Gisteren hier ook een sms gehad om een afspraak te plannen. Maar als ik inlog krijg ik een 403 error. Ik heb al eerder een account gemaakt met mn zakelijke mailadres. Auto is besteld via LM. Een VIN heb ik al gekregen via de sms. Maar in de app is niks zichtbaar. Iemand een idee wat er mis is?
Die Hiflow site voor trekhaken te keuren in België komt mij wel énorm amateuristisch over, hopelijk krijg ik meer vertrouwen in de persoon die naar de keuring moet.
Ik mag een nieuwe lease auto bestellen. Ik wil voor de MY LR RWD gaan. Nu loopt mijn huidige contract af in november. Er is een mogelijkheid om de auto in te leveren en een poolauto te gaan rijden. Dit met het oog op de Juniper release. Alleen is die datum nog verre van onzeker.
Er komt een procent bij van 16 naar 17%, dat is te overzien qua extra kosten. Ik ben alleen benieuwd wat de prijs zal gaan doen. Ik kan helaas niet terugvinden wat er met de M3 oud va Highland gebeurde in prijs. Ging die fors omhoog? Want ik zit uiteraard wel met leasebudget wat ik niet te veel wil overschrijden.
Mocht iemand dat weten dan hoor ik het graang. En zouden jullie wachten of toch maar huidige model kiezen?
Er komt een procent bij van 16 naar 17%, dat is te overzien qua extra kosten. Ik ben alleen benieuwd wat de prijs zal gaan doen. Ik kan helaas niet terugvinden wat er met de M3 oud va Highland gebeurde in prijs. Ging die fors omhoog? Want ik zit uiteraard wel met leasebudget wat ik niet te veel wil overschrijden.
Mocht iemand dat weten dan hoor ik het graang. En zouden jullie wachten of toch maar huidige model kiezen?
Op 16 juli heb ik een M3 besteld in de kleur Quicksilver, die volgens mij diezelfde dag beschikbaar werd gesteld. De geschatte levertijd op de website was, net als bij de andere kleuren, 2 tot 5 weken. Inmiddels is het augustus en geeft de Tesla-app nog steeds een verwachte leverdatum aan tussen 10 november en 24 januari. Ik vind het opmerkelijk dat de levering zo lang op zich laat wachten. Toen ik telefonisch contact opnam met Tesla, vertelden ze me dat er geen Quicksilver-modellen op de aankomende twee schepen staan en dat deze kleur ook nog niet in hun configurator beschikbaar is.
Heeft iemand hier een QS besteld en ook deze ervaring qua verwachte levertijd?
Prijs van M3 naar M3H ging met 1k omhoog.Damocles.NL schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:55:
Ik mag een nieuwe lease auto bestellen. Ik wil voor de MY LR RWD gaan. Nu loopt mijn huidige contract af in november. Er is een mogelijkheid om de auto in te leveren en een poolauto te gaan rijden. Dit met het oog op de Juniper release. Alleen is die datum nog verre van onzeker.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Afhankelijk van je wensen want zwart werd een betaalde kleur en was daar voor inbegrepen. Dus een verhoging van €2300 in dat geval maar vergeleken met 2 maanden voor de introductie dan weer dezelfde prijs. Mooi, het Tesla prijsbeleid.ZeRoC00L schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:20:
[...]
Prijs van M3 naar M3H ging met 1k omhoog.
Er is een 4e boot verschenen. Volgens mij wil tesla weer full blown voor een eind september Q3 sprint gaan. Wellicht komen er dan nog weer kortingen of andere acties.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Ik had de M3P QS enkele minuten na aankondiging besteld op 4 juli. Mijne staat als het goed is op de Morning Pilot. App geeft aan 26 augustus - 3 september. Maar de boot komt pas 29 augustus aan. Dus dat zal wel eerste week september worden. Net na de prijsverhoging, helaas.EastwoodR schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:12:
Op 16 juli heb ik een M3 besteld in de kleur Quicksilver, die volgens mij diezelfde dag beschikbaar werd gesteld. De geschatte levertijd op de website was, net als bij de andere kleuren, 2 tot 5 weken. Inmiddels is het augustus en geeft de Tesla-app nog steeds een verwachte leverdatum aan tussen 10 november en 24 januari. Ik vind het opmerkelijk dat de levering zo lang op zich laat wachten. Toen ik telefonisch contact opnam met Tesla, vertelden ze me dat er geen Quicksilver-modellen op de aankomende twee schepen staan en dat deze kleur ook nog niet in hun configurator beschikbaar is.
Yes! Hopen dat de boot wind mee heeft en toch wat eerder aankomt.Cit7 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 08:00:
De €1500 prijsverhoging bedoel je?
