gemaakt in een model 3, de owner had een klik systeem waardoor hij niet meer zijn hand op het stuur hoefde te leggen. Dat lijkt mij illegaal en gaan we hier niet bespreken.
[ Voor 26% gewijzigd door Notna op 21-07-2024 10:58 . Reden: Die dingen zijn verboden en worden derhalve hier niet besproken. ]
Klopt. Ik krijg de auto bijna afgeleverd eind deze maand. Ik laat het nog wel weten of het pastmistermol schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 22:57:
[...]
Je weet het dus nog niet zeker? Ik zie de melding ook en wil ook de bins hebben. Maar ik weet niet of de website en app het fout hebben, of het echt niet past.
Nieuwste MY24? 😂IUser schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 08:13:
Knip
[ Voor 97% gewijzigd door Notna op 21-07-2024 10:59 . Reden: Quote en reactie weg. Zie voorgaande ]
Knip
[ Voor 97% gewijzigd door Notna op 21-07-2024 10:59 . Reden: Zie voorgaande ]
Ik heb jullie advies nodig m.b.t. het materiaalgebruik van bijvoorbeeld de vloermatten.
Er zijn verschillende varianten zoals een TPE of XPE. Wat hebben jullie en wat vinden jullie van het materiaal gebruik.
Ik ben zelf op zoek naar vloermatten, maar het moeten geen rubberachtige varianten zijn. Voor de kofferbak en frunk mogen het wel TPE rubber varianten zijn.
Er zijn verschillende varianten zoals een TPE of XPE. Wat hebben jullie en wat vinden jullie van het materiaal gebruik.
Ik ben zelf op zoek naar vloermatten, maar het moeten geen rubberachtige varianten zijn. Voor de kofferbak en frunk mogen het wel TPE rubber varianten zijn.
Mag ik vragen waar jij deze wrap vandaan hebt? Ik zoek een soortgelijke, maar heb moeite om een goede te vinden.Blommie01 schreef op zondag 21 april 2024 @ 16:36:
Voor de eerste keer in mijn leven met wrap aan de slag geweest.
Resultaat valt niet tegen al zal het de tweede keer nog wat strakker zitten.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
TesBrosrealmadridsi schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:09:
[...]
Mag ik vragen waar jij deze wrap vandaan hebt? Ik zoek een soortgelijke, maar heb moeite om een goede te vinden.
In mijn vorige auto had ik zo’n hoofdsteun waarbij je zeg maar aan beide kanten een steun naar beneden kan klappen zodat je er tegenaan kunt liggen. Deze werd bevestigd aan die 2 pinnen onder een traditionele hoofdsteun.
Zoiets zeg maar: https://www.bol.com/nl/nl...fdsteun/9300000008145224/
Iemand ideeen voor een alternatief wat Tesla Model Y compatible is? Gaat om bijrijdersstoel.
Iemand ideeen voor een alternatief wat Tesla Model Y compatible is? Gaat om bijrijdersstoel.
Dat lijkt mij heel gevaarlijk bij een ongeluk en icm midden- en zijdelingse airbags. Als je daar met je nek op terugkomt na een frontale aanrijding, poeh daar wil je niet aan denken.william89 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 21:04:
In mijn vorige auto had ik zo’n hoofdsteun waarbij je zeg maar aan beide kanten een steun naar beneden kan klappen zodat je er tegenaan kunt liggen. Deze werd bevestigd aan die 2 pinnen onder een traditionele hoofdsteun.
Je link is gewoon een voorbeeld maar wel een dropshipping product zonder enig keurmerk.
[ Voor 5% gewijzigd door Maurice- op 23-07-2024 22:18 ]
Niet alleen dat, je wil denk ik ook niet dat ding in je gezicht gedrukt krijgen door de zij air bag. Lijkt erop alsof er staal in zit. Lijkt me idd geen goed idee. Wellicht een goed nekkussen proberen.
Even een vraagje en heb dit topic ook al doorgespit van te voren maar wat zijn nou goede alternatieve wieldoppen (zwart) ?
Ik zie zoveel verschillende soorten en fabrikanten dat ik het even niet weet.
Ik krijg over 1 maand mijn model Y RWD geleverd en wil deze dan alvast klaar hebben liggen omdat de kleur van de auto wit is en ik dit in combinatie met de zwarte wieldoppen erg mooi vind.
Ik krijg over 1 maand mijn model Y RWD geleverd en wil deze dan alvast klaar hebben liggen omdat de kleur van de auto wit is en ik dit in combinatie met de zwarte wieldoppen erg mooi vind.
