Ik hoop dat ik de mijne deze week krijg!! 🙏BasilFX schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 12:14:
[...]
Net in Duiven een foto gezien van een Marine Blue die desbetreffende medewerker gisteren (zelf) heeft afgeleverd, in Tilburg. Eerste wat mijn partner zei: da’s toch dezelfde kleur als de Model 3 die we nu hebben? Terwijl ze van deze foto zei: dat is gewoon zwart.
Eén kleur met vele gezichten! Kan niet wachten ‘m in het echt te zien, maar wel spannend.
Je loopt waarschijnlijk maar een paar dagen achter. Ik wed dat je het VIN-nummer maandag of dinsdag in de app krijgt.gdv75 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 22:02:
[...]
Die van jou is tenminste gemaakt en onderweg. Dat is minder stress dan alleen een vin in de api hebben en de rest nog onbekend met verwachte levering tussen 2-8 december
Is vannacht gebeurd 😉, nu de rest nog 🤞rivsoft schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 16:25:
[...]
Je loopt waarschijnlijk maar een paar dagen achter. Ik wed dat je het VIN-nummer maandag of dinsdag in de app krijgt.
Besteld 6 augustus, Model Y, RWD LR, stealthegrey, white interior, 19”, trekhaak achteraf, leverdatum 2-8 december, factory gate -> false. VIN in api en app.
Dank voor de foto's @jcraane ! Ik heb ook een LR AWD in Marine Blue besteld, maar 'echte' foto's bij daglicht nog niet gezien. Voor het eerst een kleur 'uit de folder' besteld zonder hem in het echt gezien te hebben.
Kan niet wachten tot ik de mijne krijg. (/besteld op 25-10, app zegt nu levering tussen 4 & 20 december). Alle accessoires die ik wilde zijn inmiddels binnen, nu de auto nog
Kan niet wachten tot ik de mijne krijg. (/besteld op 25-10, app zegt nu levering tussen 4 & 20 december). Alle accessoires die ik wilde zijn inmiddels binnen, nu de auto nog
Hier ook bij Enhance een stuk of wat black friday aanbiedingen gescoord waaronder de nieuwe Dash, een "Key Fob" besteld via ebay en ga nog een winterset regelen.[b]Astra schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 17:44:[Alle accessoires die ik wilde zijn inmiddels binnen, nu de auto nog
Nu nog een VIN-nummer, 9-11 besteld.
Model Y premium Awd met black diamond en wit interieur besteld op 11 okt 2025.
VIN vorige week gekregen.
Tot vanmiddag stond uiterlijke leverdatum op 4 dec 2025.
Nu opeens tussen 7 en 15 dec.
Ben benieuwd wanneer die komt.
Volgens het financieringsvoorstel dat ik gekregen heb met 0% rente moet de auto uiterlijk in december zijn geleverd.
Anders is het niet meer geldig.
VIN vorige week gekregen.
Tot vanmiddag stond uiterlijke leverdatum op 4 dec 2025.
Nu opeens tussen 7 en 15 dec.
Ben benieuwd wanneer die komt.
Volgens het financieringsvoorstel dat ik gekregen heb met 0% rente moet de auto uiterlijk in december zijn geleverd.
Heb Tesla daarover gesproken en volgens hem wordt de soep niet zo heet gegeten, die 0% zit wel snor. Overigens betaalt Tesla uiteraard de rente aan Santander, bij hun moet de schoorsteen ook roken.seildayu schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 18:14:
Commander wel besteld maar twijfel over de dash, die wacht ik nog even af. Heb liever dat het betere integratie heeft met Tesla (navigatie e.d.) zelf dan via Apple Carplay ondanks dat wij hier thuis allemaal iPhones hebben. Wat voor keyfob heb je besteld, ik wil de sleutel van de Tesla gewoon in de Apple wallet (achter op de iPhone) als reserve hebben terwijl ik de telefoon als sleutel ga gebruikenusername_ schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 18:05:
[...]
Hier ook bij Enhance een stuk of wat black friday aanbiedingen gescoord waaronder de nieuwe Dash, een "Key Fob" besteld via ebay en ga nog een winterset regelen.
Nu nog een VIN-nummer, 9-11 besteld.
Ik meld mij dan nu ook maar officieel in dit topic na een lange lijdensweg met de LM <> Tesla vanwege dat de vier jaar met mijn Polestar 2 voorbij zijn (heb hier het pilot/plus pakket en benieuwd hoe zich dat in de praktijk gaat verhouden met de AP van Tesla zeker in gevallen met slecht zicht als mist waar de Polestar dan nog sensoren heeft naast de camera's) .
15-09 - bestelling via de LM geplaatst voor een Model Y achterwielaandrijving standard range Deep blue metallic met witte bekleding en de trekhaak als accessoire om de bijtelling te verlagen
7-10 - Contact gezocht met LM omdat Tesla de blue metallic van de website verwijderd had en ik nog geen RN nummer had, ik moest vertrouwen hebben want alles was geregeld en ik zou spoedig meer horen. Hierna heb ik 2-3 x per week contact gezocht met LM voor een update omdat Tesla mij uiteraard niet verder kon helpen zonder RN.
3-11 - Bericht van LM dat de bestelling niet goed is gegaan en dat Tesla bij het opnieuw indienen de bestelling afgekeurd heeft (logisch aangezien er geen deep blue metallic meer was).
Hiertussen toch gaan kijken of ik alsnog een model Y zou willen (aangezien deze nu duurder geworden was doordat het alleen maar "premium" long range was geworden) of toch een andere auto via een van de eindejaarsdeals.
6-11 Toch de knoop doorgehakt met een nieuw contract met de LM met de clausule gegarandeerde levering dit jaar voor de Model Y LR RWD Pearl white en de trekhaak als accessoire om de bijtelling te verlagen
10-11 RN nummer ontvangen van Tesla en de model Y zichtbaar in de Tesla app
Verwachte levering staat op 11-31 december, op dit moment nog geen VIN
[ Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 29-11-2025 18:59 ]
Zijn dat de Tesla mud flaps?jcraane schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 16:12:
Hier nog een paar meer foto's!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is ook niet zaligmakend zo te zien. Ik twijfel nog heel erg of ik die ook ga plaatsen. Vind het persoonlijk geen mooi gezicht maar steenslag op de achterdeur schijnt een issue te zijn bij MY. Zeker in deze (prachtige) kleur ga ik steenslag relatief snel en goed zien vrees ik.
Kleine vertraging. Ik denk toch dat ze eerst hadden gedacht dat ie op een andere boot stond.
Dus….
Zullen we gewoon weer met z’n allen hysterisch gaan doen over de leverdatum en of er nog updates zijn in de API?
Bij mij is het nog steeds stil.
Zullen we gewoon weer met z’n allen hysterisch gaan doen over de leverdatum en of er nog updates zijn in de API?
zijn er nog andere boten dan de hyperion ray ?
Bij mij net verwachte leverdatum een week verder qua begin dag maar 3 dagen eerder qua eind dag… dus niet heel negatief haha. Zal wel week voor de kerst wordenSquareOne schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 20:52:
Dus….
Zullen we gewoon weer met z’n allen hysterisch gaan doen over de leverdatum en of er nog updates zijn in de API?![]()
Check even de topic warning, daar staat onder andere de volgende link in:mainframecn schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 20:57:
zijn er nog andere boten dan de hyperion ray ?
https://whereboat.com/
Zie er daar nu 2, maar volgens mij heb ik er eerder wel eens 4 of 5 op die kaart gezien?
Bezemwagen is langs geweest. S3XY buttons e.d. horen hier niet thuis, dus ook eventuele wel of niet gefundeerde garantie problemen na gebruik van die buttons niet. Veder maak je een topic report aan als mensen offtopic gaan of zich anders misdragen en klim je niet zelf in de pen. In het topic vermelden dat je een report hebt gedaan is al helemaal niet handig, dat is alleen maar olie op het vuur.
Bij mij ook. In juni besteld voor december.. Nog geen VIN, geen kenteken.. Het boeit me eerlijk gezegd niet wanneer ze hem leveren, als dat kenteken er maar komt vanwege die belasting.SquareOne schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 20:52:
Dus….
Zullen we gewoon weer met z’n allen hysterisch gaan doen over de leverdatum en of er nog updates zijn in de API?![]()
Toch maar even de leasemaatschappij gemaild met de vraag hoe het ermee staat. Kan je in de app contact zoeken met Tesla of hoe doen jullie dt meestal?
Bellen met Tesla delivery met je RN bij de hand:F1xxer schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 21:22:
[...]
Bij mij ook. In juni besteld voor december.. Nog geen VIN, geen kenteken.. Het boeit me eerlijk gezegd niet wanneer ze hem leveren, als dat kenteken er maar komt vanwege die belasting.
Toch maar even de leasemaatschappij gemaild met de vraag hoe het ermee staat. Kan je in de app contact zoeken met Tesla of hoe doen jullie dt meestal?
Tel +31 13 799 88 14
Bij mij verzekerden ze me dat het dit jaar geleverd werd, eigenlijk het sms’je wat we gehad hebben vertelde ze, je bent toegevoegd aan het productieplan etc.
13-31 dec hier nu.
MY LR AWD diamond black, trekhaak op 31-10 besteld.
Staat nu bij alle modellen nog levering in dec 2025, ze durven wel. We gaan het zien, zou met de 2026 regels een procentje schelen over de eerste schijf.
Performance staat op januari 2026.username_ schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 21:27:
Staat nu bij alle modellen nog levering in dec 2025, ze durven wel. We gaan het zien, zou met de 2026 regels een procentje schelen over de eerste schijf.
Of het nu december of januari wordt, een verschil van maar 1% in de bijtelling.. Maak jezelf niet gek, gewoon lekker afwachtenF1xxer schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 21:22:
[...]
Bij mij ook. In juni besteld voor december.. Nog geen VIN, geen kenteken.. Het boeit me eerlijk gezegd niet wanneer ze hem leveren, als dat kenteken er maar komt vanwege die belasting.
Tesla vertelde me dat ze dat niet doen. Zodra een auto op kerel en wordt gezet, dan leveren ze de auto ook asap uit. Dus ze gaan hem niet vasthouden tot januari als hij al in december op kenteken wordt gezet.F1xxer schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 21:22:
[...]
Maar ze verwachte wel dat het een hele drukke maand wordt
Besteld 6 augustus, Model Y, RWD LR, stealthegrey, white interior, 19”, trekhaak achteraf, leverdatum 2-8 december, factory gate -> false. VIN in api en app.
Dat zijn idd de Tesla mudflaps. Had ze op mijn vorige Y ook en daarbij merk ik vooral dat de zijkant minder snel vuil wordt.n0hh schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 19:49:
[...]
Zijn dat de Tesla mud flaps?
Is ook niet zaligmakend zo te zien. Ik twijfel nog heel erg of ik die ook ga plaatsen. Vind het persoonlijk geen mooi gezicht maar steenslag op de achterdeur schijnt een issue te zijn bij MY. Zeker in deze (prachtige) kleur ga ik steenslag relatief snel en goed zien vrees ik.
Weet iemand wat dit betekent?
RAW details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks: "true" → "false"
Ik heb al 2 weken mijn vin 678
Maar daarna niets meer gebeurt tot gisteren
Ik denk dat ik mijn auto heb gezien!!royalt123 schreef op zondag 30 november 2025 @ 11:17:
Heel vrachtwagen vol met hetzelfde Tesla Y blue gezien in België.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Helaas nog steeds geen met 20” helix velgenroyalt123 schreef op zondag 30 november 2025 @ 11:17:
royalt123 schreef op zondag 30 november 2025 @ 11:17:
Elk tientje is je vriendjeZegHetMaar schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 22:15:
[...]
Of het nu december of januari wordt, een verschil van maar 1% in de bijtelling.. Maak jezelf niet gek, gewoon lekker afwachten
Update, auto staat waarschijnlijk op de Hyperion Ray die op 8 december aankomt in Zeebrugge:
Model 3 Performance, Stealth Grey
24-02 - Besteld via leasemaatschappij met leverrestrictie tot 22 september
01-03 - Delivery window: September
01-09 - Delivery window: November
28-09 - Delivery window: gewijzigd in N/A
27-10 - Vehicle options: gewijzigd van MT353 naar MT371 (2026 model wat ik kon vinden)
29-10 - Delivery window: 28 november – 12 december
29-10 - VIN toegekend in api
29-11 - Delivery window: 2 december - 16 december
27-10 - Vehicle options: gewijzigd van MT353 naar MT371 (2026 model wat ik kon vinden)
[ Voor 7% gewijzigd door JvdS19 op 30-11-2025 12:54 ]
Die heb ik inderdaad ook nog niet gezien. Gaan die wielen voor vertraging zorgen?Tinus1984 schreef op zondag 30 november 2025 @ 12:09:
[...]
Helaas nog steeds geen met 20” helix velgen
Dat betekent dat het minder dan 2 weken duurt voordat er actie wordt ondernomen en de auto geproduceerd wordt en afgeleverd. Heel even geduld dus nogLeon1975 schreef op zondag 30 november 2025 @ 10:48:
Weet iemand wat dit betekent?
Als het goed is krijg ik hem met 2 weken 🤞🏻n0hh schreef op zondag 30 november 2025 @ 13:05:
[...]
Die heb ik inderdaad ook nog niet gezien. Gaan die wielen voor vertraging zorgen?Of het witte interieur. Maar dat is moeilijk te zien op zo’n trailer.
Ik hoop het ook 🤞🏻 Staat op dit moment tussen 4 en 20 december. Nog geen vin trouwens. Jij?Tinus1984 schreef op zondag 30 november 2025 @ 13:56:
[...]
