Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayJavier
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07:04
Tweakx schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 14:36:
Model Y Pearl White, 3 september besteld. Mocht helaas pas geleverd worden sinds deze week waardoor ik een batch gemist heb. Nu staat de ETA op oktober maar nog geen VIN. Duimen dan maar. Nu een huurauto eerst.. balen.

Medewerker gaf aan dat er wellicht in de tussentijd nog wat extra Y's hierheen komen uit andere landen. Hoop dat dat wat brengt O-)
Ik heb ook een Pearl White (RWD) besteld. Ook op 3 september zonder leveringsrestrictie (privé) en ook oktober als levering. Dus denk niet dat je een batch gemist hebt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:33
JayJavier schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 14:40:
[...]

Ik heb ook een Pearl White (RWD) besteld. Ook op 3 september zonder leveringsrestrictie (privé) en ook oktober als levering. Dus denk niet dat je een batch gemist hebt ;)
Oh good to know! De medewerker gaf aan dat hij al bestellingen na mijn besteldatum had afgeleverd maar die van mij niet omdat ze hem niet mochten uitleveren. Hopelijk hebben we hem beide snel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayJavier
Tweakx schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 14:43:
[...]

Oh good to know! De medewerker gaf aan dat hij al bestellingen na mijn besteldatum had afgeleverd maar die van mij niet omdat ze hem niet mochten uitleveren. Hopelijk hebben we hem beide snel :)
Zojuist aangepast van oktober naar oktober - november. Niet positief dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeneerK
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 15:46
JayJavier schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:08:
[...]

Yup, hier ook. Oct-Nov terwijl ik gisteren gebeld ben om hem dinsdag op te halen, maar helaas niet kon op dat moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakx
[...]

Hier ook inderdaad. Paar dagen terug stond die daar ook op en ging die weer naar oktober. Zou er niet teveel waarde aan hechten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:36
Na 4 dagen nog geen status wijziging in de Tesla app. Dat terwijl de levertijd indicatie nog steeds op september staat. Misschien maandag maar even bellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakx
Newjersey schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:11:
Na 4 dagen nog geen status wijziging in de Tesla app. Dat terwijl de levertijd indicatie nog steeds op september staat. Misschien maandag maar even bellen
En via die web app? https://tesla-status.mrproper.dev/ Als je geen VIN hebt lijkt september mij moeilijk?

[ Voor 7% gewijzigd door Tweakx op 26-09-2025 15:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Newjersey
Tweakx schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:13:
[...]

En via die web app? https://tesla-status.mrproper.dev/ Als je geen VIN hebt lijkt september mij moeilijk?
Daar staat de status sinds maandag onveranderd op "booked". Volgens de meneer van Tesla zou de auto binnen twee weken geleverd worden. Misschien maar gewoon afwachten. Ik ben erg ongeduldig... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayJavier
Newjersey schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:15:
[...]

Daar staat de status sinds maandag onveranderd op "booked". Volgens de meneer van Tesla zou de auto binnen twee weken geleverd worden. Misschien maar gewoon afwachten. Ik ben erg ongeduldig... ;)
Dat zijn we hier helaas (bijna) allemaal ;) Welke uitvoering heb je besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:44
Model Y RWD Deep Blue

8-9 Besteld bij Ayvens
15-9 Toegang tot app en reserveringsnummer, verwachte levering Oktober 2025
17-9 Levering bijgesteld naar 26-30 September
19-9 Levering bijgesteld naar Oktober 2025
26-9 Zojuist levering aangepast naar : Oct - Nov 2025

Gaat de verkeerde kant. Kennelijk nog steeds geen blauw gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Newjersey
JayJavier schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:18:
[...]

Dat zijn we hier helaas (bijna) allemaal ;) Welke uitvoering heb je besteld?
Model 3 RWD Stealth Gray. Ik gok maar zo dat dit nog even kan duren, als ik het bericht van eerder in dit topic lees.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:52
Verwachte levering is hier ook aangepast naar Nov 2025.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leor79
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 11:07
Mar.tin schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:57:
[...]

Wel curieus dat AutoPilot nog lijkt te moeten calibreren, waarom zou dat moeten als hij al wel FSD uit de fabriek gereden is...
Of hij FSD de fabriek verlaten heeft, weet ik niet. Na een kwartiertje rijden werkte alles naar behoren in ieder geval.🤗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:11
Weer een wijziging:

Model Y SR, Pearl White, Black Interior & trekhaak

27 juni: besteld door LM (leverrestrictie tot 6 oktober ivm aflopen leasecontract)
30 juni: RN in app. Levertermijn 6 oktober - 6 december
23 augustus: Levertermijn 6 oktober - 26 november
29 augustus: Levertermijn volledig verdwenen
30 augustus: Levertermijn 6 oktober - 26 november
8 september: Levertermijn 6 oktober - 5 november
19 september: Levertermijn aangepast naar oktober 2025
26 september: Levertermijn aangepast naar oktober/november 2025

De verkeerde kant op dus...

[ Voor 4% gewijzigd door Sand0rf op 26-09-2025 15:28 ]

/post

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakx
xares schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:20:
Verwachte levering is hier ook aangepast naar Nov 2025.
Okt - nov 2025 of alleen nov?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris2024
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 15:41
[...]

Hier ook de levering aangepast naar okt- nov.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xares
Tweakx schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:37:
[...]

