Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 67 68 Laatste
Acties:

  • Milou
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-06 10:15
Na twee weken wachten auto in ontvangst kunnen nemen. Is wel een ander voorraad model geworden maar alsnog de iconic versie, ditmaal zonder de 22kW lader maar met all season banden. Trekhaak meebesteld maar van de week te horen gekregen dat de kabelboom momenteel niet leverbaar is dus die wordt op een later moment gemonteerd. De Oracle velgen ben ik zelf echt geen fan van en deze zullen op een later moment omgewisseld worden voor de speedway velgen. Enige punt waar ik nu tegen aanloop is dat bij iedere keer dat de auto gestart wordt, one pedal drive opnieuw aangezet moet worden. Verder de eerste 300km vandaag doorgebracht en ben enorm te spreken over het comfort en alle gemakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8NGnsOeL1bOUX_56KrBvdI0wx0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M6b9MJPqxdUEW7nC9XTdXaPP.jpg?f=fotoalbum_large

  • Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:05

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

One pedal moet je idd elke keer weer aanzetten. Is volgens mij bij alle merken zo want Europese wetgeving

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer


  • zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:23
Bekerhouder voorin besteld en ontvangen via Etsy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KHnqUssehfwPS0e6okEbyGIhnaE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d72ENj9WsAHiUidBg9IVIsA2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n7JQ_PUDWyAKOAkZ_pc5De6s-K8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9tjfWAGZvWqSjRSgScNpL0xC.jpg?f=fotoalbum_large

  • madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-06 12:18
Chaoss schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 17:22:
One pedal moet je idd elke keer weer aanzetten. Is volgens mij bij alle merken zo want Europese wetgeving
Is helemaal niet standaard zo bij alle merken. Mijn volvo xc40 had OPD 5j geleden vanaf dag 1, en bleef altijd actief. Ik zie ook geen enkele reden waarom dat verplicht telkens opnieuw ingeschakeld zou moeten worden.

[ Voor 5% gewijzigd door madhondt op 21-06-2026 08:20 ]


  • Alkmaar072
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 21:39
Zojuist de enkele claxon van de auto vervangen door twee hoorns. Naar mijn idee past dit veel beter bij een auto van dit formaat dan de claxon die er standaard op zit (dezelfde als op mijn Twingo). Niet belangrijk maar wel leuk om het resultaat te horen.

Voor de liefhebbers hier de gebruikte onderdelen:

De bedrading:

https://nl.aliexpress.com/item/1005005727940595.html?spm=a2g0n.order_detail.order_detail_item.2.5b79126aHpolDn&_gl=1*1ad4cbu*_gcl_au*ODg3MTg4Njc1LjE3ODEyNTc5NzI.*_ga*MTUwOTE0Mjg0MjI1MjIzMC4xNzgxMjU3OTY5NTYx*_ga_VED1YSGNC7*czE3ODIwMzM0MDQkbzI5JGcxJHQxNzgyMDMzNDcwJGo1OSRsMCRoMA..&gatewayAdapt=glo2nld (De 17e foto)

De claxon zelf:

https://amzn.eu/d/08uf1PK3

  • Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:56

Japie.G

Colour Classic

das inderdaad een stuk beter. Denk dat renault nog een pakhuis vol van die fake toeter dingen had liggen en er vanaf moest :-P

1:1 replacement zonder verdere modificaties?

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem


  • Alkmaar072
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 21:39
Japie.G schreef op zondag 21 juni 2026 @ 13:16:
das inderdaad een stuk beter. Denk dat renault nog een pakhuis vol van die fake toeter dingen had liggen en er vanaf moest :-P

1:1 replacement zonder verdere modificaties?
Ja, stekkertje los, oude claxon verwijderen, nieuwe claxons aan de bestaande bracket monteren(in een soort V) en dan stekkertje weer aansluiten op het nieuwe kabeltje en klaar.

  • Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-06 11:16
Japie.G schreef op zondag 21 juni 2026 @ 13:16:
das inderdaad een stuk beter. Denk dat renault nog een pakhuis vol van die fake toeter dingen had liggen en er vanaf moest :-P
Gelukkig heeft de Alpine een normale volwassen claxon, je schaamde je dood als je met bijvoorbeeld de Megane claxoneerde. :*)

  • MrEd79
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-06 19:45
Een kleine observatie: tijdens de (warme) terugreis uit Frankrijk merkte ik dat uit de blowers voor de achterbank best wel warme lucht kwam. Bij de voorstoelen was het goed. Toen bedacht ik me ineens: we hebben net opgeladen (snellader) dus de accu’s zullen wel erg warm zijn. Dat beïnvloedt dus de blower achter. Wat mij betreft een design fout.

  • Jack1959
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 20:29
Probleem met direct opladen

Wanneer ik auto direct laat opladen, schakelt hij naar ongeveer 5% naar gepland opladen, maar er is geen programma actief of ingesteld .Ook geen vertrek ingesteld.

Ook in auto geen programma ingesteld

Oplaadstation is thuis met 11 kw

[ Voor 7% gewijzigd door Jack1959 op 22-06-2026 14:08 ]


  • Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:07
zjeeraar84 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 17:23:
Bekerhouder voorin besteld en ontvangen via Etsy

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een vriend van me heeft die ook voor me geprint, en ook nog een extra los tussenschotje. Handig! :)
Jack1959 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 13:56:
Probleem met direct opladen

Wanneer ik auto direct laat opladen, schakelt hij naar ongeveer 5% naar gepland opladen, maar er is geen programma actief of ingesteld .Ook geen vertrek ingesteld.

Ook in auto geen programma ingesteld

Oplaadstation is thuis met 11 kw
Ik had dat ook eens met een bepaalde laadpaal. 3 maandagen achter elkaar hetzelfde issue met dezelfde laadpaal. Bij andere laadpalen geen problemen gehad, en nooit kunnen achterhalen wat dat nou precies was. Daarna ook nooit meer gehad (maar die laadpaal ook niet meer geprobeerd).

[ Voor 74% gewijzigd door Wouter! op 22-06-2026 14:16 ]

Pagina: 1 ... 67 68 Laatste