De beste zijn de standaard wieldoppen die geleverd worden. De mooiste bepaal je zelf.JustC schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:26:
Even een vraagje en heb dit topic ook al doorgespit van te voren maar wat zijn nou echt de beste wieldoppen (zwart) ?
Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2
Ome Ali heeft een aantal. Je kan daar een keuze maken welke je mooi vindt.JustC schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:26:
Even een vraagje en heb dit topic ook al doorgespit van te voren maar wat zijn nou goede alternatieve wieldoppen (zwart) ?
Heb zelf deze van Ali en die zitten er al 2 maandjes op zonder enkele problemen of schade. Ook nog eens snel verzondenJustC schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:26:
Ik heb ze toen bij Amazon besteld, maar bij Ali kan ook. Volgens mij maakt het niet uit.
Ik vind de zwarte doppen in ieder geval een stuk mooier staan onder m'n Quicksilver MY.
Ik vind de zwarte doppen in ieder geval een stuk mooier staan onder m'n Quicksilver MY.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cNgN1vwlEcj5Iqoj4cLIfWeF.jpg?f=user_large)
[ Voor 38% gewijzigd door InZane op 24-07-2024 16:17 ]
Let in elk geval op dat ze goed passen. Als je om je heen kijkt zie regelmatig van die exemplaren die erg ver naar buiten komen. Dat vind ik persoonlijk geen gezicht.JustC schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:26:
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
Heeft er iemand ervaring met deze telefoonhouder dat je op het scherm "schroeft"?
Ik heb mijne vandaag ontvangen, maar ik krijg hem niet stevig gemonteerd. Na 2-3x mijn telefoon uit de houder te halen, is de houder scheef en los. Het deel dat op het scherm vastschroeft bedoel ik dan.
Ligt het aan mij of hebben anderen ook dit probleem?
Ik heb mijne vandaag ontvangen, maar ik krijg hem niet stevig gemonteerd. Na 2-3x mijn telefoon uit de houder te halen, is de houder scheef en los. Het deel dat op het scherm vastschroeft bedoel ik dan.
Ligt het aan mij of hebben anderen ook dit probleem?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BY2OV71sHaU2ouX06xTq7bZE.jpg?f=user_large)
[ Voor 5% gewijzigd door DavidBelgium op 24-07-2024 18:40 ]
Hier die van Ali eronder. Maakt hem toch een beetje mooier, maar zal niet zuiniger zijn....InZane schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:16:
Ik heb ze toen bij Amazon besteld, maar bij Ali kan ook. Volgens mij maakt het niet uit.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/sHqE1nSIudUFwmHAIE6mWDkp.jpg?f=fotoalbum_large)
Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2
Ik zie dat je ook de spatlappen gemonteerd hebt.maik73 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 07:28:
[...]
Hier die van Ali eronder. Maakt hem toch een beetje mooier, maar zal niet zuiniger zijn....
[Afbeelding]
Die heb ik er gisteren weer afgehaald nade vakantie.
De auto bleef wel schoner maar er zat overal zand tussen de spatlappen en de auto.
1Tje eraf gehaald en toen ik dat zag ze allemaal eraf gehaald.
Ja auto zelf blijft schoner en het voorkomt een beetje steenslag.SpikeHome schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:33:
[...]
Ik zie dat je ook de spatlappen gemonteerd hebt.
Die heb ik er gisteren weer afgehaald nade vakantie.
De auto bleef wel schoner maar er zat overal zand tussen de spatlappen en de auto.
1Tje eraf gehaald en toen ik dat zag ze allemaal eraf gehaald.
Heb ook PPF op mijn achterdeuren geplakt.
Maar zand tussen de spatlap en de auto kun je er neem ik aan tussenuit spuiten met schoonmaken. Heb liever daar wat zand dan aan de zijkant van de auto.
Dankjewel , ga ik deze bestellen !hollandje schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:07:
[...]
Heb zelf deze van Ali en die zitten er al 2 maandjes op zonder enkele problemen of schade. Ook nog eens snel verzonden
Bewust niet deze genomen omdat ik het toch te fragiel vind en niet mooi om iets aan het scherm te zetten. Ik zou deze terugsturen en onderstaande kopen. Je kan dit zo verplaatsen over heel het dashboardDavidBelgium schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 18:39:
Heeft er iemand ervaring met deze telefoonhouder dat je op het scherm "schroeft"?
Ligt het aan mij of hebben anderen ook dit probleem? [Afbeelding]
https://nl.aliexpress.com...zoot&gatewayAdapt=glo2nld
Ja, is goed te doen...
Die heb ik ook (met laadkabel) en die is superhandig. Helemaal in combi met het dashboard van enhauto (sexy commander), dan is het net of je een cockpit hebt achter je stuur.Hongy schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:19:
[...]
