WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Goede vriend CopilotKees_frl schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:49:
[...]
Ik vraag me dan altijd af wat moeten ze nog met zo'n auto doen wanneer deze wordt afgeleverd bij de dealer?
Ik heb er oprecht geen verstand van. Kan me voorstellen de bescherming etc verwijderen, keertje door de wasstraat en schoonmaken.
Opladen![]()
Maar wat moeten ze verder doen, iemand een idee?
Na de levering van een auto uit de fabriek zijn er enkele belangrijke werkzaamheden die een autodealer moet uitvoeren voordat de auto aan de klant wordt overhandigd:
- Kwaliteitscontrole en inspectie: De dealer moet de auto grondig inspecteren om ervoor te zorgen dat deze in goede staat verkeert en voldoet aan de afgesproken specificaties.
- Kentekenregistratie: De dealer moet het kenteken van de auto op naam van de klant registreren bij de RDW (Rijksdienst voor het Wegverkeer).
- Afleverklaar maken: Dit omvat het reinigen van de auto, het controleren van vloeistofniveaus, het monteren van accessoires (zoals kentekenplaten, matten, etc.) en het testen van alle functies.
- Administratieve afhandeling: De dealer moet alle benodigde documenten voor de klant klaarmaken, zoals het vrijwaringsbewijs van de inruilauto, het garantiebewijs en de factuur.
- Uitleg en demonstratie: De dealer dient de klant te informeren over de functies van de auto, zoals bedieningselementen, onderhoudsadviezen en garantievoorwaarden.
[ Voor 5% gewijzigd door MaSw85 op 07-06-2024 15:46 ]
gaat straks iets worden dat de vroege bestellers mogelijk balen want missen wat leuke zaken als one pedal en digital key of krijgen een mooie verrassing met een update. Laten we het laatste hopen, maar zou best kunnen zijn dat ze een my2025 pakken en daar het inzetten.Echnon schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:33:
Digital key mbv je smartphone en bluetooth staat ook in de handleiding als mogelijkheid, dat heb ik in geen enkele review langs zien komen dat dat (al) mogelijk is of in de toekomst mogelijk gaat worden?
Dan heb je een kleine groep die het niet heeft.
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
@HoianddoeiHoianddoei schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:13:
Heb hem toegevoegd in Google Drive: https://drive.google.com/...iuIIYBbe/view?usp=sharing
Als de handleiding op de site van Renault komt, zal ik de link daarmee vervangen.
Mijn dank is groot!
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Tja, als je daarop wilt wachten kun je de wagen nóóit bestellen; er is altijd wel weer wat nieuws in aantocht. Ik las al dat er in het eerste begin dingen standaard in de auto zaten die nu al niet meer te bestellen zijn. Andersom werkt dat dus ook.Kees_frl schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:51:
gaat straks iets worden dat de vroege bestellers mogelijk balen want missen wat leuke zaken als one pedal en digital key of krijgen een mooie verrassing met een update. Laten we het laatste hopen, maar zou best kunnen zijn dat ze een my2025 pakken en daar het inzetten.
Dan heb je een kleine groep die het niet heeft.
En een update kan die one pedal drive mss wel toevoegen, maar die digital key vraag ik me af. Het kan zomaar zijn dat daarvoor extra hardware nodig is dat nu niet in de auto zit…
<John O`Mill>
Aan de ene kant eens, maar dat hangt er dan wel beetje vanaf hoe snel na lancering die zaken komen. Anders vind ik het toch beetje vreemd dat ze het er niet meteen in hadden gestoptHippe Lip schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:58:
[...]
Tja, als je daarop wilt wachten kun je de wagen nóóit bestellen; er is altijd wel weer wat nieuws in aantocht. Ik las al dat er in het eerste begin dingen standaard in de auto zaten die nu al niet meer te bestellen zijn. Andersom werkt dat dus ook.
En een update kan die one pedal drive mss wel toevoegen, maar die digital key vraag ik me af. Het kan zomaar zijn dat daarvoor extra hardware nodig is dat nu niet in de auto zit…
Zo vreemd is dat niet hoor. Ik rijd nu in een e-Niro uit 2019 en die had af fabriek geen fatsoenlijke app. De importeur heeft daar wat voor gemaakt, maar daarmee kun je alleen uitlezen (accu, km-stand, banden en zo). Niet lang daarna bouwde Kia vanuit de fabriek al de verbinding met simkaart in zodat je niet alleen kunt uitlezen, maar ook opdrachten naar de auto kunt sturen zoals deuren op slot doen en voorverwarmen instellen. En dat was met die eerdere modellen niet achteraf met een upgrade ook zo te maken.Kees_frl schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 18:10:
Aan de ene kant eens, maar dat hangt er dan wel beetje vanaf hoe snel na lancering die zaken komen. Anders vind ik het toch beetje vreemd dat ze het er niet meteen in hadden gestopt
<John O`Mill>
vind ik zelf ook vreemd, maar dat ben ikHippe Lip schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 21:16:
[...]
Zo vreemd is dat niet hoor. Ik rijd nu in een e-Niro uit 2019 en die had af fabriek geen fatsoenlijke app. De importeur heeft daar wat voor gemaakt, maar daarmee kun je alleen uitlezen (accu, km-stand, banden en zo). Niet lang daarna bouwde Kia vanuit de fabriek al de verbinding met simkaart in zodat je niet alleen kunt uitlezen, maar ook opdrachten naar de auto kunt sturen zoals deuren op slot doen en voorverwarmen instellen. En dat was met die eerdere modellen niet achteraf met een upgrade ook zo te maken.
ik bedoel je hebt een ontwikkelpad van x aantal jaar. De handleiding is zelfs al gemaakt mbt one pedal en digital key en dan breng je een auto uit en misschien x aantal maanden later stop je dat er nog in.
Vooral one pedal wel een wezenlijke voor een ev.
[ Voor 16% gewijzigd door Kees_frl op 07-06-2024 22:07 ]
Ten eerste is het abominabel Nederlands af en toe. Zinnen kloppen niet of er staan totaal onbegrijpelijke dingen in.
En dan is het niet voor een EV geschreven maar voor een ICE. Want wie heeft het nou over een stilstaande auto met draaiende motor?

<John O`Mill>
Is er een knop om die opgeslagen instellingen te activeren? Waar zit die?
En belangrijker haast: kun je maar voor één bestuurder de instellingen opslaan? Bij alle auto’s die ik tot nu toe zag kun je voor 2 bestuurders de individuele instellingen opslaan. Wel zo handig als je de auto afwisselend met je partner gebruikt.
Heb ik daar overheen gelezen?
<John O`Mill>
Ik heb het ook niet in de handleiding zien staan maar volgens mij staat er wel meer niet in met betrekking tot het infotainment systeem. Wat betreft het opslaan van de instellingen, toen ik in de auto zat bij de dealer en ik verstelde de stoel dan kwam er automatisch een popup op het scherm of ik de nieuwe positie wilde opslaan.Hippe Lip schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 23:58:
Vreemd: in het instructieboekje kan ik niet duidelijk vinden hoe het is met het opslaan van de instellingen zoals stoel, spiegels en andere instellingen.
En belangrijker haast: kun je maar voor één bestuurder de instellingen opslaan? Bij alle auto’s die ik tot nu toe zag kun je voor 2 bestuurders de individuele instellingen opslaan. Wel zo handig als je de auto afwisselend met je partner gebruikt.
Edit: ik dacht ergens gelezen te hebben dat AAOS wel meerdere profielen ondersteund.
[ Voor 4% gewijzigd door addictive_rhymz op 08-06-2024 08:24 ]
Voor de Megane is er een aparte handleiding voor het hele infotainment systeem waar dit in staat. Vermoed dat deze binnenkort ook wel ergens opduikt voor de Scenic.Hippe Lip schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 23:58:
Vreemd: in het instructieboekje kan ik niet duidelijk vinden hoe het is met het opslaan van de instellingen zoals stoel, spiegels en andere instellingen.
Op pag. 72 staat een stuk over hoe je instellingen kan opslaan.Hippe Lip schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 23:58:
Als je zo kijkt valt het verschil erg mee, maar ik hou meer van de alpine velgen.Japie.G schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:42:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Techno en alpine, 19 en 20inch, 205 en 235
@Japie.G Dank voor de foto'sJapie.G schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:42:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Techno en alpine, 19 en 20inch, 205 en 235
Wat @tweetyvogel zegt: het verschil is helemaal niet zo groot. Je moet ze naast elkaar zien om het op te laten vallen.
En het zal mss wel meer de keuze voor de velgen zijn dan voor de bandbreedte.
Maar voor mij telt de hoogte van de banden meer. Die 19" is ws zuiniger en stiller door hoger rubber.
<John O`Mill>
Ja, dat moet er zijn, want daaraan refereren ze ook op pagina 72:ebis schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 08:27:
Voor de Megane is er een aparte handleiding voor het hele infotainment systeem waar dit in staat. Vermoed dat deze binnenkort ook wel ergens opduikt voor de Scenic.
:fill(white):strip_exif()/f/image/qu4lcZpUMU46QWQIMdaBoVBv.png?f=user_large)
Staat die handleiding niet ook in jullie app?
Of is die het zelfde of vergelijkbaar met die van de Megane?
[ Voor 5% gewijzigd door Hippe Lip op 08-06-2024 11:59 ]
<John O`Mill>
Ik zie het, @Gipia, maar daar staat niet bij of er meerdere profielen opgeslagen kunnen worden.Gipia schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 08:35:
Op pag. 72 staat een stuk over hoe je instellingen kan opslaan.
Heeft iemand van de huidige rijders dat al uitgevonden?
<John O`Mill>
Meerdere profielen kan gewoon, links boven in het schermHippe Lip schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:00:
[...]
Ik zie het, @Gipia, maar daar staat niet bij of er meerdere profielen opgeslagen kunnen worden.
Heeft iemand van de huidige rijders dat al uitgevonden?
Heeft iemand al gekeken of de gebruiksaanwijzing van het multimediasysteem ook in pdf in de app staat?
Dat zou nog een mooie aanvulling zijn hier.
<John O`Mill>
Ik kon via mijn werk een ochtend naar de Renault introductie voor de dealers, daar kwam het voorbij en zelf even mee zitten spelen.Hippe Lip schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:26:
Dank je, @Kees_frl. Dit kan ik namelijk niet uit het instructieboekje halen.
Heeft iemand al gekeken of de gebruiksaanwijzing van het multimediasysteem ook in pdf in de app staat?
Ik denk dat dit het isHippe Lip schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:26:
Dank je, @Kees_frl. Dit kan ik namelijk niet uit het instructieboekje halen.
https://nl.e-guide.renault.com/nld/openR-link
Edit:
:strip_exif()/f/image/Bw81NfgV7CBGdgIhQ59PFGFQ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 143% gewijzigd door Japie.G op 08-06-2024 15:53 ]
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Volgende stap is een 'hack' zodat je die camera's (4x?) kunt gebruiken om op te nemen en zo zelf een dashcam kunt maken. Er is in het verleden al veel aan APIs gemaakt voor EVs...Japie.G schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 13:20:
Hij staat op de oprit! Straks ff alles instellen etcetera. Ritje naar huis gaf al aardig wat verschillen met de megane! Vooral de view dat je kunt zien wat de auto ziet is wel leuk! Had de megane niet.
<John O`Mill>
Was het maar waar, ik heb een vivo a229 2ch besteld.Hippe Lip schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 15:06:
[...]
Volgende stap is een 'hack' zodat je die camera's (4x?) kunt gebruiken om op te nemen en zo zelf een dashcam kunt maken. Er is in het verleden al veel aan APIs gemaakt voor EVs...
Zag ik ook net. Megane had gewoon bar per band.TopOne01 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 16:51:
Klopt het dat je niet het aantal bar per band kan aflezen? Systeem begint alleen te loeien als er daadwerkelijk een band leegloopt?
Heb je misschien linkjes naar je third party Megane accessoires die ook in de Scenic passen?Japie.G schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 17:06:
[Afbeelding]
Megane ali middenconsole bakje past gelukkig ook. Is allemaal identiek.
K heb t gevonden en ga misschien proberen ..als ik hem heb☺️
Gebruik op eigen risico , t lijkt mij koosjer maar jij beslist zelf !
https://www.youtube.com/watch?v=RVKbAAdKGYU
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Die view ga k opzoeken hoe als k hem geleverd krijg , staat genoteerd alsook jouw camera (hack) ga k volgen ..ik heb al een dashcam maar zo'n hack lijkt me ook gaaf..Hippe Lip schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 15:06:
[...]
Volgende stap is een 'hack' zodat je die camera's (4x?) kunt gebruiken om op te nemen en zo zelf een dashcam kunt maken. Er is in het verleden al veel aan APIs gemaakt voor EVs...
K heb zojuist een VLC player manier gepost ..kan t nog niet proberen .
Kan amper wachten op mijn scenic
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Denk dat je de Viofo bedoelt..Japie.G schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 15:50:
[...]
Was het maar waar, ik heb een vivo a229 2ch besteld.
Nice 👍🏻, k heb zelf de Viofo A119 V3 (zie mn vorige post )
[ Voor 6% gewijzigd door scorpio op 08-06-2024 17:55 ]
https://amzn.eu/d/eFWPkx4 Bakkie!Echnon schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 17:12:
[...]
Heb je misschien linkjes naar je third party Megane accessoires die ook in de Scenic passen?
https://a.aliexpress.com/_EITWxkr Lampie (is onderweg hier)
[ Voor 10% gewijzigd door Japie.G op 08-06-2024 17:56 ]
Viofo inderdaad 🙈scorpio schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 17:53:
[...]
Denk dat je de Viofo bedoelt..
