Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 54 55 Laatste
Acties:

• Pat S
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 03-11 20:13
Iedereen, hier in Belgie is de retrofit voor one pedal begonnen met de uitrol vanaf 1 november, mijn wagen is van Juli 2024 en wordt nu vrijdag 7 november geüpdatet. Wagen moet wel naar de dealer omdat het een behoorlijk pakket is. Ik kan niet zeggen vanaf welke datum ze teruggaan om de update te geven.
Net de dealer gesproken, over de air zou op 26/11 komen vooral voor de eind 2024 en begin 2025 Scenic E-tech, modellen de iets ouder zijn hebben ze liever bij de dealer. Ik weet niet of het voor de hele uitrol dit schema gaat zijn of blijven.

[ Voor 28% gewijzigd door Pat S op 03-11-2025 17:30 ]

• Dendrowen
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 03-11 23:07
Pat S schreef op maandag 3 november 2025 @ 16:41:
Iedereen, hier in Belgie is de retrofit voor one pedal begonnen met de uitrol vanaf 1 november, mijn wagen is van Juli 2024 en wordt nu vrijdag 7 november geüpdatet. Wagen moet wel naar de dealer omdat het een behoorlijk pakket is. Ik kan niet zeggen vanaf welke datum ze teruggaan om de update te geven.
Whoo!!

• rdebruijn
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11 22:09
Idem hier. Heb alleen wel issues met Siri, beide tegelijk gaat vrijwel nooit heel lekker. Gebruik het niet veel, maar een bericht via SMS of WhatsApp versturen via spraak is wel fijn als dat gewoon feilloos werkt.
Carplay werkt wel als je de microfoonknop lang ingedrukt houdt. Dan kan er een Siri spraakcommando ingegeven worden (zonder Hey Siri overigens).

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Ik lees nu op de franse sites dat behalve de opd er ook fixes worden geïnstalleerd voor ghost brakes. Zelf weinig tot geen last van, maar ben benieuwd.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

• morgoth924
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16:13
Vandaag de update "electric engine 3.1.1" binnen gehad, geen merkbare veranderingen tot zo ver. Was de eerste update sinds we de auto hebben (maart '25).

If it doesn't fit, you'll need a bigger hammer

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:10
Begrijp ik nou goed dat de nieuwe Scenic's wellicht wel direct one pedal drive krijgen? Ben benieuwd :)

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:20
Wouter! schreef op maandag 3 november 2025 @ 20:00:
Begrijp ik nou goed dat de nieuwe Scenic's wellicht wel direct one pedal drive krijgen? Ben benieuwd :)
Ik heb hem al vanaf september. Met one pedal drive.

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:10
aard01 schreef op maandag 3 november 2025 @ 20:07:
[...]

Ik heb hem al vanaf september. Met one pedal drive.
Oh echt? Ook tot volledige stilstand, dus? (en niet omdat de ACC dat doet omdat er iemand voor je rijdt ;))

Ik had dat even gemist in dit draadje, ik meende te lezen dat iedereen dat nog graag zou willen maar dat het er nog niet was.

• aard01
Wouter! schreef op maandag 3 november 2025 @ 20:10:
[...]

Oh echt? Ook tot volledige stilstand, dus? (en niet omdat de ACC dat doet omdat er iemand voor je rijdt ;))

Ik had dat even gemist in dit draadje, ik meende te lezen dat iedereen dat nog graag zou willen maar dat het er nog niet was.
Yep 8)

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:05
Mijn Scenic ook vanaf het begin (augustus 2025).

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik moet zeggen dat one pedal (voor mij) niet echt goed uitgevoerd is. Het werkt prima in stadsverkeer als je zonder cruise control rijdt. Met het pedaal los remt hij echter altijd behoorlijk hard. Dat is op zich de bedoeling maar in situaties waar je het gaspedaal niet op de perfecte positie hebt, bijv bij uitzetten cruise control of wanneer je aan het remmen bent met het rempedaal, dan is de overgang vaak niet erg soepel. Ook is de remkracht beperkt waardoor je in sommige situaties (als je voorganger ineens op de rem trapt bijv) toch met het rempedaal moet remmen. Als je vervolgens de rem rustig los laat (en hij dus bijna niet meer remt) dan knalt one pedal ineens weer de rem erop want je geeft geen gas. In veel situaties zal je hier geen last van hebben maar midden in de spits op de snelweg rijdt het erg onrustig. Het gedrag van one pedal hadden ze adaptief moeten maken zodat de abrupte overgangen niet voorkomen.

Ik ben weer van one pedal afgestapt, dat rijdt rustiger en mijn passagiers zijn er erg dankbaar voor.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• aard01
Ik denk dat het een kwestie van wennen is. In de stad gebruik ik niks anders meer. Op de snelweg kun je hem inderdaad beter even uit zetten.

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:56
Japie.G schreef op maandag 3 november 2025 @ 19:30:
Ik lees nu op de franse sites dat behalve de opd er ook fixes worden geïnstalleerd voor ghost brakes. Zelf weinig tot geen last van, maar ben benieuwd.
Ben erg benieuwd of ze werkelijk een fix voor ghost braking hebben. Ik kan er mee leven nu, maar zou toch wel fijn zijn als het wordt opgelost.

• AJO2024
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 06:50
Wouter! schreef op maandag 3 november 2025 @ 20:10:
[...]

De MY25 heeft OPD. Kijk het persbericht van april maar even terug. En MY24 zou de update nog moeten krijgen.

• AJO2024
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 06:50
addictive_rhymz schreef op maandag 3 november 2025 @ 21:59:
[...]

Ben erg benieuwd of ze werkelijk een fix voor ghost braking hebben. Ik kan er mee leven nu, maar zou toch wel fijn zijn als het wordt opgelost.
Dat is niet mogelijk. Ga maar eens na over een paar duizend kilometer, hoeveel miljoenen beelden er wel niet geanalyseerd worden, terwijl je rijdt. Het is een utopie dat dit nooit zal gebeuren. Je kunt hooguit verwachten dat het systeem minder gevoelig wordt voor bepaalde verkeerssituaties.
Pagina: 1 ... 54 55 Laatste