Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 10 ... 45 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:40
Japie.G schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:15:
'Volledig scherm' is dus nu het opgeven/weghalen van extra informatie. In de Megane werd die er gewoon overheen geprojecteerd rechts wat gewoon goed werkte.

Die interface is wel echt een stap terug vanaf de Megane. Geen groot probleem ofzo, en smaakgebonden, maar vind het echt wel minder. Zijn alleen in sportmode de cijfers voor de snelheid wit? Vind die zwarte cijfers ook niet lekker namelijk :/
Zal wel hierdoor komen:

The speedometer must always be visible to the driver while driving. This is mandated by ECE Regulation 39 and Directive 2007/46/EC, which specify that vehicles must be equipped with a speedometer indicating the vehicle's speed in kilometers per hour (km/h). It must be clearly legible under all lighting conditions.

Die regels zijn er al een tijdje, maar misschien dat de Megane er doorheen geglipt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:59

Japie.G

Colour Classic

Echnon schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:41:
[...]

Zal wel hierdoor komen:

The speedometer must always be visible to the driver while driving. This is mandated by ECE Regulation 39 and Directive 2007/46/EC, which specify that vehicles must be equipped with a speedometer indicating the vehicle's speed in kilometers per hour (km/h). It must be clearly legible under all lighting conditions.

Die regels zijn er al een tijdje, maar misschien dat de Megane er doorheen geglipt is.
Nee dat bedoel ik niet, bij de megane is die info ook zichtbaar, maar subtieler in beeld gezet met de map als achtergrond zegeaar ;-). Ik zal einde dag wel even een foto maken.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
Japie.G schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:46:
[...]

Nee dat bedoel ik niet, bij de megane is die info ook zichtbaar, maar subtieler in beeld gezet met de map als achtergrond zegeaar ;-). Ik zal einde dag wel even een foto maken.
Te subtiel misschien naar de smaak van de keurmeesters? Wat ik bedoel we kunnen er niet van uit gaan dat de ontwerpers en developers van de infotainment dachten dat dit wel een goed idee was, iemand moet echt bij Renault navragen waarom.

[ Voor 20% gewijzigd door Echnon op 29-05-2024 10:54 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• joostschiedam
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 21-08-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jTa_DX_GVh2K-L8TyT8vdA7tHRA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7HauvPvcDmfNff7zdH8bunLm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r1A4dHNzEWUqAMD8ewl0EEJolXU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZDor1uWi0hct4Eg2VfmnN8TA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_O2D8O2ibJrzbATrEw2Dwf_3bb4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t34RkoJo8Clk4nL9NRXkte68.jpg?f=fotoalbum_large
Hebbes! 😜

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Gaaf!!! Ook nog eens een unieke 512PK versie! Dat wordt rokende banden🤪😉😉

Voor de lucky few met wagen. Is het instellen van max laadniveau via de app beschikbaar?

[ Voor 4% gewijzigd door Japie.G op 29-05-2024 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 12:58
Gefeliciteerd! Mooie bak. Dank voor de fotos!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:17
Japie.G schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:51:
[...]

Ja dat zijn de bekende endpoints, maar helaas kun je daar niet zeggen dat je vandaag de accu tot 100 procent wilt hebben, en morgen maar tot 60 procent. Het maximaal laadniveau kan alleen in de auto worden ingesteld (vooralsnog..)
heb een app gevonden waar mee je waarschijnlijk wel het laadniveau kan aanpassen : "EV Status for Renault/Dacia "

ps Het kan net getest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xk2eJcfrn86BkmjSwRILlX63FkI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/srVdUOmUwaAEC256mOaIqV29.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1F2ylbQOdIzM3SIb_l6Lwrclaqg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/H2AtnGeSBVzEviTeUSM7vnqg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TopOne01
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 10:12
Japie.G schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:20:
[...]

Voor de lucky few met wagen. Is het instellen van max laadniveau via de app beschikbaar?
Yes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l2YjeWnrZHbHHjOew7N70EyNetM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8PIFoIPtucinhgGHtS2u5qrd.jpg?f=fotoalbum_large

Ik krijg het alleen nog niet voor elkaar om een programma in te laden via de app. Krijg een foutmelding.

[ Voor 7% gewijzigd door TopOne01 op 29-05-2024 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweetyvogel
Zijn er nog meer wijzigingen in de app ten opzichte van gebruik bij de Megane ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
tweetyvogel schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:09:
[...]

Zijn er nog meer wijzigingen in de app ten opzichte van gebruik bij de Megane ??
Kom van een Megane GT af, geen E-tech dus geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostschiedam
Japie.G schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:20:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xs_85TeH6_WLOd8v3KL0QqSKMfw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iY5mo54C0ltaDsqKcDPsPrLX.png?f=fotoalbum_large

toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

TopOne01 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:02:
[...]

Yes

[Afbeelding]

Ik krijg het alleen nog niet voor elkaar om een programma in te laden via de app. Krijg een foutmelding.
Top!! Eindelijk! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

tweetyvogel schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:55:
[...]

heb een app gevonden waar mee je waarschijnlijk wel het laadniveau kan aanpassen : "EV Status for Renault/Dacia "

ps Het kan net getest.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ook in de originele app dus :*)

Op de megane nog niet, zal dus een unlocked feature in AAOS12 zijn. Staat al erg lang aangekondigd.

[ Voor 6% gewijzigd door Japie.G op 29-05-2024 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweetyvogel
Japie.G schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:34:
[...]

Op de megane nog niet, zal dus een unlocked feature in AAOS12 zijn. Staat al erg lang aangekondigd.
Ben nieuwsgierig of er nog meer "unlocked" is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:07
tweetyvogel schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:55:
[...]

ps Het kan net getest.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Goede toevoeging voor de OP lijkt me.

Edit: Kan dus ook in de officiële app, laat maar :+

[ Voor 3% gewijzigd door MaSw85 op 29-05-2024 13:02 ]

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Echnon
Officieel video verslag van Euro NCAP test van de Scenic, 5 sterren behaald:

YouTube: Euro NCAP Crash & Safety Tests of Renault Scenic E-Tech 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Echnon schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:13:

Waarom zit er op 1:40 ineens een megane in dat filmpje. Verder prima resultaat, gelukkig maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orionis1000
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:27
Ze hebben vergeleken met de megane, enkel wanneer nodig hebben ze nieuwe additionele testen gedaan. Uitleg staat in begin 0:07
Daarom dat we de megane ook terug zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweetyvogel
Echnon schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:13:

Krijg het altijd lichtelijk benauwd als ik dit soort filmpjes zie :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

orionis1000 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:45:
Ze hebben vergeleken met de megane, enkel wanneer nodig hebben ze nieuwe additionele testen gedaan. Uitleg staat in begin 0:07
Daarom dat we de megane ook terug zien.
Ik zie het, ik keek niet verder dan mn neus lang is. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
Nog iemand die de auto al heeft en ook problemen heeft met het inplannen van een programma voor opladen en/of klimatisering? Voor de rest lijkt alles in de app wel te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:50
Kun je bij het inplannen voor laden in de auto ook het vermogen bepalen/beperken?

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
Kees_frl schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:59:
Kun je bij het inplannen voor laden in de auto ook het vermogen bepalen/beperken?
Nee lijkt erop dat je alleen de tijd kan plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanopzij
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-11-2024
Tot hoever word er geadviseerd om de accu op te laten?
Is dit rond de 80% of dit 100% zoals bij de RWD Tesla modellen het geval is. Ik kan hier nog niet veel over terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
vanopzij schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:09:
Is dit rond de 80% of dit 100% zoals bij de RWD Tesla modellen het geval is. Ik kan hier nog niet veel over terugvinden.
80%, zie ook de screenshot in TopOne01 in "Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic"

Komoot

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kees_frl
De auto staat standaard op 80% als het goed is.

100% is helemaal niet erg, maar dan opladen tot 100% en vervolgens niet te veel later mee rijden. Dus niet tot 100% en dan week laten staan. :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TopOne01
Check mijn eerder geplaatste foto v/d app. 80% voor dagelijks gebruik.
TopOne01 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:02:
[...]

Yes

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwellugje
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-01 14:46
De RWD van Tesla heeft een ander type accu, die van BYD , en die kunnen meer laadcycli aan en kunnen ook tot 100% geladen worden dagelijks.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

De mijne js binnen! Alleen zelf een beetje weinig tijd dus ik haal hem 8 juni op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
zwellugje schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:09:
[...]

De RWD van Tesla heeft een ander type accu, die van BYD , en die kunnen meer laadcycli aan en kunnen ook tot 100% geladen worden dagelijks.
Grootste issue is laden tot 100% en dan voor langere tijd wegzetten. Je kunt prima tot 100% wanneer je een langere rit moet maken en 'meteen' vertrekt :)

--------------------------------------------------------------------

Ik heb trouwens hetzelfde als een andere tweaker hier, mijn auto bleek nog helemaal niet besteld vanwege een fout in de offertes van de leasemaatschappijen :X - Indien niets gevraagd had het nog wel een tijd kunnen duren. Nouja alsnog geregeld. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nazdrovje
  • Laatst online: 09-05 19:33
Renault heeft trouwens 32 filmpjes over de rijhulpjes e.d. van de Scenic op Youtube gezet: https://www.youtube.com/w...HBJwRlNyXkziz-AkSyYXoTi_c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwellugje
nazdrovje schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 19:59:
Renault heeft trouwens 32 filmpjes over de rijhulpjes e.d. van de Scenic op Youtube gezet: https://www.youtube.com/w...HBJwRlNyXkziz-AkSyYXoTi_c
Leuk om te kijken.
Wat is nou daadwerkelijk het verschil tussen de 3 standaard modi? Niet minder PK maar de manier waarop er op het gaspedaal gereageerd wordt? Wat zijn nog meer verschillen, of staat dat in de handleiding want dan wacht ik daar wel op :) Misschien is het wel alleen maar de kleur van binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
zwellugje schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 22:14:
[...]

Leuk om te kijken.
Wat is nou daadwerkelijk het verschil tussen de 3 standaard modi? Niet minder PK maar de manier waarop er op het gaspedaal gereageerd wordt? Wat zijn nog meer verschillen, of staat dat in de handleiding want dan wacht ik daar wel op :) Misschien is het wel alleen maar de kleur van binnen.
De stuurbekrachtiging veranderd ook. Geen verandering in het onderstel, dat is niet adaptief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwellugje
Ik zag ook dat de adaptive cruise control niet voorziet in emergency stops. Dus als er voor je heel hard geremd wordt krijg je alleen een signaal. Is dat wel beschikbaar als je Active Driver Assist gebruikt? Volgens mij ook niet.

Edit: Meer filmpjes kijken en dan kom ik vanzelf bij de Active Emergency Braking :)

[ Voor 15% gewijzigd door zwellugje op 29-05-2024 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
zwellugje schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 22:52:
Ik zag ook dat de adaptive cruise control niet voorziet in emergency stops. Dus als er voor je heel hard geremd wordt krijg je alleen een signaal. Is dat wel beschikbaar als je Active Driver Assist gebruikt? Volgens mij ook niet.

Edit: Meer filmpjes kijken en dan kom ik vanzelf bij de Active Emergency Braking :)
Edit, je had het al gevonden :)

Ik zie bij de scenic het volgende:

hoe werkt het Active Emergency Braking System precies?

Het systeem gebruikt een snelheidscamera aan de voorkant van de auto. Daarmee registreert het systeem met welke snelheid een rijdend of stilstaand object naar je toe komt. Uiteraard houdt het systeem rekening met je eigen snelheid. Die combinatie bepaalt het risico op een aanrijding en de reactietijd. Is er een object, voorligger of tegenligger gedetecteerd waarmee je mogelijk in botsing komt? Dan geeft het systeem een waarschuwing.

Rem je af, maar blijft het risico op een aanrijding bestaan, dan wordt de remkracht verhoogd. Rem je niet af en wijk je niet uit, dan remt het systeem de auto zelfstandig af totdat het tot stilstand komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Japie.G schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:46:
[...]

Megane AAOS10 dash in full map view:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WUusaGPJv_G0bD-3CL_rZANPU-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xKyDyhirtFfWQyLvkbEHgRug.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ViYbKRa32A3SHnSn82ufM6B4hpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iFf2ws2cmftzqkvaKF6orpSE.jpg?f=fotoalbum_large

Het rechter schermpje met info kun je bij de megane aan en uit zetten, maar de kaart blijft full screen. Om op de scenic enigszins een fullscreen gevoel te kriigen op het dashboard moet je het rechter info scherm uitzetten. Ik vind dat bij de megane echt toch wel iets beter / efficiënter gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArievdVoort
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 06-05 16:05
De auto staat bij mij in de app! Met de opties zoals ik besteld heb.

Van de dealer nog het bericht gekregen dat de accessoires (dakdragers en dakkoffer) er eind volgende week zijn en er dus eerder zijn dan de auto. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08:16
ArievdVoort schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 06:23:
De auto staat bij mij in de app! Met de opties zoals ik besteld heb.

Van de dealer nog het bericht gekregen dat de accessoires (dakdragers en dakkoffer) er eind volgende week zijn en er dus eerder zijn dan de auto. 😀
Heb net de dakdragers gevonden maar 350 euro is wel erg veel geld.
Zullen binnenkort wel andere merken met deze dragers op de markt komen

[ Voor 19% gewijzigd door pollekeb op 30-05-2024 07:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArievdVoort
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 06-05 16:05
pollekeb schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 07:48:
[...]

Klopt, net als de dakkoffer. Maar ik wil graag alles van Renault zelf.
Heb trouwens wel korting gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
https://cdn.group.renault....asset.pdf/3a53468381.pdf
Daar staan ook accessoires in

En hier de e-shop met de prijzen https://shop-renault.com/acc/dealer/6748/nl-nl

[ Voor 42% gewijzigd door Caelorum op 30-05-2024 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
pollekeb schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 07:48:
[...]

Thule adapters zijn al beschikbaar zag ik.

Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om via de app een programma (laden/klimatiseren) in te laden. Via de auto zelf gaat het wel, en dat wordt ook zichtbaar in de app. Aanpassen of een nieuw programma werkt niet. Gisteren ook nog even de auto naar fabrieksinstellingen gezet en My Renault aangemeld volgens de juiste procedure. Was helaas niet de oplossing. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-05 20:56
Japie.G schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:15:
[...]

Gefeliciteerd! En de eerste 👏🏻 Mooi man! Techno trim toch? Wat foto’s van de zijkant? oOo

- Vanuit uitstand de bijrijders portier openen gaat dan ook de radio aan? Irritante megane bug bij non harman kardon versies.
- Geluidsisolatie naar buiten toe ook beter dan de megane?
De radio gaat niet meer aan wanneer je de passagiersdeur opent :)
Heb de indruk dat isolatie naar buiten toe ook beter is, in de Renault Rafale zit geluidswerend glas, maar geen idee of de Scenic dit ook heeft. Ik zie allessins niet direct een markering hiervoor...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MaSw85
Hij is er! Voor nu een sneak preview, later wel betere foto's. Moet alles nog instellen en doen, maar dat komt later vandaag wel want er moet eerst gewerkt worden. Morgen een retourtje naar een klant en de eerste pak 'm beet 175 km rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FaclM35H1LnOu1hY7l6Ve3N-b90=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yz3aE3lthvwmfu6KYec1aTes.png?f=fotoalbum_large

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borkhuis
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 16:54
(jarig!)
Nu er een aantal rondrijden ben ik wel benieuwd naar het werkelijke bereik en verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

borkhuis schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:07:
Nu er een aantal rondrijden ben ik wel benieuwd naar het werkelijke bereik en verbruik.
Hier alvast mijn werkelijke bereik van de megane @100pct met 60kwh pakket afgelopen jaar. Verwacht dat de scenic het ietsie minder doet. Ik ga het meemaken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HATFnui_Yr2AGpWwG0oS5z6QN6k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EzK8B2ocmfgOHQRKLXr42V8S.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Ik zie in het Kia topic dat ze mooie verbruiks overzichten kunnen inzien, heeft Renault dat ook?

