Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 13 ... 52 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:18
Chaoss schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:02:
Heul misschien mag ik van mijn werkgever upgraden van een Kona naar een Scenic of Explorer. Maar is er al ergens wat bekend over het realistische verbruik of range van de Scenic? Volgens mij rijd de Scenic nog niet in Nederland maar ik kan met een snelle Google ook geen ervaringen van reviewers vinden.
Ik zag hier in eerdere posts wel wat voorbij komen al. Iets van 17 a 18 kWh/100km
Denk wel dat dit al met redelijk optimale temperaturen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoianddoei
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 20:51
Heul misschien mag ik van mijn werkgever upgraden van een Kona naar een Scenic of Explorer. Maar is er al ergens wat bekend over het realistische verbruik of range van de Scenic? Volgens mij rijd de Scenic nog niet in Nederland maar ik kan met een snelle Google ook geen ervaringen van reviewers vinden.
Lastig om nu al te zeggen inderdaad. De eerste Scenics rijden nu, maar dat is inderdaad pas sinds twee/drie weken. Mijn verbruik komt in ieder geval met de huidige temperaturen op 17,1kWh/100km. Dus met de Long Range zit ik dik boven de 500km op een volle accu, prima voor dagelijks gebruik dus. De meesten hier komen wel rond de 17/100 uit wat ik tot nu toe heb gelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:09

Japie.G

Colour Classic

Ik zit met mijn techno comfort range onder de 16 nu. Maar nog te weinig kilometers om echt wat te zeggen. Ff een weekje rijden.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 15:58
Als je puur voor de range gaat denk ik dat de Ford Explorer wel gaat winnen met de nieuwe VW motoren. Maar dan zit je wel in de meest Forderige Ford ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Echnon schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:34:
Als je puur voor de range gaat denk ik dat de Ford Explorer wel gaat winnen met de nieuwe VW motoren. Maar dan zit je wel in de meest Forderige Ford ooit.
Moet zeggen dat ik de Explorer wel mooi vind, lekker clean strak van buiten, beetje zoals de Volvo ex30/40. Front van de Scenic vind ik erg mooi, achterkant wat minder.

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 10-06-2024 20:39 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 21:48

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Echnon schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:34:
Als je evdatabase moet geloven valt de explorer juist tegen en wint de scenic.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qz0Gb9rVMnfBK0JRy_60G6I8tDg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s4iZSG7KJyCLjDNOKRgBQE91.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door martinvdm op 10-06-2024 20:44 ]

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

martinvdm schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:44:
[...]

Als je evdatabase moet geloven valt de explorer juist tegen en wint de scenic.[Afbeelding]
Vraag me af waar ze dat op baseren. Afaik zijn er van de Ford nog geen eens review exemplaren alleen enkele demo die voor zover ik weet nog niet uitgeleend worden.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 21:48

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Idd die voorzichtige conclusie had ik ook getrokken. Per saldo heeft de Renault wel een grotere accu en is het dus aannemelijk dat de scenic wint voor wat betreft range.m
Ik heb dit weekend in de ford explorer mogen zitten, hoewel dit het Renault topic is; de Renault is qua ruimte echt stukken ruimer achterin. De deuropening, royale zit, daar wint de Renault echt flink al zeg ik het zelf.

[ Voor 39% gewijzigd door martinvdm op 10-06-2024 21:00 ]

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwellugje
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-01 14:46
martinvdm schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:44:
[...]

Als je evdatabase moet geloven valt de explorer juist tegen en wint de scenic.[Afbeelding]
Ford heeft met de AWD max 79kWh batterij en is 300 KG zwaarder dan de scenic. Heeft 70 pk meer dus zal misschien ook harder de batterij leegtrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco1b
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-08 08:53
Diverse berichten terug.... maar ik gebruik nu 16.8 /100km over 2000KM 110acc ochtend en middag spits

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52
TopOne01 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:28:
[...]

Notificatie dat de toegestane snelheid vd weg is veranderd.
Hoianddoei schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:54:
[...]

Deze inderdaad. Dit is het enige piepje zonder een duidelijke melding in het scherm. Het enige wat veranderd is dus het maximale snelheidsbordje. Die kan je ook uitzetten.
Dank heren. Die gaat dus uit, heel irritant. Vooral ook omdat ie niet altijd even goed herkent waar het bord voor is. Reed bijv. op een 80-weg met 90 graden bocht. In die bocht is dat de inrit naar een terrein van een bedrijf met een bordje dat je op dat terrein 15 km/u mag en de Scenic pakt ie dan op als zijnde de toegestane snelheid.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Ander vraagje: wat hebben jullie ingesteld onder de favorieten knop op het stuur aan de rechterkant?

[ Voor 70% gewijzigd door MaSw85 op 10-06-2024 22:56 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Hier zit ik op 17,1 kWh/100 km na 1027 km. Over het algemeen 100 km/u en wel regelmatig snel(ler) optrekken.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Japie.G schreef op zondag 9 juni 2024 @ 16:38:
Dashcam.. ik weet het niet. Vind het ding te groot. Iemand een nieuwe a229 pro overnemen?🤪 Nadeel is dat hij naast het gehele camera gedeelte van de auto zelf moet. Neemt toch een stuk zicht van de bijrijder weg.
Dat had ik vijf jaar geleden ook toen ik mijn e-Niro kocht: De dashcam die in de folder van de auto aangeboden wordt is een groot blok en dat moet idd rechts naast de spiegel.

Ik ben lang (1,93m) en heb die ruit daarboven dus nodig; de middenspiegel neemt al een deel zicht weg.
Daarom koos ik voor een dashcam van BlackVue. Die heb ik nu dus 5 jaar i n gebruik en ik ben er erg tevreden over. Het is een horizontaal rolletje. Kleiner dan sommige anderen omdat er geen knoppen en vooral geen display op zit. Dat doe je op je telefoon. Heb je toch bijna nooit nodig.

Voordat je die op je ruit plakt moet je wel even kijken waar je ‘m plakt: niet te hoog als daar een gekleurde rand zit en niet te ver naar links omdat je dan tegen die zwarte behuizing achter je spiegel aan zit te kijken.

En ik had graag een dashcam met ook een camera achter, maar die dingen zitten me daar altijd in de weg. Wij vervoeren regelmatig grotere dingen en dan ben je zó je camera daar kwijt omdat die tegen je spullen aan zit.
Het zou het mooiste zijn als je de camera van de auto aan de achterkant kunt gebruiken.

Ik ben dus benieuwd wanneer er iemand toegang tot de camera’s (en andere dingen) heeft uitgevonden…

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:30
Filter en sortering uit het leveringen bestand gehaald want regelmatig haalt de sortering het bestand compleet overhoop.
Bestand weer terug gezet van 10/6 15:40 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Passat1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:04
De Renault Scenic E-tech 87 is getest door de Noorse ANWB, waarbij ze 26 EV's op dezelfde dag dezelfde route laten afleggen totdat de accu leeg is. De Scenic is de auto met de langste praktijkrange van alle geteste auto's. De range bedroeg 562.7 km (- 9.5% vs WLTP range).

Wat wel opvallend is, is dat het verbruik incl. laadverlies 21.3 kWh/100km (+26% vs WLTP) is, dus blijkbaar zijn er relatief veel laadverliezen (ter vergelijk: Veel grotere Kia EV9 zit op 18.7, Tesla M3 RWD SR heeft hier bijvoorbeeld 12.7 kWh/100km). Of zou er iets mis zijn gegaan in de test, het is namelijk wel erg hoog... :?

https://www.naf.no/elbil/elprix?leftColumn=Om+testen Zie tabs "Resultater" en "Testbiler".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:05
meet een laadpaal het laadverlies (mee?)

Dus je laadt bijvoorbeeld 50kWh - maar totaal is bijvoorbeeld 57kWh. Mijn toekomstige laadpaal verrekend het kennelijk met mijn werkgever. Krijg ik het dan inclusief laadverlies of wordt dat niet gemeten?