Okt - nov 2025 of alleen nov?
Alleen Nov 25.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakx
Interesting.. wel verschillen dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathmos
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 11:01
Hier schommelt het ook zeer sterk, jammer genoeg. Bestelling voor levering in België
26-08Besteld: Model Y - AWD - Quicksilver
01-09Verwachte levering: september
07-09Verwachte levering: 18-30 september
11-09Verwachte levering: 24-30 september
15-09Verwachte levering: 3 oktober - 9 november
19-09Verwachte levering: september
26-09Verwachte levering: november

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayJavier
Stond op het punt om mijn bestelling dan maar te wijzigen van SR RWD naar LR RWD (staan op voorraad nu) alleen diegene die beschikbaar is heeft een trekhaak (niet nodig) én aan de WLTP te zien is het de 5L batterij en niet de 5M die in de AWD en Performance zit. Toch even wachten dus.
03-09Besteld: Model Y - RWD - White Pearl
03-09Verwachte levering: 2 oktober - 26 november
12-09Verwachte levering: 27 - 30 september
15-09Verwachte levering: 5 oktober - 11 november
19-09Verwachte levering: oktober
26-09Verwachte levering: oktober - november
Overigens heb ik met inruilpremie van € 3.000 en dit loopt tot 5 oktober. Wel via mail bevestiginge al gehad dat als het later wordt dat ik de € 3.000 premie gewoon blijf behouden.

[ Voor 9% gewijzigd door JayJavier op 26-09-2025 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:07
LastSamurai schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:19:
Model Y RWD Deep Blue

8-9 Besteld bij Ayvens
15-9 Toegang tot app en reserveringsnummer, verwachte levering Oktober 2025
17-9 Levering bijgesteld naar 26-30 September
19-9 Levering bijgesteld naar Oktober 2025
26-9 Zojuist levering aangepast naar : Oct - Nov 2025

Gaat de verkeerde kant. Kennelijk nog steeds geen blauw gevonden.
Aangezien mijn 13-08 bestelde blauwe RWD morgen geleverd wordt, is mijn nieuwste theorie dat elfjes bij volle maan een blauwe metalliclak in een klein emmertje piesen en ze dus elke volle maan maar een handjevol blauwen kunnen produceren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayJavier
Op de reguliere website zijn de levertijden ook aangepast.

Achterwielaandrijving: okt - nov 2025
Long Range achterwielaandrijving: nov - dec 2025
Long Range All-Wheel Drive: nov 2025
Performance All-Wheel Drive: nov 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
JayJavier schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 17:07:
Op de reguliere website zijn de levertijden ook aangepast.

Achterwielaandrijving: okt - nov 2025
Long Range achterwielaandrijving: nov - dec 2025
Long Range All-Wheel Drive: nov 2025
Performance All-Wheel Drive: nov 2025
Dat was eergister nog oktober voor allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakx
Toen ik er een paar dagen geleden was gaf een medewerker aan dat ze volledig zijn uitverkocht en het ongeveer 3 a 4 weken zal duren voordat er nieuwe orders binnenkomen uit de fabriek. Dan nog inplannen van leveren etc en dan zit je denk ik met eind okt - nov best wel in de buurt. Maargoed, wellicht komen er nog wat Tesla's uit andere landen. Laten we het hopen. En anders: meer voorpret!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Molukker
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:51
Van december naar december - januari.. leasemaatschappij had me verzekerd van een december levering ivm bijtelling.. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mPH5XaWc6XcasVJZ-8GLab1pF3M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7HXJii7AQqvXu6zEnTFqEhtw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:32
Molukker schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 17:56:
Van december naar december - januari.. leasemaatschappij had me verzekerd van een december levering ivm bijtelling.. [Afbeelding]
Dan moet je de restrictie halverwege november zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:51
Tweakx schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 17:29:
Toen ik er een paar dagen geleden was gaf een medewerker aan dat ze volledig zijn uitverkocht en het ongeveer 3 a 4 weken zal duren voordat er nieuwe orders binnenkomen uit de fabriek. Dan nog inplannen van leveren etc en dan zit je denk ik met eind okt - nov best wel in de buurt. Maargoed, wellicht komen er nog wat Tesla's uit andere landen. Laten we het hopen. En anders: meer voorpret!
Hier inmiddels ook okt - nov...Begin augustus besteld.

Ik ben sowieso benieuwd: wat kun je doen als Tesla eind oktober met een aanbieding komt die beter is dan de huidige?
Puur hypothetisch: stel dat Tesla de Model Y RWD eind oktober aanbiedt met €3.000 korting, maar zonder verplichte inruilauto. Kun je dan je eerdere aanbod eenvoudig laten aanpassen, zodat je geen inruilauto meer hoeft in te leveren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xares
goldmemberf1 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 20:48:
[...]

Hier inmiddels ook okt - nov...Begin augustus besteld.

Ik ben sowieso benieuwd: wat kun je doen als Tesla eind oktober met een aanbieding komt die beter is dan de huidige?
Puur hypothetisch: stel dat Tesla de Model Y RWD eind oktober aanbiedt met €3.000 korting, maar zonder verplichte inruilauto. Kun je dan je eerdere aanbod eenvoudig laten aanpassen, zodat je geen inruilauto meer hoeft in te leveren?
Bij mij staat het als referal bonus (3k) op de voorlopige factuur. Ben wel benieuwd als ik de inruil weg haal of de bonus dan ook weg is >:) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarageGoblin
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13:23
xares schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 21:08:
[...]

Bij mij staat het als referal bonus (3k) op de voorlopige factuur. Ben wel benieuwd als ik de inruil weg haal of de bonus dan ook weg is >:) .
Ja, dan is de referral bonus ook weg. Bij mij was de inruildatum al verlopen. Dan verdwijnen beide kortingen. Na het verlengen kwam het weer terug.

Ik wacht sinds 10 augustus, zou in augustus geleverd worden. Nu heb ik ook "okt - nov" levering. Wordt er toch wel steeds meer door geïrriteerd. Vanmiddag voor deze wijziging tesla gebeld, maar die weten ook niets. Nog geen vin in API.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakx
GarageGoblin schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 21:29:
[...]

Ja, dan is de referral bonus ook weg. Bij mij was de inruildatum al verlopen. Dan verdwijnen beide kortingen. Na het verlengen kwam het weer terug.

Ik wacht sinds 10 augustus, zou in augustus geleverd worden. Nu heb ik ook "okt - nov" levering. Wordt er toch wel steeds meer door geïrriteerd. Vanmiddag voor deze wijziging tesla gebeld, maar die weten ook niets. Nog geen vin in API.
Dat is erg lang inderdaad, welk model wacht je op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:22
Iemand die de afgelopen weken een MY RWD heeft opgehaald? Wat voor hoedenplank zat hier bij?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/amytqIn.jpeg

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarageGoblin
Tweakx schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 21:32:
[...]

Dat is erg lang inderdaad, welk model wacht je op?
Model Y, RWD, SR, Stealth Grey, Wit interieur, trekhaak. Prive contant + inruil niet-tesla auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakx
GarageGoblin schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 21:36:
[...]

Model Y, RWD, SR, Stealth Grey, Wit interieur, trekhaak. Prive contant + inruil niet-tesla auto.
Vervelend zeg, hopelijk heb je hem snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xares
Zou Tesla ook niet eerst voorrang geven aan mensen die gewoon het volledige bedrag in 1x betalen (geen inruil of financiel/operational lease)? Dat is over het algemeen natuurlijk sneller. Zeker eind kwartaal, grotere kans dat de auto dan daadwerkelijk de deur uit gaat bij Tesla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayJavier
xares schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 21:47:
Zou Tesla ook niet eerst voorrang geven aan mensen die gewoon het volledige bedrag in 1x betalen (geen inruil of financiel/operational lease)? Dat is over het algemeen natuurlijk sneller. Zeker eind kwartaal, grotere kans dat de auto dan daadwerkelijk de deur uit gaat bij Tesla.
Ik heb wel een inruil (niet-Tesla) maar privé contant en op 3 september besteld. Ze kunnen de vraag gewoon niet aan heb het ook opgegeven om contact te zoeken hierover. Het is toch pappen en nathouden.

Ik heb op 3 september besteld met daarin september als levering (volgens de website) en dat zou nu oktober - november worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarageGoblin
xares schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 21:47:
Ik vroeg mij ook al af of ze mij verder naar achteren geduwd hebben. Q4, omdat mijn bestelling in augustus zit, waarbij mijn korting (4.000) hoger is dan de korting van bestellingen in september (3.000). En de winstmarge daarop dus hoger is voor hun heilige kwartaalcijfers. Maar tegelijkertijd denk ik ook dat ik er dan te veel over nadenk en ze niet zoveel moeite daarvoor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
GarageGoblin schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 21:51:
[...]

Ik vroeg mij ook al af of ze mij verder naar achteren geduwd hebben. Q4, omdat mijn bestelling in augustus zit, waarbij mijn korting (4.000) hoger is dan de korting van bestellingen in september (3.000). En de winstmarge daarop dus hoger is voor hun heilige kwartaalcijfers. Maar tegelijkertijd denk ik ook dat ik er dan te veel over nadenk en ze niet zoveel moeite daarvoor doen.
Zelfde situatie hier, RWD standard range met 4.000 inruil en niet-tesla auto in augustus besteld. Maar of ze de latere RWD bestellingen voorrang geven, weten we pas als iemand dit kan bevestigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJavier
goldmemberf1 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 22:19:
[...]

Zelfde situatie hier, RWD standard range met 4.000 inruil en niet-tesla auto in augustus besteld. Maar of ze de latere RWD bestellingen voorrang geven, weten we pas als iemand dit kan bevestigen
Vooralsnog lijkt dat van niet omdat mijn order van september is met € 3.000 inruilkorting en ik op dezelfde leverindicatie sta.

Ik vermoed ook dat er van de RWD dusdanig veel aankopen zijn gedaan dat ze die gewoon niet zo geproduceerd hebben. Heb het idee dat steeds meer mensen kiezen voor de SR RWD i.p.v. LR modellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kingsolo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07:48
Hierbij ook mijn laatste bericht. Einde ochtend mijn blauwe Y in Tilburg in ontvangst mogen nemen. Afhandeling ging vlotjes. Jammer van de mindere belichting in de hal maar dat mocht de pret niet drukken. Accu was 100% geladen. Er stonden er weer genoeg, maar slechts enkele blauwe. :) Komend weekend lekker wat rijden en settings uitproberen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k56Kk6cwNRf6MFCsDwSuyeECFmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2i3NnL2iOal96iaNlUztHVW2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Kingsolo op 26-09-2025 22:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTC
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 27-09 23:14

JTC

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C70l7082W2-eVp5IrxYdsuuK4-0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cXWOSQ7cs3dwonUJuma1RRVZ.jpg?f=fotoalbum_large

22-08 besteld en vandaag afgehaald.
Long range via LM

Mijn laatste bericht hier!

• mathmos
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 11:01
Weer een nieuwe aanpassing. We blijven bezig.

26-08 Besteld: Model Y - AWD - Quicksilver
01-09 Verwachte levering: september
07-09 Verwachte levering: 18-30 september
11-09 Verwachte levering: 24-30 september
15-09 Verwachte levering: 3 oktober - 9 november
19-09 Verwachte levering: september
26-09 Verwachte levering: november
27-09 Verwachte levering: 7-23 oktober

• Bas_db
  • Laatst online: 15:16
Bas_db schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:50:
Update:

M’n witte M3 is van 11 november - 11 december naar september aangepast. Lijkt dan toch ineens te gaan gebeuren..
Helaas weer verplaatst naar 9 november - 29 november.. wat een zooitje.

