Op de A28 Utrecht - Nunspeet diverse keren gehad dat de ACC dacht dat je 130 mocht rijden (overdag). Vooruitlopend op de kabinetsplannen?
Kun je in de kaart ook fouten aangeven?nazdrovje schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 11:22:
Op de A28 Utrecht - Nunspeet diverse keren gehad dat de ACC dacht dat je 130 mocht rijden (overdag). Vooruitlopend op de kabinetsplannen?
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
In hoeverre houdt het systeem rekening met variabele maximum snelheden?nazdrovje schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 11:22:
Is dat niet de optie Adaptieve snelheidsbegrensing en cruise control?borkhuis schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 12:22:
[...]
In hoeverre houdt het systeem rekening met variabele maximum snelheden?
Die optie staan bij trouwens altijd uit elke keer als ik de auto start, ook al heb ik de optie in de vorige rit aan heb gezet.
:strip_exif()/f/image/c2PHqlgFy03Xp7slNsaHjx4O.jpg?f=fotoalbum_large)
Niet. De onderbordjes worden weergegeven met een vraagteken.borkhuis schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 12:22:
[...]
In hoeverre houdt het systeem rekening met variabele maximum snelheden?
Klopt, als je dat aanzet dan neemt hij automatisch de bordsnelheid over in de ACC. Als dit uit staat dan wordt het gelezen bord een suggestie die je kunt over nemen door op het knopje met het rondje te drukken.Appie_1988 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 13:15:
[...]
Is dat niet de optie Adaptieve snelheidsbegrensing en cruise control?
Die optie staan bij trouwens altijd uit elke keer als ik de auto start, ook al heb ik de optie in de vorige rit aan heb gezet.
[Afbeelding]
Ik neem aan dat je dit in MyPerso standaard op aan kunt zetten als je dat wilt. Ik denk dat ik de stand met suggesties alleen op dit moment plezieriger vind, tenminste in Nederland waar de snelheidsbordensystematiek veel te rommelig is.
Overigens goed om te weten dat de rijbaancentrering uitschakelt als je ruitenwisser in de hoogste stand staat. Ik vermoed omdat dan de camera onbetrouwbaar geacht wordt.
Vandaag met regen en wind iets van 18.3 kW/100 gehaald in deels comfort deel eco stand en voor het meeste op de snelweg op 100 km/h.
Vandaag met regen en wind iets van 18.3 kW/100 gehaald in deels comfort deel eco stand en voor het meeste op de snelweg op 100 km/h.
Vele dealers weten soms de helft niet.nazdrovje schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 20:21:
Ok, maar het is toch niet helemaal wat je verwacht. Google deed het wel meteen. De dealer was ook verrast. Had het kennelijk ook niet eerder meegemaakt.
Voordat ik de Megane kocht heb ik mij ondergedompeld in 84 miljoen topics en fora's, zo wist ik van tevoren al meer dan 90% van de dealers. En was ik op de hoogte van veel voorkomende zaken (als mensen wat te klagen hebben zitten ze al snel op het internet) zo ook dat het koppelen wel tot 72 uur kan duren.
Wat sommige dealers trouwens wel aangeven, jouw dealer behoort daar, helaas, dan niet toe.
Lees trouwens net op de Engelse Megane E Tech facebook pagina dat het koppelen zelfs 10 dagen duurde.
Copy paste;
Adam Richardson
Topbijdrager
If its new give it a few days mine took 10 to allow log in.
Dus tel uit je winst. En je verwachtingen misschien wat bij stellen.
Ik heb dit standaard aangezet, alleen het wordt niet onthouden. Bij de eerst volgende keer auto starten, staat deze optie weer uit. Wel of geen My Perso stand maakt hierbij niet uit.nazdrovje schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 13:35:
[...]
Klopt, als je dat aanzet dan neemt hij automatisch de bordsnelheid over in de ACC. Als dit uit staat dan wordt het gelezen bord een suggestie die je kunt over nemen door op het knopje met het rondje te drukken.
Ik neem aan dat je dit in MyPerso standaard op aan kunt zetten als je dat wilt. Ik denk dat ik de stand met suggesties alleen op dit moment plezieriger vind, tenminste in Nederland waar de snelheidsbordensystematiek veel te rommelig is.
Ik durf dat zelf niet aan/ga dat niet instellen. Als ie automatisch de snelheid van de borden gaat toepassen dan gebeuren er ongelukken denk ik. Zeker bij wegwerkzaamheden (hallo ring Groningen) en zelfs bij een inrit in een bocht (15 ipv 80) op de provinciale weg pakt ie dat bord op... Als die optie aan staat, zou ik niet met vertrouwen in de auto zitten.nazdrovje schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 13:35:
[...]
Klopt, als je dat aanzet dan neemt hij automatisch de bordsnelheid over in de ACC. Als dit uit staat dan wordt het gelezen bord een suggestie die je kunt over nemen door op het knopje met het rondje te drukken.
Volgens mij ben ik de eerste die een Iconic met Oracle velgen heeft van de bestellijst.
Hier wat foto's van de velgen met de inserts er uit. Het zijn plastic inserts waarover blik is gewrapped. Dat blik wordt op z'n plek gehouden door lipjes die in het plastic haken. Het plastic kan zonder zorgen uit de velg worden getrokken, maar je loopt wel kans dat het blik dan wat vervormd. Dus niet echt iets wat je echt dagelijks/wekelijks/maandelijks gaat doen.
/f/image/6ERgjDIbxp6RSAKMpZLAGGuA.png?f=fotoalbum_large)
Hier wat foto's van de velgen met de inserts er uit. Het zijn plastic inserts waarover blik is gewrapped. Dat blik wordt op z'n plek gehouden door lipjes die in het plastic haken. Het plastic kan zonder zorgen uit de velg worden getrokken, maar je loopt wel kans dat het blik dan wat vervormd. Dus niet echt iets wat je echt dagelijks/wekelijks/maandelijks gaat doen.
/f/image/6ERgjDIbxp6RSAKMpZLAGGuA.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/asgx6HpXwpGeNbhqvsLl7bGw.png?f=fotoalbum_large)
Kan je de bandenspanning van de 4 banden nergens meer in bar aflezen op het scherm a la de megane??
De Scenic kon nu vanavond koppelen met mijn MyRenault account. Wat misschien nog speelde was dat ik de Scenic ook al vorige week toegevoegd had in de online versie van het account. Ik had hem alleen uit de app gegooid.Zjanzjak schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 13:59:toon volledige bericht
[...]
Vele dealers weten soms de helft niet.
Voordat ik de Megane kocht heb ik mij ondergedompeld in 84 miljoen topics en fora's, zo wist ik van tevoren al meer dan 90% van de dealers. En was ik op de hoogte van veel voorkomende zaken (als mensen wat te klagen hebben zitten ze al snel op het internet) zo ook dat het koppelen wel tot 72 uur kan duren.
Wat sommige dealers trouwens wel aangeven, jouw dealer behoort daar, helaas, dan niet toe.
Lees trouwens net op de Engelse Megane E Tech facebook pagina dat het koppelen zelfs 10 dagen duurde.
Copy paste;
Adam Richardson
Topbijdrager
If its new give it a few days mine took 10 to allow log in.
Dus tel uit je winst. En je verwachtingen misschien wat bij stellen.
Helaas is geen van de afstandbedieningen zichtbaar in app. Niet het batterij niveau, of de airco, niets. Alleen de gegevens over de uitvoering van de auto kan ik nu zien in de app.
:strip_exif()/f/image/HlgIG3ZfiEqkq2NEhIzT8nFP.jpg?f=fotoalbum_large)
Moet ik hier dan ook weer een paar dagen op wachten?
Heb je in de auto toestemming verleend voor het delen van gegevens? Links bovenin je open r link scherm staan dan 2 pijltjes. Als daar een kruisje staat krijg je de app te zien zoals jij hem nu ziet.nazdrovje schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 22:46:
[...]
De Scenic kon nu vanavond koppelen met mijn MyRenault account. Wat misschien nog speelde was dat ik de Scenic ook al vorige week toegevoegd had in de online versie van het account. Ik had hem alleen uit de app gegooid.
Helaas is geen van de afstandbedieningen zichtbaar in app. Niet het batterij niveau, of de airco, niets. Alleen de gegevens over de uitvoering van de auto kan ik nu zien in de app.
[Afbeelding]
Met ik hier dan ook weer een paar dagen op wachten?
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Ja, toestemming gegeven. Pijltjes staan er. Ben nogmaals door de privacy instellingen heen gegaan en nog maar eens op alles accepteren gedrukt, maar dat maakt geen verschil.Japie.G schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 22:49:
[...]
Heb je in de auto toestemming verleend voor het delen van gegevens? Links bovenin je open r link scherm staan dan 2 pijltjes. Als daar een kruisje staat krijg je de app te zien zoals jij hem nu ziet.
Bij mij werkt het plannen via de app nu niet meer. Zie wel dat er een ander bericht komt als je de opdracht verstuurd naar de auto. Ze zullen wel druk zijn met de app/netwerk etc.
Ik zie in de MyRenault service contracten wel het volgende staan:nazdrovje schreef op zondag 16 juni 2024 @ 09:53:
[...]
Ja, toestemming gegeven. Pijltjes staan er. Ben nogmaals door de privacy instellingen heen gegaan en nog maar eens op alles accepteren gedrukt, maar dat maakt geen verschil.
:strip_exif()/f/image/J2DjDoDkvpjMsWzTCpXFR6Fv.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat lijkt er duidelijk iets mee te maken te hebben. Iets wat de dealer vergeten is, of iets wat Renault nog moet doen?
Ben trouwens benieuwd wat de kosten gaan worden over vijf jaar.
Was bij mij ook in het begin. Duurde een paar dagen.
Staat toch gewoon ook in behandeling? Dus niets vergeten. Duurt gewoon even.nazdrovje schreef op zondag 16 juni 2024 @ 13:37:
[...]
Ik zie in de MyRenault service contracten wel het volgende staan:
[Afbeelding]
Dat lijkt er duidelijk iets mee te maken te hebben. Iets wat de dealer vergeten is, of iets wat Renault nog moet doen?
Ben trouwens benieuwd wat de kosten gaan worden over vijf jaar.
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Geduld is een schone zaak.nazdrovje schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 22:46:
Moet ik hier dan ook weer een paar dagen op wachten?
Het gaat echt niet sneller als je er elke keer melding van maakt in dit topic.
Wie weet moet ook jij 10 dagen wachten zoals die meneer in Engeland.
Mja, ik vind de plekken op de bodem toch duidelijker met het ali lampje ![b]Japie.G in "Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic"Japie.G schreef op zondag 16 juni 2024 @ 14:52[
Effect op foto niet echt duidelijk, maar het ali led lampje is een fikse verbetering!
(zelf geen Scenic bezitter, maar volg dit forum omdat het wsch wel m'n volgende lease wagen wordt)
[ Voor 11% gewijzigd door madhondt op 16-06-2024 17:45 ]
Haha ik zat al te wachten totdat iemand daar over zou gaan vallen🤣madhondt schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:41:
[...]
Mja, ik vind de plekken op de bodem toch duidelijker met het ali lampje !
(zelf geen Scenic bezitter, maar volg dit forum omdat het wsch wel m'n volgende lease wagen wordt)
Is dat een 12V aansluiting naast de lamp?Japie.G schreef op zondag 16 juni 2024 @ 14:52:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Effect op foto niet echt duidelijk, maar het ali led lampje is een fikse verbetering!
Vraagje... Wie kan me vertellen hoe lang t ongeveer duurt vanaf bestellen auto tot je t VIN nummer krijgen kan?
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Was bij mij na een week!scorpio schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:25:
Vraagje... Wie kan me vertellen hoe lang t ongeveer duurt vanaf bestellen auto tot je t VIN nummer krijgen kan?
ik had 'm binnen twee wekenscorpio schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:25:
bij mij pas toen ik erom vroeg! ...scorpio schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:25:
Is het google/android account ook gekoppeld aan het profiel?
Dus ieder profiel kan een eigen account hebben of is het meerdere profielen onder 1 account?
Hoop dat de vraag een beetje duidelik is
Ik zou willen dat mijn vrouw met haar eigen account onder haar eigen profiel rijdt.
Dus ieder profiel kan een eigen account hebben of is het meerdere profielen onder 1 account?
Ik zou willen dat mijn vrouw met haar eigen account onder haar eigen profiel rijdt.
Ieder profiel kan een eigen google account koppelen.zwellugje schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:02:
Is het google/android account ook gekoppeld aan het profiel?
Ik zag vanochtend voor het eerst bij opstart dat je profiel kan kiezen ipv naar beneden scrollen en links boven op het icoontje te drukken. Geen idee of dat al zo was of door een update komt. Wel ideaal in ieder geval.
De connectie met de My Renualt app kan alleen maar binnen het administrator account. Als mijn vrouw weg is met de auto (en dus haar profiel gebruikt) en ik kijk in de app, dan blijft de locatie van de auto op de plek waar mijn profiel voor het laatst gebruikt is.
Hej ik heb juist net een code op elk profiel gezet als reminder voor het juiste profiel. Kan die er weer af dus?TopOne01 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:19:
[...]
Ieder profiel kan een eigen google account koppelen.
Ik zag vanochtend voor het eerst bij opstart dat je profiel kan kiezen ipv naar beneden scrollen en links boven op het icoontje te drukken. Geen idee of dat al zo was of door een update komt. Wel ideaal in ieder geval.
En... Was dat de volgende dag.😂.? ..1 week . 2 weken?
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Je kan nu alvast de dealer vragen om de VIN te delen zodra ze heb hebben toch?scorpio schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:16:
[...]
-------
Vandaag even de onderste laadbodem dubbelgeklapt en daardoor één open ruimte met de onderste bak erbij, erg fijn! Dankzij een tip hier, waarvoor dank!
Ook maar even dat fellere lampje besteld via AliExpress die hier voorbij kwam, maar dan goedkoper, snellere levering en direct twee stuks
Ik heb er zo'n 5 weken na het bestellen om gevraagd bij de dealer (toen ik zag dat van iedereen de leverdatum naar voren werd geschoven).scorpio schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:16:
[...]
Gewoon door de dealer de planning bovenwater te halen en door te geven.
Dealer kan deze opvragen binnen het programma "Distrinet" en dan is deze binnen jouw "klantorder" zichtbaar.
Heerlijk te weten dat ie dan nu besteld is
De dealer inderdaad verzocht zodra VIN bekend is dit door te geven👍🏻
Zodra de VIN bekend is zijn we weer een stap dichterbij.
En o ja ...de vraag die k in t begin had over de subsidie.
Mijn keuze (Techno met Harman Kardon) houdt de wagen netjes nog onder de subsidiegrens van 45K .
Staat inderdaad netjes vermeld in de bestelling, besluit tot verlening heb ik gekregen .
@Japie.G Heb ook de ledlampjes gezien en daarna net als @MaSw85 de iets goedkopere besteld , stond voor een andere auto maar heeft zelfde specs. en afmetingen .
Je berichtje en vooral de foto's , t verschil, heeft me overtuigd
vandaag komen de middenconsole bakjes als t goed is..via Ali en Amazon
Bovenste
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XiDxPTZq25qPJEYPqTyfI1I3.jpg?f=user_large)
Onderste
De dealer inderdaad verzocht zodra VIN bekend is dit door te geven👍🏻
Zodra de VIN bekend is zijn we weer een stap dichterbij.
En o ja ...de vraag die k in t begin had over de subsidie.
Mijn keuze (Techno met Harman Kardon) houdt de wagen netjes nog onder de subsidiegrens van 45K .
Staat inderdaad netjes vermeld in de bestelling, besluit tot verlening heb ik gekregen .
@Japie.G Heb ook de ledlampjes gezien en daarna net als @MaSw85 de iets goedkopere besteld , stond voor een andere auto maar heeft zelfde specs. en afmetingen .
Je berichtje en vooral de foto's , t verschil, heeft me overtuigd
vandaag komen de middenconsole bakjes als t goed is..via Ali en Amazon
Bovenste
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XiDxPTZq25qPJEYPqTyfI1I3.jpg?f=user_large)
Onderste
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KsqKCG2fN8THYJEqn0Ol617S.jpg?f=user_large)
[ Voor 3% gewijzigd door scorpio op 18-06-2024 11:24 ]
Even een algemene vraag m.b.t. de bandenspanning.
Ik heb nu CrossClimate 2 suv (all seasons) er onder en volgens de deurlijst moet de bandenspanning 2.1 - 2.3 zijn en dan vind ik persoonlijk aan de lage kant.
Welke bandenspanning hebben jullie er "verantwoord" op staan ??
Wat ik ook een gemis is dat in deze versie van openrlink er geen display is waarbij de spanning van alle banden zichtbaar te maken is. (ik heb deze nog niet gevonden)
Ik heb nu CrossClimate 2 suv (all seasons) er onder en volgens de deurlijst moet de bandenspanning 2.1 - 2.3 zijn en dan vind ik persoonlijk aan de lage kant.
Wat ik ook een gemis is dat in deze versie van openrlink er geen display is waarbij de spanning van alle banden zichtbaar te maken is. (ik heb deze nog niet gevonden)
[ Voor 22% gewijzigd door tweetyvogel op 18-06-2024 12:19 ]
Iets mis met de leverings lijst?!
K zie maar een paar cellen..🤷♂️
[ Voor 4% gewijzigd door scorpio op 18-06-2024 13:33 ]
Iemand is heel creatief geweest, van gisteren terug geplaatstscorpio schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:33:
Iets mis met de leverings lijst?!
@scorpio
offtopic:
De link voor ‘Mijn systeem’ in je signature werkt niet…
404 Not Found
Deze pagina kon helaas niet gevonden worden.
404 Not Found
[ Voor 26% gewijzigd door Hippe Lip op 18-06-2024 15:37 ]
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Ah.. K zal ff kijken waarom of ik er wel wat aan kan doenHippe Lip schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:58:
@scorpio
offtopic:
404 Not Found
Jonge jonge, das een tijd geleden.🤔.. Wist niet meer hoe dat moest maar moet nu werken😊😇💯
[ Voor 12% gewijzigd door scorpio op 18-06-2024 16:29 ]
Vandaag de auto maar eens aan een Tesla supercharger gehangen om te kijken of dit goed werkt ter voorbereiding op de vakantie. Van 17 naar 66 procent in 23 minuten. Begon met 149 kwh en zakte naar 109.
Stonden overigens ook nog andere palen maar die waren veel duurder (61 en 81 t.o.v. 32 cent). Bizar dat er zoveel verschil in zit.
DC lader werkt in ieder geval!
:strip_exif()/f/image/vvlVaymHz048OiBg050RivDU.jpg?f=fotoalbum_large)
Vraagje: Gaat de auto begevenmoment nog een reserve stand o.i.d. aangeven? Zag bij 17% nog niks in ieder geval.
Stonden overigens ook nog andere palen maar die waren veel duurder (61 en 81 t.o.v. 32 cent). Bizar dat er zoveel verschil in zit.
DC lader werkt in ieder geval!
:strip_exif()/f/image/vvlVaymHz048OiBg050RivDU.jpg?f=fotoalbum_large)
Vraagje: Gaat de auto begevenmoment nog een reserve stand o.i.d. aangeven? Zag bij 17% nog niks in ieder geval.
Zal eens meten wat er in de mijne zit. Heb de e-primacy. Ik denk dat de scenic geen druksensoren heeft maar rotatie meet op de abs sensor oid. Als er dan een verschil is tov gemiddeld kan hij een melding geven. Wel een gemis. Op de megane kon ik echt de druk zien.tweetyvogel schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 11:36:
Even een algemene vraag m.b.t. de bandenspanning.
Ik mag de mijne zaterdag ophalen en ben naar verzekeringen aan het kijken. Weten jullie misschien welke alarmklasse de scenic heeft?
Op verzoek de linkjes waar ik de "bakjes" heb gehaald.
Ik denk dat ze passen.. Koop op eigen risico☺️
Deze voor de bovenste
https://nl.aliexpress.com...YU4k&gatewayAdapt=glo2nld
Deze voor de onderste
https://nl.aliexpress.com...herSeller%7Cquery_from%3A
Maar die onderste verstuurde maar niet dus heb ik die uiteindelijk voor die paar euro meer bij Amazon besteld
https://www.amazon.nl/dp/...dt_b_product_details&th=1
Deze voor de bovenste
https://nl.aliexpress.com...YU4k&gatewayAdapt=glo2nld
Deze voor de onderste
https://nl.aliexpress.com...herSeller%7Cquery_from%3A
Maar die onderste verstuurde maar niet dus heb ik die uiteindelijk voor die paar euro meer bij Amazon besteld
https://www.amazon.nl/dp/...dt_b_product_details&th=1
Heb je voor mij foto's van met en zonder deze bakjes? Het duurt nog even voor mijn auto komt, maar ik ben wel benieuwd hoe de console er precies uitziet.scorpio schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:59:
Op verzoek de linkjes waar ik de "bakjes" heb gehaald.
Ik heb zelf de auto ook nog niet 🤷♂️
[ Voor 26% gewijzigd door scorpio op 18-06-2024 22:09 ]
Staan btw foto's op de verkoop sites die k gaf
[ Voor 253% gewijzigd door scorpio op 18-06-2024 22:11 ]
Deze heb ik besteld bij Ali en passen uitstekend.
https://www.aliexpress.co...ist_main.5.606d79d2AZgBED
:strip_exif()/f/image/UKo40hTG63lUS47LTwdj9Vdi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WfWYUc7Qqq9AGsIbHVNHTWly.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.aliexpress.co...st_main.11.606d79d2AZgBED
:strip_exif()/f/image/7ryAHZPTqUZi1r9ziFBCjEB1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iGoqDBZpCkfAi5c7hmDl3yC7.jpg?f=fotoalbum_large)
Tevens de stalen slotbeugels in de deuren aangepakt met
https://www.aliexpress.co...st_main.16.606d79d2AZgBED
https://www.aliexpress.co...ist_main.5.606d79d2AZgBED
:strip_exif()/f/image/UKo40hTG63lUS47LTwdj9Vdi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WfWYUc7Qqq9AGsIbHVNHTWly.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.aliexpress.co...st_main.11.606d79d2AZgBED
:strip_exif()/f/image/7ryAHZPTqUZi1r9ziFBCjEB1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iGoqDBZpCkfAi5c7hmDl3yC7.jpg?f=fotoalbum_large)
Tevens de stalen slotbeugels in de deuren aangepakt met
https://www.aliexpress.co...st_main.16.606d79d2AZgBED
:strip_exif()/f/image/4axQPHqP1nyRzkK9kZRb6k8d.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 87% gewijzigd door tweetyvogel op 19-06-2024 10:14 ]
Super zeg.. Goed te zien.. Vooral ook met de foto's zonder.. Nu zie ik dat t kleine bakje beneden echt een meerwaarde heeft 👍.. Gisteren binnengekomen, voelde goed aan.. Goede sticky rubberen inleg en 3 repen tape aan onderkant.. Nice. Kun je me vertellen waarvoor t gat is in de bak boven? Voor een kabel? Zitten geen usb toch onder? Wel wat ruimte eronder?tweetyvogel schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:58:
Deze heb ik besteld bij Ali en passen uitstekend.
Heb ook de deurslot kapjes besteld.. K krijg een rode techno en ging vwb die kapjes voor de carbon versie met renault erboven.. K krijg geen A(lpine) dus de A erboven past er niet bij😊
Er is ook een super platte usb c stick onderweg.. Valt niet op als ik die in 1 vd 2 usb poorten boven druk.😇
Mooi als muziek opslag(I know. Kan via telefoon.. Maar heb liever dat iedereen de muziek opslag kan gebruiken in de auto ☺️)
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/q7ELTBYnDPl9L14m3qHzavFL.webp?f=user_large)
Allemaal voorpret🤔😊
[ Voor 24% gewijzigd door scorpio op 19-06-2024 11:57 ]
Zit geen directe toegang naar usb, gat heeft in dit geval geen toegevoegde waarde enkel goed voor kleine vinger om bakje eenvoudig te liften om de ruimte eronder te bereiken. Deze ruimte blijft redelijk groot.scorpio schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:48:
[...]
Super zeg.. Goed te zien.. Vooral ook met de foto's zonder.. Nu zie ik dat t kleine bakje beneden echt een meerwaarde heeft 👍.. Gisteren binnengekomen, voelde goed aan.. Goede sticky rubberen inleg en 3 repen tape aan onderkant.. Nice. Kun je me vertellen waarvoor t gat is in de bak boven? Voor een kabel? Zitten geen usb toch onder? Wel wat ruimte eronder?
16 x 9 x 14 = L x B x diepte
Goedemiddag,
Op 5 juni is mijn nieuwe auto besteld, een zwarte esprit Alpine. Vandaag heb ik het VIN bij de dealer opgevraagd. Als ik het VIN invoer in de my Renault app krijg ik een foutmelding.
Ben ik te snel met informatie opvragen of is er een fout in de app bekend?
Op 5 juni is mijn nieuwe auto besteld, een zwarte esprit Alpine. Vandaag heb ik het VIN bij de dealer opgevraagd. Als ik het VIN invoer in de my Renault app krijg ik een foutmelding.
Ben ik te snel met informatie opvragen of is er een fout in de app bekend?
HaaAAA... K heb net (fijn) contact gehad met de dealer..
Die keek in t systeem en zag dat t allemaal goed in gang was en er was zelfs al een chassisnummer (VIN)!🍀
Zojuist in de Renault app ingevoegd en krijg(nog) een error maar dat heeft tijd nodig dus zal eerdaags wel verschijnen 🤗
(hoopmodd aan) T lijkt erop dat t snel gaat en de auto in augustus al kan worden geleverd 🍀🍀🍀🍀(hoopmode uit)
🌞
Die keek in t systeem en zag dat t allemaal goed in gang was en er was zelfs al een chassisnummer (VIN)!🍀
Zojuist in de Renault app ingevoegd en krijg(nog) een error maar dat heeft tijd nodig dus zal eerdaags wel verschijnen 🤗
(hoopmodd aan) T lijkt erop dat t snel gaat en de auto in augustus al kan worden geleverd 🍀🍀🍀🍀(hoopmode uit)
🌞
[ Voor 44% gewijzigd door scorpio op 19-06-2024 12:51 ]
Zo, Scenic Alpine (two-tone gris schiste satin / noir étoilé) besteld met alle opties. Gisteren proef gereden in de Iconic.
Nu maar eens kijken wanneer hij geleverd mag/kan worden, denk dat ik nog moet wachten tot eind van het jaar. Is de vervanging van de huidige lease auto (loopt nog tot eind dec.). Heb er zin an !
Nu maar eens kijken wanneer hij geleverd mag/kan worden, denk dat ik nog moet wachten tot eind van het jaar. Is de vervanging van de huidige lease auto (loopt nog tot eind dec.). Heb er zin an !
Renault Scenic Alpine E-tech 2024
K zie je niet in de lijst staanMorkie69 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:26:
Zo, Scenic Alpine (two-tone gris schiste satin / noir étoilé) besteld met alle opties. Gisteren proef gereden in de Iconic.
Wel weer een goed moment iedereen te verzoeken de lijst actueel te maken/houden..en aub voorzichtig .
Heb ook vandaag mijn eigen gegevens moeten corrigeren.
Als er iets fout gaat en een vorige wordt teruggezet kunnen er veranderingen/aanvullingen verloren gaan 🙀
toon volledige berichtBovenste bakje ook binnen sinds vandaag , is inderdaad wat minder diep dan ik dacht, maar dan heb k een "" geheim opbergruimte eronder "
maar heb er deze (foto usb stick) ook gelijktijdig besteld en die zat er niet bij 🙀..Hoop dat ie nog komt .
Gezien t formaat kan ie maar zo "kwijtraken..

[ Voor 12% gewijzigd door scorpio op 20-06-2024 15:36 ]
Staat er nu in (omdat ik nog te weinig details had over leveringen had ik hem nog niet toegevoegd)scorpio schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:32:
[...]
K zie je niet in de lijst staan![]()
Wel weer een goed moment iedereen te verzoeken de lijst actueel te maken/houden..en aub voorzichtig .
Heb ook vandaag mijn eigen gegevens moeten corrigeren.
Als er iets fout gaat en een vorige wordt teruggezet kunnen er veranderingen/aanvullingen verloren gaan 🙀
Renault Scenic Alpine E-tech 2024
Tadaaa! Daar ben ik weerGarrettvr schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 23:02:
[...]
Ohoh, ik ga nu geen vrienden maken ben ik bang. Vanmiddag heb ik een BMW IX1 besteld. Hele simpele reden is dat deze voordeliger uit onze lease calculator rolde.
Desondanks wens ik alle Scenic rijders alvast heel veel plezier, het is en blijft zeker een mooie auto!
Vanmiddag met onze wagenparkbeheerder besloten om toch de Renault Scenic te bestellen.
Het is de Scenic Alpin geworden in het zwart met pack advanced driving assist & augmented vision en Harman Kardon geluidssysteem.
De auto is onderweg naar de dealer of staat er al. Nog even geduld
Ps. excel sheet in topicstart is bijgewerkt
[ Voor 3% gewijzigd door Garrettvr op 20-06-2024 22:48 ]
Groetjes van G
Goede keus! Als ik zo dat iX1 topic lees, is de Scenic ook gewoon de betere autoGarrettvr schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 21:34:
[...]
Tadaaa! Daar ben ik weer
Vanmiddag met onze wagenparkbeheerder besloten om toch de Renault Scenic te bestellen.
Het is de Scenic Alpin geworden in het zwart met pack advanced driving assist & augmented vision en Harman Kardon geluidssysteem.
De auto is onderweg naar de dealer of staat er al. Nog even geduld
Ps. excel sheet in topicstart is bijgewerkt
ondertussen nog wat kilometers gereden en nieuwe update mbt verbruik?Hoianddoei schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:13:
Ondertussen al 700km gereden met de Scenic! Daardoor heb ik toch een iets beter beeld bij het werkelijke verbruik. Deze komt nu uit op 17.2kwh/100km.
Mijn rijgedrag:
- Als er een keer geen file staat, staat ie op ACC met een snelheid van 112km. (oja, er zit maar een correctie van 2km/h tussen Flitsmeister en snelheid op mijn dashboard. Heel apart, maar pas dus op met te hard rijden)
- Vooral woon > werkverkeer, dus tijdens de spits. Enkele rit is 50km.
Prima wat mij betreft. Als dit gemiddelde zo blijft, zou ik volgeladen dus makkelijk 500km kunnen halen. Laden gaat ook lekker vlot!
Deel van mijn collega's ontvangt de Scenic nu volgende week al in plaats van september. Of de productie gaat erg goed of verkopen vallen tegen of weet ik het maar heb het idee dat Renault momenteel er aardig bovenop zit.
[ Voor 14% gewijzigd door Kees_frl op 21-06-2024 09:42 ]
Hier inmiddels 1300 km gereden. Volgens mij staat mijn verbruik op 17,1 kWh per 100 km, vervelend dat je dat niet in de app kan zien (of ik heb het nog niet gevonden). Ik rijd over het algemeen met ACC op de toegestane snelheid, maar houd wel van snel optrekken.Kees_frl schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:37:
[...]
ondertussen nog wat kilometers gereden en nieuwe update mbt verbruik?Anderen ook welkom natuurlijk.
Deel van mijn collega's ontvangt de Scenic nu volgende week al in plaats van september. Of de productie gaat erg goed of verkopen vallen tegen of weet ik het maar heb het idee dat Renault momenteel er aardig bovenop zit.
Wat me (soms) nog wel een beetje tegenvalt zijn de waardes met snelladen. Ik heb al meerdere keren ingeprikt bij Fastned en soms komt deze niet hoger uit dan een 60-70 kWh. Laatste laadsessie was bijvoorbeeld van 27% naar 80% in 38 minuten. Kanttekening is wellicht dat ik voordat ik bij de laadpaal kwam (incl. instellen laadpaal in de navi) maar een 10-15 min heb gereden waardoor de accu nog wat minder warm was). Een eerdere sessie op dezelfde plek gaf 29 naar 80% in 31 minuten met dezelfde route er naartoe.
Ha,Kees_frl schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:37:
[...]
ondertussen nog wat kilometers gereden en nieuwe update mbt verbruik?Anderen ook welkom natuurlijk.
Jazeker. Ik heb er nu al aardig wat kilometers op zitten (ongeveer 1.500km). Mijn verbruik ligt nog steeds op zitten 17.3, met hetzelfde rijgedrag. Dat is dus ongeveer 110km op ACC op de snelweg.
Afgelopen weekend voor het eerst een lang stuk 130km/u kunnen rijden. Ik had hem staan op 135km op ACC. Het verbruik schiet dan wel omhoog, ik zat boven de 20kwh voor de route. Het fijne is dat ingebouwde Google Maps navigatie op AA rekening houdt met je eigen rijgedrag en de maximale toegestane snelheid. Toen ik vertrok, had hij namelijk verwacht dat ik met 33% aan zou komen en ik kwam uiteindelijk met 34% aan. Fijn dus dat ik niet steeds moest kijken of ik het met hard rijden wel zou redden, je weet precies waarmee je thuiskomt
Ik heb inmiddels al aardig wat kilometers in de Scenic afgelegd. Echter er is 1 ding dat ik nog niet voor elkaar heb gekregen, wellicht kunnen jullie hierbij helpen.
In de app is er de mogelijkheid om de airco op afstand aan te zetten en straks als het echt zomer word de auto voor te koelen, of in de winter voor te verwarmen. Als ik deze optie gebruik krijg ik standaard een foutmelding. Nu is de tempratuur nog niet dusdanig dat het nodig is, maar vind het wel een fijne gedachte dat het werkt.
De auto staat bij mij op de oprit met bijna 80% charge en toch werkt de verwarming niet.
Heeft een van jullie de optie al aan de praat gekregen?
In de app is er de mogelijkheid om de airco op afstand aan te zetten en straks als het echt zomer word de auto voor te koelen, of in de winter voor te verwarmen. Als ik deze optie gebruik krijg ik standaard een foutmelding. Nu is de tempratuur nog niet dusdanig dat het nodig is, maar vind het wel een fijne gedachte dat het werkt.
De auto staat bij mij op de oprit met bijna 80% charge en toch werkt de verwarming niet.
Deze week voor het eerst die optie gebruikt vanuit de app en dat werkte prima.vanopzij schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:50:
Ik heb inmiddels al aardig wat kilometers in de Scenic afgelegd. Echter er is 1 ding dat ik nog niet voor elkaar heb gekregen, wellicht kunnen jullie hierbij helpen.
Wat bij mij in de app wel verloren gaat is de laad geschiedenis. Alleen de laatste sessie staat er nu in en eerdere sessies zijn verdwenen.
Kijk nou, t mini usb c Sticky is binnen.
Heerlijk toch , dat mooi verpakte en dat super klein platte sticky
Om verliefd op te zijn , k zet er nu mijn muziek collectie op en deze komt in de middenconsole en zal niet echt opvallen of kans eraf te tikken.
Dank je wel Ali , supersnel ook en goed beschermd
Gevonden op Ali (voor de liefhebbers) door op mini auto usb C te zoeken.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/O1FZn8B6JD7naxcrKVBIYxWa.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BvPw4jRtY3wx8pNjDy8lhjhv.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4jGXvHKpSw1KKS16eH5cjXRd.jpg?f=user_large)
Ali gedijt goed bij mijn verplichte wachttijd op de techno 😂🤣
Ben bang dat ik een te grote opslag heb besteld , max 32 GB lees ik ergens ??
En FAT32 ? 2024 zeg! KAn zijn dat dit voor oudere modellen renault opgaat.
Iemand die weet hoe groot en welk formaat?
nou ja , indien nodig dan de 32 maar bestellen ,,,eerst ff kijken of dit werken gaat
Heerlijk toch , dat mooi verpakte en dat super klein platte sticky
Om verliefd op te zijn , k zet er nu mijn muziek collectie op en deze komt in de middenconsole en zal niet echt opvallen of kans eraf te tikken.
Dank je wel Ali , supersnel ook en goed beschermd
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/O1FZn8B6JD7naxcrKVBIYxWa.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BvPw4jRtY3wx8pNjDy8lhjhv.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4jGXvHKpSw1KKS16eH5cjXRd.jpg?f=user_large)
nou ja , indien nodig dan de 32 maar bestellen ,,,eerst ff kijken of dit werken gaat
[ Voor 13% gewijzigd door scorpio op 21-06-2024 15:29 ]
Tegenwoordig met Spotify verwacht je deze niet meer te gebruiken maar mocht hij te groot zijn maak je gewoon een kleinere partitie aan toch.scorpio schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:44:toon volledige bericht
Kijk nou, t mini usb c Sticky is binnen.
Heerlijk toch , dat mooi verpakte en dat super klein platte sticky![]()
Dank je wel Ali , supersnel ook en goed beschermd![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dinsdagmiddag die van mij ophalen en dan donderdagmiddag meteen een mooie rit richting Oostenrijk voor de boeg.
Heb ik een dagje om alles goed in te stellen, ik gebruik Tronity om mijn huidige trips van mijn Enyaq bij te houden en ga dit ook doen met de Scenic.
Benieuwd hoe zich deze auto het gaat doen t.o.v. de Enyaq, wel gezien dat de nieuwe 85 al wel een stuk betere performance heeft.
Dank je en je hebt gelijk vwb partitie.pollekeb schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:08:
[...]
Tegenwoordig met Spotify verwacht je deze niet meer te gebruiken maar mocht hij te groot zijn maak je gewoon een kleinere partitie aan toch.
Dinsdagmiddag die van mij ophalen en dan donderdagmiddag meteen een mooie rit richting Oostenrijk voor de boeg.
Heb ik een dagje om alles goed in te stellen, ik gebruik Tronity om mijn huidige trips van mijn Enyaq bij te houden en ga dit ook doen met de Scenic.
Benieuwd hoe zich deze auto het gaat doen t.o.v. de Enyaq, wel gezien dat de nieuwe 85 al wel een stuk betere performance heeft.
Heb wel de 32 besteld , zijn spotgoedkoop en kan altijd wel gebruiken.
Spotify (gratis versie )gebruik k zelden,, wat meer Youtube music (betaalde versie) maar meest eigen collectie.
Kwestie van wennen denk k en zal met deze auto wel minder eigen collectie worden , alles staat op 1/vd beide wel.
Fijne trip naar Oostenrijk en laat ons erna maar weten hoe t ging
Dubbeltest Peugeot E-3008 vs Renault Scenic:
https://www.autoweek.nl/a...vs-renault-scenic-e-tech/
Ja kwam deze gisteren ook tegen op youtube, auto stond ook op mijn shortlist, maar was in de lease duurder dan de Scenic en de Enyaq.borkhuis schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 20:21:
Dubbeltest Peugeot E-3008 vs Renault Scenic:
Blij dat ik toch voor de Renault ben gegaan, valt toch behoorlijk tegen de 3008, heb vroeger de Peugeot 3008 diesel wel met veel plezier gereden.
Ik denk ook dat het Google systeem mij erg goed gaat bevallen, Peugeot blijft wat design een beetje op de zelfde tour doorgaan.
Wel mis ik in de Renault de wat hogere zit, en hoop ik dat ik me niet ga ergeren aan dat gedeelte waar je de telefoon neer legt om te laden.
Lees dat men daar soms met de knie tegen aan stoot, heb in de huidige Enyaq daar een console waar ik juist steun van heb in de bochten.
Ook de elektrische stoel van de Renault is minder goed te verstellen dan die van mijn Enyaq.
[ Voor 21% gewijzigd door pollekeb op 22-06-2024 09:21 ]
Ik weet niet hoe lang je bent maar ik raak met mijn (bescheiden) 1.77 dat punt met m'n knie niet eens aan.pollekeb schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 09:10:
[...]
Wel mis ik in de Renault de wat hogere zit, en hoop ik dat ik me niet ga ergeren aan dat gedeelte waar je de telefoon neer legt om te laden.
Lees dat men daar soms met de knie tegen aan stoot, heb in de huidige Enyaq daar een console waar ik juist steun van heb in de bochten.
Ik had hier ook wel last mee in begin. Na de stoel wat anders af te stellen geen probleem meer
Begrijp ik het goed dat straks een Enyaq en een Scenic hebt? Ga je op vakantie naar Oostenrijk. Past alles in de achterbak bij de Scenic? Of heb je dakkoffer/trekhaakkoffer?pollekeb schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:08:
[...]
Tegenwoordig met Spotify verwacht je deze niet meer te gebruiken maar mocht hij te groot zijn maak je gewoon een kleinere partitie aan toch.
Ach, zolang je niet gaat kamperen... Wij hebben 2 kinderen en ik ga al een aantal jaar met een Kona van de vorige generatie op pad. Ik haal de hele kofferbak leeg (dubbele bodem, extra bak, hoedenplank) en dan kan het net, gewoon minder meenemenFJP84 schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 09:56:
[...]
Begrijp ik het goed dat straks een Enyaq en een Scenic hebt? Ga je op vakantie naar Oostenrijk. Past alles in de achterbak bij de Scenic? Of heb je dakkoffer/trekhaakkoffer?
Maar ben wel toe aan iets groters, weet alleen nog niet of dat de nieuwe Kona, Explorer of Scenic gaat worden (helaas heeft de werkgever daar veel zeggenschap in).
Wat is dat trouwens voor trent dat rood de standaard kleur is geworden? Zowel de Scenic als Kona komen standaard in het rood. Nu is de Kona nog erger want dat is echt brandweer rood de Scenic lijkt meer bordeaux rood?
De enige reden die mij logisch lijkt is dat fabrikanten weten dat rood de minst gekozen kleur is en dat ze op deze manier vaker een andere kleur verkopen a 800,- ?
[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 22-06-2024 10:38 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
De Enyaq gaat eruit in de lease en komt de Scenic voor in de plaats, we gaan met 4 personen naar de F1 in Spielberg Oostenrijk voor een paar dagen.FJP84 schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 09:56:
[...]
Begrijp ik het goed dat straks een Enyaq en een Scenic hebt? Ga je op vakantie naar Oostenrijk. Past alles in de achterbak bij de Scenic? Of heb je dakkoffer/trekhaakkoffer?
Genoeg kofferruimte in de Renault voor dit soort tripjes, straks met de skivakantie wel weer een dakkoffer erop,en wel passen en meten in de kofferbak
Bordeaux rood is al heel lang de signature kleur van Renault, dus het verbaasd me niets dat het een standaard kleur is geworden.
[
Maar ben wel toe aan iets groters, weet alleen nog niet of dat de nieuwe Kona, Explorer of Scenic gaat worden (helaas heeft de werkgever daar veel zeggenschap in).
De Explorer valt mij heel erg tegen wat ik er nu zo van zie teveel VW gehalte in het interieur en klein
De Explorer valt mij heel erg tegen wat ik er nu zo van zie teveel VW gehalte in het interieur en klein
In wit ook erg mooi, was mijn grootste twijfel tussen zwart en wit
Maar in zwart ook erg dik in Alpine versie alles zwart
Man man , als je ook niets anders te doen hebt dan op kleinkinderen passen
en wachten op je Scenic (overdreven mode uit) kijk je nogal wat filmpjes en reviews over de auto
Of telkens hier kijken of iemand alweer iets gepost heeft
maar t zal wel zo zijn dat indien je de wagen eenmaal hebt er niet veel hier meer getypt wordt, te druk met rijden en genieten haha
Blij met de enkelingen die toch een soortement review/indruk hier geplaatst hebben en/of willen plaatsen
Er is toch wel goed nagedacht over deze wagen hoor, jemig.
Dat Jean michel jarre verhaal is echt mooi om te zien en k ben heel benieuwd naar zijn creatie qua voetgangers sound
https://media.renault-gro...de-4-de-onthulling/#video
K vraag me af hoe ze t geluid buiten laten horen , zal vast wel een (of meerdere) luidspreker ofzo zitten.
Ik kan trouwens bijna niets vinden qua specs. v/d Harman Kardon...versterker/luidsprekers/tweaters.
K zie alleen waar de plaatsing is:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yboB7mBDiZas0Zhch1Qwmo7f.jpg?f=user_large)
Ongewoon voor me , als ik thuis iets wil hebben qua apparatuur heb ik me er zo goed als ik kan in verdiept voor ik iets koop.
Heb naast t USB " manchetten knoopje" toch maar een hele bibliotheek gemaakt op youtube music (enige waar ik een abbo op heb) gemaakt met een hoop v/d muziek die k er graag in wil hebben , en da's een hoop en verschillende. tav @pollekeb
Zal inderdaad wel wennen
Moet ook toegeven dat dit inderdaad goed lukt en wel handig is..benieuwd hoe t systeem t straks laat zien en bedienen.
Vooral ook hoe t gaat klinken
Nou , mooi weer buiten dus geniet ervan
PS...toch nog iets meer gevonden , zou dit de versterker kunnen zijn https://www.alpine-electr...ts/SingleView/pdp-e802dsp
Of telkens hier kijken of iemand alweer iets gepost heeft
Blij met de enkelingen die toch een soortement review/indruk hier geplaatst hebben en/of willen plaatsen
Dat Jean michel jarre verhaal is echt mooi om te zien en k ben heel benieuwd naar zijn creatie qua voetgangers sound
K vraag me af hoe ze t geluid buiten laten horen , zal vast wel een (of meerdere) luidspreker ofzo zitten.
Ik kan trouwens bijna niets vinden qua specs. v/d Harman Kardon...versterker/luidsprekers/tweaters.
K zie alleen waar de plaatsing is
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yboB7mBDiZas0Zhch1Qwmo7f.jpg?f=user_large)
Ongewoon voor me , als ik thuis iets wil hebben qua apparatuur heb ik me er zo goed als ik kan in verdiept voor ik iets koop.
Heb naast t USB " manchetten knoopje" toch maar een hele bibliotheek gemaakt op youtube music (enige waar ik een abbo op heb) gemaakt met een hoop v/d muziek die k er graag in wil hebben , en da's een hoop en verschillende. tav @pollekeb
Moet ook toegeven dat dit inderdaad goed lukt en wel handig is..benieuwd hoe t systeem t straks laat zien en bedienen.
Vooral ook hoe t gaat klinken
Nou , mooi weer buiten dus geniet ervan

PS...toch nog iets meer gevonden , zou dit de versterker kunnen zijn https://www.alpine-electr...ts/SingleView/pdp-e802dsp
[ Voor 11% gewijzigd door scorpio op 23-06-2024 12:23 ]
Het zal dan mss wachten zijn op de eerste die zijn dashboard open maakt om precies te zien wat daar in zit. Mijn leven lang heb ik van alles opengemaakt, ongeacht of het nieuw was of niet. Ben ook een tijdje servicemonteur geweest en weet dus goed hoe je dat doet zonder sporen na te laten.scorpio schreef op zondag 23 juni 2024 @ 11:51:
K zie alleen waar de plaatsing is [Afbeelding]
Is ook helemaal niet erg om open te maken zolang je nix molt of verandert.
Vaak erg interessant om van binnen een kijkje te nemen.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Herken me er 100% in maar al jaren doe/kan k t niet meer .
Kleine dingetjes zoals die webcam waar k t eerder over had, rustig en netjes erin heb k wel schik in
Dashboard open halen doe k zeker niet bij een private lease auto, maar misschien zweeft er ergens een mooie docu over e- auto's productie..of weet iemand t gewoon.
Denk zelf dat er kleine simpele waterdichte luidsprekertjes in chassis verwerkt zitten..🤷♂️
Kleine dingetjes zoals die webcam waar k t eerder over had, rustig en netjes erin heb k wel schik in
Dashboard open halen doe k zeker niet bij een private lease auto, maar misschien zweeft er ergens een mooie docu over e- auto's productie..of weet iemand t gewoon.
Denk zelf dat er kleine simpele waterdichte luidsprekertjes in chassis verwerkt zitten..🤷♂️
[ Voor 51% gewijzigd door scorpio op 23-06-2024 16:29 ]
Denk het niet, in de Megane groep zitten nog steeds een flink aantal mensen die er ook al vanaf het begin in zaten en er word best nog wel wat gepost. En dat zie je in wel meerdere, auto-specifieke, topics hier.scorpio schreef op zondag 23 juni 2024 @ 11:51:
maar t zal wel zo zijn dat indien je de wagen eenmaal hebt er niet veel hier meer getypt wordt, te druk met rijden en genieten haha
Ik ga die van mij van de week in de glascoating zetten (speciale voor de matte lak). Zal wel even een foto plaatsen als ik klaar ben.
Daarnaast gaan we 14 juli richting Italië, voor het eerst met een ev. Zal ook wel even een update geven t.z.t.
Daarnaast gaan we 14 juli richting Italië, voor het eerst met een ev. Zal ook wel even een update geven t.z.t.
doe je dat zelf of laat je zoiets doen?TopOne01 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 20:13:
Ik ga die van mij van de week in de glascoating zetten (speciale voor de matte lak). Zal wel even een foto plaatsen als ik klaar ben.
Ik doe het zelf, maar ben nogal een poets idioot/amateur detailer.
Gyeon Q2 matte glascoating ga ik aanbrengen.
In de auto zelf hoor je het geluid niet heel goed, maar een tip is om je raam open te draaien als je in een parkeergarage rijdt of vlak langs een muur/rij auto's. Het is dan echt goed hoorbaar en echt wel leuk in elkaar gezet! Je herkent de Scenic nu dus ook echt van afstand (al weet ik niet of de Megane hetzelfde deuntje heeft). Ook grappig is dat er voetgangers echt even omkijken uit nieuwsgierigheid, het werkt dus ook nog!scorpio schreef op zondag 23 juni 2024 @ 11:51:
Sowieso vind ik de deuntjes, piepjes, welkomstanimatie echt leuk bedacht. Het is niet de standaard en elke waarschuwingscategorie heeft weer zijn eigen piepje.
Oja, de Safety Score is ook wel een leuke toevoeging. Na elke rit toch even kijken hoe je het gedaan hebt en steeds iedere keer proberen te overtreffen. Helaas nog nooit gelukt om 100/100 te halen..
Hier ook al omkijkers gehad vanwege dat geluid inderdaad, leuk is datHoianddoei schreef op zondag 23 juni 2024 @ 21:48:
[...]
In de auto zelf hoor je het geluid niet heel goed, maar een tip is om je raam open te draaien als je in een parkeergarage rijdt of vlak langs een muur/rij auto's. Het is dan echt goed hoorbaar en echt wel leuk in elkaar gezet! Je herkent de Scenic nu dus ook echt van afstand (al weet ik niet of de Megane hetzelfde deuntje heeft). Ook grappig is dat er voetgangers echt even omkijken uit nieuwsgierigheid, het werkt dus ook nog!
Sowieso vind ik de deuntjes, piepjes, welkomstanimatie echt leuk bedacht. Het is niet de standaard en elke waarschuwingscategorie heeft weer zijn eigen piepje.
Oja, de Safety Score is ook wel een leuke toevoeging. Na elke rit toch even kijken hoe je het gedaan hebt en steeds iedere keer proberen te overtreffen. Helaas nog nooit gelukt om 100/100 te halen..
Ja klopt, mijn zoon zegt nu zelfs, papa rij wat trager dan 'zingt' de autoHoianddoei schreef op zondag 23 juni 2024 @ 21:48:
[...]
In de auto zelf hoor je het geluid niet heel goed, maar een tip is om je raam open te draaien als je in een parkeergarage rijdt of vlak langs een muur/rij auto's. Het is dan echt goed hoorbaar en echt wel leuk in elkaar gezet! Je herkent de Scenic nu dus ook echt van afstand (al weet ik niet of de Megane hetzelfde deuntje heeft). Ook grappig is dat er voetgangers echt even omkijken uit nieuwsgierigheid, het werkt dus ook nog!
Ik had gelezen dat Jean Michel Jarre de "muziek" gemaakt had, naar nu ben ik wel benieuwd hoe dat eigenlijk klinkt.TaxiGilbert schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:08:
[...]
Ja klopt, mijn zoon zegt nu zelfs, papa rij wat trager dan 'zingt' de auto
op youtube vast een paar voorbeelden te vinden.borkhuis schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:49:
[...]
Ik had gelezen dat Jean Michel Jarre de "muziek" gemaakt had, naar nu ben ik wel benieuwd hoe dat eigenlijk klinkt.
Mijn vorige post link gaat beetje over t ontwerpen ervan met JMJ en de crew van Renault. Met geluid ervan erbij 👍
Heeft iemand ervaring met de zelfrijdende kwaliteiten van deze auto in vergelijking met die van Tesla?
Voor zijn personenwagens houdt Renault het daarom op Level 2+, wat neerkomt op een slimme cruisecontrol die kan inspelen op rijstroken, bochten of desnoods een rotonde. Dus geen privé-auto’s zonder bestuurder maar mét het ruitenlogo.Conifeer schreef op maandag 24 juni 2024 @ 17:01:
Heeft iemand ervaring met de zelfrijdende kwaliteiten van deze auto in vergelijking met die van Tesla?
That's it 🤷♂️
https://gocar.be/nl/auton...ens-renault-niet-op-autos
Autopilot van Tesla en de slimme ACC van Renault is niet te vergelijken. Al zijn de functies van Tesla natuurlijk vrij beperkt door wet- en regelgeving hier in NL of BE. Maar als je veel zelfrijdende kwaliteiten verwacht bij deze Scenic, dan zou ik als ik jou was passen.Conifeer schreef op maandag 24 juni 2024 @ 17:01:
Toevallig vandaag ritje naar Ardennen gedaan en wat met ACC gereden.
Op auto snelweg en relatief rechte steenweg werkt dat best goed.
Zijn de bochten te groot of witte lijnen niet duidelijk, dan verliest die controle.
Persoonlijk vind ik het vooral spijtig dat nummerbord verkeersbord 😳 herkenning zo laat is,
meestal paar seconden als je al voorbij bent.
Hier zou die beter op moeten kunnen anticiperen
Zijn de bochten te groot of witte lijnen niet duidelijk, dan verliest die controle.
Persoonlijk vind ik het vooral spijtig dat nummerbord verkeersbord 😳 herkenning zo laat is,
[ Voor 3% gewijzigd door orionis1000 op 24-06-2024 20:40 . Reden: Nummerbord > verkeersbord ]
wat doet de auto met nummerborden?orionis1000 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 20:00:
Toevallig vandaag ritje naar Ardennen gedaan en wat met ACC gereden.
Persoonlijk vind ik het vooral spijtig dat nummerbord herkenning zo laat is,
Deze stuurt hij naar China...oohnee, wacht dat is een ander merk.
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl