Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
BrainCrash schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 20:49:
[...]

Ik kan sinds een paar dagen ook bijna niets meer vooruitkijken op de RTL zenders. (Of misschien zelfs wel sinds een week of twee, maar valt nu pas echt op).
Er staan letterlijk van alle RTL programmas nog maar DRIE uitzendingen *in totaal* in de Vooruitkijken lijst.
Als dit geen bug is, dan is het echt een schandalige achteruitgang in service, waar ook nog eens niks over gemeld is.
(Maar wel fors reclame maken als er een paar nieuwe zenders bijkomen waar niemand om gevraagd heeft.)

Dit is letterlijk *alles* wat ik op dit moment via de RTL zenders via NLZiet vooruit kan kijken:

[Afbeelding]

Via de KIJK subpagina kan ik uberhaupt helemaal niks meer vooruit kijken. Die hele optie is op die subpagina niet eens meer te vinden.

Op de website van NLZiet zelf staat nog wel vrolijk dat je er op beide zendercollecties vooruit kunt kijken:
[Afbeelding]

(Screenshots voor het gemak even via de iPhone app, maar op TV via de app op AppleTV zie ik precies hetzelfde).

Ik heb NLZiet Premium.

Nog meer mensen die hier last van hebben?
(En er een probleem mee hebben dat niet aangeboden wordt wat geadverteerd wordt, maar waar je dus wel voor betaald?)
Ik zie net dat RTL hier niet (meer) tussen staat.
Wat is vooruitkijken?
Met een Premium of Extra abonnement kun je bij NLZIET geselecteerde programma’s al bekijken voordat ze op televisie worden uitgezonden. Deze functie heet vooruitkijken en is beschikbaar bij bepaalde content van NPO, BBC en KIJK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Zojuist reactie ontvangen van NLZIET. De dame bevestigt inderdaad dat dit sinds kort helaas niet meer mogelijk is. Ze snappen dat dit erg vervelend is. Op mijn vraag of dit bij RTL ligt of bij NLZIET geeft ze aan dat dit een keuze is van RTL. Ze geeft aan dat ze daar geen invloed op hebben. Ze begrijpt de feedback over het melden van de wijziging richting de betalende klanten; die feedback zet ze dan ook door!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Martinique schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 13:15:
Zojuist reactie ontvangen van NLZIET. De dame bevestigt inderdaad dat dit sinds kort helaas niet meer mogelijk is. Ze snappen dat dit erg vervelend is. Op mijn vraag of dit bij RTL ligt of bij NLZIET geeft ze aan dat dit een keuze is van RTL. Ze geeft aan dat ze daar geen invloed op hebben. Ze begrijpt de feedback over het melden van de wijziging richting de betalende klanten; die feedback zet ze dan ook door!
Jammer! En zeker jammer dat een mede eigenaar van NLZIET minder samenwerkt door features weg te halen ten gunste van het eigen platform… Laat de eigenaren eens gezamenlijk investeren in NLZIET; dan kun je videoland en npo start wel schrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiigamer
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
DPG, de nieuwe eigenaar van RTL, wil natuurlijk uiteindelijk iedereen naar Videoland halen. Ik vermoed ook dat NLZiet steeds minder content gaat krijgen, anders is het voor sommige mensen een alternatief voor Videoland. Bij Talpa (eigenaar van KIJK) speelt dit veel minder, hoewel ook Talpa wel eens exclusief programma's verkoopt aan Videoland.

Ik denk dat het toevoegen van de extra zenders van Paramount bij NLZIET een kleine goedmakertje is voor de content van RTL die steeds meer gaat verdwijnen.

Bij Canal+ kan je RTL inmiddels al niet meer opnemen en bij Ziggo kan je sommige reclames bij RTL-zenders niet meer overslaan. Versobering zodat mensen overwegen over te stappen naar Videoland waar dat nog wel kan.

Ik vermoed ook dat Videoland straks meer "Live TV" gaat aanbieden... nu zijn alleen de RTL-zenders op het platform live te kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:59
Penthe schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 23:46:
Voor problemen of klachten RTL moet je bij RTL zelf zijn NLZiet is enkel een doorgeef luik. RTL bepaald wat te zien is of niet via NLZiet. RTL heeft Videoland en ziet de gebruikers liever daar tegen betaling dus worden kijkers bij NLZiet ontmoedigd. Het enige wat je hier tegen kan doen is steevast geen Videoland abonnement te nemen en RTL in eigen sop gaar laten koken.
Dat is toch de omgekeerde wereld. NLZiet adverteert met het aanbieden van vooruit kijken van RTL content. Ik ben klant bij NLZiet, niet bij RTL. Dus dan is het zeker wel een zaak tussen de klant en NLZiet. Of NLZiet een doorgeefluik is of niet doet daar niks aan af.

Aan NLZiet is het om het met RTL te fixen, of om aan duidelijke communicatie naar hun eigen klanten te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:10
KIJK programma's kun je toch nooit vooruitkijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:19

DON PAPA

Tweaker-fan

noodgang schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 14:11:
[...]
Aan NLZiet is het om het met RTL te fixen, of om aan duidelijke communicatie naar hun eigen klanten te doen.
Op de website staat RTL al een tijdje niet meer bij met vooruit kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Bhu1qQjM-FEAnstI3YMz4IumbE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QxVWZ5vsHtRD2gTpPU42WSVS.jpg?f=fotoalbum_large

En volgens mij heeft het ook in een nieuwsbrief gestaan, maar die mail kan ik niet zo snel meer terug vinden...

[ Voor 7% gewijzigd door DON PAPA op 16-07-2025 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
DON PAPA schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 16:25:
[...]

Op de website staat RTL al een tijdje niet meer bij met vooruit kijken.

[Afbeelding]

En volgens mij heeft het ook in een nieuwsbrief gestaan, maar die mail kan ik niet zo snel meer terug vinden...
Denk je dat ze dit nog terug draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:50
Volgens mij staat het hier nog steeds, dat is ook hun website:
https://help.nlziet.nl/hc...rgelijk-onze-abonnementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Klinkt als een makkelijk antwoord, of ze heeft geen zin om uit de doeken te doen wat er zich heeft afgespeeld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jigalvh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:30

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
In de mail:

“ Vanaf vandaag is NLZIET uitgebreid met BBC NL+, waar je de beste programma’s van je Britse buren vindt.”

Als ik het goed zie is BBC NL nu uitgebreid met een + dienst: dus nu on-demand. (Denk aan Apple TV+)
Er is een ruime selectie van series beschikbaar via NLZiet en dus oproepbaar via nl ziet.

