Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die gebruik ik inderdaad ook, maar is wel een ouder apparaat dat geen updates meer ontvangt en volgens mij ook niet meer te koop is.
Ik zou neigen naar een Apple TV. Lekker snel, intuïtieve interface en lange support.

Qua Android kun je wellicht de nvidia shield overwegen (is ook al vrij oud) of een Google tv streamer, maar die is weer wat langzamer, maar wel goede support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:04
nightofthegun schreef op maandag 8 september 2025 @ 19:13:
Een familielid wil het KPN-kastje eruit doen en alleen verder gaan met NLziet. Ze heeft nu nog een oude tv zonder smart-functionaliteit. Is er een OS of TV-merk welke jullie kunnen aanraden waarop de NLziet app goed draait?
Ik gebruik het al een tijdje op een LG C2 TV met WebOS. Dat werkt vooralsnog prima. Maar ik ben wel aan het kijken naar een Apple TV omdat ik dat wel een mooie aanvulling vind op mijn andere Apple devices. Morgen wordt waarschijnlijk een nieuwe Apple TV aangekondigd, waar ik dan voor wil gaan, maar dat betekent waarschijnlijk ook dat de huidige versie wellicht wat goedkoper wordt.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:31
Een familielid wil het KPN-kastje eruit doen en alleen verder gaan met NLziet. Ze heeft nu nog een oude tv zonder smart-functionaliteit. Is er een OS of TV-merk welke jullie kunnen aanraden waarop de NLziet app goed draait?
Apple TV

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Heeft de TV HDMI ingangen en hoeft deze niet vervangen te worden? Dan zou ik een google stick, fire tv stick (Nb ondersteuning zal wel binnen een aantal jaar aflopen), apple tv of dergelijke kopen, zoals hierboven wordt.

Hiermee koppel je het smartgedeelte los van de TV die over het algemeen langer mee gaat dan het smart gedeelte.

Everything is better with Bluetooth

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Heeft NLziet de bitrate aangepast ? de laatste week is het beeld echt dramatisch slecht geworden hier.

• jigalvh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:20
Slux schreef op woensdag 10 september 2025 @ 21:56:
Heeft NLziet de bitrate aangepast ? de laatste week is het beeld echt dramatisch slecht geworden hier.
Hier zie ik geen verschil in het beeld. Ook zit ik geen significant verschil in het dataverkeer (de laatste week hebben we wat minder gekeken dus ook minder dataverkeer).
Meestal als het dramatisch slecht is dan heeft de app/speler het moeilijk om tijdig het volgende pakket binnen te krijgen. Het schakelt dan terug naar een lagere resolutie om toch continu te blijven streamen. Als er andere apparaten in het netwerk veel data proberen te versturen/ontvangen dan kan dit gebeuren. Misschien helpt het om het device dat NLZIET streamt een hogere prioriteit te geven of als "real time" applicatie aan te merken.

• PatrickC
Het viel me gisteren ook op bij live TV kijken, terwijl iets terugkijken wel prima beeld had. Nu kijk ik zelden live TV via NLZiet, dus kan best dat het wel vaker slechter is.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Lijkt mij wel ja, hier ook de laatste paar weken zeer slecht beeld. En aan de vele reacties hier de laatste weken te lezen hebben meer mensen last er van.
Aan mn WiFi ligt het niet in ieder geval die is prima (WiFi 7 en router staat in de woonkamer)

• Slux
  • Niet online
jigalvh schreef op woensdag 10 september 2025 @ 22:18:
[...]

Hier zie ik geen verschil in het beeld. Ook zit ik geen significant verschil in het dataverkeer (de laatste week hebben we wat minder gekeken dus ook minder dataverkeer).
Meestal als het dramatisch slecht is dan heeft de app/speler het moeilijk om tijdig het volgende pakket binnen te krijgen. Het schakelt dan terug naar een lagere resolutie om toch continu te blijven streamen. Als er andere apparaten in het netwerk veel data proberen te versturen/ontvangen dan kan dit gebeuren. Misschien helpt het om het device dat NLZIET streamt een hogere prioriteit te geven of als "real time" applicatie aan te merken.
Ik heb het met googletv, firetv en de app van LG, op verschillende verbindingen dus het ligt echt bij hun.

Met stilstaand en langzaam beeld is het ok, maar zodra er wat beweging in komt dat zie je duidelijk dat ze de bitrate hebben verlaagd. :(

Ik kijk het nog even aan, anders maar op zoek naar een dienst die wel fatsoenlijk beeld bied.

• edgarf28
  • Niet online
Slux schreef op donderdag 11 september 2025 @ 06:48:
[...]

Ik heb het met googletv, firetv en de app van LG, op verschillende verbindingen dus het ligt echt bij hun.

Met stilstaand en langzaam beeld is het ok, maar zodra er wat beweging in komt dat zie je duidelijk dat ze de bitrate hebben verlaagd. :(

Ik kijk het nog even aan, anders maar op zoek naar een dienst die wel fatsoenlijk beeld bied.
Exact het zelfde hier op mijn Apple TV 4K, met bewegende beelden is het beeld enorm blokkerig en niet scherp sinds paar weken.
Ik heb nu voor een maand kpn tv+ er bij genomen via mijn kpn internet abonnement, en dat is een heel stuk scherper en geen problemen met bewegende beelden.

• wiigamer
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18:46
Het ziet er niet uit, het beeld. Voetballen kijken is echt dramatisch met al die snelle bewegingen. Contact gehad met de helpdesk maar die doen net alsof het nieuw voor ze is en gaan er naar kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Het viel mij laatst ook al op dat de beeldkwaliteit lager is, ik zag duidelijk compressie artefacts in het beeld terwijl dat voor mijn gevoel eerder niet zo was. Ik kijk NLZiet via een AppleTV 4K (aangesloten met ethernet kabel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28
edgarf28 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:07:
[...]

Exact het zelfde hier op mijn Apple TV 4K, met bewegende beelden is het beeld enorm blokkerig en niet scherp sinds paar weken.
Ik zie het vooral op mijn AppleTV met NLZiet in de stukje video tussen twee opgenomen momenten. Noem je dat leaders/trailers. Eigenlijk de overgangen op RTL of NPO tussen verschillende nieuws blokken, dat is zo korrelig dat je bijna de lego blokjes van het beeld kan pakken.

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 14:21

SebasFM

BOFH

Dj-sannieboy schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:45:
Het viel mij laatst ook al op dat de beeldkwaliteit lager is, ik zag duidelijk compressie artefacts in het beeld terwijl dat voor mijn gevoel eerder niet zo was. Ik kijk NLZiet via een AppleTV 4K (aangesloten met ethernet kabel)
Het viel mij gisteren op bij RTL Nieuws dat de achtergrond van het decor vol zat met compressie artefacten.
Als ze de bitrate knijpen dan moeten ze dat aan hun klanten melden. Zou het jammer vinden als ze dit daadwerkelijk hebben gedaan, dan wordt het tijd om op zoek te gaan naar een andere partij, zolang het maar geen Ziggo is. O-)

• PatrickC
Ik ben het nu 3 maanden aan het uittesten en de eerste 2 maanden was het perfect. Het werkte zelfs op vakantie in Zwitserland, wat geen EU land is. Maar de laatste tijd is de beeldkwaliteit verslechterd, dus na die 3 maanden voor €4,95 per maand ga ik het weer opzeggen. Ik mis namelijk ook Eurosport, wat ik vaak kijk en ik zou dan een extra addon abonnement bij HBO Max moeten nemen. En dan wordt het net zo duur als KPN TV (die Eurosport wel heeft), maar dan wel met minder zenders. Dus dan ga ik mijn huidige kabel CI+ abonnement bij Ziggo vervangen door KPN TV (heb al Internet en mobiel abonnement van KPN) en valt NLZiet af als opvolger.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De bitrate is inderdaad verlaagd. De bitrate is variabel en komt op de belangrijkste zenders gemiddeld net boven de 5 Mb/s uit, in 1080p50 AVC. Uitschieters boven de 6 Mb/s zijn zeldzaam. En de zenders van de VRT en BBC hebben maar een gemiddelde bitrate van zo'n 3 Mb/s, in 720p25 AVC (behalve BBC NL, die krijgt de 'betere' specs).

Tenzij er sprake is van een storing, lijkt dit inmiddels dus achterhaald: nieuws: NLZiet biedt live- en replaystreams aan op 1080p met 7,5Mbit/s en 50fps.

Voor wie dit ook wil checken: dat kan via de developer tools op een Amazon Fire Stick of met een Apple TV in combinatie met Xcode.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:07

DON PAPA

Tweaker-fan

Zolang NLZiet dit soort antwoorden geeft op de slechte beeldkwaliteit, schiet het niet echt op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l_zWl6m0SBNUdIAzbqAmOJs6Mgo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GSvW9q8ZX67YYPNj0TVZXFRI.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb ze ook al op deze topic gewezen, zodat ze kunnen lezen dat dit bij veel meer klanten speelt.

Ik hoop dat ze dit snel gaan oplossen, want anders zeg ik NLZiet na lange tijd toch echt vaarwel...

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zit nu even NPO1 NOS wielrennen te bekijken. Voorheen tikte de bitrate toch regelmatig de 8Mbit aan, nu lijkt de max 6.5Mbit te zijn maar komt vaker niet boven de 6Mbit uit.

VBR vanzelfsprekend, maar met volop detail in beeld lijkt de max toch echt die 6.5 te zijn.

Voor mij hebben ze de handel naar beneden gezet, ook al beweren ze van niet.

Edit: de kwaliteit via de C+ app is nu minimaal gelijk of zelfs ietsje beter dan die van NLziet, bitrate ook regelmatig boven die van NLziet.

Ik vergelijk via Android TV (14), meet de bitrate live op het apparaat zelf.

[ Voor 23% gewijzigd door hardware-lover op 11-09-2025 17:21 ]

Testing, one, two ...

• PatrickC
TexMex schreef op donderdag 11 september 2025 @ 15:38:
De bitrate is inderdaad verlaagd. De bitrate is variabel en komt op de belangrijkste zenders gemiddeld net boven de 5 Mb/s uit, in 1080p50 AVC. Uitschieters boven de 6 Mb/s zijn zeldzaam. En de zenders van de VRT en BBC hebben maar een gemiddelde bitrate van zo'n 3 Mb/s, in 720p25 AVC (behalve BBC NL, die krijgt de 'betere' specs).

Tenzij er sprake is van een storing, lijkt dit inmiddels dus achterhaald: nieuws: NLZiet biedt live- en replaystreams aan op 1080p met 7,5Mbit/s en 50fps.

Voor wie dit ook wil checken: dat kan via de developer tools op een Amazon Fire Stick of met een Apple TV in combinatie met Xcode.
Ik heb het ook even bekeken via de Internet monitor functie van mij Fritz!BOX modem. Het wielrennen op NPO2 zit rond de 5Mb/s gemiddeld, maar zie wel pieken tussen de 8-10Mb/s. Ik kijk via LG C2 WebOS app en wifi.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WRn-AJ81cVINrOdJqdxIrDeaqdo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jSXijHdhhbErHN49HPWf1Pos.jpg?f=fotoalbum_large

• TexMex
  • Niet online
PatrickC schreef op donderdag 11 september 2025 @ 17:08:
[...]

Ik heb het ook even bekeken via de Internet monitor functie van mij Fritz!BOX modem. Het wielrennen op NPO2 zit rond de 5Mb/s gemiddeld, maar zie wel pieken tussen de 8-10Mb/s. Ik kijk via LG C2 WebOS app en wifi.
[Afbeelding]
Bij het wielrennen zie ik inderdaad ook iets hogere pieken, waarschijnlijk vanwege de VBR en de vele beweging in het beeld. Desalniettemin ziet het er (even afgezien van de cijfertjes) écht niet best uit.

• PatrickC
Ik ben even naar CI+ geswitched (Ziggo). Het verschil in kwaliteit is echt enorm, met name in het snel bewegende wegdek.

• jigalvh
SebasFM schreef op donderdag 11 september 2025 @ 15:05:
Het viel mij gisteren op bij RTL Nieuws dat de achtergrond van het decor vol zat met compressie artefacten.
Als ze de bitrate knijpen dan moeten ze dat aan hun klanten melden.
RTL en SBS hebben bij een aantal programma's het green screen vervangen door een (modulaire) display. Voor de weermensen heel prettig dat ze niet meer op een monitor aan de zijkant hoeven te kijken waar ze eigenlijk naar wijzen.
Bij sommige shots zie je ook de modules die niet helemaal netjes op elkaar aansluiten.

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:19
jigalvh schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:07:
[...]

RTL en SBS hebben bij een aantal programma's het green screen vervangen door een (modulaire) display. Voor de weermensen heel prettig dat ze niet meer op een monitor aan de zijkant hoeven te kijken waar ze eigenlijk naar wijzen.
Bij sommige shots zie je ook de modules die niet helemaal netjes op elkaar aansluiten.
Dat zal niet aan de vervanging van de green screens liggen. Ik heb me net door een aflevering van B&B op RTL 4 geworsteld, dat beeld vloog alle kanten op met compressie en artifacten. Slechts met momenten had ik het idee dat ik naar HD kwaliteit zat te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
ratzz schreef op donderdag 11 september 2025 @ 23:19:
[...]

Dat zal niet aan de vervanging van de green screens liggen. Ik heb me net door een aflevering van B&B op RTL 4 geworsteld, dat beeld vloog alle kanten op met compressie en artifacten. Slechts met momenten had ik het idee dat ik naar HD kwaliteit zat te kijken.
Bij B&B viel me het eerder deze week als eerste op. Dat beeld was echt allerbelabberdst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jigalvh
Die ervaring met een enorm slecht beeld hebben wij totaal niet met de LG app. Heel af en toe schakelt hij voor een paar seconden terug naar een lagere resolutie, maar daarna is het meteen weer HD. We kijken wel zo vaak mogelijk on demand om de reclames te vermijden. Programma's van Talpa laten wel eens wat compressie-artefacten zien, maar dat is alleen te zien als je erg dicht bij het scherm zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
jigalvh schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 00:42:
Die ervaring met een enorm slecht beeld hebben wij totaal niet met de LG app. Heel af en toe schakelt hij voor een paar seconden terug naar een lagere resolutie, maar daarna is het meteen weer HD. We kijken wel zo vaak mogelijk on demand om de reclames te vermijden. Programma's van Talpa laten wel eens wat compressie-artefacten zien, maar dat is alleen te zien als je erg dicht bij het scherm zit.
Bijzonder want ik heb het ook de met LG (G4) app, misschien liggen je ''beeld kwaltijd standaarden'' wat lager dan de rest van de mensen hier ?

Met stilstaand langzaam beeld is het prima maar idd B&B, sport, films ziet het beeld er echt niet uit.
Gister even odildo getest, geen last van artifacts, ondanks dat het gehele beeld wat minder is kijkt het wel fijner zonder die artifacts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiigamer
Het gaat om de livestreams en niet om de on demand video's. Deze komen van de zenders zelf.

De livestreams die worden geleverd door NLZiet zelf zijn juist belabberd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
wiigamer schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 07:24:
Het gaat om de livestreams en niet om de on demand video's. Deze komen van de zenders zelf.

Ik kijk altijd een paar uur later en dan heb ik het ook, of valt dat niet onder on demand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:26
Ik gebruik de Nokia8000 en ook daarmee geen issues vwb beeldkwaliteit. Nu ben ik niet erg kritisch en heb ook geen ziggo om te vergelijken. Maar het valt me niet op dat het beeld slecht(er) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:31
wiigamer schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 07:24:

Maakt het ook nog uit welke livestream?

Gisteren 2 uur NPO 1 livestream gekeken met LG WebOS app en dat was zeker niet belabberd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiigamer
Slux schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 07:26:
[...]

Ik kijk altijd een paar uur later en dan heb ik het ook, of valt dat niet onder on demand ?
Dat ligt er aan of de "on demand" video dan al beschikbaar is... Zo niet, dan pakt hij de stream van eerder op die avond.

Wellicht is het probleem (nog) niet op de LG televisies. Meestal loopt de app op die tv's ook een paar versies achter. In dit geval zou dat niet ongunstig zijn :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Persoonlijk ervaar ik op de RTL en SBS zenders de meeste problemen dat de beeldkwaliteit heel wisselvallig is. Het verspringt steeds van scherp naar onscherp en weer naar scherp, en je ziet het vooral gebeuren als de camera een draai beweging maakt of er een snelle beweging in het beeld is (denk aan sport beelden). Daarom denk ik ook dat er iets met de bitrate is gedaan, of dat NLZiet zo populair is geworden dat ze de capaciteit van de gebruikers niet meer aan kunnen ofzo...

Ik weet wel één ding zeker, als dit zo blijft, dan gaat het ze zeker klanten kosten (mijn een iedergeval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
wiigamer schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 08:26:
[...]

Dat ligt er aan of de "on demand" video dan al beschikbaar is... Zo niet, dan pakt hij de stream van eerder op die avond.

Wellicht is het probleem (nog) niet op de LG televisies. Meestal loopt de app op die tv's ook een paar versies achter. In dit geval zou dat niet ongunstig zijn :-)
Ik heb een LG C2 met de WebOS app en daarop is het beeld ook regelmatig slecht de laatste tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
DON PAPA schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 08:42:
Persoonlijk ervaar ik op de RTL en SBS zenders de meeste problemen dat de beeldkwaliteit heel wisselvallig is. Het verspringt steeds van scherp naar onscherp en weer naar scherp, en je ziet het vooral gebeuren als de camera een draai beweging maakt of er een snelle beweging in het beeld is (denk aan sport beelden). Daarom denk ik ook dat er iets met de bitrate is gedaan, of dat NLZiet zo populair is geworden dat ze de capaciteit van de gebruikers niet meer aan kunnen ofzo...

Ik weet wel één ding zeker, als dit zo blijft, dan gaat het ze zeker klanten kosten (mijn een iedergeval).
Voor mijn gevoel is het gekomen na de vakanties en nu het nieuwe tv seizoen is begonnen, lijkt idd op een capaciteit probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiigamer
Ik denk niet dat het een capaciteitsprobleem is... Het lijkt meer een andere compressie of een andere codec die is gebruikt. Het beeld is duidelijk anders. Scherper dan voorheen bij weinig beweging, onscherper dan voorheen bij snelle beweging. De stream loopt nu ook minder achter als voorheen. Daarom wordt er ook sneller gebuffert en zie je kort een cirkeltje in beeld. Het is echt een strategieverandering denk ik. Alleen hebben ze er niet bij nagedacht dat het algehele plaatje er niet beter op is geworden.

Het lijkt er vooral op dat ze van CBR naar VBR zijn overgestapt, maar duidelijk wel met de verkeerde export settings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
  • Laatst online: 21:12
DON PAPA schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 08:42:

Om even een duit in het zakje te doen... Ik kijk via glas van Delta en de Delta android tv app op mijn Philips oled tv.
Met name gisteravond bij de 'evaluatie' van B&B ervoer ik hetzelfde wat jij beschrijft bij cameraverplaatsing en snelle bewegingen. Het beeld lijkt een honderdste van een seconde te bevriezen en is er dan weer. Tegelijkertijd met dezelfde app op NPO 1,2,3 geen probleem. Voornamelijk op RTL dus en in veel mindere mate op SBS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:59
Ik merk ook een duidelijke vermindering van beeldkwaliteit bij het terugkijken van programma's van BBC NL uit de tvgids. Sinds een week of twee ofzo, veel compressie-artefacten bij snel bewegend beeld. Ik heb ook maar even een vraag uitgezet bij de klantenservice

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ratzz
jorikc schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 11:51:
Ik merk ook een duidelijke vermindering van beeldkwaliteit bij het terugkijken van programma's van BBC NL uit de tvgids. Sinds een week of twee ofzo, veel compressie-artefacten bij snel bewegend beeld. Ik heb ook maar even een vraag uitgezet bij de klantenservice
Dat had ik ook al gedaan, ik hoop dat meer mensen hier dat doen zodat er duidelijk wordt dat het een probleem aan hun kant is en je niet weer overspoelt wordt met zinloos advies wat je zelf moet doen om het beeld te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

raven22 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 07:50:
Ik gebruik de Nokia8000 en ook daarmee geen issues vwb beeldkwaliteit. Nu ben ik niet erg kritisch en heb ook geen ziggo om te vergelijken. Maar het valt me niet op dat het beeld slecht(er) is.
Het live beeld kan wat minder zijn, niet per definitie meteen slecht. Ik heb gisteren lagere waarden gemeten dan voorheen het geval was, niet via het netwerk of anders, maar wat er geregistreerd wordt door het weergave apparaat zelf. Veel nauwkeuriger kan eigenlijk niet ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Zit nu weer wielrennen te kijken op NPO1. NLZiet beeld is er blokkerig (erg veel compressie), met name het bewegende wegdek. Echt onacceptabel slecht. Via kabel CI+ Ziggo geen last van. Ik heb ook even Ziggo Go via de chromecast functie op mijn TV geprobeerd en dat beeld is ook veel beter dan NLZiet, maar haalt het natuurlijk niet tov kabel CI+.

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 12-09-2025 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jigalvh
Nou, dan allemaal even bellen, lijkt mij:
📞 Ma–vr: 10:00–18:00
085 001 31 60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
jigalvh schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 17:08:
Nou, dan allemaal even bellen, lijkt mij:
📞 Ma–vr: 10:00–18:00
085 001 31 60
Of gewoon overstappen naar een andere aanbieder zoals ik heb gedaan. Geen zin om weken/maanden lang naar slecht beeld te gaan zitten kijken.
Ben nu €2,50 per maand meer kwijt door de overstap naar kpn en heb nu haarscherp beeld, nog veel scherper dan toen het nog goed was bij NLZiet zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

edgarf28 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 18:09:
[...]

Of gewoon overstappen naar een andere aanbieder zoals ik heb gedaan. Geen zin om weken/maanden lang naar slecht beeld te gaan zitten kijken.
Ben nu €2,50 per maand meer kwijt door de overstap naar kpn en heb nu haarscherp beeld, nog veel scherper dan toen het nog goed was bij NLZiet zelfs.
Alleen heeft KPN geen TV app voor AppleTV.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ratzz
De reactie van NLziet n.a.v. de melding over de beeldkwaliteit.

Oliver (NLZIET)

12 sep 2025 16:56 CEST
Hi ,

Dank voor je bericht en goed dat je dit met ons deelt!

We hebben dit zelf ook opgemerkt. Momenteel zijn we overgestapt op een nieuwe streamservice. Achter de schermen werken we hard aan het optimaliseren van de instellingen, zodat jij straks kunt genieten van de best mogelijke kijkervaring.

We hopen dat je nog even geduld hebt terwijl we dit verder verbeteren.

Groet,
Team NLZIET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Best wel een domme actie van NLZiet om dit te doen zo kort na de aanbieding van 3 maanden voor de halve prijs. Ik weet niet hoeveel nieuwe abonnees die actie heeft opgeleverd, maar daar raken ze er nu ook weer van kwijt hierdoor lijkt mij… Ik zit nu in mijn 2e maand, dus wacht nog even af met wat ik zo dadelijk doe…. NLZiet + HBO Max sport addon, of KPN TV. Nadeel van KPN vind ik het extra kastje namelijk, want die moet je wel gebruiken om de hoogste kwaliteit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

ratzz schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 18:34:

Oliver (NLZIET)

Hi ,

We hebben dit zelf ook opgemerkt. Momenteel zijn we overgestapt op een nieuwe streamservice. Achter de schermen werken we hard aan het optimaliseren van de instellingen, zodat jij straks kunt genieten van de best mogelijke kijkervaring.

Groet,
Team NLZIET
Ik zou verwachten dat een “nieuwe streamservice” van te voren getest is en je dan al opmerkt dat de beeldkwaliteit niet is zoals het moet zijn?

Ik vermoed dat ze dit gewoon met opzet doen om te peilen of klanten er iets van merken en gaan klagen. Hoewel je dat soort dingen in een A/B test doet of bij beta gebruikers.

Zojuist even RTL4 aangezet en bij snelle bewegingen zijn er duidelijk artifacts zichtbaar.

Via de Videoland app ook even naar RTL4 gekeken en de beeldkwaliteit is daar een stuk stabieler.

[ Voor 9% gewijzigd door Dj-sannieboy op 12-09-2025 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 19:53:
[...]

Ik zou verwachten dat een “nieuwe streamservice” van te voren getest is en je dan al opmerkt dat de beeldkwaliteit niet is zoals het moet zijn?

Ik vermoed dat ze dit gewoon met opzet doen om te peilen of klanten er iets van merken en gaan klagen. Hoewel je dat soort dingen in een A/B test doet of bij beta gebruikers.
Je bedoeld dat nu alles richting 4k gaat dat ze nu gaan testen of klanten reageren als ze zoiets als 720p voorgeschoteld krijgen?
Hoop doet leven zal ik maar zeggen maar om toch negatief te doen, ze zullen waarschijnlijk niet heel hard geïnvesteerd hebben om top of the notch beeldkwaliteit te gaan leveren aangezien tegenwoordig alles om winst draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

ratzz schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 19:57:
[...]

Je bedoeld dat nu alles richting 4k gaat dat ze nu gaan testen of klanten reageren als ze zoiets als 720p voorgeschoteld krijgen?
Hoop doet leven zal ik maar zeggen maar om toch negatief te doen, ze zullen waarschijnlijk niet heel hard geïnvesteerd hebben om top of the notch beeldkwaliteit te gaan leveren aangezien tegenwoordig alles om winst draait.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik vermoed dat wij Tweakers niet representatief zijn voor de gemiddelde klant.

In hoeverre merken “Henk en Ingrid” op dat de beeldkwaliteit verslechterd is?

Ik weet niet hoeveel abonnees NLZiet momenteel heeft, maar vraag mij oprecht af hoeveel mensen hierover geklaagd hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Dj-sannieboy op 12-09-2025 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 18:11:
[...]

Alleen heeft KPN geen TV app voor AppleTV.
Klopt, vond ik eerst ook een groot minpunt omdat ik ook een Apple tv heb. Maar het kpn tv kastje is gratis en alleen via het kpn kastje kun je tv kijken via het multicast signaal, wat 14,2mbit is voor de meest bekeken zenders. En daar zie je duidelijk verschil tussen (de Android TV app van hun is 7,5mbit, net zoals NLZiet voorheen was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkraats
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22:33
Beeld is echt belabberd de laatste tijd. Wel merk ik dat live tv veel minder achter loopt. Goed te merken tijdens voetbal. Was voorheen een minuut en nu nog geen 20 sec.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorikc
ratzz schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 18:34:

Oliver (NLZIET)

Hi ,

Groet,
Team NLZIET
Grappig ik ontving deze reactie:
Dank voor je bericht. Vervelend, dat NLZIET niet optimaal werkt op je Apple TV. Kun je 2–3 concrete voorbeelden sturen (zender + titel + datum/tijd) met een minuutstempel waar de blokvorming zichtbaar is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jigalvh
edgarf28 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 18:09:
Bij NLZIET kun je veel programma's langer dan een week terugkijken, dus zou je ook nog de prijs voor "opnemen" bij KPN erbij moeten rekenen en dan ben je toch weer €5 extra kwijt. Dan is het €7,50 extra per maand, oftewel 75% duurder.
Dit kun je alleen afnemen als je ook een KPN internetverbinding neemt. De spoeling is erg dun voor TV zonder verplicht internet af te nemen.

• PatrickC
jigalvh schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 00:15:
[...]

Bij NLZIET kun je veel programma's langer dan een week terugkijken, dus zou je ook nog de prijs voor "opnemen" bij KPN erbij moeten rekenen en dan ben je toch weer €5 extra kwijt. Dan is het €7,50 extra per maand, oftewel 75% duurder.
Dit kun je alleen afnemen als je ook een KPN internetverbinding neemt. De spoeling is erg dun voor TV zonder verplicht internet af te nemen.
Tot een week terugkijken zou voor mij meer dan genoeg zijn. Verder heeft KPN TV veel meer zenders. Qua prijs-prestatie is KPN dan ook veel beter als je al een internet abonnement via KPN hebt. Zeker als je sowieso ook Eurosport wilt hebben, want dan moet je nog een HBO Max basis abonnement erbij nemen met de sport addon, in totaal €10,99 per maand extra.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

PatrickC schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 07:45:
[...]

Tot een week terugkijken zou voor mij meer dan genoeg zijn. Verder heeft KPN TV veel meer zenders. Qua prijs-prestatie is KPN dan ook veel beter als je al een internet abonnement via KPN hebt. Zeker als je sowieso ook Eurosport wilt hebben, want dan moet je nog een HBO Max basis abonnement erbij nemen met de sport addon, in totaal €10,99 per maand extra.
We zijn overgestapt van KPN TV naar NLZIET, omdat we weinig lineaire tv kijken. NLZIET is bovendien goedkoper en je hebt geen aparte tv-ontvanger nodig: je kunt gewoon via de snelle en stabiele Apple TV kijken.

Bij KPN hadden we dankzij het gratis Pluspakket veel meer zenders, maar in de praktijk keken we slechts af en toe naar een paar daarvan.

[ Voor 9% gewijzigd door Dj-sannieboy op 13-09-2025 07:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
jorikc schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 23:33:
[...]
Grappig ik ontving deze reactie:
[...]
Misschien is de "blokvorming" nieuw voor hun, ik had "artefacten" gemeld :)

Ik had tevens gemeld dat ze ook hier even moesten kijken voor meer informatie.

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik heb ook melding gedaan bij NLZIET van haperingen en verminderde beeldkwaliteit. Begint me echt te irriteren nu. Gisterenavond tijdens tv kijken haperde het beeld iedere paar minuten.

• PatrickC
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 07:50:
[...]

We zijn overgestapt van KPN TV naar NLZIET, omdat we weinig lineaire tv kijken. NLZIET is bovendien goedkoper en je hebt geen aparte tv-ontvanger nodig: je kunt gewoon via de snelle en stabiele Apple TV kijken.

Bij KPN hadden we dankzij het gratis Pluspakket veel meer zenders, maar in de praktijk keken we slechts af en toe naar een paar daarvan.
Eurosport, BBC1 en BBC2 kijk ik best wel veel en die heb je niet op NLZiet helaas. Als ik die zenders niet zou kijken, dan zou ik zeker ook voor NLZiet kiezen (mits de beeldkwaliteit weer beter wordt), ook vanwege de redenen die jij al aangeeft.

• PatrickC
verwijderd

[ Voor 96% gewijzigd door PatrickC op 13-09-2025 11:57 ]

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 21:21
Hier ook een berichtje gedaan naar NLziet, krijg net de volgende reactie:

Hi,

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

ratzz schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 09:33:
[...]

Misschien is de "blokvorming" nieuw voor hun, ik had "artefacten" gemeld :)

Ik had tevens gemeld dat ze ook hier even moesten kijken voor meer informatie.
Nee, ligt er waarschijnlijk aan wie het ticket opgepakt heeft. Ik heb gemeld dat de beeldkwaliteit achteruit gegaan is en er bij snelle bewegende beelden veel blokvorming zichtbaar is. Daar kreeg ik onderstaande reactie op:

“Dank voor je bericht en goed dat je dit met ons deelt!

Groet,
Team NLZIET”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ratzz
Ik begrijp niet dat ze niet gewoon open communiceren over de overstap en de problemen daarbij naar de klanten toe. Dat zou veel ergernis schelen.

• PatrickC
Bij het WK atletiek is het beeld nog slechter dan bij de Vuelta. Met name als ze inzoomen op de atleten als ze rond rennen op de atletiekbaan. Hoe kan beeld met toch een bitrate van 4-5 Mb/s zo slecht zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 13-09-2025 15:04 ]

• jorikc
Het encoding kan met allerlei kwaliteitsinstellingen gedaan worden. Uiteindelijk is encoding een optimalisatie-probleem en als dat moet gebeuren in real-time zullen daar wellicht andere keuzes of instellingen gemaakt moeten worden. Ik vind het niet raar dat als NLziet inderdaad overgestapt is naar een ander platform en dus andere encoders/mogelijkheden/instellingen dat we dan een andere beeldkwaliteit ervaren. Ik hoop dat ze dit inderdaad kunnen oplossen, maar het is op zoveel momenten zo duidelijk dat ik me niet kan voorstellen dat dit goed getest is voordat het uitgerold werd :S

• stormfly
ratzz schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 12:40:
Ik begrijp niet dat ze niet gewoon open communiceren over de overstap en de problemen daarbij naar de klanten toe. Dat zou veel ergernis schelen.
Het is niet “mijn merk” veel te gesloten, elke innovatie is alleen in hun voordeel achter de schermen. En het aller vervelendste ze testen veel te weinig, wij zijn hun bug spotters.

Maar ik kijk gewoonweg te weinig TV, mijn stem is klein in dit huishouden, en de andere gebruikers zien niet wat ik zie als techneut.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

PatrickC schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 15:03:
Bij het WK atletiek is het beeld nog slechter dan bij de Vuelta. Met name als ze inzoomen op de atleten als ze rond rennen op de atletiekbaan. Hoe kan beeld met toch een bitrate van 4-5 Mb/s zo slecht zijn?
Dat moment heb ik net ook als voorbeeld aan NLZiet door gegeven, met KPN TV als vergelijk.

KPN TV
YouTube: KPN TV

NLZiet
YouTube: NLZiet TV

Zo kunnen ze zien dat het niet aan de live stream van de NOS ligt, maar echt aan de stream die NLZiet door geeft aan de klanten.

• stormfly
jorikc schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 15:32:
..maar het is op zoveel momenten zo duidelijk dat ik me niet kan voorstellen dat dit goed getest is voordat het uitgerold werd :S
Exact dat:) kijken ze bij zelf via Ziggo of KPN vraag ik mij zo nu en dan af 🫢

• stormfly
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 12:36:
[...]

Nee, ligt er waarschijnlijk aan wie het ticket opgepakt heeft. Ik heb gemeld dat de beeldkwaliteit achteruit gegaan is en er bij snelle bewegende beelden veel blokvorming zichtbaar is. Daar kreeg ik onderstaande reactie op:

“Dank voor je bericht en goed dat je dit met ons deelt!

Groet,
Team NLZIET”
Dank voor je tip!

Ik heb het ook aangemeld laten we dat allemaal doen, als je het ook waarneemt.

Dat verhoogd mogelijk de prioriteit van het ticket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
DON PAPA schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 15:56:
[...]

Dat moment heb ik net ook als voorbeeld aan NLZiet door gegeven, met KPN TV als vergelijk.

KPN TV

NLZiet

Zo kunnen ze zien dat het niet aan de live stream van de NOS ligt, maar echt aan de stream die NLZiet door geeft aan de klanten.
Echt beroerd, goed dat je het kastje mee gefilmd hebt daar mee sluit je uit dat YouTube even "wegzakt" qua bitrate want het kastje blijft scherp in beeld. :+

• PatrickC
DON PAPA schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 15:56:
[...]

KPN TV

NLZiet

Bij de 10km finale van de vrouwen was het nog veel erger volgens mij. De momenten dat ze op de groep loopsters inzoomden. Dan heb je heel veel snelle beweging in beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

PatrickC schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 16:12:
[...]

Bij de 10km finale van de vrouwen was het nog veel erger volgens mij. De momenten dat ze op de groep loopsters inzoomden. Dan heb je heel veel snelle beweging in beeld.
Klopt, ik heb ze ook nog een filmpje gestuurd waar het veel erger was. Maar met dit voorbeeld wou ik ze laten zien dat het heel wisselvallig is, van goed naar slecht en dan weer even goed, terwijl hetzelfde stukje bij KPN TV gewoon een prima beeldkwaliteit gaf en het dus niet aan de stream vanuit de NOS ligt.

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 13-09-2025 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jigalvh
PatrickC schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 07:45:
In jouw specifieke geval lijkt mij KPN TV veel beter passen dan NLZIET. Je wilt zenders kijken die NLZIET niet en KPN wel biedt, en je wilt langdurig terugkijken niet hebben. Bovendien heb je al een KPN internetabonnement.
Als je TV onafhankelijk van je internetprovider wilt hebben begint het in NL een uitdaging te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jigalvh
@DON PAPA Die voorbeelden zijn wel dramatisch. Zo slecht heb ik het bij live beelden nog niet gezien, maar ik zal opletten en direct een ticket inschieten zodat misschien de prioriteit wat verhoogd wordt.

• rkraats
Zijn er mensen die ook Canal plus hebben. Hoe is de beeldkwaliteit daar tegenwoordig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdstrike
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:47
rkraats schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 17:22:
Zijn er mensen die ook Canal plus hebben. Hoe is de beeldkwaliteit daar tegenwoordig?
Bij mij zijn alle kanalen 720p op Canal Plus incl de ESPN kanalen, waarvoor ik Canal Plus genomen heb. Je kan het ook niet forceren naar beter. De glasvezel is hier 400/400 en ik heb bij andere aanbieders echt prima 1080p beeld. Kortom ik zeg het weer op, te slecht.
Wat een verschil met NLZiet.

[ Voor 6% gewijzigd door Birdstrike op 14-09-2025 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Birdstrike schreef op zondag 14 september 2025 @ 14:31:
Bij mij zijn alle kanalen 720p op Canal Plus incl de ESPN kanalen, waarvoor ik Canal Plus genomen heb. Je kan het ook niet forceren naar beter. De glasvezel is hier 400/400 en ik heb bij andere aanbieders echt prima 1080p beeld. Kortom ik zeg het weer op, te slecht.
Wat een verschil met NLZiet.
Vreemde zaak, bij mij zijn diverse kanalen namelijk in 1080@50 of 25hz met de C+ app op Android TV.

Inclusief de ESPN kanalen. Dus waar dat verschil vandaan komt?

Ik heb ze beiden afgelopen week nog vergeleken, NLZiet en C+, n.a.v. de bitrate discussie in dit topic.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rkraats schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 17:22:
Ik krijg schijnbaar een andere C+kwaliteit doorgegeven dan wat je op jouw reactie nu als C+ streaming kwaliteit ziet 🤷‍♂️

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdstrike
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:47
hardware-lover schreef op zondag 14 september 2025 @ 14:51:
[...]

Vreemde zaak, bij mij zijn diverse kanalen namelijk in 1080@50 of 25hz met de C+ app op Android TV.

Inclusief de ESPN kanalen. Dus waar dat verschil vandaan komt?

Ik heb ze beiden afgelopen week nog vergeleken, NLZiet en C+, n.a.v. de bitrate discussie in dit topic.
De ervaring verschilt kennelijk per gebruiker. Ik kom net uit het buitenland, waar ik me al ergerde aan de slechte kwaliteit in vergelijk met NLZiet (superstrak). In Nederland is het net zo slecht. Ik voel mij geroepen om dit nader te onderzoeken en met concrete cijfers te onderbouwen :) Al is het maar voor mezelf. Ik kijk op een iPad overigens en een Macbook (Safari/Brave/Chrome) op dit moment, de W11 laptop gaf dezelfde (slechte) kwaliteit.

Edit: alle C+ kanalen (incl ESPN) zijn bij mij 720p25, alle NLZiet kanalen zijn bij mij 1080p50.

[ Voor 5% gewijzigd door Birdstrike op 14-09-2025 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Birdstrike, ik heb net een afbeelding gedeeld in het C+ topic. Ik blijf maar bij Android TV zo te zien 😁

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:38

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

PatrickC schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 11:12:
[...]

Eurosport, BBC1 en BBC2 kijk ik best wel veel en die heb je niet op NLZiet helaas. Als ik die zenders niet zou kijken, dan zou ik zeker ook voor NLZiet kiezen (mits de beeldkwaliteit weer beter wordt), ook vanwege de redenen die jij al aangeeft.
BBC 1 en 2 (en ook 3 en 4) zijn tegenwoordig beschikbaar op NLZiet via het Extrapakket. Dan krijg je ook meteen een flinke sloot zender erbij, waaronder de CBS-zenders (MTV, Nickelodeon, Comedy Central etc.).

Eurosport is niet van de partij, maar dat kun je oplossen met een abonnement op HBO Max Sport

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:22
Heroic_Nonsense schreef op zondag 14 september 2025 @ 17:03:
[...]

BBC 1 en 2 (en ook 3 en 4) zijn tegenwoordig beschikbaar op NLZiet via het Extrapakket. Dan krijg je ook meteen een flinke sloot zender erbij, waaronder de CBS-zenders (MTV, Nickelodeon, Comedy Central etc.).

Eurosport is niet van de partij, maar dat kun je oplossen met een abonnement op HBO Max Sport
Dat laatste kan volgens mij alleen als aanvulling op HBO Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:29
Ik dacht, het zal vast wel meevallen met die.lagen bitrate. Wij kijken hier zelfde live televisie, 99% kijken we terug namelijk.

Maar wauw, nos studio sport stond hier even aan... niet om aan te gluren. Op rtl4 zie ik ook verschillende digitale artifacts in achtergronden etc.

Treurig dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:22
b.o.n.s schreef op zondag 14 september 2025 @ 20:29:
Ik dacht, het zal vast wel meevallen met die.lagen bitrate. Wij kijken hier zelfde live televisie, 99% kijken we terug namelijk.

Maar wauw, nos studio sport stond hier even aan... niet om aan te gluren. Op rtl4 zie ik ook verschillende digitale artifacts in achtergronden etc.

Treurig dit!
Via Apple TV? Ik heb gisteren geklaagd en ze zeggen dat ze er mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkraats
Het is vanavond helemaal drama bij Nlziet op rtl4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
PatrickC schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 15:03:
Ik gok een niet geoptimaliseerd transcoding of encoding profiel.

Ik quote jouw specifiek omdat mij dit vanmiddag ook opviel tijdens de loopevenementen. Ik vond de kwaliteit slechter dan 480p YouTube. Ik ben toen overgeschakeld naar een alternatieve aanbieder en daar was het beeld wel gewoon constant goed. Als ik de cijfers in mijn Unifi console vergelijk dan zie ik een verschil van ~6Mbps bij NLZiet naar ~9Mbps bij de andere aanbieder. Een oude NPO aflevering zit op zo'n 3.5Mbps op 480p. Alhoewel daar dus wel een meetbaar verschil in zit, zou dat zichtbaar niet zo groot mogen zijn.

Tevens krijg ik sowieso steeds meer het gevoel dat NLZiet het niet wordt. Er zijn dan extra zenders toegevoegd, maar vooruitkijken bij RTL is weggehaald. En nu wordt er dus ook gerommeld in de kwaliteit en bitrate. Ook blijft de app, ondanks wat vernieuwingen, nog steeds irritante bugs houden. Wij hebben het voornamelijk vanwege het (ver) terugkijken, maar anders had het waarschijnlijk al de deur uit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:38

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

La1974 schreef op zondag 14 september 2025 @ 19:11:
[...]

Dat laatste kan volgens mij alleen als aanvulling op HBO Max.
Dat klopt. Als je al HBO Max hebt, kun je het sportpakket erbij nemen.

Wil je alleen sport kijken, dan moet je verplicht ook HBO Max nemen.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:41
Hier ook in proefperiode van NLZiet maar sport is echt niet om aan te gluren. Blokkerig beeld bij ingezoomde snelle beelden bijvoorbeeld na een doelpunt bij voetval of bij atletiek.

Ik kijk overigens op een Google TV Streamer.

[ Voor 11% gewijzigd door RubenDJ op 14-09-2025 23:41 ]

specs

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste