Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 9 ... 48 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:44

Japie.G

Colour Classic

Jeej! Vanmorgen verscheen de auto weer in mijn app inclusief volledige configuratie. Heb een unieke auto want deze configuratie is niet meer bestelbaar. Early bird mazzel dus.

Terugkomend op de stuurwiel discussie. Ik zie in het optielijstje in de app het verwarmbare stuurwiel nu als losse aangevinkte optie staan terwijl dit ten tijde van de bestelling toch echt nog standaard was! Bijzonder allemaal. Renault is flink aan het schuiven in de optielijst. Anyway.. ik ben nu blij dat ik vroeg besteld heb. Heb een luxe uitvoering van een ‘goedkope’ versie welke nu al niet meer bestaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Japie.G op 22-05-2024 06:06 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArievdVoort
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20-06 10:47
Er klopt iets niet in de sheet.
Bij mij kloppen de gegevens niet vanaf de besteldatum.
Het lijkt erop dat de gegevens vanaf daar zijn verwisseld met regel 3.
Dat is de bestelde auto van @vanopzij
Wil jij eens controleren of de gegevens van regel 7 bij jou horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanopzij
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-11-2024
ArievdVoort schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 07:03:
Scherp van je. Mijn regel klopt echter ook niet.
BIj mij lijkt het te zijn verwisseld met regel 5.

Wellicht dus even gewoon je sheet corrigeren waar mogelijk.

Ik sta nu op regel 2, en zal zorgen dat mijn regel weer correct is.

@Japie.G dit betekend dus dat jou informatie dus ook niet klopt aangezien jij op regel 5 staat.

[ Voor 7% gewijzigd door vanopzij op 22-05-2024 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArievdVoort
vanopzij schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 08:28:
[...]

Scherp van je. Mijn regel klopt echter ook niet.
BIj mij lijkt het te zijn verwisseld met regel 5.

Wellicht dus even gewoon je sheet corrigeren waar mogelijk.

Ik sta nu op regel 2, en zal zorgen dat mijn regel weer correct is.

@Japie.G dit betekend dus dat jou informatie dus ook niet klopt aangezien jij op regel 5 staat.
Doe ik dat ook, want dan zijn er blijkbaar meer fouten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanopzij
Japie.G schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 06:05:
Jeej! Vanmorgen verscheen de auto weer in mijn app inclusief volledige configuratie. Heb een unieke auto want deze configuratie is niet meer bestelbaar. Early bird mazzel dus.

Terugkomend op de stuurwiel discussie. Ik zie in het optielijstje in de app het verwarmbare stuurwiel nu als losse aangevinkte optie staan terwijl dit ten tijde van de bestelling toch echt nog standaard was! Bijzonder allemaal. Renault is flink aan het schuiven in de optielijst. Anyway.. ik ben nu blij dat ik vroeg besteld heb. Heb een luxe uitvoering van een ‘goedkope’ versie welke nu al niet meer bestaat.
Vandaag ook voor het eerst mijn auto in de app kunnen invoeren.
De gehele configuratie staat er inderdaad mooi bij. Nu wachten tot hij in Zeist is gearriveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

vanopzij schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 08:28:
[...]

Klopt! Zag ik gisteren al, maar heb het voor mezelf gewoon domweg weer aangepast haha.

edit: zojuist nog even goed aangepast weer, klopten nog wat meer dingen niet in mijn regel.

[ Voor 40% gewijzigd door Japie.G op 22-05-2024 09:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:41
ArievdVoort schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 07:03:
Klopt, "iemand" heeft willen sorteren.
Heb een iets oudere backup gepakt en de alle aanpassingen/toevoegingen weer toegevoegd.
Volgens mij moet het nu weer goed staan. Hoop ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:34
tweetyvogel schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:36:
[...]

Klopt, "iemand" heeft willen sorteren.
Heb een iets oudere backup gepakt en de alle aanpassingen/toevoegingen weer toegevoegd.
Volgens mij moet het nu weer goed staan. Hoop ik :)
had het aangepast en alles weer goed, moest nu nog een keertje :P O-) :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Appie_1988
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-07 12:00
Het wordt met de dag beter hier :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2yXPY_gbeLKRmgWopxIF-OWeS9c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SJcRzIq34SNvS3vp0kZz8YLZ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

hmm in lijstje van ik van dealer kreeg staat fabriekje groen etc, maar in renault lijstje staat hij op en attente fabrication. Vaag allemaal ;-)

Heb mijn regel in het lijstje van de startpost ook nog even een keer aangepast met de laatste dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanopzij
Waar kun je dit soort status overzichten vinden? Ik neem aan dat jullie niet elke dag de dealer spammen voor een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

vanopzij schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:46:
[...]

Waar kun je dit soort status overzichten vinden? Ik neem aan dat jullie niet elke dag de dealer spammen voor een update.
Auto in de app (MyRenault) zetten en dan vervolgens ingelogd hier kijken:
https://myr.renault.fr/track-order.html

Van dealer heb ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9K2MSYPq5o8KPgVNRHHsE3L7hoE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/plsmrydFQdAUK4fFbHbi2oMV.jpg?f=fotoalbum_large

Maar bij renault heb ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/82KWMKb5fOLSMZbVg9IPENAjuOk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VPHbgaNsW2WMX4H5qpUyTSOK.png?f=user_large

Matcht ook niet helemaal...

[ Voor 51% gewijzigd door Japie.G op 22-05-2024 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanopzij
Japie.G schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:49:
[...]

Auto in de app (MyRenault) zetten en dan vervolgens ingelogd hier kijken:
https://myr.renault.fr/track-order.html
Ik krijg alleen onderstaande te zien, terwijl ik de auto wel in de auto in de app toe kan voegen.
De dealer wist mij te melden dat de auto een productiedatum had van 3 juni, zou het daardoor kunnen komen?
Of wellicht door de browser die ik gebruik??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V0t1iV5dwHfs2YeszGCOPk75HFs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3tk54zIZOfgoRDVjW4OWSWf4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

vanopzij schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:52:
[...]

Ik krijg alleen onderstaande te zien, terwijl ik de auto wel in de auto in de app toe kan voegen.
De dealer wist mij te melden dat de auto een productiedatum had van 3 juni, zou het daardoor kunnen komen?

[Afbeelding]
Toch apart. Volgens mij hoort die link sowieso niet te werken. Maar dan toch raar dat hij bij sommigen van ons wel werkt en bij sommigen van ons niet. Al vanaf daags na de bestelling werkte die linkje bij mij. Ik ga er maar vanuit dat de screenshotjes uit distrinet van de dealer het meest accuraat zijn. Wellicht kan @AnthonyR (dealer?) er meer over zeggen hoe dit in elkaar steekt.

[ Voor 9% gewijzigd door Japie.G op 22-05-2024 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArievdVoort
vanopzij schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:52:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb precies hetzelfde. In de app kan ik de auto wel toevoegen, maar er zit nog een zogenaamd doek over. Verdere opties kan ik daar ook nog niet bekijken. Productiedatum staat op 10-6 hoorde ik van de dealer vorige week. Ik zal dus nog even geduld moeten hebben. Heel eerlijk, dat wordt steeds lastiger nu ik allemaal updates zie van mensen die de auto soms zelfs eerder krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanopzij
ArievdVoort schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:17:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. In de app kan ik de auto wel toevoegen, maar er zit nog een zogenaamd doek over. Verdere opties kan ik daar ook nog niet bekijken. Productiedatum staat op 10-6 hoorde ik van de dealer vorige week. Ik zal dus nog even geduld moeten hebben. Heel eerlijk, dat wordt steeds lastiger nu ik allemaal updates zie van mensen die de auto soms zelfs eerder krijgen.
Exact dat ja. Nu de levering dichter en dichterbij komt (al duurt het nog even), word het wachten lastiger en lastiger.
We zullen nog even moeten wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

vanopzij schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:29:
[...]

Exact dat ja. Nu de levering dichter en dichterbij komt (al duurt het nog even), word het wachten lastiger en lastiger.
We zullen nog even moeten wachten.
Gewoon je dealer even bellen en een screenshotje uit 'distrinet' vragen. Dan weet je het best waar je aan toe bent denk ik :-)

Erg he.. wachten 8)7 _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArievdVoort
Japie.G schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:30:
[...]

Gewoon je dealer even bellen en een screenshotje uit 'distrinet' vragen. Dan weet je het best waar je aan toe bent denk ik :-)

Erg he.. wachten 8)7 _/-\o_
Inderdaad! :X
En ik wacht al sinds 18 januari 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanopzij
ArievdVoort schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:27:
[...]

Inderdaad! :X
En ik wacht al sinds 18 januari 8)7
Same here. En tot nu toe ging wachten prima, maar nu ik dus lees dat de auto's bijna worden uitgeleverd vind ik wachten erg lastig ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:20
VIN ontvangen van de dealer en toegevoegd aan de app. Auto staat er keurig in, met alle opties. Wat kunnen 7 nachten lang duren (alhoewel ik niet mag klagen want is pas 13-5 besteld :+)

Komoot

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hoianddoei
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:05
Ik had helaas nog geen kans gehad om de Esprit Alpine uitvoering in het echt te zien in het zwart. De dealer bij mij in de buurt had hem namelijk alleen in het grijs. Maar zag toevallig deze foto's voorbij komen van een andere dealer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e91Kqbyc54zRLqPEXiotJL22N2M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yrFgU0ueMpaXnDlM7YRQUfXv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SEg7cr9F0jhQsPvo-Fo7tPNHHmo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/13hFPruq4qOjjUSosMFoUuaG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uVpDVCiDuYhim5ix-kBuPv0yasg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5pSdrlk4eOfHgFKJ8mTHEBLl.jpg?f=fotoalbum_large

Wat mij betreft is ie in het zwart dus prima gelukt! Anderen misschien nog live foto's van deze uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:51
Japie.G schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 06:05:

In de configurator kun je het verwarmde stuur niet kiezen als losse optie op de Techno. Wel vreemd dat een comfort pack wel over massage stoelen beschikt en niet over een verwarmd stuurwiel.

Maar zo ging dat ook bij mijn Skoda Enayq (lease). Ik kon echt echt losse opties shoppen. Nu zit alles in packs en zou de auto ruim 10k meer kosten en zou ik opties hebben die ik niet perse nodig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-07 23:50
Vandaag na herhaaldelijk vragen een VIN nummer gekregen. De app accepteert deze nog niet, ik ben dan voorlopig nog niet aan de beurt i guess?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 05-07 08:44
pollekeb schreef op maandag 20 mei 2024 @ 09:31:
Vorige week mijn bestelde Enyaq gecanceld ivm leverproblemen.
Dacht een overeenkomst met de leasemaatschappij te hebben om een al bestelde iconic te gaan leveren.
Maar helaas blijkt dat nu niet meer het geval te zijn en is er een nieuwe besteld met leverdatum eind Augustus.
Erg jammer omdat mijn huidige Enyaq problemen begint te krijgen en het leasecontract eigenlijk al verlopen is.
Dus dat wordt wachten met mogelijk nog een voorloper tussendoor.
Ik heb de rode two tone besteld ivm de prijs en lijkt mij hem best goed te staan.
Aftellen weer opnieuw begonnen

Renault Scenic iconic

Optielijst
metaallak

two-tone kleurstelling

Bekleding stof / TEP 'iconic'

Two-tone Rouge Flamme / Noir Etoile

Trekhaak
Nou na wat belletjes en mail verkeer toch de reeds op voorhand bestelde iconic kunnen regelen.
Wordt waarschijnlijk eind juni begin juli, dus dat is te overzien.
Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen na 3 jaar en 190.000km in een Skoda Enyaq te hebben gereden.
Laden zal een stress factor blijven, maar hoop vaker langs de weg een 22kw AC lader te kunnen gebruiken.
Verder moet ik zeggen dat het snelladen waarschijnlijk niet veel sneller zal gaan als mijn huidige Enyaq daar de accu ook wat groter is.
Maar wat looks optie's vindt ik de Renault net wat interessanter.

