Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 53 54 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.B.
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19-10 15:50
FaBioTh schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:59:
[...]

Heb een UGREEN MagSafe Auto Telefoonhouder gehaald. Gezien ik ook een iPhone heb. Zit een een zuignap op die aan het raam kan of op je dashboard (daar heb ik hem op gedaan). Hij zit nu wel klein beetje voor het ventilatierooster aan de rechterzijde van het stuur maar niet storend, kan nog steeds lucht langs.
Zou je misschien een foto willen maken van jouw oplaad-situatie?

Tot nu ben ik niet heel tevreden over de draadloze lader en de plekken waar je je iPhone kan neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-10 11:51
borkhuis schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 17:31:
[...]

Ik wist niet eens dat er dimmende buitenspiegels waren :) Wat voor auto rijd je nu?
Dit is op een Skoda Karoq maar ik heb het een jaar of 8 geleden ook al wel eens op een Skoda Octavia gezien. De dure/luxe merken hebben het allicht ook allemaal wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-10 14:43
Sinds enige weken rijden we een Scenic Etech LR en ben hier zeer tevreden over veel comfort en ruimte!
waar ik alleen minder tevreden over ben is de driver assist
op snelwegen pakt hij deze vaak pas na 1 km op waarna ook het stuursymbooltje in het scherm komt te staan en ik groene lijntjes naast de auto krijg

alleen buiten de snelwegen om werkt deze nagenoeg nooit ook voel ik nooit een trilling in het stuur als ik onbedoeld te ver naar de kant ga of over de lijn heen ga terwijl het trilniveau op hoog staat.

andere auto's die ik heb gereden met automatisch sturen werken wel buiten de snelwegen om

is dit een fout van de auto of van de bestuurder? en heb ik een instelling verkeerd staan, ik kom online ook niet echt een goede beschrijving tegen de meesten hebben betrekking tot het 2024 model en ik heb een 2025 model die net even wat anders is

en een ander puntje is dat ik nog steeds niet erin geslaagd ben om het waarschuwingsgeluid uit te zetten bij een snelheidsoverschrijding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Volgens mij werkt het bij mij wel buiten de snelwegen om, maar ik gebruik het daar te weinig voor.

Die snelheidsoverschrijding kun je uitzetten in je Perso instellingen. Dan kun je die knop 2 keer indrukken als je gaat rijden en dan is het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendrowen
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10:13
H143 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 14:03:
Sinds enige weken rijden we een Scenic Etech LR en ben hier zeer tevreden over veel comfort en ruimte!
op snelwegen pakt hij deze vaak pas na 1 km op waarna ook het stuursymbooltje in het scherm komt te staan en ik groene lijntjes naast de auto krijg

alleen buiten de snelwegen om werkt deze nagenoeg nooit ook voel ik nooit een trilling in het stuur als ik onbedoeld te ver naar de kant ga of over de lijn heen ga terwijl het trilniveau op hoog staat.

andere auto's die ik heb gereden met automatisch sturen werken wel buiten de snelwegen om

is dit een fout van de auto of van de bestuurder? en heb ik een instelling verkeerd staan, ik kom online ook niet echt een goede beschrijving tegen de meesten hebben betrekking tot het 2024 model en ik heb een 2025 model die net even wat anders is

en een ander puntje is dat ik nog steeds niet erin geslaagd ben om het waarschuwingsgeluid uit te zetten bij een snelheidsoverschrijding
Ik gebruik de functie vrijwel alleen maar en deze werkt erg goed. Wat ik wel merk is dat hij pas de rijstrook oppakt als je wat meer in het midden van de rijstrook gaat rijden. Als dat bij jou niet werkt, zou ik even langs de dealer gaan voor het nakijken van de camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:56

Herkenbaar is ook bij mij de vertraging in de lane-keep-assist. Het duurt even wanneer je begint met rijden, maar hierna werkt het als een tierelier.
Het piepje voor de snelheidsoverschrijding kun je uitzetten, maar er blijft dan nog steeds, ook bij mij, een klein piepje hoorbaar. Ik vind het niet storend, maar als je een manier vindt om dit ook uit te zetten dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

Lijkt me inderdaad een issue met de camera. Ik gebruik de driver assist bijna altijd en heb er nooit problemen mee. Al direct na vertrek kan ik deze inschakelen, zowel op snelwegen maar ook binnen de bebouwde kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:47
op snelwegen pakt hij deze vaak pas na 1 km op waarna ook het stuursymbooltje in het scherm komt te staan en ik groene lijntjes naast de auto krijg alleen buiten de snelwegen om werkt deze nagenoeg nooit ook voel ik nooit een trilling in het stuur als ik onbedoeld te ver naar de kant ga of over de lijn heen ga terwijl het trilniveau op hoog staat.
Je moet ook je gordel dragen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
Weet iemand wat bij de Perso instellingen voor 'Rijden' wordt bedoeld met 'Voertuigdynamiek' en wat dan het verschil zou zijn tussen comfort, normaal en sport ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendrowen
madhondt schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:31:
Weet iemand wat bij de Perso instellingen voor 'Rijden' wordt bedoeld met 'Voertuigdynamiek' en wat dan het verschil zou zijn tussen comfort, normaal en sport ?
Voor mijn gevoel niet meer dan een aanpassing in de stuurbekrachtiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-10 14:43
Dendrowen schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 14:20:
[...]

Ik gebruik de functie vrijwel alleen maar en deze werkt erg goed. Wat ik wel merk is dat hij pas de rijstrook oppakt als je wat meer in het midden van de rijstrook gaat rijden. Als dat bij jou niet werkt, zou ik even langs de dealer gaan voor het nakijken van de camera
Gebruik je deze dan ook binnen de bebouwde kom?

Dit is qat hij dan aangeeft
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vh8Pf0yOfidvG92MR6Sbp1PFZoA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jLw2U1WCzQ9d9tKfVvEZsysC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AgGRcRTaIhc942t8k4l0kqpZHek=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D8Mql8QfG1uBHiasPC9eRBpb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendrowen
H143 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:37:
[...]

Gebruik je deze dan ook binnen de bebouwde kom?

Dit is qat hij dan aangeeft
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja, ik gebruik hem ook binnen de bebouwde kom, al doet hij het wel beter als er belijning aanwezig is. Dat is niet overal het geval. Binnen zone 30 gebruik ik het eigenlijk nooit, tenzij ik een trage trien voor me heb die bijna tot stilstand komt bij elke drempel, maar de rijstrook pakt hij dan doorgaans niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
madhondt schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:31:
Dendrowen schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:32:
[...]
Voor mijn gevoel niet meer dan een aanpassing in de stuurbekrachtiging.
Dat zou me verbazen, want ik zou vermoeden dat dat dan via 'Stuurinspanning' wordt aangepast (?)

[ Voor 32% gewijzigd door madhondt op 17-10-2025 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendrowen
madhondt schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:41:
[...]

Dat zou me verbazen, want ik zou vermoeden dat dat dan via 'Stuurinspanning' wordt aangepast (?)
Tja, je kunt de stuurinspanning veranderen, of de manier en snelheid waarmee dat wordt toegepast. Ophanging kan de auto niet wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormnl
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 19-10 21:57
Vandaag electromotor 3.1.1 update ontvangen en de auto heeft die met success geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:44

Japie.G

Colour Classic

Hier helaas nog nooit een update. Zal voor de zoooveeeeelste keer weer eens naar dealer gaan.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robo1993
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-10 01:35
madhondt schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:28:
[...]

Je moet ook je gordel dragen 8)
De voertuigdynamiek instelling is de mate van torque vectoring. De auto zal dan de remmen op specifieke wielen gebruiken om de auto als het ware de bocht in te trekken. Dus bij een bocht naar rechts zal hij de rechterwielen iets afremmen (wellicht zelfs nog verschil tussen voor en achter) om een scherper sturend rijgedrag te geven. Het is in een Scenic vrij duidelijk merkbaar vind ik wanneer je switcht tussen de laagste stand en de hoogste stand.

Dell U2412M, Intel Xeon W3680 @ 4,3GHz, AMD Radeon RX 5700XT, Scythe Mugen 2, Asus P6T, 12GB DDR3, Kingston A2000 NVMe 1TB, OCZ Vertex 4 120 GB, 2X 500GB WD Caviar Black RAID-0, Cooler Master Real Power M700W, Logitech G533, Logitech MX5500, @Odido 1 Gb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Japie.G schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 20:13:
Hier helaas nog nooit een update. Zal voor de zoooveeeeelste keer weer eens naar dealer gaan.
Weet niet precies wat de update inhoudt maar dus zo een verbetering voor de wagen dat een dealer bezoek nodig is begrijp ik uit je woorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
Robo1993 schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 20:28:
[...]
De voertuigdynamiek instelling is de mate van torque vectoring. De auto zal dan de remmen op specifieke wielen gebruiken om de auto als het ware de bocht in te trekken. Dus bij een bocht naar rechts zal hij de rechterwielen iets afremmen (wellicht zelfs nog verschil tussen voor en achter) om een scherper sturend rijgedrag te geven. Het is in een Scenic vrij duidelijk merkbaar vind ik wanneer je switcht tussen de laagste stand en de hoogste stand.
Bedankt! Interessant! Nu we weten hoe het heet is daar heel veel info rond te vinden!

Wat ik wel niet begrijp is waarom de mate waarin het ingrijpt nog instelbaar zou moeten zijn? Het draagt tot de stabiliteit in de bochten, is het dan niet best altijd de meest actieve stand te kiezen, waarvan ik dan zou vermoeden dat het de stand 'sport' is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:44

Japie.G

Colour Classic

Zjanzjak schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 10:12:
[...]

Weet niet precies wat de update inhoudt maar dus zo een verbetering voor de wagen dat een dealer bezoek nodig is begrijp ik uit je woorden?
jazeker wel, buiten het feit dat de wagen gewoon moet werken wil ik de actuele laadsnelheid aan de snellader op mijn scherm kunnen zien, en wil ik dat de thuis AC lader na een pauze door wegvallen zonne energie gewoon hervat.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Japie.G schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 12:52:
jazeker wel, buiten het feit dat de wagen gewoon moet werken wil ik de actuele laadsnelheid aan de snellader op mijn scherm kunnen zien, en wil ik dat de thuis AC lader na een pauze door wegvallen zonne energie gewoon hervat.
Ah ok, vooral het 2de dan want laadsnelheid kunnen zien in auto vind ik een nice to have. Want waar ik tot nu toe aan het snelladen ben geweest kon ik dat altijd of via de app (Tesla bijv.) of via het laadstation zelf (FastNed bijv.) zien, in de Megane heb ik dat echt nooit gemist. Maar dat het laden stopt en niet meer hervat is in mijn ogen echt wel een ding ja, kan ik mij voorstellen. Was het niet dat de wagen dan in 'deep sleep' ging als het laden voor een bepaalde tijd onderbroken werd en niet meer 'ontwaakte'?
Pagina: 1 ... 53 54 Laatste