Nice 👍🏻, k heb zelf de Viofo A119 V3 (zie mn vorige post )
Ali ?? k zoek hem daar maar nog niet gevonden ...heb je een link?Japie.G schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 17:06:
[Afbeelding]
Megane ali middenconsole bakje past gelukkig ook. Is allemaal identiek.
Ah ...k zie al , amazon
Ali ook , genoeg keuze zo te zien en goedkoop ook..
[ Voor 56% gewijzigd door scorpio op 08-06-2024 18:11 ]
Ahja die bedoelde ik, kon hem zo snel niet vinden en vond amazon eerder🤣😉scorpio schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 18:01:
[...]
Ali ?? k zoek hem daar maar nog niet gevonden ...heb je een link?
Ah ...k zie al , amazon
Ali ook , genoeg keuze zo te zien en goedkoop ook..https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A
[...]
Meerdere profielen kan gewoon, links boven in het scherm
[/quote
2 profielen aangemaakt, voor mij en mijn vrouw. Per profiel de zetel en spiegels ingesteld, bij mijn vrouw ook easy access zodat ik niet als een acrobaat achter stuur moet kruipen 🙂. Dus als je in auto stapt, profiel aanklikken indien te veranderen en dan zetelstand oproepen...werkt perdect.
Wat niet werkt is de koffer openen van binnenuit, wordt nog een retourtje garage...
Top, enige wat ik ga missen aan de AlpineTaxiGilbert schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:39:
[quote]Kees_frl schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:23:
[...]
[/quote
2 profielen aangemaakt, voor mij en mijn vrouw. Per profiel de zetel en spiegels ingesteld, bij mijn vrouw ook easy access zodat ik niet als een acrobaat achter stuur moet kruipen 🙂. Dus als je in auto stapt, profiel aanklikken indien te veranderen en dan zetelstand oproepen...werkt perdect.
Wat niet werkt is de koffer openen van binnenuit, wordt nog een retourtje garage...
in de marvel had ik dat ook en ja dat ga ik zeker missen.
Als ik dit zo lees lijkt het alsof je er meer dan twee profielen in kwijt kunt.TaxiGilbert schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:39:
[...]
[/quote
Wat dan weer minder handig is, is dat je eerst in moet stappen voordat je een profiel (en dus stoelstand) kunt selecteren. Veel auto’s hebben, zoals mijn huidige e-Niro ook, knoppen voor twee profielen in de deur. Ik moet ook altijd eerst mijn eigen setting kiezen voordat ik in kan stappen.
Kun je de setting/het profiel wel al kiezen voordat je start, of moet je ook nog eerst starten?
En er kunnen dus behalve stoel- en spiegelstanden ook nog andere settings onder opgeslagen worden? Dat is dan wel weer handig, want mijn vrouw heeft totaal andere voorkeuren dan ikke…
<John O`Mill>
Fastned autocharge is inmiddels wel mogelijk.remco1b schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:35:
[...]
EDIT: even verder gezocht de 60KW kan het wel... maar 87 (nog) niet.
[ Voor 9% gewijzigd door Japie.G op 09-06-2024 06:32 ]
Nee, dat komt in latere versies.jefjef schreef op zondag 9 juni 2024 @ 09:18:
Is de scenic ook ingericht voor bidirectioneel laden?
Welke laadpaal heb je op het oog die dat aankan?
[ Voor 11% gewijzigd door Kees_frl op 09-06-2024 09:30 ]
Vandaag even de log van de Alfen paal bekeken. Het was ingrijpen van de loadbalancing. Hierdoor worden er dus blijkbaar meerdere sessies aangemaakt.Japie.G schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:30:
Heeft je lader geschakeld tussen 1fase en 3fase? Als dat hier met de megane gebeurt ziet hij dat als meerdere sessies.
Niet voor een laadpaal maar voor onderweg op vakantie koffieautomaat of elektrische kookplaat er aan zetten. Ik heb nu een ev6 en het is af en toe handig op vakantieKees_frl schreef op zondag 9 juni 2024 @ 09:30:
[...]
Nee, dat komt in latere versies.
Welke laadpaal heb je op het oog die dat aankan?
/f/image/usttTP15QTBRfBxOMbzUvTO8.png?f=fotoalbum_large)
Oh? Ik zag hem in het lijstje staan toen ik de mijne toevoegde dus ging er blanco vanuit dat die het dan ook zou doen. Das ook apart.. de ev60 gaat wel gewoon!
Net even gekeken voor de dashcam installatie. Fusebox kun je makkelijk bij, alleen nergens een tabel te vinden van welke fuse voor wat is. Er zou een klepje open moeten links van het stuur. En daar achterop zit een sticker met de tabel (bij de megane) maar ik krijg dat paneel er met geen mogelijkheid vanaf. Iemand al gedaan? Zo ja, hoe? En heb je eventueel een foto van de fuse tabel?
Zoals ik t nu zie ga ik mijn dashcam met de bijgeleverde kabel langs t plafond via de deurlijst onder de bestuurderskant naar de middenconsole toe en plug de usb in een usb plug die ik in de " sigaretten aansteker"of accessoire aansluiting steek... Zo heb ik t nu bij mijn Corsa en ik zag de accessoire aansluiting in de handleiding.Japie.G schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:49:
[Afbeelding]
Oh? Ik zag hem in het lijstje staan toen ik de mijne toevoegde dus ging er blanco vanuit dat die het dan ook zou doen. Das ook apart.. de ev60 gaat wel gewoon!
Net even gekeken voor de dashcam installatie. Fusebox kun je makkelijk bij, alleen nergens een tabel te vinden van welke fuse voor wat is. Er zou een klepje open moeten links van het stuur. En daar achterop zit een sticker met de tabel (bij de megane) maar ik krijg dat paneel er met geen mogelijkheid vanaf. Iemand al gedaan? Zo ja, hoe? En heb je eventueel een foto van de fuse tabel?
Die heeft zijn eigen zekering.👌
Beetje warrig als k t terug lees maar als ik t maar snap haha
@Japie.GJapie.G schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:49:
Ik weet niet waar je in het boekje hebt gekeken, maar de inhoudsopgave verwijst naar pagina 371 voor de zekeringen.
Het vreemde is dat er twee zekeringkasten lijken te zijn. Op pag.371 staat er eentje achter het handschoenenkastje en op pag.372 staat er eentje links naast het stuur (foto is in spiegelbeeld of van auto met R stuur).
En als je wilt weten welke zekering wat is, kijk dan op de pagina’s 373 en 374.
Wat is er nou niet duidelijk?
<John O`Mill>
Dank! In de auto ligt een ander boekje dan in de app. In de app staat het wel duidelijkHippe Lip schreef op zondag 9 juni 2024 @ 14:30:
[...]
@Japie.G
Ik weet niet waar je in het boekje hebt gekeken, maar de inhoudsopgave verwijst naar pagina 371 voor de zekeringen.
Het vreemde is dat er twee zekeringkasten lijken te zijn. Op pag.371 staat er eentje achter het handschoenenkastje en op pag.372 staat er eentje links naast het stuur (foto is in spiegelbeeld of van auto met R stuur).
En als je wilt weten welke zekering wat is, kijk dan op de pagina’s 373 en 374.
Wat is er nou niet duidelijk?
/f/image/bZIlQPX6FRch1Mw46Xa0kCiJ.png?f=fotoalbum_large)
<John O`Mill>
Zoals ik t zie is de een voor stuur links , dan zekeringkastje achter handschoenenkastje.Hippe Lip schreef op zondag 9 juni 2024 @ 15:26:
Maar hoe zit dat nou met TWEE zekeringkasten (zie 371 en 372)?
ZOals wij in NL
Op nagenoeg dezelfde plek bij stuur rechts (Engeland e.d.) maar dan achter dat klepje .
Werkt bij mij ook niet ;?TaxiGilbert schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:39:
[...]
.
Blijft persoonlijk en ik kan nog niet zien hoe ie in de Scenic lijkt maar ik heb hem aan mijn (bestuurders)kant net achter..iets boven spiegel .Japie.G schreef op zondag 9 juni 2024 @ 16:38:
Dashcam.. ik weet het niet. Vind het ding te groot. Iemand een nieuwe a229 pro overnemen?🤪 Nadeel is dat hij naast het gehele camera gedeelte van de auto zelf moet. Neemt toch een stuk zicht van de bijrijder weg.
K zie hem niet of bijna niet..
Ik hoef er ook niet op te kijken ..als hij maar opneemt,,heeft me al een keer goed geholpen.
Is al weer jaren terug maar k wil hem sindsdien niet meer missen en kijk af en toe mooie gereden routes terug
Dicht doen is naar beneden drukken en ingedrukt houden (beveiliging).
[ Voor 6% gewijzigd door TopOne01 op 09-06-2024 17:03 ]
Bij mij werkt het nu.... Liften wachten op het piepje los laten.TopOne01 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 17:02:
Kofferbak openen vanuit binnen is het knopje liften.
Ge meent het! 😁TopOne01 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 17:02:
Kofferbak openen vanuit binnen is het knopje liften.
Is dit de binnenkant van een Techno? Met deze bekleding ?Japie.G schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 11:29:
De mijne even bekeken bij de dealer. Volgende week ophalen!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Alle beschermstickers zitten er nog op🤪 Heb nu megane in exact zelfde trim dus geen verrassingen voor mij haha.
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
https://kursors.lv/2024/0...e-tech-elektroauto-video/
YouTube: 1000km brauciens ar Renault Scenic E-Tech elektroauto
Artikel is in het Lets, maar dat is vertaalbaar. Video subs komen er denk ik nog aan, video staat net online.
Klopt. Heb er inmiddels al weer 200km op staan!martinvdm schreef op zondag 9 juni 2024 @ 20:41:
[...]
Is dit de binnenkant van een Techno? Met deze bekleding ?
Jep, geen harman kardon hier. Ik ken ook de harman kardon en die is wel bakken beter. Echter wil ik de normale versie niet per se heel slecht noemen. Gewoon okee.Recci schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:06:
Heeft er iemand trouwens al de versie zonder Harman Kardon die wat kan vertellen over de kwaliteit? Ik ben geen audiofiel maar mag wel graag een beetje fatsoenlijke kwaliteit aan boord hebben.
Ik heb ook geen HK. Je merkt wel verschil. Ik heb er achteraf een beetje spijt van. De normale speakers klinken zeker niet slecht, maar doen een beetje te niet ivm de rest van de auto en features.Recci schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:06:
Heeft er iemand trouwens al de versie zonder Harman Kardon die wat kan vertellen over de kwaliteit? Ik ben geen audiofiel maar mag wel graag een beetje fatsoenlijke kwaliteit aan boord hebben.
DitHoianddoei schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:32:
[...]
Ik heb ook geen HK. Je merkt wel verschil. Ik heb er achteraf een beetje spijt van. De normale speakers klinken zeker niet slecht, maar doen een beetje te niet ivm de rest van de auto en features.
Thanks voor de reactie. Het wordt wellicht de volgende leaseauto dus als jij nu al spijt hebt dan weet ik zeker dat ik er niet 5 jaar mee wil zitten. HK optie it is.Hoianddoei schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:32:
[...]
Ik heb ook geen HK. Je merkt wel verschil. Ik heb er achteraf een beetje spijt van. De normale speakers klinken zeker niet slecht, maar doen een beetje te niet ivm de rest van de auto en features.
Ja, en de meerprijs is ook niet superveel natuurlijk. Vooral in de lease gaat het om een paar euro extra per maand. Het geluid van de normale speakers is zeker niet slecht, maar het klopt gewoon niet met de rest van de auto. Het panoramadak voelt bijvoorbeeld echt premium, net als het OpenR scherm. Maar het geluid van de normale speakers is dus verre van premium.Recci schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:50:
[...]
Thanks voor de reactie. Het wordt wellicht de volgende leaseauto dus als jij nu al spijt hebt dan weet ik zeker dat ik er niet 5 jaar mee wil zitten. HK optie it is.
Volgens menu kan je onlocken via telefoon en moet je dan verbinden via My Renault, maar dat lukt me niet.
Ook is het mogelijk om via QR code te verbinden, maar dat wil ook niet lukken via gewone QR reader.
Via My Renault zie ik geen mogelijkheid om QR code te scannen
Elke keer pin code / patern ingeven zie ik niet zitten, maar rechtstreeks gsm toestel zou wel tof zijn
Het leek mij vooral onhandig dus ik heb het uit staan.orionis1000 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:53:
Iemand die met profielvergrendeling heeft zitten spelen?
Volgens menu kan je onlocken via telefoon en moet je dan verbinden via My Renault, maar dat lukt me niet.
Ook is het mogelijk om via QR code te verbinden, maar dat wil ook niet lukken via gewone QR reader.
Via My Renault zie ik geen mogelijkheid om QR code te scannen
Elke keer pin code / patern ingeven zie ik niet zitten, maar rechtstreeks gsm toestel zou wel tof zijn
Bij de Megane was/is dit idem dito;orionis1000 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:53:
Volgens menu kan je onlocken via telefoon en moet je dan verbinden via My Renault,
Dat je, in de nabije toekomst, via je telefoon kan unlocken.
Dat was 2022.....we zijn nu halverwege 2024...

Mijn onderbuikgevoel zegt me dat dit bij de Scenic ook nog wel even kan duren, of gewoon nooit.
Ik vraag me af wat de toegevoegde waarde is van het unlocken met je telefoon.Zjanzjak schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:02:
[...]
Bij de Megane was/is dit idem dito;
Dat je, in de nabije toekomst, via je telefoon kan unlocken.
Dat was 2022.....we zijn nu halverwege 2024...![]()
Mijn onderbuikgevoel zegt me dat dit bij de Scenic ook nog wel even kan duren, of gewoon nooit.
De kaart van de auto heb je altijd mee en daarmee ontgrendel je de auto zonder iets te doen.
Ik neem aan dat het met je telefoon een extra handeling is.
Als dat het is dan zou ik die functie nooit gebruiken.
Ja dat zou wel moeten.Japie.G schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:18:
Weet iemand zo of de stand van de buitenspiegels ook aan het profiel gekoppeld wordt?
In de Open R link handleiding staat inderdaad dat de spiegelstand gekoppeld is aan je profiel. Echter mijn vrouw en ik hebben allebei ons eigen profiel, maar de spiegel instelling wijzingen niet mee als we van profiel switchen.
Zou dit alleen werken als je ook de elektrisch verstelbare bestuurdersstoel hebt? Want die hebben wij in onze Techno namelijk niet.
Of echt, bijzonder. Iemand met de elektrische stoel die kan bevestigen?Appie_1988 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:31:
[...]
In de Open R link handleiding staat inderdaad dat de spiegelstand gekoppeld is aan je profiel. Echter mijn vrouw en ik hebben allebei ons eigen profiel, maar de spiegel instelling wijzingen niet mee als we van profiel switchen.
Zou dit alleen werken als je ook de elektrisch verstelbare bestuurdersstoel hebt? Want die hebben wij in onze Techno namelijk niet.
hmm okee, ik heb die elektrische stoel wel in de techno. Probeer het vanavond even! Mijn vrouw zei me namelijk dat het niet werkt nu (Ze is nu met de auto op pad). Dacht dat ik het had ingesteld. Maargoed. Zal het vanavond even nakijken. Dank!Appie_1988 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:31:
[...]
Heb de electrische chauffeurstoel in de Techno en spiegels veranderen idd per profiel...Kees_frl schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:34:
[...]
Of echt, bijzonder. Iemand met de elektrische stoel die kan bevestigen?
Thanks voor de bevestiging, dan heb ik iets niet goed gedaan!TaxiGilbert schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:37:
[...]
Heb de electrische chauffeurstoel in de Techno en spiegels veranderen idd per profiel...
Heb je in de techno zonder elektrische stoel nu ook geen stoelverwarming? Hoe zien je icoontjes op het OpenR display er dan nu uit?Appie_1988 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:44:
Ik begin te denken dat in onze Techno zonder elektrische stoel de geheugenfuctie voor de spiegel alleen betrekking heeft op de spiegelstand als je achteruit rijdt. Die spiegelinstelling wordt namelijkk wel goed onthouden na die aangepast te hebben.
Klopt, geen stoelverwarming. Je bedoelt de icoontjes onderaan op het scherm? Die zien er zo uit:Japie.G schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:49:
[...]
Heb je in de techno zonder elektrische stoel nu ook geen stoelverwarming? Hoe zien je icoontjes op het OpenR display er dan nu uit?
:strip_exif()/f/image/v597unGvr3qAdoevDIV9Ik7y.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door Japie.G op 10-06-2024 15:00 ]
en sorry voor het in herhaling vallen, maar idem voor de Apline die ik heb besteld. is niet eens de elektrische stoel op te bestellenJapie.G schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:57:
Ok! Blijf het bizar vinden dat dat er niet standaard meer in zit. Kon het bijna niet geloven, maar ik zie het. Het zit er niet op. Geloof zelfs dat in de nieuwere modellen de stuurverwarming ook niet meer aanwezig is zonder optie. Net zoals dat op de techno de 360 graden camera uberhaupt niet meer leverbaar is. Wat dat betreft hebben we wel mazzel gehad in dit geval door zo vroeg te bestellen. Heb nu een techno met van alles er op en er aan.
Nu is het best geregeld dat het navigatie scherm donker naar licht schakelt en andersom. Met name als je tijdens de schemer onder de bomen door rijd.
[ Voor 44% gewijzigd door remco1b op 10-06-2024 16:25 ]
De 1 vind het een toegevoegde waarde de ander (ik o.a.) een gimmick.ArievdVoort schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:13:
Ik vraag me af wat de toegevoegde waarde is van het unlocken met je telefoon.
De kaart van de auto heb je altijd mee en daarmee ontgrendel je de auto zonder iets te doen.
Ik neem aan dat het met je telefoon een extra handeling is.
Als dat het is dan zou ik die functie nooit gebruiken.
Ik blijf het ook rijdende telefoons noemen, daar zitten ook tig dingen in die je nooit gebruikt.
Automatisch ontgrendelen heb ik, samen met het automatisch naar binnen klappen van de spiegels, gelijk na ontvangst van de wagen uitgezet.
Er waren vooraf nogal wat klachten dat de batterij snel vervangen moest worden, zeker bij mensen die de auto naast het huis of in de garage naast het huis hadden staan. Constant ging de wagen open en dicht.
Te pas en nog meer te onpas.
Noot; de spiegels is een persoonlijk dingetje, ik vind ingeklapte spiegels, bij welke auto ook, SPUUGLELIJK.
Wat een verschrikkelijk gezicht zeg.
Dit zit toch in Google Maps zelf ingebakken? Bij instellingen (dat tandwieltje) meen ik mij te herinneren.remco1b schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:17:
Nog maar eens een vraagje heeft iemand een idee hoe je constant nacht weergave kan activeren?
Nu is het best geregeld dat het navigatie scherm donker naar licht schakelt en andersom. Met name als je tijdens de schemer onder de bomen door rijd.
Iemand daar ook iets over gehoord? Wel vreemd. Collega's met Techno allemaal september en maand terug besteld.
Mijn bestelling begin juni en dealer geeft aan week 31- eind juli/begin augustus.
Dat dacht ik ook... Maar kan het niet vinden.Zjanzjak schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:50:
Dit zit toch in Google Maps zelf ingebakken? Bij instellingen (dat tandwieltje) meen ik mij te herinneren.
Mijn Techno wordt ook in september geleverd, maar dat is omdat dan mijn leasecontract afloopt.Kees_frl schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:05:
Als ik zo de tabel bekijk maar ook collega's vraag lijkt het wel dat de Alpine veel sneller geleverd wordt dan de Techno.
Iemand daar ook iets over gehoord? Wel vreemd. Collega's met Techno allemaal september en maand terug besteld.
Mijn bestelling begin juni en dealer geeft aan week 31- eind juli/begin augustus.
Ik ben trouwens wel jaloers op iedereen die hem al heeft.
Notificatie dat de toegestane snelheid vd weg is veranderd.MaSw85 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:23:
Ik heb met die My Perso Safety modus en knop al eea uit staan. Toch merk ik dat de auto regelmatig een soort pling/piepje geeft voor iets/van alles. Ik kan echter niet zien op het dashboard waar dat dan van is. Anderen hier ook 'last van'? Het is in ieder geval niet de 'je rijdt te snel' notificatie, die staat sowieso uit.
Deze inderdaad. Dit is het enige piepje zonder een duidelijke melding in het scherm. Het enige wat veranderd is dus het maximale snelheidsbordje. Die kan je ook uitzetten.TopOne01 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:28:
[...]
Notificatie dat de toegestane snelheid vd weg is veranderd.
[...]
De 1 vind het een toegevoegde waarde de ander (ik o.a.) een gimmick.
Ik blijf het ook rijdende telefoons noemen, daar zitten ook tig dingen in die je nooit gebruikt.
Automatisch ontgrendelen heb ik, samen met het automatisch naar binnen klappen van de spiegels, gelijk na ontvangst van de wagen uitgezet.
Er waren vooraf nogal wat klachten dat de batterij snel vervangen moest worden, zeker bij mensen die de auto naast het huis of in de garage naast het huis hadden staan. Constant ging de wagen open en dicht.
Te pas en nog meer te onpas.
Noot; de spiegels is een persoonlijk dingetje, ik vind ingeklapte spiegels, bij welke auto ook, SPUUGLELIJK.
Wat een verschrikkelijk gezicht zeg.
[...]
Bij mijn Renault Megane Estate moesten daar inderdaad wel goede batterijen in. Die van de Action en Lidl waren inderdaad zo leeg.
Spiegels laat ik juist wel naar binnenklappen omdat ik al meerdere keren heb meegemaakt dat mijn spiegel naar achteren was geklapt omdat iemand er tegenaan was gekomen.
Pfff... De mijne wordt a.s. woensdag besteld... Ben benieuwd wat de opgegeven levertijd worden gaat. 🫣borkhuis schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:17:
[...]
Mijn Techno wordt ook in september geleverd, maar dat is omdat dan mijn leasecontract afloopt.
Ik ben trouwens wel jaloers op iedereen die hem al heeft.
Zie wel in de lijst(hoop echt dat een ieder ook die tijden invult) dat t daarna naar voren wordt bijgesteld dus ik hoop dan maar daarop.
Vindt t wachten nu al lang en hij moet nog worden besteld 😂
Kan ook zijn dat ze expres eerst een lading Alpines op de weg willen hebben voor mensen te zien rijden.
En dan daarna.. Nu zo ongeveer?.. En hele bups Techno's gaan maken ☺️😇.
Moet me nog even van t hart dat ik dit een super forum vindt waarin jullie vrij informatief en eerlijk zijn zoals bv de Harman Kardon een paar posts terug.
Mensen die hem niet hebben en heerlijk eerlijk zijn dat ze dit jammer vinden en getuigen van de kwaliteit ervan.
K heb eerlijk gezegd iets getwijfeld of ik er goed aan doe deze mee te bestellen maar hierdoor overtuigd geraakt van wel.
Dank daarvoor 👍👌
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer