Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
jorikc schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 20:23:
[...]

Die beperking wordt inderdaad niet genoemd en heb ik ook nog niet gemerkt. Heb je een voorbeeld? Ik ben benieuwd en ben ook overgestapt op Basic een tijdje geleden.
Heb een foto toegevoegd. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:18
Maar dat zijn geen live programma’s maar vooruitkijken, dat kan bij Premium ook bij RTL en KIJK, staat bij veelgestelde vragen onder kopje Abonnement:

https://www.nlziet.nl/nl/veelgestelde-vragen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
jorikc schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 20:26:
Maar dat zijn geen live programma’s maar vooruitkijken, dat kan bij Premium ook bij RTL en KIJK, staat bij veelgestelde vragen onder kopje Abonnement:

https://www.nlziet.nl/nl/veelgestelde-vragen/
Ah ok, tikkeltje verwarrend. Dus zodra het zover is zou ik die programma’s dus wel live kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
Yep, ik vind de informatie over het verschil van de abonnementen helemaal niet duidelijk op de site staan overigens. De meeste online diensten hebben bij verschillende abonnementsvormen een tabelletje waar je in 1 opslag duidelijk de verschillen ziet, bij NLZiet lijkt erop alsof je alle “veelgestelde vragen” moet bekijken om een idee te krijgen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19:37
Ik vind dit eerlijk gezegd duidelijk genoeg: https://www.nlziet.nl/nl/over-nlziet/abonnementen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorikc
Ja die pagina is inderdaad wel duidelijk, maar ik heb die pagina nog niet eerder kunnen vinden vanaf de website van NLZiet. Staat volgens mij ook niet gelinkt op de homepage? Ik zie daar alleen “zenderoverzicht”, “programma’s”, “wat is NLZiet”, bovenaan en een serie linkjes helemaal onderaan, maar geen enkele link naar die pagina. Maar de TS heeft deze info er grotendeels ook wel opstaan :).

Overigens lukt het mij met NLZiet Basis op dit moment NIET om live RTL5 te kijken, dus in tegenstelling tot wat ik had verwacht, geeft ie bij mij nu aan:
“NLZIET Premium
Deze video kan binnen het huidige abonnement niet worden bekeken.”

Geprobeerd met app op iPad en Apple TV. Dat lijkt me een bug op basis van de omschrijvingen van de abonnementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Dan gaat er iets niet goed bij je met live kijken. Dat live kijken is zn beetje de basis (kijk 40 zenders live en RTL5 zit in de basis van de 40)

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:41
Dat zijn items die je anders al vooruit kunt kijken voor het live op tv komt omdat het al on demand beschikbaar is. Vooruitkijken is een premium feature. Je kunt ze wel kijken zodra het live is of is afgelopen.

@jorikc @MaZo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:07
Zijn er meer mensen die last hebben van kleine stutters om de 2 sec bij livestreams?

Ik heb een Apple TV 4K 2e gen, OS 17.5. Is sinds kort. Verder niets gewijzigd aan de settings.
4K HDR, 50 hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:09

DON PAPA

Tweaker-fan

WiseDise schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:43:
Zijn er meer mensen die last hebben van kleine stutters om de 2 sec bij livestreams?

Ik heb een Apple TV 4K 2e gen, OS 17.5. Is sinds kort. Verder niets gewijzigd aan de settings.
4K HDR, 50 hz.
Heb je "Maak materiaal passend" aanstaan in het video & audio menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
DON PAPA schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:52:
[...]

Heb je "Maak materiaal passend" aanstaan in het video & audio menu?
Zeker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:21
WiseDise schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:43:

4K HDR, 50 hz.
Gisteravond op alle zenders op mijn Google Chomecast TV. Even pauzeren of terug spoelen hielp niks, cache leeg gemaakt zonder resultaat en uiteindelijk de GC opnieuw opgestart met goed gevolg.

[ Voor 0% gewijzigd door ratzz op 30-06-2024 19:04 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 13:24
Friemel schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 19:10:
Opeens weet de Android app niet meer welke afleveringen al zijn bekeken. Wat is dat nou voor onzin?
Iemand dit ook al gezien? Stoppen, cache legen, maakt niets uit. Waardeloos.
Hier hetzelfde probleem, maar dan op de Apple TV. Heeft al jaren goed gewerkt, maar sinds halverwege juni problematisch. Ook als ik halverwege een programma stop met kijken en daarna een half uur later verder wil kijken begint de aflevering weer bij het begin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jigalvh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-05 20:29
Bitbull schreef op zondag 30 juni 2024 @ 16:41:
[...]
Hier hetzelfde probleem, maar dan op de Apple TV. Heeft al jaren goed gewerkt, maar sinds halverwege juni problematisch. Ook als ik halverwege een programma stop met kijken en daarna een half uur later verder wil kijken begint de aflevering weer bij het begin.
Als je een programma start uit de gids dan wordt vaak niet bijgehouden dat je een aflevering kijkt. Als je dan bij Mijn Series later kijkt dan is niet te zien dat je die aflevering (deels) hebt bekeken. Vaak gaat het wel goed als je vanuit de gids via Afleveringen een uitzending start. Dan wordt vaak wel geregistreerd waar je bent gebleven.
Probleem is gemeld bij NLZIET en ze zouden ernaar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:45
Penthe schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 14:04:
NLZiet kan hier niets aan doen die moet zich toch aan de eisen van RTL houden.
NLZiet is mede onderdeel van RTL. En NPO. En SBS. Dus daar hebben ze zeker een keuze in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@WiseDise @ratzz Daar hadden wij gisteravond ook last van op onze Shield. Heb de Shield ook nog een keer herstart, maar dat hielp niets. Ik ben toen bij het voetbal maar gewisseld naar de KPN TV app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
alex3305 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:53:
[...]

