• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Ben geen Ziggo klant, maar zie een zwaar gehavende (open, zwaar ingedeukt, kabels bloot) kast in de wijk. Och laat ik dat ff netjes melden, in verleden ook eens gedaan (via whatsapp oid, iig ging dat okee toen).

2026: AI bot met 'blijft uit de buurt, fijn dat je dit aangeeft'..maar gebruik onze contactpagina. Alleen bellen. Uh. Wacht dat is niet handig, community dan: ja ze hebben een topic speciaal hiervoor! Maar daar kun je je als NIET klant niet aanmelden 8)7 Waarom die forcering naar puur telefoon? Gelukkig hebben ze wel een optie voor doven/slechthorenden, maar daar mag (en kan) ik geen gebruik van maken. Erg bijzonder.

[ Voor 7% gewijzigd door 2Dutch op 17-09-2026 13:22 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-10 17:26
Het is bij Delta niet anders. Het is niet meer mogelijk online contact te krijgen, oh wacht alleen nog met een chatbot waarachter buitenlanders zitten die antwoord geven.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Sjakie0101 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 13:08:
Het is bij Delta niet anders. Het is niet meer mogelijk online contact te krijgen, oh wacht alleen nog met een chatbot waarachter buitenlanders zitten die antwoord geven.
Kan via de chatbot geen medewerker 'spreken', ook feedback over het hele moeizame proces kan hij niet melden, moet ik doen via..jawel..de contactpagina _O- Ben in ieder geval blij niet bij zo'n tent klant te zijn zeg, wel jammer want kon enige jaren geleden dus wel het via andere route melden. Ook wel beetje moeizaam want je bent geen klant en dan gaat hun flow helemaal van de wap, maar ja toen stond er wel een mannetje na x dagen te sleutelen. Fun fact: ik gok dat als het ding finaal aan gort wordt gereden of wegroest het niemand boeit: bijna zeker dat iedereen hier op glas zit :P Maar het ziet er gewoon niet uit ook, armoedig.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
2Dutch schreef op donderdag 17 september 2026 @ 12:57:
Ben geen Ziggo klant, maar zie een zwaar gehavende (open, zwaar ingedeukt, kabels bloot) kast in de wijk. Och laat ik dat ff netjes melden, in verleden ook eens gedaan (via whatsapp oid, iig ging dat okee toen).

2026: AI bot met 'blijft uit de buurt, fijn dat je dit aangeeft'..maar gebruik onze contactpagina. Alleen bellen. Uh. Wacht dat is niet handig, community dan: ja ze hebben een topic speciaal hiervoor! Maar daar kun je je als NIET klant niet aanmelden 8)7 Waarom die forcering naar puur telefoon? Gelukkig hebben ze wel een optie voor doven/slechthorenden, maar daar mag (en kan) ik geen gebruik van maken. Erg bijzonder.
Hey 8)

Tof dat je dit wilde melden! Ja, voor niet klanten is dat best lastig om via een goed en digitaal medium hier melding van te maken bij onze klantenservice |:( . We krijgen hier op verschillende plekken meldingen van en staan ook op dit forum voor dit soort meldingen klaar. Stuur je de locatie via een privébericht en eventueel een foto van de schade? Dan maak ik er gelijk melding van bij onze monteurs.

VodafoneZiggo-webcare

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

VodafoneZiggo schreef op donderdag 17 september 2026 @ 15:08:
[...]

Hey 8)

Tof dat je dit wilde melden! Ja, voor niet klanten is dat best lastig om via een goed en digitaal medium hier melding van te maken bij onze klantenservice |:( . We krijgen hier op verschillende plekken meldingen van en staan ook op dit forum voor dit soort meldingen klaar. Stuur je de locatie via een privébericht en eventueel een foto van de schade? Dan maak ik er gelijk melding van bij onze monteurs.
Top, good old webcare :) Info is doorgestuurd. Hopelijk pakt Ziggo het intern ook op om dit soort zaken makkelijker te melden te maken (of de AI slimmer te maken :P ), een doodsimpel formulier is al voldoende denk ik.

• NLM1K
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12:18
2Dutch schreef op donderdag 17 september 2026 @ 15:27:
[...]

Top, good old webcare :) Info is doorgestuurd. Hopelijk pakt Ziggo het intern ook op om dit soort zaken makkelijker te melden te maken (of de AI slimmer te maken :P ), een doodsimpel formulier is al voldoende denk ik.
https://schade.ziggo.nl ;)

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:31
2Dutch schreef op donderdag 17 september 2026 @ 12:57:
Ik heb gewoon gemeente hier geinformeerd hierover... en wel helpdesk van Ziggo gebeld waarna het toch snel verholpen was
Vroem schreef op donderdag 17 september 2026 @ 15:58:
[...]

Ik heb gewoon gemeente hier geinformeerd hierover... en wel helpdesk van Ziggo gebeld waarna het toch snel verholpen was
De gemeente doet er niets mee, is niet hun eigendom. Hier in de straat staat al een jaar een auto met de ramen open (inmiddels een champignonkwekerij geworden). Maar de gemeente zegt ook, is niet onze auto... (volledig offtopic).

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:31
jongetje schreef op donderdag 17 september 2026 @ 16:36:
[...]

De gemeente doet er niets mee, is niet hun eigendom. Hier in de straat staat al een jaar een auto met de ramen open (inmiddels een champignonkwekerij geworden). Maar de gemeente zegt ook, is niet onze auto... (volledig offtopic).
Nee maar hier hebben ze het voor zover ik weet ook doorgegeven waardoor het sneller gemaakt werd.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Mooie oplossing ook, haha. Desnoods doe ik wel een oranje hesje aan en kijk wat moeilijk :P

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-09 10:14
Duidelijk. Is het nog gelukt met de monteur en je niet passende splitter?

Mocht je die POA-550 uiteindelijk over hebben en niks mee doen, dan houd ik me eventueel aanbevolen.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
TotaalTV: Ziggo verwijdert DVB-C smartcards ongevraagd uit abonnementen
Ziggo-klanten melden dat smartcards voor CI+ modules en oudere kabeldecoders zonder aankondiging uit MijnZiggo verdwijnen.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@The_Doman Dat is toch al heel lang gaande?
edit: "Begin dit jaar verschenen de eerste meldingen op de VodafoneZiggo Community"

[ Voor 48% gewijzigd door Raven op 29-09-2026 21:50 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Raven schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 21:48:
edit: "Begin dit jaar verschenen de eerste meldingen op de VodafoneZiggo Community"
Ja?
Blijft dus actueel en heel vervelend voor de "klanten":
Ziggo Community: Mijn smartcard is uit mijn account gehaald

Nogmaals het bericht van @Jesse van afgelopen Maart:

Ziggo Community: Smartcard ineens verwijderd uit account. (topic gearchiveerd/verborgen/niet meer te vinden voor klanten)

Verklaring Ziggo/ @Jesse :

Goedenavond,
@Doman, excuus dat onze reactie hierover uitbleef. Ik had dit intern kenbaar gemaakt bij de verantwoordelijke collega's voor dit proces, en zij hebben niet stilgezeten. Mijn collega's gaven aan dat er inderdaad een fout is gemaakt en dat het om een relatief kleine groep klanten gaat. Alle geraakte klanten waarvan de smartcard onterecht is verwijderd zijn bekend en er is een oplossing voor.

Daar wordt nu aan gewerkt en ze zorgen ervoor dat dit ook kenbaar is bij de klantenservice. In de tussentijd kunnen klanten zich gerust hier melden in dit topic, dan checken en herstellen we het graag.

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:57
Raven schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 21:48:
Ooit jaren terug hadden mijn ouders een aanbieding genomen bij verlengen abonnement Vodafone voor internet voor een euro extra. Omdat de prijs van het abonnement aantrekkelijk was, hadden ze hiervoor gekozen. Echter bij aflopen actietermijn internet, hebben ze dat weer opgeheven. Alleen toen begon de ellende. Ze hebben toen alle smartcards eruit gegooid (CI+ en 2e tv nog een Humax). Ik heb toen aardig wat gebeld voor ze om het recht te krijgen. Al met al een week ellende. Dan weer terug en dan weer eruit. Wel hebben ze een vergoeding gekregen.

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10 20:19
Ik was https://community.vodafoneziggo.nl/t5/Internet/VodafoneZiggo-heeft-zijn-netwerk-gereedgemaakt-voor-DOCSIS-4-0/td-p/1884488 aan het lezen....
Laatste reactie:

tt14111
Level 20
12 minuten geleden

In de API t.b.v. de postcodecheck op de website zijn de maximaal leverbare snelheden aangepast op adressen waar blijkbaar de infrastructuur klaar is voor DOCSIS 4.0. Ik heb willekeurige adressen in Amsterdam en Utrecht genomen, hier wordt resp. 8000/400 en 4000/400 Mbps getoond.

Dan is KPN nog maar 11-12x sneller kwa upload in de praktijk.
Pfffff wat een lachertje. Maar wel genoeg voor velen. Alleen nog marketing. :)

• acermoi
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:02
tt14111
Level 20
12 minuten geleden

Ik heb willekeurige adressen in Amsterdam en Utrecht genomen, hier wordt resp. 8000/400 en 4000/400 Mbps getoond.

Ik heb hier bekeken en ze weten nog niet eens dat docsis 4 al mogelijk is.

