@pjdijkema Waarom zet je de AppleTV niet gewoon op 50Hz en laat de autoframerate zijn werk doen als je een keer content afspeelt op bijvoordeeld 59,997hz of 23,976hz
Wat @DON PAPA is het handigst. Volgens mij zijn de live streams ook allemaal 50hz.
Heb m ook op 50 gezet alleen bij YouTube werkt de autoframerate nu niet meer… dat schijnt Google eruit gehaald te hebben omdat kijkers anders een deel van de reclame misten (althans dat las ik op een ander forum)DON PAPA schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 16:58:
@pjdijkema Waarom zet je de AppleTV niet gewoon op 50Hz en laat de autoframerate zijn werk doen als je een keer content afspeelt op bijvoordeeld 59,997hz of 23,976hz
Eigenlijk zou zowel Google als Apple het de streamingdiensten moeten verplichten om match framerate dan wel te implementeren dan wel te ondersteunen.
[ Voor 13% gewijzigd door pjdijkema op 13-10-2024 19:33 ]
Op de Apple TV inderdaad. Ik denk dat npo plus gewoon 1 op 1 aan de app is toegevoegd en opereert als losstaande app. De framerate issue is in ieder geval duidelijk te zien als de Apple TV op 60 hz staat ingesteld. Bij 50 is het goed … kijk ik live npo of klik ik op kijk vanaf begin dan werkt de match framerate wel.TexMex schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 16:07:
@pjdijkema Met NLZIET op de Apple TV bedoel je? Geen idee. Het zou me logisch lijken dat voor de gehele app dezelfde mediaplayer wordt gebruikt, maar geen idee waarom het dan bij terugkijken van NPO-content niet werkt
Ook als ik iets terugkijk via de NLZIET gids van npo dan werkt de match framerate goed
Het werkt alleen niet goed als ik de npo plus kies binnen de NLZIET app.
[ Voor 11% gewijzigd door pjdijkema op 13-10-2024 19:39 ]
Heb een proefabonnement afgesloten op nl ziet extra en maak gebruik van Google tv streamer (4k). Is er een optie om een lijst te maken met favoriete kanalen? Als ik nu een regionale zender wil bekijken moet ik eerst een eind scrollen door de tv gids. Lijkt mij handiger om gewoon een lijst te hebben met de kanalen die je kijkt.
Nee volgens mij kan dat (nog) niet. Mocht je op die regionale zender altijd hetzelfde programma kijken dan kun je hem wel toevoegen aan ‘mijn series’.ipje schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:45:
Heb een proefabonnement afgesloten op nl ziet extra en maak gebruik van Google tv streamer (4k). Is er een optie om een lijst te maken met favoriete kanalen? Als ik nu een regionale zender wil bekijken moet ik eerst een eind scrollen door de tv gids. Lijkt mij handiger om gewoon een lijst te hebben met de kanalen die je kijkt.
Aanvulling, ik zie dat je niet ALLE programma’s aan ‘mijn series’ toe kunt voegen, hopelijk kan het wel bij jouw favoriete programma’s.
[ Voor 11% gewijzigd door Martinique op 14-10-2024 19:50 . Reden: Aanvulling ]
De Nokia 8000 is helaas alweer retour. Heeft het 2 avonden gedaan. Nu wifi dropdowns en als de wifi wel werkt openen de streaming apps zoals hbo en Amazon niet. Bijzonder maar helaas. Het is voor de slaapkamer, keuze wordt een 2e Apple TV, welke heel goed werkt met o.a. NLZIET of een Google tv.. wat zijn de ervaringen met de Google tv 4K ?
@pjdijkema Android TV werkt prima. Ik gebruik NLZiet met de Chromecast with Google TV (HD) en de Nvidia Shield Pro en dat gaat allebei prima.
Ik heb geen ervaring met de Apple TV, maar ik verwacht wel dat de Chromecast with Google TV een stuk langzamer zal zijn of aanvoelen dan de Apple TV. De chip in de Chromecast with Google TV is hopeloos underpowered. Het werkt wel hoor, maar het is alleen maar even om jouw verwachtingen te temperen.
Ik kon destijds een Chromecast with Google TV (HD) kopen voor €22,99, dan is performance ineens niet meer zo belangrijk
.
Ik heb geen ervaring met de Apple TV, maar ik verwacht wel dat de Chromecast with Google TV een stuk langzamer zal zijn of aanvoelen dan de Apple TV. De chip in de Chromecast with Google TV is hopeloos underpowered. Het werkt wel hoor, maar het is alleen maar even om jouw verwachtingen te temperen.
Ik kon destijds een Chromecast with Google TV (HD) kopen voor €22,99, dan is performance ineens niet meer zo belangrijk
Oké thx .. dan denk ik dat het een 2e Apple TV wordt.. beetje duur voor 2e tv maar het werkt wel perfect.
Ik vind het heel vreemd dat bijv Belgische series niet toegevoegd kunnen worden aan Mijn series. Geen idee waarom dat niet kan, want technisch blijft dat gelijk aan Nederlandse series.
Dus moet ik de datums opnemen in een agenda, zodat ze op tijd bekeken kunnen worden.
Dus moet ik de datums opnemen in een agenda, zodat ze op tijd bekeken kunnen worden.
[ Voor 18% gewijzigd door Friemel op 15-10-2024 17:50 ]
Voor zover ik weet heeft dat te maken met licenties. Veel programma's van de Vlaamse zenders zijn ook niet later terug te kijken (doorgestreept in de Gids zodra de live uitzending is geweest).Friemel schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:48:
Ik vind het heel vreemd dat bijv Belgische series niet toegevoegd kunnen worden aan Mijn series. Geen idee waarom dat niet kan, want technisch blijft dat gelijk aan Nederlandse series.
Verder moet er nog iets gedaan worden om de afleveringen onderdeel van een serie te maken. Of dat aan de kant van NLZIET moet of bij de zender weet ik niet precies. Het is in het verleden wel voorgekomen dat er een correctie nodig was voordat afleveringen ook als serie gezien werden.
Op BBC First zijn ook niet alle series aan "Mijn Series" toe te voegen, van andere zijn alle seizoenen beschikbaar. Als je het precies wilt weten kun je gewoon contact opnemen met NLZIET. Op diverse social media zijn ze te bereiken.
Van de Belgische zenders zit er geen VOD (video on demand) aanbod in NLZIET. Dus het is niet een technische reden, het aanbod is er simpelweg niet; zie het zenderoverzicht.Friemel schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:48:
https://www.nlziet.nl/nl/zenderoverzicht/
Deze ochtend lijkt niets meer te willen afspelen op de Android TV Nlziet app. Geen live TV, geen terug kijken. Hij lijkt het programma even kort te laden maar gaat daarna terug naar het info scherm. Maakt niet uit welk programma, welke zender. Overal hetzelfde.
Content van andere apps wordt wel afgespeeld.
Eerst de Nlziet app volledig afgesloten, maar had geen effect. Toen de tv maar opnieuw opgestart en daarna werkte het wel weer. Bijzonder.
Eerst de Nlziet app volledig afgesloten, maar had geen effect. Toen de tv maar opnieuw opgestart en daarna werkte het wel weer. Bijzonder.
[ Voor 26% gewijzigd door 13art op 16-10-2024 07:19 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
hier vandaag en gisteren hetzelfde, shield opnieuw opgestart en het werkt weer13art schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 07:16:
Deze ochtend lijkt niets meer te willen afspelen op de Android TV Nlziet app. Geen live TV, geen terug kijken. Hij lijkt het programma even kort te laden maar gaat daarna terug naar het info scherm. Maakt niet uit welk programma, welke zender. Overal hetzelfde.
Ik loop al bijna een jaar met een vreemd probleem. Bij "Verder kijken" verschijnen geregeld afleveringen of uitzendingen die ik al gezien heb, dit kunnen zelfs uitzendingen uit 2022 zijn. Ik kan natuurlijk dit gewoon verwijderen maar er zijn periodes dat dit bijna dagelijks en dat wekt toch wel wat irritatie.
Het is niet zo dat het zich alleen op 1 device voordoet, het doet zich voor op alle apps en browsers.
Alles suggesties van de helpdesk heb ik uitgeprobeerd tot het opnieuw installeren van de app. Verder krijg ik alleen te horen dat het op de rader is bij de ontwikkelaars maar dat het geen prioriteit heeft en dat het nog wel even kan duren voor er een oplossing komt.
Ik stuur ze dan ook netjes iedere keer een foto als het zich voordoet zodat de irritatie niet alleen bij mij blijft zitten maar ik vraag mij af ben ik de enige die hier tegen aan loopt? Of heeft iemand hetzelfde ervaren en weet hoe dit op te lossen?
Het is niet zo dat het zich alleen op 1 device voordoet, het doet zich voor op alle apps en browsers.
Alles suggesties van de helpdesk heb ik uitgeprobeerd tot het opnieuw installeren van de app. Verder krijg ik alleen te horen dat het op de rader is bij de ontwikkelaars maar dat het geen prioriteit heeft en dat het nog wel even kan duren voor er een oplossing komt.
Ik stuur ze dan ook netjes iedere keer een foto als het zich voordoet zodat de irritatie niet alleen bij mij blijft zitten maar ik vraag mij af ben ik de enige die hier tegen aan loopt? Of heeft iemand hetzelfde ervaren en weet hoe dit op te lossen?
En komen deze dan ook te staan onder "Nieuw in mijn series" op de Home pagina? Want daar zouden alleen de afleveringen die je nog nooit gezien hebt in een serie moeten komen te staan, en als je ze beken hebt een volle rode lijn zichtbaar moet zijn bij die aflevering, tot dat er weer een nieuwe aflevering is...ratzz schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:25:
Ik loop al bijna een jaar met een vreemd probleem. Bij "Verder kijken" verschijnen geregeld afleveringen of uitzendingen die ik al gezien heb
Onder "verder kijken" komen namelijk ook programma's te staan waar je live even naar heb zitten kijken en vroegtijdig weer bent gestopt met kijken.
[ Voor 24% gewijzigd door DON PAPA op 16-10-2024 18:17 ]
Nee, het verschijnen "nieuw in mijn series" gebeurd maar bij enkele zenders en programma's dus niet overal als er een nieuwe aflevering is. Maar dit is het probleem ook niet alleen dat het bij sommige serie/afleveringen niet het geval is dus niet heel consequent wat wel een gemis is.DON PAPA schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:34:
[...]
En komen deze dan ook te staan onder "Nieuw in mijn series" op de Home pagina? Want daar zouden alleen de afleveringen die je nog nooit gezien hebt in een serie moeten komen te staan, en als je ze beken hebt een vole rode lijn zichtbaar moet zijn bij die aflevering, tot dat er weer een nieuwe aflevering is...
Onder "verder kijken" komen namelijk ook programma's te staan waar je live even naar heb zitten kijken en vroegtijdig weer bent gestopt met kijken.
De programma's die verschijnen onder "verder kijken" (ook uit 2022) zijn programma's/afleveringen die ik al volledig bekeken heb. Het argument van een medewerker van NLziet dat het misschien was omdat de serie in herhaling kwam op het moment van verschijnen in "verder kijken" klopt ook niet aangezien dit niet het geval is.
En stel dat het zou zijn dat ik iets niet volledig bekeken zou hebben dan is het wel vreemd ik nu een melding krijg een programma uit bijvoorbeeld mei 2022 als het nu een programma was van de datum van vandaag maar dan een paar jaar geleden zou ik me er nog iets bij kunnen voorstellen.
@ratzz Hier ervaren wij dezelfde problemen. Laatst met het nieuwe seizoen van First Dates nadat we een aflevering volledig hadden bekeken pakte NLZiet een aflevering uit een ouder seizoen bij Verder Kijken. En bij Lang Leve de Liefde hetzelfde. Het zorgt er inmiddels voor dat ik vaak afleveringen cue tot na de intro zodat ik later de juiste aflevering verder kan kijken.
Dat doe ik dus ook geregeld, ik had laatst een serie van BBC First die hij niet registreerde en ik dus iedere keer op zoek moest naar de volgende aflevering.alex3305 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 12:16:
@ratzz Hier ervaren wij dezelfde problemen. Laatst met het nieuwe seizoen van First Dates nadat we een aflevering volledig hadden bekeken pakte NLZiet een aflevering uit een ouder seizoen bij Verder Kijken. En bij Lang Leve de Liefde hetzelfde. Het zorgt er inmiddels voor dat ik vaak afleveringen cue tot na de intro zodat ik later de juiste aflevering verder kan kijken.
Maar bij mij komen dus ook spontaan meldingen van iets wat al bekeken is zomaar uit het niets.
Maar ik ben al blij om te horen dat ik niet de enige ben met soortgelijke problemen. Ik vind de reactie van NLziet dan ook verder onder de maat als ze aangeven dat het na een jaar na mijn eerste meldingen nog steeds geen aandacht heeft.
[ Voor 6% gewijzigd door ratzz op 16-10-2024 12:20 ]
We zijn het ondertussen "gewoon" gaan vinden. Van complete seizoenen die je hebt gekeken is plotseling 'vergeten' dat je afleveringen gezien hebt. In de iOS app kan ik in het context menu van een aflevering kiezen om de aflevering als "gezien" te beschouwen. Dat helpt soms wel en soms is het na een tijdje toch weer weg.ratzz schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:25:
Ik loop al bijna een jaar met een vreemd probleem. Bij "Verder kijken" verschijnen geregeld afleveringen of uitzendingen die ik al gezien heb, dit kunnen zelfs uitzendingen uit 2022 zijn. Ik kan natuurlijk dit gewoon verwijderen maar er zijn periodes dat dit bijna dagelijks en dat wekt toch wel wat irritatie.
Het is best irritant dat je meldingen krijgt voor "nieuwe afleveringen" van een serie die dan over een vorig seizoen gaan.
Dan zal ik het ook maar weer eens gaan melden. De sortering van "Mijn Series" is daardoor ook vrij onzinnig geworden omdat daar ook in wordt meegewogen of er nog onbekeken afleveringen zijn.Alles suggesties van de helpdesk heb ik uitgeprobeerd tot het opnieuw installeren van de app. Verder krijg ik alleen te horen dat het op de rader is bij de ontwikkelaars maar dat het geen prioriteit heeft en dat het nog wel even kan duren voor er een oplossing komt.
Hebben we hier ook last van.
Dacht dat het was omdat onze Samsung TV al wat ouder is en de app niet meer zo bijgewerkt wordt.
Maar het is dus een algemeen probleem...
Dacht dat het was omdat onze Samsung TV al wat ouder is en de app niet meer zo bijgewerkt wordt.
Maar het is dus een algemeen probleem...
Het helpt ook niet mee dat sommige omroepen nogal wat knoeien in hun programma's. Bij First Dates staan er soms dubbele afleveringen op die soms in (bijv.) Seizoen - NL seizoen 13 en Seizoen - NL Seizoen 11 zitten. Of door elkaar geüploaded worden. Geen idee. Momenteel wordt er verder gegaan in Seizoen - Specials NL, die weer niet in de Verder Kijken komen te staan
.
Maar goed, er zitten wel meer bugs al enorm lang in NLZiet. Ik moet bijvoorbeeld altijd opnieuw inloggen in mijn browser en regelmatig de cookies accepteren. Terwijl ik hier niet mee knoei. En de ondertitels die soms verplicht een onderdeel van het programma zijn (bijv. Het Roer Om en Lang Leve de Liefde), maar dan ook aanstaan bij alle andere programma's
. Of dat er een popup voor miniaturen komt als je over de zoekbalk heengaat in Android TV, maar deze al jaren leeg zijn. Of dat de TV Gids synchroon wordt geladen (ipv lazy) waardoor de app daar enorm traag is. Of dat de oneindige scroll bij seizoenen niet altijd werkt, waardoor je weer terug naar boven en naar beneden moet scrollen op Android TV om 'nieuwe' afleveringen te krijgen. Of dat er niet wordt onthouden waar je in een lijst gebleven bent als je een aflevering in een serie hebt geopend. Allemaal kleine dingen die enorm veel afbreuk aan de complete ervaring doen.
Ik vind NLZiet een fijn product en vooral de prijs/kwaliteit is geweldig. Maar als ik dan zie dat er een nieuwe 'ontdek' functionaliteit gelanceerd is die wij in ons huishouden toch niet gebruiken, ben ik wel lichtelijk teleurgesteld. Anderzijds heb ik er verder geen mening over, want tja, ik gebruik het toch niet.

Maar goed, er zitten wel meer bugs al enorm lang in NLZiet. Ik moet bijvoorbeeld altijd opnieuw inloggen in mijn browser en regelmatig de cookies accepteren. Terwijl ik hier niet mee knoei. En de ondertitels die soms verplicht een onderdeel van het programma zijn (bijv. Het Roer Om en Lang Leve de Liefde), maar dan ook aanstaan bij alle andere programma's

Ik vind NLZiet een fijn product en vooral de prijs/kwaliteit is geweldig. Maar als ik dan zie dat er een nieuwe 'ontdek' functionaliteit gelanceerd is die wij in ons huishouden toch niet gebruiken, ben ik wel lichtelijk teleurgesteld. Anderzijds heb ik er verder geen mening over, want tja, ik gebruik het toch niet.
Dat ervaar ik ook precies zo. Jammer, de teleurstelling werd afgelopen week ook nog eens vergroot door de reactie die ik kreeg op mijn melding met de problemen die er zijn met "verder kijken"; "het staat op de radar maar heeft geen prioriteit", terwijl ik al een jaar bijna wekelijks bezig ben met de melding van de problemen bij "verder kijken" en ze spam met een foto van een aflevering uit 2022 ofzo.alex3305 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 19:59:
....
Die mededeling is dan natuurlijk wel zo eerlijk als ik het vergelijk met andere reacties die ik op de meldingen heb gekregen.
Vreemd, heb ik totaal geen last van. Al ca. 4 maanden niet meer opnieuw hoeven inloggen. Firefox, zelfs met uBlock Origin ingeschakeld. Een beetje tot mijn verbazing heeft NLZiet er geen probleem mee dat aan heb staan. Terwijl ze toch de complete internationale big data maffia op je af sturen. Ik heb wel een aparte container aangemaakt voor NLZiet.alex3305 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 19:59:
Ik moet bijvoorbeeld altijd opnieuw inloggen in mijn browser en regelmatig de cookies accepteren. Terwijl ik hier niet mee knoei.
En bij welke programma's komt er dan geen "Nieuwe aflevering" te staan onder "Nieuw in mijn series" die je wel in "Mijn series" hebt staan? Bij mij komt namelijk elke "nieuwe aflevering" die ik in "Mijn series" heb staan, onder "Nieuw in mijn series" te staan (zie screenshot).ratzz schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 12:13:
[...]
Nee, het verschijnen "nieuw in mijn series" gebeurd maar bij enkele zenders en programma's dus niet overal als er een nieuwe aflevering is.
:strip_exif()/f/image/kI8lhigtqOn1bw4vvIGOTXGc.jpg?f=fotoalbum_large)
En als ik de aflevering helemaal heb gekeken dan komt er een volle rode lijn onder te staan tot dat er weer een nieuwe aflevering is in de des betrefende serie.
:strip_exif()/f/image/WJo18taapJWcv5MtFIlUcvzq.jpg?f=fotoalbum_large)
En alles wat ik gedeeltelijk uit de tvgids heb gekeken, komt onder "verder kijken" te staan, zodat ik het op een later tijdstip nog kan afkijken. En ja het klopt als je dat ook al is eerder hebt beken in het verleden, dat het dan even goed weer in "verder kijken" komt te staan, als je het weer gedeeltelijk heb gekeken.
:strip_exif()/f/image/r2xTBvNsjikqcpfbjtWx8TFE.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar volgens mij moet je het "verder kijken" ook los zien van de "series" die je kijkt, daar moet je "nieuw in mijn series" voor gebruiken. En het "verder kijken" voor wat je live of achteraf uit de tvgids kijkt en wat niet tot het einde hebt afgekeken. Dat werkt bij een iedergeval prima tot nu toe...
[ Voor 29% gewijzigd door DON PAPA op 17-10-2024 00:39 ]
@DON PAPA Dit is toch wel vreemde opsomming:
:strip_exif()/f/image/Cxvih4BP35gVWWB7mmNWcoIf.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder kijken
Hidden klopt, maar Oogappels is een nieuw seizoen en ik heb nog geen seconde van die aflevering afgespeeld.
Nieuw in Mijn series
"Wie is de Mol? (BE)" is echt niet nieuw; het hele seizoen is gekeken, maar de datum is wat merkwaardig (3 jan 2025) dus misschien komt het daardoor.
Oogappels staat hier ook tussen, maar dan met de laatste aflevering van het nieuwe seizoen. Erg onhandig als je die kiest.
Het lijkt erop dat de nieuwste aflevering die niet als bekeken is gemarkeerd in "Nieuw in Mijn series" staat aangegeven. Verder begin ik het idee te krijgen dat als een serie wordt herhaald (dus nieuwe uitzenddatums krijgt) dat dan de status "bekeken" compleet wegvalt.
:strip_exif()/f/image/Cxvih4BP35gVWWB7mmNWcoIf.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder kijken
Hidden klopt, maar Oogappels is een nieuw seizoen en ik heb nog geen seconde van die aflevering afgespeeld.
Nieuw in Mijn series
"Wie is de Mol? (BE)" is echt niet nieuw; het hele seizoen is gekeken, maar de datum is wat merkwaardig (3 jan 2025) dus misschien komt het daardoor.
Oogappels staat hier ook tussen, maar dan met de laatste aflevering van het nieuwe seizoen. Erg onhandig als je die kiest.
Het lijkt erop dat de nieuwste aflevering die niet als bekeken is gemarkeerd in "Nieuw in Mijn series" staat aangegeven. Verder begin ik het idee te krijgen dat als een serie wordt herhaald (dus nieuwe uitzenddatums krijgt) dat dan de status "bekeken" compleet wegvalt.
Ja mee eens, maar als ik bijvoorbeeld naar oogappels kijk dan ziet het er als volgt uit, afl1 van seizoen 6 heb ik inmiddels gezien, en de rest van de afleveringen (die je nu al vooruit kan kijken) moet ik nog kijken
:strip_exif()/f/image/5u94YZlR6UqzGlunfgSVOpVd.jpg?f=fotoalbum_large)
En de volgende nieuwe aflevering staat nu al onder "vooruit kijken NPO plus" omdat die pas 23 oktober wordt uitgezonden op tv (maar die je nu wel alvast vooruit kan kijken), maar pas als hij ook op tv is uitgezonden komt hij onder "Nieuw in mijn series" te staan.
:strip_exif()/f/image/UJA5OYpqmUOWF9Elw8zg3prg.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door DON PAPA op 17-10-2024 01:07 ]
@jigalvh Is die aflevering van Oogappels bij ‘Verder kijken’ wel de eerstvolgende onbekeken aflevering? Die Wie is de Mol be had ik ook, dat lijkt me een foutje.
@DON PAPA Als die aflevering 2 is uitgezonden komt hij niet bij ‘Nieuw in mijn series’. Daar staat altijd maar 1 aflevering per serie, en dat is altijd de nieuwste die je nu kunt kijken. Dus Oogappels S6A10. Die ‘Nieuw in Mijn Series’ rij is vooral handig als je ‘bij’ bent met een serie.
@DON PAPA Als die aflevering 2 is uitgezonden komt hij niet bij ‘Nieuw in mijn series’. Daar staat altijd maar 1 aflevering per serie, en dat is altijd de nieuwste die je nu kunt kijken. Dus Oogappels S6A10. Die ‘Nieuw in Mijn Series’ rij is vooral handig als je ‘bij’ bent met een serie.
Kijk even naar mijn tweede screenshot in de laatste posting, dan zie je in de bovenste rij dat aflevering 1 van seizoen 6 gewoon in "Nieuwe in mijn series" staat, omdat die gisteren is uitgezonden. En dat daar nu een rode lijn onderstaat omdat we die gisteren meteen hebben beken. Dus ik zou niet weten waarom dat volgende week opeens aflevering 10 zou moeten worden zoals jij aangeeft, en niet aflevering 2 als die is uitgezonden.CarpeVentum schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 06:39:
Edite: bij "Nieuw in mijn series" staat overgens niet "Nieuwe aflevering" maar "Vooruit kijken" bij S6A10, dus daar zou je dan wel uit op kunnen maken dat er misschien nog meer aflevering voor kunnen zitten. En als je vervolgens niet de aflevering start maar naar "meer afleveringen" gaat, dan zie je wel meteen in de lijst met welke aflevering nog nieuw zijn ( zie screenshot)
[ Voor 31% gewijzigd door DON PAPA op 17-10-2024 11:31 ]
O.a. Happy Valley (BBC First) om maar wat te noemen. Ik dacht eerst dat het alleen series waren die al gelopen waren en die ik achteraf bekijk dat die niet in "Nieuw in mijn series" zouden staan maar ik zie ook Sandham murders (NPO plus) er tussen staan die ik al helemaal gekeken heb, daar staat overigens nergens meer bij de hele serie een rode streep dat het al bekeken is.DON PAPA schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 23:30:
[...]
En bij welke programma's komt er dan geen "Nieuwe aflevering" te staan onder "Nieuw in mijn series" die je wel in "Mijn series" hebt staan? Bij mij komt namelijk elke die ik in "Mijn series" heb staan, onder "Nieuw in mijn series" te staan (zie screenshot).
Ja ik denk dat het uitzendmoment dan toch iets verandert aan die rij, want ik heb nog niks gezien van seizoen 6 maar wel afl. 10 in m'n 'Nieuw in mijn series', net als @jigalvh... Dat is wel gek eigenlijk.DON PAPA schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:56:
[...]
Kijk even naar mijn tweede screenshot in de laatste posting, dan zie je in de bovenste rij dat aflevering 1 van seizoen 6 gewoon in "Nieuwe in mijn series" staat, omdat die gisteren is uitgezonden. En dat daar nu een rode lijn onderstaat omdat we die gisteren meteen hebben beken. Dus ik zou niet weten waarom dat volgende week opeens aflevering 10 zou moeten worden zoals jij aangeeft, en niet aflevering 2 als die is uitgezonden.
Is er van Happy Valley dan iets nieuws uitgezonden? Misschien zijn er geen on demand rechten van het nieuwe seizoen waardoor je die daar niet vindt. Ik zie binnen NLZIET 2x Happy Valley, 1x bij BBC First en 1x bij NPO Plus. Die van BBC First heeft een nieuwer seizoen (s3), maar ook daarvan is er geen recente aflevering in de serie. De laatste is van 5 feb 2023 (S3A7). Als S4 is uitgezonden op BBC First betekent niet automatisch dat deze ook direct on demand beschikbaar is/komt. En dus komt deze niet in 'Series' en dus ook niet bij 'Nieuw in Mijn series'.ratzz schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:59:
[...]
O.a. Happy Valley (BBC First) om maar wat te noemen. Ik dacht eerst dat het alleen series waren die al gelopen waren en die ik achteraf bekijk dat die niet in "Nieuw in mijn series" zouden staan maar ik zie ook Sandham murders (NPO plus) er tussen staan die ik al helemaal gekeken heb, daar staat overigens nergens meer bij de hele serie een rode streep dat het al bekeken is.
Ik moet mijn vorige posting corrigeren, de bovenste rij waar ik naar verwees was niet "Nieuw in mijn series" maar "Meest bekeken" het klopt dat afl10 als nieuwe aflevering in "Nieuw in mijn series" staat. Dat is inderdaad wel heel verwarrend bij programma's die vooruit gekeken mogen worden, dat je dan de laatste aflevering daar krijgt te zien. Die zal je dan via "vooruit kijken NPO plus" moeten kijken, want daar staat wel netjes afl2 (omdat ik 1 al heb gekeken) als nieuwe aflevering (zie screenshot)CarpeVentum schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:07:
[...]
Ja ik denk dat het uitzendmoment dan toch iets verandert aan die rij, want ik heb nog niks gezien van seizoen 6 maar wel afl. 10 in m'n 'Nieuw in mijn series', net als @jigalvh... Dat is wel gek eigenlijk.
:strip_exif()/f/image/UJA5OYpqmUOWF9Elw8zg3prg.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door DON PAPA op 17-10-2024 09:33 ]
Dank voor de tip. Ik had alleen de NPO Plus serie in Mijn Series staan. Nu nog een seizoen extra via BBC First. (En ja, jammer van seizoen vier maar wellicht komt die binnenkort nog beschikbaar)CarpeVentum schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:10:
[...]
Ik zie binnen NLZIET 2x Happy Valley, 1x bij BBC First en 1x bij NPO Plus. Die van BBC First heeft een nieuwer seizoen (s3), maar ook daarvan is er geen recente aflevering in de serie.
Nee van Happy Valley is niks nieuws uitgezonden maar dat was er ook niet van Sandham Murders. Happy Valley heeft zich vanaf het eerste seizoen al vreemd gedragen, die verscheen nooit in verder kijken.CarpeVentum schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:10:
[...]
Is er van Happy Valley dan iets nieuws uitgezonden? Misschien zijn er geen on demand rechten van het nieuwe seizoen waardoor je die daar niet vindt. Ik zie binnen NLZIET 2x Happy Valley, 1x bij BBC First en 1x bij NPO Plus. Die van BBC First heeft een nieuwer seizoen (s3), maar ook daarvan is er geen recente aflevering in de serie. De laatste is van 5 feb 2023 (S3A7). Als S4 is uitgezonden op BBC First betekent niet automatisch dat deze ook direct on demand beschikbaar is/komt. En dus komt deze niet in 'Series' en dus ook niet bij 'Nieuw in Mijn series'.
Dat is een probleem waar wij ook vaak tegenaan lopen. Soms zijn het enkele afleveringen, maar meestal hele seizoenen of complete series die plotseling niet meer als bekeken gemarkeerd zijn. Daardoor gaat de volgorde van het complete overzicht "Mijn series" ook in onze ogen verkeerd. Technisch klopt het, maar wij weten dat er geen nieuwe aflevering is (nieuw seizoen bijvoorbeeld nog niet begonnen en alle seizoenen al gekeken) en toch staat hij bij de eerste rijen in dat overzicht.ratzz schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:59:
[...] die ik al helemaal gekeken heb, daar staat overigens nergens meer bij de hele serie een rode streep dat het al bekeken is.
Ja, dat is de eerste aflevering van het nieuwe seizoen (nog niets van dat seizoen gekeken)CarpeVentum schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 06:39:
@jigalvh Is die aflevering van Oogappels bij ‘Verder kijken’ wel de eerstvolgende onbekeken aflevering? Die Wie is de Mol be had ik ook, dat lijkt me een foutje.
Het vreemde is dat als ik het overzicht van Afleveringen bekijk dan zijn de afleveringen van seizoenen 1 t/m 3 "bekeken" en seizoenen 4 t/m 6 niet als bekeken gemarkeerd. Seizoenen 4 en 5 heb ik echter wel gezien.
In Brave moet ik altijd opnieuw inloggen. En dan heb ik de ingebouwde adblocker én uBlock origin uitstaan, want anders gaat er iets mis met de cookiemelding.willemb2 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:46:
[...]
Vreemd, heb ik totaal geen last van. Al ca. 4 maanden niet meer opnieuw hoeven inloggen. Firefox, zelfs met uBlock Origin ingeschakeld.
Gisteren liepen we weer tegen een nieuw issue aan. In "Nieuw in mijn Series" stond Ik Vertrek de aflevering van volgende week. Maar die van deze week hadden we nog niet gezien. Deze kwam ook niet in Verder Kijken erbij. Dat vonden we wel verwarrend.
Echter staat bij Ik Vertrek niets op afgespeeld terwijl ik 100% zeker ben dat we nagenoeg alle afleveringen op NLZiet hebben bekeken. Ook op dit profiel. Sommige oudere afleveringen (~2009) niet omdat daar fouten in de video's zitten waardoor de video regelmatig vastloopt terwijl het geluid wel doorloopt.
Ook ging het gisteren weer mis bij Lang Leve de Liefde. We hadden Seizoen 7 - Aflevering 10 net bekeken en Aflevering 11 niet gecued. Maar toen kwam dus bij Verder Kijken Seizoen 5 - Aflevering 216 te staan die we inderdaad niet helemaal hebben afgekeken. De logica hiervan voelt onjuist.
Echter staat bij Ik Vertrek niets op afgespeeld terwijl ik 100% zeker ben dat we nagenoeg alle afleveringen op NLZiet hebben bekeken. Ook op dit profiel. Sommige oudere afleveringen (~2009) niet omdat daar fouten in de video's zitten waardoor de video regelmatig vastloopt terwijl het geluid wel doorloopt.
Ook ging het gisteren weer mis bij Lang Leve de Liefde. We hadden Seizoen 7 - Aflevering 10 net bekeken en Aflevering 11 niet gecued. Maar toen kwam dus bij Verder Kijken Seizoen 5 - Aflevering 216 te staan die we inderdaad niet helemaal hebben afgekeken. De logica hiervan voelt onjuist.
En stond er "Nieuwe aflevering" bij of "Vooruit kijken"?alex3305 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:56:
Gisteren liepen we weer tegen een nieuw issue aan. In "Nieuw in mijn Series" stond Ik Vertrek de aflevering van volgende week.
Terugbladeren naar de dag van uitzending kan wel en afspelen lukt dan ook. Ook al wordt VOD niet ondersteund bij VTR, is een favoriet vastleggen toch wel het minste. Zelfs een herinnering kan er niet vanaf. Kortom ik moet een herinnering in mijn agenda zetten om de uitzending niet te vergeten.CarpeVentum schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:06:
[...]
Van de Belgische zenders zit er geen VOD (video on demand) aanbod in NLZIET. Dus het is niet een technische reden, het aanbod is er simpelweg niet; zie het zenderoverzicht.
https://www.nlziet.nl/nl/zenderoverzicht/
Klopt, Replay zit er wel in inderdaad.Friemel schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 18:05:
[...]
Terugbladeren naar de dag van uitzending kan wel en afspelen lukt dan ook. Ook al wordt VOD niet ondersteund bij VTR, is een favoriet vastleggen toch wel het minste. Zelfs een herinnering kan er niet vanaf. Kortom ik moet een herinnering in mijn agenda zetten om de uitzending niet te vergeten.
Ik zag dat ik niet meer had gereageerdDON PAPA schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:01:
[...]
En stond er "Nieuwe aflevering" bij of "Vooruit kijken"?

Er stond bij Vooruit kijken.
Oke, daaruit kun je dus wel opmaken, dat als er geen "Nieuwe aflevering" maar "Vooruit kijken" bij staat, dat er nog aflevering voor "kunnen" zitten, en je dus eerst bij de lijst "alle afleveringen" van de des betreffende serie moet gaan kijken (want daar staat wel, welke afleveringen allemaal nieuw zijn, net als bij oogappels die ook vooruit geken kan worden, zie screenshot). Niet echt handig, maar wel op die manier herkenbaar...
Maar zo te zien, zijn ze bij NLZiet ook met deze materie bezig, want nu staat er geen "Nieuwe aflevering" meer maar "Vooruit kijken" in deze lijst
:strip_exif()/f/image/hYpX1LW8Fna0rzatGGIblnpA.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 65% gewijzigd door DON PAPA op 18-10-2024 17:06 ]
Heb je toevallig ook iets van een soundbar er aan hangen. Kwam er bij toeval achter dat hier omheen ergens het probleem zit.jaroen89 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:26:
[...]
hier vandaag en gisteren hetzelfde, shield opnieuw opgestart en het werkt weer
Zet ik de soundbar aan, dan laadt het programma opeens wel. Zet ik de soundbar uit, dan niet meer. Tenzij de tv herstart wordt.
Sinds gisteren heb ik een probleem met NLZiet op mijn vrij nieuwe Sony Bravia. Als ik iets live wil bekijken of vanaf begin, dan zie ik kort een zandlopercirkel en springt het beeld weer terug. Zonder enige melding helaas.
Heb de tv al opnieuw gestart, ook de stroom eraf gehaald. Cache geleegd, nieuw NLZiet profiel gemaakt, app opnieuw geïnstalleerd, resolutie aangepast maar niks helpt.
Op de laptop kan ik wel kijken in de browser en op mijn telefoon in de app. Alleen op de tv werkt het sinds gisteren niet meer.
Nergens iets te vinden op het internet, dus verwacht niet dat NLZiet me verder kan helpen. Ik kan nog een poging doen door mijn tv te resetten maar dan moet ik alles opnieuw instellen.
Iemand nog een briljant idee? Of dezelfde ervaring misschien?
Heb de tv al opnieuw gestart, ook de stroom eraf gehaald. Cache geleegd, nieuw NLZiet profiel gemaakt, app opnieuw geïnstalleerd, resolutie aangepast maar niks helpt.
Op de laptop kan ik wel kijken in de browser en op mijn telefoon in de app. Alleen op de tv werkt het sinds gisteren niet meer.
Nergens iets te vinden op het internet, dus verwacht niet dat NLZiet me verder kan helpen. Ik kan nog een poging doen door mijn tv te resetten maar dan moet ik alles opnieuw instellen.
Heb je toevallig een adblocker / PiHole achtige oplossing in je netwerk? Niet helemaal vergelijkbaar maar die is hier al vaker voorbijgekomen, maar dan ging het meestal in een browser mis.huiz schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:13:
Sinds gisteren heb ik een probleem met NLZiet op mijn vrij nieuwe Sony Bravia. Als ik iets live wil bekijken of vanaf begin, dan zie ik kort een zandlopercirkel en springt het beeld weer terug. Zonder enige melding helaas.
Dat is precies het probleem dat ik ook sinds kort heb. Alleen bij mij helpt het opnieuw opstarten wel. Heb je toevallig nog een soundbar aan de tv hangen of een andere eArc/cec apparaat? Bij mij kan ik het probleem dus oplossen door de soundbar aan te zetten (of dus de tv te herstarten). Je zou dat eens kunnen proberen, of anders wellicht de eArc hdmi kabel eens los te trekken en te kijken of het dan wel werkt.huiz schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:13:
[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 20-10-2024 19:49 ]
Nee, dat niet, en ook niks wat ik weet dat ineens veranderd zou zijn.Martinique schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:28:
[...]
Heb je toevallig een adblocker / PiHole achtige oplossing in je netwerk? Niet helemaal vergelijkbaar maar die is hier al vaker voorbijgekomen, maar dan ging het meestal in een browser mis.
Soundbar heb ik wel, maar niet sinds gisteren. Ook losgekoppeld werkt het niet.
Videoland en andere bronnen werken overigens zonder probleem.
Ook ik heb de soundbar al een tijd en toch is het probleem pas onlangs ontstaan.huiz schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:50:
[...]
Nee, dat niet, en ook niks wat ik weet dat ineens veranderd zou zijn.
Soundbar heb ik wel, maar niet sinds gisteren. Ook losgekoppeld werkt het niet.
Videoland en andere bronnen werken overigens zonder probleem.
Had je de eArc HDMI kabel losgekoppeld en daarna de tv opnieuw opgestart en daarna de Nlziet app opnieuw geprobeerd?
Misschien eens kijken binnen de instellingen van de tv en dan bij de eArc/CEC instellingen en daar het één en ander uitproberen.
[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 20-10-2024 20:00 ]
Nog niet opnieuw gestart. Zal het zo even proberen!13art schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:55:
[...]
Ook ik heb de soundbar al een tijd en toch is het probleem pas onlangs ontstaan.
Had je de eArc HDMI kabel losgekoppeld en daarna de tv opnieuw opgestart en daarna de Nlziet app opnieuw geprobeerd?
Misschien eens kijken binnen de instellingen van de tv en dan bij de eArc/CEC instellingen en daar het één en ander uitproberen.
Nou breekt mijn klomp. Als ik de soundbar aanzet dan kan ik gewoon kijken. Zodra ik de soundbar uitzet of switch naar speaker, springt NLZiet naar de info pagina 🤪13art schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:55:
[...]
Ook ik heb de soundbar al een tijd en toch is het probleem pas onlangs ontstaan.
Hoe dan...
Precies zoals het hier ook is.huiz schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 21:17:
[...]
Nou breekt mijn klomp. Als ik de soundbar aanzet dan kan ik gewoon kijken. Zodra ik de soundbar uitzet of switch naar speaker, springt NLZiet naar de info pagina 🤪
Hoe dan...
Alleen werk dus de tv opnieuw opstarten hier wel om de boel ook weer zonder soundbar werkend te krijgen.
Dat ga ik nog even proberen, want ik wil niet altijd de soundbar aan hebben. Maar dan nog, waarom? Ik kan me niet voorstellen waarom één app niet werkt als de soundbar uit staat (en waarom dit spontaan ineens gebeurt, heb geen wijzigingen gedaan en de soundbar staat al weken uit).
Thanks voor de tip iig
Thanks voor de tip iig
[ Voor 4% gewijzigd door huiz op 20-10-2024 21:42 ]
Op mijn Apple TV werkt regelmatig de Menu knop niet meer in NLZiet. Ik kan dus niet gewoon terug in de app. Ligt niet aan de remote, want geldt steeds gelijktijdig voor de ATV-remote als mijn Harmony Elite. In andere apps werkt het dan nog wel. De app killen en weer opstarten is de enige oplossing. Meer mensen last van?
This title is for sale, please send me a PM
Ja heb er ook last van, wel heel erg irritant.the-body schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:12:
Op mijn Apple TV werkt regelmatig de Menu knop niet meer in NLZiet. Ik kan dus niet gewoon terug in de app. Ligt niet aan de remote, want geldt steeds gelijktijdig voor de ATV-remote als mijn Harmony Elite. In andere apps werkt het dan nog wel. De app killen en weer opstarten is de enige oplossing. Meer mensen last van?
Het probleem van @jaroen89 is denk ik net anders dan die van jou @13art. NLZiet maakt onder water gebruik van een gedeelde Exoplayer. Dit is de videospeler implementatie van Android. En het lijkt erop dat er ergens een (geheugen)lekje in zit. Ik vermoed bij NLZiet, maar het zou ook zomaar bij andere streamingapps kunnen zijn. Of het ligt puur aan de Shield. Maar ik ervaar hetzelfde gedrag.
Ongeveer eens per maand moet ik even de Shield opnieuw opstarten om NLZiet weer werkend te krijgen. De videospeler wil dan met geen mogelijkheid meer starten. Maar ook niet meer in bijvoorbeeld YouTube of Plex. Een herstart lost dit gedrag compleet op.
Ongeveer eens per maand moet ik even de Shield opnieuw opstarten om NLZiet weer werkend te krijgen. De videospeler wil dan met geen mogelijkheid meer starten. Maar ook niet meer in bijvoorbeeld YouTube of Plex. Een herstart lost dit gedrag compleet op.
Daar heb ik dan weer geen antwoord op. Het moet bijna wel in de update van de app geslopen zijn aangezien we beide een andere tv hebben (en de mijne onlangs geen update heeft gehad afain) en het probleem er eerder niet was. De overeenkomsten zijn Android TV, NLZiet app en gebruik van een soundbar (heb zelf een Samsung Q990b)huiz schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 21:42:
Dat ga ik nog even proberen, want ik wil niet altijd de soundbar aan hebben. Maar dan nog, waarom? Ik kan me niet voorstellen waarom één app niet werkt als de soundbar uit staat (en waarom dit spontaan ineens gebeurt, heb geen wijzigingen gedaan en de soundbar staat al weken uit).
Thanks voor de tip iig
[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 21-10-2024 11:50 ]
Sinds een paar dagen heb ik hetzelfde op een wat oudere Bravia met Android TV. De TV helemaal opnieuw opstarten lost het tijdelijk op. De NLziet app gedwongen stoppen en weer starten niet.huiz schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:13:
Met de surround versterker aan (voor de TV technisch vergelijkbaar met een soundbar)heb ik nog niet geprobeerd NLziet kijk ik meestal gewoon op de TV luidsprekers...
De tip van 13art werkte hier, stekker van de tv eruit, hdmi stekker van de soundbar eruit en daarna werkt NLZiet weer.
Geen idee of het stopt met werken als de soundbar er weer in gaat, maar voorlopig laat ik 'm eruit. Gebruikte het toch al zelden.
Geen idee of het stopt met werken als de soundbar er weer in gaat, maar voorlopig laat ik 'm eruit. Gebruikte het toch al zelden.
Yep, hier ook. Spijt dat ik de laatste update van NLziet heb geinstalleerd. Voorheen nooit problemen.the-body schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:12:
Het verder kijken werkte de afgelopen dagen weer eens beroerd. Als ik in de slaapkamer iets verder wilde kijken waar we in de woonkamer gestopt waren, dan ging dat niet omdat de voortgang niet was opgeslagen.
Sowieso was er iets raars aan de hand, want bij First Dates wilde NLZiet de aflevering van 4 oktober verder kijken. Hier had NLZiet dus de voortgang niet van opgeslagen, maar we waren wel al aan de volgende aflevering van 5 oktober begonnen. Die stond ook in de kijkgeschiedenis, maar dus niet bij het Verder Kijken menu. Ik heb toen de aflevering van 4 oktober uit het Verder Kijken menu gehaald. We hadden daarna de aflevering van 5 oktober voltooid en zijn wederom de volgende aflevering aan het kijken. Gelukkig is die nu ook bij Verder Kijken gekomen.
Sowieso was er iets raars aan de hand, want bij First Dates wilde NLZiet de aflevering van 4 oktober verder kijken. Hier had NLZiet dus de voortgang niet van opgeslagen, maar we waren wel al aan de volgende aflevering van 5 oktober begonnen. Die stond ook in de kijkgeschiedenis, maar dus niet bij het Verder Kijken menu. Ik heb toen de aflevering van 4 oktober uit het Verder Kijken menu gehaald. We hadden daarna de aflevering van 5 oktober voltooid en zijn wederom de volgende aflevering aan het kijken. Gelukkig is die nu ook bij Verder Kijken gekomen.
Bij Google TV op mijn chromecast heb ik de luxe niet van een Menu knop, daar kom ik alleen terecht d.m.v. de pijltjes toetsen, stel ik gebruik per ongeluk de returnknop die voor de rest wel werkt als navigatie in de app dan sluit hij meteen af. Dat laatste gebeurd dus geregeld omdat je de returnknop best wel vaak gebruikt in de navigatie..... ik ga er tenminste vanuit dat het om de mogelijkheid gaat om in het menu van de NLziet app te komen en dat het niet over het menu van Apple TV?the-body schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:12:
Hebben we het dan over NLZiet versie 5.9.12 ? Want die heb ik er op staan, en heb nog niks geks gemerkt op de AppleTVvj_slof schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:40:
[...]
Yep, hier ook. Spijt dat ik de laatste update van NLziet heb geinstalleerd. Voorheen nooit problemen.
[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 24-10-2024 11:26 ]
Ja ik heb nu v. 5.9.12 - 88384DON PAPA schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:23:
[...]
Hebben we het dan over NLZiet versie 5.9.12 ? Want die heb ik er op staan, en heb nog niks geks gemerkt op de AppleTV
Menuknop werkt soms niet meer. Zowel op originele remote van AppleTV4K als de Harmony remote en Harmony app onder iOS. Als ik maar vaak genoeg op alle knoppen druk kom ik wel weer in het hoofdmenu van de AppleTV maar een herstart is wel nodig om de NLZiet-app weer aan de praat te krijgen met werkende menuknop.
@ratzz De OK toets (het midden van de cursurtoetsen) lang inhouden werkt op Android (soms) ook als menu knop. Zo ook bij NLZiet. Bij Verder Kijken krijg je dan bijvoorbeeld de mogelijkheid om een programma daar weg te halen. Het is geen volwaardig contextmenu zoals bijvoorbeeld in de browser:
:strip_exif()/f/image/O8CWIXSwF0jfF1W353YIg8D0.png?f=user_large)
Ik weet niet hoe het op Apple TV is vormgegeven.
:strip_exif()/f/image/O8CWIXSwF0jfF1W353YIg8D0.png?f=user_large)
Ik weet niet hoe het op Apple TV is vormgegeven.
Dat is me bekend maar dan houdt het ook op.alex3305 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 12:07:
@ratzz De OK toets (het midden van de cursurtoetsen) lang inhouden werkt op Android (soms) ook als menu knop. Zo ook bij NLZiet. Bij Verder Kijken krijg je dan bijvoorbeeld de mogelijkheid om een programma daar weg te halen. Het is geen volwaardig contextmenu zoals bijvoorbeeld in de browser.
Ik heb wel wat ontdekt nu met het spelen van de knoppen want ik zie nu dat ik met de return knop wel direct naar het hoofdmenu kan springen, voor de update ging dit niet want dan sloot hij meteen af als je van boven naar beneden scrolde en dus nog op de eerste items zat!
Toevallig meer mensen met de combinatie MacOS, Brave Browser en NLZIET ?
Ik heb constant deze melding
Er is iets mis gegaan.
Probeer het later nog een keer
Kan niks meer kijken. Alle shields etc staan al uit
Ik heb constant deze melding
Er is iets mis gegaan.
Probeer het later nog een keer
Kan niks meer kijken. Alle shields etc staan al uit
@hgwj1983 Met Windows, Brave en NLZiet kan ik wel gewoon kijken. Brave Shields staan inderdaad uit, want anders werkt heel de website niet
.

Klopt met windows werkt het hier ook maar op mn imac en de shields idd uit voor windows werkt het op de imac niet ik snap er niks van
Heb je nog iets van een pihole? Bij mij werkte het niet als iets van cookiepro.com werd geblokkeerd.hgwj1983 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:30:
Klopt met windows werkt het hier ook maar op mn imac en de shields idd uit voor windows werkt het op de imac niet ik snap er niks van
Held! Je triggerde mij. Ik gebruik ControlD. Omdat de iMac van mn vrouw is had ik in chrome mn eigen dns resolver toegevoegd. Dit had ik bij brave nog niet gedaan.CarpeVentum schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:50:
[...]
Heb je nog iets van een pihole? Bij mij werkte het niet als iets van cookiepro.com werd geblokkeerd.
Nu wel en het werkt weer!
Wanneer cookie-cdn.cookiepro.com niet allowed is verschijnt de popup om cookies te accepteren niet.
Na het toevoegen van mn eigen controld profiel/resolver aan de brave browser, en het dus allowen van cookie-cdn.cookiepro.com werkt het weer!
Ik heb al enkele maanden problemen met Kijk (SBS) programma’s terugkijken via NLziet. RTL, NPO is allemaal prima. Maar Kijk wil gewoon niet laden.
Het rare is dat ik wel via mijn telefoon en chromecast NLziet Kijk programma’s kan terug kijken. Maar via mijn TV blijft het maar laden. Live kijken wil dan wel weer, maar goed dat doe ik nauwelijks. Super irritant, weet iemand toevallig wat er aan de hand is?
Het rare is dat ik wel via mijn telefoon en chromecast NLziet Kijk programma’s kan terug kijken. Maar via mijn TV blijft het maar laden. Live kijken wil dan wel weer, maar goed dat doe ik nauwelijks. Super irritant, weet iemand toevallig wat er aan de hand is?
@AkireMe Ook niet als je wat meer geduld hebt? Soms duurt het bij ons ook echt een minuut of 2 voordat KIJK programma's willen laden. Ik zeg dan altijd gekscherend dat de harde schijf bij SBS nog even moet opspinnen
.
Ik heb het probleem gemeld bij NLZiet en de developers kunnen het probleem reproduceren dus ik verwacht en hoop dat het snel opgelost kan gaan worden. Het begint na een paar keer per dag wel super irritant te worden.the-body schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:12:
Hier hetzelfde. Idd Irritantthe-body schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:12:
Ik heb hetzelfde. De < -knop werkt regelmatig niet bij NLZIET. Het enige wat helpt is de app ‘opruimen’ en dat gaat het weer even goed. Soms meerdere keren per dag last vast. Wordt echt irritant nu.the-body schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:12:
Ik heb het probleem dat sinds een paar weken nlziet op al mijn apparaten niet meer onthoudt waar ik gebleven ben met kijken. Dit is zeer irritant aangezien ik dan vanaf begin moet spoelen en nooit precies weet waar ik gebleven ben. Hebben meer mensen hier last van?
@hatv Afgelopen weken is dat probleem weer heel erg terug. Maar wij hebben dit probleem de afgelopen jaren af en aan gehad.
Ik heb nlziet op proef en gebruik een appletv, nu zal het wel aan mij liggen maar hoe zap ik? En hoe krijg ik de tvgids in beeld? Ik kan alleen maar terug lijkt het en heel omslachtig drie keer terug dan naar boven en dan weer naar rechts de tvgids kiezen.. dat kan sneller hoop ik?
Nope dat is het, je doet het prima.nextnext schreef op woensdag 13 november 2024 @ 22:24:
Ik heb nlziet op proef en gebruik een appletv, nu zal het wel aan mij liggen maar hoe zap ik? En hoe krijg ik de tvgids in beeld? Ik kan alleen maar terug lijkt het en heel omslachtig drie keer terug dan naar boven en dan weer naar rechts de tvgids kiezen.. dat kan sneller hoop ik?

Als alternatief naar beneden en dan naar rechts. Je krijgt (bij google TV) dan een lijst die je omhoog en omlaag langs kunt gaan. Niet zo volledig als de gids, maar wel veel sneller.nextnext schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:33:
[...]
ok bedankt, betwijfel of ik daar aan ga wennen, blij dat ik maandje proef gedaan heb dan
Bij live tv kijken op Apple TV, kun je iets sneller terug naar het overzicht van zenders om te zappen, dan als je begin gemist of uitzending gemist kijkt
Ik blijf erover zeuren, maar ik vind nog steeds dat de cursortoetsen boven/onder gebruikt moeten worden voor zappen. Die zijn op elk platform beschikbaar en conflicteren niet met andere functies. Op Android TV gaat het zappen met links/rechts, maar dat is (soms) ook spoelen.nextnext schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:33:
[...]
ok bedankt, betwijfel of ik daar aan ga wennen, blij dat ik maandje proef gedaan heb dan
Het is dat NLZiet relatief veel content biedt voor de prijs. Maar ik vind het wel enorm jammer dat er zo weinig met feedback gedaan lijkt te worden. Misschien is dit ook het probleem van zoveel stakeholders.
Volledig mee eens, de logica is daarbij ver te zoeken.alex3305 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:29:
Ik blijf erover zeuren, maar ik vind nog steeds dat de cursortoetsen boven/onder gebruikt moeten worden voor zappen. Die zijn op elk platform beschikbaar en conflicteren niet met andere functies. Op Android TV gaat het zappen met links/rechts, maar dat is (soms) ook spoelen.
Het is dat NLZiet relatief veel content biedt voor de prijs. Maar ik vind het wel enorm jammer dat er zo weinig met feedback gedaan lijkt te worden. Misschien is dit ook het probleem van zoveel stakeholders.
In de Canal+ app werkt het wel zoals men zou verwachten, en eigenlijk in diverse andere apps ook, als er gebruik gemaakt kan worden van "zappen", zonder cijfertoetsen beschikbaar te hebben.
Testing, one, two ...
Ook als je NLZiet gebruikt in een browser zou dat wel fijn zijn. Pijltje naar boven/beneden verandert nu het volume en dat is naar mijn idee minder nuttig. (Het volume in de browser veranderen is niet iets dat ik regelmatig doe.)alex3305 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:29:
[...]
Ik blijf erover zeuren, maar ik vind nog steeds dat de cursortoetsen boven/onder gebruikt moeten worden voor zappen. Die zijn op elk platform beschikbaar en conflicteren niet met andere functies. Op Android TV gaat het zappen met links/rechts, maar dat is (soms) ook spoelen.
Op dit punt ben ik blij met de LG tv app: P+/P- om te zappen, cijfertoetsen om rechtstreeks een zender te kiezen (live tv), pijltjestoetsen en centrale (OK-)knop om te navigeren over het scherm, scrollwheel werkt, cursor van magic remote (soort Wii controller met muiscursor) werkt dus je kunt op de tijdbalk klikken, terug-toets, pauze en play knoppen werken.alex3305 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:29:
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar het lijkt alsof ik de enige ben met dit probleem.
Ik gebruik NL-Ziet naar tevredenheid sinds het begin. Echter, sinds enkele maanden tot wel een jaar ondervind ik een vervelend probleem. Op mijn Apple TV 4K (die up-to-date is) met de NL Ziet app (ook up-to-date) ontvang ik al geruime tijd geen roze meldingen met "nieuwe aflevering"of "nieuw seizoen" meer in mijn series of op de hoofdpagina.
Al maanden lang hoor ik via de klantenservice dat ze ermee bezig zijn, maar ze kunnen niet zeggen hoelang het nog gaat duren. Het begint me echt te frustreren.
Zijn er hier anderen die hetzelfde probleem ervaren, en zijn er mogelijke oplossingen of workarounds?
Ik gebruik NL-Ziet naar tevredenheid sinds het begin. Echter, sinds enkele maanden tot wel een jaar ondervind ik een vervelend probleem. Op mijn Apple TV 4K (die up-to-date is) met de NL Ziet app (ook up-to-date) ontvang ik al geruime tijd geen roze meldingen met "nieuwe aflevering"of "nieuw seizoen" meer in mijn series of op de hoofdpagina.
Al maanden lang hoor ik via de klantenservice dat ze ermee bezig zijn, maar ze kunnen niet zeggen hoelang het nog gaat duren. Het begint me echt te frustreren.
Zijn er hier anderen die hetzelfde probleem ervaren, en zijn er mogelijke oplossingen of workarounds?
Ik ook niet en ik kijk gewoon op mn windows computer via brave browser. Ook is van sommige zaken de voortgang weg. Rete irritant!
Vooral dat laatste. Voor heen kwamen nieuwe afleveringen bij mij (Android TV) ook te staan bij verder kijken maar dat is ook niet meer met alles zo.hgwj1983 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:16:
Ik ook niet en ik kijk gewoon op mn windows computer via brave browser. Ook is van sommige zaken de voortgang weg. Rete irritant!
Verder ben ik al een jaar bezig te melden dat ik bij "vooruit kijken" willekeurige afleveringen te zien krijg waar ik ooit eens naar heb gekeken, zelfs van 2022. Die kan ik wel steeds wegklikken maarja. Helaas tot heden nog verandering of oplossing van Nlziet.
Ook sinds een paar maanden dat ik een PIP in mijn google menu rechts heb waar verder geen functionaliteit aan gekoppeld is en die ook niet weg gaat als ik de app geforceerd stop. Daar kreeg ik Vandaag een AI reactie op waar je ook niet blij van wordt.
Vandaag heb ik een mevrouw met een verstandelijke beperking en een beperkt sociaal netwerk geholpen met een gedwongen verhuizing binnen de zorgorganisatie.. Ze woont begeleid op een groep, maar heeft een eigen kamer en dat is in de nieuwe woonvoorziening zelfs een zelfstandige wooneenheid. Alle bewoners hebben een eigen tv aansluiting. Internet op de mobiele telefoon kan via een wifi hotspot van de zorgorganisatie. Een laptop of computer gebruikt zij niet. Als ik zoek via een vergelijker vind ik alleen NLziet en Ziggo. Ik lees dat NLziet werkt via een app. Moet zij dan ook een internetabonnement afsluiten? De mevrouw kijkt 's avonds veel tv en heeft een krappe beurs.
Edit: omwille van privacy wat info geschrapt.
[ Voor 7% gewijzigd door Hazewindhond009 op 21-11-2024 17:56 ]
@Hazewindhond009 NLZIET is inderdaad televisie streamen via een internetverbinding (live en on demand).
Het verbruikt best wel veel data dus als iemand veel kijkt dan is het handiger om via een vaste internetverbinding te kijken. Je bent anders heel snel door je bundel van je mobiele internet heen. Maar als een internetverbinding via WiFi beschikbaar is en er een beetje bandbreedte beschikbaar is (volgens NLZIET is minstens 20Mbps nodig) dan is dat ook goed te gebruiken.
NLZIET heeft apps voor best veel platformen en kan ook via een browser bekeken worden. Bij de meeste telefoons kun je ook het beeld naar je tv sturen, mits je tv dat ondersteunt.
Een andere mogelijkheid is om via een apparaat als een Apple TV, Google Chromecast of Fire TV-stick te kijken. Die kun je rechtstreeks aan de meeste tv's koppelen en daarop loopt de NLZIET app. Via een WiFi verbinding kun je ook daarmee kijken.
Een overzicht van de ondersteunde apparaten: https://help.nlziet.nl/hc/nl/articles/360021435912-Apparaten
Overigens heeft ook Canal Digitaal de mogelijkheid om via internet TV te kijken (ook met een app). De abonnementen daarvan zijn iets duurder dan die van NLZIET maar dan heb je ook meer zenders. Ik geloof dat je wel extra mag betalen voor de mogelijkheid om op te nemen bij Canal Digitaal en onder andere de RTL zenders kun je niet opnemen (alleen een week terugkijken of natuurlijk live kijken). Verdere details zou je zelf even op moeten zoeken.
Het verbruikt best wel veel data dus als iemand veel kijkt dan is het handiger om via een vaste internetverbinding te kijken. Je bent anders heel snel door je bundel van je mobiele internet heen. Maar als een internetverbinding via WiFi beschikbaar is en er een beetje bandbreedte beschikbaar is (volgens NLZIET is minstens 20Mbps nodig) dan is dat ook goed te gebruiken.
NLZIET heeft apps voor best veel platformen en kan ook via een browser bekeken worden. Bij de meeste telefoons kun je ook het beeld naar je tv sturen, mits je tv dat ondersteunt.
Een andere mogelijkheid is om via een apparaat als een Apple TV, Google Chromecast of Fire TV-stick te kijken. Die kun je rechtstreeks aan de meeste tv's koppelen en daarop loopt de NLZIET app. Via een WiFi verbinding kun je ook daarmee kijken.
Een overzicht van de ondersteunde apparaten: https://help.nlziet.nl/hc/nl/articles/360021435912-Apparaten
Overigens heeft ook Canal Digitaal de mogelijkheid om via internet TV te kijken (ook met een app). De abonnementen daarvan zijn iets duurder dan die van NLZIET maar dan heb je ook meer zenders. Ik geloof dat je wel extra mag betalen voor de mogelijkheid om op te nemen bij Canal Digitaal en onder andere de RTL zenders kun je niet opnemen (alleen een week terugkijken of natuurlijk live kijken). Verdere details zou je zelf even op moeten zoeken.
@Hazewindhond009Hazewindhond009 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:57:
Vandaag heb ik een mevrouw met een verstandelijke beperking en een beperkt sociaal netwerk geholpen met een gedwongen verhuizing binnen de zorgorganisatie.. Ze woont begeleid op een groep, maar heeft een eigen kamer en dat is in de nieuwe woonvoorziening zelfs een zelfstandige wooneenheid. Alle bewoners hebben een eigen tv aansluiting. Internet op de mobiele telefoon kan via een wifi hotspot van de zorgorganisatie. Een laptop of computer gebruikt zij niet. Als ik zoek via een vergelijker vind ik alleen NLziet en Ziggo. Ik lees dat NLziet werkt via een app. Moet zij dan ook een internetabonnement afsluiten? De mevrouw kijkt 's avonds veel tv en heeft een krappe beurs.
Niet om het een of ander, en ik wil ook zeker niemand kwetsen, maar ik denk dat NLZIET, of een andere dienst te moeilijk zal zijn om te bedienen.
Wat misschien nog wel kan: een recente smart-tv, liefst een LG met magic-remote, die de NPO app kan draaien.
Die app is gratis.
Lukt het bedienen hiervan goed, en dat hoop ik heel erg, dan kan NLziet ook op die tv.
De tv kan koppelen aan de wifi van de zorgorganisatie, geen internet abonnement nodig.
Als ik het heel er mis heb, dan alvast mijn verontschuldigen.
Helaas heeft de laatste update geen effect gehad op de irritante bug dat de <knop niet meer werkt op de TV. Inmiddels dagelijkse kost (soms paar keer per dag) om de app op te ruimen. De eerste week na de update leek het goed te gaan maar helaas van korte duur. Echt niet te doen. Niemand anders last van?
Familie heeft een Nlziet abbo wat ze ook gebruiken in hun 2e woning in Hongarije, sinds 2 weken hebben ze daar opeens problemen met onscherp beeld en haperingen. Ze hebben Nederlandse vrienden die vast in Hongarije wonen en die hebben hetzelfde probleem. Netflix enz werkt prima, ze hebben een stabiele glasvezelverbinding maar toch alleen bij Nlziet haperingen. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Dat zal wel iets te maken hebben met de routes die het verkeer naar Hongarije neemt. Netflix-video's zullen in Hongarije van Hongaarse servers afkomen, maar bij NLZiet gaat dat natuurlijk niet.