Ziet er goed uit. De on-demand series zijn te vinden bij Mijn series en ook, bij Later bekijken, en via de NLziet-gids te doorzoeken.
Werkt prima, inderdaad zonder reclame en verrassend aanbod! Ben er blij mee.
###

Wat is BBC NL+?

BBC NL+ is het on demand aanbod van BBC binnen NLZIET, speciaal samengesteld voor Nederlandse kijkers. Je vindt hier een selectie van de beste programma’s van de BBC, van actuele series tot klassiekers, volledig ondertiteld en direct beschikbaar om te streamen. Het aanbod wordt continu uitgebreid en bevat programma’s uit alle genres: drama, documentaires, natuur, geschiedenis, comedy en meer.

Populaire series en documentaires

Via BBC NL+ stream je direct een breed aanbod aan Britse topseries. Denk aan:

Outrageous: over het waargebeurde, turbulente leven van de Mitford-zussen
Louis Theroux: zijn meest spraakmakende documentaires verzameld
David Attenborough: natuurseries als Planet Earth, Africa en A Perfect Planet
Top Gear: met seizoenen 20 t/m 22 en iconische specials als Burma en Patagonia
The Great British Bake-Off: seizoen 13 op je eigen tempo te bekijken
Eden: Untamed Planet: over de laatste ongerepte natuurgebieden op aarde
Daarnaast zijn ook geliefde BBC-titels beschikbaar zoals Call the Midwife, Death in Paradise, Father Brown, Vienna Blood, Blue Lights en Absolutely Fabulous.

Kijk zoals jij dat wilt

Met NLZIET kijk je BBC NL+ waar en wanneer jij dat wilt. Op je smart tv, telefoon, tablet of laptop. Je hoeft niets te installeren of aan te sluiten, alleen een internetverbinding is genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:28
Er wordt laatste tijd best veel content toegevoegd, hoe lang zou het nog duren voordat er een prijsverhoging aan komt :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
GrasshopperNL schreef op maandag 21 juli 2025 @ 15:00:
Er wordt laatste tijd best veel content toegevoegd, hoe lang zou het nog duren voordat er een prijsverhoging aan komt :) ?
Misschien dat de hoop of verwachting eerst is dat het misschien meer abonnees aantrekt en er daardoor nog geen prijsverhoging nodig is? 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
  • Registratie: Mei 2021
  • Nu online
Het is mij in de email niet duidelijk of BBC NL+ bij het extra pakket hoort of niet, want de zenders van het extra pakket zijn deze maand gratis. Kan dus makkelijk zijn dat BBC NL+ einde deze maand voor de meesten weer is verdwenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
^^Ze horen bij het Standaard pakket zenderaanbod.
Hoera, een goede keuze van NLZiet wat mij betreft. Zeker het gedeelte Video On Demand van deze zender. Een aanvulling.

Zie: https://www.nlziet.nl/nl/zenderoverzicht/

Oh, hier een kleine selectie van de mooie On Demand programma's:
https://app.nlziet.nl/aanbieder/bbc
En deze selectie wordt dus regelmatig aangepast.

[ Voor 30% gewijzigd door RoRoNL op 21-07-2025 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• just4testing
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 11-10 14:19
Ik ben erg blij met BBC-NL+.

Maar sinds dat er is, is er plotseling ook hele grote ondertiteling.
Ik kijk via een webbrowser, en dan zijn de ondertitels van sommige programma's als 'overlay' te zien.
Een witte tekst op een zwarte achtergrond.
Nu zijn die ovelays heel groot geworden, ze beslaan een kwart van het beeld.

Hebben meerde mensen hier ook last van ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
^^ Nee, de overlay voor de Nederlandse ondertitels bij BBC NL+ zijn er zeker, maar hier, voor jou getest in FireFox; gewoon op een prettige normale grootte. Lijkt mij toch een instelling ergens in jouw browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:56

Sport_Life

Solvitur ambulando

jaaoie17 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 15:49:
KIJK programma's kun je toch nooit vooruitkijken?
Niet als ze live zijn nee.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:29
Ik heb de laatste tijd bij goed bekeken uitzendingen zoals het voetbal of de tour eigenlijk iedere keer wel een of 2 dat het beeld blijft hangen voor enkele seconden. Misschien ligt het ook aan het feit dat het live uitzendingen zijn, dat weet ik niet maar het is wel heel vervelend.
In het verleden heb ik hier vaker last van gehad en heviger maar het is een hele tijd goed gegaan. Mijn eigen internetsnelheid is top dus daar zit het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ratzz schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 09:21:
Ik heb de laatste tijd bij goed bekeken uitzendingen zoals het voetbal of de tour eigenlijk iedere keer wel een of 2 dat het beeld blijft hangen voor enkele seconden. Misschien ligt het ook aan het feit dat het live uitzendingen zijn, dat weet ik niet maar het is wel heel vervelend.
In het verleden heb ik hier vaker last van gehad en heviger maar het is een hele tijd goed gegaan. Mijn eigen internetsnelheid is top dus daar zit het probleem niet.
Ik had het gisteren ook een paar keer direct achter elkaar tijdens het live voetbal. Probleem zat echt bij NLZiet.

Overgeschakeld naar Canal+ en probleemloos verder kunnen kijken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 14:37
Bij de tour is het vaak gewoon de uitzending.... logisch ook met al dat mobiele spul en verbindingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:43
TweakGP schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 11:03:
[...]

Bij de tour is het vaak gewoon de uitzending.... logisch ook met al dat mobiele spul en verbindingen.
Nee, wat betreft de tour niet, er kijken gewoon teveel mensen tegelijk naar NPO1 via NLZiet op dat moment. Hier stottert ie in het begin ook een paar keer. Maar als je de tour op VRT bekijkt is er geen enkele stottering, omdat daar veel minder kijkers zijn via NLZiet.

[ Voor 3% gewijzigd door guido66 op 24-07-2025 16:35 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:04
Heb ik ook op de AppleTV audio gaat door en beeld stopt. Alleen NPO 1 tijdens piek momenten zoals de Tour de France.

Kreeg een wat suf antwoord van support dat ik mijn router moest resetten. Alle overige zenders zijn in orde had ik geschreven 🤔 nu we elkaar begrijpen vroegen ze het volgende:

Ze willen graag dieper onderzoeken als er problemen zijn. Dus help elkaar en meldt het even aan als er issues zijn, met welk apparaat je kijkt horen ze graag. support@nlziet.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 18:04
hardware-lover schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 10:04:
[...]

Ik had het gisteren ook een paar keer direct achter elkaar tijdens het live voetbal. Probleem zat echt bij NLZiet.

