Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 11 ... 52 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:15

Japie.G

Colour Classic

MaSw85 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:00:
[...]

Met terugrijden naar huis merkte ik dat een volgende rit de hotspot niet automatisch opgepakt wordt, totdat ik de persoonlijke hotspot pagina in de instellingen van m'n iPhone erbij pak. Dan gaat ie pas verbinden. Beetje jammer wel... Gelukkig werken de apps ook via CarPlay.

Heeft iemand ook dat de telefoon (iPhone 15 Pro in mijn geval) niet altijd direct oplaadt als je hem op de draadloze oplaadpad legt? Ik leg 'm dan strak tegen de opstaande punten aan van dat pad aan, maar hij pakt 'm niet altijd direct. Wellicht ligt het aan m'n (Nudient) hoesje, nog niet getest. Met een MagSafe oplader iig nooit issues.
Een automation aanmaken in de opdrachten app die de hotspot start op het moment dat carplay verbinding maakt en vice versa. Dan werkt het 95pct goed :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4HUCpBVaRleY-ojGmy9KREwWj6o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/evYozF70erAycge8ALWgteUd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SV43ngSFFKDLNFgQKO5BA5YzPyE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RmZsOsZwG4gXEOSWJTBtSry2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q6mQ_prbLV4RwF15xqbbGxEv5lE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rAfiwEDxA0ipFSSZKnlIvBvv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_bOhg8UEudYkqmNiSp-Qi34-mdY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bX6E8Pb8nEVa2JXzQStA2FnY.png?f=fotoalbum_large

En als er dezelfde wireless charger in zit als in de megane is het een onbruikbaar waardeloos ding.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52
Japie.G schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:40:
[...]

Een automation aanmaken in de opdrachten app die de hotspot start op het moment dat carplay verbinding maakt en vice versa. Dan werkt het 95pct goed :-)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En als er dezelfde wireless charger in zit als in de megane is het een onbruikbaar waardeloos ding.
Heb 'm ingesteld, ben benieuwd morgen. Moest echt apart naar de pagina in Instellingen om de verbinding tot stand te laten brengen (had de hotspot functie gewoon aan laten staan) dus heb er nog een hard hoofd in.

Best stom dat je wel apps kan downloaden met de verbinding van de auto zelf maar dat apps gebruiken dan weer op een andere manier moet...

[ Voor 6% gewijzigd door MaSw85 op 03-06-2024 19:40 ]

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Ja die hotspot van de iphone gaat in een soort slaapmodus als er een poosje niets connect. Daarom werkt het actief starten en stoppen (door een automation) van de hotspot wel goed. Dan is hij even een paar minuten zichtbaar en kan de auto m oppakken!

Heel af en toe werkt de automation niet om de een of andere reden en dan heb je hetzelfde probleem. Maargoed. Op deze manier werkt het bijna altijd goed.

[ Voor 30% gewijzigd door Japie.G op 03-06-2024 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwellugje
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-01 14:46
Helaas is dit weer helemaal afgeschermd sinds android 13 volgens mij. Het werkte perfect met een automation tool, maar dat is nu verleden tijd.

Voor de android gebruikers las ik wel iets over de TesAA app. Werkt niet alleen bij een Tesla maar ook bij andere autos volgens mij.Maar als die app het kan dan moeten andere apps het ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11-09 13:22
zwellugje schreef op maandag 3 juni 2024 @ 19:57:
Helaas is dit weer helemaal afgeschermd sinds android 13 volgens mij. Het werkte perfect met een automation tool, maar dat is nu verleden tijd.

Voor de android gebruikers las ik wel iets over de TesAA app. Werkt niet alleen bij een Tesla maar ook bij andere autos volgens mij.Maar als die app het kan dan moeten andere apps het ook kunnen.
Ik werk met de app AutoHotspot (Android) werkt perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwellugje
TaxiGilbert schreef op maandag 3 juni 2024 @ 20:04:
[...]

Ik werk met de app AutoHotspot (Android) werkt perfect...
Welke versie van android gebruik je?
Google heeft op de Pixel dit dichtgezet vanaf Android 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
zwellugje schreef op maandag 3 juni 2024 @ 20:13:
[...]

Een S20 met Android 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
[...]
Tasker kan het nog wel met de helper app. Je moet die alleen helaas via de commandline op je PC installeren op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipflap123
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-06 10:37
[...]

Macrodroid werkt goed bij mij met Android 14. Ik trigger de hotspot op basis van de Bluetooth verbinding met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco1b
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-08 08:53
Vandaag bij het laden viel me op dat je in de auto niet eens de laad snelheid kan aflezen of althans ik kan het niet vinden.... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwellugje
flipflap123 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 20:50:
[...]

Macrodroid werkt goed bij mij met Android 14. Ik trigger de hotspot op basis van de Bluetooth verbinding met de auto.
Dat werkt dus bij mij niet meer bij de pixel. Ik krijg een melding:
"Deze actie vereist een prive-API, die niet meer op alle apparaten lijkt te functioneren. etc......."
Helaas, hopelijk past google het weer aan anders volgende keer geen Pixel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
remco1b schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:47:
Vandaag bij het laden viel me op dat je in de auto niet eens de laad snelheid kan aflezen of althans ik kan het niet vinden.... Iemand een idee?
Heb deze ook niet gezien op het display of in de Renault app. Heb enkel nog bij Fastned opgeladen en de app van Fastned geeft wel de actuele laadsnelheid.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TopOne01
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 21:41
MaSw85 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:57:
[...]

Heb deze ook niet gezien op het display of in de Renault app. Heb enkel nog bij Fastned opgeladen en de app van Fastned geeft wel de actuele laadsnelheid.
Volgens mij zag ik het wel, links bovenin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
TopOne01 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 22:00:
[...]

Zal er morgen eens op letten.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:39
remco1b schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:47:
TopOne01 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 22:00:
In de Megane kan je het iig niet zien, heb alleen nog geen Android 12 en/of nieuwe OpenR dus wie weet zou dat misschien de oplossing kunnen zijn aangezien de Scenic dat wel heeft.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/boVlTAaGgwGc_f_80xTa2cZaLZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eTDVooip2MLqC9vX9J3szRci.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hoianddoei
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:51
Ik heb nu sinds gisteren de auto in bezit. Ik heb er nog niet veel mee gereden, maar in ieder geval wat eerste ervaringen tijdens het rijden.

- De achteruitkijkspiegel met ingebouwde camera is voor mij niet echt van toegevoegde waarde. Er zit sowieso verschil in tussen een traditionele spiegel en camera, de afstanden en verhoudingen zijn bij de camera gewoon minder natuurlijk. Mocht je een volgeladen auto hebben, is dit wel een aangename toevoeging. Ik zal hem zelf niet veel gebruiken, al komt dat ook meer omdat ik een kleine achter in een maxicosi heb zitten en ik via de spiegel haar kan zien.
- Android Automotive werkt heel snel en intuïtief. Wel heb ik dezelfde problemen met inloggen in Spotify. Mijn telefoon verbindt echter bij het instappen in de auto direct met Android Auto, waar ik Spotify gemakkelijk kan starten.
- De My Perso knop links van het stuur is ideaal! Hiermee schakel je in één keer over naar je eigen veiligheidsinstellingen en hoef je niet in het menu alles 1 voor 1 uit te schakelen. Dag piepjes! ;)
- De auto is echt ruim! Met een maxicosi achterin zie je eigenlijk pas hoeveel ruimte er is en hoe optimaal er gebruik is gemaakt van de mogelijke ruimte.
- De blauwe bekleding in de Esprit Alpine breekt een beetje de hoeveelheid zwart. Ik heb ook de zwarte uitvoering en ik vind de blauwe details en bekleding in het interieur juist mooi, hierdoor heb je niet een volledig zwarte auto. Gelukkig zijn de matten zwart, anders was het misschien te veel geweest.
- De achterdeuren en ramen zijn echt groot, waardoor je genoeg zicht hebt aan de zijkanten. Wel moet je oppassen in een parkeervak met het openen van deze achterdeuren. In één keer openen raad ik niet aan.

- De tildrempel in de kofferbak is voor mij prima, maar had niet gehoeven. Ik ben het al gewend uit mijn vorige Renault, maar ik snap niet waarom dit zo gemaakt is. De kofferbak is zelf erg ruim.
- Automatisch inparkeren doet niet echt zijn werk. Meerdere keren even geprobeerd hoe hij hiermee om zou gaan, maar zelf parkeer je hem toch wat strakker.

Ik heb ook nog niet echt zicht op mijn verbruik. Ik heb er nog niet genoeg mee gereden om hier een realistisch beeld over te geven. Na dit weekend kan ik daar wat meer over vertellen. Mijn huidige verbruik is 17.1/100km.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 15:58
Hoianddoei schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:37:

- De tildrempel in de kofferbak is voor mij prima, maar had niet gehoeven. Ik ben het al gewend uit mijn vorige Renault, maar ik snap niet waarom dit zo gemaakt is. De kofferbak is zelf erg ruim.
Volgens een reviewer om een goede score voor de Euro NCAP te halen bij botsingen achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoianddoei
Echnon schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:44:
[...]

Volgens een reviewer om een goede score voor de Euro NCAP te halen bij botsingen achter.
Ah ja, dat zou een logische verklaring zijn.

Overigens gebruik ik de speciale opbergruimte "voor de laadkabel" onder de opbergruimte waarschijnlijk niet. Er staat altijd wel iets in de kofferbak, dan zou ik steeds alles eruit moeten halen. Dit gaat denk ik eerder worden voor wat schoonmaakspullen/veiligheidshesje/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Hoe bevallen de Michelin e-primacy banden. Al mensen door de regen gereden ermee? De scores van die banden op nat zijn zeer slecht. Wil even inschatten of ik direct andere banden er onder moet kopen.. Bezuinigen op / keus van banden om een betere wltp score te halen vind ik niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Is dat bij een thuis/standaard lader? Bij de Fastned snellader zie ik dat niet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8vDiMyMJjwCJxeaEgCrTiBfEC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kDVDLwNM7gSM63qF5W0XjZRZ.jpg?f=fotoalbum_large

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
Hoianddoei schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:37:
Ik heb nu sinds gisteren de auto in bezit. Ik heb er nog niet veel mee gereden, maar in ieder geval wat eerste ervaringen tijdens het rijden.

- De achteruitkijkspiegel met ingebouwde camera is voor mij niet echt van toegevoegde waarde. Er zit sowieso verschil in tussen een traditionele spiegel en camera, de afstanden en verhoudingen zijn bij de camera gewoon minder natuurlijk. Mocht je een volgeladen auto hebben, is dit wel een aangename toevoeging. Ik zal hem zelf niet veel gebruiken, al komt dat ook meer omdat ik een kleine achter in een maxicosi heb zitten en ik via de spiegel haar kan zien.
- Android Automotive werkt heel snel en intuïtief. Wel heb ik dezelfde problemen met inloggen in Spotify. Mijn telefoon verbindt echter bij het instappen in de auto direct met Android Auto, waar ik Spotify gemakkelijk kan starten.
- De My Perso knop links van het stuur is ideaal! Hiermee schakel je in één keer over naar je eigen veiligheidsinstellingen en hoef je niet in het menu alles 1 voor 1 uit te schakelen. Dag piepjes! ;)
- De auto is echt ruim! Met een maxicosi achterin zie je eigenlijk pas hoeveel ruimte er is en hoe optimaal er gebruik is gemaakt van de mogelijke ruimte.
- De blauwe bekleding in de Esprit Alpine breekt een beetje de hoeveelheid zwart. Ik heb ook de zwarte uitvoering en ik vind de blauwe details en bekleding in het interieur juist mooi, hierdoor heb je niet een volledig zwarte auto. Gelukkig zijn de matten zwart, anders was het misschien te veel geweest.
- De achterdeuren en ramen zijn echt groot, waardoor je genoeg zicht hebt aan de zijkanten. Wel moet je oppassen in een parkeervak met het openen van deze achterdeuren. In één keer openen raad ik niet aan.

- Automatisch inparkeren doet niet echt zijn werk. Meerdere keren even geprobeerd hoe hij hiermee om zou gaan, maar zelf parkeer je hem toch wat strakker.

Ik heb ook nog niet echt zicht op mijn verbruik. Ik heb er nog niet genoeg mee gereden om hier een realistisch beeld over te geven. Na dit weekend kan ik daar wat meer over vertellen. Mijn huidige verbruik is 17.1/100km.
Kan me in vrijwel alle dingen wel vinden. Automatisch inparkeren ga ik niet eens testen. Had het ook in de Focus en 2x getest maar dat gebruik je daarna gewoon niet weer. Dat duurt vaak ook 2-3x zo lang dan wanneer je het zelf doet en met de sensoren, camera's en 360 graden view lukt dat zelf meer dan prima en snel.

De camera spiegel kan je wel instellen, maar helaas kan je niet in-/uitzoomen zodat je meer of minder beeld krijgt. Die moet met een baby idd uit, daar krijg ik binnenkort ook mee te maken :)

De tildrempel heb ik minder last van door die dubbele bodem. Daarmee is de ruimte achterin wel beperkter maar in de meeste gevallen is er ruimte voldoende. Daar past een kinderwagen met reiswieg nog steeds met gemak in:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jZFX1An-OCaB0oY6tHI_SgDbzBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QXmKAtbh5iWiakSlayrvaqVb.jpg?f=fotoalbum_large

De bovenkant is dus 50-50 op te klappen en zit los dus kan je ook weer naar voren of achteren schuiven om bij de betreffende vakken te komen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IVSdNKUx5PQ6mi-4j1EUIhYdakg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lfpmt6NIGcIBnHToR0ryIlSM.jpg?f=fotoalbum_large

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:50
Mooi om de ervaringen te lezen. Deze Renault of de Xpeng G6 staan hoog op de interesselijst voor de volgende leaseauto. Blijf dit topic met veel interesse volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:48

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ik begreep van de dealer dat Renault eigenlijk voor het eerst een standaard kleur heeft wat anders is dan wit. Deze heeft natuurlijk het rode rouge flamme , maar heeft iemand een idee of Renault wellicht later dit zal wisselen? Persoonlijk had ik liever een neutralere kleur gezien als introductiekleur en dan bijbetalen voor gekleurde lakken.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco1b
Die had ik idd vandaag ook bij een 22KW lader maar bij de snel lader gister helaas niet. Of ik heb niet goed gekeken.

Zelfde ervaring als hiervoor genoemd.

Autocharge (nog) niet mogelijk bij fastned. Zou dat nog komen?
EDIT: even verder gezocht de 60KW kan het wel... maar 87 (nog) niet.

[ Voor 15% gewijzigd door remco1b op 04-06-2024 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capiyol
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 09:54
MaSw85 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:48:
[...]

De tildrempel heb ik minder last van door die dubbele bodem. Daarmee is de ruimte achterin wel beperkter maar in de meeste gevallen is er ruimte voldoende. Daar past een kinderwagen met reiswieg nog steeds met gemak in:

[Afbeelding]

De bovenkant is dus 50-50 op te klappen en zit los dus kan je ook weer naar voren of achteren schuiven om bij de betreffende vakken te komen:

[Afbeelding]
Dank voor deze foto's! Kan je ook laten weten of de vloer nu vlak is als de achterbank plat is? Ik heb ooit een leaf gehad, en daar is dat niet het geval en heb dat meerdere malen behoorlijk irritant gevonden, vandaar...

En kan je nu niet meer direct bij de ruimte onder de kofferbak? Daar zit toch ook nog een groot vak? Worst dat vak afgedekt door de inzet van de dubbele vloer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 23:12
scorpio schreef op zondag 2 juni 2024 @ 18:38:
[...]

Ben benieuwd daar je de auto eerder zult hebben als ik :*)
Maar ik hoopte eerder op iemand die hem al heeft en zo al kan vertellen , evt met foto's , waar de usb aansluitingen zitten en of de kabel die we ernaartoe moeten trekken er een beetje mooi is te verbergen.
Of nog beter .....of er in t midden op het plafond makkelijk is bij te komen om daar 5 volt weg te halen (of 12 , heb wel een omvormertje van een oude sigaretten>usb)
Als dat laatste niet echt gaat zonder te beschadigen trek ik de kabel wel.

In mijn peugeot had ik hem uit het midden boven en de Opel van nu heeft de kabel naar middenconsole.

Hoop dat er iemand wil kijken, of dit al gedaan heeft en dit hier wil plaatsen . _/-\o_

[Afbeelding]
Hebbes,

K zag op youtube een eigenaar de verlichting showen..en zag in een flits wat een sigaretten aansteker punt lijkt te zijn.
Dit is wat ik zocht en dus waar ik de dashcam op aan kan sluiten 👌
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hr1S2EnjqIdzGxuHfqnixOq2o0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vJgxrETktQVGVVBT6eLxj8DX.jpg?f=fotoalbum_large

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaxiGilbert
[quote]MaSw85 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:35:
[...]

Is dat bij een thuis/standaard lader? Bij de Fastned snellader zie ik dat niet:

[Afbeelding]
[/quote

Is idd thuis aan de Zappi :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
Capiyol schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:41:
[...]

Dank voor deze foto's! Kan je ook laten weten of de vloer nu vlak is als de achterbank plat is? Ik heb ooit een leaf gehad, en daar is dat niet het geval en heb dat meerdere malen behoorlijk irritant gevonden, vandaar...

En kan je nu niet meer direct bij de ruimte onder de kofferbak? Daar zit toch ook nog een groot vak? Worst dat vak afgedekt door de inzet van de dubbele vloer?
Er is nog een opstaande rand van een cm of 8:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JnB1YhO1vLINpGxEGEE6KHq5CcY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SRgCyzTj5LAsVMjUsHrH1b7Q.jpg?f=fotoalbum_large

Je kan nu inderdaad niet meer direct bij het grote vak onder de kofferbak. De piepschuimen opstaande randen blokkeren dat. Die moet er dus uit voor je bij het onderste vak kan.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Overigens vanmiddag weer bij de snellader opgeladen. De Renault app geeft de volgende waardes:

Start: 29%
Eind: 80%
Laadtijd: 32 min
Opgeladen: 45,5 kWh (Fastned app wijkt hier af en geeft 45,71 kWh).

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
Mensen die m al hebben, hoe is het geluid? Dus zowel geluid wat je hoort van buiten op de snelweg, en het geluid uit de speakers. Ook al iemand met het Harmon Kardon systeem en hoe bevalt dat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remco1b
Je kan nu inderdaad niet meer direct bij het grote vak onder de kofferbak. De piepschuimen opstaande randen blokkeren dat. Die moet er dus uit voor je bij het onderste vak kan.
Ik heb dat opgelost door die open te zetten en daarna de piepschuimbak er over te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nazdrovje
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 11-09 17:10
Als mijn vrouw de My Renault app op haar telefoon wil voor dezelfde auto als die van mij, moet ze dan een eigen account aanmaken, of moet ze op mijn account inloggen op haar app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
Echnon schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 21:13:
Mensen die m al hebben, hoe is het geluid? Dus zowel geluid wat je hoort van buiten op de snelweg, en het geluid uit de speakers. Ook al iemand met het Harmon Kardon systeem en hoe bevalt dat?
Het Harman Kardon geluid klinkt erg goed! Geluid van buiten is bij hogere snelheden op de snelweg wel aanwezig, maar dan doen Harman en Kardon maar wat beter hun best.

Wat wel opvalt is dat geluid van binnen naar buiten erg hoorbaar is.

