Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopinChopin
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 01-09 07:13
Sherr schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 22:42:
En iemand tips voor tablethouders voor de kids achterin? Ik zie ze voor 5 euro op Ali maar ook voor 30 euro op bol/amazon. Iemand ervaring?
Ik heb recent een houder gekocht die past in de bekerhouder en die naar achteren gericht. Hierdoor kunnen mijn vrouw of ik tijdens het rijden de iPad bedienen en kunnen de (jonge!) kinderen op de achterbank kijken.

Lijkt goed te passen, maar moet het nog uittesten in de praktijk. Ik maak er liever niet elke rit gebruik van, alleen wanneer de nood hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
ChopinChopin schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 22:38:
[...]
Dankje voor de reactie. Dat gepriegel herken ik. Twee keer de dragers in een week tijd erop gezet en nu al het rubber op twee plekken ingescheurd.
Dat is vervelend, maar zo makkelijk scheurt dat rubber toch ook weer niet in? Als je netjes het kaartje gebruikt om het rubber iets op te lichten moet dat goed gaan. Is voor het eerst dat ik lees over gescheurd rubber.
Beschadigd glas komt overigens ook voor, als de haakjes niet goed zijn geplaatst.

[ Voor 13% gewijzigd door eltron op 23-06-2024 19:07 ]

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:39
Deze headrests zojuist geïnstalleerd. Ik ben 1m83 en moest beide elastieken gebruiken om ze op de juiste hoogte te krijgen. Vooralsnog zit ‘t zeer comfortabel. Zal een update plaatsen als ik een wat ze wat langer heb gebruikt. Ziet er wel netjes uit toch?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vst6O_0GD2MM3Q34Dqf4G4fo3g8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rmRG9TanvSSNQZRdI2wyWlpp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 22:35
connos schreef op zondag 23 juni 2024 @ 19:29:
Deze headrests zojuist geïnstalleerd. Ziet er wel netjes uit toch?[Afbeelding]
Euh....wil je een eerlijk of een beleefd antwoord? ;)

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Deze headrests zojuist geïnstalleerd. Ik ben 1m83 en moest beide elastieken gebruiken om ze op de juiste hoogte te krijgen. Vooralsnog zit ‘t zeer comfortabel. Zal een update plaatsen als ik een wat ze wat langer heb gebruikt. Ziet er wel netjes uit toch?[Afbeelding]
Is het een microfiber materiaal? Die heb ik gehad (zonder tesla text erop) maar die wordt toch vrij snel vies.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
Deze headrests zojuist geïnstalleerd. Ik ben 1m83 en moest beide elastieken gebruiken om ze op de juiste hoogte te krijgen. Vooralsnog zit ‘t zeer comfortabel. Zal een update plaatsen als ik een wat ze wat langer heb gebruikt. Ziet er wel netjes uit toch?[Afbeelding]
Eerlijk antwoord: afzichtelijk :+ .
Doet me altijd aan taxi’s in het midden oosten denken.
Ik snap de functie ook echt niet, als je zo’n kussentje nodig hebt dan staat je rugleuning gewoon te ver achterover…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
lijkt me wel lekker voor een dutje tijdens het laden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Smobbo schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:54:
[...]

Ik snap de functie ook echt niet, als je zo’n kussentje nodig hebt dan staat je rugleuning gewoon te ver achterover…
Nah ik vond het wel lekker eigenlijk. Geef me zelfde gevoel als BMW 5/7 comfort stoelen, die heeft ook zo'n hele zachte hoofdsteun. Die is heeeeerlijk kan ik je vertellen :D Zo'n ding zeg maar
Afbeeldingslocatie: https://www.7-forum.com/modelle/e65/images/bmw_7er_e65_komfortkopfstuetze_p0005495-b.jpg
Afbeeldingslocatie: https://g05.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=2208151&stc=1&d=1577674048
Ik heb nu weer eentje besteld maar dan gewoon zwart zonder text want de witte was vrij snel vies.
Mij gaat niet zozeer of het rugleuning te ver achterover is oid, gewoon puur omdat het zo lekker zacht is voor mn zware kop :+

[ Voor 6% gewijzigd door SirLct op 24-06-2024 13:06 ]

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:39
Smobbo schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:54:
[...]
Ik had ook wat gemengde gevoelens bij de looks... Na een dag ermee rijden ben ik er alweer klaar mee. Op lange trajecten kan 't misschien best fijn zijn, maar in de stad zit dat ding constant in de weg. Kortom niet voor mij :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pe-el2
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18-09 16:04
Ik heb zojuist mijn nieuwe cybertruck style stuur gemonteerd in m'n model Y.

Duur ongeveer 25 minuten.
Net stukje gereden en de vorm rijdt heel fijn.
Alles werkt incl stuurverwarming.
Moet alleen een andere telefoonhouder aanschaffen. Telefoon is nu niet meer goed af te lezen. Gebruik het dashboard van enhauto (commander).

Stuur is iets breder dan standaard stuur.
Uiteraard minder hoog.
Dat het stuur breder is maakt niet uit voor de bochten. Er blijft genoeg ruimte tussen het stuur en de benen.
Ik heb ook daar foto's van gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zSuCwGkDNcFZLMNfg2YmxMZdv-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g00FaD0B3wbDi6kwrGbJmrDi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vVx7Y1t0FYPWkzsHE7HFVSeEEW8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NGU2ttdui8BhcqZzb5tmKJYR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ERf119tPy2dUV6h8GK9b8bKxL74=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OHhtIZszgQn53ENC6RoZPcZM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puur gedaan vanwege de looks of? Ziet er goed uit imo!
Zag laatst een Model 3 highland met een Yoke, zag er ook wel tof uit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pe-el2
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18-09 16:04
Looks idd ook.
Ook praktisch. Ik rij veel snelweg en dan kan ik mijn hand onderaan het stuur vasthouden. Normaal is je hand dan ligt gedraaid, maar nu kan je hem vlak houden. Is fijner voor de pols.

Voordeel van dit stuur tov de yoke is dat je aan de bovenkant het stuur nog kan vasthouden. Dat is dan voor bochten en rotondes weer fijner, maar ieder zijn ding natuurlijk 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

ChopinChopin schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 13:34:
Een vraag aan de gebruikers van de Tesla dakdragers: er worden stickers meegeleverd die je onder de vier bevestigingspunten plakt. Is dat nodig, of monteren jullie de dragers ook zonder die stickers? Ik wil ze liever niet laten zitten, dat ziet er niet uit.
Ik heb de stickers er wel op zitten, maar het lijkt mij niet perse nodig vanwege de rubberen pads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het kijken voor een performance achtige spoiler voor mijn M3H. Zijn er hier een aantal mensen die het gedaan hebben? Er zijn zoveel verschillende en de prijzen verschillen tussen 90 en de 300 euro :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09:46
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:28:
Ik ben aan het kijken voor een performance achtige spoiler voor mijn M3H. Zijn er hier een aantal mensen die het gedaan hebben? Er zijn zoveel verschillende en de prijzen verschillen tussen 90 en de 300 euro :X
Ik heb er eentje van 46€ op mijn MY gedaan van aliexpress en die zit goed vast en ziet er ook goed uit. Heb al door al het weer gereden (behalve sneeuw) en hoge snelheden (200kmh) en hij blijft goed vastzitten. Mat zwart carbon look.

https://a.aliexpress.com/_Eygfh0F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:00
Ik heb deze nu een week binnen maar ik vindt het qua zitten en ondersteuning als je wat langere benen hebt prima zitten ,voor het geld zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:28:
Ik heb deze op mijn M3H: https://a.aliexpress.com/_Eu573gj

Je moet de hoek goed houden, dan sluit hij mooi aan.
Dat is iets omhoog. Dan 24-48 uur fixeren met tape in die positie.

Ik heb er zelf nog een lijntje zwarte kit langs getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
mjvdzwet schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 20:45:
[...]

Heb je een foto van de kitrand? Misschien iets wat ik ook kan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 09:12
hollandje schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:26:
[...]

Ik heb er eentje van 46€ op mijn MY gedaan van aliexpress en die zit goed vast en ziet er ook goed uit. Heb al door al het weer gereden (behalve sneeuw) en hoge snelheden (200kmh) en hij blijft goed vastzitten. Mat zwart carbon look.

https://a.aliexpress.com/_Eygfh0F
Heb je misschien paar foto’s? Vooral van hoe het aansluit van bovenkant. Geen open ruimte?

Foto’s vanaf deze hoek zeg maar en dan zo laag mogelijk;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hBxqyesK6UF-3D2fzt_VqV4um54=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5wOg3uZg6kWEiLlWn0YHv9YN.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
hollandje schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:09:
[...]

Heb je een foto van de kitrand? Misschien iets wat ik ook kan doen :)
Ik zal morgen ochtend een foto maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Armo schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:13:
[...]

Heb je misschien paar foto’s? Vooral van hoe het aansluit van bovenkant. Geen open ruimte?

[Afbeelding]
Zal de volgende keer als ik de auto gebruik wel even een foto maken, heb nu alleen een foto van toen ik hem net erop geplakt had maar vanaf de standaard angle. Qua aansluiting sluit die niet perfect naadloos aan, er is ongeveer 0.8-1mm aan ruimte vanwege de plakstrip (of het ligt aan mij, kan ook). Daarom juist wel geïnteresseerd in de afwerking met zwarte kit zoals mjvdzwet gedaan heeft. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P5wcXMW-dJyWgLoLILtM02pbQDY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/siSlQvQf7cin3KzdZdXkJrSZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 09:12
hollandje schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:27:
[...]

Zal de volgende keer als ik de auto gebruik wel even een foto maken, heb nu alleen een foto van toen ik hem net erop geplakt had maar vanaf de standaard angle. Qua aansluiting sluit die niet perfect naadloos aan, er is ongeveer 0.8-1mm aan ruimte vanwege de plakstrip (of het ligt aan mij, kan ook). Daarom juist wel geïnteresseerd in de afwerking met zwarte kit zoals mjvdzwet gedaan heeft. ;)

[Afbeelding]
Ligt niet aan jou denk ik. Heb het ook besteld maar nog niet gemonteerd omdat ik ook zag dat het niet perfect kan zitten vanwege de plakstrip inderdaad. Ben (helaas) een perfectionist wat dat betreft en kan er niet tegen als het niet perfect is.

Over kitten gesproken, zat gister deze video te kijken en twijfel nog, vind het eerlijk gezegd teveel gedoe met siliconen kit enzo :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALF99
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-03 07:24
Met de aankomende vakantie nu aan het zoeken naar dakdragers voor de Y
Hebben jullie ervaringen? Originele of farrad
Is het goed te doen met het glazen dak?
Is de farrad dakdrager wellicht gevoeliger voor beschadiging aan het glazen dak?

NB ZO 12xRec Twinpeak 365

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:24

DjVe

Hatsaflats!

ALF99 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 00:01:
Is de farrad dakdrager wellicht gevoeliger voor beschadiging aan het glazen dak?
Ik heb deze erop zitten: https://amzn.eu/d/0hh82V9w

Zijn goed te plaatsen, maar het is even pielen met de rubberen strip op het dak om de haken er goed onder te krijgen.

Ik heb twee puntjes van aandacht:

De schroeven die de alu profielen verbinden met de voeten (die dus op het dak staan) zijn niet voldoende sterk. Ik heb de dakdragers er een maand op gehad en met demontage merkte ik dat alle schroeven te los zaten. Echt vastzetten ging ook niet echt. De schroeven zijn te kort, te zacht en een alu profiel werkt ook niet lekker mee (ook zacht). Ik heb er dus 4 flinke schroeven (Rotradrill hardhout 5x80 RVS meen ik) ingedraaid die ruim 2x langer zijn. Die bijten goed vast, gaat nu niet meer los :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/86cWppg/20240623-105455.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Xtbcqby/20240623-105512.jpg

De zwarte coating is echt superdun. Je hebt er snel krassen op (dat is bij een dakdragers sowieso snel het geval). Dus ik ga ze nog spuiten met een Raptor Liner Coating.

Verder prima dakdragers voor het geld.

[ Voor 8% gewijzigd door DjVe op 27-06-2024 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
Ik heb de Farrad, bevalt op zich goed, bevestiging is wel gepiel met die haakjes, maar dat geldt voor alle varianten. Gebruik ze zo weinig mogelijk, eigenlijk alleen voor wintersport vanwege de lengte van ski's, snowboards etc. Voor extra bagageruimte gebruik ik dan een bagagekoffer op de trekhaak. Voor andere vakanties is dat voldoende en bovendien beter voor de luchtweerstand en dus verbruik/range.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
De kitnaad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jj6-BkCZtDMh4crZBWuX6x2nrFk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ynoanGb5zmQZtlx0Hw8mITQN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/94bvgkm3_brhe63n8wslSXo-LPg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xFMW3m0IBooLDJndjdeC1Acj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 23:00
ik zit er ook over te denken om mijn zijruiten van mijn M3H te laten tinten.
iemand nog een goed adres in de regio Apeldoorn ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12:15
via Ali deze pedalen geplaatst op mijn Ultra Red M3H. Dit zijn de pedalen die je als een sok over de huidige pedalen moet doen. Bij de rempedaal moet je huidige rubber pedaal wel eraf halen voordat deze erop kan.

De Ali pedalen die je erop moet klikken voor en achter zien er te nep uit dus die gaan terug.

Heb nog wel van de "sokpedalen" de zwarte over die ik retour wil sturen maar als iemand interesse heeft mag je me berichten.

Prijstechnisch geen pijntje voor eur 12

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jB-cMbOEspZ1aUEq_MwgRMdQ_nA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LZRhREwlDSRbdtnCdHVW7BgV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Hongy op 27-06-2024 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 18-09 16:26
road rebel schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:52:
Heeft er iemand een tip voor een hoes of tas voor het stockeren van de type 2 laadkabel?
Ik gebruik een EV Reel en vind dat best heel erg goed werken :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hollandje
Armo schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:13:
[...]

[Afbeelding]
Hier de foto's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3VF0u3ZMQr8MDiMHgA9CWBJ_D64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/InMDN4K05leHYPaaTZUCHvkN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hzXJKZMSQIwV7YxfamTup8svoM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Prygz1QC9gch3XOaIUzESMkv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik heb die van Farad en verhuur ze ook. Heb daarom wel wat handigheid ermee. Zet de dakdragers er met 2-3min op.

Zijn echt goed stevig en netjes afgewerkt. Heb wel de luxere aero variant.

De dragers hebben een rubberen zool die op het metalen deel van het dak rust. De haken hebben ook een rubber coating maar raken verder eigenlijk niets aan.

De dakdragers raken nergens daadwerkelijk het glas aan. Daarmee dus ook geen kans dat dit beschadigd. Tenzij je de haken niet in de metalen uitsparing monteert want dan gaat het wel mis. Dit kun je voelen maar beter nog even goed visueel controleren want dit kun je zien als je vanuit de juiste hoek het bekijkt.

Je moet wel zorgen dat zowel het dak als die rubber zool goed schoon zijn. Als er zand tussen zit krast dat natuurlijk de lak.

[ Voor 52% gewijzigd door Sethro op 28-06-2024 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-09 14:17
Weet iemand of de Commander van Enhauto ook kan overrulen dat je per rit de notificatie als je over de snelheidslimiet gaat weer uit moet zetten?
Als u op het snelheidslimietpictogram op het touchscreen drukt, wordt het geluidsignaal en de indicatie op het scherm voor het overschrijden van de snelheid gestopt voor de rest van de rit. De waarschuwingen voor snelheidsoverschrijding worden automatisch opnieuw ingeschakeld aan het begin van iedere rit (telkens wanneer de auto in de parkeerstand staat en u van de auto wegloopt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:06
Jasper schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 22:14:
Weet iemand of de Commander van Enhauto ook kan overrulen dat je per rit de notificatie als je over de snelheidslimiet gaat weer uit moet zetten?

[...]
Zover ik kan zien kan dit niet. Ik heb commander v2 + knob en 2 buttons

[ Voor 5% gewijzigd door Tomas_ op 29-06-2024 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Jasper schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 22:14:

[...]
Dit kan niet via de Canbus worden geregeld, dus kan de Commander het niet oplossen.

Helaas werkt een muis ook niet in de nieuwere Tesla's... anders had je een fake klik kunnen emuleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hamer
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-07 14:57
ronjon schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:16:
KMK autostyling in Lochem. Die zijn écht top, krijgt niet voor niets 5 sterren bij Google recensies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:17
ronjon schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:16:
Ik kom ook uit Apeldoorn en heb tinten, glascoating en PPF (XPEL Stealth matte ppf) laten doen bij Autocare Deventer. Zit naast de Porsche dealer (die hun vaste klant is).

Eigenaar is een leuke gast met enorm veel passie. Prijzen waar een meevaller. Kan ze 100% aanraden.

https://www.autocaredetailing.nl/

Vanuit Porsche is er ook een leuk filmpje gemaakt bij ze over het aanbrengen van PPF. Arnoud is de eigenaar.

[ Voor 22% gewijzigd door Devian op 30-06-2024 11:23 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 13:06
Devian schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:17:
[...]

Ik kom ook uit Apeldoorn en heb tinten, glascoating en PPF (XPEL Stealth matte ppf) laten doen bij Autocare Deventer. Zit naast de Porsche dealer (die hun vaste klant is).

Eigenaar is een leuke gast met enorm veel passie. Prijzen waar een meevaller. Kan ze 100% aanraden.

https://www.autocaredetailing.nl/

Vanuit Porsche is er ook een leuk filmpje gemaakt bij ze over het aanbrengen van PPF. Arnoud is de eigenaar.

[YouTube: 211126 PCT Steenslagfolie v2 AUTOCARE]
Interessant, mag ik vragen wat je bij hun kwijt was?

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik ga binnenkort de se3y buttons binnen krijgen. Wat is nu de laatst stand van zaken mbt de odb aansluiting? Het gaat om een model y dat eind juli geleverd gaat worden. Ik heb deze topic doorgelezen en ook en enhauto pagina met de videos. Zit het nu echt niet meer achter de midden console? Zit het wel voorin aan de rechterkant van de bestuurder? Of kan het nog steeds verschillen per auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
IUser schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:14:
Ik ga binnenkort de se3y buttons binnen krijgen. Wat is nu de laatst stand van zaken mbt de odb aansluiting? Het gaat om een model y dat eind juli geleverd gaat worden. Ik heb deze topic doorgelezen en ook en enhauto pagina met de videos. Zit het nu echt niet meer achter de midden console? Zit het wel voorin aan de rechterkant van de bestuurder? Of kan het nog steeds verschillen per auto?
Bij alle "nieuwe" modellen heeft rechtsvoor de voorkeur. Uiteraard moet je wel de juiste kabel hebben besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
mjvdzwet schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:21:
[...]

Bij alle "nieuwe" modellen heeft rechtsvoor de voorkeur. Uiteraard moet je wel de juiste kabel hebben besteld. Dit wordt er bedoeld toch? Zie foto hieronder.
Ik heb de kabel besteld voor model y na juni 2023. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EmgOXE2YICl8sKP56gF0H-7yyNo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zqVNsYLCFzuAkBTSnts5dS01.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
IUser schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:35:
[...]

Ik heb de kabel besteld voor model y na juni 2023. [Afbeelding]
Ik zie op de Enhauto site alleen de keuze bij de Model Y 2021+ en dan de optie:
Front Connection
(advanced)

Compatible with AMD Ryzen cars produced after 2021. Installation in the front right footwell area underneath the glovebox. Ideal for those that want to keep the minimalist look of the car or have other accessories connected to the back the Central Console.

https://youtu.be/ifwJNZgykVI?si=UcpZKMtXP-HR7XPG

[ Voor 3% gewijzigd door mjvdzwet op 01-07-2024 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
mjvdzwet schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:43:
[...]

Ik zie op de Enhauto site alleen de keuze bij de Model Y 2021+ en dan de optie:
Front Connection
(advanced)

Compatible with AMD Ryzen cars produced after 2021. Installation in the front right footwell area underneath the glovebox. Ideal for those that want to keep the minimalist look of the car or have other accessories connected to the back the Central Console.
Owh dat is waar ik al bang voor was. Dit zit dus echt aan de bijrijderstoel aan de rechterkant….

Ik heb overigens inderdaad de model y versie besteld van 2021+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
IUser schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:46:
[...]

Owh dat is waar ik al bang voor was. Dit zit dus echt aan de bijrijderstoel aan de rechterkant….

Ik heb overigens inderdaad de model y versie besteld van 2021+
Installatie video: https://youtu.be/ifwJNZgykVI?si=UcpZKMtXP-HR7XPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
Yes ik ga de video gewoon volgen. Het ziet er iets lastiger uit maar het moet gewoon lukken lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
Aan de youtube comments te lezen, zijn er twee methodes voor de voorkant. Een standaard methode (bestuurderskant) of de advanced versie (passagiersstoel)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pKfBIlVJJ5TzPcM14Y0uBsu5A14=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LsjH9R9LJL51uoYHvb4LzeaB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
IUser schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:57:
[...]

Yes ik ga de video gewoon volgen. Het ziet er iets lastiger uit maar het moet gewoon lukken lijkt mij
Ik heb het ook voorin bij de passagier geïnstalleerd en het is echt kinderspel. Qua aansluitingen is het niet meer dan een verlengsnoer tussen je stopcontact en apparaat zetten. Ik was zelf een beetje bang dat ik in mijn Y de rubbere strip er niet meer lekker in zou krijgen maar ook dat is echt kinderspel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
hollandje schreef op maandag 1 juli 2024 @ 23:09:
[...]

Ik heb het ook voorin bij de passagier geïnstalleerd en het is echt kinderspel. Qua aansluitingen is het niet meer dan een verlengsnoer tussen je stopcontact en apparaat zetten. Ik was zelf een beetje bang dat ik in mijn Y de rubbere strip er niet meer lekker in zou krijgen maar ook dat is echt kinderspel :)
Ja daar ben ik ook een beetje bang voor dat ik het niet netjes terug krijg. Is er een reden waarom je voor deze zijde hebt gekozen? Was de bestuurderszijde niet mogelijk? Het stelt me enigszins gerust dat je aangeeft dat het een kinderspel is :)

[ Voor 5% gewijzigd door IUser op 01-07-2024 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
IUser schreef op maandag 1 juli 2024 @ 23:24:
[...]

Ja daar ben ik ook een beetje bang voor dat ik het niet netjes terug krijg. Is er een reden waarom je voor deze zijde hebt gekozen? Was de bestuurderszijde niet mogelijk? Het stelt me enigszins gerust dat je aangeeft dat het een kinderspel is :)
De passagierszijde is veel makkelijk te bereiken, hoef je niet zo in je auto te hangen. Daarnaast zit er daar een extra canbus aansluiting waar je de kabel gewoon in kan klikken zonder eerst er een te ontkoppelen. Plus, je kan nog een extra kabeltje (links boven in foto) aansluiten waarmee je iets meer info kan uitlezen. Ik gebruik die info niet per se, maar misschien in de toekomst wel en dan zit die er al in :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/80de16GdbYnCaRpN-klTfLVw04Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7XRmHlmzXzJEN3XTxp8WCl4S.jpg?f=fotoalbum_large

Also, deze video die jij eerder linkte is de eerste variant van de commander. Je krijgt tegenwoordig commander v2 geleverd van Enhauto ;) De installatie zal hetzelfde werken met v2 voorin bij de bestuurder, maar je mist wel dat extra stekkertje waar je net iets meer info mee kan uitlezen :)

DIt is de meest recente video van de front-install en deze heb ik ook gewoon gevolgd op mijn Y van november '23 (VIN gaf aan '24 model). Er staat advanced install, maar het is echt wel simpel. Gewoon met beleid (wat voor mij lastig is) de onderdelen loshalen en dan kan er niks mis gaan (y)

[ Voor 4% gewijzigd door hollandje op 02-07-2024 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 14:41
hollandje schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 00:09:
[...]

Plus, je kan nog een extra kabeltje (links boven in foto) aansluiten waarmee je iets meer info kan uitlezen. Ik gebruik die info niet per se, maar misschien in de toekomst wel en dan zit die er al in :)
Maar heb ik dan zo alles voor mijn Y (mei 2024) Of heb ik nog ergens kabeltjes extra nodig? :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r9egbB83PTyIq-wwRxdKkLFf9HQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vyQZYMyOTEGJ8etc5NpwvyKw.jpg?f=user_large

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

maik73 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 08:54:
[...]

Maar heb ik dan zo alles voor mijn Y (mei 2024) Of heb ik nog ergens kabeltjes extra nodig? :
[Afbeelding]
Ik heb dezelfde set besteld voor mijn Model Y van vorige maand, en alles perfect aan de voorkant bij de passagierszijde aan kunnen sluiten.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:43

bert pit

asdasd

Even een vraag over de S3XY buttons en commander. Ik heb continuous autopilot geïnstalleerd en dat is een enorme vooruitgang. Het enige waar ik tegen aanloop is bij inhalen: als je wat gas bij geeft tijdens een inhaalmanoeuvre, wordt dat de nieuwe AP snelheid. Het zou mijn voorkeur hebben als de snelheid van voor de inhaalmanoeuvre overgenomen zou worden.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomas_
bert pit schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:40:
Even een vraag over de S3XY buttons en commander. Ik heb continuous autopilot geïnstalleerd en dat is een enorme vooruitgang. Het enige waar ik tegen aanloop is bij inhalen: als je wat gas bij geeft tijdens een inhaalmanoeuvre, wordt dat de nieuwe AP snelheid. Het zou mijn voorkeur hebben als de snelheid van voor de inhaalmanoeuvre overgenomen zou worden.
Kun je de timing niet iets langer zetten? Dan zit je weer op je goede snelheid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Tomas_ schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:48:
[...]

Kun je de timing niet iets langer zetten? Dan zit je weer op je goede snelheid
Dat heb ik inderdaad ook gedaan, en nu gaat het meestal goed. Ik snapte voorheen niet waarom ie standaard op 3 sec stond, maar nu wel.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
Kan ik met de sexy buttons bijvoorbeeld ook mijn achterlichten aan laten gaan met mijn Running daylights?
Ik heb het ergens eens gehoord, maar kan het nergens vinden....

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
maik73 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:05:
Kan ik met de sexy buttons bijvoorbeeld ook mijn achterlichten aan laten gaan met mijn Running daylights?
Ik heb het ergens eens gehoord, maar kan het nergens vinden....
Dat kon een tijdje, maar bleek toch te buggy. Iets met het signaal wat te vaak of niet vaak genoeg doorgestuurd werd. Ze zijn er nu weer mee bezig en brengen het binnenkort opnieuw uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
maik73 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 08:54:
[...]

[Afbeelding]
Oh ja sorry, had niet gedacht dat het bericht zo geïnterpreteerd kon worden. Je krijgt dit kabeltje er standaard in. Ik had bijna precies hetzelfde besteld, had alleen 2 extra buttons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
hollandje schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:51:
[...]

Oh ja sorry, had niet gedacht dat het bericht zo geïnterpreteerd kon worden. Je krijgt dit kabeltje er standaard in. Ik had bijna precies hetzelfde besteld, had alleen 2 extra buttons.
besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 07:31
Zijn er hier toevallig ook tweakers die ook overwegen om de M3 na de lease over te nemen? De dalende verkoopwaarde is nogal onderwerp van gesprek in de media, waardoor ik twijfel of ik er verstandig aan doe.

Het betreft een M3 RWD uit 2020, voor €17k excl btw en bpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 20:49

Ethirty

Who...me?

jens17 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:10:
Zijn er hier toevallig ook tweakers die ook overwegen om de M3 na de lease over te nemen? De dalende verkoopwaarde is nogal onderwerp van gesprek in de media, waardoor ik twijfel of ik er verstandig aan doe.

Het betreft een M3 RWD uit 2020, voor €17k excl btw en bpm.
Het gaat hier om accessoires. Ik zou het in een ander topic proberen ;)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12:15
Als ik alleen automatic resume autopilot wil gebruiken, wat heb ik dan nodig van Enhauto? alleen de gen 2 commander zoals hieronder? Lijkt me dat als ik dubbelklik op de scrollwiel van de M3H dat dan AP aangaat en de automatic resume autopilot in de app al het als opdracht.

die buttons hoef ik niet voor frunk of dashboard. Houd wel van "minimalisme" dus minder minder minder fysieke knoppen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0TRwDWBX4SqFT87dE9KH3TnYsbo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z2vXjZ91AdBhYPsdwMAmZzTH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Hongy schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:19:
Als ik alleen automatic resume autopilot wil gebruiken, wat heb ik dan nodig van Enhauto? alleen de gen 2 commander zoals hieronder? Lijkt me dat als ik dubbelklik op de scrollwiel van de M3H dat dan AP aangaat en de automatic resume autopilot in de app al het als opdracht.

die buttons hoef ik niet voor frunk of dashboard. Houd wel van "minimalisme" dus minder minder minder fysieke knoppen.

[Afbeelding]
Een Commander en kies voor een kabel voor montage rechts voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
hollandje schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 00:09:
[...]

De passagierszijde is veel makkelijk te bereiken, hoef je niet zo in je auto te hangen. Daarnaast zit er daar een extra canbus aansluiting waar je de kabel gewoon in kan klikken zonder eerst er een te ontkoppelen. Plus, je kan nog een extra kabeltje (links boven in foto) aansluiten waarmee je iets meer info kan uitlezen. Ik gebruik die info niet per se, maar misschien in de toekomst wel en dan zit die er al in :)

[Afbeelding]

Also, deze video die jij eerder linkte is de eerste variant van de commander. Je krijgt tegenwoordig commander v2 geleverd van Enhauto ;) De installatie zal hetzelfde werken met v2 voorin bij de bestuurder, maar je mist wel dat extra stekkertje waar je net iets meer info mee kan uitlezen :)

DIt is de meest recente video van de front-install en deze heb ik ook gewoon gevolgd op mijn Y van november '23 (VIN gaf aan '24 model). Er staat advanced install, maar het is echt wel simpel. Gewoon met beleid (wat voor mij lastig is) de onderdelen loshalen en dan kan er niks mis gaan (y)
Bij de s3xy knob zie ik twee soorten kabels. Volgens mij is de linkerkabel voor de bestuurderskant / middenconsole achter optie. En de rechterkabel is van toepassing voor de passagiers gedeelte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qYkuyaIoxiJA-yJti37LdLwaBdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zEceb15Sy0vMeaHjKvWN7KyQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 07:31
Ethirty schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:38:
[...]

Het gaat hier om accessoires. Ik zou het in een ander topic proberen ;)
Ah, verdorie. Je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Laatst online: 17:53
IUser schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:06:
[...]

Bij de s3xy knob zie ik twee soorten kabels. Volgens mij is de linkerkabel voor de bestuurderskant / middenconsole achter optie. En de rechterkabel is van toepassing voor de passagiers gedeelte.

[Afbeelding]
Bij mij was die linker kabel om achterin te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18:17
Wellicht is het hier al vaker voorbij gekomen, maar bij diverse NL webshops zie ik het niet meer in het assortiment zitten. Ik zoek eigenlijk verlichting onder de twee voorstoelen zodat het achterin wat minder donker is. Bij de voorste voeten zit dit mooi af-fabriek maar achterin zit niks..

Jullie linkje naar simpel setje of tips? Liefst beetje plug en play wat overeenkomt met voorste lampjes, hoeft niet extreem fel en liefst gelijk aan standaard of moet alle 4 gelijk hebben tenminste.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fishbeast
  • Laatst online: 18-09 10:49
Fishbeast schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:56:
ik ben opzoek naar een tablet (eigenlijk nintendo switch) die tussen de twee voorstoelen kan, zodat de kids op de achterbank komende vakantie samen gebruik kunnen maken van de switch. Ik heb wel van alles gevonden voor direct achter de stoel, maar niets voor in het midden, evt bevestigd aan het ventilatierooster.
Iemand ideeen?
Ik heb dus wat gevonden dat past en lijkt te werken!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rSre3lqSrslDgG5Qkm4mYEqjJW4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z60JTgPQd0kxnvNAm7lrFK8x.jpg?f=fotoalbum_large
Het betreft dit product: https://www.bol.com/nl/p/...roosters/9300000148873199

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

ChopinChopin schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 22:38:
[...]

Dankje voor de reactie. Dat gepriegel herken ik. Twee keer de dragers in een week tijd erop gezet en nu al het rubber op twee plekken ingescheurd.
Ik heb ze er net weer opgezet en ik kan je zeggen: een sopje helpt enorm. Binnen 10 minuten zat hij erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

IUser schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:06:
[...]

[Afbeelding]
De montage achter (Model Y 2024) werkte bij mij niet meer. De connectoren in de middenconsole zijn net iets anders, waardoor ze niet helemaal lekker op elkaar aansluiten. Montage voor ging prima (ook zeer eenvoudig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
DjVe schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:01:
[...]

De montage achter (Model Y 2024) werkte bij mij niet meer. De connectoren in de middenconsole zijn net iets anders, waardoor ze niet helemaal lekker op elkaar aansluiten. Montage voor ging prima (ook zeer eenvoudig).
Ah je bedoelt aan de rechterkant van de passagier gedeelte neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:42
Ik overweeg de S3XY commander, zonder buttons. Voornamelijk vanwege de slimme functions (AP terug aan na rijstrookwissel, deurhendel vasthouden voor laadklep/frunk ontgrendelen etc).

1 ding wat ik graag zou willen: handmatig accu voorverwarming tbv snelladen. Kan ik dat (voor die enkele keer dat ik dat nog heb) vanuit de S3XY App doen, of heb je daar echt een button voor nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
stefxx schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:04:
Ik overweeg de S3XY commander, zonder buttons. Voornamelijk vanwege de slimme functions (AP terug aan na rijstrookwissel, deurhendel vasthouden voor laadklep/frunk ontgrendelen etc).

1 ding wat ik graag zou willen: handmatig accu voorverwarming tbv snelladen. Kan ik dat (voor die enkele keer dat ik dat nog heb) vanuit de S3XY App doen, of heb je daar echt een button voor nodig?
Kan vanuit de app

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SuRCGaxilnWAg6exkqxzQEWEi8w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/px1S5Uz1HfNJ2YN0qjwM3IhT.jpg?f=fotoalbum_large

Dat ziet er dan zo uit op je telefoon:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IaM0K5xrhzm-yu3ecb7TKD1uIlA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IvADKgIBnRrZxhluFf9dxRBO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Tomas_ op 04-07-2024 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Voor de geïnteresseerden, ik heb gisteren contact gehad met EnhAuto over het uitschakelen van ISA (Intelligent Speed Assistance) via hun Commander, en ze zijn aan het kijken wat er mogelijk is:
Thank you for the ISA suggestion, we already have it in our list of ideas and counted your vote toward it. A permanent disable will probably not be possible for security reasons, but we will explore a disable of the speed limit sound.
Na overleg met hun development team:
For ISA our reply was slightly modified upon discussion within the team: "A permanent disable is not possible for the moment. This is not an easy Smart Action for development, but we have it on our radar in case it can be made one day so keep following us to be notified in case it does."
De initiële reden dat ik ze mailde was eigenlijk om ondersteuning voor de rear window heater op de S3XY Knob, want dat wordt wel ondersteund op hun Buttons. Dit omdat ik het bij regen fijn vind om de spiegels sneller te kunnen drogen.

Nu blijkt het zo te zijn dat de rear window heater alleen tegelijk aan gaat met de windshield defroster die wel als optie te kiezen is voor de Knob. :o Ik hoef eerlijk gezegd geen wind vol in m'n gezicht als ik alleen m'n spiegels droog wil maken. :P

Zijn er meer mensen die zich hierin kunnen vinden? Want blijkbaar nemen ze dit soort requests pas in behandeling als er 5 of meer zijn binnen gekomen. Ik stond er eigenlijk van te kijken dat het niet al eerder gevraagd is.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
--MeAngry-- schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:38:
Voor de geïnteresseerden, ik heb gisteren contact gehad met EnhAuto over het uitschakelen van ISA (Intelligent Speed Assistance) via hun Commander, en ze zijn aan het kijken wat er mogelijk is:

[...]

Na overleg met hun development team:

[...]

De initiële reden dat ik ze mailde was eigenlijk om ondersteuning voor de rear window heater op de S3XY Knob, want dat wordt wel ondersteund op hun Buttons. Dit omdat ik het bij regen fijn vind om de spiegels sneller te kunnen drogen.

Nu blijkt het zo te zijn dat de rear window heater alleen tegelijk aan gaat met de windshield defroster die wel als optie te kiezen is voor de button. :o Ik hoef eerlijk gezegd geen wind vol in m'n gezicht als ik alleen m'n spiegels droog wil maken. :P

Zijn er meer mensen die zich hierin kunnen vinden? Want blijkbaar nemen ze dit soort requests pas in behandeling als er 5 of meer zijn binnen gekomen. Ik stond er eigenlijk van te kijken dat het niet al eerder gevraagd is.
Zover ik kan zien met canbus sniffen is er geen mogelijkheid om de snelheidslimiet waarschuwing uit te zetten met een canbus commando.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronjon
  • Laatst online: 24-08 23:00
mjvdzwet schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:32:
[...]

Zover ik kan zien met canbus sniffen is er geen mogelijkheid om de snelheidslimiet waarschuwing uit te zetten met een canbus commando.
ik heb deze vraag ook al eens gesteld in de discord. kreeg toen ook hetzelfde antwoord als mjvdzwet, nl dat het niet mogelijk was om dat via de CAN bus uit te schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:22

s3n

Ik heb een M3HL en gebruik de telefoonlader dagelijks. Nu zie je in het alcantara al een afdruk van het cameragat van het hoesje, en deze wil ook niet meer weg.Heeft er iemand al iets gevonden om dat alcantara te beschermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 19:52

Impry

Rallymedia.nl

Tomas_ schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:51:
[...]

Kan vanuit de app

[Afbeelding]

Dat ziet er dan zo uit op je telefoon:
[Afbeelding]
Kan dat ook wanneer de auto slaapt? Een collega heeft geen laadpaal thuis, maar wel een supercharger in de buurt. Hij komt daar altijd 'onvoorverwarmd' aan. Dit zou dan een oplossing kunnen zijn.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
Impry schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:55:
[...]

Kan dat ook wanneer de auto slaapt? Een collega heeft geen laadpaal thuis, maar wel een supercharger in de buurt. Hij komt daar altijd 'onvoorverwarmd' aan. Dit zou dan een oplossing kunnen zijn.
Ik denk dat je vraag is: Kun je dit remote aanzetten.

Dit kan niet, omdat je connected moet zijn met de controller, dus bij de auto moet staan/ in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 19:52

Impry

Rallymedia.nl

Ok, check. En als je dan bij de auto staat, hem aanzet en dan weer binnen koffiedrinken met je telefoon in je broekzak.
Dan disconnect je weer met de controller, maar blijft hij dan wel verwarmen?

[ Voor 8% gewijzigd door Impry op 05-07-2024 11:55 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:32
Impry schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:55:
Ok, check. En als je dan bij de auto staat, hem aanzet en dan weer binnen koffiedrinken met je telefoon in je broekzak.
Dan disconnect je weer met de controller, maar blijft hij dan wel verwarmen?
Nee zelfs als je telefoon in de auto laat stopt het voorverwarmen (als je de bestuurdersstoel verlaat). Zelf in dezelfde situatie, werk zit naast een Valk en SuC is goedkoper dan thuis.

[ Voor 9% gewijzigd door Maurice- op 05-07-2024 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:38
Maurice- schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:01:
[...]

Nee zelfs als je telefoon in de auto laat stopt het voorverwarmen (als je de bestuurdersstoel verlaat). Zelf in dezelfde situatie, werk zit naast een Valk en SuC is goedkoper dan thuis.
Kun je niet bijvoorbeeld in de app bij Locatie alvast de locatie van de supercharger invullen, en dan obv Vertrek op Aankomst je rit inplannen. Gaat hij niet dan alvast de accu voorverwarmen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Wekko306 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:56:
[...]

Kun je niet bijvoorbeeld in de app bij Locatie alvast de locatie van de supercharger invullen, en dan obv Vertrek op Aankomst je rit inplannen. Gaat hij niet dan alvast de accu voorverwarmen?
Het probleem is dat de auto in "rijmodus" moet zijn om voor te verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:38
mjvdzwet schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:31:
[...]

Het probleem is dat de auto in "rijmodus" moet zijn om voor te verwarmen.
Hmm, dan hoop ik dat in een toekomstige update dit wel mogelijk gemaakt gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:43

bert pit

asdasd

Wekko306 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:33:
[...]

Hmm, dan hoop ik dat in een toekomstige update dit wel mogelijk gemaakt gaat worden.
Dit is aangekondigd voor 2024.26
Schedule Charge & Conditioning
With the newly revamped climate menu, Tesla is adding features that have been requested for quite some time. This includes the ability for more granular control of scheduled charging and preheating/precooling options – including scheduling one-off or specific days and times of the week for charging or vehicle conditioning. And it’s all location dependent!

This same feature will also arrive in the Tesla app, which means users will be able to manage all their locations, charge start and stop times, and climate start times as needed.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
bert pit schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 19:47:
[...]

Dit is aangekondigd voor 2024.26
Schedule Charge & Conditioning
With the newly revamped climate menu, Tesla is adding features that have been requested for quite some time. This includes the ability for more granular control of scheduled charging and preheating/precooling options – including scheduling one-off or specific days and times of the week for charging or vehicle conditioning. And it’s all location dependent!

This same feature will also arrive in the Tesla app, which means users will be able to manage all their locations, charge start and stop times, and climate start times as needed.
Dit zal waarschijnlijk over cabin preheat gaan en niet accu preheat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

Iemand bekend met een manier om een extra camera toe te voegen? Voor onze baby willen we een camera bevestigen zolang ze achteruit moet zitten maar het zou wel cool zijn als die op het normale scherm kan worden getoond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
twi schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:50:
Iemand bekend met een manier om een extra camera toe te voegen? Voor onze baby willen we een camera bevestigen zolang ze achteruit moet zitten maar het zou wel cool zijn als die op het normale scherm kan worden getoond.
Zou je niet gewoon een spiegel aan de middelste hoofdsteun bevestigen? Dan kan je in de binnenspiegel naar die spiegel en dus je baby kijken. Iets gebruikelijker dan een extra camera feed in je tesla hacken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 20:20
mjvdzwet schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 20:45:
[...]

Hoe verwijder je zo'n spoiler?
Mijn lease model y komt eerstdaags aan.
Ik vind zo'n zwarte spoiler op een witte tesla wel mooi, maar ik moet na 5 jaar het wel terug geven, dus wil die spoiler dan wel zonder beschadiging kunnen verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
huCks schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:54:
[...]

Ik vind zo'n zwarte spoiler op een witte tesla wel mooi, maar ik moet na 5 jaar het wel terug geven, dus wil die spoiler dan wel zonder beschadiging kunnen verwijderen
Ik denk dat het met zo'n verfdroger wel moet lukken. Hij zit vast met 2 plakstrips. Je zou ook flosdraad kunnen gebruiken om de strip los te halen volgens mij. Heb het zelf niet gedaan tho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
[...]

Normaal gebruik ik visdraad, dat trek je er met een snijdende beweging onderdoor. Daarna met een hetelucht pistool op 130 graden de restanten verwarmen en door te wrijven / rollen verwijderen.

Aan de andere kant weet ik niet of het bij het inleveren opvalt dat er een spoiler zit die er niet hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-08 08:34
Ik ben nog steeds bezig met het uitvogelen of de opbergbakken voor de Model Y in mijn auto passen. De Tesla website zegt van niet en de jongens van de werkplaats hebben ook geen idee. Iemand die ze in de Y heeft?

https://shop.tesla.com/nl...gbakken-kofferbak-model-y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
mistermol schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 07:09:
Ik ben nog steeds bezig met het uitvogelen of de opbergbakken voor de Model Y in mijn auto passen. De Tesla website zegt van niet en de jongens van de werkplaats hebben ook geen idee. Iemand die ze in de Y heeft?

https://shop.tesla.com/nl...gbakken-kofferbak-model-y
Lijkt mij logisch te redeneren? Alleen full carpet is te leveren. Waarschijnlijk heb jij half carpet. Er staan foto’s bij hoe dat er uit ziet. Waar de bakken ingaan ziet er ook iets anders uit. Niet compatible dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
mjvdzwet schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:33:
[...]

Normaal gebruik ik visdraad, dat trek je er met een snijdende beweging onderdoor. Daarna met een hetelucht pistool op 130 graden de restanten verwarmen en door te wrijven / rollen verwijderen.

Aan de andere kant weet ik niet of het bij het inleveren opvalt dat er een spoiler zit die er niet hoort.
Vraag me dat inderdaad ook af. Een spoiler valt misschien wel een beetje op, maar ik had bijvoorbeeld over de pianolak aan de binnenzijde mat zwarte afwerking geplakt en dat valt ze niet op bij het inleveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-08 08:34
Tomas_ schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 07:24:
[...]

Lijkt mij logisch te redeneren? Alleen full carpet is te leveren. Waarschijnlijk heb jij half carpet. Er staan foto’s bij hoe dat er uit ziet. Waar de bakken ingaan ziet er ook iets anders uit. Niet compatible dus.
Er is zowel full als half carpet. Ik heb full carpet en op de foto ziet het er identiek uit aan mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
mistermol schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 07:41:
[...]

Er is zowel full als half carpet. Ik heb full carpet en op de foto ziet het er identiek uit aan mijn auto.
Gewoon bestellen dan en anders terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

Smobbo schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:04:
[...]

Zou je niet gewoon een spiegel aan de middelste hoofdsteun bevestigen? Dan kan je in de binnenspiegel naar die spiegel en dus je baby kijken. Iets gebruikelijker dan een extra camera feed in je tesla hacken ;)
Misschien onnodig, maar door de verschillende filmpjes waarbij zo'n spiegel door een te fel zonnetje een stuk van de bekleding in brandt hang ik die liever niet meer op. Plus, bij een ongeluk geen risico op scherven. En zo'n ding voor en na elke rit weer ophangen is best een gedoe.

Heb nu maar op Ali een USB camera gekocht die je kunt koppelen met een telefoon app. Hang ik die wel naast het scherm.
[...]

De vorige eigenaar van mijn Y had er zo'n afzichtelijk carbon ding op geplakt. Zag van de week dat 'ie aan één kant een klein beetje los begon te laten, dus heb hem er heel voorzichtig af getrokken. De lijmrestantjes met een klein beetje aceton weggehaald. Moet er nog de tijd voor nemen om hem even in zijn geheel te wassen zodat je het niet meer ziet. Maar blij dat dat onding er af is. Nu nog ergens originele logo's zien te vinden en de carbon varianten er af halen.

[ Voor 30% gewijzigd door twi op 09-07-2024 09:13 . Reden: Doorgehaald gezien de waarschuwing in de reacties hieronder. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
twi schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 08:43:
[...]

De lijmrestantjes met een klein beetje aceton weggehaald.
euh Aceton lost verf op. Dat zou ik nooit gebruiken. Wasbenzine is dan veiliger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Tomas_ schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 08:56:
[...]

Of isopropanol, niet teveel natuurlijk maar dat haalt de lijm snel weg ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twi

twi

Tomas_ schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 08:56:
[...]

Dan heb ik geluk gehad, of heb ik het snel genoeg weggehaald ;) Zal de post even editen voordat iemand het ook probeert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smobbo
twi schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 08:43:
[...]

Misschien onnodig, maar door de verschillende filmpjes waarbij zo'n spiegel door een te fel zonnetje een stuk van de bekleding in brandt hang ik die liever niet meer op. Plus, bij een ongeluk geen risico op scherven. En zo'n ding voor en na elke rit weer ophangen is best een gedoe.

Heb nu maar op Ali een USB camera gekocht die je kunt koppelen met een telefoon app. Hang ik die wel naast het scherm.
Dat lijkt me inderdaad nogal overdreven, de spiegel staat immers een beetje naar beneden gericht, de zon kan daar dus uberhaupt niet in schijnen. De spiegel zelf is van plastic, dus scherven bij een ongeluk komen van de autoruit en niet dat plastic plaatje.
1x opgehangen en na meer dan een jaar weggehaald toen de oudste naar voren ging kijken. Bij de 2e opnieuw hetzelfde gedaan, werkt prima en hierdoor hoef je ook je telefoon niet in beeld te hangen.
Het risico dat je afgeleidt wordt door een bericht op je telefoon met alle gevolgen van dien zou ik veeel hoger in schatten dan het risico op brand van de bekleding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12:58
[...]

Zelf had ik de remklauwen geel gespoten, maar moest bij inruil auto weer terug naar originele staat. Spoiler valt minder snel op, maar of ze daarbij moeilijk doen?
Pagina: 1 ... 12 ... 41 Laatste

Let op:
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.