Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-05 20:33
In tegenstelling tot gisteren is de NPO 1 stream goed te doen, geen stotters gezien nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:36

GerkeP

Vragen mag altijd........

Jef61 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 18:51:
[...]

Dat is natuurlijk heel vervelend maar om nou te roepen dat het 'prutswerk' is vind ik ook weer zoiets. Als NLZiet echt een storing zou hebben zou er een flinke piek bij allestoringen.nl te zien zijn. En waarom kan ik wel vrijwel probleemloos kijken?
https://help.nlziet.nl/hc...Lziet-werkt-niet-op-de-PC

Ik zal eens gaan lezen en kijken wat ik kan oplossen.
Vanmorgen werkte alles nog en ineens is er voetbal en werkt het niet meer.

Cookies en trackers................................
Volgens mij betaal ik al behoorlijk om abonnee te zijn

[ Voor 8% gewijzigd door GerkeP op 06-07-2024 18:56 ]

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-05 23:01
Heb je een AdGuard / PiHole oid in je netwerk? Zo ja; dan zou ik die eens uitzetten. Ik krijg die melding ook soms in een browser, maar niet als ik AdGuard tijdelijk uit zet. Gaat niet helemaal lekker met een blocklist, nog geen energie in gestoken om verder te troubleshooten.

Edit, oh dat stond dus ook al in die help link… :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Martinique op 06-07-2024 19:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Martinique schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 19:00:
[...]

Heb je een AdGuard / PiHole oid in je netwerk? Zo ja; dan zou ik die eens uitzetten. Ik krijg die melding ook soms in een browser, maar niet als ik AdGuard tijdelijk uit zet. Gaat niet helemaal lekker met een blocklist, nog geen energie in gestoken om verder te troubleshooten.

Edit, oh dat stond dus ook al in die help link… :*)
Ja, pi-hole.
Heb nu cookies en trackers moeten whitelisten voor NLZiet.
Dus maar een melding ingeschoten bij ACM, want ik betaal voor een abonnement en heb het recht om die rotzooi te weigeren.

GerkeP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:05
GerkeP schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 19:04:
[...]

Ja, pi-hole.
Dus maar een melding ingeschoten bij ACM, want ik betaal voor een abonnement en heb het recht om die rotzooi te weigeren.
Ah, was dus toch je eigen schuld, tuurlijk heb je recht om te blokkeren maar je moet er dan wel rekening mee houden dat er soms iets niet goed werkt. Ik heb zelf ook een PiHole en bij problemen zet ik als eerste dat ding even uit om te testen. Daarna kun je uitzoeken wat je moet whitelisten.

| Energie 2025 | Bitcoin / Ethereum |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Jef61 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 19:06:
[...]

Ah, was dus toch je eigen schuld, tuurlijk heb je recht om te blokkeren maar je moet er dan wel rekening mee houden dat er soms iets niet goed werkt. Ik heb zelf ook een PiHole en bij problemen zet ik als eerste dat ding even uit om te testen. Daarna kun je uitzoeken wat je moet whitelisten.
Ik had Pi-Hole al uitgezet, maar heb daarnaast ook wat secure DNS servers, waar ik nu dus aanpassing heb moeten maken.
Is gewoon prutswerk, onnodige ballast, als ze dat willen kunnen ze dat zelf maken/gebruiken zonder de truckendoos van een datagraaier te gebruiken. En ja ik snap best wel dat ze zaken nodig hebben voor statistieken, maar ik betaal al genoeg, dus mij privacy mogen ze vanaf blijven

[ Voor 7% gewijzigd door GerkeP op 06-07-2024 19:13 ]

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jef61
GerkeP schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 19:09:
[...]
dus mij privacy mogen ze vanaf blijven
Ik snap wat je bedoelt maar het is beter voor jezelf om je daar wat minder druk om te maken. Ik heb dat ook min of meer opgegeven, je gaat dat toch niet winnen, tenzij je in een hutje op de hei gaat wonen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-05 16:19
ericafterdark schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:45:
Zucht. Daar was de eerste hapering weer. Ik vrees voor vanavond.
Ik quote mezelf even. Want op die ene hapering na verloopt de stream van voetbalwedstrijd Engeland - Zwitserland vlekkeloos. Dus niks aan de hand.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jigalvh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-05 22:08
GerkeP schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 19:04:
[...]

Ja, pi-hole.
Het gaat voor zover ik heb gelezen om twee domeinen voor cookies:
  • cookiepro.com (nu onderdeel van onetrust.com) is een cookie manager; je kunt hier voorkeuren opgeven wat je wel/niet toestaat. Het klinkt paradoxaal, maar volgens AVG/GDPR is het toegestaan om in een cookie bij te houden dat je geen cookies wilt hebben.
  • bitmovin.com is de HTML player die gebruikt wordt. Het is niet onwaarschijnlijk dat voor het functioneren van de player cookies nodig zijn.
In de beide gevallen zal de grondslag zijn dat voor het leveren van de dienst deze cookies noodzakelijk zijn (net zoals bij een webshop een cookie voor het "winkelwagentje" nodig kan zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Alleen voor een pc dus.
Voor Google TV en de Samsung app zijn die niet nodig, daar werkt het gewoon.
Dus ik vind dat geen valide verklaring 😉

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:03
Nederland Turkije heb ik zonder problemen kunnen kijken op 3 keer een kleine hik in de audio na maar dat kan ook aan mijn kant liggen. Gekeken op een Google Chromecast TV HD.

[ Voor 12% gewijzigd door ratzz op 07-07-2024 10:10 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
ratzz schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:11:
Nederland Turkije heb ik zonder problemen kunnen kijken op 3 keer een kleine hik in de audio na maar dat kan ook aan mijn kant liggen.
Ja, hier ook. Apple TV met de NLZIET app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
GerkeP schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 19:09:
[...]

Ik had Pi-Hole al uitgezet, maar heb daarnaast ook wat secure DNS servers, waar ik nu dus aanpassing heb moeten maken.
Is gewoon prutswerk, onnodige ballast, als ze dat willen kunnen ze dat zelf maken/gebruiken zonder de truckendoos van een datagraaier te gebruiken. En ja ik snap best wel dat ze zaken nodig hebben voor statistieken, maar ik betaal al genoeg, dus mij privacy mogen ze vanaf blijven
Opmerkelijk eigenlijk want ik heb NextDNS in gebruik en filter ook stevig. Hier geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hier gisteravond geen enkel probleem, zowel bij het laatste stuk van Engeland - Zwitserland als de wedstrijd van Oranje. Wij kijken via een AppleTV 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:15
Leuk dat we hier steeds vaker melding doen van dagen zonder problemen. Voor hoeveel % van de userbase zou het probleemloos werken?

Zo’n forum kan nog weleens vertekenen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:12
Ik kan het bijna iedere dag plaatsen als dat gewenst is... >:)
Maar wij kijken zo goed als nooit live.
En kijken geen voetbal, hooguit als mijn dochter er is die kijkt dan op de tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:45
Bij mij draait het, over het algemeen, probleemloos. Wat ik echter wel merk is dat ik af en toe mijn Apple TV moet herstarten omdat de NLZiet app bij het starten van een programma blijft hangen. Ik kan dan de hele interface gebruiken, maar als ik een programma start ga ik dan vrij snel naar 'Er is iets misgegaan'.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Je kunt de app ook geforceerd afsluiten ipv de Apple TV herstarten, dat moet ik idd ook wel eens doen: dubbel klik op de TV knop voor de app switcher en dan de NLZiet app naar boven vegen:
https://support.apple.com/nl-nl/guide/tv/atvbbcec4f4e/tvos

[ Voor 20% gewijzigd door jorikc op 08-07-2024 13:13 . Reden: linkje naar handleiding toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-10-2024
Eerste keer in 2 weken tijd dat ik normaal zonder stotteringen een EK wedstrijd kan kijken op NPO 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-05 00:12
Ik heb al jaren nlziet en kijk via een nvidia shield. Nooit problemen mee gehad en nog steeds niet. Wel alles bedraad aangesloten en via glasvezel.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:06
Toevallig gisteravond door het onweer kon ik niet de hele wedstrijd zien via Canaldigitaal (schotel), dus ben ik verder gaan kijken via NOS live streaming via kodi met de retrospect plugin.
Man o man wat een verschil in beeldkwaliteit is dat. Waarschijnlijk ben ik verwend via de schotel maar die livestream is echt waardeloos. De beste omschrijving die ik kan bedenken is het verschil tussen in HD kijken en in SD kijken, en dan ook nog een hoop ghosting en microstotters.

Is de beeldkwaliteit met NLziet net zo slecht als die van de NOS live stream?

[ Voor 4% gewijzigd door marktweakt op 10-07-2024 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
marktweakt schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:09:
Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jef61
marktweakt schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:09:
Toevallig gisteravond door het onweer kon ik niet de hele wedstrijd zien via Canaldigitaal (schotel), dus ben ik verder gaan kijken via NOS live streaming via kodi met de retrospect plugin.
Man o man wat een verschil in beeldkwaliteit is dat. Waarschijnlijk ben ik verwend via de schotel maar die livestream is echt waardeloos. De beste omschrijving die ik kan bedenken is het verschil tussen in HD kijken en in SD kijken, en dan ook nog een hoop ghosting en microstotters.

NOS live stream is rond de 1,2Mb/s
NLZiet ongeveer 8,5 Mb/s

Zegt niet alles maar dit verschil zie je idd wel.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/79325044

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
Jef61 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:21:
[...]

NOS live stream is rond de 1,2Mb/s
NLZiet ongeveer 8,5 Mb/s

Zegt niet alles maar dit verschil zie je idd wel.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/79325044
Op een computerscherm is die NOS livestream nog wel goed te doen, maar op een grote 55" plasma (HD) TV is het echt geen feestje om naar te kijken. Zeker bij sportuitzendingen niet.

Tja, ik zou graag NLziet wel eens willen proberen op de TV, maar helaas al meer dan een jaar niet (meer) mogelijk via Kodi...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eddje1983
  • Laatst online: 16-05 15:05
Hier al jaren trouwe gebruiker van NLZiet app op een Apple TV 4K. Deze is aangesloten met een vaste internetaansluiting.

Heb bij geen enkel voetbalwedstrijd van dit EK, en ik kijk er genoeg, geen haperingen geconstateerd. Helaas loopt NLZiet iets achter qua stream dan bijvoorbeeld Ziggo. Dat is voor nu jammer maar het gemak van NLZiet en de kosten winnen het van een iets trager streaming :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Wij hebben ook last van de eerder genoemde haperingen, maar niet alleen bij NPO1, gister ook bij Rail Away op NPO2. Bij de meeste programma's valt het niet zo op, maar bij voetbal en langzame beelden wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Seafarer

XXX

Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 23:26:
Ik heb al jaren nlziet en kijk via een nvidia shield. Nooit problemen mee gehad en nog steeds niet. Wel alles bedraad aangesloten en via glasvezel.
Hoe, wat is kijken via een invidia shield?

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:30

DON PAPA

Tweaker-fan

Seafarer schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:17:
[...]

Hoe, wat is kijken via een nvidia shield?
uitvoering: Nvidia Shield TV Pro 16GB

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 10-07-2024 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
marktweakt schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:22:
[...]
Tja, ik zou graag NLziet wel eens willen proberen op de TV, maar helaas al meer dan een jaar niet (meer) mogelijk via Kodi...
Volgens mij kun je 14 dagen gratis uitproberen.
Ik kijk via een Nvidia Shield op een 55inch LG Oled en dat gaat prima.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• charlie7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-05 14:31

charlie7

pr0

NLZiet gebruik ik nu sinds het EK. Het werkt prima en de beeldkwaliteit is een stuk beter dan via NOS.nl

Echter loopt de stream wel structureel 40-60seconden achter. Erg jammer wanneer je je buurjongetjes al GOAL hoort schreeuwen...

Voor de rest weinig te klagen. Ik gebruik NLZiet op mijn AppleTV 4k.

Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 16 Pro / AW Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 17:07
charlie7 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:40:
NLZiet gebruik ik nu sinds het EK. Het werkt prima en de beeldkwaliteit is een stuk beter dan via NOS.nl

Echter loopt de stream wel structureel 40-60seconden achter. Erg jammer wanneer je je buurjongetjes al GOAL hoort schreeuwen...

Voor de rest weinig te klagen. Ik gebruik NLZiet op mijn AppleTV 4k.
Die vertraging is wel een dingetje. Want inderdaad, soms loopt het tot een minuut achter. Vorige week de tuindeuren open, stream aan en dan is Roemenië bij mij in de aanval, maar hoor ik de buren verderop al juichen omdat oranje scoort.

Verder niet echt haperingen. De streams lopen redelijk soepel, al merkte ik wel een constante minimale hapering tijdens NEDFRA en liep de stream 1 keer vast.

Los van het EK loopt het geluid vaak niet synchroon. Probleem doet zich vooral voor als ik een programma iets terugspoel of vanuit de gids terugkijk.

Ik kijk overigens op een CC met Google TV.

Vanavond dus weer de deuren dicht en het geluid hard aan, zodat ik de buren verderop niet hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door KlaasjeNL op 10-07-2024 19:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ep667
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:43

ep667

It doesn't hurt to help

Als vertraging écht een probleem is: de publieke zenders zijn overal gratis uit de lucht te plukken via DVB-T2. Bijna iedere hedendaagse tv ondersteunt dat. Heb je alleen een actieve antenne nodig van twee tientjes bij Amazon. Geen vertraging, vergelijkbaar beeld en geen risico op buffering door drukte ;-).

Ik gebruik het echt alleen voor sport. Verder ben ik prima tevreden met NLZIET.

[ Voor 11% gewijzigd door ep667 op 10-07-2024 19:32 ]

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

ep667 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 19:31:
Als vertraging écht een probleem is: de publieke zenders zijn overal gratis uit de lucht te plukken via DVB-T2. Bijna iedere hedendaagse tv ondersteunt dat. Heb je alleen een actieve antenne nodig van twee tientjes bij Amazon. Geen vertraging, vergelijkbaar beeld en geen risico op buffering door drukte ;-).

Ik gebruik het echt alleen voor sport. Verder ben ik prima tevreden met NLZIET.
De vertraging is normaliter geen probleem, maar tijdens het EK is het wel irritant. Ik hoor bij elke wedstrijd mijn buren al juichen, waardoor ik weer dat er een doelpunt gaat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-10-2024
Denk je lekker een wedstrijd te kijken schakelt ie niet over naar Full HD op NPO1 🤦‍♂️. Hij blijft hangen op lage kwaliteit. Zelfde bij de VRT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Geen centje pijn vanavond op NPO1 tijdens de EK wedstrijd. Dit zal wel een ultieme stresstest zijn voor ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charlie7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-05 14:31

charlie7

pr0

KlaasjeNL schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 19:13:
[...]

Vanavond dus weer de deuren dicht en het geluid hard aan, zodat ik de buren verderop niet hoor.
Dit was ook mijn oplossing. Klote is het wel. Goed, verder kijk ik geen TV dus bij deze is het abonnement ook opgezegd.

Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 16 Pro / AW Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:12
Kennelijk toch nog veel "buren" die geen iptv hebben? Die hebben toch allemaal wel wat vertraging? Of is nlziet en videoland en uitschieter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:02
jwbokx schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:15:
Kennelijk toch nog veel "buren" die geen iptv hebben? Die hebben toch allemaal wel wat vertraging? Of is nlziet en videoland en uitschieter?
Alle tv is tegenwoordig digitaal.

Maar NLZiet ‘downloadt’ eerst de stream zodat ze kan bufferen en daarmee onderbrekingen kan opvangen. Die vertraging is dus groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Nu online
La1974 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:37:
[...]

Alle tv is tegenwoordig digitaal.

Maar NLZiet ‘downloadt’ eerst de stream zodat ze kan bufferen en daarmee onderbrekingen kan opvangen. Die vertraging is dus groter.
Volgens mij klopt dit niet. Als ik namelijk een NLZiet kanaal open dan begint gewoon gelijk de uitzending. Volgens mij ligt het eerder aan de backend en hoe deze ingericht is. Deze vertraging zit er voor zover ik weet al sinds het begin op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CarpeVentum
alex3305 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:26:
[...]

Volgens mij klopt dit niet. Als ik namelijk een NLZiet kanaal open dan begint gewoon gelijk de uitzending. Volgens mij ligt het eerder aan de backend en hoe deze ingericht is. Deze vertraging zit er voor zover ik weet al sinds het begin op.
Hij zei niet op welke plek NLZIET de stream buffert ;) In de client is de buffer minimaal, maar misschien waar NLZIET de stream doorgeeft ietsje meer zodat je bij connectie issues of issues met de aanlevering van de stream niet gelijk met haperingen zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
alex3305 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:26:
[...]

Dan moet je even met de technisch directeur van NLZiet gaan praten:

https://www.nu.nl/tech/63...punt-juichen-dan-jij.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• just4testing
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 15-05 17:03
Vanwege de klachten over achterlopen op live uitzending heb ik wat testen gedaan.
Ik heb nog een 'ouderwetse' Humax iHDR5200C. Die heeft een digitale tuner die zonder vertraging het digitale tv signaal van Ziggo van de coax-kabel plukt.
Dit signaal heb ik als referentie gebruikt, als zijnde live tv.

Ten opzichte van de Humax heb ik de vertraging gemeten met een stopwatch, dus er kan een seconde meetfout in zitten.
1e test apparaat: snelle windows10 laptop met netwerk kabel aangesloten op de ziggo router met 500Mb snelheid, 13 ms latency ping op google.com.
Brave browser naar app.nlziet.nl , NPO1, 1080p = 55 seconden vertraging.
Brave browser naar npo.nl/start/live ,NPO1, 720p = 45 seconden vertraging
Kodi met NLZiet addon, NPO1, 1080p = 32 seconden vertraging
Kodi met RetroSpect addon, NPO1, 720p = 22 seconden vertraging

2e test apparaat: Samsung S7+ tablet via 5Ghz wifi
Nlziet app, NPO1, 1080p = 26 seconden vertraging
NPO-start app, NPO1, 720p = 25 seconden vertraging
ZiggoGo app, NPO1, 1080p = 8 seconden vertraging

3e test apparaat: chromecast met google TV (witte uitvoering) op 5Ghz wifi.
NLZiet app, NPO1, 1080p = 26 seconden vertraging
ZiggoGo app, NPO1, 1080p = 10 seconden vertraging
NPO_Start app, NPO1, 720p = 23 seconden vertraging

Ik heb helaas geen moderne smarttv, om te testen.

Kort samengevat:
De ZiggoGo app is de winnaar met ongeveer 9 seconden vertraging. (Ik verwacht op de next mini ook)
Dan komen de Android tablet en Chromecast TV met 26 seconden vertraging
En dan Kodi met de NLZiet addon met 32 seconden vertraging
En de hekkensluiter is de browser met 55 seconden vertraging

Hoe meer vertraging, hoe meer buffering, hoe minder kans op haperingen.
Normaal heb je geen last van de vertraging, alleen bij live voetbal of de jaarwisseling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
@just4testing Heb jij een NLziet addon werkend op kodi? Waar heb je die addon gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• just4testing
@marktweakt https://github.com/dut-se...aster/plugin.video.nlziet

Er zit wel een gebruiksaanwijzing bij: je moet eerst de 'officiële' addon installeren, en dan de files vervangen door deze addon.
Dit is niet echt eenvoudig om te doen, maar het kan wel, want bij mij werkt het.
Kodi doet het ALTIJD, geen gezeik met trackers en adblockers, en alle reclame doorspoelen...
EN maar 10% cpu gebruik i.p.v. 60% omdat de bitmovin web player er niet tussen zit.