• Newjersey
Hier is de levertijd ook aangepast. October 27 - November 16. Nu heb ik in ieder geval tijd zat om de laadpaal aan te vragen en de meterkast te laten aanpassen :Y)

• Tweakx
Hier aangepast naar 10 - 26 oktober.

• xares
Weer een wijziging 8)7

Model Y - All wheel Drive- Grey, standaard velgen:

26-09 Besteld
26-09 Verwachte levering: September
26-09 Verwachte levering: November 2025
27-09 Verwachte levering: 28 October - 12 December

[ Voor 41% gewijzigd door xares op 27-09-2025 08:21 ]

• JayJavier
Ook hier een aanpassing naar 10 - 26 oktober. MY RWD Pearl White

• goldmemberf1
JayJavier schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 08:24:
Ook hier een aanpassing naar 10 - 26 oktober. MY RWD Pearl White
Yep same here. Hopelijk klopt het nu wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:11
En ook hier weer een update:

Model Y SR, Pearl White, Black Interior & trekhaak

27 juni: besteld door LM (leverrestrictie tot 6 oktober ivm aflopen leasecontract)
30 juni: RN in app. Levertermijn 6 oktober - 6 december
23 augustus: Levertermijn 6 oktober - 26 november
29 augustus: Levertermijn volledig verdwenen
30 augustus: Levertermijn 6 oktober - 26 november
8 september: Levertermijn 6 oktober - 5 november
19 september: Levertermijn aangepast naar oktober 2025
26 september: Levertermijn aangepast naar oktober/november 2025
27 september: Levertermijn aangepast naar 9 oktober - 25 oktober

/post

• JayJavier
goldmemberf1 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 08:26:
[...]

Yep same here. Hopelijk klopt het nu wel
Zodra ik een VIN heb ben ik er pas gerust op! Hopelijk veranderd het nog richting eerder ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mar.tin
Maurice- schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:28:
[...]

Foto 3 is om duidelijk te maken dat er overal staat dat je geen foto's mag maken in de hal ;)
De borden die er hingen zijn weg in elk geval. Dus het “mag” nu wel, of ik kan ze niet vinden :+

Edit: ze hebben het nu heeeeel subtiel op de ramen van de wachtruimte gevinyld

Het is een heel avontuur tot zover, er was om 9:30 een dichte deur, omdat ze gewoonlijk op zaterdag niet open zijn :D

Ik heb m al zien staan, er is hier (Tilburg) een heleboel volk. Man of 50-60 denk ik
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W8tHTFJIVPyJK6qukc-W4r4wT_g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/02rEJYuXnlMwqGmM8KmfOAKw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Z1zhK2yDzr6Q_zrkrmVIkq4Ssg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dFO7UwwlYJUuZN8C9Hc3GeBY.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mar.tin
Oekol schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 21:33:
Iemand die de afgelopen weken een MY RWD heeft opgehaald? Wat voor hoedenplank zat hier bij?
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q5zcCg_7iRV-c7wdH8xtCAp4aeg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YpuGiB3lN8aNLUEzF9AEQ0Fs.jpg?f=fotoalbum_large

Nu net in mijn nieuwe Y

Edit 10:03:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uxY9WDcWn6JS7aAKnPSIWmhuCvk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F4oQ9pxtqOJlG7eXYztN1IRv.jpg?f=fotoalbum_large

Hopelijk een easy Fix, ze zijn er even mee “naar achter”

Edit II 10:53: ze zijn er nog steeds mee bezig. Hopen dan maar dat ze het ook oplossen :)

Edit III 10:54: nog een paar minuutjes hij moet even stroomloos en dan weer in elkaar. -Tesla meneer die in de hal rondloopt die me om de zoveel tijd update

In Tessie allemaal boeiende meldingen gerelateerd aan wat ze doende zijn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JS7tvHBjnbPYjKIWPpGi7E09a4U=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/TwPewrNeHhqpO69h4CzuZ2Nt.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w9rjzKNkwUVZseOAxQp4HFGbJH4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/XuDZiCuN9kRTF4pxVvEvJHjl.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FYfQd8rquooJj-zV9Z1HAboKy3k=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/6fLdtu7vZWhkhiY8fvb68vJZ.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-fpF0y9RqqqSDtdNqvtF2Sd-8ac=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/vXGD7n0MrSkrng4khJFc0Vkr.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2rbovUWd3Uc0g3d03vf_Ck84WVc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/K5izhqFTBaIiiizXjrIf42Dr.png?f=fotoalbum_tile
Edit IV 11:02, Cybertruck Show!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vylqB7QfrHyk5lsi7SxNJoqpMe8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/79r6kRgBNQUxE5luVDvpZR94.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 80% gewijzigd door Mar.tin op 27-09-2025 11:03 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mar.tin
Mar.tin schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 10:09:
[...]

[Afbeelding]

Nu net in mijn nieuwe Y

[Afbeelding]

Edit II 10:53: ze zijn er nog steeds mee bezig. Hopen dan maar dat ze het ook oplossen :)

Edit III 10:54: nog een paar minuutjes hij moet even stroomloos en dan weer in elkaar. -Tesla meneer die in de hal rondloopt die me om de zoveel tijd update

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]
Edit V: Rond 11:10 kwam de wagen terug, en 125km verder nu thuis alles top :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Ihdwv5Sv7IIxGmjdD1LkwrNcR4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vv6B9j2cHnC0WTmetF3tFOlz.jpg?f=fotoalbum_large

Voor allen die samen gewacht hebben hier, dank voor de gezelligheid!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayJavier
Mar.tin schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 12:54:
[...]

Edit V: Rond 11:10 kwam de wagen terug, en 125km verder nu thuis alles top :) [Afbeelding]

Voor allen die samen gewacht hebben hier, dank voor de gezelligheid!
Ik moet zeggen dat dat verbruik me toch wel écht heel erg verbaasd. Efficient zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gfewjf
  • Registratie: November 2024
Goedemiddag, dit is mijn eerste post hier.

Besteld op 24-09: MY LR RWD, diamond black, geen trekhaak, zwart intereur.

Levering stond eerst oktober. Is toen naar okt-nov gegaan en sinds vandaag 25nov - 19 januari…

Mag hopen dat het voor januari wordt ivm bijtelling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
JayJavier schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 15:29:
[...]

Ik moet zeggen dat dat verbruik me toch wel écht heel erg verbaasd. Efficient zeg.
Dat is wel op mijn rijstijl: standje kruik. Vrachtwagen vinden, AP aan, ontspannen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayJavier
Mar.tin schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 23:12:
[...]

Dat is wel op mijn rijstijl: standje kruik. Vrachtwagen vinden, AP aan, ontspannen :)
Dan nog… mijn Model 3 LR AWD deed 190 (wel met aangepaste wielen) bij gunstig weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 10:37

Zillion01

Obey your screen!

Zo, ik schaar mij nu ook onder de groep wachtenden ;)

9 september besteld via Tesla site (Ayvens lease) Model 3 RWD Stealth Grey.
Geschatte levering: 2 - 22 november.

Kans dus op knipperlicht handel en bumper camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
JayJavier schreef op zondag 28 september 2025 @ 09:14:
[...]

Dan nog… mijn Model 3 LR AWD deed 190 (wel met aangepaste wielen) bij gunstig weer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r4epKp9z4xFFm-KIQgjUS__lkgg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rDwobKDwNusNgKLNf5N935VH.jpg?f=fotoalbum_large

Eindscore van mijn oude Y. Gereden van 19-09-24 (Nieuw gekocht) tot 27-09-25. Overwegend zelfde rijgedrag, behalve op pakweg +- 7500km aan vakanties. In de winter gereden op allseasons en vrijwel alle km’s gereden met HALOBLK vlakke wieldoppen erop.

[ Voor 11% gewijzigd door Mar.tin op 28-09-2025 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:35
JvdS19 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:09:
Ik heb in februari een M3P stealth grey besteld ter vervanging van mijn M3LR uit 2020. Mijn huidige lease contract verloopt eind september vandaar dat er een lever restrictie vanuit de lease maatschappij op zit. Tot gisteren stond de verwachte levering op september 2025, nu is die veranderd naar november 2025. Wellicht door de nieuwe accu's?
Na de vorige wijziging van september naar november is de delivery window nu helemaal verdwenen uit de app. In de api is die veranderd naar N/A. Dit wekt niet echt vertrouwen. Ik had vorige week nog even gebeld en toen konden ze zien dat de leverrestrictie van de leasemaatschappij er op 22 september vanaf gegaan is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PYRXlpvf3P2P1KPln4RQfEGHBgU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0bikIB1vZ9QglxBUlIlIj53y.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 6% gewijzigd door JvdS19 op 28-09-2025 20:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:04
JvdS19 schreef op zondag 28 september 2025 @ 20:48:
[...]

Na de vorige wijziging van september naar november is de delivery window nu helemaal verdwenen uit de app. In de api is die veranderd naar N/A. Dit wekt niet echt vertrouwen. Ik had vorige week nog even gebeld en toen konden ze zien dat de leverrestrictie van de leasemaatschappij er op 22 september vanaf gegaan is.
[Afbeelding]
De nieuwe batterij wordt sinds begin september geleverd, maar voor Q4 zal je wellicht de front camera en een stalk krijgen. En wie weet een 16” QHD scherm.

Iedereen die nu besteld heeft zo’n laat lever window. De auto’s gaan begin Q4 van de band en de boot op, dan duurt het 5 weken voor ze in Zeebrugge aankomen. Dus het zal snel november zijn. Komt wel goed.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fiber44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-10 19:17
Dat lijkt een heel nieuw type te zijn. Interessant!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeneerK
Broodro0ster schreef op zondag 28 september 2025 @ 21:01:
[...]

De nieuwe batterij wordt sinds begin september geleverd, maar voor Q4 zal je wellicht de front camera en een stalk krijgen. En wie weet een 16” QHD scherm.

Iedereen die nu besteld heeft zo’n laat lever window. De auto’s gaan begin Q4 van de band en de boot op, dan duurt het 5 weken voor ze in Zeebrugge aankomen. Dus het zal snel november zijn. Komt wel goed.
Laten we het hopen voor alle Q4 leveringen. Lees zojuist een onofficieel bericht dat in China de Model Y de 16inch scherm krijgt en been verlengstuk zoals bij de P en YL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
MeneerK schreef op zondag 28 september 2025 @ 21:47:
[...]

Laten we het hopen voor alle Q4 leveringen. Lees zojuist een onofficieel bericht dat in China de Model Y de 16inch scherm krijgt en been verlengstuk zoals bij de P en YL.
Er is altijd wel wat nieuws aan de horizon :). Tesla kennende zullen ze zoveel mogelijk van 1 onderdeel maken, want dat is het goedkoopste. Dan gaat 't 15,4 eruit en 16 erin, want dat is "gewoon" de nieuwe revisie, net als de stoelen :).

Ik zou vooral willen dat ze de 2-click/pull TACC/AP terugbrengen naar de Juniper maar dat zal wel niet gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeneerK
Mar.tin schreef op zondag 28 september 2025 @ 21:55:
[...]

Er is altijd wel wat nieuws aan de horizon :). Tesla kennende zullen ze zoveel mogelijk van 1 onderdeel maken, want dat is het goedkoopste. Dan gaat 't 15,4 eruit en 16 erin, want dat is "gewoon" de nieuwe revisie, net als de stoelen :).

