Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 64 65 Laatste
Acties:

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Ik heb weer een raar vraagje: hebben jullie dat ook dat het bij langzaam vertragen tot stilstand het niet gemakkelijk is om rustig tot stilstand te komen zonder klein schokje?

Ik heb geen ervaring met andere EV's, kan dus ook gewoon normaal zijn en liggen aan het zwaardere gewicht van de auto en de automatische versnelling.

Bij een maatschappelijke discussie gaat het niet over u en mij maar over wat we zouden adviseren aan de volgende generatie.

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21-04 12:51
addictive_rhymz schreef op donderdag 9 april 2026 @ 11:20:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Mijn auto staat altijd uit tijdens aan / afkoppelen en ik ervaar nooit problemen.
verschilt een beetje, soms rij ik hem wat dichter naar de garage om niet te ver met de fietsendrager te hoeven sjouwen dus dan blijft hij inderdaad aan staan.

• BVice
Wozmro schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:33:
Ik heb weer een raar vraagje: hebben jullie dat ook dat het bij langzaam vertragen tot stilstand het niet gemakkelijk is om rustig tot stilstand te komen zonder klein schokje?

Ik heb geen ervaring met andere EV's, kan dus ook gewoon normaal zijn en liggen aan het zwaardere gewicht van de auto en de automatische versnelling.
ik vind hem in OPD vrij soepel tot stilstand komen maar met zelf remmen kan het nog net wat soepeler. Verschilt een beetje per regeneratie-stand, in de zwaarste stand is het moment tussen volledig lossen van de accelerator en bedienen van rempedaal soms te lang en wordt het niet soepel omdat hij te sterk afremt tijdens het wisselen van pedaal

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-04 18:41
Wozmro schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:33:

Bedoel je dit in de OPD stand ? Daar merk ik het ook. Soms heel irritant en schokkerig.
Heeft ermee te maken dat hij de rem gebruikt om de auto still te laten staan. Dit kun je zien als je stilstaat dat het rempedaal ook een beetje ingedrukt is.
Bij mijn vorige EV werd dit echt door de electro motor gedaan en die deed dit heel prettig, zonder enige schok.

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Ik heb zelf geen OPD en flippers aan het stuur.
De auto blijft dus altijd heel traag rijden zolang je niet zelf remt.

Maar bij mijn vorige ICE auto(manueel) kon ik dat precies toch beter doseren.

Bij een maatschappelijke discussie gaat het niet over u en mij maar over wat we zouden adviseren aan de volgende generatie.

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-04 07:50
addictive_rhymz schreef op donderdag 9 april 2026 @ 11:20:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Mijn auto staat altijd uit tijdens aan / afkoppelen en ik ervaar nooit problemen.
Zoals @BVice hierboven zegt, heeft de auto mogelijk een knipperlicht activatie nodig om de verandering te detecteren.

Als jouw auto uit staat zal hij bij unlock automatisch de knipperlichten een keer aanzetten, mogelijk heb je daardoor geen problemen.

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y10bUw6lE9Lk3B3hOw4_JqSOVHc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mpFN1d16chicCSvxVMdINKAW.jpg?f=fotoalbum_large
New record 🙂

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14:21

Jeroenvr72

Windsurfer, golfer

Ha ha ha, Theorie blijft leuk :) Maar wat haal je in de praktijk ?

• latje21
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:24
TopOne01 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 08:24:
Ik heb gisteren een afneembare trekhaak laten plaatsen. Trekhaak van Brink en aansluitset van ECS. Na verwijderen fietsendrager en aanzetten auto kwam het bericht "Aanhanger aangesloten" even op maar ging heel snel weer weg. Geen richtingaanwijzer nodig gehad.

Bij mij zit de ingeklapte stekker nog steeds gedeeltelijk in het zicht, hoe zit dat bij jullie? Misschien iemand die een foto kan delen van de achterkant van de auto?
Ik heb ook een afneembare Brink-trekhaak. En bij mij is de ingeklapte stekker ook zichtbaar al valt het niet echt op. Had ik overigens niet verwacht, want bij eerdere auto's was hij volledig onzichtbaar weggeklapt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X6KquSaF1rJalbJtziDmlCeY3lg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IQegVmsjY1HmCUL9gw7EGJMQ.jpg?f=fotoalbum_large

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-04 12:41

bonyuri

Investigator!

Hoe vaak zit je op je knieen achter de auto?

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• TopOne01
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 16:27
latje21 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:28:
[...]

Ik heb ook een afneembare Brink-trekhaak. En bij mij is de ingeklapte stekker ook zichtbaar al valt het niet echt op. Had ik overigens niet verwacht, want bij eerdere auto's was hij volledig onzichtbaar weggeklapt.

[Afbeelding]
Bedankt voor de foto, hier inderdaad hetzelfde! Bij mijn Megane IV valt hij wel mooi weg. Ik denk dat ik een plaatje ga maken waardoor hij hoger komt te hangen. Er is plek zat namelijk.
bonyuri schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 10:53:
Hoe vaak zit je op je knieen achter de auto?
Ook staand zichtbaar ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V9rPUAIz2qcDjlwo29eu55uaTbo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HQV5So6BvXfRKC7SYmHxfHti.jpg?f=fotoalbum_large

• Dropje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 15:19
Misschien al eens eerder gevraagd maar kan het zo snel niet vinden, maar weet iemand of het irritante piepje bij het openen en sluiten van de elektrische achterklep kan worden uitgezet?

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:00
Dropje schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 07:38:
Misschien al eens eerder gevraagd maar kan het zo snel niet vinden, maar weet iemand of het irritante piepje bij het openen en sluiten van de elektrische achterklep kan worden uitgezet?
Kijk even de in de app bij de handleidingen. Je kunt sommige piepjes uitzetten.

• B R M
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 16:05
Dropje schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 07:38:
Kan niet. Helaas.

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:52
Ik heb gezocht om het piepje bij het openen en sluiten van de auto uit te zetten. Wanneer je aankomt of wegloopt. Maar dit kan ook niet. Helaas.

Edit: gevonden! Stille modus in voertuigmenu.

[ Voor 14% gewijzigd door aard01 op 12-04-2026 15:15 ]

• Intheweb
  • Laatst online: 15:48
Dat zou wel moeten kunnen, want bij de dealer hebben we dit juist aangezet. Ik ben altijd vergeetachtig of ik sleutels heb meegenomen uit de auto 🙈

Doe maar een onsje meer...

• Dropje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 15:19
aard01 schreef op zondag 12 april 2026 @ 09:13:
Ik heb gezocht om het piepje bij het openen en sluiten van de auto uit te zetten. Wanneer je aankomt of wegloopt. Maar dit kan ook niet. Helaas.
Ik meen dat dat onder het Voertuig menu zit maar weet niet helemaal zeker meer.

• maho99
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-04 21:33
maho99 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 15:06:
Ik krijg op het dashboard van mijn Scenic esprit Alpine uit 2024 de laatste weken heel regelmatig de melding ‘Rijhulpsystemen niet beschikbaar’. Komt op en verdwijnt ook weer snel maar blijft wel verschijnen tijdens het rijden. Het inschakelen van de ruitverwarming helpt niet en ik heb geen trekhaak (las in dit forum dat het soms wel eens met die combinatie te maken had). Het verschijnt zodra de auto is ingeschakeld. Had het voorheen alleen als het extreem hard regende of met sneeuw maar nu dus bij droge of normale weersomstandigheden. Binnenkort maar even hiervoor een afspraak maken bij de dealer (en gelijk OPD laten installeren). Heeft iemand dit misschien ook aan de hand gehad en zo ja, wat was de oorzaak en hoe is het opgelost?
De melding verschijnt nog steeds regelmatig, ook bij droge weersomstandigheden en een brandschone auto/radar. Het wisselt per rit, soms bij een rit een paar keer maar ook regelmatig een rit waarbij het veel vaker verschijnt. Het is sinds de laatste 2 maanden, daarvoor ook maar dan waren de weersomstandigheden slecht. Woensdag staat een afspraak bij de dealer, zal je net zien dat de melding dan niet verschijnt. Zouden de meldingen zichtbaar zijn in de data als ze ‘m uitlezen?

Heb ook gevraagd of ze naar het aanloopgeluid bij het insturen kunnen kijken. Is al eerder gedaan maar toen was het geluid op dat moment niet hoorbaar, nu ‘gelukkig’ bijna altijd.

• B R M
De melding over de sensoren komt bij mij na de winter ook regelmatig voorbij. Vooral als ik net wegrij van m’n oprit. Vervolgens werken ze gewoon, dus ik heb maar besloten dat het me niet boeit.

• rdebruijn
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-04 18:32
Heb ook gevraagd of ze naar het aanloopgeluid bij het insturen kunnen kijken. Is al eerder gedaan maar toen was het geluid op dat moment niet hoorbaar, nu ‘gelukkig’ bijna altijd.
Hier had ik ook last van (bij insturen naar recht een scherp geluidje). De garage heeft dit twee weken geleden bekeken en het lag blijkbaar aan vervuilde remmen. Na onderhoud was het geluid weg.

• maho99
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-04 21:33
B R M schreef op zondag 12 april 2026 @ 14:49:
De melding over de sensoren komt bij mij na de winter ook regelmatig voorbij. Vooral als ik net wegrij van m’n oprit. Vervolgens werken ze gewoon, dus ik heb maar besloten dat het me niet boeit.
Gisteren een rit van een uur gemaakt (droog weer, goed zicht) en ben de meldingen gaan tellen. Tel kwijtgeraakt maar deze is minstens 40 keer verschenen. Soms een seconde zichtbaar, soms langer. Leek er ook op dat het na mijn bezoek aan de wasstraat erger werd, vooral bij het nemen van bochten of stevig remmen. Ik hoop maar dat het zich ook voordoet als ik bij de garage ben, zou mooi zijn als ze de auto uitlezen en hier iets uit kunnen opmaken.

• zjeeraar84
  • Laatst online: 17:25
De documentatie van de Digital Key lijkt bijgewerkt te zijn. Zou hij dan eindelijk binnenkort komen?https://www.renault.nl/my-renault-ontdekken/digital-key.html

• mikeyfire643
zjeeraar84 schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:04:
De documentatie van de Digital Key lijkt bijgewerkt te zijn. Zou hij dan eindelijk binnenkort komen?https://www.renault.nl/my-renault-ontdekken/digital-key.html
Staat er al zeker 2 maanden.

• zjeeraar84
  • Laatst online: 17:25
Iemand de app automus al gebruikt? Hiermee kan je Apple Music gebruiken op Android Auto. De app kost wel 5,49. Heb net even geïnstalleerd en getest, het werkt, nog geen ervaring verder mee.
https://automus.se/

• riekssti
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 21-04 20:34
Komt er als de scenic 1 jaar oud is een service interval melding op het dashbord?

Hoe kan ik deze eventueel resetten?

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:38
riekssti schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 19:47:
Komt er als de scenic 1 jaar oud is een service interval melding op het dashbord?

Hoe kan ik deze eventueel resetten?
Ja.
Pas als de melding er komt kan je deze resetten.
Auto aanzetten maar niet het rempedaal indrukken, gaan naar de melding en het rechterknopje aan het stuur een seconde of 5 a 10 naar beneden, of boven, gedrukt houden.

• B R M
B R M schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 16:40:
Meer mensen waarbij de navigatie aanwijzingen ineens op vol volume zijn, terwijl het volume op laag staat? Aanpassen geeft geen effect.
Dit is bij mij trouwens vanzelf opgelost.

Ik heb eindelijk weer een knipperlicht naar links sinds eind januari _O_

• hwpaints
  • Laatst online: 28-04 17:49
bij mij is de navigatie ook weer normaal

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03:20
Yep hier ook het volume probleem opgelost

• BVice
Zjanzjak schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 22:40:
[...]

Ja.
Pas als de melding er komt kan je deze resetten.
Auto aanzetten maar niet het rempedaal indrukken, gaan naar de melding en het rechterknopje aan het stuur een seconde of 5 a 10 naar beneden, of boven, gedrukt houden.
weet je dit zeker? Bij de megane kon dit niet

• BVice
Het valt me op dat de 'easy access' van de elektrische stoelen regelmatig vanzelf wordt uitgezet. Is dit een bug?

Daarnaast last van een rammel in het portier, lijkt ter hoogte van het handvat aan de buitenzijde te zitten. Hier ga ik wel mee terug, auto is net 2,5 week oud

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:55
BVice schreef op donderdag 16 april 2026 @ 09:35:
Het valt me op dat de 'easy access' van de elektrische stoelen regelmatig vanzelf wordt uitgezet. Is dit een bug?

Daarnaast last van een rammel in het portier, lijkt ter hoogte van het handvat aan de buitenzijde te zitten. Hier ga ik wel mee terug, auto is net 2,5 week oud
2,5 week? Dat is wel zuur dat ze op 1 April de garantie van 2 naar 5 jaar gedaan hebben.

• BVice
Scale schreef op donderdag 16 april 2026 @ 10:21:
[...]

2,5 week? Dat is wel zuur dat ze op 1 April de garantie van 2 naar 5 jaar gedaan hebben.
zakelijke lease dus dat is vooral zuur voor de LM

• cpvessen
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 28-04 17:20
BVice schreef op donderdag 16 april 2026 @ 09:35:
Hier heb ik ook last van. Overigens heb ik mijn stoel al zo ver naar achteren staan dat hij dit ook niet meer doet. Bij mijn vrouw, die verder naar voren zit, doet hij het wel goed.

• Scale
BVice schreef op donderdag 16 april 2026 @ 10:34:
[...]

zakelijke lease dus dat is vooral zuur voor de LM
Phew :D De lease maatschappij moet niet zeuren, die verdienen er genoeg aan.

• Zjanzjak
BVice schreef op donderdag 16 april 2026 @ 09:31:
weet je dit zeker? Bij de megane kon dit niet
Ja. Ik dacht ook dat het niet kon bij de Megane (ik had zelf de vraag gesteld destijds in het topic) maar het kon dus wel bleek achteraf na een tip in het Megane topic van een verkoper van Renault. Bij mijn Alpine A290 werkt het trouwens ook zo.

• Lucantiek
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11:14
Iemand een goed adres waar je een originele velg kan bestellen voor de scenic e tech esprit alpine ?
Borduurtje geraakt........

• remco1b
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-04 19:03
Lucantiek schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 08:32:
Iemand een goed adres waar je een originele velg kan bestellen voor de scenic e tech esprit alpine ?
Borduurtje geraakt........
Oei das toch jammer......

https://www.b-parts.com/n...ech-phase-i-2023-31327888 hier misschien

• BVice
ik heb een vreselijk irritante rammel in het portier LV, het lijkt vanaf het 'huis' van het portier-handvat aan de buitenzijde te komen, dus het binnenste zwarte plastic deel waar het handvat invalt, specifiek zit daar een klein zwart rubberen dopje waar volgens mij het de portierklink tegenaan rust.
Ik ga er mee terug naar de dealer maar wil eigenlijk het zsm weghebben, iemand dit ook ervaren en evt een snelle fix?

• rdebruijn
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-04 18:32
BVice schreef op maandag 20 april 2026 @ 13:26:
ik heb een vreselijk irritante rammel in het portier LV, het lijkt vanaf het 'huis' van het portier-handvat aan de buitenzijde te komen, dus het binnenste zwarte plastic deel waar het handvat invalt, specifiek zit daar een klein zwart rubberen dopje waar volgens mij het de portierklink tegenaan rust.
Ik ga er mee terug naar de dealer maar wil eigenlijk het zsm weghebben, iemand dit ook ervaren en evt een snelle fix?
Ik heb iets vergelijkbaars gehad. Dealer kon het niet vinden, maar eerder in dit forum werd als oplossing geopperd dat het in de deurrubbers in de bovenhoek van het portier zat. Rubber bovenin loshalen en alles goed sprayen met siliconenspray werkte voor mij toen wel.

• BVice
ik weet eigenlijk zeker dat het 't zwarte kunststof is wat in het deurklinkhuis zit. Er zit alleen geen kiertje oid waar ik iets zou kunnen tussensteken, en het gaat me wat ver om bij een 3 weken oude auto even de deurkaart er af te trekken. Dat mag de dealer doen

• The_Cube
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:27
Ik ben aan het oriënteren voor en Scenic. Kan een aantal dingen niet goed vinden. Ik ben aan het kijken naar een Scenic Esprit Alpine, met de 87kwh accu.

- Wat voeg het pakket "augmented vision & advanced driving assist" nu precies toe?
- Heb je zonder dat pakket wel adaptieve cruise control die automatisch afstand houd
- Heb je zonder dat pakket dan geen stuurwiel verwarming?
- Heb je zonder dat pakket een wel of geen lane centering?

