Is alleen te zien op ESPN en Star Channel. Beide niet in het aanbod van NLziet.
Balen geen bekerfinale maar had ik mij maar beter moeten verdiepen. Volgend jaar maar naar een echte tv-aanbieder.meesje schreef op maandag 21 april 2025 @ 15:59:
[...]
Is alleen te zien op ESPN en Star Channel. Beide niet in het aanbod van NLziet.
Canal Digitaal (14,95 euro p/m) is wellicht een optie. Dit is incl. ESPN Compleet.Jeuvie schreef op maandag 21 april 2025 @ 18:05:
[...]
Balen geen bekerfinale maar had ik mij maar beter moeten verdiepen. Volgend jaar maar naar een echte tv-aanbieder.
Ik kijk het op de Ziggo go app op Android of ipados. Je hebt wel een Ziggo account nodig, maar daar hangt al met dan een jaar geen abonnement meer aan, dus dat hoeft blijkbaar niet.
Sorry, beetje laat.
Sorry, beetje laat.
Natuurlijk was er wel een bekerfinale te zien maar niet de knvb bekerfinale (ben geen sportkijker en had dus niet door wat u bedoelde) 😄mrme12345 schreef op maandag 21 april 2025 @ 15:27:
Weet iemand of de bekerfinale ook te zien is op NLZIET?
Ja. Die lipsync en trage NLZiet (Samsung van pakweg 6 jaar oud) zijn super irritant.DON PAPA schreef op donderdag 3 april 2025 @ 21:11:
[...]
Nee en nee
(ik gebruik de NLZiet app op de nieuwste versie AppleTV 4K)
Wat ik mis aan NLziet is de radiozenders die ik op mijn Kpn kastje wel heb.
Verder lijkt het wel op nieuwsuur en 1Vandaag niet erg in beeld zijn op de NPO pagina, dat was wel zo in NPOPlus.
Verder lijkt het wel op nieuwsuur en 1Vandaag niet erg in beeld zijn op de NPO pagina, dat was wel zo in NPOPlus.
NLZiet is zoals de naam al zegt bedoeld voor het bekijken van TV-zenders. Voor radio heb je apps zoals TuneIn waarmee je zonder abonnement duizenden verschillende radiozenders kunt beluisteren.
Klopt, al zou ik het persoonlijk wel leuk vinden als ik de videostreams van de NPO radiozenders via NLZiet zou kunnen kijken, aangezien de NPO app op de Apple TV die niet meer laat zien. Nu moet ik die via AirPlay vanaf m’n iPhone of iPad naar de Apple TV sturen, omdat ik geen enkele Apple TV app ervoor heb kunnen vinden.
Uhm, vriend, reclame enzo..easyriider schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 16:05:
NLZiet is zoals de naam al zegt bedoeld voor het bekijken van TV-zenders. Voor radio heb je apps zoals TuneIn waarmee je zonder abonnement duizenden verschillende radiozenders kunt beluisteren.

[ Voor 43% gewijzigd door Sjah op 03-05-2025 21:41 ]
Ik zie dat de Android app nu steeds standaard ondertiteling toont en ik moet het bij elk programma uitzetten. Kan dit niet beter?
Hier geen last van... Wel last van gehad een tijdje terug. Ondertiteling uit. Dag later weer aan, inderdaad irritant.
Uiteindelijk dit gedaan: App cache verwijderen daarna app verwijderd en opnieuw erop gezet. Ondertiteling uit vanaf toen bleef die uit.
Uiteindelijk dit gedaan: App cache verwijderen daarna app verwijderd en opnieuw erop gezet. Ondertiteling uit vanaf toen bleef die uit.
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Veel last van "Buffering" NLziet.
Erg veel last van een draaiend rondje, met name in de avond.
Veel bekeken programma's zoals het Vrijheids Concert op de Amstel was gewoon niet te doen.
Van ellende hebben wij dit programma maar via de GSM gecast nar de TV, ging prima en het bufferings probleem was ook meteen weg.
Ik had een Ziggo Internet abo, met 150Mb per seconde, dacht dat het daar aan lag, maar nu met een 400Mb Odido abo gebeurt exact het zelfde, in de avond het draaiende rondje.
Ik vermoed dat kijken naar het songfestival weer via de GSM zal moeten lopen
Kan NLziet hier wat aan doen en meer "ruimte reserveren" op de servers, zeker met veel bekeken programma's ?
Veel bekeken programma's zoals het Vrijheids Concert op de Amstel was gewoon niet te doen.
Van ellende hebben wij dit programma maar via de GSM gecast nar de TV, ging prima en het bufferings probleem was ook meteen weg.
Ik had een Ziggo Internet abo, met 150Mb per seconde, dacht dat het daar aan lag, maar nu met een 400Mb Odido abo gebeurt exact het zelfde, in de avond het draaiende rondje.
Ik vermoed dat kijken naar het songfestival weer via de GSM zal moeten lopen
Kan NLziet hier wat aan doen en meer "ruimte reserveren" op de servers, zeker met veel bekeken programma's ?
@CBX1047 Ik loop hier niet tegenaan, ook niet met populaire programma's. Ik gebruik een Apple TV voor NLZIET, eerst bekabeld maar momenteel via wifi en ook dat gaat prima. Heb ook een max 150 Mbit verbinding.
[ Voor 16% gewijzigd door musicfreak op 13-05-2025 20:57 ]
Gebruik je toevallig de LG NLziet app?CBX1047 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 19:28:
Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen
Helaas helpt dit niet icm chromecast.RobbyTown schreef op maandag 5 mei 2025 @ 21:45:
Hier geen last van... Wel last van gehad een tijdje terug. Ondertiteling uit. Dag later weer aan, inderdaad irritant.
Met de LG app via Wifi merk ik dat streams soms nog een keer gestart moeten worden. Maar tijdens het kijken geen problemenCBX1047 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 19:28:
Ik vermoed dat kijken naar het songfestival weer via de GSM zal moeten lopen![]()
Ik heb een 140Mb abbo
Hallo, nee, ik heb een Sony Oed en gebruik de Android app.
Ochtend en overdag geen probleem , het buffet gezeur begint in de avond......
Nergens last van hier. Mijn 'STB' draait Windows 10, provider Freedom DSL ca. 210 Mbps down.
Het klinkt meer alsof het nogal druk is in het netwerk of in de WiFi signalen in de omgeving.CBX1047 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 19:28:
Als je een bedrade verbinding hebt voor je tv (of het apparaat dat het naar de tv doorstuurt) dan geldt dat laatste natuurlijk niet. Als je via WiFi kijkt is het misschien eens goed om te kijken hoe druk het is qua andere WiFi apparaten, bluetooth, magnetron en andere draadloze verbindingen (alles zit zo rond de 2.4GHz en kan eenvoudig onderling storen). Heb je de mogelijkheid om via een 5GHz WiFi verbinding te gaan dan kan dat helpen, of een ander kanaal kiezen voor je WiFi verbinding (sommige modems kunnen laten zien hoeveel verkeer ze "zien" op het gebruikte kanaal).
Met veel andere actieve apparaten in je netwerk thuis kan het ook te druk worden om steeds weer een nieuw blokje video binnen te halen. Je kunt misschien je tv in je modem configureren als een apparaat voor Real Time applicaties. Misschien moet je ook nog instellen dat je modem de prioriteit van apparaten moet afhandelen, zodat die Real Time apparaten ook daadwerkelijk voorrang krijgen.
Ik heb met sommige streams op de LG app (C9) nu dat na het vooruitspoelen de overlay blijft staan en de hele app unresponsive wordt. De stream blijft echter wel gewoon doorlopen.
App opnieuw installeren heeft niet geholpen, tv reboot ook niet. Iemand dezelfde problemen (gehad)?
App opnieuw installeren heeft niet geholpen, tv reboot ook niet. Iemand dezelfde problemen (gehad)?
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Had net Noodoproep UK aan staan op RTL 5 maar verschil video en audio van bijna 10 seconden. Ook andere zenders zijn niet helemaal in sync.
Gisteravond had ik wel geluid maar geen beeld. Iets wat ik eerder ook bij DeltaTV had. Altijd gedacht dat het aan Delta lag, maar gisteren noopte mij om verder te zoeken. Netflix had wel beeld maar de NPO app bijvoorbeeld ook niet. Dus het moest elders liggen. AppleTV paar keer herstart zonder resultaat. Toen kwam ineens in mij op dat HDMI soms ook rottigheid uithaalt, daarom even de TV en AppleTV beiden helemaal van de stroom gehaald. Na alles weer aangesloten te hebben werkte het weer als een zonnetje.
Dus voor de mensen die zoiets ervaren, vergeet je TV niet mee te nemen in het onderzoek
Dus voor de mensen die zoiets ervaren, vergeet je TV niet mee te nemen in het onderzoek
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Ja maar hier was het echt NLZiet want dag erna was alles weer ok, en vooral ook omdat het out of sync was op 2 verschillende boxen op verschillende tv´s.
Soms is het vaak ook wel slim of even af te wachten voor je begint te zoeken, en de stroom er even af is wat je als eerste zou moeten doen eer je de kabels los koppelt want dat lost vaak een probleem op.
Soms is het vaak ook wel slim of even af te wachten voor je begint te zoeken, en de stroom er even af is wat je als eerste zou moeten doen eer je de kabels los koppelt want dat lost vaak een probleem op.
Het is een lotto, het is wel goed of weer niet in sync. En het gebeurd enkel bij RTL bij het terug kijken van programmas, en als je beetje zoekt is dit het geval bij programmas van zelfs 3 jaar terug. Ook gebeurd het dat programmas die je terug wilt kijken van RTL wel in beeld komen maar geheel niet bestaan en dan krijg je een foumelding als je deze wil zien. En zelfs reclame vrije programmas komen soms met reclames die je niet kunt door spoelen. Allemaal RTL en erg irritant.
Verzamel die gegevens precies. Je kunt in een ticket bij NLZIET dan melden over welke programma's en welke afleveringen het gaat. Dat helpt ze enorm bij het proberen te reproduceren van het probleem (wat de eerste stap is bij het oplossen ervan).Penthe schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 00:17:
Het is een lotto, het is wel goed of weer niet in sync. En het gebeurd enkel bij RTL bij het terug kijken van programmas, en als je beetje zoekt is dit het geval bij programmas van zelfs 3 jaar terug.
Dit is mij nog niet overkomen, maar ook hier geldt dat je het beste die gegevens ook kunt bijhouden. Maak van elk probleem een aparte aanvraag/ticket aan bij NLZIET. Vermeld precies hoe je bij dit programma terecht bent gekomen (zoeken/lijst suggesties/...) en wat de melding is. Als ze het kunnen reproduceren dan is een oplossing een stap dichterbij (wellicht krijgen ze verkeerde informatie van RTL aangeleverd, misschien had de informatie verwijderd moeten worden, ...).Ook gebeurd het dat programmas die je terug wilt kijken van RTL wel in beeld komen maar geheel niet bestaan en dan krijg je een foumelding als je deze wil zien.
Als je een programma uit de tv-gids start krijg je meestal de versie met reclame te zien. Als je eerst voor "Afleveringen" kiest dan krijg je een lijstje met reclamevrije (Video On Demand) versies te zien.En zelfs reclame vrije programmas komen soms met reclames die je niet kunt door spoelen. Allemaal RTL en erg irritant.
Start je een programma uit Mijn Series dan wordt de versie met reclames vervangen door de VOD-versie zodra die beschikbaar is (meestal binnen een uur na de uitzending).
(Hierbij wel even aangenomen dat je een abonnement hebt dat reclamevrije versies biedt)
Kijk je "live" dan kun je natuurlijk niet over reclames spoelen. Als je later bent gestart dan kun je meestal wel reclames skippen. Alleen bij films zijn op de commerciële zenders de reclames niet door te spoelen; dat is met de uitzendrechten vastgelegd.
Ik draai nlziet op een Windows laptop in de chrome browser, en dat loopt erg goed. Geen sync problemen, of buffering. Alles loopt super soepel.
De laptop heeft een i5-6300u cpu, en dat is wel nodig voor live tv, omdat Windows alleen maar software Widevine L1 DRM decoding kan doen.
Live tv vergt veel meer processor kracht vanwege de strakke packet timing en beperkte buffer mogelijkheid.
Ook heb ik een AutoHotkey scriptje gemaakt om met 1 toetsdruk precies de reclames over te slaan op BBCnl.
Op 10 seconden nauwkeurig
De laptop heeft een i5-6300u cpu, en dat is wel nodig voor live tv, omdat Windows alleen maar software Widevine L1 DRM decoding kan doen.
Live tv vergt veel meer processor kracht vanwege de strakke packet timing en beperkte buffer mogelijkheid.
Ook heb ik een AutoHotkey scriptje gemaakt om met 1 toetsdruk precies de reclames over te slaan op BBCnl.
Op 10 seconden nauwkeurig
Out of sync gebeurd niet met live uitzendingen maar met het terug kijken van programmas en het gebeurd enkel bij de RTL programmas. En had ik toch gelijk BBCnl is in het leven geroepen zodat men commercials kan tonen. Gelukkig heb ik in de UK overal accounts en kan ik met een VPN gewoon zien wat ik wil zien.
Tickets aanmaken bij NLZiet doet ik niet meer aangezien ze helemaal niets hebben gedaan aan het probleem van AndroidTV 9 Pie op de oudere MIbox terwijl op de website nog steevast staat dat het zou moeten werken.
Tickets aanmaken bij NLZiet doet ik niet meer aangezien ze helemaal niets hebben gedaan aan het probleem van AndroidTV 9 Pie op de oudere MIbox terwijl op de website nog steevast staat dat het zou moeten werken.
Dat is ook mijn ervaring. Als je aan NLZiet gehecht bent: maak je eigen settopbox met een goedkoop NUCje o.i.d. en zet er Windows op. Verder een vreselijk OS, maar ideaal voor de NLZietBox. Het bedrijf is kennelijk te klein om de apps voor al die SmartTV's, Apple en nVidia kastjes, chromecast enz. goed werkend te maken en houden. Ik kijk met medelijden naar al het gedoe dat ik hier voorbij zie komen. Zelden problemen hier. Ik heb geen extra abo's zoals Netflix, maar neem aan dat die ook goed werken op Windhoos.just4testing schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 18:06:
Ik draai nlziet op een Windows laptop in de chrome browser, en dat loopt erg goed. Geen sync problemen, of buffering. Alles loopt super soepel.
Dat is ook niet echt een beest. Dual core 2,4 Ghz. uit 2015. Mijn spotgoedkope Athlon 3000G is nog sneller. In elk geval op papier.De laptop heeft een i5-6300u cpu, en dat is wel nodig voor live tv, omdat Windows alleen maar software Widevine L1 DRM decoding kan doen.
Dat probeerde ik eigenlijk te zeggen: je kan prima een oude laptop gebruiken voor nlziet, maar:
Hij moet een GPU hebben die H264 video codec hardwarematig kan decoderen.
En voldoende cpu kracht om de DRM te kunnen doen, softwarematig.
Deze i5-6300u voldoet, en gebruikt maar 8 watt tijdens het streamen.
Je kan het checken op
https://www.cpubenchmark....6300U+%40+2.40GHz&id=2609
Ik heb het ook getest met een i3-5005u, maar die trekt het net niet.
https://www.cpubenchmark....5005U+%40+2.00GHz&id=2484
Hij moet een GPU hebben die H264 video codec hardwarematig kan decoderen.
En voldoende cpu kracht om de DRM te kunnen doen, softwarematig.
Deze i5-6300u voldoet, en gebruikt maar 8 watt tijdens het streamen.
Je kan het checken op
https://www.cpubenchmark....6300U+%40+2.40GHz&id=2609
Ik heb het ook getest met een i3-5005u, maar die trekt het net niet.
https://www.cpubenchmark....5005U+%40+2.00GHz&id=2484
Linux werkt ook prima hoorwillemb2 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:54:
[...]
Dat is ook mijn ervaring. Als je aan NLZiet gehecht bent: maak je eigen settopbox met een goedkoop NUCje o.i.d. en zet er Windows op. Verder een vreselijk OS, maar ideaal voor de NLZietBox. Het bedrijf is kennelijk te klein om de apps voor al die SmartTV's, Apple en nVidia kastjes, chromecast enz. goed werkend te maken en houden. Ik kijk met medelijden naar al het gedoe dat ik hier voorbij zie komen. Zelden problemen hier. Ik heb geen extra abo's zoals Netflix, maar neem aan dat die ook goed werken op Windhoos
Heeft linux ook een mogelijkheid om iets te draaien wat net zo goed werkt als AutoHotkey op windows?
Autohotkey samen met een Boxput BPR3s airmouse remote kan de gebruikservaring nogeens heel veel verbeteren.
Bv: makkelijk horizontaal en verticaal scrollen door de tv-gids, snel en met 1 toetsdruk over reclame heen springen, een klok in beeld tonen als de tv-gids open staat, een aanwijzer in beeld net zoals de smartremote van LG.
