Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 64 65 Laatste
Acties:

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Ik heb weer een raar vraagje: hebben jullie dat ook dat het bij langzaam vertragen tot stilstand het niet gemakkelijk is om rustig tot stilstand te komen zonder klein schokje?

Ik heb geen ervaring met andere EV's, kan dus ook gewoon normaal zijn en liggen aan het zwaardere gewicht van de auto en de automatische versnelling.

Bij een maatschappelijke discussie gaat het niet over u en mij maar over wat we zouden adviseren aan de volgende generatie.

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15:02
addictive_rhymz schreef op donderdag 9 april 2026 @ 11:20:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Mijn auto staat altijd uit tijdens aan / afkoppelen en ik ervaar nooit problemen.
verschilt een beetje, soms rij ik hem wat dichter naar de garage om niet te ver met de fietsendrager te hoeven sjouwen dus dan blijft hij inderdaad aan staan.

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15:02
Wozmro schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:33:
Ik heb weer een raar vraagje: hebben jullie dat ook dat het bij langzaam vertragen tot stilstand het niet gemakkelijk is om rustig tot stilstand te komen zonder klein schokje?

Ik heb geen ervaring met andere EV's, kan dus ook gewoon normaal zijn en liggen aan het zwaardere gewicht van de auto en de automatische versnelling.
ik vind hem in OPD vrij soepel tot stilstand komen maar met zelf remmen kan het nog net wat soepeler. Verschilt een beetje per regeneratie-stand, in de zwaarste stand is het moment tussen volledig lossen van de accelerator en bedienen van rempedaal soms te lang en wordt het niet soepel omdat hij te sterk afremt tijdens het wisselen van pedaal

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:56
Wozmro schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:33:

Bedoel je dit in de OPD stand ? Daar merk ik het ook. Soms heel irritant en schokkerig.
Heeft ermee te maken dat hij de rem gebruikt om de auto still te laten staan. Dit kun je zien als je stilstaat dat het rempedaal ook een beetje ingedrukt is.
Bij mijn vorige EV werd dit echt door de electro motor gedaan en die deed dit heel prettig, zonder enige schok.

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Ik heb zelf geen OPD en flippers aan het stuur.
De auto blijft dus altijd heel traag rijden zolang je niet zelf remt.

Maar bij mijn vorige ICE auto(manueel) kon ik dat precies toch beter doseren.

Bij een maatschappelijke discussie gaat het niet over u en mij maar over wat we zouden adviseren aan de volgende generatie.

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:55
addictive_rhymz schreef op donderdag 9 april 2026 @ 11:20:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Mijn auto staat altijd uit tijdens aan / afkoppelen en ik ervaar nooit problemen.
Zoals @BVice hierboven zegt, heeft de auto mogelijk een knipperlicht activatie nodig om de verandering te detecteren.

Als jouw auto uit staat zal hij bij unlock automatisch de knipperlichten een keer aanzetten, mogelijk heb je daardoor geen problemen.
Pagina: 1 ... 64 65 Laatste