CISSP! Drop your encryption keys!
Dat werkt soms is mijn ervaring. Soms (iPhone) als je verbind met een netwerk krijg je meteen dat hij een portal opent zonder dat je überhaupt een browser hebt geopend. Maar dan krijg je vaak geen url te zien of valt niet te copieren.laurens0619 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:20:
Truukje wat ook vaak werkt:
Ga eerst met je tel op de gastenwifi en kijk naar welke url je wordt geredirect (vaak een ip adres).
Sla die url op. Connect via je GL Inet en probeer direct naar dat ip adres te surven. Vaak kom je dan op de captive portal uit en sla je de dns problematiek over
Owja dat kloptThe Fatal schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 13:35:
[...]
Dat werkt soms is mijn ervaring. Soms (iPhone) als je verbind met een netwerk krijg je meteen dat hij een portal opent zonder dat je überhaupt een browser hebt geopend. Maar dan krijg je vaak geen url te zien of valt niet te copieren.
Wat ik als last resort ook wel eens gebruik is mac cloning.
Mijn iphone connect op wifi netwerk met randomized mac maar heeft ook een echt mac. Dat echte mac gebruik je als het goed is nooit op wifi.
Dat echte mac heb ik gekloond staan in mijn wifi router (permanent). Als ik authenticatie even wil fixen dan connect ik met mn iphone, zet random mac even uit, log in en disconnect weer. De mifi is dan weer online
CISSP! Drop your encryption keys!
Verder staan hier wat tips. https://docs.gl-inet.com/..._connection_optimization/
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
http://www.xbmcfreak.nl/
Ik doe alleen autorijden in de autoErhnam schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 22:54:
Zijn hier mensen die een van de GL iNet routers gebruiken in de auto terwijl je aan het rijden bent? Hoe snel of goed herstelt de router dan zijn verbinding in het geval 4G of 5G even wegvalt. Ben benieuwd naar ervaringen.
Kan me wel voorstellen dat je dit wilt voor de tegenwoordig steeds meer high tech spullen die in de auto aanwezig zijn.
Ik heb alleen bij de 4G versie wat ervaring en die deed best snel een andere mast pakken toen het signaal van de ander wat zwakker werd.
Goedkoop, compact en eindelijk bereik in de caravan!
Aap!
Naam | Type | Prijs | Coupon | Nu voor |
Opal | GL-SFT1200 | € 44,90 | € 7,- | € 37,90 |
Beryl | GL-MT1300 | € 81,90 | geen | € 81,90 |
Slate Plus | GL-A1300 | € 89,00 | € 10,- | € 79,00 |
Beryl AX | GL-MT3000 | €126,90 | € 40- | € 86,90 |
Slate AX | GL-AXT1800 | €129,00 | geen | €129,00 |
Voor het verlengen van wifi op de camping zullen ze allemaal voldoen, maar 40 euro korting op de Beryl is wel interessant. Echter vraag ik mij af of de 'Beryl AX' zoveel beter is dan de 'Slate Plus'. De Beryl AX ondersteund 802.11ax, maar hoe nuttig is dat op de camping. De Slate Plus heeft een Qualcomm quad core@717Mhz, de Beryl AX een MediaTek dual-core@1.3Ghz.
[ Voor 3% gewijzigd door My-life op 26-07-2024 15:25 ]
Dat is %25,51. Eindbedrag wordt dan. €104,49
/f/image/t5BLtCcTQJ4AK9ep8HGwbQRv.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb zelf enkele keren met de Slate gewerkt en daarna de AXT1800. Ik vind de AXT1800 een heerlijk apparaatje. Ook meer toekomstgericht.
Of zie ik alleen deze coupon actie?
[ Voor 23% gewijzigd door Cave_Boy op 26-07-2024 13:10 ]
Je levert 1 lan-poortje in voor een veel snellere chipset. Het ligt eraan welke snelheden je haalt op het netwerk op vakantie. Meestal is dat niet genoeg dat je dat gaat merken. Maar 28 Mbps OpenVPN op de Slate Plus vs 150 Mbps OpenVPN op de Beryl AX kan je opmerken als je dat gebruikt (de Slate Plus gaat overigens harder dan 28 Mbps indien OpenVPN chacha20-poly1305 gebruikt).My-life schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:57:
Echter vraag ik mij af of de 'Beryl AX' zoveel beter is dan de 'Slate Plus'. De Beryl AX ondersteund 802.11ax, maar hoe nuttig is dat op de camping. De Slate Plus heeft een Qualcomm quad core@717Mhz, de Beryl AX een MediaTek dual-core@1.3Ghz.
Daarnaast ga je mogelijk DFS ook merken, want de firmware van GL-iNet doet daar wel het een en ander mee. Zo komt mijn Slate Plus met GL-iNet firmware echt niet op mijn 5GHz wifi (in de DFS kanalen). De Beryl waarschijnlijk wel. Dat kan dus betekenen dat je de Beryl wel met 5GHz de hotel wifi opstuurt en dat kan sneller zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Groentjuh op 26-07-2024 13:23 ]
Zit duidelijk niet in verbinding of poort ofzo, maar echt in de router.
Losse devices direct VPN via Vodafone roaming haal ik namelijk wel volle snelheid. VPN server Is Wireguard op mijn eigen Ubiquiti CGU thuis
De Opal connect naar de hotspot op mijn tweede telefoon. Zonder VPN op de Opal aan red ik prima een Mbit of 25 of hoger, met komt ie nauwelijks boven de 1,5.
Heb usb tethering geprobeerd, maar dat geeft nog minder snelheid.
Gekke was: thuis die setup in orde gemaakt, goed getest en daar was er totaal geen issue.
Edit: die test was ook gewoon hotspot op telefoon en dan de Opal daarmee laten verbinden, zelfde setup als er nu draait.
[ Voor 9% gewijzigd door The Eagle op 26-07-2024 14:41 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Thuis via wifi of kabeltje?The Eagle schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:34:
Gekke was: thuis die setup in orde gemaakt, goed getest en daar was er totaal geen issue.
Heb mijn Beryl AX een paar weken geleden op de website van GL zelf besteld. 8 tientjes geloof ik. Pricewatch en GL.inet gaat niet goed lijkt het. Werd bij mij snel en probleemloos bezorgd.My-life schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:57:
Ik stond op het punt om de GL.iNet Opal (GL-SFT1200)…
Staat ‘ie nu voor €77:
https://store-eu.gl-inet....router-with-2-5g-wan-port
Thuis via usb tethering haalde in ook beroerde snelheden, dus daar ook met hotspot op telefoon getest net als op vakantie. Enige verschil is ander land
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Die actie zie ik zelf niet. Maar aangezien de Slate AX ook weer iets groter is viel die voor mij al af.Cave_Boy schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:06:
Je vergeet de 19%coupon bij de AXT 1800. Op Amazon staat deze voor €129. Daar kan dus nog 19% vanaf.
Dat is %25,51. Eindbedrag wordt dan. €104,49
[Afbeelding]
Ik heb zelf enkele keren met de Slate gewerkt en daarna de AXT1800. Ik vind de AXT1800 een heerlijk apparaatje. Ook meer toekomstgericht.
Of zie ik alleen deze coupon actie?
Ik denk dat ik toch maar begin met de Opal, upgraden kan later ook nog. Of toch maar gelijk voor de Slate Plus/Beryl AX gaan
Ik heb zelf de Beryl AX omgebouwd en geschikt gemaakt voor externe antennes. Heb hiervoor de originele antennes verwijderd en er SMA aansluitingen voor terug geplaatst. Gebruik de router aan boord van zeilboot met externe antenne buiten voor de haven Wifi en een interne antenne binnen voor access met devices.Groentjuh schreef op woensdag 13 december 2023 @ 17:14:
[...]
Ik heb een COMFAST CF-953AX, maar er zijn mogelijk betere opties. Een goed repo om eens door te lezen is:
https://github.com/morrownr/USB-WiFi/
Op de ALFA AWUS036AXM met zelfde chipset kunnen bijvoorbeeld eigen antennes geschroefd worden.
Router zelf is ingebouwd in dashboard en door mij voorzien van DIN rail bevestiging.
:strip_exif()/f/image/5dAicZXpIxbNMdC1Qk957Wzy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dxIVf9Az3omu4jzAtF6xYRIc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bgJiAThkW50NbrHtgqZ7zvaq.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier de Opal (SFT1200) voor €22,50 besteld vorig week toen die in de actie was voor 32,50 (-10 euro extra referral korting).My-life schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:57:
Ik stond op het punt om de GL.iNet Opal (GL-SFT1200) te bestellen, maar toen zag ik dat Amazon verschillende coupons voor een aantal modellen geeft. Hierdoor zijn de prijzen die ik op dit moment zie als volgt:
Naam Type Prijs Coupon Nu voor Opal GL-SFT1200 € 44,90 € 7,- € 37,90 Beryl GL-MT1300 € 81,90 geen € 81,90 Slate Plus GL-A1300 € 89,00 € 10,- € 79,00 Beryl AX GL-MT3000 €126,90 € 40- € 86,90 Slate AX GL-AXT1800 €129,00 geen €129,00
Voor het verlengen van wifi op de camping zullen ze allemaal voldoen, maar 40 euro korting op de Beryl is wel interessant. Echter vraag ik mij af of de 'Beryl AX' zoveel beter is dan de 'Slate Plus'. De Beryl AX ondersteund 802.11ax, maar hoe nuttig is dat op de camping. De Slate Plus heeft een Qualcomm quad core@717Mhz, de Beryl AX een MediaTek dual-core@1.3Ghz.
Nu is die te koop voor €41,26 en waarschijnlijk kan je nog 10 euro korting krijgen, door jezelf een ref te sturen (misschien VPN benodigd). Je komt dan op 31,26
Shop using my link to get a discount
Hoewel goed bedoeld is dit niet toegestaan
[ Voor 27% gewijzigd door Yariva op 27-07-2024 13:54 ]
1
2
3
4
5
6
7
| Thu Aug 1 20:16:03 2024 daemon.notice netifd: Interface 'wgclient' is setting up now Thu Aug 1 20:16:10 2024 kern.info kernel: [32083.323429] wireguard: wireguard-hotplug IFNAME=wgclient ACTION=REKEY-TIMEOUT Thu Aug 1 20:16:15 2024 kern.info kernel: [32089.083553] wireguard: wireguard-hotplug IFNAME=wgclient ACTION=REKEY-TIMEOUT Thu Aug 1 20:16:21 2024 kern.info kernel: [32094.203524] wireguard: wireguard-hotplug IFNAME=wgclient ACTION=REKEY-TIMEOUT Thu Aug 1 20:16:26 2024 kern.info kernel: [32099.323652] wireguard: wireguard-hotplug IFNAME=wgclient ACTION=REKEY-TIMEOUT Thu Aug 1 20:16:31 2024 kern.info kernel: [32104.363626] wireguard: wireguard-hotplug IFNAME=wgclient ACTION=REKEY-TIMEOUT Thu Aug 1 20:16:37 2024 kern.info kernel: [32110.203784] wireguard: wireguard-hotplug IFNAME=wgclient ACTION=REKEY-TIMEOUT |
Iemand hier een idee?
Uitzoeken of het IP adres van die server nog wel klopt of dat die server er helemaal niet meer is.
[ Voor 48% gewijzigd door snah001 op 01-08-2024 20:59 ]
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Moet zeggen dat het op zich goed bevalt. Is niet altijd helemaal plug and play echter. Krijg het vaak wel aan de praat op de camping.
Maar heb nu bijvoorbeeld dat ik de vpn wel aan het draaien krijg, maar niet bij mn thuis netwerk kan. Volgens mij omdat het in hetzelfde ip range zit als dit camping netwerk. Beide op 10.0.0.x.
Gek genoeg werkt het wel als ik op mn telefoon met hetzelfde vpn profiel OpenVPN aanslinger. Kan dan gewoon bij de ip adressen van mn thuisnetwerk.
Iemand een lumineus idee?
[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 14-09-2024 09:21 ]
Je kan met OpenVPN een routering toepassen. Dan kun je tussen beiden netwerken gewoon communiceren.MikeyMan schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 08:13:
Hier recent een GL-MT3000 gekocht. Voor een camper trip. Vooral om van (open) vpn gebruik te kunnen maken via mijn Synology nas thuis.
Moet zeggen dat het op zich goed bevalt. Is niet altijd helemaal plug and play echter. Krijg het vaak wel aan de praat op de camping.
Maar heb nu bijvoorbeeld dat ik de vpn wel aan het draaien krijg, maar niet bij mn thuis netwerk kan. Volgens mij omdat het in hetzelfde ip range zit als dit camping netwerk. Beide op 10.0.0.x.
Gek genoeg werkt het wel als ik op mn telefoon met hetzelfde vpn profiel OpenVPN aanslinger. Kan dan gewoon bij de ip adressen van mn thuisnetwerk.
Iemand een lumineus idee?
Persoonlijk vind ik WireGuardVPN fijner. Het is sneller en tegenwoordig met opzet ook gewoon simpel. Ook hiermee kun je vrij gemakkelijk aangeven (schuifje) of het LAN netwerk benaderbaar moet zijn of niet.
Extra toevoeging: Ik heb in mijn Wireguard scripts het IP adres aangepast naar een dynamisch DNS adres. Laatst kreeg ik spontaan een nieuw ip adres maar dat was geen punt voor de andere routers. Binnen 30 seconden was alles weer verbonden (als al niet sneller was).
Dat kan wel, me de optie 'subnets'; ik gebruik bv mijn Synology als Subnet router om m'n LAN te ontsluiten. Zo kan ik op afstand toch overal bij.MikeyMan schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 12:21:
@aloft ik kan met tailscale volgens mij niet mn hele lan ontsluiten op ip geloof ik?
Je kunt ook Exit nodes instellen, zodat je bv onderweg toch altijd via je huis netwerk het internet opgaat. Handig als je niet wil dat men ziet dat je ergens anders bent.
Volgens mij is het Wireguard in een mooi jasje.
In de tailscale admin console kan ik exit node niet aanklikken voor de Synology. Hoop instellingen ineens zo
@Cave_Boy het is mij verder om het even. Maar mijn udm ondersteunt helaas geen wireguard. En op de Synology is het ook wat meer geknutsel dan ik nu op vakantie voor elkaar ga krijgen.
[ Voor 79% gewijzigd door MikeyMan op 14-09-2024 16:07 ]
Ja softwarematig op de Synology is het soms wel een ding. Zelf heb ik het appart gehouden (dus een losse GL inet en dan die op de 2e poort van de SynologyMikeyMan schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 16:04:
@aloft optie subnets in de Synology instellingen? Of in tailscale?
In de tailscale admin console kan ik exit node niet aanklikken voor de Synology. Hoop instellingen ineens zo
@Cave_Boy het is mij verder om het even. Maar mijn udm ondersteunt helaas geen wireguard. En op de Synology is het ook wat meer geknutsel dan ik nu op vakantie voor elkaar ga krijgen.
Even verder rommelen.Sat Sep 14 16:37:11 2024 daemon.notice netifd: Interface 'wgclient' is setting up now
Sat Sep 14 16:38:57 2024 user.notice wireguard-debug: USER=root ifname=wgclient ACTION=REKEY-GIVEUP SHLVL=1 HOME=/ HOTPLUG_TYPE=wireguard LOGNAME=root DEVICENAME= TERM=linux SUBSYSTEM=wireguard PATH=/usr/sbin:/usr/bin:/sbin:/bin PWD=/
Sat Sep 14 16:38:57 2024 daemon.notice netifd: Interface 'wgclient' is now down
Sat Sep 14 16:38:57 2024 daemon.notice netifd: Interface 'wgclient' is setting up now
Sat Sep 14 16:38:57 2024 user.notice firewall: Reloading firewall due to ifdown of wgclient ()
[ Voor 62% gewijzigd door MikeyMan op 14-09-2024 16:40 ]
In Tailscale admin moet je die instellingen doen, maar ook op de Synology. Tijdje geleden dat ik dat gedaan heb, maar als je even googlet, dan krijg je de stappen wel te zien. Zelfde voor de exit-node, die moet je op een paar plekken 'aanzetten' voordat die hem activeert.MikeyMan schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 16:04:
@aloft optie subnets in de Synology instellingen? Of in tailscale?
Als hij geactiveerd is, zie je dat in de Tailscale admin :
:fill(white):strip_exif()/f/image/I8oDctnsHPY8Xgm4Lo1RgRzh.png?f=user_large)
Die expiry disabled moet je ook nog in admin tailscale aanzetten, zodat je de client niet telkens opnieuw hoeft te authoriseren.
Ik heb zelf 2x met software op een nas geprobeerd en 1x met een kleine pc. De pc was nog het stabielst van de drie. Het kan wel erg goed werken erop (hoe ik het lees). Maar er zijn ook perioden geweest dat door updates dit soort extra delen niet helemaal lekker meer werkten. Zelf ben ik toen vrij snel gestopt daarmee. Mede omdat ik simpel en betrouwbaar wilde en Amazon leuke actie had. Omdat de GL inet me goed beviel ben ik langzaam doorgegaan en op dit moment heb ik op elke plek een GL inet 1800 AXT.MikeyMan schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 16:35:
@Cave_Boy ik zie nu dat er inmiddels wel wireguard beschikbaar is op mn UDM. Config bestandje aangemaakt, maar wil ook nog niet helemaal werken. Cliënt is starting, maar gebeurt niks.
[...]
Even verder rommelen.
Ik vind het heerlijke apparaatjes. Zelf heb ik straks een andere router nodig voor mijn LAN. Eigenlijk wil ik een GL inet Flint 2. Wat mij alleen een beetje tegenhoud is dat ik minimaal 1 extra wifi punt nodig heb. Momenteel is dit met een kabel aangesloten en werkt dit goed mat Asus mesh techniek. Ik zie alleen deze mesh techniek niet echt terug bij GL inet of kijk ik echt ergens overheen?
Ik vind het namelijk ook best gek dat zo goed als elke fabrikant wel mesh uitbreiding aanbied. Je ziet het ook vaak als promotie erbij staan.
Edit. Oe ik zie nu dat ze toch een soort home mesh hebben. https://www.gl-inet.com/solutions/minim/. Iemand die hier meer bekend mee is?
[ Voor 4% gewijzigd door Cave_Boy op 15-09-2024 08:46 ]
Sinds een tijdje heb ik de opal in gebruik als travelroutertje. Bevalt uitstekent! Nu ben ik alleen nog op zoek naar de mogelijkheid om ervoor te zorgen dat nieuwe devices niet stiekem een IP-adres kunnen aannemen dat ik middels mac adres heb gereserveerd voor een ander device.
Bijv: Ik heb middels het mac adres van mijn laptop een reserverd IP gemaakt; 192.168.8.2 ofzo. Dit werkt prima en valt buiten mijn DHCP scope.
Ander apparaten die verbinding maken met het routertje krijgen een IP adres toegewezen binnen de DHCP scope. So far so good.
Hoe kan ik er echter voorkomen dat wanneer iemand met dat nieuwe device zelf het IP adres .8.2 handmatig toewijst in zijn instellingen, waardoor alle firewallrules met betrekking op dit IP op hem van toepassing zijn? Of kan dit gewoon niet?
Alvast bedankt!
Heb je niet gewoon de mogelijkheid om een dhcp reservatie te maken voor dat mac adres? En dus gewoon zorgen dat alle clients altijd een dhcp ip adres aanvragen?gwabber schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:36:
Hey allen,
Sinds een tijdje heb ik de opal in gebruik als travelroutertje. Bevalt uitstekent! Nu ben ik alleen nog op zoek naar de mogelijkheid om ervoor te zorgen dat nieuwe devices niet stiekem een IP-adres kunnen aannemen dat ik middels mac adres heb gereserveerd voor een ander device.
Bijv: Ik heb middels het mac adres van mijn laptop een reserverd IP gemaakt; 192.168.8.2 ofzo. Dit werkt prima en valt buiten mijn DHCP scope.
Ander apparaten die verbinding maken met het routertje krijgen een IP adres toegewezen binnen de DHCP scope. So far so good.
Hoe kan ik er echter voorkomen dat wanneer iemand met dat nieuwe device zelf het IP adres .8.2 handmatig toewijst in zijn instellingen, waardoor alle firewallrules met betrekking op dit IP op hem van toepassing zijn? Of kan dit gewoon niet?
Alvast bedankt!
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?
thanks voor je reactie!nsa1984 schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:58:
[...]
Heb je niet gewoon de mogelijkheid om een dhcp reservatie te maken voor dat mac adres? En dus gewoon zorgen dat alle clients altijd een dhcp ip adres aanvragen?
Ik maak nu idd een DHCP reservering voor dat mac adres, dus dat functioneert ook prima! Echter, als ik een tweede laptop aan de wifi hang, dan zou ik in feite als ik kwaad wil, in die laptop handmatig het IP van kunnen toekennen van de eerste laptop met de DHCP reservering. Als die eerste laptop dan offline is, zou ik dus in principe met dat IP de router op kunnen toch?
Merkte wel dat de functies op de opal wat anders vergeleken met mijn BERYL AX.
Onder andere de volgende.
New features
Added the Login Mode for Public Hotspots and the Camouflage Mode. This resolved an issue where most hotspots using Captive Portal could not be repeated.
Deze kreeg ik daarop niet gevonden.
Hoe krijgt je moeder een chromecast aangesloten op een telefoonThe Fatal schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 11:03:
Van de week een opal besteld voor ons Ma in de caravan. Ze zat allemaal te hannesen met een chromecast op een telefoon en dan moeilijk te doen met streamen. Dus dat is hopelijk nu verleden tijd.
Merkte wel dat de functies op de opal wat anders vergeleken met mijn BERYL AX.
Onder andere de volgende.
New features
Added the Login Mode for Public Hotspots and the Camouflage Mode. This resolved an issue where most hotspots using Captive Portal could not be repeated.
Deze kreeg ik daarop niet gevonden.
Maar ik heb de afgelopen vakantie ook de Opal gebruikt icm een oude chromecast 4k in een hotel met captive portal en dat werkte prima. Lkr gewoon ssid van thuis gebruiken en alles is gelijk geconnect.
Geen idee. Ze zat altijd een half uur te hannesen voordat ze het aan de praat krijgt. Hoop dat het nu een malig is bij aankomstxileS schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 12:10:
[...]
Hoe krijgt je moeder een chromecast aangesloten op een telefoon? Of bedoel je dat ze een hotspot verbinding opzette ofzo om zo te kunnen streamen naar de chromecast op tv?
Maar ik heb de afgelopen vakantie ook de Opal gebruikt icm een oude chromecast 4k in een hotel met captive portal en dat werkte prima. Lkr gewoon ssid van thuis gebruiken en alles is gelijk geconnect.
Als je naar de kenmerken van beide producten kijkt zie je ook dat de een een dual core heeft en de ander een quad core. Het werkgeheugen en de processor snelheid verschillen ook.FrankHe schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 23:22:
WireGuard VPN werkt hier geweldig. Mobiel van de GL-AXT1800 naar de MikroTik hAP ax lite thuis. Haalt zonder problemen 200 Mbps mits het 'gast' netwerk waar ik me bevind een dergelijke snelheid kan bieden. Mijn vermoeden is dat de GL-AXT1800 meer CPU kracht heeft dan de MikroTik hAP ax lite, daar is de prijs dan ook naar, ze verschillen een goede factor 2,5 in prijs.
Beide zijn het leuke producten maar ze behoren door het kracht verschil naar mijn inziens niet in dezelfde categorie. Dat zie je vervolgens ook terug in de prijs.
De goedkope kan prima werken en zal ook voor velen voldoende zijn maar zelf zou ik voor de duurdere met wat meer groei ruimte doen.
Dit inmiddels ook voor elkaar. Moest nog een firewall rule toepassen in mn UDM.MikeyMan schreef op zondag 15 september 2024 @ 08:52:
@Cave_Boy inmiddels wireguard aan de praat. Dat loopt native via de Ubiquiti router ipv nas. Alleen nog geen toegang tot kan via ip adressen. Maar dat zal vast iets met de routering te maken hebben
Voor de toepassingen waarvoor ik ze gebruik werkt het op dit moment uitstekend. De MikroTik hAP ax lite doet met die dual core Qualcomm IPQ-5010 CPU toch nog een goede 200 Mbps per WireGuard verbinding, dat is meer dan ik nodig heb. De GL-AXT1800 is zonder twijfel krachtiger, veel meer dan wat ik daadwerkelijk gebruik. De WiFi mogelijkheden van GLiNet zijn zeer goed te noemen, op het punt van WiFi zou ik niet zo snel kiezen voor MikroTik. Op verschillende locaties heb ik die MikroTik devices neergezet om met WireGuard naartoe te kunnen VPN'nen en dat werkt naar wens.Cave_Boy schreef op zondag 29 september 2024 @ 05:43:
[...]
Als je naar de kenmerken van beide producten kijkt zie je ook dat de een een dual core heeft en de ander een quad core. Het werkgeheugen en de processor snelheid verschillen ook.
Beide zijn het leuke producten maar ze behoren door het kracht verschil naar mijn inziens niet in dezelfde categorie. Dat zie je vervolgens ook terug in de prijs.
De goedkope kan prima werken en zal ook voor velen voldoende zijn maar zelf zou ik voor de duurdere met wat meer groei ruimte doen.
De locaties worden ook onderling verbonden middels de devices van MikroTik. Had daar ook GLiNet in overweging maar liep daarbij tegen leverbaarheid aan. MikroTik is een stuk beter leverbaar in NL / de EU en voldoet goed voor de toepassing.
Weet dus niet waar jouw ervaring van leverbaarheid op gebaseerd is.
De beschikbaarheid goed kun je vraagtekens bij zetten.snah001 schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:47:
Gl.iNet is in de EU zéér goed leverbaar en via Amazon.nl zelfs binnen 1 dag, voorbeeld de GL.iNet GL-AX1800 wordt gewoon morgen bezorgd.
Naar mijn weten is dit voornamelijk alleen via Amazon en een paar jaar terug was dit pas echt opgestart.
Verdere partners zijn er naar mijn weten nog niet. Soms heb je wel doorverkopers maar het viel me op dat die het eigenlijk via Amazon of iets bestellen en dan doorzetten naar jou. Dan zit er vaak 1 a 3 euro prijsverhoging bij.
Het is wel zo dat Amazon een snelle levertijd hanteert. Meestal zelfde dag of dag erop levering.
Microtik is bij veel meer winkels fysiek en ook online te verkrijgen. Het is ook een naar wat ik ervaar bekender merk. Al is dit laatste wel aan het zakken en is GL Inet juist wat aan het stijgen. Maar vooral bij bedrijfjes merk ik veel Mikrotik apparatuur.
Het werkt prima.
De ondersteuning die ik zelf heb ervaren was ok bij beide prima.
Bij de beschikbaarheid hoef je dus geen vraagtekens te zettten.Cave_Boy schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:43:
[...]
De beschikbaarheid goed kun je vraagtekens bij zetten.
Naar mijn weten is dit voornamelijk alleen via Amazon en een paar jaar terug was dit pas echt opgestart.
Verdere partners zijn er naar mijn weten nog niet. Soms heb je wel doorverkopers maar het viel me op dat die het eigenlijk via Amazon of iets bestellen en dan doorzetten naar jou. Dan zit er vaak 1 a 3 euro prijsverhoging bij.
Het is wel zo dat Amazon een snelle levertijd hanteert. Meestal zelfde dag of dag erop levering.
Microtik is bij veel meer winkels fysiek en ook online te verkrijgen. Het is ook een naar wat ik ervaar bekender merk. Al is dit laatste wel aan het zakken en is GL Inet juist wat aan het stijgen. Maar vooral bij bedrijfjes merk ik veel Mikrotik apparatuur.
Het werkt prima.
De ondersteuning die ik zelf heb ervaren was ok bij beide prima.
Vanuit hun EU lokatie wordt ook binnen 1 week geleverd dus echt geen vraagtekens bij leverbaarheid.
Ook is de frequentie van de updates van de firmware up to date en heb ik binnen 10 maanden tijd zeker al 5 updates ontvangen voor mijn GL-MT6000.
Nog nooit meegemaakt met andere topmerken zoals Asus, Cisco etc..
In de Pricewatch heb ik de keuze uit één winkels! "You honor, I rest my case."snah001 schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:47:
Gl.iNet is in de EU zéér goed leverbaar en via Amazon.nl zelfs binnen 1 dag, voorbeeld de GL.iNet GL-AX1800 wordt gewoon morgen bezorgd.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Pt4GNQOYEpmg5l6Ldb2M1WoC.png?f=user_large)
Daarna blijf het scherm verder leeg. Alle andere onderdelen van het Admin Panel doen het wel gewoon. Zien jullie dezelfde melding bij Wireless?
Gl.iNet lijkt het weinig te interesseren dat het niet (goed) werkt op de Slate Plus terwijl ze er wel mee adverteren.
I did an U-boot to downgrade my A1300 to Version 4.2.0 firmware and just enable AdGuard which work fine with default AdGuard DNS filter list loaded, the AdGuard version is V0.107.8.
After update to Version 4.2.1 firmware, AdGuard is running but not loading the default AdGuard DNS filter list. Count stays at “0”. The new 4.2.1 updates AdGuard to V0.107.26.
Same as above U-boot A1300 to 4.2.0 but update to latest firmware 4.5.17, which also update AdGuard from V0.107.8 to V0.107.26. It fails to load DNS filter list.
Wonder any GL.inet experts help to give us instructions to downgrade AdGuard to V0.107.8 from V0.107.26 so that we can update A1300 to latest firmware version 4.5.17 but use old version V0.107.8 of AdGuard.
[ Voor 66% gewijzigd door JB op 30-09-2024 22:09 ]
Mijn boefje is liev!
Hier via de EU website met gratis verzending:FrankHe schreef op maandag 30 september 2024 @ 19:19:
[...]
In de Pricewatch heb ik de keuze uit één winkels! "You honor, I rest my case."
https://store-eu.gl-inet.com/en-jp
Hier via Amazon.nl. binnen 24 uur geleverd:
:strip_exif()/f/image/zAt55u6eglNiwlsrec3QFlO5.jpg?f=fotoalbum_large)
"Rest my Case, Your Honor"
De keuze uit een kleine vijf verschillende Nederlandse webshops zou wel prettig zijn.snah001 schreef op maandag 30 september 2024 @ 21:57:
[...]
Hier via de EU website met gratis verzending:
https://store-eu.gl-inet.com/en-jp
Hier via Amazon.nl. binnen 24 uur geleverd:
[Afbeelding]
"Rest my Case, Your Honor"
De beschikbaarheid is inderdaad snel. Maar ik heb zojuist weer gekeken en hun eigen website levert nu ook naar EU landen (was in begin niet). Hierdoor zijn er nu twee websites (naast chinese website) die de producten leveren. Twee websites is niet veel. Ja de levertijd is snel (dat gaf ik ook aan). Daarom gaf ik aan dat er vraagtekens bij gezet kan worden. Mikrotic is breed bij veel websites te verkrijgen en ook in fysieke winkels (pc winkels) zie ik dit geregeld liggen.snah001 schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:52:
[...]
Bij de beschikbaarheid hoef je dus geen vraagtekens te zettten.
Vanuit hun EU lokatie wordt ook binnen 1 week geleverd dus echt geen vraagtekens bij leverbaarheid.
Ook is de frequentie van de updates van de firmware up to date en heb ik binnen 10 maanden tijd zeker al 5 updates ontvangen voor mijn GL-MT6000.
Nog nooit meegemaakt met andere topmerken zoals Asus, Cisco etc..
Software gaf ik ook aan dat deze bij beide prima was.
Ben wel steeds minder blij aan het kijken voor hun beheer oplossingen. Zoals aangegeven wil ik graag (zoals ik denk velen inmiddels hebben) een soort MESH / extra accespoint setup. Momenteel is deze van mij met een Asus systeem (ook goede updates trouwens op). Maar ik ben echt positief over GL inet. Ze hebben alleen wel een soort MESH systeem maar dan is het via een beheerspagina van hun waar mogelijk later ook weer extra abbonementen op genomen kunnen worden. Dit voelt voor mij persoonlijk als niet helemaal fijn. Ik weet dat ook andere merken hiermee aan het experimenteren zijn. Ik hoop (maar verwacht het niet) dat deze verdien methote snel stopt.
Zoiets 2x eerder gehad.FrankHe schreef op maandag 30 september 2024 @ 19:40:
Zonet heb ik mijn GL-AXT1800 ge-update naar de nieuwste firmware versie 4.6.4 maar nu krijg ik een foutmelding te zien wanneer ik naar het menu item Wireless navigeer.
[Afbeelding]
Daarna blijf het scherm verder leeg. Alle andere onderdelen van het Admin Panel doen het wel gewoon. Zien jullie dezelfde melding bij Wireless?
Beide kunnen oplossen.
1x opnieuw de firmware erop zetten met behoud van de config.
1x opnieuw de firmware erop zetten zonder behoud van de config maar deed ik vlak erna de config weer inladen.
Het gedoe met die abonnementen daar zit ik inderdaad ook niet op te wachten. Dat lijk ondertussen een selectiecriterium te gaan worden voor dit soort devices. Hangt er een vreemde abonnementenstructuur aan vast dan gaan we apparaten van de shortlist schrappen.Cave_Boy schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 08:39:
[...]
Ze hebben alleen wel een soort MESH systeem maar dan is het via een beheerspagina van hun waar mogelijk later ook weer extra abbonementen op genomen kunnen worden. Dit voelt voor mij persoonlijk als niet helemaal fijn. Ik weet dat ook andere merken hiermee aan het experimenteren zijn. Ik hoop (maar verwacht het niet) dat deze verdien methote snel stopt.
In beginsel vind ik het helemaal geen probleem om na pakweg vier jaar een keer te betalen voor een levensverlengende firmware update, als zoiets al van toepassing is? Er even van uitgaande dat de hardware doorgaans tot ongeveer zeven jaar mee gaat. Er komt natuurlijk een moment dat je apparatuur preventief gaat vervangen voordat ze daadwerkelijk is versleten en voordat het 'te' verouderd is.
Dank voor de tip, ik ga dat later vandaag eens doen.Cave_Boy schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 08:41:
[...]
Zoiets 2x eerder gehad.
Beide kunnen oplossen.
1x opnieuw de firmware erop zetten met behoud van de config.
1x opnieuw de firmware erop zetten zonder behoud van de config maar deed ik vlak erna de config weer inladen.
Het AdGuard probleem wordt niet opgelost voor de SlatePlus dus twijfel om toch te upgraden. Ook een hogere OpenVPN en WireGuard snelheid is dan meegenomen.
Mijn boefje is liev!
Als ik bij Amazon.nl kijk zie ik gemiddeld een Prime actie daling tussen de 10 tot 25 euro bij de GL inet routers.JB schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:30:
Prime days vandaag en morgen. Zie niks geks nog volgens mij. Normaliter werkt het via coupons en heb je ongeveer dezelfde korting.
Het AdGuard probleem wordt niet opgelost voor de SlatePlus dus twijfel om toch te upgraden. Ook een hogere OpenVPN en WireGuard snelheid is dan meegenomen.
Als ik bij Amazon.de kijk Zie ik een gemiddelde Prime actie daling van 10 a 30 euro bij GL Inet routers (net iets meer lijkt het dus).
[ Voor 12% gewijzigd door Cave_Boy op 08-10-2024 12:24 ]
Klopt alleen ook daar zijn diverse kortingen mogelijk. Al om al is het vrijwel hetzelfde als je geen abbo hebt.snah001 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:59:
Het NL Prime abo is niet te gebruiken in de DE store dus daar moet je nog verzendkosten bij gaan rekenen tenzij je daar ook een prime abo hebt.
Maar ik had de Huawei/Brovi E3372-325 besteld en dat blijkt een miskoop. Die werkt alleen op Windows. Op een Raspberry oid kan je een script draaien (vrij ingewikkeld) om de stick in de juiste modus te verkrijgen, maar dat levert geen stabiele verbinding op.
De 3372H-325 zou probleemloos moeten werken volgens het GL INET forum. Dus die besteld op Amazon, haal ik het uit de verpakking (waarbij je de verzegeling void) blijkt het toch gewoon de E3372-320 te zijn! Dus die gaat retour.
Weet iemand misschien welke stick anno 2024 nog te koop is voor een normale prijs én compatible is met de Opal?
Met dank aan @Cave_Boy voor de tips.FrankHe schreef op maandag 30 september 2024 @ 19:40:
Zonet heb ik mijn GL-AXT1800 ge-update naar de nieuwste firmware versie 4.6.4 maar nu krijg ik een foutmelding te zien wanneer ik naar het menu item Wireless navigeer.
[Afbeelding]
Vanochtend, een mooi zondagochtend-klusje, nogmaals geprobeerd om de firmware te installeren met behoud van configuratie maar dat gaf helaas geen soelaas. Vervolgens firmware-installatie gedaan met het wissen van de config, dit resulteerde in herstel van de "Wireless" pagina.
GL.iNET biedt vooralsnog geen 'standaard' manier om de configuratie veilig te stellen en te herstellen, dat is naar mijn mening eigenlijk heel normale functionaliteit, maar goed. Even vijf minuten genomen om alle WireGuard configuraties weer handmatig in te voeren en alles werkt nu!
Via LuCI kun je wel een backup en restore doen van de config, voor de zekerheid heb ik alles maar even handmatig ingevoerd voor het geval een restore zou resulteren in het herintroduceren van het eerder genoemde probleem. Eind goed al goed.
Kan deze zonder het installeren van scripts ed zoals bij mijn huidige Asus RT-AX88U worden
gebruikt ?
Volgens de handleiding ondersteunt ie multicast.
Zit zelf nog bij provider Budget met een VDSL verbinding (er is niks stabiel en beter hier (Ziggo had langere tijd hier problemen en is duur)).HRJ schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 13:46:
Zijn er Tweakers die ervaring hebben met een GL.inet router in plaats van de Experiabox ?
Kan deze zonder het installeren van scripts ed zoals bij mijn huidige Asus RT-AX88U worden
gebruikt ?
Heb wel eens contact gehad met Budget maar ik bleef doorverbonden worden en eigenlijk kwam ik geen steek verder dan uiteindelijk we zijn nog met dit onderdeel bezig/ we zijn dit nog aan het opbouwen. Deze gegevens komen in uw portal te staan.
Ik zie deze foutmelding ook steeds op mijn nieuwe GL-AXT1800... heb alleen geen zaken die niet werken, maar deze error komt eenmalig voorbij zo lijkt, wanneer ik naar het VPN dashboard gaFrankHe schreef op maandag 30 september 2024 @ 19:40:
[Afbeelding]

Ik heb de commando's hieronder doorgevoerd, maar dat verhelpt bovenstaande niet;
/f/image/cO5wM2edObjOhodgDQ6voEkv.png?f=fotoalbum_large)
https://forum.gl-inet.com...rred-since-updating/47408
[ Voor 27% gewijzigd door JB op 17-10-2024 10:54 ]
Mijn boefje is liev!
Het issue wat ik had was verholpen door een reset van de configuratie. In mijn geval bleek dat geen ramp omdat ik er geen ingewikkelde config op nahoud. Ik heb slechts wat WireGuard endpoints ingesteld. Maar wanneer je meer uitgebreide instellingen hebt dan kan ik me voorstellen dat je wellicht minder happig bent om de configuratie over de schutting te gooien en opnieuw te beginnen.Cave_Boy schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:24:
Hmm ik hoor steeds meer klachten over de laatste firmware. Ik wacht nog wel even. Dit is de eerste keer dat ik zoveel problemen eigenlijk lees.
Ik heb nog steeds een deel van dat issue na een reset en update... In VPN section.FrankHe schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:51:
[...]
Het issue wat ik had was verholpen door een reset van de configuratie. In mijn geval bleek dat geen ramp omdat ik er geen ingewikkelde config op nahoud. Ik heb slechts wat WireGuard endpoints ingesteld. Maar wanneer je meer uitgebreide instellingen hebt dan kan ik me voorstellen dat je wellicht minder happig bent om de configuratie over de schutting te gooien en opnieuw te beginnen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/SDtFuYIZuEV0DnAe6YD8woYb.png?f=user_large)
Maar niet in FireFox... en alles lijkt wel gewoon te werken

[ Voor 17% gewijzigd door JB op 17-10-2024 23:09 ]
Mijn boefje is liev!
Daarna opnieuw gereboot en toen dit niet meer teruggezien.
De config die ik heb .. Aan de ene kant niet heel bijzonder maar ja is wel weer instellen. 5 Wireguard clients en dan ook 1 als server (Allen model AXT 1800).FrankHe schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:51:
[...]
Het issue wat ik had was verholpen door een reset van de configuratie. In mijn geval bleek dat geen ramp omdat ik er geen ingewikkelde config op nahoud. Ik heb slechts wat WireGuard endpoints ingesteld. Maar wanneer je meer uitgebreide instellingen hebt dan kan ik me voorstellen dat je wellicht minder happig bent om de configuratie over de schutting te gooien en opnieuw te beginnen.
Her en der nog klein iets erbij ivm Home Assistent of vergelijkbaar iets.
Heb al een keer eerder gehad maar dat kwam door mijn eigen dat ik voor een groot deel opnieuw moest opzetten. Het opzetten zelf is geen punt. Alleen voor het gemak wil je eigenlijk dat je dezelfde Wireguard key hebt zodat de al bestaande systemen direct weer connecten. Dit is mogelijk en is me ook gelukt maar ik vond dat geen pretje. Continu in Notepad++ die bestandjes aanpassen. Dan zat er weer een spatie per ongeluk mee gekopieerd en dan crasht direct alles (daarna weer de spatie weghalen helpt niet je moet dan weer opnieuw beginnen). Heel irritant vind ik dat. Indirect is het ook een soort beveiliging.
Heb vaker gelezen (maar dat was wel echt wat versies terug) dat Firefox vrij gemakkelijk vreemde foutjes laat zien. Zelf heb ik veel met Edge en moet zeggen dat ik ze ook niet heb ervaren.JB schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 23:05:
[...]
Ik heb nog steeds een deel van dat issue na een reset en update... In VPN section.
[Afbeelding]
Maar niet in FireFox... en alles lijkt wel gewoon te werken
Het is alleen in Safari nog, FF laat ze juist niet (meer) zien.Cave_Boy schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 08:06:
[...]
Heb vaker gelezen (maar dat was wel echt wat versies terug) dat Firefox vrij gemakkelijk vreemde foutjes laat zien. Zelf heb ik veel met Edge en moet zeggen dat ik ze ook niet heb ervaren.
Nu weet je gewoon niet of je rotte firmware hebt, of dat alles wel gewoon werkt. Vind het geen fijn gevoel.
[ Voor 12% gewijzigd door JB op 18-10-2024 08:48 ]
Mijn boefje is liev!
Wat werkte er niet? Ik zie in dat GL.Inet topic dat een simple reeks commando's in SSH het oploste mbt WiFi, maar geen idee of jij hetzelfde issue had.FrankHe schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 08:59:
Bij mij werkt alles ondertussen weer maar daarvoor bleek het dus wel nodig om de configuratie terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Kortom bepaald niet ideaal.
Zo te lezen, gaat het om dezelfde issues
:fill(white):strip_exif()/f/image/YKyEcodaLBFM92fyqisSwlVX.png?f=user_large)
[ Voor 22% gewijzigd door JB op 18-10-2024 09:21 ]
Mijn boefje is liev!
Wireless werkte bij mij prima alleen werd de WiFi pagina in de interface niet getoond waardoor ik het niet kon beheren. Deze commando's voor de line interface (CLI) heb ik inderdaad niet geprobeerd. Ik was ze nog niet tegengekomen.JB schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:11:
[...]
Wat werkte er niet? Ik zie in dat GL.Inet topic dat een simple reeks commando's in SSH het oploste mbt WiFi, maar geen idee of jij hetzelfde issue had.
edit:
Zo te lezen, gaat het om dezelfde issues
[Afbeelding]
Werkt Luci wel gewoon?FrankHe schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:54:
[...]
Wireless werkte bij mij prima alleen werd de WiFi pagina in de interface niet getoond waardoor ik het niet kon beheren. Deze commando's voor de line interface (CLI) heb ik inderdaad niet geprobeerd. Ik was ze nog niet tegengekomen.
Ik wil hier op korte termijn aan de slag gaan.HRJ schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 13:46:
Zijn er Tweakers die ervaring hebben met een GL.inet router in plaats van de Experiabox ?
gebruikt ?
IGMP proxy en IGMP snooping zou ondersteund moeten zijn dus het begin is er.
Ik laat hier wel iets weten.
VPN dashboard;FrankHe schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:54:
[...]
Wireless werkte bij mij prima alleen werd de WiFi pagina in de interface niet getoond waardoor ik het niet kon beheren. Deze commando's voor de line interface (CLI) heb ik inderdaad niet geprobeerd. Ik was ze nog niet tegengekomen.
/f/image/OVGWVbO7Qy7uIm0qnslNCGT7.png?f=fotoalbum_large)
Mijn boefje is liev!
Ik heb zelf 1x contact met de support gezocht. Ze deden snel en duidelijk reageren. Misschien zijn ze hier mee bekend. Ik ken het niet.
Ze denken al mee. Zie eerder gelinked topic op hun support forum.Cave_Boy schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:41:
[...]
Ik heb zelf 1x contact met de support gezocht. Ze deden snel en duidelijk reageren. Misschien zijn ze hier mee bekend. Ik ken het niet.
https://forum.gl-inet.com...pdating/47408/21?u=j33bee
Mijn boefje is liev!
Interessant hoe dezelfde melding zich bij verschillende mensen op verschillende pagina's van het dashboard lijkt te manifesteren. Meerdere mensen hebben er kennelijk last van, het blijkt dus niet een uniek geval te betreffen. Na de harde reset verdwenen bij mij vooralsnog alle problemen. Maar het zou natuurlijk niet moeten dat je na iedere update je complete configuratie moet weggooien om het systeem weer volledig werkend te krijgen.JB schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:46:
[...]
Ze denken al mee. Zie eerder gelinked topic op hun support forum.
https://forum.gl-inet.com...pdating/47408/21?u=j33bee
Luci was bereikbaar maar daarin werk ik eigenlijk nooit op mijn GL-AXT1800.
Gebruik jij de router ook als VPN client? Anders zou ik dit wel graag getest zien, of ik de enige ben.FrankHe schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:15:
[...]
Interessant hoe dezelfde melding zich bij verschillende mensen op verschillende pagina's van het dashboard lijkt te manifesteren. Meerdere mensen hebben er kennelijk last van, het blijkt dus niet een uniek geval te betreffen. Na de harde reset verdwenen bij mij vooralsnog alle problemen. Maar het zou natuurlijk niet moeten dat je na iedere update je complete configuratie moet weggooien om het systeem weer volledig werkend te krijgen.
Mijn boefje is liev!
Ik gebruik mijn GL-AXT1800 inderdaad af en toe als WireGuard client. Na het weggooien van de configuratie heb ik de profielen weer opnieuw ingesteld aan de hand van de tekstbestanden die ik zelf had opgeslagen. Voor zover ik kan nagaan werkt alles naar behoren. Indien gewenst kan ik vanavond wel wat testen voor je doen.JB schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:06:
[...]
Gebruik jij de router ook als VPN client? Anders zou ik dit wel graag getest zien, of ik de enige ben.
Ja zou tof zijn, gewoon het VPN dashboard open zetten, met een WireGuard tunnel (of OpenVPN want daar gebeurd het ook bij) up. Dan komt diezelfde melding om de 30 sec? voorbij zoals jij ook had bij het Wireless gedeelte.FrankHe schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:24:
[...]
Ik gebruik mijn GL-AXT1800 inderdaad af en toe als WireGuard client. Na het weggooien van de configuratie heb ik de profielen weer opnieuw ingesteld aan de hand van de tekstbestanden die ik zelf had opgeslagen. Voor zover ik kan nagaan werkt alles naar behoren. Indien gewenst kan ik vanavond wel wat testen voor je doen.
Let wel; hier alleen op Safari (iPadOS & MacOS doen het beiden). Met FireFox heb ik die melding niet.
[ Voor 7% gewijzigd door JB op 22-10-2024 09:28 ]
Mijn boefje is liev!
Inderdaad, om ze zoveel seconden lijkt de Gl.iNet router, de VPN client, geen thuis te geven.JB schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:27:
[...]
Ja zou tof zijn, gewoon het VPN dashboard open zetten, met een WireGuard tunnel (of OpenVPN want daar gebeurd het ook bij) up. Dan komt diezelfde melding om de 30 sec? voorbij zoals jij ook had bij het Wireless gedeelte.
Let wel; hier alleen op Safari (iPadOS & MacOS doen het beiden). Met FireFox heb ik die melding niet.
Screenshot van Safari Web Inspector:
:strip_exif()/f/image/hHZOHj1CtYyM3w06ebNxwjaI.png?f=user_large)
(de afbeelding komt op mijn scherm niet lekker door, maar ik begrijp niet helemaal waarom dit is)
[ Voor 17% gewijzigd door FrankHe op 22-10-2024 15:34 ]
Mijn boefje is liev!
Gedaan. Het is een duidelijk reproduceerbaar probleem. Ze hebben kennelijk een nogal brakke firmware release in de wereld gebracht.JB schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:35:
Zou je dat wellicht willen melden in het topic op forum van GL.Inet? Dank voor testen.
Heb je elders een melding gemaakt? In het topic zie ik niks terug in ieder gevalFrankHe schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:41:
[...]
Gedaan. Het is een duidelijk reproduceerbaar probleem. Ze hebben kennelijk een nogal brakke firmware release in de wereld gebracht.
Nu wel
[ Voor 3% gewijzigd door JB op 22-10-2024 16:44 ]
Mijn boefje is liev!
Kennelijk moest mijn 'post' eerst langs de moderators. Ik ben misschien nog te nieuw op dat platform.JB schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:15:
[...]
Heb je elders een melding gemaakt? In het topic zie ik niks terug in ieder geval
edit:
Nu wel
Heb jij de laatste vraag van die bruce gezien? Wel benieuwd of jij ook een error hebt op de "system get_status" in die rode rpc'sFrankHe schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:30:
[...]
Kennelijk moest mijn 'post' eerst langs de moderators. Ik ben misschien nog te nieuw op dat platform.
Mijn boefje is liev!
Had die nog niet gezien, ik ga er naar kijken.JB schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 23:24:
[...]
Heb jij de laatste vraag van die bruce gezien? Wel benieuwd of jij ook een error hebt op de "system get_status" in die rode rpc's
Ze vragen in het topic of die get status op meer pagina’s wordt aangeroepen. Dat kunnen ze zelf toch ook testen?FrankHe schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:22:
@JB Volgens mij heb ik het onderliggende probleem geïdentificeerd. De client side code hergebruikt af en toe een id. De router reageert daar correct op door te zeggen, de id die je nu geeft hebben we al gehad dus die leg ik naast me neer. Dat lijkt me een vrij simpele fix in de JS code in de browser.
Mijn boefje is liev!
Die functie wordt inderdaad op meerder pagina's aangeroepen, dit heb ik in het topic doorgegeven. Maar volgens mij is dat niet de kern van het probleem. De onderliggende code blijkt af en toe een 'id' te hergebruiken, dat gedag moeten ze neem ik aan vrij gemakkelijk kunnen terugvinden in hun code.JB schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:48:
[...]
Ze vragen in het topic of die get status op meer pagina’s wordt aangeroepen. Dat kunnen ze zelf toch ook testen?
Er is alleen nog niet gek veel bekend over die nieuwe router, dus kan ik alleen speculeren.
Het gaat een dual-band router zijn:
2,4GHz 2x2 (theoretische maximumsnelheid tot 688mbps)
5GHz 2x2 160mhz (theoretische maximumsnelheid tot 2882mbps)
Via de productpagina lijkt het alsof er een schermpje op zit?
[ Voor 17% gewijzigd door Groentjuh op 30-10-2024 11:05 ]
Ben benieuwd wat precies het Wifi7 aspect van deze gaat zijn.Groentjuh schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:51:
Er komt een nieuw product aan in de categorie "Travel router". De Slate 7 (GL-BE3600).
Er is alleen nog niet gek veel bekend over die nieuwe router, dus kan ik alleen speculeren.
Het gaat een dual-band router zijn:
2,4GHz 2x2 (theoretische maximumsnelheid tot 688mbps)
5GHz 2x2 160mhz (theoretische maximumsnelheid tot 2882mbps)
Geeft me ook een beetje hoop voor een nieuwe flint met Wifi7.
Wel triest dat wij voor hun troubleshooten...FrankHe schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:22:
[...]
Die functie wordt inderdaad op meerder pagina's aangeroepen, dit heb ik in het topic doorgegeven. Maar volgens mij is dat niet de kern van het probleem. De onderliggende code blijkt af en toe een 'id' te hergebruiken, dat gedag moeten ze neem ik aan vrij gemakkelijk kunnen terugvinden in hun code.

Mijn boefje is liev!