Hoe krijg jij met Widewine DRM beschermde streams op Linux aan de praat? Ik heb indertijd (ca. 6 jaar geleden) eindeloos zitten prutsen, maar kwam steeds meer bronnen tegen die bevestigden dat het niet kan. Vandaar Windows.
Volgens chatgpt kan het wel:willemb2 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 23:36:
[...]
Hoe krijg jij met Widewine DRM beschermde streams op Linux aan de praat? Ik heb indertijd (ca. 6 jaar geleden) eindeloos zitten prutsen, maar kwam steeds meer bronnen tegen die bevestigden dat het niet kan. Vandaar Windows.
https://chatgpt.com/share...30-800c-8287-8535bfb5c4e1
ik gebruik de brave browser, maar bij andere browser werkt het volgens mij hetzelfde. tijdens de eerste keer afspelen krijg je een melding. dan wordt er iets geïnstalleerd en na herstart browser werkt het.willemb2 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 23:36:
[...]
Ik gebruik ook brave, op windows, omdat die met de ingebouwde adblocker enorm veel shit tegen houd, ook bij youtube en andere streaming websites.raven22 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 07:13:
[...]
ik gebruik de brave browser, maar bij andere browser werkt het volgens mij hetzelfde. tijdens de eerste keer afspelen krijg je een melding. dan wordt er iets geïnstalleerd en na herstart browser werkt het.
Bij NLZiet moet je wel javascript en cookies toestaan ander werkt de DRM en hervatten van uitzending niet goed. Bij brave kan je dit per website instellen.
En ik heb mijn laptop met een netwerk kabel aangesloten, vooral wifi2.4Ghz heeft een hele hoge ping.
Dat merk je vooral bij het bedienen van nlziet en livetv, niet direct bij VOD.
Mijn ervaring met elke streaming dienst is dat je hardware wel op orde moet zijn. Met het minimale krijg je gegarandeerd gezeik zoals stotteren, bufferen, uit sync lopen, vastlopen, etc. Investeer in een fatsoenlijk stukje hardware en je zal zien dat allemaal stukken soepeler loopt.
Iets positiefs: het issue dat in de tv-gids het huidige "live" programma niet meer bijgewerkt (lees: iets anders weergegeven) was, lijkt opgelost. Misschien dat het alleen in de LG-app voorkwam, en het gebeurde alleen als je al een tijdje met NLZIET bezig was (direct na het starten klopte "live" in de gids wel; het werd niet snel genoeg bijgewerkt).
Alles wat ik van BBC First in "Mijn Series" had staan werkt gewoon nog, alleen nu met het logo van BBC NLjorikc schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 16:57:
Dat was tot een week of 2 geleden BBC First, is verder niets veranderd in aanbod volgens mij
Nog iets dat gerepareerd lijkt: als je vanuit "Mijn Series" de details van een programma bekeek en vervolgens terug ging kwam je weer bovenaan de lijst uit. Nu wordt de positie waar je eerder was onthouden.
Iemand die dit ook ervaart of een oplossing weet?knorde schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:21:
[...]
Dit ervaar ik ook. En ook ervaar ik regelmatig dat als ik in de gids op "vandaag" sta het eigenlijk de programma's van de dag ervoor zijn.
Het punt is dat beide problemen niet elke dag voorkomen maar wel regelmatig. Als ik de app een keer volledig sluit (door echt voor afsluiten te kiezen in de app) en opnieuw open klopt alles wel weer. Ik ervaar dit zowel op de tv in de woonkamer en op de tv van de slaapkamer (beide Samsung). Het is dus niet specifiek een LG probleem.
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl
Sinds kort ook NL ziet maar is er een manier om automatisch live tv te starten op een Samsung tv rozen bijvobeeld bij aandoen TV??
Ik weet niet hoe het werkt op een Samsung TV, maar via een Android TV speler, met een zender op afspelen....MarioMark1541 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 21:28:
Sinds kort ook NL ziet maar is er een manier om automatisch live tv te starten op een Samsung tv rozen bijvobeeld bij aandoen TV??
Indien alles tegelijk in standby gezet, met NLZiet dus actief met een zender, komt bij aanzetten weer met die zender op afspelen tevoorschijn.
Testing, one, two ...
Kreeg een popup op mijn Android TV dat je nu ook favoriete zenders kunt instellen. Eindelijk, dacht ik. Niet te vinden in de Android TV app. Wat blijkt: voorlopig alleen in de webversie.
Blij maken met een dode mus heet zoiets...
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Ze schrijven dat het werkt door in "Nu op TV" je selectie te maken en die zenders komen dan vooraan te staan in "Nu op tv". Het lijkt er nu eigenlijk meer op dat je een favoriet programma kiest ipv een zender, maar toch selecteer je de zender zelf en deze wordt dan, in de volgorde van favoriet gekozen, vooraan in dat "Nu op tv" overzicht gezet.guido66 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 18:31:
Kreeg een popup op mijn Android TV dat je nu ook favoriete zenders kunt instellen. Eindelijk, dacht ik. Niet te vinden in de Android TV app. Wat blijkt: voorlopig alleen in de webversie.
Een extra tab aan de linkerkant met "favoriete zenders", zou niet hebben misstaan bij deze optie 😁
Testing, one, two ...
Ontevreden over NLZiet.
Ja het is het beste dat er is, maar niet goedkoop, en ik zit te wachten op een app die me mijn eigen kanalen laat kiezen (vooral buitenlandse publieken, en niet die commercielen), voor weinig. Zodat ik van dat Kpn kastje wegkan, dat me nu 15/maand kost voor 1 Tv.
Ja het is het beste dat er is, maar niet goedkoop, en ik zit te wachten op een app die me mijn eigen kanalen laat kiezen (vooral buitenlandse publieken, en niet die commercielen), voor weinig. Zodat ik van dat Kpn kastje wegkan, dat me nu 15/maand kost voor 1 Tv.
@guido66 in de nu op tv rij op de homepagina kun je een zender lang ingedrukt houden met de ‘ok’ of midden knop van je remote. Dan zou je de optie moeten krijgen.
Dat werkt idd op google tv. Ze hadden die optie van toevoegen ook wel bij de zender info mogen zetten bij "kijk later" etc. want van die hartjes wordt ik een beetje gammel.CarpeVentum schreef op maandag 16 juni 2025 @ 19:38:
@guido66 in de nu op tv rij op de homepagina kun je een zender lang ingedrukt houden met de ‘ok’ of midden knop van je remote. Dan zou je de optie moeten krijgen.
Ja, ondertussen ook gezien. Waardeloos, ik kom nooit op die homepagina. Ik wil favorieten in de gids of daar de zendervolgorde daar kunnen sorteren.CarpeVentum schreef op maandag 16 juni 2025 @ 19:38:
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Als ik de tv aan doe Samsung en open de naziet app staat er soms afspelen maar dat is geen live tv
Ik wil eigenlijk direct live tv kijken nu moet ik eerst terug klikken klopt dit wat ik zeg ?
Ik wil eigenlijk direct live tv kijken nu moet ik eerst terug klikken klopt dit wat ik zeg ?
Het is (hier) weer eens zover.... Alle kijkgeschiedenis is weer weg 
//edit, voortgang/geschiedenis is er weer gelukkig
//edit, voortgang/geschiedenis is er weer gelukkig
[ Voor 27% gewijzigd door hgwj1983 op 20-06-2025 11:26 ]
Dit viel mij gisteren ook op. Dat was voorheen niet.MarioMark1541 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 21:49:
Als ik de tv aan doe Samsung en open de naziet app staat er soms afspelen maar dat is geen live tv
Waarschuwing: Update de NLZiet app en de AppleTV niet naar de nieuwste (beta) versie, want dan werkt het doorspoelen van de reclame niet meer in de NLZiet app.
Ik heb ook nog twee andere AppleTV kastjes die nog niet geüpdate zijn naar de nieuwste beta versie en de nieuwste NLZiet versie, en daar werkt het doorspoelen nog wel.
Ik heb ook nog twee andere AppleTV kastjes die nog niet geüpdate zijn naar de nieuwste beta versie en de nieuwste NLZiet versie, en daar werkt het doorspoelen nog wel.
[ Voor 24% gewijzigd door DON PAPA op 26-06-2025 13:11 ]
Is dat een bug of de nieuwe standaard, heb je toevallig contact gehad hierover met NLziet?DON PAPA schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:00:
Waarschuwing: Update de NLZiet app en de AppleTV niet naar de nieuwste (beta) versie, want dan werkt het doorspoelen van de reclame niet meer in de NLZiet app.
offtopic:
Hun beta programma was toch gestopt
Of hebben ze de userfeedback gestopt?
Hun beta programma was toch gestopt
[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 26-06-2025 13:39 ]
Geen idee, ik had één van mijn AppleTV kastjes geüpdate naar de nieuwste beta versie en de NLZiet app naar de nieuwste versie, en kwam er toen achter dat ik de reclame niet meer kon doorspoelen bij de programma's waar je de melding in beeld krijgt "dat doorspoelen niet mogelijk is bla bla" en toen ben ik op éęn van de andere AppleTV kastjes (die nog niet geüpdate zijn) gaan kijken naar hetzelfde programma, en daar kan ik de reclame nog wel doorspoelen, ondanks de melding "doorspoelen niet mogelijk.." in beeld.stormfly schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:29:
[...]
Is dat een bug of de nieuwe standaard, heb je toevallig contact gehad hierover met NLziet?
[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 26-06-2025 13:54 ]
Ik kijk sowieso nooit op die manier terug, via Mijn Series heb je de programma's zonder de reclame erin. Maar het is goed om te weten, klinkt als een bug in ieder geval.
Net even getest op mijn iPhone met de laatste versie van van de Naziet app. Heb als test House van 12:00 op RTL4 van een uur geleden geopend, en inderdaad je kan doorspoelen tot aan de reclame dan stagneert de slider. Doe ik een gelijkwaardige test bij the bold and the beautiful dan kan ik wel doorspoelen. HmmmmDON PAPA schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:47:
[...]
Geen idee, ik had één van mijn AppleTV kastjes geüpdate naar de nieuwste beta versie en de NLZiet app naar de nieuwste versie, en kwam er toen achter dat ik de reclame niet meer kon doorspoelen bij de programma's waar je de melding in beeld krijgt "dat doorspoelen niet mogelijk is bla bla" en toen ben ik op éęn van de andere AppleTV kastjes (die nog niet geüpdate zijn) gaan kijken naar hetzelfde programma, en daar kan ik de reclame nog wel doorspoelen, ondanks de melding "doorspoelen niet mogelijk.." in beeld.
Ik denk dat het een bug was, ik merkte een keer dat ik bij de melding dat je niet mocht doorspoelen, dat het toen niet lukte als ik per 10s klikte met de Apple TV remote, maar als ik ‘m ingedrukt hield om versneld af te spelen (ook een soort spoelen) dat het wel lukte door de reclame te vliegen. Maar na een recente update werkt dat inderdaad ook niet meer. Volgens mij had ik dit alleen gemerkt bij RTL “begin gemist”.
Er zijn een stel extra zenders toegevoegd.. MTV, Nickelodeon, Paramount en nog een paar van Viacom. Ben benieuwd wat dit uiteindelijk gaat doen met de prijs.
Het zijn niet de zenders waar ik op zat te wachten, maar waar we uiteindelijk wel extra voor gaan betalen ben ik bang.
Het zijn niet de zenders waar ik op zat te wachten, maar waar we uiteindelijk wel extra voor gaan betalen ben ik bang.
[ Voor 27% gewijzigd door wiigamer op 01-07-2025 08:18 ]
Het viel mij gisteren ook opeens op en verbaasde mij erover. Las vanmorgen je post @wiigamer en zojuist mail:
Ik heb er weinig aan, als ze nu eindelijk ESPN1 zouden toevoegen (en liefst de rest ook) dan zou ik veel blijer zijn. Nu zit ik onhandig te streamen.
Dus gewoon een promo voor het Extra pakket.Het zenderaanbod van NLZIET Extra is uitgebreid! Vanaf vandaag zijn er maar liefst 7 nieuwe extra zenders beschikbaar, elk met iets unieks: van Hollywoodfilms tot kinderprogramma’s en comedyklassiekers. Om kennis te kunnen maken met de nieuwe zenders kijk je de gehele maand juli gratis naar alle NLZIET Extra kanalen, gewoon binnen jouw huidige abonnement.
Ik heb er weinig aan, als ze nu eindelijk ESPN1 zouden toevoegen (en liefst de rest ook) dan zou ik veel blijer zijn. Nu zit ik onhandig te streamen.
[ Voor 16% gewijzigd door Drardollan op 01-07-2025 13:19 ]
Iedere abonnee krijgt in de maand juli toegang tot de Extra zenders. Uiteraard hopen ze dat je het pakket dan neemt.Sjah schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 16:39:
Heb zelf geen Extra, en beschouw die mail als spam.
Ja en ik zit helemaal niet in Juli te wachten op die zenders, ongevraagde info oftewel spam. De ene zal daar geen moeite mee hebben, ik vind dat ze het grijze gebied opzoeken, en reclame maken onder de kop "servicebericht".Friemel schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 17:52:
[...]
Iedere abonnee krijgt in de maand juli toegang tot de Extra zenders. Uiteraard hopen ze dat je het pakket dan neemt.
[ Voor 17% gewijzigd door Sjah op 01-07-2025 18:14 ]
Het aanbod van de dienst wijzigt. Als dat al geen servicebericht mag hetenSjah schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 18:00:
[...]
Ja en ik zit helemaal niet in Juli te wachten op die zenders, ongevraagde info oftewel spam. De ene zal daar geen moeite mee hebben, ik vind dat ze het grijze gebied opzoeken, en reclame maken onder de kop "servicebericht".

NLZiet geeft extra aanbod en meld dat keurig, geen reden om dat als spam te zien. Ze proberen het extra pakket aantrekkelijker te maken enkel gaat dat met deze aanvulling bij ons in huis niet op maar voor anderen kan het juist weer een optie zijn vooral met jonge kinderen. Helemaal geen mail sturen over het aanvullen van het aanbod zou juist vreemd zijn. En ik stoor mezelf meer over andere emails die ik hier soms binnenkrijg van andere zeer vage bronnen.
nieuws: Ziggo verhoogt per 1 september prijs van extra mediabox met tot 2 eur...
De mensen die hier een paar weken geleden de Ziggo box bejubelden, doen jullie dat nog steeds na een prijsverhoging van slechts 50%?
De mensen die hier een paar weken geleden de Ziggo box bejubelden, doen jullie dat nog steeds na een prijsverhoging van slechts 50%?
Ik ben zojuist overgestapt van KPN naar NLZiet. Nu moest ik de wederhelft uitleggen dat het knopje TV-gids niet de TV gids opent maar de TV gids van de Televisie zelf waar dus geen zenders in staan. Toen ik uitlegde dat ze 3x op “vorige” moest drukken om bij de gids te komen en daarna weer 2x op OK om het programma af te spelen was ze not amused. Ik ben benieuwd hoelang dit gaat duren. Had zo gehoopt dat de app een beetje integreerde met Google TV maar helaas.
Terug even ingedrukt houden gaat meteen naar gidsDeRinus schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 00:01:
Ik ben zojuist overgestapt van KPN naar NLZiet. Nu moest ik de wederhelft uitleggen dat het knopje TV-gids niet de TV gids opent maar de TV gids van de Televisie zelf waar dus geen zenders in staan. Toen ik uitlegde dat ze 3x op “vorige” moest drukken om bij de gids te komen en daarna weer 2x op OK om het programma af te spelen was ze not amused. Ik ben benieuwd hoelang dit gaat duren. Had zo gehoopt dat de app een beetje integreerde met Google TV maar helaas.
En geen reclames is echt top.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Kwestie van wennen toch, over een tijdje weet je/ze niet beter. NLZIET is geen TV aanbieder zoals KPN / Ziggo / Odido dat is hè?! Vergelijk het meer met video aanbieders als NPO, Netflix, Disney+, HBO etc. Ik weet niet hoe goed die bij jou integreren met Google TV maar niet veel beter denk ik?DeRinus schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 00:01:
Hier bij ons thuis is de trage 'SmartTV' trouwens al een paar jaar offline en doen we alles met de Apple TV remote, daar zit überhaupt geen gids knopje op.
Ik had dit destijds ook en opgelost maar dit is sinds enkele dagen weer terug. Bij live tv geen ondertiteling maar bij iets terug kijken staat dit weer aan en gaat na het uitzetten ook weer gewoon aan. Ik kan nergens een instelling vinden om dit definitief uit te zetten.DON PAPA schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 16:04:
[...]
Ik had hier ook de laatste dagen last van bij NLZiet, steeds kreeg ik ondertiteling te zien terwijl het in het popup menu uitstond. Ik moest dan eerst de ondertiteling aanzetten en vervolgens weer uit om het weg te krijgen, maar als ik dan overschakelde naar een andere zender, kreeg ik weer automatisch de ondertiteling te zien. Ik heb het nu eindelijk helemaal weg gekregen door met de microfoon knop tegen siri te zeggen ondertiteling uit. Nu blijft de ondertiteling bij de Nederlandstalige programma's wel weer helemaal weg tot dat ik het zelf weer aanzet via het popup menu.
Meer mensen hier last van en eventueel een oplossing.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Ja kwestie van wennen, maar ik zie NLZIET wel als televisie aanbieder. Netflix en o.a. Videoland integreren met het homescherm van Google TV. Verder zijn er IPTV apps die in de TV gids integreren. Het zou de gebruikers ervaring verbeteren als NLZIET dit kon. [edit: er lijkt een API voor te zijn]Martinique schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 07:02:
[...]
Kwestie van wennen toch, over een tijdje weet je/ze niet beter. NLZIET is geen TV aanbieder zoals KPN / Ziggo / Odido dat is hè?! Vergelijk het meer met video aanbieders als NPO, Netflix, Disney+, HBO etc. Ik weet niet hoe goed die bij jou integreren met Google TV maar niet veel beter denk ik?
@Snowhite0901 Bedankt voor de tip! Weet je misschien ook hoe ik het info scherm over kan slaan als ik een zender kies. (dus meteen naar het live programma)
[ Voor 5% gewijzigd door DeRinus op 15-07-2025 13:47 ]
[iets met paarlen...
]
[ Voor 96% gewijzigd door hardware-lover op 16-07-2025 11:42 ]
Testing, one, two ...
Ok, op Apple TV integreert NLZIET wel op het startscherm. Exact gelijk aan Netflix, Disney+. Maar dus niet met een gids oid. Maar de rol van de gids is bij ons wel een beetje uitgespeeld, 90% kijken we nl. terug of vooruit via de Mijn series tab.DeRinus schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 13:40:
[...]
Ja kwestie van wennen, maar ik zie NLZIET wel als televisie aanbieder. Netflix en o.a. Videoland integreren met het homescherm van Google TV. Verder zijn er IPTV apps die in de TV gids integreren. Het zou de gebruikers ervaring verbeteren als NLZIET dit kon. [edit: er lijkt een API voor te zijn]
@Snowhite0901 Bedankt voor de tip! Weet je misschien ook hoe ik het info scherm over kan slaan als ik een zender kies. (dus meteen naar het live programma)
Tot dinsdag 22 juli (6 afleveringen) staat er nu op VideolandMartinique schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 18:19:
Over vooruit kijken gesproken, het viel ons op dat we B&B Vol Liefde dit seizoen niet meer een week vooruit kunnen kijken. Is dat op Videoland nog wel het geval of ook niet meer?
[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 15-07-2025 18:25 ]
Ok check, dan is dat dus wel een achteruitgang in service!DON PAPA schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 18:24:
[...]
Tot dinsdag 22 juli (6 afleveringen) staat er nu op Videoland
[ Voor 58% gewijzigd door Martinique op 15-07-2025 18:33 ]
Dat is nooit geweest, alleen de lopende week was altijd vooruit te kijken dus na het weekend kan vanaf maandag weer een week vooruit gekeken worden.Martinique schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 18:28:
[...]
Ok check, dan is dat dus wel een achteruitgang in service!![]()
Ik kan sinds een paar dagen ook bijna niets meer vooruitkijken op de RTL zenders. (Of misschien zelfs wel sinds een week of twee, maar valt nu pas echt op).Martinique schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 18:19:
Over vooruit kijken gesproken, het viel ons op dat we B&B Vol Liefde dit seizoen niet meer een week vooruit kunnen kijken. Is dat op Videoland nog wel het geval of ook niet meer?
Er staan letterlijk van alle RTL programmas nog maar DRIE uitzendingen *in totaal* in de Vooruitkijken lijst.
Als dit geen bug is, dan is het echt een schandalige achteruitgang in service, waar ook nog eens niks over gemeld is.
(Maar wel fors reclame maken als er een paar nieuwe zenders bijkomen waar niemand om gevraagd heeft.)
Dit is letterlijk *alles* wat ik op dit moment via de RTL zenders via NLZiet vooruit kan kijken:
:strip_exif()/f/image/A5fsZQN1tqqUhq3xLmQjo9dB.jpg?f=fotoalbum_large)
Via de KIJK subpagina kan ik uberhaupt helemaal niks meer vooruit kijken. Die hele optie is op die subpagina niet eens meer te vinden.
Op de website van NLZiet zelf staat nog wel vrolijk dat je er op beide zendercollecties vooruit kunt kijken:
:strip_exif()/f/image/Hzv58iq9AxaZPUae3nmumFyU.jpg?f=fotoalbum_large)
(Screenshots voor het gemak even via de iPhone app, maar op TV via de app op AppleTV zie ik precies hetzelfde).
Ik heb NLZiet Premium.
Nog meer mensen die hier last van hebben?
(En er een probleem mee hebben dat niet aangeboden wordt wat geadverteerd wordt, maar waar je dus wel voor betaald?)
-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!
Kun jij dan op dit moment nog wel vooruitkijken op de RTL / KIJK zenders?ratzz schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 20:38:
[...]
alleen de lopende week was altijd vooruit te kijken dus na het weekend kan vanaf maandag weer een week vooruit gekeken worden.
-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!
Het is de zender, in dit geval RTL, die bepaald wat en voor hoeveel afleveringen vooruit kan worden bekeken, daar heeft NLZIET geen invloed op.BrainCrash schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 20:49:
[...]
Als dit geen bug is, dan is het echt een schandalige achteruitgang in service, waar ook nog eens niks over gemeld is.
Ben ik het niet mee eens.easyriider schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 21:13:
[...]
Het is de zender, in dit geval RTL, die bepaald wat en voor hoeveel afleveringen vooruit kan worden bekeken, daar heeft NLZIET geen invloed op.
NLZiet adverteert ermee, en ik betaal ervoor omdat het onderdeel is van de dienst.
NLZiet heeft hier natuurlijk ook gewoon overeenkomsten mee met RTL en consorten, die krijgen dat niet gratis.
Tot vorige maand in ieder geval kon je van zo goed als elk RTL eigen (niet-buitenlands) programma wat niet live was, en wat niet onderdeel was van een afval-race, tot een week vooruit kijken.
Nu op dit moment kun je ineens praktisch gezien van het ene op het andere moment niets meer vooruit kijken.
Dat klopt natuurlijk van geen kant als het bewust is doorgevoerd.
Zeker niet als je vervolgens je gebruikers er niet over inlicht, en wél gewoon reclame blijft maken op de eigen site over deze functionaliteit.
Ja inderdaad bij de vorige B&B reeks keken wij via nlziet aldoor vooruit. Dat kan nu ineens niet meer. Heb mijn Videoland abootje daarom maar weer even verhoogd van het 5 naar 10 euro abo. Dat is natuurlijk precies wat RTL hiermee wil bereiken. Wel een minpunt erbij voor nlziet. Niet netjes dat dat zonder mededeling wordt aangepast.
Nee hoor, er was in het geval van B&B Vol Liefde en aanverwante programma’s altijd 7 dagen vooruit te kijken, dus op dinsdag 15 kon je de aflevering van dinsdag 22 juli al vooruitkijken en morgen die van 23 juli etc. Net als @DON PAPA beschrijft bij Videoland.ratzz schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 20:38:
[...]
Dat is nooit geweest, alleen de lopende week was altijd vooruit te kijken dus na het weekend kan vanaf maandag weer een week vooruit gekeken worden.
Voor problemen of klachten RTL moet je bij RTL zelf zijn NLZiet is enkel een doorgeef luik. RTL bepaald wat te zien is of niet via NLZiet. RTL heeft Videoland en ziet de gebruikers liever daar tegen betaling dus worden kijkers bij NLZiet ontmoedigd. Het enige wat je hier tegen kan doen is steevast geen Videoland abonnement te nemen en RTL in eigen sop gaar laten koken.
Nou alleen doorgeefluik... RTL is (net als NPO en Talpa) mede-eigenaar van NLZiet.
off-topic: TIL dat text fragments bestaanmusicfreak schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 05:43:
Nou alleen doorgeefluik... RTL is (net als NPO en Talpa) mede-eigenaar van NLZiet.
Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM
Jullie willen net zo snel als Ilya!
Mijn boefje is liev!
Gaat dit ook gelden voor Goede Tijden Slechte Tijden?easyriider schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 21:13:
[...]
Het is de zender, in dit geval RTL, die bepaald wat en voor hoeveel afleveringen vooruit kan worden bekeken, daar heeft NLZIET geen invloed op.
Heb ik net even voor je nagekeken maar idd dat lukt op dit moment niet.BrainCrash schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 20:57:
[...]
Kun jij dan op dit moment nog wel vooruitkijken op de RTL / KIJK zenders?
Mooi verdienmodel tochratzz schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 10:12:
[...]
Heb ik net even voor je nagekeken maar idd dat lukt op dit moment niet.
Mijn boefje is liev!
Ware het niet dat dat B&B vol liefde niet 7 dagen per week wordt uitgezonden dus ik begrijp ook de plusjes niet zo goed bij je commentaar ;-)Martinique schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 23:20:
[...]
Nee hoor, er was in het geval van B&B Vol Liefde en aanverwante programma’s altijd 7 dagen vooruit te kijken, dus op dinsdag 15 kon je de aflevering van dinsdag 22 juli al vooruitkijken en morgen die van 23 juli etc. Net als @DON PAPA beschrijft bij Videoland.
Omdat het ook niet meer 5 dagen vooruit werktratzz schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 10:14:
[...]
Ware het niet dat dat B&B vol liefde niet 7 dagen per week wordt uitgezonden dus ik begrijp ook de plusjes niet zo goed bij je commentaar ;-)

Mijn boefje is liev!
Dit is een instelling van AppleTV: Toegankelijkheid, ondertiteling en bijschriften, bijschriften spraak/geluiden en O.D.S.. -> uit.gielie schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 13:18:
[...]
Ik had dit destijds ook en opgelost maar dit is sinds enkele dagen weer terug. Bij live tv geen ondertiteling maar bij iets terug kijken staat dit weer aan en gaat na het uitzetten ook weer gewoon aan. Ik kan nergens een instelling vinden om dit definitief uit te zetten.
Meer mensen hier last van en eventueel een oplossing.
Hij zegt ook niet dat je 7 aflevering vooruit kan kijken, maar 7 dagen. Dus nu kan je alle afleveringen tussen vandaag en volgende week woensdag (7dagen vooruit) bekijken op Videoland.ratzz schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 10:14:
[...]
Ware het niet dat dat B&B vol liefde niet 7 dagen per week wordt uitgezonden dus ik begrijp ook de plusjes niet zo goed bij je commentaar ;-)
[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 16-07-2025 11:02 ]
Wat @DON PAPA zegt inderdaad. 7 kalenderdagen. Op zaterdag kun je inderdaad niet de zaterdag van de volgende week al vooruitkijken want dan is er geen afleveringratzz schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 10:14:
[...]
Ik heb NLZIET overigens een bericht gestuurd. Ik ben wel benieuwd wat zij hierover te melden hebben. En wat wordt het volgende dat verdwijnt...?