Overgeschakeld naar Canal+ en probleemloos verder kunnen kijken.
Klopt dit is het bekende capaciteitsprobleem wat eigenlijk wel (te) vaak terugkomt bij goed bekeken sport momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:17

amphora

Websites & Fotografie

Ik ben fan van NLZiet maar live sport kijken is eigenlijk het enige minpunt ivm vertraging. Daar moeten ze echt eens iets op verzinnen. Ook NPO start, NOS.nl en ZiggoGo site (account ouders) geprobeerd en die hebben veel minder vertraging. Gelukkig heb ik nog een Ziggo kabel liggen (zonder abo) waar NPO1 nog in Full HD te kijken is zonder vertraging :)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
TweakGP schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 11:03:
[...]

Zou je denken dat het rode rondje van NLziet begint te draaien als de ergens in Frankrijk wat connectie problemen zijn? Lijkt mij stug. Als er problemen met de stream van de tour zelf zijn dan zie je het meteen, de overlay blijft dan helder maar het beeld geeft problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 14:37
ratzz schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 16:22:
[...]
Zou je denken dat het rode rondje van NLziet begint te draaien
Die is toch duidelijk.... niet wat ik als stotterend beeld zou beschrijven, gewoon een onderbreking van de NLZiet stream.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• just4testing
just4testing schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 23:47:
Ik ben erg blij met BBC-NL+.

Maar sinds dat er is, is er plotseling ook hele grote ondertiteling.
Ik kijk via een webbrowser, en dan zijn de ondertitels van sommige programma's als 'overlay' te zien.
Een witte tekst op een zwarte achtergrond.
Nu zijn die ovelays heel groot geworden, ze beslaan een kwart van het beeld.

Hebben meerde mensen hier ook last van ?
Voor de tweakers die het leuk vinden:
Met de browser extentie Stylus, kun je de (overlay) ondertitel naar wens aanpassen.
Dus de kleur, tekstgrootte, achtergrond, regelafstand, lettertype.
Installeer Stylus in Chrome of Brave, en klik op "Stijl schrijven voor"
en plak dan deze code er in:

@-moz-document url-prefix("https://app.nlziet.nl") {
/* Voer hier code in... */
/* Container zonder zwarte achtergrond */
div.sc-bodULI.eBnwbi {
background: none !important;
padding: 0 !important;
margin: 0 !important;
border-radius: 0 !important;
display: inline-block !important;
line-height: 1.1 !important;
}

/* Ondertiteltekst */
div.sc-bodULI.eBnwbi span {
font-size: 22px !important;
line-height: 1.1 !important;
font-family: "Noto Sans", sans-serif !important;
font-weight: 400 !important;
background: none !important;
color: white !important;
padding: 0 !important;
margin: 0 !important;
display: inline-block !important;
text-shadow: 2px 2px 4px black !important;
white-space: pre-line !important;
}

}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Vorige week geabonneerd om eens te proberen hoe het bevalt. Ik heb nu nog TV via Ziggo kabel CI+, waar ik bijna €25 per maand voor betaal (heb alleen TV via Ziggo). Ik wou NLZiet ook op vakantie gebruiken, maar mijn vakantie is in Zwitserland, dus zou niet werken volgens de algemene voorwaarden. Maar… het werkt dus wel gewoon in Zwitserland . Zonder VPN. En de Ziggo en NPO start apps werken niet in Zwitserland zonder VPN.

Kloppen de algemene voorwaarden niet (meer) wellicht?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
PatrickC schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 20:04:
Vorige week geabonneerd om eens te proberen hoe het bevalt. Ik heb nu nog TV via Ziggo kabel CI+, waar ik bijna €25 per maand voor betaal (heb alleen TV via Ziggo). Ik wou NLZiet ook op vakantie gebruiken, maar mijn vakantie is in Zwitserland, dus zou niet werken volgens de algemene voorwaarden. Maar… het werkt dus wel gewoon in Zwitserland . Zonder VPN. En de Ziggo en NPO start apps werken niet in Zwitserland zonder VPN.

Kloppen de algemene voorwaarden niet (meer) wellicht?
Of kijk je op 4G/5G? Want dan is je IP adres gewoon Nederlands, en kun je overal ter wereld kijken.

Edit: waarschijnlijk geen 4G/5G, anders had je Ziggo het ook gewoon gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door tjanssen op 31-07-2025 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
stormfly schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 13:01:
[...]

Klopt dit is het bekende capaciteitsprobleem wat eigenlijk wel (te) vaak terugkomt bij goed bekeken sport momenten.
Dit heb ik ook. Zelfs met 2 streams tegelijkertijd (de ene op 5G en de andere op WiFi) een hapering op hetzelfde moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
  • Nu online
Ik kan ineens niet meer doorspoelen bij RTL terwijl er reclame vrij staat. Wordt steeds gekker. Er staat nu bij elke video op de zelfde plek een balkje en zodra je daar bent is doorspoelen geheel over. Ik kan nu even niet zien of er een update van de app is geweest.

[ Voor 47% gewijzigd door Penthe op 02-08-2025 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Penthe schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 00:47:
Ik kan ineens niet meer doorspoelen bij RTL terwijl er reclame vrij staat. Wordt steeds gekker. Er staat nu bij elke video op de zelfde plek een balkje en zodra je daar bent is doorspoelen geheel over. Ik kan nu even niet zien of er een update van de app is geweest.
En bij welke programma is dat? En welke versie van NLZiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:21
Penthe schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 00:47:
Net even gekeken bij RTL Boulevard. Van 1 augustus 18.35. geen reclame te bekennen. Android app op mijn mobiel, meest recente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
  • Nu online
DON PAPA schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:25:
[...]

En bij welke programma is dat? En welke versie van NLZiet?
Voorheen als je wat wilde zien selecteerde je dat van het homescreen van NLZiet en niet vanuit de gids want daar kun je niet doorspoelen. Nu is bijna alles wat je op homescreen kiest ineens van de gids en kun je dus verplicht reclames gaan kijken. Dit was Vrijdag dus nog allemaal prima maar sinds Zaterdag ineens niet meer. Ik kijk Ambulance UK, 24 uur in de A&E. Welke versie NLZiet kijk ik later, ik wilde weten of er een update was geweest en daar heb ik geen antwoord op gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
Penthe schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 00:23:
[...]

Voorheen als je wat wilde zien selecteerde je dat van het homescreen van NLZiet en niet vanuit de gids want daar kun je niet doorspoelen.
Dit herken ik niet. Ja er is een verschil tussen een programma live (en "begint gemist") t.o.v. "uitzending gemist", maar de programma's in de gids worden automatisch vervangen zodra de "uitzending gemist" / "reclamevrije" versie beschikbaar is. Dus als het om exact hetzelfde programma gaat, zou het niet uit mogen maken waarvandaan je 'm gaat kijken. Het maakt natuurlijk wel af wanneer je dit doet, want als de reclamevrije vesie er nog niet is, kun je alleen maar de live/begin gemist versie kijken.

NLZiet heeft zeker zo nu en dan last van wat client bugs (bijvoorbeeld ik kom wel eens problemen tegen op Apple TV terwijl het dan prima werkt op m'n iPhone of via de web browser...). Dus wellicht liep je tegen een (tijdelijke) bug aan, maar ik herken het bovenstaande zelf dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
  • Nu online
Ach ik kan geen reclames doorspoelen terwijl voor het afspelen wordt aangegeven reclame vrij. Morgen gaat ik het zien want op de door deweekse dagen staat NLZiet vrij laat op de avond aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorikc
Dat lijkt een beetje op een client bug die ik ben tegengekomen. Ik had op een gegeven moment structureel dat als ik een programma vanuit de gids geopend had van een zender, en ik wilde later verder kijken, dat ik alleen maar de live stream van dezelfde zender te zien kreeg. Er was geen mogelijkheid om het programma waar ik eerst naar gekeken had nog verder af te kijken. Dit was op de Apple TV; op mijn iPad of iPhone ging het dan wel goed.
Ik denk dat er een bug in iets vergelijkbaars zit dat de app in de war raakt tussen de live/opname en de reclamevrije versie en in jouw geval gaat ie de verkeerde stream openen en in mijn geval gine ie naar de live uitzending schakelen.

Herinstallatie van de app leek bij mij niets te doen, uitloggen/inloggen ook niet.

In mijn ervaring is zoiets echt het snelst opgelost via een ticket met de helpdesk. Het hoeft in ieder geval niet mis te gaan na een update van een app op jouw device, er worden ook allerlei updates aan de serverkant uitgerold, waar wij geen bericht van krijgen maar waarbij er bugs opgelost (en soms geïntroduceerd) worden.

Mijn probleem was een paar dagen later “magisch” opgelost zonder duidelijke terugkoppeling van de klantenservice, maar ik denk wel dat mijn ticket een (paar) dev(s) wakkergeschud had met een scenario dat niet goed ging op de Apple TV.

[ Voor 2% gewijzigd door jorikc op 03-08-2025 22:35 . Reden: typo’s ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Heb paar vragen over de 1080P (50fps) die NLziet voert. Je bent geneigd daar blij van te worden. Probleem is ik zie het nagenoeg niet (met zekerheid) op mijn 2 FullHD Tv's. Geef gelijk toe dat het meer in het hoofd zit, dan dat het echt speelt.

1 Zenden heel veel NL zenders niet in 50 fps uit, of wel? Kortom dan heeft het geen zin...toch?

2 Zijn de NPO en RTL journaals wel 50fps (1080p)?

Begrijp dat de bitrate nog steeds 7.5 Mb is, niet erg hoog, maar ok. En wanneer gaan ze over naar 4k..is daar al zicht op....

[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 04-08-2025 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Sjah schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 20:43:
Heb paar vragen over de 1080P (50fps) die NLziet voert. Je bent geneigd daar blij van te worden. Probleem is ik zie het nagenoeg niet (met zekerheid) op mijn 2 FullHD Tv's. Geef gelijk toe dat het meer in het hoofd zit, dan dat het echt speelt.

1 Zenden heel veel NL zenders niet in 50 fps uit, of wel? Kortom dan heeft het geen zin...toch?

2 Zijn de NPO en RTL journaals wel 50fps (1080p)?

Begrijp dat de bitrate nog steeds 7.5 Mb is, niet erg hoog, maar ok. En wanneer gaan ze over naar 4k..is daar al zicht op....
Ik zie het niet snel gebeuren dat ze 4k gaan aanbieden, aangezien er nu al problemen bij grote live events zoals het WK voetbal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:50
Dj-sannieboy schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:18:
[...]

Ik zie het niet snel gebeuren dat ze 4k gaan aanbieden, aangezien er nu al problemen bij grote live events zoals het WK voetbal zijn.
Of het werkend krijgen op een normale manier op de laatste WebOS.

Naja, krijgen we als we voor 2x niks op de eerste plek willen zitten.

Nah, 4K kunnen we lang op wachten. Dan zouden zeker €3/4 meer moeten vragen. Zou wel een mooi Ultra Premium model zijn :p

Anyway je krijgt meer waarvoor je betaald, prijs quality is wel echt heel goed op dit moment.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
  • Nu online
50frames per seconde kunnen je ogen gewoonweg niet aan, 30 is prima, of je verward het met 50Hz waar NLZiet inderdaad mee uitzend want ons lichtnet is 50Hz, om vloeiend te kunnen kijken moet je dus bij Europees content op 50Hz en de US bijv. op 60Hz. Helaas zijn veel apparaten die in Europa gekocht worden standaard ingesteld op 60Hz waardoor de kijkervaring minder wordt aangezien het beeld gewoon niet smooth loopt. Bij veel apparaten kun je dit gelukkig aanpassen. 4K is zinloos voor NLZiet aangezien het prijskaartje dan voor klanten per direct omhoog gaat. Ik zelf kan prima leven met 1080P zeker met een streamings dienst als NLZiet. Wil je toch 4K zoek dan een andere streamings dienst die het wel aanbied maar verwacht geen lage kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Penthe
  • Nu online
jorikc schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 22:32:
Dat lijkt een beetje op een client bug die ik ben tegengekomen. Ik had op een gegeven moment structureel dat als ik een programma vanuit de gids geopend had van een zender, en ik wilde later verder kijken, dat ik alleen maar de live stream van dezelfde zender te zien kreeg. Er was geen mogelijkheid om het programma waar ik eerst naar gekeken had nog verder af te kijken. Dit was op de Apple TV; op mijn iPad of iPhone ging het dan wel goed.
Ik denk dat er een bug in iets vergelijkbaars zit dat de app in de war raakt tussen de live/opname en de reclamevrije versie en in jouw geval gaat ie de verkeerde stream openen en in mijn geval gine ie naar de live uitzending schakelen.

Herinstallatie van de app leek bij mij niets te doen, uitloggen/inloggen ook niet.

In mijn ervaring is zoiets echt het snelst opgelost via een ticket met de helpdesk. Het hoeft in ieder geval niet mis te gaan na een update van een app op jouw device, er worden ook allerlei updates aan de serverkant uitgerold, waar wij geen bericht van krijgen maar waarbij er bugs opgelost (en soms geïntroduceerd) worden.

Mijn probleem was een paar dagen later “magisch” opgelost zonder duidelijke terugkoppeling van de klantenservice, maar ik denk wel dat mijn ticket een (paar) dev(s) wakkergeschud had met een scenario dat niet goed ging op de Apple TV.
Ticket schijnbaar niet nodig sinds vandaag werkt het weer als voorheen, ik kan de reclames weer doorspoelen bij de melding reclame vrij. Beter want mijn vrouw kijkt gelijk niet meer verder als er zo´n verplicht blok komt en zoekt dan gelijk iets anders om te kijken. Daarom wordt er hier zelden live gekeken.

Dank voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemel
  • Laatst online: 17:21

Friemel

Lekker bezig

En weer zijn bekeken afleveringen van series als onbekeken gemarkeerd 🤬
Zo vermoeiend is dat steeds. Het lijkt wel of dit elke zoveel maanden gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
Friemel schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 21:06:
En weer zijn bekeken afleveringen van series als onbekeken gemarkeerd 🤬
Zo vermoeiend is dat steeds. Het lijkt wel of dit elke zoveel maanden gebeurd.
Ik dacht dat ik de enige was met dat probleem, tenminste zo liet de helpdesk het overkomen. Dat is alweer ruim een jaar gelden dat ik daar melding van heb gemaakt.
Hier is het nu even rustig maar er zijn inderdaad periodes bij dat je blijft wegklikken.

[ Voor 7% gewijzigd door ratzz op 09-08-2025 21:30 . Reden: Toevoeging. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Penthe
  • Nu online
Ik heb daar al maanden lang continu last van, en daar ook over geschreven toendertijd. Zelf in al mijn favoriete series staat alles als onbekeken. En ik ziet ook series die je volgt verdwijnen bij verder kijken en als je die dan weer start blijven ze weg uit verder kijken. Daarnaast geeft het bij mij met verder kijken 9 van de 10x een oudere aflevering die ik al gezien heb en moet ik steeds de laatste zelf kiezen.

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hoe zijn de ervaringen nu versus de Ziggo GO app op een AppleTV? Ben serieus aan het nadenken om over te stappen op glasvezel, alleen KPN heeft geen AppleTV app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Ferra schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:58:
Hoe zijn de ervaringen nu versus de Ziggo GO app op een AppleTV? Ben serieus aan het nadenken om over te stappen op glasvezel, alleen KPN heeft geen AppleTV app.
Als het zender aanbod van NLZIET voldoende is voor je heeft het maar één nadeel: flinke vertraging in live tv, vooral met sport irritant. Verder ben ik fan. Niets meer in programmeren om op te nemen, gewoon (bijna) alles direct terug te kijken.

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

En je kan het eerst 14 dagen gratis uitproberen of het je bevalt...

[ Voor 7% gewijzigd door DON PAPA op 14-08-2025 14:40 ]

• Sjah
  • Nu online
amphora schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 14:23:
[...]

Als het zender aanbod van NLZIET voldoende is voor je heeft het maar één nadeel: flinke vertraging in live tv, vooral met sport irritant.
Vergelijk je het dan met box van Ziggo en Kpn? Of gewoon met de ouderwetse analoge kabel, van vroeger? Hoeveel langer moet je op doelpunt wachten bij live sport tov Kpn/Ziggo kastje?
Nouja ik denk dat het bij NLziet alles te maken heeft met bufferen, in deze tijd van overdadige internetstructuur in ons land, vraag ik me af in hoeverre dat nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Sjah schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 14:42:
[...]

Vergelijk je het dan met box van Ziggo en Kpn? Of gewoon met de ouderwetse analoge kabel, van vroeger? Hoeveel langer moet je op doelpunt wachten bij live sport tov Kpn/Ziggo kastje?
Nouja ik denk dat het bij NLziet alles te maken heeft met bufferen, in deze tijd van overdadige internetstructuur in ons land, vraag ik me af in hoeverre dat nodig is.
Met de ZiggoGo app. De mediabox van ziggo is kwalitatief beter maar ook belachelijk duur. Heb ooit een next box gehad maar regulier tv boeit me niet (meer). Heb toen interactieve TV van ziggo opgezegd en had alleen nog de Go app en toen NLZIET gaan gebruiken. Nu overgestapt op Odido glasvezel zonder tv en NLZIET is voor mij meer dan voldoende. Onlangs met Tour de France naar tijdverschil gekeken tussen digitale tv (coax direct in tv, werkt blijkbaar nog ook al heb ik geen ziggo meer) NOS.nl site, ziggo go app en NLZIET. DTV is vanzelfsprekend veruit het meest live, NOS/Ziggo was halve minuut vertraging en NLZIET gewoon een hele minuut.

[ Voor 15% gewijzigd door amphora op 14-08-2025 15:12 ]

• RoRoNL
  • Niet online
^^ #Toevoeging;
De reden dat er op ziggo coax nog een aantal kanalen te zien zijn, dat staat los van je opzegging; dit zijn open, gratis en publieke zenders die voor iedereen te zien zijn via de kabel zonder abonnement.
(Wat soms best wel handig kan uitpakken in voorkomende situaties)

• ratzz
RoRoNL schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 16:21:
Volgens mij is Ned 1 zelfs verplicht om door te geven in geval van calamiteiten.

• Sjah
  • Nu online
ratzz schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 17:11:
[...]

Volgens mij is Ned 1 zelfs verplicht om door te geven in geval van calamiteiten.
Oww dat ik aan nieuws kom omdat zenders in de lucht blijven, als Putin aanvalt met zijn cyberleger, is niet zozeer mijn zorg. t Is meer dat ik nog electriciteit heb, en een wc die doorspoelt, die me zorgen baren. Dat ik niet op tweakers kom, leg ik me al bij voorbaat bij neer.

• ratzz
Sjah schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 17:42:
[...]

Oww dat ik aan nieuws kom omdat zenders in de lucht blijven, als Putin aanvalt met zijn cyberleger, is niet zozeer mijn zorg. t Is meer dat ik nog electriciteit heb, en een wc die doorspoelt, die me zorgen baren. Dat ik niet op tweakers kom, leg ik me al bij voorbaat bij neer.
Er is natuurlijk.ook nog een oudere generatie die wel die behoefte heeft.

• RoRoNL
  • Niet online
ratzz schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 17:11:
[...]

Volgens mij zijn alle NPO kanalen vrij en openbaar omdat ze al zijn betaald uit algemene middelen.

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:21
De calamiteiten zender is je regionale omroep en dan gaat het om radio

NPO1/2/3 en de regionale TV zijn voor iedereen gratis te ontvangen via DVB-T2

[ Voor 5% gewijzigd door Kalentum op 14-08-2025 18:32 ]

• Sjah
  • Nu online
Kalentum schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 18:31:
De calamiteiten zender is je regionale omroep en dan gaat het om radio

NPO1/2/3 en de regionale TV zijn voor iedereen gratis te ontvangen via DVB-T2
Voor mij dus NH-radio, alleen die komt niet door op mijn DAB+. Uiteraard komt NPORadio 1 wel door, en voor mij is dat DE zender.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jigalvh
één nadeel: flinke vertraging in live tv, vooral met sport irritant.
Het kan ook een voordeel zijn. Als de wedstrijd saai is, maar je wilt toch niets missen dan kun je wat anders gaan doen. Zodra je alle buren hoort juichen kun je even aandachtig kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
jigalvh schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 23:19:
[...]

Het kan ook een voordeel zijn. Als de wedstrijd saai is, maar je wilt toch niets missen dan kun je wat anders gaan doen. Zodra je alle buren hoort juichen kun je even aandachtig kijken ;)
Onzin.... ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
RoRoNL schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 16:21:
^^ #Toevoeging;
De reden dat er op ziggo coax nog een aantal kanalen te zien zijn, dat staat los van je opzegging; dit zijn open, gratis en publieke zenders die voor iedereen te zien zijn via de kabel zonder abonnement.
Dit is niet waar. Op enig moment zal je aansluiting los gehaald worden in de eindversterker en heb je helemaal geen zenders meer. In de praktijk kan dat wel even duren. Maar dat heeft meer te maken met het feit dat er toevallig een monteur in de buurt moet zijn. Er bestaan geen gratis zenders via de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Jay-B schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 08:22:
[...]

Dit is niet waar. Op enig moment zal je aansluiting los gehaald worden in de eindversterker en heb je helemaal geen zenders meer. In de praktijk kan dat wel even duren. Maar dat heeft meer te maken met het feit dat er toevallig een monteur in de buurt moet zijn. Er bestaan geen gratis zenders via de kabel.
En tot die tijd kijk ik live sport op NPO wel gewoon via de coax kabel. Kan alleen niet terugspoelen (al zou ik een HDD in m'n tv kunnen prikken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• just4testing
[...]

Als het zender aanbod van NLZIET voldoende is voor je heeft het maar één nadeel: flinke vertraging in live tv, vooral met sport irritant. Verder ben ik fan. Niets meer in programmeren om op te nemen, gewoon (bijna) alles direct terug te kijken.
Ik heb die vertraging ooit precies opgemeten, zie hier: just4testing in "[Ervaringen / Discussie] NLZIET"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
  • Nu online
Ik heb Satelliet(Toen Canal Digitaal) en NLZiet een tijdje naast elkaar gehad en keek voetbal wedstrijden van het Nederlands elftal, en het verschil was minimaal. Of een 1000 Mbps Up/Down glasvezel verbinding daar verschil mee maakt heb ik nooit uitgezocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:46
@RoRoNL
Jay-B schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 08:22:
Er bestaan geen gratis zenders via de kabel.
/off-topic
Klopt helemaal, de officiële / legale of hoe je het ook wil noemen gratis optie is het zelf uit de lucht plukken van NPO en regionale omroepen via DVB-T2. Veel TV's hebben een ingebouwde DVB-T2 ontvanger. Antenne eraan koppelen is dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucvdM
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-10 15:34
Heeft NLZiet ooit een aanbieding gehad, los van de standaard jaarkorting?
Of heeft het geen nut om hierop te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Heb sinds gister dit. Normaal als je in het menu een zender kiest. Kom je weer in een menu dat je kiezen voor live enzo, maar nu speelt tie meteen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
jaaoie17 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:37:
Heb sinds gister dit. Normaal als je in het menu een zender kiest. Kom je weer in een menu dat je kiezen voor live enzo, maar nu speelt tie meteen af.
Dat was me ook al opgevallen. Super irritant dat meteen de live uitzending begint en je dan pas kunt kiezen vanaf het begin te kijken. Hopelijk veranderen ze dit weer.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
LucvdM schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:23:
Heeft NLZiet ooit een aanbieding gehad, los van de standaard jaarkorting?
Of heeft het geen nut om hierop te wachten?
Yup, kort geleden nog, (vorige maand)
*Maar niet van toepassing op jaar abbo.
Afbeeldingslocatie: https://res.cloudinary.com/spydeals/image/upload/c_limit,q_auto,w_475/DQkrDI9ZfF4SMUiYd5GbMy68MlPIHSsYGRyNeH3G.png

[ Voor 5% gewijzigd door PatRamon op 26-08-2025 14:11 ]

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:18

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

De laatste dagen is de kwaliteit van het beeld weer echt drama. Vooral bij het terugkijken van content. Zijn er meerdere mensen met dit probleem?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• just4testing
@Erhnam
Nee, geen last van, maar ik gebruik een oude laptop die met een netwerk kabel aan kpn glasvezel 500/500 aangesloten zit. (Sinds 3 weken) Dat werkt super goed. Zelfs Beter dan 800/80 van ziggo.
De ping is nu 4 ms (ipv 15), en dat merk je in de reactie snelheid van de interface en het doorspoelen van de reclame.
Wifi moet je proberen te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jigalvh
@just4testing
Een bekabelde verbinding staat ook nog op m'n wensenlijstje. (Er zit een uitdaging in de plattegrond van ons huis. Onder de carport zit een stuk huis met daarin eerst een kleine hal met voordeur en dan richting de straat naast elkaar de meterkast en het toilet. De glasvezel aansluiting en dus ook de modem bevinden zich dus een anderhalve meter buiten de rest van het huis. De elektraleidingen gaan via het plafond van die "uitbouw" de rest van het huis in, maar dat is nogal onoverzichtelijk. Als plafond zit er in hal/wc/meterkast een of andere harde plaat. Een netwerkaansluiting in de woonkamer wordt nogal een lelijke constructie.)
De tv heeft nu een verbinding via Powerline en WiFi, en beide zijn natuurlijk niet ideaal te noemen. Toch lukt het meestal om een HD beeld te krijgen op een 100Mbit-lijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• just4testing
@jigalvh
Ik gebruik voor de wifi in huis een asus zenwifi mini (cd6) met 3 units.
Als een unit een andere unit kan 'zien' op 5 GHz met -65 dB signaalsterkte of beter, zijn ze uitstekend in staat om 500 Gbit aan elkaar door te geven, en op hun beurt weer aan een wifi of kabel device.
Elke unit heeft 2 netwerk poorten. Daar kan je dan je tv of laptop inpluggen.
Echt waar, op die manier 4 ms ping naar NLZiet.
Dan heb je geen powerline nodig, want in mijn ervaring werken die dingen heel slecht. Een ook wifi-repeaters moet je vermijden want die halveren de snelheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
just4testing schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 23:21:
@Erhnam
De ping is nu 4 ms (ipv 15), en dat merk je in de reactie snelheid van de interface en het doorspoelen van de reclame.
Lijkt me sterk. Daar zal vast een andere verklaring voor zijn. Een verschil van 11 duizendste van een seconde is in deze toepassing niet merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jigalvh
@just4testing
De tv staat maar een meter of 3 å 4 van de modem (FRITZ!Box 7590). De Powerline (1220E/1260E) is meer als een back-up aansluiting. De bovenverdieping/zolder wordt best lekker verzorgd door een FRITZ!WLAN Repeater 1750E. Alles is gezellig samen in een mesh aan het communiceren (en zo af en toe zie je ook devices via een ander AP hun verbinding maken).

Powerline is inderdaad niet heel erg geweldig. Vooral als je in een huis zit waar alleen in de keuken en de badkamer (en de wasmachine aansluiting) geaarde wandcontactdozen aanwezig zijn dan is het trucje dat ze gebruiken voor extra snelheid totaal niet werkzaam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:36
Erhnam schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 22:39:
De laatste dagen is de kwaliteit van het beeld weer echt drama. Vooral bij het terugkijken van content. Zijn er meerdere mensen met dit probleem?
Ja! Ik zit nu Studio Sport terug te kijken. Wat een dramatisch beeld.

Dit viel me een paar weken ook al op bij de EK-finale hockey. Echt heel slecht was dat.

Ik kijk via een bekabelde Apple TV.

[ Voor 4% gewijzigd door La1974 op 31-08-2025 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:54
La1974 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 21:30:
[...]

Ja! Ik zit nu Studio Sport terug te kijken. Wat een dramatisch beeld.

Dit viel me een paar weken ook al op bij de EK-finale hockey. Echt heel slecht was dat.

Ik kijk via een bekabelde Apple TV.
Hier exact dezelfde setup en exact dezelfde observatie gisteren. Kwaliteit bij terugkijken was echt onder de maat. Nog niet eerder meegemaakt en als dat volgende week weer zo is ga ik er eens contact over opnemen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiigamer
  • Nu online
Hier op een chromecast ook heel slecht beeld bij Studio Sport terugkijken. Ligt dat ook niet aan Studio Sport zelf? Ik heb het idee dat ze de laatste tijd veel lage kwaliteit uitzenden, voorals als ze iets laten zien van Europsport (logo staat dan in beeld). De ritten in de Vuelta lijken wet 480p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:54
wiigamer schreef op maandag 1 september 2025 @ 10:28:
Hier op een chromecast ook heel slecht beeld bij Studio Sport terugkijken. Ligt dat ook niet aan Studio Sport zelf? Ik heb het idee dat ze de laatste tijd veel lage kwaliteit uitzenden, voorals als ze iets laten zien van Europsport (logo staat dan in beeld). De ritten in de Vuelta lijken wet 480p
Voetbal is 1 van de lastigste dingen om uit te zenden heb ik altijd begrepen, het gaat heel snel en er is gras bij betrokken. Heb ook altijd begrepen dat bij animatiefilms juist gras het allermoeilijkste was om te maken en natuurlijk te laten lijken (wat tegenwoordig dankzij alle computer-power wel goed lukt).

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:26

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Off-topic posts over ping, scripts en gekibbel op elkaar heb ik even verwijderd. Verbindingsproblemen houden we specifiek op deze app aub.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:24
Sinds wanneer wordt er gehandhaaft op het aantal streams? gisteren zaten we thuis nlziet te kijken en de kids ook. Ik wilde boven een 3e stream opstarten en dat lukte niet. Blijkbaar is er een maximaal aantal streams afhankelijk van je abbo. Wordt dit al langer gehandhaaft want voor mij is het nieuw. Of we hebben nooit de situatie gehad dat er 3 devices tegelijk aan het streamen waren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:56
Waah schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:58:
Sinds wanneer wordt er gehandhaaft op het aantal streams? gisteren zaten we thuis nlziet te kijken en de kids ook. Ik wilde boven een 3e stream opstarten en dat lukte niet. Blijkbaar is er een maximaal aantal streams afhankelijk van je abbo. Wordt dit al langer gehandhaaft want voor mij is het nieuw. Of we hebben nooit de situatie gehad dat er 3 devices tegelijk aan het streamen waren...
Aantal apparaten staat wel vermeld op de verschillende abonnementen die worden aangeboden, gok dat je dan Premium hebt (wat 2 streams zou toestaan).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5gAyC5AW3vD0dIjTO8g3M1zSztA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9S7WbSnppK1j29321YWLTi0O.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 22:19
Even simpel uitgelegd: moderne videocompressie zoals H264 en HEVC proberen een zo groot mogelijk vlak te maken waar mogelijk. Als je namelijk weet dat een heel stuk beeld groen is, hoef je niet individueel alle pixels uit te gaan zenden. Tegelijkertijd is het ook mogelijk om alleen delta's te verzenden, dus veranderingen in het beeld. Daardoor kunnen tekenfilms met een hele lage bitrate enorm goed uit de voeten, immers heb je grote vlakken met 'dezelfde' kleuren. En hoe minder beweging is, hoe beter dat dit gaat. Als laatste gebruiken streamingdiensten zoals NLZiet veelal VBR signalen zodat ze bij geen tot weinig beweging heel weinig bandbreedte nodig hebben.

Voetbal of hockey zijn dus lastig om uit te zenden omdat de codec hele grote stukken veld als één vlak wil behandelen. Tegelijkertijd is het beeld relatief statisch waardoor ook de bitrate omlaag kan. En dat werkt prima, totdat iemand een plotselinge beweging maakt. Daarbij moet dus de bitrate opgeschaald worden en moeten hele stukken beeld plots veranderen. Dat zorgt dan vaak voor artifacts.

Dit is enigszins op te vangen door de video van te voren te analyseren, maar dat gaat helaas niet bij live televisie. Een alternatief is om de bitrate niet te ver te laten zakken, maar dit kost weer geld in de vorm van bandbreedte.

Er zijn verder wel knoppen waar je nog aan kunt draaien om de een of andere content beter uit de verf te laten komen. Maar ja, voetbal en een studio omgeving is compleet anders dan wielrennen, waar het beeld continue in verandering is.

Tegelijkertijd weten we ook niet welke kwaliteit Eurosport aan de NOS levert. Dat kan best 720p / 25fps zijn. Dat is soms ook goed zichtbaar bij Viaplay's content bij de NOS of SBS. Terwijl de meeste bronnen zeker minimaal 1080p / 50fps zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemel

Friemel

Lekker bezig

ik snap nog niet goed waarom NLZiet via mijn ultrachromecast (LAN geen Wifi) sinds een paar maanden een aantal keer in een uitzending moet bufferen. De LAN-aansluiting is snel genoeg tenslotte voor FullHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-10 21:25
Kan je geen gtst meer kijken vooruit op nlziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
MarioMark1541 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 18:22:
Kan je geen gtst meer kijken vooruit op nlziet
Ja RTL doet helemaal niet meer aan vooruit kijken op NLZiet (of misschien bij een heel beperkte selectie programma's). Dit is al even zo, zie ook berichten hierover in juli, bijvb.:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
alex3305 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 14:15:
Even simpel uitgelegd: moderne videocompressie zoals H264 en HEVC proberen een zo groot mogelijk vlak te maken waar mogelijk. Als je namelijk weet dat een heel stuk beeld groen is, hoef je niet individueel alle pixels uit te gaan zenden.
En simpele manier om dat versimpeld te visualiseren. Wat is korter op te schrijven?
  1. Groen
  2. Groen
  3. Rood
  4. Groen
  5. Blauw
  6. Rood
  7. Rood
  8. Groen
  9. Rood
Of:
Groen = 1,2,4,8
Rood = 3,6,7,9
Blauw = 4

En als kleuren heel dicht bij elkaar liggen, kunnen ze ook wel dezelfde kleur hebben zonder dat je dat visueel kan zien. Dus die kan je ook wel samenvoegen. En daarom werkt het bij tekenfilms ook goed.

Echter een grasveld ligt heel dicht bij elkaar kwa kleuren... Zeker op een afstand. Dus dat kan mooi samen. Maar bij beweging is het vaak net niet dichtbij elkaar genoeg om de pixels toch samen te voegen. Dus dan moet het weer apart getoont... Waar meer data voor nodig is.

In de toekomst is het hopelijk met nieuwe codecs mogelijk om meer visuele data te versturen met minder bytes. H264 naar h265 is al een mooie stap. En AVC lijkt een volgende goede stap.... Als de tv's daar support voor hebben allemaal. Dus dat zal nog even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Xilion schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 14:02:
[...]

Aantal apparaten staat wel vermeld op de verschillende abonnementen die worden aangeboden, gok dat je dan Premium hebt (wat 2 streams zou toestaan).

[Afbeelding]
Jep ze zijn dit nu duidelijk gaan handhaven. Hele familie in rep en roer :+ maar account maar geupgrade en dan is het probleem weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 11-10 22:19
Ik vind de meest recente NLZiet op Android TV echt prut :|. De lettertypegrootte is op plekken fors kleiner geworden waardoor ik de tekst niet overal meer (goed) kan lezen. Met name bij de uitgelichte programma's en verder kijken. Bij die laatste categorie past ook nagenoeg geen enkele programmatitel meer volledig in het kader.

Jammer dat er wederom geen rekening wordt gehouden met toegankelijkheid of dat hier geen enkele optie voor geboden wordt.

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:41
Friemel schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 17:51:
ik snap nog niet goed waarom NLZiet via mijn ultrachromecast (LAN geen Wifi) sinds een paar maanden een aantal keer in een uitzending moet bufferen. De LAN-aansluiting is snel genoeg tenslotte voor FullHD.
Hier hetzelfde probleem op een Google TV streamer. Nooit problemen gehad, maar sinds een tijdje regelmatig een draaiend wieltje voor een paar seconden. Geen idee wat er gewijzigd is, maar irritant is het wel.

PVOutput: VO18

• Penthe
  • Nu online
IK heb dit probleem vanavond voor het eerst ook mee mogen maken, niet prettig bij een live wedstrijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvoosten
  • Laatst online: 12-09 22:10
Al maanden regelmatig problemen met voornamelijk terugkijken waarbij audio en video niet in sync lopen. Vorige maand gaven ze aan dat het probleem bij RTL lag met aanlevering stream.. maar nu houden ze zich van de domme. Ben er wel een beetje klaar mee om de volle mep te moeten betalen voor zon bèta product zonder service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hier sinds paar weken ook regelmatig blokkerig beeld of dat hij poosje overschakelt naar lagere resolutie met live tv kijken via NLZiet op een Apple TV.
Terwijl Apple TV met een (vrij nieuwe dure) LAN kabel zit aangesloten. En voorheen nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiigamer
  • Nu online
Hier ook op Google TV Chromecast vanochtend ook blokkerig beeld bij live tv. Vooral bij beelden uit een zwembad (Hart van Nederland) Ik heb het idee dat er is overgestapt op een ander type stream. Het beeld heeft meer kleur maar kwaliteit lijkt wat lager. Het oogt wat platter. Ik heb wel het idee dat de stream wat minder achter loopt qua werkelijke tijd. De klok in beeld heeft dezelfde tijd als mijn Google Nest. Normaal zat er een minuut verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stroom
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-10 14:13
Hier ook sinds een paar weken regelmatig bufferen, daarvoor vrijwel nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemel

Friemel

Lekker bezig

stroom schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 11:36:
Dat zei ik 4 dagen geleden ook al. Dat bufferen is behoorlijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightofthegun
  • Registratie: Mei 2012
Een familielid wil het KPN-kastje eruit doen en alleen verder gaan met NLziet. Ze heeft nu nog een oude tv zonder smart-functionaliteit. Is er een OS of TV-merk welke jullie kunnen aanraden waarop de NLziet app goed draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Laatst online: 07:17
nightofthegun schreef op maandag 8 september 2025 @ 19:13:
Een familielid wil het KPN-kastje eruit doen en alleen verder gaan met NLziet. Ze heeft nu nog een oude tv zonder smart-functionaliteit. Is er een OS of TV-merk welke jullie kunnen aanraden waarop de NLziet app goed draait?
Nokia media box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
stroom schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 11:36:
Ik had het daarvoor ook wel eens. En ook dat het beeld dan stil blijft staan en het geluid wel doorgaat. Even op back drukken en daarna weer hervatten lost het dan op, maar had het ook wel eens meerdere keren achter elkaar. Toen maar een reboot gedaan van mijn Android tv box en het werkte weer. Lijkt een verbindingsprobleem, echter is mijn verbinding goed en heb dit nooit bij andere apps. Wellicht een bug icm slechte performance aan de kant van nlziet?
Gelukkig gebeurt het niet vaak en werkt nlziet meestal gewoon goed :)
Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste