Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 00:22
Allewijn schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:22:
@hollandje ziet er gááf uit. Leuke gif ook er van gemaakt!
Belemmert het de achteruitrijcamera qua zicht niet?
Daar had ik het eea over gelezen.
Nee, de lichtstrip zit erboven dus je hebt volledig zicht. Ik had dat inderdaad ook ergens teruggelezen maar je ziet hem niet eens op de camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:12
Smobbo schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:40:
[...]

Ik heb er destijds 2 knopjes bij besteld, maar eigenlijk gebruik ik er maar 1.
Links achterop je stuur een knopje om met 1 klik AP aan te zetten. Vooral met de M3H is dat prettig, dat dubbelklikken op het scroll wieltje werkt gewoon niet lekker.
Gedurende de snelweg rit werkt continuous AP natuurlijk, maar bij wisselen van snelweg en de 1e x aanzetten is het echt handig (y) .

De andere knop zit achterop m’n scherm om het handschoenenkastje te openen, wat ik misschien 1x per jaar doe…

Mocht iemand nog een handige functie voor de 2e knop weten dan hou ik me aanbevolen ;) (of dat 2e knopje van me over willen kopen…)
1 knop kan ik ap of acc mee aanzetten en de spiegels laten kantelen,
De 2e knop gebruikt mijn vrouw voor het dashboardkastje, recirculatie toggle en airco on.
Al zal ik de laatste optie wijzigen alleen weet ik nog niet wat.

Je kan met elke knop 3 dingen doen.
Ze zitten bij mij op de armleuning dus ik kan bij beide knoppen en je ziet ze niet.

De knop zelf er weer uitgehaald ik gebruikte die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Waar kan ik eigenlijk een lijst vinden wat de S3XY Commander allemaal kan?

Op de site zie ik enkel dit:

We are working hard to bring you over 20 new smart actions in the upcoming months. You will be able to unlock all of them with an in-app purchase from your S3XY Buttons App.

Auto headlights ON when wipers are working

Disable mirrors dim at home or below a certain speed

Hold trunk handle to lower rear seats

Honk confirmation only on lock

Set wipers speed with half press of the stalk (1, 2, 3...)

Mute on Reverse

Turn on Fog lights when High Beam is on

Regen depending on the current speed

Emergency Hazard lights mode
and many more...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 14-08 09:13
SpikeHome schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 23:04:
[...]

1 knop kan ik ap of acc mee aanzetten en de spiegels laten kantelen,
De 2e knop gebruikt mijn vrouw voor het dashboardkastje, recirculatie toggle en airco on.
Al zal ik de laatste optie wijzigen alleen weet ik nog niet wat.

Je kan met elke knop 3 dingen doen.
Ze zitten bij mij op de armleuning dus ik kan bij beide knoppen en je ziet ze niet.

De knop zelf er weer uitgehaald ik gebruikte die niet.
Ik heb er 1 onder de middenarmsteun, die activeert AP, opent de laadpoort en opent de kofferbak. De andere zit aan de passagierskant achter het scherm, die opent het dashboardkastje en de deur (voor als er iemand instapt die de deuren niet snapt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 20:20
Ik ga (als mijn wagen ooit aankomt) 1 knopje sowieso al instellen om de koffer en de trunk te openen bij een druk er op als ik uitstap.

In mijn huidige bmw zit de knop voor de koffer in de deur en gebruik die toch vaak (sportzak in/uit koffer, kinderwagen, ...).

De functies die mij (iemand dat enkel nog maar een testrit met een tesla gemaakt heeft) lijken me handig:
Trunk openen
Koffer openen
Handschoenkastje openen
Stoelverwarming bedienen
Ruitenwissers bedienen

Maar eerst er een maandje mee rijden om te zien of ik die opties idd nodig heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:58
huCks schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 17:34:
Ik ga (als mijn wagen ooit aankomt) 1 knopje sowieso al instellen om de koffer en de trunk te openen bij een druk er op als ik uitstap.

In mijn huidige bmw zit de knop voor de koffer in de deur en gebruik die toch vaak (sportzak in/uit koffer, kinderwagen, ...).

De functies die mij (iemand dat enkel nog maar een testrit met een tesla gemaakt heeft) lijken me handig:
Trunk openen
Koffer openen
Handschoenkastje openen
Stoelverwarming bedienen
Ruitenwissers bedienen

Maar eerst er een maandje mee rijden om te zien of ik die opties idd nodig heb
Ik neem aan dat je bedoelt: trunk (koffer achteraan) en frunk (koffer vooraan).
Zodra je auto in P staat, kan je dat direct op het scherm doen, daar heb je geen menu voor nodig.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosch
  • Laatst online: 13-08 19:24

Nosch

MYLR Blue

Ik had een knop achterin, zodat de kinderen de stoelverwarming zelf kunnen bedienen. Scheelt veel vragen, al hoor ik ze er de laatste week ook geen ruzie meer om maken 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Nosch schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 18:13:
Ik had een knop achterin, zodat de kinderen de stoelverwarming zelf kunnen bedienen. Scheelt veel vragen, al hoor ik ze er de laatste week ook geen ruzie meer om maken 😉
Heb zelf een knop achterin zodat de passagiers zelf hun fan aan kunnen zetten. 1tje in de kofferbak om de voorstoelen naar voren te doen zodat ik de achterbank plat kan leggen. 1tje links van mijn stuur om snel mijn lichten aan de zetten en de charge port te unlocken en dan 1tje voor de bijrijder voor mediacontrol en spraakcommandos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 20:20
Tommie12 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 17:47:
[...]

Ik neem aan dat je bedoelt: trunk (koffer achteraan) en frunk (koffer vooraan).
Zodra je auto in P staat, kan je dat direct op het scherm doen, daar heb je geen menu voor nodig.
Idd dat bedoelde ik, excuses.

Thanks voor de tip dat het zo op het scherm komt te staan.

Exact de reden dat ik een maandje er zelf mee wil rijden, om alles goed te leren kennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:26
hollandje schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 18:17:
[...]

