Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 53 54 Laatste
Acties:

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-10 09:47
Dirickteur schreef op donderdag 18 september 2025 @ 12:38:
Nog iets anders trouwens; ik heb het *gevoel* dat de lane assist vaak de auto erg rechts houdt binnen de lijnen. Lijkt alsof ik vaak moet corrigeren. Hebben jullie dat ook?
Yup heel irritant meestal rechts maar ook soms links

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazdrovje
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 22:07
pollekeb schreef op donderdag 18 september 2025 @ 21:10:
[...]

Yup heel irritant meestal rechts maar ook soms links
Eigenlijk geen enkel probleem mee. Als het al gebeurt, laat hij zich heel makkelijk corrigeren. Ik heb het idee dat als je de auto een paar seconden op een bepaalde afstand vanaf de belijning stuurt, hij dat probeert aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 19:31
Ik reed vorige week door een flinke hoosbui. Daarbij gingen de ruitenwissers op volle snelheid aan de slag. Wat mij daarbij opviel is dat ik continue een klap/tik voelde in het stroompedaal als de ruitenwisser aan het einde van zijn slag was. Zijn er hier toevallig meer mensen die dit ervaren hebben?

Mijn auto is vandaag naar de dealer voor de eerder opgesomde problemen. Van een deel werd aangegeven dat dat bekende problemen zijn en dat ze die waarschijnlijk met (diverse) softwareupdates op konden lossen (wegvallend geluid, bevriezend display achter stuur). De medewerker gaf aan dat dit soort updates dus niet OTA komen, maar dat ze die zelf moeten downloaden en op de auto moeten plaatsen. Helaas bleek dit systeem de laatste tijd niet heel stabiel te zijn, waardoor ze het vaak opnieuw moesten doen en het zelfs kon gebeuren dat ze het vandaag niet voor elkaar krijgen. Valt helaas nog heel wat te verbeteren bij Renault als ik het zo hoor :-(...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-10 18:48
a3konijn schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 09:11:
Ik reed vorige week door een flinke hoosbui. Daarbij gingen de ruitenwissers op volle snelheid aan de slag. Wat mij daarbij opviel is dat ik continue een klap/tik voelde in het stroompedaal als de ruitenwisser aan het einde van zijn slag was. Zijn er hier toevallig meer mensen die dit ervaren hebben?

Mijn auto is vandaag naar de dealer voor de eerder opgesomde problemen. Van een deel werd aangegeven dat dat bekende problemen zijn en dat ze die waarschijnlijk met (diverse) softwareupdates op konden lossen (wegvallend geluid, bevriezend display achter stuur). De medewerker gaf aan dat dit soort updates dus niet OTA komen, maar dat ze die zelf moeten downloaden en op de auto moeten plaatsen. Helaas bleek dit systeem de laatste tijd niet heel stabiel te zijn, waardoor ze het vaak opnieuw moesten doen en het zelfs kon gebeuren dat ze het vandaag niet voor elkaar krijgen. Valt helaas nog heel wat te verbeteren bij Renault als ik het zo hoor :-(...
Ik herken me niet in die ruitenwissers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Vandaag is de Alpine geleverd. Leuk!

Heeft iemand een tip voor een hoesje voor de sleutel? Zodat ie aan een sleutelbos kan? Heb wat gezocht maar kan nog niks vinden waarvan ik zeker weet dat het bij de scenic sleutel past.

Andere vraag, kun je auto hold aanzetten als je stilstaat bij niet-one pedal rijden?

De connectie met de renault app is trouwens al gelukt. Net zoals de Kelec app.

Beenruimte is toppie!!! Kofferbak ruimte valt toch wat tegen i.v.t. de Tucson die ik reed hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dendrowen
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19-10 12:52
Muta schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 19:53:
Vandaag is de Alpine geleverd. Leuk!

Heeft iemand een tip voor een hoesje voor de sleutel? Zodat ie aan een sleutelbos kan? Heb wat gezocht maar kan nog niks vinden waarvan ik zeker weet dat het bij de scenic sleutel past.

Andere vraag, kun je auto hold aanzetten als je stilstaat bij niet-one pedal rijden?

De connectie met de renault app is trouwens al gelukt. Net zoals de Kelec app.

Beenruimte is toppie!!! Kofferbak ruimte valt toch wat tegen i.v.t. de Tucson die ik reed hiervoor.
Ik heb deze geprint, maar de sleutel netjes uit elkaar krijgen is op z'n minst een uitdaging.

https://makerworld.com/models/389676

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drvt175
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-10 14:51
Hoesjes zijn via Ali wel te bestellen

• sugarcube
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:45
Ik heb net de renault app geinstalleerd op mobieltje.

In plaats van normale teksten staan er codes, zoals "register_cta" ipv "register", "no_account_prompt" ipv "Don't have an account?", etc... Ik had al kritieken gelezen over de app, maar dit is wel heel abnormaal. Of niet ? Heeft iemand dit ook gehad, of suggesties om dit op te lossen?

Ik heb deze nu ook op de tablet geinstalleerd, daar doet die het wel goed.

(Ik zou hier screenshot posten, maar app laat geen screenshots toe.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dendrowen
sugarcube schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 10:23:

In plaats van normale teksten staan er codes, zoals "register_cta" ipv "register", "no_account_prompt" ipv "Don't have an account?", etc... Ik had al kritieken gelezen over de app, maar dit is wel heel abnormaal. Of niet ? Heeft iemand dit ook gehad, of suggesties om dit op te lossen?

(Ik zou hier screenshot posten, maar app laat geen screenshots toe.)
Ja, ook gehad. Het enige wat bij mij hielp was het aanpassen van de taal op de hele telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-10 15:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TIRuqaCqXGyJfQpC40E6j9OhW6Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EzGqy6zC6mR3YtFlAVCvreTh.jpg?f=fotoalbum_large
Deze gister mogen ontvangen van onze vrienden uit China om de klacht van de 6-jarige te verhelpen.

• sugarcube
Dendrowen schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 10:26:
[...]

Ja, ook gehad. Het enige wat bij mij hielp was het aanpassen van de taal op de hele telefoon.
Ok bedankt, daar heb ik nu wel weinig goesting in maar ik zal eens proberen.

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-10 12:10
Dan ligt het aan je telefoon. :)

De My Renault app heeft soms kuren, heads up, veel apps van veel merken hebben kuren, er zijn er maar een handvol die hun werk goed en/of naar behoren doen. Lees de diverse topics van diverse automerken maar eens op Tweakers (wat ik dus doe en daar dit op baseer).
Zelf heb ik weinig last maar sommige hier wat meer, de Kelec app is voor hun een mooie vervanger.

Dus:
Ik had al kritieken gelezen over de app, maar dit is wel heel abnormaal. Of niet ?
Neuh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-10 14:29
egijsen1989 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 10:34:
[...]

Dat is bijzonder. Afgelopen vrijdag ben ik in Culemborg geweest en mij werd verteld dat ze een software update hebben uitgevoerd op de sensoren.
Van het weekend gebruik ik de trekhaak weer dus ik zal eens testen of het nu blijft werken. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik pas van de zomer voor het eerst last had van deze bug terwijl ik toch regelmatig een aanhanger erachter heb hangen.
Ja die software update hadden ze bij mij ook gedaan. Alles opnieuw moeten instellen :'( , alleen verhielp dat het probleem niet.... Maar nu al 1,5 week geen last en alweer twee keer de trekhaak gebruikt.

The sky is the limit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bochovep
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 17-10 14:50
Nemean schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 09:30:
Ik kwam toevallig dit artikel tegen: https://www.ad.nl/auto/fa...ij-moderne-auto~a92068f1/

En moet zeggen dat ik dit met mijn Scenic E-Tech ook ervaar. Vaak op de snelweg bij het inhalen van een auto, trapt deze plots op de rem. Heb het nu ook twee keer gehad bij het achteruit inparkeren. Geen gevaar op de camera’s maar toch remmen.
Ik ervaar hetzelfde met mijn Scenic e-tech. Best regelmatig ook eigenlijk. Op de snelweg, rijdend op ACC en plots een audiosignaal, rode waarschuwing in je scherm en een remactie. Terwijl er geen enkele aanleiding voor is. Hoop dat dit artikel door de fabrikanten ook opgepakt wordt en met een software update op te lossen valt. Want veilig is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Bochovep schreef op maandag 22 september 2025 @ 07:25:
Ik ervaar hetzelfde met mijn Scenic e-tech. Best regelmatig ook eigenlijk. Op de snelweg, rijdend op ACC en plots een audiosignaal, rode waarschuwing in je scherm en een remactie. Terwijl er geen enkele aanleiding voor is. Hoop dat dit artikel door de fabrikanten ook opgepakt wordt en met een software update op te lossen valt. Want veilig is het niet.
Het kan wel eens vervelend zijn ja, en zoals wel eens meer gemeld; bijna elke moderne auto (ook non elektrisch) heeft er last van, de 1 wat meer dan de ander, en bij een paar merken is het zelfs nagenoeg niet aanwezig (dus het kan wel blijkbaar). In de loop der tijd gaat dit vast minder worden, bij elk automerk.

Niet veilig? Hmmm, oneens, want voldoende afstand houden tot je voorganger schijnt voor een sommige bestuurders een raar iets te zijn. Ik mijmer wel eens dat ACC verplicht aan moet staan, voor ELKE auto, dat gaat een stuk minder ongelukken opleveren. Een geautomatiseerd systeem faalt wel eens ja, maar bestuurders nog veel meer. ;) Uitzonderingen daar gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00key
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:31
Zjanzjak schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:10:
[...]

Het kan wel eens vervelend zijn ja, en zoals wel eens meer gemeld; bijna elke moderne auto (ook non elektrisch) heeft er last van, de 1 wat meer dan de ander, en bij een paar merken is het zelfs nagenoeg niet aanwezig (dus het kan wel blijkbaar). In de loop der tijd gaat dit vast minder worden, bij elk automerk.

Niet veilig? Hmmm, oneens, want voldoende afstand houden tot je voorganger schijnt voor een sommige bestuurders een raar iets te zijn. Ik mijmer wel eens dat ACC verplicht aan moet staan, voor ELKE auto, dat gaat een stuk minder ongelukken opleveren. Een geautomatiseerd systeem faalt wel eens ja, maar bestuurders nog veel meer. ;) Uitzonderingen daar gelaten.
AEB, automatic emergency braking, staat standaard aan maar die faalt nauwelijks bij VW groep en volgens mij bij Renault is die ook okay.

Adaptive cruise control maakt de Scenic twitchy en remt dan bij gekke schaduwen. Dat laatste is gevaarlijker, want je gaat vanuit dat de auto zelf zijn snelheid en afstand bepaalt en opeens trapt ie vol op de rem. Als je zelf rijdt en AEB gaat af staat je voet al op de goede plek om gas vast te houden en corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendrowen
w00key schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:14:
[...]

AEB, automatic emergency braking, staat standaard aan maar die faalt nauwelijks bij VW groep en volgens mij bij Renault is die ook okay.

Adaptive cruise control maakt de Scenic twitchy en remt dan bij gekke schaduwen. Dat laatste is gevaarlijker, want je gaat vanuit dat de auto zelf zijn snelheid en afstand bepaalt en opeens trapt ie vol op de rem. Als je zelf rijdt en AEB gaat af staat je voet al op de goede plek om gas vast te houden en corrigeren.
Ik moet eerlijk zeggen dat de auto nauwelijks 'echt' remt. De ergste die ik meemaakte leverde een snelheidsvermindering op van ~15kmh, maar doorgaans 2 tot 5kmh. Als je dan achterop me rijdt, dan ben je of totaal niet aan het opletten, of rij je er te dicht op. Daar komt bovenop dat de Renault eerst een waarschuwing geeft en daarna pas remt. Als je dan even het pedaal indrukt, dan remt hij niet. Het is immers Full Driver Assist, en neemt het werk niet van je over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
afstand bepaalt en opeens trapt ie vol op de rem.
Vol op de rem ja? Rokende banden? Piepend en wel?
Excuus voor het chargeren maar dat het voor jou voelt als vol op de rem wil niet zeggen dat dat zo is. ;)
Europees gereguleerd hoe hard de vertraging mag zijn.

Ik stap de auto in en ga er simpelweg van uit dat ik dit wel eens mee kan maken.
De allereerste keer schrok ik ook, nu weet ik niet beter en haal ik mijn schouders er bij op als het gebeurt.
Zolang er geen malloten op 0,3 mm achter op je bumper zitten is er niets aan de hand.
Dat zijn degenen die niet veilig bezig zijn, niet dat systeem. Uitzonderingen daar gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-10 17:36
Nou ..ik heb ook weer wat.

K wilde de grote afstandbediening die we hebben ombouwen naar een kleinere.
Had hiervoor een mooie gevonden welke ik kon printen.
K zal de link hier niet plaatsen want dit ging niet goed dus.

het ombouwen ging wel en alles deed het..had ik het maar zo gelaten..,maar..
Ik wilde toch een ander materiaal en dus een nieuwe printen..deze wilde ik testen maar de knoppen , merkte ik, pakten niet echt lekker ..
toen ik naar de auto liep waren de ramen en deuren open en op welke knop ik ook drukte , slecht een ge euh (kreunt achtig) van de claxon . meer neit , hij reageert niet meer op welke knop ook.

Ook de originele geprobeerd maar niets dus.

De auto start niet zonder dat de AB in de buurt is maar alle deuren blijven ontgrendel staan en de ab reageert nergens op.

Gezocht naar of en hoe te resetten maar niets.

Dealer weet t ook niet en 2e dealer dacht dat t met instellen te maken heeft maar ik kan nergens die instellingen vinden, alleen ont/grendelen wanneer je bij t voertuig vandaan/in de buurt komt

Iemand die t weet .kan ik een totale reset doen bv?

Ik weet t , was er maar afgebleven :'(

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-10 22:55
scorpio schreef op maandag 22 september 2025 @ 16:35:
Nou ..ik heb ook weer wat.

K wilde de grote afstandbediening die we hebben ombouwen naar een kleinere.
Had hiervoor een mooie gevonden welke ik kon printen.
K zal de link hier niet plaatsen want dit ging niet goed dus.

het ombouwen ging wel en alles deed het..had ik het maar zo gelaten..,maar..
Ik wilde toch een ander materiaal en dus een nieuwe printen..deze wilde ik testen maar de knoppen , merkte ik, pakten niet echt lekker ..
toen ik naar de auto liep waren de ramen en deuren open en op welke knop ik ook drukte , slecht een ge euh (kreunt achtig) van de claxon . meer neit , hij reageert niet meer op welke knop ook.

Ook de originele geprobeerd maar niets dus.

De auto start niet zonder dat de AB in de buurt is maar alle deuren blijven ontgrendel staan en de ab reageert nergens op.

Gezocht naar of en hoe te resetten maar niets.

Dealer weet t ook niet en 2e dealer dacht dat t met instellen te maken heeft maar ik kan nergens die instellingen vinden, alleen ont/grendelen wanneer je bij t voertuig vandaan/in de buurt komt

Ik weet t , was er maar afgebleven :'(
Geen idee, dus kan je niet helpen. Maar snap het wel, wat een groot en onhandig ding is de sleutelkaart zeg.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
scorpio schreef op maandag 22 september 2025 @ 16:35:
Voor zover ik weet zijn er 2 resets, de soft reset van het multimediasysteem en de 'terug naar fabrieksinstellingen'-reset. Moet ergens in het menu staan. Maar of dat gaat helpen met de sleutels....

Meen mij te herinneren dat er een paar jaar geleden iemand in het Renault Megane E Tech topic iets verder ging met resetten, of hij probeerde zoiets, maar hoe en wat... daar laat mijn geheugen mij in de steek.
Maar goed, je zou het topic kunnen doorspitten; Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-10 11:51
Mijn werkgever heeft me akkoord gegeven en aan de leasemaatschappij bevestigd dat ze de auto mogen bestellen :*)

Renault SCENIC esprit Alpine 220 pk long range MY25
  • gris schiste KQG
  • pack light & sound
  • pack advanced driving assist & augmented vision
  • 13-polig trekhaakpakket, afneembaar zonder gereedschap
Nog even wachten op de bevestiging dat hij ook is besteld en alle contracten in orde zijn gemaakt.
En duimen dat hij er voor 1 januari is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Zjanzjak schreef op maandag 22 september 2025 @ 17:17:
[...]

Voor zover ik weet zijn er 2 resets, de soft reset van het multimediasysteem en de 'terug naar fabrieksinstellingen'-reset. Moet ergens in het menu staan. Maar of dat gaat helpen met de sleutels....

Meen mij te herinneren dat er een paar jaar geleden iemand in het Renault Megane E Tech topic iets verder ging met resetten, of hij probeerde zoiets, maar hoe en wat... daar laat mijn geheugen mij in de steek.
Maar goed, je zou het topic kunnen doorspitten; Het grote Renault Megane E-Tech electric topic
Heb uiteindelijk een "naar fabrieksinstellingen" reset gedaan...hoorde de klik al van de vergrendelingen weer inkomen _/-\o_
Nu alles ff weer opnieuw erin aanpassen op hoe ik t had.

My renault zag ik al wel meldt nog steeds niet aan , al meer dan een jaar niet na alles geprobeerd (nu dus ook reset) niet.
Swah..t werkt ook zonder en ik heb Kelec welke t wel doet 8)

All s well that ends well... dank jullie voor t meedenken d:)b

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommi4444
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-10 16:28
2de helft van oktober zou er een nieuwe versie van de app uitkomen die heel veel problemen aanpakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• scorpio
Mijn renault kon ik nu ook aanmelden. Voor t eerst..
Toch wat goeds uitgekomen uit dat AB verhaal.. Plus dat ik nu een kleinere handzame AB heb 😉
Sleutelhanger erbij gedaan.. Zie je hoe mooi klein t is.. De originele AB heeft veel loze ruimte. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dG_v9xVWsdPNXZA5qs6adeBnb54=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BagM41FjDZqnyzOPsyUbG3jh.jpg?f=fotoalbum_large

Heb mijn MMX nog niet helemaal werkend.. Zodra dat klaar is print ik hem overnieuw in de kleuren Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQU92bc1ky7d9UFsxtDiWQRghc0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zz2FClFU505fdBM4r7492xey.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door scorpio op 23-09-2025 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Tommi4444 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 08:31:
2de helft van oktober zou er een nieuwe versie van de app uitkomen die heel veel problemen aanpakt.
Inmiddels in bezit van een nieuwe Renault Alpine (A290), had hiervoor de Megane E Tech, app is voor alles hetzelfde (er staat alleen een ander autootje in het scherm ;)) en dit heb ik al vaker gehoord.
Er zijn inderdaad wel in de loop der jaren wat zaken aangepakt maar de app blijft wel eens wat kuren geven.

Bij de 1 wat meer dan de ander (persoonlijk niet zo veel last van).
Maar bij het 'heel veel problemen aanpakken'-verhaal heb ik wel enige reserve i.v.m. eerdere ervaringen van diverse Renault bezitters hier op Tweakers en op Nederlandse en buitenlandse (veelal Frans) facebook-groepen. Eerst zien dan geloven. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-10 12:20
Muta schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 19:53:
ik heb deze: https://www.amazon.com.be/dp/B0C73FTXQ3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:56

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphbaas
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TdOT695r4omxLtvMBdHYhj5rmCs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J7eyuvGk0gPWxB7Tlhm2zmfJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BqtTPV7TsTKAq3RP20BMg-eayA0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1x2CxGXybb5AFP2flthU5lOE.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb deze... ook van Ali.
Is van een soort stevige Silicone en beschermt de unit ook goed.
Hebben ze in alle kleuren.
Heb aan mijn sleutelhanger ook een apple finder dingetje.
Zo kan ik altijd mijn sleutel terugvinden als ik het weer eens kwijt ben.

[ Voor 7% gewijzigd door ralphbaas op 24-09-2025 09:15 ]

• ralphbaas
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:04
Iemand al geprobeerd om de mobiel ingesteld te krijgen om te gebruiken als digitale key? en hiermee de auto te ontgrendelen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T6k9mpqB37YTh_G5G5DZfmcVDyw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gXP3vYaZYY4h8ZORyu5RxEIC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door ralphbaas op 24-09-2025 09:22 ]

• Zjanzjak
ralphbaas schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:19:
Iemand al geprobeerd om de mobiel ingesteld te krijgen om te gebruiken als digitale key? en hiermee de auto te ontgrendelen?
Moet je voor de gein eens zoeken op dit onderwerp in dit topic. ;)

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-10 13:07
Digital key werkt hier fantastisch! :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B R M
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 05-10 11:09
[...]

Dendrowen schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:24:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat de auto nauwelijks 'echt' remt. De ergste die ik meemaakte leverde een snelheidsvermindering op van ~15kmh, maar doorgaans 2 tot 5kmh. Als je dan achterop me rijdt, dan ben je of totaal niet aan het opletten, of rij je er te dicht op. Daar komt bovenop dat de Renault eerst een waarschuwing geeft en daarna pas remt. Als je dan even het pedaal indrukt, dan remt hij niet. Het is immers Full Driver Assist, en neemt het werk niet van je over.
Zjanzjak schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:24:
[...]

Vol op de rem ja? Rokende banden? Piepend en wel?
Excuus voor het chargeren maar dat het voor jou voelt als vol op de rem wil niet zeggen dat dat zo is. ;)
Europees gereguleerd hoe hard de vertraging mag zijn.

Ik stap de auto in en ga er simpelweg van uit dat ik dit wel eens mee kan maken.
De allereerste keer schrok ik ook, nu weet ik niet beter en haal ik mijn schouders er bij op als het gebeurt.
Zolang er geen malloten op 0,3 mm achter op je bumper zitten is er niets aan de hand.
Dat zijn degenen die niet veilig bezig zijn, niet dat systeem. Uitzonderingen daar gelaten.
Het valt inderdaad allemaal wel mee.
Heb even een ghost brake van gister geupload. Hier zie je dat mn snelheid echt nauwelijks afneemt en dat de remactie echt weinig voorstelt. In dit voorbeeld heb ik trouwens echt geen idee waarom hij nou precies remt, geen schaduwen of hobbels oid.

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Het valt qua ernst wel mee maar qua frequentie is het echt te veel (iig bij mij). Vannochtend rond 630 op de A12 naar Arnhem (zon net boven de bomen, recht van voren) hield de auto bij _ieder_ portaal in. Dat zorgt voor een onrustige rit. Bij mijn vorige auto kon ik ontspannen naar mijn werk rijden en weer terug. Met de Scenic is dat niet aan de orde, om de haverklap vraag je je af waarom de auto doet wat hij doet... Ik ga morgen eens kijken wat er gebeurt als ik de camera en/of radar unit saboteer.

Iets positiever; als je de rubberen mat weghaalt bij de inductieve lader doet hij het een heel stuk beter. Hij laadt waarempel sneller op dan dat mijn telefoon (S24) leegloopt.

[ Voor 15% gewijzigd door lemming_nl op 24-09-2025 18:16 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Zjanzjak
lemming_nl schreef op woensdag 24 september 2025 @ 18:14:
Het valt qua ernst wel mee maar qua frequentie is het echt te veel (iig bij mij).
Dit lijkt er op dat er toch meer aan de hand is, zou ik toch eens aankaarten bij de desbetreffende dealer.

• B R M
lemming_nl schreef op woensdag 24 september 2025 @ 18:14:
Het valt qua ernst wel mee maar qua frequentie is het echt te veel (iig bij mij). Vannochtend rond 630 op de A12 naar Arnhem (zon net boven de bomen, recht van voren) hield de auto bij _ieder_ portaal in. Da.
Dat zou ik dan toch laten checken.
Ik rij 1000-1500km per week. En heb niet meer dan 2x per week zo’n ‘remactie’ .

• lemming_nl
  • Niet online
Het plan is wel om een keer langs de dealer te gaan. Mijn idee is om nog 1-2 weken info te verzamelen over wanneer het voorkomt. Uberhaupt heb ik lage verwachtingen dat de dealer iets kan maar wat meer informatie helpt misschien. Tot nu toe lijkt het erop dat het probleem voornamelijk zit in de camera die slecht omgaat met hoog contrast. Dus portalen tegen de opkomende zon maar ook metalen dilatievoegen bij bruggen, daar houd hij ook vaak in. Ik heb echter alle hulpsystemen uitstaan dus waarom hij uberhaupt iets doet met de camera is mij ook een raadsel.

• Potpourri
  • Laatst online: 16-10 10:36
A2b schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:36:
[...]

Oplossing voor mij was software reset door dealer. Oplossingen als hierboven heb ik nog niet geprobeerd
Uiteindelijk langs de dealer geweest en die heeft een update voor de sensoren uitgevoerd, dus hopelijk nu helemaal van de baan.

• borkhuis
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-10 14:15
lemming_nl schreef op donderdag 25 september 2025 @ 08:53:
Ik heb echter alle hulpsystemen uitstaan dus waarom hij uberhaupt iets doet met de camera is mij ook een raadsel.
Je bedoelt dat hij afremt terwijl je geen ACC gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aard01
Ik heb ontdekt wat er te doen is wanneer je radio geen geluid geeft. In mijn geval komt het omdat er eerst een Android Auto verbinding met mijn telefoon wordt gestart en er hierdoor Spotify actief wordt. Wanneer ik nu de radio selecteer, komt er geen geluid. Wanneer ik eerst spotify stopzet, en hierna de radio selecteer, komt er wel geluid. Dit kan allemaal overigens ook met stemcommando's. Wat een leuke auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
borkhuis schreef op donderdag 25 september 2025 @ 09:57:
[...]

Je bedoelt dat hij afremt terwijl je geen ACC gebruikt?
Tot nu toe alleen met ACC. Ik rij bijna alleen maar lange stukken op de snelweg en dan is cruise control wel een must voor een ontspannen rit.

Vannochtend in het donker en op de terugweg met bewolkt weer ging het een stuk beter dan woensdag. Als je de handleiding leest dan verbaas je je dat het systeem uberhaupt kan werken. Niet gebruiken bij slecht zicht (zon, regen, mist enz), niet gebruiken bij smalle rijstroken, tunnels, bij grote snelheidsverschillen (vrachtwagen?) enz enz... Op zich begrijpelijk dat het systeem moeite kan hebben met dergelijke condities maar mocht je die op je dagelijkse rit hebben dan heb je dat dus altijd... Een normale CC functie was dan wel handig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
Voor de dashcam functie moet je een USB stick in een USB-C poort insteken. Die kun je natuurlijk in de midden armsteun steken, maar dan zit ie aardig in de weg. Waar zouden jullie hem insteken? Volgens mij heb je niet zoveel keus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potpourri
  • Laatst online: 16-10 10:36
aard01 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:54:
Voor de dashcam functie moet je een USB stick in een USB-C poort insteken. Die kun je natuurlijk in de midden armsteun steken, maar dan zit ie aardig in de weg. Waar zouden jullie hem insteken? Volgens mij heb je niet zoveel keus?
zou het werken dat je die in de armsteun achteraan steekt?

• FaBioTh
  • Niet online
Potpourri schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 16:30:
[...]

zou het werken dat je die in de armsteun achteraan steekt?
Volgens mij hebben die in de armsteun als enige data, de rest levert alleen power.

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-10 12:01

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Ik heb recent weer een heel vreemd probleem met mijn Renault Scenic E-Tech. Ik moet geregeld voor mijn werk en privé over de Deltaweg. Met name dit punt: https://maps.app.goo.gl/2vHgVZVSeMAdPKfc6

Altijd als ik hier rij, verliest mijn telefoon de verbinding met de auto. Ik merk het doordat mijn muziek begint te stotteren en vervolgens Apple Carplay wegspringt van het scherm. Daarna duurt het toch even een tijdje voordat mijn telefoon weer de Bluetooth verbinding kan hervatten. Ik vind het opmerkelijk dat dit alleen rond dit gebied is waar dit gebeurd.

Zijn er toevallig Zeeuwen in dit topic die dit ook ervaren rond dit gebied? Of zijn er mensen die weten waardoor dit komt?

• maho99
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:35
Ik had nog niet eerder van de gratis (8 jaar) ‘Connected maintenance’ service gehoord. Je kan je hier bij de dealer voor aanmelden, je krijgt dan oa onderhoudsmeldingen in de My Renault App. Maakt iemand hier al gebruik van? Blijkt voor mij in ieder geval nog niet geactiveerd te zijn dus zal binnenkort is langs de dealer rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TTS0NaxI3svRlpgnRpBJhKF7CFg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nln6LpMvxbEwFQoH2g7i7Lbr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door maho99 op 27-09-2025 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie_1988
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07:42
maho99 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 09:40:
Ik had nog niet eerder van de gratis (8 jaar) ‘Connected maintenance’ service gehoord. Je kan je hier bij de dealer voor aanmelden, je krijgt dan oa onderhoudsmeldingen in de My Renault App. Maakt iemand hier al gebruik van?

[Afbeelding]
Ik wist er niet van, maar heb het wel zie ik nu. Zal wel door de dealer geactiveerd zijn bij de laatste onderhoudsbeurt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LoKj1a0VK-kD2MRMsgZIG4O8Blo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1I5QuedigyiWb04h9MzFQEPW.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TvOX_K4tI2AOuburTbBxAPSqd9E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OUKbdp6bT2B6OsuAjcvYVGwx.jpg?f=fotoalbum_large

• pollekeb
Nemean schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 02:38:
Ik heb recent weer een heel vreemd probleem met mijn Renault Scenic E-Tech. Ik moet geregeld voor mijn werk en privé over de Deltaweg. Met name dit punt: https://maps.app.goo.gl/2vHgVZVSeMAdPKfc6

Altijd als ik hier rij, verliest mijn telefoon de verbinding met de auto. Ik merk het doordat mijn muziek begint te stotteren en vervolgens Apple Carplay wegspringt van het scherm. Daarna duurt het toch even een tijdje voordat mijn telefoon weer de Bluetooth verbinding kan hervatten. Ik vind het opmerkelijk dat dit alleen rond dit gebied is waar dit gebeurd.

Zijn er toevallig Zeeuwen in dit topic die dit ook ervaren rond dit gebied? Of zijn er mensen die weten waardoor dit komt?
Beste,

Ik heb hier regelmatig last van,start wel weer meteen op Android auto dan.
Kan de vinger er niet opleggen waardoor dit komt maar lijkt te gebeuren als er slecht ontvangst is van mijn telefoon.
Gebeurt soms een paar keer achterelkaar.

• Zjanzjak
Nemean schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 02:38:
Of zijn er mensen die weten waardoor dit komt?
Slechte dekking van je provider op dat punt.
Het rare is wel dat mijn dochter met haar iPhone hier soms net ietsjes meer last van heeft dan ik met mijn Android-telefoon, ondanks dat we hetzelfde abonnement hebben bij dezelfde provider dus.

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-10 12:01

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

pollekeb schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 10:01:
[...]
Beste,

Ik heb hier regelmatig last van,start wel weer meteen op Android auto dan.
Kan de vinger er niet opleggen waardoor dit komt maar lijkt te gebeuren als er slecht ontvangst is van mijn telefoon.
Gebeurt soms een paar keer achterelkaar.
Zjanzjak schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:35:
[...]

Slechte dekking van je provider op dat punt.
Het rare is wel dat mijn dochter met haar iPhone hier soms net ietsjes meer last van heeft dan ik met mijn Android-telefoon, ondanks dat we hetzelfde abonnement hebben bij dezelfde provider dus.
Ik heb juist 5G op mijn telefoon (zelfde abonnement als mijn vrouw), Spotify speelt ook gewoon door op mijn telefoon. Maar naar mijn mening zou slechte 5G verbinding geen impact op een Bluetooth verbinding moeten zijn.

Ik zie wel de verbindingsicoontjes op het display van de auto veranderen. Ik krijg dan ook sterk het gevoel dat de auto zelf geen verbinding meer kan maken met de dataprovider. En daardoor alle verbindingen eruit gooit.

Ik heb de telefoon ook eens verbonden met een USB-C kabel, maar zelfs dan gebeurd het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarcube
aard01 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:54:
Ik had een kleine mini USB-C stick gevonden daarvoor (niet zozeer voor de dashcam maar voor muziek).

Maar ik heb nu deze post terug gevonden hier in dit topic, die lijkt me nog kleiner en dus ineens besteld :
scorpio in "Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-10 19:33
Nemean schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 19:00:
[...]

[...]

Ik heb juist 5G op mijn telefoon (zelfde abonnement als mijn vrouw), Spotify speelt ook gewoon door op mijn telefoon. Maar naar mijn mening zou slechte 5G verbinding geen impact op een Bluetooth verbinding moeten zijn.

Ik zie wel de verbindingsicoontjes op het display van de auto veranderen. Ik krijg dan ook sterk het gevoel dat de auto zelf geen verbinding meer kan maken met de dataprovider. En daardoor alle verbindingen eruit gooit.

Ik heb de telefoon ook eens verbonden met een USB-C kabel, maar zelfs dan gebeurd het.
Ik heb dit zelf geregeld op de A9 beetje ter hoogte van ziekenhuis Amstelland / KPMG gebouw.
Bij file niet, maar als ik door kan rijden gebeurt het wel vaak. en het gebeurt alleen vanuit schiphol->Utrecht, en niet de andere kant op.
auto verliest op dat punt dan heel even alle verbindingen en pakt ze een paar seconde later weer op.
Ik luister veel luisterboeken en AA heeft daar geen app voor. Op dat punt gaat het op mijn telefoon verder en moet het handmatig terug naar AA terug sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReneGeraerts
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 11-10 21:14
Weer gedoe met de app. Geen laad% geen enkele verbinding.... meer mensen dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B R M
ReneGeraerts schreef op maandag 29 september 2025 @ 22:51:
Weer gedoe met de app. Geen laad% geen enkele verbinding.... meer mensen dit?
Hier ook.
Kelec werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
B R M schreef op maandag 29 september 2025 @ 22:59:
[...]

Hier ook.
Kelec werkt prima.
Yup zag ook alleen een auto in de app geen status.
Vanochtend werkte het weer.
In de ochtend ook weer problemen met div assistent systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cenics
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 01:55
Mijn Scenic staat bij de dealer met een kapotte dagrijlicht / richtingaanwijzer rechtsvoor. De hele unit moet vervangen worden. Die staat nu in bestelling bij Renault. Levertijd onbekend.

Dus momenteel rij ik in een Megane e-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
pollekeb schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 09:30:
Wat bedoel je precies? Kan je wat voorbeelden noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
pollekeb schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 09:30:
[...]
Dit is standaard bij de meeste auto's 's-ochtends als de camera's en sensoren slecht beeld hebben door bijvoorbeeld dauw. Binnen 10 minuten rijden werkt bij mij dan alles weer. Hiervoor een VW ID.3 gehad die had hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:36

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

zjeeraar84 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 12:12:
[...]

Dit is standaard bij de meeste auto's 's-ochtends als de camera's en sensoren slecht beeld hebben door bijvoorbeeld dauw. Binnen 10 minuten rijden werkt bij mij dan alles weer. Hiervoor een VW ID.3 gehad die had hetzelfde.
Achterruit verwarming en ontwaseming aan helpt wel. Moet zeggen dat het bij ook tijdens het reden weer terug komt als het weer erg vochtig is. Vorige herfst regelmatig halve ritten met achterruit verwarming en ontwaseming aan gereden. Mijn vorige auto had er veel minder last van.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwpaints
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19-10 15:20
Cenics schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 09:34:
Mijn Scenic staat bij de dealer met een kapotte dagrijlicht / richtingaanwijzer rechtsvoor. De hele unit moet vervangen worden. Die staat nu in bestelling bij Renault. Levertijd onbekend.

heb ik 3 weken terug gehad ook gehele unit vervangen, toen kon ik andere dag weer rijden, bij mij was links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPV_01
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 08-10 23:09
lemming_nl schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:28:
[...]

Tot nu toe alleen met ACC. Ik rij bijna alleen maar lange stukken op de snelweg en dan is cruise control wel een must voor een ontspannen rit.

Vannochtend in het donker en op de terugweg met bewolkt weer ging het een stuk beter dan woensdag. Als je de handleiding leest dan verbaas je je dat het systeem uberhaupt kan werken. Niet gebruiken bij slecht zicht (zon, regen, mist enz), niet gebruiken bij smalle rijstroken, tunnels, bij grote snelheidsverschillen (vrachtwagen?) enz enz... Op zich begrijpelijk dat het systeem moeite kan hebben met dergelijke condities maar mocht je die op je dagelijkse rit hebben dan heb je dat dus altijd... Een normale CC functie was dan wel handig geweest.
Ik gebruik regelmatig de begrenzerfunctie als een soort van surrogaat CC. Voet losjes op pedaal houden, werkt prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Bekend probleem dat als je de geluidsinstellingen opend dat hij dan de Harman kadon instellingen pas pakt? Je hoort de audio ineens beter worden. Meer bass.

Beetje vreemd dat het openen van een menu de audio instellingen activeert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaBioTh
  • Niet online
Muta schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:52:
Bekend probleem dat als je de geluidsinstellingen opend dat hij dan de Harman kadon instellingen pas pakt? Je hoort de audio ineens beter worden. Meer bass.

Beetje vreemd dat het openen van een menu de audio instellingen activeert?
Ik betrap de auto daar soms ook op, ik heb hem meestal op club staan (vind dat ruimer geluid wel leuk klinken) maar soms wordt dat pas geactiveerd als ik naar dat scherm ga inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendrowen
Heeft iemand al uitgevonden hoe je de maps standaard op dark mode krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Wouter! schreef op maandag 22 september 2025 @ 17:18:
Mijn werkgever heeft me akkoord gegeven en aan de leasemaatschappij bevestigd dat ze de auto mogen bestellen :*)

Renault SCENIC esprit Alpine 220 pk long range MY25
  • gris schiste KQG
  • pack light & sound
  • pack advanced driving assist & augmented vision
  • 13-polig trekhaakpakket, afneembaar zonder gereedschap
Nog even wachten op de bevestiging dat hij ook is besteld en alle contracten in orde zijn gemaakt.
En duimen dat hij er voor 1 januari is!
Gisteren eindelijk de bevestiging ontvangen dat hij is besteld. Al met al zijn er wel weer heel wat dagen verstreken waarvan ik niet hoop dat we ze aan het eind van het jaar te kort komen :X . Zou toch jammer zijn om 4,5 jaar lang netto 4 à 5 tientjes per maand meer bijtelling te betalen O-) .
Volgens de dealer hebben ze bestelling gisteren pas ontvangen dus dan zou het bij de leasemaatschappij ruim een week zijn blijven liggen. Ze gaan er nog steeds wel van uit dat hij voor 1 januari op kenteken kan staan. Ik hoor het nog als ze bericht van de fabriek hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Wouter! op 03-10-2025 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaBioTh
  • Niet online
Dendrowen schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:58:
Heeft iemand al uitgevonden hoe je de maps standaard op dark mode krijgt?
Voor zover ik weet kan dat niet en gaat dit op basis van de lichtsensor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borkhuis
Ik keek vandaag eens hoevel Scenics er nu in Nederland rijden, het zijn er net iets meer dan 4000.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ra4PSxsnEMhtJ1pQF3cPRrS8Jvg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PDTbeuAxscW04g72IMer3XGN.jpg?f=fotoalbum_large
Zie https://www.kenteken.tv/hoeveelzijnernog.php?merk=RENAULT&merk2=&filter=SCENIC+E-TECH+ELECTRIC&bjmin=2024&bjmax=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesie
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19-10 18:18
Cenics schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 09:34:

Dat is toevallig; die van mij staat ook sinds afgelopen woensdag bij de dealer met precies het zelfde probleem (maar dan links).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco1b
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-10 16:55
Gisteren mijn accu bijna leeg gereden en opgeladen wat mij opvalt is dat een 3 tot 100 procent lading nog geen 80kwh is. Zie screenshot. Dat maakt dat de totale accu inhoud circa 81kwh is. Dit in tegenstelling tot de folder waar ze zeggen 87kwh netto meer mensen die dit vast stellenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qxe48wMV41VQjDdOskaSiwIr04U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GJ8OU9Agbn1DBDqpS2d4Cbay.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendrowen
remco1b schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 10:22:
Gisteren mijn accu bijna leeg gereden en opgeladen wat mij opvalt is dat een 3 tot 100 procent lading nog geen 80kwh is. Zie screenshot. Dat maakt dat de totale accu inhoud circa 81kwh is. Dit in tegenstelling tot de folder waar ze zeggen 87kwh netto meer mensen die dit vast stellen[Afbeelding]
Als ik het uitreken kom ik inderdaad ook op 81, maar er zal een reserve zijn als hij 'leeg' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Dendrowen schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 10:39:
Als ik het uitreken kom ik inderdaad ook op 81, maar er zal een reserve zijn als hij 'leeg' is.
Dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco1b
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-10 16:55
Dendrowen schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 10:39:
[...]

Maar vast geen 6 a 7 kwh toch. Zou verwachten als er opgegeven wordt dat je netto 87kwh tot he beschikking hebt dit ook het vermogen is wat je op kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-10 13:07
De verhouding % en kwh is niet linear. 1% is dus niet gelijk aan 0,87 kwh. De overige 3% in je tank kunnen dus ook 5 kwh zijn. Bjørn Nyland kwam in zijn berekening uit op 84/85 kwh volgens mij.

Edit: 85,1 om precies te zijn

https://docs.google.com/s...jE/htmlview#gid=735351678

[ Voor 27% gewijzigd door Safaci op 04-10-2025 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-10 01:55
Wouter! schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:26:
[...]

Gisteren eindelijk de bevestiging ontvangen dat hij is besteld. Al met al zijn er wel weer heel wat dagen verstreken waarvan ik niet hoop dat we ze aan het eind van het jaar te kort komen :X . Zou toch jammer zijn om 4,5 jaar lang netto 4 à 5 tientjes per maand meer bijtelling te betalen O-) .
Volgens de dealer hebben ze bestelling gisteren pas ontvangen dus dan zou het bij de leasemaatschappij ruim een week zijn blijven liggen. Ze gaan er nog steeds wel van uit dat hij voor 1 januari op kenteken kan staan. Ik hoor het nog als ze bericht van de fabriek hebben.
Die van mij is 1 oktober besteld en in de bevestiging van de dealer staat dat de verwachte leverdatum in de week van 25 december is.
Hoop dat het dan al voor die tijd op kenteken gezet kan worden dus fingers crossed bij deze 😅

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• borkhuis
remco1b schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 10:22:
Gisteren mijn accu bijna leeg gereden en opgeladen wat mij opvalt is dat een 3 tot 100 procent lading nog geen 80kwh is. Zie screenshot. Dat maakt dat de totale accu inhoud circa 81kwh is. Dit in tegenstelling tot de folder waar ze zeggen 87kwh netto meer mensen die dit vast stellen[Afbeelding]
Ik heb al mijn laadsessies in een spreadsheet staan. Inclusief de gegevens van de laadpaal. Ik heb ondertussen ruim 20.000 km gereden, en dit is de capaciteit van mijn batterij. Voor de berekening gebruik ik alleen laadsessies van meer dan 20%.Hij zit over het algemeen tussen de 80 en 85%.De capaciteit lijkt in de winter lager te zijn dan in de zomer (wat ook eigenlijk wel te verwachten is).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_RPTUdZ_J04T_K2zLoZlOeB5HYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BwxNHdXAkyZJwh6mUNeFyW8U.jpg?f=fotoalbum_largeDe laadpaal geeft trouwens over het algemeen 5% meer aan (het laadverlies), maar de sessies bij Fastned geven vaak een laad-winst aan (volgens de auto heb ik meer geladen dan Fastned aangeeft).

[ Voor 9% gewijzigd door borkhuis op 04-10-2025 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-10 23:07
Technics SA-DA8 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 18:35:
Die van mij is 1 oktober besteld en in de bevestiging van de dealer staat dat de verwachte leverdatum in de week van 25 december is.
Hoop dat het dan al voor die tijd op kenteken gezet kan worden dus fingers crossed bij deze 😅
Mijn auto is eind juni besteld bij de leasemaatschappij. Door veel gedoe bij de dealer is dit feitelijk pas half augustus daadwerkelijk gedaan. Verwachte levering staat nu op half oktober. Dus ongeveer twee maanden in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
  • Laatst online: 19-10 01:55
Tackleberry schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 21:44:
[...]

Mijn auto is eind juni besteld bij de leasemaatschappij. Door veel gedoe bij de dealer is dit feitelijk pas half augustus daadwerkelijk gedaan. Verwachte levering staat nu op half oktober. Dus ongeveer twee maanden in mijn geval.
Begreep van de dealer dat de fabriek in Frankrijk de gehele maand augustus dicht is dus dat zal ook niet meegeholpen hebben.Ben benieuwd of die van jou ook echt half oktober komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
Technics SA-DA8 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 19:10:
Begreep van de dealer dat de fabriek in Frankrijk de gehele maand augustus dicht is dus dat zal ook niet meegeholpen hebben.Ben benieuwd of die van jou ook echt half oktober komt.
Vorige week is mijn leverdatum door de dealer bijgewerkt naar half oktober. We zullen het wel zien, belangrijkste is dat ik hem voor 1 januari heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:03
Hebben meer mensen de melding in de app overeen mogelijk kwaliteitsprobeem, waar informatie over het laadniveau kan fluctueren? Schijnbaar moet de dealer dit oplossen en kan dat niet met een update…?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tackleberry
Vandaag bericht gekregen dat hij binnen is, maandag kan ik hem ophalen. Dus voor mij heeft het ongeveer twee maanden geduurd, na de definitieve bestelling. Hoewel mijn dealer niet heel duidelijk was over het precieze verloop na de initiële bestelling halverwege juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
[...]
Ik denk dat dat standaard is in Frankrijk, mijn auto is een jaar geleden geleverd en toen was de fabriek ook in augustus dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
borkhuis schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 23:25:
Ik denk dat dat standaard is in Frankrijk, mijn auto is een jaar geleden geleverd en toen was de fabriek ook in augustus dicht.
Klopt als een bus want weet uit ervaring dat het ook in 2023 zo was. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• h4zn
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 13-10 09:10
Zojuist een notificatie gehad in de app!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yeTumQo3sZxyr-u0Oc62kNXrUak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hQHgspEtvHlPi4ckNLZxf4NW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
h4zn schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 08:19:
Zojuist een notificatie gehad in de app!
Wil je feestje niet verpesten maar kan nog tijden duren eer je die update dan ook krijgt zeg ik uit ervaring. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendrowen
Die van mij is aan het updaten. Geen idee naar wat, maar het is de eerste sinds ik hem heb. Dat was in april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberslak
  • Laatst online: 19-10 19:25
Ik heb de melding voor update ook gehad maar nog niet via FOTA binnengekregen

[ Voor 51% gewijzigd door Cyberslak op 09-10-2025 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
Ziet het update scherm er ook zo bij jullie uit, met ‘update wordt uitgevoerd’ grijs?
Zo heeft het er bij mij sinds ik de auto heb (begin augustus) uitgezien, ziet er bij mij uit alsof er nog een update lopende is. Kan iemand bevestigen dat het er zo uit hoort te zien als je geen update hebt lopen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_LCfXDwQP2mVIw2tF7iJ4X3wAfY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eu6uNESW9449nSRJst7oL4nV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:09

Japie.G

Colour Classic

zjeeraar84 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:49:
Ziet het update scherm er ook zo bij jullie uit, met ‘update wordt uitgevoerd’ grijs?
Zo heeft het er bij mij sinds ik de auto heb (begin augustus) uitgezien, ziet er bij mij uit alsof er nog een update lopende is. Kan iemand bevestigen dat het er zo uit hoort te zien als je geen update hebt lopen?

[Afbeelding]
Normaal, als een update bezig is is ie juist niet greyed out.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asritmeester82
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-10 11:02
Inderdaad, submenu is niet bereikbaar - dus grijs - want er is geen lopende update.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TopOne01
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 19-10 17:32
Vorige week mijn Scenic (mei 24) naar de dealer gebracht voor o.a. afstellen linker achterdeur (kleine beschadiging door bij openen tegen voordeur aan te komen) en het uitvoeren van de Electrical Engine update aangezien die maar niet doorkwam via FOTA. Voor de "oudere" Scenics wel handig aangezien dit de visuele laadsnelheid bij DC laden activeert en voorkomt dat de auto in diepe slaap valt bij pauzeren opladen met als gevolg niet meer het laden te willen hervatten zonder de auto fysiek open en dicht te doen.
Bij het ophalen van de auto zag ik dat de update niet in de lijst stond en ging er vanuit dat hij toch niet uitgevoerd was. Echter bij controle thuis met het laden pauzeren en de auto even aan de snellader gehangen te hebben kwam ik er (gelukkig) achter dat de update WEL uitgevoerd was maar dus niet zichtbaar is in de lijst.
Mijn oude Scenic is nu weer up to date en nu afwachten of de Open Rlink 3.5 update via FOTA binnenkomt. Dealer had ook al bericht gehad dat die er aan kwam en ik kon me melden als hij (weer) niet via FOTA binnenkomt.
One pedal drive heb ik in iedergeval (voorlopig) opgegeven. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-10 22:55
Never mind, ik moet beter lezen :)

[ Voor 96% gewijzigd door MaSw85 op 14-10-2025 13:17 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazdrovje
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 22:07
TopOne01 schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 11:25:
Vorige week mijn Scenic (mei 24) naar de dealer gebracht voor o.a. afstellen linker achterdeur (kleine beschadiging door bij openen tegen voordeur aan te komen) en het uitvoeren van de Electrical Engine update aangezien die maar niet doorkwam via FOTA. Voor de "oudere" Scenics wel handig aangezien dit de visuele laadsnelheid bij DC laden activeert en voorkomt dat de auto in diepe slaap valt bij pauzeren opladen met als gevolg niet meer het laden te willen hervatten zonder de auto fysiek open en dicht te doen.
Vreemd. Ik heb volgens mij wel de Electrical Engine update (want ik kan op het dashboard de gegevens van de laadsessie aan mijn eigen laadpaal zien), maar als mijn oplaadsessie door het in de Renault-app ingestelde laadschema onderbroken wordt, start hij de volgende dag, als het schema weer verder gaat, niet vanzelf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 19-10 17:32
Dat is denk een ander probleem. De update is in ieder geval een fix voor in "diepe slaap" vallen na het pauzeren van het laden via de laadpaal (in mijn geval een Alfen aangestuurd door HA). In de auto staat geen programma aan. Ik schakel mijn laadpaal met HA van 16a naar 5a om te pauzeren. Als de dynamische prijzen gunstig zijn gaat de laadpaal weer naar 16a maar dan ging de auto voorheen niet laden. Nu gelukkig wel.
Ook heb ik het over snelladen (DC laden). Bij AC laden zag ik voor de update ook de laadsnelheid. Nu na de update bij DC laden ook.

[ Voor 13% gewijzigd door TopOne01 op 14-10-2025 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:36

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Weet iemand hoe je de ruitenwissers in de servicestand zet?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 19:31
Dirickteur schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 23:20:
Hebben meer mensen de melding in de app overeen mogelijk kwaliteitsprobeem, waar informatie over het laadniveau kan fluctueren? Schijnbaar moet de dealer dit oplossen en kan dat niet met een update…?
Die heb ik ook gehad ja. Daarop de dealer gebeld. Hij moet dus een hele dag daar staan, zodat ze een software /firmwarte update kunnen uitvoeren :-( @Renault - Waarom kan dit niet als een FOTA 8/7???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendrowen
Ik ervaar het zelfs de afgelopen dagen. Goed, hij gaat maandag voor zijn eerste onderhoudsbeurt, en dan zal ik dat ook even opnoemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter!
De dealer meldt dat mijn Scenic uit de productie van november zou moeten komen en normaal gesproken eind november bij hen wordt afgeleverd. Als het goed is staat hij dan 2e helft december voor mij klaar :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
De auto die ik nu rijd heeft ook automatisch dimmende buitenspiegels. Ik heb hem nog maar sinds april (overgenomen van een collega die weg is gegaan) en pas nu de dagen wat korter worden viel me dat afgelopen week ineens op. Blijkbaar heb ik het afgelopen half jaar niet veel in het donker gereden :D.

Maar wat ik me afvroeg, heeft de Scenic (Esprit Alpine met de 2 pakketten) ook automatisch dimmende buitenspiegels? Ik zag het zo gauw niet tussen de specificaties staan. Ik moet zeggen dat het wel fijn is, namelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
Wouter! schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 16:16:
De auto die ik nu rijd heeft ook automatisch dimmende buitenspiegels. Ik heb hem nog maar sinds april (overgenomen van een collega die weg is gegaan) en pas nu de dagen wat korter worden viel me dat afgelopen week ineens op. Blijkbaar heb ik het afgelopen half jaar niet veel in het donker gereden :D.

Maar wat ik me afvroeg, heeft de Scenic (Esprit Alpine met de 2 pakketten) ook automatisch dimmende buitenspiegels? Ik zag het zo gauw niet tussen de specificaties staan. Ik moet zeggen dat het wel fijn is, namelijk :).
Ik wist niet eens dat er dimmende buitenspiegels waren :) Wat voor auto rijd je nu?
Pagina: 1 ... 53 54 Laatste