NLZiet is mede onderdeel van RTL. En NPO. En SBS. Dus daar hebben ze zeker een keuze in.
NLZIET heeft geen keuze hoor; die hebben zich aan de contentlicenties die RTL heeft ingekocht te houden. NPO, RTL en Talpa bepalen wat er wel/niet kan en mag. En laten die nou allen toevallig ook in hun eigen platforms willen investeren ipv. samenwerken in NLZIET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:55
Hier sinds een paar dagen last dat het geluid niet synchroon loopt met de beelden... Heel erg vervelend, zeker met het voetbal.. Lijkt niet aan mijn setup te liggen want alle andere apps lopen wel synchroon. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:27
Faeshaas schreef op maandag 1 juli 2024 @ 17:13:
Hier sinds een paar dagen last dat het geluid niet synchroon loopt met de beelden... Heel erg vervelend, zeker met het voetbal.. Lijkt niet aan mijn setup te liggen want alle andere apps lopen wel synchroon. Hebben meer mensen hier last van?
Yep op Shield Pro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:26
Faeshaas schreef op maandag 1 juli 2024 @ 17:13:
Ja same hier. NLZiet heeft de streaming van dit soort grotere programma’s gewoon niet goed op orde. Geluid loopt voor op het beeld hier, maar alleen bij live EK voor zover ik nu merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:55
Justin schreef op maandag 1 juli 2024 @ 19:21:
[...]

Ja same hier. NLZiet heeft de streaming van dit soort grotere programma’s gewoon niet goed op orde. Geluid loopt voor op het beeld hier, maar alleen bij live EK voor zover ik nu merk.
Vanmiddag bij de uitzending van de Tour de France ook... Toen was het andersom, beeld was sneller dan het geluid. Maar dan ligt het in ieder geval niet aan mezelf :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WiseDise
Ik zie vanavond weer stutters in het beeld tijdens het EK. Ik zag het trouwens ook op een andere locatie, bij familie, met een Google Chromecast HD.

Lijkt dus niet uit te maken hoe of wat qua apparatuur. NLZiet heeft het, ondanks hun overkill aan servers (ongeveer eigen woorden), waarschijnlijk niet goed voor elkaar. Lezen ze hier mee? 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taxus
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 19:00
Ik heb hier vandaag ook wederom last van.

Heb onderhand spijt dat ik recent met een jaar heb verlengd. Ik begrijp niet dat ze hun zaken maar niet op orde krijgen. UHD hoeft van mij niet zo nodig. FHD is voldoende, maar dan moet het wel probleemloos werken. De ene dag zijn het stutters en volgende weer sync problemen met het geluid. Er is echt geen peil op te trekken.
WiseDise schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:40:
Ik zie vanavond weer stutters in het beeld tijdens het EK. Ik zag het trouwens ook op een andere locatie, bij familie, met een Google Chromecast HD.

Lijkt dus niet uit te maken hoe of wat qua apparatuur. NLZiet heeft het, ondanks hun overkill aan servers (ongeveer eigen woorden), waarschijnlijk niet goed voor elkaar. Lezen ze hier mee? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
alex3305 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:53:
[...]

Ja en als NLZiet zich niet voldoet aan de eisen van RTL stap deze eruit, en dan ook geen NLZiet meer. Weinig keuze dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ibriboy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-10-2024
Meerdere mensen last van kleine stotteringen tijdens EK wedstrijden op NPO 1?

Ik keek eerst via de NLZiet app op mijn LG C2 op wifi dus ik dacht dat het daardoor kwam maar toen ik switchte naar de Google Play Store versie van NLZiet, eigenlijk de mobiele versie, op mijn Formuler Z8 bekabeld bleek het erger te zijn.

Op de LG was het wat lastiger te zien maar als je je goed concentreert zie je kleine mini stotteringen in het beeld en bij herhalingen met de camera ingezoomd zag je het wat beter.

Blijkbaar is het iets bij NLZiet zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
Ibriboy schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:16:

Ik keek eerst via de NLZiet app op mijn LG C2 op wifi dus ik dacht dat het daardoor kwam maar toen ik switchte naar de Google Play Store versie van NLZiet, eigenlijk de mobiele versie, op mijn Formuler Z8 bekabeld bleek het erger te zijn.

Op de LG was het wat lastiger te zien maar als je je goed concentreert zie je kleine mini stotteringen in het beeld en bij herhalingen met de camera ingezoomd zag je het wat beter.

Blijkbaar is het iets bij NLZiet zelf?
Ik heb er ook last van. Anderen ook. Of out of sync issues. Daarmee lijkt het aan de NLZiet-kant te liggen, helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jigalvh
Ibriboy schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:16:

Zojuist opgelet bij POR-SLV toen m'n vrouw zat te kijken, maar ik kon er geen gestotter in herkennen. Gebruikt is de app op een LG OLED55CX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:27
WiseDise schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:22:
[...]

Ik heb er ook last van. Anderen ook. Of out of sync issues. Daarmee lijkt het aan de NLZiet-kant te liggen, helaas...
Wij kijken geen voetbal maar bij het 8 uur avondjournaal zijn de synchroon issues ook aanwezig. Het stotteren kwam gisteren ook voor bij het journaal.

Erg jammer dat het zo slecht is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:52

backupdevice

Boeh!

Gisteren voetbal live gekeken en daarna nog 3 andere programma’s. 0 problemen

App draait op een Apple TV 4K

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

backupdevice schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 08:27:
Gisteren voetbal live gekeken en daarna nog 3 andere programma’s. 0 problemen

App draait op een Apple TV 4K
Idem dito, ook de out of sync issues herken ik niet.
Ben nog steeds heel te vrede over NLZiet...

[ Voor 15% gewijzigd door DON PAPA op 02-07-2024 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Ook hier eigenlijk nooit problemen op de Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Op de Google Chromecast TV is het wisselend al gaat het de laatste paar maanden eigenlijk heel goed op een klein moment na afgelopen week met stutters op alle zenders maar dat was verhopen door de GC opnieuw op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Penthe schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:02:
Ja en als NLZiet zich niet voldoet aan de eisen van RTL stap deze eruit, en dan ook geen NLZiet meer. Weinig keuze dus.
CarpeVentum schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:03:
NLZIET heeft geen keuze hoor; die hebben zich aan de contentlicenties die RTL heeft ingekocht te houden. NPO, RTL en Talpa bepalen wat er wel/niet kan en mag. En laten die nou allen toevallig ook in hun eigen platforms willen investeren ipv. samenwerken in NLZIET.
Ik zie dat dan toch iets anders. NLZiet is mede onderdeel van RTL. Ik vind het een beetje vreemd dat een provider (van de 3 eigenaars) zich aan nét andere regels conformeert om (waarschijnlijk) het eigen Videoland te promoten. Er is ooit gestart met een platform met o.a. reclamevrij terugkijken en wat mij betreft wordt daar nu afbreuk aan gedaan. Ik vind het bijzonder jammer. Ik heb iets meer dan een maand geleden mijn visie hierover ook al eens uitgebreid uiteengezet.

Wat voor mij onprettig aanvoelt is dat er inmiddels content opstaat die je zeer beperkt kunt terugkijken, bepaalde content ook niet meer kunt terugvinden in het VOD gedeelte en alleen via de tv-gids kunt benaderen en dat de originele reclameblokken er plots tussenzitten. Uiteindelijk kunnen we allemaal speculeren waarom dat dan is (bijv. ingekochte rechten), maar functioneel kan me dat als klant eigenlijk niet zoveel boeien. De ervaring is gewoon minder (dan voorheen).

Maar goed, het zal met name voor RTL goed werken. Dat doet vind ik wel enorm afbreuk aan het gezamenlijk platform. Ik zie namelijk in mijn omgeving bijna niemand met een NLZiet abonnement, maar wel relatief veel mensen met Videoland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

NLZiet levert wel echt een grote vertraging in beeld op (ik hoor van anderen een paar minuten van te voren al dat er gescoord is :) ) en ook de kwaliteit met het EK laat wel te wensen over. Het lijkt mij geen degelijke 1080p. (Logo van NOS ziet er vreemd uit en het lijkt soms wel een aquarel als je een beetje dichterbij de TV komt. Vooral het publiek.)
Wat is de kwaliteit tov NPO Start?

Verder wel echt tevreden met NLZiet. Doet wat het doen moet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CarpeVentum
@alex3305
NLZIET is geen onderdeel van RTL, RTL is voor 1/3e eigenaar van NLZIET, dat is iets anders. NLZIET is een eigen organisatie die de 'premium' on demand content van RTL, Talpa en NPO doorgeeft. De allereerste NLZIET was niet meer dan 1 inlog voor de online diensten van deze 3 partijen, dus moest je letterlijk naar die partijen zelf toe om hun content te bekijken. Daarna kwam het op 1 eigen website. Daarna werd live en replay tv toegevoegd, etc.

We hebben het eerder over rechten gehad, maar omdat NLZIET een van de weinige diensten is die live en on demand combineert is gewoon niet uit te leggen wat je als consument wanneer onder welke rechten kunt kijken. En dan ook nog vooraf, zie het maar eens te communiceren... Als service linkt NLZIET het on demand (waar de reclame uit is geknipt) zodra deze beschikbaar is vanuit de gids. Omdat daar bij de eigenaren (RTL, Talpa, NPO) niet altijd de rechten voor zijn kijk je dus de oorspronkelijk uitgezonden variant (=replay) met de reclameblokken die erbij hoorden. Als het ene seizoen nog wel on demand te zien was en het volgende seizoen niet dan is er dus iets veranderd in de ingekochte rechten.

Het lijkt me wensdenken dat NLZIET betere rechten van dezelfde content gaat inkopen zodat je alles on demand zonder reclame kunt kijken. NLZIET is geen mediabedrijf maar een kijkplatform. Het lijkt me ook niet dat NLZIET het inkopen van betere/duurdere rechten kan afdwingen omdat de business case voor deze content er gewoon niet zal zijn; anders zouden RTL/Talpa daar wel anders in beslissen.

Dus een poging om het uit te leggen:
- TV&Gids: altijd reclameblokken bij Live en Restart (dus programma's die nu worden uitgezonden), in principe ook bij terugkijken (replay, tot 7 dagen) tenzij er een on demand licentie is. De on demand variant is een versie waar de reclame is uitgeknipt en wordt dan een tijdje nadat de uitzending is afgelopen gepubliceerd OF voor het programma indien het een vooruitkijken item (voor Premium abo) is. Je herkent een On demand programma aan het algemene logo (RTL, Kijk & NPO Plus) ipv het zenderlogo (RTL 7, SBS 6, NPO 2) en evt. aan een roze afspeelbalk ipv een groene.
- Programma's die je niet on demand kunt kijken: veelal buitenlandse series & films. Deze zijn dus via de Gids tot 7 dagen met de oorspronkelijke reclameblokken terug te kijken. Sommige films zijn helemaal geen terugkijkrechten voor, die zijn dan doorgestreept in de gids omdat je ze alleen live kunt kijken. (zie amazing spiderman van gisteravond op RTL 7)
- Basis abonnement: alle on demand programma's van RTL en Talpa wordt reclame voor en tussengevoegd, zoals je dat ook bij Youtube ziet. Dit zijn dus niet de oorspronkelijke reclameblokken maar een of meer losse reclames achter elkaar. NPO is nog steeds reclamevrij.

Zie dit maar eens in een tabel op de site te verwerken. Mocht je een beter idee hebben hoe je dit kunt uitleggen of wat NLZIET nu concreet kan doen denk ik dat ze dat graag zouden horen.

Dat het afbreuk doet aan het gezamenlijke platform, daar heb je gelijk in. Het is dan ook aan NPO/RTL/Talpa om in NLZIET te investeren, maar volgens mij doen ze dat liever in hun eigen platform omdat ze daar meer controle en eigenaarschap over hebben ipv dat ze met elkaar moeten samenwerken. Dit is ook een politiek vraagstuk trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door CarpeVentum op 02-07-2024 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
@CarpeVentum Ik begrijp wel dat het enorm complex is om dit aan (potentiële) klanten te communiceren. Ik vind de termen reclamevrij en Restart TV, Replay TV en Video on demand niet duidelijk genoeg. Deze termen vind je zowat alleen terug in de helpdesk, maar staat bijvoorbeeld niet in de gids erbij. Als ze hier nou simpelweg pictogrammen met of zonder kleuren zouden toevoegen aan de programma's, dan kan ik in ieder geval zien wat ik wel en niet - eventueel met reclame - terug kan kijken. Nu voelt het vaak als gokken. Bijvoorbeeld zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YNlUm7OHjHfkjkDAmkEuhBs3RX0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0RbsGasxiIFkneMgrjFnm9X0.png?f=user_large

Nu moet ik namelijk eerst de programmadetails openen om dit te kunnen zien. En je zou eventueel andere pictogrammen of kleuren kunnen gebruiken om nog meer onderscheid te maken.