Bewust niet deze genomen omdat ik het toch te fragiel vind en niet mooi om iets aan het scherm te zetten. Ik zou deze terugsturen en onderstaande kopen. Je kan dit zo verplaatsen over heel het dashboard
Heb deze variantDavidBelgium schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 18:39:
Ligt het aan mij of hebben anderen ook dit probleem? [Afbeelding]
https://nl.aliexpress.com...herSeller%7Cquery_from%3A
(Had het zelf iets van 10tje betaald maar kan het niet zo snel vinden)
Ding heeft gewoon standaard ballmount. Dus je kan een magsafe draadloos lader erop schroeven.
Werkt al 1 jaar goed bij mij. Zit ook op lekkere positie ipv achter het stuur.
Life is too short to drive boring cars
Deze heb ik ook, en worden vanuit Frankrijk verstuurd.hollandje schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:07:
[...]
Heb zelf deze van Ali en die zitten er al 2 maandjes op zonder enkele problemen of schade. Ook nog eens snel verzonden
Soms bevallen producten beter dan je verwacht. Na 2+ jaar even een update:
-orginele Tesla rubbermatten (voor en achterin);
de matten vertonen totaal geen slijtage, en zijn zo prettig dat ze niet alleen de wintermaanden (de echt vieze voeten) maar ook in de zomer gewoon blijven liggen. Want zelfs met teenslippers (zand van het strand) zijn ze prettig ingebruik. Ik maak mij nooit druk over vieze voeten, ik wip de rubberbakken eruit, en klop ze uit. Ideaal. Voor mij hoeven stoffen vloermatten niet meer.
-Tesland/cheap zonneschermen.
Ook deze blijven eindeloos hangen. Voorin heb ik het type die helemaal dekkend is, zwart, plastic clips.
We vergeten gewoon dat ze erin zitten. In de zomer minder warmte naar binnen (zwarte stoelen). In de winter isolatie van koud.
Achterin hebben we het type wat niet door loopt tot aan de achterklep.
Dit betekent dat je prima door de achteruitkijkspiegel kunt kijken. Ja, het laatste stuk komt er zon door, helemaal dicht is beter. Maar voor de veiligheid is dit formaat beter.
Ze bevallen prima, we doen er nooit iets aan.
Dat was even de update van beide super prettige toevoegingen. Het gewichtje voor aan het stuur zal ik niet toelichten, maar daar kan ik niet meer zonder.
-orginele Tesla rubbermatten (voor en achterin);
de matten vertonen totaal geen slijtage, en zijn zo prettig dat ze niet alleen de wintermaanden (de echt vieze voeten) maar ook in de zomer gewoon blijven liggen. Want zelfs met teenslippers (zand van het strand) zijn ze prettig ingebruik. Ik maak mij nooit druk over vieze voeten, ik wip de rubberbakken eruit, en klop ze uit. Ideaal. Voor mij hoeven stoffen vloermatten niet meer.
-Tesland/cheap zonneschermen.
Ook deze blijven eindeloos hangen. Voorin heb ik het type die helemaal dekkend is, zwart, plastic clips.
We vergeten gewoon dat ze erin zitten. In de zomer minder warmte naar binnen (zwarte stoelen). In de winter isolatie van koud.
Achterin hebben we het type wat niet door loopt tot aan de achterklep.
Dit betekent dat je prima door de achteruitkijkspiegel kunt kijken. Ja, het laatste stuk komt er zon door, helemaal dicht is beter. Maar voor de veiligheid is dit formaat beter.
Ze bevallen prima, we doen er nooit iets aan.
Dat was even de update van beide super prettige toevoegingen. Het gewichtje voor aan het stuur zal ik niet toelichten, maar daar kan ik niet meer zonder.
Nee, gewoon voorgesneden formaat gekocht.this schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:03:
[...]
Zelf uitgesneden of voorgesneden formaat gekocht hiervoor?
Oh dat is wel nice. Enig idee of ze deze ook voor de Y hebben? Ik kan dat op Ali altijd zo slecht vindenHongy schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:19:
[...]
Bewust niet deze genomen omdat ik het toch te fragiel vind en niet mooi om iets aan het scherm te zetten. Ik zou deze terugsturen en onderstaande kopen. Je kan dit zo verplaatsen over heel het dashboard

#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Zeker. Collega rijdt een Y 2024 en voor hem had ik deze besteld.Ethirty schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:08:
[...]
Oh dat is wel nice. Enig idee of ze deze ook voor de Y hebben? Ik kan dat op Ali altijd zo slecht vinden
https://nl.aliexpress.com/item/1005006690009787.html
Zo ene heb ik momenteel al, maar ik heb wel last van dat een deel van mijn scherm niet meer zichtbaar is door mijn stuur. En als ik de houder verplaats, werkt mijn FaceID niet meer..Hongy schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:19:
[...]
Daarom dat ik naar een alternatief zoek waar mijn telefoon meer richting mij komt, en minder last van het stuur heb.
:strip_exif()/f/image/Z06EUU123onjAEFxloWntLyD.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door DavidBelgium op 25-07-2024 19:14 ]
Ik heb deze in mijn Y:
https://nl.aliexpress.com/item/1005006235389352.html
Ook heel tevreden over.... Zit direct achter mijn stuur en gebruik hem ook icm de commander (als dashboard).
Ook heel tevreden over.... Zit direct achter mijn stuur en gebruik hem ook icm de commander (als dashboard).
Ik heb deze:
ESR HaloLock voor MagSafe Car... https://www.amazon.nl/dp/B0CB5XL6DM?ref=ppx_pop_mob_ap_share
Deze plak je met meegeleverde 3M achter het scherm. Top kwaliteit en goed verstelbaar.
ESR HaloLock voor MagSafe Car... https://www.amazon.nl/dp/B0CB5XL6DM?ref=ppx_pop_mob_ap_share
Deze plak je met meegeleverde 3M achter het scherm. Top kwaliteit en goed verstelbaar.
De gemiddelde Tesla rijder wil zo goedkoop mogelijk heb ik het idee, het liefst Ali.....Tomas_ schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 07:55:
Ik heb deze:
Als deze producten allemaalturkeyhakan schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 08:02:
[...]
De gemiddelde Tesla rijder wil zo goedkoop mogelijk heb ik het idee, het liefst Ali.....
toch in China worden geproduceerd...
Je hebt door het spartaanse minimalistische interieur gemiddeld ook 15 accessoires nodig om je auto compleet te makenturkeyhakan schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 08:02:
[...]
De gemiddelde Tesla rijder wil zo goedkoop mogelijk heb ik het idee, het liefst Ali.....
Daarnaast, de helft van Amazon is gewoon Ali-kwaliteit tegen een Amazon prijs.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Gebruik ik ook inmiddels een jaar. Werkt perfect en laadt mijn telefoon ook goed op.maik73 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 07:25:
Ik heb deze in mijn Y:
Ik volg dit topic ook vooral om te smullen van de wansmaak van anderen. Heerlijk!turkeyhakan schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 08:02:
[...]
Exact. En stiekem vind ik het dan wel jammer, want een echte liefhebber gaat voor iets goeds maar helaas.. de mentaliteit is zo veel mogelijk tegen een zo laag mogelijke prijs (bijna gratis).mistermol schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 08:30:
[...]
Ik volg dit topic ook vooral om te smullen van de wansmaak van anderen. Heerlijk!
Tesla rijders liefhebber noemen, daar gaat het compleet fout.turkeyhakan schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 08:32:
[...]
Exact. En stiekem vind ik het dan wel jammer, want een echte liefhebber gaat voor iets goeds maar helaas.. de mentaliteit is zo veel mogelijk tegen een zo laag mogelijke prijs (bijna gratis).

Van de week de S3XY Commander geïnstalleerd. Werkt perfect. Het vrouwtje kan met de verlaagde REGEN nu wel in de auto zitten zonder misselijk te worden. Jammer dat Tesla die optie zelf niet gewoon weer terug brengt.
Zitten een hoop leuke functies op de Commander en achter de knoppen. Binnenkort de Drift mode maar eens even proberen. Ben ik wat sneller van die k.u.t. Pirelli banden af.
M3P 24'
Zeg je nou dat ik smaak heb? Thanks!mistermol schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 08:30:
[...]
Ik volg dit topic ook vooral om te smullen van de wansmaak van anderen. Heerlijk!
De mijne is helemaal ‘stock’, op de plastic schuifjes na.Vissa66 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:00:
[...]
Tesla rijders liefhebber noemen, daar gaat het compleet fout.
En ja, ik ben een Tesla liefhebber.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Gewoon het stroompedaal gedoseerd loslaten heeft toch hetzelfde effect?Vissa66 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:00:
[...]
Het vrouwtje kan met de verlaagde REGEN nu wel in de auto zitten zonder misselijk te worden.
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Was ook meer als geintje bedoeld hoor.Tommie12 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:10:
[...]
De mijne is helemaal ‘stock’, op de plastic schuifjes na.
En ja, ik ben een Tesla liefhebber.

Vertel mij wat, dat zou je inderdaad denken. Heb het geprobeerd zo gedoseerd mogelijk te doen maar binnen no time is ze misselijk. Nu is dit mijn eerste EV en heb er nog geen 1000km mee weg dus het zal vast nog wel wat soepeler gaan in de toekomst.Radiodurans schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:15:
[...]
Gewoon het stroompedaal gedoseerd loslaten heeft toch hetzelfde effect?
Gisteren getest met de instelling op low, dan is het nagenoeg niet voelbaar en dat ging wel goed.
[ Voor 31% gewijzigd door Vissa66 op 26-07-2024 09:48 ]
M3P 24'
Het heeft mij ook aardig wat kilometers gekost voordat ik het onder de knie had. Eerst op chill, nu ook gewoon standaard op sport. Full pedal driving met max regen is echt anders dan een ouderwets gaspedaal in een ICE.
Voor een bijrijder voelt het dubbel zo vreemd, ga maar eens als bijrijder een sprintje doen van 0 naar 100km/u
. En de vrouw tevreden houden is nog een uitdaging van een heel andere categorie.
Voor een bijrijder voelt het dubbel zo vreemd, ga maar eens als bijrijder een sprintje doen van 0 naar 100km/u
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Ik heb het overigens in de lease mee laten nemen net zoals de s3xy knob en buttons.turkeyhakan schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 08:02:
[...]
Kost mij dus 0, nog goedkoper dan ali ;-)
Ik ben op het punt (40k 1,5 jaar electrisch) dat ik het veel makkelijker vind om comfortabel door het landschap te ‘schuiven’ met een EV dan met een ICE automaat of handgeschakelde bak. Zeker dat relaxt rond cruisen lukt echt zo makkelijk.Vissa66 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:42:
Vertel mij wat, dat zou je inderdaad denken. Heb het geprobeerd zo gedoseerd mogelijk te doen maar binnen no time is ze misselijk. Nu is dit mijn eerste EV en heb er nog geen 1000km mee weg dus het zal vast nog wel wat soepeler gaan in de toekomst.
Gisteren getest met de instelling op low, dan is het nagenoeg niet voelbaar en dat ging wel goed.
Heb laatst als bijrijder in de auto gezeten bij een kakelverse tesla eigenaar. Ben nog nooit zo snel en zo misselijk geworden. Een kermisattractie was er niks bij. Maar idd went wel. Geef het nog een weekje en je hebt het letterlijk onder de knie.Vissa66 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:42:
[...]
Was ook meer als geintje bedoeld hoor.![]()
[...]
Vertel mij wat, dat zou je inderdaad denken. Heb het geprobeerd zo gedoseerd mogelijk te doen maar binnen no time is ze misselijk. Nu is dit mijn eerste EV en heb er nog geen 1000km mee weg dus het zal vast nog wel wat soepeler gaan in de toekomst.
Ik beschrijf het als ‘chinees’ weggedrag. Alle taxi’s ginder rijden zo.gebruikershaes schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:18:
[...]
Heb laatst als bijrijder in de auto gezeten bij een kakelverse tesla eigenaar. Ben nog nooit zo snel en zo misselijk geworden. Een kermisattractie was er niks bij. Maar idd went wel. Geef het nog een weekje en je hebt het letterlijk onder de knie.
Ofwel bijna vol gas, ofwel remmen, niks er tussen in de stad.
Haha, herkenbaar. Hier nu op vakantie door de Franse Alpen aan het rijden en dan is het echt heel prettig om gewoon hele tochten met alleen 1 pedaal te kunnen doen
!
Ik overweeg de tesla commander te kopen, maar ik vraag me af of er nog enige ontwikkeling is achter de schermen? Ik zie maar weinig blog posts over nieuwe functionality, en een lijst met 'coming soon' wekt niet veel vertrouwen bij me.
Wat zijn de ervaringen van eigenaren? Is het gebruik/bezit een 'set and forget', of blijf je er de vruchten van plukken over tijd
Wat zijn de ervaringen van eigenaren? Is het gebruik/bezit een 'set and forget', of blijf je er de vruchten van plukken over tijd
Keep it cool
Voor zover ik mee heb gekregen willen ze heel veel maar mist het soms wel eens aan het goed afmaken van functies.
Zo heeft hun knob hele fancy opties zoals temperatuur instellen, alle reviews laten dat zien alsof het scherm mee verandert, maar dat moet schijnbaar via een api call op je telefoon naar Tesla en dus niet lokaal.
Ik twijfel nog of ik er straks eentje wil bestellen. Misschien dan toch alleen de losse commander voor AP resume en de kickdown functie en geen knob erbij.
Zo heeft hun knob hele fancy opties zoals temperatuur instellen, alle reviews laten dat zien alsof het scherm mee verandert, maar dat moet schijnbaar via een api call op je telefoon naar Tesla en dus niet lokaal.
Ik twijfel nog of ik er straks eentje wil bestellen. Misschien dan toch alleen de losse commander voor AP resume en de kickdown functie en geen knob erbij.
#team_UTC+1
Ik heb de commander nog niet zo lang dus kan niets zeggen over de ontwikkelingen, maar ik vind het een van de betere upgrades. Zonder dat je het ziet voegt het een aantal nuttige functies toe. Zoals idd AP resume, charge port release via deurhandel alsook de frunk.
Kind vroeg laatst of mama’s stoel ff naar voren kon, dus dat vanaf m’n tel gedaan. Kleine handigheidjes.
De buttons of knob hebben voor mij weinig meerwaarde. Vind het niet vervelend om ff in het scherm te gaan.
Kind vroeg laatst of mama’s stoel ff naar voren kon, dus dat vanaf m’n tel gedaan. Kleine handigheidjes.
De buttons of knob hebben voor mij weinig meerwaarde. Vind het niet vervelend om ff in het scherm te gaan.
Ik heb velgschade van stoepranden. Ik zoek daarvoor een lakstift. Bij Teslaunch verkopen ze ze per specifieke Tesla velgkleur. Heeft iemand daar ervaring mee? Of een beter alternatief? https://teslaunch.net/pro...l-color-match-wheel-paint
Tevens zoek ik een manier om het windgeruis bij de bovenkant van de voorruit te verminderen. Daarvoor worden inlegrubbers verkocht. Heeft iemand daar ervaring mee? Bijvoorbeeld deze https://teslaunch.net/pro...3-y-accessories-2018-2023
Tevens zoek ik een manier om het windgeruis bij de bovenkant van de voorruit te verminderen. Daarvoor worden inlegrubbers verkocht. Heeft iemand daar ervaring mee? Bijvoorbeeld deze https://teslaunch.net/pro...3-y-accessories-2018-2023
Ik zit in het beta test team, er wordt op dit moment vooral stabiliteits aanpassingen gedaan.Valentijn schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:54:
Ik overweeg de tesla commander te kopen, maar ik vraag me af of er nog enige ontwikkeling is achter de schermen? Ik zie maar weinig blog posts over nieuwe functionality, en een lijst met 'coming soon' wekt niet veel vertrouwen bij me.
Maar ook een paar handige functies... die ik nog niet mag noemen.
Toch maar gezwicht en ook een setje buttons met commander besteld
Zaterdag besteld en vandaag door DHL aan de deur met handtekening afgeleverd dus dat is lekker snel.
Vanmiddag er dan maar even inklussen en alvast bedenken waar ik het allemaal voor ga gebruiken.
In ieder geval Scan My Tesla, laadstekker ontgrendelen via de deurgreep, kickdown vanuit CHILL mode.
Ik ga zeker geen knopjes in het zicht plaatsen. Anders had ik wel een Mercedes genomen.
Gelukkig voldoende plekjes uit het zicht zoals achter het stuur, achter het display of onder klep van de middenconsole.
Zaterdag besteld en vandaag door DHL aan de deur met handtekening afgeleverd dus dat is lekker snel.
Vanmiddag er dan maar even inklussen en alvast bedenken waar ik het allemaal voor ga gebruiken.
In ieder geval Scan My Tesla, laadstekker ontgrendelen via de deurgreep, kickdown vanuit CHILL mode.
Ik ga zeker geen knopjes in het zicht plaatsen. Anders had ik wel een Mercedes genomen.
Gelukkig voldoende plekjes uit het zicht zoals achter het stuur, achter het display of onder klep van de middenconsole.
/f/image/sLHddwiSgoLywwYoQYVMSfYo.png?f=fotoalbum_large)
Door bovenstaande bericht ook eindelijk de commander gen 2 zonder buttons besteld voor mijn M3H. Hoe eerder ik deze heb hoe langer ik deze in de leasebak kan gebruiken voornamelijk de continuous autopilot.
Goeie tip en die AP functie zet ik straks ook aan.
Morgenvroeg een lange rit in de planning staan en kan ik het mooi gelijk uitproberen in de mYne
Nu nog iets voor de knoppen bedenken.
Alles zit eigenlijk binnen handbereik in het menu en het meeste bedien ik via de spraakfunctie.
Morgenvroeg een lange rit in de planning staan en kan ik het mooi gelijk uitproberen in de mYne
Alles zit eigenlijk binnen handbereik in het menu en het meeste bedien ik via de spraakfunctie.
ja alles is binnen handbereik of gebruik ik zo weinig dat een sexy button het me niet waard is. Ben opeens een minimalist geworden sinds ik in de M3H rijd.RaRo74 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:28:
Goeie tip en die AP functie zet ik straks ook aan.
Morgenvroeg een lange rit in de planning staan en kan ik het mooi gelijk uitproberen in de mYne![]()
Alleen die continuous autopilot is het al waard voor me om die commander aan te schaffen. Werd een beetje beu om bij elke baanwissel te dubbelklikken.
Originele ambient kleuren verlichting komt als retrofit vanuit Tesla voor de MY beschikbaar.
Dat hoop ik zo graag te kunnen kopen straks in EU:
https://www.teslarati.com...em_SnBXlaUfOAHi-fXAAzBjow
Fysieke installatie van de stekkers en commander was 2 minuten werk.RaRo74 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:23:
Het doosje kwam in noppenfolie en daar heb ik de commander maar ingedaan tegen mogelijk rammelen. Niet dat ik het verwacht maar zo ben ik er voorlopig duurzaam vanaf.
Het herkennen van de commander door de app ging na openen vanzelf en direct kwam er een update in beeld. Het downloaden en installeren duurde nog het langst van alles
Alle commander functies die ik wil gelijk aangezet en getest. Alles werkt direct!
:strip_exif()/f/image/glR5GfydDYd89s9nzxbq3hED.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/rEWLmAiHzoJDTPzJ5bqnfWOd.png?f=fotoalbum_large)
Iemand (collega van mij) met een model Y 2024 met EAP heeft dan niets aan continuous autopilot, klopt dat, omdat EAP dat al doet?RaRo74 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:03:
[...]
Fysieke installatie van de stekkers en commander was 2 minuten werk.
Het doosje kwam in noppenfolie en daar heb ik de commander maar ingedaan tegen mogelijk rammelen. Niet dat ik het verwacht maar zo ben ik er voorlopig duurzaam vanaf.
Het herkennen van de commander door de app ging na openen vanzelf en direct kwam er een update in beeld. Het downloaden en installeren duurde nog het langst van alles![]()
Alle commander functies die ik wil gelijk aangezet en getest. Alles werkt direct!![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb nog niet gevoeld hoe warm de commander wordt, maar pas op met dat inpakken.RaRo74 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:03:
Fysieke installatie van de stekkers en commander was 2 minuten werk.
[Afbeelding]
Elektronica houdt niet van (te) heet
Dat rammelen is wel een dingetje ja, ik vrees dat ik alles ook nog een keer moet los halen want het rammelt soms aardig in die hoek
Beter is vastzetten met een paar tie wraps.Slonzo schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:58:
[...]
Ik heb nog niet gevoeld hoe warm de commander wordt, maar pas op met dat inpakken.
Ik zou dit wel graag op mijn M3 willen hebben. Zal vast niet komen.Allewijn schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:53:
Originele ambient kleuren verlichting komt als retrofit vanuit Tesla voor de MY beschikbaar.
Of in de commander verwarming zit weet ik niet. Mijn ervaring met andere OBD adapters is dat deze niet overmatig warm worden.Slonzo schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:58:
[...]
Ik heb nog niet gevoeld hoe warm de commander wordt, maar pas op met dat inpakken.
Als iemand kan gaan voelen graag en dan hoor ik het wel.
De commander is een ESP32 processor en wordt hand warm, inpakken is geen probleem.Slonzo schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:58:
[...]
Maar voor rammelen is zelfklevend klittenband of tie-wraps een beter idee.
Is er iemand hier die de Boombox heeft kunnen retrofitten in de 2019/2020 Model 3? Ik kan nu geen scheten laten in de parkeergarage en/of custom lock sounds instellen. De veiligheidsfeature vind ik ook wel wat waard trouwens.
https://shop.tesla.com/nl...dspreker-voor-voetgangers
Helaas komt deze optie in mijn Tesla app onder accessoires niet beschikbaar, wat impliceert dat het niet mogelijk is.
Echter als je online zoekt staat overal dat het vanaf mid 2019 mogelijk moet zijn om te retrofitten. Ik heb een Model 3 (SR+) uit maart 2020.
https://shop.tesla.com/nl...dspreker-voor-voetgangers
Helaas komt deze optie in mijn Tesla app onder accessoires niet beschikbaar, wat impliceert dat het niet mogelijk is.
Echter als je online zoekt staat overal dat het vanaf mid 2019 mogelijk moet zijn om te retrofitten. Ik heb een Model 3 (SR+) uit maart 2020.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Helemaal goed dus.mjvdzwet schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:12:
[...]
De commander is een ESP32 processor en wordt hand warm, inpakken is geen probleem.
Maar voor rammelen is zelfklevend klittenband of tie-wraps een beter idee.
Door de noppenfolie kan die van mij geen kant op en valt precies in een sparing
:fill(white):strip_exif()/f/image/kFd0ZuXquadmahBG1m7ScOlY.png?f=user_large)
Je weet wat je mist en juist dit is een belangrijke optie. Niemand kan eigenlijk zonder en het duurt vast niet lang meer voordat andere merken hierin volgen.Richh schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:21:
Ik kan nu geen scheten laten in de parkeergarage
Ik heb het in de nieuwe model Y geplaatst. De bakken passen netjes in de trunk. Het was even proppen en uitproberen. Maar uiteindelijk past het goed.IUser schreef op zondag 21 juli 2024 @ 08:09:
[...]
Klopt. Ik krijg de auto bijna afgeleverd eind deze maand. Ik laat het nog wel weten of het past
Dat het proppen was had ik inderdaad al gehoord in de VS. Maar super! Dan weet ik dat ik ze ook kan bestellen. Dankjewel!IUser schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:47:
[...]
Ik heb het in de nieuwe model Y geplaatst. De bakken passen netjes in de trunk. Het was even proppen en uitproberen. Maar uiteindelijk past het goed.
Oeh, zou ik ook wel willen doen. Ben alleen bang dat die 1300rmb hier meer iets van 500€ wordt . Hoe ver is het rijden naar China?Allewijn schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:53:

:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/ij5K41I0fLlOVu96oSJbxlxs.gif?f=user_large)
Heb vandaag eindelijk mijn 'Starlink' achterlicht gemonteerd op mijn Model Y. Heb deze via AliExpress besteld omdat alles wat ik lokaal kan vinden hetzelfde product is uit dezelfde fabriek (maar dan wel 2-3x zo duur). Installatie was wel wat ingewikkelder dan een gewoon achterlicht installeren omdat zowel het buitenste en binnenste achterlicht een knipperlicht hebben (normaal is alleen het buitenste deel uitgerust met een knipperlicht). Hierdoor moet je dus kabels leiden vanuit de buitenste achterlichten naar de kofferbakdeur via de rubbere seal.
Het lastigste was toch wel het losmaken van het buitenste achterlicht dat in het chassis is gemonteerd omdat die moertjes op een rotplek zitten en ik er met geen mogelijkheid bij kwam, gelukkig had mijn vriendin kleinere handen en meer finesse en kon zij er wel goed bij. De lichtstrip was ook wat vervelender omdat die vast zit met 3m tape en de kabeltjes aan beide zijde voor het plaatsen door een klein kabelgootje geleid moeten worden achter het achterlicht
Installatie spreekt redelijk voor zich maar het is dus wel ff een beetje frommelen om het er goed op te krijgen en een beetje finesse is gewenst. Achterlicht is zover ik het kan zien licht genoeg en heeft geen impact op de camera
Snap dat dit waarschijnlijk niet iedereen zijn 'cup of tea' is, maar ik ben er erg blij mee
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
![]() | ![]() | ![]() |
@hollandje ziet er gááf uit. Leuke gif ook er van gemaakt!
Belemmert het de achteruitrijcamera qua zicht niet?
Daar had ik het eea over gelezen.
Belemmert het de achteruitrijcamera qua zicht niet?
Daar had ik het eea over gelezen.
Oeh, nice!Allewijn schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:53:
Ook dat lelijke hout weg gelijk.
Ik heb er destijds 2 knopjes bij besteld, maar eigenlijk gebruik ik er maar 1.RaRo74 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:23:
Toch maar gezwicht en ook een setje buttons met commander besteld![]()
[Afbeelding]
Links achterop je stuur een knopje om met 1 klik AP aan te zetten. Vooral met de M3H is dat prettig, dat dubbelklikken op het scroll wieltje werkt gewoon niet lekker.
Gedurende de snelweg rit werkt continuous AP natuurlijk, maar bij wisselen van snelweg en de 1e x aanzetten is het echt handig
De andere knop zit achterop m’n scherm om het handschoenenkastje te openen, wat ik misschien 1x per jaar doe…
Mocht iemand nog een handige functie voor de 2e knop weten dan hou ik me aanbevolen
Daar sluit ik bij aan. Niet dat ik ze wil verkopen maar dat ik er een toepassing voor zoek. Ik doe eigenlijk alles al via het menu, spraak of stalks.Smobbo schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:40:
[...]
Mocht iemand nog een handige functie voor de 2e knop weten dan hou ik me aanbevolen(of dat 2e knopje van me over willen kopen…)
Sinds vandaag heb ik namelijk 4 knoppen liggen
Let op:
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.