Ik heb momenteel een Ford Focus, waar zowel adaptieve cruise op zit die automatisch afstand houd op de voorganger inclusief remmen tot aan stilstand. Daarnaast zit daar nu ook Lane assist op (melding/trilling als je over de lijnen gaat) en ook Lane centering (houd je tussen de lijnen zonder ping pong gevoel) die dingen zou ik eigenlijk ook weer op de Scenic terug zien. Cruise hoeft niet tot stilstand te komen, maar moet wel actief remmen om afstand te bewaren.
Volgens mij heb ik uit dit topic wel gehaald dat OPD op alle modellen met updates mogelijk moet zijn. En ook V2L en V2G zijn niet beperkt tot alleen nieuwe bouwjaren?

Alvast bedankt vor de hulp

Help!! De netwerkbeestjes zijn op¿?¿

• Scale
The_Cube schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 13:54:
Ik ben aan het oriënteren voor en Scenic. Kan een aantal dingen niet goed vinden. Ik ben aan het kijken naar een Scenic Esprit Alpine, met de 87kwh accu.

- Wat voeg het pakket "augmented vision & advanced driving assist" nu precies toe?
- Heb je zonder dat pakket wel adaptieve cruise control die automatisch afstand houd
- Heb je zonder dat pakket dan geen stuurwiel verwarming?
- Heb je zonder dat pakket een wel of geen lane centering?

Ik heb momenteel een Ford Focus, waar zowel adaptieve cruise op zit die automatisch afstand houd op de voorganger inclusief remmen tot aan stilstand. Daarnaast zit daar nu ook Lane assist op (melding/trilling als je over de lijnen gaat) en ook Lane centering (houd je tussen de lijnen zonder ping pong gevoel) die dingen zou ik eigenlijk ook weer op de Scenic terug zien. Cruise hoeft niet tot stilstand te komen, maar moet wel actief remmen om afstand te bewaren.
Volgens mij heb ik uit dit topic wel gehaald dat OPD op alle modellen met updates mogelijk moet zijn. En ook V2L en V2G zijn niet beperkt tot alleen nieuwe bouwjaren?

Alvast bedankt vor de hulp
Heb niet overal antwoord op.. Maar zonder de augmented vision heb je geen 360 camera.
Verder dacht ik dat je geen stop & go en lane centering heb. Verder dacht dat de achteruitkijkspiegel met LCD er onder het pakket viel.

Ik heb recent een aantal occasions bekeken en iets wat ik daar geleerd heb, is dat de alpine voor 06-2025 alleen de bestuurder stoel elektrisch is en er ook geen bestuurder herkenning inzit. Ik weet niet of er meer verschillen zijn met MY24 en MY25, maar dat was iets waar ik tegen aanliep.

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-04 22:12
Scale schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 14:26:
[...]

Heb niet overal antwoord op.. Maar zonder de augmented vision heb je geen 360 camera.
Verder dacht ik dat je geen stop & go en lane centering heb. Verder dacht dat de achteruitkijkspiegel met LCD er onder het pakket viel.

Ik heb recent een aantal occasions bekeken en iets wat ik daar geleerd heb, is dat de alpine voor 06-2025 alleen de bestuurder stoel elektrisch is en er ook geen bestuurder herkenning inzit. Ik weet niet of er meer verschillen zijn met MY24 en MY25, maar dat was iets waar ik tegen aanliep.
MY24 heeft inderdaad geen bestuurder herkenning. Ik heb een MY24 (een van de eerste in NL) Esprit Alpine en daar zit ook voor de bestuurder geen volledig elektrisch verstelbare stoel op.

@The_Cube Ik kom ook van een Focus (station) en de overstap naar de Scenic was/is heel fijn. OPD kan ook op mijn auto (want flippers achter het stuur) met een update gedaan worden. Ik ga ervan uit dat dit volgende week donderdag gaat gebeuren bij de tweede jaarlijkse beurt die dan gepland staat.

Volgens de prijslijst zit dit in het pack advanced driving assist & augmented vision:
• smart rear view mirror
• full easy park assist
• around view monitor
• occupant safety exit
• active driver assist
• blind spot warning en lane departure prevention (bij inhalen)
• rear cross traffic alert met rear active emergency braking
• intelligent adaptive cruise control

Dus lijkt erop dat je voor intelligente ACC en wel dat pakket nodig hebt. Maar gewone ACC staat wel bij de standaard opties in de prijslijst. Ik weet niet precies wat het verschil tussen die twee is. Standaard is ook "lane departure warning met lane keep assist".

Komoot

• Intheweb
Ik probeer momenteel een trekhaak te regelen via Brink, maar het ziet er naar uit dat deze voor de Renault Scenic e-tech pas ergens in juni weer beschikbaar zijn.

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:03
MaSw85 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 17:50:
[...]
• active driver assist
• intelligent adaptive cruise control".
Active driver assist = automatisch centreren tussen de lijnen.
intelligent Acc = acc kan snelheid zelf aanpassen adhv borden. Maar standaard is al wel acc met stop & go

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:52
Ik ben de auto aan het laden met zonnestroom (3-fase omvormer). In de ochtend begonnen met laden over 1 fase en zie dat hij niet automatisch omschakelt tijdens het laden van 1-fase naar 3-fase laden wanneer de opbrengst van de zonnepanelen toeneemt.

Hierdoor wordt niet alle zonnestroom in de auto gestopt. Pas wanneer ik het laden stop en opnieuw start, begint hij direct met 3-fase laden. Ligt dit nu aan de laadpaal of aan de auto? En is dit normaal gedrag?

Vermoedelijk ligt dit aan de auto, gezien de informatie van de laadpaalleverancier (Peblar)
https://peblar.com/nl/sup...r-lader-van-1-naar-3-fase

Edit: op het einde van de dag terugschakelen naar 1-fase gaat dan weer wel vanzelf.

[ Voor 22% gewijzigd door aard01 op 22-04-2026 17:59 ]

• TopOne01
Intheweb schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 21:39:
Ik probeer momenteel een trekhaak te regelen via Brink, maar het ziet er naar uit dat deze voor de Renault Scenic e-tech pas ergens in juni weer beschikbaar zijn.
Ik heb hem besteld bij trekhaak.info. Is vgm nog op voorraad!