Dat geldt wat mij betreft ook voor het toevoegen aan VOD content. Waarom kan ik Pawn Stars niet terugvinden bij VOD, maar wel terugkijken via de gids. Ja ik weet waarom, omdat het een Replay TV programma is. Maar duidelijk vind ik dit niet. Het zit toch 'in NLZiet' waarom kan ik het dan niet vinden? Je kunt dit functioneel wat mij betreft niet uitleggen.

Dit is voor mij precies hetzelfde probleem als het zappen met links-rechts. Afgelopen week gebeurde het gewoon weer. Zitten we Sporza te kijken, wil mijn vrouw terugspoelen en drukt naar links. Hop en de vorige zender word gekozen. Ik riep nog "Neeeee" in slow motion, maar dat had geen zin meer. Want nu konden we Sporza dan niet meer verder kijken, want dit programma zit niet in Replay TV en beperkt in Restart TV 8)7.

Ik heb sterk het idee dat de medewerkers of aandeelhouders bij NLZiet niet NLZiet dagelijks gebruiken, want dit soort dingen kun je niet uitleggen aan een gemiddelde consument en doet wat mij betreft enorme afbreuk aan de ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
@alex3305
Om even een lange quote van je te voorkomen, maar even een @ reply.

Het lijkt erop dat je bijna altijd via de gids kijkt, dat doe ik dan weer bijna niet; ik zit niet echt aan het lineaire uitzendschema gebonden. Ik volg gewoon een aantal programma's en zie het vanzelf wel wanneer er een nieuwe (on demand) aflevering beschikbaar is.

Ik snap je behoefte, maar of het toevoegen van iconen op iedere gidsregel het nou echt beter bruikbaar maakt valt te bediscussiëren denk ik. Voor jou ongetwijfeld, maar het zal voor veel mensen ook onduidelijk zijn. Want zo'n icoon met een 7, daar zou morgen alweer een 6 in moeten staan. Wordt een aardige kerstboom dan.

Pawn stars kan ik trouwens gewoon vinden en volgen via de zoekfunctie, maar dat terzijde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taxus
Wat denk ik ook niet vergeten moet worden is dat met NLZIET drie concurrerende partijen op een platform samenwerken. Dat is volgens mij echt uniek. Het is net als of AH en Jumbo samen een winkel hebben en daarin allebei hun huismerk aanbieden.

Sinds de start van NLZIET in 2014 heeft het concept streaming en on demand een enorme vlucht genomen. RTL heeft vol ingezet op Videoland en de NPO heeft ingezet op NPO plus. Voor beide partijen valt er simpelweg meer te verdienen aan klanten op hun eigen platform. Dus moeten ze opzoek naar een unique selling point. NLZIET is er al en zit daarvoor in de weg. Met name de commerciële partijen hebben liever klanten exclusief bij hun eigen dienst. Ik verwacht dat NLZIET de komende jaren verder wordt uitgekleed en/of duurder wordt gemaakt. De recente verandering in abonnementen is daar een goed voorbeeld van.

En dus neemt de versnippering van content weer toe….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@CarpeVentum Ik kijk bijna altijd via VOD. Maar helaas werkt dat ook niet altijd even goed O-). Bijvoorbeeld het onthouden van bekeken programma's of voortgang in het programma.
Want zo'n icoon met een 7, daar zou morgen alweer een 6 in moeten staan. Wordt een aardige kerstboom dan.
Dat zie ik dan anders. Ik zou dan gewoon een 7 laten staan, dan is het duidelijk dat het om een programma gaat met een terugkijktijd van 7 dagen. Het gaat mij erom dat het nu niet altijd even duidelijk is.
Pawn stars kan ik trouwens gewoon vinden en volgen via de zoekfunctie, maar dat terzijde.
Grappig. Dit was dus een voorbeeld die een maand geleden niet zichtbaar was via de zoekfunctie:
alex3305 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 10:35:
[...]

Pawn Stars staat bij mij niet eens bij de beschikbare programma's als ik daarop zoek. Wel Pawn Stars Hit The Road, maar dat is een ander programma. [...]
Maar nu staat Pawn Stars: Hit The Road er niet meer bij :+. RTL goochelt hier wat mij betreft echt teveel mee. Want eigenlijk gaat de discussie over bovenstaande problemen alleen over RTL programma's ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikhoef86
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21:32
Hann1BaL schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:46:
NLZiet levert wel echt een grote vertraging in beeld op (ik hoor van anderen een paar minuten van te voren al dat er gescoord is :) ) en ook de kwaliteit met het EK laat wel te wensen over. Het lijkt mij geen degelijke 1080p. (Logo van NOS ziet er vreemd uit en het lijkt soms wel een aquarel als je een beetje dichterbij de TV komt. Vooral het publiek.)

Het voelt inderdaad als minuten 😃 maar feitelijk is dat wel wat overdreven.
NLZiet is hier wel inderdaad veruit de dienst met de grootste ‘vertraging’ ten opzichte van het DVB-C signaal van Ziggo.Als ik de AppleTV app van NLZiet gebruik komt deze op circa 40 seconden vertraging. De Odido app loopt slechts 25 seconden achter. Vergelijking op de iPad geeft voor app van NLZiet ongeveer 35 seconden, NPO start 30, Odido 20 en Ziggo GO slechts 10 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
erikhoef86 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:54:
[...]