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11-09 13:22
Gisteren software probleempje gehad: opstarten van groot scherm met horten en stoten, eenmaal opgestart kwam er geen geluid uit de luidscprekers, enkel gekraak en 'gepop'. Na een 'hard reset' probleem opgelost.
Ook zie ik geen veilige afstand waarschuwing meer op klein scherm? Geen groen, geel of rood en seconden vermelding meer na dit euvel van opstart...
Fingers crossed geen begin van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

TaxiGilbert schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:17:
[...]
Ook zie ik geen veilige afstand waarschuwing meer op klein scherm? Geen groen, geel of rood en seconden vermelding meer na dit euvel van opstart...
Even voor de zekerheid. Bij de megane zag je dat ook niet als je de ACC op standby hebt staan. Niet toevallig de ACC aan staan maar op standby? Heb nog geen glitches gehad tot dusver. Op de eerste dag even maar toen moest er nog het een en ander aan planstore updates binnengehaald worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Japie.G op 11-06-2024 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 23:12
TaxiGilbert schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:17:
Gisteren software probleempje gehad: opstarten van groot scherm met horten en stoten, eenmaal opgestart kwam er geen geluid uit de luidscprekers, enkel gekraak en 'gepop'. Na een 'hard reset' probleem opgelost.
Misschien beter toch even aangeven bij de dealer?

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Kees_frl schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:49:
meet een laadpaal het laadverlies (mee?)

Dus je laadt bijvoorbeeld 50kWh - maar totaal is bijvoorbeeld 57kWh. Mijn toekomstige laadpaal verrekend het kennelijk met mijn werkgever. Krijg ik het dan inclusief laadverlies of wordt dat niet gemeten?
De laadpaal meet gewoon wat er daadwerkelijk aan stroom is verbruikt. Ongeacht hoeveel van die stroom als werkelijke lading de batterij in gaat. Je werkgever betaalt dus feitelijk je lading EN laadverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweetyvogel
Japie.G schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:24:
[...]

De laadpaal meet gewoon wat er daadwerkelijk aan stroom is verbruikt. Ongeacht hoeveel van die stroom als werkelijke lading de batterij in gaat. Je werkgever betaalt dus feitelijk je lading EN laadverlies.
Lijkt mij dus erg gunstig 8), niet het laadverlies maar wel de doorberekening.

[ Voor 6% gewijzigd door tweetyvogel op 11-06-2024 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
Japie.G schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:24:
[...]

Er zit ook nog 1-4% verlies tussen meterkast en paal, dus dat zou ik wel meenemen in het afspreken van het tarief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Echnon schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:59:
[...]

Er zit ook nog 1-4% verlies tussen meterkast en paal, dus dat zou ik wel meenemen in het afspreken van het tarief.
Ik meet met een losse MID meter in de meterkast. verschil is nihil tussen wat de laadpaal zegt en wat de MID meter zegt. Heb wel 4mm2 kabel liggen. Als je dunnere kabel of lange lengtes hebt liggen zal het verschil wel wat toenemen ja. maar 4%?

Voor zo min mogelijk laadverlies moet je dikke kabels gebruiken en zo snel mogelijk laden, even kort door de bocht genomen :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TopOne01
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 13-09 21:41
Ik heb eerder gepost dat het plannen van laden/klimatiseren via de app voor mij niet werkte. Sinds vandaag werkt dit wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Japie.G schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:07:
[...]

Ik meet met een losse MID meter in de meterkast. verschil is nihil tussen wat de laadpaal zegt en wat de MID meter zegt. Heb wel 4mm2 kabel liggen. Als je dunnere kabel of lange lengtes hebt liggen zal het verschil wel wat toenemen ja. maar 4%?

Voor zo min mogelijk laadverlies moet je dikke kabels gebruiken en zo snel mogelijk laden, even kort door de bocht genomen :9
Ik ben benieuwd wat het verlies gaat zijn dan bij mij straks. Krijg over een maand een laadpaal. De (5x6mm) kabel zal een kleine 25 meter lang zijn tussen meterkast en laadpaal. Benieuwd wat de verschillen zijn tussen de Homewizard app en de daadwerkelijke lading.

Komoot

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kees_frl
Kees_frl schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:05:
Als ik zo de tabel bekijk maar ook collega's vraag lijkt het wel dat de Alpine veel sneller geleverd wordt dan de Techno.

Iemand daar ook iets over gehoord? Wel vreemd. Collega's met Techno allemaal september en maand terug besteld.

Mijn bestelling begin juni en dealer geeft aan week 31- eind juli/begin augustus.
en nu ineens een brief van Athlon dat de dealer aangeeft 12 juli al.

Bizar snel, 5 weken.

Misschien dat Renault net een serie heeft gemaakt of de dealer net precies zo'n versie al voorraad besteld?

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Japie.G schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:22:
[...]

Even voor de zekerheid. Bij de megane zag je dat ook niet als je de ACC op standby hebt staan. Niet toevallig de ACC aan staan maar op standby? Heb nog geen glitches gehad tot dusver. Op de eerste dag even maar toen moest er nog het een en ander aan planstore updates binnengehaald worden.
Klopt! Bedankt voor de uitleg! Beetje jammer dat het alleen werkt als ACC OFF staat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Kees_frl schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:18:
[...]

en nu ineens een brief van Athlon dat de dealer aangeeft 12 juli al.

Bizar snel, 5 weken.

Misschien dat Renault net een serie heeft gemaakt of de dealer net precies zo'n versie al voorraad besteld?
Lekker man, dan was er vast een al geproduceerde of op korte termijn te produceren versie beschikbaar en hebben ze die geclaimd. Ging ook zo bij mijn Esprit Alpine en de 17 dagen levertijd 8) :+

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
MaSw85 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:35:
[...]

Lekker man, dan was er vast een al geproduceerde of op korte termijn te produceren versie beschikbaar en hebben ze die geclaimd. Ging ook zo bij mijn Esprit Alpine en de 17 dagen levertijd 8) :+
en alle Techno collega's maar wachten, voelt beetje oneerlijk.... :)

Nieuwbouwwoning, nog geen eens een tuin/oprit/laadpaal :P O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Hoop idd dat k ook zo'n mooie verrassing krijg met mijn Techno :9~

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Kees_frl schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:38:
[...]

We redden ons vooralsnog prima met Fastned snelladen en waar mogelijk bij openbare laadpalen tijdens parkeren bij bezoek aan vrienden/familie of stad etc.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

TaxiGilbert schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:25:
[...]

Klopt! Bedankt voor de uitleg! Beetje jammer dat het alleen werkt als ACC OFF staat toch?
Ja heb ik me al eens eerder over verbaast bij de Megane, maar daar had je het niet zo in de gaten omdat bij elke start van de auto de ACC uit stond. De scenic onthoudt de laatstgekozen cruisecontrol stand! (Wat an sich trouwens dikke verbetering is :-) )

[ Voor 8% gewijzigd door Japie.G op 11-06-2024 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
MaSw85 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:04:
[...]

We redden ons vooralsnog prima met Fastned snelladen en waar mogelijk bij openbare laadpalen tijdens parkeren bij bezoek aan vrienden/familie of stad etc.
Dat zal het inderdaad tijdje worden. Dingetje is wel dat ik per keer 400 KM rijd naar mijn werk (heen en terug)

Dus dan maar 2 keer per week max voor een tijdje :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kdbeer
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22-06-2024
Op 18 april is mijn scenic besteld via de leasemaatschappij:
Renault Scenic E-Tech Techno EV60 170 pk
Met de opties:
pack comfort premium
pack premium sound harman kardon
Noir Etoilé metallic.
Leverdatum stond op 2 september.

Vandaag gebeld met de dealer of de leverdatum toevallig naar voren is geschoven, hebben ze hem al op locatie staan. Alleen mochten ze hem nog niet uitleveren vanwege mijn huidige lease contract.
Vandaag gebeld met mijn leasemaatschappij en ze gaan er voor zorgen dat de auto z.s.m. uitgeleverd kan worden.
Ik kan niet wachten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArievdVoort
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04-09 10:25
Kees_frl schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:38:
[...]

Gelukkig is het bijna 21 juni 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpio
Kdbeer schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:56:
Op 18 april is mijn scenic besteld via de leasemaatschappij:
Renault Scenic E-Tech Techno EV60 170 pk
Met de opties:
pack comfort premium
pack premium sound harman kardon
Noir Etoilé metallic.
Leverdatum stond op 2 september.

Vandaag gebeld met de dealer of de leverdatum toevallig naar voren is geschoven, hebben ze hem al op locatie staan. Alleen mochten ze hem nog niet uitleveren vanwege mijn huidige lease contract.
Vandaag gebeld met mijn leasemaatschappij en ze gaan er voor zorgen dat de auto z.s.m. uitgeleverd kan worden.
Ik kan niet wachten!
Goed dat je t zegt.. Ik zou de auto die ik nu lease ook eerder inleveren zodra de Scenic er is. Wel ff in de gaten houden dus 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
ArievdVoort schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 18:24:
[...]

Gelukkig is het bijna 21 juni 😀
Dan krijg jij de jouwe? :)

Bedoelde met collega's trouwens binnen ons bedrijf haha, meesten Techno besteld maar allemaal september aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
Passat1 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:21:
[...]

De Renault Scenic E-tech 87 is getest door de Noorse ANWB, waarbij ze 26 EV's op dezelfde dag dezelfde route laten afleggen totdat de accu leeg is. De Scenic is de auto met de langste praktijkrange van alle geteste auto's. De range bedroeg 562.7 km (- 9.5% vs WLTP range).

Wat wel opvallend is, is dat het verbruik incl. laadverlies 21.3 kWh/100km (+26% vs WLTP) is, dus blijkbaar zijn er relatief veel laadverliezen (ter vergelijk: Veel grotere Kia EV9 zit op 18.7, Tesla M3 RWD SR heeft hier bijvoorbeeld 12.7 kWh/100km). Of zou er iets mis zijn gegaan in de test, het is namelijk wel erg hoog... :?

https://www.naf.no/elbil/elprix?leftColumn=Om+testen Zie tabs "Resultater" en "Testbiler".
Dat is mooi zeg! Volgens die afwijking zou ik met de comfort range dus zo'n 390 km halen. Valt me verder op dat de xpeng g6 en de Seal U het zo goed doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArievdVoort
Kees_frl schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 18:33:
[...]

Dan krijg jij de jouwe? :)

Bedoelde met collega's trouwens binnen ons bedrijf haha, meesten Techno besteld maar allemaal september aan de beurt.
Ik zal het wel half gelezen hebben, maar inderdaad dan krijg ik de mijne. Hij staat inmiddels al een week bij de dealer, dus de 21e zal echt wel lukken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

addictive_rhymz schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 18:35:
[...]

Dat is mooi zeg! Volgens die afwijking zou ik met de comfort range dus zo'n 390 km halen. Valt me verder op dat de xpeng g6 en de Seal U het zo goed doen.
Ik haal nu terug gerekend 408km op een volle lading met de techno comfort. Gecombineerd 80kmh (40pct) en snelweg ACC 106kmh (60pct). Valt me nog steeds niet tegen. Nog ff wat meer km’s maken. Weekend een eerste review van mijn kant!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maho99
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-09 21:35
scorpio schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 18:25:
[...]

Goed dat je t zegt.. Ik zou de auto die ik nu lease ook eerder inleveren zodra de Scenic er is. Wel ff in de gaten houden dus 👍
Dat is mooi! Van mijn leasemaatschappij (Arval) moet ik m’n huidige leasecontract eerst uitdienen, deze loopt op 9 oktober af. Opvolger (Scenic) moest in februari al besteld worden dus mijn geduld wordt behoorlijk op de proef gesteld 😬. Wanneer loopt jullie contract af en bij welke leasemaatschappij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
addictive_rhymz schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 18:35:
[...]

Collega van mij heeft een Seal U besteld, vond de wltp al erg hoog maar blijkt in de praktijk beter.
Maar Scenic valt me wel wat tegen, heb momenteel een oud model Enyaq met een gemiddeld verbruik over bijna 70.000 km 18.6 kW/100km met altijd een volle kofferbak.
Ik ben een stevige rijder en hier zit winterperiode met wintersport bij.
Zie op dit moment al 17.2 kW/100km voorbij komen maar dit is natuurlijk in iets betere conditie.
De actieradius in de winter is behoorlijk lager, ook omdat ik geen warmtepomp heb.
Scenic heeft natuurlijk ook een grotere accu waar de actieradius groter is maar gaat eigenlijk om de kw/100km en deze lijkt wel wat hoger te zijn dan mijn Enyaq.
De nieuwe zou beter moeten zijn maar als ik de testresultaten van de ID 7 zie vallen die ook behoorlijk tegen, heeft dezelfde nieuwe betere motor als de Enyaq.
Ik volg iemand uit Zwitserland op youtube die nu de nieuwe Enyaq heeft en testresultaten van een tripje door de Alpen heeft gepost met betere resultaten dan die ID 7 in deze test.
Heb gekozen voor de Renault omdat hij veel meer heeft voor een lagere prijs.
Had al een bestelling lopen maar heb deze gelukkig kunnen cancelen ivm productie problemen bij Skoda.
Prijs gaat in augustus weer verder omhoog en zou dan bijna 3500 euro meer kwijt zijn de Enyaq.
Auto is net binnen bij de dealer moet nog trekhaak onder en hoop dat ze hem over 2 weken kunnen leveren.
De 27e meteen een goede test met 4 volwassenen naar Spielberg Oostenrijk om naar de F1 te gaan.
Ben erg benieuwd hoe deze auto gaat bevallen, na 3 jaar en 190.000 km EnyaqAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Dtko8eTlql2b9xMz8WQbkmP4nE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FRwIyc05xdngTrwkTjf3man6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door pollekeb op 11-06-2024 19:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• addictive_rhymz
pollekeb schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:48:
[...]

Maar Scenic valt me wel wat tegen, heb momenteel een oud model Enyaq met een gemiddeld verbruik over bijna 70.000 km 18.6 kW/100km met altijd een volle kofferbak.
Ik ben een stevige rijder en hier zit winterperiode met wintersport bij.
Zie op dit moment al 17.2 kW/100km voorbij komen maar dit is natuurlijk in iets betere conditie.
Als ik het zo lees dan ontloopt het elkaar niet zoveel. En al zou het verbruik van de Renault iets hoger zijn, dan nog vind ik het knap dat ze een auto met een hoger bereik voor een lager bedrag kunnen leveren. En als je wil heb je een volgeladen iconic voor de prijs van een business editie Enyaq.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpio
maho99 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:44:
[...]

Dat is mooi! Van mijn leasemaatschappij (Arval) moet ik m’n huidige leasecontract eerst uitdienen, deze loopt op 9 oktober af. Opvolger (Scenic) moest in februari al besteld worden dus mijn geduld wordt behoorlijk op de proef gesteld 😬. Wanneer loopt jullie contract af en bij welke leasemaatschappij?
Ik zit bij leaseplan(overgegaan op Ayvens..)
Liep nog tot volgend jaar maar moet niets en wilde sowieso elektrisch daarna.
Omdat de subsidie alleen dit jaar nog is lever ik hem dus zo'n half jaar eerder in... Betaal uiteraard dan wel een boete Maar krijg de subsidie dus keuze gauw gemaakt.

Leaseplan beviel altijd goed dus k blijf bij hen.
Morgen wordt ie dus besteld en dan zien hoe snel ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Kees_frl schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:24:
[...]

Dat zal het inderdaad tijdje worden. Dingetje is wel dat ik per keer 400 KM rijd naar mijn werk (heen en terug)

Dus dan maar 2 keer per week max voor een tijdje :P
Poeh, 400 km... Blij dat ik maar 45 heb naar kantoor en terug. Klanten of andere vestigingen van werk zal maximaal 350 vv zijn maar dat is maar sporadisch.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
  • Nu online
addictive_rhymz schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:18:
[...]

Als ik het zo lees dan ontloopt het elkaar niet zoveel. En al zou het verbruik van de Renault iets hoger zijn, dan nog vind ik het knap dat ze een auto met een hoger bereik voor een lager bedrag kunnen leveren. En als je wil heb je een volgeladen iconic voor de prijs van een business editie Enyaq.
Klopt helemaal nu iconic besteld waar echt alles opzit,
de business editie is niet zo kompleet.
Het enige wat ik jammer vind is dat de elektrische stoel niet zo mooi is te verstellen dan de Enyaq.
Maar je hebt er wel weer een massage functie opzitten, kan zijn dat ik de zitting iets meer schuin ga zetten, heb nu deze ook electrische iets meer gekanteld staan waardoor meer steun in je knieholte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

Is er al iemand die met iets aan/op de trekhaak gereden heeft? Ik ben zo nieuwsgierig of de cruise control het dan nog doet…

<John O`Mill>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remco1b
Hippe Lip schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 04:46:
Is er al iemand die met iets aan/op de trekhaak gereden heeft? Ik ben zo nieuwsgierig of de cruise control het dan nog doet…
ja werkt nog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-09 14:22
Kan de auto nu in de app toevoegen… krijg ik valse hoop of zit het er nu echt aan te komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

dicee schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:08:
Kan de auto nu in de app toevoegen… krijg ik valse hoop of zit het er nu echt aan te komen?
Dan is ie met een weekje ofzo bij de dealer is mijn ervaring :-) Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 16:53
Japie.G schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:02:
[...]

Ik haal nu terug gerekend 408km op een volle lading met de techno comfort. Gecombineerd 80kmh (40pct) en snelweg ACC 106kmh (60pct). Valt me nog steeds niet tegen. Nog ff wat meer km’s maken. Weekend een eerste review van mijn kant!
Dat is niet gek t.o.v de WLTP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugel83
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-08-2024
dicee schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:08:
Naar aanleiding van je bericht, ook maar even geprobeerd en mijne staat er nu ook in :).

Athlon heeft nog steeds 17/7 als releasedatum, autodealer verwacht de auto volgende week binnen te hebben en een week later te kunnen uitleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rovox
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-09 17:03
Hier werkt hij nu ook in de app! Volgens de dealer levering tussen 17-6 en 27-6 bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Nou..ik denken dat ie vandaag besteld gaat worden ...nope🥺
Vandaag de laatste bedenkdag v/d 14...dus morgen .(niet goed opgelet 8)7
En mijn voorkeur dealer gaat het niet worden...(lekker dichtbij (Zeeuw&Zeeuw) gekozen) nee t wordt waarschijnlijk een uur rijden hiervandaan (Bochane in Almere)
Ok ..is te doen.

Nu begint t echte wachten pas ⏳

[ Voor 53% gewijzigd door scorpio op 13-06-2024 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pollekeb
  • Nu online
scorpio schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:00:
Nou..ik denken dat ie vandaag besteld gaat worden ...nope🥺
Vandaag de laatste bedenkdag v/d 14...dus morgen .(niet goed opgelet 8)7
En mijn voorkeur dealer gaat het niet worden...(lekker dichtbij (Zeeuw&Zeeuw) gekozen) nee t wordt waarschijnlijk een uur rijden hiervandaan (Bochane in Almere)
Ok ..is te doen.

Die ff gebeld (voorbereiden ben k gewend ☺️) ..krijg ik ineens een idee haha..hebben jullie toevallig zo'n auto al ergens staan?

Nee meneer ..er zijn vooralsnog veel zakelijke lease auto's geleverd en die zijn meestal Alpine met alles erop en eraan, willen bijna allemaal een panoramadak. :9
Die U gaat bestellen daarvan staat er nog geen volgens mij....maar U krijgt wel een mooie kleur ook hoor🙃 en de Techno is een mooie auto en dan HK heeft U goed aan gedaan .
Wij houden contact en rekent u op 3 maanden levertijd 🙄

Gelukkig wist hij me te vertellen dat ik de huidige leaseauto daar dan gelijk kan achterlaten/inleveren.👍🏻

Nu begint t echte wachten pas ⏳
Op autowereld kun je zien wat er in het land staat en onderweg cq in bestelling staan, zo heb ik die van mij ook gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
pollekeb schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:40:
[...]

Op autowereld kun je zien wat er in het land staat en onderweg cq in bestelling staan, zo heb ik die van mij ook gevonden
Thanks.. K heb net gekeken maar zie niet zo snel hoe ik dat kan zien.. Of k zit op een verkeerde?
Heb je een link oid?

[ Voor 3% gewijzigd door scorpio op 12-06-2024 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArievdVoort
scorpio schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:51:
[...]

Thanks.. K heb net gekeken maar zie niet zo snel hoe ik dat kan zien.. Of k zit op een verkeerde?
Heb je een link oid?
Ik denk dat je het overzicht hier kan vinden: https://www.autowereld.nl/renault/scenic-e-tech/?il=100

Maar deze auto's zijn door de dealer zelf bestelde auto's. Niet degene die door een particulier of LM besteld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
  • Nu online
ArievdVoort schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:36:
[...]

Ik denk dat je het overzicht hier kan vinden: https://www.autowereld.nl/renault/scenic-e-tech/?il=100

Maar deze auto's zijn door de dealer zelf bestelde auto's. Niet degene die door een particulier of LM besteld zijn.
Als je Lease maatschappij alleen daar wil bestellen heb je geen keuze.
Ik heb gevraagd of de leasemaatschappij met de dealer waar mijn voorkeur auto kwam te onderhandelen en zijn er uitgekomen anders had ik weer lang moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

Dank, @remco1b. Dat blijkt bij niet alle EV’s het geval. Er zijn er een aantal waar de (A)CC niet meer werkt als er iets aan de haak hangt. Ik moet er toch niet aan denken dat je een lange vakantierit maakt met aanhanger, vouwwagen of sleurhut en je ACC werkt niet… |:(

Maar gelukkig gaat dat dus goed bij de Scenic. d:)b

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pollekeb
  • Nu online
Hippe Lip schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 22:28:
[...]

Dank, @remco1b. Dat blijkt bij niet alle EV’s het geval. Er zijn er een aantal waar de (A)CC niet meer werkt als er iets aan de haak hangt. Ik moet er toch niet aan denken dat je een lange vakantierit maakt met aanhanger, vouwwagen of sleurhut en je ACC werkt niet… |:(

Maar gelukkig gaat dat dus goed bij de Scenic. d:)b
Misschien wel de dode hoek beveiliging, deze wordt nl bij mijn huidige Enyaq wel uitgeschakeld met een aanhangwagen erachter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweetyvogel
"Leveringen Bestand" weer terug gezet van 13/6/24 9:48 i.v.m. een verkeerde aanpassing die iemand gemaakt had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco1b
Vandaag bij de garage geweest voor het niet helemaal rechtuit rijden van mijn scenic. Uitlijning gecontroleerd. Dit was niet het probleem. Mogelijk moet de stuurinrichting gekalibreerd worden... maar ze gingen eerst even met de support afdeling bij Renault afstemmen. Wordt vervolgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Ik weet dat k ongeduldig ben ;) maar gisteren was de laatste v/d 14 dagen bedenktijd en dus zal vandaag de Scenic worden besteld.
Nog niets gehoord en t is bijna 4 uur :'(

K dacht dat ze me dit vandaag wel ff laten weten en daarbij welke dealer t wordt .
Of zal k moeten wachten tot de dealer vanzelf contact opneemt? nee toch

[ Voor 30% gewijzigd door scorpio op 13-06-2024 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
tweetyvogel schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:32:
"Leveringen Bestand" weer terug gezet van 13/6/24 9:48 i.v.m. een verkeerde aanpassing die iemand gemaakt had.
Zou je een keuze optie willen maken waarbij we kunnen kiezen op bv geleverd bovenaan en niet geleverd eronder of op types Scenic e.d.? _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweetyvogel
scorpio schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:01:
[...]

Zou je een keuze optie willen maken waarbij we kunnen kiezen op bv geleverd bovenaan en niet geleverd eronder of op types Scenic e.d.? _/-\o_
Mogelijkheid om te sorteren bestaat nu en staat nu op type maar alles is eigenlijk mogelijk via de sorteringknop in de omschrijving van de kolom, echter één sortering tegelijkertijd anders wordt het "rommel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
tweetyvogel schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:21:
[...]

Mogelijkheid om te sorteren bestaat nu en staat nu op type maar alles is eigenlijk mogelijk via de sorteringknop in de omschrijving van de kolom, echter één sortering tegelijkertijd anders wordt het "rommel".
Gezien ..top 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
scorpio schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:58:
Ik weet dat k ongeduldig ben ;) maar gisteren was de laatste v/d 14 dagen bedenktijd en dus zal vandaag de Scenic worden besteld.
Nog niets gehoord en t is bijna 4 uur :'(

K dacht dat ze me dit vandaag wel ff laten weten en daarbij welke dealer t wordt .
Of zal k moeten wachten tot de dealer vanzelf contact opneemt? nee toch
Verschilt natuurlijk per leasemaatschappij. Toen ik naar de dealer mailde (had al wel contactgegevens van de LM ontvangen) en om de VIN vroeg belde hij vrijwel direct terug om te vertellen dat ie de week erna kwam. Dus zelf evt. contact opnemen kan geen kwaad.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweetyvogel
Sorteren is een ramp, moest alweer de vorige versie terug plaatsen.
Denk dat zonder sorteer mogelijkheid het iets wat stabieler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
tweetyvogel schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 18:06:
[...]

Ok.. Is niet erg.. Heb ook gedownload dus hier kan t geen kwaad als k wat probeer ☺️
Beter idd een stabiele op dit forum en alleen eigen stukje invullen/aanpassen indien er iets veranderd👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweetyvogel
scorpio schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 18:48:
[...]

Ok.. Is niet erg.. Heb ook gedownload dus hier kan t geen kwaad als k wat probeer ☺️
Beter idd een stabiele op dit forum en alleen eigen stukje invullen/aanpassen indien er iets veranderd👍
ok dan maak ik er weer een versie van zonder sortering......

bij deze gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

tweetyvogel schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 18:06:
[...]

Bij het draadje over de e-Niro die 5½ jaar geleden op de markt kwam werd ook zoiets bijgehouden, maar daar stond de tabel in de eerste post (OP) en hield de 'eigenaar' van het draadje die tabel bij aan de hand van de berichten die aangeleverd werden.

Het zijn er hier niet heel veel, dus dat kun je ook overwegen, @tweetyvogel. Dan is het geen gehannes met een lijst waar iedereen naar believen in kan kliederen en rommelen.
Of lijkt je dat teveel werk?

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweetyvogel
Hippe Lip schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 22:28:
[...]
Het zijn er hier niet heel veel, dus dat kun je ook overwegen, @tweetyvogel. Dan is het geen gehannes met een lijst waar iedereen naar believen in kan kliederen en rommelen.
Of lijkt je dat teveel werk?
Ach zolang het meevalt kan ik de revisies nog wel in de gaten houden en als iedereen gewoon netjes nieuwe regels erbij zet en het knutselen gewoon op een lokale kopie uitvoert is er niets aan de hand. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BraMKJ
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-10-2024
Zojuist bericht van de dealer gekregen dat onze Esprit Alpine naar verwachting op 15 juli bij de dealer wordt afgeleverd en dat ze verwachten dat we de auto ergens tussen 20 juli en 11 augustus in ontvangst kunnen nemen. Dat is toch wel een stuk beter dan de eerste datum (29 november).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nazdrovje
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 11-09 17:10
Ik heb mijn Scenic Techno net binnen. Blij mee, ziet er prachtig uit. Meeste dingen werken naar tevredenheid, maar ik krijg de verbinding naar het MyRenault account niet aan de praat. Hij zegt steeds dat er een fout is opgetreden. Heb zelfs al geprobeerd via een ander net aangemaakt account met een ander emailadres maar ook dat levert dezelfde fout op. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie_1988
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09:00
nazdrovje schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:03:
Ik heb mijn Scenic Techno net binnen. Blij mee, ziet er prachtig uit. Meeste dingen werken naar tevredenheid, maar ik krijg de verbinding naar het MyRenault account niet aan de praat. Hij zegt steeds dat er een fout is opgetreden. Heb zelfs al geprobeerd via een ander net aangemaakt account met een ander emailadres maar ook dat levert dezelfde fout op. Heeft iemand een idee?
Heb je al geprobeerd om eerst uit te loggen in je My Renault app op je telefoon en dan in de auto in te loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

nazdrovje schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:03:
ja, even je auto alvast in de app zetten en een dagje wachten. Dan doet hij het wel :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nazdrovje
Appie_1988 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:09:
[...]

Heb je al geprobeerd om eerst uit te loggen in je My Renault app op je telefoon en dan in de auto in te loggen?
Ja, heb ik gedaan. Ik ben niet ingelogd op dit moment. Had ook de auto al aan de app gekoppeld via de VIN code terwijl hij nog in Frankrijk stond. Misschien is dat het issue, maar ik heb hem nu wel uit mijn app verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
Uit de app verwijderen, app uitloggen en afsluiten. Uurtje wachten en dan het proces in de auto doen. Niet via de telefoon toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpio
☺️🤔Ik kan slecht wachten.

[ Voor 97% gewijzigd door scorpio op 14-06-2024 14:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arneeuh
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-05 14:09
Ondertussen ook ontvangen. Rijdt heel vlot, de remmen zijn wel nogal bruusk, da's wat aanpassen met mijn vorige.

Wat ik nergens vind: ik heb 2 gebruikers aangemaakt. Echter bij start auto vraagt hij niet welke gebruiker en start hij meteen als laatste gebruiker. Enig idee hoe ik kan activeren dat je bij start wagen moet aanduiden wie er momenteel rijdt?

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Nou ook hier mijn 500km (inmiddels al bijna 600) review.

Ik heb hiervoor met de Renault Megane e-tech gereden dus veel was niet nieuw voor mij. De Megane beviel geweldig op wat kleinigheidjes na, maar met name de ruimte achterin was voor een gezin met 2 kleine kids met stoeltjes etcetera niet geweldig. En op langere ritten zelfs uitermate frustrerend. Persoonlijke mening en extreem luxe probleem, dat besef ik me. Maar ik ergerde me er bijna vanaf dag 1 aan. Toen ook al gezegd dat de Megane niet mijn 'einddoel' EV zou gaan worden. Toen nog niet wetende dat de scenic relatief zo snel erna op de markt zou komen. Toen de scenic werd aangekondigd wist ik het eigenlijk al. De scenic biedt hetzelfde als de Megane, plus ruimte achterin. Alle hokjes werden afgevinkt met deze auto voor mij als privé rijder. Bestellen dus! Ik wilde minimaal dezelfde specs als mijn Megane, dus zo gezegd zo gedaan.
.

Megane Techno EV60 in Zwart

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ctDFfNmwHYaCFrb_cV3HfeNqvs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bw81NfgV7CBGdgIhQ59PFGFQ.jpg?f=fotoalbum_large

Opties:
  • 60kWh Accupack (Op de Menane was dat voor mij meer dan genoeg en budget voor meer was er niet)
  • Lak: zwart (ik had een two tone mooier gevonden, maar het budget was daarvoor op)
  • Optie: Advanced Driving & Augmented vision. (met name voor de 360 cam)
  • Optie: Comfort Premium (Vanwege de stoelverwarming die mijn wederhelft toch echt graag wilde)
Een bijzonderheidje is dat de optie voor augmented vision vrijwel direct na mijn bestelling niet meer bestelbaar bleek op de techno. Heel apart, maar blij dat ik nu dus een unieke auto heb.

Levering
De auto is vorige week keurig geleverd door Terwolde Renault in Zwolle. Mijn zoon (5) had op YouTube gezien dat 'Rutger en Thomas' een doek van de nieuwe auto mochten halen en dat wou hij ook wel heel graag. Terwolde heeft dat geregeld en zodoende was de aflevering een feestje! Ook nog een mini model auto erbij gekregen, kortom, dik tevreden.

De buitenkant:
Ik vind nog altijd het design van de megane, en dan met name de achterkant wat mooier dan de Scenic. Al met al oogt de Scenic, ook met de 19" wielen best okee, maar wel net wat minder 'dik' dan met de 20" alpine velgen en bredere banden. Kan ik prima mee leven! Er staat gewoon een hele mooie auto op de oprit ;)

De binnenkant (ruimte)
Ja helemaal top. Precies wat ik ervan verwacht had. Gelijk aan Megane maar dan groter. Veel groter, HEEL veel groter. Wat een fijne gezinswagen op deze manier. De Uitklapbare middenarmsteun achter is ook echt een hele mooie toevoeging. Al is die met kinderstoelen achterin nog niet goed bruikbaar. Maar voor ons komt dat nog wel. Ik vind het fantastisch!