Nog een paar weken wachten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

dicee schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:42:
Vandaag na herhaaldelijk vragen een VIN nummer gekregen. De app accepteert deze nog niet, ik ben dan voorlopig nog niet aan de beurt i guess?
De dag nadat het fabriekje op groen gaat werkt hij in de app :-)

Maargoed, mijn plaatje is ineens weer verdwenen uit de app. Snap er ook geen jota meer van🤪
Edit: nu weer terug. Man man man.. wat een geflipper🙈

[ Voor 19% gewijzigd door Japie.G op 22-05-2024 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-07 23:50
Japie.G schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:12:
[...]

De dag nadat het fabriekje op groen gaat werkt hij in de app :-)

Maargoed, mijn plaatje is ineens weer verdwenen uit de app. Snap er ook geen jota meer van🤪
Edit: nu weer terug. Man man man.. wat een geflipper🙈
ik dacht dat ik dat fabriekje in de app zou gaan zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
pollekeb schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:44:
[...]

Nou na wat belletjes en mail verkeer toch de reeds op voorhand bestelde iconic kunnen regelen.
Wordt waarschijnlijk eind juni begin juli, dus dat is te overzien.
Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen na 3 jaar en 190.000km in een Skoda Enyaq te hebben gereden.
Laden zal een stress factor blijven, maar hoop vaker langs de weg een 22kw AC lader te kunnen gebruiken.
Verder moet ik zeggen dat het snelladen waarschijnlijk niet veel sneller zal gaan als mijn huidige Enyaq daar de accu ook wat groter is.
Maar wat looks optie's vindt ik de Renault net wat interessanter.

Nog een paar weken wachten 8)
Benieuwd naar de ervaringen t.o.v. de Enyaq. Ook in praktische zin qua (bagage)ruimte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
Hoianddoei schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:09:
Ik had helaas nog geen kans gehad om de Esprit Alpine uitvoering in het echt te zien in het zwart.
Wat mij betreft is ie in het zwart dus prima gelukt! Anderen misschien nog live foto's van deze uitvoering?
Ik had eerder al twee foto's van de zwarte uitvoering gepost.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
FJP84 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:05:
[...]

Benieuwd naar de ervaringen t.o.v. de Enyaq. Ook in praktische zin qua (bagage)ruimte
Dit was het enige minpuntje, 40 liter minder en onhandige hoge rand.
Auto is bijna 20cm korter dan de Enyaq wielbasis is wel ietsje groter dus de liters zitten in de diepte.
Denk ook dat de nieuwe 85 Enyaq zuiniger is dan de Scenic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
pollekeb schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 07:18:
[...]

Dit was het enige minpuntje, 40 liter minder en onhandige hoge rand.
Auto is bijna 20cm korter dan de Enyaq wielbasis is wel ietsje groter dus de liters zitten in de diepte.
Denk ook dat de nieuwe 85 Enyaq zuiniger is dan de Scenic.
Inderdaad. Elektrische trekhaak die ik nu heb vind ik ook wel erg prettig, maar zelf installeren/afnemen is ook niet de wereld. Multimedia systeem op Android Automotive en preconditioning van de accu lijken wel een verademing t.o.v. de Enyaq.

Misschien dat ik deze zomer alvast langzaamaan begin met wat proefritten want de shortlist voor straks qua keuze lease auto wordt alleen maar groter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-07 19:00
pollekeb schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:44:
maar hoop vaker langs de weg een 22kw AC lader te kunnen gebruiken.
Ben er nog niet veel tegengekomen in den lande.
Wel in de gelukkige omstandigheid dat er in de openbare garage bij mijn kantoor 60 laadpunten zijn die dat leveren, en met 34 a 35 cent per kWh valt de prijs ook wel mee.

Weet niet hoe het snelladen met de Scenic zal zijn maar hopelijk iets beter dan de Megane, hoge snelheden worden wel gehaald maar de laadcurve zakt wat sneller in dan ik zou willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoianddoei
MaSw85 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:32:
[...]

Ik had eerder al twee foto's van de zwarte uitvoering gepost.
Ja, die had ik voorbij zien komen. Er waren nog wel wat andere foto's. Dit weekend nog maar even twee andere dealers hier in de buurt langs en kijken of ie daar staat.
dicee schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:17:
[...]

ik dacht dat ik dat fabriekje in de app zou gaan zien...
De dealer gaf sowieso aan dat die data niet altijd helemaal accuraat is.. Bij mij werkt het overigens ook nog niet. Voor de "timeline" moet je even bellen met je dealer en een screenshotje vragen, dat is de meest recente

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• joostschiedam
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 21-08-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k2RKrk2atTR9N7QUMMtELr-4hmw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zbawjxF1Clg6hjYslI8q5ZAI.png?f=user_large

8) _/-\o_

[ Voor 98% gewijzigd door joostschiedam op 23-05-2024 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

je staat nog niet in de lijst van de startpost? welke versie? gefeliciteerd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joostschiedam
Hoianddoei schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 08:43:
[...]

Ja, die had ik voorbij zien komen. Er waren nog wel wat andere foto's. Dit weekend nog maar even twee andere dealers hier in de buurt langs en kijken of ie daar staat.

[...]

De dealer gaf sowieso aan dat die data niet altijd helemaal accuraat is.. Bij mij werkt het overigens ook nog niet. Voor de "timeline" moet je even bellen met je dealer en een screenshotje vragen, dat is de meest recente
Ik mag mijn EspritAlpine in het zwart a.s. woensdag ophalen dan zal ik wat foto's vanaf de oprit plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostschiedam
Japie.G schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 12:30:
[...]

je staat nog niet in de lijst van de startpost? welke versie? gefeliciteerd!
Oh geen idee, hoe werkt dat? Mijn versie: Een zwarte EspritAlpine

Ah ik zie het al. Ik zal hem toevoegen

[ Voor 7% gewijzigd door joostschiedam op 23-05-2024 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoianddoei
joostschiedam schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 12:30:
[...]