Nu ben ik heel benieuwd of NLZiet plotseling wel aktie gaat ondernemen om dit super goed werkende alternatief de nek om te draaien...

[ Voor 21% gewijzigd door just4testing op 14-07-2024 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
Dank je @just4testing. Ik heb het werkend. Ziet er goed uit!

Het verbaasd mij wel dat er toch een werkende addon hiervoor is. Ik had begrepen dat nlziet de hele backend had veranderd en een nieuwe app had uitgebracht waardoor alle onofficiële apps niet meer werkte. Met name het inloggen was dan totaal anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• just4testing
@marktweakt Wat ik helaas nog mis, in deze addon, is 'start van begin uitzending ' en een HORIZONTALE tv gids.

Is er nog een tweaker die dat er in kan bouwen ?

Edit: als je bij live-tv 300 <enter> typt op je toetsenbord, spring je terug naar begin van uitzending :)

Maar vanaf de andere kant gezien: NLZiet zou dan een frontend hebben die superieur is aan alle andere tv-providers. Daarmee gaan ze zomaar 100.000 klanten wegtrekken bij Ziggo en Kpn.
Zoals de bedrijfsvoering bij NLZiet er nu uitziet zitten ze echt niet te wachten op 1 miljoen euro extra inkomsten per maand.. (sarcasme)

[ Voor 17% gewijzigd door just4testing op 14-07-2024 12:00 . Reden: Extra functie gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 12:07
Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 23:26:
Ook hier een Shield, bedraad en glasvezel.
Maar ik heb NLZiet opgezegd vanwege de vele haperingen (bij verschillende zenders).

Contact met hun gehad en ze waren bewust van het probleem en waren ermee bezig.
Forum van hun staat ook vol met deze ervaringen (van langere tijd terug al), dus had niet echt de hoop dat ze het snel zouden oplossen (plus het feit dat ze niets van tegemoetkoming aanboden), was voor mij einde abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marktweakt
@just4testing ...en een tv gids zoals in de browserversie van nlziet zou ook erg fijn omdat je dan o.a. gemakkelijk kunt zappen.

Ik zal hem de komende periode eens goed op de pijnbank leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
@just4testing Heb jij ook last met live kijken dat het schokkerig gaat en soms zelfs het beeld stil blijft staan maar het geluid wel doorloopt?
Vooral bij NPO 1,2 en 3 doet zich dit voor.
Ik zie ook heel regelmatig dat de buffer leeg is en dan verschijnt het kodi zandlopertje in beeld.
De kwaliteit van de stream is full-hd en deze kan ik ook niet lager zetten zo te zien (ik kan wel kiezen tussen full-hd 7500000 bps en full-hd 2650000 bps stream maar die laatste maakt het niet veel beter).

Het is raar want het terugkijken van een NPO1 stream in dezelfde kwaliteit gaat wel goed.

Het ligt waarschijnlijk niet aan mijn internetverbinding want in een browser op mijn pc loopt het wel prima. Daar kan ik ook de kwaliteit van de stream zelf bepalen.

[ Voor 19% gewijzigd door marktweakt op 15-07-2024 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• just4testing
marktweakt schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:05:
@just4testing Heb jij ook last met live kijken dat het schokkerig gaat en soms zelfs het beeld stil blijft staan maar het geluid wel doorloopt?
Vooral bij NPO 1,2 en 3 doet zich dit voor.
Ik zie ook heel regelmatig dat de buffer leeg is en dan verschijnt het kodi zandlopertje in beeld.
De kwaliteit van de stream is full-hd en deze kan ik ook niet lager zetten zo te zien (ik kan wel kiezen tussen full-hd 7500000 bps en full-hd 2650000 bps stream maar die laatste maakt het niet veel beter).

Het is raar want het terugkijken van een NPO1 stream in dezelfde kwaliteit gaat wel goed.

Het ligt waarschijnlijk niet aan mijn internetverbinding want in een browser op mijn pc loopt het wel prima. Daar kan ik ook de kwaliteit van de stream zelf bepalen.
Toevallig zat ik gisteren nadat ik de testen had gedaan nog even via kodi en de NLZiet add-on naar de tour-de-france te kijken, en dat haperde toen ook. NPO3 live liep wel prima.
Met ctrl/shift/o kan je de streaming buffer bekijken, en die liep inderdaad af en toe leeg.
Kodi houd een buffer van 5 seconden aan.
Dat zou betekenen dat NLZiet hun backend server veel te krap heeft ingesteld om een stabiele stream te draaien als er veel frontend actief zijn op de zelfde stream...

Zelf kijk ik normaal via een 'oude' laptop met BraveBrowser die via hdmi aan m'n tv zit, en gebruik een bluetooth airmouse voor de WAF. (Zie mijn eerdere post in dit forum)
Met deze opstelling heb ik eigenlijk heel weinig problemen, alles loopt soepel.
Op die laptop heb ik alle overbodige troep uitgeschakeld, en hij staat altijd aan voor OpenHAB en Homeassistant... _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door just4testing op 15-07-2024 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
just4testing schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:16:
[...]

Toevallig zat ik gisteren nadat ik de testen had gedaan nog even via kodi en de NLZiet add-on naar de tour-de-france te kijken, en dat haperde toen ook. NPO3 live liep wel prima.
Met ctrl/shift/o kan je de streaming buffer bekijken, en die liep inderdaad af en toe leeg.
Kodi houd een buffer van 5 seconden aan.
Dat zou betekenen dat NLZiet hun backend server veel te krap heeft ingesteld om een stabiele stream te draaien als er veel frontend actief zijn op de zelfde stream...

Zelf kijk ik normaal via een 'oude' laptop met BraveBrowser die via hdmi aan m'n tv zit, en gebruik een bluetooth airmouse voor de WAF. (Zie mijn eerdere post in dit forum)
Met deze opstelling heb ik eigenlijk heel weinig problemen, alles loopt soepel.
Op die laptop heb ik alle overbodige troep uitgeschakeld, en hij staat altijd aan voor OpenHAB en Homeassistant... _/-\o_
Ik draai kodi en de nlziet addon op een oudere Raspberry Pi 3b+. Geen snelle hardware dus terwijl mijn desktop wel nieuwe snelle hardware heeft. Daarnaast wisselt de internetsnelheid hier in het buitengebied flink. We hebben zeer trage ADSL (6/2 Mbps) met een 4G modem die de snelheid zeer onvoorspelbaar optrekt naar minimaal 10/10 tot 60/30 Mbps afhankelijk van de drukte op het 4G netwerk.

Al met al een hoop variabelen die de resultaten erg onvoorspelbaar maken.

