Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:32
jongetje schreef op maandag 22 september 2025 @ 18:32:
[...]

De M3 komt ook per schip dus idd per grote batch ;) .
De “traditionele” wijsheid is dat er einde kwartaal geen schepen aankomen van de 3, wellicht nu wel? Of zouden ze er een paar uit (batches toegewezen aan) buurlanden geplukt hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:07
Bas_db schreef op maandag 22 september 2025 @ 18:27:
[...]

Welke kleur heb je besteld? Lijkt namelijk of er weer een nieuwe “batch” gevonden is ergens.
Ik heb de kleur Stealth Grey bestelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phenomenon1985
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:46
Besteldatum: 25-8
25-8: Levertijd: 12 -30 sept
11-9: levertijd update 22-28 sept
11-9: VIN zichtbaar op webservice. Tesla APP is nog leeg.
15-9: details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks van TRUE naar FALSE.
18-9: VIN zichtbaar in APP - Levertijd nog steeds 22-28 SEPT
19-9: SMJE voor afhalen, nu nog even een datum prikken
22-9: vrijdag afhalen.

Edit: MY SR PW met een trekhaak

Bij deze ook gelijk mijn laatste bericht. Iedereen die nog wacht, succes. Iedereen die hem deze week op gaat halen, veel plezier ermee.

[ Voor 3% gewijzigd door Phenomenon1985 op 23-09-2025 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kingsolo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07:48
Update tot heden:
Model Y SR RWD deep blue metallic + trekhaak achteraf (zakelijk)
Besteldatum 30 juli
Verwachte levertijd 25 aug - 11 sept
27 aug aangepast-> levertijd naar 2 -18 sept
29 aug: mail leasemaatschappij-> vermoedelijke leverdatum 30-10-2025
2 sept aangepast -> levertijd naar 19 - 30 sept
13 sept aangepast -> levertijd naar 26 - 30 sept
19 sept: vin via api verkregen
22 sept: via api ophaalafspraak gemaakt, geen vin in app, geen sms ontvangen.
26 sept: ophalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayJavier
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07:04
Phenomenon1985 schreef op maandag 22 september 2025 @ 20:37:
Besteldatum: 25-8
25-8: Levertijd: 12 -30 sept
11-9: levertijd update 22-28 sept
11-9: VIN zichtbaar op webservice. Tesla APP is nog leeg.
15-9: details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks van TRUE naar FALSE.
18-9: VIN zichtbaar in APP - Levertijd nog steeds 22-28 SEPT
19-9: SMJE voor afhalen, nu nog even een datum prikken
22-9: vrijdag afhalen.

Bij deze ook gelijk mijn laatste bericht. Iedereen die nog wacht, succes. Iedereen die hem deze week op gaat halen, veel plezier ermee.
Mooi! Wat had je besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:23
Mar.tin schreef op maandag 22 september 2025 @ 18:59:
[...]

De “traditionele” wijsheid is dat er einde kwartaal geen schepen aankomen van de 3, wellicht nu wel? Of zouden ze er een paar uit (batches toegewezen aan) buurlanden geplukt hebben?
Ik neem aan dat de schepen continue varen en de fabriek continue draait en niet wachten tot een kwartaal eindigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
jongetje schreef op maandag 22 september 2025 @ 21:53:
[...]

Ik neem aan dat de schepen continue varen en de fabriek continue draait en niet wachten tot een kwartaal eindigt.
Wat je historisch zag: begin kwartaal vulden ze (een paar) schepen voor export om de rest van het kwartaal voor lokalere markten te produceren. Om maximaal uit te leveren binnen het kwartaal en minimale aantallen in transit te hebben als ze cijfers moeten uitbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:17
jongetje schreef op maandag 22 september 2025 @ 21:53:
[...]

Productie is de eerste maand voor Europa, volgende maanden voor Azië. Er vertrekken dus niet continu schepen deze kant op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
Maurice- schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:26:
[...]

Zo is het. En eind van het kwartaal heeft iedereen z'n auto. De indicaties bij bestellen kloppen niet, zo gaat het elk kwartaal, elk jaar. Hoop, vrees en vervolgens leveringen zijn in dit topic elke 3 maanden opnieuw te kopiëren en plakken :+
En voor de bestellingen die nu "opeens" gekoppeld worden..... :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
Maurice- schreef op maandag 22 september 2025 @ 22:32:
[...]

En voor de bestellingen die nu "opeens" gekoppeld worden..... :P
Voorlopig is het nog gebakken lucht tot ik mijn VIN ook in de app zie en ze een auto hebben weten te maken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leor79
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 11:07
Mar.tin schreef op maandag 22 september 2025 @ 23:14:
[...]

Voorlopig is het nog gebakken lucht tot ik mijn VIN ook in de app zie en ze een auto hebben weten te maken :+
Zojuist in mijn Tesla app ook de VIN tevoorschijn gekomen, maar nog geen kenteken (die komt nog wel). 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• icepick
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:40
Leor79 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 08:03:
[...]

Zojuist in mijn Tesla app ook de VIN tevoorschijn gekomen, maar nog geen kenteken (die komt nog wel). 8)
Bij mij ook.. en ik zie in de api dat mijn auto zijn eerste 320 meter heeft gereden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leor79
En inmiddels ook een kenteken in de Tesla app 🥳
Voor de volledigheid nog even het tijdspad van mijn bestelling

Model Y SR white pearl, black interior, geen andere accessoires

14.07Bestelling geplaatst bij de LM; levertijd volgens LM is 2-3 weken - maar dat nam ik al met een korreltje zout.
17.07Bevestiging LM dat keuze auto accoord is.
21.07Toegang tot Tesla account ontvangen.
23.07RN nummer ontvangen en telefoontje vanuit Tesla of alles accoord was. Medewerkster gaf aan dat de auto gepland staat voor levering 2e helft augustus. App gaf aan 30.08 - 30.09
28.07Levertijd in api wordt gewijzigd naar 11.08 - 27.08. Besteldatum is in de app ook aangepast naar 28.07 ipv 21.07. Geen idee waarom.
07.08Levertijd in api wordt gewijzigd naar 21.08 - 27.09.
22.08Levertijd in api wordt gewijzigd naar 10.09 - 30.09.
29.08Levertijd in api wordt gewijzigd naar 03.09 - 14.09. Echter nog steeds geen VIN.
01.09Levertijd in api wordt gewijzigd naar 19.09 - 30.09.
12.09Kort tel. contact gehad met Tesla zelf; hij zou in principe in week 39 gewoon geleverd moeten worden. Levertijd in api ongewijzigd op 19.09 - 30.09. Nog steeds geen VIN of ETA in de app.
17.09VIN in de api: XP7YG.....
18.09Levertijd in api wordt gewijzigd naar 24.09 - 30.09. Kort daarnaa ook in de Tesla app hiernaar gewijzigd.
22.09SMS voor leverafspraak ontvangen; ingepland voor 26 .09 te Tilburg.
22.09VIN nu ook zichtbaar in de Tesla app.
23.09Kenteken JGJ... nu ook zichtbaar in de Tesla app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
Leor79 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 08:03:
[...]

icepick schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 08:44:
[...]

Bij mij ook.. en ik zie in de api dat mijn auto zijn eerste 320 meter heeft gereden.
Geluksvogels :D, hier nog niets. Blauwe verf zal nog wel zoek zijn :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JayJavier
Mar.tin schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:01:
[...]

[...]

Er is in ieder geval beweging geweest! Hier alleen: oktober 2025. Verder helemaal noppes... Ben benieuwd of dat ze voorraad krijgen vanuit andere landen. Als dat niet zo is dan heeft Tesla al aangegeven dat het midden oktober gaat worden. Er komt in september geen nieuwe aanwas meer vanuit Berlijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris2024
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 15:41
JayJavier schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 11:13:
[...]

Er is in ieder geval beweging geweest! Hier alleen: oktober 2025. Verder helemaal noppes... Ben benieuwd of dat ze voorraad krijgen vanuit andere landen. Als dat niet zo is dan heeft Tesla al aangegeven dat het midden oktober gaat worden. Er komt in september geen nieuwe aanwas meer vanuit Berlijn.
Hier ook nog steeds oktober 2025.
Mijn inruilvoorstel loopt tot 9-10, dus dat gaan ze dan niet halen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JTC
  • Registratie: Juni 2024
  • Nu online

JTC

Model Y LR white black interior
22-08 besteld via LM
Vorige week woensdag VIN in api
Gister VIN in app
Vandaag afspraak gemaakt voor levering as vrijdag en kenteken ook bekend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayJavier
Er is weer een voorraad Junipers op de website van Tesla.

Nieuw:
2x Long Range All-Wheel Drive

Demo:
1x Achterwielaandrijving - Demo
4x Long Range achterwielaandrijving - Demo
7x Long Range All-Wheel Drive - Demo
1x Long Range All-Wheel Drive LAUNCH - Demo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 30-09 16:25
Mar.tin schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:01:
[...]

[...]

Pffff je geduld wordt wel op de proef gesteld zeg!

Nog een hele kleine update: mijn auto zat vol met micro krasjes bij aflevering alsof ze hem door een hele slechte borstel wasstraat hadden getrokken voor de aflevering. Wel een opmerking over gemaakt en in een service verzoek gezet en het wordt zowaar opgepakt. De beste man die ik aan de lijn had weet volgens mij niet echt waar ie het over heeft want die zegt dat ze hem wel even in een uurtje in orde maken en ze hem polijsten in een uurtje. Nou dat lukt niet in een uurtje kan ik je verzekeren 🤣. Voor ze ook maar iets gaan doen ga ik wel even goed informeren wat ze van plan zijn. Maar goed ze doen in ieder geval moeite voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayJavier
WvB22 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 17:26:
[...]

Nog een hele kleine update: mijn auto zat vol met micro krasjes bij aflevering alsof ze hem door een hele slechte borstel wasstraat hadden getrokken voor de aflevering. Wel een opmerking over gemaakt en in een service verzoek gezet en het wordt zowaar opgepakt. De beste man die ik aan de lijn had weet volgens mij niet echt waar ie het over heeft want die zegt dat ze hem wel even in een uurtje in orde maken en ze hem polijsten in een uurtje. Nou dat lukt niet in een uurtje kan ik je verzekeren 🤣. Voor ze ook maar iets gaan doen ga ik wel even goed informeren wat ze van plan zijn. Maar goed ze doen in ieder geval moeite voor je.
Enigzins jammer maar goed om te horen dat het opgepakt wordt. Kon je de micro krassen goed zien? Of was dat pas nadat je hem naar buiten had gereden? En welke kleur had je besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
JayJavier schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 17:28:
[...]

Enigzins jammer maar goed om te horen dat het opgepakt wordt. Kon je de micro krassen goed zien? Of was dat pas nadat je hem naar buiten had gereden? En welke kleur had je besteld?
Zwart en een paar (kleine) krasjes kon ik bij de aflevering zien. Toen ie de volgdende dag in de volle zon stond kon ik de micro krasjes pas goed zien. Normaal had ik er denk ik niet zo'n probleem van gemaakt maar ik wil nog een keramische coating over de lak heen. Dus moet de lak gewoon goed zijn want anders zit het voor altijd eronder. Bedrijf waar ik het wilde laten doen rekende uit mijn hoofd 350 voor polijsten. Denk dat dat goedkoper was geweest voor Tesla en ze dat bedrag hadden afgetikt. Maar goed nu gaan ze het kennelijk met hun eigen poetser regelen. Als je de auto zo aflevert heb ik daar alleen zo mijn bedenkingen bij. 100% dat ze hem ergens door een borstel wasstraat hebben gegooid. Bij een fabriek kan ik me dat niet voorstellen. Dus moet ergens tijdens de aflevering zijn gebeurd al beweren ze dat ze het met de hand doen. Denk dat of het poetsbedrijf jokt tegen Tesla of Tesla weet het wel maar durft het niet tegen mij te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pandahans
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-10 14:20
WvB22 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 17:26:
[...]

Bij welke locatie heb je hem opgehaald?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WvB22
pandahans schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 18:54:
[...]

Bij welke locatie heb je hem opgehaald?
Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Tesla heeft absoluut het een en ander aan processen verbeterd in het afgelopen jaar.

Vorig jaar na 3 dagen na betaling maar eens een mailtje met betaalbewijs gestuurd. Dit jaar binnen 5 minuten na betaling direct verwerkt.

Hopelijk stimuleert het ze om de blauwe verf te vinden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:19
WvB22 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 18:25:
[...]

Zwart en een paar (kleine) krasjes kon ik bij de aflevering zien. Toen ie de volgdende dag in de volle zon stond kon ik de micro krasjes pas goed zien. Normaal had ik er denk ik niet zo'n probleem van gemaakt maar ik wil nog een keramische coating over de lak heen. Dus moet de lak gewoon goed zijn want anders zit het voor altijd eronder. Bedrijf waar ik het wilde laten doen rekende uit mijn hoofd 350 voor polijsten. Denk dat dat goedkoper was geweest voor Tesla en ze dat bedrag hadden afgetikt. Maar goed nu gaan ze het kennelijk met hun eigen poetser regelen. Als je de auto zo aflevert heb ik daar alleen zo mijn bedenkingen bij. 100% dat ze hem ergens door een borstel wasstraat hebben gegooid. Bij een fabriek kan ik me dat niet voorstellen. Dus moet ergens tijdens de aflevering zijn gebeurd al beweren ze dat ze het met de hand doen. Denk dat of het poetsbedrijf jokt tegen Tesla of Tesla weet het wel maar durft het niet tegen mij te zeggen.
Hiervoor een zwarte Model 3 gehad en ik waste hem altijd met de hand. Die micro krasjes ga je vrij snel krijgen, ook wanneer je de auto normaal gaat gebruiken en een paar keer wast. Het is een extreem moeilijke kleur om goed te houden. Met weinig licht valt het niet op maar met wat zonlicht zie je de micro krasjes en swirls meteen. Steenslag is ook duidelijk te zien (Witte grondlak). Bewust om die reden deze keer een andere kleur gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwertyszzz
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 25-09 15:18
tim.w schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 22:49:
[...]

Hiervoor een zwarte Model 3 gehad en ik waste hem altijd met de hand. Die micro krasjes ga je vrij snel krijgen, ook wanneer je de auto normaal gaat gebruiken en een paar keer wast. Het is een extreem moeilijke kleur om goed te houden. Met weinig licht valt het niet op maar met wat zonlicht zie je de micro krasjes en swirls meteen. Steenslag is ook duidelijk te zien (Witte grondlak). Bewust om die reden deze keer een andere kleur gekozen.
Die nieuwe 'Diamond Black' van Tesla zit toch van nature al vol met steenslag, dus een zorg minder met onderhoud?