• Scale
Voor de aflevering van nieuwe auto zit ik ook te wachten op de trekhaak :(

Tevens bij de dealer ook gevraagd over de digital key, waarop het antwoord was dat ze daar nog nooit informatie overgehad hebben. En daarom verwacht hij dat het nog wel even gaat duren.

• drvt175
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:24

• djrednas
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:02
aard01 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 15:21:
Ik ben de auto aan het laden met zonnestroom (3-fase omvormer). In de ochtend begonnen met laden over 1 fase en zie dat hij niet automatisch omschakelt tijdens het laden van 1-fase naar 3-fase laden wanneer de opbrengst van de zonnepanelen toeneemt.

Hierdoor wordt niet alle zonnestroom in de auto gestopt. Pas wanneer ik het laden stop en opnieuw start, begint hij direct met 3-fase laden. Ligt dit nu aan de laadpaal of aan de auto? En is dit normaal gedrag?

Vermoedelijk ligt dit aan de auto, gezien de informatie van de laadpaalleverancier (Peblar)
https://peblar.com/nl/sup...r-lader-van-1-naar-3-fase

Edit: op het einde van de dag terugschakelen naar 1-fase gaat dan weer wel vanzelf.
Ik laad de auto ook op zonne-energie, en gaat eigenlijk prima. Mijn alfen lader staat wel altijd op comfort, want veel schakelen van 0 naar de minimale 1,3kW doet hij niet altijd goed. Dus altijd 1,3kW, en zodra de opwek boven de 3,9kW komt (want minimaal 1,3kW per fase....) voor x tijd, schakelt de lader om naar 3 fasen, en pakt hij prima door. Dit schakelen naar 3 fasen is overigens iets dat de laadpaal doet, niet de auto. Dus als het niet werkt, zou ik het probleem persoonlijk in de laadpaal zoeken.

Renault Scenic E-Tech 87kWh MY24, Alfen Eve Single S-Line, 19x DAS 420Wp + Enphase, 5x Jinko 320Wp + GoodWe, Sigenstore 36kWh + 17kW + Gateway

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:53
Ik heb recent een originele 13p besteld, de kabelboom stond in backorder. Halverwege mei heb ik een afspraak staan voor montage. Ik heb hem besteld met constant stroom ivm caravan.

Bij oudere auto’s sleutelde ik vaak zelf een trekhaak eronder maar durf het bij de scenic niet aan, ik heb toch een aantal voorbeelden voorbij zien komen van niet meer werkende camera’s en of sensoren.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• TaxiGilbert
rdebruijn schreef op maandag 20 april 2026 @ 22:09:
[...]

Ik heb iets vergelijkbaars gehad. Dealer kon het niet vinden, maar eerder in dit forum werd als oplossing geopperd dat het in de deurrubbers in de bovenhoek van het portier zat. Rubber bovenin loshalen en alles goed sprayen met siliconenspray werkte voor mij toen wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hRjrb9PZcsyPxUVPCSDw7cmVQxY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RinYVE5t0Ch37G23WTHdNvz6.jpg?f=fotoalbum_large

Deze idd met siliconenspray inspuiten hielp ook bij mij. Alhoewel ik nu ook een rammel heb thv de handgrepen aan beide voordeuren. Dealer is momenteel bezig aan mijn 'waslijst' met zaken te bekijken:
- OPD, kan niet in garage gedaan worden anders kunnen ze de kosten niet recupereren, moet dus via FOTA
- Rammel thv handgrepen voordeuren, wordt deurpanelen eraf en kijken wat loszit
- Bij nemen van een drempel 'geschraap' van de rechterachter schokdemper, nog geen idee wat daar de oplossing van is
- Geklik van de cardan, gekend probleem, oplossen door terug in te vetten of nieuwe cardan
- Bij rechts of links indraaien piepend geluid remmen, die zullen wslk gewoon versleten zijn :)

Ondertussen mijn vorige wagen als vervangauto, een Megane E-Tech Iconic, altijd leuk...

• mikeyfire643
Geklik van de cardan, gekend probleem, oplossen door terug in te vetten of nieuwe cardan
Wanneer treedt dit op? Mijn auto ratelt vaak als ik tussen "gas"en geen "gas" geven met gaspendaal. (Bijvoorbeeld wanneer je 50 sukkelt achter een andere auto).

Eind Mei heb ik hier een afspraak voor.

• TaxiGilbert
mikeyfire643 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 10:14:
[...]

Wanneer treedt dit op? Mijn auto ratelt vaak als ik tussen "gas"en geen "gas" geven met gaspendaal. (Bijvoorbeeld wanneer je 50 sukkelt achter een andere auto).

Eind Mei heb ik hier een afspraak voor.
Het is echt een 'klik' bij uit stilstand vertrekken, zelfs uit stilstand in achteruit hoor je dit ook.

• TopOne01
TaxiGilbert schreef op donderdag 23 april 2026 @ 10:06:
[...]

[Afbeelding]

Deze idd met siliconenspray inspuiten hielp ook bij mij. Alhoewel ik nu ook een rammel heb thv de handgrepen aan beide voordeuren. Dealer is momenteel bezig aan mijn 'waslijst' met zaken te bekijken:
- OPD, kan niet in garage gedaan worden anders kunnen ze de kosten niet recupereren, moet dus via FOTA
- Rammel thv handgrepen voordeuren, wordt deurpanelen eraf en kijken wat loszit
- Bij nemen van een drempel 'geschraap' van de rechterachter schokdemper, nog geen idee wat daar de oplossing van is
- Geklik van de cardan, gekend probleem, oplossen door terug in te vetten of nieuwe cardan
- Bij rechts of links indraaien piepend geluid remmen, die zullen wslk gewoon versleten zijn :)

Ondertussen mijn vorige wagen als vervangauto, een Megane E-Tech Iconic, altijd leuk...
Wat een onzin dat ze tijdens het afwerken van die lijst niet even de computer er aan hangen om die OPD er op te knallen. Was helemaal niet zo veel werk en er is een duidelijke instructie vanuit Renault voor uitgegeven. Als ik jou was zou ik toch nog een keer vriendelijk vragen of ze echt niet wat kunnen betekenen en benadrukken dat andere dealers er niet zo moeilijk om doen. FOTA gaat alleen gebeuren voor de nieuwere modellen en als ik het me goed herinner heb jij net als ik 1 vd eerste Scenics.

• mikeyfire643
Weet iemand wat de laatste veiligheidpatch is van het android systeem. Mijn scenic van december 25 heeft april 2025.

• The_Cube
MaSw85 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 17:50:
[...]
Volgens de prijslijst zit dit in het pack advanced driving assist & augmented vision:
• smart rear view mirror
• full easy park assist
• around view monitor
• occupant safety exit
• active driver assist
• intelligent adaptive cruise control

Dus lijkt erop dat je voor intelligente ACC en wel dat pakket nodig hebt. Maar gewone ACC staat wel bij de standaard opties in de prijslijst. Ik weet niet precies wat het verschil tussen die twee is. Standaard is ook "lane departure warning met lane keep assist".
Deze opties voegen voor mij niet echt iets toe:
• smart rear view mirror
• full easy park assist
• around view monitor
• occupant safety exit
• intelligent adaptive cruise control (dit is volgens mij inderdaad het deel dat borden herkend en cruise daar op aanpast)

• active driver assist - Hiervan vraag ik me nog steeds af wat die extra is t.o.v standaard lane daparture/keep
• blind spot warning en lane departure prevention (bij inhalen) - blind spot is wel fijn

Ergens las ik ook dat stuurwiel verwarming ook in een dergelijk pakket heeft gezeten, maar als ik de prijslijst kijk zou dat er op moeten zitten vanaf de techno

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:16
Voor mij is die smart rear view mirror de beste optie :9
Toevallig zat dit pakket op mijn voorraadmodel, anders had ik het niet besteld. De around view monitor vind ik ook zeer handig.

• addictive_rhymz
The_Cube schreef op donderdag 23 april 2026 @ 12:58:
[...]

• active driver assist - Hiervan vraag ik me nog steeds af wat die extra is t.o.v standaard lane daparture/keep
Standaard is dus dat de auto je alleen terug je baan in duwt als je over de lijn heen gaat. Extra van active is dus dat die je actief in het midden van de baan probeert te houden en je zelf minder aan het corrigeren bent op de snelweg.

• The_Cube
addictive_rhymz schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:42:
[...]

Standaard is dus dat de auto je alleen terug je baan in duwt als je over de lijn heen gaat. Extra van active is dus dat die je actief in het midden van de baan probeert te houden en je zelf minder aan het corrigeren bent op de snelweg.
Kijk dit is dus de info die ik zoek. Als ik een vergelijkbare optie wil als die mijn huidige auto heeft. Zit ik dus wel vast aan dat pakket. het "terug duwen" wat je noemt is toch meer ping pong heen en weer wat ik tot nu toe gemerkt heb.

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03:20
Safaci schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:31:
Voor mij is die smart rear view mirror de beste optie :9
Toevallig zat dit pakket op mijn voorraadmodel, anders had ik het niet besteld. De around view monitor vind ik ook zeer handig.
Yep mee eens. Deze heeft een veel bredere kijkhoek dan de gewone spiegel.

• MrEd79
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-04 19:45
RogerSch schreef op donderdag 23 april 2026 @ 14:45:
[...]

Yep mee eens. Deze heeft een veel bredere kijkhoek dan de gewone spiegel.
De smart review mirror heeft inderdaad voordelen door de grote kijkhoek en ook in het donker zie ook meer. Maar als brildrager heeft het ook nadelen. Het is geen spiegel, maar een scherm. Dus met mijn multifocale glazen moet ik altijd een beetje zoeken om het beeld scherp te zien.

• addictive_rhymz
The_Cube schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:44:
[...]

Kijk dit is dus de info die ik zoek. Als ik een vergelijkbare optie wil als die mijn huidige auto heeft. Zit ik dus wel vast aan dat pakket. het "terug duwen" wat je noemt is toch meer ping pong heen en weer wat ik tot nu toe gemerkt heb.
Dat klopt. Het standaard systeem is dan ook niet bedoeld zodat je zelf niet meer hoeft te sturen maar puur als extra beveiliging dat je in een onoplettend moment niet buiten je baan komt.

• TaxiGilbert
The_Cube schreef op donderdag 23 april 2026 @ 12:58:
[...]

Deze opties voegen voor mij niet echt iets toe:
• smart rear view mirror
• full easy park assist
• around view monitor
• occupant safety exit
• intelligent adaptive cruise control (dit is volgens mij inderdaad het deel dat borden herkend en cruise daar op aanpast)

• blind spot warning en lane departure prevention (bij inhalen) - blind spot is wel fijn

Ergens las ik ook dat stuurwiel verwarming ook in een dergelijk pakket heeft gezeten, maar als ik de prijslijst kijk zou dat er op moeten zitten vanaf de techno
Nu even in een vervangwagen ( een van de eerste Megane's E Tech ) en ik kan toch sommige opties niet meer missen op mijn Scenic, die ik nu niet heb...
• occupant safety exit, heeft me toch al paar keer geholpen om even te wachten met uitstappen, ook mijn zoon van 9 die vroeger de deur zomaar opentrok weet nu hoe het systeem werkt
• intelligent adaptive cruise control (dit is volgens mij inderdaad het deel dat borden herkend en cruise daar op aanpast) Gebruik ik heel veel, zalig om op een 70km-weg ( of 80 in NLD) naar een rondpunt te cruisen, auto vertraagt zelf tot 40a50km/u en zegt dat er rondpunt komt, je stuurt zelf het rondpunt op en bij verlaten terug naar je ingestelde snelheid, werkt zalig!
• rear cross traffic alert met rear active emergency braking, wij wonen in een rijwoning en als ik de oprit achteruit verlaat is dit superhandig, omdat zicht niet altijd optimaal is, met dit systeem dus al paar keer een fietser net niet overhoopt gereden...
• active driver assist, rij ik altijd op de autosnelweg, is dus klein beetje anders dan lane departuring systeem, met lane keeping rij je zonder handen tussen de witte lijntjes ;), blindspot een must op de snelweg...
Alles wat parkeren betreft vindt ik niet nodig en die digitale spiegel vindt ik maar niets, mijn ogen raken niet gewend aan dieptezicht digitaal...

• Scale
Toen mijn lease Scenic gekocht werd in december waren die optionele pakketten 750,- op het geheel was dat maar ~1,50% van de totaal prijs. Voor zo'n klein verschil was het voor mij een no-brainer, liever hebben dan er achteraf spijt van hebben.

Nu ik privé een Scenic aanschaf 2 maanden later en de pakketten nu 1500,- en 2000,- kosten, dat irriteerde me wel.. Dus eerst een tijd naar occasions gekeken maar mijn god wat gaan sommige mensen slecht om met hun auto's binnen 6-12 maanden zoveel schades en vlekken.. Uiteindelijk mooie deal voor een nieuwe met alles er op.

• Dendrowen
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bJU_4mNjCnljbMbKGK4vcZD9sqI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VzkUxtmpGrseUb70tjRAQ5xS.png?f=fotoalbum_large

Morgen de auto maar even opladen denk ik.

• TaxiGilbert
Auto vandaag terug. Alles netjes opgelost. Blij.

- Rammel thv handgrepen voordeuren, wordt deurpanelen eraf en kijken wat loszit => opgelost
- Bij nemen van een drempel 'geschraap' van de rechterachter schokdemper, nog geen idee wat daar de oplossing van is => gekend probleem blijkbaar, nieuwe rubbers in de schokdempers
- Geklik van de cardan, gekend probleem, oplossen door terug in te vetten of nieuwe cardan => gekend probleem blijkbaar, opgelost, maar geen idee wat er gedaan is exact
- Bij rechts of links indraaien piepend geluid remmen, die zullen wslk gewoon versleten zijn :) => opgelost, veertjes remblokken los

[/quote]

• Zjanzjak
TaxiGilbert schreef op maandag 27 april 2026 @ 17:40:
Auto vandaag terug. Alles netjes opgelost. Blij.

Mooi. Hoe lang heb je je wagen moeten missen en had je de Megane als vervanger?

• TaxiGilbert
Zjanzjak schreef op maandag 27 april 2026 @ 18:34:
[...]

Mooi. Hoe lang heb je je wagen moeten missen en had je de Megane als vervanger?
4 dagen ( zat wel een weekend tussen ), en idd een Megane e-Tech ( die ik voor de Scenic een jaartje reed )
Blijft toch een mooi ding!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ruS0BAVlO97EXBMTJA-IdgNAgxw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dz7QsqbDHsNfeTElIhRhmk9a.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door TaxiGilbert op 27-04-2026 22:18 ]

• Zjanzjak
TaxiGilbert schreef op maandag 27 april 2026 @ 22:13:
4 dagen ( zat wel een weekend tussen ), en idd een Megane e-Tech ( die ik voor de Scenic een jaartje reed )
Blijft toch een mooi ding!
Ah dat was niet al te lang dus, netjes.

Qua looks vind ik de Megane mooier dan de Scenic, qua toegevoegde waarde (ruimte, range, etc.) wint de Scenic het dan weer uiteraard ruim.

• Intheweb
Nou… de eerste schade is een feit. Iemand is met zn fiets tegen 1 van die uitstekende delen van de achterkant geschaafd. Ben heel benieuwd wat dit geintje gaat kosten.

De persoon is verder gefietst dus dat word lekker uit eigen zak alles dokken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IRCBaDGZ6J75CGZMbQ9tfkvEVwY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zrKXgR0xHDJ9YSnQ4RR5OkGs.jpg?f=fotoalbum_large

• Zjanzjak
Intheweb schreef op woensdag 29 april 2026 @ 16:40:
Nou… de eerste schade is een feit. Iemand is met zn fiets tegen 1 van die uitstekende delen van de achterkant geschaafd. Ben heel benieuwd wat dit geintje gaat kosten.

De persoon is verder gefietst dus dat word lekker uit eigen zak alles dokken.
Dat deukje zal blijven maar de rest poets je er volgens mij zo uit.
Tot je schadebedrijf tijd heeft had ik dat iig al gedaan, valt het minder op want ik zou me er rot aan ergeren. :X

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14:21

Jeroenvr72

Windsurfer, golfer

Wellicht claimen via het waarborgfonds? Als iemand met jou kan getuigen dat het er nog niet zat die ochtend, en het is aannemelijk dat het een fietser was, dan keren ze vaak wel uit. Succes! Balen is het in elk geval wel.

• Intheweb
Zjanzjak schreef op woensdag 29 april 2026 @ 19:05:
[...]

Dat deukje zal blijven maar de rest poets je er volgens mij zo uit.
Tot je schadebedrijf tijd heeft had ik dat iig al gedaan, valt het minder op want ik zou me er rot aan ergeren. :X
Ik betwijfel het, daarvoor voelt het echt te gescheurd. Reeds een offerte aanvraag gedaan bij een reperatiebedrijf in de buurt om eens te bekijken wat ze zullen zeggen hoeveel dit geintje zal gaan kosten.
Jeroenvr72 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 08:24:
Wellicht claimen via het waarborgfonds? Als iemand met jou kan getuigen dat het er nog niet zat die ochtend, en het is aannemelijk dat het een fietser was, dan keren ze vaak wel uit. Succes! Balen is het in elk geval wel.
Gisteren wel via de politie online aangifte gedaan, om in iedergeval dat vast te laten leggen. Gelukkig valt het niet heel erg op, maar het is gewoon kak...
Appie Heijn schreef op donderdag 23 april 2026 @ 07:36:
[...]

Ik heb recent een originele 13p besteld, de kabelboom stond in backorder. Halverwege mei heb ik een afspraak staan voor montage. Ik heb hem besteld met constant stroom ivm caravan.
Gisteren, voor het gezeur met de schade zoals hierboven beschreven, contact gehad met Hedin en op dit moment staat de kabelboom nog steeds in backorder... ben heel benieuwd wanneer deze weer voorradig gaat worden...

Tevens heeft trekhaakcentrum ook nog steeds niet gereageerd...

• Zjanzjak
Intheweb schreef op donderdag 30 april 2026 @ 08:30:
Ik betwijfel het, daarvoor voelt het echt te gescheurd.
Mijn garage staat vol met poets-, polijst, schoonmaak-, en ga zo maar door met de middelen, ik had het op zijn minst geprobeerd. ;)

• Intheweb
Even recap over trekhaken voor de Renault Senic e-tech:
* Trekhaakcentrum: backorder voor de kabelset
* Renault (Hedin): backorder voor de kabelset
* Brink trekhaken: staat trekhaak volledig op backorder

Allen kunnen niks vertellen over levertijd, etc. Dit word spannend met mijn zomervakantie begin juli...

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:53
Intheweb schreef op donderdag 30 april 2026 @ 11:08:
Even recap over trekhaken voor de Renault Senic e-tech:
* Trekhaakcentrum: backorder voor de kabelset
* Renault (Hedin): backorder voor de kabelset
* Brink trekhaken: staat trekhaak volledig op backorder

Allen kunnen niks vertellen over levertijd, etc. Dit word spannend met mijn zomervakantie begin juli...
Ik heb hem 15-04 besteld bij de Renault dealer ABD, ze hadden het over 3 weken levertijd. Zodoende 19 mei de montage afspraak

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• apple-shack
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14:17
Ik heb vandaag ook de update van One Pedal driving gekregen bij het parkeren aan het werk. Ik ben benieuwd straks hoe de rit naar huis gaat verlopen.

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:56
apple-shack schreef op donderdag 30 april 2026 @ 11:26:
Ik heb vandaag ook de update van One Pedal driving gekregen bij het parkeren aan het werk. Ik ben benieuwd straks hoe de rit naar huis gaat verlopen.
OTA update? Ik dacht dat tot nu toe iedereen hier hem via garage hadden gekregen(?).
Van wanneer is je wagen?

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:56
madhondt schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 20:19:
[...]
Bij koud en vochtig weer, hangt er dikwijls een onaangename muffe geur in mijn auto en zijn mijn ramen binnenin heel erg beslagen. Het duurt dan ook een hele tijd om ze te ontwasemen.
Ik heb zoiets nog nooit, of toch zeker niet in die mate, gehad met eerdere wagens.
...
Het blijkt inderdaad een natte mat te zijn. Achteraan ligt het momenteel zeiknat. Geen idee waar dit vandaan komt. Binnen 2 weken naar garage...
Sinds gisteren auto terug van de garage. Ze zijn er twee weken mee bezig geweest en hebben de auto vanbinnen volledig gestript vooraleer ze een lek hebben kunnen vinden: stoelen eruit, mat eruit, moes eronder eruit, dashboard eruit, ... Uiteindelijk bleek het aan een raam vooraan te zijn dan een dichting niet voldoende was en hebben ze die opnieuw gedaan (de exacte locatie heb ik niet vernomen). Ook bij de Renault fabriek was dit (naar verluidt) een eerste keer. Verder is ook mijn mat + moes uitgewassen, want daar was al schimmelvorming. Hopelijk kan ik vanaf nu genieten van een droge en frisser ruikende wagen ;-)

• Scale
Appie Heijn schreef op donderdag 30 april 2026 @ 11:18:
[...]

Ik heb hem 15-04 besteld bij de Renault dealer ABD, ze hadden het over 3 weken levertijd. Zodoende 19 mei de montage afspraak
Op dezelfde dag (15-04) mijn Scenic gekocht, Ging om voorraad model die al bij de dealer stond.
Maar het wachten was ook op de trekhaak, die was maandag binnen gekomen.

Unrelated... maar vond ik leuk :*) hij is niet heel scherp, als je van de stoel af ga schakelt de verwarming uit, dus was beetje snel genomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/McJAaK7hVNjCdua2dxOU-xTQgTQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p6LvzwOw5IVeWdyiujVIS4Xa.jpg?f=fotoalbum_large

• apple-shack
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14:17
madhondt schreef op donderdag 30 april 2026 @ 12:45:
[...]

OTA update? Ik dacht dat tot nu toe iedereen hier hem via garage hadden gekregen(?).
Van wanneer is je wagen?
Ik heb deze nieuw besteld in december 2024 en geleverd gekregen 21 juni 2025.

• Zjanzjak
apple-shack schreef op donderdag 30 april 2026 @ 11:26:
Ik ben benieuwd straks hoe de rit naar huis gaat verlopen.
Hetzelfde als altijd, alleen nu stopt je wagen volledig. :+
Pagina: 1 ... 64 65 Laatste