Er is nog geen peil op te trekken dus
Zojuist mijn VIN en eindfactuur ontvangen. Leveringsdatum is verplaatst naar 24 april - 2 mei.Voltswagen schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 13:45:
[...]
Ik heb navraag gedaan en ze konden mij, zonder exacte datum, vertellen dat levering voor eind april wel moet gaan lukken.
Op 3 mei je nieuwe tesla ophalen zou dus helemaal goed moeten komen
Nu weer 11/5 - 17/6.Japiooo schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 12:43:
Verwachte levering van mijn MY Juniper SR Stealth Grey + trekhaak staat nu al een paar dagen tussen 18/4 en 4/5. Nog geen vin.
Dit schiet alle kanten op. Ik laat wel wat horen wanneer ik ook een VIN of kenteken heb.
Hier hetzelfde, ze zullen na elkaar van de band afgerold zijnMarkStoep schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:21:
[...]
Zojuist mijn VIN en eindfactuur ontvangen. Leveringsdatum is verplaatst naar 24 april - 2 mei.
Ik betaal mijn tesla in een keer af met een bankoverschrijving.
Kan ik dit ook gewoon op de dag van de levering doen wanneer ik hem gezien/gecontroleerd heb? Of moet dat echt van te voren gebeuren?
Model Y Juniper LR AWD Ultra Red
Ja inderdaad, in welke vestiging haal je de jouwe op? Mijn wordt geleverd in Groningen.Voltswagen schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:56:
[...]
Hier hetzelfde, ze zullen na elkaar van de band afgerold zijn
Ik betaal mijn tesla in een keer af met een bankoverschrijving.
Kan ik dit ook gewoon op de dag van de levering doen wanneer ik hem gezien/gecontroleerd heb? Of moet dat echt van te voren gebeuren?
Ik betaal vandaag direct. Volgens mij staat er dat de betaling 2 dagen voor aflevering binnen moet zijn. Las op een Duits forum dat iemand heeft gewacht met betalen en nu al 3x uitstel van levering heeft.
Je zou het even aan ze kunnen vragen of het betalen kan op moment van aflevering.
In Tilburg, ik woon op 5 minuten van hun locatie bij Den Haag maar dat is helaas geen optieMarkStoep schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:11:
[...]
Ja inderdaad, in welke vestiging haal je de jouwe op? Mijn wordt geleverd in Groningen.
Ik betaal vandaag direct. Volgens mij staat er dat de betaling 2 dagen voor aflevering binnen moet zijn. Las op een Duits forum dat iemand heeft gewacht met betalen en nu al 3x uitstel van levering heeft.
Je zou het even aan ze kunnen vragen of het betalen kan op moment van aflevering.
Ik zag het inderdaad ook staan dat de betaling binnen moet zijn, dus net ook maar overgemaakt.
Op de factuur stond leverdatum overigens op de 24ste (in de app nog niets), ik ga vast beginnen met het schrappen van wat werkmeetings
Ah dat was mij nog niet opgevallen, bij mij staat er de 25ste. Verder ook nog niets te plannen in de app. Hopen dat de 24ste voor je lukt! Ik moet nog iets langer geduld hebbenVoltswagen schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 18:18:
[...]
In Tilburg, ik woon op 5 minuten van hun locatie bij Den Haag maar dat is helaas geen optie
Ik zag het inderdaad ook staan dat de betaling binnen moet zijn, dus net ook maar overgemaakt.
Op de factuur stond leverdatum overigens op de 24ste (in de app nog niets), ik ga vast beginnen met het schrappen van wat werkmeetings
Bij mij staat trouwens ook een kilometerstand van 30km, is dit bij jou ook zo “hoog”?
[ Voor 6% gewijzigd door MarkStoep op 22-04-2025 18:23 ]
yes ook op 30km, dat zal wel een standaard waarde zijn voor de eerste meters tijdens het productie/lever proces.MarkStoep schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 18:21:
[...]
Ah dat was mij nog niet opgevallen, bij mij staat er de 25ste. Verder ook nog niets te plannen in de app. Hopen dat de 24ste voor je lukt! Ik moet nog iets langer geduld hebben
Bij mij staat trouwens ook een kilometerstand van 30km, is dit bij jou ook zo “hoog”?
Mijn betaling is inmiddels verwerkt en levering in de app is versprongen naar 23 april - 1 mei.
Verschrikkelijk hoe ik toch niet kan laten om meerdere keren per dag te kijken of deze verspringt of niet....
[ Voor 17% gewijzigd door Voltswagen op 22-04-2025 21:30 ]
Leverdatum is alweer aangepast, nu 25/4 - 5/5, maar nu wel een VIN.
Neem aan dat dit nu vrij definitief is.
MY SR Stealth Grey, trekhaak.
Nice, komt wel dichtbij zo!Japiooo schreef op woensdag 23 april 2025 @ 09:49:
Leverdatum is alweer aangepast, nu 25/4 - 5/5, maar nu wel een VIN.
Bij mij precies hetzelfde. Zelfde configuratie en besteldatum.Valentijn schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:27:
24 februari MY SR RWD Juniper Stealth grey besteld en betaald,
App zei eerst 10-28 april.
Zegt nu 3 mei - 9 juni
Staat nu ook op 3 mei - 9 juni
Zelfde config, 2 weken later besteld. Nog steeds 4 mei - 28 juni.. Hopelijk verspringt de mijne ook snel!Koenselaar schreef op woensdag 23 april 2025 @ 12:32:
[...]
Bij mij precies hetzelfde. Zelfde configuratie en besteldatum.
Betaling is hier ook verwerkt. Bij mij staat de leverdatum nu op 24 april - 2 mei.Voltswagen schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 21:29:
[...]
yes ook op 30km, dat zal wel een standaard waarde zijn voor de eerste meters tijdens het productie/lever proces.
Mijn betaling is inmiddels verwerkt en levering in de app is versprongen naar 23 april - 1 mei.
Verschrikkelijk hoe ik toch niet kan laten om meerdere keren per dag te kijken of deze verspringt of niet....
Ja, nu is het refreshen totdat we een afleverdatum kunnen selecteren
Je hoeft niet te refreshen, je krijgt direct een SMS en pushmelding van de app. als je een aflevering kunt plannen. Tesla wil namelijk ook dat de auto's snel opgehaald worden.MarkStoep schreef op woensdag 23 april 2025 @ 15:23:
[...]
Nu staat ie vanavond ineens weer op verwachte levering 27 april - 10 mei.Koenselaar schreef op woensdag 23 april 2025 @ 12:32:
[...]
Bij mij precies hetzelfde. Zelfde configuratie en besteldatum.
Hopelijk wordt het nu niet meer naar achteren geschoven
Stealth grey lijkt idd als eerste te komen, +1 hier voor de stats. 3 mei op de factuur, komende dagen eens zien of dat ongeveer gaat kloppen..MarkStoep schreef op woensdag 23 april 2025 @ 15:23:
[...]
Betaling is hier ook verwerkt. Bij mij staat de leverdatum nu op 24 april - 2 mei.
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
Uiteindelijk de restrictie op 21 april eraf laten halen en vandaag een afspraak kunnen maken voor 30 april!JackRyan schreef op donderdag 3 april 2025 @ 16:42:
Vandaag is mijn Model Y AWD Stealth Grey met trekhaak besteld. Wel met een restrictie van 28-4-2025 ivm de lopende leaseauto.
De levertijd staat op april 2025. Ik hoop dat de auto precies op de 28ste geleverd kan worden! Zou mooi zijn.
Of is het handig om de restrictie eerder te laten zetten?
Op 13 maart een Model Y RWD besteld in de kleur Quicksilver. Levering staat al enige tijd op 8 mei - 2 juli.
Vandaag toevallig iemand van Tesla gesproken en die gaf aan dat eind mei haalbaar zou moeten zijn.
Vandaag toevallig iemand van Tesla gesproken en die gaf aan dat eind mei haalbaar zou moeten zijn.
Zelf heb ik een AWD Ultra Red besteld. Al meerdere keren naar achteren verplaatst. Eerst steeds een dag (vanmorgen was het vandaag tot 4 mei). Nu ineens versprongen naar 5 mei tot 10 juni. Gebeld met Tesla. Ze hebben nog geen rode gezien in NL, dus wanneer deze komt kunnen ze niets over zeggen. Ze zien hetzelfde als ik in de app en meer info hebben ze niet. Wel tricky, ik had met de initiële datum allang moeten hebben, maar nu ben ik toch benieuwd of ik hem wel heb voor ik de huidige moet inleveren (6 juni). Heb de Ultra Red besteld op de eerste dag dat deze kleur beschikbaar kwam.
Even Tweakers checken...
Vreemd verhaal wel.. ik heb ook de AWD Ultra Red besteld, eergisteren VIN ontvangen, eindfactuur ontvangen + betaald en vanmiddag telefoon van Tesla gehad dat de verwachting is dat deze morgen op transport gaat. Levering staat voor 24 april - 2 mei. Heb de bestelling geplaatst op 8 maart.jprommen schreef op donderdag 24 april 2025 @ 22:13:
Zelf heb ik een AWD Ultra Red besteld. Al meerdere keren naar achteren verplaatst. Eerst steeds een dag (vanmorgen was het vandaag tot 4 mei). Nu ineens versprongen naar 5 mei tot 10 juni. Gebeld met Tesla. Ze hebben nog geen rode gezien in NL, dus wanneer deze komt kunnen ze niets over zeggen. Ze zien hetzelfde als ik in de app en meer info hebben ze niet. Wel tricky, ik had met de initiële datum allang moeten hebben, maar nu ben ik toch benieuwd of ik hem wel heb voor ik de huidige moet inleveren (6 juni). Heb de Ultra Red besteld op de eerste dag dat deze kleur beschikbaar kwam.
Ik ga morgen weer bellen. Het enige bijzondere aan mijn bestelling is de trekhaak, maar volgens mij is dat niet een aparte rol op de fabriek.MarkStoep schreef op donderdag 24 april 2025 @ 22:27:
[...]
Vreemd verhaal wel.. ik heb ook de AWD Ultra Red besteld, eergisteren VIN ontvangen, eindfactuur ontvangen + betaald en vanmiddag telefoon van Tesla gehad dat de verwachting is dat deze morgen op transport gaat. Levering staat voor 24 april - 2 mei. Heb de bestelling geplaatst op 8 maart.
Even Tweakers checken...
Ik heb zonder trekhaak besteld. Misschien hebben ze een tekort aan trekhaken? Op Duits forum lijkt er ook verschillen te zitten in zonder/met trekhaak.jprommen schreef op donderdag 24 april 2025 @ 23:11:
[...]
Ik ga morgen weer bellen. Het enige bijzondere aan mijn bestelling is de trekhaak, maar volgens mij is dat niet een aparte rol op de fabriek.
Sinds gisteren de geschatte leverdatum van de M3H Wit RWD gekregen, die staat op 13 - 27 mei. Is dit niet een voorraadmodel welke snel beschikbaar zou zijn? Of kan de leverdatum komende dagen nog gewijzigd worden?
Op 23 april de Tesla Y AWD LR besteld (Quicksilver, met trekhaak) en kreeg gisteren al het VIN en een verzoek om een Tesla account aan te maken. Levering staat op 25 april-2 mei. 😁
Hier nu toch ineens verplaatst naar 29 april - 13 mei. Is er bij jou nog verandering?Voltswagen schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 21:29:
[...]
yes ook op 30km, dat zal wel een standaard waarde zijn voor de eerste meters tijdens het productie/lever proces.
Vehicle Status:
- Vehicle Odometer: 1.64153088 KM
Delivery Information:
- Routing Location: 1165
- Delivery Window: 29 Avril - 13 Mai
- ETA to Delivery Center: 2025-05-06T00:00:00
[ Voor 15% gewijzigd door MarkStoep op 25-04-2025 12:50 ]
Net gebeld door Tesla dat mijn MY RWD LR stealth gray op 3 mei verwacht wordt, en ik waarschijnlijk hem van 5 mei kan gaan inplannen. App zelf is verder nog niet geüpdate
Yes ik heb gisteren mijn levering kunnen plannen (aankomende donderdag is het zo ver, mijn hele huis ligt inmiddels al vol met assecoire ) en vandaag mijn kenteken ontvangen!MarkStoep schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 12:46:
[...]
Hier nu toch ineens verplaatst naar 29 april - 13 mei. Is er bij jou nog verandering?
Vehicle Status:
- Vehicle Odometer: 1.64153088 KM
Delivery Information:
- Routing Location: 1165
- Delivery Window: 29 Avril - 13 Mai
- ETA to Delivery Center: 2025-05-06T00:00:00
Nu mezelf alleen nog verdiepen in alle opties qua verzekering, ik moet zeggen dat die partij die tesla zelf aanraad er nog zo gek niet uitziet. Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag
Heel nice! Welke locatie? Wat is de tijd die je app nog altijd aangeeft? Via LM of privé? Begin er nu toch ook wel echt zin aan te krijgen.DKPI schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 14:36:
Net gebeld door Tesla dat mijn MY RWD LR stealth gray op 3 mei verwacht wordt, en ik waarschijnlijk hem van 5 mei kan gaan inplannen. App zelf is verder nog niet geüpdate
Privé, app zegt nog steeds 25 april - 1 juni. Locatie Tilburg, thuis brengen was mij te duur maar werd wel aangeboden.Majesteit schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 15:47:
[...]
Heel nice! Welke locatie? Wat is de tijd die je app nog altijd aangeeft? Via LM of privé? Begin er nu toch ook wel echt zin aan te krijgen.
[ Voor 10% gewijzigd door DKPI op 25-04-2025 16:52 ]
Besteld: Stealth Grey Model Y RWD
Besteld datum: 24 Februari
Datum levering: 27 April - 10 Mei (op factuur staat 3 Mei)
Gister factuur voldaan werd vandaag gebeld voor thuislevering erg fijne optie dus daar voor gekozen kosten: €157
Hij verwacht eind volgende week.. we wachten het af!
Besteld datum: 24 Februari
Datum levering: 27 April - 10 Mei (op factuur staat 3 Mei)
Gister factuur voldaan werd vandaag gebeld voor thuislevering erg fijne optie dus daar voor gekozen kosten: €157
Hij verwacht eind volgende week.. we wachten het af!
Hilary Duff 4-Life
Als dit kwartaal al die LR RWD en SR RWD worden geleverd denk ik dat Tesla best wel weer veel auto's gaat verkopen/leveren.
Ah dat is mooi nieuws! Hopelijk vinden ze toch nog een plekje eerder voor de mijne op de vrachtwagenVoltswagen schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 15:40:
[...]
Yes ik heb gisteren mijn levering kunnen plannen (aankomende donderdag is het zo ver, mijn hele huis ligt inmiddels al vol met assecoire ) en vandaag mijn kenteken ontvangen!
Nu mezelf alleen nog verdiepen in alle opties qua verzekering, ik moet zeggen dat die partij die tesla zelf aanraad er nog zo gek niet uitziet. Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag
Wat voor voorstel heb je ontvangen qua verzekering?
Oke, contact opgenomen en vandaag weer hersteld. De auto is er en nu ook betaald. GelukkigMarkStoep schreef op donderdag 24 april 2025 @ 23:16:
[...]
Ik heb zonder trekhaak besteld. Misschien hebben ze een tekort aan trekhaken? Op Duits forum lijkt er ook verschillen te zitten in zonder/met trekhaak.
Even Tweakers checken...
Oh mooi! De auto staat al in Nederland? Of heb je nu een VIN toegewezen gekregen? Zo ja, heb je dan ook al een afleverdatum kunnen inplannen?jprommen schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 21:29:
[...]
Oke, contact opgenomen en vandaag weer hersteld. De auto is er en nu ook betaald. Gelukkig
Nee, alleen nog de VIN en kunnen betalen, maar nu kan ik als het goed is snel de leverdatum plannen. Het hoeft voor mij ook niet perse morgen, was het gewoon niet eens met 5 mei tot 10 juni. Mijn huidige auto moet 6 juni ingeleverd worden, dus die zorg is nu gewoon opgelost.MarkStoep schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 23:19:
[...]
Oh mooi! De auto staat al in Nederland? Of heb je nu een VIN toegewezen gekregen? Zo ja, heb je dan ook al een afleverdatum kunnen inplannen?
Even Tweakers checken...
Ik ben vrijdag door tesla gebeld en kreeg een app voor de thuisbreng service. Ik heb niet kunnen opnemen, kreeg jij die sms ook vlak voordat je gebeld werd voor een afspraak?DKPI schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 14:36:
Nee, geen SMS ontvangen. App staat inmiddels op 2 mei - 18 mei, maar nog geen actie nodig vanuit mij qua inplannen of betalen.WouterL schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 22:56:
[...]
Ik ben vrijdag door tesla gebeld en kreeg een app voor de thuisbreng service. Ik heb niet kunnen opnemen, kreeg jij die sms ook vlak voordat je gebeld werd voor een afspraak?
Inmiddels SMS ontvangen en afspraak ingepland voor 9/5. Kenteken ook bekend.
MY RWD Sr Stealth Grey, Trekhaak.
MY RWD Sr Stealth Grey, Trekhaak.
Je kan het hier zelf berekenen, je krijgt er ook een mail over vanuit tesla:MarkStoep schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 18:07:
[...]
Ah dat is mooi nieuws! Hopelijk vinden ze toch nog een plekje eerder voor de mijne op de vrachtwagen
Wat voor voorstel heb je ontvangen qua verzekering?
https://insuremytesla.qover.com/nl-nl
Ik heb het complete pakket genomen voor 124/maand, via independer waren er wel een paar partijen iets goedkoper, maar wel met mindere voorwaarden.
Bij mij is die gigantisch duur helaas. Toch maar independerenVoltswagen schreef op maandag 28 april 2025 @ 12:02:
[...]
Je kan het hier zelf berekenen, je krijgt er ook een mail over vanuit tesla:
https://insuremytesla.qover.com/nl-nl
Ik heb het complete pakket genomen voor 124/maand, via independer waren er wel een paar partijen iets goedkoper, maar wel met mindere voorwaarden.
Levertijd zojuist aangepast voor mijn Model Y SR Wit
14 mei-8 juli > 16 mei - 22 juni
14 mei-8 juli > 16 mei - 22 juni
Bij mij ook een update
5 mei - 28 juni > 11 mei - 27 mei!
5 mei - 28 juni > 11 mei - 27 mei!
Bij mij een ook update.
11mei -27 mei
MY RWD SR Stealth grey
11mei -27 mei
MY RWD SR Stealth grey
Hier ook veranderd. Was 28 april -12 jun. Nu 11 mei -17 juni. My sr wit
"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''
RWD Stealth Grey:
2 Mei - 9 Mei
Spannend!
2 Mei - 9 Mei
Spannend!
Hilary Duff 4-Life
Hier ook zojuist een update.
Van 14 mei - 20 juni
Naar 9 mei - 25 mei
MY SR zwart
Van 14 mei - 20 juni
Naar 9 mei - 25 mei
MY SR zwart
Hier ook witte SR van 10 mei - 30 juni naar 11 mei - 17 juniamsterdammertje schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:00:
Hier ook veranderd. Was 28 april -12 jun. Nu 11 mei -17 juni. My sr wit
Nu maar hopen dat het na 18 mei gaat worden omdat ik niet in NL ben 10-18 mei
Eerst stonden de witte eerder qua levertijd maar Steath grey zat schijnbaar in de spuitcabine ;-)
[ Voor 13% gewijzigd door Louis op 28-04-2025 18:29 ]
Model Y Pearl White Sr besteld ; Weheat Blackbird ; SolarEdge 9000WP; Unifi; Hikvision
Zouden ze dan op basis van kleur doen en niet op basis van model? Rwd LR of SR maakt dan niet uit. Lijkt op stealth gray eerst, dan zwart, dan quick silver en dan white?
Heb niet alles 1-op-1 geteld maar meer op gevoel van de comments
Heb niet alles 1-op-1 geteld maar meer op gevoel van de comments
Hier zelfde timing met zelfde configuratie, maar deep blue.Xipe22 schreef op maandag 28 april 2025 @ 19:22:
Hier een Model Y Long range RWD quick zilver met trekhaak aangepast naar 12 mei - 18 juni
Net VIN en eindfactuur gekregen!
Besteld: Witte Model Y RWD (SR)
Besteld datum: 13 maart
Datum levering: 6 mei - 18 mei
Besteld: Witte Model Y RWD (SR)
Besteld datum: 13 maart
Datum levering: 6 mei - 18 mei
[ Voor 130% gewijzigd door anuwynak op 29-04-2025 07:27 ]
Vanwege huidige leasecontract mag mijn auto niet eerder geleverd worden dan 7 juli. In de app stond om die reden 7 juli tot 1 september vermeld.
De verwachte leverdatum loopt nu ineens 2 maanden vertraging op...?
Bij datum levering staat nu: 1 september - 11 november.
Besteld: Model Y RWD (SR) Wit
Besteldatum: 4 april
Straks maar eens bellen in de hoop dat hij toch gewoon begin juli (voor mijn vakantie) geleverd wordt...
Straks maar eens bellen in de hoop dat hij toch gewoon begin juli (voor mijn vakantie) geleverd wordt...
Over restricties op de leverdatum kun je genoeg vinden in dit forum.Empie69 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 08:57:
Vanwege huidige leasecontract mag mijn auto niet eerder geleverd worden dan 7 juli. In de app stond om die reden 7 juli tot 1 september vermeld.
Ik zou, als je dat aankunt, gewoon even een maand afwachten. Het is nu april, bijna mei. En je mag pas over ruim 2 maanden de auto (op zijn vroegst) in ontvangst nemen. Een restrictie weghalen heeft nog geen zin en Tesla kijkt bij uitleveren naar de besteldatum dus als de datum begin juni nog niet is aangepast kun je kijken of de restrictie weghalen op dat moment helpt.Empie69 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 08:57:
Sinds gisteravond staat mijn levering op 2 mei - 9 mei
Nu wel een VIN gelukkig
MY RWD Stealth Grey
Nu wel een VIN gelukkig
MY RWD Stealth Grey
Bij mij hetzelfde alleen dan voor een restrictie van begin september, staat nu ook een hele ruime datum. Zou denken dat ze m gewoon snel kunnen leveren tegen die tijd gezien ze nu al weten dat ie dan geleverd kan worden?Empie69 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 08:57:
Lijkt wel dat de SR versie eerst wordt geleverd, mijn datum is weer naar aangepast naar 16 mei - 22 juni.
MY LR Zwart
MY LR Zwart
Haha same here ook RWD SG ziet er naar uit dat er een lading Stealth Grey’s onderweg zijnKoenselaar schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 09:23:
Sinds gisteravond staat mijn levering op 2 mei - 9 mei
Nu wel een VIN gelukkig
MY RWD Stealth Grey
Hilary Duff 4-Life
Als je alle nieuwsberichten moet geloven koopt er niemand meer een Tesla en zou je dus niet hoeven wachten. In de praktijk is door de modelwisseling nu een wachttijd ontstaan, maar Tesla heeft nog nooit lange wachttijden gehad met leveren (tot echt maximaal een maand) bij de normale vraag. Dus ik verwacht dat als de fabrieken weer normaal draaien en alle modellen gewoon uitleveren dat je binnen een aantal weken de auto wel hebt.GardenSnakes schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 09:43:
[...]
Bij mij hetzelfde alleen dan voor een restrictie van begin september, staat nu ook een hele ruime datum. Zou denken dat ze m gewoon snel kunnen leveren tegen die tijd gezien ze nu al weten dat ie dan geleverd kan worden?
Model Y Rwd Stealth grey.
Inmiddels de eindfactuur binnen en op dezelfde factuur staat leverdatum 11 mei!
Komt heerlijk dichtbij zo.
Wanneer besteld?The-Doctor schreef op woensdag 30 april 2025 @ 17:03:
Model Y Rwd Stealth grey.
MY LR Wit trekhaak LM 10 maart.
ETA: 6 mei - 30 juni
28 april ETA 17 mei - 23 juni
30 april ETA 4 mei - 18 mei
Vandaag contact gehad met Tesla om de afleverlocatie te wijzigen en dat was geen probleem.Kwarkaroo schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:15:
Hier ook zojuist een update.
Van 14 mei - 20 juni
Naar 9 mei - 25 mei
MY SR zwart
Gelijk gevraagd of ze iets over de datum konden zeggen en "mijn" auto komt hoogstwaarschijnlijk 10 mei binnen bij hun volgens de huidige planning.
Vandaag was het eindelijk zover, het ophalen van mijn model y awd, hier nog even de tijdslijn voor de geinteresseerden:
besteld: 28 maart
vin ontvangen: 22 april
levering inplannen: 25 april
ophalen: 1 mei
Ophalen zelf verliep heel soepel, bij binnenkomst even jezelf identificeren en ze maken wat papieren in orde, ondertussen kan je de auto controleren (tip: https://mydeliverychecklist.com/ ) en wanneer je daar klaar mee bent zetten de auto over naar je app.
Auto zelf was perfect in orde, ik heb echt mijn best gedaan iets te vinden, maar de lak was perfect en ook totaal geen panel gaps. Het enige wat ik ontdekt had was dat een van de wieldoppen even aangedrukt moest worden zodat het laatste klipje vast schoot.
@MarkStoep veel succes met het ophalen van zijn broertje!
:strip_exif()/f/image/IJoG5wFQCVemKdcjeHwT1O44.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu tijd om over te stappen naar het accessoires en algemene model y topic, hopelijk gaan jullie leveringen ook zo soepel iedereen!
Ophalen zelf verliep heel soepel, bij binnenkomst even jezelf identificeren en ze maken wat papieren in orde, ondertussen kan je de auto controleren (tip: https://mydeliverychecklist.com/ ) en wanneer je daar klaar mee bent zetten de auto over naar je app.
Auto zelf was perfect in orde, ik heb echt mijn best gedaan iets te vinden, maar de lak was perfect en ook totaal geen panel gaps. Het enige wat ik ontdekt had was dat een van de wieldoppen even aangedrukt moest worden zodat het laatste klipje vast schoot.
:strip_exif()/f/image/IJoG5wFQCVemKdcjeHwT1O44.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu tijd om over te stappen naar het accessoires en algemene model y topic, hopelijk gaan jullie leveringen ook zo soepel iedereen!
Nice, dank voor de uitgebreide post en veel veilige kilometers gewenst!!Voltswagen schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:57:
Vandaag was het eindelijk zover, het ophalen van mijn model y awd, hier nog even de tijdslijn voor de geinteresseerden:
[Afbeelding]
Super! Ziet er erg goed uit, kan niet wachten tot ik de mijne 9 mei kan ophalen.Voltswagen schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:57:
[Afbeelding]
Heel veel veilige km’s gewenst! Geniet er van
7 Mei komen er nieuwe RWD Stealth Grey binnen
en ik heb 8 mei als leverdatum gekozen!
besteld datum was 26-2
heel nice dit
besteld datum was 26-2
heel nice dit
Hilary Duff 4-Life
Mijn afspraak is gepland voor 9 meiJoeBlack2k schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 13:02:
7 Mei komen er nieuwe RWD Stealth Grey binnen
besteld datum was 26-2
heel nice dit
Nu kijken wat voor accessoires ik nog vlug ga aanschaffen.
Ik heb bericht gehad van de de LM (Ayvens) dat ik een nieuwe auto moet gaan uitzoeken omdat het leasecontract op 28 december 2025 afloopt. Ik wil een nieuwe model Y bestellen.
Levering van de auto dient plaats te vinden op 29, 30 of 31 december 2025 vanwege fiscaliteiten.
Ayvens geeft aan dat Tesla pas enkele weken voor de beoogde levering een auto gaat 'zoeken' en daarmee een leverdatum niet gegarandeerd kan worden.
Heeft er iemand ervaring met een dergelijke situatie om ervoor te zorgen dat Tesla op tijd op zoek gaat naar een auto voor de betreffende leverdatum? Datum van het kenteken is volgens mij belangrijker dan de daadwerkelijke leverdatum.
"Als datum van de eerste toelating geldt de datum waarop de auto voor het eerst in gebruik is genomen. Bij nieuwe auto’s valt dit moment samen met de datum waarop voor het eerst een kenteken is afgegeven"
Levering van de auto dient plaats te vinden op 29, 30 of 31 december 2025 vanwege fiscaliteiten.
Ayvens geeft aan dat Tesla pas enkele weken voor de beoogde levering een auto gaat 'zoeken' en daarmee een leverdatum niet gegarandeerd kan worden.
Heeft er iemand ervaring met een dergelijke situatie om ervoor te zorgen dat Tesla op tijd op zoek gaat naar een auto voor de betreffende leverdatum? Datum van het kenteken is volgens mij belangrijker dan de daadwerkelijke leverdatum.
"Als datum van de eerste toelating geldt de datum waarop de auto voor het eerst in gebruik is genomen. Bij nieuwe auto’s valt dit moment samen met de datum waarop voor het eerst een kenteken is afgegeven"
Zeker bij een Model Y die niet te 'zeldzaam' is moet dat wel lukken. Bij mijn Model 3 lukte dat eind vorig jaar niet, maar dat had ermee te maken dat de LR RWD pas net werd geleverd en ik met een blauwe kleur en trekhaak een versie had besteld die niet veel wordt gekozen. Daarbij komt ook nog dat de Model 3 in China wordt gemaakt, waardoor je net geluk moet hebben dat de auto in die configuratie op de boot staat. Omdat de Model Y in Duitsland wordt gemaakt zit er tussen produceren en leveren een veel kortere periode en ben je niet afhankelijk van die boot. Ook wil Tesla aan het eind van het jaar zo veel mogelijk leveren ivm hun kwartaal- en jaarcijfers.Wel kan je proberen om met de leasemaatschappij af te spreken dat de restrctie er een paar weken eerder vanaf gaat, dat maakt de kans nog wat groter dat het gewoon lukt.SquareOne schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 15:37:
Ik heb bericht gehad van de de LM (Ayvens) dat ik een nieuwe auto moet gaan uitzoeken omdat het leasecontract op 28 december 2025 afloopt. Ik wil een nieuwe model Y bestellen.
@SquareOne Wat is het probleem om een of twee weken eerder te leveren? Dat geeft even wat speling en is wisselgeld op een 4 of 5 jarig contract. Ik mocht vorig jaar ook een maand eerder over zonder extra kosten (begin december 2024 ipv begin januari 2025).
Ik zou iig de restrictie op iets van 10 december laten zetten. De vraag is of nu al bestellen wel nit heeft gezien de prijzen en opties vast nog wel wijzigen in de tussentijd. Lijkt mij oktober/november vroeg genoeg om te bestellen. Dan neem ik aan dat als je voor de Y gaat de levering wel op gang is gekomen.
Daarnaast zal er wel wat op kenteken gezet worden eind december aangezien de bijtelling per januari over het hele bedrag 22procent wordt.
Ik zou iig de restrictie op iets van 10 december laten zetten. De vraag is of nu al bestellen wel nit heeft gezien de prijzen en opties vast nog wel wijzigen in de tussentijd. Lijkt mij oktober/november vroeg genoeg om te bestellen. Dan neem ik aan dat als je voor de Y gaat de levering wel op gang is gekomen.
Daarnaast zal er wel wat op kenteken gezet worden eind december aangezien de bijtelling per januari over het hele bedrag 22procent wordt.
Dank voor de reacties @Tjenok @jongetje.
Ik ga voor een redelijk standaard model. Verwacht dat tegen die tijd levertijd wel mee zal vallen.
Eerder leveren heeft consequenties voor afkopen huidige leasecontract geeft LM aan, zelfs als dat twee of drie weken is. Daar moet werkgevers mee akkoord gaan. Kan ik natuurlijk altijd proberen.
Overweeg eigenlijk wel al snel te bestellen. Ivm alle importheffingen over en weer kan het natuurlijk zo maar zijn dat de prijzen gaan stijgen en daarmee ook de lease tarieven.
Aan de andere kant, de verkopen van Tesla gaat niet zo heel lekker, dus prijsdaling kan net zo goed.
Ik ga voor een redelijk standaard model. Verwacht dat tegen die tijd levertijd wel mee zal vallen.
Eerder leveren heeft consequenties voor afkopen huidige leasecontract geeft LM aan, zelfs als dat twee of drie weken is. Daar moet werkgevers mee akkoord gaan. Kan ik natuurlijk altijd proberen.
Overweeg eigenlijk wel al snel te bestellen. Ivm alle importheffingen over en weer kan het natuurlijk zo maar zijn dat de prijzen gaan stijgen en daarmee ook de lease tarieven.
Aan de andere kant, de verkopen van Tesla gaat niet zo heel lekker, dus prijsdaling kan net zo goed.
Ik zou wachten met bestellen misschien komt er nog leuke actie.
en mbt restrictie eraf. Vraag wat het kost om die 2-3 weken eerder te zetten. Dat verdien je gelijk terug op je bijtelling dus desnoods betaal je dat zelf die extra kosten.
en mbt restrictie eraf. Vraag wat het kost om die 2-3 weken eerder te zetten. Dat verdien je gelijk terug op je bijtelling dus desnoods betaal je dat zelf die extra kosten.
Model Y Pearl White Sr besteld ; Weheat Blackbird ; SolarEdge 9000WP; Unifi; Hikvision
De y komt uit Duitsland, dus niet direct importheffingen. Mogelijk alleen voor wat onderdelen, maar op zich zal dat meevallen.SquareOne schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 16:48:
Dank voor de reacties @Tjenok @jongetje.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Congrats! Was het alleen nu zo leeg verder in de ruimte?Voltswagen schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:57:
[Afbeelding]
het was niet mega druk nee, wat fijn was, daardoor ging alles extra snel en soepel!EvolutionX schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 17:11:
[...]
Congrats! Was het alleen nu zo leeg verder in de ruimte?
[ Voor 19% gewijzigd door Voltswagen op 02-05-2025 19:12 ]
MY LR RWD Zwart + trekhaak aangepast van 3 mei - 9 juni naar 18 mei - 24 juni.
Sinds vandaag staat in de app de " delivery tasks" . Geen verandering in ETA en nog geen VIN verder. Het lijkt dichterbij te komen in ieder geval!renYek schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 10:25:
MY LR Wit trekhaak LM 10 maart.
/f/image/pRNb4Un3ii6MG0fB4dA857Qv.png?f=fotoalbum_large)
Goedemorgen,
Mijn delivery window staat al meer dan een week op 5 mei tot 19 mei. Vorige week maandag kreeg ik van Tesla te horen dat er een VIN was, maar tot nog toe geen VIN in de app en geen update in mijn window.
Heeft iemand enig idee wat ik kan verwachten? Ben een beetje ongeduldig misschien 😂 Ik gooi het er gewoon op dat het enthousiasme is
MY SR Stealth Grey met trekhaak besteld op 11 mrt.
Mijn delivery window staat al meer dan een week op 5 mei tot 19 mei. Vorige week maandag kreeg ik van Tesla te horen dat er een VIN was, maar tot nog toe geen VIN in de app en geen update in mijn window.
Heeft iemand enig idee wat ik kan verwachten? Ben een beetje ongeduldig misschien 😂 Ik gooi het er gewoon op dat het enthousiasme is
MY SR Stealth Grey met trekhaak besteld op 11 mrt.
Bij mij is de levertijd in de app ineens geheel verdwenen.. wat moet ik daar nou van denken?…
:strip_exif()/f/image/T85BZs7hGqLZ7QxlS1gTPDK7.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 65% gewijzigd door WouterL op 05-05-2025 12:09 ]
Die delivery tasks is standaard, althans die staat er bij mij vanaf besteldag 1.renYek schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:39:
[...]
Sinds vandaag staat in de app de " delivery tasks" . Geen verandering in ETA en nog geen VIN verder. Het lijkt dichterbij te komen in ieder geval!
[Afbeelding]
VIN staat bij mij ook niet in de app zelf, maar wel op de eindfactuur.
Iemand al een afleverdatum voor MY SR Wit?
Volgens mij zijn die nog niet in de maak, bij mij nog steeds 18 mei - 30 juni
Tesla MY 2025 (Verwacht Mei '25) | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant
Een vriend van me heeft aflevering gepland staan voor 12 mei.V-8 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 22:21:
Model Y Stealth Grey RWD standard range besteld begin april. Nog meer mensen die rond deze tijd hebben besteld en al meer info hebben dan alleen de indicatie 10-20 mei?
Niemand?WouterL schreef op maandag 5 mei 2025 @ 12:03:
Bij mij is de levertijd in de app ineens geheel verdwenen.. wat moet ik daar nou van denken?…[Afbeelding]
Bij mij staat dat er dus pas sinds gisteren. En inmiddels is de ETA aangepast naar 10 - 18 mei maar kan ik nog niet inplannen en nog geen VIN. Nog eventjes geduld dan😆Majesteit schreef op maandag 5 mei 2025 @ 12:09:
[...]
Die delivery tasks is standaard, althans die staat er bij mij vanaf besteldag 1.
Hier hetzelfde, MY SR Wit. Leverindicatie was 16 mei - 22 juni.WouterL schreef op maandag 5 mei 2025 @ 12:03:
Bij mij is de levertijd in de app ineens geheel verdwenen.. wat moet ik daar nou van denken?…[Afbeelding]
hier hetzelfde.LaurensM99 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 01:12:
Model Y Stealth Grey RWD standard range besteld begin april. Nog meer mensen die rond deze tijd hebben besteld en al meer info hebben dan alleen de indicatie 10-20 mei?
MY SR stealth grey + trekhaak
09-04 besteld
indicatie 1: 30 mei - 30 juni
indicatie 2: 04 mei - 18 mei
indicatie 3: 10 mei - 20 mei
ik hoop dat we snel een afspraak kunnen maken
ja, maar even doen. Extreme lange wachttijd aan de lijn normaal? edit >60min
Nou ja, tesla kon mij ook niet veel vertellen.
Wel dat er een chassis nummer in het systeem stond. Maar dat is het dan ook.
[ Voor 27% gewijzigd door WouterL op 06-05-2025 11:26 ]
Dat is toch alles wat je kunt weten nu? En zelfs meer dan je in de app zag. Er is dus een VIN (=chassisnummer) voor jouw bestelling.WouterL schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 09:37:
[...]
ja, maar even doen. Extreme lange wachttijd aan de lijn normaal? edit >60min
Nou ja, tesla kon mij ook niet veel vertellen.
Wel dat er een chassis nummer in het systeem stond. Maar dat is het dan ook.
En nu achteroverleunen.
Laten we het hopen:)t14wo schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:57:
[...]
Dat is toch alles wat je kunt weten nu? En zelfs meer dan je in de app zag. Er is dus een VIN (=chassisnummer) voor jouw bestelling.
En nu achteroverleunen.
Ja ik. Ik had staan 5 - 19 mei staan en 10 min geleden afspraak gemaakt voor 19 mei om 11.30 uurV-8 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 22:21:
ik had ze vanmiddag aan de lijn en toen gaven ze aan dat mijn auto nog in prod staat. verwcahte levering 8-18 mei. maar het ziet er dus naar uit dat ze langzaam binnen druppelen. Ik heb voor aflevering utrecht gekozen misschien dat dat nog voor wat vertraging zorgt maar kon het iig niet meer aanpassen kwa levering. Hoop stiekem op volgende week maar goed . iig ruimschoots voor de zomer vakantieLouis schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:33:
[...]
Ja ik. Ik had staan 5 - 19 mei staan en 10 min geleden afspraak gemaakt voor 19 mei om 11.30 uur
@Louis was 19e de eerste optie die ze gaven? Of was dat omdat je zelf niet eerder kon zoals je aangaf?
[ Voor 8% gewijzigd door amsterdammertje op 06-05-2025 17:13 ]
"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''
Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.