Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:57
kreature schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 21:51:
[...]

Dit klopt niet volgens mijn contact. Vandaag nog met Tesla gebeld. Tesla is de enige auto leverancier in Nederland die nog met een excelletje werkt om de bestellingen te verwerken.

In mijn geval: vrijdag 28 juni besteld. Leasemaatschappij excel met o.a. mijn bestelling erin doorgestuurd naar Tesla op 2 juli.
Tesla ontvangt excel van LM op 8 juli.
Op 9 juli verwerkt en heb de nieuwe M3P met RN in de tesla app staan met besteldatum 9 juli.

Omdat de LM vóór het verhogen van de tarieven de bestelling heeft ingediend staat nog de oude prijs in het excel. Deze excel is en blijft leidend. Mijn oude contract verloopt pas 30 september dus eerder mag de nieuwe M3P niet geleverd worden. Toch garandeerde de beste man mij dat prijsverhogingen geen impact hebben op de cataloguswaarde van de auto. Ook toen ik mijn datum van eind september benoemde. Een eventuele prijsverlaging zou wel doorgevoerd zoals eerder hierboven aangegeven.

Als je dus nu bestelt en je LM of andere organisatie dient het excelletje in zal er de nieuwe prijs in staan. Ook al wordt de auto dan deze maand nog geleverd betaal je gewoon de nieuwe prijs +1500.

Overigens zei de medewerker ook dat de 1500 door de China tax kwam en geen reguliere verhoging was. Daarnaast verwachtte hij geen verhogingen verder meer.
toon volledige bericht
Ben benieuwd, eind mei besteld en moet begin september geleverd worden.

Enige info die ik kreeg vanuit de LM (Broekhuis) was dat Tesla had aangegeven:
- Orders hebben een prijsprotectie van 6 maanden na de besteldatum.

Dus ik hoop ook echt dat de cataloguswaarde niet hoer wordt!
Fingers crossed :)

Na blauwe SR+ uit 2019 naar een RWD, toch beste bang4buck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRMR35
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 03-08 17:20
Cataloguswaarde die voor bijtelling geldt is de waarde op moment van ketekenen.
Leaseprijs is een afspraak tussen LM en TSL. Catalogusprijs bij openrdw...... is 1.700 hoger dan voor prijsverhoging. Afleverkosten denk ik dan 800 ipv 1.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey140
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-08-2024
Goedemorgen,

Ik zie in mijn vin staan ES(7)RB hoort die (7) niet 1 te zijn. Dat de motor een single range is. Volgens mij heb ik nu wel een byd batterij. Heb een tesla y rwd besteld.

[ Voor 8% gewijzigd door Jeffrey140 op 15-07-2024 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:14
Jeffrey140 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:36:
Goedemorgen,

Ik zie in mijn vin staan ES(7)RB hoort die (7) niet 1 te zijn. Dat de motor een single range is. Volgens mij heb ik nu wel een byd batterij. Heb een tesla y rwd besteld.
Naar mijn weten duidt een letter de motortype aan en niet een cijfer.

S = Single Motor Standard
7 = Check Digit, om de VIN nummer te valideren
R = 2024
B = Tesla Berlin

Hoe weet jij dat er een BYD accu in de accut zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSmunt
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 27-04 20:20
MSmunt schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 07:08:
Goedemorgen, gisteren mijn M3SR opgehaald. Heel blij mee, eerste keer in het bezit van een elektrische auto en het rijdt zo relaxed.

Nadat ik de auto had nagelopen, kwam ik er thuis achter dat de lak op een van de panelen een raar soort glinstering heeft als de zon er onder een bepaalde hoek in schijnt. Aan het oppervlak zie je niks en de lak is helemaal glad. Zonder direct zonlicht zie je geen afwijking. Het lijkt een diepere laag in de lak te zijn die is aangedaan.

Hebben jullie een idee wat dit is? Is dit een lakfoutje of misschien schade hersteld is? Wat zouden jullie als goede oplossing zien?

We hebben het doorgegeven bij tesla, meisje bij de balie zei dat je binnen 24 uur nog defecten kan aangeven, anderen zeiden binnen 150-160 km.

[Afbeelding]
Goedemiddag,

Nav deze post wil ik graag jullie mening horen.
De auto heb ik 1,5 week geleden ingeleverd bij het service center en voor de lakschade is hij naar een bodyshop gegaan. Daar is geprobeerd te polijsten maar ze kregen het er niet uit en hebben het achterpaneel losgemaakt en gaan hem opnieuw spuiten.

Daarnaast waren er de volgende problemen:

- het kleine raampje links achter, het rubbertje was beschadigd en de hele ruit moet nu vervangen worden
- het achterlicht rechts zat een kras op, deze wordt ook vervangen
- de deur rechts achter sloot niet helemaal goed aan waardoor deze niet helemaal in een lijn liep met de body

Deze 4 problemen zullen dus verholpen worden, maar het voelt niet goed. Ik heb ook geen idee of er dingen kapot zijn gegaan bij bijvoorbeeld het losmaken van het hele achterpaneel.
Wat zouden jullie doen? kan ik de auto nog weigeren en kan ik aanspraak maken op een andere auto denken jullie?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey140
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-08-2024
shinken82 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:53:

In het vin op de 7de positie als dit een e is dan is het byd en als f is dan is het een catl. Zo heb ik het begrepen.

≈==========================================

R = 2024
B = Tesla Berlin

[ Voor 5% gewijzigd door Jeffrey140 op 15-07-2024 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08 00:38

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

shinken82 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:53:
[...]

R = 2024
B = Tesla Berlin

Volgens de officiele Tesla VIN-decoder klopt dit idd. Giga-Berlin levert (zover ik overal lees) voor de Model-Y RWD modellen de LFP van BYD (de Blade). Doen ze alleen bij de standaard range omdat de LR's en de P's de oude vertrouwde NMC accu's gebruiken. Meer info hier en hier. Mijn contact bij Tesla wilde alleen maar kwijt dat het LFP was voor mijn bestelling; dus ik weet genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-08 08:34
Ik heb mijn Tesla nu 3 weken in bezit, maar ze kunnen zo’n zooitje maken. Ze hebben mijn auto verkeerd op naam gezet bij aflevering, verwisseld met iemand anders. Ze weten er van, maar er gebeurd niets. Ik kom ook niet meer in contact met de afdeling of persoon die de auto moet overschrijven. Wat een ellende zeg. Via Tesla krijg ik te horen dat deze persoon en afdeling niet via telefoon te bereiken zijn. Wat een gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:57
mistermol schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 07:36:
Ik heb mijn Tesla nu 3 weken in bezit, maar ze kunnen zo’n zooitje maken. Ze hebben mijn auto verkeerd op naam gezet bij aflevering, verwisseld met iemand anders. Ze weten er van, maar er gebeurd niets. Ik kom ook niet meer in contact met de afdeling of persoon die de auto moet overschrijven. Wat een ellende zeg. Via Tesla krijg ik te horen dat deze persoon en afdeling niet via telefoon te bereiken zijn. Wat een gedoe.
8)7 8)7

Wow!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
LastBoyScout schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 01:12:
[...]

Volgens de officiele Tesla VIN-decoder klopt dit idd. Giga-Berlin levert (zover ik overal lees) voor de Model-Y RWD modellen de LFP van BYD (de Blade). Doen ze alleen bij de standaard range omdat de LR's en de P's de oude vertrouwde NMC accu's gebruiken. Meer info hier en hier. Mijn contact bij Tesla wilde alleen maar kwijt dat het LFP was voor mijn bestelling; dus ik weet genoeg ;)
In Giga-Berlin worden zowel CATL als BYD (beide LFP) geleverd. Aan de VIN kun je niet zien welke. Dit kan alleen met het typegoedkeuringsnummer: Y6LR is CATL, Y7CR is BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:09
Ik zie dat de Toreador bijna bij Zeebrugge is (was bij de UK aan het uitladen gisteren). Gok dat er aankomende 3 weken weer een hoop model 3's op kenteken komen.
Ook zie ik nu een 3e schip varen bij Indonesië (de Boheme). Gaan er dus aankomende 2 maanden erg veel komen. Wellicht staat mijn M3P op dat laatste schip.

https://whereboat.com/

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
Nog een leuke! Ik heb nog een Model Y toegewezen gekregen aan mijn account en kan een afleverdatum kiezen voor de Y. Wat maken ze er een zooitje van daar zeg. 😂 (heb de mijne al)

[ Voor 5% gewijzigd door mistermol op 16-07-2024 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delius
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-01 20:50
In afwachting van levering van een MY 2 augustus. GGZ kenteken kan nog of
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YDSp4fzhvW5qvZ1g6kNIThhmVOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DM5HPpfdUTi7kAM9idgPKspV.jpg?f=fotoalbum_large

Die maar doen dan 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
mistermol schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:48:
Nog een leuke! Ik heb nog een Model Y toegewezen gekregen aan mijn account en kan een afleverdatum kiezen voor de Y. Wat maken ze er een zooitje van daar zeg. 😂 (heb de mijne al)
Ik zou er wel een vrij ochtendje in investeren om te kijken hoever je ermee komt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
Maurice- schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:34:
[...]

Ik zou er wel een vrij ochtendje in investeren om te kijken hoever je ermee komt. :D
Ik had hem absoluut kunnen ophalen, maar dan denk ik dat ik een rekening op de mat zou hebben van LM. Nu moet ik echter enorm veel moeite doen om er van af te komen. LM vraagt mij waarom er 2 auto’s besteld zijn, weet ik veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riccardo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-06 22:01
anti elppa schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:38:
Ik zie dat de Toreador bijna bij Zeebrugge is (was bij de UK aan het uitladen gisteren). Gok dat er aankomende 3 weken weer een hoop model 3's op kenteken komen.
Ook zie ik nu een 3e schip varen bij Indonesië (de Boheme). Gaan er dus aankomende 2 maanden erg veel komen. Wellicht staat mijn M3P op dat laatste schip.

Die van mij staat op de Grand Cosmo begrijp ik, want aankomst 12-08.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB400
  • Laatst online: 12-09-2024
Riccardo schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:55:
[...]

Die van mij staat op de Grand Cosmo begrijp ik, want aankomst 12-08.
Wat heb je voor een leverdatum in de app ? Heb je btw ook een VIN?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hkdekust
  • Laatst online: 05-08-2024
Eindelijk wordt het lange wachten beloond. Wij mogen onze eigen reactie plaatsen op dit forum. Het forum wat ons afgelopen maanden enorm gesteund heeft tijdens de onwetendheid die ontstond na de bestelling van onze eerste Tesla.
We hebben onze bestelling op 28/4 geplaatst via LM Belfius. Een zwarte M3 RWD, 18” velgen, zwart interieur met de optionele trekhaak. Rond 3 juli hebben we het VIN nummer ontvangen. Hieruit konden we achterhalen dat we het het vrachtschip Toreador in de gaten moesten houden welke 17 juli in Zeebrugge zou aanmeren. Toen we de melding kregen via SMS met de mogelijke ophaaldata werd het nog even spannend. Want de voorgestelde data 29, 30 of 31 juli vielen net in de week dat we in Zuid Frankrijk zouden zijn. Na een telefoontje met het Tesla service center werden we vriendelijk geholpen en hebben ze de ophaal datum vervroegd naar 26 juli….de dag voor ons vertrek. Heeeeeeel blij mee _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EastwoodR
  • Laatst online: 15-08-2024
Afgelopen dinsdag is door Tesla mijn bestelling (M3) via LM bevestigd en staat deze ook in app met de besteldatum. Gisteren ben ik gebeld door Tesla om de bestelling ook telefonisch te bevestigen en daarbij werd aangegeven dat ze verwachten dat deze halverwege augustus geleverd gaat worden.
Vanmorgen keek ik in de Tesla app en daar staat ineens een verwachte levering tussen 7 november en 5 februari, dat is nogal een verschil t.o.v. volgende maand.
Hoe betrouwbaar zijn de data die Tesla in de app aangeeft in vergelijking met wat ze aan de telefoon zeggen? Iemand daar ervaring mee?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minisculus
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-05 20:51
EastwoodR schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:48:
Afgelopen dinsdag is door Tesla mijn bestelling (M3) via LM bevestigd en staat deze ook in app met de besteldatum. Gisteren ben ik gebeld door Tesla om de bestelling ook telefonisch te bevestigen en daarbij werd aangegeven dat ze verwachten dat deze halverwege augustus geleverd gaat worden.
Vanmorgen keek ik in de Tesla app en daar staat ineens een verwachte levering tussen 7 november en 5 februari, dat is nogal een verschil t.o.v. volgende maand.
Hoe betrouwbaar zijn de data die Tesla in de app aangeeft in vergelijking met wat ze aan de telefoon zeggen? Iemand daar ervaring mee?

Alvast bedankt!
Hier precies hetzelfde, M3 verder helemaal standaard, bestelling 16 Juli, leverbaar augustus, gisteren bevestigd door Tesla via een telefonisch contact (overigens heel vriendelijk en netjes) en vanmorgen in de app ook 7 November - 5 Februari.
Als we niet beter wisten zou je zeggen dat 1 van de schepen gezonken is ;)

Je schijnt nog een (hele) kleine kans te hebben dat als iemand no-show is op zijn/haar delivery date, of tijdens de cruise van je Tesla naar Zeebrugge zijn/haar bestelling cancelt, jij de VIN krijgt van diegene. Maargoed, met jou en mij wachten er denk ik nog wel een paar op hun nieuwe speelgoedje. :+

[ Voor 1% gewijzigd door Minisculus op 18-07-2024 09:39 . Reden: Toevoeging relevante informatie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EastwoodR
  • Laatst online: 15-08-2024
Minisculus schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:58:
[...]

Hier precies hetzelfde, M3 verder helemaal standaard, bestelling 16 Juli, leverbaar augustus, gisteren bevestigd door Tesla via een telefonisch contact (overigens heel vriendelijk en netjes) en vanmorgen in de app ook 7 November - 5 Februari.
Als we niet beter wisten zou je zeggen dat 1 van de schepen gezonken is ;)

Je schijnt nog een (hele) kleine kans te hebben dat als iemand no-show is op zijn/haar delivery date, of tijdens de cruise van je Tesla naar Zeebrugge zijn/haar bestelling cancelt, jij de VIN krijgt van diegene. Maargoed, met jou en mij wachten er denk ik nog wel een paar op hun nieuwe speelgoedje. :+
Ik heb zojuist even gebeld met Tesla. Ze geven aan dat het een fout is in de app. Er meren halverwege augustus drie boten aan met allemaal M3's dus daar zit er dan zeker één tussen met de bestelde configuratie. Levering zou dan eind augustus/uiterlijk begin september zijn.

Laten we hopen dat de boten dus blijven drijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
Tesla heeft mijn auto verkeerd op kenteken gezet, wat betekent dat iemand anders staat geregistreerd op mijn auto. Ik kreeg al een nieuwe auto toegewezen aan mijn account, wat ik niet begreep. Nu werd ik net gebeld door Tesla met excuses voor het verkeerd registreren en krijg ik nu na 3 weken en 3000km een gloednieuwe auto. Helemaal prima. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 09:25
mistermol schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:48:
Tesla heeft mijn auto verkeerd op kenteken gezet, wat betekent dat iemand anders staat geregistreerd op mijn auto. Ik kreeg al een nieuwe auto toegewezen aan mijn account, wat ik niet begreep. Nu werd ik net gebeld door Tesla met excuses voor het verkeerd registreren en krijg ik nu na 3 weken en 3000km een gloednieuwe auto. Helemaal prima. 😂
Goede oplossing wel, maar bizar dat dat voor hun voordeliger is dan een administratieve fout corrigeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
Martijntj schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:46:
[...]

Goede oplossing wel, maar bizar dat dat voor hun voordeliger is dan een administratieve fout corrigeren..
Voor zover ik begreep ging het om het feit dat ik dan als tweede eigenaar geregistreerd zou worden. Nu gaat de auto waarschijnlijk als occasion vanuit Tesla verkocht worden, maar inderdaad de tweede eigenaar. Maar daarom krijg ik een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
mistermol schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:52:
[...]

Voor zover ik begreep ging het om het feit dat ik dan als tweede eigenaar geregistreerd zou worden. Nu gaat de auto waarschijnlijk als occasion vanuit Tesla verkocht worden, maar inderdaad de tweede eigenaar. Maar daarom krijg ik een nieuwe.
Als het (alleen) om de SEPP gaat hadden ze je toch €1000 plus compensatie kunnen bieden? Denk dat ze er nu 4 a €5.000 op moeten toeleggen als occasion. Maar inderdaad, nette oplossing vanuit hun.

[ Voor 4% gewijzigd door Maurice- op 18-07-2024 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minisculus
EastwoodR schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:39:
[...]

Ik heb zojuist even gebeld met Tesla. Ze geven aan dat het een fout is in de app. Er meren halverwege augustus drie boten aan met allemaal M3's dus daar zit er dan zeker één tussen met de bestelde configuratie. Levering zou dan eind augustus/uiterlijk begin september zijn.

Laten we hopen dat de boten dus blijven drijven!
Bij ons heeft Tesla inmiddels ook al contact opgenomen omdat in een eerder stadium een mailtje is gestuurd met de vraag wat we ongeveer kunnen verwachten qua levertijd (we willen gewoon zo graag gaan rijden ;) ). Realistische leverdatum is week 34/35, wat in de app staat is dus inderdaad een fout! Behalve de hartverzakking door dat foutje, communiceren ze dus wel netjes allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkdekust
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lUcNl6IFzw_zZ9FvIsNb5CCWem0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Iy6GkYV2eCiMvZAXOeSORtQ3.jpg?f=user_large

Dit is toch niet de TOREADOR?!???
Dan word ik gillend gek 😝

[ Voor 5% gewijzigd door Hkdekust op 18-07-2024 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minisculus
Hkdekust schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 16:07:
[Afbeelding]

Dit is toch niet de TOREADOR?!???
Dan word ik gillend gek 😝
Hoeveel schepen met auto's komen er per dag in Zeebrugge, uit de richting van Zuid-Afrika, aan met een lading nieuwe auto's? (oprechte vraag).

Volgens de Gazet van Antwerpen valt het allemaal wel mee en zou de bestrijding tegen de avond rond moeten zijn. Verwacht dat dit hoogstens een paar dagen vertraging oplevert? Ik duim voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkdekust
Minisculus schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 16:46:
[...]

Hoeveel schepen met auto's komen er per dag in Zeebrugge, uit de richting van Zuid-Afrika, aan met een lading nieuwe auto's? (oprechte vraag).

Volgens de Gazet van Antwerpen valt het allemaal wel mee en zou de bestrijding tegen de avond rond moeten zijn. Verwacht dat dit hoogstens een paar dagen vertraging oplevert? Ik duim voor je!
Het zal wel om een ander schip gaan denk ik. Anders hadden ze in Southampton toch al aan de bel getrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Hkdekust schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 17:22:
[...]

Het zal wel om een ander schip gaan denk ik. Anders hadden ze in Southampton toch al aan de bel getrokken?
idd dat denk ik ook niet. En het schip in het artikel kwam uit z-afrika. Niet uit shanghai voor zover ik lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCruz
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21:44
Hkdekust schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 17:22:
[...]

De Toreador is inmiddels weer onderweg naar Bremerhaven ( https://www.marinetraffic...o:9375288/vessel:TOREADOR )

Ik neem aan dat alle Tesla's daar dus veilig en wel van de boot zijn gekomen (waaronder die van jou en mij ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkdekust
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3T-lJDXS6ZX6J-kXOhQhhIGxxDE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AMRLAyCK7JinJ7eNqO8Fj46S.jpg?f=fotoalbum_large

Vals alarm ….. dit is niet de Toreador 😅

[ Voor 3% gewijzigd door Hkdekust op 19-07-2024 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
Maurice- schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 13:28:
[...]

Als het (alleen) om de SEPP gaat hadden ze je toch €1000 plus compensatie kunnen bieden? Denk dat ze er nu 4 a €5.000 op moeten toeleggen als occasion. Maar inderdaad, nette oplossing vanuit hun.
Ik rijd al in mijn auto, maar iemand anders zijn naam staat op het kenteken. Wat zou betekenen dat ik tweede eigenaar ben, volgens het RDW, van een gloed nieuw voertuig. Dat heeft impact op verkoopwaarde. Het heeft verder niets met de SEPP te maken. Het is sowieso een LR, dus SEPP werkt sowieso niet.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:55
Morgen mijn MYP ophalen, na bijna 5 jaar in mijn M3LR rundgetufd te hebben. Dit keer een blauwe, anders zien de buren niet dat het een andere is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diggitzz
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11-04 23:16
Meer mensen die de verwachte levertijd hebben op 9 - 23 augustus en hebben besteld begin Juli?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrsmile1977
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-05 15:54
Ja, heb ik ook.... Besteld 1/7 witte sr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:25
Ik wil een model 3 performance bestellen, de site zegt leverbaar september 2024. Hoe betrouwbaar is dat? Ik lees hier allemaal rare verhalen over dat het nog maanden duurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
TweakerVincent schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 22:15:
Ik wil een model 3 performance bestellen, de site zegt leverbaar september 2024. Hoe betrouwbaar is dat? Ik lees hier allemaal rare verhalen over dat het nog maanden duurt?
Waar haal je die maanden dan vandaan? Ik lees dat nergens eigenlijk. Die september zal wel kloppen. Is 2 dagen terug een boot gelost en er zijn er nog 2 onderweg. Nou zullen er niet gruwelijk veel P's per boot zijn. 1e lading waren er iig 127 volgens kenteken check.

Ik moet sowieso nog wachten op mijn P tot eind september ivm restrictie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
anti elppa schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 23:07:
[...]

Waar haal je die maanden dan vandaan? Ik kees dat nergens eigenlijk. Die september zal wel kloppen. Is 2 dagen terug een boot gelost en er zijn er nog 2 onderweg. Nou zullen er niet gruwelijk veel P's per boot zijn. 1e lading waren er iig 127 volgens kenteken check.

oh perfect, ik zat het topic door te bladeren en las dat sommige cars erg vertraagd waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.J
  • Laatst online: 31-03 11:00
Lijkt vooral een fout te zitten in de app. Althans dat hoop ik....
14 mei besteld voor levering laatste week augustus. Een tijd lang stond in de app levering op eind augustus tot ergens in september. Dat werd onlangs 6 oktober tot ergens in november, nu staat er 30 oktober - 28 januari 8)7
Leasemaatschappij gaat nog steeds uit van de oorspronkelijke levering eind augustus, ik hoop het vooral. Huidige auto moet dan ook worden ingevelerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 15:49
Idem hier. M3 RWD werd op 30 mei besteld door de leasemaatschappij, huidige lease nog te rijden tot midden oktober en ook hier richtdata 30 oktober - 28 januari. Ik hoop toch vooral richting die 30 oktober ;)
In nov en dec willen leasemaatschappijen wel al eens niet inschrijven en wordt het sowieso januari :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MB400
  • Laatst online: 12-09-2024
Vandaag VIN gekregen voor een witte MP3. Leveringsdatum 5 aug - 19 aug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derots
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
Ha allen,

Ik heb een datum voor het ophalen van de MY (31 juli). Nu heb ik met de tussenpersoon van Tesla afgesproken dat dit in Utrecht zou gebeuren, maar staat opeens in de app dat dit in Tilburg moet. Ik heb via de app een bericht gestuurd, en naar de tussenpersoon gemaild, maar krijg geen reactie. Jullie nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowFrys
  • Laatst online: 02-06 08:40
@derots Ik heb zelf gebeld met Tesla Tilburg, die hebben het voor mij aangepast naar Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowFrys
Nog anderhalve week geduld hebben, dan mag ik hem ophalen 😄 Inmiddels staat er wel een kenteken geregistreerd, met de juiste cataloguswaarde 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
MB400 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:29:
Vandaag VIN gekregen voor een witte MP3. Leveringsdatum 5 aug - 19 aug.
Hier ook een vin in de app voor een M3P midden augustus. Nog niet gebeld voor afspraak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diggitzz
mrsmile1977 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 15:20:
Geef eens een seintje als jij een update hebt in de app :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik heb een leveringsindicatie van de M3P / Wit / Quicksilver! 23 augustus tot 6 september. Goede nieuws is dat dan mijn FSD kan worden overgezet. Nu nog hopen dat ik ‘m in augustus kan ophalen, om de prijsverhoging van €1500 te ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.J
  • Laatst online: 31-03 11:00
ShadowFrys schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:42:
@derots Ik heb zelf gebeld met Tesla Tilburg, die hebben het voor mij aangepast naar Utrecht.
Is dat een bijzondere afspraak? Zou mij heel veel reizen schelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minisculus
Martijn.J schreef op zondag 21 juli 2024 @ 11:57:
Lijkt vooral een fout te zitten in de app. Althans dat hoop ik....
14 mei besteld voor levering laatste week augustus. Een tijd lang stond in de app levering op eind augustus tot ergens in september. Dat werd onlangs 6 oktober tot ergens in november, nu staat er 30 oktober - 28 januari 8)7
Leasemaatschappij gaat nog steeds uit van de oorspronkelijke levering eind augustus, ik hoop het vooral. Huidige auto moet dan ook worden ingevelerd.
Inderdaad, lijkt fout in de app. Leverdatum van onze M3 heeft een tijdje een indicatie van 23november - 23 februari gehad. Gisteren aangepast naar, wat de medewerker van Tesla zelf ook al zei, eind augustus (23 augustus - 6 sept.) Zoals eerder in het Topic gemeld komen er waarschijnlijk in augustus nog 2 schepen vol met M3's aan.
We shall see! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-08 07:39
Zijn ze wat soepel met aanpassen van levermoment in BE?
Ik krijg 2 dagen door waarvan ik naar verschillende personen bij tesla gemaild heb dat ze niet passen.
De app blijft zagen en zegt zelfs dat zij iets gaan inplannen als ik het niet doe.

Ze zeggen datum van levering is deze week, en dan levermoment pas over 2 weken. Moet er zo veel gebeuren in tussentijd? Alles is in principe klaar van mijn kant.
Of is het daar gewoon gigantisch druk?

Ik kan beter eens naar Tesla Brugge bellen zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowFrys
@Martijn.J Nee hoor, niks bijzonders.
Gewoon aangeven dat je voorkeur hebt voor Tesla Utrecht om je auto op te halen.
Vinden ze helemaal geen probleem.

Contactgegevens staan wel op de website van Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-08 08:58
Ffs.

Deze ochtend zie ik in de app dat de leasing alle papieren had ingediend bij tesla.
Uurtje geleden sms gekregen van Tesla:
Leasing heeft een fout in het contract gemaakt, afspraan week verzet.

Dat is de 3de keer!
De leasing gaat nu voor de 4de keer proberen de papieren correct en op tijd in te dienen bij tesla.

Nooit meer ALD...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkdekust
this schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:47:
Zijn ze wat soepel met aanpassen van levermoment in BE?
Ik krijg 2 dagen door waarvan ik naar verschillende personen bij tesla gemaild heb dat ze niet passen.
De app blijft zagen en zegt zelfs dat zij iets gaan inplannen als ik het niet doe.

Ze zeggen datum van levering is deze week, en dan levermoment pas over 2 weken. Moet er zo veel gebeuren in tussentijd? Alles is in principe klaar van mijn kant.
Of is het daar gewoon gigantisch druk?

Ik kan beter eens naar Tesla Brugge bellen zeker?
Onze app gaf ook 3 datums door die alledrie in onze vakantie vielen. Na een telefoontje met Tesla (Brugge) werden we vriendelijk geholpen. We kregen de keus om de auto op te halen de dag voor onze vakantie of anders de dag na onze vakantie. We kozen natuurlijk het eerste 😉. Nog geen 5 minuten later was onze app aangepast. Heel goed geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Voor die eerste gratis laadbeurt zegt Tesla dat je een creditcard in de app moet instellen.
Gebruiken ze het woord 'creditcard' in de ruime betekenis van 'gelijk welk betaalmiddel'? Of moet het echt specifiek een creditcard zijn?
Bij mijn vorige Tesla (ander account weliswaar) betaalde ik de laadbeurten gewoon met een debetkaart die ik in de app ingesteld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
this schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 07:19:
Voor die eerste gratis laadbeurt zegt Tesla dat je een creditcard in de app moet instellen.
Gebruiken ze het woord 'creditcard' in de ruime betekenis van 'gelijk welk betaalmiddel'? Of moet het echt specifiek een creditcard zijn?
Bij mijn vorige Tesla (ander account weliswaar) betaalde ik de laadbeurten gewoon met een debetkaart die ik in de app ingesteld had.
Dan kijk je toch gewoon in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delius
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-01 20:50
Vanmorgen een afspraak in kunnen plannen voor de MY, ik kon kiezen uit 2 tijden.
De dag stond vast: 7 augustus in Groningen.

Net ook een kenteken gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
turkeyhakan schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 07:38:
[...]

Dan kijk je toch gewoon in de app?
Naar wat kijken? Of het geld er van af gaat of niet?
Ik wil op voorhand weten of ik het gratis kan doen met een debetkaart en niet pas op het moment van laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derots
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
ShadowFrys schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:43:
Nog anderhalve week geduld hebben, dan mag ik hem ophalen 😄 Inmiddels staat er wel een kenteken geregistreerd, met de juiste cataloguswaarde 😅
Dank, bij mij ook aangepast naar Utrecht inmiddels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dre73
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
anti elppa schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 23:07:
[...]

Waar haal je die maanden dan vandaan? Ik lees dat nergens eigenlijk. Die september zal wel kloppen. Is 2 dagen terug een boot gelost en er zijn er nog 2 onderweg. Nou zullen er niet gruwelijk veel P's per boot zijn. 1e lading waren er iig 127 volgens kenteken check.

HoiHoe weet je welke boten er onderweg zijn? Ik heb sinds 2 dagen een VIN voor m'n performance m3 maar kan niet terugvinden op welke boot hij zou moeten staan. Ben wel benieuwd :)

SR+ / pw / black / 19 / trekhaak / 14 okt besteld / 20 nov VIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunn0w
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-07 15:25
dre73 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:38:
[...]

HoiHoe weet je welke boten er onderweg zijn? Ik heb sinds 2 dagen een VIN voor m'n performance m3 maar kan niet terugvinden op welke boot hij zou moeten staan. Ben wel benieuwd :)
Dat kan je hier zien welke boten er nu varen.

En op https://linktr.ee/teslaupdate site kun je meer informatie vinden en dingen controleren.
Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunn0w
Zojuist een VIN gekregen!
Levering staat op 15 tot 23 augustus!
Model 3 AWD Stealth Grey

Zojuist van Tesla te horen gekregen dat hij 15 augustus aan komt in Zeebrugge.
Volgens https://www.vesselfinder.com/nl/vessels/details/9303182 12 augutus, laten we dat maar hopen :)

[ Voor 50% gewijzigd door dunn0w op 25-07-2024 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flollie
  • Laatst online: 07-02 19:04
Riccardo schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:02:
[...]

Hier ook een vin in de app voor een M3P midden augustus. Nog niet gebeld voor afspraak.
Wanneer heb jij de wagen besteld als ik vragen mag? Ik heb een M3P in juni besteld, er staat nu in de app september als geschatte leverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik
  • Laatst online: 27-05 17:04
Een donderdag in Juli 2024. Keuze gemaakt. Het wordt de Tesla Model Y, wit met zwarte bekleding en SEPP-subsidie van €2.950. Enhanced Autopilot kost €3.800 extra maar kan ook achteraf gekocht worden. Zo blijf je in aanmerking komen voor de SEPP-subsidie. (eventueel later de Enhanced Autopilot met de subsidie betalen). Om een lang verhaal kort te houden. Op donderdag besteld en op de maandag na het weekend opgehaald. Aflevering in Utrecht ging zeer voorspoedig. Vriendelijk personeel. Auto in perfecte staat en 100% opgeladen.
Leuk detail. Ik heb thuis een internet abonnement van STARLINK (ook van Elon Musk). Thuisgekomen, de auto verbonden met thuis-WIFI, kreeg ik een berichtje van Tesla dat ik een oplaad-tegoed krijg voor de Supercharging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
Flollie schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 12:13:
[...]

Wanneer heb jij de wagen besteld als ik vragen mag? Ik heb een M3P in juni besteld, er staat nu in de app september als geschatte leverdatum.
Begin juni besteld. Eerste week geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Flollie schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 12:13:
[...]

ik 29 mei besteld, maar daar heb je niets aan omdat ik leveringen restrictie heb tot eind september. Ik ga waarschijnlijk halverwege volgende week (contact persoon op vakantie) de restrictie liften omdat ik geen zin heb in het feit dat tesla pas gaat zoeken vanaf het moment dat mijn huidige lease contract afgelopen is. Zeker bij de P zijn de levertijden soms best lang.
Dus ik gok dat ik dan over 1 a 2 weken wel een betere levertijd door krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diggitzz
mrsmile1977 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 15:20:
Heb vandaag VIN nummer gekregen in de Tesla app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsmile1977
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-05 15:54
Diggitzz schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 22:04:
[...]

Heb vandaag VIN nummer gekregen in de Tesla app
Ah, thanks! Ik heb ook een vin zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
ah nog een schip, de morning pilot. Ze gaan alvast een voorraad maken voor eind september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vizz
  • Laatst online: 17-09-2024
10 juli restrictie laten liften, sinds afgelopen donderdag (25 juli) een VIN in de app, geschatte levering 9-23 augustus.

M3 RWD/Ultra Red/Nova velgen/Zwart interieur/Trekhaak

Zin in!

[ Voor 6% gewijzigd door vizz op 29-07-2024 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunn0w
vizz schreef op maandag 29 juli 2024 @ 22:11:
10 juli restrictie laten liften, sinds afgelopen donderdag (25 juli) een VIN in de app, geschatte levering 9-23 augustus.

Zin in!
Ik zou nog een klein belletje naar Tesla doen, collega van mij levering op 8 augustus, maar kon nog niet plannen. Na het bellen met tesla had hij binnen 2 uur een sms dat hij zij ophaaldatum kon plannen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
dunn0w schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:03:
[...]

Ik zou nog een klein belletje naar Tesla doen, collega van mij levering op 8 augustus, maar kon nog niet plannen. Na het bellen met tesla had hij binnen 2 uur een sms dat hij zij ophaaldatum kon plannen :)
ja lijkt me idd een goede. Als je nu geen leverings restrictie hebt, en je heb die configuratie zoals hierboven, dan moet die er sneller zijn. Is geen bijzondere combi namelijk.
Al weet ik niet hoeveel er op dat laatste schip stonden. Tot nu toe zie ik dat er maar 137 op kenteken gekomen zijn sinds die boot gelost is geweest. Niet bijster veel. Wellicht komt de bulk pas op de volgende 2 boten, maar dan ben je idd zo maar een maand verder

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dunn0w
anti elppa schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:21:
[...]

ja lijkt me idd een goede. Als je nu geen leverings restrictie hebt, en je heb die configuratie zoals hierboven, dan moet die er sneller zijn. Is geen bijzondere combi namelijk.
Al weet ik niet hoeveel er op dat laatste schip stonden. Tot nu toe zie ik dat er maar 137 op kenteken gekomen zijn sinds die boot gelost is geweest. Niet bijster veel. Wellicht komt de bulk pas op de volgende 2 boten, maar dan ben je idd zo maar een maand verder
Of hij staat op de Grand Cosmo, die komt 12 augustus in Zeebrugge aan.
Daar staat volgens Tesla de mijne op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik heb vorige week maandag de auto besteld. 23/08-06/09 komt hij. Ik was in de veronderstelling dat je heel snel je kenteken krijgt, maar dat is volgens Tesla niet zo.

Ik wil de verzekering even geregeld hebben voor mijn vakantie, wat is jullie ervaring met verzekeren en nog geen kenteken hebben? Volgens de verkoper kan dat soms?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dunn0w
TweakerVincent schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:18:
Ik heb vorige week maandag de auto besteld. 23/08-06/09 komt hij. Ik was in de veronderstelling dat je heel snel je kenteken krijgt, maar dat is volgens Tesla niet zo.

Ik wil de verzekering even geregeld hebben voor mijn vakantie, wat is jullie ervaring met verzekeren en nog geen kenteken hebben? Volgens de verkoper kan dat soms?
Kenteken koppelen wordt pas gedaan zodra Tesla kan aantonen dat de auto binnen 5 dagen in Nederland is
Helaas geen ervaring met verzekering daarin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minisculus

Volgens mij kan dat niet. Voor een autoverzekering heb je het kenteken(bewijs) nodig. Op je kentekenkaart of deel 1b van je bewijs, staat de meldcode, die heb je ook weer nodig voor het afsluiten van de verzekering.

Berekenen wat je premie wordt kan met gegevens van de auto altijd, misschien dat de verkoper bedoelde dat je die vast kan doen en zodra je de verdere nodige gegevens hebt de offerte omzetten in een verzekering?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mbogaard
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-08 18:25
Minisculus schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 09:37:
[...]

Volgens mij kan dat niet. Voor een autoverzekering heb je het kenteken(bewijs) nodig. Op je kentekenkaart of deel 1b van je bewijs, staat de meldcode, die heb je ook weer nodig voor het afsluiten van de verzekering.

Berekenen wat je premie wordt kan met gegevens van de auto altijd, misschien dat de verkoper bedoelde dat je die vast kan doen en zodra je de verdere nodige gegevens hebt de offerte omzetten in een verzekering?
Als je je VIN hebt, weet je je meldcode ook. Dat zijn namelijk de laatste 4 cijfers van je chassisnummer (=VIN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minisculus
mbogaard schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:11:
[...]

Als je je VIN hebt, weet je je meldcode ook. Dat zijn namelijk de laatste 4 cijfers van je chassisnummer (=VIN).
Goed punt.
Ik lees dat het dus inderdaad tijdelijk mogelijk is maar dat niet elke verzekeraar dit doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:05

Je kunt toch al alles aanmelden en zodra je het kenteken weet dit doorgeven? De verzekering kan dan meteen op dat moment ingaan.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:32
Op 20 juli heb ik een Model Y besteld die al klaar stond voor transport. Ik heb gekozen voor levering in Groningen omdat dit voor mij het dichtste bij is. Er blijkt alleen niet zoveel transport die kant uit te gaan dus de leveringsvoorspelling schuift elke dag een vakje op. Momenteel staat de levering nog op 30-7 - 6-8 maar ik vermoed dat hier vandaag wel weer een dag bij opgeteld gaat worden.
Hoe zijn jullie ervaringen met levering in Groningen en de planning hiervan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Brainwaste schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:25:
Op 20 juli heb ik een Model Y besteld die al klaar stond voor transport. Ik heb gekozen voor levering in Groningen omdat dit voor mij het dichtste bij is. Er blijkt alleen niet zoveel transport die kant uit te gaan dus de leveringsvoorspelling schuift elke dag een vakje op. Momenteel staat de levering nog op 30-7 - 6-8 maar ik vermoed dat hier vandaag wel weer een dag bij opgeteld gaat worden.
Hoe zijn jullie ervaringen met levering in Groningen en de planning hiervan?
Wil je de auto zsm hebben? Waarom niet even op en neer naar Tilburg? Is toch een mooie rit, helemaal vanuit het noorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Dat heb ik gisteren ook besproken met Tesla, maar dan is de kans groot dat het VIN wat er nu in staat weer van de bestelling gaat en dat er gekeken wordt naar een andere auto die naar Tilburg gaat.
Ergo, nog langer wachten…

Daarnaast, drie uur naar Tilburg en drie uur terug naar huis kost echt teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
Zonet weer bericht van tesla, voor de 4de keer was de leasingmaatschapij (ald) niet capabel genoeg om oftewel papieren juist in te vullen, of zoals deze keer gewoon niet in te vullen.

5de keer goeie keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
huCks schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 17:25:
Zonet weer bericht van tesla, voor de 4de keer was de leasingmaatschapij (ald) niet capabel genoeg om oftewel papieren juist in te vullen, of zoals deze keer gewoon niet in te vullen.

5de keer goeie keer?
bijzonder wel. Ik zit nu al 3 leaseauto's bij ALD en niets anders dan positief over die club. Ik heb 200 man onder me, en vrij weinig klachten over ALD. 6 jaar terug hadden we contracten met 3 LM, en met die andere 2 maar gestopt, en ALD als enige over gelaten. Stuk minder werk aan nu.

Wellicht heb jij net pech. Of wij geluk met de wagenpark beheerders die we toegekend gekregen hebben paar jaar terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huCks
anti elppa schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 17:40:
[...]

bijzonder wel. Ik zit nu al 3 leaseauto's bij ALD en niets anders dan positief over die club. Ik heb 200 man onder me, en vrij weinig klachten over ALD. 6 jaar terug hadden we contracten met 3 LM, en met die andere 2 maar gestopt, en ALD als enige over gelaten. Stuk minder werk aan nu.

Wellicht heb jij net pech. Of wij geluk met de wagenpark beheerders die we toegekend gekregen hebben paar jaar terug
Mss kwaliteitsverschil tussen ald.nl en ald.be ofzo?

Het smsje vandaag was:
Dag xxx, yyy hier van Tesla zzz[. ALD heeft helaas nog steeds niet hun bestelbon in orde gemaakt. Dus ik moet de levering van morgen opnieuw verplaatsen.
De auto zelf staat hier bij ons, dus eens het in orde is met ALD kan de levering snel plaatsvinden.
Ik mag helaas geen rechtstreeks contact opnemen met ALD, maar u kan dit wel. Normaal gaat er op je offerte een telefoonnummer staan.
Bedankt en tot binnenkort.

De week ervoor:
Dag xxx, yyy hier van Tesla zzz. Er stond een levering gepland voor jouw nieuwe Model Y op overmorgen (25/07) om 10h30. Ik heb deze moeten verplaatsen naar volgende week omdat ALD een foutje heeft gemaakt op de bestelbon en dus ook hierdoor de wagen nog niet ingeschreven kan worden.
Ik hou u op de hoogte van zodra alles in orde is en de levering kan doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
huCks schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 18:52:
[...]

Mss kwaliteitsverschil tussen ald.nl en ald.be ofzo?

Het smsje vandaag was:
Dag xxx, yyy hier van Tesla zzz[. ALD heeft helaas nog steeds niet hun bestelbon in orde gemaakt. Dus ik moet de levering van morgen opnieuw verplaatsen.
De auto zelf staat hier bij ons, dus eens het in orde is met ALD kan de levering snel plaatsvinden.
Ik mag helaas geen rechtstreeks contact opnemen met ALD, maar u kan dit wel. Normaal gaat er op je offerte een telefoonnummer staan.
Bedankt en tot binnenkort.

De week ervoor:
Dag xxx, yyy hier van Tesla zzz. Er stond een levering gepland voor jouw nieuwe Model Y op overmorgen (25/07) om 10h30. Ik heb deze moeten verplaatsen naar volgende week omdat ALD een foutje heeft gemaakt op de bestelbon en dus ook hierdoor de wagen nog niet ingeschreven kan worden.
Ik hou u op de hoogte van zodra alles in orde is en de levering kan doorgaan.
toon volledige bericht
klinkt idd als drama. Wellicht dat het verschil dat zit in BE en NL. Voor mijn belgische team heb ik arval. ALD was veel te duur in BE. En arval hoor ik in BE iig weinig slechts over. Geen ervaring dus met ALD in belgie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vizz
dunn0w schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:03:
[...]

en
anti elppa schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:21:
[...]

Bedankt voor het meedenken! Belletje gedaan, maar “helaas” staat de auto op de volgende boot. Aankomst is 12 augustus en ben erg benieuwd hoe snel het vanaf dan gaat!

[ Voor 37% gewijzigd door vizz op 01-08-2024 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diggitzz
Wat is meestal de reden voor intrekking VIN nummer? Had nu 1,5 week een VIN voor mijn Model 3 bestelling maar is nu zonet weer ingetrokken zie ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotsa
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 31-07 20:17
Diggitzz schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 17:57:
Wat is meestal de reden voor intrekking VIN nummer? Had nu 1,5 week een VIN voor mijn Model 3 bestelling maar is nu zonet weer ingetrokken zie ik!
Heb exact hetzelfde, verwachte leverdatum is nog steeds gelijk dus ga er vanuit dat VIN binnenkort wel weer in de app staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
De levering van mijn MY LR RWD is ook bevestigd, 12 augustus in Groningen.
Nog even geduld maar het is alsnog met drie weken geregeld. Ten opzichte van andere merken is dat nog steeds wel uniek vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
In de Tesla app stond als orderdatum: 17 juli en verwachte levering: Sept.

Nu staat er orderdatum 1 aug. ???

edit: ah, er staat ineens een tweede auto in m'n account, ander RN. Zelfde config.

[ Voor 28% gewijzigd door Rambo op 02-08-2024 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunn0w
Diggitzz schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 17:57:
Hier is gisteren bij mij en 3 collega's de VIN ook ingetrokken.
Vanmorgen rond 10 uur SMS gekregen om de ophaaldatum te plannen.
Eerst volgende mogelijkheid is pas op 29 augustus.. dus gelijk maar vast gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hotsa
Hier ook rond 10.00 een SMS gekregen, levering ingepland voor 28 augustus.
VIN nummer overigens nog steeds niet (meer) zichtbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minisculus
Hotsa schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:50:
Hier ook rond 10.00 een SMS gekregen, levering ingepland voor 28 augustus.
VIN nummer overigens nog steeds niet (meer) zichtbaar
Leuk! Veel plezier met ophalen. Wanneer is jouw bestelling geplaatst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hotsa
Minisculus schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:01:
[...]

Leuk! Veel plezier met ophalen. Wanneer is jouw bestelling geplaatst?
Thanks, kijk ernaar uit inderdaad! Bestelling gedaan 26 juni, M3 RWD Pearl White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diggitzz
Vandaag ook afspraak ingepland, voor 30 augustus, duurt dus nog eventjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
Ik heb vandaag voor de tweede keer een Model Y opgehaald, dit keer in Utrecht, vorige keer Hengelo. In Utrecht was het wel iets meer relaxed. In Hengelo was einde van het kwartaal, maar daar is het bij mij ook fout gegaan door alle tempo die ze probeerden aan te houden. Utrecht was fijner. Personeel leek ook iets meer ervaren.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ShadowFrys
Na 5 jaar te hebben gereden in de model 3 uit 2019 is het tijd voor een upgrade 😊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kwYMsAYK-NZvc1RBWp57IIQooh0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TShTAEcBhmsGowA5dbLgtrF7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/slsLJe0yyofy4476JBiuVy97qdE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/diddBLOiv2I7i2GjCAXeDPzV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GOwQMFiyMDqISAOTqJbbdHNpq5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/anB5XCq35Ar0BInmCBgQ6bDs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DfXTse9Uxamp4Xrw17OBu8jFd7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8FWnYOXUve496AJ9VzvGC0ny.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 15:49
Toch mooi dat blauw, de mijne (M3 RWD blauw) is besteld en komt er hopelijk voor het einde van het jaar. Soms durf ik nog twijfelen of blauw wel de goede keuze was (je ziet het ook niet zo heel veel meer), maar als ik dan foto’s zoals de jouwe zie, weet ik dat ik de goede keuze gemaakt hebt :) bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vizz
vizz schreef op maandag 29 juli 2024 @ 22:11:

Zin in!
Hier ook een update betreft bovenstaande: vandaag een sms’je met de vraag of ik een levermoment wilde inplannen. Keuze tussen 27, 28 of 29 augustus. Uiteraard gekozen voor de eerste. 🤩

Voor het nageslacht: de boot komt de 12e aan in Zeebrugge, dus er zit nog wel twee weken tussen de aankomst en de levering in Tilburg.
Pagina: 1 ... 31 ... 67 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.