Edit: Ik bedoel dus geluid van binnen in de auto dat goed hoorbaar is buiten de auto. Zowel gesprekken als muziek (die op stand 2-4 stond) kon mijn vrouw naast de auto erg goed horen.

[ Voor 15% gewijzigd door MaSw85 op 04-06-2024 23:36 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
remco1b schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 21:19:
[...]

Ik heb dat opgelost door die open te zetten en daarna de piepschuimbak er over te zetten.
Goede tip, dank!

Komoot

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Iets over een 500km en deze Scenic verdient echt wel 'Car of the Year'!
+ de looks, menig hoofden zijn al gedraaid naar deze wagen, en zeker als je de 'Jean-Michel Jarre' sound aanzet :)
+ de ruimte, vanachter vooral is ie groot. De koffer heeft nog altijd de trildrempel, maar dat vindt ik nu niet echt een probleem. De achterdeuren zijn immens, dus moet mijn zoon nu extra opletten bij het uitstappen...
+ Google Automotive, dit wil ik vanaf nu altijd. Dit werkt perfect, is snel en duidelijk, hotspot aan bij herkenning Bluetooth en Spotifyen maar! Ik twijfelde nog met een Ariya, maar de layout van het infotainment systeem bij Nissan heeft me voor deze Scenic doen kiezen.
+ de grotere battery, met de 87kwh toch ietsje minder nadenken over 'waar en wanneer laden'
+ zit naar mijn gevoel solider in elkaar dan de Megane, geen gebonk van ophanging, deuren die doffer toeslaan, voelt steviger aan bij het rijden op onze Belgische k*twegen :)
+ geen water meer in je nek bij het openen van koffer (klinkt stom, maar was echt een dingetje bij de Megane) en electrisch
+ de MyPerso is een aangenaam knopje :)
+ hij onthoudt de laatste stand van de regeneratie
Negatieve punten heb ik eerlijk waar nog niet, dit kan nog komen. Enkel dat de knop om de electrische kofferklep te openen van binnenuit niet altijd direct reageert...
Verbruik is nog te vroeg, nog wat 'spelen ' met modes, maar dan ga ik es consequent letten op mijn verbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
remco1b schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:35:
[...]

Die had ik idd vandaag ook bij een 22KW lader maar bij de snel lader gister helaas niet. Of ik heb niet goed gekeken.

Zelfde ervaring als hiervoor genoemd.

Autocharge (nog) niet mogelijk bij fastned. Zou dat nog komen?
EDIT: even verder gezocht de 60KW kan het wel... maar 87 (nog) niet.
Bij Fastned wordt mijn Scenic (87 kW) automatisch herkend, ik hoef alleen maar het laadpaalnummer in te geven. Dat is dan nog geen autocharge maar m'n laaddruppel/MTC tankpas zijn gekoppeld in de Fastned app dus het is voor mij enkel de Fastned app openen, (op basis van locatie weet ie welk station het is) juiste nr aantikken en kabel inpluggen. Works like a charm!

Komoot

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ArievdVoort
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04-09 10:25
Ik moet proberen nog heel even geduldig te zijn. De auto is inmiddels bij de dealer!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHtZ4CYRV9fMuDTMpZVlLD0vM_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QjP5iV9SpD4dcKkhmXDq270T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3vQ1o6Sc0VeqXasJBoEWPSD2qy4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AcPEuAZxB4f8KWfLeF6AF2Gs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ecyVlZFKg0I6JygvN022pQBJQAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N5EFO5DIi4UCdQ3jINK6auF7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTQqEukN-eUUl_S97HkCGsHx8Ig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9puChuqJDPiQuRQw5MzVAB2l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie_1988
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:38
ArievdVoort schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:07:
Ik moet proberen nog heel even geduldig te zijn. De auto is inmiddels bij de dealer!

[Afbeelding]
Toch leuk dat ik die van mij ook zie staan op deze foto, heel klein in het rood aan de rechterkant op de foto O+ .

Net het kenteken gekregen en die valt nog net in de oude serie. Had stiekem gehoopt op de nieuwe serie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:30
[Afbeelding]
ik zit in het zelfde schuitje, auto staat vandaag bij de dealer, dus volgende week ophalen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:52
Mooie foto's, leuk om te zien. Dank daarvoor. Welke uitvoering is dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
Luke the Duke schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:38:
[...]

Mooie foto's, leuk om te zien. Dank daarvoor. Welke uitvoering is dit?
Aan de velgen te zien een Techno.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArievdVoort
MaSw85 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:12:
[...]

Klopt, het is inderdaad de Techno!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArievdVoort
Appie_1988 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:17:
[...]

Toch leuk dat ik die van mij ook zie staan op deze foto, heel klein in het rood aan de rechterkant op de foto O+ .

Net het kenteken gekregen en die valt nog net in de oude serie. Had stiekem gehoopt op de nieuwe serie.
Ik weet het kenteken nog niet.
Aangezien jij hem al wel hebt neem ik aan dat je hem deze week nog op kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-09 12:37
MaSw85 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:12:
[...]
Ik overweeg de Iconic te bestellen, maar de 'Oracle' velgen die daar bij komen vind ik maar niets. Weet iemand of het mogelijk toch andere velgen te laten installeren?

Ik vind de Techno velgen ('diamantlook') veel mooier...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
madhondt schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:15:
[...]

Ik overweeg de Iconic te bestellen, maar de 'Oracle' velgen die daar bij komen vind ik maar niets. Weet iemand of het mogelijk toch andere velgen te laten installeren?

Volgens mij staan alle drie velgen wel op de accessoirelijst. Een dealer zou sowieso uitsluitsel kunnen geven.

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Echnon
madhondt schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:15:
[...]

Bij de iconic kun je kosteloos de techno velgen ipv de oracle velgen aanvinken. Wel veel smallere banden en maar 19 inch...

Bekijk ook eens de oracle velgen met de inserts er vanaf getrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie_1988
ArievdVoort schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:56:
[...]

Ik weet het kenteken nog niet.
Aangezien jij hem al wel hebt neem ik aan dat je hem deze week nog op kan halen?
Ja klopt. Komende zaterdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:05
Echnon schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:32:
[...]

Bij de iconic kun je kosteloos de techno velgen ipv de oracle velgen aanvinken. Wel veel smallere banden en maar 19 inch...

Ah was ook wel een goede tip geweest, de Alpine gekozen want kon niet wennen aan de velgen van de Iconic.
Echter wel missende de elektrische stoelen bij de Alpine.

---------------------------------------------------

De 'fout' van het niet bestellen is dan eindelijk aangepast en vandaag auto besteld (zegt de LM) en dealer geeft aan week 31. :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• M1stral
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-09 08:40
Ik post eigenlijk zelden op Tweakers en lurk doorgaans overal en nergens.

