Ben benieuwd, eind mei besteld en moet begin september geleverd worden.kreature schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 21:51:toon volledige bericht
[...]
Dit klopt niet volgens mijn contact. Vandaag nog met Tesla gebeld. Tesla is de enige auto leverancier in Nederland die nog met een excelletje werkt om de bestellingen te verwerken.
In mijn geval: vrijdag 28 juni besteld. Leasemaatschappij excel met o.a. mijn bestelling erin doorgestuurd naar Tesla op 2 juli.
Tesla ontvangt excel van LM op 8 juli.
Op 9 juli verwerkt en heb de nieuwe M3P met RN in de tesla app staan met besteldatum 9 juli.
Omdat de LM vóór het verhogen van de tarieven de bestelling heeft ingediend staat nog de oude prijs in het excel. Deze excel is en blijft leidend. Mijn oude contract verloopt pas 30 september dus eerder mag de nieuwe M3P niet geleverd worden. Toch garandeerde de beste man mij dat prijsverhogingen geen impact hebben op de cataloguswaarde van de auto. Ook toen ik mijn datum van eind september benoemde. Een eventuele prijsverlaging zou wel doorgevoerd zoals eerder hierboven aangegeven.
Als je dus nu bestelt en je LM of andere organisatie dient het excelletje in zal er de nieuwe prijs in staan. Ook al wordt de auto dan deze maand nog geleverd betaal je gewoon de nieuwe prijs +1500.
Overigens zei de medewerker ook dat de 1500 door de China tax kwam en geen reguliere verhoging was. Daarnaast verwachtte hij geen verhogingen verder meer.
Enige info die ik kreeg vanuit de LM (Broekhuis) was dat Tesla had aangegeven:
- Orders hebben een prijsprotectie van 6 maanden na de besteldatum.
Dus ik hoop ook echt dat de cataloguswaarde niet hoer wordt!
Fingers crossed
Na blauwe SR+ uit 2019 naar een RWD, toch beste bang4buck.