Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
mistermol schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 18:07:
[...]

Mooi dat iedereen altijd denkt dat het door de merknaam Brembo betere remmen zijn. Dat zegt helemaal niets.
Hoor je mij niet zeggen... Maar wat wél wat zegt is Brembo 4 pots versus Hitachi 2 pots....
Ik zei dus 'pots'. En dat zeg zeker wel wat.

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-08 08:34
Allewijn schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 18:33:
[...]

Hoor je mij niet zeggen... Maar wat wél wat zegt is Brembo 4 pots versus Hitachi 2 pots....
Ik zei dus 'pots'. En dat zeg zeker wel wat.
Ach ja, maar hoe vaak rem je? 3x per maand? Snap die besparingen wel.

• Allewijn
  • Niet online
mistermol schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 18:46:
[...]

Vanuit kosten en gewicht snap ik het idd ook wel. De 2 pots zullen ook vast wel afdoende stopkracht hebben áls je al eens echt moet remmen.
Wat wel jammer is, is dat ze bij de performance vanaf 2023 kleinere achterremmen hebben geplaatst maar dat verdoezelen met kapjes er fabrieksaf overheen zodat ze er optisch hetzelfde uitzien als de <2023 modellen...

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:24
mistermol schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 18:07:
[...]

Mooi dat iedereen altijd denkt dat het door de merknaam Brembo betere remmen zijn. Dat zegt helemaal niets.
Geef ik je die indruk dan?

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

• RaRo74
Kacang schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 17:53:
[...]

Die zijn vet! Dat ga ik ook laten doen. Model Y 2023 LR AWD zou dan wel gewoon moeten kunnen?
In Aliland volop keuze https://nl.aliexpress.com..._suggest.2.541fhdz4hdz4wZ

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:19
bert pit schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:25:
Even een vraag voor de S3XY Commander bezitters die achterin is ingebouwd. Hoe hebben jullie deze weggewerkt?

Die van mij paste niet onder het kapje en hangt derhalve nog los. Niet de meest elegante oplossing.
Ik heb hem tussen de midden tunnel en de rail van de linker stoel geschoven.

• Rohaatje
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-08 14:18
Weet niemand hoe accuraat de degradatie aanwijzing is die in de sexy app wordt aangegeven?
Komen deze getallen overeen met bijvoorbeeld tessie of scanmytesla apps?

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:05
Rohaatje schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 20:02:
Weet niemand hoe accuraat de degradatie aanwijzing is die in de sexy app wordt aangegeven?
Komen deze getallen overeen met bijvoorbeeld tessie of scanmytesla apps?
Nee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QzmukTSaKiDdiHnX38ud4-mdqiA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2XHk7GGhC2Z8ieVC5uEQy4MN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CJvg9wMm4cSKgFX_ph4e-rnqKyI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ClPAMp6j3D23lyiNXDl3Oq6.jpg?f=fotoalbum_large

Update: ik denk dat ik weet waar de verschillen vandaag komen. Bij levering had m'n RWD een bruikbare capaciteit van 60,8kWh en dit is nu 58,1kWh. Tessie rekent met fabrieksopgave 60kWh en de commander gebruikt het werkelijke startpunt. Dan zijn de metingen praktisch gelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Maurice- op 15-08-2024 22:24 ]

• Rohaatje
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-08 14:18
Apart, ik gebruik nu pas de sexy commander en hij gaf vandaag iets van 4.73% degradatie aan en na het laden ook die 4.13% die bij jou staat. Ik heb mijn Y Rwd nu 18 maanden en 20K gereden.
ABRP geeft trouwens 18% degradatie aan en ikzelf kom tot 3% als ik 418km bij het begin en nu 408km epa zie. Heb verder geen andere apps die het weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:35

bert pit

asdasd

mjvdzwet schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:34:
[...]

Welk model Tesla?
Maar het is (te) krap, voorin installeren is veel makkelijker ondanks dat het moeilijker lijkt.
Model Y LR maart 2023. Volgens de keuze tabel was achterin de enige optie, maar daar is geen ruimte onder de afdekken.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
bert pit schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:21:
[...]

Model Y LR maart 2023. Volgens de keuze tabel was achterin de enige optie, maar daar is geen ruimte onder de afdekken.
Trek anders even het paneel weg om te kijken of daar ook de stekker zit. Dat is 10 seconden werk net als terugplaatsen.
Bestuurderskant, rechter paneel.
YouTube: Commander Installation For Tesla Model Y [built after June 2023]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/un9sHJeKRdBDeo81WmHrAIoQdr0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/glR5GfydDYd89s9nzxbq3hED.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door RaRo74 op 16-08-2024 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:12

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb hem onder van de A-pilaar zitten in de passagierskant, dus rechts onder het dashboardkastje bij de deur. Weet iemand of dat nog verschil maakt met het zijpaneel aan de bestuurderskant? Volgens mij werkt alles goed, maar wat me wel opvalt is dat sommige functies de status op het scherm niet bijwerken zoals de achterruitverwarming. Ik kan dus niet zien of die aan is als ik op de knop druk.

[ Voor 8% gewijzigd door --MeAngry-- op 16-08-2024 09:48 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 16:17
mistermol schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 18:46:
[...]

Feitelijk nooit.
Tot die ene keer dat ik 'm wèl naar 100% had geladen, en naar huis wilde vanaf mijn vakantieadres bovenin de bergen.
En dan is het tòch fijn dat die frictiedingen doen waarvoor ze bedacht zijn....

Maar jij mag best zonder remmen door het leven, zolang het maar vóór mij is ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Vissa66 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 20:03:
[...]

Ben benieuwd of hij bij jou ook zo slecht werkt. Heb hem er net afgetrokken en het scherm is weer heerlijk gevoelig. :)
Waarom zou je een screenprotector gebruiken? Een mobiele telefoon valt op de grond, zit in een broekzak met een paar zandkorreltjes. Beide lijkt mij niet van toepassing voor een gefixeerd scherm dat onder een dak in een auto zit.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• realmadridsi
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 11:04
Sebazzz schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:14:
[...]

Waarom zou je een screenprotector gebruiken? Een mobiele telefoon valt op de grond, zit in een broekzak met een paar zandkorreltjes. Beide lijkt mij niet van toepassing voor een gefixeerd scherm dat onder een dak in een auto zit.
Omdat een goede screenprotector zorgt voor minder reflectie / glare. Het voelt ook stukken beter aan vergeleken met het standaard glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:11
realmadridsi schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:12:
[...]

Omdat een goede screenprotector zorgt voor minder reflectie / glare. Het voelt ook stukken beter aan vergeleken met het standaard glas.
Een goede screenprotector zorgt ervoor dat je geen garantie meer hebt op je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:31
Sebazzz schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:14:
[...]

Niet voor die redenen, zoals ik al eerder zei.
Gyrolion schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:19:
[...]

Een goede screenprotector zorgt ervoor dat je geen garantie meer hebt op je scherm.
Tuurlijk, omdat Tesla dit ergens genoteerd heeft staan wilt niet zeggen dat je geen garantie krijgt. Als er echt iets mis is met je scherm trek je dat ding ervan af en niemand die daar iets van gaat zien.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:51

Ethirty

Who...me?

Je mag het scherm ook niet met normale dagelijkse spullen schoonmaken.

Gemiddeld genomen mag je in de EU geen bs-argumenten aandragen voor het vervallen van garantie. Garantie krijgen is uiteraard wat anders.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realmadridsi
Gyrolion schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:19:
[...]

Garantie had ik toch al niet meer op mijn 2019 m3, maar ik zie je punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:44
--MeAngry-- schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:48:
Ik heb hem onder van de A-pilaar zitten in de passagierskant, dus rechts onder het dashboardkastje bij de deur. Weet iemand of dat nog verschil maakt met het zijpaneel aan de bestuurderskant? Volgens mij werkt alles goed, maar wat me wel opvalt is dat sommige functies de status op het scherm niet bijwerken zoals de achterruitverwarming. Ik kan dus niet zien of die aan is als ik op de knop druk.
Dat is schijnbaar de beste plek. Zie ook het blog van Enhauto over de plaatsing voor- of achterin.

Sommige zaken worden inderdaad niet zichtbaar op het scherm (batterijvoorverwamring o.a.), maar in de app zie je dan wel dat het aan is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dat is inderdaad (nog) een beperking van de commander.

Sommige zaken zoals drive mode kunnen helemaal niet bijgewerkt worden, andere zaken zoals de temperatuur alleen via een api "buitenom".

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
realmadridsi schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:12:
[...]

Ik had op m’n scherm ook een screenprotector geplakt, maar hij is dan toch echt net even wat minder responsief. Iets wat bij m’n telefoon niet stoort vond ik hier wel irritant.
Destijds een bundel voor een protector voor zowel het voor als achterscherm. Achter laat ik hem wel zitten, met kinderen die in en uit de auto klimmen wel een fijn idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:12
Ik laad thuis nog steeds op dmv granny charger.
Nu rijd ik niet heel veel en kan het makkelijk.
Toch wil ik wel een 3fase paal in de garage.
Welke gebruiken jullie?

Twijfel namelijk over de Zaptec go, krijg die steeds aangeboden door de installateurs.
Waarom geen tesla lader?
Daar kan je toch ook andere merken mee opladen en is stukken voordeliger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:47
SpikeHome schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 16:12:
Welke gebruiken jullie?

Twijfel namelijk over de Zaptec go, krijg die steeds aangeboden door de installateurs.
Waarom geen tesla lader?
Heb zelf Tesla laadpaal. Prima ding. Integreert goed in de Tesla app.

Kan niet met pasje overweg. Load balancing kan pas sinds kort met extra accessoire. Heb beide niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
LOLO3 sinds januari 2017
1 fase 32A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:17
Welke gebruiken jullie?
https://tibber.com/nl/sto...-charge-lite-grid-rewards ook icm Tibber abonnement. Bevalt zeer goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
Welke gebruiken jullie?

Waarom geen tesla lader?
Volgens mij zijn er op marktplaats ontzettend veel palen voor weinig te krijgen (y) .
Ik heb bij het vorige leasecontract een NewMotion paal ‘gekregen’, is geen aanrader. Prima paal, met load balancing, maar alleen met abonnement goed te gebruiken. De stekker is deels wit, wat dus super smerig wordt…

Ik zou letten op:
Geen abonnement
Load balancing
Compact
Vaste kabel met ruim voldoende lengte erbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie514
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-08 12:11
Welke gebruiken jullie?

Waarom geen tesla lader?
Heb zelf een Zappi, heeft load balancing en ik kan hem laten laden met overschot zonnestroom. Maar er is hier een speciaal topic voor: Thuisladen van je EV. Staat veel info was voor mij heel nuttig.

M3H RWD, Zappi 3 fase, 9,8kWp Zuid, Zehnder Q450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
Ivm tibber hebben ze ook de Zaptec go aangeboden.
Kan toch ook zonder abonnement?
Ik rijd privé hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Laatst online: 14:17
SpikeHome schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:49:
[...]

Ivm tibber hebben ze ook de Zaptec go aangeboden.
Kan toch ook zonder abonnement?
Ik rijd privé hè
Je hoeft geen abo te hebben om daar te kopen nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:26
Jasper schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 16:11:
[...]

Je hoeft geen abo te hebben om daar te kopen nee.
Is die wel duurder. De Easee heeft geen vaste laadkabel. Wel een interessante paal, jammer van de kabel en valt daardoor voor veel mensen af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Vaak kan je je eigen kabel locken aan de lader kant. Komt op hetzelfde neer. In dat geval heb je veel meer keuze in lengte, kleur, etc.

Er zijn ook losse kabels met een Tesla-knop, zoals bij een SuC.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Ethirty schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 20:53:
Vaak kan je je eigen kabel locken aan de lader kant. Komt op hetzelfde neer. In dat geval heb je veel meer keuze in lengte, kleur, etc.

Er zijn ook losse kabels met een Tesla-knop, zoals bij een SuC.
Ah kijk handig! Dat wist ik niet. Maar zo’n extra kabel kost ook weer 250(?) euro. En dan is die laadpaal gelijk een stuk minder interessant. Maar goed om te weten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-08 08:34
Ik heb de Easee via Tibber voor die €420 of zo, als klant. Vervolgens wilde ik een 10m kabel, die sowieso niet echt als vaste kabel beschikbaar is bij de meeste laadpalen. Iemand anders ook Tibber aan weten te smeren, €50 korting, 10m kabel voor €200 ongeveer. Dan heb ik het totaal voor zo’n €620. Dat is volgens mij echt nog veel goedkoper dan de meeste laadpalen met vaste kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
gebruikershaes schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 22:37:
[...]

Ah kijk handig! Dat wist ik niet. Maar zo’n extra kabel kost ook weer 250(?) euro. En dan is die laadpaal gelijk een stuk minder interessant. Maar goed om te weten!
Juist niet! Ik heb de Easee daarom gekozen! Dan koop je namelijk een Tesla kabel bij EV Charge king met de welbekende Tesla knop! :)

Heerlijk, ik kom 's ochtends bij de auto, druk op de knop en de auto laat de kabel los _/-\o_

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:12

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Vissa66 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:24:
[...]

Niet voor die redenen, zoals ik al eerder zei.

[...]

Tuurlijk, omdat Tesla dit ergens genoteerd heeft staan wilt niet zeggen dat je geen garantie krijgt. Als er echt iets mis is met je scherm trek je dat ding ervan af en niemand die daar iets van gaat zien.
Er was hier al iemand op tweakers die een kapot scherm had door een screenprotector.
Burnd in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

Dus lijkt mijn geen onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

En zoals je daar ook kan zien is het alleen het map gedeelte, niet op het primaire auto deel. Wat tegenwoordig ook nog een variabel deel van je scherm is, dus ik zou het sterk vinden als dat (alleen) door de protector komt.

Dat betekent dat elke budget smartphone een beter scherm heeft dan Tesla in zijn auto? Auto-motive grade electronica moet tegen veel meer bestand zijn dat de gemiddelde huis electronica.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:17
_eLMo_ schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:53:
[...]

Juist niet! Ik heb de Easee daarom gekozen! Dan koop je namelijk een Tesla kabel bij EV Charge king met de welbekende Tesla knop! :)

Heerlijk, ik kom 's ochtends bij de auto, druk op de knop en de auto laat de kabel los _/-\o_
Ik heb 2e hands voor een paar tientjes een Tesla fob gekocht.

Voor drukken, voorklep opent.
Achter drukken achterklep opent.
Achter ingedrukt houden, laadkabel ontgrendeld.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
Psycho_Mantis schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:40:
[...]

Er was hier al iemand op tweakers die een kapot scherm had door een screenprotector.
Burnd in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

Dus lijkt mijn geen onzin.
hmm gebruik ook al een jaar een screenprotector.
totaal geen last ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Devian schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:15:
[...]

Ik heb 2e hands voor een paar tientjes een Tesla fob gekocht.

Voor drukken, voorklep opent.
Achter drukken achterklep opent.
Achter ingedrukt houden, laadkabel ontgrendeld.
Deze heb ik ook maar was niet betrouwbaar genoeg helaas. De auto herkende hem ~10% van de keren niet, en dat vond ik irritant. Plus dat ik dan een extra ding aan m'n sleutelbos heb.

Wel fijn ding, vooral voor de frunk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
[...]

Ja de laad poort unlock is wel heel fijn. Gebruik de sexy commander hiervoor en een commando dat je met de deurhandel van het linker achterportier de laadpoort kunt ontgrendelen. Niet ideaal maar werkt beter dan tel uit de zak halen. En is maar een paar tientjes met een boel andere features zoals auto AP resume.
Binnenkort ga ik de tesla wall charger installeren en dan is het helemaal chill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
gebruikershaes schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:31:
[...]

Ja de laad poort unlock is wel heel fijn. Gebruik de sexy commander hiervoor en een commando dat je met de deurhandel van het linker achterportier de laadpoort kunt ontgrendelen. Niet ideaal maar werkt beter dan tel uit de zak halen. En is maar een paar tientjes met een boel andere features zoals auto AP resume.
Binnenkort ga ik de tesla wall charger installeren en dan is het helemaal chill.
Tesla Wall Charger? Ongebruikelijke keuze. Hij is wel mooi, maar je zit helemaal lock-in op Tesla. En goedkoper (als je loadbalancing / ander energiebeheer meerekent) is hij niet echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
gebruikershaes schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:31:
[...]
Super fijn zelfs en ik gebruik deze functie voortaan altijd thuis zonder keycard of telefoon op zak te hebben.
Lang getwijfeld of ik wel een Commander nodig zou hebben maar nu enige tijd in gebruik met de vele functies had ik het ding een half jaar eerder aan moeten schaffen |:(

Aanrader wat mij betreft :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
_eLMo_ schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:36:
[...]

Tesla Wall Charger? Ongebruikelijke keuze. Hij is wel mooi, maar je zit helemaal lock-in op Tesla. En goedkoper (als je loadbalancing / ander energiebeheer meerekent) is hij niet echt.
Als onwetende heb ik ook de Tesla Wall Charger gekocht. Wat bedoel je met lock in op Tesla? Onlangs een Smart diverse keren zonder problemen laten laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
GekkeRipper schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:57:
[...]

Als onwetende heb ik ook de Tesla Wall Charger gekocht. Wat bedoel je met lock in op Tesla? Onlangs een Smart diverse keren zonder problemen laten laden.
Je kan er elke auto mee laden, dat is het probleem niet. Maar de aansturing ervan. Dus zonneladen, peak shaving dat soort dingen, dat kan alleen via Tesla specifieke apps enzo.
Werken doet hij wel, ik heb er zelf ook een gehad, onze eerste lader. Ik heb nu een meer open lader die ik zelf ook kan aansturen op bijvoorbeeld dynamische tarieven, of zonne overschot.

Of RFID authenticatie mocht je dat belangrijk vinden kan de TWC niet. Vond ik zelf niet belangrijk maar sommige mensen wel.

[ Voor 8% gewijzigd door _eLMo_ op 19-08-2024 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
_eLMo_ schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:58:
[...]

Je kan er elke auto mee laden, dat is het probleem niet. Maar de aansturing ervan. Dus zonneladen, peak shaving dat soort dingen, dat kan alleen via Tesla specifieke apps enzo.
Werken doet hij wel, ik heb er zelf ook een gehad, onze eerste lader. Ik heb nu een meer open lader die ik zelf ook kan aansturen op bijvoorbeeld dynamische tarieven, of zonne overschot.

Of RFID authenticatie mocht je dat belangrijk vinden kan de TWC niet. Vond ik zelf niet belangrijk maar sommige mensen wel.
Ja dat soort werk. Heb ik allemaal niet nodig. Heb een dynamisch tarief maar stel gewoon in de auto in op welk uur hij moet beginnen met laden. Het is niet zo dat ik elke dag wil laden bijvoorbeeld. Maar wel goed om te weten voor de potentiële koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
[...]

Lock in valt mee toch? Je kan ook andere auto’s laden. Ja je hebt geen smart features en ik meen gelezen te hebben dat gen3 nu ook load balancing doet? Weet ik niet zeker.
Hoe dan ook, heb een gen1 charger voor 50 piek gescoord nieuw in doos. Load balancing heb ik niet nodig en ook geen smart features dus enkel laden is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
_eLMo_ schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:58:
[...]

Dat smart laden doe ik via de Tibber app. Die houdt rekening met zon en lage tarieven dmv api toegang tot mijn tesla account. Die stelt als het ware een virtual key in en daarmee kan die het laden van de auto bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:12

--MeAngry--

aka Qonstrukt

gebruikershaes schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 18:54:
[...]

Dat smart laden doe ik via de Tibber app. Die houdt rekening met zon en lage tarieven dmv api toegang tot mijn tesla account. Die stelt als het ware een virtual key in en daarmee kan die het laden van de auto bepalen.
Tado heeft er ook een gratis app voor, als je instelt dat je dynamische tarieven hebt kijken ze gewoon naar groothandelsprijzen lijkt het. (Ik heb nog geen dynamisch contract.) Maar je kunt ook gewoon tarieven instellen.
Vervolgens kun je een laadpaal koppelen, of gewoon je Tesla account en dan start en stopt ie het laden automatisch. Over een paar maanden heb ik als het goed is eindelijk een oprit, dus ben dan van plan het te gaan testen met de Tesla (gen3) walbox die ik al heb liggen.
En anders hebben we altijd Home Assistant en Tessie nog. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door --MeAngry-- op 19-08-2024 19:11 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunn0w
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 07:53
Weet iemand hoe het zit met de spatlappen voor de model 3 Highland, op de tesla store zie ik ze niet bij staan voor de 2024 versie alleen 2023 en ouder..
Of moet ik voor aftermarket gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:35

bert pit

asdasd

gebruikershaes schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 17:39:
[...]

Is die wel duurder. De Easee heeft geen vaste laadkabel. Wel een interessante paal, jammer van de kabel en valt daardoor voor veel mensen af.
Bij Easee kun je de kabel locken. Gelocked heeft dat dezelfde functionaliteit als een vaste kabel.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:08
[...]

Ik heb mijn TWC 2 jaar gebruikt op een Hyundai voordat ik mijn Model 3 kocht. Het is een simpele lader met vaste kabel die heel goed in het Tesla ecosysteem embed. En als je dat niet wilt, is het nog steeds een prima lader met vaste kabel.

Ik had mijn TWC gen3 via Marktplaats, helemaal nieuw voor 350. Dat was destijds helemaal niet gek :) tegenwoordig is er gelukkig meer betaalbaars op de markt, maar zoveel goedkoper zijn de alternatieven ook niet, laat staan inclusief kabel.
Loadbalancing doe je tegenwoordig toch vanuit de auto. Energiebeheer / uitlezen is geen issue, kan gewoon met Home Assistant.

En ja de TWC heeft een knopje die de laadklep ontgrendeld. Ik lees dat sommigen een fob van >150 euro kopen daarvoor, zo bekeken is het helemaal een koopje :)

[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 19-08-2024 23:50 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FL_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15:52

FL_

dunn0w schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 21:48:
Weet iemand hoe het zit met de spatlappen voor de model 3 Highland, op de tesla store zie ik ze niet bij staan voor de 2024 versie alleen 2023 en ouder..
Of moet ik voor aftermarket gaan?
Ik heb de mijne via Tesla zelf vorige maand besteld (én ontvangen), dus ze waren er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunn0w
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 07:53
FL_ schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:11:
[...]

Ik heb de mijne via Tesla zelf vorige maand besteld (én ontvangen), dus ze waren er wel.
Oke, dan check ik het nogmaals even.

[ Voor 196% gewijzigd door dunn0w op 20-08-2024 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Richh schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 23:48:
[...]

Ik heb mijn TWC 2 jaar gebruikt op een Hyundai voordat ik mijn Model 3 kocht. Het is een simpele lader met vaste kabel die heel goed in het Tesla ecosysteem embed. En als je dat niet wilt, is het nog steeds een prima lader met vaste kabel.

Ik had mijn TWC gen3 via Marktplaats, helemaal nieuw voor 350. Dat was destijds helemaal niet gek :) tegenwoordig is er gelukkig meer betaalbaars op de markt, maar zoveel goedkoper zijn de alternatieven ook niet, laat staan inclusief kabel.
Loadbalancing doe je tegenwoordig toch vanuit de auto. Energiebeheer / uitlezen is geen issue, kan gewoon met Home Assistant.

En ja de TWC heeft een knopje die de laadklep ontgrendeld. Ik lees dat sommigen een fob van >150 euro kopen daarvoor, zo bekeken is het helemaal een koopje :)
Ik heb er zelf ook een jaar of 3 een gehad ;) Ook van MP, haha. Met de Elon Musk signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
RaRo74 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:47:
[...]

Super fijn zelfs en ik gebruik deze functie voortaan altijd thuis zonder keycard of telefoon op zak te hebben.
Lang getwijfeld of ik wel een Commander nodig zou hebben maar nu enige tijd in gebruik met de vele functies had ik het ding een half jaar eerder aan moeten schaffen |:(

Aanrader wat mij betreft :*)
Maar ook daar ziet Tesla de garantie verdampen als sneeuw voor de zon.
De small print is tegenwoordig langer dan het echte contract...

)ik kan me garantieverlies trouwens eerder voorstellen bij de commander dan bij een screenprotector... Ik weet niet of ik het zelf aan durf, maar die knob... WOW!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
pimk schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:45:
[...]

Maar ook daar ziet Tesla de garantie verdampen als sneeuw voor de zon.
De small print is tegenwoordig langer dan het echte contract...

)ik kan me garantieverlies trouwens eerder voorstellen bij de commander dan bij een screenprotector... Ik weet niet of ik het zelf aan durf, maar die knob... WOW!)
Kan Tesla zien dat er een Commander in zat of er een screenprotector op gezeten heeft?

De Commander werkt toch soortgelijk als OBD met het voertuigmanagementsysteem samen? Ofwel je wijzigt niets en het enige wat er plaats vindt is dat er commando's verstuurd worden naar het voertuigmanagementsysteem.

OBD en II is inmiddels sinds jaren 80 aanwezig in iedere auto :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-09 09:02
RaRo74 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:23:
[...]

Kan Tesla zien dat er een Commander in zat of er een screenprotector op gezeten heeft?

De Commander werkt toch soortgelijk als OBD met het voertuigmanagementsysteem samen? Ofwel je wijzigt niets en het enige wat er plaats vindt is dat er commando's verstuurd worden naar het voertuigmanagementsysteem.

OBD en II is inmiddels sinds jaren 80 aanwezig in iedere auto :*)
Ze zouden perfect kunnen registreren wat er in die OBD poort gestoken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
this schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:07:
[...]

Ze zouden perfect kunnen registreren wat er in die OBD poort gestoken wordt.
Of de camerabeelden uitlezen om te zien wanneer je naar de auto loopt met een doosje van Enhauto.
Of meekijken via de interieurcamera wanneer je alles vol aan het hangen bent met buttons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 14-08 09:13
[...]

Ja, die had ik eerder moeten weten. Ik heb hier een zappi met vaste laadkabel en het unlocken van de kabel vind ik het grootste nadeel. Bij mijn volvo ging die vanzelf van slot af als de auto werd geunlocked. Ik probeer dat nu na te bouwen in home assistant maar het werkt nog te traag. Via de Commander werkt het, maar voelt toch wat klunky. Deze kabel lijkt de oplossing die je zou willen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik wil graag mijn kentekenplaat achterop mijn Model 3 anders monteren.
Ik vind de tesla houder, met kentekenplaathouder en plaat geen mooie oplossing.

Mijn idee is om een kentekenplaat direct met dubbelzijdige (3M) schuimtape achterop de kofferklep te plakken.

Zoals men hier doet: YouTube: Tesla rear number plate, how to make it look so much better
Echter; zij doen klittenband, logisch want kenteken is persoonsgebonden. In Nederland hoeft hij (nooit) meer vervangen te worden. Dus de tape moet de plaat zeer goed vasthouden.

Waarom schuimtape? De nieuwe plaat is 100% vlak aan de achterkant, en de scherpe randen moeten niet in de witte lak snijden.

Nu de vraag; hoe kom ik aan deze super tape?
https://www.3mnederland.n...tive-oem/zware-industrie/
welke, en welke blijft echt goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 00:22
Blasterxp schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:23:

Mijn idee is om een kentekenplaat direct met dubbelzijdige (3M) schuimtape achterop de kofferklep te plakken.

Zoals men hier doet: YouTube: Tesla rear number plate, how to make it look so much better
Echter; zij doen klittenband, logisch want kenteken is persoonsgebonden. In Nederland hoeft hij (nooit) meer vervangen te worden. Dus de tape moet de plaat zeer goed vasthouden.

Waarom schuimtape? De nieuwe plaat is 100% vlak aan de achterkant, en de scherpe randen moeten niet in de witte lak snijden.

Als je een 3d printer hebt en een rolletje ABS/PETG kan dit ook een optie zijn

https://www.printables.co...0-eu-license-plate-holder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realmadridsi
Cyleo schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:04:
[...]

Ja, die had ik eerder moeten weten. Ik heb hier een zappi met vaste laadkabel en het unlocken van de kabel vind ik het grootste nadeel. Bij mijn volvo ging die vanzelf van slot af als de auto werd geunlocked. Ik probeer dat nu na te bouwen in home assistant maar het werkt nog te traag. Via de Commander werkt het, maar voelt toch wat klunky. Deze kabel lijkt de oplossing die je zou willen ;)
Ik gebruik 'Drive electric for tesla' op mijn samsung watch 6 en wanneer ik in de buurt van de auto komt unlocked de charging port automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 09:01

jefjef

learning by doing

Heeft iemand dit al eens gedurfd/uitgeprobeerd?
€456,70 | Custom Fit Auto Alcan Tara Seat Cover Voor Tesla Model Y 3 Auto Accessoires Specifieke Voor Tesla Volledige Overdekte Voor 5 Zitplaatsen Oranje
https://a.aliexpress.com/_EyHvZVb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpikeHome
jefjef schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 15:03:
€456,70 | Custom Fit Auto Alcan Tara Seat Cover Voor Tesla Model Y 3 Auto Accessoires Specifieke Voor Tesla Volledige Overdekte Voor 5 Zitplaatsen Oranje
Ik ben wel benieuwd naar jou ervaringen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22:50
Heeft iemand al ervaring met deze Model Y 21 inch uberturbine velgbeschermers?

https://nl.aliexpress.com...Yaf3&gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:44
realmadridsi schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:45:
[...]

Ik gebruik 'Drive electric for tesla' op mijn samsung watch 6 en wanneer ik in de buurt van de auto komt unlocked de charging port automatisch.
Hoe doe je dat? Want bij mij werkt dat niet en ik zie ook geen optie om zoiets in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-09 09:02
Ik heb nog nooit zetelhoezen gezien die er echt goed uitzagen.
Voor een deftig resultaat moet je echt de originele stof van de stoelen vervangen.

[ Voor 9% gewijzigd door this op 21-08-2024 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
realmadridsi schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:45:
[...]
Nice,

Ben even op zoek gegaan, bij mijn Garmin Smartwatch moet het met de Quick Tesla Widget kunnen

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkoer86
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
eltron schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:18:
[...]

Nice,

Ben even op zoek gegaan, bij mijn Garmin Smartwatch moet het met de Quick Tesla Widget kunnen
De reviews daarvan zien er niet al te best uit helaas.. Zou wel mooi zijn als er iets voor Garmin horologes bestaat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

[...]

Jammer dat hun kabels wel aan de prijs zijn. Ik moet een wat langere hebben en die is gewoon 2x zo duur als een normale kabel :X

Maar ik heb nog niemand anders gevonden die iets vergelijkbaars maakt en verkoopt.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Ethirty schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:04:
[...]

Jammer dat hun kabels wel aan de prijs zijn. Ik moet een wat langere hebben en die is gewoon 2x zo duur als een normale kabel :X

Maar ik heb nog niemand anders gevonden die iets vergelijkbaars maakt en verkoopt.
Je kan ook een losse stekker kopen en die op een andere kabel monteren wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:19
Blasterxp schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:23:

Je kan gewoon nummerplaathouders kopen zonder rand wat hetzelfde effect heeft. Even googlen en je vind ze zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Heb een paar van die soortgelijke hoezen op youtube gezien. Het is beter dan die hoezen van vroeger, maar het zit er nog steeds niet heel mooi strak omheen vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

_eLMo_ schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:50:
[...]

Je kan ook een losse stekker kopen en die op een andere kabel monteren wellicht.
Mja, de Tesla knop of de stekker met Tesla knop zijn zelf ook flink aan de prijs. Dus ik twijfel nog of het de meerprijs waard is :)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:47

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
_eLMo_ schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:50:
[...]
Losse sleutel (key-fob) is dan nog aantrekkelijker optie en kun je ook meer mee.

• Marnixvdl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 21:47
Ik heb een Model Y, maar met twee kleine kinderen die zelf in- en uitstappen zie ik steeds meer krassen in de lak in de dorpel bij beide achterdeuren. Met wat cleaner en poets krijg ik het wel netjes, maar nu wil ik daar eigenlijk een bescherming voor hebben. De auto is net een maand of 8 oud, dus wil voorkomen dat het de komende jaren veel erger wordt.

Heeft iemand een idee/tip/link voor folie of een kunststof bescherming? Heb op een aantal adressen al gezocht, maar kom niet verder dan bescherming voor de stof van de bekleding.

• eltron
Marnixvdl schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 08:52:
Ik heb een Model Y, maar met twee kleine kinderen die zelf in- en uitstappen zie ik steeds meer krassen in de lak in de dorpel bij beide achterdeuren. Met wat cleaner en poets krijg ik het wel netjes, maar nu wil ik daar eigenlijk een bescherming voor hebben. De auto is net een maand of 8 oud, dus wil voorkomen dat het de komende jaren veel erger wordt.

Heeft iemand een idee/tip/link voor folie of een kunststof bescherming? Heb op een aantal adressen al gezocht, maar kom niet verder dan bescherming voor de stof van de bekleding.
Je kunt ze zelfs met verlichting krijgen: VERLICHTE DORPEL INSTAPLIJSTEN

• Marnixvdl
Heel mooi, maar wel heel duur voor wat het is vind ik. Nog iets van folie te bedenken, of een goedkoper alternatief voor de achterzijde?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pimk
RaRo74 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 20:51:
[...]

Of de camerabeelden uitlezen om te zien wanneer je naar de auto loopt met een doosje van Enhauto.
Of meekijken via de interieurcamera wanneer je alles vol aan het hangen bent met buttons.
Die interieurcamera, die heb ik voorzien van een stukje magic tape, dus die matte tape.
Knappe jongen die daar nog een scherp beeld door kan zien.

Ben benieuwd of er nu 25 Tesla-medewerkers bezig zijn uit te zoeken waarom die beelden opeens allemaal wazig zijn...

(en ja, erop geplakt tijdens een reboot, dus nobody saw me do it)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
Marnixvdl schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:35:
[...]

Heel mooi, maar wel heel duur voor wat het is vind ik. Nog iets van folie te bedenken, of een goedkoper alternatief voor de achterzijde?
Deze dan? instaplijsten stuk goedkoper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
pimk schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:43:
[...]

Die interieurcamera, die heb ik voorzien van een stukje magic tape, dus die matte tape.

Ben benieuwd of er nu 25 Tesla-medewerkers bezig zijn uit te zoeken waarom die beelden opeens allemaal wazig zijn...

_O-

Ik denk dat er binnenkort een Tesla Ranger bij je voor de deur staat onder het mom van "extra service".

Vanaf nieuw heb ik direct een cameraschuifje geplaatst. Tot nu toe 1 keer gebruikt namelijk dichtgeschoven :*)

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:07
RaRo74 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:13:
[...]

_O-

Ik denk dat er binnenkort een Tesla Ranger bij je voor de deur staat onder het mom van "extra service".

Vanaf nieuw heb ik direct een cameraschuifje geplaatst. Tot nu toe 1 keer gebruikt namelijk dichtgeschoven :*)
Zijn hier nog nadelen aan in het gebruik van de auto of werkt alles als normaal? AP etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:05
Kacang schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:19:
[...]

Zijn hier nog nadelen aan in het gebruik van de auto of werkt alles als normaal? AP etc.
Werkt hier nog normaal. In de VS kun je FSD niet meer activeren als de camera is afgedekt dus zal ook hier wel komen op den duur.

• RaRo74
Kacang schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:19:
[...]

Alles werkt bij de mYne probleemloos.

• hollandje
Volgens mij heeft wel impact op je verzekering claims als je in een ongeluk terecht komt met autopilot aan en een afgedekte camera. Toch?

• RaRo74
hollandje schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:38:
Volgens mij heeft wel impact op je verzekering claims als je in een ongeluk terecht komt met autopilot aan en een afgedekte camera. Toch?
Dat is wat mij betreft wel heel vergezocht.

Hoe groot is de kans op,

Een ongeluk.
Een ongeluk met AP ingeschakeld.
Dat Tesla verzocht wordt bij een ongeluk te controleren of de camera afgedekt was en dat AP aanstond.
Dat de verzekering dit alles uit gaat zoeken.

Iets met beren op laag water? :*)

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:51
derots schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:25:
Ik heb de proef op de som genomen en op mijn nieuwe MY de zwarte hubcaps (blade) gezet. Was heel eenvoudig om te doen, erg blij met het resultaat. Dit is nog voordat de naafdoppen erop gingen (werden meegeleverd, zwart met zwart logo). Is smaak, maar vind het zo veel mooier zonder de originele doppen. Overigens merkte ik (heb hem een week) dat de nieuwe doppen de velg veel beter beschermen, zag al wat schade bij 1 velg omdat die oude doppen slechts tot de rand gaan en niet eroverheen vallen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waar je heb je deze besteld?

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
hollandje schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:44:
[...]
Als je een 3d printer hebt en een rolletje ABS/PETG kan dit ook een optie zijn
https://www.printables.co...0-eu-license-plate-holder
Nee, dat is niet wat ik bedoel. In het filmpje zie je dat de plaat direct op de klep zit.
Een rolletje ABS/PETG lijkt niet te plakken, maar is vulling voor een 3d printer. Je link gaat weer over beugels die je monteert, en daar de plaat in klemt. Dat is niet waar ik naar opzoek ben.
Ik zoek wonder (schuim) tape; welke de plaat rechtstreeks op de achterklep kleeft.

• pimk
Maurice- schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:23:
[...]

Werkt hier nog normaal. In de VS kun je FSD niet meer activeren als de camera is afgedekt dus zal ook hier wel komen op den duur.
Vandaar mijn magic tape. Dicht=zwart en hier is het alleen wazig

• ronjon
  • Laatst online: 24-08 23:00
pimk schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:43:
[...]

is dat van die scotch tape ?

ik heb nu zo'n schuifje, maar daardoor continue een melding in beeld dat de interieur camera niet werkt / geblokkeert is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimk
ronjon schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:55:
[...]

is dat van die scotch tape ?

ik heb nu zo'n schuifje, maar daardoor continue een melding in beeld dat de interieur camera niet werkt / geblokkeert is
yep

Gewoon dat matte plakband zoals vaak gebruikt op kantoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:44
RaRo74 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:55:
[...]Iets met beren op laag water? :*)
"Beren op de weg" en "Spijkers op laag water zoeken"

Zeker die eerste kan zomaar wel een ongeluk veroorzaken :)

• RaRo74
stefxx schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 14:55:
[...]

"Beren op de weg" en "Spijkers op laag water zoeken"

Zeker die eerste kan zomaar wel een ongeluk veroorzaken :)
En onderschat laag water niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
RaRo74 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:55:
[...]

Dat is wat mij betreft wel heel vergezocht.

Hoe groot is de kans op,

Een ongeluk.
Een ongeluk met AP ingeschakeld.
Dat Tesla verzocht wordt bij een ongeluk te controleren of de camera afgedekt was en dat AP aanstond.
Dat de verzekering dit alles uit gaat zoeken.

Iets met beren op laag water? :*)
Fair enough, snap niet dat ik me hier zoveel zorgen om maak maar vervolgens wel de garantie om zeep help met een commander, custom verlichting, en het allerergste, een screenprotector 8)7

• RaRo74
hollandje schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 15:20:
[...]

Fair enough, snap niet dat ik me hier zoveel zorgen om maak maar vervolgens wel de garantie om zeep help met een commander, custom verlichting, en het allerergste, een screenprotector 8)7
Vergeet niet de handcrème en haargel ;)

• Chris_82
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:29
Marnixvdl schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 08:52:

Herkenbaar. Op amazon zijn er krasbestendige folies van Luxshield voor Tesla verkrijgbaar.

14.4kWp, Loria Duo 6010, VWTW, DWTW, full-electric, MY RWD

• Marnixvdl
Chris_82 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 20:10:
[...]

Herkenbaar. Op amazon zijn er krasbestendige folies van Luxshield voor Tesla verkrijgbaar.
Thx, dit is wel ongeveer wat ik bedoel !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derots
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
Pagina: 1 ... 16 ... 41 Laatste

Let op:
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.