• Mar.tin
pandahans schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 15:22:
Model Y SR RWD Diamond Black
DatumUpdate
21 juli Bestelbevestiging LM, op moment van bestellen verwachte levertijd augustus op de website.
21 juliAuto zichtbaar in Tesla app met RN. Verwachte levering in september
21 juli (avond)Verwachte levering geüpdatet naar 23 augustus - 30 september
28 juliVerwachte levering geüpdatet naar 14 augustus - 20 september
15 augustusVerwachte levering geüpdatet naar 25 augustus - 10 september
23 augustusVerwachte levering geüpdatet naar 11 september - 30 september
7 september Verwachte levering geüpdatet naar 16 september - 30 september
16 september ‘IsMoreThanTwoWeeks’ is geupdatet van true naar false.
Verwachte levering nog steeds 16 september - 30 september
17 september VIN beschikbaar in API.
18 september Verwachte levering aangepast naar 29 september - 30 september
19 september SMS om auto op te halen. Afspraak op 29 september.
Uit nieuwschierigheid, heb jij inmiddels een VIN in de app? We kregen vrijwel gelijktijdig een smsje volgens mij namelijk.

Hier nog niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 21:43
Mar.tin schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 21:42:
Tesla heeft absoluut het een en ander aan processen verbeterd in het afgelopen jaar.

Vorig jaar na 3 dagen na betaling maar eens een mailtje met betaalbewijs gestuurd. Dit jaar binnen 5 minuten na betaling direct verwerkt.

Hopelijk stimuleert het ze om de blauwe verf te vinden :+
Gisteren toch meerdere blauwe Model Y's zien staan in Tilburg (en de Cybertruck :P ).

• Mar.tin
astonmbp schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:35:
[...]

Gisteren toch meerdere blauwe Model Y's zien staan in Tilburg (en de Cybertruck :P ).
Ik ga er voor het gemak, en mijn eigen gemoedsrust maar vanuit dat dit wagens uit eerdere productie zijn die ze naar NL gehaald hebben uit omringende landen :P :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pandahans
Mar.tin schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:32:
[...]

Uit nieuwschierigheid, heb jij inmiddels een VIN in de app? We kregen vrijwel gelijktijdig een smsje volgens mij namelijk.

Hier nog niets.
Net voor je gekeken. Ik heb hem er nu instaan. Gisteren meende ik hem nog niet te zien.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 21:43
Mar.tin schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:40:
[...]

Ik ga er voor het gemak, en mijn eigen gemoedsrust maar vanuit dat dit wagens uit eerdere productie zijn die ze naar NL gehaald hebben uit omringende landen :P :>
Nou ik zag dit bericht gisteren, dus ik denk dat het eerder andersom is :P

https://driveteslacanada....odel-y-arrives-in-canada/

• Mar.tin
pandahans schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:48:
[...]

Net voor je gekeken. Ik heb hem er nu instaan. Gisteren meende ik hem nog niet te zien.
Thnx, ik heb maar eens een berichtje gedaan of ze al een kenteken kunnen delen. Maandag 9:30 is al bijna en wil ook nog een dagje hebben om de verzekering te regelen :9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ARRR
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-09 22:38
Volgens mij krijg je het kenteken een dag na de productie. Dus dag nadat vin in de app staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
ARRR schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:11:
Volgens mij krijg je het kenteken een dag na de productie. Dus dag nadat vin in de app staat.
Gewoonlijk snap ik dat. Alleen heb ik al wél een leverdatum (aankomende maandag 9:30). Een factuur, (en betaald), maar dus geen VIN in app en geen kenteken, wat aan lijkt te geven dat ze 'm nog niet gemaakt hebben. :+

Linksom of rechtsom, beter schieten ze op. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayJavier
Mar.tin schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:13:
[...]

Gewoonlijk snap ik dat. Alleen heb ik al wél een leverdatum (aankomende maandag 9:30). Een factuur, (en betaald), maar dus geen VIN in app en geen kenteken, wat aan lijkt te geven dat ze 'm nog niet gemaakt hebben. :+

Linksom of rechtsom, beter schieten ze op. :9
Is je VIN ook nog niet bekend via de API? Ik zou me gewoon vasthouden aan de leverdatum. Ga er wel vanuit dat daar dan een mooi exemplaar voor je klaar staat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GadgetFrank
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:20
Model Y LR RWD, Rood, black/white interior, besteld 27-08, levering 27-09.
VIN sinds vorige week in de API zichtbaar.
Sinds vanmorgen kenteken, betaling gedaan.
Na 15 minuten een SMS met een perfecte leveringsafspraak in Tilburg voor aanstaande zaterdag.

Dit weekend beginnen met accessoires monteren:
  • Sexy Knob
  • Sexy Buttons
  • All weather matten
  • Matte screen protectors
  • Beschermhoezen achter voorstoelen
  • Telefoonhouders
  • Opbergbakjes
  • Uitvouwbaar opbergvak onder scherm
  • Grill intake protectie
  • Aircovent protectie
  • Winterbanden+velgen+sneeuwkettingen komen later

PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Y LR RWD ~ 85kWh Leaf ~ 25kWh Thuisaccu

• Mar.tin
JayJavier schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:19:
[...]

Is je VIN ook nog niet bekend via de API? Ik zou me gewoon vasthouden aan de leverdatum. Ga er wel vanuit dat daar dan een mooi exemplaar voor je klaar staat ;)
Zéker wel, al sinds afgelopen vrijdag.
En hij stond ook op de factuur die ik gisteravond betaald heb. Het zou alleen lekker zijn als ik als klant ook gelegenheid krijg om mijn zaken te regelen van te voren. Niet dat een verzekering vinden heul veul werk is. Maar een uurtje even rustig voorwaarden en prijzen vergelijken is wel lekker, en daar is niet op alle momenten tijd voor.

Daarnaast geeft het me met de gemiddelde doorlooptijd tussen productie en afhalen weinig hoop dat het ook écht gaat lukken maandagmorgen, en ik afgebeld word als ik onderweg ben, of verplaatst en netto de hele dag kwijt ben met het ophalen van een auto, hoe leuk dat ook mag zijn, is het niet mijn favo bezigheid om voor jan l*l heen en weer naar Tilburg te rijden op maandagmorgen :+.

+ de stapel mensen die láter een SMS kregen en dit weekeind al afhalen, én al een kenteken hebben.

+ Het hoge gehalte overpromise en underdeliver dat ze tot zover gedaan hebben, bestelling geplaatst, levering "augustus". Het is inmiddels eind september, met weinig helderheid en wederom beloften waarvan het lijkt dat ze ze niet waar kunnen maken.

+ Ik ben al ruim een maand zuinig met km's maken om gezeik met inruilen te voorkomen, heb weekeindtripjes verplaatst omdat ik anders richting de 8-9k km's boven de inruilschatting uit zou komen.

+ Vorig jaar was soort-van hetzelfde, snel leverbaar model besteld dat "op voorraad" zou staan in Tilburg, alsnog ruim 2 weken moeten wachten omdat "ohnee hij is toch nog niet gemaakt"
Dag van levering was ik al onderweg naar het station voordat er afgebeld werd omdat de wagen er nog niet was.

Ik realiseer me terdege dat het allemaal luxeproblemen zijn, maar dit moet écht beter Tesla.

[ Voor 30% gewijzigd door Mar.tin op 24-09-2025 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GadgetFrank
Als verzekering overweeg ik serieus de aanbieding die Tesla mailde. InsureMyTesla, 2e optie ziet er goed uit!
Tenzij iemand anders nog een goede aanbieding weet? Privé aanschaf...

PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Y LR RWD ~ 85kWh Leaf ~ 25kWh Thuisaccu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
GadgetFrank schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:41:
Als verzekering overweeg ik serieus de aanbieding die Tesla mailde. InsureMyTesla, 2e optie ziet er goed uit!
Tenzij iemand anders nog een goede aanbieding weet? Privé aanschaf...
Ik zit via Univé te kijken, ik zit daar met 10j schadevrij met mijn huidige Y voor €1195 per jaar / €99 per maand incl pechhulp NL+EU volledig casco.
Via Inshared lijkt het te kunnen voor €1118 per jaar / €93 per maand11 incl pechhulp (€5 per maand)

Via InsureMyTesla krijg ik €89 per maand, maar heb weinig vertrouwen in de kwaliteit van de pechhulp. + heb historisch matige ervaringen met de reactiesnelheid van Quover (Die onderwater de verzekering doet).

Als ik een recent kenteken van een blauwe RWD invoer krijg ik:

€97 - Univé incl pechhulp overal (€10 / mnd). (€500,- eigen risico)
€97 - Inshared incl pechhulp overal
€86 - Rabobank incl pechhulp + €500,- eigen risico (Maar wél "lid worden" van de rabo.
€89 - InsuremyTesla (of €82 als je de eerste maand "korting" meerekent) + €500 eigen risico +_Pechhulp
€75 - ABN Amro incl pechhulp, (€9,31 per maand)

[ Voor 21% gewijzigd door Mar.tin op 24-09-2025 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ARRR
Bij mij was abn amro veruit het goedkoopst. 60 euro per maand voor 12 schade vrije jaren. Hoeft tegenwoordig geen beveiliging meer bij hun aangezien ze die van tesla zelf nu accepteren. Kan evt nieuwwaarde langer vastzetten voor 3 jaar voor paar euro extra. Pechhulp niet nodig zolang je in garantie van tesla zit?

[ Voor 60% gewijzigd door ARRR op 24-09-2025 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayJavier
Mar.tin schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:51:
[...]

Ik zit via Univé te kijken, ik zit daar met 10j schadevrij met mijn huidige Y voor €1195 per jaar / €99 per maand incl pechhulp NL+EU volledig casco.
Via Inshared lijkt het te kunnen voor €1118 per jaar / €93 per maand11 incl pechhulp (€5 per maand)

Via InsureMyTesla krijg ik €89 per maand, maar heb weinig vertrouwen in de kwaliteit van de pechhulp. + heb historisch matige ervaringen met de reactiesnelheid van Quover (Die onderwater de verzekering doet).

Als ik een recent kenteken van een blauwe RWD invoer krijg ik:

€97 - Univé incl pechhulp overal (€10 / mnd). (€500,- eigen risico)
€97 - Inshared incl pechhulp overal
€86 - Rabobank incl pechhulp + €500,- eigen risico (Maar wél "lid worden" van de rabo.
€89 - InsuremyTesla (of €82 als je de eerste maand "korting" meerekent) + €500 eigen risico +_Pechhulp
€75 - ABN Amro incl pechhulp, (€9,31 per maand)
Waar kan ik zo'n kenteken opzoeken om als demo te gebruiken voor berekeningen?

• Mar.tin
JayJavier schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:12:
[...]

Waar kan ik zo'n kenteken opzoeken om als demo te gebruiken voor berekeningen?
www.opendata.rdw.nl

https://opendata.rdw.nl/V...rtuigen/m9d7-ebf2/explore

Blauwe RWD: JFT58J
Stealth Gray RWD: JGB37N
Quicksilver RWD: JGD07R
Witte RWD: JFT57B
Zwarte RWD: JFH01H

Edit, het aandeel blauw is deze maand iets hoger dan het jaargemiddelde van 3,5% met 4,6%

En als je filtert op wagens zonder eerste tenaamstelling kun je grofweg zien wat er "klaar staat" om geleverd te worden.

[ Voor 31% gewijzigd door Mar.tin op 24-09-2025 11:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas_db
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 17:38
Bas_db schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:50:
Update:

M’n witte M3 is van 11 november - 11 december naar september aangepast. Lijkt dan toch ineens te gaan gebeuren..
Verder nog weinig veranderingen. September gaat krap worden zonder VIN etc.

Meer mensen die op hun M3 wachten?
Goed ongeduldig hier 😋

• Mar.tin
De Betalings-NAG-O-Matic staat wat heftig afgesteld bij Tesla, blijft zelfs zeuren nadat er al betaald is (gister en ook al bevestigd door Tesla dat het ontvangen is).. in een bericht waarop je niet kan reageren. Een week voor levering, 2 dagen later, terwijl ze de hele auto nog niet gemaakt hebben.

Maar reageren op vragen... neeeeeeeeeeeeeeeeeeeh :+.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cfnN2zDN0mOvNSyqgP6vgpjt3Os=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/KQpY9SpeGQ1QG1YQdpzApMhJ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTGV-0A5C8jcSRHdygiDOBqXiy0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ETtTuygdNm68BSLFMgFEXpjX.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 6% gewijzigd door Mar.tin op 24-09-2025 13:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MagicLegend
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:50

MagicLegend

The One and Only

Bas_db schreef op woensdag 24 september 2025 @ 12:06:
[...]

Verder nog weinig veranderingen. September gaat krap worden zonder VIN etc.

Meer mensen die op hun M3 wachten?
Goed ongeduldig hier 😋
Ook nog geen VIN in de API? Dan zou het nog wel kunnen, anders zou ik er inderdaad niet te veel nog op hopen...

Ik lurk hier al even omdat ik graag de update van de M3 met stalks mee wil pakken en wil wachten tot alle oude autos op zijn. Ik denk dat deze of volgende week de bestelling richting de LM dan toch maar de deur uit gaat :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas_db
MagicLegend schreef op woensdag 24 september 2025 @ 13:26:
[...]

Ook nog geen VIN in de API? Dan zou het nog wel kunnen, anders zou ik er inderdaad niet te veel nog op hopen...

Ik lurk hier al even omdat ik graag de update van de M3 met stalks mee wil pakken en wil wachten tot alle oude autos op zijn. Ik denk dat deze of volgende week de bestelling richting de LM dan toch maar de deur uit gaat :)
Helaas nog niks in de API. Gekke was dat het maandag ineens van 11 nov - 11 dec naar september werd gezet. Vandaar wat hoop!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GadgetFrank
MagicLegend schreef op woensdag 24 september 2025 @ 13:26:
[...]

Tesla biedt een upgrade aan om je Highland te voorzien van stalks. Misschien is dat een optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagicLegend
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:50

MagicLegend

The One and Only

GadgetFrank schreef op woensdag 24 september 2025 @ 13:37:
[...]

