Mijn vorige auto geleased via Renault. Zolang je ze niet nodig hebt, gaat het prima. Als je naar de garage gaat voor onderhoud of een kleine reparatie dan hangt dat meer van je garage af, maar daar heb ik nooit gedoe mee gehad.Rembert schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 21:00:
Dank voor alle antwoorden!
[...]
Dat goedkoop is voorbij met model 2026. Die pakketten kosten nu € 1500 en € 2000. En dan heeft de aangeklede alpine dezelfde prijs als de standaard iconic. Elektrische stoelen hebben beiden nu standaard, incl. de bestuurdersprofielen.
Qua geluid zoeken we juist naar klassieke muziek en praatprogramma's, een subwoofer staat niet echt op de verlanglijst al waarderen we een goed klinkende cello of contrabas wel. Ok, ik draai ook nog wel eens wat progressive rock, en mijn dochter wil nog wel eens wat R&B of dubstep opzetten (of, gek genoeg, 80s muziek, dankzij tiktok).
Het lijkt de Alpine te worden, ook omdat het interieur van de Iconic ons minder aanspreekt, en de stoelen van de Alpine juist meer - we zijn vandaag even gaan proefzitten bij de Renault-dealer. Het verschil is niet enorm maar wel merkbaar. Qua kosten maakt het dus niets uit.
Dan nog de lease. Renault biedt aan Mobilize Financial Services. De prijs is extreem scherp. Even gegoogled: waardering voor hen zit onder nul, met name voor de Zoé. We zitten voor onze Skoda bij XL-Lease, daarvoor zaten we bij Topsport-lease. Fleetmanager wil XL-Lease, maar dan is leasebedrag wel 15% hoger dan bij Mobilize. Hier mensen met ervaringen met Mobilize?
Wel heb ik een keer schade gereden (of, naja, die ander bij mij). Alles ingeleverd en gemaakt, dat ging echt super. Tot ik 18 maanden! later een mail kreeg of ik het schadeformulier (die ik volgens hun moest afgeven bij de garage) nog eens kon opsturen, want de scan was niet goed leesbaar. Bizar. Ik had dat formulier dus niet meer en heb ook gereageerd op dat verzoek dat deze is afgegeven. Een jaar later kreeg ik een rekening voor de schade omdat ze het op mij gingen verhalen! Echt schaamteloos. Na eindeloos bellen en naar de mail verwezen te worden maar daar geen reactie op te krijgen heb ik mijn rechtsbijstand in moeten schakelen. Uiteraard wel gelukt, maar wat een gedoe en 3 jaar verder...
Ook de eindafrekening heb ik nog steeds niet ontvangen en ik heb hem in april 2025 ingeleverd.