Ik mag mijn EspritAlpine in het zwart a.s. woensdag ophalen dan zal ik wat foto's vanaf de oprit plaatsen
Gracias! Jaloers zeg, ik wil ook

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vanopzij
Zojuist een (geautomatiseerd)bericht gekregen van mijn dealer dat de Scenic binnen is.
De productiedatum stond gepland op 3 juni, dus ook die van mij is eerder gereed dan de oorspronkelijke planning was.

Nu moet de trekhaak er nog onder en dan kan de switch van auto ingepland worden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoianddoei
Hoianddoei schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:46:
Ik heb een begin gemaakt aan de topicstart. Mochten jullie nog input hebben wat ik hier aan toe kan voegen, let me know!

Vandaag toevallig ook de dealer gesproken. Mijn verwachte leverdatum van eind juni wordt hoogstwaarschijnlijk gewoon gehaald. Bij Renault staat nu in de planning dat deze geproduceerd wordt en hopelijk komt ie daarna begin juni van de band rollen. Daarna dus nog transport vanaf Frankrijk naar Nederland. Nog 6 weken dus ongeveer, geen geduld meer hahah
Nou, vandaag bericht gehad dat de auto al geproduceerd is en nu klaar is voor transport naar de dealer. Naar verwachting kan ik de auto ergens in de eerste helft van juni verwachten (als alles mee zit natuurlijk!). Die Fransen zijn snel de laatste week zeg :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco1b
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-07 22:55
Alle scenics gaan richting NL denk ik. volgende week vrijdag kan ik die van mij ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dansko84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-06 11:07
remco1b schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:15:
Alle scenics gaan richting NL denk ik. volgende week vrijdag kan ik die van mij ophalen.
Vanaf de fabriek worden de auto's geïmporteerd door Renault Nederland naar Oosterhout (Gefco locatie gok ik), vanuit daar worden de 'levering' van de auto's ingepland om naar de dealers toe te gaan voor uitlevering heb ik begrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sylvester79
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 03-07 19:28
remco1b schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:15:
Mijne stond gepland voor begin juli 8-14 juli. Dealer zei vorige week half juni en zojuist bericht dat hij er is. Nu nog ff mijn werkgever vragen of ik hem al mag halen want mijn huidige lease stop pas half juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArievdVoort
Vraag aan degene die de auto al ontvangst hebben genomen of dat op korte termijn gaan doen. Wat zien jullie op deze site: https://myr.renault.fr/track-order.html

Dit is bij mij nog steeds onveranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoianddoei
ArievdVoort schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 19:56:
Vraag aan degene die de auto al ontvangst hebben genomen of dat op korte termijn gaan doen. Wat zien jullie op deze site: https://myr.renault.fr/track-order.html

Dit is bij mij nog steeds onveranderd.
Volgens mijn dealer werkt die link gewoon niet goed en heeft de dealer de meest recente status. Bij mij heeft ie nooit gewerkt in ieder geval. De auto staat wel in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArievdVoort
Hoianddoei schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 20:17:
[...]

Volgens mijn dealer werkt die link gewoon niet goed en heeft de dealer de meest recente status. Bij mij heeft ie nooit gewerkt in ieder geval. De auto staat wel in de app.
Daar zie ik ook nog niet veel, helaas.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lHy7_Bsm38t7mH4-EeVDZVPdwpg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DXIIoyhdbHbHh4VMqtPn21Zq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_H
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-07 18:15
Ik lees al een tijdje mee op dit forum. De Scenic EV staat ook op mijn shortlist van nieuwe lease-auto’s. Ik lees dat de eerste auto’s net zijn afgeleverd. Zijn er al cijfers van het daadwerkelijke gebruik/daadwerkelijke actieradius?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kees_frl
John_H schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 07:35:
Ik lees al een tijdje mee op dit forum. De Scenic EV staat ook op mijn shortlist van nieuwe lease-auto’s. Ik lees dat de eerste auto’s net zijn afgeleverd. Zijn er al cijfers van het daadwerkelijke gebruik/daadwerkelijke actieradius?
afgeleverd bij de dealer volgens mij, er is eentje die er mee rijdt en die is eeh zelf de dealer :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Man man man, ik ging in eerste instantie ervan uit dart de gemelde levertijd nergens op zou slaan en dat het wel 3 maanden later zou gaan worden. Geen probleem. Nu staat de mijne ook op transport, veel eerder dan verwacht en nu word ik me een partij ongeduldig... Heel irritant!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
Japie.G schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:35:
Man man man, ik ging in eerste instantie ervan uit dart de gemelde levertijd nergens op zou slaan en dat het wel 3 maanden later zou gaan worden. Geen probleem. Nu staat de mijne ook op transport, veel eerder dan verwacht en nu word ik me een partij ongeduldig... Heel irritant!
Heel herkenbaar.. Mijne ging van 130 dagen wachten naar 17... Nu is het nog zes nachtjes maar is het al donderdag?! Altijd leuk, nieuw speelgoed :+ :9~

Edit: Vandaag laatste dingen afgestemd over de laadpaal, gaat nu weer een stap verder in het proces. Installatie is doorgaans na 2-4 weken dus dat is te overzien aangezien in het dorp maar twee plekken zijn op 8-10 min lopen... Bij werk en elders opladen kan gelukkig ook. Hopelijk is het kenteken snel bekend want komt de laadpas vanuit de LM ook mijn kant op :)

[ Voor 26% gewijzigd door MaSw85 op 24-05-2024 13:41 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTrucks
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 06-08-2024
Even mijn frustratie delen... mijn Scenic is afgelopen woensdag geleverd bij de dealer. Kreeg ik gisteren een telefoontje dat er iets is mis gegaan met de bestelling. De solarbay en Harman Kardon zitten niet op de auto! Daarbij heb ik nooit een update gekregen van mijn dealer over de levering, echt heel slecht! Nu heb ik 2 opties, een nieuwe bestellen of een voorraad Scenic nemen. Hopelijk staat er wat in NL wat naar wens is. Want mijn geduld raakt op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 16:37
RTrucks schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:57:
Even mijn frustratie delen... mijn Scenic is afgelopen woensdag geleverd bij de dealer. Kreeg ik gisteren een telefoontje dat er iets is mis gegaan met de bestelling. De solarbay en Harman Kardon zitten niet op de auto! Daarbij heb ik nooit een update gekregen van mijn dealer over de levering, echt heel slecht! Nu heb ik 2 opties, een nieuwe bestellen of een voorraad Scenic nemen. Hopelijk staat er wat in NL wat naar wens is. Want mijn geduld raakt op!
Da's niet zo mooi.. Klopte de optielijst in de app wel nadat je het VIN nummer in de app had ingevuld dat ze je hadden gegeven!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoianddoei
Hoianddoei schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:02:
[...]

Nou, vandaag bericht gehad dat de auto al geproduceerd is en nu klaar is voor transport naar de dealer. Naar verwachting kan ik de auto ergens in de eerste helft van juni verwachten (als alles mee zit natuurlijk!). Die Fransen zijn snel de laatste week zeg :D
De updates volgen elkaar ineens heel snel op! Zojuist bericht gekregen dat de auto is afgeleverd bij de dealer en maandag 3 juni komen ze hem afleveren. Nu al geen geduld meer, aftellen gaat nu echt beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Dat is ook geen klein foutje zeg, wat slecht. Hopelijk kan de dealer een op voorraad/snel voorradig exemplaar reserveren met dezelfde specs als je besteld hebt!

Komoot

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sylvester79
sylvester79 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 18:33:
[...]

Mijne stond gepland voor begin juli 8-14 juli. Dealer zei vorige week half juni en zojuist bericht dat hij er is. Nu nog ff mijn werkgever vragen of ik hem al mag halen want mijn huidige lease stop pas half juni.
Maandag 3 juni ga ik hem ophalen. Mijn oude lease contract verloopt 7 juni dus paar dagen overlap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTrucks
  • Laatst online: 06-08-2024
Zijn er beelden van een witte esprit alpine uitvoering met zwart dak?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanopzij
sylvester79 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:26:
[...]

Maandag 3 juni ga ik hem ophalen. Mijn oude lease contract verloopt 7 juni dus paar dagen overlap.
Ik mag hem de 31e komen ophalen.
Nog 1 lange week wachten....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sylvester79
vanopzij schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 17:14:
[...]

Ik mag hem de 31e komen ophalen.
Nog 1 lange week wachten....
3 juni werd lastig omdat ik mijn oude lease auto niet achter kan laten, dus het wordt 1 juni en dagje later. Helaas kon het niet eerder :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
Op autowereld kun je alle auto's vinden,ook die in bestelling staan.
Zo heb ik ook die van mij gevonden en hoef ik niet te wachten op een nieuwe bestelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GT-stoel
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 31-12-2024
RTrucks schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 17:03:
https://www.autowereld.nl...g-assi-39694036/foto.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Echnon schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:15:
[...]

Da's niet zo mooi.. Klopte de optielijst in de app wel nadat je het VIN nummer in de app had ingevuld dat ze je hadden gegeven!?
@RTrucks Ook benieuwd naar. Fout van renault of fout van de dealer.. wat zuur zeg!

[ Voor 4% gewijzigd door Japie.G op 24-05-2024 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraMKJ
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-10-2024
RTrucks schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 17:03:
Op de website van Munsterhuis Renault hebben ze een witte met een zwart dak staan (Iconic). Gisteren ook bij hen in de showroom zien staan in Hengelo (Ov).

Ik was zelf gisteren bij Munsterhuis om de Scenic voor het eerst in het echt te zien. Mooie wagen! Ik heb hem zelf een aantal weken geleden besteld via de leasemaatschappij, dacht ik... Gisteren dus meteen even geïnformeerd of de leverdatum van mijn auto toevallig ook naar voren is gehaald, maar daar bleek geen bestelling in het systeem te staan. Dus nu maar weer achter de leasemaatschappij aan. :|

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 04-07 22:57
Maandag papieren en dinsdag afhalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 16:58
Super subsidie overzicht 👍🏻 thanks. (o..zie dat t is weggehaald,?!,,gelukkig had ik hem al 8)
Denk dat k ook de Scenic Techno ga aanschaffen , wel met Harman Kardon.
Misschien kan iemand me zekerheid geven hier?? De dealer zegt dat de cataloguswaarde incl pakket HK (850,-) NIET boven de subsidiegrens komt.
Zit duidelijk een verschil dus in Cataloguswaarde en Consumentenprijs , daar keek k eerst naar en dan blijft er niet te optie kiezen over .

[ Voor 7% gewijzigd door scorpio op 25-05-2024 17:05 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

scorpio schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 12:08:
Super subsidie overzicht 👍🏻 thanks.
Denk dat k ook de Scenic Techno ga aanschaffen , wel met Harman Kardon.
Misschien kan iemand me zekerheid geven hier?? De dealer zegt dat de cataloguswaarde incl pakket HK (850,-) NIET boven de subsidiegrens komt.
Zit duidelijk een verschil dus in Cataloguswaarde en Consumentenprijs , daar keek k eerst naar en dan blijft er niet te optie kiezen over .
Dat is mij ook gezegd (met andere pakketten en early bird opties) ik ga het meemaken. Geloof er geen sikkepit van :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Japie.G op 25-05-2024 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
De eerste reviews van de nieuwe Renault Rafale komen nu online, ik hoop wel dat ze sommige nieuwe features en opties ook naar de 2025 Scenic gaan brengen. Default dubbele laadbodem, HUD, electrische stoelen voor bestuurder EN passagier in de alpine versie, alcantara stoelen in alpine versie, akoestische ramen, adaptieve matrix grootlicht en meedraaiende achterwielen.

Daarnaast is er ook nog wel een discussie te voeren over hoe Renault de EV modellen Scenic en Megane heel erg duurzaam in de markt zet, maar dan tegelijkertijd nog zo'n hele nieuwe lijn van benzineauto's opzet en in de markt zet. Die benzineautos lijken ook nog eens toch net een stapje hoger te staan qua premium gevoel dan de electrische modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:25
Ja, ik zag die Rafale en was toch weer heel even aan het twijfelen. Maarja.. Ik ga de auto aanschaffen niet leasen en wil er toch wel een goede 8 jaar mee doen. Ik verwacht minder aan onderhoudskosten kwijt te zijn bij volledig elektrisch dan hybride. Daarnaast verwacht ik dat benzine heel duur gaat worden over het komende decennium en dan is die hybride ineens niet meer zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Echnon schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 21:45:
De eerste reviews van de nieuwe Renault Rafale komen nu online, ik hoop wel dat ze sommige nieuwe features en opties ook naar de 2025 Scenic gaan brengen. Default dubbele laadbodem, HUD, electrische stoelen voor bestuurder EN passagier in de alpine versie, alcantara stoelen in alpine versie, akoestische ramen, adaptieve matrix grootlicht en meedraaiende achterwielen.

Daarnaast is er ook nog wel een discussie te voeren over hoe Renault de EV modellen Scenic en Megane heel erg duurzaam in de markt zet, maar dan tegelijkertijd nog zo'n hele nieuwe lijn van benzineauto's opzet en in de markt zet. Die benzineautos lijken ook nog eens toch net een stapje hoger te staan qua premium gevoel dan de electrische modellen.
Mogelijk ook wel iets te maken met de prijszetting. Verwacht dat Renault de Scenic met deze zaken niet met dezelfde prijs dan wel marge in de markt kon/kan zetten.

Allemaal mooie punten die je noemt, voor mij was die elektrische stoelen in de alpine een dikke win geweest. Maar verwacht dit soort zaken misschien meer in combinatie met een toekomstige facelift, niet zozeer in een modeljaar wijziging direct na lanceerjaar.

EDIT: ik zie nu dat het opties zijn. Mogelijk dat er een aantal beschikbaar komen of in bestaande pakketten worden aangevuld.

Wanneer switch Renault gebruikelijk naar een nieuw modeljaar? :) Altijd irritant iets moeten bestellen en zaken komen erbij... Maar goedkoper zal het vast niet worden :P

[ Voor 8% gewijzigd door Kees_frl op 25-05-2024 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Een scenic e-tech met HUD en elektrische trekhaak...dan zou ik geen EV shortlist meer hebben :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ArievdVoort
Gisteren reed ik langs Terwolde in Emmen. In mijn achteruitkijkspiegel zag ik in zwarte Scenic e-tech. Ik ben even omgekeerd om hem te aanschouwen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XVTKJkDoV5Deebkb5XeqgAClI68=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zjTv01SAbju8XseQhITA1z3q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nhl7mOHaHHRLM08piFg1CA54Zjk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wND9irY93mZz9qcFJp7xxgdi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

ArievdVoort schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:15:
Gisteren reed ik langs Terwolde in Emmen. In mijn achteruitkijkspiegel zag ik in zwarte Scenic e-tech. Ik ben even omgekeerd om hem te aanschouwen. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Zou de mijne kunnen zijn🤪 Alleen verkeerde locatie😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArievdVoort
Japie.G schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:14:
[...]

Zou de mijne kunnen zijn🤪 Alleen verkeerde locatie😭
Op het briefje achter de voorruit stond wel dat de auto verkocht is. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Gisteren reed ik langs Terwolde in Emmen. In mijn achteruitkijkspiegel zag ik in zwarte Scenic e-tech. Ik ben even omgekeerd om hem te aanschouwen. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Toch wel weer blij met zwart als ik het zo zie, dik! :)

Auto is knap vies trouwens, altijd afgevraagd... Hoe reinigt de gemiddelde dealer een nieuwe auto? De dealer waar ik eerder altijd de Renault in onderhoud had haalde ze altijd door de carwash, toen wel blij mee.

Maar geen trek in een nieuwe zwarte auto meteen door de carwash :o :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:25
Dan geef je bij de dealer toch gewoon aan dat je hem niet gewassen wilt hebben bij levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Caelorum schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:15:
Dan geef je bij de dealer toch gewoon aan dat je hem niet gewassen wilt hebben bij levering?
Natuurlijk (of iig niet de carwash), maar was ook gewoon even nieuwsgierig hoe dealers dat in het algemeen doen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kees_frl op 27-05-2024 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Kees_frl schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:52:
[...]

Natuurlijk (of iig niet de carwash), maar was ook gewoon even nieuwsgierig hoe dealers dat in het algemeen doen. :)
Mijn dealer laat ze met de hand wassen door een kuisbedrijf...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-07 21:19
Gisteren reed ik langs Terwolde in Emmen. In mijn achteruitkijkspiegel zag ik in zwarte Scenic e-tech. Ik ben even omgekeerd om hem te aanschouwen.
Ziet er inderdaad erg goed uit! Dank voor de foto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
TaxiGilbert schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 20:35:
Maandag papieren en dinsdag afhalen :)
Veel plezier morgen :)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vraagje - ik zal in het Volvo EX30 topic dat die auto ook met Android werkt. Die auto heeft in de navigatie ook satelliet view, iemand idee of Renault dat ook zal gaan toepassen in een update?

Heb zitten zoeken maar nog niets kunnen vinden :)

Afbeelding Volvo EX30

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZN7JlngADIEgaz1858HhBPvQ9UA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/z7BBblfujr7Wsa3oW5mHulBL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 68% gewijzigd door Kees_frl op 27-05-2024 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-07 16:02

JanAd

Wind’s howling

Ik dacht dat je dat kon inschakelen bij Google Maps (in AAOS), ik heb dat in’t begin eens geprobeerd, zal dadelijk eens kijken of het nog steeds kan.

Hier staat sinds kort ook een EX30 in de straat, mooie auto!

Edit: Ahnee... niet in AAOS. Mss gaat het wel in Android Auto? Dat gebruik ik zelf niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dulp63Y8Aqsz4cXbjLN6fNHv7OA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JHP5MxMd9GzkdzZx6RZpeltE.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: Ah, niet goed gelezen, ik dacht dat dit het Megane-gedeelte was :+
De Scenics hebben een nieuwere versie van OpenRLink/AAOS, dus zij hebben mss meer opties??

[ Voor 63% gewijzigd door JanAd op 28-05-2024 10:16 . Reden: Foute topic ]

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Nope helaas doet renault dat niet (in ieder geval niet in de megane). Kan wel in Android Auto of Apple CarPlay.

Vandaag de eerste consumenten Scenic hier in het topic? :-D

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TopOne01
  • Laatst online: 20:47
Als de platen straks geleverd worden kan ik hem vandaag om 1600 ophalen i.p.v. morgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morkie69
  • Laatst online: 05-07 17:06
Kees_frl schreef op maandag 27 mei 2024 @ 21:34:
[...]

Veel plezier morgen :)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vraagje - ik zal in het Volvo EX30 topic dat die auto ook met Android werkt. Die auto heeft in de navigatie ook satelliet view, iemand idee of Renault dat ook zal gaan toepassen in een update?

Heb zitten zoeken maar nog niets kunnen vinden :)

Afbeelding Volvo EX30

[Afbeelding]
Dit optie zit in alle Volvo's (ik heb zelf de XC40 P8 uit 2020), daar zit in Maps al de optie.
Dit is een instelling die in Google Maps aan of uit wordt gezet.

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Morkie69 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:54:
[...]

Dit optie zit in alle Volvo's (ik heb zelf de XC40 P8 uit 2020), daar zit in Maps al de optie.
Dit is een instelling die in Google Maps aan of uit wordt gezet.
Dankjewel :)

Ik zal eens kijken of Renault ook ergens een optie heeft tot verzoeken om in te dienen, kan nooit kwaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
Satelliet kaart kan idd wel met Android auto. Kost overigens wel een bak aan data volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morkie69
  • Laatst online: 05-07 17:06
TopOne01 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:16:
Satelliet kaart kan idd wel met Android auto. Kost overigens wel een bak aan data volgens mij.
Dit zou niets moeten uitmaken. Normaliter is er een data-abbo bij de auto die "unlimited" is. Ik zei bij Volvo dat die er 4 jaar erbij zit, daarna betaal je iets van €70 per jaar om te verlengen.
Op dit abbo gebruiken we ook Spotify, youtube, OTA etc. Die gebruiken ook data.

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TopOne01
Morkie69 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:04:
[...]

Dit zou niets moeten uitmaken. Normaliter is er een data-abbo bij de auto die "unlimited" is. Ik zei bij Volvo dat die er 4 jaar erbij zit, daarna betaal je iets van €70 per jaar om te verlengen.
Bij Renault zit 6 maanden Orange 3GB per maand inbegrepen. Daarna maandelijks betalen. Onderweg een hotspot met de telefoon kan natuurlijk ook. Thuis verbind hij met WiFi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoianddoei
Morkie69 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:04:
[...]

Hoe zit dit eigenlijk bij Renault met de connected services in Android Automotive? Zij geven zelf aan dat dit 5 jaar inbegrepen is:
Je kunt je connected services 5 jaar gratis gebruiken. Wil je ze verlengen? Kies dan voor onze pakketten om 12 of 36 maanden te verlengen.*
Maar houdt dit dan in dat het internet ook gratis is voor deze diensten of moet je daar dan weer een hotspot voor hebben? (die ze via Orange aanbieden of zelf kan maken met je telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-07 19:00
Hoianddoei schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:09:
Hoe zit dit eigenlijk bij Renault met de connected services in Android Automotive? Zij geven zelf aan dat dit 5 jaar inbegrepen is:

Maar houdt dit dan in dat het internet ook gratis is voor deze diensten of moet je daar dan weer een hotspot voor hebben? (die ze via Orange aanbieden of zelf kan maken met je telefoon)
Ja dat is 5 jaar nu (bij mijn Megane E Tech), daarna zal je het naar alle waarschijnlijkheid kunnen verlengen.
De elektrische Fiat heeft ook zo'n soort constructie en daar kan je het jaarlijks verlengen, prijzen (verschilt per welk 'pakket' je kiest) variëren van 20 a 30 tot 120 euro per jaar.

Internet an sich was nooit gratis bezijdens die paar maanden Orange die je bij aankoop krijgt/kreeg.
Het gaat meer om de services en bijv. de ingebakken Google Maps om maar wat te noemen die nu gratis is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
Japie.G schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 08:00:
Nope helaas doet renault dat niet (in ieder geval niet in de megane). Kan wel in Android Auto of Apple CarPlay.

Vandaag de eerste consumenten Scenic hier in het topic? :-D
TopOne01 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 08:48:
Als de platen straks geleverd worden kan ik hem vandaag om 1600 ophalen i.p.v. morgen.
Het wordt nu wel heel spannend! Hier is het kenteken inmiddels bekend en gedeeld. Nog twee nachtjes. Wel de laadpaal installatie pas op 10 juli, dus dat wordt goed plannen met laden op kantoor, onderweg/bij klanten en evt. hier in het dorp op 10 minuten lopen als het echt niet anders kan.

Komoot

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• TaxiGilbert
De eerste 25km met de Scenic zijn binnen! En eerlijk, ik ben de Megane al vergeten :)
De Scenic zit naar mijn aanvoelen steviger in elkaar, de deuren maken een meer 'doffe' klank, de geluidsisolatie is beter, de wegligging vindt ik ook aangenamer met de 19", geen schokkerige demping...Het voelt allemaal meer solide aan.
Nu nog wat klooien met de apps en verbindingen ( ben mijn MyRenault wachtwoord vergeten :D )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EbmfYPlBDCRSnj2obdQH9wlFrn8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cgwRLzxsoVfk14G0kfllYzpI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

TaxiGilbert schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:47:
De eerste 25km met de Scenic zijn binnen! En eerlijk, ik ben de Megane al vergeten :)
De Scenic zit naar mijn aanvoelen steviger in elkaar, de deuren maken een meer 'doffe' klank, de geluidsisolatie is beter, de wegligging vindt ik ook aangenamer met de 19", geen schokkerige demping...Het voelt allemaal meer solide aan.
Nu nog wat klooien met de apps en verbindingen ( ben mijn MyRenault wachtwoord vergeten :D )
[Afbeelding]
Gefeliciteerd! En de eerste 👏🏻 Mooi man! Techno trim toch? Wat foto’s van de zijkant? oOo

- Vanuit uitstand de bijrijders portier openen gaat dan ook de radio aan? Irritante megane bug bij non harman kardon versies.
- Geluidsisolatie naar buiten toe ook beter dan de megane?

[ Voor 11% gewijzigd door Japie.G op 28-05-2024 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:41
TaxiGilbert schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:47:
[Afbeelding]
Hoop op veel plezierige en veilige km's

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Voor de liefhebbers ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KUdradlP9rcOooE8rcAcgiezVJQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qL7A6j6jqJ6vnb8jwTC5k5Pt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_P-udWGxekB6s3gWJeXykMJnzcw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HOpFEirqaeY6voU3guVLd4LY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvOjSpBtPPfLYN35j2LVbQ32Jbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q4ZIyfjhYaJYXNx9zhIa2Wgz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• TopOne01
Ook die van mij staat op de oprit! We reden vanuit de showroom helaas direct de regen in 😑. Tip voor de mensen die binnenkort ook de auto gaan ophalen: Verwijder de auto even uit de My Renault app. Anders lukt het connecten (waarschijnlijk) niet tijdens aflevering. Binnenkort komt er vanuit Renault een update om dat gezeur te voorkomen. Mij is het uiteindelijk thuis gelukt na de auto met wifi te verbinden en de app uitloggen. Gedurende de avond werd er steeds meer info zichtbaar in de app. Even geduld dus 🙂.

'S avonds gelijk maar even naar de Makro gereden en de McDrive getest haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hPZtDQDtas4C-FAH7aCVHvpQ4gI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OgtUVmr075j8fw46geFUyTn5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-fYailaFQLC4bkxUUoUaHjrC7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B4ZacVVUDWFuqtH5Gi9lOwmY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arneeuh
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-05 14:09
Eerste dat ik altijd doe is nummerplaathouder vervangen naar exemplaar zonder irritante reclame :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 05-07 18:34
TopOne01 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 22:15:
Ook die van mij staat op de oprit! We reden vanuit de showroom helaas direct de regen in 😑. Tip voor de mensen die binnenkort ook de auto gaan ophalen: Verwijder de auto even uit de My Renault app. Anders lukt het connecten (waarschijnlijk) niet tijdens aflevering. Binnenkort komt er vanuit Renault een update om dat gezeur te voorkomen. Mij is het uiteindelijk thuis gelukt na de auto met wifi te verbinden en de app uitloggen. Gedurende de avond werd er steeds meer info zichtbaar in de app. Even geduld dus 🙂.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De kleur die ik zelf altijd neem. Zilver/grijs. Mijn lievelingskleur op mooie auto's 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
Tip voor de mensen die binnenkort ook de auto gaan ophalen: Verwijder de auto even uit de My Renault app. Anders lukt het connecten (waarschijnlijk) niet tijdens aflevering. Binnenkort komt er vanuit Renault een update om dat gezeur te voorkomen. Mij is het uiteindelijk thuis gelukt na de auto met wifi te verbinden en de app uitloggen. Gedurende de avond werd er steeds meer info zichtbaar in de app. Even geduld dus 🙂.
Wat wordt er anders gedaan tijdens de aflevering dat het wel zou lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-07 16:02

JanAd

Wind’s howling

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wordt Maps niet meer volledig op het scherm getoond in de nieuwste versie van AAOS/OpenRLink? Of kan je dat aanpassen?

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TopOne01
Echnon schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 00:18:
[...]

Wat wordt er anders gedaan tijdens de aflevering dat het wel zou lukken?
Uitleg gegeven hoe je het later thuis zelf kan doen. Daar wachten tot het een keer werkt is geen optie.
JanAd schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 06:26:
[...]

Wordt Maps niet meer volledig op het scherm getoond in de nieuwste versie van AAOS/OpenRLink? Of kan je dat aanpassen?
Kan je inderdaad aanpassen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TaxiGilbert
TopOne01 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 07:20:
[...]

Uitleg gegeven hoe je het later thuis zelf kan doen. Daar wachten tot het een keer werkt is geen optie.

[...]

Kan je inderdaad aanpassen.
'Volledig scherm'
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IXwJgv1xFTPJC3KQaxJpg-_hWt8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k0xubATfShWDny8z4PuM96ee.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

'Volledig scherm' is dus nu het opgeven/weghalen van extra informatie. In de Megane werd die er gewoon overheen geprojecteerd rechts wat gewoon goed werkte.

Die interface is wel echt een stap terug vanaf de Megane. Geen groot probleem ofzo, en smaakgebonden, maar vind het echt wel minder. Zijn alleen in sportmode de cijfers voor de snelheid wit? Vind die zwarte cijfers ook niet lekker namelijk :/

[ Voor 53% gewijzigd door Japie.G op 29-05-2024 10:18 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 48 Laatste