Ik zou vooral willen dat ze de 2-click/pull TACC/AP terugbrengen naar de Juniper maar dat zal wel niet gebeuren.
Daar hoor ik inderdaad veel negatieve verhalen over. Ik wacht nog op mijn Juniper. Hiervoor een M3 gehad, en inhalen met AP aan was toen al geen pretje. AP bleef wel aan staan, maar inhalen ging tergend langzaam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gfewjf
Broodro0ster schreef op zondag 28 september 2025 @ 21:01:
[...]
Laten we hopen dat het november wordt. Bij mij staat er 25 nov - 19 januari in de app. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
MeneerK schreef op zondag 28 september 2025 @ 22:04:
[...]

Daar hoor ik inderdaad veel negatieve verhalen over. Ik wacht nog op mijn Juniper. Hiervoor een M3 gehad, en inhalen met AP aan was toen al geen pretje. AP bleef wel aan staan, maar inhalen ging tergend langzaam
Ik mis het t.o.v. mijn "oude" Y (en 3) behoorlijk in elk geval. Gelukkig maakt de rest van de auto een boel goed. Maar effectief betekent het dat ik op plekken waar ik AutoSteer niet vertrouw, ik geen cruisecontrol heb zonder stil te gaan staan en van instelling te wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarageGoblin
Mar.tin schreef op maandag 29 september 2025 @ 09:48:
[...]

Ik mis het t.o.v. mijn "oude" Y (en 3) behoorlijk in elk geval. Gelukkig maakt de rest van de auto een boel goed. Maar effectief betekent het dat ik op plekken waar ik AutoSteer niet vertrouw, ik geen cruisecontrol heb zonder stil te gaan staan en van instelling te wisselen.
Volgens mij kun je dit probleem oplossen met de S3XY Commander. (Ik heb nog steeds geen tesla, nooit gehad, dus weet het niet zeker).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
GarageGoblin schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:39:
[...]

Volgens mij kun je dit probleem oplossen met de S3XY Commander. (Ik heb nog steeds geen tesla, nooit gehad, dus weet het niet zeker).
Zal eens door de instellingen graven of het met een button ingesteld kan worden. Dat zou een uitkomst zijn :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayJavier
Mar.tin schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:46:
[...]

Zal eens door de instellingen graven of het met een button ingesteld kan worden. Dat zou een uitkomst zijn :).
Er is daar op dit moment geen oplossing voor. De Commander kun je wel zo instellen dat als je dus je knipperlicht aanzet en van rijbaan wisselt en je het pedaal minimaal even ingedrukt hebt het alsnog geactiveerd wordt. Dus je moet wel het pedaal indrukken.

P.S.
Commander ligt klaar om geïnstalleerd te worden. De MY ontbreekt alleen nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
JayJavier schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:49:
[...]

Er is daar op dit moment geen oplossing voor. De Commander kun je wel zo instellen dat als je dus je knipperlicht aanzet en van rijbaan wisselt en je het pedaal minimaal even ingedrukt hebt het alsnog geactiveerd wordt. Dus je moet wel het pedaal indrukken.

P.S.
Commander ligt klaar om geïnstalleerd te worden. De MY ontbreekt alleen nog...
Ja de autopilot resume is heerlijk, maar nog béter als hij op TACC blijft, het is (een mini beetje) tobben zo. Elke keer he-le-maal het acceleratiepedaal intrappen als ik van baan wil wisselen. :+. Wat een werruk.

Zou het vooral lekker vinden als ik met minimale input kan wisselen tussen TACC en Autosteer. Maar er lijkt ook geen action te zijn om tussen bestuurdersprofielen te wisselen.

Er is wel een action "TACC" benieuwd of dat werkt als AP op one button activation staat. Straks even testen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayJavier
Mar.tin schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:55:
[...]

Ja de autopilot resume is heerlijk, maar nog béter als hij op TACC blijft, het is (een mini beetje) tobben zo. Elke keer he-le-maal het acceleratiepedaal intrappen als ik van baan wil wisselen. :+. Wat een werruk.

Zou het vooral lekker vinden als ik met minimale input kan wisselen tussen TACC en Autosteer. Maar er lijkt ook geen action te zijn om tussen bestuurdersprofielen te wisselen.

Er is wel een action "TACC" benieuwd of dat werkt als AP op one button activation staat. Straks even testen. :)
Voor zover ik gelezen heb ligt dat aan Tesla. Dus de twee grote ergernissen:
- Autopilot switchen naar andere baan is dat TACC ook uitgeschakeld wordt
- Switchen tussen Autopilot en TACC kan niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
JayJavier schreef op maandag 29 september 2025 @ 12:08:
[...]

Voor zover ik gelezen heb ligt dat aan Tesla. Dus de twee grote ergernissen:
- Autopilot switchen naar andere baan is dat TACC ook uitgeschakeld wordt
- Switchen tussen Autopilot en TACC kan niet
Klopt, in de oude modellen, inclusief de huidige 3 Highland (behoudens wellicht de nieuwe modellen straks met camera) is er een keuze tussen "single pull" en "double pull" autopilot. Waar double pull > 1e keer = TACC en 2e keer binnen x seconden = TACC + Autosteer. 3e x is disengage.

Die is in de Juniper vervallen, en dus alles is conform model "single pull", en je kan in P kiezen wat die "single pull" doet: TACC of TACC + Autosteer.

Er is een kleine workaround door 2 verder identieke gebruikersprofielen in te stellen, ééntje op TACC en eentje op TACC + Autosteer, en daar dan tussen wisselen. Maar ook dat is minimaal 3x klikken. En als je dan je stoel of spiegels wijzigt, dan moet je dat in het andere profiel ook doen.

Ik heb een miniem beetje hoop dat de S3XY commander TACC kan forceren met een action. Maar die is nabij 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarageGoblin
Mar.tin schreef op maandag 29 september 2025 @ 13:01:
[...]

Klopt, in de oude modellen, inclusief de huidige 3 Highland (behoudens wellicht de nieuwe modellen straks met camera) is er een keuze tussen "single pull" en "double pull" autopilot. Waar double pull > 1e keer = TACC en 2e keer binnen x seconden = TACC + Autosteer. 3e x is disengage.

Die is in de Juniper vervallen, en dus alles is conform model "single pull", en je kan in P kiezen wat die "single pull" doet: TACC of TACC + Autosteer.

Er is een kleine workaround door 2 verder identieke gebruikersprofielen in te stellen, ééntje op TACC en eentje op TACC + Autosteer, en daar dan tussen wisselen. Maar ook dat is minimaal 3x klikken. En als je dan je stoel of spiegels wijzigt, dan moet je dat in het andere profiel ook doen.

Ik heb een miniem beetje hoop dat de S3XY commander TACC kan forceren met een action. Maar die is nabij 0.
Zou je met die S3XY button van profiel kunnen wisselen? Toch gek, dat ze het zo moeilijk moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
GarageGoblin schreef op maandag 29 september 2025 @ 14:06:
[...]

Zou je met die S3XY button van profiel kunnen wisselen? Toch gek, dat ze het zo moeilijk moeten maken.
Het lijkt er niet op, er is wel een action voor TACC, dus die zo op weg naar huis even proberen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kHbPp6AHI6loUUMndiw3M-pPfm0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f6eJhhOAuw68BpWeiDIy6T9N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:13
Ik ben jaloers op die hoedenplank. Dat ding in mijn MY 2024 is echt een waardeloos stuk plaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
Krijnemans schreef op maandag 29 september 2025 @ 14:28:
[...]

Ik ben jaloers op die hoedenplank. Dat ding in mijn MY 2024 is echt een waardeloos stuk plaat.
De oude brand ook erg goed :> :9 Er heeft niemand gemopperd dat hij ontbrak toen ik mijn oude Y inleverde zaterdag :D

[ Voor 6% gewijzigd door Mar.tin op 29-09-2025 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Mar.tin schreef op maandag 29 september 2025 @ 14:12:
[...]

Het lijkt er niet op, er is wel een action voor TACC, dus die zo op weg naar huis even proberen :)

[Afbeelding]
Helaas, zoals wel verwacht, zolang de instelling op autosteer staat gaat gewoon AutoSteer erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:47
[...]

[Afbeelding]

Nu net in mijn nieuwe Y

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is weer een nieuw model plank. Mijn Juniper heeft nog een afgerond einde.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJavier
Mar.tin schreef op maandag 29 september 2025 @ 18:26:
[...]

Helaas, zoals wel verwacht, zolang de instelling op autosteer staat gaat gewoon AutoSteer erop :)
Dat dacht ik al. Hoe bevalt de MY? Ik ben ook erg benieuwd of je de Commander de extra moeite waard vindt. Ik heb de Commander met Knob besteld dus ben erg benieuwd naar je bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Verhuisd naar het juiste topic, #hetwaslaat :)

[ Voor 103% gewijzigd door Mar.tin op 30-09-2025 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Rivanov schreef op maandag 29 september 2025 @ 18:57:
[...]

Dat is weer een nieuw model plank. Mijn Juniper heeft nog een afgerond einde.
Mijne heeft ook een afgerond einde, hij ligt gewoon opgevouwen met het ronde uiteinde net buiten zicht :+. Fijn is wel dat ie tegenwoordig onder de vloer van de kofferbak past.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Volgens mij gaat dit topic al tijden niet meer over leveringen en meer over onderwerpen die in het algemene Y en 3 topic kunnen.

Graag weer ontopic hier en voorgaande discussies vervolgen in het 3/Y topic (of Tesla topic)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hopperderhop1
  • Laatst online: 15:37
Gisterenochtend kenteken (JGX...) in de app gekomen voor mijn MY LR RWD. In de namiddag gebeld door Tesla, had een leverafspraak voor de MY op vandaag in Tilburg om 13:00uur. De vrachtwagen uit Berlijn moest echter nog vertrekken dus 13:00uur gaan ze niet redden. Nu home delivery gekozen voor ergens vanavond. In de api staat dat het vehicle nog steeds ready for transport is, dus ik begin er een hard hoofd in te krijgen dat ie vandaag nog voor de deur staat.... Iemand in hetzelfde schuitje die zijn of haar Tesla vandaag zou krijgen?

Edit --> zojuist gebeld met Tesla en hij is klaar om 15:00uur. Ik ga hem toch maar ophalen :)

[ Voor 8% gewijzigd door hopperderhop1 op 30-09-2025 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 30-09 16:25
Mar.tin schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 23:12:
[...]

Hier ook nog steeds hoor. Zonder al te veel moeite en een hele lichte linkervoet blijf ik zonder moeite onder de 13 kWh per 100 km. Ook met temperaturen rond de 10 graden (in de ochtend is het wat frisser aan het worden). Ga je stampen op de linkerbaan en interieur op 23 graden (rijstijl à la mijn vrouw) dan schiet het verbruik uiteraard omhoog. Maar nog steeds heel acceptabel.

As vrijdag nog een keer terug naar het leveringcentrum in Utrecht om de krasjes weg te laten werken.

[ Voor 8% gewijzigd door WvB22 op 30-09-2025 09:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 30-09 16:25
[...]

[Afbeelding]

Nu net in mijn nieuwe Y

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]
Hey! Das een nieuwe hoedenplank. Snap nu waarom het even mocht duren als je zulke upgrades besteld :+ . En maar de kleur de schuld blijven geven.

Maar hebben ze dan ook de ruimte voor de hoedenplank onder het afdek vierkant gemaakt? En sluit ie wel aan op de kofferbak want die is toch min of meer gebogen. Of hebben ze de liner van de kofferbak ook recht getrokken? Toch bijzonder dat ze blijven "tweaken". Is deze wel makkelijk open en dicht te schuiven. De hoedenplank van mij is echt een onding. Soort van judowedstrijd om hem erin en eruit te krijgen. Meestal win ik. Maar niet altijd...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JayJavier
Yes, update!

Ik had een RWD Pearl White besteld (indicatie 10 oktober - 26 oktober) maar zag in de app dat er ook een Diamand Black beschikbaar was. Even gebeld en ja... order veranderd en vanmiddag ophalen!l

[ Voor 9% gewijzigd door JayJavier op 30-09-2025 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
JayJavier schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 12:18:
Yes, update!

Ik had een RWD Pearl White besteld (indicatie 10 oktober - 26 oktober) maar zag in de app dat er ook een Diamand Black beschikbaar was. Even gebeld en ja... order veranderd en vanmiddag ophalen!l
Wooooo eindelijk! Veel plezier vanmiddag! :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gfewjf
Net gebeld door Tesla naar aanleiding van een mail die ik had gestuurd (levering januari). ik wil hem natuurlijk voor 2026 hebben voor de bijtelling.

Verhaal is dus zo: Eind kwartaal, wordt alles wat (nog) niet geleverd is, door hun systeem verschoven naar een willekeurige datum. Zodra de dagen/weken ingaan in het volgende kwartaal wordt alles weer naar voren gehaald.

Zo had ik de mijne vorige week woensdag 24 september besteld, en zou de levering eind oktober worden. Dat werd november - januari (breed tijdsbestek inderdaad). Maar hij kon mij bevestigen dat het dus alsnog oktober gaat worden. Zodra Q4 daadwerkelijk begint zal dat in de app staan.

Ben benieuwd... Ook voor de andere die hem recent besteld hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayJavier
Mar.tin schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 12:24:
[...]

Wooooo eindelijk! Veel plezier vanmiddag! :D
Dankjewel. Heb wel een lamp meegenomen om te controleren op eea ivm krassen Enzo. Mattenset al uitgesteld en commander ligt al klaar voor inbouw. Neem set spatlappen voor mij om direct te monteren als ik daar weg rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarageGoblin
Zien jullie die spatlappen als een echte must of is het voor de gemiddelde gebruiker die niet super erg op steenslag kijkt het niet nodig? Twijfel of ik ze ook ga halen, maar tegelijkertijd heb ik het idee dat ze er opgezeten hadden als het belangrijk zou zijn. Vermoed ook dat ze effect op de range hebben.

En volgens de theorie van @Gfewjf krijgen we morgen dus allemaal nieuwe datums? Ben benieuwd.

[ Voor 13% gewijzigd door GarageGoblin op 30-09-2025 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Verhuisd naar het Tesla Model 3/Y topic :)

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 30-09-2025 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gfewjf
GarageGoblin schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 14:44:
En volgens de theorie van @Gfewjf krijgen we morgen dus allemaal nieuwe datums? Ben benieuwd.
Volgens de theorie van de telefonist die ik aan de lijn had ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas_db
Gfewjf schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 14:52:
[...]

Bij mij zeiden ze het volgende:

Het delivery window is namelijk gekoppeld aan data van de fabriek en de schepen.

Op dit moment hebben wij helaas nog niet meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gfewjf
Bas_db schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 15:53:
[...]

Bij mij zeiden ze het volgende:

Het delivery window is namelijk gekoppeld aan data van de fabriek en de schepen.

Op dit moment hebben wij helaas nog niet meer informatie.
Fijn wel dat ze geen gelijkwaardige antwoorden kunnen geven, maar allemaal verschillende. Mij werd gezegd en ik citeer: “je kan hem gewoon in oktober verwachten”

Niks anders dan afwachten maar en kijken welke de waarheidsprak…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:44
Gfewjf schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 14:52:
[...]
In afwachting van morgen staat mijn window nu op N/A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
LastSamurai schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:07:
[...]

In afwachting van morgen staat mijn window nu op N/A.
Hier nog op 10-26 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_db
Gfewjf schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:04:
[...]

Fijn wel dat ze geen gelijkwaardige antwoorden kunnen geven, maar allemaal verschillende. Mij werd gezegd en ik citeer: “je kan hem gewoon in oktober verwachten”

Niks anders dan afwachten maar en kijken welke de waarheidsprak…
Ja heel bijzonder. Lijkt mij dat ze het ook gewoon niet weten en maar op het systeem vertrouwen. Zit wel een verschil tussen de Y en M3. Aangezien de M3 per boot komt en onmogelijk in oktober geleverd kan worden. (Van horen zeggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
Bas_db schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:27:
[...]

Ja heel bijzonder. Lijkt mij dat ze het ook gewoon niet weten en maar op het systeem vertrouwen. Zit wel een verschil tussen de Y en M3. Aangezien de M3 per boot komt en onmogelijk in oktober geleverd kan worden. (Van horen zeggen)
Y per trein en M3 per boot? Uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
Tweakx schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:47:
[...]

Y per trein en M3 per boot? Uit?
Model Y komt altijd uit Duitsland voor zover ik weet.
En de Model 3 uit China en USA?

[ Voor 8% gewijzigd door xares op 30-09-2025 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
xares schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:50:
[...]

Model Y komt altijd uit Duitsland voor zover ik weet.
En de Model 3 uit China en USA?
Eerste wist ik idd, heb ook wel eens een trein met allemaal Y's gezien. Model 3 is onbekend voor mij.
Pagina: 1 ... 79 80 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.