Tesla biedt een upgrade aan om je Highland te voorzien van stalks. Misschien is dat een optie?
Ja daar kwam de sales rep ook mee dat dat zeer waarschijnlijk ook aangeboden ging worden, maar dan moet ik door de molen van de leasemaatschappij heen, en met een beetje pech er zelf voor opdraaien :) Dan kan ik er beter de stalks van Enhauto er in plakken ;) Belangrijkste upgrade is de andere accu, dat is iets wat je zelf echt niet kan vervangen. Als ik het Duitse forum goed begrijp zit dat er al even in sinds VIN 510XXX voor de SR modellen, dus die upgrade pak ik hopelijk altijd mee...

Maar goed, misschien is die discussie een tikje off-topic voor hier :)

[ Voor 4% gewijzigd door MagicLegend op 24-09-2025 13:44 . Reden: Realisatie van off-topicheid toegevoegd ;) ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
MagicLegend schreef op woensdag 24 september 2025 @ 13:44:
Maar goed, misschien is die discussie een tikje off-topic voor hier :)
De afgelopen anderhalve maand is het gewoon het "ik-heb-mijn-auto-nog-niet-waarom-niet-waar-kunnen-we-het-allemaal-nog-meer-over-hebben?" slow-chat topic dus, denk niet dat je er écht iemand mee in de weg zit :*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayJavier
Voor de liefhebber: direct verkrijgbaar via Tesla.

Model Y Juniper RWD Deep Blue Metallic met wit interieur. Rechtstreeks in de app en evt ook inruilpremie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
Nou, ein-de-lijk een VIN in de app, wie weet komt het dan toch nog allemaal goed en krijgt @Maurice- toch gelijk.
Maurice- schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:26:
[...]

Zo is het. En eind van het kwartaal heeft iedereen z'n auto. De indicaties bij bestellen kloppen niet, zo gaat het elk kwartaal, elk jaar. Hoop, vrees en vervolgens leveringen zijn in dit topic elke 3 maanden opnieuw te kopiëren en plakken :+
Ik ga vast popcorn bestellen voor Q4 van dit jaar :Y)

Afgelopen dagen alvast alles uit de auto getrokken, morgen even de wieldoppen terugwisselen, commander eruit slopen, matten wisselen, en dan is eigenlijk alles klaar voor den grote dag maandag.

Maandagmorgen daar op de parking mijn ScanMyTesla nog even demonteren en de auto resetten.
Heb sinds gister een S25Ultra als uitleestoestel, in het kader overkill.

In de rugzak mee daarnaartoe de Commander, en bij naar buiten rijden de SMT dongle weer monteren. :D

[ Voor 30% gewijzigd door Mar.tin op 24-09-2025 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
JayJavier schreef op woensdag 24 september 2025 @ 19:16:
Voor de liefhebber: direct verkrijgbaar via Tesla.

Model Y Juniper RWD Deep Blue Metallic met wit interieur. Rechtstreeks in de app en evt ook inruilpremie.
Waarom zou je een auto van bijna 50k bestellen puur omdat die configuratie op voorraad is en je niet 1 a 2 maanden hoeft te wachten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pandahans
Model Y SR RWD Diamond Black
DatumUpdate
21 juli Bestelbevestiging LM, op moment van bestellen verwachte levertijd augustus op de website.
21 juliAuto zichtbaar in Tesla app met RN. Verwachte levering in september
21 juli (avond)Verwachte levering geüpdatet naar 23 augustus - 30 september
28 juliVerwachte levering geüpdatet naar 14 augustus - 20 september
15 augustusVerwachte levering geüpdatet naar 25 augustus - 10 september
23 augustusVerwachte levering geüpdatet naar 11 september - 30 september
7 september Verwachte levering geüpdatet naar 16 september - 30 september
16 september ‘IsMoreThanTwoWeeks’ is geupdatet van true naar false.
17 september VIN beschikbaar in API.
18 september Verwachte levering aangepast naar 29 september - 30 september
19 september SMS om auto op te halen. Afspraak op 29 september.
24 september (ochtend) VIN in de app
24 september (avond) Kenteken in de app
Dit zal wel mijn een na laatste update zijn. 😁

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JayJavier
jongetje schreef op woensdag 24 september 2025 @ 19:22:
[...]

Waarom zou je een auto van bijna 50k bestellen puur omdat die configuratie op voorraad is en je niet 1 a 2 maanden hoeft te wachten?
Sommigen hebben een auto die bijv. verkocht is en evt. wel voor een blauwe zouden willen gaan. RWD wordt echt heel weinig geleverd op het moment; vandaar dit ik dit deelde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
JayJavier schreef op woensdag 24 september 2025 @ 21:43:
[...]

Sommigen hebben een auto die bijv. verkocht is en evt. wel voor een blauwe zouden willen gaan. RWD wordt echt heel weinig geleverd op het moment; vandaar dit ik dit deelde.
En laten we collectief niet vergeten dat blauw simpelweg de mooiste kleur is :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarageGoblin
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16:56
Ik was heel erg over die blauwe RWD aan het twijfelen. Heb dezelfde, maar dan stealth grey (+ trekhaak). Maar zie dat de inruilkorting van 3.000 dan telt, terwijl ik 4.000 korting heb. Besteld op 10 augustus, toen was de korting hoger.

Dus maar blijven afwachten op mijn vin.. nog steeds niets in de API te zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mar.tin
Mar.tin schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 14:57:
BLIJF KALM, IT IS HAPPENING, op 29-09 om 9:30 in Tilburg *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

13-08 - Proefgereden en Besteld, Blauwe RWD Y Zwart interieur geen trekhaak.
13-08 - Leverdatum "Augustus"
15-08 - Inruil (Model Y RWD Blauw van sept'24) goedgekeurd
22-08 - Leverdatum verschuift naar 30-08 - 30-09
31-08 - Leverdatum verschuift naar 19-09 - 30-09
08-09 - Inruilaanbod automatisch verlengd tot 08-10
13-09 - Leverdatum verschuift naar 26-09 - 30-09
16-09 - details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks True > False
17-09 - 14:00 - VIN in API, NIET in app, Snel leverbare modellen uit app verdwenen.
19-09 - 14:55 - SMS om afspraak te maken, nog GEEN VIN in de APP

Heb het idee dat het niet helemaal dezelfde SMS is als gewoonlijk. Kan die van vorig jaar even niet opzoeken ben van toestel aan het wisselen..

Edit: Ik ben wel benieuwd wat ze bedoelen met "deze week"
Zou dat: de komende 7 dagen betekenen of vóór zondag?
17-09 - 14:00 - VIN in API, NIET in app, Snel leverbare modellen uit app verdwenen.
24-09 - VIN in App
25-09 - 9:00 Kenteken in APP, tijd om verzekering te regelen :).

Edit: Niemand kent het kenteken nog, nog maar een paar uurtjes wachten :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ARRR
Mar.tin schreef op donderdag 25 september 2025 @ 10:10:
[...]

24-09 - VIN in App
25-09 - 9:00 Kenteken in APP, tijd om verzekering te regelen :).
Alles toch goed gekomen :)

Aangezien ik morgen op lang weekend weg wilde gaan had ik gebeld of ik hem niet toch vandaag al kon ophalen. Dus nu mag ik hem vanmiddag gaan halen inplaats van morgen 9:30 *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
ARRR schreef op donderdag 25 september 2025 @ 10:20:
[...]

Alles toch goed gekomen :)

Aangezien ik morgen op lang weekend weg wilde gaan had ik gebeld of ik hem niet toch vandaag al kon ophalen. Dus nu mag ik hem vanmiddag gaan halen inplaats van morgen 9:30 *O*
Ik net ook maar even een berichtje gedaan, aangezien het erop lijkt dat hij vandaag / morgen al in tilburg is. Zaterdag is een stuk chiller dan maandag

Edit: En natuurlijk veel plezier vanmiddag! Even goed kijken of je een blauwe RWD ziet staan :+

[ Voor 9% gewijzigd door Mar.tin op 25-09-2025 10:31 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mar.tin
Net een SMSje dat mijn aflevering naar voren gehaald kon worden, nu een date voor Zaterdag 9:30 *O* *O* *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postman313
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 25-09 15:31
De aflevering van mijn Tesla Model 3 is uitgesteld, heb per e-mail het bericht gehad dat Tesla niet weet wanneer de Model 3 geleverd kan worden. Ze zijn helemaal uitverkocht en moeten dus wachten op nieuwe toevoer vanuit de fabriek. :( :( :(

De oorspronkelijke leverdatum zou half oktober zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:13
Postman313 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 15:31:
De aflevering van mijn Tesla Model 3 is uitgesteld, heb per e-mail het bericht gehad dat Tesla niet weet wanneer de Model 3 geleverd kan worden. Ze zijn helemaal uitverkocht en moeten dus wachten op nieuwe toevoer vanuit de fabriek. :( :( :(

Wat was je besteldatum ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online

Vervelend zeg, wellicht voorraad auto's zelf nog in de gaten houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas_db

Andere kleur ook niet mogelijk? Mijne is juist vervroegd naar september ipv november/december.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phenomenon1985
Morgen de auto ophalen. Omdat ik een heel pokke eind met de trein moet, een vraag aan de experts hier ;) moet ik naast mijn rijbewijs nog meer meenemen? Bestelling via de LM. Tnx

Ps, op de website kan ik niet veel vinden. Ook in het sms'je van tesla staat niet veel. Just checking

[ Voor 22% gewijzigd door Phenomenon1985 op 25-09-2025 18:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
Phenomenon1985 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 18:19:
Morgen de auto ophalen. Omdat ik een heel pokke eind met de trein moet, een vraag aan de experts hier ;) moet ik naast mijn rijbewijs nog meer meenemen? Bestelling via de LM. Tnx

Ps, op de website kan ik niet veel vinden. Ook in het sms'je van tesla staat niet veel. Just checking
Als je geen inruil hebt, is je rijbewijs voldoende :). Staat er niets in de app? Bij mij (privebestelling) staat er exact hoe en wat en waar en wie en wanneer en iedere combinatie daarvan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gb8aePZVjomHzt83webPIDj-ahU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5G8b3v2H7dXUxoPC1fd9XadA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Mar.tin op 25-09-2025 18:39 ]

• frankiejee
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 25-09 21:38
Korte vraag, ik probeer €500 euro in mijn tesla wallet te gebruiken om een deel van mijn auto te betalen. De delivery mensen zeggen dat dit niet kan. In de app zie ik duidelijk dat
Je het tegoed WEL kan gebruiken. Iemand een idee? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hd0z8-sBFqG_z4F18a1d8zvyPQI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/M5ZbPIoKa6lv8r4F3fOVJ37i.png?f=fotoalbum_large

• Mar.tin
frankiejee schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:32:
Korte vraag, ik probeer €500 euro in mijn tesla wallet te gebruiken om een deel van mijn auto te betalen. De delivery mensen zeggen dat dit niet kan. In de app zie ik duidelijk dat
Je het tegoed WEL kan gebruiken. Iemand een idee? [Afbeelding]
Misschien kan het alleen maar als je dit vantevoren doet? Niet bij de eindbetaling? Vermoedelijk is het dan ook niet te combineren met andere acties...

Is een vermoeden, geen zekerheid. Delivery zal wel niet helemaal gek zijn gok ik zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Mar.tin op 25-09-2025 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xares
  • Nu online
De snel leverbare auto’s zijn dat annuleringen of mensen die niet reageren om een afspraak inplannen?

Probeer een Y long range all wheel drive te scoren (nieuw). Maar helaas nog niet gelukt. Scraper staat erop, hoop omdat het einde kwartaal is er nog wat opkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankiejee
xares schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:39:
De snel leverbare auto’s zijn dat annuleringen of mensen die niet reageren om een afspraak inplannen?

Probeer een Y long range all wheel drive te scoren (nieuw). Maar helaas nog niet gelukt. Scraper staat erop, hoop omdat het einde kwartaal is er nog wat opkomt.
Goed idee als je per se AWD wil. Qua range heb je dagelijks meer beschikbaar bij 100% lifepo dan bij 80% ncm. Ik geef daar mijn geld niet aan uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankiejee
Mar.tin schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:34:
[...]

Misschien kan het alleen maar als je dit vantevoren doet? Niet bij de eindbetaling? Vermoedelijk is het dan ook niet te combineren met andere acties...

Is een vermoeden, geen zekerheid. Delivery zal wel niet helemaal gek zijn gok ik zo.
Vooraf is er niet veel te betalen anders dan de €250

• Mar.tin
frankiejee schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:44:
[...]

Vooraf is er niet veel te betalen anders dan de €250
Ik kan me voorstellen dat de “rest” dan gebruikt wordt als korting op je wagen. En dat dat achteraf dus niet meer kan.

Maar wederom, ik doe een aanname. :) er is ongetwijfeld iemand die het weet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-10 21:38
Kan niet inderdaad, heb een half jaar terug een hele discussie gehad, volgens een aantal medewerkers is de NL tekst een vertaling van de VS waar dit wel kan.

Stukje uit een mailwisseling; “ Helaas kunnen de aanbetaling en een deel van de auto niet betaald worden met de referral credits. Allen bepaalde spullen in de Tesla Shop“

[ Voor 11% gewijzigd door EvolutionX op 25-09-2025 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leor79
Ik moest even gniffelen...... In de api is mijn leverwindow vanmiddag aangepast van 24.09-30.09 naar 25.09-30.09.......

Maar goed dat in de Tesla app al de afspraak voor morgen bevestigd is 🎉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ARRR
Mar.tin schreef op donderdag 25 september 2025 @ 10:26:
[...]

Ik net ook maar even een berichtje gedaan, aangezien het erop lijkt dat hij vandaag / morgen al in tilburg is. Zaterdag is een stuk chiller dan maandag

Edit: En natuurlijk veel plezier vanmiddag! Even goed kijken of je een blauwe RWD ziet staan :+
Hij is opgehaald. Had heel klein krasje boven achterdeur die ze weg konden halen. Verder was de auto netjes. Auto was ook volledig opgeladen dus dat scheeld ook weer. Vandaag was lekker rustig met ophalen maar de hal stond helemaal vol! Ook buiten nog heel veel. Er stond welgeteld1 blauwe Y klaar binnen! Van de meer dan 100 auto's. Succes allenaal en veel plezier met jullie tesla's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
Klopt wat @EvolutionX schrijft, heb deze discussie ook met m'n SeC gehad en een of ander delivery opperhoofd. Het is een vertaling en kan niet in Nederland. Wat wél is veranderd de afgelopen maanden: je kunt nu artikelen bestellen die duurder zijn dan je tegoed en het overige bijbetalen (dat was tot voor kort ook niet mogelijk). Je kunt dus nu bijvoorbeeld een trekhaak kopen met korting. Helaas zelf inmiddels veel tegoed gebruikt voor dingen die ik zelf niet echt nodig had.