Als het goed is krijg ik hem met 2 weken 🤞🏻
Ook geen vin.n0hh schreef op zondag 30 november 2025 @ 14:02:
[...]
Ik hoop het ook 🤞🏻 Staat op dit moment tussen 4 en 20 december. Nog geen vin trouwens. Jij?
Stond eerst op 4-31 dec en gisteren naar 11-27 dec.
Volgens Tesla Den Haag verwachte levering op 12 dec…
Wel zwarte bekleding maar 20” helix velgen welke ik denk zwart laat spuiten)
Jij?
Ook Marine Blue toch? Ik zelfde spec, behalve wit interieur. Die van mij zal in Utrecht geleverd worden. Vind de zilveren wielen wel weer iets nieuws. Je ziet zoveel zwart tegenwoordig. Maar de misses wil ze liever ook zwart. Dus er is alsnog een grote kans dat we ze op den duur ook laten spuiten/poedercoaten 😂Tinus1984 schreef op zondag 30 november 2025 @ 14:04:
[...]
Ook geen vin.
Stond eerst op 4-31 dec en gisteren naar 11-27 dec.
Volgens Tesla Den Haag verwachte levering op 12 dec…
Wel zwarte bekleding maar 20” helix velgen welke ik denk zwart laat spuiten)
Jij?
Ja klopt, ook Marine Blue. Had eerst nog op de valreep de Deep Blue besteld en daaronder vond ik zwarte velgen (niet de standaard doppen) wel mooier. Had ik op het “oude” model ook.n0hh schreef op zondag 30 november 2025 @ 14:16:
[...]
Ook Marine Blue toch? Ik zelfde spec, behalve wit interieur. Die van mij zal in Utrecht geleverd worden. Vind de zilveren wielen wel weer iets nieuws. Je ziet zoveel zwart tegenwoordig. Maar de misses wil ze liever ook zwart. Dus er is alsnog een grote kans dat we ze op den duur ook laten spuiten/poedercoaten 😂
Nu is het inderdaad ff afwachten hoe de de lichtmetalen velgen eronder staan. Ik had het gedaan omdat de raamlijsten, handvaten en boven de wielkasten ook allemaal zwart is 🙈
Die kan ook net zo goed weer terugspringen.gdv75 schreef op zondag 30 november 2025 @ 13:34:
[...]
Dat betekent dat het minder dan 2 weken duurt voordat er actie wordt ondernomen en de auto geproduceerd wordt en afgeleverd. Heel even geduld dus nog
Nadat ik een paar hele dagen geleden een afspraak inpgepland heb, is de enige api updates die ik nog krijg, dat de verwachte leveringsdatum verspringt..SquareOne schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 20:52:
Dus….
Delivery Window: "27 November - 3 December" → "30 November - 6 December"
Vannacht is onze Tesla geboren 🥳
Model Y LR AWD, Stealth Grey, zwart interieur, trekhaak. (NL, afhalen Tilburg)
26-10: Besteld, levering “november 2025”
27-10: Telefonisch bevestigd door Tesla, verwachting november/december.
28-10: Leverdatum 11-12 tm 31-12
11-11: Leverdatum teruggesprongen naar "November 2025", nog geen VIN.
14-11: Translations update
16-11: details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks: True —> False
17-11: details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks: False —> True
17-11: Delivery Window Nov 2025 —> December 3 - December 31
24-11: Delivery Window December 4 - December 20
26-11: VIN in api, Delivery Window December 2 - December 8
01-12: ODO 0.4828032, ETA Tilburg 05-12-2025
11-11: Leverdatum teruggesprongen naar "November 2025", nog geen VIN.
14-11: Translations update
16-11: details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks: True —> False
17-11: details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks: False —> True
Model Y, LR AWD, Stealth Grey, zwart interieur, winterbanden en trekhaak (NL)
23 oktober: besteld
23 oktober: levertermijn november 2025
24 oktober: levertermijn 1 december - 31 december
10 November: Delivery Window November 27 - December 31
12 November: Delivery Window: Nov 2025
13 November: Delivery Window: November 29 - December 31
24 November: Delivery Window: December 3 - December 19
26 November: Delivery Window: December 5 - December 11
26 November: VIN in API
27 November: details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks: "true" → "false"
1 December: VIN in App. ODO 0.64 km. ETA 5 dec
Hier ook vannacht details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks: "true" → "false"
Goed nieuws, dan verwacht ik vandaag of morgen ook een update vanuit mijn kant hopelijk.gdv75 schreef op maandag 1 december 2025 @ 08:24:
Hier ook vannacht details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks: "true" → "false"
Ik dacht gisteravond, laat ik ook eens met het script spelen om te kijken of ik daar meer info uit kan halen. Als ik dat probeer, dan krijg ik vooral veel foutmeldingen, waaronder "An error occurred: 'NoneType' object has no attribute 'items'".
Iemand wellicht een idee wat ik verkeerd doe? Of mij dat kan uitleggen? Mag ook in een persoonlijk bericht om dit hier verder niet te vervuilen.?
Iemand wellicht een idee wat ik verkeerd doe? Of mij dat kan uitleggen? Mag ook in een persoonlijk bericht om dit hier verder niet te vervuilen.?
Hier is de ETA to delivery center met 7 dagen naar achter gesprongen, van 10 december naar 17 december. Auto gebouwd op 27 november. Dan gaan we vlotjes de 110 dagen van bestelling tot levering doorbreken.
Goed, na inmiddel 4 schepen hoop te hebben gehad kan hij bijna niet anders dan op de Hyperion Ray staan.
M3 RWD, ultra red, trekhaak, zwart interieur, standaard autopilot, standaard velgen
18-10 Besteld initieel gaf app levering 18 nov tot 25 nov aan
25-10 Levering veranderd naar 'nov'
03-11 VIN toegewezen '682' welke volgens onze duitse vrienden op de Argus Ray zou staan die 6-11 in Zeebrugge aankomt. API geeft levering sericecenter 9-12 en uitlevering tussen 29-11 en 13-12 in Utrecht
07-11 De Argus Ray kwam en ging zonder mijn auto en dat klopt ook met de levertijden hierboven.
14-11 Standaard update in de API over financiering die 'iedereen' kreeg
17-11 VIN zichtbaar in de app
18-11 Update in API dat financing incomplete zou zijn, app geeft alles gewoon OK dus ik wacht af.
Huidige verwachting is dat VIN 682 op de Glovis comet of Morning Concert staat https://tff-forum.de/t/mo...en-2025-teil-2/401930/464 welke op 22-11 en 24-11 aankomen.
29-11 "isMoreThanTwoWeeks": false
30-11 "isMoreThanTwoWeeks": true
30-11 Delivery Window November 29 - December 13 December 2 - December 16
30-11 ETA to Delivery Center 2025-12-09T00:00:00 2025-12-10T00:00:00
M3 RWD, ultra red, trekhaak, zwart interieur, standaard autopilot, standaard velgen
18-10 Besteld initieel gaf app levering 18 nov tot 25 nov aan
25-10 Levering veranderd naar 'nov'
03-11 VIN toegewezen '682' welke volgens onze duitse vrienden op de Argus Ray zou staan die 6-11 in Zeebrugge aankomt. API geeft levering sericecenter 9-12 en uitlevering tussen 29-11 en 13-12 in Utrecht
07-11 De Argus Ray kwam en ging zonder mijn auto en dat klopt ook met de levertijden hierboven.
14-11 Standaard update in de API over financiering die 'iedereen' kreeg
17-11 VIN zichtbaar in de app
18-11 Update in API dat financing incomplete zou zijn, app geeft alles gewoon OK dus ik wacht af.
Huidige verwachting is dat VIN 682 op de Glovis comet of Morning Concert staat https://tff-forum.de/t/mo...en-2025-teil-2/401930/464 welke op 22-11 en 24-11 aankomen.
29-11 "isMoreThanTwoWeeks": false
30-11 "isMoreThanTwoWeeks": true
30-11 Delivery Window November 29 - December 13 December 2 - December 16
30-11 ETA to Delivery Center 2025-12-09T00:00:00 2025-12-10T00:00:00
MY LR RWD Diamond black, zwart interieur zonder trekhaak besteld op 21-11. Al sinds het begin staat er 14 - 31 december verwachte levering. Zijn er al mensen die verdere updates hebben over hun RWD?
Model Y LR RWD Pearl White met zwart interieur en trekhaak.
Besteld: 27 juni
Leverrestrictie LM: 15 November
Verwachte levering: 2 December - 8 December.
Net VIN in de app gekregen.
Besteld: 27 juni
Leverrestrictie LM: 15 November
Verwachte levering: 2 December - 8 December.
Net VIN in de app gekregen.
Model Y LR RWD Pearl White, Zwart en zonder trekhaak.
Besteld: 9 april
Leverrestrictie 1-12-2025
Verwachte levering 4 - 31 dec
Nog geen VIN
Besteld: 9 april
Leverrestrictie 1-12-2025
Verwachte levering 4 - 31 dec
Nog geen VIN
Model Y, AWD, stealth grey, zwart interieur, 19inch, trekhaak, besteld 12/10 (privé, 0% krediet, België)
Vorige week woensdag (26/11) de eindfactuur ontvangen en VIN in api (en op de eindfactuur, niet in de app). Onduidelijkheid over de betaling eigen aandeel. Levering tussen 14/12 en 20/12
26/11 Gebeld met Tesla: volledige factuur zou naar KBC gaan en wij ontvangen daarna een vraag tot betaling saldo.
28/11 terug gebeld met Tesla vermits er niets bewoog bij KBC: blijkbaar moeten wij toch ons eigen aandeel al betalen (ontvangen factuur is voor het gehele bedrag), daarna wordt het betaalverzoek naar KBC verstuurd. Onduidelijkheid troef dus. Eigen aandeel betaald.
1/12 VIN in de app, nog geen betaling van kredietbedrag door KBC.
Vorige week woensdag (26/11) de eindfactuur ontvangen en VIN in api (en op de eindfactuur, niet in de app). Onduidelijkheid over de betaling eigen aandeel. Levering tussen 14/12 en 20/12
26/11 Gebeld met Tesla: volledige factuur zou naar KBC gaan en wij ontvangen daarna een vraag tot betaling saldo.
28/11 terug gebeld met Tesla vermits er niets bewoog bij KBC: blijkbaar moeten wij toch ons eigen aandeel al betalen (ontvangen factuur is voor het gehele bedrag), daarna wordt het betaalverzoek naar KBC verstuurd. Onduidelijkheid troef dus. Eigen aandeel betaald.
Update:
Model Y Premium AWD, marineblauw, 19-inch velgen, zwart interieur, geen trekhaak. Besteld in Nederland.
14 oktober: Bestelling geplaatst.
22 oktober: Financiering geregeld.
22 oktober: Leverdatum: 12 november tot 27 december.
2 november: Leverdatum: 13 november tot 20 december.
11 november: Leverdatum: november 2025
13 november: Leverdatum: 22 november - 8 december
14 november: Vertalingen bijgewerkt
19 november: Leverdatum: 30 november - 6 december. VIN toegewezen in API.
22 november: details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks: "true" → "false"
26 november: Verwachte levering aan aflevercentrum: 2 december. VIN toegewezen in app.
27 november:
- details.tasks.deliveryAcceptance.gates.FACTORY_GATE.isBlocker: "true" → "false"
- details.tasks.registration.orderDetails.vehicleOdometer: "30" → "0,32186880000000007"
- Laatste betaling beschikbaar in de app
- Verwachte levering bij het aflevercentrum: 3 december
28 november:
- details.tasks.registration.orderDetails.vehicleOdometer: "0,32186880000000007" → "1,14263424"
- Verwachte levering bij het aflevercentrum: 4 december
- Verwachte levering bij het aflevercentrum: Terug naar 3 december
1 december: Leverdatum: 30 november - 6 december → 3 december - 10 december
Model Y Premium AWD, marineblauw, 19-inch velgen, zwart interieur, geen trekhaak. Besteld in Nederland.
26 november: Verwachte levering aan aflevercentrum: 2 december. VIN toegewezen in app.
27 november:
- details.tasks.deliveryAcceptance.gates.FACTORY_GATE.isBlocker: "true" → "false"
- details.tasks.registration.orderDetails.vehicleOdometer: "30" → "0,32186880000000007"
28 november:
- details.tasks.registration.orderDetails.vehicleOdometer: "0,32186880000000007" → "1,14263424"
1 december: Leverdatum: 30 november - 6 december → 3 december - 10 december
Update.
Y LR AWD - Stealth Grey - Zwart Interieur - Trekhaak - 20 inch - NL - privé
24/10 besteld, levering november
13/11 levering december
18/11 levering 30 november - 31 december
24/11 levering 3 december - 19 december
26/11 levering 2 dec - 8 dec december
26/11 Vin in api, nog niet in app
1/12 Vin in app, ODO gewijzigd, in transit ETA 5/12
13/11 levering december
Hier een SR RWD Stealth Grey besteld op 14-10.Degebruiker2023 schreef op maandag 1 december 2025 @ 09:27:
MY LR RWD Diamond black, zwart interieur zonder trekhaak besteld op 21-11. Al sinds het begin staat er 14 - 31 december verwachte levering. Zijn er al mensen die verdere updates hebben over hun RWD?
Verwachting was 10 tot 31 december. Is toen naar voren gehaald.
En na het inplannen (gepland voor levering 10-12) schuift deze elke dag een dagje mee naar de dag van vandaag.
Estimated delivery is nu 30-11 / 6-12. Ik moet vandaag nog een update binnenkrijgen dus..
Nog geen meter gereden en volgens mij nog niet geproduceerd.
Wellicht voor anderen ter referentie mijn tijdlijn:
Model Y SR Pearl White via Arval (oftewel het model dat is komen te vervallen)
Leverrestrictie: 1 december
Afhaallocatie: Tilburg
12 augustus: RN ontvangen
31 oktober: VIN in app en API
4 november: VIN weg uit app, nog wel in API
24 november: VIN weer zichtbaar in de app + levering in kunnen plannen voor 5 december (enige mogelijkheid vanuit Tesla)
27 november: Kenteken zichtbaar in app (niet in API)
Model Y SR Pearl White via Arval (oftewel het model dat is komen te vervallen)
Leverrestrictie: 1 december
Afhaallocatie: Tilburg
12 augustus: RN ontvangen
31 oktober: VIN in app en API
4 november: VIN weg uit app, nog wel in API
24 november: VIN weer zichtbaar in de app + levering in kunnen plannen voor 5 december (enige mogelijkheid vanuit Tesla)
27 november: Kenteken zichtbaar in app (niet in API)
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD
Nog een kleine update:
1 december:
- Leverdatum: 30 november - 6 december → 3 december - 10 december.
- Verwachte levering in het aflevercentrum: 3 december → 8 december.
1 december:
- Leverdatum: 30 november - 6 december → 3 december - 10 december.
- Verwachte levering in het aflevercentrum: 3 december → 8 december.
[ Voor 5% gewijzigd door rivsoft op 01-12-2025 17:02 ]
Update, zojuist de documenten voor de inschrijving per mail ontvangen. Het gaat vooruit nu!ltmmrmn schreef op maandag 1 december 2025 @ 09:49:
Model Y, AWD, stealth grey, zwart interieur, 19inch, trekhaak, besteld 12/10 (privé, 0% krediet, België)
En weer een kleine update.
Delivery Window: "30 November - 6 December" → "1 December - 7 December"
Delivery Window: "30 November - 6 December" → "1 December - 7 December"
Hier gisteren update dat de datum van 29/11 - 5/12 naar 8/12 - 15/12 is gegaan.
Maar dan vandaag toch ineens SMS en reminder 2 uur later om zsm een afspraak voor levering te maken. Maar de link werkt niet, ook niet via de APP. Ik zie mijn auto wel (RNnummer****) maar ik kan nergens op clicken of iets doen.
Wellicht is de SMS (en herinnering) iets te vroeg...
Maar dan vandaag toch ineens SMS en reminder 2 uur later om zsm een afspraak voor levering te maken. Maar de link werkt niet, ook niet via de APP. Ik zie mijn auto wel (RNnummer****) maar ik kan nergens op clicken of iets doen.
Volgens mij hebben ze problemen met transporteren van auto’s van Berlijn naar Nederland. Mijn levering is al 2 keer verplaatst (1 keer 20 uur voor de al geplande afspraak...) omdat de auto nog in Duitsland staat. Hij is al op 15 november is geproduceerd en het lijkt mij dat ze de auto’s z.s.m. daar weg willen hebben. Ik zie hier ook wel veel doorschuivende data verschijnen de laatste week.
11-11: Leverdatum naar "November 2025"
01-12 eindfactuur ontvangen, nog geen kenteken of afspraak
MY LR AWD Pearl White, zwart interieur, geen trekhaak - Nederland
5-11: Besteld, December 2025 in App
7-11: Contact vanuit Tesla, geen wijzigingen
10-11 ochtend: Inruilaanbod ontvangen, maar tenaamstellingscode kwijt, dus moet ik later op de dag eerst opnieuw bestellen bij RDW
10-11 18:15 uur: Nieuw geüpdatet inruilaanbod ontvangen tov ochtend, +500 euro. Nieuwe tenaamstellingcode besteld bij RDW, direct binnen en informatie verstrekt via Tesla app. Alles nu compleet. Datum staat nog steeds op December 2025.
10-11 20:56 uur: Delivery window aangepast naar January 8 - March 4
12-11: Delivery window aangepast naar December 2025
18-11: Delivery window aangepast van Dec 2025 naar N/A.
26-11: VIN in API, delivery window naar 6 december - 12 december
27-11: details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks -> False
1-12: Eindfactuur beschikbaar in documenten, ook nog geen ODO aanpassing, kenteken of afspraak
10-11 ochtend: Inruilaanbod ontvangen, maar tenaamstellingscode kwijt, dus moet ik later op de dag eerst opnieuw bestellen bij RDW
10-11 18:15 uur: Nieuw geüpdatet inruilaanbod ontvangen tov ochtend, +500 euro. Nieuwe tenaamstellingcode besteld bij RDW, direct binnen en informatie verstrekt via Tesla app. Alles nu compleet. Datum staat nog steeds op December 2025.
1-12: Eindfactuur beschikbaar in documenten, ook nog geen ODO aanpassing, kenteken of afspraak
Ben helemaal jaloers met mijn 23 oktober Marine Blue AWD bestelling en nog steeds geen vinSypheron schreef op maandag 1 december 2025 @ 18:33:
MY LR AWD Pearl White, zwart interieur, geen trekhaak - Nederland
Besteld 23 okt, Model Y, AWD, Marine blue, 19”, leverdatum 8-14 december
Ik rijd een witte MY en ik heb de mud flaps zowel voor als achter. Het scheelt aanzienlijk wat betreft vies worden van de auto (en dito beschadigingen). Ik vind het niet lelijk, want het maakt de auto aan de achterkant iets ‘dikker’. Motorrijders plakken bij regen graag achter de auto. 😅n0hh schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 19:49:
[...]
Zijn dat de Tesla mud flaps?
Ik voel je pijn: 30 oktober besteld en ijzig stil v.w.b. updates. Levering staat bij mij (nog) op 4-20 december. Ik vermoed dat het eerder 20 zal zijn dan 4.dareal schreef op maandag 1 december 2025 @ 18:39:
[...]
Ben helemaal jaloers met mijn 23 oktober Marine Blue AWD bestelling en nog steeds geen vin
De meeste pijn zit bij mij overigens wel in m'n inruil en die cap van 2000 kilometer. Pak nu regelmatig de trein naar werk en dat is toch een apart wereldje.
Goed om weer wat updates te zien. Ik verwacht binnen een paar dagen ook beweging, aangezien de delivery window een paar dagen weg is. Vin staat al ff in de API namelijk.
In Noorwegen moeten er ook nog flink wat afgeleverd worden.
https://www.autoweek.nl/a...-volkswagen-in-noorwegen/
In Noorwegen moeten er ook nog flink wat afgeleverd worden.
https://www.autoweek.nl/a...-volkswagen-in-noorwegen/
Ben wel benieuwd wat dat met de efficiency doet. Ik heb ook een witte besteld en maak me een beetje zorgen over de achterportieren.MooieMario schreef op maandag 1 december 2025 @ 18:48:
[...]
Ik rijd een witte MY en ik heb de mud flaps zowel voor als achter. Het scheelt aanzienlijk wat betreft vies worden van de auto (en dito beschadigingen). Ik vind het niet lelijk, want het maakt de auto aan de achterkant iets ‘dikker’. Motorrijders plakken bij regen graag achter de auto. 😅
[ Voor 10% gewijzigd door aschja op 01-12-2025 20:33 ]
Er wordt niets over de kilometers gezegd bij inleveren (persoonlijke ervaring en reacties in dit topic). Daarnaast interpreteer ik de voorwaarden als 2000 kilometer per maand. Als de levering langer duurt betekend dat voor mij dat de kilometers ook naar rato door mogen lopen.n0hh schreef op maandag 1 december 2025 @ 20:30:
[...]
Ik voel je pijn: 30 oktober besteld en ijzig stil v.w.b. updates. Levering staat bij mij (nog) op 4-20 december. Ik vermoed dat het eerder 20 zal zijn dan 4.
De meeste pijn zit bij mij overigens wel in m'n inruil en die cap van 2000 kilometer. Pak nu regelmatig de trein naar werk en dat is toch een apart wereldje.
MY Red, AWD, zwart interieur, geen trekhaak
Besteld op 8-11
Nu 11-27 December
Nog geen VIN
-----
Ik wil ook een voorstel doen voor een 'standaard' template voor updates, nu is t lastig scannen welk model iemand heeft omdat iedereen wat anders gebruikt. Wat vinden jullie hiervan:
🚗 Model Y, AWD
🎨 Kleur: Rood | Interieur: Zwart
🛞 Velgen: 19 inch
📑 Contract: Prive
🪝 Trekhaak: Nee
🤝 Besteldatum: 08-11
💰 Financieringdatum: 08-11
🔑 VIN assigned: Nee
🚢 Leverdatum levering: 11/12 - 27/12 [UPDATE]
En dan eronder nog eventuele extra (tussen) data? Misschien zie ik iets over t hoofd, zeg t dan vooral 🙂
Besteld op 8-11
Nu 11-27 December
Nog geen VIN
-----
Ik wil ook een voorstel doen voor een 'standaard' template voor updates, nu is t lastig scannen welk model iemand heeft omdat iedereen wat anders gebruikt. Wat vinden jullie hiervan:
🚗 Model Y, AWD
En dan eronder nog eventuele extra (tussen) data? Misschien zie ik iets over t hoofd, zeg t dan vooral 🙂
[ Voor 79% gewijzigd door Limonadefles op 01-12-2025 22:02 ]
Ja. Lijkt helaas wel op dat het niet 4 wordt. Ik zit zelf met de vakantie. Heb een auto nodig om op vakantie te gaan. Als ik het niet op tijd krijg dan moet ik iets anders regelen. Kan namelijk niet met mijn inruil auto op vakantien0hh schreef op maandag 1 december 2025 @ 20:30:
[...]
Ik voel je pijn: 30 oktober besteld en ijzig stil v.w.b. updates. Levering staat bij mij (nog) op 4-20 december. Ik vermoed dat het eerder 20 zal zijn dan 4.
Besteld 23 okt, Model Y, AWD, Marine blue, 19”, leverdatum 8-14 december
Je kan toch ook gewoon de ondertitel invullen. Dan zie je het ookLimonadefles schreef op maandag 1 december 2025 @ 21:36:
MY Red, AWD, zwart interieur, geen trekhaak
Besteld op 8-11
Nu 11-27 December
Nog geen VIN
-----
🚗 Model Y, AWD
Wat bedoel je met de ondertitel?gdv75 schreef op maandag 1 december 2025 @ 22:13:
[...]
Je kan toch ook gewoon de ondertitel invullen. Dan zie je het ook
Voorheen kon je standaard onderin je bericht een standaard regel aanmaken (footnote) en kwam het altijd in beeld. Nu dus niet en dacht dat je dat in je profiel
Als ondertitel kon wegschrijven. Probeerde m’n vorige post al te verwijderen, maar kan nergens vinden waar je dat kan deleten, behalve rapporten 🤪
MY Red, AWD, wit interieur, geen trekhaak
Besteld op 9-11
Ook vandaag update naar 11-27 dec
Nog geen VIN
Besteld op 9-11
Ook vandaag update naar 11-27 dec
Nog geen VIN
Update: Tesla belde zojuist voor een afspraak - volgende week ophalen in Hengelo -> MY LR AWD Marine Blue met trekhaakAldusso schreef op maandag 1 december 2025 @ 17:17:
Hier gisteren update dat de datum van 29/11 - 5/12 naar 8/12 - 15/12 is gegaan.
Niet te zien in de app, maar wel in de Api
[ Voor 13% gewijzigd door Aldusso op 02-12-2025 08:44 ]
2 December: Odometer 0.6437376000000001 -> 2.47838976rusman schreef op maandag 1 december 2025 @ 08:08:
Model Y, LR AWD, Stealth Grey, zwart interieur, winterbanden en trekhaak (NL)
2 December: ETA 5 dec -> 6 dec
[ Voor 2% gewijzigd door rusman op 02-12-2025 09:40 . Reden: Update ETA ]
Die variant kan ik morgen in Utrecht ophalenJvdS19 schreef op zondag 30 november 2025 @ 12:52:
Update, auto staat waarschijnlijk op de Hyperion Ray die op 8 december aankomt in Zeebrugge:
Goed om te weten!Maurice- schreef op maandag 1 december 2025 @ 21:04:
[...]
Er wordt niets over de kilometers gezegd bij inleveren (persoonlijke ervaring en reacties in dit topic). Daarnaast interpreteer ik de voorwaarden als 2000 kilometer per maand. Als de levering langer duurt betekend dat voor mij dat de kilometers ook naar rato door mogen lopen.
[Afbeelding]
Ik zat meer met de geldigheid van het inruilbod en de kilometers. Nu is de geldigheid al verlengd en als ze bij inleveren niets zeggen over de kilometers zal het wel loslopen.
02-12: ODO 1.384035, ETA Tilburg 08-12-2025
02-12: ODO 1.384035, ETA Tilburg 08-12-2025
Zo gisteren opgehaald, levering ging niet helemaal soepel (gedoe met facturatie vanuit Leasemaatschappij), moest iets langer wachten. Kreeg ook maar een gedeeltelijk (50%) geladen auto mee (weet niet of dat standaard is, ben toch gewend dat je een volle tank meekrijgt normaal gesproken, maar goed).VinayWaa schreef op woensdag 26 november 2025 @ 10:21:
Model Y Long Range AWD, Ultra Red
07-10: Besteld
20-10: Levertijd aangepast naar 11 november - 26 december
04-11: Levertijd aangepast naar 14 november - 30 november .
12-11: Levertijd aangepast naar nov 2025.
13-11: Levertijd aangepast naar November 19 - December 5
19-11: VIN toegekend in de API - Levertijd aangepast naar November 28 - December 4
24-11: VIN zichtbaar in de app - levertijd ongewijzigd.