Maar als jij ook problemen hebt dan ligt het waarschijnlijk toch (voor een deel) aan de nlziet backend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

stormfly schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:05:
[...]

Alleen het zappen op de AppleTV is echt katswaardeloos tov de Ziggo app.
Ivm een Nvidia Shield Pro uit 2017 die kuren vertoond, de ATV4K eens ingesteld met NLZiet. Dit viel me ook meteen op... Kun je gewoonweg niet zappen? Ook het "swipen" geeft geen mogelijkheid tot zappen, zo lijkt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:32
JB schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 15:42:
[...]

Ivm een Nvidia Shield Pro uit 2017 die kuren vertoond, de ATV4K eens ingesteld met NLZiet. Dit viel me ook meteen op... Kun je gewoonweg niet zappen? Ook het "swipen" geeft geen mogelijkheid tot zappen, zo lijkt.
Correct zappen kan niet, < toets en dan links rechts meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

stormfly schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 15:46:
[...]

Correct zappen kan niet, < toets en dan links rechts meen ik.
Ja precies, alleen door de thumbnails heen dus? :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
@JB Volgens mij is het probleem dat Apple alle knop-interacties heeft gekaapt voor de bediening van de player zelf. Ik weet niet of er andere tv apps op de Apple TV zijn die dit beter oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

CarpeVentum schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 16:41:
@JB Volgens mij is het probleem dat Apple alle knop-interacties heeft gekaapt voor de bediening van de player zelf. Ik weet niet of er andere tv apps op de Apple TV zijn die dit beter oplossen?
Bij IPTV kan ik gewoon zappen met links/rechts op een ATV.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
  • Laatst online: 09-05 23:01
JB schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 15:42:
[...]

Mocht je nog een oudere (zwarte) Apple Siri remote hebben met het touchpad bovenaan dan kan het wel met klikken. Ik dacht boven/onder of links/rechts. Met die huidige (grijze) remote inderdaad eerst < drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
CarpeVentum schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 16:41:
Jeps eigenlijk alle apps lossen het beter op dan NLZIET, je kunt gewoon zappen met de ZiggoGo app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
stormfly schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 21:39:
[...]

Jeps eigenlijk alle apps lossen het beter op dan NLZIET, je kunt gewoon zappen met de ZiggoGo app.
Die gebruiken een custom player, heb je ook voorbeelden met de native player?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
CarpeVentum schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 05:19:
[...]

Die gebruiken een custom player, heb je ook voorbeelden met de native player?
Ik heb niet voldoende kennis om dat onderscheid te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
stormfly schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 07:27:
[...]

Ik heb niet voldoende kennis om dat onderscheid te maken.
NLZIET gebruikt de native player van Apple waardoor je met links/rechts ‘gewoon’ het spoelen door een aflevering hebt en met omhoog/omlaag de knoppen van de player of extra informatie oproept.

Er blijft dus niet echt een knop over voor het zappen als je de player van Apple gebruikt… Ben dus wel benieuwd of en hoe andere apps dit mogelijk beter hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jigalvh
CarpeVentum schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 07:48:
[...]
Er blijft dus niet echt een knop over voor het zappen als je de player van Apple gebruikt…
Eigenlijk heeft Apple gewoon te weinig knoppen op de afstandsbediening zitten die te gebruiken zijn :)

Bij de LG app kun je gebruik maken van de zender omhoog/omlaag knoppen om te "zappen" (wel traag met IPtv), de cijfertoetsen om rechtstreeks een zender te kiezen, de terugknop, de pijltjes+centrale knop, maar ook de cursor van de magic remote en het scroll-wieltje werken gewoon. Wat een luxe!

(Er zijn wel problemen met de LG app, maar dat is de laatste tijd meer dat er bepaalde dingen in de interface (soms) ontbreken)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ratzz
Virtuele omroeper helpt gebruikers van NLZIET bij kiezen programma's.

Komt net binnen op nu.nl.

Ze mogen van mij de tijd in andere dingen steken zoals o.a. de zeer trage tvgids in GC TV of het geregeld haperen bij druk bezochte uitzendingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
  • Nu online
Gelukkig alleen op social media. Weten we weer waar de prijsverhoging naartoe gaat...

De laatste dagen was het overigens weer ellende hier met NLZiet. VRT en VRT Canvas schaalde na ruim 2 weken Tour constant terug in kwaliteit. Op mijn Shield en in mijn browser. Dat vind ik dan nog niet super erg, maar ook de framerate gaat door de helft. En dan is het ineens niet meer om aan te gluren. De KPN TV app werkte wel prima op dezelfde apparaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ustinov
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 23:21
In mei nog een testversie van de app gekregen van de helpdesk die niet steeds haperde op de Shield. Later al updates uit moeten zetten omdat de nieuwe versie die fix niet had. Nu sinds een week pop ups dat ik toch echt moet updaten.
Ondertussen hebben ze de community waarin over dit soort problemen gecommuniceerd kan worden van hun site verwijderd.
Het is niet dat ze het niet kunnen, maar het lijkt dat service ze gewoon niet interesseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17-05 19:00
Dus ze hebben eigenlijk ook de oplossing voor AndroidTV 9 enkel voeren ze die niet door, daar ben je als klant dan lekker klaar mee. En dan toch aangeven dat het apparaat ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
Ik heb mijn gratis testabbo bij nlziet gestopt.

Met de onofficiële addon voor kodi is het geen volwaardig alternatief voor de schotel. Live kijken werkt niet en zappen kan helemaal niet. Terugspelen in full HD kwaliteit gaat wel heel goed. Jammer maar helaas.

En ik wil ook niet nog een andere mediaspeler alleen voor nlziet aan de tv hangen. Ik heb trouwens een enorme hekel aan dwangsoftware zoals Android en Apple dus dat is sowieso voor mij uitgesloten.

Wel jammer dat kodi geen goede ondersteuning voor een webbrowser heeft anders was dat misschien nog een mogelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Nu online
Wellicht was er een bug, maar ik zou zweren dat eergisteren NLZiet aan refresh rate switching deed. Elke keer als ik een uitzending startte of stopte werd het beeld ook even zwart. Ik heb het niet gecontroleerd want ik wilde die avond gewoon tv kijken. Maar gisteren deed NLZiet dat niet meer. Misschien een A/B test of een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ben ik nou gek of is het de terugkijken al heel de week onstabiel? Ik zie op allestoringen.nl het aantal meldingen wel meevallen. Live TV werkt overigens wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub17
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:37
Ronwiel schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 21:48:
Ben ik nou gek of is het de terugkijken al heel de week onstabiel? Ik zie op allestoringen.nl het aantal meldingen wel meevallen. Live TV werkt overigens wel goed.
Waarmee kijk je? Helpdesk geeft mij iig aan dat oudere LGs problemen hebben. De chromecast gaat hier zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Apple TV. Eerder vanavond werkte terugkijken niet. Nu wel. Maar heb het al een paar keer gehad van de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemb2
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 13:21
Het valt me op dat als hier problemen of haperingen gemeld worden dat het altijd mensen zijn met apps op smartTV of mediaplayers als Apple TV of Kodi. Kennelijk is het moeilijk om de apps stabiel te houden voor al die platforms.

Ik heb een mini PC met Windows 10 achter de TV hangen, met HDMI aangesloten en kijk via de browser. Echt vrijwel nooit problemen of haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
willemb2 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 12:37:
Het valt me op dat als hier problemen of haperingen gemeld worden dat het altijd mensen zijn met apps op smartTV of mediaplayers als Apple TV of Kodi. Kennelijk is het moeilijk om de apps stabiel te houden voor al die platforms.

Ik heb een mini PC met Windows 10 achter de TV hangen, met HDMI aangesloten en kijk via de browser. Echt vrijwel nooit problemen of haperingen.
Google Chromecast TV HD heeft hier ook last van om het compleet te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov

Voor de NLziet ontwikkelafdeling lijkt het inderdaad te moeilijk te zijn. Opvallend is dat Netflix, videoland, npo, stremio, kodi hier helemaal geen last van hebben.
En er is dus zelfs iemand die nlziet op Kodi vloeiend aan de praat krijgt.
Het probleem ligt niet bij de apps maar meer bij nlziet lijkt mij.
Ze kunnen het wel maar hebben om een of andere reden besloten om die oplossing niet in de reguliere release te stoppen.

[ Voor 7% gewijzigd door ustinov op 27-07-2024 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Nu online

Kodi is geen mediaspeler, maar goed :+. Android TV bedoel je denk ik ;).

In mijn browser op mijn pc gaat het ook niet altijd even vlekkeloos. Ik kijk met name NPO en de Belg en daar zitten nogal eens wat haperingen tussen. Vooral toen afgelopen week VRT terugschakelde in kwaliteit en ik dus maar een halve framerate kreeg. Dat is echt funest op een pc. Let ook op dat de ene gebruiker er gevoeliger is dan de andere. Maar het is er echt wel. De NPO had vandaag zelfs audio dropouts. Ook op mijn pc.

Op Android gebruikt NLZiet, net zoals ongeveer alle andere apps, dezelfde onderliggende mediaspeler. Die wordt dus gedeeld tussen zowat alle video-applicaties. Uitzonderingen zoals Kodi daargelaten. Als daar dus problemen meer zijn, hebben alle apps die problemen. Ik merk dat ook wel. Wat dan niet meehelpt is dat ik een relatief oude versie van Android TV draai. Het is dus ook enorm moeilijk om alle platformen in de verschillende smaakjes te moeten ondersteunen.

Een Windows 10 PC is ook niet alles. Niet om te veel off-topic te gaan, maar je mist simpelweg ondersteuning voor bepaalde formaten en indelingen. Dolby Vision of TrueHD bijvoorbeeld. Als je dat niet gebruikt is dat top, maar ik o.a. wel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ustinov schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 12:54:
Voor de NLziet ontwikkelafdeling lijkt het inderdaad te moeilijk te zijn. Opvallend is dat Netflix, videoland, npo, stremio, kodi hier helemaal geen last van hebben.
En er is dus zelfs iemand die nlziet op Kodi vloeiend aan de praat krijgt.
Het probleem ligt niet bij de apps maar meer bij nlziet lijkt mij.
Ze kunnen het wel maar hebben om een of andere reden besloten om die oplossing niet in de reguliere release te stoppen.
Ik heb NLZiet ook lekker vloeiend draaien, via hun Android/Google TV app.

Bij het starten van de app wordt automatisch de refreshrate naar 50Hz in 1080p gezet en daarmee loopt het optimaal, beter kan eigenlijk niet, ook niet via een Kodi addon. Bij het verlaten van de NLZiet app automatisch weer terug naar de originele refreshrate en resolutie instelling (2160p@59.94).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
hardware-lover schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 21:14:
[...]

Ik heb NLZiet ook lekker vloeiend draaien, via hun Android/Google TV app.

Bij het starten van de app wordt automatisch de refreshrate naar 50Hz in 1080p gezet en daarmee loopt het optimaal, beter kan eigenlijk niet, ook niet via een Kodi addon. Bij het verlaten van de NLZiet app automatisch weer terug naar de originele refreshrate en resolutie instelling (2160p@59.94).
En welke hardware gebruik je? Het draait wel goed op veel Android TVs en de Nokia speler due ze zelf verkopen, maar niet op de Shield en mogelijk andere apparaten (Apple TV? Chromecast?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ustinov schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 21:53:
En welke hardware gebruik je? Het draait wel goed op veel Android TVs en de Nokia speler die ze zelf verkopen, maar niet op de Shield en mogelijk andere apparaten (Apple TV? Chromecast?).
In principe zou het met een Nvidia Shield ook prima moeten kunnen draaien aangezien die eveneens ingesteld kan worden zoals ik dat beschreef. Tenslotte is de Shield ook in staat om automatisch van resolutie/refreshrate te wisselen, ondanks Android TV V9 of V11.

Geen idee welke Nokia je bedoeld, 8000 of 8010?
Beiden hebben een update naar Android TV V12 ontvangen en daarmee geschikt om automatisch van resolutie/refreshrate te wisselen.

Ik gebruik hier een Homatics R Plus, eveneens voorzien van Android TV V12. Ik gebruik de Refresh Rate app die oorspronkelijk voor Nvidia Shield werd ontwikkeld, maar deze werkt nu dus ook op niet Shield apparaten met Android TV V12 als OS.

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 27-07-2024 22:26 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jigalvh
Haperingen heb ik al heel lang niet meer gezien op de LG app. Wat dingen lastig maakt voor al die platforms is waarschijnlijk dat ze andere timeouts hebben. Als je een redelijke kleine partij bent dan wil je met zo min mogelijk server resources zoveel mogelijk kunnen doen.
Als ik het gedrag van andere apps vergelijk dan valt op dat die sneller een stream kunnen starten en sneller skippen, enzovoort. Maar ja, die platformen hebben ook veel meer ervaring met streamen van video en/of een groter budget voor ontwikkeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ustinov
hardware-lover schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 22:20:
[...]

In principe zou het met een Nvidia Shield ook prima moeten kunnen draaien aangezien die eveneens ingesteld kan worden zoals ik dat beschreef. Tenslotte is de Shield ook in staat om automatisch van resolutie/refreshrate te wisselen, ondanks Android TV V9 of V11.