Heb zelf een knop achterin zodat de passagiers zelf hun fan aan kunnen zetten. 1tje in de kofferbak om de voorstoelen naar voren te doen zodat ik de achterbank plat kan leggen. 1tje links van mijn stuur om snel mijn lichten aan de zetten en de charge port te unlocken en dan 1tje voor de bijrijder voor mediacontrol en spraakcommandos
Met fan bedoel je stoel ventilatie? Of airco?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
gebruikershaes schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 19:18:
[...]

Met fan bedoel je stoel ventilatie? Of airco?
Airco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Holy moly! Ik rijd al 5 jaar in dat ding en wist niet dat dit kon. Kinderen klagen steeds dat ze het te koud hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-08 08:34
gebruikershaes schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:57:
[...]

Holy moly! Ik rijd al 5 jaar in dat ding en wist niet dat dit kon. Kinderen klagen steeds dat ze het te koud hebben.
Je kunt gewoon via de airco interface de ventilatie achterin uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
mistermol schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:09:
[...]

Je kunt gewoon via de airco interface de ventilatie achterin uitzetten.
Ja daar kom ik nu dus achter. Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 13:00

Taygeta

KTM 790 Adventure

gebruikershaes schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:29:
[...]

Ja daar kom ik nu dus achter. Nice!
Ik heb deze knop nooit kunnen vinden... |:( Het leek mij logisch dat hij ergens bij het tabblad "rear" zou zitten maar ik dacht dat daar alleen de stoelverwarming voor de achterstoelen zat.
Zal eind van de middag eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Taygeta schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:04:
[...]

Ik heb deze knop nooit kunnen vinden... |:( Het leek mij logisch dat hij ergens bij het tabblad "rear" zou zitten maar ik dacht dat daar alleen de stoelverwarming voor de achterstoelen zat.
Haha same, ben op YouTube gaan zoeken, maar heb alleen een knopje gezien in de oude interface. Daar zat die ook al redelijk verstopt. Ik zal straks ook eens zoeken. Maar het moet kunnen blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-09 09:02
Taygeta schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:04:
[...]

Je zit alleszins op de juiste plaats te kijken.
De knop ziet er uit alsof deze disabled is. De kleur is een lichte tint.
Het is alsof ze met tegenzin die knop daar gezet hebben en willen voorkomen dat je die gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
this schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:56:
[...]

Je zit alleszins op de juiste plaats te kijken.
De knop ziet er uit alsof deze disabled is. De kleur is een lichte tint.
Het is alsof ze met tegenzin die knop daar gezet hebben en willen voorkomen dat je die gebruikt.
Dit is denk ik van na een bepaald bouwjaar. Bij mijn 2020 model is die optie er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
gebruikershaes schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:06:
[...]

Dit is denk ik van na een bepaald bouwjaar. Bij mijn 2020 model is die optie er niet.
Ik heb een eind 2020 model en daar zit het er wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
this schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:34:
[...]

Ik heb een eind 2020 model en daar zit het er wel in.
Huuuh?? Ja die van mij is ook eind 2020. November 2020. Of ik ben blind of het moet heel vlak daarna zijn geïntroduceerd. Kan je eens een foto maken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yr2Se4YDE1M8ThB1IMhkRQNS__s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Jizd3XarnwpQaDjG4W31SUo.jpg?f=fotoalbum_large

Ja ik rijd op blote voeten 😆

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
gebruikershaes schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:39:
[...]

Huuuh?? Ja die van mij is ook eind 2020. November 2020. Of ik ben blind of het moet heel vlak daarna zijn geïntroduceerd. Kan je eens een foto maken?

[Afbeelding]

Niks mis met blote voeten, doe ik ook. Ik ben zo bij de auto en maak wel een foto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-09 20:48

twu

gebruikershaes schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:39:
[...]

[Afbeelding]

Als je op die blauwe "Achter" knop druk schakel je de ventilatie achter aan/uit toch of wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
twu schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:43:
[...]

Als je op die blauwe "Achter" knop druk schakel je de ventilatie achter aan/uit toch of wat bedoel je precies?
Hahah shieeeeeettt. Ik ben dus toch blind. Niet gelezen dat daar achter stond en ging er vanuit dat dat een knop was om alles uit te schakelen. Ondertussen was ik opzoek naar een verborgen knopje die je bijna niet ziet 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
gebruikershaes schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:48:
[...]

Hahah shieeeeeettt. Ik ben dus toch blind. Niet gelezen dat daar achter stond en ging er vanuit dat dat een knop was om alles uit te schakelen. Ondertussen was ik opzoek naar een verborgen knopje die je bijna niet ziet 8)7
Die van mij staat in het Engels en dan is die iets duidelijker denk ik. Het wat mij betreft ook wel ietsje duidelijker gekund, maarja :x

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GwjrBYAO_Hd585ko3EY9YXw88SM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wbq5jZeuYVCnmNEAmomTnOk9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
hollandje schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:13:
[...]

Die van mij staat in het Engels en dan is die iets duidelijker denk ik. Het wat mij betreft ook wel ietsje duidelijker gekund, maarja :x

[Afbeelding]
Wow dit is echt zo veel logischer als er 'fan' achter staat.

Maar als ik het me goed herinner, die knop wordt half onzichtbaar als je die af zet hé?
Met kinderzitjes achteraan staat die nooit by default aan, omdat er niets geregistreerd wordt op die zitplaatsen.
En dan is het nog verwarrender doordat het lijkt alsof die knop niet kan ingedrukt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 16:17
RaRo74 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 18:18:
[...]

Mijn Mobicool 12 volt koelbox heb ik 3 weken aangehad in de mYne op ca. 16 volt en werkt nog steeds :*)
Vaak draaien die dingen prima tot 24V, omdat ze ook veel in vrachtwaggels gebruikt worden...
Dus tesla's 16V zou met de meeste koelboxen geen probleem moeten zijn (maar check vóór de aanschaf uiteraard ff het papierwerk bij zo'n ding...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
this schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:17:
[...]

Wow dit is echt zo veel logischer als er 'fan' achter staat.

Maar als ik het me goed herinner, die knop wordt half onzichtbaar als je die af zet hé?
Met kinderzitjes achteraan staat die nooit by default aan, omdat er niets geregistreerd wordt op die zitplaatsen.
En dan is het nog verwarrender doordat het lijkt alsof die knop niet kan ingedrukt worden.
Eensch. Volgens mij zag ik in een van de nieuwe updates een redesigned climate scherm. Dus wellicht opgelost in volgende release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01:48
pimk schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:02:
[...]

Vaak draaien die dingen prima tot 24V, omdat ze ook veel in vrachtwaggels gebruikt worden...
Dus tesla's 16V zou met de meeste koelboxen geen probleem moeten zijn (maar check vóór de aanschaf uiteraard ff het papierwerk bij zo'n ding...)
Neen.
Volgens de specificaties van mijn Mobicool is deze alleen geschikt voor 12 volt DC.
De andere koelbox is ook 12 volt DC net als de andere ook 12 volt DC is.
Vaak en 24V gaat dus in mijn geval 3x niet op.

Dus zo vanzelfsprekend is het niet dat mijn 12 volt Mobicool op 16 volt draait laat staan op 24 volt.
Reguliere spanningsregelaars van conventionele dynamo's geven maximaal 14.5 volt af, vaak zelfs lager dan dat.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
RaRo74 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:14:
[...]

Neen.
Volgens de specificaties van mijn Mobicool is deze alleen geschikt voor 12 volt DC.

Dus zo vanzelfsprekend is het niet dat mijn 12 volt Mobicool op 16 volt draait laat staan op 24 volt.
Reguliere spanningsregelaars van conventionele dynamo's geven maximaal 14.5 volt af, vaak zelfs lager dan dat.
Ik heb in mijn koelbox een stepdown buck converter gebouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
mjvdzwet schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:39:
[...]

Ik heb in mijn koelbox een stepdown buck converter gebouwd.
Dat kan en dat heb ik bij mijn Harman Kardon Go gedaan. Ali voorziet mij graag van converters.

Voor de koelbox heb ik de gok genomen. Stiekem in de hoop dat deze het niet zou overleven om dan als excuus een nieuwe compressor koelbox aan te schaffen. Helaas is dat dus mislukt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Is er een makkelijke manier om te controleren dat je de af-fabriek trekhaak hebt en niet de achteraf gebouwde?
Het verschil zou zijn in 1 aansluiting die continue voeding kan geven oid.
Hoe kan ik dit checken zonder multimeter en zonder caravan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:12

--MeAngry--

aka Qonstrukt

this schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 07:31:
Is er een makkelijke manier om te controleren dat je de af-fabriek trekhaak hebt en niet de achteraf gebouwde?
Het verschil zou zijn in 1 aansluiting die continue voeding kan geven oid.
Hoe kan ik dit checken zonder multimeter en zonder caravan?
Daar zit voor zover ik weet geen verschil in. Er is nooit een continu voedingspin aanwezig op de 13-polige connector. Het verschil kun je wel zien in de kentekenregistratie, of er trekgewicht geregistreerd is. Bij achteraf inbouw bij oude modellen is dat niet het geval namelijk. Bij nieuwe modellen zit hier geen verschil meer in.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
--MeAngry-- schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 14:14:
[...]

Daar zit voor zover ik weet geen verschil in. Er is nooit een continu voedingspin aanwezig op de 13-polige connector. Het verschil kun je wel zien in de kentekenregistratie, of er trekgewicht geregistreerd is. Bij achteraf inbouw bij oude modellen is dat niet het geval namelijk. Bij nieuwe modellen zit hier geen verschil meer in.
Er is wel verschil, al bevestigd door mensen op tweakers. Ik heb alleen geen caravan oid om te testen of dit bij mij het geval is. Kwestie van zeker te zijn dat de trekhaak in de fabriek er al op gezet is en niet pas nadien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
this schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 15:46:
[...]

Er is wel verschil, al bevestigd door mensen op tweakers. Ik heb alleen geen caravan oid om te testen of dit bij mij het geval is. Kwestie van zeker te zijn dat de trekhaak in de fabriek er al op gezet is en niet pas nadien.
Nadien er op gezet heeft dan alleen zin voor de MY en de M3 refresh, de oude M3 moest sowieso af fabriek een trekhaak hebben, anders geen trekgewicht.

Maar de reden voor het ontbreken is voor zover ik weet de kleinere 16V Li-ion accu. Ik heb ook gelezen dat men die constante voeding dan ergens anders wel vandaan haalt, maar geen idee wat dit dan doet met de 16V accu. Tesla zal er toch een reden voor hebben om het niet te doen denk ik dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:51

Ethirty

Who...me?

Toch heel benieuwd hoe je dan je koelkast in je caravan koel houdt, op gas stoken? Ga je full electric op pad heb je nog fossiele brandstof nodig 😅

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
RaRo74 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:14:
[...]

Neen.

... maar check voor aanschaf het papierwerk even....
IK heb niet gezegd dat dit voor jouw geval ook op zou gaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 22:42

Damian

Insane Obtrusion

Hier ook gewoon 4 S3XY buttons met veel plezier in gebruik...

1 op de middenconsole voor kofferbak
1 achter het stuur voor inschakelen Autopilot
1 rechts achter het scherm voor openen dashboard
1 in de kofferbak voor ontgrendelen laadpoort. Dat ding wil nog wel eens blijven hangen.

Voor mij is de commander echt een must.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22:50
Afgelopen weekend de commander geinstalleerd en deze week in 2 dagen 3 lange ritten gedaan van 800 km bij elkaar dus de continuous autopilot en dashboard goed kunnen testen.

Buttons niet genomen omdat ik die alleen van belang zou vinden als ik 10 keer per dag een shortcut zou uitvoeren.

Wat een verademing om in de M3H RWD niet meer bij elke baanwissel op de snelweg te dubbelklikken om autosteer weer aan te zetten. Ik begon de 1ste rit met activation timer op 3 sec maar duurde toch te lang voor die weer aan ging. 2de rit op 2 sec gezet en nu rijd ik op 1 sec zodat de auto naar het midden van de baan gaat terwijl ik nog bezig ben zodat ik die ruk naar het midden niet krijg omdat ik dan nog steeds bezig ben om bij de baanwissel naar midden te rijden.

Ik rijd normaliter in chill mode en die kickdown zodat auto naar Standard mode gaat is ook fijn om wat extra power te krijgen.
Dashboard op de app is ook fijn om snelheid, knipperlichten en autopilot aan of uit te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:07
Hongy schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:43:
Afgelopen weekend de commander geinstalleerd en deze week in 2 dagen 3 lange ritten gedaan van 800 km bij elkaar dus de continuous autopilot en dashboard goed kunnen testen.

Buttons niet genomen omdat ik die alleen van belang zou vinden als ik 10 keer per dag een shortcut zou uitvoeren.

Wat een verademing om in de M3H RWD niet meer bij elke baanwissel op de snelweg te dubbelklikken om autosteer weer aan te zetten. Ik begon de 1ste rit met activation timer op 3 sec maar duurde toch te lang voor die weer aan ging. 2de rit op 2 sec gezet en nu rijd ik op 1 sec zodat de auto naar het midden van de baan gaat terwijl ik nog bezig ben zodat ik die ruk naar het midden niet krijg omdat ik dan nog steeds bezig ben om bij de baanwissel naar midden te rijden.

Ik rijd normaliter in chill mode en die kickdown zodat auto naar Standard mode gaat is ook fijn om wat extra power te krijgen.
Dashboard op de app is ook fijn om snelheid, knipperlichten en autopilot aan of uit te zien.
Mooi om te lezen. Wat mij betreft een must have. Het is jammer dat zoiets nodig is. Maar ik ben er ook heel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
Ik moet zelf nog steeds overstag gaan. Het zal de prijs vast en zeker waard zijn, voor puur de continuous autopilot, maar toch houdt iets me nog tegen. Misschien moet ik nog wat langer rijden en gek worden van de hendel 2x naar beneden drukken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hongy
mistermol schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:52:
Ik moet zelf nog steeds overstag gaan. Het zal de prijs vast en zeker waard zijn, voor puur de continuous autopilot, maar toch houdt iets me nog tegen. Misschien moet ik nog wat langer rijden en gek worden van de hendel 2x naar beneden drukken.
Ik rijd de no stalks M3 en die scroll knop 2 keer indrukken ging te vaak verkeerd waardoor AP en TACC uitgingen. Zou me echt ergeren als ik in die 800 km 200 keer dezelfde actie goed had moeten doen.

Ik dacht als ik de lease auto 4 jaar rijd dan wil ik ook zo lang mogelijk met die commander rijden, dus kopen en installeren. Hoe later je het installeert hoe duurder het per dag wordt denk ik altijd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• derots
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik heb de proef op de som genomen en op mijn nieuwe MY de zwarte hubcaps (blade) gezet. Was heel eenvoudig om te doen, erg blij met het resultaat. Dit is nog voordat de naafdoppen erop gingen (werden meegeleverd, zwart met zwart logo). Is smaak, maar vind het zo veel mooier zonder de originele doppen. Overigens merkte ik (heb hem een week) dat de nieuwe doppen de velg veel beter beschermen, zag al wat schade bij 1 velg omdat die oude doppen slechts tot de rand gaan en niet eroverheen vallen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NOr1JUu0W1F2ODk7Qo1rEI5W0NY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a5r2JRHdFdjGD1OSDhKF4AzR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hTXUbPystKHrydYgnLbxYyczPz0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/umLnCKCQMiszNXKf3gBYKcb3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaRo74
RaRo74 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:50:
[...]

Ik heb gisteren nog aan je gedacht.
Tijdens een rit in de volle zon viel me namelijk op dat er totaal geen voelbare hitte van het dak komt in tegenstelling tot de zijramen.
Ook zonder verdere bescherming tegen de volle zon in kijken lukt gewoon ontspannen.

Je zou bijna gaan denken dat er verschillende tinten dak zijn uitgebracht.
Vanmorgen nogmaals en dat op de heetste dag van het jaar.

Wat denk je? Een flink stuk in de volle zon gereden en er komt nog steeds geen hitte van het glazen panoramadak af.
Alleen een klein beetje voelbare warmte op je gezicht maar echt minimaal en dat alleen wanneer je er speciaal op let. Absoluut geen zonnedoeken nodig aan de binnenkant.
Airco staat trouwens op 20 graden en blaast naar boven.

Totaal niets aan het handje dus voor mij en straks lekker weer lekker verder toeren met het aircootje aan :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:17
mistermol schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:52:
Ook lang geaarzeld, panelen lostrekken in een auto die niet van jou is vond ik toch wel een dingetje.
Maar puur en alleen continous autopilot maakt de auto echt af mijns inziens. Rijd nu hele stukken met AP terwijl ik het daarvoor eigenlijk vooral maar zelf deed omdat je toch steeds aan het baanwissen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
RaRo74 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:42:
[...]

Vanmorgen nogmaals en dat op de heetste dag van het jaar.

Wat denk je? Een flink stuk in de volle zon gereden en er komt nog steeds geen hitte van het glazen panoramadak af.
Alleen een klein beetje voelbare warmte op je gezicht maar echt minimaal en dat alleen wanneer je er speciaal op let. Absoluut geen zonnedoeken nodig aan de binnenkant.
Airco staat trouwens op 20 graden en blaast naar boven.

Totaal niets aan het handje dus voor mij en straks lekker weer lekker verder toeren met het aircootje aan :*)
Ik merk ook dat door het rijden je dak flink 'gekoeld' wordt, maar na een tijdje stilstaan in de volle zon wordt mijn dak wel loeiheet, bij jou dus ook niet na een tijdje stilstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:35

bert pit

asdasd

maharens schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:00:
[...]

Ik merk ook dat door het rijden je dak flink 'gekoeld' wordt, maar na een tijdje stilstaan in de volle zon wordt mijn dak wel loeiheet, bij jou dus ook niet na een tijdje stilstaan?
Dat is het, bij parkeren in de volle zon scheelt het scherm enorm, je stoelen worden geen 50 graden of meer. In Portugal en Spanje leggen velen (zonder zonnedak) zo'n reflecterend scherm achter de voorruit. Ik heb ook meerdere MY's gezien met een wit dak.

Als je er geen last van hebt, prima, maar ik ben erg blij met mijn Ali schermje.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
maharens schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:00:
[...]

Iedere auto wordt loeiheet stilstaand in de volle zon zonder airco aan. Zonneschermpjes helpen daar al helemaal niet tegen maar meten is weten en zet twee dezelfde voertuigen naast elkaar met en zonder.

Ik heb zelfs een voertuig in het wagenpark waar de stof van de hemel is losgekomen door de hitte en hangt als Bedouin tent.

Maar als het in je hoofd helpt helpt het toch :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
bert pit schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:07:
[...]

Dat is het, bij parkeren in de volle zon scheelt het scherm enorm, je stoelen worden geen 50 graden of meer. In Portugal en Spanje leggen velen (zonder zonnedak) zo'n reflecterend scherm achter de voorruit. Ik heb ook meerdere MY's gezien met een wit dak.

Als je er geen last van hebt, prima, maar ik ben erg blij met mijn Ali schermje.
Het ging er juist om dat men last heeft van enorme hitte en felle licht tijdens het rijden met de airco aan.

Een wit dak, zoals ik al eerder voorstelde een paar posts terug zal inderdaad beter helpen omdat de warmte buiten blijft.
En wanneer je last hebt van fel licht dek je ook nog de binnenkant af met zwarte folie of je koopt een auto met gesloten dak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Behalve dat de mussen van dak vallen valt het verborgen(nu niet meer)bakje uit het deksel van de middenconsole.
De tape uit Aliland begeeft het bij 50 graden.

Nu echte 3M tape toegepast en straks maar eens er weer inklussen :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kkS1kcQ5tSEwuic8oR1TQDdcYcY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i4mD8Zjh2GC80gIdOvRNKkvA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qIyc82MHTvRFvF81OypXYta4Lnw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sJ5j3P3So2iuwbq4jA0otdaF.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9yyaa_R22KmofZzjaB7BgZPCgs4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/r9vECV9HnXFgx0TJxJiKiJ8V.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZYADNXrcYskT5LbLgeXUy7iXxMI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G9RMYP3KZSgMfUWrVF6adRO3.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Wel bijzonder dat sommige leveranciers van trekhaken, bijvoorbeeld trekhaakcentrum.nl, na invoeren van een 2024 Model 3 kenteken een trekhaak aanbieden die niet geschikt is voor het 2024 model. :?

- Valt mij ook op dat een hoop leveranciers alleen <2024 model ondersteunen. Waarom?
- Waar laten jullie je trekhaken monteren?

[ Voor 16% gewijzigd door Sebazzz op 12-08-2024 18:26 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-09 14:17
Sebazzz schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 18:22:

Tesla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvd-nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:51
Sebazzz schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 18:22:
M3H trekhaak bij Tesland laten monteren. Zelfde resultaat als af-fabriek, inclusief activeren tow mode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 09:01

jefjef

learning by doing

derots schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:25:
Ik heb de proef op de som genomen en op mijn nieuwe MY de zwarte hubcaps (blade) gezet. Was heel eenvoudig om te doen, erg blij met het resultaat. Dit is nog voordat de naafdoppen erop gingen (werden meegeleverd, zwart met zwart logo). Is smaak, maar vind het zo veel mooier zonder de originele doppen. Overigens merkte ik (heb hem een week) dat de nieuwe doppen de velg veel beter beschermen, zag al wat schade bij 1 velg omdat die oude doppen slechts tot de rand gaan en niet eroverheen vallen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi! Waar heb je deze vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
Hongy schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:43:

Niet overwogen om toch knoppen te nemen om die vermaledijde richtingaanwijzers te fixen?
Ik overweeg dat serieus wel.

Iemand die dat ook deed?

(bij mijn proefrit met een M3H werd ik een beetje wiebelig van het feit dat ik het steeds niet voor elkaar kreeg ook te knipperen bij het verlaten van de rotonde. Misschien wel mijn probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
pimk schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:35:
[...]

Niet overwogen om toch knoppen te nemen om die vermaledijde richtingaanwijzers te fixen?

Iemand die dat ook deed?

(bij mijn proefrit met een M3H werd ik een beetje wiebelig van het feit dat ik het steeds niet voor elkaar kreeg ook te knipperen bij het verlaten van de rotonde. Misschien wel mijn probleem)
Nee die heb richtingaanwijzers op stuur werkt voor mij wel en om nou dubbele richtingaanwijzers te hebben… Enige zijn rotondes driekwart maar na tijdje weet je hoe je je handen op het stuur moet vasthouden in de bocht naar de 3de afslag. Ik heb trouwens maar 1 rotonde woon-werkverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

pimk schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:35:
[...]

Iemand die dat ook deed?

Losse knoppen gaan dat niet oplossen. Als je die op je stuur zet verplaatsen ze nog steeds op een rotonde. Op je dashboard of op de middenconsole lijkt me nou ook niet echt een ideale plek daarvoor.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pimk
Ethirty schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:48:
[...]

Losse knoppen gaan dat niet oplossen. Als je die op je stuur zet verplaatsen ze nog steeds op een rotonde. Op je dashboard of op de middenconsole lijkt me nou ook niet echt een ideale plek daarvoor.
Wellicht, wellicht ook niet. Als de linker richtingaanwijzer links achter het stuur zit en de rechter rechts, zitten ze in ieder geval ver bij elkaar uit de buurt, en op een logischer plaats.
Ideaal zal het niet worden vrees ik.

Ik kan natuurlijk ook gewoon een paar BMW-logo's op die auto plakken, hoef ik helemaal nooit meer te knipperen (GEINTJE MANNEN!!!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
pimk schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:57:
[...]

Wellicht, wellicht ook niet. Als de linker richtingaanwijzer links achter het stuur zit en de rechter rechts, zitten ze in ieder geval ver bij elkaar uit de buurt, en op een logischer plaats.
Ideaal zal het niet worden vrees ik.

Ik kan natuurlijk ook gewoon een paar BMW-logo's op die auto plakken, hoef ik helemaal nooit meer te knipperen (GEINTJE MANNEN!!!)
Ik ben nog steeds blij met mijn 3D geprinte stalk.
Gebruik hem alleen op rotondes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 16:26

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je een linkje voor mij? Ik wil dat ook nog steeds eens doen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Ethirty schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:48:
[...]

Ik vraag mij uberhaubt af hoeveel highland rijders nu uiteindelijk daadwerkelijk een probleem heeft met het gebrek aan stalks. Ik was er vrij snel aangewend, en mis de stalks totaal niet meer.

Ik overweeg wel de S3XY commander, met name omdat de LFP nogal temperatuur gevoelig is en ik verwacht dat ik in de winter wel de behoefte ga krijgen om handmatig de accu te verwarmen en meer inzicht wil hebben.

Autopilot resume bij een lane change is natuurlijk ook ideaal

[ Voor 21% gewijzigd door revolution-nl op 13-08-2024 16:41 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:23
revolution-nl schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:38:
[...]

Ik vraag mij uberhaubt af hoeveel highland rijders nu uiteindelijk daadwerkelijk een probleem heeft met het gebrek aan stalks. Ik was er vrij snel aangewend, en mis de stalks totaal niet meer.
Ik heb (nog) geen Highland, binnenkort wel, maar heb wel al aardig wat kilometers afgelegd in de Highland van een vriend van mij. We maken regelmatig wat langere ritten waarbij we achter het stuur wisselen. Ik moet zeggen dat ik er al heel snel aan gewend was geraakt en de stalks totaal niet mis. Geld overigens ook voor hem. Wat mij betreft een trend die Tesla mag doorzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

revolution-nl schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:38:
[...]

Ik mis het ook niet, maar het blijft een onnodige wijziging van Tesla.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 08:04
Ik mis die stacks in geen 100 jaar. Geen haar op mijn hoofd die er ook aan denkt om binnen een paar maanden die Enhance stalks te kopen laat staan lelijke zelfgemaakt te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Iemand ervaring met een mini prullenbak voor in de deur? Mijn Skoda heeft dat al jaren en gebruik het stiekem vaker dan gedacht. Deze zal straks in mijn MY ongetwijfeld niet passen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat afdekken van de rand is wat mij betreft ook echt een belangrijke reden om aftermarket doppen te halen.
Bij mijn vorige Model 3 niet gedaan en bij het inleveren zat op elke velg wel 1 of meerdere krasjes. De controleur gaf aan dat hij het nog niet eerder zo netjes gezien had, vaker waren halve velgranden gekrast…
Nu met de nieuwe Model 3 gelijk aftermarket doppen erop gedaan en vorige week de wielen laten balanceren (kleine trilling bij 130+), dus de doppen er af gehaald. Toen zat er al een kras op 1 van de zwarte doppen, dat valt gelukkig totaal niet op, want zwart op zwart. Dit is na amper 10k km!

Ik ben trouwens ook erg snel gewend aan de knipperlichten op het stuur en ook mijn vrouw (die nogal huiverig was van tevoren) vindt het helemaal prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 15:06
Smobbo schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 07:51:
[...]

Dat afdekken van de rand is wat mij betreft ook echt een belangrijke reden om aftermarket doppen te halen.
Bij mijn vorige Model 3 niet gedaan en bij het inleveren zat op elke velg wel 1 of meerdere krasjes. De controleur gaf aan dat hij het nog niet eerder zo netjes gezien had, vaker waren halve velgranden gekrast…
Nu met de nieuwe Model 3 gelijk aftermarket doppen erop gedaan en vorige week de wielen laten balanceren (kleine trilling bij 130+), dus de doppen er af gehaald. Toen zat er al een kras op 1 van de zwarte doppen, dat valt gelukkig totaal niet op, want zwart op zwart. Dit is na amper 10k km!

Ik ben trouwens ook erg snel gewend aan de knipperlichten op het stuur en ook mijn vrouw (die nogal huiverig was van tevoren) vindt het helemaal prima!
Ik heb ook direct aftermarket erop gezet en nu al krassen. Moest uitwijken voor een bestelbus die dacht dat hij een tank reed. Gelukkig de plastic kappen alleen gekrast.

Mijne staat nu ook bij het service center voor de 2e keer. Zelfde als bij jouw bij 130 trilt het stuur en de auto. Je voelt de stoel trillen. Is het bij jouw helemaal opgelost? Ik kreeg na de eerste keer direct 2 nieuwe banden (auto heeft pas 5000km op de teller) Hopelijk is het nu weg.

Ik heb een MY uit 2022 met 36000km op de teller. Wat ben ik blij dat ik de M3H heb gekozen. Qua rij comfort, wegligging, herrie en afwerking is deze echt vele male beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
tinusterror schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 08:05:
[...]

Ik heb ook direct aftermarket erop gezet en nu al krassen. Moest uitwijken voor een bestelbus die dacht dat hij een tank reed. Gelukkig de plastic kappen alleen gekrast.

Mijne staat nu ook bij het service center voor de 2e keer. Zelfde als bij jouw bij 130 trilt het stuur en de auto. Je voelt de stoel trillen. Is het bij jouw helemaal opgelost? Ik kreeg na de eerste keer direct 2 nieuwe banden (auto heeft pas 5000km op de teller) Hopelijk is het nu weg.

Ik heb een MY uit 2022 met 36000km op de teller. Wat ben ik blij dat ik de M3H heb gekozen. Qua rij comfort, wegligging, herrie en afwerking is deze echt vele male beter.
Bij mij is de trilling helemaal weg, was ook alleen een heel lichte trilling in het stuur bij hogere snelheid. Ze hebben gebalanceerd en dat was al genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derots

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derots
sanger1981 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:27:
[...]

Heb je een linkje voor mij? Ik wil dat ook nog steeds eens doen :P
Zie vorige bericht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 09:01

jefjef

learning by doing

Zijn er die de auto (lease) hebben laten behandelen bij glasscoating of iets dergelijks en is dat raadzaam? Bedoel ik heb de auto 4 jaar en dan weer een nieuwe dus is de eigen investering waard? Ik krijg mijn MY 5 december 2024 want dan loopt mijn huidige contract af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Laatst online: 15-09 21:42

Nohead

PSN ID: Nohead

Smobbo schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 08:36:
[...]

Bij mij is de trilling helemaal weg, was ook alleen een heel lichte trilling in het stuur bij hogere snelheid. Ze hebben gebalanceerd en dat was al genoeg.
Is het altijd noodzakelijk om de banden opnieuw te laten balanceren bij in gebruik nemen van andere wielkappen? Andere hier ook ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:31
Zijn er mensen met een screenprotector die wel goed werkt? Zoja welk merk?

Ik wil niet perse het scherm beschermen, maar vooral vingerafdrukken verminderen. Ik heb nu een matte protector van Spigen. Pasvorm is goed, installatie was zeer gemakkelijk, maar het scherm is bij verreweg niet meer zo responsive als dat het was. Soms registreert hij bepaalde aanrakingen helemaal niet. Die gaat er dus vanaf. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hongy
Vissa66 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:18:

Ik wil niet perse het scherm beschermen, maar vooral vingerafdrukken verminderen. Ik heb nu een matte protector van Spigen. Pasvorm is goed, installatie was zeer gemakkelijk, maar het scherm is bij verreweg niet meer zo responsive als dat het was. Soms registreert hij bepaalde aanrakingen helemaal niet. Die gaat er dus vanaf. :)
ik heb gewoon onderstaande in de auto liggen om het scherm schoon te maken.

https://www.action.com/nl...ig-schermreinigingsspray/

Bewust geen screenprotector genomen omdat ik het niet nodig vind om krassen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Nohead schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:15:
[...]

Is het altijd noodzakelijk om de banden opnieuw te laten balanceren bij in gebruik nemen van andere wielkappen? Andere hier ook ervaring mee?
Ha nee, er zat wat onbalans in de wielen en dus moest ik ze laten balanceren bij Tesla. Ter voorbereiding heb ik zelf de wieldoppen er thuis al afgehaald (ze zitten nogal vast) om te voorkomen dat ze bij Tesla gingen zeuren dat ze de doppen er niet afkregen.

Wieldoppen hebben (bij mijn weten) geen invloed op de balans ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 16:26
Net de Cycloon versie besteld! Thanks voor de link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realmadridsi
  • Laatst online: 13-09 11:04

Is alles wel goed gegaan met de installatie? Ik heb exact dezelfde screenprotector en die werkt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Hongy schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:23:
[...]

ik heb gewoon onderstaande in de auto liggen om het scherm schoon te maken.

https://www.action.com/nl...ig-schermreinigingsspray/

Bewust geen screenprotector genomen omdat ik het niet nodig vind om krassen te voorkomen.
Nat reinigen mag niet van Tesla. Dat staat namelijk op je scherm te lezen in schermpoetsmodus :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
realmadridsi schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:12:
[...]

Is alles wel goed gegaan met de installatie? Ik heb exact dezelfde screenprotector en die werkt perfect.
Ik heb deze ook en tot op heden geen problemen gehad, desondanks dat ik vergeten was het folie van de plak kant af te halen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
RaRo74 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:12:
[...]

Nat reinigen mag niet van Tesla. Dat staat namelijk op je scherm te lezen in schermpoetsmodus :*)
Ook niet door het eerst op doek te spuiten? Ik spuit vloeistof niet direct op scherm namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Hongy schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:22:
[...]

Ook niet door het eerst op doek te spuiten? Ik spuit vloeistof niet direct op scherm namelijk.
Touchscreens voor en achter
Reinig het/de touchscreen(s) met een zachte, niet-pluizende doek die speciaal is bedoeld voor het reinigen van schermen en displays. Gebruik geen reinigingsmiddelen (zoals ruitenreinigers) of gelproducten op basis van alcohol (zoals handdesinfectans), [h1]geen vochtige doekjes[/h1] en geen droge statisch geladen doek (zoals pas gewassen microvezeldoekjes). Om het touchscreen voorin schoon te vegen zonder knoppen te activeren en instellingen te veranderen, kunt u de schermpoetsmodus activeren. Tik op Bediening > Scherm > Schermpoetsmodus. Het scherm wordt donker zodat u stof en verontreinigingen gemakkelijk kunt zien. Om de schermpoetsmodus te verlaten, houdt u HOUD INGEDRUKT OM AF TE SLUITEN ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74

Uit de handleiding,
Let op!
Breng geen beschermfolie aan op het touchscreen. Anders kunnen onbedoelde bediening van het touchscreen, vertraagde of geen reactie op aanrakingen, elektrostatische ontlading die het touchscreen kan beschadigen etc. het gevolg zijn. Schade die het gevolg is van het aanbrengen van beschermfolie, wordt niet gedekt door de garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:23

Rico

Wie dit leest is gek....

jefjef schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:53:
Zijn er die de auto (lease) hebben laten behandelen bij glasscoating of iets dergelijks en is dat raadzaam? Bedoel ik heb de auto 4 jaar en dan weer een nieuwe dus is de eigen investering waard? Ik krijg mijn MY 5 december 2024 want dan loopt mijn huidige contract af
Dan gaat Tesla pas op 5 december naar een passende MY zoeken.
Mijn restrictie loopt op 28-08 af en dan gaan ze pas zoeken. Verwacht hem dus ergens in september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Het is een Amerikaans bedrijf. Alles wat ze niet nadrukkelijk getest en goedgekeurd hebben gaat gepaard met een waarschuwing of een uitsluiting van verantwoordelijkheid. Heel de handleiding staat vol met twijfelachtige opmerkingen. :)

Ik heb de matte Spigen hier klaar liggen en die gaat er zsm op. Primair voor de vingers maar ook om krassen van partner en kind te beperken.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:05
Ethirty schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 18:56:
[...]

Het is een Amerikaans bedrijf. Alles wat ze niet nadrukkelijk getest en goedgekeurd hebben gaat gepaard met een waarschuwing of een uitsluiting van verantwoordelijkheid. Heel de handleiding staat vol met twijfelachtige opmerkingen. :)

Ik heb de matte Spigen hier klaar liggen en die gaat er zsm op. Primair voor de vingers maar ook om krassen van partner en kind te beperken.
Dan zou ik die er wel afhalen als je onverhoopt met een storing naar een SeC gaat want ze sluiten de garantie op het scherm echt uit. Daarnaast komt de vraag van nut- en noodzaak hier ook vaak voorbij. Er is niemand met krassen op z'n scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Tja, ik kan al behoorlijk chagrijnig worden als mensen met hun vingers op mijn monitor zitten, poets regelmatig telefoon, tablet en huidige autoscherm en wordt chagrijnig van een scherm wat afwisselend de zon in je ogen spiegelt en eruit ziet alsof iemand net spareribs op had :+

Als het alleen de glans vermindert en vingerafdrukken verbergt ben ik al blij. :)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:31
Ethirty schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 18:56:
[...]

Ben benieuwd of hij bij jou ook zo slecht werkt. Heb hem er net afgetrokken en het scherm is weer heerlijk gevoelig. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Vissa66 op 14-08-2024 20:04 ]

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:05
Die aftermarket schermpjes worden ook steeds beter. Het is het nèt niet maar komt wel in de buurt. Scherm lijkt heel responsive ook.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EcIM5d-QK4Ijcv1LlYBnO6EX9F8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K92ndrzirUArqZA5qG9jtAmv.jpg?f=fotoalbum_large
Installatie en demo video

• realmadridsi
  • Laatst online: 13-09 11:04
Maurice- schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 20:44:
Die aftermarket schermpjes worden ook steeds beter. Het is het nèt niet maar komt wel in de buurt. Scherm lijkt heel responsive ook.
[Afbeelding]
Installatie en demo video
Ik ben het met je eens dat de after-market schermen steeds beter worden, maar deze is toch wel zo'n beetje de lelijkste naar mijn mening. De foto hier is heel donker, maar bij wat meer licht lijkt het scherm echt op een 'after thought'. Ik ben ook benieuwd hoeveel lucht deze tegen houdt vanuit de ventilator.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ronjon
  • Laatst online: 24-08 23:00
Maurice- schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 20:44:
[Afbeelding]
Installatie en demo videof
Mijn 1e gedachte was dat ik naar het interieur van een ID3 zat te kijken

• kaka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:08
Voor degene die aan het kijken was naar remklauw covers:

Vandaag zouden ze bij mij deze rode remklauwen installeren met witte Tesla logo's.

Auto op de brug, banden los, monteur krabt aan zijn hoofd. Uhhh, deze remklauwen hebben we niet eerder gezien.

Schijnbaar wordt de nieuwe model Y ( BYD accu) geleverd met een nieuw soort remklauwen waardoor deze covers (en meerdere soortgelijke online) niet meer passen. Ik word nog benaderd om te kijken voor een alternatief.

Edit; het gaat enkel om de voorste remklauwen. Remklauwen achter zijn nog hetzelfde en daar paste deze set wel op. Uiteraard was hij eerst achter begonnen 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door kaka op 15-08-2024 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
kaka schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:05:

Vandaag zouden ze bij mij deze rode remklauwen installeren met witte Tesla logo's.

Auto op de brug, banden los, monteur krabt aan zijn hoofd. Uhhh, deze remklauwen hebben we niet eerder gezien.

Schijnbaar wordt de nieuwe model Y ( BYD accu) geleverd met een nieuw soort remklauwen waardoor deze covers (en meerdere soortgelijke online) niet meer passen. Ik word nog benaderd om te kijken voor een alternatief.

Edit; het gaat enkel om de voorste remklauwen. Remklauwen achter zijn nog hetzelfde en daar paste deze set wel op. Uiteraard was hij eerst achter begonnen 8)7
Dat is balen... Je hebt denk ik de 2 pots Hitachi ipv 4 pots Brembo gekregen. Tesla is idd aan het downgraden geslagen:

https://www.carexpert.com...-features-quietly-removed

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:35

bert pit

asdasd

Even een vraag voor de S3XY Commander bezitters die achterin is ingebouwd. Hoe hebben jullie deze weggewerkt?

Die van mij paste niet onder het kapje en hangt derhalve nog los. Niet de meest elegante oplossing.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• mjvdzwet
  • Niet online
bert pit schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:25:
Even een vraag voor de S3XY Commander bezitters die achterin is ingebouwd. Hoe hebben jullie deze weggewerkt?

Die van mij paste niet onder het kapje en hangt derhalve nog los. Niet de meest elegante oplossing.
Welk model Tesla?
Maar het is (te) krap, voorin installeren is veel makkelijker ondanks dat het moeilijker lijkt.

• RaRo74
Allewijn schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:23:
[...]

Dat is balen... Je hebt denk ik de 2 pots Hitachi ipv 4 pots Brembo gekregen. Tesla is idd aan het downgraden geslagen:

https://www.carexpert.com...-features-quietly-removed
Als ik door de velg naar de mYne kijk zie ik de Brembo zitten.
De downgrade zou dan sinds kort zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdVlEYNTA4Ommd63cwvMtOEr9lM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dl1sUYv7aHmGdJqeFbQxtchI.jpg?f=fotoalbum_large

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:44

Heb hem van de week bij een collega zijn 2021 Model 3 gewoon in die opening gepropt onder de kabel.

• RaRo74
mjvdzwet schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:34:
[...]

Welk model Tesla?
Maar het is (te) krap, voorin installeren is veel makkelijker ondanks dat het moeilijker lijkt.
Bij de mYne aan de bestuurderskant rechts in nog geen 2 minuten en geheel uit het zicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/un9sHJeKRdBDeo81WmHrAIoQdr0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/glR5GfydDYd89s9nzxbq3hED.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome

Ik had m achter naast de rails van de passagiersstoel zitten.
Maar ook daarna voorin gebouwd is fluitje van een cent.
En veel meer ruimte.

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:07
kaka schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:05:

Die zijn vet! Dat ga ik ook laten doen. Model Y 2023 LR AWD zou dan wel gewoon moeten kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistermol
RaRo74 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:35:
[...]

Als ik door de velg naar de mYne kijk zie ik de Brembo zitten.
De downgrade zou dan sinds kort zijn?

[Afbeelding]
Mooi dat iedereen altijd denkt dat het door de merknaam Brembo betere remmen zijn. Dat zegt helemaal niets.
Pagina: 1 ... 15 ... 41 Laatste

Let op:
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.