Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Palomar schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 13:17:
Ik heb wel regelmatig dat het beeld van de stream stilstaat en het geluid doorgaat. Als ik dan even op back klik en hervatten doe dan is het weer goed (of een paar seconden terugspoelen en hervatten).

Ik gebruik een Andoid TV box van Nokia (8010). Ik heb hier bij andere apps (youtube, netflix, videoland, prime, disney etc. nooit last van). Box staat ook naast wifi punt en signaal is uitstekend. Ligt dit aan NLZiet? Hebben anderen hier ook last van? Of is dit een goede reden om toch eens een andere mediabox te kopen (bijv. Apple tv)?
Ik weet niet welke Android TV OS versie en build je op dit moment met de 8010 gebruikt, maar mocht het een V14 versie zijn, en heb je de 8010 geen factory reset gegeven nadat je van een V12 versie afgekomen bent, dan zou dat al een oorzaak kunnen zijn. Die FR is eigenlijk een must na de eerste V14 update.

Aangezien ik met een gelijkwaardig apparaat NLZiet stream, en het fenomeen nog niet gezien heb, buiten dat de bitrate wat lager ligt de laatste tijd (oorzaak NLZiet zelf), zou de oorzaak niet direct bij de speler zelf hoeven te liggen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Birdstrike
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 11:17
rkraats schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 17:22:
Zijn er mensen die ook Canal plus hebben. Hoe is de beeldkwaliteit daar tegenwoordig?
Nog even terugkomend hierop:
Ik heb contact gehad met Canal+ en voorheen zei ik dat de beeldkwaliteit maximaal 720p25 is, dat is ook zo voor de iPad app en Webview (pc/laptop browser). Voor een Android TV bieden ze wel 1080p50 aan. Ik kan dat bevestigen daar mijn Chromecast 4k de Canal+ zenders in heel strak full hd weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door Palomar op 16-09-2025 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 14:58:
[...]

Ik weet niet welke Android TV OS versie en build je op dit moment met de 8010 gebruikt, maar mocht het een V14 versie zijn, en heb je de 8010 geen factory reset gegeven nadat je van een V12 versie afgekomen bent, dan zou dat al een oorzaak kunnen zijn. Die FR is eigenlijk een must na de eerste V14 update.

Aangezien ik met een gelijkwaardig apparaat NLZiet stream, en het fenomeen nog niet gezien heb, buiten dat de bitrate wat lager ligt de laatste tijd (oorzaak NLZiet zelf), zou de oorzaak niet direct bij de speler zelf hoeven te liggen.
Het is Android 12. Factory reset zou ik inderdaad nog eens kunnen proberen, maar in mijn ervaring zijn dat soort maatregelen vaak paardenmiddelen die het probleem niet oplossen. Maar wie weet... ;)
Het is ook alleen bij nlziet. Gebruik ook veelvuldig andere streaming apps en die vertonen nooit problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Palomar , als je nu nog steeds op ATV 12 zit dan hoef je dat idd nog niet te doen. Ik dacht dat de V14 4576 uitrol voor de 8010 al zou zijn afgerond 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiigamer
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19:31
Het probleem met de artefacts lijkt verholpen te zijn. Ik zie geen gekke dingen meer op de livestreams.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:38
wiigamer schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 13:05:
Het probleem met de artefacts lijkt verholpen te zijn. Ik zie geen gekke dingen meer op de livestreams.
Dat klopt, sinds dit weekend. Ik vind het beeld echter slechter dan voor de vervanging van de streamserver. Grote vlakken en andere stukken achtergrond lijken nog vaak op 720P i.p.v. Full HD. Het beeld is dus niet consistent en dat vind ik vermoeiend om te kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door ratzz op 19-09-2025 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:11

DON PAPA

Tweaker-fan

Het ziet er inderdaad weer een stuk beter uit, maar ik ben het met ratzz eens dat het nog niet zogoed is als dat het voorheen was, even afwachten of ze daar ook nog wat aan gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Hier helaas nog weinig verschil, het algehele plaatje is zelfs wat vager geworden, ik lijk nu wat ''sneeuw'' te zien bij rustig beeld, en dat was voorheen haarscherp.

Correctie, bitrate is toch beter geen artifacts meer, maar het algehele plaatje is wel wat minder dan voorheen.

[ Voor 12% gewijzigd door Slux op 19-09-2025 20:47 ]

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste