• buis37
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-01 16:46
R2D2NL schreef op donderdag 27 november 2025 @ 08:04:
Is er een manier om in de API te lezen of de LM er een lever block/restrictie aan heeft gehangen?
Dit heb ik in de API staan:
"deliveryOnHold": "Your Delivery is on hold",
"deliveryOnHoldDescription": "According to your wishes, your delivery is on hold, if you want to cancel the delay, please contact your delivery advisor",
"deliveryOnHoldForUnlock": {
"description": "According to your wishes, your delivery is on hold until ##deliveryDueDate##",
"descriptionWithoutDate": "According to your wishes, your delivery is on hold",
"ifYouAreReadyToTakeDelivery": "If you want to take the delivery as soon as possible, please tap “I'm Ready for Delivery”"

maar je kan beter tesla een mailtje sturen, mijn lever restrictie is namelijk niet meer actief maar bovenstaande staat nog wel in de API.

• ChrisInTheCloud
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 16-01 19:56
Gister de model Y opgehaald in Utrecht. Helaas aan de rechterkant overal krasjes. Voorscherm, motorkap, rond beide deurgrepen en op het achterscherm flikke krassen.
Er stonden 5 model y binnen en 4 ervan hadden ook krassen. Teleurgestelde mensen.

Ze boden aan die van mij te poetsen. Tot 3x toe omdat de poets jongen 2x de verkeerde kant had gepoetst. Na het poetsen nog 2 kleine krasjes zichtbaar dus nu onder garantie.

De jongen die poetst doet dit in een winterjas met metalen rits en metalen ritshangertjes bij z'n jaszakken. Viel me op toen ik een tik hoorde toen hij gebukt over m'n auto stond. Aangegeven maar er word met een lege blik naar je gekeken alsof je hun aanvalt.
Ongelofelijk dit...
En dan wordt er gezegd, ja meneer zwart is een kleur waar je alles op ziet....

Controleer dus echt heel goed de lak van je auto!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:55
Nyls schreef op donderdag 27 november 2025 @ 08:11:
Dag allen! Ik dacht ik doe eens gek en heb een MY Performance Ultra Red besteld. Zwart interieur, geen trekhaak.

Op 28-10 besteld door LM
28-10 verwachte leverdatum nov 2025
31-10 verwachte leverdatum 27 nov - 31 dec
17-11 verwachte leverdatum nov 2025
18-11 sms: productieplan
18-11 verwachte leverdatum 26 nov - 31 dec

Sindsdien is het stil, ook geen VIN of whatever. Ik ben een beetje pissig want de delivery advisor beloofde me een levering eind november, ik zit vanaf 2 december zonder lease auto en ik weet niet voor hoe lang ik iets anders moet regelen.

Aangezien de datum nu ook in de delivery window zit toch maar even gebeld, ook omdat ik in de API zie: “ According to your wishes, your delivery is on hold, if you want to cancel the delay, please contact your delivery advisor”

Volgens Tesla niks aan de hand, ik kan “ieder moment een sms krijgen en een week na die sms kan je hem ophalen”. Lijkt me sterk, als ik de info etc zie hier.

Iemand anders een delivery window dat deels terug gaat in de tijd?
Op dit moment niet, maar ik heb op een eerder moment ook een leverdatum (volledig) in het verleden gehad.

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:36
ChrisInTheCloud schreef op donderdag 27 november 2025 @ 08:24:
Gister de model Y opgehaald in Utrecht. Helaas aan de rechterkant overal krasjes. Voorscherm, motorkap, rond beide deurgrepen en op het achterscherm flikke krassen.
Er stonden 5 model y binnen en 4 ervan hadden ook krassen. Teleurgestelde mensen.

Ze boden aan die van mij te poetsen. Tot 3x toe omdat de poets jongen 2x de verkeerde kant had gepoetst. Na het poetsen nog 2 kleine krasjes zichtbaar dus nu onder garantie.

De jongen die poetst doet dit in een winterjas met metalen rits en metalen ritshangertjes bij z'n jaszakken. Viel me op toen ik een tik hoorde toen hij gebukt over m'n auto stond. Aangegeven maar er word met een lege blik naar je gekeken alsof je hun aanvalt.
Ongelofelijk dit...

Zou het polijsten nooit (meer) door hen laten doen. Resultaat is vaak slecht (swirls, die zie je de eerst volgende zonnige dag) en je bent direct iets van je blanke lak kwijt. Verlies nemen en direct door naar een vakman.

• rivsoft
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-12-2025
ChrisInTheCloud schreef op donderdag 27 november 2025 @ 08:24:

Ongelofelijk dit...

Oh wow. Zo triest om te zien. Mijn auto wordt ook in Utrecht afgeleverd. :O

• R2D2NL
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07-12-2025
buis37 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 08:19:
[...]

Dit heb ik in de API staan:
"deliveryOnHold": "Your Delivery is on hold",
"deliveryOnHoldDescription": "According to your wishes, your delivery is on hold, if you want to cancel the delay, please contact your delivery advisor",
"deliveryOnHoldForUnlock": {
"description": "According to your wishes, your delivery is on hold until ##deliveryDueDate##",
"descriptionWithoutDate": "According to your wishes, your delivery is on hold",
"ifYouAreReadyToTakeDelivery": "If you want to take the delivery as soon as possible, please tap “I'm Ready for Delivery”"

maar je kan beter tesla een mailtje sturen, mijn lever restrictie is namelijk niet meer actief maar bovenstaande staat nog wel in de API.
Aah ja dit staat er bij mij precies zo. Is volgens mij standaard dat dit bij iedereen (zonder block) zo staat als ik het goed begrijp. Thanks

• Job1985
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-01 09:34
Volgens mij klopt de productie en levering aardig met wat Tesla zelf aangeeft bij het nabellen van je bestelling.
24-10 MYLR RWD besteld, toen werd aangegeven dat de productie van dit type eerste week December zou zijn. Ik zie nu veel AWD's geleverd en ingepland worden en langzaam VIN's van RWD LR's toegewezen. Dat laatste komt dus overeen met wat Tesla een maand geleden al aangaf. Bij mij nog geen VIN helaas maar heb goede hoop en maak me totaal geen zorgen over levering dit jaar.

• n0hh
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-01 19:04
Maurice- schreef op donderdag 27 november 2025 @ 08:34:
[...]

Zou het polijsten nooit (meer) door hen laten doen. Resultaat is vaak slecht (swirls, die zie je de eerst volgende zonnige dag) en je bent direct iets van je blanke lak kwijt. Verlies nemen en direct door naar een vakman.
Daar had ik dus ook al naar geïnformeerd na het lezen van twijfelachtige ervaringen met het poetswerk van Tesla. Zegt ook wel genoeg dat ze een dag na aankomst bij de vestiging aan klanten uitleveren. Die auto's worden over de weg getransporteerd dus komen alles behalve schoon aan. Waarschijnlijk wassen ze alleen.

Heeft een van jullie nog een goed adres in de regio Utrecht? Ik heb één offerte opgevraagd (poetsen gecombineerd met glascoating) en die was 1400 euro incl. btw. Dat klonk als veel geld maar geen idee in hoeverre dat marktconform is.

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-01 12:04
Bij mijn nieuwe Model Y aan de onderkant beschadigd (klein gat in het zwarte kunstof).
Tijdens het afhalen niet gezien uiteraard. Ik kwam erachter tijdens het monteren van de mudflaps.

Wellicht een tip om ook even snel aan de onderkant te kijken.

(is verder gewoon goed opgelost door Tesla, had al 200 Km gereden).

[ Voor 5% gewijzigd door xares op 27-11-2025 10:51 ]

• Rempi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-01 20:17
Hierbij een update :)

Besteld MY LR AWD - Stealth Grey - Zwart Interieur - Trekhaak (achteraf) - 19 inch - NL

07-11 Auto besteld via LM
10-11 Telefoontje van Tesla dat ze dit jaar gaan uitleveren
13-11 Levering 11 - 31 december
18-11 SMS Tesla gekoppeld aan productieplan
24-11 Levering gewijzigd 6 - 22 december

Is more than 2 weeks > true

Houdt dus in dat het sowieso niet voor 11 december gaat worden, klopt dit?

• rivsoft
Rempi schreef op donderdag 27 november 2025 @ 11:39:
Hierbij een update :)

Besteld MY LR AWD - Stealth Grey - Zwart Interieur - Trekhaak (achteraf) - 19 inch - NL

07-11 Auto besteld via LM
10-11 Telefoontje van Tesla dat ze dit jaar gaan uitleveren
13-11 Levering 11 - 31 december
18-11 SMS Tesla gekoppeld aan productieplan
24-11 Levering gewijzigd 6 - 22 december

Is more than 2 weeks > true

Houdt dus in dat het sowieso niet voor 11 december gaat worden, klopt dit?
Als ik dit forum lees en uit eigen ervaring weet ik dat Tesla zijn auto's aan de bovenkant van het leveringsvenster aflevert. Dit verandert ook voortdurend en in mijn geval werd het leveringsvenster korter toen ik het VIN-nummer in de API kreeg toegewezen. Dus daarvoor kan het behoorlijk verschuiven. In jouw geval verwacht ik op dit moment in ieder geval dat het rond 18 december zou zijn, maar natuurlijk weet alleen Tesla dat zeker. :D

• WhoDoYaThinkIAm
  • Laatst online: 20-01 20:53
Kak, vertraging in de levering. Afspraak stond gepland voor 28 november, verzekering al omgezet per die datum. Vanochtend een SMS gekregen dat het transport vertraging heeft en de auto nog in Berlijn staat :-(

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:48

me1299

$ondertitel

In Tilburg, veel krassen op de motorkap. Ben al anderhalf uur aan het wachten op een polijst beurt.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-01 22:02
me1299 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 12:59:
In Tilburg, veel krassen op de motorkap. Ben al anderhalf uur aan het wachten op een polijst beurt.
Slecht hoor dat ze dat niet aan de voorkant regelen. Zo wil je toch ook geen auto afleveren?

• rivsoft
me1299 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 12:59:
Zijn de vrachtwagens door het Amazonewoud gereden of zoiets? :O

Ik snap niet hoe dat kan gebeuren en hoe de bezorgcentra dat niet controleren? Ik neem aan dat ze een auto van boven tot onder controleren om er zeker van te zijn dat hij in goede staat verkeert. Controleren ze hem 10 minuten voor de bezorgtijd?

• username_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-01 16:00
Is dat de enige optie die ze aanbieden, of kan bijvoorbeeld ook de motorkap worden vervangen? Ik wil voor dat geld wel een nieuwe auto, niet een waar de blanke lak met geweld vanaf is gepoetst.

• n0hh
Masterchiev schreef op donderdag 27 november 2025 @ 13:10:
[...]

Slecht hoor dat ze dat niet aan de voorkant regelen. Zo wil je toch ook geen auto afleveren?
Wat ik hieruit opmaak is dat Tesla in zijn planning uitgaat van het meest positieve scenario: auto komt perfect binnen -> wassen/lichtjes oppoetsen -> afleveren. Dat regel je wel in een dag. Marges in de planning om tegenslagen (zoals schade) op te vangen hebben ze niet, dus ben je als klant de pineut.

Er is een reden dat traditionele autobouwers gerust een week inplannen tussen binnenkomst en aflevering.

• Maurice-
rivsoft schreef op donderdag 27 november 2025 @ 13:12:
[...]

Zijn de vrachtwagens door het Amazonewoud gereden of zoiets? :O

Ik snap niet hoe dat kan gebeuren en hoe de bezorgcentra dat niet controleren? Ik neem aan dat ze een auto van boven tot onder controleren om er zeker van te zijn dat hij in goede staat verkeert. Controleren ze hem 10 minuten voor de bezorgtijd?
Die krassen ontstaan juist door de wasstraat die ze gebruiken. Durf m'n handen ervoor in het vuur te steken dat ze onbeschadigd binnenkomen.

Waren destijds bij mij 100% wasstraatkrassen en vervolgens zeer slecht polijstwerk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eFVZmF5Cd8R6WcFfSnGIaAyHYB0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7dzVkOxDj4qq5LgaTGl2xYYL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-kJCboM2eUyNQANYbp6jMI0x7PQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Z69j8CuCIJgM3E64p3CHciL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KXvXnEPERb3VAYwvPjGl0Omof4s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vWyMZoFIuDHiJIJPwuveqlf8.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 52% gewijzigd door Maurice- op 27-11-2025 13:40 ]

• n0hh
Nog minder reden tot stress voor Nederlandse zakelijke (lease)rijders:
https://www.autoweek.nl/a...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Bijtelling gaat per 2026 naar 18% (<30k) i.p.v. 22%.

• rivsoft
Maurice- schreef op donderdag 27 november 2025 @ 13:37:
[...]