Ben bang dat ze nog steeds een flut upload gaan bieden en dat glas het zonder problemen wint. Te weinig, te duur... Aan ODF gevraagd de fiber aan te sluiten en t.z.t. van HF naar Licht.

Of ziggo moet een betere upstream mogelijk maken.
Die 1.2 Gbit down is prima mee te leven, maar die dikke stroop omhoog is gewoon vreselijk irritant. Ik wil, zodra het nodig is, backups kunnen uploaden en dat dan ook zo snel mogelijk. 120 Mbit is so nineties 8-)

[ Voor 18% gewijzigd door acermoi op 02-10-2026 15:32 ]

-- Dot Dash Dot Dash (Wire)

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-10 17:26
-knip-. Trollen is niet de bedoeling.

[ Voor 86% gewijzigd door rens-br op 02-10-2026 18:43 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• acermoi
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:02
giovanni2903 schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 18:13:
en zoals altijd: als je de upload te laag vind, waarom zit je dan bij ziggo en niet bij odido/kpn/delta glasvezel? waarom heb je er last van dat een ander een voor jou te lage upload heeft?

ik heb 2gbit download en haal dat keurig. ik geef niks om upload en heb nooit storing. waarom zou ik dan naar glasvezel gaan van de concurrent? omdat een ander vind dat de 120mbit upload te weinig is?
Misschien lag er nog geen fiber, misschien zit iemand vast aan een 2 jaars contract, misschien heeft de hond een hekel aan glasvezelmonteurs? Zoveel redenen te bedenken waarom iemand iets anders doet dan jij... Ik heb zelf last van een te lage upload, 120 Mbit is gewoon te laag voor 8 mens.

Zegt iemand dat jij naar glasvezel moet, dwingt iemand hier jou over te stappen? Snap niet helemaal waar je heen wil met die vraag 8-)

-- Dot Dash Dot Dash (Wire)

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:12
neeecht schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 13:30:
Ik was https://community.vodafoneziggo.nl/t5/Internet/VodafoneZiggo-heeft-zijn-netwerk-gereedgemaakt-voor-DOCSIS-4-0/td-p/1884488 aan het lezen....
Laatste reactie:

tt14111
Level 20
12 minuten geleden

In de API t.b.v. de postcodecheck op de website zijn de maximaal leverbare snelheden aangepast op adressen waar blijkbaar de infrastructuur klaar is voor DOCSIS 4.0. Ik heb willekeurige adressen in Amsterdam en Utrecht genomen, hier wordt resp. 8000/400 en 4000/400 Mbps getoond.

Ik heb ook even een paar adressen door de checker gehaald en krijg van de API op de meeste locaties inderdaad 4000/400 terug, terwijl de website het nog heeft over 2Gbps. Ook wel een adres gevonden wat nog op 2,2/0,16 blijft hangen, dus nog niet het hele netwerk is er klaar voor :)

Hoewel ik zelf blij ben met mijn glasvezel denk ik wel dat 250Mbps+ voor de meeste zwaardere uploaders goed genoeg zal zijn. Dit is echt wel een mooie stap om HFC nog wat langer relevant te houden.

Ben wel benieuwd of ze 8Gbps serieus aan gaan bieden, of dat ze dit in een paar gebieden uitrollen zodat ze er mee kunnen adverteren.

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11:05
theblindman schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 20:03:
[...]

Ik heb ook even een paar adressen door de checker gehaald en krijg van de API op de meeste locaties inderdaad 4000/400 terug, terwijl de website het nog heeft over 2Gbps. Ook wel een adres gevonden wat nog op 2,2/0,16 blijft hangen, dus nog niet het hele netwerk is er klaar voor :)

Hoewel ik zelf blij ben met mijn glasvezel denk ik wel dat 250Mbps+ voor de meeste zwaardere uploaders goed genoeg zal zijn. Dit is echt wel een mooie stap om HFC nog wat langer relevant te houden.

Ben wel benieuwd of ze 8Gbps serieus aan gaan bieden, of dat ze dit in een paar gebieden uitrollen zodat ze er mee kunnen adverteren.
komt overal beschikbaar ;)

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10 20:19
theblindman schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 20:03:
[...]

Kun jij een voorbeeld postcode delen? Hier of in PM.
En waar te checken? Alles wat ik doe is postcode onbekend.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ben vooral benieuwd naar de prijs die ze er voor gaan vragen.. en wat er met de andere abonnementsvormen gaat gebeuren....

404 Signature not found

Uiteindelijk wel maar gefaseerd. Een beetje vergelijkbaar met hoe Docsis 3.1 werd uitgerold. Er zullen constant nieuwe gebieden worden toegevoegd.

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:12
neeecht schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 09:39:
[...]

Kun jij een voorbeeld postcode delen? Hier of in PM.
En waar te checken? Alles wat ik doe is postcode onbekend.
Hoe ik het doe is ergens op de Ziggo-website de postcodecheck invullen (bijvoorbeeld hier), en dan in de Developer Tools van je browser (F12) op het tabblad Netwerk kijken naar de API call die de Ziggo site doet (te herkennen aan de postcode die je hebt ingevuld). Als je dan naar de Response kijkt, staat daar bijvoorbeeld dit (vooral regel 8 en 9):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
{
    "data": {
        "ID": "1234AB5A",
        "PAID": "PAID-xxx.xxx.xxx",
        "NETWORKTECHNOLOGY": "HFC",
        "LINESTATUS": "INSERVICE",
        "CONNECTIONTYPE": "COAX",
        "MAXNETWORKUPLOADSPEED": "0.4",
        "MAXNETWORKDOWNLOADSPEED": "4",
        "IS_CATV_AVAILABLE": {
            "isAvailable": true,
            "errors": []
        },
        "IS_DTV_AVAILABLE": {
        },
        "IS_VOIP_AVAILABLE": {
        },
        "IS_INTERNET_AVAILABLE": {
        },
        "IS_HOLLANDSNIEUWE_AVAILABLE": true,
        "STATUSORDERABLE": "NORMAL",
        "ONUPRESENT": null
    }
}
Wat ik ook wel interessant vind, is dat ik bij een postcode waar Ziggo via het Delta-netwerk levert, ook een maximale snelheid van 8Gbps/8Gbps zie staan. Dat zal vast een flinke duit gaan kosten (als het al beschikbaar komt).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
{
    "data": {
        "ID": "1234AB5A",
        "PAID": "PAID-xxx.xxx.xxx",
        "NETWORKTECHNOLOGY": "VULA",
        "LINESTATUS": "INSERVICE",
        "CONNECTIONTYPE": "FTTH",
        "MAXNETWORKUPLOADSPEED": "8",
        "MAXNETWORKDOWNLOADSPEED": "8",
        "IS_CATV_AVAILABLE": {
            "isAvailable": false,
            "errors": [
                "CONNECTIONTYPE is FTTH.",
                "CATV is false."
            ]
        },
        "IS_DTV_AVAILABLE": {
        },
        "IS_VOIP_AVAILABLE": {
        },
        "IS_INTERNET_AVAILABLE": {
        },
        "IS_HOLLANDSNIEUWE_AVAILABLE": false,
        "STATUSORDERABLE": "NORMAL",
        "ONUPRESENT": "Y"
    }
}
@theblindman Dat is meer voor het glasvezeltopic maar je kan ervanuit gaan dat er bij de lancering van 4 en 8 Gbps abonnementen vergelijkbare abonnementen komen over FTTH daar waar Ziggo dit levert. Het is niet zozeer de vraag of maar meer wanneer.

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:34
Heeft iemand ook kort geleden een nieuw ip-adres gekregen in de 213.34.112.0 - 213.34.127.255 range dat van Vodafone Libretel is?

Normaliter kreeg ik een ip-adres uit de 83.83.0.0 - 83.83.7.255 en 80.114.192.0 - 80.114.207.255 ranges, die beschreven staan als van Ziggo.

Ik ontdekte de verandering nadat ik op de landingspagina van StackExchange kwam dat mijn nieuwe ip-adres geblokkeerd is bij hun websites. Lekker dan. Het valt natuurlijk simpel te verhelpen, maar is wel irritant.

Ik vind de nieuwe ip toewijzing als Ziggo klant uit het Vodafone ip-pool best bijzonder, ondanks dat het legitiem eruit ziet :)
RoestVrijStaal schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 16:48:
Heeft iemand ook kort geleden een nieuw ip-adres gekregen in de 213.34.112.0 - 213.34.127.255 range dat van Vodafone Libretel is?

Normaliter kreeg ik een ip-adres uit de 83.83.0.0 - 83.83.7.255 en 80.114.192.0 - 80.114.207.255 ranges, die beschreven staan als van Ziggo.

Ik ontdekte de verandering nadat ik op de landingspagina van StackExchange kwam dat mijn nieuwe ip-adres geblokkeerd is bij hun websites. Lekker dan. Het valt natuurlijk simpel te verhelpen, maar is wel irritant.

Ik vind de nieuwe ip toewijzing als Ziggo klant uit het Vodafone ip-pool best bijzonder, ondanks dat het legitiem eruit ziet :)
Zal vast door werkzaamheden komen? Over alle jaren kan ik mij ook herinneren wel eens vaker na werkzaamheden een ander IP te hebben (maar uiteraard lang niet altijd). Met dan wisseling tussen een 84.... en een 217.... waarbij ik momenteel ook alweer een tijd een 217.... IP heb op naam van Vodafone Libertel.
Pagina: 1 ... 101 102 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- Overstappen, prijsvergelijking en aanbiedingen: [Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen