Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 68 69 Laatste
Acties:

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 30-07 21:20
Dendrowen schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 04:57:
Vannacht onderweg naar Frankrijk met de aanhanger. Ik rij 130km/h en bij het snelladen zakt de curve rond de 45% tot onder de 50kw. Nu 2 keer op rij. Na de eerste keer had ik de eerste ~20km ook minder vermogen. Heeft iemand anders hier ook ervaring mee? Vorig jaar had ik er geen last van...
was het druk bij de laders / moest je het vermogen misschien delen met anderen?
Wat bedoel je met 'de eerste 20km minder vermogen'? Tijdens het rijden?

• Dendrowen
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13:30
BVice schreef op maandag 13 juli 2026 @ 09:55:
[...]

was het druk bij de laders / moest je het vermogen misschien delen met anderen?
Wat bedoel je met 'de eerste 20km minder vermogen'? Tijdens het rijden?
Niet heel druk, het was in de nacht. Kort na mijn post kreeg ik (tijdens het laden) ook de melding "vermogen beperkt" met een schildpad er bij en het laden ging terug naar 30kw.

Dat minder vermogen was na het laden op de snelweg. Ik ga het op de terugweg in de gaten houden of het bij minder bergen ook zo is, anders maar even een bezoek aan de garage.

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:05
Hoe is je koelvloeistof pijl?

Overigens ook een keer problemen gehad. Nadat de auto in slaap was gevallen, alle problemen weg. (Je sos lampje gaat dan uit volgens de garage. Duurt 20 minuten ofzo)

bij mij werd laden telkens volledig onderbroken.

[ Voor 83% gewijzigd door mikeyfire643 op 14-07-2026 18:43 ]

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-07 09:37
Bij het automatisch openen van de achterklep op de parkeerplaats van de supermarkt hoorde ik een eng krakend geluid. De klep stopte gelukkig meteen met openen. Daarna zag ik dit als schade 😭:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2oNFrOgXdizstKfzMKrHO9T9rNc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sINrF6X4vy4imjcBzCozD3Yn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WmVRlHNt24_2Ex6ph5qUD1l6GXo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yUq8w8KKJqBe5bwnTn2EMeLc.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe zou dit nou komen? Ik heb geen obstructie gezien en ik heb geen dakkoffer.

Bij opnieuw openen blokkeert ie weer.

Ik ben op vakantie. Al even contact met lease maatschappij/ ANWB gehad, die kunnen logischerwijs niet zoveel doen.

Ga overmorgen langs een lokale dealer rijden die even met me mee kijkt, want durf de klep niet meer open te doen uit angst voor meer schade. edit: de klep kan inmiddels niet meer open en zit vast.

Als het niet verholpen kan worden, wordt het nog een uitdaging met inpakken van onze tent en spullen 😅

• Thacacia
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:55
hele vreemde plaats

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:36

Ankh

.Howdy

Alsof er een denneappel (of iets hard/ronds) tussen zat en bij het openen van de achterklep klem kwam te zitten.

• B R M
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 20:35
Het lijkt me inderdaad dat daar iets tussen heeft gezeten.

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:11
B R M schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 20:54:
Het lijkt me inderdaad dat daar iets tussen heeft gezeten.
Lijkt?
Weet ik wel zeker, of @GoodPeople moet Uri Geller-krachten hebben, dat kan ook.

• GoodPeople
  • Laatst online: 31-07 09:37
Ik kan helaas geen lepels buigen, dus dan lijkt me het dak helemaal sterk. Gewoon dikke pech, ik heb echt niks ertussen zien zitten.

Ik hoop dat het goed gerepareerd kan worden - dat zal pas in Nederland zijn. En de eigen risico zal wel goed worden aangesproken.

Gelukkig rijdt ie nog 🤞

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-07 08:47

Jeroenvr72

Windsurfer, golfer

Vraagje, ik heb voor mijzelf en mijn vrouw een profiel aangemaakt, en de stoelen zijn dus automatisch opgeslagen. nu komt het regelmatig voor dat hij de lende steun toch anders oppompt dan vastgezet in de instellingen. als ik dit wijzig, en op bevestigen druk om dit weer op te slaan, kan het zomaar zijn dat het weer anders is... iemand hier ook last van (gehad) en een oplossing voor dit probleem ?

bedankt vast!

• morgoth924
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 30-07 20:57
Wij hebben exact hetzelfde voor met onze scenic. De lendesteun lijkt soms wel een eigen leven te leiden. Ik heb de "massage" functie op het stuurknopje zitten en gebruik dit regelmatig, kan er niet van wakker liggen. Mijn partner rijdt veel meer dan ik, nog niet horen klagen. Geen weet van een mogelijke oplossing.

If it doesn't fit, you'll need a bigger hammer

• BVice
Jeroenvr72 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 11:46:
Vraagje, ik heb voor mijzelf en mijn vrouw een profiel aangemaakt, en de stoelen zijn dus automatisch opgeslagen. nu komt het regelmatig voor dat hij de lende steun toch anders oppompt dan vastgezet in de instellingen. als ik dit wijzig, en op bevestigen druk om dit weer op te slaan, kan het zomaar zijn dat het weer anders is... iemand hier ook last van (gehad) en een oplossing voor dit probleem ?

bedankt vast!
de lendesteun is geen onderdeel van de stoel-memory.
Ook al doet het scherm anders vermoeden, aangezien je na verstellen van de lendesteun de vraag krijgt of je de wijziging wil opslaan.
Ook als je de massage hebt gebruikt blijft de lendesteun soms in een rare positie staan, je moet dan handmatig de juiste positie weer vinden, het oproepen van een opgeslagen stand heeft geen zin.

• rdebruijn
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-07 21:33
Deze app lijkt vooralsnog minder te kunnen dan de “oude” My Renault app. Instellen maximaal laadpercentage is niet mogelijk en instellen doeltemperatuur voor voorkoelen/-verwarmen is niet mogelijk. Ook programma’s zijn niet te raadplegen.

• Tommi4444
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-08 09:32
Hebben jullie ook dat het dak heel veel lawaai maakt als het wat harder regent? Precies dat er geen isolatie onder zit.

In ieder geval veel meer dan bij andere gelijkaardig auto's zoals een Kuga, Austral of 5008.

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:14

Japie.G

Colour Classic

rdebruijn schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 21:59:
[...]

Deze app lijkt vooralsnog minder te kunnen dan de “oude” My Renault app. Instellen maximaal laadpercentage is niet mogelijk en instellen doeltemperatuur voor voorkoelen/-verwarmen is niet mogelijk. Ook programma’s zijn niet te raadplegen.
Werkt hier wel prima! Ff op je accupercentage klikken. Verder indd niets nieuws onder de zon.

[ Voor 9% gewijzigd door Japie.G op 16-07-2026 23:04 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

• B R M
Accupercentage stond bij mij ineens ingesteld op maximaal 80% bij die nieuwe app, verder inderdaad helemaal niks nieuws zichtbaar.

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:28
Japie.G schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 23:03:
[...]

Werkt hier wel prima! Ff op je accupercentage klikken. Verder indd niets nieuws onder de zon.
Nog geen (nieuwe) laad actie gedaan, voor nu zag ik nergens de laadgeschiedenis staan.

• maho99
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:20
Het is in de nieuwe app ook niet meer mogelijk om een route te plannen in de app zelf waarbij je ook aan kan geven met hoeveel personen je in de auto rijdt en hoeveel bagage je meeneemt (zie printscreen). Hiermee werd dan rekening gehouden bij het plannen van het laden voor de route. Voor zover ik weet kan je deze factoren niet in Google maps instellen. In de nieuwe app wordt je gelijk doorgestuurd naar Google maps voor het plannen van een route.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CQSJKge9G5Au_GXbYTvwAFIo6q4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UFFnEG8Lqu20mPlXd6EB1KAg.jpg?f=fotoalbum_large

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:16
Het inloggen gaat soepel, 10 seconden om een code via je mail te ontvangen en in de app over te nemen

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:40
Zojuist update gekregen naar openR link 3.5.0, een flink half jaar na release. Dacht dat het nimmer meer zou gebeuren.

Specificaties | AndriesLouw.nl

• Zjanzjak
AndriesLouw schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 08:32:
Zojuist update gekregen naar openR link 3.5.0, een flink half jaar na release. Dacht dat het nimmer meer zou gebeuren.
Beter laat dan nooit. ;)

Maar qua updates weten we al jaren dit;
Zjanzjak schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:07:
Aangaande wanneer je de update krijgt..... geen peil op te trekken.
Kijk maar eens in het Megane topic, beetje willekeur, geen touw aan vast te knopen.
Iig zeker niet chronologisch.
Zjanzjak schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:43:
Uiteindelijk krijgt iedereen updates, als er updates zijn.
De vraag is alleen, wanneer, daar is geen touw aan vast te knopen.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

maho99 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 16:07:
Het is in de nieuwe app ook niet meer mogelijk om een route te plannen in de app zelf waarbij je ook aan kan geven met hoeveel personen je in de auto rijdt en hoeveel bagage je meeneemt (zie printscreen). Hiermee werd dan rekening gehouden bij het plannen van het laden voor de route. Voor zover ik weet kan je deze factoren niet in Google maps instellen. In de nieuwe app wordt je gelijk doorgestuurd naar Google maps voor het plannen van een route.

[Afbeelding]
Hoeveel invloed hebben de personen en bagage op het verbruik? Merk daar zelf nooit wat van. Ik had liever een optie gezien om net als bij ABRP zelf het gemiddelde verbruik en een max snelheid op te geven. Dan krijg je veel realistischere laadstops en reistijden

Als ik met de vouwwagen op vakantie ga dan weet ik dat het gemiddelde verbruik ongeveer 28kwh is.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Voor degene die hier al een tijdje meelopen; is er ooit een mogelijkheid geweest om een Esprit Alpine te krijgen met zwarte vloerbekleding? In de deuren zit nog wel het blauwe van de Esprit Alpine? Is dat een optie geweest?

• TopOne01
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22:42
bvsteyn schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 13:26:
Voor degene die hier al een tijdje meelopen; is er ooit een mogelijkheid geweest om een Esprit Alpine te krijgen met zwarte vloerbekleding? In de deuren zit nog wel het blauwe van de Esprit Alpine? Is dat een optie geweest?
Nee niet mogelijk.

Misschien te snelle conclusie, zie reacties hieronder.

[ Voor 7% gewijzigd door TopOne01 op 18-07-2026 19:24 ]

• bvsteyn
  • Nu online
Bijzonder, want zoals het er nu naar uitziet krijg ik binnenkort een gloednieuwe Scenic Esprit Alpine met zwarte vloerbekleding, maar op de deuren zit wel het blauw van dit model. Heb me laten vertellen dat de zwarte vloerbekleding 150 euro optie is. Is dus een MY26 die op voorraad staat dus eind augustus waarschijnlijk al rijden!

• Scale
bvsteyn schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 14:24:
[...]

Bijzonder, want zoals het er nu naar uitziet krijg ik binnenkort een gloednieuwe Scenic Esprit Alpine met zwarte vloerbekleding, maar op de deuren zit wel het blauw van dit model. Heb me laten vertellen dat de zwarte vloerbekleding 150 euro optie is. Is dus een MY26 die op voorraad staat dus eind augustus waarschijnlijk al rijden!
Heb het ook een keer gezien, het was een demo auto van een dealer die nu als occasion verkocht werd.

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-08 23:42
Vandaag deze update ontvangen, maar nog niet zien passeren op het forum (?) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rBMn19vsEObvYTO96Y1S8b6zJPc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kVhXrvMt09rGUBEEibVd7xuj.png?f=fotoalbum_large

• madhondt
  • Laatst online: 01-08 23:42
Niet beschikbaar in België (?).
Zie hem toch niet staan in Play store (Samsung S22)

• fotronics
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 12:20
bvsteyn schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 13:26:
Ik heb een Esprit Alpine met zwarte vloerbedekkkng en de rest is gewoon blauw. Was een voorraadmodel my25 gebouwd in feb 26 sinds eind mei op kenteken. Was gewoon een optie in de configurator.

• bvsteyn
  • Nu online
fotronics schreef op zondag 19 juli 2026 @ 00:06:
[...]

Ik heb een Esprit Alpine met zwarte vloerbedekkkng en de rest is gewoon blauw. Was een voorraadmodel my25 gebouwd in feb 26 sinds eind mei op kenteken. Was gewoon een optie in de configurator.
Ah ok, was nergens normaal terug te vinden. Maar goed, heb dus straks zwarte vloerbedekking in mijn gris schiste satin Esprit Alpine. Ook nog pack Light & Sound en pack Advanced Driving. Kan niet wachten!

• Stefmeister8
  • Niet online
madhondt schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 17:58:
Vandaag deze update ontvangen, maar nog niet zien passeren op het forum (?) :

[Afbeelding]
Dat zou fijn zijn! Bij mij klopt die snelheid zeker 20% van de tijd niet.

• borkhuis
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:54
Een verhaal van een collega, heeft iemand hier ervaring mee? Is dit een algemeen EV-issue?

Het gaat in dit geval om een BMW. Tijdens een vakantietrip had hij alleen bij DC-laders geladen vanwege de afwezigheid van een AC-lader in de buurt van zijn route en vakantieplaats.

Op de terugweg kon hij plotseling alleen met een zeer lage snelheid laden (< 20 kW). Na thuiskomst met BMW gesproken, en die vertelden hem dat dit klopte, als je binnen een korte periode alleen bij DC-laders laadt, dan zal de verdeling van energie tussen de cellen niet meer goed zijn, waardoor de auto de laadsnelheid verlaagt. En inderdaad, enige tijd later werkte het snelladen weer.

Het lijkt erop dat tijdens een AC-laadsessie het systeem de tijd heeft om de energie goed te verdelen, wat tijdens een snellaadsessie niet kan.

• BVice
[...]

ik heb ook een Esprit Alpine MY25, geen idee wanneer hij is gebouwd maar sinds april op kenteken en er waren geen keuzes te maken in het interieur...dus het tapijt is blauw

• Zjanzjak
Nee.

Klinkt trouwens als rapidgate maar heb zo mijn twijfels.

Enige auto waarbij het vanuit de fabriek geregeld is dat je niet veel kan snelladen op 1 dag is bij de oudere versies van de Toyota BZ4X. Zie ook het Het Toyota BZ4X en C-HR+ Topic

• B R M
Zjanzjak schreef op maandag 20 juli 2026 @ 11:07:
[...]

Nee.

Klinkt trouwens als rapidgate maar heb zo mijn twijfels.

Enige auto waarbij het vanuit de fabriek geregeld is dat je niet veel kan snelladen op 1 dag is bij de oudere versies van de Toyota BZ4X. Zie ook het Het Toyota BZ4X en C-HR+ Topic
E-Golf ook dacht ik.

• tweebel
  • Laatst online: 16:58
borkhuis schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:42:
Een verhaal van een collega, heeft iemand hier ervaring mee? Is dit een algemeen EV-issue?

Het gaat in dit geval om een BMW. Tijdens een vakantietrip had hij alleen bij DC-laders geladen vanwege de afwezigheid van een AC-lader in de buurt van zijn route en vakantieplaats.

Op de terugweg kon hij plotseling alleen met een zeer lage snelheid laden (< 20 kW). Na thuiskomst met BMW gesproken, en die vertelden hem dat dit klopte, als je binnen een korte periode alleen bij DC-laders laadt, dan zal de verdeling van energie tussen de cellen niet meer goed zijn, waardoor de auto de laadsnelheid verlaagt. En inderdaad, enige tijd later werkte het snelladen weer.

Het lijkt erop dat tijdens een AC-laadsessie het systeem de tijd heeft om de energie goed te verdelen, wat tijdens een snellaadsessie niet kan.
Is wel e.e.a. over terug te vinden:

https://faq.bmwusa.com/s/article/Electromobility-Charging-Message-in-the-vehicle-Charging-power-reduced-Extended-charging-time-Number-of-DC-charging-processes-oUyG2?language=en_US

De Engels website ontkent dit dan weer:

https://www.bmw.co.uk/uk/s/article/Electromobility-Charging-Message-in-vehicle-Charging-power-reduced-Extended-charging-period-SBdAf?language=en_GB

Maar er wordt vaker melding van gemaakt als je er naar zoekt. Dus zou specifiek voor dat model BMW kunnen zijn.

Meeste auto's hebben hier tegenwoordig geen last van, maar onder bepaalde omstandigheden kan de batterij idd wel te warm of te koud zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door tweebel op 20-07-2026 15:20 ]

• Zjanzjak
tweebel schreef op maandag 20 juli 2026 @ 15:19:
Meeste auto's hebben hier tegenwoordig geen last van,
Die paar uitzonderingen daargelaten, van vooral bij nog geen handjevol ev's die al wat jaartjes rondrijden, blijft mijn antwoord op onderstaande vraag;
NEE.
In de grootste hoofdletters die je kan vinden.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:36

Ankh

.Howdy

[...]

Ik heb begrepen dat de zwarte vloerbedekking standard bij het standaard uitleverpakket en dus ook voor lease. Er is een ander uitleverpakket waarbij de blauwe matten zit (?)

Mijn alpine witte versie wordt eind september geleverd, vanuit de lease maar als het goed is wel met de blauwe matten…

• FaBioTh
  • Niet online
Ankh schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 00:43:
[...]

Ik heb begrepen dat de zwarte vloerbedekking standard bij het standaard uitleverpakket en dus ook voor lease. Er is een ander uitleverpakket waarbij de blauwe matten zit (?)

