• Ecke82
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 11:43
Vandaag om 14.00 mijn MY Performance in Marine Blue opgehaald in Tilburg. Het was mijn vierde keer daar en zoals alle voorgaande keren was het weer een prima ervaring. Efficiënt, vlot, vriendelijke medewerkers. Auto was helemaal in orde en is op mijn verzoek nog even aan de Supercharger gehangen voor wat meer kilometers.

Blij mee! Dank allemaal voor de nuttige info in dit topic.

• Joris82
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 17-12 22:18
Joris82 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 13:25:
8 november besteld, kon hem vandaag (12:00uur) ophalen. Al vorige week alles betaald.
Vanochtend om 7:00 berichtje dat het inruil aanbod is verlopen. (Al welen geaccepteerd) nu kan ik niet wegrijden omdat nieuwe aanbod 190€ minder is dan afgesproken 3 wk geleden). Ga ik niet betalen, het is goed.

Zit hier (Groningen) alweer 1,5 uur te wachten tot iemand het systeem kan pushen.
Vandaag excuus mail gekregen en tegoedbon van 200€. Uiteindelijk dus netjes opgelost, wel 3 uur moeten wachten.

• peebeerm
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 07:56
Maandag om 1 uur mijn model y LR RWD ophalen. Heel praktisch: is de trekhaak bij aflevering al gemonteerd en welke laadkabel(s) worden standaard meegeleverd? Ik lees en hoor wisselende berichten en wil even zeker weten waar ik op moet letten bij aflevering.

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:22
peebeerm schreef op woensdag 17 december 2025 @ 23:32:
Maandag om 1 uur mijn model y LR RWD ophalen. Heel praktisch: is de trekhaak bij aflevering al gemonteerd en welke laadkabel(s) worden standaard meegeleverd? Ik lees en hoor wisselende berichten en wil even zeker weten waar ik op moet letten bij aflevering.
Ligt eraan wat je besteld hebt :P Ik heb bijvoorbeeld de Y besteld via de LM als leaseauto en heb de trekhaak als accessoire gedaan oftewel montage achteraf zodat ik er geen bijtelling over betaal. Als je hem inclusief trekhaak besteld hebt is deze standaard gemonteerd.
Standaard gewoon de standaard type2/css laadkabel, wat voor verschillende laadkabels verwacht je gezien de standaard in Nederland/Belgie en de rest van Europa?

• Rempi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:48
Het einde is in zicht! Vrijdag de auto (laten) ophalen door de LM aangezien ik zo’n 7.000KM verderop zit 😅

Besteld MY LR AWD - Stealth Grey - Zwart Interieur - Trekhaak (achteraf) - 19 inch - NL

07-11 Auto besteld via LM
10-11 Telefoontje van Tesla dat ze dit jaar gaan uitleveren
13-11 Levering 11 - 31 december
18-11 SMS Tesla gekoppeld aan productieplan
24-11 Levering gewijzigd 6 - 22 december
07-12 Levering gewijzigd 17 - 31 december
11-12 VIN in app en gewijzigd naar 16 - 22
15-12 Factory gate blocker > False
16-12 SMS met inplannen afspraak
19-12 Auto ophalen :)

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:17
peebeerm schreef op woensdag 17 december 2025 @ 23:32:
In mijn ervaring (oké, die was onderdeel van de 2019-Model 3-storm: afhalen in de haven in Amsterdam) zat er wel een trekhaak bij maar in het tasje, niet gemonteerd. Morgen haal ik m’n nieuwe Y std op: zonder trekhaak want achteraf als accessoire buiten de bijtelling.
Qua kabels: “vroeger” zat er een 230V stopcontact-granny charger bij (inclusief campingstekker adapter) maar die is tegenwoordig als accessoire leverbaar à € 200 (mogelijk zonder die camping-adapter). Er zit dus alleen een type 2 laadkabel bij, o.a. voor gebruik aan de meeste publieke “trage” straatlaadpalen of wellicht thuis. Aan een supercharger en andere snelladers zit een kabel vast voor snelladen (CCS2).

Current: Tesla M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD /n In bestelling: Tesla MY Standard Wit

• Sabre77
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 14:30
Rempi schreef op woensdag 17 december 2025 @ 23:53:
Het einde is in zicht! Vrijdag de auto (laten) ophalen door de LM aangezien ik zo’n 7.000KM verderop zit 😅

Besteld MY LR AWD - Stealth Grey - Zwart Interieur - Trekhaak (achteraf) - 19 inch - NL

07-11 Auto besteld via LM
10-11 Telefoontje van Tesla dat ze dit jaar gaan uitleveren
13-11 Levering 11 - 31 december
18-11 SMS Tesla gekoppeld aan productieplan
24-11 Levering gewijzigd 6 - 22 december
07-12 Levering gewijzigd 17 - 31 december
11-12 VIN in app en gewijzigd naar 16 - 22
15-12 Factory gate blocker > False
16-12 SMS met inplannen afspraak
19-12 Auto ophalen :)
Yes!

MODEL Y LR RWD, Pearl White, zwart interieur, trekhaak, 19" velgen

02-12 Besteld, Leverdatum December 2025
05-12 Leverdatum gewijzigd naar 15 December - 31 December
11-12 VIN in API : Leverdatum van 15 December - 31 December naar 18 December - 24 December
18-12 VIN in APP: nu wachten op de SMS, hopelijk volgende week voor de kerst ophalen

• peebeerm
  • Laatst online: 07:56
lubbertkramer schreef op woensdag 17 december 2025 @ 23:39:
[...]

Ligt eraan wat je besteld hebt :P Ik heb bijvoorbeeld de Y besteld via de LM als leaseauto en heb de trekhaak als accessoire gedaan oftewel montage achteraf zodat ik er geen bijtelling over betaal. Als je hem inclusief trekhaak besteld hebt is deze standaard gemonteerd.
Standaard gewoon de standaard type2/css laadkabel, wat voor verschillende laadkabels verwacht je gezien de standaard in Nederland/Belgie en de rest van Europa?
Heb via LM een Y LR RWD besteld..wel direct met trekhaak; van collega’s begrepen dat achteraf regelen een drama was. Er werd wel gesuggereerd dat je de trekhaak los zou meekrijgen..leek me sterk, maar ja. Had ook iets gehoord over een granny (?) stekker..geen idee, het is mijn eerste EV, maar was benieuwd hoeveel kabels ik zou moeten krijgen

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:21
peebeerm schreef op donderdag 18 december 2025 @ 07:56:
[...]
Heb via LM een Y LR RWD besteld..wel direct met trekhaak; van collega’s begrepen dat achteraf regelen een drama was. Er werd wel gesuggereerd dat je de trekhaak los zou meekrijgen..leek me sterk, maar ja. Had ook iets gehoord over een granny (?) stekker..geen idee, het is mijn eerste EV, maar was benieuwd hoeveel kabels ik zou moeten krijgen
Zonde van die extra bijtellling, een trekhaak bestellen is kwestie van een verzoek indienen via een verzoek via de Tesla app. Als de leasemaatschappij hierop akkoord geeft dan kun je een afspraak plannen. Bij mij kwamen ze voor de deur de trekhaak monteren. Ik vond het juist alles behalve gedoe. En hoe zouden ze die trekhaak moeten meegeven. Aan alleen een kogel heb je niets, die hele achterbumper wordt vervangen door er 1 waar een trekhaak in kan.
Het antwoord mbt de granny is al gegeven.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:30
jongetje schreef op donderdag 18 december 2025 @ 08:07:
[...]

Die hele achterbumper wordt vervangen door er 1 waar een trekhaak in kan.
De bumperbalk onder / achter de achterbumper wordt vervangen door eentje die een trekhaak kan ontvangen.

Het kunstof achterbumperdeel zelf blijft het zelfde.

Hier ook op de oprit gemonteerd zonder problemen na een serviceverzoekje.

• gdv75
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:14
Mar.tin schreef op donderdag 18 december 2025 @ 08:35:
[...]

De bumperbalk onder / achter de achterbumper wordt vervangen door eentje die een trekhaak kan ontvangen.

Het kunstof achterbumperdeel zelf blijft het zelfde.

Hier ook op de oprit gemonteerd zonder problemen na een serviceverzoekje.
Bij de juniper zit al standaard een luikje in de bumper. Dus achteraf monteren zou best soepel gaan.

Maar je bang laten maken door collega’s met hun horror verhalen. Waarschijnlijk waren zij niet zo slim om de trekhaak achteraf in te laten bouwen. o<:)

Besteld 6 augustus, Model Y, RWD LR, stealthegrey, white interior, 19”, trekhaak achteraf, leverdatum 2-8 december, factory gate -> false. VIN in api en app.

• Mar.tin
gdv75 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 08:50:
[...]

Bij de juniper zit al standaard een luikje in de bumper. Dus achteraf monteren zou best soepel gaan.

Maar je bang laten maken door collega’s met hun horror verhalen. Waarschijnlijk waren zij niet zo slim om de trekhaak achteraf in te laten bouwen. o<:)
De oude Y had het luikje ook hoor, en zélfs álle 3's, mét of zonder kentekengewicht op kenteken hebben het luikje volgens mij, alleen heb je er pré highland weinig aan :+

Het is alleen Bumper los, Bumperbar los, een andere bumperbar installeren, bumper weer vast en de trekhaakoptie aanzetten in Toolbox 3

[ Voor 13% gewijzigd door Mar.tin op 18-12-2025 09:19 ]

• gdv75
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:14
Mar.tin schreef op donderdag 18 december 2025 @ 09:10:
[...]

De oude Y had het luikje ook hoor, en zélfs álle 3's hadden het luikje volgens mij (maar niet de trekmogelijkheid op kenteken voor de pré highlands).

Het is alleen Bumper los, Bumperbar los, een andere bumperbar installeren, bumper weer vast en de trekhaakoptie aanzetten in Toolbox 3
Ik had op mijn vorige 3 van 2020 een trekhaak, maar die moest wel af fabriek ivm goedkeuring rdw. Zat inderdaad ook al een luikje

Besteld 6 augustus, Model Y, RWD LR, stealthegrey, white interior, 19”, trekhaak achteraf, leverdatum 2-8 december, factory gate -> false. VIN in api en app.

• pe-el2
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12:03
Nu we het toch over trekhaken hebben 😊

Ik heb een trekhaak achteraf laten monteren op m'n '23 RWD model y Shanghai build

Nu heb ik een vorige week een nieuwe AWD LR model y opgehaald..
Zou ik het trekhaak pakket kunnen overzetten naar de nieuwe auto?
Ik lees op tesla accessoires dat het trekhaak pakket voor alle model y's hetzelfde is, dus je zou zeggen dat het kan.
Scheelt wel weer 1350 euro (alleen manuren dan..)

• Mar.tin
pe-el2 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 09:49:
Nu we het toch over trekhaken hebben 😊

Ik heb een trekhaak achteraf laten monteren op m'n '23 RWD model y Shanghai build

Nu heb ik een vorige week een nieuwe AWD LR model y opgehaald..
Zou ik het trekhaak pakket kunnen overzetten naar de nieuwe auto?
Ik lees op tesla accessoires dat het trekhaak pakket voor alle model y's hetzelfde is, dus je zou zeggen dat het kan.
Scheelt wel weer 1350 euro (alleen manuren dan..)
Ik denk dat het mogelijk moet zijn, volgens mij zijn alle onderdelen hetzelfde. Ik had hetzelfde idee met mijn oude / nieuwe Y, maar uiteindelijk toch maar niet gedaan (om gezeik met inruilen te voorkomen) en nu heb ik een extra bumperbalk liggen als voetensteun :9.

Enige is dat je een daglicentie voor Toolbox 3 moet hebben om even de trekhaak aan te zetten in de software (en uit te zetten op de oude Y natuurlijk) En een kabel om een laptop met je auto te verbinden.

Je zou service kunnen vragen of ze het programmeren alléén voor je willen / kunnen doen evt

[ Voor 7% gewijzigd door Mar.tin op 18-12-2025 09:57 ]

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:06
Zijn er hier nog Belgen die de laatste weken updates hebben ontvangen over hun levering? Het blijft bij mij al weken stil vanuit Tesla.

Steam: Replica17 PSN: TangoKilo0

• elchef
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
replica17 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 10:09:
Zijn er hier nog Belgen die de laatste weken updates hebben ontvangen over hun levering? Het blijft bij mij al weken stil vanuit Tesla.
Hier ook het zelfde, enige update gisteren was details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks -> False.
(M3P Diamond Black)

• Job1985
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14:38
Gisteren mijn MY RWD LR op kunnen halen in Tilburg.
Wat een belevenis was dat. Zo gigantisch veel auto's op en rond het terrein. Binnen even aanmelden, na 10 minuten een medewerker met een printje van de RDW en het vak waar hij staat en een korte uitleg dat ik de auto open krijg met de app de eerste keer.
Midden in alle drukte op zoek naar de auto, alles checken en dan heel onzeker aan een medewerker vragen: ehm...ik mag dus nu gewoon wegrijden hier? Yup! bizarre beleving maar helemaal prima.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R4jxY0ucgadfQKMkUm-f6evSzvs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JUmukxohNxBbNOll07tu0MCR.jpg?f=fotoalbum_large

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:58
Nou mijn afspraak is vervroegd, dinsdag 10 uur ophalen, nu probeer ik alleen nog mijn leasemaatschappij te pakken te krijgen maar dat is nogal lastig, want ik heb natuurlijk geen laadpas en het is al donderdag, andere ook zoiets ervaren en hoe doen jullie in de tussentijd laden?

• ZegHetMaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 13:07
Vegetto schreef op donderdag 18 december 2025 @ 11:07:
Nou mijn afspraak is vervroegd, dinsdag 10 uur ophalen, nu probeer ik alleen nog mijn leasemaatschappij te pakken te krijgen maar dat is nogal lastig, want ik heb natuurlijk geen laadpas en het is al donderdag, andere ook zoiets ervaren en hoe doen jullie in de tussentijd laden?
Nice! Eventueel gewoon zelf laden en declareren tot je de laadpas krijgt :)

• TorgasMick
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:38
Hier ook radiostilte… 25 oktober besteld onder het mom van: “kan zeker dit jaar nog geleverd worden”, maar zo ziet het er momenteel niet meer uit. Leverdatum is al een paar keer opgeschoven en staat nu tussen 31 december en 24 februari :-(

• insert_username
  • Laatst online: 15:11
Tesla Model Y AWD 'Premium' - Diamond Black - 19 inch - zwart interieur - geen trekhaak
31 oktober 2025 - besteld via LM (KBC Lease) met levering in November.
Levertermijn is al meermaals opgeschoven. Ook nog altijd geen VIN.
Vorige week was het nog January 30 - April 15, momenteel January 5 - March 1 ...

[ Voor 11% gewijzigd door insert_username op 18-12-2025 11:29 ]

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:22
Vegetto schreef op donderdag 18 december 2025 @ 11:07:
Zoals hierboven gezegd zelf laden, betalen en declareren. Daarom moet je altijd een back-up pas hebben naast je LM druppel, als het goed is heeft je LM je dat ook laten weten.
Mijn LM heeft het zo geregeld dat ik altijd overal zonder pas kan laden bij de tesla chargers, voor al het andere de druppel.

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:58
lubbertkramer schreef op donderdag 18 december 2025 @ 11:55:
[...]

Zoals hierboven gezegd zelf laden, betalen en declareren. Daarom moet je altijd een back-up pas hebben naast je LM druppel, als het goed is heeft je LM je dat ook laten weten.
Mijn LM heeft het zo geregeld dat ik altijd overal zonder pas kan laden bij de tesla chargers, voor al het andere de druppel.
hoe werkt dat dan bij die tesla chargers? ja ik heb een ANWB pas besteld, zit zelf bij Athlon

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:21
Vegetto schreef op donderdag 18 december 2025 @ 12:58:
[...]

hoe werkt dat dan bij die tesla chargers? ja ik heb een ANWB pas besteld, zit zelf bij Athlon
Je kunt toch een creditcard toevoegen als betaalmethode?
(En anders die anwb pas)

• Nyls
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14:00
Model Y Performance Ultra Red, geen trekhaak, zwart interieur, Utrecht.

Na een zenuwslopende wachtperiode, waarbij Tesla eerst beloofde eind november en daarna in de eerste helft van december, gaat het dan toch ineens heel snel.

Leverwindow stond op 19-25 december.

12-12 VIN in API
17-12 VIN in app
18-12 SMS
20-12 om 11:30 ophalen in Utrecht!

Zin in!
Pagina: 1 ... 102 103 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.