24-11: Vandaag smsje gehad om een afleverafspraak in te plannen. Enige optie is komende vrijdag maar dan kan ik niet. Morgen ff bellen om een andere datum te kiezen!
25-11: Maandag 01-12 kan ik de Model Y ophalen![]()
Erg fijne auto! Blij mee!
:strip_exif()/f/image/gAms4q7sL79OcukfPAxBqZdD.jpg?f=fotoalbum_large)
Update:
27 november:
28 november:
1 december:
- Leverdatum: 30 november - 6 december → 3 december - 1 december 10
- Verwachte levering aan het aflevercentrum: 8 december
2 december:
- details.tasks.registration.orderDetails.vehicleOdometer: "1.14263424" → "1.48059648"
- Afleveringsafspraak ontvangen: Afspraak gepland voor 10 december !!
27 november:
28 november:
1 december:
- Leverdatum: 30 november - 6 december → 3 december - 1 december 10
- Verwachte levering aan het aflevercentrum: 8 december
2 december:
- details.tasks.registration.orderDetails.vehicleOdometer: "1.14263424" → "1.48059648"
- Afleveringsafspraak ontvangen: Afspraak gepland voor 10 december !!
Hier exact dezelfde specs, op dezelfde datum besteld (LM) en ook 13 - 31 dec. Al even geen veranderingen, ben benieuwd wanneer jij een update krijgt.bram-024 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 21:25:
[...]
Bellen met Tesla delivery met je RN bij de hand:
Tel +31 13 799 88 14
Bij mij verzekerden ze me dat het dit jaar geleverd werd, eigenlijk het sms’je wat we gehad hebben vertelde ze, je bent toegevoegd aan het productieplan etc.
13-31 dec hier nu.
MY LR AWD diamond black, trekhaak op 31-10 besteld.
Ik begrijp trouwens niet helemaal wat er nu in de Tesla app gebeurd.
Ik heb gisteren de eindfactuur beschikbaar gekregen in het "Postvak IN" in de Tesla app.
Echter, de auto is nog niet geproduceerd (geen ODO wijziging, geen VIN in app, en nog een blocker op factory gate).
Daarnaast staat er in het hoofdscherm ook nog steeds "We laten u weten wanneer het tijd is om door te gaan met uw taken voorafgaand aan de levering" én is in het volgende scherm stap 6 van 7 van de Eindbetaling ook nog "Greyed out".
Als ik de eindfactuur echter open vanuit het postvak, staat er in "De volledige betaling moet binnen 3 dagen na de factuurdatum van 01-Dec-2025 ontvangen zijn door Tesla en vóór de levering plaatsvindt".
Heeft iemand anders ditzelfde ook al eens gehad? Ik wil eigenlijk nog niet betalen totdat hij in ieder geval van het transport af in NL afleverd is in Tilburg, theoretisch kan dat nog steeds weken of zelfs maanden duren kijkende naar andere ervaringen op de huidige status.
Ik heb gisteren de eindfactuur beschikbaar gekregen in het "Postvak IN" in de Tesla app.
Echter, de auto is nog niet geproduceerd (geen ODO wijziging, geen VIN in app, en nog een blocker op factory gate).
Daarnaast staat er in het hoofdscherm ook nog steeds "We laten u weten wanneer het tijd is om door te gaan met uw taken voorafgaand aan de levering" én is in het volgende scherm stap 6 van 7 van de Eindbetaling ook nog "Greyed out".
Als ik de eindfactuur echter open vanuit het postvak, staat er in "De volledige betaling moet binnen 3 dagen na de factuurdatum van 01-Dec-2025 ontvangen zijn door Tesla en vóór de levering plaatsvindt".
Heeft iemand anders ditzelfde ook al eens gehad? Ik wil eigenlijk nog niet betalen totdat hij in ieder geval van het transport af in NL afleverd is in Tilburg, theoretisch kan dat nog steeds weken of zelfs maanden duren kijkende naar andere ervaringen op de huidige status.
Update.
13/11 levering december
2/12 ODO gewijzigd, in transit ETA 8/12
13/11 levering december
2/12 ODO gewijzigd, in transit ETA 8/12
ik zag vanmiddag wel een vrachtwagen met Y's (meerdere QS's) richting Hengelo gaan
Het VIN-nummer staat normaal wel op de eindfactuur? Wij hebben de eindfactuur vorige week vrijdag betaald (28/11). Bij de betaling hebben we gebeld naar Tesla en toen was de wagen nog niet geproduceerd, maar stond ze in "pré-productie" De betaling was gisteren (1/12) zichtbaar in de app. Op die dag kreeg ik ook mijn roze formulier per mail om de wagen in te schrijven (België). Pas die dag stond ook de vin in de app en gaf de ODO-meter een exacte kilometerstand weer. Dus de wagen moet ergens tussen vrijdag en maandag gemaakt zijn.Sypheron schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 15:28:
Nu is het inderdaad wachten in de app op verdere instructies voor de levering (al is het mogelijk dat ze nu wachten tot mijn verzekering de wagen heeft ingeschreven en ze de nummerplaat ontvangen, dat weet ik niet)
Het VIN nummer staat inderdaad wel op de eindfactuur, maar niet in de app op de plaats waar hij zou moeten staan.ltmmrmn schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:01:
[...]
Het VIN-nummer staat normaal wel op de eindfactuur? Wij hebben de eindfactuur vorige week vrijdag betaald (28/11). Bij de betaling hebben we gebeld naar Tesla en toen was de wagen nog niet geproduceerd, maar stond ze in "pré-productie" De betaling was gisteren (1/12) zichtbaar in de app. Op die dag kreeg ik ook mijn roze formulier per mail om de wagen in te schrijven (België). Pas die dag stond ook de vin in de app en gaf de ODO-meter een exacte kilometerstand weer. Dus de wagen moet ergens tussen vrijdag en maandag gemaakt zijn.
Nu is het inderdaad wachten in de app op verdere instructies voor de levering (al is het mogelijk dat ze nu wachten tot mijn verzekering de wagen heeft ingeschreven en ze de nummerplaat ontvangen, dat weet ik niet)
En de stap voor betaling van de eindfactuur in het 7 stappen proces kan ik nog niet doen. Ik zou dus alleen handmatig het geld over kunnen maken, maar begrijp niet waarom het proces niet gewoon actief is en er nu dingen door elkaar lijken te lopen.
VIN is over het algemeen het eerst zichtbaar in de API. Apps tonen het, naar mijn ervaring, minstens een week nadat het in de API verschijnt. Over het algemeen wordt een auto gebouwd rond de tijd dat de Tesla-app het VIN weergeeft.Sypheron schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 15:28:
Vanochtend mijn M3 opgehaald in Tilburg. Was ruim binnen een half uur weer op pad.
Effe wennen aan al die instellingen, maar het rijdt heerlijk.
Toen ik thuis kwam zag ik dat er een 128GB USB stick in de auto was meegeleverd! Wel handig want die kosten toch weer €50. Alleen krijg ik hem bijna niet in de USB aansluiting in het dashboard kastje..... Daar zijn mijn handen te groot voor ..
Effe wennen aan al die instellingen, maar het rijdt heerlijk.
Toen ik thuis kwam zag ik dat er een 128GB USB stick in de auto was meegeleverd! Wel handig want die kosten toch weer €50. Alleen krijg ik hem bijna niet in de USB aansluiting in het dashboard kastje..... Daar zijn mijn handen te groot voor ..
Zijn er hier ook mensen die op een Y LR RWD wachten met Delivery Window December 4 - December 31?
Om precies te zijn, Y LR RWD, Pearl White, 19"crossflow-velgen, Zwart interieur.
Besteld op 13 augustus (via lease maatschappij werk) in NL.
Leverdatum stond lang eerst op 14 oktober. Daarna meerdere keren gewijzigd, maar dat heeft blijkbaar iedereen. Op 11 november totaal geen leverdatum meer, paar dagen later op 14 november is Delivery Window December 4 - December 31 te zien, dat is sindsdien niet meer gewijzigd.
Nu is het al bijna 4 december, nog geen vin te zien in app, ook niet in de TOST app, wat is jullie idee? Is er nog weer achteraan bellen nodig? Of komt dat nog wel goed?
Heb zo'n idee dat nu eerst de Y LR AWD's aan de beurt zijn?
Om precies te zijn, Y LR RWD, Pearl White, 19"crossflow-velgen, Zwart interieur.
Leverdatum stond lang eerst op 14 oktober. Daarna meerdere keren gewijzigd, maar dat heeft blijkbaar iedereen. Op 11 november totaal geen leverdatum meer, paar dagen later op 14 november is Delivery Window December 4 - December 31 te zien, dat is sindsdien niet meer gewijzigd.
Nu is het al bijna 4 december, nog geen vin te zien in app, ook niet in de TOST app, wat is jullie idee? Is er nog weer achteraan bellen nodig? Of komt dat nog wel goed?
Ik heb 5-31 dec voor een LR RWD Marine Blue. Ik heb gisteren nog eens geïnformeerd. Boodschap is nog steeds: “maakt u zich geen zorgen, hij komt dit jaar, naar verwachting net voor of net na kerst”.mariovel schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:30:
Zijn er hier ook mensen die op een Y LR RWD wachten met Delivery Window December 4 - December 31?
Exact dezelfde configuratie, 1 sept besteld bij LM, 18 sept bevestiging van Tesla. Delivery window 7-31 december. Ook bij mij nog niks gehoord, gezien of gewijzigd sinds 14 nov ..mariovel schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:30:
Ja ik. Lever window 2-8 dec. Laatste update factory gate open. Bestel datum 6 augustus met restrictie 15 novembermariovel schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:30:
Betalen heeft geen invloed op levertijd. Laatste 2 Tesla's op de ochtend van levering betaald, pak de rente liever zelf mee (wel even tijdig checken of je bestedingslimiet goed staatSypheron schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 15:28:
Wanneer besteld?SquareOne schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:32:
[...]
Ik heb 5-31 dec voor een LR RWD Marine Blue. Ik heb gisteren nog eens geïnformeerd. Boodschap is nog steeds: “maakt u zich geen zorgen, hij komt dit jaar, naar verwachting net voor of net na kerst”.
Juli, kleur aan moeten passen begin Nov (omdat Deep Blue Metallic niet meer leverbaas bleek).
Geen idee welke datum leidend is voor de volgordelijkheid van toewijzen VIN.
Het goede nieuws is, dat met het lange wachten, de kans groter is dat het nieuwe type batterij wordt geleverd.
Alle Model Y LR RWD met kenteken in J-reeks zijn uitgeleverd met de nieuwe batterij.
[ Voor 24% gewijzigd door SquareOne op 02-12-2025 17:10 ]
Kan je hier iets meer over vertellen, mag ook via DM. Of linkje waar info te vinden is?SquareOne schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:08:
[...]
Juli, kleur aan moeten passen begin Nov (omdat Deep Blue Metallic niet meer leverbaas bleek).
Het goede nieuws is, dat met het lange wachten, de kans groter is dat het nieuwe type batterij wordt geleverd.
Alle Model Y LR RWD met kenteken in J-reeks zijn uitgeleverd met de nieuwe batterij.
Hier ook, levering tussen 4-31 dec. al een heule tijd stilDrenthe9706 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:42:
[...]
Exact dezelfde configuratie, 1 sept besteld bij LM, 18 sept bevestiging van Tesla. Delivery window 7-31 december. Ook bij mij nog niks gehoord, gezien of gewijzigd sinds 14 nov ..
Ow beter! Ik heb deze ook, ook in Marine Blue en ook de kleur in november moeten aanpassen haha! Wat is er beter aan de accu? En hoe kan je dat zien welke je hebt?SquareOne schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:08:
[...]
Mijn Window is nu 11-27 december
@gdv75 @Tinus1984
Nieuwe batterij heeft iets grotere capaciteit en betere laadcurve.
Is te zien het het typenummer bij registratie bij RDW, dat weet je pas vlak voor levering.
Typenummer voor een LR RWD met nieuwe batterij is YS5MR.
(5M = nieuwe batterij, R = RWD)
Typenummer voor een LR RWD met oude batterij is YS5LR
(5L = oude batterij, R = RWD)
Laatste letter een D = Dual Motor (AWD)
Nieuwe batterij heeft iets grotere capaciteit en betere laadcurve.
Is te zien het het typenummer bij registratie bij RDW, dat weet je pas vlak voor levering.
Typenummer voor een LR RWD met nieuwe batterij is YS5MR.
(5M = nieuwe batterij, R = RWD)
Typenummer voor een LR RWD met oude batterij is YS5LR
(5L = oude batterij, R = RWD)
Laatste letter een D = Dual Motor (AWD)
Dat is ook de reden dat ik liever nog niet betaal. Maar wat ik gewoon vreemd vind is dat de betaalstap in de app zelf nog niet beschikbaar is, terwijl er wel een factuur in het postvak staat met daarop de mededeling om te betalen binnen 3 dagen na factuurdatum (1-12).Maurice- schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:51:
[...]
Betalen heeft geen invloed op levertijd. Laatste 2 Tesla's op de ochtend van levering betaald, pak de rente liever zelf mee (wel even tijdig checken of je bestedingslimiet goed staat) Verificatie van betaling is tegenwoordig automatisch, kreeg na een paar minuten een bevestiging in de app.
Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
:strip_exif()/f/image/jr35ZEZb26lkwdDfgZRRuF3E.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/a0zUOdsFcywicNjm1H9EMcTS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/F8ci1LQ4mrfm0MA7d3TJNeqd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IJns5g81NekIzTXhu69lC8LE.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/G3CZm2zyx0xdYNIcVWYFSmD6.jpg?f=fotoalbum_tile)