Vandaag bij dealer een afspraak gemaakt voor in eerste instantie de Megane e-tech maar nadat ik daar in ben gaan zitten viel de hoofdruimte mij enorm tegen (lengte 2.00). Proefrit voor die laten zitten. Jammer want de actie die ze op dit moment hebben met de business edition en pack driving & comfort was voor de prijs enorm aantrekkelijk.
Scenic stond op het lijstje maar zat echt tegen de bovengrens van het budget aan. Toch besloten om een proefrit te nemen. Stoelpositie was echt stukken beter, infotainment werkte vrijwel identiek aan de Megane, voordeel van grotere accupakket, de paar opties die ik wilde zitten er standaard op (cruise control, warmtepomp en dat was het wel

). Testrit vrij soepel, stuurgevoel goed, adaptieve cruise werkt verassend lekker, 500km bereik vanaf 100 geeft ook net iets meer rust. Vond alleen het bandengeluid iets rumoerig, aan de andere kant kom van een diesel af en daar hoorde ik het niet over de motor zelf.
Het is een voorraad model iconic geworden in het zwart met 22kw lader. Over twee weken wordt die afgeleverd en kan de pret beginnen.