Degene die gratis willen kijken, kijken waarschijnlijk via de NOS app.harydoo schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:25:
Tijdens de race vandaag is de kwaliteit weer lekker aan het klapperen. Geen bufferonderbrekingen, maar van de laagste pixel kwaliteit wordt je ook niet vrolijk. Kan me voorstellen dat veel mensen even een gratis account aanmaken voor een maand om de race te bekijken.
Ik vreesde ook voor het ergste maar ik heb werkelijk helemaal nergens last van tijdens het kijken van F1.harydoo schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:25:
Tijdens de race vandaag is de kwaliteit weer lekker aan het klapperen. Geen bufferonderbrekingen, maar van de laagste pixel kwaliteit wordt je ook niet vrolijk. Kan me voorstellen dat veel mensen even een gratis account aanmaken voor een maand om de race te bekijken.
@harydoo Tussen 14:45 uur en ronde 57 was er hier zeker geen enkele klapper te zien. Daarna moest ik even weg van het scherm, dus weet niet zeker dat er geen storing was, maar ook de laatste paar ronden tot en met de prijsuitreiking was het beeld ook met zekerheid gewoon strak. Wellicht dat de ene server meer problemen had dan de andere en ik mazzel had met een probleemloze stream.
Bij ons thuis richting het einde van de race ook opeens een laadcircel voor een paar sec. Daarna was er niks meer aan de hand. Kan dus ook aan de internetverbinding gelegen hebben.harydoo schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:25:
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Het was voornamelijk in de eerste 5 rondes, daarna werd het weer stabiel. Alles is op LAN aangesloten met 1gbit verbinding, dus ik denk toch wel dan NLZ een paar omschakelingen gedaan heeft.
Vorig jaar met tweak internet only een jaarabonnement van nlziet erbij genomen voor op de Google tv. Dat was fantastisch bevallen maar tweak stopte en toen overgegaan naar Odido samen met tv.
Maar wat een drama is Odido tv zeg. Geluid en beeld wat niet overeen komen en waar niks aan gedaan kan worden. Ook het bedienen van de app via google tv is niet echt fijn.
Vandaag weer een jaarabonnement op nlziet gepakt en mijn npo plus abonnement opgezegd.
Maar wat een drama is Odido tv zeg. Geluid en beeld wat niet overeen komen en waar niks aan gedaan kan worden. Ook het bedienen van de app via google tv is niet echt fijn.
Vandaag weer een jaarabonnement op nlziet gepakt en mijn npo plus abonnement opgezegd.
Vandaag is bij mij Odido opgeleverd en ik kan bevestigen dat de TV app "even wennen" is tov NLziet.Bart-sss schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 14:14:
Vorig jaar met tweak internet only een jaarabonnement van nlziet erbij genomen voor op de Google tv. Dat was fantastisch bevallen maar tweak stopte en toen overgegaan naar Odido samen met tv.
Zijn er gebruikers waarbij het casten random wegvalt? Zowel mijn vrouw als ik hebben regelmatig een verbinding die volledig stopt. Geen bufferen, de stream valt volledig weg en het splashscreen van Nlziet staat in beeld. Met andere apps (F1TV, Prime) nergens last van.
Wij casten niet vaak, direct de app op onze samsung tv.
Daar geen problemen gehad
Daar geen problemen gehad
Ja daar hebben we hier ook last van, vermoeden is dat het te maken heeft met de Andriod telefoon, via iOS casten hebben we er geen last van. Lijkt erop dat Andriod de cast stream wil synchroniseren als de telefoon gebruikt wordt. Het lijkt overigens te helpen als je de NLZiet app afsluit na het starten van casten.codex schreef op zondag 1 september 2024 @ 14:21:
Zijn er gebruikers waarbij het casten random wegvalt? Zowel mijn vrouw als ik hebben regelmatig een verbinding die volledig stopt. Geen bufferen, de stream valt volledig weg en het splashscreen van Nlziet staat in beeld. Met andere apps (F1TV, Prime) nergens last van.
Ik kom van Ziggo en de Odido app was ook wennen voor mij. Ik mis heel erg de feature (van de ZiggoGo app) dat ze afleveringen van series zijn uitgezonden groeperen in een aflevering lijst. Als je een live serie volgt die dagelijks wordt uitgezonden, kan je die dus makkelijk achteraf even bingen....Schweino schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 16:34:
[...]
Vandaag is bij mij Odido opgeleverd en ik kan bevestigen dat de TV app "even wennen" is tov NLziet.
Ik overweeg ook te stoppen met de Odido tv app ten gunste van NL Ziet aan het eind van het jaar, maar ik las hier dat niet alle content vod terug te zien is. Idem las ik dat niet alle NPO Plus content terug te zien is. Is er een mogelijkheid om in te zien wat wel en niet terug te zien is zonder dat je een abo of trial neemt?
Everything is better with Bluetooth
Je kunt gewoon rondkijken op https://app.nlziet.nl. Je moet pas inloggen/registreren als je iets wil kijken.jeanj schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:45:
[...]
Is er een mogelijkheid om in te zien wat wel en niet terug te zien is zonder dat je een abo of trial neemt?
Er is bij NLZIET meer content in VOD, zonder reclame, langer terug te kijken dan ik van iedere andere dienst ken.
Gek dat NPO dat meldt, volgens mij zit alles van NPO Start en Plus in NLZIET; ik ken in ieder geval geen uitzonderingen.
[ Voor 21% gewijzigd door CarpeVentum op 03-09-2024 12:52 ]
Voor zover ik heb kunnen vaststellen komt de content overeen met NPO Plus + RTL XL + KIJK + regionale zenders + Vlaamse zenders + wat meer zenders. Een pakket Britse zenders is als extra te bestellen.jeanj schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:45:
[...]
Ik kom van Ziggo en de Odido app was ook wennen voor mij. Ik mis heel erg de feature (van de ZiggoGo app) dat ze afleveringen van series zijn uitgezonden groeperen in een aflevering lijst. Als je een live serie volgt die dagelijks wordt uitgezonden, kan je die dus makkelijk achteraf even bingen....
Ik overweeg ook te stoppen met de Odido tv app ten gunste van NL Ziet aan het eind van het jaar, maar ik las hier dat niet alle content vod terug te zien is. Idem las ik dat niet alle NPO Plus content terug te zien is. Is er een mogelijkheid om in te zien wat wel en niet terug te zien is zonder dat je een abo of trial neemt?
De opmerkingen over dat niet alle content als VOD is terug te kijken of überhaupt is terug te kijken, klopt en klopt ook niet. Content is op een aantal maniere te bekijken:
- Live: alles te bekijken, reclameblokken worden gewoon uitgezonden, pauzeren mogelijk
- Uitgesteld: in principe wordt alles "opgenomen" en is dan zeven dagen terug te kijken. Enkele zenders (uit het extra pakket Britse kanalen of andere dan NPO+RTL+Talpa) hebben geen licentie voor terugkijken. Enkele programma's (met name recente films op commerciële zenders) hebben geen licentie voor terugkijken. In sommige gevallen mag je reclame niet skippen (wederom vaak recentere films)
- VOD: Veel programma's (ongeveer NPO + eigen producties van de zenders) zijn meestal binnen een uur na uitzending beschikbaar als VOD, zonder reclameblokken. De beschikbaarheid varieert van een week tot langer dan een jaar ("112 Vandaag" is een week terug te kijken, WIDM is vanaf seizoen 2005 te zien, Keuringsdienst van Waarde vanaf 2003)
- Vooruitkijken: Van sommige programma's is een week vooruit te kijken, van sommige andere een heel seizoen zodra dat begint. Voor zover ik gezien heb is dit zonder reclame
Series zijn bijna altijd gegroepeerd en ook nog gegroepeerd per seizoen. Heel soms levert de zender die informatie niet juist of niet direct aan, maar na contact met NLZIET wordt meestal snel gezorgd voor de juiste groepering.
NLZIET heeft natuurlijk het voordeel van (bijna?) elke streamingdienst dat je gewoon per maand kunt abonneren en opzeggen. Je kunt na de proefperiode ook gewoon een abonnement nemen en een maand later opzeggen als het niet bevalt. Bovendien zit je niet vast aan een combinatie met een internetabonnement. Niet als reclame bedoeld, maar je loopt alleen risico voor de abonnementskosten van een maand.
Sinds kort is BBC First toegevoegd aan het basis en premium abonnement.jigalvh schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:37:
[...]
Voor zover ik heb kunnen vaststellen komt de content overeen met NPO Plus + RTL XL + KIJK + regionale zenders + Vlaamse zenders + wat meer zenders. Een pakket Britse zenders is als extra te bestellen.
https://www.nlziet.nl/nl/zender/bbc-first/
En daarmee ook veel VOD content van de bbc.
Dat was hier Maandag al te lezen: https://www.totaaltv.nl/n...n-vooruitkijken-mogelijk/CarpeVentum schreef op woensdag 4 september 2024 @ 05:51:
En daarmee ook veel VOD content van de bbc.
Eens kijken of er wat voor ons wat tussen zit, wel goede zet van NLZiet.
Ja. Het viel ineens op dat BBC First bij de vier zendercategorieën stond. Volgens mij wel een mooie toevoegingeasyriider schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 22:27:
[...]
Sinds kort is BBC First toegevoegd aan het basis en premium abonnement.
Het overgrote deel van de VOD van BBC First zijn politie- en detectiveseries. Je kunt gelukkig voor Nederlandse ondertitels kiezen naast Engelse en zelfs Chinese ondertiteling.
Kwam ergens tegen dat er 8 september een serie met de naam "Van der Valk" op BBC First begint. Ik dacht leuk, een serie over die hotelketen en dus wat anders dan al die politieseries. Blijkt dat de serie gaat over rechercheur Piet van der Valk die misdrijven oplost.
https://www.tvgids.nl/nie...-eerste-seizoen-bbc-first
Kwam ergens tegen dat er 8 september een serie met de naam "Van der Valk" op BBC First begint. Ik dacht leuk, een serie over die hotelketen en dus wat anders dan al die politieseries. Blijkt dat de serie gaat over rechercheur Piet van der Valk die misdrijven oplost.
[ Voor 52% gewijzigd door easyriider op 05-09-2024 16:06 ]
Tuurlijk, van der Valk hotel serie op BBC, beetje naïef hoor.
Die politieseries zijn overigens vaak wel 13 in een dozijn.
Gelukkig is Slow Horses weer begonnen!
Ja, dat is inderdaad niet op BBC First te zien.
Die politieseries zijn overigens vaak wel 13 in een dozijn.
Gelukkig is Slow Horses weer begonnen!
Ja, dat is inderdaad niet op BBC First te zien.
Ik zie dat de zender aangeboden wordt in 720@25 op NLZiet. Nu zegt dat niet altijd wat, maar het komt niet zo heel vaak voor dat de Canal+ Internet streaming app daarboven zit. Het VOD BBCFirst aanbod is wel flink uitgebreider dan wat C+ je biedt. Daar staat tegenover dat C+ je de mogelijkheid biedt om de afleveringen op te nemen in cloud voor één jaar.easyriider schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 22:27:
[...]
Sinds kort is BBC First toegevoegd aan het basis en premium abonnement.
Bovenstaande is de reden waarom ik een abonnement voor beiden heb lopen (ook omdat ik niet de enige gebruiker ben van de apps) 🤫
Testing, one, two ...
Die heb ik tijden geleden ergens (Videoland?) gekeken. Heel grappig om een serie te zien die in Nederland speelt maar waarin bijna iedereen Engels spreekteasyriider schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:00:
Kwam ergens tegen dat er 8 september een serie met de naam "Van der Valk" op BBC First begint.
Ik vroeg recent of de Picture in Picture feature voor MacBook/Wndows browsers al op korte termijn gelanceerd wordt. Antwoord: staat niet eens op de roadmap. Hoe moeilijk kan het toch zijn om zoiets simpels te activeren in een bestaand frontend, tenenkrommend.
Ik wil gewoon op GoT browsen en het 20:00 journaal kijken, in één view. Smorgens bij het ontbijt hetzelfde, kop koffie, PIP aan met nieuws en ff browsen.
Willen jullie een bommetje droppen: support@nlziet.nl met de vraag om PIP op korte termijn te lanceren? Ik heb werkelijk geen ander idee om deze zeer goed betaalde TV dienst te laten innoveren.
Ik wil gewoon op GoT browsen en het 20:00 journaal kijken, in één view. Smorgens bij het ontbijt hetzelfde, kop koffie, PIP aan met nieuws en ff browsen.
Willen jullie een bommetje droppen: support@nlziet.nl met de vraag om PIP op korte termijn te lanceren? Ik heb werkelijk geen ander idee om deze zeer goed betaalde TV dienst te laten innoveren.
Van der Valk is een goede serie ik sta op het punt om aan seizoen 4 te beginnen, echt een aanrader. En je ziet flink wat van Amsterdameasyriider schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:00:
Het overgrote deel van de VOD van BBC First zijn politie- en detectiveseries. Je kunt gelukkig voor Nederlandse ondertitels kiezen naast Engelse en zelfs Chinese ondertiteling.
Kwam ergens tegen dat er 8 september een serie met de naam "Van der Valk" op BBC First begint. Ik dacht leuk, een serie over die hotelketen en dus wat anders dan al die politieseries. Blijkt dat de serie gaat over rechercheur Piet van der Valk die misdrijven oplost.![]()
In sommige browsers is pip native. Ikzelf gebruik Arc, daar werkt dit al met NLZIET.stormfly schreef op donderdag 5 september 2024 @ 20:28:
Ik vroeg recent of de Picture in Picture feature voor MacBook/Wndows browsers al op korte termijn gelanceerd wordt.
Dank voor de aanvulling dat kan inderdaad een alternatief zijn. Het zou fijner zijn als ze met de top 5 browsers zouden starten. Ik denk nog dat het ze op Safari bandbreedte verbruik scheelt, volgens mij heeft Apple het zo gebouwd dat je ook een lagere streamkwaliteit vraagt -> want je scherm is veel kleiner. Als je de browser implementatie kiest dan hoeft NLziet ook minder bandbreedte af te rekenen bij Akamai.CarpeVentum schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 06:19:
[...]
In sommige browsers is pip native. Ikzelf gebruik Arc, daar werkt dit al met NLZIET.
Vraag over NLZIET en de beeldkwaliteit: zeer tevreden mee op devices als iPad en iPhone. Op Apple TV ook i.c.m. onze oude 55" OLED TV. Nu een 65" OLED TV en je merkt dat het wat meer uitrekt, ik snap dat het met upscaling te maken heeft, maar is er ergens nog iets in te stellen op de tv waardoor dat verbetert of moet ik toch van NLZIET weer terug naar coax voor een betere beeldkwaliteit? Het ziet er gewoon niet scherp uit.
Als voorbeeld kijken we ook vaak VTM Go, daar is de kwaliteit wel weer scherp, terwijl ook dat 1080p met upscaling zou moeten zijn...
Als voorbeeld kijken we ook vaak VTM Go, daar is de kwaliteit wel weer scherp, terwijl ook dat 1080p met upscaling zou moeten zijn...
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Is er een optie om in de tv-gids de zenders te sorteren, zodat je de zenders welke je het meest kijkt bij elkaar staan?
Heb even snel gezocht, maar kan geen opmerkingen vinden dus, ben ik de enige die NLZIET niet kan kijken in een normale Chrome browser onder Linux? Iets met Widevine level ofzo?
Dit is de foutmelding in het Console debug panel:
Update: Never mind, het was m'n Pi-hole die licensing.bitmovin.com blokkeerde.
Dit is de foutmelding in het Console debug panel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| app.51dc4968.js:2501 Uncaught (in promise) TypeError: Cannot read properties of undefined (reading 'noticeError') at onError (app.51dc4968.js:2501:632) at index.48b06561.js:368:195 at notifyFn (index.48b06561.js:367:116) at index.48b06561.js:368:372 at Array.forEach (<anonymous>) at index.48b06561.js:368:353 at batchNotifyFn (index.48b06561.js:367:158) at index.48b06561.js:368:320 |
Update: Never mind, het was m'n Pi-hole die licensing.bitmovin.com blokkeerde.
[ Voor 5% gewijzigd door mrvanes op 15-09-2024 13:26 . Reden: Update/opgelost ]
Kan helaas niet zover ik heb kunnen zien.hjs schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 10:08:
Is er een optie om in de tv-gids de zenders te sorteren, zodat je de zenders welke je het meest kijkt bij elkaar staan?
Wat wel kan is dat je als je instap pakket hebt, de andere zenders die niet in het pakket zitten kan verbergen.
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Op de appletv werkt terugkijken ineens niet meer. Als ik een programma wil terugkijken start hij gewoon her huidige programma op. Iemand enig idee?
Apple TV herstartenecm.smits schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:44:
Op de appletv werkt terugkijken ineens niet meer. Als ik een programma wil terugkijken start hij gewoon her huidige programma op. Iemand enig idee?
Al een paar keer gedaan. Helaas werkt dit niet
App opnieuw installerenecm.smits schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:47:
[...]
Al een paar keer gedaan. Helaas werkt dit niet
Ik heb dit al een keer gerapporteerd bij NLziet, dat konden ze toen reproduceren en was toen even opgelost, maar lijkt dus weer terug te zijn? Hmm, stom. Ik merkte het toen alleen op Apple TV, dus kon wel op mijn iPhone/iPad met AirPlay terugkijken en naar Apple TV streamen als workaround.
Edit: oh ja het was toen ook niet bij alle zenders, maar irritant als je even een programma wil verder kijken!
Edit: oh ja het was toen ook niet bij alle zenders, maar irritant als je even een programma wil verder kijken!
[ Voor 16% gewijzigd door jorikc op 18-09-2024 20:59 ]
Bij welke zender / programma ervaar je dat?ecm.smits schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:44:
Of is het bij alles wat je terug wilt kijken?
[ Voor 7% gewijzigd door DON PAPA op 18-09-2024 21:31 ]
Eigenlijk wel op alle zenders. Alleen niet alle programma’s.
En bij welk programma bijvoorbeeld? Want dan kan ik kijken of ik hetzelfde ervaar bij dat programma, want tot nu toe kan ik nog steeds alles terugkijken wat ik aan klik op mijn AppleTV 4K (2022)
[ Voor 6% gewijzigd door DON PAPA op 20-09-2024 10:05 ]
Op de LG app hebben we een dergelijk probleem. Als je een programma wat later gestart hebt dan kan er op het moment dat live een volgend programma start "iets" gebeuren dat het afspelen van het programma dat je kijkt beïnvloedt.
Soms verschijnt er rechts onderin een melding "X start over " met een aflopende teller. In eerste instantie gebeurt er bij 0 niets, maar even later begint soms de weergave van het volgende programma.
Ook kan het gebeuren dat als je het eerste programma wilt starten als het tweede net begonnen is dat na enkele seconden het tweede programma alsnog start. Dit kan een treintje vormen als er een zeer kort programma tussen zit. Bijvoorbeeld: nieuws - weer - film. Als je "nieuws" wilt starten gaat "weer" starten en direct door naar "film".
Het lijkt ermee te maken te hebben dat programma's vaak iets eerder beginnen dan het begin van het feitelijke programma. Er zit dus wat overlap in en dat lijkt ergens in het systeem voor verwarring te zorgen. Een andere factor is wellicht de overgang tussen terugkijken en VOD; ergens na het einde van live programma komt de VOD-versie beschikbaar.
Een jaar geleden ofzo gebeurde het enorm vaak, daarna is (vrijwel) verdwenen en onlangs is het weer begonnen. 'k Heb het maar weer weer doorgegeven, wellicht dat iemand van de devs er tijd voor krijgt.
Soms verschijnt er rechts onderin een melding "X start over " met een aflopende teller. In eerste instantie gebeurt er bij 0 niets, maar even later begint soms de weergave van het volgende programma.
Ook kan het gebeuren dat als je het eerste programma wilt starten als het tweede net begonnen is dat na enkele seconden het tweede programma alsnog start. Dit kan een treintje vormen als er een zeer kort programma tussen zit. Bijvoorbeeld: nieuws - weer - film. Als je "nieuws" wilt starten gaat "weer" starten en direct door naar "film".
Het lijkt ermee te maken te hebben dat programma's vaak iets eerder beginnen dan het begin van het feitelijke programma. Er zit dus wat overlap in en dat lijkt ergens in het systeem voor verwarring te zorgen. Een andere factor is wellicht de overgang tussen terugkijken en VOD; ergens na het einde van live programma komt de VOD-versie beschikbaar.
Een jaar geleden ofzo gebeurde het enorm vaak, daarna is (vrijwel) verdwenen en onlangs is het weer begonnen. 'k Heb het maar weer weer doorgegeven, wellicht dat iemand van de devs er tijd voor krijgt.
Volgens mij zijn er drie of vier verschillende smaken aan bitrates. Live voetbal/sport, live tv, live tv met lagere bitrate bij minder bekende zenders en terugkijken. Ik denk persoonlijk dat dit voorlopig de max is en dat de beeldkwaliteit niet enorm gaat verbeteren.THE_BASE schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 21:32:
Vraag over NLZIET en de beeldkwaliteit: zeer tevreden mee op devices als iPad en iPhone. Op Apple TV ook i.c.m. onze oude 55" OLED TV. Nu een 65" OLED TV en je merkt dat het wat meer uitrekt, ik snap dat het met upscaling te maken heeft, maar is er ergens nog iets in te stellen op de tv waardoor dat verbetert of moet ik toch van NLZIET weer terug naar coax voor een betere beeldkwaliteit? Het ziet er gewoon niet scherp uit.
Gaat de oude coax er overigens ook niet uit? En switcht Ziggo niet volledig naar iptv?
Merk ook echt wel een verschil bij bijvoorbeeld Videoland: de ene productie is heel scherp (Mocro Maffia), terwijl iets als Bij ons op het Kamp er niet uit ziet. Ik snap dat qua camera’s wel, maar dacht dat alles gewoon Full HD was daar.Ronwiel schreef op zondag 22 september 2024 @ 12:39:
[...]
Volgens mij zijn er drie of vier verschillende smaken aan bitrates. Live voetbal/sport, live tv, live tv met lagere bitrate bij minder bekende zenders en terugkijken. Ik denk persoonlijk dat dit voorlopig de max is en dat de beeldkwaliteit niet enorm gaat verbeteren.
Gaat de oude coax er overigens ook niet uit? En switcht Ziggo niet volledig naar iptv?
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Nou dat viel mij ook op. Alsof ze premium self created content beter weergeven.THE_BASE schreef op zondag 22 september 2024 @ 12:40:
[...]
Merk ook echt wel een verschil bij bijvoorbeeld Videoland: de ene productie is heel scherp (Mocro Maffia), terwijl iets als Bij ons op het Kamp er niet uit ziet. Ik snap dat qua camera’s wel, maar dacht dat alles gewoon Full HD was daar.
Ik weet dat Zwarte Tulp ooit in 4K is opgenomen en uitgezonden, maar ik weet niet of ze voor Originals ook betere kwaliteit aanbieden. Nou ja, gelukkig is het in betere kwaliteit.stormfly schreef op zondag 22 september 2024 @ 13:17:
[...]
Nou dat viel mij ook op. Alsof ze premium self created content beter weergeven.
ik kan op dit moment de NLziet app niet meer vinden in de AppStore op zowel iPhone als iPad. Meer mensen hier last van
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/E689IQ8oAkQ1GcydHPEAZG3J.jpg?f=user_large)
[ Voor 48% gewijzigd door Yucko op 22-09-2024 16:02 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Hier ook! Laten we het positief bekijken de nieuwe App gebouwd op pure gebruikers feedback zal vast v2 in de naam hebben. Ze hebben de oude app alvast weggehaaldYucko schreef op zondag 22 september 2024 @ 15:57:
ik kan op dit moment de NLziet app niet meer vinden in de AppStore op zowel iPhone als iPad. Meer mensen hier last van![]()
[Afbeelding]
#einderant: ze hebben nog nooit een onderwerp van een gebruikersvraag geïmplementeerd.
Ik had gisteren wel een update van de app op mijn Android tv. Moest zelfs opnieuw inloggen en de tv koppelen aan mijn account
Kun je ‘m nog wel opnieuw downloaden via de eerder “aangekochte” apps (als je ‘m ooit eerder via je account geïnstalleerd hebt)? Vaak werkt dat nog wel…Yucko schreef op zondag 22 september 2024 @ 15:57:
ik kan op dit moment de NLziet app niet meer vinden in de AppStore op zowel iPhone als iPad. Meer mensen hier last van![]()
[Afbeelding]
App Store -> Tik op je Account ID profile pic-> Apps -> zoek in je eigen (indien Family) Apps lijst
Op X heeft NLZIET eerder vandaag gereageerd op iemand die het daar meldde dat ze aan het uitzoeken zijn wat er misgegaan is.Yucko schreef op zondag 22 september 2024 @ 15:57:
ik kan op dit moment de NLziet app niet meer vinden in de AppStore op zowel iPhone als iPad. Meer mensen hier last van
Bij mij staat de NLZiet app nog wel gewoon in de AppStore van de AppleTV
:strip_exif()/f/image/9ZJEu9a2RuraCzpQaXjK9Lf7.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 80% gewijzigd door DON PAPA op 22-09-2024 23:34 ]
Momenteel met 6 verschillende apparaten (3 verschillende IPs) op t permium (2 apparaten max) aant kijken.
Als test overigens .. om te delen .. of toch t abbo te nemen met 3 streams
Iemand anders hier ervaring met meerdere apparaten tegelijkertijd dan toegestaan?
Zo te zien wordt het niet actief gecheckt? Of 1x per x-?-interval?
Edit: Toch besloten Extra te nemen en die te delen. (Bovenstaande test vroegtijdig gestopt)
Als test overigens .. om te delen .. of toch t abbo te nemen met 3 streams
Iemand anders hier ervaring met meerdere apparaten tegelijkertijd dan toegestaan?
Zo te zien wordt het niet actief gecheckt? Of 1x per x-?-interval?
Edit: Toch besloten Extra te nemen en die te delen. (Bovenstaande test vroegtijdig gestopt)
[ Voor 12% gewijzigd door sjhgvr op 23-09-2024 22:15 ]
Ik kijk nu toevallig op de laptop van m’n vrouw op Chrome, daar lijkt pip gewoon (of sinds kort?) in te zitten?stormfly schreef op donderdag 5 september 2024 @ 20:28:
Ik vroeg recent of de Picture in Picture feature voor MacBook/Wndows browsers al op korte termijn gelanceerd wordt. Antwoord: staat niet eens op de roadmap. Hoe moeilijk kan het toch zijn om zoiets simpels te activeren in een bestaand frontend, tenenkrommend.
JAHOEEEEE je hebt gelijk zelfs in MacOS Safari zit het nu ook. Dit wist ik nog niet, geweldig blij mee! Dank voor jouw reply op tweakers om mij te attenderen.CarpeVentum schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:39:
[...]
Ik kijk nu toevallig op de laptop van m’n vrouw op Chrome, daar lijkt pip gewoon (of sinds kort?) in te zitten?
[ Voor 9% gewijzigd door stormfly op 26-09-2024 07:01 ]
Nou poe hey ik wil niet cynisch zijn maar doen ze toch eens wat om je blij te maken. Wel fair als je ze dat dan ook even laat weten toch 🫢stormfly schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:50:
[...]
JAHOEEEEE je hebt gelijk zelfs in MacOS Safari zit het nu ook, geweldig blij mee! Dank voor de tag want ik was gestopt met wekelijks testen.
Ik ben heel blij zie de uitbundige JAHOEEEEE / JIPPIE. Bedoel jij dat ik NLziet moet bedanken? Dat heb ik inderdaad gedaan.CarpeVentum schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:11:
[...]
Nou poe hey ik wil niet cynisch zijn maar doen ze toch eens wat om je blij te maken. Wel fair als je ze dat dan ook even laat weten toch 🫢
Je hoeft helemaal niks natuurlijk, alleen omdat je zo stellig was dat ze nog nooit iets van gebruikersfeedback hebben gebouwd dacht ik ach, dat is dan t minstestormfly schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:21:
[...]
Ik ben heel blij zie de uitbundige JAHOEEEEE / JIPPIE. Bedoel jij dat ik NLziet moet bedanken? Dat heb ik inderdaad gedaan.
Helemaal eens en goed dat je het benoemd, dankbaarheid motiveert over het algemeen beter dan kritiek 👍CarpeVentum schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:39:
[...]
Je hoeft helemaal niks natuurlijk, alleen omdat je zo stellig was dat ze nog nooit iets van gebruikersfeedback hebben gebouwd dacht ik ach, dat is dan t minste
Vanmorgen lekker met PIP window en Tweakers ontbeten.
Tip: wij zijn nu op vakantie in Turkije en kan met mijn Odido Unlimited plus abonnement (via Tukey telecom) hier gewoon (zonder vpn) naar NLZiet kijken. Gister ruim 1,5 uur tv zitten kijken en geen enkele haperingen of storing gehad...
Het viel mij laatst in Denemarken op dat ik via mijn smartphone via 5G ook gewoon een NL IP had.DON PAPA schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 07:30:
Tip: wij zijn nu op vakantie in Turkije en kan met mijn Odido Unlimited plus abonnement (via Tukey telecom) hier gewoon (zonder vpn) naar NLZiet kijken. Gister ruim 1,5 uur tv zitten kijken en geen enkele haperingen of storing gehad...
NLZIET werkt hier prima op de nieuwste Apple TV . Iemand ook ervaring hoe het nu werkt op een Google 4k tv ? Ik lees in dit topic wisselende reacties. Ik wil voor de slaapkamer ook nog een extra streaming apparaat en om daar nu een 2e dure Apple TV voor te kopen vind ik eigenlijk iets te gek.
Ik vraag mij oa ook af of de match framerate bv goed werkt op de Google tv icm de NLZIET app. Op de Apple TV werkt dit goed.
Ik vraag mij oa ook af of de match framerate bv goed werkt op de Google tv icm de NLZIET app. Op de Apple TV werkt dit goed.
Als we we een film bewaren omdat we deze de volgende dag af willen kijken dan moeten we vaak weer opnieuw beginnen en kunnen we niet vooruit spoelen.Dat klopt toch niet?
Dit op een 2023 Sony miniled met google tv.
We hebben een premium abonnement maar kunnen nooit de reclames doorspoelen zoals destijds op onze Ziggo box. Ik begrijp niet hoe iedereen zo tevreden kan zijn met NLziet. Ik vind het zwaar ondermaats.
Veel films kun je überhaupt niet bewaren voor later en veel maar een een paar dagen of een week.
Dit op een 2023 Sony miniled met google tv.
We hebben een premium abonnement maar kunnen nooit de reclames doorspoelen zoals destijds op onze Ziggo box. Ik begrijp niet hoe iedereen zo tevreden kan zijn met NLziet. Ik vind het zwaar ondermaats.
Veel films kun je überhaupt niet bewaren voor later en veel maar een een paar dagen of een week.
WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh
Het niet mogen doorspoelen bij sommige films heeft met de rechten van de content te maken (dit telt ook voor de terug kijk periode van sommige films). Daarin tegen kan je bij Ziggo de opnames hooguit één jaar bewaren, en staan er op NLZiet vele series die jaren terug gaan (bijvoorbeeld: Flikken Maastricht). Gelukkig werkt het doorspoelen overgens op de AppleTV (die ik zelf gebruik) nog wel steeds bij NLZiet, ik krijg wel de melding in beeld dat doorspoelen niet mogelijk is bij deze zender of film, maar kan nog steeds gewoon met 1x, 2x, 3x of 4x doorspoelen (dat zal een bug in de software zijn).Aziona schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:36:
Als we we een film bewaren omdat we deze de volgende dag af willen kijken dan moeten we vaak weer opnieuw beginnen en kunnen we niet vooruit spoelen.Dat klopt toch niet?
[ Voor 10% gewijzigd door DON PAPA op 08-10-2024 11:52 ]
Zelfs met Android TV 12 werkt auto frame rate alleen als de app dit zelf ook ondersteunt. Tot nu toe geldt dat eigenlijk alleen voor Netflix en Kodi.pjdijkema schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 19:10:
Oh wacht ik lees veel positieve reacties over de Nokia 8000 en deze is nu te koop voor 45 euro.. ik denk dat dat mijn tweede wordt. Draait Android 12 met auto refresh framerate dus dat lijkt me een goede keuze.
Wel zou je het moeten kunnen regelen via alternatieve apps als tvQuickActions Pro en Refresh Rate. De eerste is betaald en de tweede staat niet meer in de Play Store, maar is nog wel te sideloaden.
@DON PAPAAziona schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:36:
Als ik een film live kijk, en deze de volgende dag wil afkijken kan ik 'm gewoon verder kijken (vanaf het punt waar ik was gebleven). Dus ook als ik al reclame heb gekeken. Zou misschien even melden bij NLZIET want dat lijkt me niet de bedoeling.
Dat weet ik. Maar werkt dit dan niet voor NLZiet? Op de Apple TV werkt het namelijk wel voor NLZIET. Scherm wordt even zwart en pakt dan de juiste refresh rate in NLZIET. De Apple TV staat ingesteld op 60hzZelfs met Android TV 12 werkt auto frame rate alleen als de app dit zelf ook ondersteunt. Tot nu toe geldt dat eigenlijk alleen voor Netflix en Kodi.
Ik heb zelf alleen ervaring met de app Refresh Rate. Daarmee kun je instellen dat NLZIET in 50 hz moet worden opgestart. Als het apparaat zelf op 60 hz staat ingesteld, wordt het scherm bij het openen van NLZIET inderdaad even zwart en schakelt naar 50 hz. Ik verwacht dat die andere app hetzelfde werkt.pjdijkema schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:34:
[...]
Dat weet ik. Maar werkt dit dan niet voor NLZiet? Op de Apple TV werkt het namelijk wel voor NLZIET. Scherm wordt even zwart en pakt dan de juiste refresh rate in NLZIET. De Apple TV staat ingesteld op 60hz
Zonder deze apps blijft de frame rate bij NLZIET gewoon hetzelfde als hoe het op het apparaat zelf staat ingesteld. Tenzij NLZIET inmiddels de automatische switch à la Netflix heeft ingebouwd in de Android TV-app. Maar volgens mij is daarvan nog geen sprake.
Bij Android TV moet er dus ondanks de aanpassingen in Android 12 ook nog steeds support op app-niveau zijn om het automatisch switchen goed te laten werken. En die support op app-niveau komt nog niet echt van de grond, waardoor je er in de praktijk weinig aan hebt. Het zou mooi zijn als Google dit nog eens zo weet aan te passen dat er geen aanpassingen op app-niveau meer nodig zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door TexMex op 08-10-2024 13:19 ]
Het is toch belachelijk dat ik dit zou moeten melden?CarpeVentum schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:07:
[...]
@DON PAPA
Zou misschien even melden bij NLZIET want dat lijkt me niet de bedoeling.
Wat kan mij het schelen dat ik een serie een jaar terug kan kijken. Ik wil alleen maar een programma van gisteren normaal terug kunnen kijken. Ik gebruik het nu een half jaar maar ik vind het gewoon ruk. Ik was vergeten een tv-box te bestellen bij mijn Delta abonnement en dacht dat NLziet een goed alternatief zou zijn: niet dus.
Gelukkig kijk ik weinig tv.
WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh
Ja prima, dan stop je er toch mee, niemand die het je verplicht of je opdringt. Maar ik vind het raar dat jij een andere ervaring hebt dan ik. De context is dan vaak de oorzaak: welke film keek je, op welk moment en op welk apparaat. Je keek de film live op NLZIET? Kwam deze bij je 'Verder kijken' te staan? Je zegt 'vaak weer opnieuw beginnen'. Is het altijd, of vaak? En kijk je op een andere manier (ander apparaat, uitgesteld, etc.) wat tot een andere 'verder kijken' ervaring leidt?Aziona schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:23:
[...]
Het is toch belachelijk dat ik dit zou moeten melden?
Wat kan mij het schelen dat ik een serie een jaar terug kan kijken. Ik wil alleen maar een programma van gisteren normaal terug kunnen kijken. Ik gebruik het nu een half jaar maar ik vind het gewoon ruk. Ik was vergeten een tv-box te bestellen bij mijn Delta abonnement en dacht dat NLziet een goed alternatief zou zijn: niet dus.
Wat mij betreft logische vragen omdat je een bericht plaatst op een forum. Ik zeg je alleen maar hoe het hoort te werken. Dat het dat niet doet in jouw situatie is dan jammer. Ja, je bent consument en betaalt voor een dienst en mag verwachten dat die goed werkt. Als het té 'belachelijk' of 'ruk' is allemaal dan heeft het niet echt zin om het gesprek aan te gaan en om inderdaad iets van energie te steken in een oplossing. Als je niet op constructieve reactie, meedenken of een oplossing zit te wachten, doe me dan een lol en doe het de volgende keer op de post zonder geadresseerde...
excuses voor mijn vervelende reactie.
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Ik vind de hele NLziet beleving gewoon super-frustrerend.
Zet je een programma op “Later kijken”: kan het niet of is ie na een paar dagen weer verdwenen.
Het is gewoon absoluut geen alternatief voor de Ziggo-app en ga ook zeker op zoek naar een beter alternatief als het abonnement voorbij is. (Heb nu Delta ipv Ziggo)
Welk programma zet je bij Kijk later? Films van de commerciëlen mag je maar 7 dagen terugkijken. Op welk apparaat kijk je?Aziona schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:59:
[...]
excuses voor mijn vervelende reactie.
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Ik vind de hele NLziet beleving gewoon super-frustrerend.
Zet je een programma op “Later kijken”: kan het niet of is ie na een paar dagen weer verdwenen.
Het is gewoon absoluut geen alternatief voor de Ziggo-app en ga ook zeker op zoek naar een beter alternatief als het abonnement voorbij is. (Heb nu Delta ipv Ziggo)

Dubbel
[ Voor 99% gewijzigd door Aziona op 08-10-2024 14:10 ]
Sony miniled, dit jaar aangeschaft tezamen met Delta en NLziet abonnement.CarpeVentum schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:01:
[...]
Welk programma zet je bij Kijk later? Films van de commerciëlen mag je maar 7 dagen terugkijken. Op welk apparaat kijk je?![]()
Waarom kan NLziet niet hetzelfde functioneren als bijv. Ziggo? Zoveel verschilt de prijs niet en ze hoeven geen kabelnetwerk te onderhouden.
Je begrijpt dat ik er nog steeds niet heel veel mee kan, omdat je weinig vertelt over welke film je keek en wanneer je die hebt toegevoegd aan de kijk later lijst. NLZIET zou je moeten melden als de beschikbaarheid van een film (bijna) verloopt, zie label:Aziona schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:14:
[...]
Sony miniled, dit jaar aangeschaft tezamen met Delta en NLziet abonnement.
Waarom kan NLziet niet hetzelfde functioneren als bijv. Ziggo? Zoveel verschilt de prijs niet en ze hoeven geen kabelnetwerk te onderhouden.
/f/image/9QCmfW2rLAlGybLKlOdWjY8u.png?f=fotoalbum_large)
En tov Ziggo: ook daar kun je films niet langer dan een week terugkijken. Sterker, daar kun je bijna niks langer dan een week terugkijken.
Als je er echt iets mee wil doen zou ik het bij NLZIET melden. Al ben ik er zelf niet uit wat je precies hebt gedaan en of je dan wel kunt verwachten dat je iets verder kunt kijken. Dus nogmaals hoe het zou moeten werken: ik kijk een film live. Ik stop halverwege. Morgen kijk ik de film af vanaf het punt waar ik gebleven was. De film staat namelijk bij 'Verder kijken' en hervat waar ik was gebleven. Zie bijv. Joker in bovenstaande afbeelding.
Als dat niet zo is en je wilt er iets mee kun je het t best bij NLZIET melden.
Ik ben geen fan van Ziggo maar dit is niet waar. Met een druk op de knop kun je alles opnemen wat je wilt en alles zonder reclame doorspoelen, een jaar lang. Een verademing ten opzichte van NLziet.CarpeVentum schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:28:
[...]
user_large",,"1"][Afbeelding][/URL]
En tov Ziggo: ook daar kun je films niet langer dan een week terugkijken. Sterker, daar kun je bijna niks langer dan een week terugkijken.
Zit nu onder de Egyptische zon en even geen voorbeelden van NLziet.
Ah, opnemen en mediaboxen. Die was ik inmiddels alweer even vergeten, het spijt me. Ik ben juist blij dat ik overal internet kan afnemen zonder dat ik betaal voor dure content licenties van kabelaars. Ziggo koopt zo'n beetje al het voetbal op; als ik bij Ziggo internet afneem betaal ik mee aan die contentlicenties, zelfs als ik géén tv abonnement afsluit. Het goedkoopste abonnement met opnemen kost (zonder kortingen want daar wordt zoveel mee gestunteld) 63 euro per maand. Dan doe ik liever los internet en los NLZIET. Maar als je opnemen mist, ok. Ikzelf heb niet zoveel met uitzendschema's en lineaire tv.Aziona schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:20:
[...]
Ik ben geen fan van Ziggo maar dit is niet waar. Met een druk op de knop kun je alles opnemen wat je wilt en alles zonder reclame doorspoelen, een jaar lang. Een verademing ten opzichte van NLziet.
Zit nu onder de Egyptische zon en even geen voorbeelden van NLziet.
Ik vind het juist prettig dat ik niet hoef op te nemen maar gewoon bijna alles on demand zonder reclame kan terugkijken. Maar als je vooral films op de commerciële zenders kijkt gaat die vlag niet op, maar dan is NLZIET sowieso niet de dienst met de beste content lijkt me; dan ben je beter af bij Prime, Netflix, Max, Skyshowtime of hoe heten ze allemaal
Ik heb vaak dat er van een favoriete serie al enkele weken een nieuw seizoen is begonnen zonder dat ik het weet. Met NLziet kan ik die probleemloos terugkijken en meestal ook nog de komende uitzendingen vooruitkijken, dat gaat niet met Ziggo als je niet van tevoren hebt ingesteld dat je het wilt opnemen.Aziona schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:20:
[...]
Met een druk op de knop kun je alles opnemen wat je wilt en alles zonder reclame doorspoelen, een jaar lang. Een verademing ten opzichte van NLziet.
Ik heb trouwens ook Ziggo, maar enkele jaren geleden het TV-abonnement opgezegd en sindsdien alleen internet.
De laatste tijd kijk ik graag naar wat "duistere" politie/detective series (Shetland, Unforgotten, enz.). Dan is het inderdaad zeer prettig dat je alle seizoenen kunt kijken en bij het verschijnen van een nieuw seizoen weer verder kunt zonder je zorgen te maken of je het wel hebt opgenomen.easyriider schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:06:
[...]
Ik heb vaak dat er van een favoriete serie al enkele weken een nieuw seizoen is begonnen zonder dat ik het weet. Met NLziet kan ik die probleemloos terugkijken en meestal ook nog de komende uitzendingen vooruitkijken, dat gaat niet met Ziggo als je niet van tevoren hebt ingesteld dat je het wilt opnemen.
Bij veel andere programma's is het prettig dat de on demand versie (meestal binnen een uur na uitzending beschikbaar) al zonder reclameblokken is. "Tot straks na de reclame. Welkom terug" direct achter elkaar.
Andersom vind ik het meest irritante: je kunt geen (of geen fatsoenlijk) TV-abonnement krijgen zonder verplicht internet abonnement bij hetzelfde bedrijf. Eigenlijk blijven alleen NLZIET, Canal Digitaal (RTL-zenders kun je niet opnemen) en Ziggo (twee vage abonnementen schijnen zonder internet beschikbaar te zijn) over.Ik heb trouwens ook Ziggo, maar enkele jaren geleden het TV-abonnement opgezegd en sindsdien alleen internet.
Kun je je abonnement niet upgraden, dus inclusief TV? Meestal vinden ze het geen bezwaar als je meer wilt gaan betalen. Vaak is er (zeker telefonisch) wel wat te regelen!Aziona schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:23:
[...]
Het is toch belachelijk dat ik dit zou moeten melden?
Ongetwijfeld maar NLziet leek me wel wat, aangezien dat ook een app is naam ik aan dat de functionaliteit hetzelfde zou zijn als de Ziggo app (dus zonder gebruik te maken van de box): niet dus.Martinique schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:47:
[...]
Kun je je abonnement niet upgraden, dus inclusief TV? Meestal vinden ze het geen bezwaar als je meer wilt gaan betalen. Vaak is er (zeker telefonisch) wel wat te regelen!
Ik begrijp er gewoon geen snars van dat iedereen hier zo positief is. Met uitzondering van wat tv-series is het gewoon het pre-vhs tijdperk. Met vhs kon je tenslotte nog doorspoelen als je iets had opgenomen. Als je met NLziet kiest voor later kijken, kan dat zelfs niet eens. Het is ook niet voor niets dat ze op de site niets zeggen over de functies die ze bieden: die zijn er namelijk niet. Ik voel me gewoon belazerd.
Ik dacht eerst dat het kwam omdat ik geen premium had genomen maar nadat ik dat erbij had genomen maakte het geen enkel verschil. Extra biedt ook alleen maar extra kanalen: nog meer programma’s die je niet kunt terugkijken, of niet door kunt spoelen als je wel kunt terugkijken ( en dan nog max een week).
Blijkbaar werkt het alleen comfortabel met Apple tv en dat is meer een “bug dan een feature” begrijp ik uit eerdere posts.
[ Voor 12% gewijzigd door Aziona op 08-10-2024 21:59 ]
Ik kan een heel verhaal afsteken waarom ik wel blij ben met NLZIET in combinatie met Delta internet maar ik ga het niet doen. Je mening over NLZIET is duidelijk en ik heb geen behoefte om die nog te beïnvloeden. Zoals hierboven ook al gezegd dwingt niemand je om NLZIET nog langer te gebruiken, “beter ten halve gekeerd…”Aziona schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 21:54:
[...]
Ongetwijfeld maar NLziet leek me wel wat, aangezien dat ook een app is naam ik aan dat de functionaliteit hetzelfde zou zijn als de Ziggo app (dus zonder gebruik te maken van de box): niet dus.
Ik begrijp er gewoon geen snars van dat iedereen hier zo positief is. Met uitzondering van wat tv-series is het gewoon het pre-vhs tijdperk. Met vhs kon je tenslotte nog doorspoelen als je iets had opgenomen. Als je met NLziet kiest voor later kijken, kan dat zelfs niet eens. Het is ook niet voor niets dat ze op de site niets zeggen over de functies die ze bieden: die zijn er namelijk niet. Ik voel me gewoon belazerd.
Ik dacht eerst dat het kwam omdat ik geen premium had genomen maar nadat ik dat erbij had genomen maakte het geen enkel verschil. Extra biedt ook alleen maar extra kanalen: nog meer programma’s die je niet kunt terugkijken, of niet door kunt spoelen als je wel kunt terugkijken ( en dan nog max een week).
Blijkbaar werkt het alleen comfortabel met Apple tv en dat is meer een “bug dan een feature” begrijp ik uit eerdere posts.
Mijn eerdere post was vooral bedoeld om mee te denken over een alternatief, het scheelt je misschien weer wat frustraties!
De Ziggo app ken ik niet maar Ziggo en NLZIET vergelijken vind ik persoonlijk ook een beetje een appels/peren discussie…
Belazerd? Je kan NLZiet 14 dagen gratis uitproberen, blijkt in die 14 dagen dat NLZiet niks voor je is (om wat voor reden dan ook), dan stop je het abonnement toch gewoon.Aziona schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 21:54:
[...]
Het is ook niet voor niets dat ze op de site niets zeggen over de functies die ze bieden: die zijn er namelijk niet. Ik voel me gewoon belazerd.
De grootste voordelen voor mij bij NLZiet zijn, niet meer hoeven nadenken welk programma ik ga opnemen. Dat bij terug kijken in de meeste gevallen de reclame blokken verwijderd zijn. Dat je op het Home scherm meteen ziet of er nieuwe afleveringen zijn van de series waar je naar kijkt. Dat je in sommige gevallen het hele seizoen meteen vooruit kan kijken.
En films kijken doe ik veel liever via Netflix, HBO Max, Prime, dus het probleem wat jij ondervind met de films kijken op rtl ervaar ik sowieso al niet. En vergeet trouwens niet, dat je bij Ziggo nu ook al een minuut niet-doorspoelbare reclame te zien kunt krijgen op RTL-zenders 😉
[ Voor 22% gewijzigd door DON PAPA op 08-10-2024 23:06 ]
Ik ken de Ziggo app niet qua functionaliteit, maar NLZIET is een ander concept dan de meeste tv-aanbieders.Aziona schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 21:54:
Ongetwijfeld maar NLziet leek me wel wat, aangezien dat ook een app is naam ik aan dat de functionaliteit hetzelfde zou zijn als de Ziggo app (dus zonder gebruik te maken van de box): niet dus.
Overal heb je tegenwoordig dat je live tv kunt kijken en zeven dagen terug kunt kijken.
Bij vrijwel alle tv-aanbieders moet je programma's die je langer terug wilt kijken opnemen. Dat laatste kan niet bij NLZIET, maar daarentegen heb je wel een enorm archief van Video On Demand programma's; het aanbod van NPO Plus, RTL XL en Kijk gecombineerd.
Deze VOD-versies zijn meestal binnen een uur na het live uitzenden beschikbaar en worden geruisloos op de plaats van de versies van terugkijken gezet. De VOD-versies hebben geen reclameblokken. Bij programma's die je kunt vooruitkijken heb je eerder de beschikking over de versie zonder reclame.
Er zijn helaas wat uitzonderingen die te maken hebben met licenties. Films zijn meestal niet lang beschikbaar en wat zenders (BBC) en sommige programma's zijn korter beschikbaar (soms alleen dezelfde dag).
"Mijn Series" is een lijstje favorieten; geen opnames. "Kijk Later" is een lijstje bookmarks; geen opnames.
"Doorspoelen" zou gewoon moeten werken. Alleen met films (en dan meestal van andere zenders dan NPO) heeft de zender vaak een licentie waarbij de reclameblokken niet overgeslagen mogen worden en dus kun je niet later dan het begin starten. Doorgaan waar je bent gebleven zou moeten werken. Er kan echter altijd iets fout gaan, bijvoorbeeld met het bijhouden waar je bent in een programma. In zo'n geval is je aangeraden contact op te nemen met NLZIET zodat ze kunnen kijken wat er in jouw geval fout gaat.Ik begrijp er gewoon geen snars van dat iedereen hier zo positief is. Met uitzondering van wat tv-series is het gewoon het pre-vhs tijdperk. Met vhs kon je tenslotte nog doorspoelen als je iets had opgenomen. Als je met NLziet kiest voor later kijken, kan dat zelfs niet eens.
Helaas kies je niet daarvoor en ga je alleen los op een forum.
In feite een tegenstelling: je zegt dat ze niets zeggen over functionaliteit, maar toch voel je je belazerd (wat dus zou betekenen dat de beloofde functionaliteiten niet geboden worden).Het is ook niet voor niets dat ze op de site niets zeggen over de functies die ze bieden: die zijn er namelijk niet. Ik voel me gewoon belazerd.
Wederom aannames van jezelf gebaseerd op niets. Er zit een verschil in de prijs tussen premium en basis. Dat verschil wordt gecompenseerd doordat je op RTL en Kijk programma's reclame te zien krijgt. Dit staat op de home page al uitgelegd in de blokken met de verschillende abonnementen.Ik dacht eerst dat het kwam omdat ik geen premium had genomen maar nadat ik dat erbij had genomen maakte het geen enkel verschil.
Het werkt meestal prima op allerlei platformen. Meestal kijk ik via de LG app en soms op iOS. Als er issues zijn neem ik meestal op X contact op NLZIET en vaak wordt dat opgelost. Soms blijkt er foutieve informatie aangeleverd te worden door de zenders, soms zijn er bugs die ze vanuit hun server kunnen herstellen.Blijkbaar werkt het alleen comfortabel met Apple tv en dat is meer een “bug dan een feature” begrijp ik uit eerdere posts.
Overigens heb je 14 dagen om het gratis te testen en zit je daarna alleen aan een maandelijks opzegbaar abonnement vast. Dus zelfs als je langer dan die 14 dagen aan het proberen bent zou het je maar 7,95 of 9.95 gekost hebben. Dat lijken mij nou geen bedragen waar je wakker van ligt.
Wij kijken niet veel lineaire TV en zijn tevreden met NLZiet. De bediening via de AppleTV is gemakkelijk en snel. Het scheelt ons weer een extra TV-ontvanger van de provider, aangezien wij alles via de AppleTV doen.
Opnemen kan natuurlijk niet, maar wij hebben dit zelf nog niet gemist aangezien je heel veel programma’s gemakkelijk (zonder reclameblokken) terug kunt kijken.
Kan er nog wat verbeterd worden? Uiteraard. Van mij mag de beeldkwaliteit wel verhoogd worden en ook zou ik graag Dolby audio horen in plaats van Stereo.
Iedereen kan zelf bepalen of NLZiet iets voor hem/haar is. Je kunt het tenslotte 14 dagen gratis uitproberen.
Opnemen kan natuurlijk niet, maar wij hebben dit zelf nog niet gemist aangezien je heel veel programma’s gemakkelijk (zonder reclameblokken) terug kunt kijken.
Kan er nog wat verbeterd worden? Uiteraard. Van mij mag de beeldkwaliteit wel verhoogd worden en ook zou ik graag Dolby audio horen in plaats van Stereo.
Iedereen kan zelf bepalen of NLZiet iets voor hem/haar is. Je kunt het tenslotte 14 dagen gratis uitproberen.
Ik gebruik nu een tijdje NLziet en heb geen TV abonnement meer. Over het algemeen dik tevreden.
Waar ik me wel aan stoor is dat als ik (app op LG tv) naar andere dagen scroll in de TV gids, hij de dag vanaf 00:00 pakt en ik dus helemaal naar beneden moet scrollen om rond primetime uit te komen. Op mijn telefoon doet hij dit overigens niet, dus zal in de LG app zitten
Waar ik me wel aan stoor is dat als ik (app op LG tv) naar andere dagen scroll in de TV gids, hij de dag vanaf 00:00 pakt en ik dus helemaal naar beneden moet scrollen om rond primetime uit te komen. Op mijn telefoon doet hij dit overigens niet, dus zal in de LG app zitten
Dat denk ik ook, want op mijn Sony TV met NLZiet app gaat hij wel meteen naar prime time. Je zou een melding kunnen doen bij NLZiet, zodat ze dit kunnen oplossen voor de LG appSjurm schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:37:
Op mijn telefoon doet hij dit overigens niet, dus zal in de LG app zitten
Gisteren weer twee frusti-momentjes met NLZiet
. Tijdens live televisie kijken wilde ik terugspoelen en was de UI in beeld. Dus ik druk op LINKS, terwijl op dat moment net de UI verdween.
Programmavoortgang. Het irritante was dat het programma al circa 25 minuten af was en de VOD nog niet beschikbaar was. Wel de versie met reclame, maar daarin kon ik niet doorspoelen tot het moment waar we waren gebleven.
En de nieuwe ontdekfunctionaliteit ziet er mooi uit. Maar deze ervaring wordt compleet gebroken door (IMHO) bugs in de client. Als ik namelijk door documentaires heen blader, bijvoorbeeld 2Doc, dan zie ik alleen maar programmatitels. Om te kijken of een documentaire mij dan aanspreekt moet ik een aflevering openen. Maar als ik een aflevering open en terug ga naar de lijst van afleveringen wordt mijn cursor in de lijst gereset naar boven
. Ik moet dan zelf onthouden waar ik was gebleven
.
Daar komt dan nog bij dat de paginering in de 'oneindige' scrollende lijst niet altijd (correct) werkt. Daardoor moet ik dan soms weer terug naar boven scrollen om weer terug naar onderen te scrollen om alle resultaten te zien.
Die combinatie zorgt ervoor dat ik niet snel van deze functie gebruik zou maken. En dat is jammer, want de functie werd wel met enige bombarie (splash screen) aangekondigd.

En de nieuwe ontdekfunctionaliteit ziet er mooi uit. Maar deze ervaring wordt compleet gebroken door (IMHO) bugs in de client. Als ik namelijk door documentaires heen blader, bijvoorbeeld 2Doc, dan zie ik alleen maar programmatitels. Om te kijken of een documentaire mij dan aanspreekt moet ik een aflevering openen. Maar als ik een aflevering open en terug ga naar de lijst van afleveringen wordt mijn cursor in de lijst gereset naar boven

Daar komt dan nog bij dat de paginering in de 'oneindige' scrollende lijst niet altijd (correct) werkt. Daardoor moet ik dan soms weer terug naar boven scrollen om weer terug naar onderen te scrollen om alle resultaten te zien.
Die combinatie zorgt ervoor dat ik niet snel van deze functie gebruik zou maken. En dat is jammer, want de functie werd wel met enige bombarie (splash screen) aangekondigd.
@TexMex ik heb de Nokia 8000 inmiddels binnen, staat ingesteld op 60hz maar zo te zien werkt de automatische framerate aanpassing prima op NLZIET. Ik ben daar erg gevoelig voor dus als het niet goed zou werken was het me zeker opgevallen. Erg tevreden voorlopig met het kastje. Doet nauwelijks onder voor onze Apple TV 2022 in de woonkamer, en werkt ook redelijk vlot. Fijne afstandsbediening ook. Voor 45 euro een koopje. HBO en prime werken ook lekker vlot. Netflix zal het vast ook prima doen maar dat heb ik even niet.
[ Voor 14% gewijzigd door pjdijkema op 09-10-2024 22:37 ]
In Nederland en Europa werken we met 50Hz of met 100Hz https://www.audiomixonlin...et-mijn-televisie-hebben/pjdijkema schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 22:31:
@TexMex ik heb de Nokia 8000 inmiddels binnen, staat ingesteld op 60hz maar zo te zien werkt de automatische framerate aanpassing prima op NLZIET. Ik ben daar erg gevoelig voor dus als het niet goed zou werken was het me zeker opgevallen. Erg tevreden voorlopig met het kastje. Doet nauwelijks onder voor onze Apple TV 2022 in de woonkamer, en werkt ook redelijk vlot. Fijne afstandsbediening ook. Voor 45 euro een koopje. HBO en prime werken ook lekker vlot. Netflix zal het vast ook prima doen maar dat heb ik even niet.
Ik zou het dus op 50Hz instellen en de auto framerate doet dan zijn werk op bijv. 60Hz.
Ik vind het verschrikkelijk irritant als mijn beeld schokt of stottert bij het links naar rechts of van boven naar beneden. Helaas is het content verschillend wereldwijd maar als je gewoon tv kijkt in Nederland is 50Hz gewoon de juiste en enige keuze. Ga je series en films afspelen afkomstig uit de USA heb je dus 60Hz nodig om dit vloeiend te laten verlopen en een aantal zitten zelfs op 24Hz.
NLZIET dus strak op 50Hz zoals het behoord te zijn.
Ik snap het niet als ik elke keer iemand ziet schrijven het in Europa op 60Hz in te stellen terwijl ik letterlijk een klap voor mijn kop kreeg als ik dat als antwoord gaf.
OK ben mijn ei weer kwijt, of wordt misschien wel te oud voor al deze zaken.
Op mijn Apple TV werkt YouTube niet lekker als ik alles instel op 50hz. Dat is de reden dat ik 60hz kies.
Dat zou gek zijn. Heb je al eens naar voetbal of tennis gekeken? Dan valt het waarschijnlijk beter op. Je kunt het waarschijnlijk wel testen met de afstandsbediening van je tv (tools of info of iets dergelijks om de frame rate te checken). Het is toch echt zo dat Android TV 12 auto frame rate mogelijk maakt als de app het zelf ook ondersteunt. En daar zijn er helaas nog niet veel van.pjdijkema schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 22:31:
Tenzij Nokia zelf een eigen functie aan het OS heeft toegevoegd (of NLZIET de functie nu op app-niveau ondersteunt), maar dat is mij niet bekend. Wellicht weet @hardware-lover meer...
@TexMex, nee, Nokia (Streamview), heeft geen update uitgebracht waardoor Auto framerate bij iedere app zou werken. De ondersteuning daardoor moet nog steeds uit de app zelf komen, zoals Netflix bijv. wel doet.
@pjdijkema kan het eenvoudig controleren door de debug overlay te activeren op de Nokia, dan is het direct zichtbaar waarop het media wordt afgespeeld en waarop de box zelf staat ingesteld.
Maar....., gebruik je de Nvidia Shield Refresh Rate app, dan is NLZiet wel bij starten op 50Hz te zetten, en bij verlaten weer automatisch terug naar de systeem standaard. Heb het niet met een 8000 geprobeerd, maar met Android TV V12 zou dat prima moeten kunnen werken.
@pjdijkema kan het eenvoudig controleren door de debug overlay te activeren op de Nokia, dan is het direct zichtbaar waarop het media wordt afgespeeld en waarop de box zelf staat ingesteld.
Maar....., gebruik je de Nvidia Shield Refresh Rate app, dan is NLZiet wel bij starten op 50Hz te zetten, en bij verlaten weer automatisch terug naar de systeem standaard. Heb het niet met een 8000 geprobeerd, maar met Android TV V12 zou dat prima moeten kunnen werken.
Testing, one, two ...
@hardwarelover ja je hebt toch gelijk.. met voetbal is het duidelijk te zien, als ik de Nokia op 50 zet is het duidelijk vloeiender.. op de Apple TV beneden die ook op 60hz staat werkt het wel goed op NLZIET .. je ziet het beeld eerst ook even zwart worden.
@pjdijkema, ik was er al een beetje bang voor 🥲
Maar voor apps met een vaste refreshrate (zoals o.a. NLZiet dat heeft, en (vrijwel) alle NL apps eigenlijk), is er dus een oplossing via die Nvidia Shield Refreshrate app, dat werkt prima verder.
Maar wellicht is het voor jou (en anderen), ook acceptabel zoals het nu gaat. Dat geldt niet voor mijzelf, maar dat zegt verder weinig 😉
Maar voor apps met een vaste refreshrate (zoals o.a. NLZiet dat heeft, en (vrijwel) alle NL apps eigenlijk), is er dus een oplossing via die Nvidia Shield Refreshrate app, dat werkt prima verder.
Maar wellicht is het voor jou (en anderen), ook acceptabel zoals het nu gaat. Dat geldt niet voor mijzelf, maar dat zegt verder weinig 😉
Testing, one, two ...
@hardwarelover alleen die refresh rate app staat niet in de playstore, of kun je die sideloaden?
Voor mij is het voornamelijk op de Apple TV belangrijk, daar kijken we verreweg het meeste op en dat werkt de match framerate gelukkig wel met NLZIET. Ik zet de Apple TV expres op 59,997hz omdat de meeste films op hbo en Amazon prime afspelen op 23,976 en door de ratio van 2,5 werkt dat sowieso vloeiend. En YouTube speelt ook native vaak op deze framerate.
Achteraf misschien beter een tweede Apple TV kunnen kopen, aan de andere kant het is maar de slaapkamer.
Voor mij is het voornamelijk op de Apple TV belangrijk, daar kijken we verreweg het meeste op en dat werkt de match framerate gelukkig wel met NLZIET. Ik zet de Apple TV expres op 59,997hz omdat de meeste films op hbo en Amazon prime afspelen op 23,976 en door de ratio van 2,5 werkt dat sowieso vloeiend. En YouTube speelt ook native vaak op deze framerate.
Achteraf misschien beter een tweede Apple TV kunnen kopen, aan de andere kant het is maar de slaapkamer.
@pjdijkema Je kunt hem inderdaad sideloaden: TexMex in "[Ervaringen / Discussie] NLZIET". De app is oorspronkelijk voor de Nvidia Shield bedoeld en daardoor werkt niet alle functionaliteit. Maar het kiezen van een vaste frame rate per app werkt in ieder geval wel.
@hardware-lover en @TexMex hoe kan het eigenlijk dat het op de Apple TV wel werkt? Forceert de Appletv dit? Of ondersteunt NLZIET het wel voor tvOS?
[ Voor 4% gewijzigd door pjdijkema op 11-10-2024 21:51 ]
@pjdijkema Hier staat het verschil aardig uitgelegd:
Apple TV's frame rate matching is so successful and smooth because it is a system-level feature that is opt-out for apps, meaning that all video apps that use Apple's default tvOS video player support frame rate matching without modification. Only apps that use a custom video player need to manually implement Apple's API.
Google does not have the same tight control over the video pipeline in Android TV apps so it has chosen an opt-in system for frame rate matching. Unfortunately, this means that for the feature to work each app developer must manually implement the Android frame rate API (developer documentation here).
@TexMex thx voor de verduidelijking 😊
In de NLZIET app zit ook terugkijken verwerkt. Bij Kijk en RTL XL werkt de match frame goed, alleen bij npo plus is dit niet het geval. Kan ik dan concluderen dat npo plus geen gebruik maakt van de default tvOS mediaplayer en Kijk en RTL XL wel?
Als ik npo live kijk of kies vanaf begin werkt de match framerate wel goed.
In de NLZIET app zit ook terugkijken verwerkt. Bij Kijk en RTL XL werkt de match frame goed, alleen bij npo plus is dit niet het geval. Kan ik dan concluderen dat npo plus geen gebruik maakt van de default tvOS mediaplayer en Kijk en RTL XL wel?
Als ik npo live kijk of kies vanaf begin werkt de match framerate wel goed.
[ Voor 11% gewijzigd door pjdijkema op 13-10-2024 00:24 ]
@pjdijkema Met NLZIET op de Apple TV bedoel je? Geen idee. Het zou me logisch lijken dat voor de gehele app dezelfde mediaplayer wordt gebruikt, maar geen idee waarom het dan bij terugkijken van NPO-content niet werkt