• Mar.tin
ARRR schreef op donderdag 25 september 2025 @ 20:22:
[...]

Hij is opgehaald. Had heel klein krasje boven achterdeur die ze weg konden halen. Verder was de auto netjes. Auto was ook volledig opgeladen dus dat scheeld ook weer. Vandaag was lekker rustig met ophalen maar de hal stond helemaal vol! Ook buiten nog heel veel. Er stond welgeteld1 blauwe Y klaar binnen! Van de meer dan 100 auto's. Succes allenaal en veel plezier met jullie tesla's.
Zal die van mij nog wel niet zijn, die lijkt nog onderweg op een truck. Toevallig het kenteken onthouden? :9

Veel plezier van je wagen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phenomenon1985
Mar.tin schreef op donderdag 25 september 2025 @ 18:38:
[...]

Als je geen inruil hebt, is je rijbewijs voldoende :). Staat er niets in de app? Bij mij (privebestelling) staat er exact hoe en wat en waar en wie en wanneer en iedere combinatie daarvan.

[Afbeelding]
Ik zie het nu ook in de app. Alleen een rijbewijs. Bedankt voor je reactie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
xares schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:39:

Tesla maakt geen autos op bestelling. Ze produceren naar wat ze denken dat er besteld gaat worden. Als er na het matchen autos configuraties door niemand besteld zijn worden dit voorraadmodellen. Zullen vast ook wagens tussen zitten van mensen die hun aflever sms'jes negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kemalism
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-09 16:22
Dames en heren,

Ik heb de auto toch geleverd gekregen, ondanks dat ik niet reageerde op de smsjes en de afspraken maar liet liggen hadden ze in eerste instantie de auto aan een ander gegeven. Dus hopelijk heb ik daarmee iemand hier sneller blij gemaakt dan gepland.
Nu kreeg ik nogmaals een SMS dat er alsnog een auto was klaargezet en dat ik het zsm moest ophalen want anders ging het naar een ander.
Ik heb dus als de sodemieter wel gedaan wat ik moest doen en de auto opgehaald. Dat ophalen hebben ze vergeleken met 2019 wel echt beter gedaan.

Een heel ander vraag, heb de LR RWD besteld met de hoop dat ik 622 kilometer zou zien bij volledig opgeladen.
Echter is hier niets van waar, waarom blijft het ergens midden 500 hangen? Zou ik niet bij een 100% opgeladen voertuig 622 op mijn range moeten zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeneerK
  • Laatst online: 17:02
Ik ben gisteren na 17uur gebeld om mijn auto op te halen, MY RWD Diamond Black. Er kwam een nieuwe voorraad binnen op dinsdag en moest ook direct die dag opgehaald worden.

Kon hier niet direct akkoord geven omdat ik wat moest schuiven in mijn agenda. Vanmorgen gebeld met Tesla waarbij ze hebben aangegeven dat de auto naar een ander is gegaan. Helaas!

Bestelling is maandag geplaatst door de LM, super snelle levering zou het dus geweest zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayJavier
Kemalism schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 09:26:
Dames en heren,

Ik heb de auto toch geleverd gekregen, ondanks dat ik niet reageerde op de smsjes en de afspraken maar liet liggen hadden ze in eerste instantie de auto aan een ander gegeven. Dus hopelijk heb ik daarmee iemand hier sneller blij gemaakt dan gepland.
Nu kreeg ik nogmaals een SMS dat er alsnog een auto was klaargezet en dat ik het zsm moest ophalen want anders ging het naar een ander.
Ik heb dus als de sodemieter wel gedaan wat ik moest doen en de auto opgehaald. Dat ophalen hebben ze vergeleken met 2019 wel echt beter gedaan.

Een heel ander vraag, heb de LR RWD besteld met de hoop dat ik 622 kilometer zou zien bij volledig opgeladen.
Echter is hier niets van waar, waarom blijft het ergens midden 500 hangen? Zou ik niet bij een 100% opgeladen voertuig 622 op mijn range moeten zien?
Allereerst gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. 622KM is WLTP en dit zal je dus nooit gaan behalen. De EPA range is ongeveer 542KM. In praktijk zit je waarschijnlijk tussen de 500 en 600km in op 100%.

Maar, zorg ervoor dat je de auto standaard tot 80% laad. Dat is beter voor het accupakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayJavier
MeneerK schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 09:56:
Ik ben gisteren na 17uur gebeld om mijn auto op te halen, MY RWD Diamond Black. Er kwam een nieuwe voorraad binnen op dinsdag en moest ook direct die dag opgehaald worden.

Kon hier niet direct akkoord geven omdat ik wat moest schuiven in mijn agenda. Vanmorgen gebeld met Tesla waarbij ze hebben aangegeven dat de auto naar een ander is gegaan. Helaas!

Bestelling is maandag geplaatst door de LM, super snelle levering zou het dus geweest zijn.
Dat is echt mega snel… had je wel al een VIN en kenteken in de app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeneerK
JayJavier schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 09:58:
[...]

Dat is echt mega snel… had je wel al een VIN en kenteken in de app?
Nee, geen VIN of kenteken. Heb de auto gisteren niet kunnen accepteren. De reservering is daardoor niet aan mijn gekoppeld geweest.

Ze hebben blijkbaar dus toch ergens auto's vandaan kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Kemalism schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 09:26:
De weergegeven range naast het accuicoon wordt ook wel de "rated range" genoemt. En is gebaseerd op de amerikaanse EPA verbruikscijfers.

Dit getal is een constant verbruiksgetal en wijzigt dus niet met rijgedrag, wéérsinvloeden enzovoort. In principe wijzigt dit alleen doordat de accu degradeert. (en zo nu en dan een beetje als de inschatting van 100% capaciteit van het BMS wisselt).

Je kunt in de Energy-App, (groen icoontje) vinden welk verbruik de auto mee rekent als "rated". Het is tevens een basale manier om bij 100% je beschikbare accucapaciteit te berekenen. (weergegeven km's bij 100% * Wh/km = Beschikbare Wh bij 100%)

Overigens, persoonlijke mening: Lekker op % zetten en kijken naar wat het navigatiesysteem je aanraadt. Die houdt wél rekening met wéér, wind, maanstand, of je partner gezellig is, enzovoort.

[ Voor 8% gewijzigd door Mar.tin op 26-09-2025 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayJavier
MeneerK schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 10:00:
[...]

Nee, geen VIN of kenteken. Heb de auto gisteren niet kunnen accepteren. De reservering is daardoor niet aan mijn gekoppeld geweest.

Zonde! Ik zit met smart te wachten en had ook wel van wit naar zwart willen gaan voor eerdere levering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
MeneerK schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 10:00:
[...]

Er zal nog wel een paar trucks deze kant op komen, en conform Tesla's einde-kwartaal-haast, willen ze die ook nog uitleveren.
Zou voor de hele organisatie lekker zijn als ze dat eens een beetje los zouden laten. Scheelt op een boel plekken een boel (organisatorische) stress lijkt me.

En in DE mag er op zondag geen truck rijden volgens mij, dus je zou vermoeden dat ze dan maandag gaan rijden, en dan dinsdag in de loop van de dag aankomen.

[ Voor 11% gewijzigd door Mar.tin op 26-09-2025 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeneerK
JayJavier schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 10:08:
[...]

Zonde! Ik zit met smart te wachten en had ook wel van wit naar zwart willen gaan voor eerdere levering ;)
Haha bijna wel he
Mar.tin schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 10:11:
[...]

Er zal nog wel een paar trucks deze kant op komen, en conform Tesla's einde-kwartaal-haast, willen ze die ook nog uitleveren.
Zou voor de hele organisatie lekker zijn als ze dat eens een beetje los zouden laten. Scheelt op een boel plekken een boel (organisatorische) stress lijkt me.

En in DE mag er op zondag geen truck rijden volgens mij, dus je zou vermoeden dat ze dan maandag gaan rijden, en dan dinsdag in de loop van de dag aankomen.
Ze zouden contact opnemen mocht er toch weer iets vrijkomen. So lets see!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kemalism
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-09 16:22
JayJavier schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 09:57:
[...]

Allereerst gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. 622KM is WLTP en dit zal je dus nooit gaan behalen. De EPA range is ongeveer 542KM. In praktijk zit je waarschijnlijk tussen de 500 en 600km in op 100%.

Maar, zorg ervoor dat je de auto standaard tot 80% laad. Dat is beter voor het accupakket.
Ja alles ging retesnel. De garanties die ze geven voor het leveren halen ze vrijwel overal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayJavier
Kemalism schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 11:02:
[...]

Ja alles ging retesnel. De garanties die ze geven voor het leveren halen ze vrijwel overal.
Ik denk dat er hier een aantal op het forum zitten die daar anders over denken, haha! Fijn dat het allemaal snel gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Kemalism schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 11:02:
[...]

Ja? Is dat zo? Mijn auto zou in Augustus geleverd worden :9. Misschien dat het dat in een parallel universum nog wel is ofzo, maar op mijn kalender is het praktisch oktober.

En vorig jaar op 08-09 een "direct leverbaar" model besteld. Dat kon ik ook "pas" 11 dagen later ophalen omdat.. "ohnee toch nog niet gemaakt, grapje!" (nou is 10 dagen nog steeds dikke prima, maar zéker geen "Direct beschikbaar") En ook over deze anderhalve maand levertijd mopper ik niet té hard. Maar mijn eigen conclusie is dat ze hun eigen levertijden nooit halen op basis van N=2 :9

We houden het maar op het "Your Mileage May Vary" :Y)

[ Voor 30% gewijzigd door Mar.tin op 26-09-2025 12:43 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Leor79
Ik ga hier mijn laatste berichtje posten als het goed is.... Vanmorgen heb ik de mijne opgehaald. Afhandeling ging vlotjes, wat jammer was is dat er slecht licht in de hal was zodat het lastig was om de auto te controleren. Heb met een zaklamp een snelle inspectie gedaan en niets kunnen ontdekken. Hij was netjes 50% opgeladen, dus je hoeft niet met samengeknepen billen direct naar een laadpaal..... Vervolgens de rit van 110 km naar huis wat een genot was om te rijden. Heb nog even wat fotootjes geschoten voor de geïnteresseerden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/psSMCJaPya5O2XCdLzGF6YR3hRc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4nuEBL7eLDKeWYSB0u2hvcI0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZiS3mALq-kGkwYID2qPp-9sh0r0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xJJyuzOL8dmi1dq7p1lpNhNh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jskzTQXFXuxcxTJFBjRccjWtUfo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L6NMX4hbPRQzH1pqqhKecfoG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rXCXrxQpJDczu76hxl2Oj69qWXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HDCnjRVEupdOP8pFys9pePBr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nw7JvO5y1ZuC4xtK17BRTeH3Df4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aGyqxqTwNmjw9b7IxM4s2yBG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
Leor79 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:52:
Ik ga hier mijn laatste berichtje posten als het goed is.... Vanmorgen heb ik de mijne opgehaald. Afhandeling ging vlotjes, wat jammer was is dat er slecht licht in de hal was zodat het lastig was om de auto te controleren. Heb met een zaklamp een snelle inspectie gedaan en niets kunnen ontdekken. Hij was netjes 50% opgeladen, dus je hoeft niet met samengeknepen billen direct naar een laadpaal..... Vervolgens de rit van 110 km naar huis wat een genot was om te rijden. Heb nog even wat fotootjes geschoten voor de geïnteresseerden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk om te zien! Veel plezier in je nieuwe wagen! :D. (Vooral foto 3 is echt vét :9).
Alvast voorpret voor mezelf voor morgen O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xares
  • Nu online
Zojuist een Tesla Model Y AWD LR besteld in grey met de standaard velgen.
Op de site: Oktober 2025 in de App na order: September 2025.

Ben benieuwd!

Klopt het dat je de registratie gegevens nog niet kan invullen (Stap 4/7)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
xares schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:09:

Ben benieuwd!

ffkes geduld hebben, en niet teveel gewicht hangen aan de leverdatum in de app :).

Je kunt eens inloggen via www.tesla-status.mrproper.dev om te kijken wat je daar ziet en of er al een VIN gekoppeld is :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeneerK
xares schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:09:

Ben benieuwd!

Wellicht dat ze nog wat grey over hebben dan! Ik zou even bellen. Wellicht dat je deze dinsdag kan ophalen (zie mijn vorige bericht van vanmorgen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
Mar.tin schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:56:
[...]

Leuk om te zien! Veel plezier in je nieuwe wagen! :D. (Vooral foto 3 is echt vét :9).
Alvast voorpret voor mezelf voor morgen O+
Foto 3 is om duidelijk te maken dat er overal staat dat je geen foto's mag maken in de hal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Leor79 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:52:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wel curieus dat AutoPilot nog lijkt te moeten calibreren, waarom zou dat moeten als hij al wel FSD uit de fabriek gereden is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:52
Model Y Pearl White, 3 september besteld. Mocht helaas pas geleverd worden sinds deze week waardoor ik een batch gemist heb. Nu staat de ETA op oktober maar nog geen VIN. Duimen dan maar. Nu een huurauto eerst.. balen.

Medewerker gaf aan dat er wellicht in de tussentijd nog wat extra Y's hierheen komen uit andere landen. Hoop dat dat wat brengt O-)

[ Voor 23% gewijzigd door Tweakx op 26-09-2025 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
Tweakx schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 14:36:
Model Y Pearl White, 3 september besteld. Mocht helaas pas geleverd worden sinds deze week waardoor ik een batch gemist heb. Nu staat de ETA op oktober maar nog geen VIN. Duimen dan maar. Nu een huurauto eerst.. balen.

Medewerker gaf aan dat er wellicht in de tussentijd nog wat extra Y's hierheen komen uit andere landen. Hoop dat dat wat brengt O-)
Hopen dan ook dat schakelen met een lease goed gaat op zo'n korte termijn. En fingers crossed :)
Pagina: 1 ... 78 ... 80 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.