Die krassen ontstaan juist door de wasstraat die ze gebruiken. Durf m'n handen ervoor in het vuur te steken dat ze onbeschadigd binnenkomen.

Waren destijds bij mij 100% wasstraatkrassen en vervolgens zeer slecht polijstwerk.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Dat zijn behoorlijk ernstige krassen. Ik zou mijn auto waarschijnlijk niet in ontvangst nemen als hij in die staat is. Voor het geld dat we betalen, kunnen we het er allemaal over eens zijn dat we een redelijk goede auto moeten hebben. :S

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:40
Ik ben bijna voornemens om Tilburg te bellen en aan te geven dat ze de auto maar ongewassen afleveren... Dat is echt schandalig als hij op die manier bekrast afgeleverd wordt.

• RMN
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:23

RMN

Tja.... Je moet wat he.

Vandaag weer een update:

MY LR AWD - Pearl White - Zwart Interieur - Trekhaak, Zakelijk contant (niet via lease maatschappij), Tilburg; NL

19-10: Besteld; verwachte levering november
20-10: Delivery Window: 14 november - 31 december
10-11: Delivery Window: 20 november - 27 december
12-11: Delivery Window: November 2025
12-11: Delivery Window: 23 november - 29 november
12-11: Via API: VIN
19-11: Delivery window: 23 november - 1 december
19-11: ETA to Delivery Center: 25 nov
19-11: Odometer: 0,3218 km
21-11: SMS ontvangen om leveringsafspraak in te plannen; ingepland op maandag 1 dec
24-11: Kenteken in Tesla app: JNN-xx-x
26-11: Odometer: 1,89 km
27-11: ETA to Delivery Center: 27 nov (vandaag!)

• me1299

me1299

$ondertitel

Na het polijsten zag het er een stuk beter uit! Auto geaccepteerd. De hoge zit is even wennen komende uit een model 3.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• rivsoft
me1299 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 15:05:
Na het polijsten zag het er een stuk beter uit! Auto geaccepteerd. De hoge zit is even wennen komende uit een model 3.
Was jouw auto de enige met krassen?

• mainframecn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-12-2025
JvdS19 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 07:43:
[...]

Ik heb ook een M3P in bestelling staan met dezelfde levertijd. Ze staan op dit moment nog op de boot (Hyperion Ray) onderweg naar Zeebrugge, verwachte aankomst is 7 december.
Ik dacht dat de 682 op de morning glory stond. Die is al in zeebrugge geweest. Jouw claim lijkt aannemelijk aangezien er verder geen update meer is geweest. Ik zag dat er best veel mensen al een km-stand zagen. Ik vroeg me af of de tesla al een verbinding maakt als hij op het eu-land komt.

• Maurice-
rivsoft schreef op donderdag 27 november 2025 @ 14:19:
[...]

Dat zijn behoorlijk ernstige krassen. Ik zou mijn auto waarschijnlijk niet in ontvangst nemen als hij in die staat is. Voor het geld dat we betalen, kunnen we het er allemaal over eens zijn dat we een redelijk goede auto moeten hebben. :S
Ja maar het probleem is dat je dit dus niet ziet in Tilburg. Destijds was die binnen 100 km melden een harde eis en anders had je pech. Met rit van Tilburg naar huis en 's ochtends naar werk zit ik al tegen de 200 km dus pech.

• Maurice-
Sypheron schreef op donderdag 27 november 2025 @ 14:21:
Ik ben bijna voornemens om Tilburg te bellen en aan te geven dat ze de auto maar ongewassen afleveren... Dat is echt schandalig als hij op die manier bekrast afgeleverd wordt.
Dat kan maar dan mag je ook geen lakschade naderhand claimen.

• IP_Inspect
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-01 17:00
jcraane schreef op woensdag 26 november 2025 @ 14:52:
[...]

Bij mij was het kenteken de volgende dag zichtbaar in de app.
Bij mij ging het vandaag wel heel snel. Vanochtend kreeg ik in de app de optie om een afspraak te maken, en daarna verscheen meteen het kenteken. Het aftellen is begonnen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B5bondfgzcpbNlNrFjwWwkc18kk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1sFmdbozLGYekldH6sum1ihQ.png?f=fotoalbum_large

• SnoozeOperator
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-01 08:41
mainframecn schreef op donderdag 27 november 2025 @ 15:14:
[...]

Ik dacht dat de 682 op de morning glory stond. Die is al in zeebrugge geweest. Jouw claim lijkt aannemelijk aangezien er verder geen update meer is geweest. Ik zag dat er best veel mensen al een km-stand zagen. Ik vroeg me af of de tesla al een verbinding maakt als hij op het eu-land komt.
Ik heb ook een 682 en geen update ontvangen. Ga er dus vanuit dat deze op de hyperion staat aangezien de aankomst op het servicecenter (utrecht) op 9 december staat en uitlevering tussen 29 nov en 13 dec staat. Wel zuur want onze Duitse buren geven op het forum al 3 schepen aan dat er 682's op staan 🥲

• superwarm
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-01 21:28
rivsoft schreef op donderdag 27 november 2025 @ 14:19:
[...]

Ik was laatst in Utrecht voor een proefrit en de autowassers lijken alleen met hoge druk spuit te werken.

• Novadecasa
Iedereen kan stoppen met stressen, ontspan. Met dit nieuws maakt de deadline van 31 dec. toch niet veel meer uit:

https://www.autoblog.nl/n...-voor-evs-in-2026-7183957

• SquareOne
Er staat een MY LR AWD Stealth Grey op voorraad! Wit interieur en trekhaak:

https://www.tesla.com/nl_...=new&redirect=no#overview
Novadecasa schreef op donderdag 27 november 2025 @ 16:12:
Iedereen kan stoppen met stressen, ontspan. Met dit nieuws maakt de deadline van 31 dec. toch niet veel meer uit:

https://www.autoblog.nl/n...-voor-evs-in-2026-7183957
Hier ook de technische toelichting zoals in de kamerstukken:

Dit amendement regelt dat de in artikel 13bis, tweede lid, van de Wet op de loonbelasting 1964 (Wet LB 1964) opgenomen korting op de bijtelling voor het privégebruik van een auto van de zaak zonder CO2-uitstoot per 1 januari 2026 alsnog twee jaar blijft bestaan, zij het in gewijzigde vorm. Het amendement wijzigt ook de hieraan gerelateerde bepaling in artikel 3.20, tweede lid, van de Wet inkomstenbelasting 2001 (Wet IB 2001). De bijtelling bedraagt 22% van de catalogusprijs. De korting bedraagt op grond van dit amendement 4%-punt in 2026, waardoor de bijtelling per saldo 18% van de catalogusprijs is voor auto’s zonder CO2-uitstoot. De korting bedraagt op grond van dit amendement 2%-punt in 2027 (bijtelling van per saldo 20%) en wordt afgeschaft per 1 januari 2028. De korting op de bijtelling wordt gemaximeerd op € 1.200 in 2026, zodat de maximale korting wordt bereikt bij een autowaarde van € 30.000. In 2027 bedraagt de korting op de bijtelling maximaal € 600, de maximale korting wordt bereikt bij een autowaarde van € 30.000. Als in 2026 of 2027 sprake is van een eerste toelating van een auto zonder CO2-uitstoot en recht ontstaat op de korting op de bijtelling, geldt deze korting voor een periode van 60 maanden te rekenen vanaf de eerste dag van de maand volgend op de datum van eerste toelating.

[ Voor 78% gewijzigd door SquareOne op 27-11-2025 16:55 ]

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:13
mainframecn schreef op donderdag 27 november 2025 @ 15:14:
[...]

Ik had dinsdag Tesla gebeld en volgens hen was die nog onderweg op de boot. Op basis van het VIN (682) had ik ook de hoop dat die op een van de twee boten stond die onlangs in Zeebrugge aankwamen.

• Reloop
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-01 21:02
SquareOne schreef op donderdag 27 november 2025 @ 16:46:
Er staat een MY LR AWD Stealth Grey op voorraad! Wit interieur en trekhaak:

https://www.tesla.com/nl_...=new&redirect=no#overview
Zo jammer!
Een uurtje geleden een proefrit gemaakt en ik ga er eentje bestellen.
De trekhaak had ik voor lief genomen maar wil absoluut geen wit interieur.

• me1299

me1299

$ondertitel

rivsoft schreef op donderdag 27 november 2025 @ 15:11:
[...]

Was jouw auto de enige met krassen?
De auto ernaast had ook krasjes.

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-01 18:56

duderuud

Sliden is koel

n0hh schreef op donderdag 27 november 2025 @ 10:21:
[...]

Daar had ik dus ook al naar geïnformeerd na het lezen van twijfelachtige ervaringen met het poetswerk van Tesla. Zegt ook wel genoeg dat ze een dag na aankomst bij de vestiging aan klanten uitleveren. Die auto's worden over de weg getransporteerd dus komen alles behalve schoon aan. Waarschijnlijk wassen ze alleen.

Heeft een van jullie nog een goed adres in de regio Utrecht? Ik heb één offerte opgevraagd (poetsen gecombineerd met glascoating) en die was 1400 euro incl. btw. Dat klonk als veel geld maar geen idee in hoeverre dat marktconform is.
Een glascoating laten aanbrengen is inderdaad erg duur. De coating zelf valt wel mee maar er zit erg veel voorbereiding in:
- Wassen
- Kleien
- Polijsten
- Ontvetten
- Glascoating aanbrengen

Een klus van meerdere dagen (afhankelijk van de kwaliteit en staat van de lak).

Ik ga het zelf doen als ik mijn auto opgehaald heb (as woensdag).

Motor-Forum.nl

• joeyke87
  • Laatst online: 06:50
duderuud schreef op donderdag 27 november 2025 @ 18:16:
[...]

Een glascoating laten aanbrengen is inderdaad erg duur. De coating zelf valt wel mee maar er zit erg veel voorbereiding in:
- Wassen
- Kleien
- Polijsten
- Ontvetten
- Glascoating aanbrengen

Een klus van meerdere dagen (afhankelijk van de kwaliteit en staat van de lak).

Ik ga het zelf doen als ik mijn auto opgehaald heb (as woensdag).
Ik ben€ 1.650,00 kwijt voor een “Harde 9H basis coating met Top-Coat (Dual-Layer Coating) van Labocosmetica.” Dit bij een bedrijf in Tilburg.

Inderdaad inclusief o.a. bovenstaande werkzaamheden. Als ik de verhalen over krasjes lees misschien geen overbodige luxe. Zonde zeg

[ Voor 20% gewijzigd door joeyke87 op 27-11-2025 20:40 ]

• t840183
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik ben nu wel benieuwd of (veel) meer mensen hun nieuwe tesla met swirls in ontvangst hebben genomen of dat het nu om een paar ongelukkige gevallen gaat?

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:57

martjah

Appel

MY STD - Pearl white - Trekhaak achteraf (Tilburg)

3-11 Besteld (intern)
13-11 Bestelling doorgegeven vanuit Alphabet bij Tesla (Tesla website gaf december 2025 aan)
13-11 Levering van december 2025 - januari 2026
14-11 Levering december 2025
14-11 Bevestigingsmail Tesla met algemene informatie
18-11 Levering 10-31 december
26-11 VIN assigned
27-11 details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks --> false

• Masterchiev
t840183 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 21:09:
Ik ben nu wel benieuwd of (veel) meer mensen hun nieuwe tesla met swirls in ontvangst hebben genomen of dat het nu om een paar ongelukkige gevallen gaat?
Die swirls worden veroorzaakt door de medewerkers op de vestigingen waar wij de tesla halen. Auto’s worden door een krasstraat gehaald ipv wasstraat. Vervolgens gaat een stagiair die dingen polijsten.

[ Voor 5% gewijzigd door Masterchiev op 27-11-2025 21:25 ]

• t840183
Masterchiev schreef op donderdag 27 november 2025 @ 21:24:
[...]

Die swirls worden veroorzaakt door de medewerkers op de vestigingen waar wij de tesla halen. Auto’s worden door een krasstraat gehaald ipv wasstraat. Vervolgens gaat een stagiair die dingen polijsten.
Ernstig hoor, kan het me helemaal voorstellen dat dat zo gebeurt, en tegelijkertijd kun je er als consument niks aan doen. Hopen op het beste bij aflevering lijkt me dan, en inderdaad (wat ik in andere Posts lees) je verlies nemen en bij een professional op een later moment laten polijsten.

Een andere (betere) oplossing lijkt er niet te zijn.

• WhoDoYaThinkIAm
t840183 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 21:39:
[...]

Ernstig hoor, kan het me helemaal voorstellen dat dat zo gebeurt, en tegelijkertijd kun je er als consument niks aan doen. Hopen op het beste bij aflevering lijkt me dan, en inderdaad (wat ik in andere Posts lees) je verlies nemen en bij een professional op een later moment laten polijsten.

Een andere (betere) oplossing lijkt er niet te zijn.
Wacht even: je geeft tienduizenden Euro's uit en dan moet je maar je verlies nemen doordat ze een gloednieuwe auto bekrassen? Echt niet. Ik zou er zo bij weglopen, laat ze het maar oplossen.

[ Voor 12% gewijzigd door WhoDoYaThinkIAm op 27-11-2025 21:47 ]

• Maurice-
WhoDoYaThinkIAm schreef op donderdag 27 november 2025 @ 21:43:
[...]

Wacht even: je geeft tienduizenden Euro's uit en dan moet je maar je verlies nemen doordat ze een gloednieuwe auto bekrassen? Echt niet. Ik zou er zo bij weglopen, laat ze het maar oplossen.
Tesla die iets "oplost"..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZhLWUcyCGTs_jGZr_wGS5cxBuvY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M53H0cocySFIxDdq0vm52Kht.webp?f=fotoalbum_large
(Ook van een Tweaker hier)

Goed polijsten van een nieuwe auto (zonder coating) kan voor een paar honderd euro zonder bonnetje. Het is de frustratie simpelweg niet waard.

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

t840183 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 21:09:
Afgelopen dinsdag ben ik met een vriend zijn Tesla gaan ophalen in Tilburg.
Zeikerig als ik ben zag ik één plekje op de motorkap, dat zat echter onder de blanke lak (de lak was echt spekglad over dat plekje).

Hoe ze het hebben gedaan is me een raadsel maar na een korte poetsbeurt was die plek weg.

Verder zag ik (onder sub optimale lichtomstandigheden) geen swirls. Het viel me echt mee. (En ik ben echt een zeikerd qua autolak, zeker bij een nieuwe auto.)

Motor-Forum.nl

• WhoDoYaThinkIAm
Maurice- schreef op donderdag 27 november 2025 @ 21:56:
[...]

Tesla die iets "oplost"..
[Afbeelding]
(Ook van een Tweaker hier)

Goed polijsten van een nieuwe auto (zonder coating) kan voor een paar honderd euro zonder bonnetje. Het is de frustratie simpelweg niet waard.
Als dat de "oplossing" is laat ik de auto staan.

• Maurice-
WhoDoYaThinkIAm schreef op donderdag 27 november 2025 @ 21:59:
[...]

Als dat de "oplossing" is laat ik de auto staan.
Het probleem is dat het licht in Tilburg waardeloos is en als de zon niet schijnt kom je er pas dagen later achter.

• WhoDoYaThinkIAm
Maurice- schreef op donderdag 27 november 2025 @ 22:00:
[...]

Het probleem is dat het licht in Tilburg waardeloos is en als de zon niet schijnt kom je er pas dagen later achter.
Daarom haal ik hem ook niet in Tilburg op maar in Hengelo.

• Maurice-
WhoDoYaThinkIAm schreef op donderdag 27 november 2025 @ 22:01:
[...]

Daarom haal ik hem ook niet in Tilburg op maar in Hengelo.
Same here. Eerste in Tilburg (nooit meer), tweede en gisteren de derde in Hengelo.

Desalniettemin zelfs daar iets gemist helaas. Benieuwd hoe ze het gaan herstellen. :X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1Sc65zjHmdC4_ODCAb8aEjgQF4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N3UopzMHjBvIEigROVx4etMv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z8UmnruIe8LBiwrgR9D_Z5XE8OY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JCtEWM9lkF2wNpEXfrYBRL8C.jpg?f=fotoalbum_tile

• username_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-01 16:00
Voor ruim een ton in guldens mag er geen swirl of krasje opzitten, dan laat ik 'm staan.

• Maurice-
username_ schreef op donderdag 27 november 2025 @ 22:05:
Voor ruim een ton in guldens mag er geen swirl of krasje opzitten, dan laat ik 'm staan.
Je lijkt m'n moeder wel :+ Honderdduizend gulden in 2000 zou nu €230.000 zijn. Tijden veranderen hè ;)

• WhoDoYaThinkIAm
Maurice- schreef op donderdag 27 november 2025 @ 22:09:
[...]

Je lijkt m'n moeder wel :+ Honderdduizend gulden in 2000 zou nu €230.000 zijn. Tijden veranderen hè ;)
Je rekent verkeerd om: een ton in guldens is ruim 45.000 Euro.

• Maurice-
WhoDoYaThinkIAm schreef op donderdag 27 november 2025 @ 22:11:
[...]

Je rekent verkeerd om: een ton in guldens is ruim 45.000 Euro.
Nee, ik neem inflatie mee. Wat toen fl 100k was, is nu €231k. Modaal was toen €25.000, nu +185%. Je kunt 25 jaar na dato bedragen niet meer vergelijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Maurice- op 27-11-2025 22:15 ]

• Masterchiev
Neem een zaklamp mee. Daar zie de krassen mee als je verticaal over de lak schijnt. Dan maar een zeikerd. Je kan de auto maar 1x halen. Daar kan je er nog wat van vinden, eenmaal thuis wordt het een getouwtrek.

• Maurice-
Masterchiev schreef op donderdag 27 november 2025 @ 22:17:
Neem een zaklamp mee. Daar zie de krassen mee als je verticaal over de lak schijnt. Dan maar een zeikerd. Je kan de auto maar 1x halen. Daar kan je er nog wat van vinden, eenmaal thuis wordt het een getouwtrek.
Ik probeer niet betweterig te doen maar wat win je ermee als ze het daar herstellen? Ze gaan geen externe partij inhuren, ze doen het zelf en dat is het dilemma. Dan zou inderdaad de enige optie zijn laten staan en een nieuwe eisen die ook weer door diezelfde wasstraat gaat.

Maar laten we het ook niet groter maken dan het is (voor de wachtenden hier ook niet leuk), ze leveren er duizenden af die over het algemeen hooguit wat lichte krasjes hebben en die zouden er met de maanden toch wel op komen, hoe goed je de twee-emmertechniek ook toepast.

[ Voor 21% gewijzigd door Maurice- op 27-11-2025 22:28 ]

• t840183
Maurice- schreef op donderdag 27 november 2025 @ 22:20:
[...]

Ik probeer niet betweterig te doen maar wat win je ermee als ze het daar herstellen? Ze gaan geen externe partij inhuren, ze doen het zelf en dat is het dilemma. Dan zou inderdaad de enige optie zijn laten staan en een nieuwe eisen die ook weer door diezelfde wasstraat gaat.
Dit zou ook mijn tactiek zijn. Als het niet té erg is en het lichte swirlmarks zijn van eenmalig een slechte wasstraat, dan ben ik bereid te accepteren en later in mijn eigen omgeving een professional ernaar te laten kijken. Beter dan een monteur die ook wel eens een polijstmachine vasthoudt.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:52
Er is geen inflatie op munten, dit is een vast conversie. De dollar is toch ook niet opeens een andere waarde. De inflatie gaat over producten en diensten. Een auto van nu 45000 euro is omgerekend nog steeds 100.000gulden. En een auto van destijds 10.000 gulden is omgerekend nog steeds 4.5000euro.

Dan zou je volgens jouw beredenering als je nu naar de Nederlandse Bank gaat om oude guldens in te leveren er meer voor krijgen?

[ Voor 19% gewijzigd door jongetje op 28-11-2025 07:34 ]

• Blorod
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-01 14:46
Hier een positieve(re) ervaring met het ophalen van mijn MY gisteren in Utrecht.

Werd vriendelijk ontvangen en het hele proces verliep erg soepel. Auto stond er top bij, geen krasje te bekennen en na een soepele onboarding en een minuut of 40 reed ik met een grote glimlach weg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rG_waFnH3zxAKfi32kzzNCSPMSQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ta8DjFjYMnwm7UBUZ5QHCh9V.jpg?f=fotoalbum_large

• superwarm
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-01 21:28
Blorod schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 08:52:
Hier een positieve(re) ervaring met het ophalen van mijn MY gisteren in Utrecht.

Werd vriendelijk ontvangen en het hele proces verliep erg soepel. Auto stond er top bij, geen krasje te bekennen en na een soepele onboarding en een minuut of 40 reed ik met een grote glimlach weg.

[Afbeelding]
:) veel rijplezier.

• gdv75
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-01 20:08
Reloop schreef op donderdag 27 november 2025 @ 17:30:
[...]

Zo jammer!
Een uurtje geleden een proefrit gemaakt en ik ga er eentje bestellen.
De trekhaak had ik voor lief genomen maar wil absoluut geen wit interieur.
Ach gelukkig wacht ik maar vanaf 6 augustus, na proefrit eind juli, op levering

Besteld 6 augustus, Model Y, RWD LR, stealthegrey, white interior, 19”, trekhaak achteraf, leverdatum 2-8 december, factory gate -> false. VIN in api en app.

• Passievrucht26
  • Laatst online: 08-12-2025
sanzut schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:25:
[...]

Vorige week versprongen naar 4-20 december, daarna radiostilte. Geen VIN, geen exacte datum.

Vroegste VIN die ik hier gevonden heb was van een bestelling rond de 20e, dat doet me hopen dat ik elk moment een vin toegewezen kan krijgen.
Oef als het eerste deel van dat tijdvak is dan red ik het nog… ik nog niets

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:53
Ik denk dat Tesla al weekend aan het houden is, bijzonder weinig updates hier vandaag.

• mathmos
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 20-01 14:50
Mijn AWD QuickSilver is sinds gisteren gebouwd. Vandaag de registratieformulieren voor België. Nog geen sms’je voor afspraak. (Levering 10-16 december)

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Passievrucht26 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 14:05:
[...]

Oef als het eerste deel van dat tijdvak is dan red ik het nog… ik nog niets
Hier besteld 24 oktober, VIN sinds 1.5 week. Zou levering 29 Nov - 5 Dec krijgen, maar is nog niet in transit of geproduceerd, dus dat zal later worden.

• Reloop
gdv75 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 12:34:
[...]

Ach gelukkig wacht ik maar vanaf 6 augustus, na proefrit eind juli, op levering
Ai... Ik heb gisteren besteld maar nog geen telefoontje gehad van Tesla.
Hopelijk gaat 't niet dezelfde kant op als bij jou.

Lease of privé?

• gdv75
Reloop schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 16:07:
[...]

Ai... Ik heb gisteren besteld maar nog geen telefoontje gehad van Tesla.
Hopelijk gaat 't niet dezelfde kant op als bij jou.

Lease of privé?
Ik heb inmiddels in de api wel een vin. Ook heb ik een schedule time van 2-8 december. Maar verder nog niks. Dus ben benieuwd wat er volgende week gaat gebeuren. Maar ervaring leert dat er zomaar (ook in de avonduren) iets kan veranderen

Besteld 6 augustus, Model Y, RWD LR, stealthegrey, white interior, 19”, trekhaak achteraf, leverdatum 2-8 december, factory gate -> false. VIN in api en app.

• jcraane
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:23
Vanmiddag de auto opgehaald, AWD LR Marine blue! Wat een gave kleur zeg!

In reallife nog veel mooier dan op de foto ondanks dat het nu redelijk donker is buiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tnxyj-c-iW4EcBxrsrrHvpYBF5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KmySZlcqRnyN5n4h4A4BE1kq.jpg?f=fotoalbum_large

• Tinus1984
  • Laatst online: 02-01 16:14
jcraane schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 16:48:

In reallife nog veel mooier dan op de foto ondanks dat het nu redelijk donker is buiten.

[Afbeelding]
Eindelijk een echte foto!
Kan je er ook een van de voorkant maken? 😂.

Heel mooi, veel plezier ermee!

• gdv75

[Afbeelding]
Doet me denken aan de midnight blue kleur van VW in 2000. Hele mooie kleur. Mooier dan de vorige blauwe

• jcraane
Tinus1984 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 16:50:
[...]

Eindelijk een echte foto!
Kan je er ook een van de voorkant maken? 😂.

Heel mooi, veel plezier ermee!
Ik zal morgen overdag even een paar meer foto's maken en delen hier!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 10:21
Maurice- schreef op donderdag 27 november 2025 @ 13:37:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Je zou zeggen als het zoveel gezeur oplevert hoe moeilijk is het om een goede moderne "krasvrije" wasstraat te laten installeren en minder of geen rework te hebben en goede voor en nabehandeling.

• n0hh

[Afbeelding]
Oeh, heel nice! Veel plezier ermee!
Lijkt wel Carbonschwarz. In matig licht zit het tegen zwart aan maar in de zon popt die blauwe kleur.

• Reloop
Reloop schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 16:07:
[...]

Ik heb gisteren besteld maar nog geen telefoontje gehad van Tesla.
Telefoontje net gehad en volgens Tesla gaat 't dit jaar nog lukken. Laatste twee weken van december.
Benieuwd!

MY LR AWD, Stealth Grey, 19", zwart interieur, geen trekhaak, cash

27-11 Besteld
28-11 Bevestiging van tesla, verwachte leverdatum: laatste twee weken van december.

[ Voor 8% gewijzigd door Reloop op 28-11-2025 17:55 ]

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:53
Reloop schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:37:
[...]

Telefoontje net gehad en volgens Tesla gaat 't dit jaar nog lukken. Laatste twee weken van december.
Benieuwd!

27-11 Besteld
28-11 Bevestiging van tesla, verwachte leverdatum: laatste twee weken van december.
Welke uitvoering heb je besteld ?

• SquareOne

[Afbeelding]
Whajoo, epic. Gefeliciteerd man! Een van de eerste wereldwijd denk ik.

• Reloop
bd-casemod schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:51:
[...]

Welke uitvoering heb je besteld ?
Ik wist dat ik wat was vergeten, vorige post ge-update.

• rivsoft

[Afbeelding]
Mooi!!! Geweldige kleur!! :D

Krassen in de lak gevonden?

Veel plezier met de nieuwe auto!!! :D

• jcraane
rivsoft schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 18:08:
[...]

Mooi!!! Geweldige kleur!! :D

Krassen in de lak gevonden?

Veel plezier met de nieuwe auto!!! :D
Op het eerste gezicht niet echt. Misschien zitten ze er wel wat maar is me nog niet opgevallen. Zit er wel aan te denken om een ceramic coating te laten plaatsen aangezien ik deze auto voor langere tijd wil rijden en als het goed is de lak ook langer mooi bijft (aangezien vuil minder snel hecht).,

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:40
MY LR AWD Pearl White, zwart interieur, geen trekhaak - Nederland
5-11: Besteld, December 2025 in App
7-11: Contact vanuit Tesla, geen wijzigingen
10-11 ochtend: Inruilaanbod ontvangen, maar tenaamstellingscode kwijt, dus moet ik later op de dag eerst opnieuw bestellen bij RDW
10-11 18:15 uur: Nieuw geüpdatet inruilaanbod ontvangen tov ochtend, +500 euro. Nieuwe tenaamstellingcode besteld bij RDW, direct binnen en informatie verstrekt via Tesla app. Alles nu compleet. Datum staat nog steeds op December 2025.
10-11 20:56 uur: Delivery window aangepast naar January 8 - March 4
12-11: Delivery window aangepast naar December 2025
18-11: Delivery window aangepast van Dec 2025 naar N/A.
26-11: VIN in API, delivery window naar 6 december - 12 december
27-11: details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks -> False

• rivsoft
jcraane schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 18:28:
[...]

Op het eerste gezicht niet echt. Misschien zitten ze er wel wat maar is me nog niet opgevallen. Zit er wel aan te denken om een ceramic coating te laten plaatsen aangezien ik deze auto voor langere tijd wil rijden en als het goed is de lak ook langer mooi bijft (aangezien vuil minder snel hecht).,
Ja, ik heb zojuist een afspraak gemaakt voor een onderhoudsbeurt om de mijne keramisch te laten coaten zodra ik hem heb.

• rivsoft
Update:

Model Y Premium AWD, marineblauw, 19-inch velgen, zwart interieur, geen trekhaak. Besteld in Nederland.

14 oktober: Bestelling geplaatst.
22 oktober: Financiering geregeld.
22 oktober: Leverdatum: 12 november tot 27 december.
2 november: Leverdatum: 13 november tot 20 december.
11 november: Leverdatum: november 2025
13 november: Leverdatum: 22 november - 8 december
14 november: Vertalingen bijgewerkt
19 november: Leverdatum: 30 november - 6 december. VIN toegewezen in API.
22 november: details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks: "true" → "false"
26 november: Verwachte levering aan aflevercentrum: 2 december. VIN toegewezen in app.
27 november:
- details.tasks.deliveryAcceptance.gates.FACTORY_GATE.isBlocker: "true" → "false"
- details.tasks.registration.orderDetails.vehicleOdometer: "30" → "0,32186880000000007"
- Laatste betaling beschikbaar in de app
- Verwachte levering bij het aflevercentrum: 3 december
28 november:
- details.tasks.registration.orderDetails.vehicleOdometer: "0,32186880000000007" → "1,14263424"
- Verwachte levering bij het aflevercentrum: 4 december :-(

[ Voor 3% gewijzigd door rivsoft op 28-11-2025 21:18 ]

• gdv75
rivsoft schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 19:29:
Update:

Model Y Premium AWD, marineblauw, 19-inch velgen, zwart interieur, geen trekhaak. Besteld in Nederland.

14 oktober: Bestelling geplaatst.
22 oktober: Financiering geregeld.
22 oktober: Leverdatum: 12 november tot 27 december.
2 november: Leverdatum: 13 november tot 20 december.
11 november: Leverdatum: november 2025
13 november: Leverdatum: 22 november - 8 december
14 november: Vertalingen bijgewerkt
19 november: Leverdatum: 30 november - 6 december. VIN toegewezen in API.
22 november: details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks: "true" → "false"
26 november: Verwachte levering aan aflevercentrum: 2 december. VIN toegewezen in app.
27 november:
- details.tasks.deliveryAcceptance.gates.FACTORY_GATE.isBlocker: "true" → "false"
- details.tasks.registration.orderDetails.vehicleOdometer: "30" → "0,32186880000000007"
- Laatste betaling beschikbaar in de app
- Verwachte levering bij het aflevercentrum: 3 december
28 november:
- details.tasks.registration.orderDetails.vehicleOdometer: "0,32186880000000007" → "1,14263424"
- Verwachte levering bij het aflevercentrum: 4 december :-(
Die van jou is tenminste gemaakt en onderweg. Dat is minder stress dan alleen een vin in de api hebben en de rest nog onbekend met verwachte levering tussen 2-8 december

• BlueSpore
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-01 22:28
Vraag aan degene die hun Tesla hebben ingeruild: hebben jullie de laadkabel ingeleverd of gehouden?
In de app (bij de leverafspraak) en algemene voorwaarden voor trade-in staan verschillende dingen.

In de app: kentekenbewijs, alle sleutels, de gebruikershandleiding en de tweede bandenset (indien van toepassing).

In de algemene voorwaarden: vloermatten, laadstekkers en adapters, hoedenplanken, bagagenetten, twee sleutels, originele wielen op zomerbanden, originele wielen op winterbanden (alleen van toepassing op Noorwegen, Finland en Zweden).

• gdv75
BlueSpore schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 22:07:
Vraag aan degene die hun Tesla hebben ingeruild: hebben jullie de laadkabel ingeleverd of gehouden?
In de app (bij de leverafspraak) en algemene voorwaarden voor trade-in staan verschillende dingen.

In de app: kentekenbewijs, alle sleutels, de gebruikershandleiding en de tweede bandenset (indien van toepassing).

In de algemene voorwaarden: vloermatten, laadstekkers en adapters, hoedenplanken, bagagenetten, twee sleutels, originele wielen op zomerbanden, originele wielen op winterbanden (alleen van toepassing op Noorwegen, Finland en Zweden).
Snap de vraag eigenlijk niet. Zou jij het prettig vinden als jij bij je nieuwe auto geen laadkabel krijgt. Sorry meneer, de vorige eigenaar heeft deze niet ingeleverd. U moet nog even een kabel er bij kopen.
De kabel hoort bij de functionaliteit van de auto. Dus wordt gewoon met de auto mee ingeleverd

• Ecke82
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 05-01 14:46

Gewoon inleveren, hoort bij je auto.

• Masterchiev
Zit er een nieuwe laadkabel bij? Bij een nieuwe auto?

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:39

BasilFX

BasilFX

Een van de vragen bij het inruilproces was welke accessoires er bij zaten. Ik heb de kabel wel aangegeven, maar de granny charger niet.

Ik overweeg wel de kabel te wisselen bij ophalen/inruilen. Ergens gelezen dat ze nieuwe kabel zes meter is, ik heb nu meer dan dat.

http://www.basilfx.net

• rivsoft
gdv75 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 22:02:
[...]

Die van jou is tenminste gemaakt en onderweg. Dat is minder stress dan alleen een vin in de api hebben en de rest nog onbekend met verwachte levering tussen 2-8 december
Het komt eraan, maak je geen zorgen!! :D

• rivsoft
Update:

- Verwachte levering bij het aflevercentrum: Terug naar 3 december!! :D 🤷

• dareal
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17-01 10:50

[Afbeelding]
mooi. ik kan niet wachten totdat ik het ook hebt!

Besteld 23 okt, Model Y, AWD, Marine blue, 19”, leverdatum 8-14 december

• ZegHetMaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20-01 14:35
Vandaag bij onze wagenparkbeheerder een bestelling doorgegeven van een MY LR RWD Diamond Black!

Ik denk dat de bestelling maandag of dinsdag pas bij Tesla geplaatst wordt maar ben benieuwd of Tesla het leveren in december gaat waarmaken. :)

Ik heb er zin in! Eerste keer EV en eerste keer Tesla 😁

• BlueSpore
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-01 22:28
BasilFX schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 23:44:
[...]

Een van de vragen bij het inruilproces was welke accessoires er bij zaten. Ik heb de kabel wel aangegeven, maar de granny charger niet.

Ik overweeg wel de kabel te wisselen bij ophalen/inruilen. Ergens gelezen dat ze nieuwe kabel zes meter is, ik heb nu meer dan dat.
Kan iemand bevestigen wat de lengte is van de laadkabel die meegeleverd wordt?

• Evil
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11-01 07:49
Model Y Premium LR RWD, Diamond Black, 19-inch velgen, zwart interieur, geen trekhaak. Besteld via LM in Nederland.
6-11 Bestelling geplaatst door LM
6-11 bevestigingsmail & levering december
13-11 levering 11 december - 31 december
18-11 sms Tesla koppeling order

Geen VIN in de api of app... Wel zie ik Ready To Accept = Yes is er dan nog een actie door mij te doen?
Zie veel rond deze bestel datum nu al VIN`s in de api of app moet ik me zorgen maken?

• gdv75
Evil schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 01:00:
Model Y Premium LR RWD, Diamond Black, 19-inch velgen, zwart interieur, geen trekhaak. Besteld via LM in Nederland.
6-11 Bestelling geplaatst door LM
6-11 bevestigingsmail & levering december
13-11 levering 11 december - 31 december
18-11 sms Tesla koppeling order

Geen VIN in de api of app... Wel zie ik Ready To Accept = Yes is er dan nog een actie door mij te doen?
Zie veel rond deze bestel datum nu al VIN`s in de api of app moet ik me zorgen maken?
Geduld hebben is key. Heb ik ook vanaf 6 augustus.(wordt steeds minder bij mij dat geduld 😉)

Wacht gewoon het berichtje af dat je een afspraak voor het afhalen kan maken. En dat komt echt wel goed volgende maand. Dus no stress.
Bij mij vannacht de vin toegewezen in de app en delivery window is 2-8 dec, maar nog geen bericht om afspraak te maken. Zou wel ergens rond 8 dec worden voor mij. We wachten GEDULDIG af 😎

• mainframecn
  • Laatst online: 11-12-2025
HYPERION RAY heeft een dagje vertraging opgelopen zo te zien, staat nu op 8 dec aan te komen in ZB.

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Vriend van me heeft vorige week zijn Tesla opgehaald en daar zat alleen een laadkabel bij, geen granny charger.
Krijg je die er tegenwoordig niet meer bij of moet hij daar achter aan?

Motor-Forum.nl

• SquareOne
duderuud schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 09:40:
Vriend van me heeft vorige week zijn Tesla opgehaald en daar zat alleen een laadkabel bij, geen granny charger.
Zit er niet meer bij.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:52
duderuud schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 09:40:
Die zit er al iig een jaar niet bij, die is toen ik vorig jaar bestelde en nu nog steeds, een accessoire van 200euro. Dan had hij die mee moeten bestellen, via de app kan hij hem ook bestellen.

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:39

BasilFX

BasilFX

Net in Duiven een foto gezien van een Marine Blue die desbetreffende medewerker gisteren (zelf) heeft afgeleverd, in Tilburg. Eerste wat mijn partner zei: da’s toch dezelfde kleur als de Model 3 die we nu hebben? Terwijl ze van deze foto zei: dat is gewoon zwart.

Eén kleur met vele gezichten! Kan niet wachten ‘m in het echt te zien, maar wel spannend.

http://www.basilfx.net

• Tinus1984
  • Laatst online: 02-01 16:14
jcraane schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 16:54:
[...]

Ik zal morgen overdag even een paar meer foto's maken en delen hier!
Wacht in spanning af….

• boudwerter
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-01 20:36
Ik ook!!
Pagina: 1 ... 95 ... 105 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.