Geen idee welke Nokia je bedoeld, 8000 of 8010?
Beiden hebben een update naar Android TV V12 ontvangen en daarmee geschikt om automatisch van resolutie/refreshrate te wisselen.

Ik gebruik hier een Homatics R Plus, eveneens voorzien van Android TV V12. Ik gebruik de Refresh Rate app die oorspronkelijk voor Nvidia Shield werd ontwikkeld, maar deze werkt nu dus ook op niet Shield apparaten met Android TV V12 als OS.
Het haperen op de Shield en andere apparaten is niet het regelmatig schokken van een verschil in refresh rate tussen display en bronmateriaal. Het is random, duurt meerdere seconden en je kunt het soms ook triggeren door bijvoorbeeld het volume te veranderen. Als de volume pop-up verschijnt valt de framerate ineens terug naar 1 per seconde en loopt het geluid een aantal seconden niet synchroon. Lijkt meer een processortijd of prioriteitprobleem.
Zoals gezegd, ze weten hoe ze het voor de shield op kunnen lossen, maar de testversie die ze daarvoor gemaakt hebben is inmiddels (ingebouwd of vanaf de server?) onklaar gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05 20:18
Ik gebruik de NLziet app op de Apple TV. De laatste tijd worden bekeken afleveringen niet opgeslagen. Ook kijk later wordt niet geüpdatet.

Ik heb de app al geforceerd gesloten maar dit verhelpt het probleem niet.

Zijn er nog andere stappen die ik kan uitvoeren om het probleem te verhelpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ustinov schreef op zondag 28 juli 2024 @ 08:13:
Het haperen op de Shield en andere apparaten is niet het regelmatig schokken van een verschil in refresh rate tussen display en bronmateriaal. Het is random, duurt meerdere seconden en je kunt het soms ook triggeren door bijvoorbeeld het volume te veranderen. Als de volume pop-up verschijnt valt de framerate ineens terug naar 1 per seconde en loopt het geluid een aantal seconden niet synchroon. Lijkt meer een processortijd of prioriteitprobleem.
Zoals gezegd, ze weten hoe ze het voor de shield op kunnen lossen, maar de testversie die ze daarvoor gemaakt hebben is inmiddels (ingebouwd of vanaf de server?) onklaar gemaakt.
Ik gebruik al sinds enige tijd de Shield TV niet meer als mediaspeler, dus heb er geen recente NLZiet ervaring mee. Doet enkel nog zijn werk als NAS hier.

Ik weet dat bij gebruik van een Mi box S, bij bepaalde zenders de weergave verschrikkelijk was om aan te zien. Toen de Mi Box S een update naar Android TV V12 kreeg, was dat ineens verdwenen.

Met de box, die ik inmiddels al tamelijk lang in gebruik heb nu, is je beschreven problem iig niet aanwezig. Wel erg vervelend dat de ervaringen met een Android/Google TV apparaat zo wisselend kunnen zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
...

[ Voor 98% gewijzigd door Ronwiel op 02-08-2024 22:48 . Reden: Verkeerd gelezen... ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Gangster93 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 08:42:
Ik gebruik de NLziet app op de Apple TV. De laatste tijd worden bekeken afleveringen niet opgeslagen. Ook kijk later wordt niet geüpdatet.

Ik heb de app al geforceerd gesloten maar dit verhelpt het probleem niet.

Zijn er nog andere stappen die ik kan uitvoeren om het probleem te verhelpen?
Wel vreemd, geen last van hier.

Neem eens contact op met support, reageren snel en vaak oplossend.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
Heb het hier ook alles wat ik terug kijk gaat uit de lijst van bekeken programmas, zeer irritant en ik kijk onder AndroidTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBigApple
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-12-2024
Hier mijn ervaring met NLZiet.
Ik gebruik dit op een google chromecast.
Met opstarten met programma's zijn de eerste 10 seconden niet heel scherp maar daarna wel. Ik heb eigenlijk nooit problemen met haperend beeld, dit met wifi van max 100mbps.
De NLZiet app zelf vind ik wel wat treurig en heel erg basic, hier valt echt wel veel meer gebruikersgemak uit te halen vind ik.
Het zappen met live tv kijken, of het doorspoelen is soms vervelend maar dit ook in combinatie met de beperkte knoppen op de afstandsbediening van google is niet handig.

De champions league finale en de eerste EK wedstrijd van Nederland was wel dramatisch maar is hopelijk opgelost.

We kijken eigenlijk alleen de nederlandse zenders NL1/2/3 , RTL4/5/7 en SBS6.

Wellicht eens kijken of ik met losse apps voordeliger uit ben dan met NLZiet.
Zijn er eigenlijk alternatieven voor op een chromecast voor NLziet?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
TheBigApple schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:39:

Het zappen met live tv kijken, of het doorspoelen is soms vervelend maar dit ook in combinatie met de beperkte knoppen op de afstandsbediening van google is niet handig.
Het zappen op Chromecast met Google TV kunnen ze makkelijk verbeteren door pijltje omhoog/omlaag voor zappen te reserveren en pijltje rechts/links voor 'spoelen' (zoals elke andere tv-app dat doet).

Nu zijn beide functies toegewezen aan pijltje links/rechts (waarbij je voor spoelen eerst OK moet drukken). Dat werkt zo belachelijk slecht en je eindigt geregeld ongewild op een andere zender terwijl je wil spoelen. En als je al teruggespoeld had, daarna per ongeluk zapte, en vervolgens weer teruggaat naar de juiste zender, dan kijk je ook weer live, en moet je dus weer opnieuw terugspoelen en zoeken waar je was gebleven.

Dit hebben ze zo belachelijk slecht geïmplementeerd dat live tv voor mij min of meer onbruikbaar is. Bizar dat NLZIET dit nog steeds niet heeft aangepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
  • Nu online
TexMex schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:09:
[...] En als je al teruggespoeld had, daarna per ongeluk zapte, en vervolgens weer teruggaat naar de juiste zender, dan kijk je ook weer live, en moet je dus weer opnieuw terugspoelen en zoeken waar je was gebleven.
Met de nuance dat dit dus niet altijd mogelijk is. Bij VRT kun je programma's niet (altijd) terugkijken als deze afgelopen zijn. Dus de verkeerde toets kan de consequentie hebben dat je het programma niet meer af kunt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemel
  • Laatst online: 13-05 21:14

Friemel

Lekker bezig

Via Chromecast merk ik steeds dat bij on-demand afspelen, het programma niet netjes bij het begin begint maar enkele seconden later, Het programma gaat op het einde gewoon verder ipv te stoppen. Om dat volgende programma goed te bekijken, is het echter noodzakelijk om terug naar de gids te gaan en dat programma zelf te starten. Doe je dat niet, dan lijkt het programma goed af te spelen om vervolgens na een tijd af te breken en opnieuw aan het begin te starten. Snap je het nog? ;-)

Het maakt het zappen er niet gemakkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jigalvh
Friemel schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 21:01:
[...] is het echter noodzakelijk om terug naar de gids te gaan en dat programma zelf te starten. Doe je dat niet, dan lijkt het programma goed af te spelen om vervolgens na een tijd af te breken en opnieuw aan het begin te starten. Snap je het nog? ;-)
Bij de LG app is er een soortgelijk effect: na ProgrammaX begint ProgrammaY en na een tijdje verschijnt rechtsonder de melding dat ProgrammaY begint over N seconde (en N telt af naar 0). Dan springt het afspelen weer naar het begin van ProgrammaY (of nog wat eerder).

Hopelijk kunnen ze na de Olympische Spelen (wellicht wat drukker met het live kijken van bepaalde wedstrijden) weer tijd vinden om wat kevers te pletten.

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-05 23:05
De laatste paar dagen is de NLziet app op de AppleTV ( wifi ) een flinke domper.

De app is na een minuut of 5 niet meer te gebruiken en is de wifi volledig foetsie.

Na opnieuw opstarten van de AppleTV is er weer te kijken. De app is ook al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. ( evenals de verbinding )

AirPlay naar de tv met dezelfde app is probleem niet aanwezig. Ook YouTube en dat soort apps ook geen probleem op dezelfde wifi

Enig ideetjes die ik eventueel kan toepassen ?

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

londemanmp schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:33:
De laatste paar dagen is de NLziet app op de AppleTV ( wifi ) een flinke domper.

De app is na een minuut of 5 niet meer te gebruiken en is de wifi volledig foetsie.

Na opnieuw opstarten van de AppleTV is er weer te kijken. De app is ook al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. ( evenals de verbinding )

AirPlay naar de tv met dezelfde app is probleem niet aanwezig. Ook YouTube en dat soort apps ook geen probleem op dezelfde wifi

Enig ideetjes die ik eventueel kan toepassen ?
Ik gebruik twee AppleTVs voor NLZiet en ervaar dit probleem gelukkig niet. Beide ATVs zijn echter wel via ethernet verbonden met internet.

Heb je al getest via ethernet in plaats van wifi?

• londemanmp
Dj-sannieboy schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:44:
[...]

Ik gebruik twee AppleTVs voor NLZiet en ervaar dit probleem gelukkig niet. Beide ATVs zijn echter wel via ethernet verbonden met internet.

Heb je al getest via ethernet in plaats van wifi?
Ethernet nog niet getest, thuis gelukkig wel.
( wifi in huisje is verder prima, stabiel )

Modem in het huisje ook al gerest gegeven

[ Voor 5% gewijzigd door londemanmp op 15-08-2024 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
Inmiddels probleem verholpen, was toch de slechte wifi ( wel bijzonder want was 60mb lijn ) nu aangesloten met utp.

[ Voor 11% gewijzigd door londemanmp op 17-08-2024 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
londemanmp schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:31:
Inmiddels probleem verholpen, was toch de slechte wifi ( wel bijzonder want was 60mb lijn ) nu aangesloten met utp.
Kan storing zijn geweest van buren etc, alles zit opelkaar op de zelfde freq vooral in flat gebouwen. Maar ook in een gewone straat kun je storing hebben van zelfs je overburen waardoor de wifi snelheid onstabiel wordt.

Via utp is uiteraard het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
londemanmp schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:31:
De snelheid van de aansluiting heeft toch niet zoveel te maken met de kwaliteit van de wifi?

Al had je een gigabit aansluiting. Zonder goede wifi heb je daar niets aan - als je niet bekabelt.

• alex3305
  • Nu online
De uitwerking van ondertitels bij NLZiet blijft echt matig. De nieuwe live ondertitelfunctie is natuurlijk prachtig voor een bepaalde doelgroep. Maar het is echt heel erg irritant.

Bij Lang Leve de Liefde kun je de ondertitels niet uitzetten maar alleen kiezen voor 'normaal' of voor doven en slechthorenden. Maar daardoor worden de ondertitels bij andere programmas ook telkens aangezet.

Aan de andere kant, RTL moet zich schamen met hun hardcoded subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jigalvh
alex3305 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 22:16:
De uitwerking van ondertitels bij NLZiet blijft echt matig.
Klopt, maar dat geldt helaas niet alleen voor NLZIET. De uitvoering van een donker balkje met lichte letters zie je te vaak en is nogal hinderlijk. De oude Humax harddiskrecorders hadden instellingen waardoor je de Teletekst p.888 ondertiteling in een proportioneel font als lichte letter met donkere omranding kon laten weergeven (net zoals de "ingebrande" ondertiteling bij anderstalige films/series).
De nieuwe live ondertitelfunctie is natuurlijk prachtig voor een bepaalde doelgroep.
Ook buiten de doelgroep waar je waarschijnlijk op doelt zijn er liefhebbers. Als de omgeving wat veel geluid produceert en je het volume niet enorm hoog wilt opschroeven dan kan ondertiteling erg lekker zijn (behalve bij een quiz waar gevraagd wordt om een woord correct gespeld op te schrijven :D )
Maar daardoor worden de ondertitels bij andere programmas ook telkens aangezet.
Dat is ook een algemeen probleem. Een keuze geldt vanaf dat moment voor alles wat je kijkt en als de mogelijke opties verschillend zijn geeft dit onhandige effecten.
Gelukkig is het in-/uitschakelen van de ondertiteling vrij simpel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Nu online
@jigalvh Maar een vinkje in de instellingen: "Ondertitels standaard aan" zou geen overbodige luxe zijn. En bij SBS programma's zou dan standaard de niet-SDH ondertitels gekozen kunnen worden die standaard ook al aanstaan. De live ondertitels functie kan dan standaard uit of met een tweede vinkje in instellingen geregeld worden.

Dit is precies zo'n functie waar je mi. in de eerste week testen al tegenaan zou moeten lopen. Want het is eenvoudig uit te zetten, maar die kleine irritatiepuntjes stapelen zo eenvoudig op. En daarnaast vind ik daardoor de ervaring enorm kneuterig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-05 14:41
Tijdens de race vandaag is de kwaliteit weer lekker aan het klapperen. Geen bufferonderbrekingen, maar van de laagste pixel kwaliteit wordt je ook niet vrolijk. Kan me voorstellen dat veel mensen even een gratis account aanmaken voor een maand om de race te bekijken.
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste