Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 63 64 Laatste
Acties:

• borkhuis
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:26
maho99 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 15:06:
Ik krijg op het dashboard van mijn Scenic esprit Alpine uit 2024 de laatste weken heel regelmatig de melding ‘Rijhulpsystemen niet beschikbaar’. Komt op en verdwijnt ook weer snel maar blijft wel verschijnen tijdens het rijden. Het inschakelen van de ruitverwarming helpt niet en ik heb geen trekhaak (las in dit forum dat het soms wel eens met die combinatie te maken had). Het verschijnt zodra de auto is ingeschakeld. Had het voorheen alleen als het extreem hard regende of met sneeuw maar nu dus bij droge of normale weersomstandigheden. Binnenkort maar even hiervoor een afspraak maken bij de dealer (en gelijk OPD laten installeren). Heeft iemand dit misschien ook aan de hand gehad en zo ja, wat was de oorzaak en hoe is het opgelost?
Die melding zie ik ook wel eens voorbij komen, vooral als ik achteruit inparkeer. Heel af en toe, als het heel slecht weer is, ook wel eens tijdens een rit.

• asritmeester82
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15:04
maho99 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 15:06:
Ik krijg op het dashboard van mijn Scenic esprit Alpine uit 2024 de laatste weken heel regelmatig de melding ‘Rijhulpsystemen niet beschikbaar’. Komt op en verdwijnt ook weer snel maar blijft wel verschijnen tijdens het rijden. Het inschakelen van de ruitverwarming helpt niet en ik heb geen trekhaak (las in dit forum dat het soms wel eens met die combinatie te maken had). Het verschijnt zodra de auto is ingeschakeld. Had het voorheen alleen als het extreem hard regende of met sneeuw maar nu dus bij droge of normale weersomstandigheden. Binnenkort maar even hiervoor een afspraak maken bij de dealer (en gelijk OPD laten installeren). Heeft iemand dit misschien ook aan de hand gehad en zo ja, wat was de oorzaak en hoe is het opgelost?
Als het vaker is dan alleen met vies weer: succes bij de dealer! Bij mij is het probleem uiteindelijk opgelost door het vervangen van het STUURWIEL. Sensor was kapot. Kwamen ze achter na nieuwe camera, diverse calibreren, updates, etc...
Pagina: 1 ... 63 64 Laatste