Mijn alpine witte versie wordt eind september geleverd, vanuit de lease maar als het goed is wel met de blauwe matten…
Ik gok dat je blauw tapijt bedoeld, zwarte matten (met blauwe stiksel), dat is in ieder geval de look die ik heb, blauwe matten zijn er volgens mij niet?

• zjeeraar84
  • Laatst online: 22:29
BVice schreef op maandag 20 juli 2026 @ 08:47:
[...]

ik heb ook een Esprit Alpine MY25, geen idee wanneer hij is gebouwd maar sinds april op kenteken en er waren geen keuzes te maken in het interieur...dus het tapijt is blauw
Ik kan me herinneren toen ik mijn Scenic uitzocht in april 2025 dat zwart tapijt een meerprijs optie was bij de Alpine versie. Ik ben echter voor een Iconic gegaan.

• bvsteyn
  • Nu online
Vandaag bevestiging ontvangen dat ook de werkgever akkoord is met de bestelling. Over niet al te lange tijd mag ik mijn Toyota Corolla touring inruilen voor en Renault Scenic E-tech Esprit Alpine met zwarte vloerbekleding 😊, pack Light & Sound en pack Advanced Driving en vaste trekhaak. De kleur is Gris Schiste Satin.

Betreft voorraad auto, dus hopelijk snel sturen! 🤞🏻

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:05
Zijn er meer die momenteel geen gegevens vanuit de auto door krijgen op de telefoon. Zowel de My RNLT als Kelec blijven op de status van 23 juli hangen. Alles uitgelogd (ook in de auto), overal opnieuw ingelogd, alle instellingen nagekeken, synchronisatie in de auto staat aan.

• Scale
bvsteyn schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 21:57:
Vandaag bevestiging ontvangen dat ook de werkgever akkoord is met de bestelling. Over niet al te lange tijd mag ik mijn Toyota Corolla touring inruilen voor en Renault Scenic E-tech Esprit Alpine met zwarte vloerbekleding 😊, pack Light & Sound en pack Advanced Driving en vaste trekhaak. De kleur is Gris Schiste Satin.

Betreft voorraad auto, dus hopelijk snel sturen! 🤞🏻
Nice, die Gris Schiste Satin was wel echt mooi! Maar was bij mijn aanbieding niet een optie.
Arosa schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 08:41:
Zijn er meer die momenteel geen gegevens vanuit de auto door krijgen op de telefoon. Zowel de My RNLT als Kelec blijven op de status van 23 juli hangen. Alles uitgelogd (ook in de auto), overal opnieuw ingelogd, alle instellingen nagekeken, synchronisatie in de auto staat aan.
Hier synct hij nog, in my rnlt en kelec.

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:12
Hier ook in My Renault, My RNLT en Kelec geen problemen, kwartiertje geleden gesynchroniseerd.

• borkhuis
Staan de deel-permissies in de auto nog goed?

• B R M
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vqbJsyhtD4mAjTVXa37EFQPbl1c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YlMRQtWNK7CizsQ26RRscJz0.jpg?f=fotoalbum_large
Kwam dit net tegen op Facebook. Toch een kleine facelift?

• bvsteyn
  • Nu online
B R M schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 19:21:
[Afbeelding]
Kwam dit net tegen op Facebook. Toch een kleine facelift?
Had m al vertaald met copilot; minimale aanpassing en uiterlijk gaat meer richting Megane. Design verandert qua voor- en achterbumper licht en de lichtsignatuur verandert meer in lijn met de andere modellen.

Verder een 67 KWh batterij uit de megane.

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:05
Opgelost: Bleek dat de privacy instellingen in de auto aangepast moeten worden.

• Zjanzjak
Arosa schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 19:04:
Opgelost: Bleek dat de privacy instellingen in de auto aangepast moeten worden.
Wat 9 van de 10 keer de oplossing is met dit soort dingen.

• bluppfisk
  • Niet online
Heeft iemand al eens geprobeerd om een surfbord erin te stoppen? Ik heb een bordje van 2.42m bij 75cm en de 40/20/40 configuratie van de achterzetels zouden dit wel eens mogelijk maken, waarbij dan nog een bijrijder achter de chauffeur kan.

Dat is meteen mijn hoofdreden om een auto te kopen: op verplaatsing kunnen gaan surfen en een plek waarin mijn uitrusting altijd klaar ligt zodat ik niet hoef te lopen sjouwen. Echter is die verplaatsing snel 230 km (heen en terug) en dus is een beetje range al snel nodig.

De catch-22 is dat als je het bord op het dak moet leggen, je batterij en auto ook vaak groot genoeg zijn om hem ín de auto te leggen. Verder heb ik eigenlijk helemaal geen grote, lelijke SUV nodig en zou ik misschien liever een kleine met een snel oplaadbare batterij hebben.

• Scale
bluppfisk schreef op zondag 26 juli 2026 @ 13:10:
Heeft iemand al eens geprobeerd om een surfbord erin te stoppen? Ik heb een bordje van 2.42m bij 75cm en de 40/20/40 configuratie van de achterzetels zouden dit wel eens mogelijk maken, waarbij dan nog een bijrijder achter de chauffeur kan.

Dat is meteen mijn hoofdreden om een auto te kopen: op verplaatsing kunnen gaan surfen en een plek waarin mijn uitrusting altijd klaar ligt zodat ik niet hoef te lopen sjouwen. Echter is die verplaatsing snel 230 km (heen en terug) en dus is een beetje range al snel nodig.

De catch-22 is dat als je het bord op het dak moet leggen, je batterij en auto ook vaak groot genoeg zijn om hem ín de auto te leggen. Verder heb ik eigenlijk helemaal geen grote, lelijke SUV nodig en zou ik misschien liever een kleine met een snel oplaadbare batterij hebben.
Geen surfplank, wel gipsplaten van 260x60 nou weet ik niet of ik 15 centimeter aan de zijkant vrij had. Passagier stoel plat achterbank plat ging prima.
Maar goed als je plankje schuin doe moet dat volgens mij prima lukken.

• Zjanzjak
bluppfisk schreef op zondag 26 juli 2026 @ 13:10:

Dan zou ik nog even wachten tot 2027 want in de loop van 2027 komt de Rivian R2.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GAKOvuxXlFEMbUjMwY0B_sHtRc4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MiRDnCRzbFytBMNRQB2bQ8wC.jpg?f=fotoalbum_large
Je ideale wagen voor surfen. 8)

• nospam_Z
  • Laatst online: 12:13
Is het Ok als ik hier ook evt posts maak over de Mitsubishi Eclipse Cross, wat eigenlijk een Scenic in vermomming is?

• Dropje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20:09
nospam_Z schreef op zondag 26 juli 2026 @ 20:51:
Is het Ok als ik hier ook evt posts maak over de Mitsubishi Eclipse Cross, wat eigenlijk een Scenic in vermomming is?
Zelfde heb ik ook. Er is geen apart draadje over de elektrische eclipse cross dus af en toe ook maar hier gevraagd/gemeld. Er zijn wel wat verschillen heb ik inmiddels gezien en niet alleen in uiterlijk. Zo is bijv. het kleine scherm voor je neus anders en de app is bijv. ook anders. De misubishi app is wel erg summier. Maar technisch zijn ze volgens mij (zo goed als?) identiek.

• dbibouh
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 12:21
Hi allemaal, in de nieuwe app kon ik tot gister netjes via Google maps m’n auto zien staan bij “gekoppelde voertuigen”. Dat is sinds vandaag niet meer het geval en de app blijft steeds zeggen dat ik m’n Google account in de auto moet verbinden wil ik de reis naar de auto kunnen doorsturen. Ik heb ingelogd en weer uit, harde reset van het infosysteem en nog steeds niks 😢. Iemand een idee of beter nog, een oplossing?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F7S1JsZHCIo8485vG25eo0wcTU4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9NnIHr8v9OhGtk5SoFAlzI5K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a3ru2Kw53_mnLP_YMJEnhIO2sfo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DoVE47iOhqJa99bujf42iiPi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door dbibouh op 27-07-2026 22:19 ]

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:23
Afgelopen 2 weken met de Renault Scenic op vakantie geweest naar Frankrijk en in totaal rond de 2000 kilometer gereden met een bagagewagen er achter.

Ik heb hier een post in het volgende topic over geplaats: Intheweb in "Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa"

Wat mij betreft is het een heerlijke auto om mee op vakantie te gaan.

Doe maar een onsje meer...

• Keesie
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 29-07 08:49
dbibouh schreef op maandag 27 juli 2026 @ 22:16:
Hi allemaal, in de nieuwe app kon ik tot gister netjes via Google maps m’n auto zien staan bij “gekoppelde voertuigen”. Dat is sinds vandaag niet meer het geval en de app blijft steeds zeggen dat ik m’n Google account in de auto moet verbinden wil ik de reis naar de auto kunnen doorsturen. Ik heb ingelogd en weer uit, harde reset van het infosysteem en nog steeds niks 😢. Iemand een idee of beter nog, een oplossing?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb dit probleem helaas ook al enige maanden, is mij nooit meer gelukt dit weer werkend te krijgen.

• AJO2024
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 21:43
Intheweb schreef op maandag 27 juli 2026 @ 22:48:
Afgelopen 2 weken met de Renault Scenic op vakantie geweest naar Frankrijk en in totaal rond de 2000 kilometer gereden met een bagagewagen er achter.

Ik heb hier een post in het volgende topic over geplaats: Intheweb in "Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa"

Wat mij betreft is het een heerlijke auto om mee op vakantie te gaan.
Verbruik is vrij laag, gezien mijn eigen ervaring met bagagewagen. Heb je overal keurig 100km/h gereden?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

AJO2024 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 12:40:
[...]

Verbruik is vrij laag, gezien mijn eigen ervaring met bagagewagen. Heb je overal keurig 100km/h gereden?
Ik heb met een vouwwagen gereden die vermoedelijk wat meer wind vangt dan zijn bagagewagen. Het verbruik neemt flink toe. Heenreis had ik een gemiddelde van 28kwh/100 waarbij ik stukken 90 maar ook stukken 110 heb gereden. Terugreis was nog iets hoger met een gemiddelde van 30kwh/100.

Ik ga er vanuit dat ik met vouwwagen max 250km haal wanneer ik netjes rijd en 200 wanneer ik wat harder rijdt.

• AJO2024
Chaoss schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 14:30:
[...]

Ik heb met een vouwwagen gereden die vermoedelijk wat meer wind vangt dan zijn bagagewagen. Het verbruik neemt flink toe. Heenreis had ik een gemiddelde van 28kwh/100 waarbij ik stukken 90 maar ook stukken 110 heb gereden. Terugreis was nog iets hoger met een gemiddelde van 30kwh/100.

Ik ga er vanuit dat ik met vouwwagen max 250km haal wanneer ik netjes rijd en 200 wanneer ik wat harder rijdt.
Dan zal hij waarschijnlijk iets meer wind vangen inderdaad. Mijn ervaring met bagagewagen is ongeveer 26-27kwh/100km bij snelheden afwisselend rond de 105-115kmh.

• Intheweb
AJO2024 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 12:40:
[...]

Heel wisselend... op heenreis wat meer richting de 105 en terugries 115.

Ik ben ook vrij verbaasd.... het is ook een gemiddelde van de gehele reis. In de heuvels was het verbruik echt wel flink, maar heb ook zitten spelen met regeneratie heuvelafwaarts. Leuk spelletje.

• AJO2024
Intheweb schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 17:25:
[...]

Heel wisselend... op heenreis wat meer richting de 105 en terugries 115.

Ik ben ook vrij verbaasd.... het is ook een gemiddelde van de gehele reis. In de heuvels was het verbruik echt wel flink, maar heb ook zitten spelen met regeneratie heuvelafwaarts. Leuk spelletje.
Ooh, dus inclusief verbruik op vakantieplek? Dan is het verbruik een stuk logischer inderdaad. Het snelwegverbruik zal dan ook een stukje hoger liggen..

• Intheweb
AJO2024 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 18:02:
[...]

Ooh, dus inclusief verbruik op vakantieplek? Dan is het verbruik een stuk logischer inderdaad. Het snelwegverbruik zal dan ook een stukje hoger liggen..
Nee, op vakantieplek zakte gemiddelde naar 21.

Heb teller gereset toen ik huiswaarts ging.

• B R M
dbibouh schreef op maandag 27 juli 2026 @ 22:16:

~[Afbeelding]

~[Afbeelding]
Heb je de auto in maps zelf goed ingesteld ?
Op iOS (ik gok op Android zelfde manier):
Route plannen, dan op ‘reis opties’ drukken, dat knopje met de schuifjes. Daarna op ‘je voertuigen’ en daar Renault aanvinken. .

Dan zou het, zo ver ik weet, moeten werken.

• A2b
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 13:41

A2b

Vandaag onderweg naar vakantieadres. Snelladen bij Fastned en Ionity geen probleem. Sta daarna bij een total Energy en wat ik ook probeerde, verschillende palen, laadpasjes en betaalmethoden, de auto weigerde de snellaadsessie te starten. Continu de boodschap, er kan geen koppeling tot stand gebracht worden. Wat bleek, de laadkabel van Total is zodanig zwaar dat de auto deze weigert te koppelen, totdat iemand tijdens het starten van de sessie op de paal, gelijktijdig de kabel hard in de auto drukt. Uiteindelijk lukte het een vergrendeling tot stand te brengen. Was niet de enige met problemen, ook mensen met een Hyundai, Kia en bmw kregen het niet voor elkaar. Mocht je dus ooit bij Total laden, doe je voordeel met deze tip!

• dbibouh
B R M schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 11:01:
[...]

Heb je de auto in maps zelf goed ingesteld ?
Op iOS (ik gok op Android zelfde manier):
Route plannen, dan op ‘reis opties’ drukken, dat knopje met de schuifjes. Daarna op ‘je voertuigen’ en daar Renault aanvinken. .

Dan zou het, zo ver ik weet, moeten werken.
Ja dat is dus het probleem. De auto staat daar niet meer tussen. Dus er valt niks in te stellen 😢

• zjeeraar84
dbibouh schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 17:52:
[...]

Ja dat is dus het probleem. De auto staat daar niet meer tussen. Dus er valt niks in te stellen 😢
Is de auto dan nog wel ingelogd onder jouw Google account? Daar evt opnieuw inloggen?

• TopOne01
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22:42
filthymushroom schreef op donderdag 11 december 2025 @ 15:32:
[...]

Toevallig afgelopen maandag mijn Scenic in ontvangst mogen nemen, tot nu toe ben ik helemaal blij!
Voor wat betreft het naar de auto sturen van een route liep ik ook tegen problemen aan maar dat is inmiddels gelukt! Het probleem was bij mij dat ik in mijn Google account alles had uitgezet wat ik kon uitzetten.
Ik heb in mijn Google account onder Privacy en gegevens twee functies weer moeten aanzetten: Web- en app-activiteit en Tijdlijn. Sindsien kan ik routes naar mijn auto versturen! :+

Wellicht dat anderen toevallig deze ook hebben uitgezet?
Heb je dit al geprobeerd/gecontroleerd?

• dbibouh
TopOne01 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 19:40:
[...]

Heb je dit al geprobeerd/gecontroleerd?
Bij deze had ik goede hoop! Ik had inderdaad tijdlijn uitstaan en heb van de week wat instellingen daar veranderd. Ik kon tot maandagochtend ook gewoon m’n Renault zien staan in de Google maps app op m’n iPhone. Maar helaas….net meteen de auto ingestapt en opnieuw alles ingelogd (google) en harde reset infosysteem en telefoon. Vol goede moed naar de Renault app en helaas komt de auto nog steeds niet naar boven in de Google maps app. Dus tenzij er nog een synchronisatie vertraging tussen zit (de instelling tijdlijn kwartier geleden aangezet weer) is dit helaas ook niet mijn oplossing. Denk wel ergens in deze hoek, maar nog geen fix voor mij dus helaas 😢

• dbibouh
zjeeraar84 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 19:02:
[...]

Is de auto dan nog wel ingelogd onder jouw Google account? Daar evt opnieuw inloggen?
Ook dit heb ik tig keer gedaan. Uiteraard ingelogd met mijn account

• dbibouh
Klopt dit trouwens ook? Valt me nu pas op dat bij zowel Google als Renault account “synchronisatie uit staat voor alle items”. Is dat altijd al zo geweest? Kom er maar niet uit waarom ik geen reis naar de auto kan sturen 😬

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0iIhC01I0s65BT3JgtXRyIU-Oz0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XIXTmgtrLn4hoEYExFieDipV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MEhkpDNYQSiXG4-EUQ85nt6Kkjg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1PAAjo3DVqZItwdcSesAvJUu.jpg?f=fotoalbum_large

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

A2b schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 23:01:
Vandaag onderweg naar vakantieadres. Snelladen bij Fastned en Ionity geen probleem. Sta daarna bij een total Energy en wat ik ook probeerde, verschillende palen, laadpasjes en betaalmethoden, de auto weigerde de snellaadsessie te starten. Continu de boodschap, er kan geen koppeling tot stand gebracht worden. Wat bleek, de laadkabel van Total is zodanig zwaar dat de auto deze weigert te koppelen, totdat iemand tijdens het starten van de sessie op de paal, gelijktijdig de kabel hard in de auto drukt. Uiteindelijk lukte het een vergrendeling tot stand te brengen. Was niet de enige met problemen, ook mensen met een Hyundai, Kia en bmw kregen het niet voor elkaar. Mocht je dus ooit bij Total laden, doe je voordeel met deze tip!
Heb in Frankrijk ook 2x bij Total geladen maar geen problemen gehad.

Had bij een ander snellaad station (voor mij onbekende leverancier) wel een probleem dat het laden niet wou starten, 2 palen geprobeerd en 4 pogingen gedaan. Wat bleek, ik doe altijd eerst de kabel in de auto en bliep daarna mijn token/pasje. Bij dit station moet je perse eerst je pasje/token bliepen en daarna pas de kabel in de auto stoppen, ik zag om mij heen meer mensen die daar tegen aan liepen. Ook iets om te onthouden.

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:09
Ik moest inderdaad na 23 juli ook de pivacy-instellingen weer even acccepteren. Dit was de tweede keer sinds ik 'm heb (Kerst 2025). Wel jammer dat het net was toen ik de auto wilde voorkoelen na een lange middag in de bakkende zon. De app is dan niet te gebruiken. Maar goed, er zijn ergere dingen. Gedurende de vakantie veel en regelmatig gebruik gemaakt van het handmatig activeren van het voorkoelen :).

Verder weer een probleemloze vakantie gehad. Erg fijne reisauto! In de bergen rijdt elektrisch echt fantastisch. Bij het stijgen heb je constant lekker veel koppel onder je rechtervoet, en bij het dalen kun je met maximaal regenereren of OPD heerlijk gecontroleerd naar beneden.

Ik had een fietsenrek (zonder fietsen) met twee grote reistassen achterop geknoopt. Ik had de illusie dat alles in de auto zou passen maar we wilden wat te veel meenemen (o.a. een grote rubberboot en een tas vol buitenspeelgoed en stepjes voor de kids). Er past best wat in de Scenic maar het werd allemaal iets te gortig. Dus maar even zo opgelost. Ging eigenlijk helemaal prima! Bij de overnachting op de heenweg het rek met tassen en al eraf gehaald, op een bagagekar gezet en zo de hotelkamer in gerold :). De volgende dag zat hij er met 5 minuten weer op, en door de laadpaal bij het hotel weer lekker met 100% op pad. Ideaal!

Verbruik over zo'n 2500km in totaal lag gemiddeld rond de 21kWh/100 km. Eigenlijk overal waar het mocht heb ik op heen- en terugweg de cruise op 135km/u gezet. Laatste 2u naar huis op de terugweg op 150 km/u. Als ik m'n bed ruik dan wil ik er ook z.s.m. in liggen >:). Terugweg in één keer gereden, kleine 1200km in 14½u met 3½ laadstop (die halve was eigenlijk alleen een toiletstop in Luxemburg voor de kids waar ik 'm ondertussen maar even 10 min aan de snellader heb gehangen).

Het had denk ik een (klein) uurtje sneller gekund. Ik stond bij de eerste laadstop eerst bij een Tesla Supercharger. Die wilde ik activeren via de ANWB-app maar die liep steeds vast in de landkaart (bekend issue, is als het goed is (bijna) opgelost). Internet was daar beroerd dus lang aan het klooien geweest. Uiteindelijk met veel pijn en moeite de app op een andere telefoon geïnstalleerd en ingelogd ... toen bleek dat die betreffende Tesla-lader alleen voor Tesla's te gebruiken was. 15 minuten verklooid, en vervolgens een kwartier in de rij gestaan bij TotalEnergies. Die lader (300kW) heeft er een uur over gedaan om weer naar 84% te komen. Toch wel wat aan de lange kant. Maar goed, verder op zich niet veel te klagen en een probleemloze en relaxte reis gehad.

Inmiddels ook de eigen Tesla app maar geïnstalleerd voor als ANWB niet werkt ;). Sowieso is het alleen als backup want in principe laad ik overal met m'n MoveMove-druppel. Die werkte tot nu toe alleen bij het overnachtingshotel niet. Verder overal.

Ik heb denk ik 3 of 4x zonder problemen aan een TotalEnergies-snellader gehangen. Niets bijzonders gemerkt. Wel inderdaad ook een keer gemerkt dat de volgorde van druppel aanbieden en stekkers inpluggen van belang was.

Mijn Esprit Alpine was trouwens niet met zwarte bekleding te bestellen. Dat was geen optie in de lijst.

Ik heb de afgelopen 2 weken al wel 2x het hele systeem een keer opnieuw moeten opstarten (aan/uit lang ingedrukt houden) omdat na het wisselen tussen audiobronnen (Radio/Bluetooth/Spotify app/TuneIn app) er helemaal niets meer te horen is terwijl het volume wel voldoende hoog staat. Daar had ik het afgelopen half jaar niet niet zo veel last van gehad. Gelukkig tot nu toe steeds snel opgelost op deze manier.

Edit: Ik vind het in Frankrijk wel wat minder relaxt laden op de route dan in Duitsland. Snelladers liggen op de route (bij tankstations langs de autoroute) maar dan zijn er 4, 6 of hooguit 8 die in vakantietijd nogal druk bezocht zijn (wachtrijen), òf ze liggen nogal van de route af. Ook liggen ze soms best ver uit elkaar. Het kan ook aan mijn gevoel liggen maar ik vind het in Duitsland wat prettiger elektrisch reizen. In Frankrijk moest ik voor mijn gevoel veel verder en tijdiger vooruit kijken waar ik het beste kon gaan stoppen. In Duitsland is er voor mijn gevoel vaak een enorm laadpalenaanbod bij de Autohof's.

[ Voor 11% gewijzigd door Wouter! op 31-07-2026 13:50 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Voor de hele EU geld dat de norem is dat er elke 70KM een snellaad mogelijkheid moet zijn. Ben zelf ook naar Frankrijk geweest (Vendee) en ik ben bewust niet via Parijs gereden om drukte te vermijden, ik heb dus de route via Amiens, Rouen en LeMans gereden. ik denk dat op die route minder laad mogelijkheiden zijn, maar het was er ook erg rustig. Stond soms bij een laadstation van 10 palen met 2-3 auto's.

Ik zoek mijn laadstops vaak wel vantevoren uit. Het interne systeem van Renault werkt imho niet erg goed. Die stuurt me veel te vaak van de snelweg af om ergens te gaan laden terwijl er veel geschiktere laadstops zijn. Ik kijk vantevoren in ABRP en maps en bepaal dan zelf waar ik ga laden.

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:09
Chaoss schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 13:54:
Voor de hele EU geld dat de norem is dat er elke 70KM een snellaad mogelijkheid moet zijn. Ben zelf ook naar Frankrijk geweest (Vendee) en ik ben bewust niet via Parijs gereden om drukte te vermijden, ik heb dus de route via Amiens, Rouen en LeMans gereden. ik denk dat op die route minder laad mogelijkheiden zijn, maar het was er ook erg rustig. Stond soms bij een laadstation van 10 palen met 2-3 auto's.

Ik zoek mijn laadstops vaak wel vantevoren uit. Het interne systeem van Renault werkt imho niet erg goed. Die stuurt me veel te vaak van de snelweg af om ergens te gaan laden terwijl er veel geschiktere laadstops zijn. Ik kijk vantevoren in ABRP en maps en bepaal dan zelf waar ik ga laden.
Ik doe eigenlijk precies hetzelfde, met ABRP of door wat nauwkeuriger langs de route te 'scrollen' in Google Maps (in de auto of op m'n telefoon). Hij pakt inderdaad niet altijd even handige stops (bijv. ook snelladers in the middle of nowhere zonder faciliteiten in de buurt), en het is me soms ook niet duidelijk waarom hij op bepaalde plekken vindt dat je tot 100% moet laden. Dat is zelden handig omdat die laatste 20% gewoon erg lang duurt. 2 kortere laadstops is dan veel sneller. Ik dacht eerst dat het afhing van het maximale laadpercentage waar ik 'm op had ingesteld maar dat blijkt niet zo te zijn.

Ik heb ook gemerkt dat het nogal wat uitmaakt als je een beetje speelt met het percentage waarmee je thuis wilt komen. Soms gaat hij bij 1% anders ineens een andere route volgen met hele andere stops. Terwijl het natuurlijk niet zó'n exaxte wetenschap is en erg afhangt van je rijgedrag.

Wat ik op de terugweg heb gedaan, is alle automatisch geplande laadstops eruit halen. Dan geeft hij aan dat je te weinig bereik hebt en toont zo'n cirkel op de route om te laten zien waar het einde van je actieradius ongeveer is. Vervolgens ga je ergens kort voor waar die cirkel wordt getoond op zoek naar een handige snellader, en zet die in je reisschema. Ik zocht steeds een punt waarop hij dacht nog 15-20% over te hebben (klein beetje marge). Omdat ik wat harder reed was dat dan vaak rond of net onder de 15%. Prima.

[ Voor 16% gewijzigd door Wouter! op 31-07-2026 14:43 ]

• Tommi4444
percentage waarmee je thuis wilt komen

Waar kan je dit instellen in de ingebouwde Google navigatie?

• Zjanzjak
Tommi4444 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 15:43:
percentage waarmee je thuis wilt komen

Waar kan je dit instellen in de ingebouwde Google navigatie?
Nergens.

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Jawel hoor. Plan een reis waar laadstops nodig zijn et voila, daar is de optie bij de routeopties :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f9Km6Nizxk-kJyPL09zgYPKLavI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oVSeH02pDjocve7HUWrKKbZU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door Japie.G op 31-07-2026 16:55 ]

• Tommi4444
Japie.G schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 16:53:
[...]

Jawel hoor. Plan een reis waar laadstops nodig zijn et voila, daar is de optie bij de routeopties :-)
Heb je toevallig een screenshot, want ik heb al alles afgezocht en nergens te vinden (tot mijn grote ergernis trouwens...)?

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Tommi4444 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 16:54:
[...]

Heb je toevallig een screenshot, want ik heb al alles afgezocht en nergens te vinden (tot mijn grote ergernis trouwens...)?
Toegevoegd aan mijn post

• Zjanzjak
Japie.G schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 16:53:
Ah op die manier, ik plan altijd 1 laadstop vooruit vandaar.

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Zjanzjak schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 16:56:
[...]

Ah op die manier, ik plan altijd 1 laadstop vooruit vandaar.
Als het je laatste laadstop is voor de eindbestemming gewoon alle door google bedachte laadpunten er uit gooien, dan zegt hij bijvoorbeeld: je komt aan met -17pct. Net zolang laden tot die -17pct is opgelopen tot het gewenste aankomstpercentage en dan stoppen met laden. Overigens kom ik in de praktijk altijd een pct of 5/10 hoger aan dan google aangeeft bij reguliere omstandigheden.

• zjeeraar84
Helaas is hier een touwtje van de hoedenplank, om hem aan het kofferbak portier te bevestigen gesneuveld (afgebroken bij de bevestiging van de hoedenplank. Heb al een noodoplossing met een scheerlijn gemaakt maar mooi is het niet. Weet iemand of ik ergens zo’n touwtje kan bestellen?

• borkhuis
zjeeraar84 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 23:44:
Helaas is hier een touwtje van de hoedenplank, om hem aan het kofferbak portier te bevestigen gesneuveld (afgebroken bij de bevestiging van de hoedenplank. Heb al een noodoplossing met een scheerlijn gemaakt maar mooi is het niet. Weet iemand of ik ergens zo’n touwtje kan bestellen?
Dat heb ik ook gehad, je kunt de bevestiging van de hoedenplank loshalen en dan het touwtje weer proberen vast te maken met dun garen.

Zie ook dit artikel borkhuis in "Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic"

[ Voor 9% gewijzigd door borkhuis op 02-08-2026 01:03 ]

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:57
Kijk eens bij onze chinese vrienden op aliexpress en type in 'renault hoedenplank hanger'. Wellicht zit hier iets bij...

[ Voor 4% gewijzigd door aard01 op 02-08-2026 09:56 ]

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Heb sinds gister in de rnlt app een verkeerde soc waarde. Meer mensen last van?

Pagina: 1 ... 68 69 Laatste