Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roolfe
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-07 08:49
JelleH85 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:27:
[...]

Ik heb er ook geen verstand van, maar aan Chatgpt gevraagd door de link van github erin te plakken en ik ontving een uitgebreid stappenplan om in de terminal via python te koppelen met de api. Werkte meteen!

Ontopic:
Mijn MYJ 12 juni besteld, levering 19-25 juni. Vorige week al een VIN in de API en sinds gister in de app. Kan niet lang meer duren! Maar gaat al vrij rap zo :)
Voor mensen die eenvoudig hun status willen checken tegen de API, gebruik de "Tesla Order Tracking" bot in Telegram.
Je hoeft alleen maar je token erin te plakken en hij stuurt je een bericht bij iedere wijziging.

Het is in het Spaans, maar de variabelen die erin staan zijn natuurlijk prima te lezen zonder vertaling:

Número de Orden: RN123456789
Fecha de Reserva: Fecha no disponible
Estado del Pedido: BOOKED
Modelo: my
VIN: XP7YGCFS0SB600000
Matrícula: Matrícula no disponible
Ventana de Entrega: 20 June - 26 June
Kilometraje del Vehículo: Kilometraje no disponible
Ubicación de Entrega: Ubicación no disponible
ETA al Centro de Entrega: ETA no disponible
Cita de Entrega: None

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:10
tim.w schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 21:37:
[...]

Ineens een aantal updates

Model Y RWD Quicksilver

Was 19 juni - 30 juni
Is nu 18 juni - 24 juni + eindfactuur (nog geen VIN)

Ben alleen net sinds vandaag op vakantie dus ophalen wordt iets voor tweede week van juli.
Ik krijg onderhand een punthoofd van Tesla :(

Na meerdere vertragingen ontving ik vrijdag eindelijk een factuur. Deze heb ik betaald en ook kreeg ik een VIN-nummer + kenteken. Keurig verzekering afgesloten etc.

Toen kreeg ik bericht dat ik een aflevering kon inplannen, maar ik zag als opties enkel 20 en 21 juni staan. Die dagen kon ik niet want ik ben momenteel op vakantie. Dit heb ik ook meermaals aangegeven met de vraag of de auto nog voor het verlof afgeleverd kon worden. Contact opgenomen met m’n sales persoon, want hij wist van mijn verlof en verplaatste de levering naar 2 juli. Prima geregeld dacht ik….
Toen kreeg ik plots allerlei mails dat de bestelling in wacht was geplaatst en in de app was de afspraak verdwenen, VIN weg en kenteken weg. Tesla om hun reactie gevraagd en dit stuurde ze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kxIPNvXO2hOsz29O53jpll0aj4s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hXIsWXF9Hfcczd1Bynz3KOIZ.jpg?f=fotoalbum_large

Ofwel, ik kan weer wachten en het is de vraag wanneer ik over de auto kan beschikken :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:41
tim.w schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:16:
[...]

Na meerdere vertragingen ontving ik vrijdag eindelijk een factuur. Deze heb ik betaald en ook kreeg ik een VIN-nummer + kenteken. Keurig verzekering afgesloten etc.

Toen kreeg ik bericht dat ik een aflevering kon inplannen, maar ik zag als opties enkel 20 en 21 juni staan. Die dagen kon ik niet want ik ben momenteel op vakantie. Dit heb ik ook meermaals aangegeven met de vraag of de auto nog voor het verlof afgeleverd kon worden. Contact opgenomen met m’n sales persoon, want hij wist van mijn verlof en verplaatste de levering naar 2 juli. Prima geregeld dacht ik….
Toen kreeg ik plots allerlei mails dat de bestelling in wacht was geplaatst en in de app was de afspraak verdwenen, VIN weg en kenteken weg. Tesla om hun reactie gevraagd en dit stuurde ze:

[Afbeelding]

Ofwel, ik kan weer wachten en het is de vraag wanneer ik over de auto kan beschikken :F
Dat werken met die kwartalen en dat zo extreem doortrekken is heel klantonvriendelijk. Het heeft allemaal vervelende gevolgen voor klanten. Je merkt dat Tesla echt een handje heeft van inside out denken. Hun eigen bedrijfprocessen en efficiency gaan voor alles. Helaas kunnen ze dat (blijven) maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 21:23
Ik wacht ook nog op een bericht op mijn auto op te kunnen halen. De auto, operational lease, mocht niet eerder dan 25 juni geleverd. Inmiddels staat de verwachte levering op 25-30 juni. Maar nog geen VIN of andere info (op het RN nummer + verwachte leverperiode na dan).

Het wordt op deze manier echt wel kortdag en logistiek best lastig te organiseren ivm het inleveren van de oude leaseauto waar ik ook een afspraak voor moet maken. Ik had gehoopt wel wat eerder duidelijkheid te hebben over de ophaaldatum + tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-07 20:06
t14wo schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:38:
[...]

Dat werken met die kwartalen en dat zo extreem doortrekken is heel klantonvriendelijk. Het heeft allemaal vervelende gevolgen voor klanten. Je merkt dat Tesla echt een handje heeft van inside out denken. Hun eigen bedrijfprocessen en efficiency gaan voor alles. Helaas kunnen ze dat (blijven) maken...
Nou nou, ze bieden meerdere tijdslots, bieden ook de mogelijkheid dat je iemand kunt machtigen om een voertuig op te halen.. en eerlijk, daar staat alle voorraad die staat te wachten op vakantiegangers natuurlijk alleen maar in de weg. Wel vind ik dat ze het kenteken eigenlijk hadden moeten verbergen tot de leverdatum vastgesteld zou zijn, want dat gedoe met die verzekering is wel echt heel onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirPhil
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-06 12:12
roolfe schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:37:
[...]

Voor mensen die eenvoudig hun status willen checken tegen de API, gebruik de "Tesla Order Tracking" bot in Telegram.
Je hoeft alleen maar je token erin te plakken en hij stuurt je een bericht bij iedere wijziging.

Het is in het Spaans, maar de variabelen die erin staan zijn natuurlijk prima te lezen zonder vertaling:

Número de Orden: RN123456789
Fecha de Reserva: Fecha no disponible
Estado del Pedido: BOOKED
Modelo: my
VIN: XP7YGCFS0SB600000
Matrícula: Matrícula no disponible
Ventana de Entrega: 20 June - 26 June
Kilometraje del Vehículo: Kilometraje no disponible
Ubicación de Entrega: Ubicación no disponible
ETA al Centro de Entrega: ETA no disponible
Cita de Entrega: None
Dank voor het meedenken beide, heel fijn!

Het is voor mij gelukkig inmiddels niet meer nodig, zojuist de afspraak in kunnen plannen om zaterdag op te kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:44
maandag zag ik dat er een VIN-code gekoppeld was aan de auto. Gisteren kenteken ontvangen en de sms om een afspraak in te plannen. jammer dat je maar kunt kiezen uit 2 aangewezen dagen voor het ophalen van de auto...

nu de afspraak staan op as zaterdag 9.30..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roolfe
Mijn auto staat op 20-06 / 26-06.
Eigenlijk had ik ook zaterdag gehoopt, maar dat zal wel niet lukken.

Ik zie ook alleen nog een VIN in de API, niet in de app en geen kenteken.

Hebben jullie ook Tilburg als afleverlocatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calder
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13:18
Calder schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:47:
[...]

Vandaag ok een update gehad:
verwachte levering: 20 juni - 26 juni
Update 18-6:

VIN sinds vandaag in de app!
Verwachte levering nog steeds 20 juni - 26 juni

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-06 20:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wmkkmivlgvZwfbOKn7DSoVeb1Ec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AcWAfTVrl5g4sPGNTjKXhFYR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2467dzveNVjFYHsh6OGbGdu4x7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nmn3pCSG1QmsPAPThkGp2K9O.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren de Model Y RWD SR opgehaald! Ging allemaal vrij soepeltjes en vlot!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirPhil
koentjuh1987 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:32:
maandag zag ik dat er een VIN-code gekoppeld was aan de auto. Gisteren kenteken ontvangen en de sms om een afspraak in te plannen. jammer dat je maar kunt kiezen uit 2 aangewezen dagen voor het ophalen van de auto...

nu de afspraak staan op as zaterdag 9.30..
Mocht je voor Tilburg gekozen hebben: komen we elkaar waarschijnlijk tegen. Ik heb’m ook om 9.30 ingepland. Veel plezier met je auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calder
razor-x schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:50:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ziet er goed uit!!
Veel plezier met uw nieuwe wagen!!

Misschien en te vroege vraag aangezien je de MY gisteren hebt opgehaald, maar hoeveel KM zou je daadwerkelijk kunnen rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirPhil
Voor de geïnteresseerden, dit was mijn weg naar de geplande aflevering. Het lijkt erop dat het allemaal gaat lukken voor de vakantie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xJ0HjB1yHDPKWBIn7nyKGNWP-bo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7E6vhzkU6EDqZk7jt9BWCkcW.jpg?f=user_large

[ Voor 43% gewijzigd door SirPhil op 18-06-2025 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:44
razor-x schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:50:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Praktisch vraagje, hoe rijd jij van je oprit af? :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirPhil
roolfe schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:46:
Mijn auto staat op 20-06 / 26-06.
Eigenlijk had ik ook zaterdag gehoopt, maar dat zal wel niet lukken.

Ik zie ook alleen nog een VIN in de API, niet in de app en geen kenteken.

Hebben jullie ook Tilburg als afleverlocatie?
Hier ook Tilburg als afleverlocatie.

Gisteren pas de vin in de app en vandaag de sms voor afspraak. Het kan erg hard gaan. Dus wellicht alsnog zaterdag voor je mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-07 17:47
Calder schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:06:
[...]

Ziet er goed uit!!
Veel plezier met uw nieuwe wagen!!

Misschien en te vroege vraag aangezien je de MY gisteren hebt opgehaald, maar hoeveel KM zou je daadwerkelijk kunnen rijden?
Tesla geeft in de auto's altijd de EPA range aan ipv de WLTP range. EPA is realistischer en ongeveer 90% van de WLTP range. Dus bij 100% opgeladen zal de auto ~450km range aangeven.

Hoe ver je daadwerkelijk kan rijden hangt natuurlijk af van rijstijl / weersomstandigheden etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirPhil
tim.w schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:16:
[...]

[Afbeelding]

Het lijkt me duidelijk dat ze erg veel aan gelegen is om alle auto’s die kwartaal nog af te leveren. ‘Jouw’ auto gaat dus gewoon door naar iemand die hem wel nog dit kwartaal gaat rijden. En de auto waar jij straks mee gaat rijden, maakt voor Tesla niet uit of die 2-7 of 30-7 gaat rijden.

Ik zou zeggen geniet vooral lekker van je vakantie en kijk het vanaf juli rustig aan. Niet wat je wilt horen, maar laat je dag er niet door vergallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calder
astonmbp schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:13:
[...]

Tesla geeft in de auto's altijd de EPA range aan ipv de WLTP range. EPA is realistischer en ongeveer 90% van de WLTP range. Dus bij 100% opgeladen zal de auto ~450km range aangeven.

Hoe ver je daadwerkelijk kan rijden hangt natuurlijk af van rijstijl / weersomstandigheden etc.
Op EV DB gekeken daar staat 375, dus was benieuwd is het beetje klopt/in de buurt komt :P

https://ev-database.org/car/3103/Tesla-Model-Y-RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
Martijntj schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:59:
[...]

Nou nou, ze bieden meerdere tijdslots, bieden ook de mogelijkheid dat je iemand kunt machtigen om een voertuig op te halen.. en eerlijk, daar staat alle voorraad die staat te wachten op vakantiegangers natuurlijk alleen maar in de weg. Wel vind ik dat ze het kenteken eigenlijk hadden moeten verbergen tot de leverdatum vastgesteld zou zijn, want dat gedoe met die verzekering is wel echt heel onhandig.
Helaas alleen 20 en 21 juni slechts een paar tijdslots. Niemand met Tesla ervaring die ik ken was in de gelegenheid om hem te halen. Dan houdt het op….

Gaat me meer om het feit dat zij de auto toch al vaak hebben vertraagd en andersom kunnen ze niet 1 week geduld hebben. Wel de klant laten betalen en vragen of je alles wilt regelen maar vervolgens alles weer annuleren, zonder uitzicht op hoe het nu verder gaat. Dat vindt ik niet erg netjes.

En auto die in de weg staat. Als ik de foto’s van de delivery centra in dit topic zo voorbij zie komen, zijn die aardig leeg tegenwoordig. Laten we eerlijk zijn; De hoogtij dagen qua verkoop van Tesla liggen wel achter ons als je de cijfers moet geloven.

Dit lijkt gewoon sterk op kwartaalcijfers knallen zonder rekening te houden met het belang van de klant.

Ik heb ze gevraagd hoe ze me tegemoet kunnen komen en hoe we het op kunnen lossen. Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim.w
t14wo schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:38:
[...]

Zo voelt het inderdaad wel. Ik vind veel kritiek op het merk onterecht, maar dit moeten ze echt beter doen IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:36
tim.w schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:40:
[...]

Helaas alleen 20 en 21 juni slechts een paar tijdslots. Niemand met Tesla ervaring die ik ken was in de gelegenheid om hem te halen. Dan houdt het op….

Gaat me meer om het feit dat zij de auto toch al vaak hebben vertraagd en andersom kunnen ze niet 1 week geduld hebben. Wel de klant laten betalen en vragen of je alles wilt regelen maar vervolgens alles weer annuleren, zonder uitzicht op hoe het nu verder gaat. Dat vindt ik niet erg netjes.

En auto die in de weg staat. Als ik de foto’s van de delivery centra in dit topic zo voorbij zie komen zie dat het toch aardig leeg staan tegenwoordig. Laten we eerlijk zijn. De hoogtij dagen qua verkoop van Tesla liggen wel achter ons als je de cijfers ziet.

Dit lijkt gewoon sterk op kwartaalcijfers knallen zonder rekening te houden met het belang van de klant.

Ik heb ze gevraagd hoe ze me tegemoet kunnen komen en hoe we het op kunnen lossen. Ik ben benieuwd :)
Vervelend! (Maar wel gebruikelijk zoals vaker te lezen in dit topic. Verplaatsen kan, maar nooit na het kwartaal).

Met hun strenge 24-uur-na-aflevering garantie zou ik het met een particuliere aankoop ook nooit aan een andere gemachtigde toevertrouwen. Je mist (ook zelf) toch iets en krijgt er scheve gezichten van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louis
  • Laatst online: 24-07 07:31
Calder schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:32:
[...]

Op EV DB gekeken daar staat 375, dus was benieuwd is het beetje klopt/in de buurt komt :P

Ik rij nu 2.500km ermee. Zit op 142wh/km. Dit is met redelijk wat snelweg km's
Dus dan moet 400-420 km wel haalbaar zijn.

Model Y Pearl White Sr besteld ; Weheat Blackbird ; SolarEdge 9000WP; Unifi; Hikvision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calder
Louis schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 13:16:
[...]

Nice dank voor de info!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwonline
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-07 09:33
Louis schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 13:16:
[...]

Klinkt logischer met dit weer inderdaad. die 375 is het gemiddelde tussen het gecombineerde verbruik met koud weer (315km) en mild weer(435km).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/igeC-aj7T1N-Oout-iP0iRxFFO4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6sCrKD5taT3Sp7K5VygDUDCq.png?f=user_large

Effectief kom je dan met een 10% eraf omdatje hem toch nooit leeg rijdt op een ruime 350km bij niet al te sportief rijgedrag gok ik. Ik hoop het vanaf volgende week te kunnen testen :)

[ Voor 14% gewijzigd door mwonline op 18-06-2025 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11:38
Ben erg benieuwd naar de Ultra Red versie van de nieuwe Y.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
Martijntj schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:59:
[...]

Bij welke dealer waar jij een auto koopt krijg je 2 slots en als je dit niet kan, gaat jouw auto naar een ander? Ik heb daar nog nooit van gehoord. En vakantiegangers waarvan hun auto blijft staan? Dan ruim je een paar parkeerplaatsen leeg zodat die netjes blijven wachten. Ook daar: er wordt al een jaar of 100 auto's uitgeleverd en als jij op vakantie gaat, blijft die gewoon op jou wachten.

Ik vind veel dingen heel vet aan Tesla. Maar hun afleverproces is gewoon slecht en richt zich enkel op interne processen en efficiency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commondus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-07 10:36
commondus schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:56:
[...]

Thanks, gelijk dit maar even doorgezet naar de LM, met verzoek om leverrestrictie er z.s.m. af te halen :).

Ben benieuwd!
Dit heeft goed/snel geholpen in mijn geval. Lever restrictie is er vandaag af gehaald en tijdvak is gelijk versprongen naar 21 juni - 28 juni!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijntj
t14wo schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:28:
[...]

Bij welke dealer waar jij een auto koopt krijg je 2 slots en als je dit niet kan, gaat jouw auto naar een ander? Ik heb daar nog nooit van gehoord. En vakantiegangers waarvan hun auto blijft staan? Dan ruim je een paar parkeerplaatsen leeg zodat die netjes blijven wachten. Ook daar: er wordt al een jaar of 100 auto's uitgeleverd en als jij op vakantie gaat, blijft die gewoon op jou wachten.

Ik vind veel dingen heel vet aan Tesla. Maar hun afleverproces is gewoon slecht en richt zich enkel op interne processen en efficiency.
De reden van lage prijzen en snel kunnen leveren komt door exact diezelfde efficiency. Als je het wilt hebben zoals jij zegt, dan moeten we inderdaad terug naar de ouderwetse manier van denken: je bestelt een auto en die gaat daarna pas het productieproces in. You can't have it both ways :) daarnaast ging het om twee dagen aan slots - niet twee slots.

[ Voor 3% gewijzigd door Martijntj op 18-06-2025 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-06 20:39
turkeyhakan schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:08:
[...]

Praktisch vraagje, hoe rijd jij van je oprit af? :-)
Goeie vraag! :-) Normaal gesproken staan er geen auto's waar die grijze auto nu staat. Het is aan het einde van een doodlopende straat, dus ik kan gewoon achteruit draaien en wegrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:21
t14wo schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:28:
[...]

Tesla vernieuwd continue de modellen. Daarnaast wil Tesla geen parkeerplaats vol met auto's die ze ook kunnen uitleveren. Er is een continue stroom van auto's dus als je niet kunt ophalen dan krijg je de auto 1 of 2 weken later. Het is geen VAG of BMW met 4 verschillende motoren, 20 verschillende opties afhankelijk van de motorisering etc. Bij Tesla heb je 3 of 4 versies van elk model en die in 4 kleuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim.w
jongetje schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 18:10:
[...]

Tesla vernieuwd continue de modellen. Daarnaast wil Tesla geen parkeerplaats vol met auto's die ze ook kunnen uitleveren. Er is een continue stroom van auto's dus als je niet kunt ophalen dan krijg je de auto 1 of 2 weken later. Het is geen VAG of BMW met 4 verschillende motoren, 20 verschillende opties afhankelijk van de motorisering etc. Bij Tesla heb je 3 of 4 versies van elk model en die in 4 kleuren.
Ik heb anders toch 3 maanden moeten wachten. Tesla geeft aan nog niet te weten wanneer de Quicksilver Model Y RWD weer leverbaar zal zijn.
Klinkt niet als 1 of 2 weken wachten, maar ik laat me verrassen 😉

[ Voor 4% gewijzigd door tim.w op 18-06-2025 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:21
Volgens mij is de model Y afgelopen maanden sowieso slecht leverbaar geweest en komen de leveringen nu pas echt op gang als ik het nu zo lees.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Antekw
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-07 23:13
Vandaag mijn MY SR Wit met zwart interieur opgehaald in Tilburg.

Ging erg soepel. Paar kleine dingetjes (loszittende wiel kappen en een sticker die eraf mocht), verder niets.

Ik ben erg blij met de mooie parelwitte kleur en ik kan ook wel wennen aan de super snelle software (kom van een ID4 1st met veel vertraging in de software).

Voor iedereen die hem nog op gaat halen heelveel plezier en wellicht tot in het grote model 3&y topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-07 16:33
rjhilbrink schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 07:30:
[...]

Eerste update in de app. Leverwindow is 2 augustus - 28 september. Dat is heel anders dan de juni die de website aangeeft. En ver na mijn vakantie. Eens kijken of dat de komende weken nog wordt aangepast.
Tweede update: Nog geen wijzigingen in de App echter geeft de API inmiddels een VIN. Delivery window blijft begin augustus tot eind september.

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:50
Calder schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:32:
[...]

Mijn EPA range staat op 434 en dat is zeker haalbaar, zelfs ietsje meer.
450 is goed te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louis
Vandaag stuk Duitsland in geweest en er komen vanuit het oosten heel wat vrachtwagens met Model Y erop Nederland binnengereden (via A1) Dus verwacht komende dagen nog veel afleveringen.

Model Y Pearl White Sr besteld ; Weheat Blackbird ; SolarEdge 9000WP; Unifi; Hikvision

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t14wo
Hij is binnen! Dus ik meld mij af hier. Enjoy the wait… het is ‘t waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calder
WouterL schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 19:03:
[...]

Mijn EPA range staat op 434 en dat is zeker haalbaar, zelfs ietsje meer.
450 is goed te doen
Nice! Dank voor je update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs86
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 29-06 20:14
tim.w schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 18:13:
[...]

Ik heb anders toch 3 maanden moeten wachten. Tesla geeft aan nog niet te weten wanneer de Quicksilver Model Y RWD weer leverbaar zal zijn.
Klinkt niet als 1 of 2 weken wachten, maar ik laat me verrassen 😉
Ik heb een Model Y RWD SR in QuickSilver met wit interieur besteld op 7 mei. De levertijd is meerdere keren versprongen en staat nu op 21-27 juni. Toen ik Tesla appte om te vragen of het delivery window nu wel realistisch is gaven ze aan dat er een auto gekoppeld is en deze window dus betrouwbaar zou moeten zijn. Nog geen VIN in de app. Ben heel benieuwd of die na het weekend niet gewoon weer verspringt naar een week in de toekomst zoals de andere keren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 25-07 14:00
8 mei besteld, de app schommelde tussen 12-27 juni en alles ertussen.
Nu staat die op 19-25 juni. Voor vandaag heb ik de moed wel opgegeven 😁

Wel de eerste dag met een VIN in de app.
Zal zo heel lang niet meer duren. Nu de laadpaal nog, wat duurt dat gedoe bij de leaseafedeling en maatschappij allemaal lang zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Misschien stomme vraag, maar als je hem ophaalt staat die dan op 100% volgeladen?
De accu wel te verstaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BjornVH
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-07 22:45
BjornVH schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 13:25:
[...]

Update: zonet eindfactuur ontvangen ter attentie van de bank.
VIN-nummer ontvangen

Levering 26-30 juni.
Juniper RWD Stealth Grey, zwarte bekleding + trekhaak

Update: roze formulier (in België nodig om voertuig in te schrijven) en COC ontvangen via mail.

ETA to Delivery Center: 21/06

Wachten op het smsje 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
sNielz123 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 20:40:
Misschien stomme vraag, maar als je hem ophaalt staat die dan op 100% volgeladen?
De accu wel te verstaan
Soms wel, soms niet. Je leest ook wel eens dat je hem aan een supercharger kunt hangen als je hem ter plekke inspecteert. En (als dat nog steeds is?) krijg je 200km superchargen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
sNielz123 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 20:40:
De accu wel te verstaan
Meestal niet. Mijne was 55%. Hoe drukker en dus richting eind kwartaal, hoe minder SoC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louis
sNielz123 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 20:20:

Zal zo heel lang niet meer duren. Nu de laadpaal nog, wat duurt dat gedoe bij de leaseafedeling en maatschappij allemaal lang zeg.
Voor je laadpaal van de lease. Als je een Alfen paal krijgt trek er 2 UTP's heen. 1 voor loadbalancing en 1 zodat je zelf beheer kunt zien en zonladen aan kunt zetten. (check Alfen topic)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• commondus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-07 10:36
Ik heb vandaag de afspraak voor ophalen kunnen inplannen :D. Kon kiezen uit 26-27-28 juni en ben voor die laatste optie gegaan.
Errrrug blij dat ik, na de tips hier op het forum, de lever restrictie die er tot 1 juli op zat af heb laten halen!

Oja, gaat in mijn geval om een Model 3 RWD long range in het rood met de Nova velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornVH
BjornVH schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 20:47:
[...]

Juniper RWD Stealth Grey, zwarte bekleding + trekhaak

Update: roze formulier (in België nodig om voertuig in te schrijven) en COC ontvangen via mail.

ETA to Delivery Center: 21/06

Wachten op het smsje 🙂
Vergeten zeggen dat volgens het COC de auto maar gemaakt is op 18/06 dus eergisteren 😅
Dan is de levering echt wel snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rtoo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:55

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

sNielz123 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 20:20:

Vanmorgen de mijne opgehaald met 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Rtoo schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:13:
[...]

Vanmorgen de mijne opgehaald met 100%.
als die niet op 100% staat, dan wordt je auto geleverd met laadcredits ter hoogte van de missende lading. Het zal er vanaf hangen waar je auto wordt geleverd. In Hengelo staan bijv geen chargers bij het tesla punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim.w
Inmiddels weer een VIN. Sales persoon hoopt dat delivery niet weer dezelfde fout maakt met te vroeg willen leveren😂
Het staat volgens hem heel duidelijk vermeld in het systeem dat ik de auto pas vanaf 2 juli kan ophalen.
Verwachte levering as we speak 21 - 29 juni.

Laatste dagen nog wat telefonisch contact gehad met
Tesla. Ik merkte uit de gesprekken dat de verschillende afdelingen niet blij zijn met elkaars werkwijze. Sales rep vond er wel wat van en gaf aan het intern te escaleren. Werd twee uur later inderdaad gebeld door iemand van delivery. Er zou wat mis zijn gegaan… terwijl eerdere communicatie was dat dit policy zou zijn.
Hij probeerde mee te denken maar verder dan “je kan de auto door iemand anders op laten halen” kwam hij niet. Ik waardeer het meedenken, maar dat ga ik als particulier met de strikte garantievoorwaarden tijdens de eerste kilometers niet riskeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
rjhilbrink schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 08:54:
[...]

Tweede update: Nog geen wijzigingen in de App echter geeft de API inmiddels een VIN. Delivery window blijft begin augustus tot eind september.
En dan zomaar op de valreep voor het weekend een derde update. Delivery window is nu 30/6 - 6/7 geworden. In de app nog steeds geen VIN (wel in de api)

DatumUpdate
6 juni - bestelling geplaatst door lease maatschappijVerwachte levering: juni
13 juniVerwachte levering: 2 augustus – 26 september
19 juni vin in de APIVerwachte levering: 2 augustus – 26 september
19 juni later op de dagGeen delivery window..
20 juniVerwachte levering: 30 juni – 6 juli

Begint nu toch wel spannend te worden. Navraag eerder bij Tesla werd inderdaad vandaag ook beantwoord met afleveren begin of midden juli.

[ Voor 47% gewijzigd door rjhilbrink op 20-06-2025 22:57 ]

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleH85
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 13-07 20:32
JelleH85 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 17:35:
Vandaag via Arval de MYJ Black/Black RWD besteld en mag direct geleverd worden.
Levering in de Tesla app staat op juni. Zojuist gebeld door Tesla dat ze gaan proberen hem de komende twee weken nog uit te leveren in Tilburg, anders wordt het uiterlijk de eerste twee weken van juli gaf ze aan.

Fingers crossed!
Update: vorige week zaterdag al een VIN in de api en later in de app. Vandaag een sms ontvangen om op te halen in Tilburg op 25/26/27 juni. Wordt waarschijnlijk woensdag einde middag.. Is best rap gegaan dus!

MYJ RWD black/black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-07 17:47
Louis schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 19:08:
Vandaag stuk Duitsland in geweest en er komen vanuit het oosten heel wat vrachtwagens met Model Y erop Nederland binnengereden (via A1) Dus verwacht komende dagen nog veel afleveringen.
Gisteren ook op 2 verschillende plekken op de A50 vrachtwagens gezien met witte en zwarte junipers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruudonline
ruudonline schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:47:
Ik wacht ook nog op een bericht op mijn auto op te kunnen halen. De auto, operational lease, mocht niet eerder dan 25 juni geleverd. Inmiddels staat de verwachte levering op 25-30 juni. Maar nog geen VIN of andere info (op het RN nummer + verwachte leverperiode na dan).

Het wordt op deze manier echt wel kortdag en logistiek best lastig te organiseren ivm het inleveren van de oude leaseauto waar ik ook een afspraak voor moet maken. Ik had gehoopt wel wat eerder duidelijkheid te hebben over de ophaaldatum + tijdstip.
Vrijdag heb ik contact opgenomen met Tesla omdat ik nog steeds niks gehoord had of iets in de app zag gebeuren. Tijdens het gesprek bleek dat, omdat de leasemaatschappij had doorgegeven de auto pas vanaf 25 juni te mogen leveren, dat 'het systeem' pas vanaf die datum een auto gaat koppelen. Met andere woorden: het was niet duidelijk of uberhaupt de auto nog in juni geleverd kon worden. Inmiddels had ik wel gezien dat er een voorraad model met dezelfde specificaties per direct leverbaar was in Utrecht. Die heeft de dame van Tesla direct aan mijn order kunnen koppelen en donderdag kan ik de auto ophalen. Dankzij dit forum wist ik dat dit kon - anders had ik het niet geweten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleijser
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-07 08:38
Afgelopen vrijdag mijn model Y opgehaald in Tilburg. Het was redelijk druk en de medewerker gaf aan dat ze er 100 gepland hadden staan om die dag te leveren. Ik had blijkbaar de 3e auto van de dag waarbij het dashboard kastje niet open ging, na enige 'overtuigingskracht' van de support medewerker was dit meteen opgelost. Verder een zeer soepele ervaring en de auto met 100% SoC naar buiten kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Zojuist de SMS ontvangen en voor woensdagmiddag een afspraak gemaakt.
Witte Y SR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijntj
WouterL schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 16:16:
[...]

als die niet op 100% staat, dan wordt je auto geleverd met laadcredits ter hoogte van de missende lading. Het zal er vanaf hangen waar je auto wordt geleverd. In Hengelo staan bijv geen chargers bij het tesla punt.
Dit is niet correct. De laadcredits wel, maar die zijn niet afhankelijk van de hoogte van de missende lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:44
astonmbp schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 16:07:
[...]

Gisteren ook op 2 verschillende plekken op de A50 vrachtwagens gezien met witte en zwarte junipers
Ik woon naast de A1 en en rijden dagelijks meerdere vrachtwagens met allemaal Model Y's. Ik krijg de indruk dat jullie denken dat het vervoer alleen betrekking heeft op jullie eigen bestelling (is uiteraard onderdeel van de voorpret, maar het is niet zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwonline
Zojuist sms en ophalen ingepland voor donderdag aanstaande in Utrecht.

Model Y SR RWD white/white

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Martijntj schreef op maandag 23 juni 2025 @ 12:07:
[...]

Dit is niet correct. De laadcredits wel, maar die zijn niet afhankelijk van de hoogte van de missende lading.
Ik miste precies 25% accu, en kreeg 150km laadcredits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roolfe
mwonline schreef op maandag 23 juni 2025 @ 12:26:
Zojuist sms en ophalen ingepland voor donderdag aanstaande in Utrecht.

Model Y SR RWD white/white
Same here!
Exact dezelfde auto en dezelfde dag ophalen. :*)

Hoe laat ga jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwonline
roolfe schreef op maandag 23 juni 2025 @ 12:59:
[...]

Same here!
Exact dezelfde auto en dezelfde dag ophalen. :*)

Hoe laat ga jij?
Eerste tijd beschikbaar :P 13:00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roolfe
mwonline schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:07:
[...]

Eerste tijd beschikbaar :P 13:00
Eerste tijd beschikbaar, 12:30 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornVH
BjornVH schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 06:36:
[...]

Vergeten zeggen dat volgens het COC de auto maar gemaakt is op 18/06 dus eergisteren 😅
Dan is de levering echt wel snel.
Update: sms’je gekregen en keuzes tussen 25, 26, 27 en 28 juni. Zaterdag 28/6 it is 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
WouterL schreef op maandag 23 juni 2025 @ 12:45:
[...]

Ik had uberhaupt niet gezien dat je credits krijgt.
Hier 55%, en heb 150 km credits. Ga er dus vanuit dat iedereen 105km krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijntj
WouterL schreef op maandag 23 juni 2025 @ 12:45:
[...]

Het was 150km voor iedereen - zelfs voor diegenen met 100% SoC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Martijntj schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:57:
[...]

Dan toeval:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macedon
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-07 09:30
Martijntj schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:57:
[...]

Terug in 2019 kreeg idereen een hele dag gratis superchargen.

SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
Weer een VIN + kenteken en de vraag of ik een afspraak wil maken. Weer data die ik niet kan (26,27 en 28 juni) ondanks dat het duidelijk in het systeem vermeld staat dan ik vanaf 2 juli pas kan.

Benieuwd hoe ze het deze keer oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:44
afgelopen zaterdag de auto kunnen ophalen. was al bekend met tesla dus even snelle check of de auto er goed bij staat, geen schades en of de laadkabel was meegeleverd. Uiteindelijk weer na 10 minuten vertrokken met de Model Y.

Mooie en prettige auto. Stuk prettiger geveerd en comfortabel rijden tov de model 3 (2023 model).

Veel rijplezier. en m.i. zeker het wachten waard

ps. heb de model y pearl white rwd longe range. Trekhaak gaan we achteraf laten monteren.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
En vandaag weer een update. Delivery window is wat scherper gezet.
Lijkt dat afleveren in Juni moet gaan lukken..

DatumUpdate
23 juniVerwachte levering: 28 juni – 30 juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
tim.w schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:21:
Weer een VIN + kenteken en de vraag of ik een afspraak wil maken. Weer data die ik niet kan (26,27 en 28 juni) ondanks dat het duidelijk in het systeem vermeld staat dan ik vanaf 2 juli pas kan.

Benieuwd hoe ze het deze keer oplossen.
Eerste instantie wilde delivery hem weer niet over het kwartaal tillen. Na wat aandringen overlegd met iemand wat hoger in de rang. Hij gaf na intern overleg aan dat ze de auto voor me vast gaan houden en ik vanaf 1 juli een afspraak kan inplannen om hem op te halen. Kenteken en VIN zouden hetzelfde moeten blijven dus ik kan ook de verzekering volgens hen regelen.
Ik ben nog altijd benieuwd, maar dit klinkt hoopvol in ieder geval 👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwonline
tim.w schreef op maandag 23 juni 2025 @ 17:14:
[...]

Eerste instantie wilde delivery hem weer niet over het kwartaal tillen. Na wat aandringen overlegd met iemand wat hoger in de rang. Hij gaf na intern overleg aan dat ze de auto voor me vast gaan houden en ik vanaf 1 juli een afspraak kan inplannen om hem op te halen. Kenteken en VIN zouden hetzelfde moeten blijven dus ik kan ook de verzekering volgens hen regelen.
Ik ben nog altijd benieuwd, maar dit klinkt hoopvol in ieder geval 👍🏼
Waarschijnlijk heb je het geluk dat ze deze week meer auto's binnen krijgen dan dat ze voor 1 juli uit kunnen leveren. Hoe dan ook. Fijn dat je het hebt kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23-07 20:10
Vandaag ook afspraak in kunnen plannen voor levering. A.s. donderdag 26-6 om 13:00 in Tilburg

Model Y Juniper, SR, wit met zwarte bekleding, trekhaak achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calder
Update:

Vandaag sms ontvangen voor het inplannen. Vrijdag 27e in Utrecht geplan!
Kenteken is ook al bekend in de app!

Besteld: MY wit SR met zwarte bekleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Gaat lekker hier in een paar dagen 😁

Nog twee nachtjes slapen. Altijd bijzonder een nieuwe auto ophalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs86
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 29-06 20:14
Thijs86 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 19:38:
[...]

Ik heb een Model Y RWD SR in QuickSilver met wit interieur besteld op 7 mei. De levertijd is meerdere keren versprongen en staat nu op 21-27 juni. Toen ik Tesla appte om te vragen of het delivery window nu wel realistisch is gaven ze aan dat er een auto gekoppeld is en deze window dus betrouwbaar zou moeten zijn. Nog geen VIN in de app. Ben heel benieuwd of die na het weekend niet gewoon weer verspringt naar een week in de toekomst zoals de andere keren |:(
Vandaag dan toch het sms'je ontvangen:-) Vrijdag aanstaande kan ik hem dan ophalen in Tilburg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louis
best verkopende auto https://www.kentekenradar.nl Model Y. Gok dat einde maand alleen maar meer per dag afgeleverd gaan worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:59
Mijn tesla model 3 rwd, ultra red met wit interieur en Nova velgen in maart besteld maar er stond een beperking op om niet uit te leveren voor 15 juli vanwege mijn lopende leasecontract.

Deze laten verwijderen 2 weken terug maar helaas nog geen update en de auto staat nog op 4 aug - 18 okt.

Ik hoop vurig dat hij medio juli opeens wel tevoorschijn komt 😬

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim.w
Is het mensen hier wel eens opgevallen dat Tesla de auto altijd eerst op naam van importeur zet waardoor de auto ‘officieel’ als je hem in ontvangst neemt 2 eigenaren heeft gehad?

Een tijd geleden heb ik namelijk mijn Tesla Model 3 via Ilectric te koop aangeboden. In de advertentie hadden ze 2 eigenaren gezet, ondanks dat ik hem nieuw had gekocht. Knip Ilectric gaf aan dat ik finnik.nl moest checken en het klopte.
Ik heb een aantal van de Model Y’s die hier gepost zijn ook gecheckt op finnik.nl en ook deze hebben officieel 2 eigenaren.

[ Voor 1% gewijzigd door Notna op 24-06-2025 09:20 . Reden: Even zonder naam en toenaam ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijntj
tim.w schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:08:
Is het mensen hier wel eens opgevallen dat Tesla de auto altijd eerst op naam van importeur zet waardoor de auto ‘officieel’ als je hem in ontvangst neemt 2 eigenaren heeft gehad?

Een tijd geleden heb ik namelijk mijn Tesla Model 3 via Ilectric te koop aangeboden. In de advertentie hadden ze 2 eigenaren gezet, ondanks dat ik hem nieuw had gekocht. [mbr]Knip[/] Ilectric gaf aan dat ik finnik.nl moest checken en het klopte.
Ik heb een aantal van de Model Y’s die hier gepost zijn ook gecheckt op finnik.nl en ook deze hebben officieel 2 eigenaren.
Bij mij is dat in ieder geval niet van toepassing - gewoon 1 eigenaar. Het "altijd" deel van jouw claim is dus sowieso onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
tim.w schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:08:

Een tijd geleden heb ik namelijk mijn Tesla Model 3 via Ilectric te koop aangeboden. In de advertentie hadden ze 2 eigenaren gezet, ondanks dat ik hem nieuw had gekocht. [mbr]Knip[/] Ilectric gaf aan dat ik finnik.nl moest checken en het klopte.
Hier particulier 2 M3's, allebei 1 eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fzt3
  • Laatst online: 25-06 09:53
Eerste post hier -

19 mei Model Y RWD Quicksilver besteld
19 juni VIN via de API
23 juni VIN + kenteken in de app
24 juni SMS voor inplannen levermoment
28 juni afspraak om de auto op te halen.

Kan dus heel snel gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:27
Maurice- schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:55:
[...]

Hier particulier 2 M3's, allebei 1 eigenaar.
De registratie 'importeur' is geen registratie zoals bij de RDW wordt vermeld. Is enkel de daadwerkelijke 'invoer' van de auto en de kentekenaanvraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
Fzt3 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:43:
Eerste post hier -

19 mei Model Y RWD Quicksilver besteld
19 juni VIN via de API
23 juni VIN + kenteken in de app
24 juni SMS voor inplannen levermoment
28 juni afspraak om de auto op te halen.

Kan dus heel snel gaan!
Die was van @tim.w _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimsum852
  • Laatst online: 24-07 08:02
Ik heb op 3 april juniper quicksilver rwd besteld.

Eergisteren sms gekregen en morgenmiddag ophalen in Utrecht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valentia
  • Laatst online: 10:13
12 juni via Athlon een Model Y RWD Wit besteld met leverrestrictie 1 September.
Vandaag de SMS ontvangen en kan een afspraak inplannen voor 28 of 30 Juni.

Toch maar weer even Athlon bellen dat ik hem toch echt pas vanaf 1 September kan gaan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
Martijntj schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:48:
[...]

Bij mij is dat in ieder geval niet van toepassing - gewoon 1 eigenaar. Het "altijd" deel van jouw claim is dus sowieso onjuist.
Correct, ‘altijd’ was niet de juiste woordkeuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
Haha dat zou goed kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
En dan komt zomaar de SMS om een aflevering te plannen.
Echter nog geen VIN in de APP

DatumUpdate
24 juniSMS met verzoek een aflevering te plannen met 1 optie 30 juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwonline
rjhilbrink schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 12:10:
En dan komt zomaar de SMS om een aflevering te plannen.
Echter nog geen VIN in de APP

DatumUpdate
Ze moeten en zullen ze voor juli de deur uit hebben :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dogiedog
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:29
Model Y Juniper RWD SR wit + trekhaak - Groningen, updates tot dusver:

DatumUpdate
4 mei - bestelling geplaatstVerwachte levering: juni
17 meiVerwachte levering: 30 mei – 30 juni
27 meiVerwachte levering: 4 juni – 20 juni
29 meiVerwachte levering: 2 juni – 16 juni
3 juniVerwachte levering: 6 juni – 16 juni
6 juniVerwachte levering: 6 juni – 16 juni
Via de API: ETA to Delivery Center: 2025-06-12
VIN staat nu ook in de Tesla app, was al een week te zien via de API
Verzoek tot betaling gekregen

Edit: in de loop van de dag is de ETA gewijzigd naar 2025-06-11
7 juniVerwachte levering: 7 juni – 18 juni
10 juniVerwachte levering: 13 juni – 18 juni

Edit 1: net na de post weer een update... de ETA to Delivery Center is gewijzigd van 2025-06-11 naar 2025-06-18.
Edit 2: na 'Edit 1' weer een update... de ETA to Delivery Center is gewijzigd van 2025-06-18 naar 2025-06-16.
14 juniVerwachte levering: 14 juni – 22 juni

Het valt me op dat de reguliere updates om 16:10 uur zijn, wanneer de huidige datum de minimale datum heeft verstreken.
16 juniVerwachte levering: 17 juni – 25 juni
ETA to Delivery Center: 2025-06-19
17 juniSMS ontvangen voor maken van afspraak, opties waren: 23, 24 of 25 juni. Daaropvolgend ook kenteken ontvangen :). Volgende week kunnen we hem ophalen!
24 juniDe auto hebben we opgehaald en er zijn geen bijzonderheden aangetroffen bij het inspecteren van de auto op hier en daar wat kleine lijmresten na, maar dat is verwaarloosbaar. Inmiddels heb ik er 200 kilometer mee gereden, tot volle tevredenheid. Het one-pedal driving is erg prettig en de auto is erg stil — zelfs vandaag, terwijl het in het noorden flink waait. Een wereld van verschil vergeleken met de vorige benzineauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwonline
Ben net gebeld dat ze iets te voorbarig hadden ingepland en dat de auto om een of andere .... administratieve reden niet morgen geleverd kan worden. Wel op vrijdag/zaterdag. Vrijdag ingepland. Nu hopen dat ze morgen niet weer bellen. Beetje weinig vertrouwen in het proces.
Ik heb overigens al wel vin en kenteken in de app maar ik zie geen eta to delivery center oid in de api. Vraag me af of de auto er überhaupt al wel is...
We gaan het meemaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roolfe
mwonline schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:23:
Ben net gebeld dat ze iets te voorbarig hadden ingepland en dat de auto om een of andere .... administratieve reden niet morgen geleverd kan worden. Wel op vrijdag/zaterdag. Vrijdag ingepland. Nu hopen dat ze morgen niet weer bellen. Beetje weinig vertrouwen in het proces.
Ik heb overigens al wel vin en kenteken in de app maar ik zie geen eta to delivery center oid in de api. Vraag me af of de auto er überhaupt al wel is...
We gaan het meemaken...
Dat is balen zeg! Jammer dat we niet tegelijk zijn.
Hopen dat het vrijdag wel door gaat! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Vandaag in Tilburg mijn MY RWD SR Wit opgehaald. Gaat allemaal vrij soepeltjes.
Erg fijne auto moet ik zeggen. Mijn vrouw was ook blij verrast toen ze er een ritje mee ging maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimsum852
  • Laatst online: 24-07 08:02
dimsum852 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:58:
Ik heb op 3 april juniper quicksilver rwd besteld.

Eergisteren sms gekregen en morgenmiddag ophalen in Utrecht :)
Vandaag mijn quicksilver juniper opgehaald achterin op de foto. Binnen 5 min was ik klaar. Ik moet zeggen dat ik dat de bouwkwaliteit veel beter is dan de model 3 van mijn vader uit 2021. Het enige grote minpunt is dat er geen parkeersensoren meer in zitten die de model 3 uit 2021 wel heeft. Is wat moeilijker inschatten tijdens inparkeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1SM5o51DocimKdUBCXo_U9VPYhM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9P7tprR9gJXdW2n5NteaqZGA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door dimsum852 op 25-06-2025 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwonline
roolfe schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 16:47:
[...]

Dat is balen zeg! Jammer dat we niet tegelijk zijn.
Hopen dat het vrijdag wel door gaat! :?
Helaas! Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
dimsum852 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 22:49:
[...]

........... Het enige grote minpunt is dat er geen parkeersensoren meer in zitten die de model 3 uit 2021 wel heeft. Is wat moeilijker inschatten tijdens inparkeren......
Ik heb vandaag ook mijn AWD Model Y opgehaald. Ik herken wat je schrijft mbt de sensoren - ik mis de afstandsinschatting. Ook erg wennen aan de wijze waarop je de auto in achteruit etc. moet zetten.

Bij het ophalen heb ik de auto goed bekeken - helaas wel een kras op de zij-stijl (waar je je keycard moet houden). Dat moet nog vervangen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
Weer een Update..
Vin in de app maar nog geen ETA to delivery center.

DatumUpdate
27 juniVIN Verschijnt in de App..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
Weer een Update..
Vin in de app maar nog geen ETA to delivery center.
Ben inmiddels door Tesla gebeld dat de auto waarschijnlijk niet optijd in Tilburg is maandag ivm het rij verbod van vrachtwagens in Duitsland. Daardoor vertrekt de vrachtwagen pas op zondag avond.

Mooi alternatief is dat Tesla aanbood de auto op locatie af te leveren. Scheeld mij weer 2,5 uur rijden.

DatumUpdate
27 juniVIN Verschijnt in de App..
27 juniTelefonisch contact, auto komt wat later

Pagina: 1 ... 63 ... 65 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.