Nog een paar dagen!...PGB83 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 07:02:
Update!
MY LR AWD, Diamond Black
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 26.07 Bestelling geplaatst bij Tesla (Cash); Levertijd in app 06.09 - 30.09 02.08 Levertijd in app gewijzigd naar 15.08 - 21.09 16.08 Levertijd in app gewijzigd naar 02.09 - 30.09 03.09 Levertijd in app gewijzigd naar 18.09 - 30.09 10.09 VIN zichtbaar via API 11.09 Levertijd in app gewijzigd naar 20.09 - 26.09 15.09 Levertijd in app gewijzigd naar 18.09 - 24.09 16.09 VIN zichtbaar via app, eindbetaling kan overgemaakt worden 16.09 Auto in transport naar Utrecht, ETA 18.09
Datum | Update |
17 juli | Bestelbevestiging Ayvens. |
21 juli | Auto zichtbaar in Tesla app met RN. Verwachte levering in september. |
21 juli (avond) | Verwachte levering geüpdatet naar 23 augustus - 30 september. |
28 juli | Verwachte levering aangepast naar 14 augustus - 20 september. |
15 augustus | Verwachte levering aangepast naar 25 augustus - 10 september. |
23 augustus | Verwachte levering aangepast naar 11 september - 30 september. |
7 september | Verwachte levering aangepast naar 16 september - 30 september. |
11 september | Verwachte levering aangepast naar 20 september - 26 september. |
16 september | VIN in de app. |
Op 13-08 een Blauwe RWD YJayJavier schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 10:09:
[...]
Kijk, mooi nieuws! Wat heb je besteld?
Wow, ok, zoveel voordelen op het nieuwe model dat je deze al wil omruilen?Mar.tin schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 10:41:
[...]
Op 13-08 een Blauwe RWD Y, met als inruiler mijn Blauwe RWD Y van 19-09-2024
Ben heel benieuwd naar je overwegingen. Zelf ook in afwachting van een Model y nieuw model (eerste Tesla).
Model Y SR RWD Diamond Black
Datum | Update |
21 juli | Bestelbevestiging LM, op moment van bestellen verwachte levertijd augustus op de website. |
21 juli | Auto zichtbaar in Tesla app met RN. Verwachte levering in september |
21 juli (avond) | Verwachte levering geüpdatet naar 23 augustus - 30 september |
28 juli | Verwachte levering geüpdatet naar 14 augustus - 20 september |
15 augustus | Verwachte levering geüpdatet naar 25 augustus - 10 september |
23 augustus | Verwachte levering geüpdatet naar 11 september - 30 september |
7 september | Verwachte levering geüpdatet naar 16 september - 30 september |
16 september | ‘IsMoreThanTwoWeeks’ is geupdatet van true naar false. Verwachte levering nog steeds 16 september - 30 september |
Ik kreeg een bijzonder goed inruilbod, waardoor de extra €4k erbovenop maakt dat mijn afschijving dermate laag is dat het wel de moeite waard is. Er staat inmiddels 41k km op de klok. En blijkbaar tikt dat niet zo zwaar meeMMS_MMS schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 10:48:
[...]
Wow, ok, zoveel voordelen op het nieuwe model dat je deze al wil omruilen?
Ben heel benieuwd naar je overwegingen. Zelf ook in afwachting van een Model y nieuw model (eerste Tesla).
Tel daarbij op dat de bruikbare accucapaciteit van pakweg 53kWh naar +- 63kWh gaat, kleine quality of life dingen (schermpje achterin, elektrisch vouwbare stoelen achter, geventileerde stoelen, LED strip die je kan gebruiken met de S3XY commander etc) , iets betere efficiëntie, maakte het al met al wel de moeite waard.
Het énige dat ik écht ga missen is de BYD accu onder mijn huidige wagen, die snellaadt echt magistraal hard. En die paar keer dat je dat "nodig" hebt per jaar is het wel lekker. Zéker dat ie vrijwel op alle SOC's nog een paar minuten 171kW pakt uit de lader, en je dus altijd vlot capaciteit erbij hebt.
Afgelopen weekeind "mannerwochenende" gehad pakweg 400km verderop. Éérste laadstop op 350km, want de stroom op de camping kost maarliefst €0,90 / kWh. Dus van 4-94% geladen in 28 minuten (48kWh toegevoegd). Vervolgens heel weekeind (vrij-za-zo) in de auto geslapen met Camp mode aan. En terug aan dezelfde supercharger aangeplugd met 33% > 100% (50km naar camping met 85% op de camping > 3 dagen camp mode aan > 50km naar supercharger), even gauw de naastgelegen supermarkt in om de pfand in te leveren, en in 28 minuten weer 100% vol.
150km verderop wilde de rest van het gezelschap persé lunchen, dus bij Erftstadt even aangestekkerd, en in 15 min van 57% > 100% geladen.
De 100% is alleen maar omdat de stops telkens langer duurden dan de auto nodig had om op te laden, we hebben bij de lunchstop wel 40 minuten gezeten, maar gelukkig was het rustig bij de SC
Woooop, en dan verrassing, einde dag ineens POEF een Zwarte Y voor je huis!pandahans schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 11:00:Model Y SR RWD Diamond Black
Vandaag kan het gebeuren! Maar nog geen VIN, SMS of kenteken. Wij tweakers weten inmiddels wel beter😂
Datum Update 21 juli Bestelbevestiging LM, op moment van bestellen verwachte levertijd augustus op de website. 21 juli Auto zichtbaar in Tesla app met RN. Verwachte levering in september 21 juli (avond) Verwachte levering geüpdatet naar 23 augustus - 30 september 28 juli Verwachte levering geüpdatet naar 14 augustus - 20 september 15 augustus Verwachte levering geüpdatet naar 25 augustus - 10 september 23 augustus Verwachte levering geüpdatet naar 11 september - 30 september 7 september Verwachte levering geüpdatet naar 16 september - 30 september 16 september ‘IsMoreThanTwoWeeks’ is geupdatet van true naar false.
Verwachte levering nog steeds 16 september - 30 september
Maar op basis van de 3 posts (incl mezelf) van mensen met een uiterlijke leverdatum van 30-09, zal-het-wel-iets-automatisch zijn dat gewoon doet if detail.endofdeliverywindow <15 then ismorethan2weeks = false
[ Voor 6% gewijzigd door Mar.tin op 16-09-2025 11:15 ]
Die IsMoreThanTwoWeeks is volgens mij gewoon een automatische flag op basis van de uiterste datum van je verwachte leverdatum. Waarschijnlijk updaten ze je datum morgen rond 16:00 (zal niet de eerste keer zijn inmiddelspandahans schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 11:00:Model Y SR RWD Diamond Black
Vandaag kan het gebeuren! Maar nog geen VIN, SMS of kenteken. Wij tweakers weten inmiddels wel beter😂
Datum Update 21 juli Bestelbevestiging LM, op moment van bestellen verwachte levertijd augustus op de website. 21 juli Auto zichtbaar in Tesla app met RN. Verwachte levering in september 21 juli (avond) Verwachte levering geüpdatet naar 23 augustus - 30 september 28 juli Verwachte levering geüpdatet naar 14 augustus - 20 september 15 augustus Verwachte levering geüpdatet naar 25 augustus - 10 september 23 augustus Verwachte levering geüpdatet naar 11 september - 30 september 7 september Verwachte levering geüpdatet naar 16 september - 30 september 16 september ‘IsMoreThanTwoWeeks’ is geupdatet van true naar false.
