Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 69 70 Laatste
Acties:

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:28
Mijn Scenic van augustus 2024 heeft vandaag ook de OPD update gekregen bij de dealer.

Last.fm
Films!

• roygrooten
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 17:36
Arosa schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 20:14:
Vanmorgen bij vertrek van het vakantie adres (gewoon in Nederland) was ik compleet uitgelogd uit met Scenic, alle instellingen waren weg, tripteller op nul, etc. Moest opnieuw inloggen, telefoon opnieuw koppelen, enz. Best irritant, zeker als heel het gezin in de auto zit te wachten om te vertrekken. Net even gezocht, maar volgens mij ben ik de eerste in dit topic.

Had de avond ervoor geen problemen en voldoende opgeladen voor de terugrit.
Dit is wel eens vaker voorbij gekomen in deze topic. Zelf ook een enkele keer meegemaakt. Stukje Renault genot laat ik maar zeggen :+

• roygrooten
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 17:36
Just Mikeq schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 17:12:
Beste Allemaal,

Ik volg dit topic inmiddels een tijdje, maar ben nog niet door alle 276 pagina's heen.|
Ik zoek eigenlijk wat extra inzicht in de vorm van een aankoopadvies.

Op dit moment rijd ik mijn 2e renault, een megane estate III DCI Bose met bijna 360k op de teller. Dit is de 2e megane die tot boven de 3 ton zijn werk redelijk goed heeft gedaan.
Door de steeds hogere brandstofprijs en de wegenbelasting samen met extra groot onderhoud zoals verstuivers, de koppeling en een olie lek van de versnellingsbak overweeg ik een scenic.

De voorzichtige keus valt op een Iconic, al is het panoramadak niet echt een must en dan met de lichte bekleding. In het zwart vindt ik hem te donker en ik ben nu ook gewend aan witte zit en ruglvlakken.

Eigenlijk zou ik de "nieuwe" grijze TEP bekleding willen, maar die lijkt pas vanaf MJ26 geleverd te zijn.

Nu heb ik tot nu toe bij 2x de megane altijd bewust geen 1e fase auto gekocht, om de eerste problemen een beetje voor te blijven. De scenic lijkt echter niet echt met door renault genoemde modeljaren te werken en veel wordt of is opgelost met OTA updates.

Voor zo ver ik het begrijp is er een MJ24. Lichte bekleding is een mix van stof en tep, de midden armsteun en deur armstuenen zijn ook wit.

Bij MJ25 (vanaf ca mei25) zijn de de midden armsteun en deurarmsteunen vervangen door zwart evenals de randen van de stoelen.

Bij MJ26 zijn de stoelen ook vervangen door modellen met stevigere lenensteun (ik denk feitelijk de stoel uit de Alpine) en daar lijkt ook de bekleding vervangen door de nieuw grijze tep bekleding.

MJ27 rijdt nog rond met geblokte stickers en de dealer hier verwacht hem eerder in 2027 dan eind 2026.

Een stoffen dashboard lijkt me helemaal niets, dus ik gok dat de techno daarmee afvalt.

Heb ik nu alle modeljaren een beetje herkenbaar in beeld of mis ik nog een tussenversie ?

De 2e vraag is of er daadwerkelijk verschillen zijn in hardware tussen de modeljaren ? Ik las ergens iets over inferieure camerakwaliteit bijvoorbeeld. Is het infortainment systeem veranderd of sneller t.o.v. de 2024 versie bijvoorbeeld ? Andere hardwarematige wijzigingen die handig zijn om mee te nemen ?

Ik begreep dat one pedal driving en V2L van MJ25 standaard is of via een update te verkrijgen. (Geldt dat ook voor V2L ?)

Als de hardware wijzigingen minimaal zijn en er dus geen echte (fase-1) issues zijn opent dit misschien de deur naar een recent model uit 2025 (MJ24) als ik de juiste opties kan vinden.

Wie van alle trotse bezitters kan hier nog iets zinnigs over zeggen ?

Alvast bedankt voor de moeite in ieder geval.

Gr. Mike
Naar mijn idee is er technisch gezien geen verschil tussen de modellen uit 2024 en de modellen die nu uitkomen.

Wel hebben de nieuwere modellen een camera in de B-stijl die je kijkgedrag beoordeelt. Bepaal zelf of je dat prettig vindt.

De Techno-modellen hebben inderdaad een achteruitrijcamera van Nokia-3310-kwaliteit. Dat is ook meteen de enige camera in dit model. Bij de luxere uitvoeringen krijg je 360°-camera’s rondom de auto.

Daarnaast zijn de stoelen van de Techno minder comfortabel. Bij wat sportiever rijgedrag schuif je soms wat heen en weer op de stoel.

Ik rijd zelf een MY24 uit december 2024. Afgezien van een defect knipperlicht (een bekend Scenic-euvel) en wat gekraak en gepiep van de remmen (ook een Scenic-kwaal) heb ik nog geen gekke dingen meegemaakt.

Wat betreft het stoffen dashboard: wat zou je daartegen kunnen hebben? Bovendien hebben volgens mij alle modellen dit.
Pagina: 1 ... 69 70 Laatste