Dashboard en infotainment
Bij de Megane was ik al verknocht aan het OpenR link 2.x systeem. Werkt gewoon over het algemeen hartstikke goed. De Scenic is uitgerust met OpenR link 3.x. Dat was in toen ik de eerste beelden op internet zag wel even slikken. Ik vond het dash design van de Megane echt mooier, rustiger en meer premium ogen dan de nieuwe designkoers van Renault. Nu na 500km moet ik grotendeels op die mening terugkomen. Qua dashlooks vind ik de Megane nog steeds wel mooier, maar dit dash is (persoonlijke mening) echt beter ontworpen. De plaatsing van info op het scherm is perfect gedaan, Je ziet altijd wat je moet zien, ook als je je handen op 10 voor 2 aan het stuur hebt kijk je er tussendoor naar de juiste informatie. Het werkt gewoon echt heel erg prettig tijdens het rijden. Het enige wat dan uit de boot valt is de richtingaanwijzer indicatie, die staat m.i. te ver naar de buitenkant van het display gepositioneerd. Maar als dat dan het enige is.. Ik ben dik tevreden.

Er zijn vele views te selecteren. Ikzelf vind deze view het fijnst werken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6x-jr6T2UQ5ryeKLzWlWXsLAs3c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yvn61csFwqvJ0Ly3MUNY1azI.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zie ik in het midden de 'live' view van wat de auto ziet. Fijn om te kunnen anticiperen op wat de ACC gaat doen. En rechts het actuele gemiddelde verbruik en een weergave van de huidige powerconsumptie of regeneratieopbrengst. Nadeel is dat de meter rechts voor regeneratie maar tot 20kW laat zien. Ik had liever gehad dat het gehele regeneratiebereik daar zichtbaar zou zijn geweest. Ik gebruikte dat op de megane altijd om de regeneratie maximaal te benutten en niet de frictieremmen aan te spreken als dat niet nodig is. Het volledige bereik is wel te zien, maar dan moet ik dat op het middendeel neerzetten, dat vind ik niet fijn.

In de middelste positie van het dashboard kun je ook Google maps neerzetten, en dan vind ik het nieuwe 'schuinestreep' 'design wel minder geslaagd. Het linker gedeelte (daar waar de snelheid staat) staat altijd over de kaart geprojecteerd. Liever had ik hier een doorzichtig design gezien voor het vlak wat nu in kleur staat. (Natuurlijk niet voor de snelheidsindicatie). Het rechter gedeelte kun je uitzetten.

Wat leuk is, en wat niet op de Megane kon (denk ik), is dat je ook bijvoorbeeld Apple Maps, draaiende via CarPlay op het dashboard kan zetten. (Hij schakelt pas over zodra je een route invoert in Apple maps). Zo is CarPlay nog weer wat veelzijdiger te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ey-CgZywaqiO5q3mS3bEqj6X2eU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h4BwdobeR7SQQJcKhpblZBX1.jpg?f=fotoalbum_large
-Apple Maps op dashboard-

Verder zijn er in AAOS12 ten opzichte van de Megane een aantal hele irritante bugs verdwenen. Hulde _/-\o_ . Voorbeeld is dat de infotainment inclusief radio ook aanging als de bijrijders deur van de Megane geopend werd. En vervolgens weer uit als je de bestuurdersdeur opent. Niet meer aanwezig in de Scenic. Heel fijn! Met andere woorden, ik hoop dat Renault de Meganes snel ook naar AAOS12 brengt. Voelt iets meer volwassen en af. Jammer is dan wel weer dat er nog steeds wat design lelijkheidjes in zitten. (Tekst geknipt op verkeerd punt, dat soort dingen). Dus er kan nog wat verbeteren hoor!

Geluid van Arkamys geluidssysteem:
Al eerder wat over genoemd. Gewoon okee, maar de Harman Kardon is echt veel beter. Heb je de financiele middelen, koop die optie erbij. Heb ik wel een beetje spijt van. Maar ik heb het geld er niet voor dus houdt het op.

Rijden!
Het is al door anderen genoemd, maar het rijden is echt fantastisch. Toch wel een stukje vooruit nog tov de Megane. Ik heb de 170pk versie maar voor mij met een rustige rijstijl is dat echt meer dan voldoende. Vooraf was ik daar zenuwachtig over, want ik heb niet kunnen proefrijden en er waren geen reviews van deze 'goedkope' versie., Mijn megane was een 220pk versie, dus op papier een achteruitgang. Echter is de auto voor normaal gebruik nog steeds meer dan dikke prima en snel zat. Geen spijt van dus! Het verschil is bij normaal rijden gewoon niet zo groot met de 220 pk versie. Zal ook wel met de throttle mapping te maken hebben, maar ik merk vrijwel geen verschil.

De auto is inderdaad zoals @TaxiGilbert al zei, wat stiller dan de megane en hij voelt wat meer premium in de zwaarte van de deuren bijvoorbeeld. Al met al echt zeer tevreden. Het verschil tussen de 20inch en de 19inch wielen die ik nu heb voel ik eigenlijk niet echt als ik eerlijk ben. Net iets minder hard misschien op kleine kuiltjes.

Ik rij enkel en alleen in comfort modus. Al die andere standen vind ik onzin. Eco stand op de Megane was vreselijk, dus raak ik dus uit gewoonte nu ook niet aan.

De MyPerso knop om met 1 druk op de knop die irritante piepjes weg te drukken. GEWELDIG!

De ACC werkt net ff weer een tandje beter dan bij de Megane. En dat is met name te danken aan de nieuwe knoppen layout op het stuur. Vergt wel even wat nieuwe muscle memory kweken, maar wat een verademing. Niet meer een onverwachte reactie op het indrukken van een knop. Elke knop heeft nu 1 functie, zoals het hoort, kan het ook niet software matig in de soep lopen zoals dat bij de Megane het geval was.

Wel 1 negatief opvallend puntje. Wanneer de auto op ACC rijdt dan beweegt het rempedaal ook fysiek bij remmen of regenereren. Dat deed de megane ook. Echter hoor ik bij de Scenic een tik als het rempedaal vanuit 0 stand gaat bewegen. Met name in ACC stand in een file erg merkbaar, Alsof er ff wat vet op het scharnier moet. Ga ik even melden bij de dealer TZT.

Nog 1 negatief puntje, bij de megane drukte ik het rempedaal een bepaalde hoeveelheid in, en dan kwam de auto lineair tot stilstand bij gelijkblijvende pedaalstand. Nu is het zo dat aan het einde van de regeneratie modus ik het rempedaal iets moet doordrukken om tot stilstand te komen. Even wennen.

Verbruik
Over de eerste 500km zit ik nu op een gemiddeld verbruik volgens de boordcomputer van 15,3kWh/100km.

- Als ik naar mijn woon werk rit van gisteren kijk zie ik dat ik 16,889kwh geladen heb (MID meter meterkast) voor een rit van 108km. (15,63kWh/100km).
- De rit eergisteren was 18,472kWh voor diezelfde 108km (17,1kWh/100km).
- De dag daar wel voor 19,949kWh voor 119km (16,76kWh/100km). Dat is dan dus inclusief laadverliezen.

Ik lees de API uit en log alle gegevens. Als ik die gegevens terug reken kom ik voor een volle lading prima tussen de 380 en de 400km uit voor mijn rijstijl nu zo in de zomer. Een tikkie lager dan de megane, maar niets schokkends. Ik ben er zeer tevreden mee. Momenteel zegt mijn log dat ik zelfs 427km kan halen op een volle lading.

Al met al ben ik voorlopig zeer tevreden met de overstap. Super fijne, ruime en goed rijdende auto!

TLDR
Kopen dat ding, neem harman kardon erbij, en ik heb een irritant tikje in rempedaal wanneer deze automatisch beweegt. Minimaal, maar moet er ff uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Japie.G op 14-06-2024 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazdrovje
TopOne01 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:59:
Uit de app verwijderen, app uitloggen en afsluiten. Uurtje wachten en dan het proces in de auto doen. Niet via de telefoon toevoegen.
Helaas, het probleem blijft bestaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TopOne01
nazdrovje schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:51:
[...]

Ok, ik zou adviseren om de app uit te laten / niet in te loggen en het blijven proberen in de auto. Bij mij lukte het tijdens afleveren niet, later thuis in de avond wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
nazdrovje schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:51:
[...]

Bij mij lukte het wel, maar ik heb de auto 3 dagen voor uitlevering verwijderd uit de app op aangeven van de mensen hier. Dus dat wachten kan zeker helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
Oh en de cache en data van de app gecleaned nadat ik de auto had verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Echnon schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 17:13:
[...]

Bij mij lukte het wel, maar ik heb de auto 3 dagen voor uitlevering verwijderd uit de app op aangeven van de mensen hier. Dus dat wachten kan zeker helpen.
Dat heb ik idd ook gedaan en ging toen probleemloos.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Ik had hem vanaf frankrijk al in de app en werkte direct. Je moet gewoon even 24 uur wachten voordat de auto bij renault is aangemeld. Was toen met de megane ook :-). Duurde bij sommigen zelfs wel 3 dagen. Komt goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nazdrovje
Japie.G schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 17:43:
Ik had hem vanaf frankrijk al in de app en werkte direct. Je moet gewoon even 24 uur wachten voordat de auto bij renault is aangemeld. Was toen met de megane ook :-). Duurde bij sommigen zelfs wel 3 dagen. Komt goed!
Bedankt, ik ga het proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

Japie.G schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:44:

Opties:
  • 60kWh Accupack (Op de Menane was dat voor mij meer dan genoeg en budget voor meer was er niet)
  • Lak: zwart (ik had een two tone mooier gevonden, maar het budget was daarvoor op)
  • Optie: Comfort Premium (Vanwege de stoelverwarming die mijn wederhelft toch echt graag wilde)
Die stoelverwarming ga je geen spijt van hebben. Dat heb ik in mijn e-Niro nu ook, plus stoelkoeling (ventilatortje) en dat zit dan weer helaas niet in de Scenic. Dat is met warm weer echt een genot!
[…]Er zijn vele views te selecteren.
Worden die views ook opgeslagen bij je instellingen samen met de stoelstand? Mijn vrouw wil echt héél andere dingen op het dashboard zien dan ikke. Maar wat wil je, ikke als techneut en zij als regelrecht tegenovergestelde… :?
Verbruik
Over de eerste 500km zit ik nu op een gemiddeld verbruik volgens de boordcomputer van 15,3kWh/100km.

- Als ik naar mijn woon werk rit van gisteren kijk zie ik dat ik 16,889kwh geladen heb (MID meter meterkast) voor een rit van 108km. (15,63kWh/100km).
- De dag daar wel voor 19,949kWh voor 119km (16,76kWh/100km). Dat is dan dus inclusief laadverliezen.
Net verbruik! Je zegt dus ca. 15,6 kWh/100km inclusief laadverliezen voor je laatste rit? Dat is wel héél netjes! Ik rijd een jaargemiddelde met mijn e-Niro van 15,5…
TLDR
Kopen dat ding, neem harman kardon erbij, en ik heb een irritant tikje in rempedaal wanneer deze automatisch beweegt. Minimaal, maar moet er ff uit.
d:)b

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:39
Grappig om hier te lezen wat je ook in het Megane topic zag, het ongeduld dat de app nog niet werkt. _O-
Wees gerust, het kan tot 72 uur duren eer de app goed functioneert.
De 1 heeft mazzel en heeft instantly een werkende app en de ander moet dus 3 dagen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Zjanzjak schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 20:11:
Grappig om hier te lezen wat je ook in het Megane topic zag, het ongeduld dat de app nog niet werkt. _O-
De 1 heeft mazzel en heeft instantly een werkende app en de ander moet dus 3 dagen wachten.
Onderhuids blijven t vrijwel identieke auto’s🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazdrovje
Zjanzjak schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 20:11:
Ok, maar het is toch niet helemaal wat je verwacht. Google deed het wel meteen. De dealer was ook verrast. Had het kennelijk ook niet eerder meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:27
Het is wel wat Renault zelf ook aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazdrovje
Bij de standaard apps zitten ook ‘Nieuws’ en ‘Podcasts’. Drukken op de eerste geeft een voice assistent melding ‘sorry, ik begrijp het niet’. De Podcast app werkt wel maar is beperkt. Ik kan geen abonnementen toevoegen. Overigens lijkt Google ook met Podcasts gestopt te zijn. Deze apps ‘vervuilen’ mijn audiobronnenlijst. Hoe raak je die apps op een veilige manier weer kwijt? Er zit geen verwijder optie onder de knop.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tweetyvogel
Nou Scenic opgehaald en rijd uitstekend, foto's volgen nog.
Account koppelen met google geen enkel probleem.
My Renault koppelen was uiteraard een probleem, email en wachtwoord werden niet herkent.
Vanavond binnen app auto verwijderd, app afgesloten en gecontroleerd of op de website de auto ook weg was.
Daarna even rustig iets gegeten en wat TV gekeken, na een uurtje weer de auto in en account gekoppeld binnen My Renault (auto), na de tweede keer account en wachtwoord .......het werkt.
In de App en op de website is de Scenic ook verschenen en zo te zien werkt op dit moment alles.
Nu nog alles verder instellen, maar dat komt wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SsorcererR
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-09 12:57
Hallo iedereen,

Ik sta voor de bestelling van een nieuwe leasewagen.
Mijn keuze is beperkt in budget:

Een 170pk Techno uitvoering met opties: HK geluidssysteem, Pack augmented vision & advanced driving assist en verwarmd stuurwiel, 22 kW AC (laden op het werk)

of

Een 220pk Techno uitvoering met enkel 22 kW AC (laden op het werk)

Ik rij dagelijks 100km (heen en weer samen) snelweg en regionaal gecombineerd.
De afstand is zoals ik het nu zie totaal geen probleem voor beide versies.
Ik kan op het werk 22 kW laden en thuis wordt er een laadpaal geïnstalleerd.

Ik ben een rustige chauffeur dus vroeg me af of die 170pk versie voldoende zou zijn.
Ik rij nu een VW Passat 1.6 TDi 120pk en vind dat meer dan prima.

Muziek tijdens het rijden is sowieso belangrijk. Is de standaard installatie goed of eerder aan de magere kant?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Japie.G schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:44:

Ik heb hiervoor met de Renault Megane e-tech gereden dus veel was niet nieuw voor mij. De Megane beviel geweldig op wat kleinigheidjes na, maar met name de ruimte achterin was voor een gezin met 2 kleine kids met stoeltjes etcetera niet geweldig. En op langere ritten zelfs uitermate frustrerend. Persoonlijke mening en extreem luxe probleem, dat besef ik me. Maar ik ergerde me er bijna vanaf dag 1 aan. Toen ook al gezegd dat de Megane niet mijn 'einddoel' EV zou gaan worden. Toen nog niet wetende dat de scenic relatief zo snel erna op de markt zou komen. Toen de scenic werd aangekondigd wist ik het eigenlijk al. De scenic biedt hetzelfde als de Megane, plus ruimte achterin. Alle hokjes werden afgevinkt met deze auto voor mij als privé rijder. Bestellen dus! Ik wilde minimaal dezelfde specs als mijn Megane, dus zo gezegd zo gedaan.
.

Megane Techno EV60 in Zwart

[Afbeelding]

Opties:
Een bijzonderheidje is dat de optie voor augmented vision vrijwel direct na mijn bestelling niet meer bestelbaar bleek op de techno. Heel apart, maar blij dat ik nu dus een unieke auto heb.

Levering
De auto is vorige week keurig geleverd door Terwolde Renault in Zwolle. Mijn zoon (5) had op YouTube gezien dat 'Rutger en Thomas' een doek van de nieuwe auto mochten halen en dat wou hij ook wel heel graag. Terwolde heeft dat geregeld en zodoende was de aflevering een feestje! Ook nog een mini model auto erbij gekregen, kortom, dik tevreden.

De buitenkant:
Ik vind nog altijd het design van de megane, en dan met name de achterkant wat mooier dan de Scenic. Al met al oogt de Scenic, ook met de 19" wielen best okee, maar wel net wat minder 'dik' dan met de 20" alpine velgen en bredere banden. Kan ik prima mee leven! Er staat gewoon een hele mooie auto op de oprit ;)

De binnenkant (ruimte)
Ja helemaal top. Precies wat ik ervan verwacht had. Gelijk aan Megane maar dan groter. Veel groter, HEEL veel groter. Wat een fijne gezinswagen op deze manier. De Uitklapbare middenarmsteun achter is ook echt een hele mooie toevoeging. Al is die met kinderstoelen achterin nog niet goed bruikbaar. Maar voor ons komt dat nog wel. Ik vind het fantastisch!

Bij de Megane was ik al verknocht aan het OpenR link 2.x systeem. Werkt gewoon over het algemeen hartstikke goed. De Scenic is uitgerust met OpenR link 3.x. Dat was in toen ik de eerste beelden op internet zag wel even slikken. Ik vond het dash design van de Megane echt mooier, rustiger en meer premium ogen dan de nieuwe designkoers van Renault. Nu na 500km moet ik grotendeels op die mening terugkomen. Qua dashlooks vind ik de Megane nog steeds wel mooier, maar dit dash is (persoonlijke mening) echt beter ontworpen. De plaatsing van info op het scherm is perfect gedaan, Je ziet altijd wat je moet zien, ook als je je handen op 10 voor 2 aan het stuur hebt kijk je er tussendoor naar de juiste informatie. Het werkt gewoon echt heel erg prettig tijdens het rijden. Het enige wat dan uit de boot valt is de richtingaanwijzer indicatie, die staat m.i. te ver naar de buitenkant van het display gepositioneerd. Maar als dat dan het enige is.. Ik ben dik tevreden.

Er zijn vele views te selecteren. Ikzelf vind deze view het fijnst werken:
[Afbeelding]

Hier zie ik in het midden de 'live' view van wat de auto ziet. Fijn om te kunnen anticiperen op wat de ACC gaat doen. En rechts het actuele gemiddelde verbruik en een weergave van de huidige powerconsumptie of regeneratieopbrengst. Nadeel is dat de meter rechts voor regeneratie maar tot 20kW laat zien. Ik had liever gehad dat het gehele regeneratiebereik daar zichtbaar zou zijn geweest. Ik gebruikte dat op de megane altijd om de regeneratie maximaal te benutten en niet de frictieremmen aan te spreken als dat niet nodig is. Het volledige bereik is wel te zien, maar dan moet ik dat op het middendeel neerzetten, dat vind ik niet fijn.

In de middelste positie van het dashboard kun je ook Google maps neerzetten, en dan vind ik het nieuwe 'schuinestreep' 'design wel minder geslaagd. Het linker gedeelte (daar waar de snelheid staat) staat altijd over de kaart geprojecteerd. Liever had ik hier een doorzichtig design gezien voor het vlak wat nu in kleur staat. (Natuurlijk niet voor de snelheidsindicatie). Het rechter gedeelte kun je uitzetten.

Wat leuk is, en wat niet op de Megane kon (denk ik), is dat je ook bijvoorbeeld Apple Maps, draaiende via CarPlay op het dashboard kan zetten. (Hij schakelt pas over zodra je een route invoert in Apple maps). Zo is CarPlay nog weer wat veelzijdiger te gebruiken.

[Afbeelding]
-Apple Maps op dashboard-

Verder zijn er in AAOS12 ten opzichte van de Megane een aantal hele irritante bugs verdwenen. Hulde _/-\o_ . Voorbeeld is dat de infotainment inclusief radio ook aanging als de bijrijders deur van de Megane geopend werd. En vervolgens weer uit als je de bestuurdersdeur opent. Niet meer aanwezig in de Scenic. Heel fijn! Met andere woorden, ik hoop dat Renault de Meganes snel ook naar AAOS12 brengt. Voelt iets meer volwassen en af. Jammer is dan wel weer dat er nog steeds wat design lelijkheidjes in zitten. (Tekst geknipt op verkeerd punt, dat soort dingen). Dus er kan nog wat verbeteren hoor!

Geluid van Arkamys geluidssysteem:
Al eerder wat over genoemd. Gewoon okee, maar de Harman Kardon is echt veel beter. Heb je de financiele middelen, koop die optie erbij. Heb ik wel een beetje spijt van. Maar ik heb het geld er niet voor dus houdt het op.

Rijden!
Het is al door anderen genoemd, maar het rijden is echt fantastisch. Toch wel een stukje vooruit nog tov de Megane. Ik heb de 170pk versie maar voor mij met een rustige rijstijl is dat echt meer dan voldoende. Vooraf was ik daar zenuwachtig over, want ik heb niet kunnen proefrijden en er waren geen reviews van deze 'goedkope' versie., Mijn megane was een 220pk versie, dus op papier een achteruitgang. Echter is de auto voor normaal gebruik nog steeds meer dan dikke prima en snel zat. Geen spijt van dus! Het verschil is bij normaal rijden gewoon niet zo groot met de 220 pk versie. Zal ook wel met de throttle mapping te maken hebben, maar ik merk vrijwel geen verschil.

De auto is inderdaad zoals @TaxiGilbert al zei, wat stiller dan de megane en hij voelt wat meer premium in de zwaarte van de deuren bijvoorbeeld. Al met al echt zeer tevreden. Het verschil tussen de 20inch en de 19inch wielen die ik nu heb voel ik eigenlijk niet echt als ik eerlijk ben. Net iets minder hard misschien op kleine kuiltjes.

Ik rij enkel en alleen in comfort modus. Al die andere standen vind ik onzin. Eco stand op de Megane was vreselijk, dus raak ik dus uit gewoonte nu ook niet aan.

De MyPerso knop om met 1 druk op de knop die irritante piepjes weg te drukken. GEWELDIG!

De ACC werkt net ff weer een tandje beter dan bij de Megane. En dat is met name te danken aan de nieuwe knoppen layout op het stuur. Vergt wel even wat nieuwe muscle memory kweken, maar wat een verademing. Niet meer een onverwachte reactie op het indrukken van een knop. Elke knop heeft nu 1 functie, zoals het hoort, kan het ook niet software matig in de soep lopen zoals dat bij de Megane het geval was.

Wel 1 negatief opvallend puntje. Wanneer de auto op ACC rijdt dan beweegt het rempedaal ook fysiek bij remmen of regenereren. Dat deed de megane ook. Echter hoor ik bij de Scenic een tik als het rempedaal vanuit 0 stand gaat bewegen. Met name in ACC stand in een file erg merkbaar, Alsof er ff wat vet op het scharnier moet. Ga ik even melden bij de dealer TZT.

Nog 1 negatief puntje, bij de megane drukte ik het rempedaal een bepaalde hoeveelheid in, en dan kwam de auto lineair tot stilstand bij gelijkblijvende pedaalstand. Nu is het zo dat aan het einde van de regeneratie modus ik het rempedaal iets moet doordrukken om tot stilstand te komen. Even wennen.

Verbruik

Ik lees de API uit en log alle gegevens. Als ik die gegevens terug reken kom ik voor een volle lading prima tussen de 380 en de 400km uit voor mijn rijstijl nu zo in de zomer. Een tikkie lager dan de megane, maar niets schokkends. Ik ben er zeer tevreden mee. Momenteel zegt mijn log dat ik zelfs 427km kan halen op een volle lading.

Al met al ben ik voorlopig zeer tevreden met de overstap. Super fijne, ruime en goed rijdende auto!

TLDR
Topreview! 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazdrovje
Op diverse plekken in het instructieboekje staat iets over een kaartabonnement, maar wat is dat, bij welke configuratie is dat inbegrepen, en hoe regel je dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• addictive_rhymz
SsorcererR schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 22:59:
Een 170pk Techno uitvoering met opties

of

Een 220pk Techno uitvoering
De 220 pk versie is volgens mij ook gelijk die met grote batterij? Dus dan hangt het er vanaf wat je belangrijker vindt. Moet je vaak lange afstanden rijden dan is die extra actieradius misschien wel fijn. En anders lekker voor de extra luxe aan boord gaan. Die 170pk is sowieso het probleem niet en voldoende om lekker mee te kunnen rijden. Het koppel tussen beide motoren versies is ook bijna hetzelfde dus het verschil zit hem met name aan de topsnelheid denk ik. Zie ook de uitgebreide review een paar posts eerder.

[ Voor 9% gewijzigd door addictive_rhymz op 15-06-2024 07:48 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 52 Laatste