Model Y RWD (standard) Pearl White Multi Coat
11-03 14:40 Besteld met levering mei 26, deze was eerder op de dag nog maart 26.
11-03 15:50 Aangepaste factuur met €5000 extra inruilvoordeel ontvangen.
11-03 17:30 2e ronde inruilfoto's geupload via ttradeinspection.
13-03 16:45 Veiling geslaagd, bod €2600 hoger dan aanvankelijk geschat en ook €2650 hoger dan de dealer garage bood. Heel bijzonder, zelfs hoger dan geschatte prive verkoop. Dat je bij inruil van Tesla 'te weinig' krijgt voor je auto geldt dus niet altijd. Bod geaccepteerd.
13-03 17:45 Eindfactuur ontvangen waar een VIN op stond, 17:55 handmatig betaald (overgemaakt)
13-03 18:40 Betalingskwitantie van Tesla, fijn dat de handmatige betaling snel is verwerkt.
13-03 Rond deze tijd veranderde de afhaaldatum van mei naar 22 - 29 maart , dit versterkt mijn vermoeden van een geautomatiseerd 'first come first serve' systeem, alles is zo afgesteld dat wanneer alle lampjes groen zijn jij de eerstvolgende beschikbare krijgt (betaling is denk ik geen lampje, maar weer het niet zeker). Dit was enorm belangrijk gezien de inruilactie die in maart eindigt, en het hoge bod via de veiling wat 13 april zou verlopen. Natuurlijk kan je bellen om beide proberen te verlengen, maar als ik de verhalen mag geloven heb je bij Tesla nooit zekerheid...
20-03 Afhaalafspraak kan ingepland worden vanaf 24 maart in Utrecht, kenteken beschikbaar.
24-03 opgehaald! Super blij mee, voelt haast gestolen voor de uiteindelijke prijs! Rijd er al een week in en wat een genot zeg, onze eerste EV

.
Anderhalf spannende week vond ik al pittig, vooral vanwege de kortingen die mogelijk zouden vervallen. Ik voel echt enorm met jullie mee die al maanden kampen met verschuivende data

, volhouden!
[
Voor 33% gewijzigd door
rohitpenace op 31-03-2026 11:19
]