Goed om te lezen dat er in ieder geval QS onderweg zijn! Heb je die informatie via Tesla ontvangen dat jouw auto op die boot staat? Dan is er wellicht toch hoop dat die van mij ook voor november arriveert.
Ben wel benieuwd naar een M3P in QS, goede keuze denk ik.
Furr schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 23:04:
[...]
Ik had de M3P QS enkele minuten na aankondiging besteld op 4 juli. Mijne staat als het goed is op de Morning Pilot. App geeft aan 26 augustus - 3 september. Maar de boot komt pas 29 augustus aan. Dus dat zal wel eerste week september worden. Net na de prijsverhoging, helaas.
Ik heb mijn m3p in juli besteld (vóór de prijs verhoging) en tesla garandeert 6 maanden koopbescherming op de prijs zit en ook fiscaal. Maw die 1500 extra zal er niet bij op komen en ook niet als cataloguswaarde bij op komen (tesla geeft de catalogus waarde door aan de rdw die m op kenteken zet).Furr schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 08:33:
[...]
Yes! Hopen dat de boot wind mee heeft en toch wat eerder aankomt.
Ben daarbij eigenlijk wel benieuwd of er mensen zijn die al een m3p in ontvangst hebben genomen welke voor de prijsverhogingen is besteld en recent is geleverd ? Kan iemand bevestigen dat de catalogus waarde idd zonder die 1500 is?
Wordt de Mobile Connector eigenlijk nog standaard meegeleverd bij nieuwe wagens? Toen ik de mijne dit weekend bestelde, stond er 'Uitrusting voor thuis opladen niet inbegrepen' maar nu zie ik plots 'Mobile Connector meegeleverd met het voertuig' staan. Ik had deze dus apart bijbesteld (en ondertussen ontvangen), maar ik wil niet met twee thuisladers opgescheept zitten als die uiteindelijk wel inbegrepen is.
Ik ben nu aan het twijfelen om die terug te sturen omdat ik de wagen pas over een maand kan gaan afhalen, nadat de retourtermijn voorbij is.
Ik ben nu aan het twijfelen om die terug te sturen omdat ik de wagen pas over een maand kan gaan afhalen, nadat de retourtermijn voorbij is.
Maand terug m'n Y opgehaald, alles zat erbij. Afgelopen vrijdag ook weer een Y opgehaald en idem.xIO3Y schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:40:
Wordt de Mobile Connector eigenlijk nog standaard meegeleverd bij nieuwe wagens? Toen ik de mijne dit weekend bestelde, stond er 'Uitrusting voor thuis opladen niet inbegrepen' maar nu zie ik plots 'Mobile Connector meegeleverd met het voertuig' staan. Ik had deze dus apart bijbesteld (en ondertussen ontvangen), maar ik wil niet met twee thuisladers opgescheept zitten als die uiteindelijk wel inbegrepen is.
Vandaag is akkoord gegeven op mijn witte Model Y. Geen opties, behalve trekhaak (als accessoire). Ik had nog accessoire budget over in mijn categorie, maar ik had geen idee wat ik nog moest bestellen .. Hopelijk lukt levering op 1-9, 31-8 moet mijn model 3 terug.
Ook zwarte Gemini’s?mistermol schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:55:
[...]
Maand terug m'n Y opgehaald, alles zat erbij. Afgelopen vrijdag ook weer een Y opgehaald en idem.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik dacht even dat de witte de nieuwe was, tot ik goed keek. Ziet er nog netjes uit, je oude witte!ShadowFrys schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 16:09:
Na 5 jaar te hebben gereden in de model 3 uit 2019 is het tijd voor een upgrade 😊
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoe vaak wordt deze vraag wel niet gesteld? Even zoeken? Bijna op elke pagina komt deze vraag terug. Het bijzondere is ook nog dat er elke keer op wordt gereageerdxIO3Y schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:40:
[ Voor 4% gewijzigd door turkeyhakan op 08-08-2024 07:44 ]
Yes, via Tesla te horen gekregen. Zie zojuist dat er een VIN is verschenen in de app. Dus hij staat nu zeker op de boot. Spannend!EastwoodR schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:02:
Goed om te lezen dat er in ieder geval QS onderweg zijn! Heb je die informatie via Tesla ontvangen dat jouw auto op die boot staat? Dan is er wellicht toch hoop dat die van mij ook voor november arriveert.
[...]

Helaas niet, ik heb ze gisteren voor het eerst op transport gezien. Anderen ook gisteren. Daarvoor nog van niemand iets gehoord. Dus die zullen binnenkort wel verschijnen.
Ik heb een VIN gekregen vandaag, hoe weten jullie op welke boot je auto staat? Ik zie dat er 4 boten onderweg zijn. Levering staat gepland 23/08 - 06/09.
Ik mag mijn m3p de 23e ophalen! Staat op de boot die de 12e aankomt.
Ik mag ook mijn Tesla model 3 ophalen op 30/08, wel vreemd dat daar dan weer 1 week tussen zit.Riccardo schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 19:15:
Hoe weet je dat hij op die boot staat?Riccardo schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 19:15:
https://linktr.ee/teslaupdateTweakerVincent schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 21:36:
[...]
Hoe weet je dat hij op die boot staat?
Tesla vertelt me dat hij de 12e aankomt dus dat moet die boot zijn:)TweakerVincent schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 21:36:
[...]
Hoe weet je dat hij op die boot staat?
Ik heb mijn Tesla MY LR, Zwart exterieur met zwart en wit interieur besteld op 25 juli.
In de app gaf het eerst aan dat het tussen 8 - 22 augustus geleverd zou zijn en dat is nu gewijzigd naar 16 augustus - 1 september. Ik heb nog geen VIN ontvangen maar wel een RN. Heeft iemand anders dat ook?
In de app gaf het eerst aan dat het tussen 8 - 22 augustus geleverd zou zijn en dat is nu gewijzigd naar 16 augustus - 1 september. Ik heb nog geen VIN ontvangen maar wel een RN. Heeft iemand anders dat ook?
Ik heb precies hetzelfde. Tesla MY LR Pearl White besteld op 15 juli. Levering zou eerst tussen 01-14 augustus zijn. Nu gewijzigd naar 31 augustus - 30 september (nog geen VIN)YJH schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:46:
Ik heb mijn Tesla MY LR, Zwart exterieur met zwart en wit interieur besteld op 25 juli.
Als je ze belt, geven ze ook aan dat zij er niks aan kunnen doen en moet afwachten. 1 van de redenen is ook vanwege de snelle levertijd dat ik heb gekozen voor de Tesla. Zijn er nog tips wat we kunnen doen aan het leveren van de auto's?
Mijn witte Y LR staat ook op levering 31- tot 30-9. Besteld op 31-7Sander66137 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:20:
[...]
Ik heb precies hetzelfde. Tesla MY LR Pearl White besteld op 15 juli. Levering zou eerst tussen 01-14 augustus zijn. Nu gewijzigd naar 31 augustus - 30 september (nog geen VIN)
Omzetten naar een RWD. Dan heb je 'm deze week nogYJH schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:35:
Als je ze belt, geven ze ook aan dat zij er niks aan kunnen doen en moet afwachten. 1 van de redenen is ook vanwege de snelle levertijd dat ik heb gekozen voor de Tesla. Zijn er nog tips wat we kunnen doen aan het leveren van de auto's?
Die van mij is een RWD Longe Range. Toch staat de levering op 31-8 tot 30-9Maurice- schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:07:
[...]
Omzetten naar een RWD. Dan heb je 'm deze week nog
Ik bedoelde de versie zonder range anxietyThe Dude schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:31:
[...]
Die van mij is een RWD Longe Range. Toch staat de levering op 31-8 tot 30-9
Ahh ik begrijp het. Maar die wil ik niet.Maurice- schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:51:
[...]
Ik bedoelde de versie zonder range anxiety, die zijn ruim op voorraad.
Mijn bestelling is net gewijzigd naar 31 augustus - 30 september en heb begrepen van Tesla dat er helemaal geen Long Range op dit moment beschikbaar is en dat ze nog gebouwd moeten worden. De Standard Range zijn genoeg op voorraad. Dan vind ik het wel op de website misleidend. Maar ja niks aan te doen, dan maar afwachten..
Vandaag mijn bestelling geplaats voor de M3 RWD QS. Ik kreeg in de app direct een VIN toegewezen. App geeft aan dat de verwachte levertijd tussen 30 aug en 13 september is. Ik begreep van de verkoper bij Tilburg dat dit eerder 13 september zal worden.
Dien je de auto te betalen alvorens het afhalen?
[ Voor 12% gewijzigd door Daanow op 12-08-2024 19:10 ]
ja staat in de app.Daanow schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:03:
Vandaag mijn bestelling geplaats voor de M3 RWD QS. Ik kreeg in de app direct een VIN toegewezen. App geeft aan dat de verwachte levertijd tussen 30 aug en 13 september is. Ik begreep van de verkoper bij Tilburg dat dit eerder 13 september zal worden.
mijn performance staat nog op 23/08-06/09. wel een VIN maar nog geen afspraak kunnen maken. Hopelijk kan dat snel
[ Voor 11% gewijzigd door TweakerVincent op 12-08-2024 19:49 ]
Als je de auto gaat betalen, moet je dan in delen overschrijven ivm een overschrijvingslimiet?
Of is het tegenwoordig anders en kan je in 1x alles betalen?
ik heb gebeld met ABN. ik kan tot 250k met de app overmaken, zolang ik maar de identifier gebruik.Jmtpes schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:57:
Als je de auto gaat betalen, moet je dan in delen overschrijven ivm een overschrijvingslimiet?
Bij Rabo kan je je dag limiet aanpassen, volgens mij moet je dan nog wel de Reader gebruiken bij betalen.Jmtpes schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:57:
Wacht ook op een MY RWD LR midnight cherry en in de app staat ook levering 28-08 - 30-09 maar ik heb ook een lever restrictie van de lease die op 28-08 staat.
Ik heb een MY LR AWD besteld in de kleur Quicksilver. Ik had een leverrestrictie van de LM tot 12-08. Ik begreep van Tesla Groningen dat er inderdaad momenteel geen voorraad is voor LR. App staat overigens nog op levering tussen 16-08 en 31-08, maar nog geen VIN.
Blijf het bijzonder vinden; Model Y gisteren besteld, onmiddellijk VIN, vandaag kenteken ontvangen en afleverdatum gekozen (26 aug.).
Vandaag per email het verzoek of ik de eindfactuur wilde voldoen zodat de levering voortgezet kan worden. Conform App hoeft dit pas uiterlijk 48 uur voor aflevering.
Het Tesla rekeningnummer betreft een Nederlands SEPA/iban rekeningnummer (NL69CITI7004015827) dus hoezo kan ik niet gewoon betalen nadat ik de auto bekeken heb.
Of gewoon bij de balie pinnen.
Vandaag per email het verzoek of ik de eindfactuur wilde voldoen zodat de levering voortgezet kan worden. Conform App hoeft dit pas uiterlijk 48 uur voor aflevering.
Het Tesla rekeningnummer betreft een Nederlands SEPA/iban rekeningnummer (NL69CITI7004015827) dus hoezo kan ik niet gewoon betalen nadat ik de auto bekeken heb.
Zolang het geen einde kwartaal is kun je 'm ook ter plekke betalen. Hebben hier mensen ook al eerder overlegd met DeliveryNL.Hitmixer schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:45:
Blijf het bijzonder vinden; Model Y gisteren besteld, onmiddellijk VIN, vandaag kenteken ontvangen en afleverdatum gekozen (26 aug.).
Omdat Tesla geen "balie" heeft zoals jij verwacht. En wat maakt het nou uit of je nu betaalt of bij aflevering?Hitmixer schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:45:
Ik heb 2 jaar geleden mijn auto in 2 delen moeten betalen, want je kon max. 50.000 overmaken per keer. En mijn YP kostte (helaas) 71.005..Jmtpes schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:57:
[ Voor 4% gewijzigd door turkeyhakan op 13-08-2024 06:28 ]
Ik ben er vorige week achtergekomen dat ik nog geen auto toegewezen heb gekregen (M3P besteld 19 juni) omdat de bestelling bij Tesla in het systeem staat met de trekhaak als optie ipv correct als accessoire zoals opgegeven aan LM. Waar de vaudt zit weet niemand. Door de vakantie duurt het allemaal erg lang om dit te corrigeren. Woensdag is dit hopelijk rechtgetrokken, wrs krijg ik direct een VIN toegewezen. Er staat matches op de boot van 7 september heeft Tesla aangegeven.
Dat het jou niet uitmaakt betekent niet dat het andere mensen niks uitmaakt.turkeyhakan schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 06:27:
[...]
Omdat Tesla geen "balie" heeft zoals jij verwacht. En wat maakt het nou uit of je nu betaalt of bij aflevering?
Ik zou een dergelijk bedrag pas aftikken op het moment dat ik gezien heb dat het product wat is geleverd exact het product is wat ik heb besteld. Als er ineens een witte auto staat terwijl je een grijze hebt besteld én je hebt al betaald, is dat behoorlijk zuur als je al hebt betaald.
Bij Tesla heb je eigenlijk weinig te kiezen, dus er zou weinig mis kunnen gaan in "exact het product wat ik heb besteld". Het enige wat zou kunnen gebeuren is dat er beschadigingen zijn op het exterieur of in het interieur.Sito schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:54:
[...]
Dat het jou niet uitmaakt betekent niet dat het andere mensen niks uitmaakt.
Ik zou een dergelijk bedrag pas aftikken op het moment dat ik gezien heb dat het product wat is geleverd exact het product is wat ik heb besteld. Als er ineens een witte auto staat terwijl je een grijze hebt besteld én je hebt al betaald, is dat behoorlijk zuur als je al hebt betaald.
Maar volgens mij mag je ook pas naar binnen als je hebt betaalt. En mocht de auto je tegenvallen, laat je hem toch lekker staan? Krijg je of je geld terug of je laat ze een andere auto toewijzen?
Als je kijkt naar die Amerikanen roepen zij ook altijd "betaal pas nadat je de auto hebt gezien etc." misschien dat hier de gedachte vandaan komt? Ik neem aan dat er in de overeenkomst ook iets staat dat je binnen aanzienlijke tijd/kilometers, schade, defecten en vreemde zaken mag melden bij Tesla?turkeyhakan schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:59:
[...]
Bij Tesla heb je eigenlijk weinig te kiezen, dus er zou weinig mis kunnen gaan in "exact het product wat ik heb besteld". Het enige wat zou kunnen gebeuren is dat er beschadigingen zijn op het exterieur of in het interieur.
Maar volgens mij mag je ook pas naar binnen als je hebt betaalt. En mocht de auto je tegenvallen, laat je hem toch lekker staan? Krijg je of je geld terug of je laat ze een andere auto toewijzen?
Uiteraard. Volgens mij moet je het binnen 150 km melden wat dus in mijn geval al is overschreden op delivery-day.Daanow schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:15:
[...]
Als je kijkt naar die Amerikanen roepen zij ook altijd "betaal pas nadat je de auto hebt gezien etc." misschien dat hier de gedachte vandaan komt? Ik neem aan dat er in de overeenkomst ook iets staat dat je binnen aanzienlijke tijd/kilometers, schade, defecten en vreemde zaken mag melden bij Tesla?
Je moet gewoon goed kijken bij het ophalen en je gevoel volgen. Met alle auto's kan iets mis zijn, maar daar heb je dan ook garantie voor.
Iemand ook leverdatum tussen 23/08 en 6/9? Ik heb een VIN maar geen afspraak nog mogen maken. Ben benieuwd naar andere ervaringen.
2 Augustus een sms gehad dat ik mijn auto ophaal datum kon plannen, eerste mogelijkheid 29 augustus.TweakerVincent schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:14:
Iemand ook leverdatum tussen 23/08 en 6/9? Ik heb een VIN maar geen afspraak nog mogen maken. Ben benieuwd naar andere ervaringen.
Je zou een belletje kunnen doen naar Tesla
net even gebeld, de boot schijnt eind vd maand aan te komen. Dan nog een week.dunn0w schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:17:
[...]
2 Augustus een sms gehad dat ik mijn auto ophaal datum kon plannen, eerste mogelijkheid 29 augustus.
Je zou een belletje kunnen doen naar Tesla
Ik kreeg net een belletje vanuit Tesla en die gaven aan dat de boot eind deze maand aankomt en levering vind plaats 2de week van September.TweakerVincent schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:55:
[...]
net even gebeld, de boot schijnt eind vd maand aan te komen. Dan nog een week.
Na wat onderzoek online gedaan te hebben word verwacht dat de boot met M3 RWD QS genaamd de "Boheme" eerst 14-08 aan te komen in Southhampton, waarnaar deze op 18-08 door vaart naar Zeebrugge.
[ Voor 21% gewijzigd door Daanow op 13-08-2024 14:46 ]
Zijn best een aantal praktische en principiële redenen te bedenken; bijzonder dat jij die niet ziet...turkeyhakan schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 06:27:
[...]
Omdat Tesla geen "balie" heeft zoals jij verwacht. En wat maakt het nou uit of je nu betaalt of bij aflevering?
Verder ben ik er gewoon geweest, dus is geen sprake van "verwachting".
[ Voor 10% gewijzigd door Hitmixer op 13-08-2024 20:14 ]
Ik weet 100% zeker dat mijn M3P QS op de Morning Pilot staat. Die komt 29 augustus aan in Zeebrugge!Daanow schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:11:
[...]
Ik kreeg net een belletje vanuit Tesla en die gaven aan dat de boot eind deze maand aankomt en levering vind plaats 2de week van September.
Na wat onderzoek online gedaan te hebben word verwacht dat de boot met M3 RWD QS genaamd de "Boheme" eerst 14-08 aan te komen in Southhampton, waarnaar deze op 18-08 door vaart naar Zeebrugge.
Ik blijk verkeerd gekeken te hebben mijn Tesla staat inderdaad ook op Morning Pilot. Tesla Tilburg heeft mij ook juist bevestigd dat het merendeel van M3, M3P's en een aantal MY modellen op deze boot staan die aan hen geleverd worden(zowel backorder als voorraad modellen).Furr schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 07:32:
[...]
Ik weet 100% zeker dat mijn M3P QS op de Morning Pilot staat. Die komt 29 augustus aan in Zeebrugge!
Ook MY uit China voor Europa?Daanow schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:46:
[...]
Ik blijk verkeerd gekeken te hebben mijn Tesla staat inderdaad ook op Morning Pilot. Tesla Tilburg heeft mij ook juist bevestigd dat het merendeel van M3, M3P's en een aantal MY modellen op deze boot staan die aan hen geleverd worden(zowel backorder als voorraad modellen).
Morning pilotDaanow schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:46:
[...]
Ik blijk verkeerd gekeken te hebben mijn Tesla staat inderdaad ook op Morning Pilot. Tesla Tilburg heeft mij ook juist bevestigd dat het merendeel van M3, M3P's en een aantal MY modellen op deze boot staan die aan hen geleverd worden(zowel backorder als voorraad modellen).
Ik help het je hopen
Waarom zijn de levertijden anders, voor alle modellen is het sept 2024 en voor de MY SR 1-3 weken?Daanow schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 18:23:
[...]
Ik help het je hopenDe kans is wel heel groot als ik kijk naar de levertijden op de tesla website voor de MY.
[ Voor 16% gewijzigd door stormfly op 14-08-2024 21:43 ]
MY is het enige model wat in EU (Berlijn/Grunheide) geproduceerd wordt. De rest moet op een boot vanuit US of China.stormfly schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:40:
[...]
Waarom zijn de levertijden anders, voor alle modellen is het sept 2024 en voor de MY SR 1-3 weken?
Eindelijk is de bestelling van mijn M3P aangepast, trekhaak staat nu als accessoire. 10 tot 24 september staat nu in de app!
[ Voor 4% gewijzigd door Flollie op 14-08-2024 22:16 ]
Begrijp ik, waarom zijn de levertijden in Berlijn dan ineens zo opgelopen terwijl de verkopen afnemen?Flollie schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 22:15:
[...]
MY is het enige model wat in EU (Berlijn/Grunheide) geproduceerd wordt. De rest moet op een boot vanuit US of China.
Zijn er al MY uitgeleverd met de zwarte velgen (19") en zwarte wieldoppen? Foto's van MYs op een trailer zijn recent al gedeeld, maar heeft iemand ook daadwerkelijk al die combinatie geleverd gekregen?
Ik las op een duitse site, dat de productie verlaagd is, verder las ik dat er afscheid is genomen van 400 - meest tijdelijke - werknemers in Grünheide.stormfly schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 06:43:
[...]
Begrijp ik, waarom zijn de levertijden in Berlijn dan ineens zo opgelopen terwijl de verkopen afnemen?
Mijn MY LR RWD staat nu ook op levering 31-08 - 30-09
Lijkt wel of ze zoveel mogelijk in september willen leveren voor een mooie q3 afsluiting
Lijkt wel of ze zoveel mogelijk in september willen leveren voor een mooie q3 afsluiting
Doen ze altijd. Al jaren.Rico schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:45:
Die van mij exact hetzelfde. Ben wel benieuwd of het begin september of eind september wordt.Rico schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:45:
Kan je de auto ook op zondag ophalen in Tilburg?
voor zover ik weet nietTweakerVincent schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 18:31:
Kan je de auto ook op zondag ophalen in Tilburg?
Vraagje! Als je auto met VIN op de boot staat vanuit Shanghai, wanneer kun je dan verwachten dat hij op naam wordt gezet en je het kenteken krijgt? Doen ze dat terwijl hij nog op de boot staat, of pas daarna?
Boot komt 29 augustus aan. Hoop dat ze hem voor die tijd op kenteken zetten, in vervand met prijsverhoging die de cataloguswaarde zal doen laten stijgen.
Boot komt 29 augustus aan. Hoop dat ze hem voor die tijd op kenteken zetten, in vervand met prijsverhoging die de cataloguswaarde zal doen laten stijgen.
Wanneer komt er weer een prijsverhoging?Furr schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:11:
Vraagje! Als je auto met VIN op de boot staat vanuit Shanghai, wanneer kun je dan verwachten dat hij op naam wordt gezet en je het kenteken krijgt? Doen ze dat terwijl hij nog op de boot staat, of pas daarna?
Je hebt toch een koopovereenkomst getekend waarvan die prijs leidend is.Furr schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:11:
Wat ik van Tesla heb begrepen is dat je vanaf 1 september €1500 meer moet betalen, ook al heb je hem voor de prijsverhoging besteld. Koopovereenkomst zou hierin niet leidend zijn, omdat het gaat om een overheids-tax gaat, buiten Tesla om. Deel van die belasting nemen ze voor eigen rekening…
Het heeft niets te maken met de SEPP toch?Furr schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 12:48:
Wat ik van Tesla heb begrepen is dat je vanaf 1 september €1500 meer moet betalen, ook al heb je hem voor de prijsverhoging besteld. Koopovereenkomst zou hierin niet leidend zijn, omdat het gaat om een overheids-tax gaat, buiten Tesla om. Deel van die belasting nemen ze voor eigen rekening…
Gewaagd dat Tesla de prijzen gaat verhogen.
Dus waarschijnlijk niet voor de Y omdat deze in Berlijn wordt gemaakt.Furr schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 12:48:
die 1500 is er al bijgekomen 1,5 maand terug. Ik heb nergens iets vernomen van nog een keer 1500Furr schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 12:48:
Direct als je wil. Bij deze.Daanow schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:03:
Iemand een idee hoe snel een m3 LR leverbaar is?
Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red
idd, en er zijn nog 4 boten onderweg en er staat er as we speak 1 te lossen in zeebrugge. Dus gok dat ongeveer elk smaakje M3 heel snel te krijgen is aankomende 4 a 5 weken
Staat ook wat over in de algemene voorwaarden. Dat deze kunnen wijzigen en op dag van levering berekend worden. Al blijft het allemaal een vaag gedoe met die tax.Furr schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 12:48:
In juli is de 1500€ er al bijgekomen door importheffingen op in China geproduceerde auto’s. Zie https://www.autovisie.nl/...-is-de-nederlandse-prijs/
Naar verwachting stemt het Europees Parlement in november over definitieve heffingen. Lijkt me wel heel onwaarschijnlijk dat er in september een extra heffing volgt. In ieder geval niet vanuit Europa.
Naar verwachting stemt het Europees Parlement in november over definitieve heffingen. Lijkt me wel heel onwaarschijnlijk dat er in september een extra heffing volgt. In ieder geval niet vanuit Europa.
Lijkt mij ook en de prijzen op de site zijn gelijk gebleven. Zou wel heel slecht zijn als mensen nu bestellen en dan leuk mogen bijlappen.Daan1992 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 17:24:
In juli is de 1500€ er al bijgekomen door importheffingen op in China geproduceerde auto’s. Zie https://www.autovisie.nl/...-is-de-nederlandse-prijs/
Leverdatum is in de app nu aangepast naar 01-09 tot 17-09...Ruggero schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:29:
Ik heb een MY LR AWD besteld in de kleur Quicksilver. Ik had een leverrestrictie van de LM tot 12-08. Ik begreep van Tesla Groningen dat er inderdaad momenteel geen voorraad is voor LR. App staat overigens nog op levering tussen 16-08 en 31-08, maar nog geen VIN.
MY's werden in Duitsland gebouwd toch? Verhalen over de vertraging toch blijkbaar waar.Ruggero schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:12:
[...]
Leverdatum is in de app nu aangepast naar 01-09 tot 17-09...
Hier ook de levering in de app aangepast. Was eerst 17 aug- 16 sept ,nu 2 sept -30 sept.. gaat om een Y Rwd LR. Ook nog geen VIN ontvangen
Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
Lees op een duits forum dat iemand daar bevestigd heeft gekregen dat vanaf september de zwarte gemini velgen geleverd gaan worden.
Denk daarom ook even de slechte leverbaarheid
Dat zou niet gek zijn. Ik heb ook al gedacht.. zouden ze dan toch die Juniper als verrassing in september introduceren 😉Rico schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 21:18:
Lees op een duits forum dat iemand daar bevestigd heeft gekregen dat vanaf september de zwarte gemini velgen geleverd gaan worden.
Buren vandaag een witte Y RWD base opgehaald. Nog grijze doppen en met UMC. Volgens de delivery pipo zit de UMC er nog tot 1/9 bij.
Ik heb zwart op wit van een tesla medewerker dat er een prijsbescherming zit op de auto vanaf het moment van bestelling voor 6 maanden - ze geven hierbij aan dat dit ook fiscaal is. Letterlijk ook nog eens : "Dat zal dus betekenen dat de bestelde prijs 6 maanden lang zal blijven staan."Inspired schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 08:39:
[...]
Staat ook wat over in de algemene voorwaarden. Dat deze kunnen wijzigen en op dag van levering berekend worden. Al blijft het allemaal een vaag gedoe met die tax.
Vandaar mijn vraag eerder waar helaas niemand op gereageerd had: zijn er mensen die al een M3P besteld hebben vóór de prijsverhoging en geleverd hebben gekregen ná de prijsverhoging? Benieuwd of dit dan inderdaad zo is
Kon de Tesla medewerker je niet een citaat sturen van waar dit staat in de algemene voorwaarden of in elk geval aangeven waar je dit na zou kunnen lezen? 6 maanden lijkt mij wel wat stevig, maar goed wellicht hebben ze ervaring met lange levertijden.kreature schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:27:
[...]
Ik heb zwart op wit van een tesla medewerker dat er een prijsbescherming zit op de auto vanaf het moment van bestelling voor 6 maanden - ze geven hierbij aan dat dit ook fiscaal is. Letterlijk ook nog eens : "Dat zal dus betekenen dat de bestelde prijs 6 maanden lang zal blijven staan."
Vandaar mijn vraag eerder waar helaas niemand op gereageerd had: zijn er mensen die al een M3P besteld hebben vóór de prijsverhoging en geleverd hebben gekregen ná de prijsverhoging? Benieuwd of dit dan inderdaad zo is
Bijtelling wordt berekend over de waarde die bij de RDW is geregistreerd. Als je kijkt naar de tenaamstellingen van de afgelopen tijd is dit incl prijsverhoging EUR 1.500 + EUR 200 (dit komt volgens mij omdat de leverkosten naar 800 zijn gegaan van EUR 1.000. Kijk maar: https://opendata.rdw.nl/Daanow schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 20:19:
[...]
Kon de Tesla medewerker je niet een citaat sturen van waar dit staat in de algemene voorwaarden of in elk geval aangeven waar je dit na zou kunnen lezen? 6 maanden lijkt mij wel wat stevig, maar goed wellicht hebben ze ervaring met lange levertijden.
Dit geldt alleen voor leaseauto’s denk ik. Ik heb in juli besteld en ivm huidige contract wat eerst af dient te lopen mogen ze nog niet uitleveren.Daanow schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 20:19:
[...]
Kon de Tesla medewerker je niet een citaat sturen van waar dit staat in de algemene voorwaarden of in elk geval aangeven waar je dit na zou kunnen lezen? 6 maanden lijkt mij wel wat stevig, maar goed wellicht hebben ze ervaring met lange levertijden.
Tesla geeft aan de rdw door wat de catalogus waarde van de auto is en daarvoor wordtie op kenteken gezet lijkt mij dan. Of zeg ik iets heel geks?
Thanks. Vraag is natuurlijk of deze auto’s voor of na de prijsverhoging zijn besteld (ik verwacht eerlijk gezegd erna). Dat zal ws lastig te achterhalen zijn..DRMR35 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 22:00:
[...]
Bijtelling wordt berekend over de waarde die bij de RDW is geregistreerd. Als je kijkt naar de tenaamstellingen van de afgelopen tijd is dit incl prijsverhoging EUR 1.500 + EUR 200 (dit komt volgens mij omdat de leverkosten naar 800 zijn gegaan van EUR 1.000. Kijk maar: https://opendata.rdw.nl/
MP3 eind Mei besteld, levering 23 Augustus. Prijs incl. Kenteken geregistreerd bij RDW afgelopen maandag 55.990.kreature schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 22:16:
[...]
Thanks. Vraag is natuurlijk of deze auto’s voor of na de prijsverhoging zijn besteld (ik verwacht eerlijk gezegd erna). Dat zal ws lastig te achterhalen zijn..
Mij werd verteld door Tesla Tilburg, alle autos die voor de prijsverhoging zijn besteld en voor eind augustus geleverd worden, gaan eruit tegen de oude prijs. Alles dat na augustus geleverd wordt gaat eruit tegen de nieuwe prijs.
[ Voor 25% gewijzigd door MB400 op 20-08-2024 08:26 ]
okay het is wel mogelijk dusMB400 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:20:
[...]
MP3 eind Mei besteld, levering 23 Augustus. Prijs incl. Kenteken geregistreerd bij RDW afgelopen maandag 55.990.
Mij werd verteld door Tesla Tilburg, alle autos die voor de prijsverhoging zijn besteld en voor eind augustus geleverd worden, gaan eruit tegen de oude prijs. Alles dat na augustus geleverd wordt gaat eruit tegen de nieuwe prijs.
Net even gebeld met Tesla, de boot schijnt eind vd week begin volgende wk aan te komen. Dan staat hij dus toch op de grand cosmo.
Ben benieuwd hoe snel hij dan geleverd gaat worden. Ik heb nog geen leveringsafspraak.
Ben benieuwd hoe snel hij dan geleverd gaat worden. Ik heb nog geen leveringsafspraak.
[ Voor 22% gewijzigd door TweakerVincent op 20-08-2024 11:02 ]
Ik kreeg zojuist een bericht dat mijn eindfactuur van mijn M3 RWD klaarstaat, maar kan nog geen leveringsafspraak maken. Het is toch gebruikelijk om de eindbetaling te doen zodra je een leveringsafspraak hebt?
Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.