Maar heb kortgeleden ook een nieuwe lease auto mogen uitkiezen. Mijn keus is gevallen op de Techno met kleine batterij en alle opties behalve solarbay panoramadak.

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:54
Kees_frl schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:43:
[...]

Ah was ook wel een goede tip geweest, de Alpine gekozen want kon niet wennen aan de velgen van de Iconic.
Echter wel missende de elektrische stoelen bij de Alpine.

---------------------------------------------------

De 'fout' van het niet bestellen is dan eindelijk aangepast en vandaag auto besteld (zegt de LM) en dealer geeft aan week 31. :)
Het is ook jammer dat de Alpine niet met de elektrische stoel te bestellen is, stoelen van Alpine zitten fijner.
Als de Alpine deze optie had gehad was ik daar voor gegaan vind de wielen nl ook mooier dan van de iconic.
Ben benieuwd morgen komt de auto als het goed is bij de dealer binnen, dus ook nog ff wachten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 11:26

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Echnon schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:32:
[...]

Eh, die 19” had ik wel gezien als optie en die lijkt me ook beter vanwege (te verwachten) minder geluid (stiller), maar zijn die echt smaller?

En is dat een voordeel of een nadeel? Een smallere band heeft een grotere druk per cm2, dus meer grip?
Ik las eens over iemand die op een verijzeld parkeerterrein stond; spekglad dus. Hij kon zelf met moeite wegkomen, maar een of andere gepimpte auto met bredere sloffen kwam niet weg uit een lager deel: geen grip, te weing druk per vierkante cm…

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Echnon
Hippe Lip schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 23:46:
[...]

Eh, die 19” had ik wel gezien als optie en die lijkt me ook beter vanwege (te verwachten) minder geluid (stiller), maar zijn die echt smaller?

En is dat een voordeel of een nadeel? Een smallere band heeft een grotere druk per cm2, dus meer grip?
Ik las eens over iemand die op een verijzeld parkeerterrein stond; spekglad dus. Hij kon zelf met moeite wegkomen, maar een of andere gepimpte auto met bredere sloffen kwam niet weg uit een lager deel: geen grip, te weing druk per vierkante cm…
Ja je hebt gelijk in alle punten, ik had ze ook eerst op de offerte staan. Maar 205mm brede banden onder zo'n grote auto is wel een beetje suf, visueel gezien.

de 20 inch banden (235/45 R20):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/305XtjyV-VFFJG-0LHcIQ1CCHQY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qEo3l3Vhx4HAe2ETASsOCxWA.png?f=fotoalbum_large

de 19 inch banden (205/55 R19):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcKal9lW5ybtKecALf31xgENfkk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lJdJpUMgTvjnNdXj5EwEBflB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Echnon schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 23:55:
Ja je hebt gelijk in alle punten, ik had ze ook eerst op de offerte staan. Maar 205mm brede banden onder zo'n grote auto is wel een beetje suf, visueel gezien.
@Echnon
Hmm, iets om over na te denken.

Heeft iemand een foto van de wagen op 19” wielen? En dan (eventueel schuin) van voren, zodat je dat van die banden ziet? Ik vraag me af of dat werkelijk veel uitmaakt. Smaak is heel persoonlijk.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1stral
Ik heb trouwens het Harman Kardon pakket meegenomen. Gezien ik veel in de auto zit en nogal muziekliefhebber ben leek me dat een goede keuze.

Ik las ergens al dat het een goed systeem is, maar realiseer me dat het nogal afhankelijk is van je referentiekader. Kan iemand die al wat heeft kunnen spelen met de installatie eens wat meer in depth ervaring schetsen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Hippe Lip schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:58:
[...]

@Echnon
Hmm, iets om over na te denken.

Heeft iemand een foto van de wagen op 19” wielen? En dan (eventueel schuin) van voren, zodat je dat van die banden ziet? Ik vraag me af of dat werkelijk veel uitmaakt (smaak is heel persoonlijk).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xaCexvu5_DO1Of401_CI5TS3zdY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CLOGH7SmOKBeCvlHM5X2fiiG.jpg?f=fotoalbum_large

Ben het er wel mee eens, de bredere wielen staan m mooier. Maargoed, zo veel zie je er nou ook weer niet van.

[ Voor 6% gewijzigd door Japie.G op 06-06-2024 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweetyvogel
Japie.G schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:03:
[...]

Ben het er wel mee eens, de bredere wielen staan m mooier. Maargoed, zo veel zie je er nou ook weer niet van.
Toch wel beter zichtbaar (mooier) vanaf de achterkant. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

tweetyvogel schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:17:
[...]

Heb geen goede foto’s. Zaterdag wel, dan haal ik m op haha.

Deze vond ik nog. Een iconic en een techno achter elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YbjGDUlruBtZB7xg4KixmvMbhsQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RSmFxqxBOOvWDiKYElq0AbEP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
M1stral schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:02:
Ik heb trouwens het Harman Kardon pakket meegenomen. Gezien ik veel in de auto zit en nogal muziekliefhebber ben leek me dat een goede keuze.

Ik las ergens al dat het een goed systeem is, maar realiseer me dat het nogal afhankelijk is van je referentiekader. Kan iemand die al wat heeft kunnen spelen met de installatie eens wat meer in depth ervaring schetsen?
Wat is je eigen referentiekader als muziekliefhebber? Waar ben je naar op zoek?

Er zijn in ieder geval een aantal vooraf ingestelde equalizer opties (podcast, studio, concert, club en 1 van die dude/componist die gekoppeld is ook aan de geluiden buiten de auto en bij instappen. Daarnaast kan je zelf natuurlijk ook spelen met de instellingen. Ik weet niet of dit ook zonder HK pakket aanwezig is.

Maar de audio klinkt in ieder geval serieus goed, ook op een hoger volume (tot 20 van de 40 getest) is er geen resonantie in de auto. Ik vind mezelf ook wel enigszins liefhebber. Hebben thuis bijv. ook een platenspeler en een receiver + luidsprekers combi i.p.v. een simpele soundbar en we houden erg van muziek. Maar goed, iets met referentiekaders :)

Komoot

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MaSw85
Heb trouwens even zitten spelen met belichting i.c.m. de iPhone camera en de auto in de garage. Heb er wel een mooie achtergrond voor mijn telefoon aan over gehouden 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zGf-FRyY9CUBr-bdgTZn_EN9X58=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gzgiQ67ksBp3n9usKg1iBFli.jpg?f=fotoalbum_large

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1stral
MaSw85 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:29:
[...]

Wat is je eigen referentiekader als muziekliefhebber? Waar ben je naar op zoek?

Er zijn in ieder geval een aantal vooraf ingestelde equalizer opties (podcast, studio, concert, club en 1 van die dude/componist die gekoppeld is ook aan de geluiden buiten de auto en bij instappen. Daarnaast kan je zelf natuurlijk ook spelen met de instellingen. Ik weet niet of dit ook zonder HK pakket aanwezig is.

Maar de audio klinkt in ieder geval serieus goed, ook op een hoger volume (tot 20 van de 40 getest) is er geen resonantie in de auto. Ik vind mezelf ook wel enigszins liefhebber. Hebben thuis bijv. ook een platenspeler en een receiver + luidsprekers combi i.p.v. een simpele soundbar en we houden erg van muziek. Maar goed, iets met referentiekaders :)
Vind veelal de standaard installaties in auto’s ondermaats. Vaak blikkerig, schel of “muffled” Laatste auto waarin de standaard audio te pruimen was is een Skoda Octavia Combi uit 2022 geweest.

Anyway, zelf zoek ik gewoon wat présence en dynamiek. Goede representatie van het spectrum, hoeft niet analytisch te zijn. Lichte voorkeur voor wat warmer geluid. Helder in hoog, zonder schel te zijn. Goed laag, zonder enorm te bonken.

Zelf thuis een Onkyo 8xxx receiver met Q Acoustics zuilen staan. Ik denk dat dat aardig weerspiegeld wat ik fijn vind. Realiseer me echter wel dat dit in een auto niet haalbaar is, maar bij benadering zou dit wel fijn zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaxiGilbert
[...]

[Afbeelding]

Ik kom van de Megane ETech met 20" naar de Scenic met 19" en moet zeggen, de Scenic is beduidend comfortabeler! Er zit toch een wezenlijk verschil met die ene inch en andere hoogte banden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpio
Zie dat niet iedereen t overzicht van de topicstarter invult of bijhoudt.
Jammer...k kijk er graag tzt in .Ook zie ik er de snelheid tussen bestellen en levering een beetje in.
Vindt een mooie aanvulling op dit topic , mijn Techno wordt volgende week besteld..wettelijke 2 weken bedenktijd zit ik nog in jammer genoeg.😫
Maar ach...tijd vliegt en zo te zien aan 't wel ingevulde gaat de levering ook steeds sneller 😎

https://docs.google.com/s...312306&rtpof=true&sd=true

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

TaxiGilbert schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:59:
[...]

Ik kom van de Megane ETech met 20" naar de Scenic met 19" en moet zeggen, de Scenic is beduidend comfortabeler! Er zit toch een wezenlijk verschil met die ene inch en andere hoogte banden...
Ik maak dezelfde overstap dus ben blij met je ervaring! Ik hoop dat ik die ervaring ook heb straks. Looks vind ik dan iets minder belangrijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

scorpio schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:01:
Zie dat niet iedereen t overzicht van de topicstarter invult of bijhoudt.
Jammer...k kijk er graag tzt in .Ook zie ik er de snelheid tussen bestellen en levering een beetje in.
Vindt een mooie aanvulling op dit topic , mijn Techno wordt volgende week bestel..wettelijke 2 weken bedenktijd zit ik nog in jammer genoeg.😫
Maar ach...tijd vliegt en zo te zien aan 't wel ingevulde gaat de levering ook steeds sneller 😎

https://docs.google.com/s...312306&rtpof=true&sd=true
Ik ben ook fan van het document, dus oproep aan iedereen. Werk deze bij :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

@Hoianddoei voor de startpost:

Renault NL heeft de commercial nu ook uitgebracht.
YouTube: Renault Scenic E-Tech 100% electric | auto van het jaar 2024

En deze:
YouTube: Renault Scenic E-Tech 100% electric | R:tour video

[ Voor 24% gewijzigd door Japie.G op 06-06-2024 11:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
M1stral schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:39:
[...]

Vind veelal de standaard installaties in auto’s ondermaats. Vaak blikkerig, schel of “muffled” Laatste auto waarin de standaard audio te pruimen was is een Skoda Octavia Combi uit 2022 geweest.

Anyway, zelf zoek ik gewoon wat présence en dynamiek. Goede representatie van het spectrum, hoeft niet analytisch te zijn. Lichte voorkeur voor wat warmer geluid. Helder in hoog, zonder schel te zijn. Goed laag, zonder enorm te bonken.

Zelf thuis een Onkyo 8xxx receiver met Q Acoustics zuilen staan. Ik denk dat dat aardig weerspiegeld wat ik fijn vind. Realiseer me echter wel dat dit in een auto niet haalbaar is, maar bij benadering zou dit wel fijn zijn.
Ik denk dat je dan wel blij gaat worden van de HK set (hier voorheen ook Q-Acoustics zuilen, nu boekenplank speakers van hetzelfde merk - in combinatie met eerder Denon en nu Marantz).

Voorheen had ik B&O in de Focus station. Die kon ik toen in de showroom vergelijken met een standaard set, dat was echt een groot verschil. De afgelopen zes maanden was behelpen met een standaard set in de Seat Leon. Denk dat er voor de Scenic ook een groot verschil is.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M1stral
@MaSw85

Bedankt voor de info. Denk dat ik er wel goed aan gedaan heb zo te horen. Uiteindelijk moet ik het gewoon gaan meemaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 315tiger
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 20:59
Als toekomstig Scenic rijder ook maar even de lijst ingevuld...

@Japie.G toevallig de foto bij Terwolde Zwolle gemaakt? Zo ja, misschien ook een witte Esprit Alpine gespot? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
315tiger schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 12:36:

@Japie.G toevallig de foto bij Terwolde Zwolle gemaakt? Zo ja, misschien ook een witte Esprit Alpine gespot? 8)
helemaal wit of dak zwart? :)

Edit, twee kleuren, nice!

Die leek me ook mooi.

[ Voor 7% gewijzigd door Kees_frl op 06-06-2024 13:06 ]

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gipia
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:25
Ook ik word een toekomstig Scenic rijder.
Uitvoering iconic met solar bay en augmented pack. Wel gekozen voor de 20 inch wielen.
Kleur rood met zwart dak.
Vorige week besteld. Levertijd eind juni, want is een auto die al in bestelling was.
Ik zal de lijst invullen.
Ik rij nu een Kia e-niro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TopOne01
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 21:41
Gisteren thuis de auto opgeladen van 29% tot 77% met de Alfen 11kw paal. Om een idee te krijgen hoe snel het gaat, onderstaande screenshot. Geen idee waarom hij het als twee sessies registreerd. Weet niet of dat normaal is maar de vorige keer laden werd het ook opgesplitst in een aantel sessies.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WrZncychFUnbEu0dFChfz1uT1xU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4G1dM2H6XsrRYVjpixud9Hkl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco1b
HIerbij een snellaad sessie van mij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KsQt9QyvLfQ-5uXM18pSsscxX_8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9OZwiJcajLwfXxNLVec7vlC7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

315tiger schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 12:36:

Was inderdaad terwolde Zwolle. Heb me van Raalte naar Zwolle laten overzetten. Er stonden een vrachtwagenlading vol aan scenics, ook wel witte :-)
TopOne01 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 14:08:
Gisteren thuis de auto opgeladen van 29% tot 77% met de Alfen 11kw paal. Om een idee te krijgen hoe snel het gaat, onderstaande screenshot. Geen idee waarom hij het als twee sessies registreerd. Weet niet of dat normaal is maar de vorige keer laden werd het ook opgesplitst in een aantel sessies.
[Afbeelding]
Heeft je lader geschakeld tussen 1fase en 3fase? Als dat hier met de megane gebeurt ziet hij dat als meerdere sessies.

[ Voor 46% gewijzigd door Japie.G op 06-06-2024 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:19
M1stral schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:02:

Ja, het is ok, meer kan ik niet zeggen.
Het laag is na wat spelen in orde, spreiding ook maar hoog blijft niet geweldig.
De Arkana met ge-upgrade sound system (is dat Bose?) klinkt beter.

Mijn ref kader is een Kia Soul met Harman Kardon.
Dat systeem klinkt zo goed dat de meeste, nog enigzins betaalbare auto's, er niet in de buurt komen.

Het wordt voor mij sowieso een teruggang.
Ben gevoelig voor laag (diep tot slag), natuurlijk stemmen en helder, schoon hoog.

Vond de ruimtewerking van de Scenic wel zeer goed

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweetyvogel
Hier zijn vast 2 foto's, hij moet nog gepoetst worden.
De "all season banden" zijn precies wat ik wilde hebben.
Volgende week vrijdag ophalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H9XpYXc1OHNvfbCWhNRuVKrrpF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/coAvlwH2PaQKwwZmDjwUsLy8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_yVUiDxcjB29gpF2wtRoK96eSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uOBut22Ir0ClP6NnCKL7SauW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco1b
tweetyvogel schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:22:
Volgende week vrijdag ophalen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De banden zitten in ieder geval VOL! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
[...]

Ja het jammere is ook het enorme verschil, gelijk van 235 naar 205. Zelfs m'n Kona heeft 225 met 17 " banden.

Ik zie in dit topic ook nog niet grote verschillen gerapporteerd (op anekdotische basis) in het gebruik per kWh/100km voor de 19 inch vs 20 inch banden, wat eventueel een heel groot argument kan zijn. Het is toch maar liefst 13% minder bandoppervlakte wat contact maakt met de weg. Jammer dat een direct vergelijk tussen verschillende bandenmaten maar weinig wordt gedaan door reviewers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@Japie.G Dank voor de foto. Ben benieuwd naar de foto(s) vanaf de achterkant komend weekend en of dat er dan werkelijk minder fraai uitziet.
tweetyvogel schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:17:
@tweetyvogel Tja, als het alleen gaat om het gezicht vanaf recht achter staat, dan lijkt het probleem (als je daar al van wilt spreken) nogal beperkt. Je moet er dan nog op flinke afstand van staan, want anders zie je die banden nog steeds niet.

Ik vraag me af of het voor mij echt een punt zal zijn. Wat ik wel weet is dat 19” waarschijnlijk stiller zal zijn dan 20” omdat je op hoger rubber staat, zoals @TaxiGilbert ook al aangaf.
En wat @Echnon al beaamde: je hebt meer grip wegens hogere druk per cm2 op de weg.

[ Voor 7% gewijzigd door Hippe Lip op 06-06-2024 23:09 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

tweetyvogel schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:22:
Wordt de auto standaard op deze CrossClimate banden geleverd? Daar rijd ik nu al 5 jaar op (e-Niro) en ben zéér tevreden. Helaas werd mijn auto destijds op Michelin Primacy banden geleverd en moest ik ze omwisselen bij de lokale bandenboer. Maar als die Scenic direct op CrossClimates geleverd wordt is dat heel mooi!

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Hippe Lip schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 23:21:
[...]

Wordt de auto standaard op deze CrossClimate banden geleverd? Daar rijd ik nu al 5 jaar op (e-Niro) en ben zéér tevreden. Helaas werd mijn auto destijds op Michelin Primacy banden geleverd en moest ik ze omwisselen bij de lokale bandenboer. Maar als die Scenic direct op CrossClimates geleverd wordt is dat heel mooi!
Standaard op e-primacy r. Ik rij ze op en ga daarna ook over op cross climate. Had ze beter gelijk mee kunnen bestellen (optie a 400 euro)…

[ Voor 55% gewijzigd door Japie.G op 07-06-2024 06:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweetyvogel
Hippe Lip schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 23:06:

@tweetyvogel Wordt de auto standaard op deze CrossClimate banden geleverd? Daar rijd ik nu al 5 jaar op (e-Niro) en ben zéér tevreden. Helaas werd mijn auto destijds op Michelin Primacy banden geleverd en moest ik ze omwisselen bij de lokale bandenboer. Maar als die Scenic direct op CrossClimates geleverd wordt is dat heel mooi!
Gelukkig zaten deze er onder, was al bezig te onderhandelen met de dealer voor een eventuele wisseling als de levering vanuit fabriek anders was. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remco1b
Echnon schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:13:
[...]

Ja het jammere is ook het enorme verschil, gelijk van 235 naar 205. Zelfs m'n Kona heeft 225 met 17 " banden.

Ik zie in dit topic ook nog niet grote verschillen gerapporteerd (op anekdotische basis) in het gebruik per kWh/100km voor de 19 inch vs 20 inch banden, wat eventueel een heel groot argument kan zijn. Het is toch maar liefst 13% minder bandoppervlakte wat contact maakt met de weg. Jammer dat een direct vergelijk tussen verschillende bandenmaten maar weinig wordt gedaan door reviewers.
Betreft verbruik kan ik je vertellen dat het mij lang niet tegen valt met de 20 inch. Ik rij hoofdzakelijk snelweg ACC 110 en heb een verbruik van 16,8kwh/100km over de eerste 1500km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Renault heeft van een aantal auto’s het instructieboekje in PDF op de site staan, maar die van deze Scenic zie ik er nog niet bij staan.
Is die ergens beschikbaar?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco1b
Digitaal in de auto... Kan je ook nog eenvoudig zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazdrovje
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 11-09 17:10
Hippe Lip schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:16:
Renault heeft van een aantal auto’s het instructieboekje in PDF op de site staan, maar die van deze Scenic zie ik er nog niet bij staan.
Is die ergens beschikbaar?
In de my Renault app staat het instructieboekje als je daar je Scenic geregistreerd hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArievdVoort
Ik baal toch een klein beetje. De auto staat sinds woensdag bij de dealer, maar omdat het vroeger is dan verwacht is er geen ruimte meer in de planning en kan ik de auto pas op 21-6 in ontvangst nemen. ☹️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie_1988
ArievdVoort schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:04:
Ik baal toch een klein beetje. De auto staat sinds woensdag bij de dealer, maar omdat het vroeger is dan verwacht is er geen ruimte meer in de planning en kan ik de auto pas op 21-6 in ontvangst nemen. ☹️
Dat is idd balen! Ben blij dat ik maar 8 dagen hoef te wachten na binnenkomst auto bij dezelfde dealer. Morgen is het zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco1b
ArievdVoort schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:04:
Dat is idd wel jammer. Maar beter dat ze hem netje afleveren ipv even snel tussendoor plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
remco1b schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:19:
[...]

Dat is idd wel jammer. Maar beter dat ze hem netje afleveren ipv even snel tussendoor plannen.
Ik vraag me dan altijd af wat moeten ze nog met zo'n auto doen wanneer deze wordt afgeleverd bij de dealer?
Ik heb er oprecht geen verstand van. Kan me voorstellen de bescherming etc verwijderen, keertje door de wasstraat en schoonmaken.

Opladen :P

Maar wat moeten ze verder doen, iemand een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
nazdrovje schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:57:
[...]

In de my Renault app staat het instructieboekje als je daar je Scenic geregistreerd hebt.
Inderdaad zeg, dat was een paar dagen geleden nog niet bij mij. Maar ik zie dan ook ineens service intervals en nog meer dingen in de app, ik geloof dat de dealer nu echt er mee bezig is.

De app download het wel als PDF, zou die PDF gewoon gedeeld mogen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArievdVoort
remco1b schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:19:
[...]

Daar heb je zeker gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArievdVoort
Kees_frl schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:49:
[...]

Ik vraag me dan altijd af wat moeten ze nog met zo'n auto doen wanneer deze wordt afgeleverd bij de dealer?
Ik heb er oprecht geen verstand van. Kan me voorstellen de bescherming etc verwijderen, keertje door de wasstraat en schoonmaken.

Opladen :P

Maar wat moeten ze verder doen, iemand een idee? :)
Nou, dat heb ik dus ook. Ik heb er geen verstand van, maar zoveel hoeven ze toch niet te doen bij een nieuwe auto? Denk haast dat het aanvragen van een kenteken nog het meeste tijd in beslag neemt, maar dat is ook maar een paar dagen.

Ben benieuwd of er iemand is die er meer verstand van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoianddoei
Echnon schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:50:
[...]

Inderdaad zeg, dat was een paar dagen geleden nog niet bij mij. Maar ik zie dan ook ineens service intervals en nog meer dingen in de app, ik geloof dat de dealer nu echt er mee bezig is.

De app download het wel als PDF, zou die PDF gewoon gedeeld mogen worden?
Het is gewoon een algemene handleiding voor de Scenic, die zou je gewoon kunnen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Hoianddoei schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:06:
[...]

Het is gewoon een algemene handleiding voor de Scenic, die zou je gewoon kunnen delen.
Graag zelfs 🤗

Ofwel... Mag ik hem ook alvast? 🤔☺️

[ Voor 9% gewijzigd door scorpio op 07-06-2024 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoianddoei
Ondertussen al 700km gereden met de Scenic! Daardoor heb ik toch een iets beter beeld bij het werkelijke verbruik. Deze komt nu uit op 17.2kwh/100km.

Mijn rijgedrag:
- Als er een keer geen file staat, staat ie op ACC met een snelheid van 112km. (oja, er zit maar een correctie van 2km/h tussen Flitsmeister en snelheid op mijn dashboard. Heel apart, maar pas dus op met te hard rijden :p)
- Vooral woon > werkverkeer, dus tijdens de spits. Enkele rit is 50km.

Prima wat mij betreft. Als dit gemiddelde zo blijft, zou ik volgeladen dus makkelijk 500km kunnen halen. Laden gaat ook lekker vlot!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hoianddoei
scorpio schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:10:
[...]

Graag zelfs 🤗

Ofwel... Mag ik hem ook alvast? 🤔☺️
Ik zal hem toevoegen aan de openingspost. Moment.

Heb hem toegevoegd in Google Drive: https://drive.google.com/...iuIIYBbe/view?usp=sharing

Als de handleiding op de site van Renault komt, zal ik de link daarmee vervangen.

[ Voor 30% gewijzigd door Hoianddoei op 07-06-2024 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Hoianddoei schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:13:
[...]

Ik zal hem toevoegen aan de openingspost. Moment.

Heb hem toegevoegd in Google Drive: https://drive.google.com/...iuIIYBbe/view?usp=sharing

Als de handleiding op de site van Renault komt, zal ik de link daarmee vervangen.
Thanks 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie_1988
Volgens de handleiding is One Pedal driving ook een optie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IMLozmp_itzB2uCSErXUiCb8eko=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YgEKtENXUEBgRiT4bg0xCfzM.jpg?f=user_large

Ik heb dat alleen nergens in de optie lijst zien staan. Of zal dit nog via een update toegevoegd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoianddoei
Appie_1988 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:39:
Volgens de handleiding is One Pedal driving ook een optie.
[Afbeelding]

Ik heb dat alleen nergens in de optie lijst zien staan. Of zal dit nog via een update toegevoegd worden?
Dit is inderdaad (nog) geen mogelijkheid. Eerder in dit topic werd gesproken dat dit voor de eerste generatie Scenic niet beschikbaar komt:
GT-stoel schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:10:
https://www.aliteq.com/te...car-for-the-whole-family/

https://www.aliteq.com/th...o-these-two-new-features/
The upcoming model has a smoother ride.
“One pedal” Already announced for the Renault 5 E-Tech,
it will be launched (approx 2025) for the Mégane and Scénic.
The only problem is that the already released Mégane E-Tech and the first Scénic can NOT benefit from this.
Later werd dit in een review wel weer tegengesproken en is dus de vraag of dit via een update beschikbaar zal komen.
Pagina: 1 ... 11 ... 52 Laatste