NLZiet is hier wel inderdaad veruit de dienst met de grootste ‘vertraging’ ten opzichte van het DVB-C signaal van Ziggo.Als ik de AppleTV app van NLZiet gebruik komt deze op circa 40 seconden vertraging. De Odido app loopt slechts 25 seconden achter. Vergelijking op de iPad geeft voor app van NLZiet ongeveer 35 seconden, NPO start 30, Odido 20 en Ziggo GO slechts 10 seconden.
Maar heeft dat misschien te maken dat NLZiet de hoogste bitrate/framerate heeft van de providers waarmee je NLZiet vergelijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-05 23:01

‘Een paar minuten’ is het bij mij niet hoor!

https://www.nu.nl/tech/63...punt-juichen-dan-jij.html
Stabiliteit hogere prioriteit dan snelheid
Kijk je digitale televisie via de NLZIET-app, dan is er wat vertraging omdat beelden daar eerst even worden gedownload voordat ze getoond worden. Technisch directeur Sander Kouwenhoven zegt dat NLZIET hierdoor voorkomt dat het beeld meteen stilstaat als bijvoorbeeld de wifi even wegvalt. "Omdat we vooruit werken, kan het zijn dat het bij de ene gebruiker net iets langer duurt dan bij de andere voordat we genoeg gebufferd hebben."

Kouwenhoven zegt dat NLZIET dit proces continu verbetert. De dienst experimenteert met nieuwe manieren om de vertraging te verkleinen, maar heeft er tijdens het EK voor gekozen om stabiliteit voorop te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

erikhoef86 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:54:
[...]

Niet feitelijk overdreven maar meetbaar. Dit was echt het geval bij een eerdere wedstrijd. En misschien niet exact 2 minuten maar ook zeker niet rond de 30 sec.

Of dat afhankelijk is van regio, geen idee. Hangt ook van de zender af (BBC VS NPO bijv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Laatst online: 20:21

OMD

Net abbo afgesloten om is te proberen. Keek voetbal via npo maar de kwaliteit is beetje zwak.

Ik heb nu echter geluid die niet synchroon loopt. Dat is dus gelijk weer verwijderen.

Dag NLziet. Tot nooit meer ziens.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

OMD schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 19:03:
Ik heb nu echter geluid die niet synchroon loopt. Dat is dus gelijk weer verwijderen.

Dag NLziet. Tot nooit meer ziens.
Via welk apparaat keek je naar NLZiet? Ik zit nu ook naar NLZiet te kijken en heb nergens last van met de AppleTV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Laatst online: 20:21

OMD

DON PAPA schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 19:29:
[...]

Via welk apparaat keek je naar NLZiet? Ik zit nu ook naar NLZiet te kijken en heb nergens last van met de AppleTV
App via LG CX maar ook casten via mijn iPhone. Het maakt mij niet uit via wat en hoe er gekeken wordt. Wanneer je betaald voor een dienst mogen dit soort basale zaken niet voorkomen.

Ik ben dan simpel. Knikker het er uit en kijk er niet meer naar om. Moet gewoon werken, klaar. Anders moet je het gratis aanbieden, dan mag je niet zeiken ( zoals het gratis kijken via NPO, hoor je mij niet over want gratis )

EDIT,

Ga toch even op mijn gemak kijken. Was al wat geïrriteerd door iets anders (valt niet op te maken uit mijn posts :+ )

Heb wel geluid issues maar ga morgen even op mijn gemak kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door OMD op 02-07-2024 20:23 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
Alweer stotterend beeld op NPO 1. Vooral in herhalingen zie je het.

Ik kijk op een LG Oled C2 via de NLZiet app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRlS
  • Laatst online: 21:38
Ibriboy schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 21:04:
Alweer stotterend beeld op NPO 1. Vooral in herhalingen zie je het.

Ik kijk op een LG Oled C2 via de NLZiet app.
Heb het hier nu ook continue via de Apple TV. Gisteravond tijdens de wedstrijden geen probleem.
Zit pas 2 maanden bij NLZIET, maar nu toch wel beetje spijt dat ik niet even tot na het EK gewacht heb met overstappen vanaf KPN TV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taxus
Ik heb het idee dat er gewoon wordt beknibbeld op server capaciteit. Tijdens Ned-Roe geen problemen, want ze zouden achterlijk veel servers inzetten zeiden ze na recente problemen.
Maar ik kan me voorstellen dat er nu ook heel veel mensen naar een wedstrijd van Turkije kijken. Ook op andere momenten afgelopen jaar als er extreem veel mensen kijken zoals zondagavond Eredivisie, (halve) finale CL of GP van Zandvoort en GP België (op VRT) komen deze problemen steeds terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10-05 19:53
Op mijn ATV 4K 2022 en aangesloten via utp ervaar ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
Gisteren ook meerdere keren problemen gehad tijdens Turkije - Oostenrijk, waarbij de app 4-5x tijdens de wedstrijd moet gaan bufferen (ongeveer 10-40s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
  • Laatst online: 16:19
Vertraging hier gisteravond ca 25 sec met een van de achterburen. Geen idee via welke provider die gasten kijken. :+

Ik denk dat tijdens de NL wedstrijd er wel 10 keer een hapering plaatsvond waarbij de tijdsbalk in beeld kwam en een kleine verspringing van een paar seconden plaats vond. Eigenlijk de eerste keer dat het me (storend) opviel. Kijk via AppleTV (4K gen 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiigamer
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:48
Opvallend is dat zelfs de Belg voorloopt op NPO 1.

Nog opvallender, NPO 1 extra (het kanaal met audiodiscriptie) liep maar 10 seconden achter en ruim 20 seconden voor op NPO 1 en had totaal geen stotteringen. Volgens mij is dat wel slechts 720p in plaats van 1080i.

Het commentaar van dit kanaal is nog best vermakelijk (wel heel gedetaileerd natuurlijk) maar veel slechter dan Jan Roelfs kon het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Ik moet helaas melden dat ik geen problemen heb gehad met NLziet op om mijn Google Chromecast TV gisteravond tijden het voetballen. Wel wat vertraging aan het gejuich van de buren te horen maar dat was zeker geen 20 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:44
Op webos van de LG c7 heb ik nu 2 issues, zijn deze bekend?

1. Moet altijd op inloggen drukken voordat ik het profiel kan selecteren bij opstarten van de app. Ik hoef gelukkig niet echt in te loggen.