Gies123 in "Het grote Kia EV9 Topic"

:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweetyvogel
Heb het overzicht van de leveringen Scenic weer teruggezet naar een vorige versie en de laatste er weer bijgezet. Alle datums waren weer door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
Kees_frl schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 18:48:
Ik zie in het Kia topic dat ze mooie verbruiks overzichten kunnen inzien, heeft Renault dat ook?

Gies123 in "Het grote Kia EV9 Topic"

Ik heb mijn huidige Enyaq in Tronity toegevoegd zodat ik inzicht heb in al mijn trips en laadsessies.
Afgelopen jaar heb ik nl. Mijn auto niet prive gereden en kon in deze app aangeven of de trip zakelijk of prive was.
Dit jaar maar weer in de bijtelling gegooid en hou nog wel mijn trips bij om zo wat inzicht te krijgen wat ik prive nu rij met deze auto.
In de trips kun je alles zien verbruik gemiddelde snelheid en verbruik met ook op dat moment de buiten temperatuur .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hQC1Q5uio3To3vXYyHkvY9BbDDU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/luOZ1UrsoJl8R0dFxe5XUtRG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-04 11:49
@MaSw85 heb vandaag mijn komende Scenic maar ingevuld in t excel van dit forum.👌
De 2 weken bedenktijd is gisteren ingegaan. Maar als ik zie hoe snel jij hem hebt gekregen zeg.. Wow.. Durf t niet te hopen dat t mij ook zo vergaat.
Denk wel dat de productie nu goed op gang is gekomen en de d wachttijden wat korter zijn. 🙏🤔
Verheug me er(uiteraard) enorm op.
Vandaag de subsidie aanvraag ingevuld en bevestigd gekregen.. En nu maar wachten
Niet mijn sterkste punt maar ach.. Tijd vliegt.😉

Lekker ff dit forum van t begin af aan lezen 😋

Mooie wagen.. Ook in de jouw gekozen kleur. 👍

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• joostschiedam
Gisteren eerste ritje van 150 km in de 87kw Esprit Alpine gemaakt. Ik verwachte een fors minder zuinige auto dan mijn Megane e-tech 60kw. Dat viel niet tegen! Ik maak er graag een sport van om zuinig te rijden zonder als een slak over de snelweg te rijden. In de Megane leverde dat een gemiddelde op van 14,6 kWh per 100 km. Het ritje van gisteren in de Scenic was bij normaal weer met lichte wind en regen. 70% van de rit op de cruise control op 100 km per uur, 30% langzaam rijdend door file en drukte. Resultaat: 14,7 kWh per 100 kilometer!! 🥳🤩

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MaSw85
scorpio schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:11:
@MaSw85 heb vandaag mijn komende Scenic maar ingevuld in t excel van dit forum.👌
De 2 weken bedenktijd is gisteren ingegaan. Maar als ik zie hoe snel jij hem hebt gekregen zeg.. Wow.. Durf t niet te hopen dat t mij ook zo vergaat.
Denk wel dat de productie nu goed op gang is gekomen en de d wachttijden wat korter zijn. 🙏🤔
Verheug me er(uiteraard) enorm op.
Vandaag de subsidie aanvraag ingevuld en bevestigd gekregen.. En nu maar wachten
Niet mijn sterkste punt maar ach.. Tijd vliegt.😉

Lekker ff dit forum van t begin af aan lezen 😋

Mooie wagen.. Ook in de jouw gekozen kleur. 👍
Ja, dat was echt bizar. Had ook een voorloopauto dus zat ook niet met uitdienen van een lopend leasecontract. Blijkbaar had de dealer een exemplaar kunnen claimen die al gebouwd was met alle opties die ik had aangevinkt en waren ook de aangevinkte accessoires allemaal beschikbaar. Ik vond vier maanden wachten ook wel lang en dat is ook niet mijn sterkste punt maar wie weet hebben jij en anderen net zo veel geluk!

Dan even een paar foto's van gisteren die ik al beloofd had te delen:
Ik zal later nog wel even een foto maken van de dubbele laadbodem. Dat is wel een fijne accessoire.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/loWyVy5rlPBp4joFbaUfmP4V2B8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uQCr68z72uvVUESplydmGCsJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QR9aYbo1aNTgY_fta174Cpb0v2o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cj8FapW2dzzkV64iYUOuxv31.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ar9J6cA1w44fHNUBVsvQdXx9ku4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OkUGLEPA9stByANq57bsDHhg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02hhMUt9De_U4_qfNlNeBZJR6wo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tq2MURjCtbyuioxTGYvZ60So.jpg?f=fotoalbum_tile

Gisteravond geladen bij Fastned (laadpaal komt pas 10 juli). Van 38 naar 88% in 38 minuten (43,5 kWh bijgeladen). Vanochtend vertrokken met 85% batterij/± 421 km ingeschat nog te kunnen rijden en heb voor 97% van de rit van ± 85 km constant 100 km/u kunnen rijden. Aangekomen met 68% batterij en ± 348 km bereik over.

Eerste ervaringen met rijden zijn in ieder geval positief. ACC en afremmen/inschatten van verkeerssituaties werken erg fijn en Google Maps is met herberekenen van de route echt retesnel t.o.v. Maps en Flitsmeister via CarPlay in het verleden (die je dan steeds wilden laten omdraaien op de weg etc.).

Had ook extra apps gedownload (o.a. Waze, weer en Easypark) maar die had ik nog niet werkend. Kan evt. aan het feit hebben gelegen dat ik op dat moment aan het laden was? Vanmiddag maar even een tweede poging doen.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpio
Top, t is met recht de auto van t jaar zeg.
Man wat een mooie wagen..k kan inderdaad amper wachten.

Geniet ervan !

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Appie_1988
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12:11
De auto is aangekomen bij de dealer :) (was in eerste instantie bij het verkeerde filiaal afgeleverd). Nu wachten tot volgende week zaterdag voor het ophalen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e-DJipLAlQDZiwuJj-JdxGDZsqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5TjoATuQkqrfFEligpAmb7kz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco1b
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14:54
Ik heb hem ook net opgehaald.
Wel meteen een vraag. Weet iemand of het mogelijk is om je telefoon te gebruiken als sleutel?

Hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
remco1b schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:25:
Ik heb hem ook net opgehaald.
Wel meteen een vraag. Weet iemand of het mogelijk is om je telefoon te gebruiken als sleutel?

Hoor het graag.
Nog niet zou mogelijk ooit in een update komen is mij verteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco1b
pollekeb schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:33:
[...]

Nog niet zou mogelijk ooit in een update komen is mij verteld
Afwachten dan maar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kees_frl
Ik lees hier over een update in google voor de Polestar, is het dan ook zo dat dit ook verschijnt in de Renault omdat het van Google is of maakt Renault deze keuzes? :)

JTHZZ in "Het grote Polestar 2 Topic"

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Leuke video van ANWB - Scenic in het Zwart, ook stukje over verbruik :)

YouTube: Auto van het Jaar SPECIAL | Zeeuwse roadtrip met de Renault Scénic

[ Voor 40% gewijzigd door Kees_frl op 31-05-2024 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoianddoei
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-05 21:46
Kees_frl schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 21:23:
Ik lees hier over een update in google voor de Polestar, is het dan ook zo dat dit ook verschijnt in de Renault omdat het van Google is of maakt Renault deze keuzes? :)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Thanks! Leuke video inderdaad, ook nog eens de uitvoering en kleur die ik heb gekozen.

Over het verbruik zie ik toch veel video's dat het gemiddelde rond de 17kWh/100km zit. Dan zou je toch op een bereik moeten komen van minimaal 500km, wat voor mij al ruim voldoende is. Hoef ik niet iedere dag aan de lader te hangen en zijn lange trips ideaal zonder al te veel stops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
Hoianddoei schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 09:17:
[...]

Thanks! Leuke video inderdaad, ook nog eens de uitvoering en kleur die ik heb gekozen.

Over het verbruik zie ik toch veel video's dat het gemiddelde rond de 17kWh/100km zit. Dan zou je toch op een bereik moeten komen van minimaal 500km, wat voor mij al ruim voldoende is. Hoef ik niet iedere dag aan de lader te hangen en zijn lange trips ideaal zonder al te veel stops.
Ik zit ook rond de 17 inderdaad.
Lijkt erop dat ik ongeveer een kleine 300km kan rijden tussen de 80% en 20%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Kees_frl schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 21:23:

Dat is een algemene google maps update, ze gaan echt niet voor alle modellen verschillende opties is maps aan en uitzetten.

Er is een algemeen topic voor, maar dat is een beetje stilgevallen: Android Automotive

[ Voor 6% gewijzigd door guido66 op 01-06-2024 09:55 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
guido66 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 09:53:
[...]

Dat is een algemene google maps update, ze gaan echt niet voor alle modellen verschillende opties is maps aan en uitzetten.

Er is een algemeen topic voor, maar dat is een beetje stilgevallen: Android Automotive
Ah Dankjewel, dat topic kende ik nog niet. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

De mijne even bekeken bij de dealer. Volgende week ophalen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xaCexvu5_DO1Of401_CI5TS3zdY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CLOGH7SmOKBeCvlHM5X2fiiG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HGzLSyrJmrPvfNoRKj0v-0pwusM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eAliAN5vNU9KMzOnm9hlzVlU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tP7Zom2I6nSoTRQ7Vz1nMA5CkCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pi52TGJBr6SEDUrMzbeag7ip.jpg?f=fotoalbum_large

Alle beschermstickers zitten er nog op🤪 Heb nu megane in exact zelfde trim dus geen verrassingen voor mij haha.

[ Voor 4% gewijzigd door Japie.G op 01-06-2024 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:26
MaSw85 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:10:

Met de volgende opties en/of accessoires
Optie: Pack Advanced Driving Assist & Augmented Vision
Optie: Pack Premium Sound Harman Kardon
Optie: Solarbay elektrochromatisch panoramisch dak
Accessoire: 74 9M 655 86R Vloermatten textiel Esprit Alpine
Accessoire: 84 9P 992 54R Easyflex modulaire kofferbakbescherming
Accessoire: 84 9P 353 38R Dubbele kofferbodem
Accessoire: 82 01 724 183 Slotbouten voor zwarte M12 lichtmetalen velgen
Accessoire: 77 17 274 250 Afneembare trekhaak 13-polig incl. montage
Weet jij zo toevallig wat de kosten zijn van een trekhaak? Die zie ik er in de accessoirefolder niet bij staan namelijk. Bij tesla is dit iets van 1350 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
addictive_rhymz schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 13:32:
[...]

Weet jij zo toevallig wat de kosten zijn van een trekhaak? Die zie ik er in de accessoirefolder niet bij staan namelijk. Bij tesla is dit iets van 1350 euro.
https://shop-renault.com/acc/dealer/6748/nl-nl

Dit is wel achteraf, dus mogelijk dat af-fabriek het iets goedkoper is

[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 01-06-2024 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
Caelorum schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 13:40:
[...]

Top bedankt! Die pagina had ik nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 19:47

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ik twijfel een beetje om pack advanced driving assist erbij te nemen. Zit een zwik aan features in:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/01-s6p4mzwfFuWI9YgTl65mOhpU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eGiUtCXR4tG6UugkhdooS6sv.jpg?f=fotoalbum_large

Gebruiken jullie dit een beetje of is het niet zo waardevol?

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-05 20:45
martinvdm schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 16:50:
Ik twijfel een beetje om pack advanced driving assist erbij te nemen. Zit een zwik aan features in:
[Afbeelding]

Alleen voor de stuurverwarming en adaptive cruise control zou ik het al doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TopOne01
[Afbeelding]

Doen! Mijn vorige auto had ACC, maar gebruikte ik nooit. Dit is echt andere koek. Het rijdt geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 19:47

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Oke thanks, even voor de goede orde, hier zit dus geen stoelverwarming meer in? In tegenstelling tot eerder berichten?

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
addictive_rhymz schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 13:50:
[...]

Top bedankt! Die pagina had ik nog niet gevonden.
De accessoire kostte bij mij €1100, conform die lijst.

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
[Afbeelding]

Wat @TopOne01 zegt: Rijdt geweldig. Echt een pak betere ACC enzo dan bij de Seat Leon (2023) en Ford Focus (2020) die ik hiervoor reed.

Stoelverwarming lijkt eruit inderdaad, even navragen bij een dealer kan geen kwaad denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door MaSw85 op 01-06-2024 17:09 ]

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:01
martinvdm schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 17:06:
Oke thanks, even voor de goede orde, hier zit dus geen stoelverwarming meer in? In tegenstelling tot eerder berichten?
Volgens mijn Leaseportaal is dat een ander pakket inderdaad.

PACK COMFORT PREMIUM
Elektrisch verwarmbaar stuurwiel + 6-voudig elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met massagefunctie en lendensteunen + Elektrisch verwarmbare voorstoelen + Elektrisch inklapbare buitenspiegels met geheugenfunctie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recci
Hier trouwens nog een Frans artikel over de eerste 500km test. Gemiddelde van 18.1Wh/km. 10-80% in 38min met een gemiddelde van 101kW

https://www.automobile-pr...oyage-de-notre-supertest/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pollekeb
Recci schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 17:23:
Hier trouwens nog een Frans artikel over de eerste 500km test. Gemiddelde van 18.1Wh/km. 10-80% in 38min met een gemiddelde van 101kW

https://www.automobile-pr...oyage-de-notre-supertest/
Valt me een klein beetje tegen het verbruik, maar ga ervan uit dat het lange stuk op de Franse snelweg met ongeveer 130km/u is gereden.
Nog 26 dagen wachten op de auto maar dan wel meteen een leuke test naar de F1 in Oostenrijk :)
Trouwens wel een erg goed stuk,ook de andere artikelen over snelladen etc even doorgelezen.
Vreemd dat de 80-100 laadtijd zo super lang is.
In het verleden met mijn Enyaq 80 vaak op lange stukken tot 100%
Komt de Kia EV6 erg goed uit, vond de auto wat aan de lage kant.
In en uitstappen gaat in de Scenic ook al iets minder dan in mijn huidige Enyaq.

[ Voor 23% gewijzigd door pollekeb op 01-06-2024 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
pollekeb schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 19:02:
[...]

Valt me een klein beetje tegen het verbruik, maar ga ervan uit dat het lange stuk op de Franse snelweg met ongeveer 130km/u is gereden.
Nog 26 dagen wachten op de auto maar dan wel meteen een leuke test naar de F1 in Oostenrijk :)
Trouwens wel een erg goed stuk,ook de andere artikelen over snelladen etc even doorgelezen.
Komt de Kia EV6 erg goed uit, vond de auto wat aan de lage kant.
In en uitstappen gaat in de Scenic ook al iets minder dan in mijn huidige Enyaq.
Je bespaart meer tijd met elke keer tot 80% laden en dan doorrijden dan elke keer tot 100% laden. Maar goed, als je echt lange stukken moet vanwege bijvoorbeeld een vakantie ofzo dan boeit de tijd mij echt niet, vakantie = relax modus.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recci
Nog een 500km test gevonden. Wederom in het Frans.

https://www.largus.fr/act...ur-2-500-km-30034141.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Dankjewel, kofferruimte kleiner wist ik niet maar had ik kunnen weten.

Enigszins trage opladen lees ik.

Verbruik ook hier aangeven wat meer dan bij concurrenten, dat is wel jammer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-05 20:45
Kees_frl schreef op zondag 2 juni 2024 @ 05:04:
Dankjewel, kofferruimte kleiner wist ik niet maar had ik kunnen weten.

Enigszins trage opladen lees ik.

Verbruik ook hier aangeven wat meer dan bij concurrenten, dat is wel jammer
Volgens mij klopt de inhoud van de kofferruimte ook niet. Men heeft het over 440Lmaar de specs geven aan 545L

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• addictive_rhymz
FJP84 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 09:23:
[...]
Volgens mij klopt de inhoud van de kofferruimte ook niet. Men heeft het over 440Lmaar de specs geven aan 545L
440 liter is de kofferruimte van de Megane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
K denk wat ver vooruit , maar ik heb nu een dashcam waarvoor ik een lange usb kabel heb moeten trekken van middenconsole via zijkant naar midden-boven .
Er komt nu maar een piepklein stukje kabel uit naar de dashcam , netjes weggewerkt. 8)

Deze wil ik dan ook verhuizen straks naar de Scenic.

Iemand die de Scenic al heeft en dit al gedaan heeft of weet hoe ?

K zal er tzt wel uitkomen maar k ben nieuwsgierig en wellicht zit er al een mooie mogelijkheid zonder de kabel te moeten trekken en indien zo , waar zit dan de mooist/dichtst bereikbare usb aansluiting en dit zal dan USB C zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door scorpio op 02-06-2024 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Ik wil ook een dashcam in de scenic maken. Eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweetyvogel
Japie.G schreef op zondag 2 juni 2024 @ 16:17:
Ik volg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco1b
Eerste 500km er op staan. verbruik 16.3kwh/100 km. Wel een wat mindere ervaring met de rechtuit stabiliteit..
Wanneer het stuur recht staat ga ik toch langzaam naar rechts. Een kleine correctie naar links is dan toch even nodig. Misschien toch even terug naar de dealer om de uitlijning te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Japie.G schreef op zondag 2 juni 2024 @ 16:17:
Ben benieuwd daar je de auto eerder zult hebben als ik :*)
Maar ik hoopte eerder op iemand die hem al heeft en zo al kan vertellen , evt met foto's , waar de usb aansluitingen zitten en of de kabel die we ernaartoe moeten trekken er een beetje mooi is te verbergen.
Of nog beter .....of er in t midden op het plafond makkelijk is bij te komen om daar 5 volt weg te halen (of 12 , heb wel een omvormertje van een oude sigaretten>usb)
Als dat laatste niet echt gaat zonder te beschadigen trek ik de kabel wel.

In mijn peugeot had ik hem uit het midden boven en de Opel van nu heeft de kabel naar middenconsole.

Hoop dat er iemand wil kijken, of dit al gedaan heeft en dit hier wil plaatsen . _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i1gdBDqRCJhOipA0z3SP-KM4p3g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OS13xvsSW2zkVm2sdg3Ae5ij.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door scorpio op 02-06-2024 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-05 23:24

Hippe Lip

+ + + NL + + +

[...]

Hoe zit dat bij Renault, werkt de (A)CC ook nog als er iets aan je trekhaak zit?
Bij mijn huidige E-Niro lees ik wisselende ervaringen. Bij de een blijft die werken, bij de ander niet. Dat lijkt me bijzonder vervelend als je met fietsen op je trekhaak een lange rit naar bijvoorbeeld Zuid-Frankrijk maakt en je hebt geen CC of ACC.

Is er al iemand met een originele Renault-trekhaak die dit heeft geprobeerd?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
[...]

Zie nergens de optie af fabriek? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-05 23:24

Hippe Lip

+ + + NL + + +

pollekeb schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 19:02:
[...]
Dat hebben veel auto's en dat is met name om de accu te sparen. Het is net als een fles die die onder de kraan vult: dat doe je ook niet tot het eind met de kraan vol open. Tegen het eind let je die langzamer om de boel in de hand te houden.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Heb nu al twee keer geprobeerd om de Spotify, Waze en Easypark apps werkend te krijgen maar is me nog niet gelukt. Iemand die me kan helpen? Lijkt iets niet helemaal goed met de verbinding.

[ Voor 55% gewijzigd door MaSw85 op 03-06-2024 09:05 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
Hoe heb je de auto verbonden met internet? Lijkt op een hotspot tekentje links bovenin? Anders even met je wifi netwerk thuis verbinden of een andere telefoon.
Of het gratis Orange 6 maanden 3GB starten.

[ Voor 12% gewijzigd door TopOne01 op 02-06-2024 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
scorpio schreef op zondag 2 juni 2024 @ 18:38:
[...]

Ben benieuwd daar je de auto eerder zult hebben als ik :*)
Maar ik hoopte eerder op iemand die hem al heeft en zo al kan vertellen , evt met foto's , waar de usb aansluitingen zitten en of de kabel die we ernaartoe moeten trekken er een beetje mooi is te verbergen.
Of nog beter .....of er in t midden op het plafond makkelijk is bij te komen om daar 5 volt weg te halen (of 12 , heb wel een omvormertje van een oude sigaretten>usb)
Als dat laatste niet echt gaat zonder te beschadigen trek ik de kabel wel.

In mijn peugeot had ik hem uit het midden boven en de Opel van nu heeft de kabel naar middenconsole.

Hoop dat er iemand wil kijken, of dit al gedaan heeft en dit hier wil plaatsen . _/-\o_

[Afbeelding]
toon volledige bericht
De dichtstbijzijnde USB-C poorten zitten in de armsteun. Maar die 'zweeft' boven de middenconsole. Als je ook een digitale achteruitkijkspiegel met camera hebt besteld (dat augmented vision... pakket) dan zit daar natuurlijk al wel eea aan stroom waar je wellicht gebruik van kan maken.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
TopOne01 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 22:12:
Hoe heb je de auto verbonden met internet? Lijkt op een hotspot tekentje links bovenin? Anders even met je wifi netwerk thuis verbinden of een andere telefoon.
Als ik de hotspot van m'n iPhone aan zet, vindt ie dat netwerk niet. Netwerk thuis is (nog) buiten bereik in de garage. De apps download ie dus wel, dan je zou zeggen dat de verbinding er wel is. Had ook al even het profiel verwijderd en opnieuw ingesteld en alles geaccepteerd.

[ Voor 8% gewijzigd door MaSw85 op 02-06-2024 22:15 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
Ik gok dat downloaden van de apps toch via het "standaard my renault abbo" gaan. Let op dat je een 2,4ghz hotspot maakt, geen 5ghz. Anders even orange activeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Hotspot iphone ‘maximaliseer compatibiliteit’ slidertje aanzetten. Automation instellen dat hij hotspot start bij verbinden met carplay, en weer uitzet bij carplay disconnect. Werkt perfect 🤩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Kees_frl schreef op zondag 2 juni 2024 @ 21:30:
[...]
Zie nergens de optie af fabriek? :)
Naja een dealer kan al doe accessoires erbij bestellen. Geen idee hoe ze dat qua kosten doen en waar ze die zooi installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
Dashcam in m'n huidige auto zit in een zekering ingeplugd met een verloopkabel, die wil ik ook wel overzetten.

De online handleiding kan ik nog steeds nergens vinden, staat in de papieren handleiding wel een schema van de zekeringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
TopOne01 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 22:18:
Ik gok dat downloaden van de apps toch via het "standaard my renault abbo" gaan. Let op dat je een 2,4ghz hotspot maakt, geen 5ghz. Anders even orange activeren.
Dat standaard via Renault abo staat aan als het goed is. 2.4 Ghz, ouwe meuk... :+
Japie.G schreef op zondag 2 juni 2024 @ 22:25:
Hotspot iphone ‘maximaliseer compatibiliteit’ slidertje aanzetten. Automation instellen dat hij hotspot start bij verbinden met carplay, en weer uitzet bij carplay disconnect. Werkt perfect 🤩
Thanks, aangezet. Straks maar even proberen.

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
De optie "Maximaliseer compatibiliteit" heeft ervoor gezorgd dat de auto mijn hotspot zag en daarmee werken nu ook de apps. Dank @Japie.G

[ Voor 80% gewijzigd door MaSw85 op 03-06-2024 09:05 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
Iemand toevallig al geprobeerd om een programma (laden/klimatiseren) via de app in de auto te laden? Zo ja werkt dat en met een android of apple device?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:17

JanAd

Wind’s howling

TopOne01 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 10:42:
Iemand toevallig al geprobeerd om een programma (laden/klimatiseren) via de app in de auto te laden? Zo ja werkt dat en met een android of apple device?
Ik heb dat bij de Megane al een tijdje ingesteld via de app (Android). Klimatiseren op bepaalde dagen/uren. Werkt prima. Alleen is de vertaling in de app een beetje vreemd. :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VDtuM_2keBjLSNcEX9nk5-_e8_s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ib1zc5ZbgbzxwD6w5vbxT3fr.png?f=fotoalbum_large

Laadbeurten heb ik nog maar een paar keer gepland, die heb ik toen wel rechtstreeks in de auto ingesteld, niet via de app.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
MaSw85 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 07:18:
De optie "Maximaliseer compatibiliteit" heeft ervoor gezorgd dat de auto mijn hotspot zag en daarmee werken nu ook de apps. Dank @Japie.G
Met terugrijden naar huis merkte ik dat een volgende rit de hotspot niet automatisch opgepakt wordt, totdat ik de persoonlijke hotspot pagina in de instellingen van m'n iPhone erbij pak. Dan gaat ie pas verbinden. Beetje jammer wel... Gelukkig werken de apps ook via CarPlay.

Heeft iemand ook dat de telefoon (iPhone 15 Pro in mijn geval) niet altijd direct oplaadt als je hem op de draadloze oplaadpad legt? Ik leg 'm dan strak tegen de opstaande punten aan van dat pad aan, maar hij pakt 'm niet altijd direct. Wellicht ligt het aan m'n (Nudient) hoesje, nog niet getest. Met een MagSafe oplader iig nooit issues.

Komoot

Pagina: 1 ... 10 ... 45 Laatste