Verwachte levering nog steeds 16 september - 30 september
Wow het is opeens heel snel gegaan! Ik krijg zojuist een sms voor inplannen van ophaalmoment. Donderdag de 18e om 09:30 staat nu vast.Kekboi schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 10:19:Het lijkt er zowaar op dat na al dat verschuiven ze eindelijk gaan stoppen met verschuiven van de leverdatum!
Datum Update 17 juli Bestelbevestiging Ayvens. 21 juli Auto zichtbaar in Tesla app met RN. Verwachte levering in september. 21 juli (avond) Verwachte levering geüpdatet naar 23 augustus - 30 september. 28 juli Verwachte levering aangepast naar 14 augustus - 20 september. 15 augustus Verwachte levering aangepast naar 25 augustus - 10 september. 23 augustus Verwachte levering aangepast naar 11 september - 30 september. 7 september Verwachte levering aangepast naar 16 september - 30 september. 11 september Verwachte levering aangepast naar 20 september - 26 september. 16 september VIN in de app.
Mijn commander komt vandaag ook binnen, die kan ik mooi erin sleutelen als ik de auto heb dan. Blijkt dat het toch nog een beetje mee kan zitten met die levertijden van Tesla
[ Voor 5% gewijzigd door Kekboi op 16-09-2025 12:56 ]
Wauw! Dat is inderdaad snel! Ben benieuwd wat je van de lak vindt donderdag! Hou ons op de hoogte!Kekboi schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 12:33:
[...]
Wow het is opeens heel snel gegaan! Ik krijg zojuist een sms voor inplannen van ophaalmoment. Donderdag de 18e om 09:30 staat nu vast.
Mijn commander komt vandaag ook binnen, die kan ik mooi erin sleutelen als ik de auto heb dan. Blijkt dat het toch nog een beetje mee kan zitten met die levertijden van Tesla
Dat zal wel een leuke beloning zijn voor elke x het verzetten van de verwachte levering😁Mar.tin schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 11:02:
[...]
Woooop, en dan verrassing, einde dag ineens POEF een Zwarte Y voor je huis!
Maar op basis van de 3 posts (incl mezelf) van mensen met een uiterlijke leverdatum van 30-09, zal-het-wel-iets-automatisch zijn dat gewoon doet if detail.endofdeliverywindow <15 then ismorethan2weeks = false
Ik mag mijn M3 komende week ophalen (afgelopen weekend besteld, had 'm zelfs morgenmiddag al mogen ophalen, super snel) en ik ruil er mijn huidige M3 op in. Ik weet dat ik mijn 'mobile connector' aka granny charger met de auto moet inleveren, terwijl die niet bij de nieuwe auto geleverd wordt. Voor de recente ontvangers van een Model 3: hoe zit dat met de verbandkit en gevarendriehoek? Wordt de nieuwe auto daar wel mee afgeleverd?
Volgens mij zit die er gewoon bij. Teminste bij mijn model Y wel, ga ervanuit dat het bij een 3 niet anders isGullie007 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 20:08:
Ik mag mijn M3 komende week ophalen (afgelopen weekend besteld, had 'm zelfs morgenmiddag al mogen ophalen, super snel) en ik ruil er mijn huidige M3 op in. Ik weet dat ik mijn 'mobile connector' aka granny charger met de auto moet inleveren, terwijl die niet bij de nieuwe auto geleverd wordt. Voor de recente ontvangers van een Model 3: hoe zit dat met de verbandkit en gevarendriehoek? Wordt de nieuwe auto daar wel mee afgeleverd?
Tesla bestelling volgen: https://tesla-status.mrproper.dev/
Lees niet veel M3’s hier. Welke versie en kleur heb je? Lijkt namelijk wel of veel kleuren pas in november geleverd gaan worden helaas.Gullie007 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 20:08:
@Bas_db Hoe weet je dat? N=1, mijn stealth grey Model 3 is van begin oktober naar november verplaatst..
Nee ik realiseer me dat ik in de minderheid ben en er is natuurlijk veel voor een Y te zeggen, maar voor ons gezien is de 3 groot zat, ook voor vakanties, en ik heb geen zin in nog een halve auto boven m'n hoofd zeg maar. Voor ieder een persoonlijke keuze natuurlijkBas_db schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 20:39:
[...]
Lees niet veel M3’s hier. Welke versie en kleur heb je? Lijkt namelijk wel of veel kleuren pas in november geleverd gaan worden helaas.
Ik ben voor een Diamond Black SR RWD gegaan, met 18"velgen en een zwart interieur. Als ik Leveringen in Tilburg mag geloven, staat er nog 1 in NL in Utrecht met die specs (al op kenteken, JF*) en 1 met 19" velgen en dan zijn de zwarte op voor september en kom je idd later in het jaar uit. Tegen die tijd waarschijnlijk dus wel met stalk en camera voor, maar op deze manier kan ik nog wel dus van de inruilactie gebruik maken, en dat maakt het een no-brainer voor me.
Top, dank je!GardenSnakes schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 20:33:
[...]
Volgens mij zit die er gewoon bij. Teminste bij mijn model Y wel, ga ervanuit dat het bij een 3 niet anders is
Leveringen in Tilburg? Heb je daar een link/overzicht van?Gullie007 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 21:47:
[...]
Nee ik realiseer me dat ik in de minderheid ben en er is natuurlijk veel voor een Y te zeggen, maar voor ons gezien is de 3 groot zat, ook voor vakanties, en ik heb geen zin in nog een halve auto boven m'n hoofd zeg maar. Voor ieder een persoonlijke keuze natuurlijk
Ik ben voor een Diamond Black SR RWD gegaan, met 18"velgen en een zwart interieur. Als ik Leveringen in Tilburg mag geloven, staat er nog 1 in NL in Utrecht met die specs (al op kenteken, JF*) en 1 met 19" velgen en dan zijn de zwarte op voor september en kom je idd later in het jaar uit. Tegen die tijd waarschijnlijk dus wel met stalk en camera voor, maar op deze manier kan ik nog wel dus van de inruilactie gebruik maken, en dat maakt het een no-brainer voor me.
Volgens de site is de witte RWD al naar medio november verplaatst. Dit klopt met mijn verwachte leverdatum van 11 november - 11 december. Hier komt bij mij al weken geen verandering in.Grazder schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 21:39:
@Bas_db Hoe weet je dat? N=1, mijn stealth grey Model 3 is van begin oktober naar november verplaatst..
Las verder dat er meerdere kleuren ook naar november zijn verplaatst. Dus lijkt wel alsof ze in het nieuwe kwartaal pas nieuwe M3's gaan komen.
Hopelijk heb ik het mis, maar het is voornamelijk MY wat ik hier ook voorbij zie komen.
Doorgaans maken ze in Shanghai een stapel 3’s om op een boot te zetten aan het begin van het kwartaal, en als die op zijn dan is het opperdepop inderdaad tot minimaal een maand na begin kwartaalBas_db schreef op woensdag 17 september 2025 @ 06:51:
[...]
Volgens de site is de witte RWD al naar medio november verplaatst. Dit klopt met mijn verwachte leverdatum van 11 november - 11 december. Hier komt bij mij al weken geen verandering in.
Las verder dat er meerdere kleuren ook naar november zijn verplaatst. Dus lijkt wel alsof ze in het nieuwe kwartaal pas nieuwe M3's gaan komen.
Hopelijk heb ik het mis, maar het is voornamelijk MY wat ik hier ook voorbij zie komen.
Ik kreeg vanmorgen wederom deze melding in de API:
Changes Detected:
details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks
True False
Deze kreeg ik gistermorgen ook rond hetzelfde tijdstip.... Waarschijnlijk zal dit een automatische wijziging zijn (30 september is de laatste datum van mijn huidige leverwindow, dus minder dan 2 weken). Blijf ik die nu elke dag krijgen totdat er daadwerkelijk progressie is?
Changes Detected:
True False
Deze kreeg ik gistermorgen ook rond hetzelfde tijdstip.... Waarschijnlijk zal dit een automatische wijziging zijn (30 september is de laatste datum van mijn huidige leverwindow, dus minder dan 2 weken). Blijf ik die nu elke dag krijgen totdat er daadwerkelijk progressie is?
Hier precies hetzelfde met laatste datum 30 sept dus zal daar inderdaad wel mee te maken hebben.Leor79 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 07:28:
Ik kreeg vanmorgen wederom deze melding in de API:
Changes Detected:
True False
Zojuist leverdatum in de app bijgesteld van Oktober naar 26-30 September.LastSamurai schreef op maandag 15 september 2025 @ 16:31:
Model Y RWD Deep Blue
8-9 Besteld bij Ayvens
15-9 Toegang tot app en reserveringsnummer, verwachte levering Oktober 2025
Het gaat gebeuren
MY LR AWD, Diamond Black
MY LR AWD, Diamond Black
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| 26.07 Bestelling geplaatst bij Tesla (Cash); Levertijd in app 06.09 - 30.09 02.08 Levertijd in app gewijzigd naar 15.08 - 21.09 16.08 Levertijd in app gewijzigd naar 02.09 - 30.09 03.09 Levertijd in app gewijzigd naar 18.09 - 30.09 10.09 VIN zichtbaar via API 11.09 Levertijd in app gewijzigd naar 20.09 - 26.09 15.09 Levertijd in app gewijzigd naar 18.09 - 24.09 16.09 VIN zichtbaar via app, eindbetaling kan overgemaakt worden 16.09 Auto in transport naar Utrecht, ETA 18.09 17.09 SMS voor leverafspraak ontvangen, zaterdag gaan we de auto ophalen |
Nee kreeg van SC Den Haag een telefoonnummer, dus heb ze alleen mondeling gesproken.JayJavier schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 22:07:
[...]
Leveringen in Tilburg? Heb je daar een link/overzicht van?
Ze nemen je gewoon in de zeik hoor,LastSamurai schreef op woensdag 17 september 2025 @ 08:52:
[...]
Zojuist leverdatum in de app bijgesteld van Oktober naar 26-30 September.
Eigenlijk maken ze helemaal geen Blauwe meer denk ik.
Het helpt in elk geval bijdragen aan de stapel te maken blauwe wagens dus wellicht dat ze er nu ook echt een paar gaan maken.

Vannacht de eerste keer tot 100% geladen en vanochtend gaf hij een range van 542km aanPollux89 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 09:11:
[...]
Goed om te horen dat het allemaal voorspoedig is gegaan. Vraagje, wat is de range die aangeven wordt bij LR RWD bij 100%? Ik ben benieuwd hoeveel dat afwijkt van de WLTP
Ja, in Rotterdam had ik het over welke kleur ik wilde. Twijfelde tussen donkergrijs en blauw.Mar.tin schreef op woensdag 17 september 2025 @ 09:49:
[...]
Het helpt in elk geval bijdragen aan de stapel te maken blauwe wagens dus wellicht dat ze er nu ook echt een paar gaan maken.
De medewerker zei toen dat blauw de minst verkochte kleur is dus als ik iets bijzonder wilde dan moest ik blauw nemen.
Niet gerealiseerd dat lage verkoopaantallen ook lage productieaantallen betekent.
Ach, het komt vast wel goed. Ons moet wat te mopperen hebben immers. Er zijn ook plenty met een andere kleur die niet op de beloofde levermaand geleverd hebben gekregen dus het heeft er relatief weinig mee te maken denk ik.LastSamurai schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:40:
[...]
Ja, in Rotterdam had ik het over welke kleur ik wilde. Twijfelde tussen donkergrijs en blauw.
De medewerker zei toen dat blauw de minst verkochte kleur is dus als ik iets bijzonder wilde dan moest ik blauw nemen.
Niet gerealiseerd dat lage verkoopaantallen ook lage productieaantallen betekent.
offtopic:
Dus als je me leest mopperen over de leverdatum dan moet je dat met een korreltje zout nemen. Iets met soep en heet eten enzo
Last time i checked was +- 3% van de nieuwe Y's in Nederland dit jaar Blauw. Daarmee zeldzamer zijnd dan de rode met +- 4%.(En ruim zeldzamer dan de +- 31% Wit 27% zwart en ergens 35% grijs)
Dus als je me leest mopperen over de leverdatum dan moet je dat met een korreltje zout nemen. Iets met soep en heet eten enzo
[ Voor 11% gewijzigd door Mar.tin op 17-09-2025 11:02 ]
Ik heb een update vanuit de API
betekend dat hij nu gepland is, of hoe moet ik dit interpreteren ?
code:
1
2
3
| Changes Detected: details.tasks.scheduling.isRegComplete > True |
betekend dat hij nu gepland is, of hoe moet ik dit interpreteren ?
[ Voor 3% gewijzigd door bd-casemod op 17-09-2025 13:28 ]
Ik zie sinds een paar minuten in de API nu een VIN staan.JayJavier schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 06:21:
[...]
Klopt helemaal. Zojuist aangepast naar 27-30 september. Deze maand nog rijden!
IT IS HAPPENING, #BLIJFKALM
VIN in de API voor mijn Blauwe RWD.
Volgens de API is de auto ook al in Tilburg, geteleporteerd schijnbaar.
In de app is de mogelijkheid tot het kiezen van een sneller leverbaar model verdwenen.
Benieuwd hoe snel er ruimte komt om een ophaalafspraak te plannen. Moet de oude nog wel even behoorlijk leegruimen
Voor de volledigheid een tijdslijntje:
13-08 - Proefgereden en Besteld, Blauwe RWD Y Zwart interieur geen trekhaak.
13-08 - Leverdatum "Augustus"
15-08 - Inruil (Model Y RWD Blauw van sept'24) goedgekeurd
22-08 - Leverdatum verschuift naar 30-08 - 30-09
31-08 - Leverdatum verschuift naar 19-09 - 30-09
08-09 - Inruilaanbod automatisch verlengd tot 08-10
13-09 - Leverdatum verschuift naar 26-09 - 30-09
16-09 - details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks True > False
17-09 - 14:00 - VIN in API, NIET in app, Snel leverbare modellen uit app verdwenen.
VIN in de API voor mijn Blauwe RWD.

Volgens de API is de auto ook al in Tilburg, geteleporteerd schijnbaar.
In de app is de mogelijkheid tot het kiezen van een sneller leverbaar model verdwenen.
Benieuwd hoe snel er ruimte komt om een ophaalafspraak te plannen. Moet de oude nog wel even behoorlijk leegruimen
Voor de volledigheid een tijdslijntje:
13-08 - Proefgereden en Besteld, Blauwe RWD Y Zwart interieur geen trekhaak.
13-08 - Leverdatum "Augustus"
15-08 - Inruil (Model Y RWD Blauw van sept'24) goedgekeurd
22-08 - Leverdatum verschuift naar 30-08 - 30-09
31-08 - Leverdatum verschuift naar 19-09 - 30-09
08-09 - Inruilaanbod automatisch verlengd tot 08-10
13-09 - Leverdatum verschuift naar 26-09 - 30-09
16-09 - details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks True > False
17-09 - 14:00 - VIN in API, NIET in app, Snel leverbare modellen uit app verdwenen.
[ Voor 42% gewijzigd door Mar.tin op 17-09-2025 14:31 ]
Hier ook een vin in de API! Staat nog steeds op 17-30 sept
[ Voor 41% gewijzigd door ARRR op 17-09-2025 14:16 ]
Hier nog geen VIN of verandering in leverwindow, maar wel wijzigingen in de API.
Er is een paragraaf met "Delivery Readiness" verschenen....
:strip_exif()/f/image/LFtkcj5sc6aJQ5Kr4iaJuk1v.png?f=user_large)
Er is beweging
Nu hopen dat de LM ook snel genoeg reageert (hetzij naar Tesla, hetzij naar mij) 
EDIT: en dan nu ook een VIN!
P.S. Wat een luxe om op deze manier het bestelproces te mogen volgen
:strip_exif()/f/image/LFtkcj5sc6aJQ5Kr4iaJuk1v.png?f=user_large)
Er is beweging

EDIT: en dan nu ook een VIN!
[ Voor 3% gewijzigd door Leor79 op 17-09-2025 14:43 ]
Leor79 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 14:23:
offtopic:
ik heb geen aandelen in @GardenSnakes maar je zou een kopje koffie kunnen bijdragen voor hem
ik heb geen aandelen in @GardenSnakes maar je zou een kopje koffie kunnen bijdragen voor hem
[ Voor 7% gewijzigd door Mar.tin op 17-09-2025 14:31 ]
Die vehicle odometer die de api teruggeeft staat bij mij al sinds het begin op 30km. Hebben jullie dat ook?
Is een placeholder getal. Als er iets "echts" te melden is komt dat daar te staan. Heb al bij verschillende mensen gelezen dat deze hem "van de band" zagen rollen en het wijzigde naar 0,4km en toen in zeebrugge nog x km erbij.icepick schreef op woensdag 17 september 2025 @ 14:28:
Die vehicle odometer die de api teruggeeft staat bij mij al sinds het begin op 30km. Hebben jullie dat ook?
Done!Mar.tin schreef op woensdag 17 september 2025 @ 14:28:
[...]offtopic:
Nice! Bij mij is de levering juist uitgesteld naar 5 oktober - 11 november. Vooralsnog geen verandering. Hopen dat je snel de weg op kunt.icepick schreef op woensdag 17 september 2025 @ 14:03:
[...]
Ik zie sinds een paar minuten in de API nu een VIN staan.
Mijn vrouw vind het volgen van alle updates in the API allemaal onzinLeor79 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 14:23:
Hier nog geen VIN of verandering in leverwindow, maar wel wijzigingen in de API.Er is een paragraaf met "Delivery Readiness" verschenen....
[Afbeelding]
Er is bewegingNu hopen dat de LM ook snel genoeg reageert (hetzij naar Tesla, hetzij naar mij)
Ik weet niet of ik dit hier mag vragen, Maar ik krijg het "tesla_order_status" python script niet goed werkend.
telkens deze foutmelding:
SSL: CERTIFICATE_VERIFY_FAILED] certificate verify failed: unable to get local issuer certificate (_ssl.c:1032)')))
Ik heb de requests geinstalleerd en daarna het script gerund, dan komt er een webpagina van tesla met "Page not Found" en die URL plak ik terug in het console, en dan telkens deze melding.
telkens deze foutmelding:
SSL: CERTIFICATE_VERIFY_FAILED] certificate verify failed: unable to get local issuer certificate (_ssl.c:1032)')))
Ik heb de requests geinstalleerd en daarna het script gerund, dan komt er een webpagina van tesla met "Page not Found" en die URL plak ik terug in het console, en dan telkens deze melding.
14-8 besteld Tesla Model Y SG RWD en zojuist VIN in api te zien. Inruilvoorstel hebben ze bij Tesla verlengd tot 1 oktober. Dus er is hoop dat het nog deze maand geleverd gaat worden als ik lees hoe snel de levering na VIN toewijzing is gegaan.
Met SG bedoel je de "normale" RWD? Zou mooi zijn als ze deze maand nog gaan leveren. Ongeduldig als je moet wachten op een nieuwe autoKingvegeta schreef op woensdag 17 september 2025 @ 15:11:
14-8 besteld Tesla Model Y SG RWD en zojuist VIN in api te zien. Inruilvoorstel hebben ze bij Tesla verlengd tot 1 oktober. Dus er is hoop dat het nog deze maand geleverd gaat worden als ik lees hoe snel de levering na VIN toewijzing is gegaan.
Neem aan Stealth Grey.JayJavier schreef op woensdag 17 september 2025 @ 15:36:
[...]
Met SG bedoel je de "normale" RWD? Zou mooi zijn als ze deze maand nog gaan leveren. Ongeduldig als je moet wachten op een nieuwe autoDe accessoires liggen al thuis, haha.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Goeie tip, ook even een kopje koffie besteld voor hemMar.tin schreef op woensdag 17 september 2025 @ 14:28:
[...]offtopic:
SG=Stealthy grey🥷 heb je nog leuke accessoires? Ik heb inmiddels van die beschermmatten voor de kofferbak en screenprotectors bestelt maar verder weet ik niet wat handig is? Zou zo graag Apple CarPlay willen maar dat schijnt nog niet optimaal te werken met van die usb sticks die je telefoon mirorren op het scherm.
SR RWD Model Y Diamond Black
Ze konden het niet laten om toch nog een laatste keer te verschuiven, zal inmiddels gewoonte zijn geworden voor ze natuurlijk
. Gelukkig ditmaal maar 1,5 uur in plaats van enkele dagen of weken. Ze zouden hem met prioriteit klaar gaan maken voor morgen is mij verteld. Ben benieuwd of hij morgen mooi staat te glanzen voor me (zonder krassen!). Het is deze week natuurlijk prachtig regenachtig weer, en dan zien die mooie zwarte glanzende auto's er altijd zo lekker serieus en sportief uit, wellicht dat ik er een mooi kiekje van kan maken.
Datum | Update |
17 juli | Bestelbevestiging Ayvens. |
21 juli | Auto zichtbaar in Tesla app met RN. Verwachte levering in september. |
21 juli (avond) | Verwachte levering aangepast naar 23 augustus - 30 september. |
28 juli | Verwachte levering aangepast naar 14 augustus - 20 september. |
15 augustus | Verwachte levering aangepast naar 25 augustus - 10 september. |
23 augustus | Verwachte levering aangepast naar 11 september - 30 september. |
7 september | Verwachte levering aangepast naar 16 september - 30 september. |
11 september | Verwachte levering aangepast naar 20 september - 26 september. |
16 september | VIN in de app. |
16 september (2 uur later) | Sms voor plannen afspraak. Kenteken in app. Afspraak gemaakt voor 18 september 09:30. |
17 september | Opgebeld door medewerker dat de auto toch iets later dan gepland binnenkomt. Afspraak verzet van 09:30 naar 11:00. |
Laat effe weten hoe de delivery experience was en of er nog issues waren. Veel plezier alvast!Ze konden het niet laten om toch nog een laatste keer te verschuiven, zal inmiddels gewoonte zijn geworden voor ze natuurlijk. Gelukkig ditmaal maar 1,5 uur in plaats van enkele dagen of weken. Ze zouden hem met prioriteit klaar gaan maken voor morgen is mij verteld. Ben benieuwd of hij morgen mooi staat te glanzen voor me (zonder krassen!). Het is deze week natuurlijk prachtig regenachtig weer, en dan zien die mooie zwarte glanzende auto's er altijd zo lekker serieus en sportief uit, wellicht dat ik er een mooi kiekje van kan maken.
tesla model Y LR Dual motor wit, wit interieur besteld op 10sep.Kan er mij aub iemand zeggen hoelang ik zou moeten wachten?😭😭Gebeld naar Tesla en meegedeeld gekregen dat ze in batchen werken..Maar ze konden mij geen leverdatum zeggen helaas.
ook op de app staat er geen leverdatum meer.Wie kan me meer info of ervaring geven?
n
ook op de app staat er geen leverdatum meer.Wie kan me meer info of ervaring geven?
:strip_exif()/f/image/oXAgdJK2OWpgYAVFhfPek5Lw.jpg?f=fotoalbum_large)
Waarvoor zou je carplay willen? Heb m nu een week en kan mij niet bedenken waarvoor ik het nodig heb. Alles kan op het scherm en dmv een automatisering op mn telefoon opent die automatisch flitsmeister op de telefoon welke je hoort over de auto speakersKingvegeta schreef op woensdag 17 september 2025 @ 16:09:
SG=Stealthy grey🥷 heb je nog leuke accessoires? Ik heb inmiddels van die beschermmatten voor de kofferbak en screenprotectors bestelt maar verder weet ik niet wat handig is? Zou zo graag Apple CarPlay willen maar dat schijnt nog niet optimaal te werken met van die usb sticks die je telefoon mirorren op het scherm.
Flitsmeister is voor mij het belangrijkste maar als dat werkt zonder CarPlay dan is dat perfect 👌🏻
Qua accessoires heb ik in ieder geval:Kingvegeta schreef op woensdag 17 september 2025 @ 16:09:
- Mattenset van 3W
- Enhance Commander
- Enhance S3XY Knob
- Spatlappen
- Zijcamera kappen
- Binnencamera schuifje
- Bekerhouder
- Ventilatierooster voor stoelen
- Ventilatierooster achteren
- Performance pedalencovers
- Stootrand bescherming kofferbak
- Luchtinlaat trunk rooster
- Screenprotector voor- en achter
- Hoes voor armsteun
Dus bijna alles wat er is denk ik... Alleen de auto ontbreekt nog
Heb je al geprobeerd om via de API te kijken. Iemand hier op Tweakers heeft echt een gave app gebouwd daarvoor. https://tesla-status.mrproper.dev/julien99 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 19:17:
tesla model Y LR Dual motor wit, wit interieur besteld op 10sep.Kan er mij aub iemand zeggen hoelang ik zou moeten wachten?😭😭Gebeld naar Tesla en meegedeeld gekregen dat ze in batchen werken..Maar ze konden mij geen leverdatum zeggen helaas.
ook op de app staat er geen leverdatum meer.Wie kan me meer info of ervaring geven?n[Afbeelding]
Ja dat werkt perfect zonder. Op je iPhone even een automatisering maken in de opdrachten app (kan ook met Flitsmeister pro in Flitsmeister zelf of op Android met de automate app) dat ie Flitsmeister opent zodra bluetooth is verbonden. En in Flitsmeister je bluetooth profiel op HSP zetten dan speelt het af via je tesla speaker 🤯😁Kingvegeta schreef op woensdag 17 september 2025 @ 20:50:
Flitsmeister is voor mij het belangrijkste maar als dat werkt zonder CarPlay dan is dat perfect 👌🏻
Hier nu ook een VIN in api na de wijziging gisteren.JTC schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 10:46:
Hier 22-08 bestel, MY LR wit
Vandaag onderstaande melding, nog geen VIN, dus blijft afwachten.
[Afbeelding]
Model Y SR RWD Diamond Black
Datum | Update |
21 juli | Bestelbevestiging LM, op moment van bestellen verwachte levertijd augustus op de website. |
21 juli | Auto zichtbaar in Tesla app met RN. Verwachte levering in september |
21 juli (avond) | Verwachte levering geüpdatet naar 23 augustus - 30 september |
28 juli | Verwachte levering geüpdatet naar 14 augustus - 20 september |
15 augustus | Verwachte levering geüpdatet naar 25 augustus - 10 september |
23 augustus | Verwachte levering geüpdatet naar 11 september - 30 september |
7 september | Verwachte levering geüpdatet naar 16 september - 30 september |
16 september | ‘IsMoreThanTwoWeeks’ is geupdatet van true naar false. Verwachte levering nog steeds 16 september - 30 september |
17 september | VIN beschikbaar in API. Verwachte levering nog steeds 16 september - 30 september |
Besteld zakelijk 3-7-2025
Model Y rwd stealth grey. Sinds zojuist nu in de api een VIN, nog niet in de app. Levertijd blijft nu hangen op 25-30 sept. Dit was in begin juli, toen augustus en hopelijk komt hij nu snel. Het duurt lang.
Model Y rwd stealth grey. Sinds zojuist nu in de api een VIN, nog niet in de app. Levertijd blijft nu hangen op 25-30 sept. Dit was in begin juli, toen augustus en hopelijk komt hij nu snel. Het duurt lang.
Wat ik hier zo lees is dat als je VIN beschikbaar is het daarna rap gaat. Ga er vanuit dat je op korte termijn in de MY rond rijdtRobin12345678 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 22:38:
Besteld zakelijk 3-7-2025
Vandaag de bevestiging gehad van Ayvens dat de bestelling geplaatst is bij Tesla!
Model Y, RWD, Diamond Black
Afgelopen maandag mijn Tesla Y LR Black mogen ophalen. Wat mij opviel in het Delivery center, dat er voornamelijk Zwarte Tesla Y's stonden, een aantal witte, een enkele Stealth grey, 2x rode, geen blauwe & zilveren.
Waarschijnlijk heeft Tesla pas aanstaande maandag de bestelling daadwerkelijk binnen.MeneerK schreef op woensdag 17 september 2025 @ 23:22:
Vandaag de bevestiging gehad van Ayvens dat de bestelling geplaatst is bij Tesla!
Ayvens verzameld alle bestellingen en zet die op maandagochtend door naar Tesla. Je krijgt dan rechtstreeks vanuit Tesla een mailtje en telefoontje zodra zij de bestelling hebben verwerkt.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Aah top, thanks voor deze info. Dan hoef ik niet telkens te verversen.Rivanov schreef op donderdag 18 september 2025 @ 06:06:
[...]
Waarschijnlijk heeft Tesla pas aanstaande maandag de bestelling daadwerkelijk binnen.
Ayvens verzameld alle bestellingen en zet die op maandagochtend door naar Tesla. Je krijgt dan rechtstreeks vanuit Tesla een mailtje en telefoontje zodra zij de bestelling hebben verwerkt.
De MyAvens Portal hoef je sowieso niet te verversen v.w.b. status. Alles loopt vanuit Tesla zodra zij de bestelling hebben ontvangen. Ayvens krijgt pas weer een seintje zodra jij de auto daadwerkelijk hebt opgehaald.MeneerK schreef op donderdag 18 september 2025 @ 07:35:
[...]
Aah top, thanks voor deze info. Dan hoef ik niet telkens te verversen.
Rivanov schreef op donderdag 18 september 2025 @ 06:06:
[...]
Waarschijnlijk heeft Tesla pas aanstaande maandag de bestelling daadwerkelijk binnen.
Je vergeet de frunk en trunkverlichting.JayJavier schreef op woensdag 17 september 2025 @ 21:05:
[...]
Qua accessoires heb ik in ieder geval:
- Mattenset van 3W
- Enhance Commander
- Enhance S3XY Knob
- Spatlappen
- Zijcamera kappen
- Binnencamera schuifje
- Bekerhouder
- Ventilatierooster voor stoelen
- Ventilatierooster achteren
- Performance pedalencovers
- Stootrand bescherming kofferbak
- Luchtinlaat trunk rooster
- Screenprotector voor- en achter
- Hoes voor armsteun
Dus bijna alles wat er is denk ik... Alleen de auto ontbreekt nog
Vooral de frunk heb ik regelmatig plezier van, dat is in het donker maar een donker gat gewoonlijk, en is plug en pray in de kabel die naar de "noodknop" loopt.
:strip_exif()/f/image/FyD9HmoSNdW5YiMRB95o9yp6.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarnaast, wellicht persoonlijk, maar ik heb een stuk of 5 screenprotectors voor het voorscherm geprobeerd, allen met grof meer reflecties dan het originele scherm. Tot in zoverre dat ze er allemaal binnen een uur weer vanaf waren omdat ik me er zo aan irriteerde. Zowel mat als glans.
Ik zou nog wel een paar lichtgevende handles willen, maar alles dat ik tegenkom presenteert zichzelf ook, en dat hoeft niet. Heb vorig weekend een keer of 10 in het pikkedonker naast mijn auto in de regen staan zoeken naar de handgreep
[ Voor 13% gewijzigd door Mar.tin op 18-09-2025 11:32 ]
Dan kan ik die laten voor wat het is nu en zal ik de Tesla app in de gaten houden en de ergens hierboven gedeelde link van mrproper.Rivanov schreef op donderdag 18 september 2025 @ 07:52:
[...]
De MyAvens Portal hoef je sowieso niet te verversen v.w.b. status. Alles loopt vanuit Tesla zodra zij de bestelling hebben ontvangen. Ayvens krijgt pas weer een seintje zodra jij de auto daadwerkelijk hebt opgehaald.
Afgelopen vrijdag de Model 3 RWD bestelt met Stealth grey en trekhaak. Afgelopen maandag door onze wagenparkbeheerder geaccepteerd en de bestelling doorgestuurd naar Ayvens. Helaas staat de levertijd nog steeds op "onbekend" in de Ayvens app. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor dat er iets zichtbaar wordt. De indicatie levertijd van Ayvens was overigens oktober 2025. Zal ik wel met een korreltje zout moeten nemen ben ik bang.
@Rivanov Gaf net bij mijn bericht aan dat Ayvens over het algemeen op maandag de verzamelde bestellingen doorgeeft aan Tesla en je daarna bericht zal krijgen (email/telefoon)Newjersey schreef op donderdag 18 september 2025 @ 09:19:
Afgelopen vrijdag de Model 3 RWD bestelt met Stealth grey en trekhaak. Afgelopen maandag door onze wagenparkbeheerder geaccepteerd en de bestelling doorgestuurd naar Ayvens. Helaas staat de levertijd nog steeds op "onbekend" in de Ayvens app. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor dat er iets zichtbaar wordt. De indicatie levertijd van Ayvens was overigens oktober 2025. Zal ik wel met een korreltje zout moeten nemen ben ik bang.
Er staan daar een aantal witte MY waarvan ik er graag 1 een VIN zou willen hebben
Enjoy!
En ben benieuwd of het interieur van de RWD en AWD hetzelfde zijn. Heb nog nergens de bevestiging voorbij zien komen. Zoals vaker gemeld staat op de website dat het allemaal stoffen afwerking is.
Mijn huidige Y bereidt zich vast voor op ingeruild worden lijkt het 
:strip_exif()/f/image/HkRdmB2SUfZnwZjlcTmR8C8z.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door Mar.tin op 18-09-2025 11:03 ]
Hoi Allemaal, ik heb mijn bestelling op 11 augustus geplaatst. Het is oorverdovend stil. Ik heb nu 25 tot 30 september als leverdatum, maar nog geen VIN. Goed teken voor de verkopen, maar wel een beetje jammer, ook omdat ik mijn vorige model Y al op 20-8 verkocht heb.
Ik lees dat er veel mensen met dit probleem zijn.
Ik heb een aanverwante vraag;
Ik heb 500euro referral tegoed, deze verloopt echter op 25-9. Denk je dat Tesla hier coulant mee omgaat? Ik sta te springen om hem te voldoen, maar geen VIN = geen eindfactuur.
Ik heb 500euro referral tegoed, deze verloopt echter op 25-9. Denk je dat Tesla hier coulant mee omgaat? Ik sta te springen om hem te voldoen, maar geen VIN = geen eindfactuur.
Belletje waard lijkt me, ook nog geen VIN via de API? www.tesla-status.mrproper.dev (voor méér instructies even terugzoeken in dit topic).frankiejee schreef op donderdag 18 september 2025 @ 12:56:
Hoi Allemaal, ik heb mijn bestelling op 11 augustus geplaatst. Het is oorverdovend stil. Ik heb nu 25 tot 30 september als leverdatum, maar nog geen VIN. Goed teken voor de verkopen, maar wel een beetje jammer, ook omdat ik mijn vorige model Y al op 20-8 verkocht heb.
Ik zie nu NET een VIN staan. Mooi op mijn verjaardagMar.tin schreef op donderdag 18 september 2025 @ 13:00:
[...]
Belletje waard lijkt me, ook nog geen VIN via de API? www.tesla-status.mrproper.dev (voor méér instructies even terugzoeken in dit topic).
Hier ook net een Vin gekoppeld in de Tesla app.
(Bestelling op 13-08 gedaan)
Uitlevering staat nog gepland 22 - 28 sept, ben benieuwd
(Bestelling op 13-08 gedaan)
Uitlevering staat nog gepland 22 - 28 sept, ben benieuwd
[ Voor 28% gewijzigd door MMS_MMS op 18-09-2025 13:26 ]
Weer een update:
Besteldatum: 25-8
25-8: Levertijd: 12 -30 sept
11-9: levertijd update 22-28 sept
11-9: VIN zichtbaar op webservice. Tesla APP is nog leeg.
15-9: details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks van TRUE naar FALSE.
18-9: VIN zichtbaar in APP - Levertijd nog steeds 22-28 SEPT
Volgens mij is het credo Donderdag=VIN dag. Ik zie meerdere updates van tweakers
Volgens mij is het credo Donderdag=VIN dag. Ik zie meerdere updates van tweakers
[ Voor 12% gewijzigd door Phenomenon1985 op 18-09-2025 15:12 ]
Hier alleen een mailtje of ik mijn nieuwe auto niet wil verzekeren bij InsureMyTesla. 
Hoe lang voordat jullie een VIN in de app kregen kwam dat?
[ Voor 26% gewijzigd door Mar.tin op 18-09-2025 15:30 ]
En het lijkt ook dat ongeveer een week voor de datum van levering die VIN uitgedeeld wordt. Helaas is het van 5 oktober - 11 november omgezet naar 27 september - 30 september om vervolgens daarna weer naar 5 oktober - 11 november te springen. Voorlopig nog geen levering vrees ik.Phenomenon1985 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 15:11:
Weer een update:
Ik kreeg net ook precies die mail, weet niet of dat toeval is of dat ze dat altijd bepaalde tijd voor krijgen van auto sturen. Nog steeds 17-30 sept hier. Zou toch zeggen dat ze ondertussen een kleinere window kunnen voorspellen.Mar.tin schreef op donderdag 18 september 2025 @ 15:17:
Hier alleen een mailtje of ik mijn nieuwe auto niet wil verzekeren bij InsureMyTesla.
Heb je wel al een VIN toegewezen gekregen?ARRR schreef op donderdag 18 september 2025 @ 16:01:
[...]
Ik kreeg net ook precies die mail, weet niet of dat toeval is of dat ze dat altijd bepaalde tijd voor krijgen van auto sturen. Nog steeds 17-30 sept hier. Zou toch zeggen dat ze ondertussen een kleinere window kunnen voorspellen.
Heb intussen al 2 dagen een VIN maar mijn delivery staat ook nog steeds op 05 oktober - 11 november.
Wanneer heb je besteld en welke config?icepick schreef op donderdag 18 september 2025 @ 16:14:
Heb intussen al 2 dagen een VIN maar mijn delivery staat ook nog steeds op 05 oktober - 11 november.
Zelfde config als die van jou, alleen quicksilver kleur en 2 dagen eerder besteld op de 1eJayJavier schreef op donderdag 18 september 2025 @ 16:15:
[...]
Wanneer heb je besteld en welke config?
Dat is lekker rap gegaan. Was dit via de LM? En welke is dit dan geweest als ik vragen mag?Phenomenon1985 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 15:11:
Weer een update:
Dat bied hoop haha. Ik begrijp wel dat ze natuurlijk zoveel mogelijk willen leveren dit kwartaal maar komt natuurlijk dichter en dichterbij. Ik zit nog met een andere auto die ik verkoop buiten Tesla om en daar is het me vooral om te doen. Verder zijn alle accessoires al binnen maar alleen de auto (nog) niet!icepick schreef op donderdag 18 september 2025 @ 16:17:
[...]
Zelfde config als die van jou, alleen quicksilver kleur en 2 dagen eerder besteld op de 1e
Als je wagenparkbeheerder deze pas eind van de dag op maandag heeft verstuurd, dan duurt het nog een week langer. Want de week erna krijgt Tesla pas daadwerkelijk de bestelling binnen. Ayvens stuurt deze op de maandagochtend door naar Tesla. Dus als je nu nog niks hebt gehoord, dan heeft Tesla de bestelling dus ook nog niet binnen. Want je krijgt echt direct een e-mail van Tesla.Newjersey schreef op donderdag 18 september 2025 @ 09:19:
Hier ook ineens sneltreinvaart, ook zaterdag halen (en daarna direct 1000km rijden 😬) RDW zegt YS5MD, dit is de nieuwe accu als ik het goed begrijp?PGB83 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 09:10:
Het gaat gebeuren![]()
MY LR AWD, Diamond Black
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 26.07 Bestelling geplaatst bij Tesla (Cash); Levertijd in app 06.09 - 30.09 02.08 Levertijd in app gewijzigd naar 15.08 - 21.09 16.08 Levertijd in app gewijzigd naar 02.09 - 30.09 03.09 Levertijd in app gewijzigd naar 18.09 - 30.09 10.09 VIN zichtbaar via API 11.09 Levertijd in app gewijzigd naar 20.09 - 26.09 15.09 Levertijd in app gewijzigd naar 18.09 - 24.09 16.09 VIN zichtbaar via app, eindbetaling kan overgemaakt worden 16.09 Auto in transport naar Utrecht, ETA 18.09 17.09 SMS voor leverafspraak ontvangen, zaterdag gaan we de auto ophalen
Bij mij ook YS5MD. Denk dat het de nieuwe accu is want de WLTP laat een actieradius zien van 600KM ipv 586KM.Sagres88 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 17:10:
[...]
Hier ook ineens sneltreinvaart, ook zaterdag halen (en daarna direct 1000km rijden 😬) RDW zegt YS5MD, dit is de nieuwe accu als ik het goed begrijp?
Nou, hij is binnen hoor. Ik kwam ietsjes voor 11:00 binnen en om 11:45 was hij klaar voor inspectie/gebruik. De meneer aan de balie vroeg me ook of ik lang moest wachten en door wie dat kwam. Ik heb maar vriendelijk gezegd dat het leverwindow wel érg vaak naar achteren is geschoven, en dat het niet aan de leasemaatschappij lagKekboi schreef op woensdag 17 september 2025 @ 18:11:
SR RWD Model Y Diamond BlackZe konden het niet laten om toch nog een laatste keer te verschuiven, zal inmiddels gewoonte zijn geworden voor ze natuurlijk
Datum Update 17 juli Bestelbevestiging Ayvens. 21 juli Auto zichtbaar in Tesla app met RN. Verwachte levering in september. 21 juli (avond) Verwachte levering aangepast naar 23 augustus - 30 september. 28 juli Verwachte levering aangepast naar 14 augustus - 20 september. 15 augustus Verwachte levering aangepast naar 25 augustus - 10 september. 23 augustus Verwachte levering aangepast naar 11 september - 30 september. 7 september Verwachte levering aangepast naar 16 september - 30 september. 11 september Verwachte levering aangepast naar 20 september - 26 september. 16 september VIN in de app. 16 september (2 uur later) Sms voor plannen afspraak. Kenteken in app. Afspraak gemaakt voor 18 september 09:30. 17 september Opgebeld door medewerker dat de auto toch iets later dan gepland binnenkomt. Afspraak verzet van 09:30 naar 11:00. . Gelukkig ditmaal maar 1,5 uur in plaats van enkele dagen of weken. Ze zouden hem met prioriteit klaar gaan maken voor morgen is mij verteld. Ben benieuwd of hij morgen mooi staat te glanzen voor me (zonder krassen!). Het is deze week natuurlijk prachtig regenachtig weer, en dan zien die mooie zwarte glanzende auto's er altijd zo lekker serieus en sportief uit, wellicht dat ik er een mooi kiekje van kan maken.
Het is wel een hele mooie wagen zeg, maar ik ben geen groot fan van autosteer/tacc. Het feit dat autosteer (en dus ook tacc?!) eraf vliegt bij wisselen van baan heeft ervoor gezorgd dat ik maar voor nu gewoon alleen tacc gebruik (ik moet best vaak van baan wisselen want ik ben natuurlijk een voorbeeldig rechts-rijder
Laden ging ook erg vlot bij een supercharger. Was met 30 minuutjes zo goed als vol, en inpluggen etc. is een heel soepel en makkelijk proces. Al met al redelijk tevreden, het is een erg comfortabele auto, maar Tesla mag w.m.b. wel echt autopilot/tacc wat oppoetsen (maar dat gaan ze niet doen natuurlijk want ze willen centjes van FSD).
Geen foto's overigens wat ik vond het stom om in de ondergrondse garage bij werk wat korrelige foto's te maken, maar geloof me maar dat hij mooi is!
Nu nog even de commander aansluiten en kijken of dat het e.e.a. nog beter kan maken.
[ Voor 94% gewijzigd door Kekboi op 18-09-2025 18:51 ]
Ik kreeg net een delivery date van 28-30 sept dus misschien krijg jij hem ook zo!JayJavier schreef op donderdag 18 september 2025 @ 16:27:
[...]
Dat bied hoop haha. Ik begrijp wel dat ze natuurlijk zoveel mogelijk willen leveren dit kwartaal maar komt natuurlijk dichter en dichterbij. Ik zit nog met een andere auto die ik verkoop buiten Tesla om en daar is het me vooral om te doen. Verder zijn alle accessoires al binnen maar alleen de auto (nog) niet!
Heb je een kenteken nodig om het batterij type te zien? Of kan dit ook met de VIN?
KentekenPollux89 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 19:14:
Heb je een kenteken nodig om het batterij type te zien? Of kan dit ook met de VIN?
Leuk man! Geniet ervan! Maar euhhh, Geen foto’s?! Daar heb ik mij juist op verheugd vandaag. 😜Kekboi schreef op donderdag 18 september 2025 @ 18:48:
[...]
Nou, hij is binnen hoor. Ik kwam ietsjes voor 11:00 binnen en om 11:45 was hij klaar voor inspectie/gebruik. De meneer aan de balie vroeg me ook of ik lang moest wachten en door wie dat kwam. Ik heb maar vriendelijk gezegd dat het leverwindow wel érg vaak naar achteren is geschoven, en dat het niet aan de leasemaatschappij lag. Het personeel was erg vriendelijk en je kunt prima zitten in de lounge. Ik heb de auto van top tot teen nagekeken, en het enige wat ik kon vinden was soms wat viezigheid op de lak die ik er met mijn vinger weer af kon wrijven, ook wat vette strepen op de ruiten maar geen schade. Ik heb geen enkele kras weten te vinden op de auto (ook geen hele kleine krasjes!). Hij was ook niet bepaald opgeladen, een deel van de wachttijd kwam doordat hij even aan de supercharger moest. Uiteindelijk ben ik met 60% weggereden, dat was voldoende voor de rit richting kantoor en van kantoor naar huis.
Het is wel een hele mooie wagen zeg, maar ik ben geen groot fan van autosteer/tacc. Het feit dat autosteer (en dus ook tacc?!) eraf vliegt bij wisselen van baan heeft ervoor gezorgd dat ik maar voor nu gewoon alleen tacc gebruik (ik moet best vaak van baan wisselen want ik ben natuurlijk een voorbeeldig rechts-rijder). Die tacc is overigens echt een waar genot tijdens het rijden van files, hetgeen ik natuurlijk op een donderdag ook mag ervaren natuurlijk. Enige wat me wel opviel is dat met tacc na een volledige stilstand de wagen nog net niet door de achterruit van de auto voor je probeert te rijden. Hij vliegt van 0 km/u naar 16 km/u en daarna gedraagt hij zich netjes, maar ik word er wel erg zenuwachtig van, net zoals de auto's voor- en achter mij. Rijmodus naar chill zetten maakt het beter, maar hij trekt nog steeds zeer snel op in trage files.
Laden ging ook erg vlot bij een supercharger. Was met 30 minuutjes zo goed als vol, en inpluggen etc. is een heel soepel en makkelijk proces. Al met al redelijk tevreden, het is een erg comfortabele auto, maar Tesla mag w.m.b. wel echt autopilot/tacc wat oppoetsen (maar dat gaan ze niet doen natuurlijk want ze willen centjes van FSD).
Geen foto's overigens wat ik vond het stom om in de ondergrondse garage bij werk wat korrelige foto's te maken, maar geloof me maar dat hij mooi is!
Hoe is de lak?
En weer een update voor mijn model Y SR pearl white black interior:
14.07 | Bestelling geplaatst bij de LM; levertijd volgens LM is 2-3 weken - maar dat nam ik al met een korreltje zout. |
17.07 | Bevestiging LM dat keuze auto accoord is. |
21.07 | Toegang tot Tesla account ontvangen. |
23.07 | RN nummer ontvangen en telefoontje vanuit Tesla of alles accoord was. Medewerkster gaf aan dat de auto gepland staat voor levering 2e helft augustus. App gaf aan 30.08 - 30.09 |
28.07 | Levertijd in api wordt gewijzigd naar 11.08 - 27.08. Besteldatum is in de app ook aangepast naar 28.07 ipv 21.07. Geen idee waarom. |
07.08 | Levertijd in api wordt gewijzigd naar 21.08 - 27.09. |
22.08 | Levertijd in api wordt gewijzigd naar 10.09 - 30.09. |
29.08 | Levertijd in api wordt gewijzigd naar 03.09 - 14.09. Echter nog steeds geen VIN. |
01.09 | Levertijd in api wordt gewijzigd naar 19.09 - 30.09. |
12.09 | Kort tel. contact gehad met Tesla zelf; hij zou in principe in week 39 gewoon geleverd moeten worden. Levertijd in api ongewijzigd op 19.09 - 30.09. Nog steeds geen VIN of ETA in de app. |
17.09 | VIN in de api: XP7YG..... |
18.09 | Levertijd in api wordt gewijzigd naar 24.09 - 30.09. |
Ja, via de LM (Alphabet). Het betreft de MY RWD Pearl White met trekhaak.MeneerK schreef op donderdag 18 september 2025 @ 16:17:
[...]
Dat is lekker rap gegaan. Was dit via de LM? En welke is dit dan geweest als ik vragen mag?
De lak is subliem, zeker beter dan de oudere solid black! Echter, er is nu al op gepoept door vogels... Morgen zal ik een mooie foto maken (zonder vogelpoep).pandahans schreef op donderdag 18 september 2025 @ 19:18:
[...]
Leuk man! Geniet ervan! Maar euhhh, Geen foto’s?! Daar heb ik mij juist op verheugd vandaag. 😜
Hoe is de lak?
Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.