2. Ik kan bijv. Rtl nieuws of Vandaag inside niet meer terug kijken. De stream begint simpelweg niet. Of als ik verder wil kijken (bijv deel op de mobiel gekeken) begint het haperend en gaat geluid out of sync en veel freezes. Onbruikbaar dus. Paar npo en andere rtl en sbs streams geprobeerd, die doen het wel.
Zie https://we.tl/t-RWzozknw4J voor een kort filmpje hiervan

Wat kan ik hieraan doen ( behalve via chromecast die wel werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jigalvh
OMD schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 20:07:
[...]
App via LG CX maar ook casten via mijn iPhone.
Wij gebruiken ook de app op de LG CX en de laatste tijd zijn er erg weinig problemen. Er waren ooit wat synchronisatieproblemen met geluid, maar dat ging beter na het herstarten van de stream. Maar dat was lang geleden.
Ik ben dan simpel. Knikker het er uit en kijk er niet meer naar om. Moet gewoon werken, klaar.
In principe mee eens, totdat je naar de prijs gaat kijken in combinatie met geboden features. Als je dan ook niet afhankelijk van die aanbieder wilt zijn voor je internetverbinding dan wordt de spoeling wel erg dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
De Mi Box heeft problemen met live kijken onder Android tv 9, ik had al aangegeven dat ik dit minimaal terug zag onder Android TV 10 en gaf ook aan dat er iets mis is met de stream. Dit is inmiddels al meer dan een half jaar geleden. Nu begint wat ik toen zag bij velen te spelen, haperingen, out of sync. Naar mijn idee heeft het allemaal met elkaar te maken. Het probleem met de Mi box onder Android tv 9 speelt al sinds mei 2023 en is nooit iets aan gedaan dus trek je eigen conclusie.

Een vertraging met online kijken kun je vrijwel niet voorkomen dus daar heb ik geen moeite mee en gelukkig hoor ik hier geen gejuich van de buren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huub17
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:44
Bulldock schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 13:25:
Op webos van de LG c7 heb ik nu 2 issues, zijn deze bekend?

1. Moet altijd op inloggen drukken voordat ik het profiel kan selecteren bij opstarten van de app. Ik hoef gelukkig niet echt in te loggen.

2. Ik kan bijv. Rtl nieuws of Vandaag inside niet meer terug kijken. De stream begint simpelweg niet. Of als ik verder wil kijken (bijv deel op de mobiel gekeken) begint het haperend en gaat geluid out of sync en veel freezes. Onbruikbaar dus. Paar npo en andere rtl en sbs streams geprobeerd, die doen het wel.
Zie https://we.tl/t-RWzozknw4J voor een kort filmpje hiervan

Wat kan ik hieraan doen ( behalve via chromecast die wel werkt)
Ik kan me alleen aansluiten bij beide problemen op ook een LG 55C7. RTL Nieuws startte vandaag overigens wel, maar soms stopte het geluid, soms racete het beeld weer door. Dus ook hier snel de Chromecast maar weer aangeslingerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jigalvh
Huub17 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 22:55:
[...]

Ik kan me alleen aansluiten bij beide problemen op ook een LG 55C7. RTL Nieuws startte vandaag overigens wel, maar soms stopte het geluid, soms racete het beeld weer door. Dus ook hier snel de Chromecast maar weer aangeslingerd.
Is dit bij NLZIET gemeld? Op X krijg ik vrij snel antwoord (soms dingen per DM gemeld bij ze). Er blijken dingen specifiek voor bepaalde platforms/devices geregeld te (kunnen) worden. Details heb ik niet maar het lijkt erop dat de onderliggende web service zich anders gedraagt afhankelijk van de gebruikte client. In het verleden zijn er voor specifieke platforms problemen geweest en ook weer opgelost zonder dat er een update van de app nodig was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• willemb2
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05 16:54
Een oplossing voor het 'juichende buren-probleem", werkt op alle systemen: ga tijdens de wedstrijd lekker mountainbiken, hardlopen, kanoën in de natuur. Ongelooflijk stil en mooi is het. De natuur leeft helemaal op als alle kuddedieren voor de TV hangen. En jij mag daar in alle rust en stilte van genieten! Telefoon mee voor noodgevallen, maar verder niet op kijken. Is ook wel eens lekker.

Thuisgekomen pak je een douche en daarna je welverdiende biertje en bekijk je de wedstrijd on-demand. Opnieuw in alle rust. Geen juichende buren, plas- en koelkastpauze wanneer het jou uitkomt.

Doe dit hele programma desnoods samen met je beste voetbalvrienden. Schept een band ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub17
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:44
jigalvh schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 08:55:
[...]

Is dit bij NLZIET gemeld? Op X krijg ik vrij snel antwoord (soms dingen per DM gemeld bij ze). Er blijken dingen specifiek voor bepaalde platforms/devices geregeld te (kunnen) worden. Details heb ik niet maar het lijkt erop dat de onderliggende web service zich anders gedraagt afhankelijk van de gebruikte client. In het verleden zijn er voor specifieke platforms problemen geweest en ook weer opgelost zonder dat er een update van de app nodig was.
Ik in ieder geval bij dit nog niet, was het wel van plan als het nog even zo blijft want ik weet dat zonder klagers de kans op verbetering vaak kleiner wordt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jigalvh
Huub17 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:35:
[...]
Ik in ieder geval bij dit nog niet, was het wel van plan als het nog even zo blijft want ik weet dat zonder klagers de kans op verbetering vaak kleiner wordt ;).
Je hoeft niet echt te klagen, maar gewoon een melding maken van een probleem is voldoende. Probeer zoveel mogelijk informatie te vermelden: gaat het bij een bepaalde zender/programma mis of bij meerdere? Welke stappen moet je nemen om het te reproduceren? Heb je een workaround? (Niet dat het dan minder erg is, maar het kan wijzen op een plek waar het fout gaat) Bestaat het probleem op meerdere devices of eentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
NPO 1 weer stotterend beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
@Ibriboy Op Apple TV loopt het soepel. Op welk apparaat kijk je?

[ Voor 4% gewijzigd door CarpeVentum op 05-07-2024 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:20
Idem hier op Apple TV. App opnieuw opstarten leek kort te helpen, maar helaas weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
Hier ook (weer). Zijn we al collectief aan het melden/klagen bij NLZiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
WiseDise schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 19:17:
Hier ook (weer). Zijn we al collectief aan het melden/klagen bij NLZiet?
Ik heb nog steeds nergens last van op mijn Google Chromecast TV HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise

Dit is mij ook opgevallen. Het lijkt niet de 1080p te zijn die ik van NLZiet ken. Op het oog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-05 20:34
Hier ook af en toe een stotter. Nvidia Shield Pro 2019.

Vorige keren ook al..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:04

GerkeP

Vragen mag altijd........

Morgen maar op zoek naar iemand die Ziggo heeft om te kijken.
Heb hier op de Samsung app en met Google TV haperingen op hetzelfde moment.
Stream is sowieso slecht voor de ogen en totaal niet vloeiend

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:04
GerkeP schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 20:18:
Morgen maar op zoek naar iemand die Ziggo heeft om te kijken.
Heb hier op de Samsung app en met Google TV haperingen op hetzelfde moment.
Stream is sowieso slecht voor de ogen en totaal niet vloeiend
De app checkt volgens mij of er een mediabox next of next mini in jou netwerk bevindt als je de tv app gebruikt..

https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go/ziggo-go-tweede-tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Nick schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 20:28:
[...]

De app checkt volgens mij of er een mediabox next of next mini in jou netwerk bevindt als je de tv app gebruikt..

Volgens mij moet je de eerste keer je Next (Mini) activeren, maar daarna kun je deze mediabox op zolder leggen en via de Ziggo Go TV app kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
[...]

Dat was eerder (iets meer dan een jaar geleden) niet zo. Je moet alleen een Ziggo internetabonnement hebben om Ziggo GO op een vaste tv te mogen gebruiken. Je kunt wel Ziggo GO casten naar de televisie zonder Ziggo internetabonnement.

Wij kijken de voetbalwedstrijden via de KPN app op de Shield omdat 4K helaas bij NLZiet ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:19
Tip voor de mensen die net als mij last hebben van stotterend beeld bij NPO1: schakel over naar de VRT zender. Wereld van verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

[...]

Ik heb geen Ziggo, wil ik ook niet en is hier überhaupt niet mogelijk 😉

NlZiet heeft echt problemen op dit moment

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
CarpeVentum schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 19:09:
@Ibriboy Op Apple TV loopt het soepel. Op welk apparaat kijk je?
De app op een LG C2 en op een LG C9 ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:52
alex3305 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 21:03:
[...]
Wij kijken de voetbalwedstrijden via de KPN app op de Shield omdat 4K helaas bij NLZiet ontbreekt.
Er is geen enkele provider die 4K voetbal voor het EK aanbiedt. Het is 1080P U-HD met HDR10 kleurdiepte, als ik het goed citeer.

EDIT:

Strikt genomen haalt een UHD-televisie niet de resolutie van een 4K-televisie omdat het aantal horizontale pixels lager is. In de praktijk worden de termen UHD en 4K bijna als synoniemen gebruikt. Daarom hebben veel televisies “slechts” een resolutie van 3.840 x 2.160 pixels, ook al worden ze gelabeld als 4K-apparaten.

[ Voor 34% gewijzigd door stormfly op 05-07-2024 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
stormfly schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 21:36:
[...]

Er is geen enkele provider die 4K voetbal voor het EK aanbiedt. Het is 1080P met HDR10 kleurdiepte, als ik het goed citeer.
?

https://www.kpn.com/beleef/blog/het-ek-in-uhd.htm

https://www.ziggo.nl/campagne/ek

De eerst twee die ik check…

[ Voor 9% gewijzigd door Martinique op 05-07-2024 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Jeps staat er toch Ultra-HD ;-) dat is geen 4K, mooi he wat marketing met je kan doen. _/-\o_ Nou na wat googlen is het op zijn minst verwarrend. Het valt mij op dat Ziggo en KPN bewust geen 4K gebruiken maar de term UHD.

Dit zegt Coolblue:4K (UHD) is de naam van een resolutie die 4 keer scherper is dan Full HD. 4K heeft een minimale scherpte van 3840 bij 2160 pixels, wat meer dan 8 miljoen pixels in totaal is. Dit zorgt voor een haarscherpe weergave van films, foto's en games. Op deze pagina leggen we je uit wat 4K is en wat het voordeel is.

[ Voor 83% gewijzigd door stormfly op 05-07-2024 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Bedoel je met stotteren die haperingen van een milliseconde zo af en toe, hier ook last van. Viel me vanmiddag tijdens de TDF ook al op. Sporza / VRT heeft dit niet inderdaad. (Apple TV 4K bedraad aangesloten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
stormfly schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 21:42:
[...]

Jeps staat er toch Ultra-HD ;-) dat is geen 4K, mooi he wat marketing met je kan doen. _/-\o_
Daar heb je gelijk in, UHD inderdaad. Maar nog steeds een stuk meer dan NLZIET aanbiedt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Martinique schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 21:48:
[...]

Daar heb je gelijk in, UHD inderdaad. Maar nog steeds een stuk meer dan NLZIET aanbiedt ;)
Absoluut het kijkt hier met Ziggo NEXT mini prima weg, ook nog even de coax UHD bekeken heerlijk rustig beeld. Ik heb ook NLziet maar durf het niet aan met de voetbal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
Martinique schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 21:46:
[...]

Bedoel je met stotteren die haperingen van een milliseconde zo af en toe, hier ook last van. Viel me vanmiddag tijdens de TDF ook al op. Sporza / VRT heeft dit niet inderdaad. (Apple TV 4K bedraad aangesloten.)
Dat bedoel ik ja. Ik ga nu maar switchen naar de VRT.

Ik heb internet only van Odido. Is er een mogelijkheid om bij een KPN bijvoorbeeld alleen tv te nemen die ik kan bekijken via de app en daarna weer makkelijk op te zeggen is? Of is er een ander anternatief voor NLZIET?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Ibriboy schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 21:55:
[...]

Ik heb internet only van Odido. Is er een mogelijkheid om bij een KPN bijvoorbeeld alleen tv te nemen die ik kan bekijken via de app en daarna weer makkelijk op te zeggen is? Of is er een ander anternatief voor NLZIET?
Correct me if I’m wrong, maar de enige alternatieven zijn NPO zelf en Canal+. Alhoewel het wel een beetje appels met peren vergelijken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
Ibriboy schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 21:55:
[...]

Heb trouwens niet veel aan VRT aangezien die opeens de kwaliteit constant verlaagd en verhoogd. Tv is verbonden via wifi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0_AhbKeS_G8V_8AV8QhGY3iPOM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zbHjpfp93PTmStzCKXnp8uzV.png?f=fotoalbum_large

Het is inderdaad niet om aan te zien met vervelende microstotters bij NLziet. Bovenstaand nog even gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 13:24
jigalvh schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:03:
[...]

Als je een programma start uit de gids dan wordt vaak niet bijgehouden dat je een aflevering kijkt. Als je dan bij Mijn Series later kijkt dan is niet te zien dat je die aflevering (deels) hebt bekeken. Vaak gaat het wel goed als je vanuit de gids via Afleveringen een uitzending start. Dan wordt vaak wel geregistreerd waar je bent gebleven.
Probleem is gemeld bij NLZIET en ze zouden ernaar kijken.
Sorry voor mijn late reactie!

Bij mij maakte het niet uit hoe ik het programma startte. Inmiddels kan ik melden dat het probleem is opgelost.

Melden van problemen heeft inderdaad zin!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Martinique schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 22:08:
[...]

Correct me if I’m wrong, maar de enige alternatieven zijn NPO zelf en Canal+. Alhoewel het wel een beetje appels met peren vergelijken is.
De NOS-app is voor EK/Tour/Olympische Spelen en overige sport bij de publieke omroep ook een redelijk alternatief. De beeldkwaliteit is daar iets beter dan via de NPO-app, maar niet op het niveau van een goedwerkend NLZIET.

[ Voor 6% gewijzigd door TexMex op 06-07-2024 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
stormfly schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 21:36:
[...]

Er is geen enkele provider die 4K voetbal voor het EK aanbiedt. Het is 1080P U-HD met HDR10 kleurdiepte, als ik het goed citeer.
Je hebt gelijk. Ik was er wederom ingetuind. Ik dacht dat KPN wel de 4K stream aanbood |:(. Maar inderdaad 1080p50 met HDR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

alex3305 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 11:20:
[...]

Je hebt gelijk. Ik was er wederom ingetuind. Ik dacht dat KPN wel de 4K stream aanbood |:(. Maar inderdaad 1080p50 met HDR.
De bitrate van de UHD stream is wel een stuk hoger dan de HD stream wat evengoed een scherper beeld oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-04 22:27
Wij kijken op een lg c9 en er word mooi gezegd dat je reclame kan door spoelen bij rtl, maar bij rtl lounge waar mijn vrouw naar kijken is dat sinds 1 maand al niet meer het geval…wel af en toe bij 2e aflevering maar ook dat is de laatste 2 weken niet mwer mogelijk. Ook beeld word af en toe ff paar seconden vaag terwijl alles bekabeld is aangesloten en op 1gb/s glasvezel hebben en dat geldt ook op de samsung tv op de slaapkamer hoewel die via wifi is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-05 11:38
Zucht. Daar was de eerste hapering weer. Ik vrees voor vanavond.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
Wat zou het kunnen zijn? Capaciteit huidig serverpark? Extra servers niet lekker geconfigureerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ik probeer via de browser op mijn laptop te kijken
Er is iets misgegaan, probeer het later nog een keer

Het blijft prutswerk ....;

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:09
GerkeP schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 18:20:
Ik probeer via de browser op mijn laptop te kijken
Er is iets misgegaan, probeer het later nog een keer

Het blijft prutswerk ....;
Even geprobeerd maar geen probleem hier. Snap niet wat sommige voor problemen allemaal hebben met NLZiet...

| Energie 2025 | Bitcoin / Ethereum |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Jef61 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 18:25:
[...]

Even geprobeerd maar geen probleem hier. Snap niet wat sommige voor problemen allemaal hebben met NLZiet...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/380VJekCXZad_LWaIiiUb9Td5sM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jMa1SJ6QD1fwpS00gwII4ra3.jpg?f=user_large

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemb2
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05 16:54
@GerkeP Geen enkel probleem hier. Ook niet met het voetbal op NPO1. Nu niet en ook verder zeer zelden. Ik zit op Freedom DSL 220/32, ik kijk met Firefox op een Windows 10 bakkie dat met HDMI aan de TV hangt en UTP naar de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
Ik zie op allestoringen.nl ook geen piek bij NLZiet.
Misschien toch iets in je netwerk / PC? (toevallig een PiHole draaien, dat geeft ook wel eens problemen)

[ Voor 6% gewijzigd door Jef61 op 06-07-2024 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Niet in het netwerk, samsung tv app doet het (met stotteren)
Firefox, Chrome, Edge werkt gewoon niet.
Geen loggingen oid, alleen maar een heel trage app.nlziet.nl
Buurman heeft zelfde probleem, en die heeft KPN, ik Kabelnoord

Allestoringen zijn mensen ook moe van het melden ;)

Nu maar via Ziggo kijken.
NLziet kan hier nu wel weg, geen zin meer in die discussies (en lees de draad hier maar eens terug, het is echt meer dan een handvol mensen met problemen)

[ Voor 34% gewijzigd door GerkeP op 06-07-2024 18:46 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
GerkeP schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 18:44:
Niet in het netwerk, samsung tv app doet het (met stotteren)
Firefox, Chrome, Edge werkt gewoon niet.
Geen loggingen oid, alleen maar een heel trage app.nlziet.nl
Buurman heeft zelfde probleem, en die heeft KPN, ik Kabelnoord

Allestoringen zijn mensen ook moe van het melden ;)

Nu maar via Ziggo kijken.
NLziet kan hier nu wel weg, geen zin meer in die discussies (en lees de draad hier maar eens terug, het is echt meer dan een handvol mensen met problemen)
Dat is natuurlijk heel vervelend maar om nou te roepen dat het 'prutswerk' is vind ik ook weer zoiets. Als NLZiet echt een storing zou hebben zou er een flinke piek bij allestoringen.nl te zien zijn. En waarom kan ik wel vrijwel probleemloos kijken?

[ Voor 3% gewijzigd door Jef61 op 06-07-2024 18:52 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste