• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:59

FreakNL

Well do ya punk?

W1ck1e schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 09:01:
[...]

Als het om serieuze bedragen gaat zou ik overwegen het geld dan ook op een rekening van jullie kind zetten. Tot de achtiende staat het er veilig. Je kunt elk jaar belastingvrij schenken tot een limiet. Dan staat het er alvast. Voor jullie belastingaangifte maakt het niks uit, het geld van jullie kind telt gewoon bij jullie mee.
Dit gaat misschien wat off-topic, maar pas hier ook mee op.

Kind wordt 18, zit misschien in een slechte fase en binnen een maand is het op. :+

Natuurlijk gebeurt dat nooit bij onze kinderen :+

Wegsluizen bij een leeftijd van 15 of 16 kan ook niet zomaar. (ja het kan wel maar er zijn zelfs rechtzaken over geweest).

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:40
FreakNL schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 22:01:
[...]

Dit gaat misschien wat off-topic, maar pas hier ook mee op.

Kind wordt 18, zit misschien in een slechte fase en binnen een maand is het op. :+

Natuurlijk gebeurt dat nooit bij onze kinderen :+

Wegsluizen bij een leeftijd van 15 of 16 kan ook niet zomaar. (ja het kan wel maar er zijn zelfs rechtzaken over geweest).
Ben je als ouder verplicht om tegen je kind te zeggen dat het die rekening heeft en dat er geld op staat ? Uiteraard mag je dan nog steeds niet het geld terugboeken.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iemand een tip voor een niet al te lastige eenjarige deposito? Ik wil op korte termijn een bedrag opzij zetten en over 6 maanden weer. Ik hoef niet per se de hoogste rente, Klarna vind ik zelf niet zo prettig. Is Yapi Kredi het alternatief?

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• W1ck1e
THE_BASE schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 22:20:
Iemand een tip voor een niet al te lastige eenjarige deposito? Ik wil op korte termijn een bedrag opzij zetten en over 6 maanden weer. Ik hoef niet per se de hoogste rente, Klarna vind ik zelf niet zo prettig. Is Yapi Kredi het alternatief?
In mijn lijstje wel. Minimaal 2000 euro (volgens spaarinformatie.nl)

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:36
W1ck1e schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 22:05:
[...]

Ben je als ouder verplicht om tegen je kind te zeggen dat het die rekening heeft en dat er geld op staat ? Uiteraard mag je dan nog steeds niet het geld terugboeken.
Je kind krijgt automatisch bericht van de bank vlak voor de 18e verjaardag dat de kinderrekening en spaarrekening vrijkomen en omgezet worden in een jeugdrekening e.d. Vroeger ging je dan ook even langs de bank om die rekening om te zetten. Geen idee hoe dat tegenwoordig werkt maar denk dat verzwijgen niet gaat werken.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:05
Sensai schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 21:40:
Er kwam wat rente vrij van een Klarna deposit, gelijk maar weghalen daar dacht ik. Kon het overmaken met IP naar een debitcard , dus ik het vanochtend overboeken naar mijn Rabobankrekening. Daar kwam het om 09:04 aan als reservering, en nu om 21:34 staat het daar nog steeds als reservering en kan ik er niets mee! Dat kan je toch geen IP noemen....
"IP" en "debitcard" klinken mij als twee incompatibel termen. IP hoort bij SEPA en dus iets met een IBAN, debitcard hoort bij een bankpas. Je kunt IIRC geld bij Klarna wel opnemen met een debit/creditcard door het kaartnummer etc door te geven, maar dat is dan geen "IP" maar een totaal andere manier, buiten SEPA om, waarop het geld wordt over geschreven. En als het een SEPA overschrijving is, die al dan niet via IP wordt uitgevoerd, heb je dus weer niks met die kaart te maken.

De laatste keer dat ik het heb geprobeerd werkte geld opnemen in ieder geval prima, via IP en een IBAN dan.

[ Voor 3% gewijzigd door RobertMe op 01-08-2026 00:36 ]

• Sensai
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:42
RobertMe schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 00:35:
[...]

"IP" en "debitcard" klinken mij als twee incompatibel termen. IP hoort bij SEPA en dus iets met een IBAN, debitcard hoort bij een bankpas. Je kunt IIRC geld bij Klarna wel opnemen met een debit/creditcard door het kaartnummer etc door te geven, maar dat is dan geen "IP" maar een totaal andere manier, buiten SEPA om, waarop het geld wordt over geschreven. En als het een SEPA overschrijving is, die al dan niet via IP wordt uitgevoerd, heb je dus weer niks met die kaart te maken.

De laatste keer dat ik het heb geprobeerd werkte geld opnemen in ieder geval prima, via IP en een IBAN dan.
Het geld staat nog steeds bij de Rabobank als reservering... Dit zijn de mogelijkheden om bij Klarna geld op te nemen:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zx6gNqaLgHoMXlzLP_YCHYSqeps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8HH1JFCGa95VR5GzZf4QjtBC.jpg?f=fotoalbum_large Ik ga Klarna afbouwen....

5DM3 16-35/2.8 28-70/2.8 70-200/2.8 300/2.8 600/4.0 600EX-RT

• RobertMe
Sensai schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 08:03:
[...]

Het geld staat nog steeds bij de Rabobank als reservering... Dit zijn de mogelijkheden om bij Klarna geld op te nemen:~[Afbeelding] Ik ga Klarna afbouwen....
IIRC had je gewoon voor Rabo kunnen kiezen bij 1-3 werkdagen, én wordt het dan via IP uitgevoerd.

Dat het geld nu niet aan komt bij kaart betaling zal ook een Rabo dingetje en/of debit dingetje zijn. Officieel is het geld langer onderweg, hoe een bank daarmee om gaat is aan de bank. Bij credit is het denk ik wel vaak "onmiddellijk" omdat het "op krediet" is. Bij debit waarschijnlijk iet omdat het direct invloed op de bankrekening heeft.

Edit/toevoeging:
Zou me overigens ook niet verbazen als Rabo (/elke NL grootbank) kosten rekent om geld te ontvangen via debit/credit-kaart. (Dus een transactie op basis van het kaartnummer etc).

[ Voor 10% gewijzigd door RobertMe op 01-08-2026 08:58 ]

• W1ck1e
Sensai schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 08:03:
[...]

Het geld staat nog steeds bij de Rabobank als reservering... Dit zijn de mogelijkheden om bij Klarna geld op te nemen:[Afbeelding] Ik ga Klarna afbouwen....
Het zijn net google resultaten. De bovenste is vaak niet de beste ;)

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:15
Snap het wel

Er staat “Instant”, bij die debitcard.

Dat gaat niet goed met Rabopassen. Ben gestopt met Klarna, toen IP verdween, of betaalde functie werd (wat niet eens mag) men mag geen extra kosten rekenen voor IP

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• RobertMe
Juan schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 13:20:
Ben gestopt met Klarna toen IP verdween
AFAIK nooit weggeweest. Alleen was er eerst een expliciete optie / vinkje voor meen ik en nu die "vage" weergave van de screenshot. Maar de transactie is wel IP.
of betaalde functie werd (wat niet eens mag) men mag geen extra kosten rekenen voor IP
Die wetgeving waar je naar refereert gaat alleen over betaalrekeningen. En Klarna levert geen betaalrekening (wel een betaaldienst om het lekker verwarrend te maken). Klarna mag dus lekker zelf bepalen wat ze doen.
En IP mag kinda wel geld kosten. Of nouja, traditionele SEPA transacties mogen geld kosten, en IP mag geen extra kosten hebben. Dus het mag zo zijn dat een IP transactie geld kost, maar dan wel hetzelfde als dat het zonder IP was.

Edit/toevoeging:
Proef op de som genomen, zowel van grootbank naar Klarna als van Klarna naar grootbank is IP. Bij Klarna na het kiezen van de rekening (onder de "1-3 dagen" optie) staat er ook een vinkje, standaard aan "Directe overschrijfing" "Gratis".

[ Voor 13% gewijzigd door RobertMe op 01-08-2026 13:49 ]

• W1ck1e
RobertMe schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 13:43:
...
Edit/toevoeging:
Proef op de som genomen, zowel van grootbank naar Klarna als van Klarna naar grootbank is IP. Bij Klarna na het kiezen van de rekening (onder de "1-3 dagen" optie) staat er ook een vinkje, standaard aan "Directe overschrijfing" "Gratis".
Dit kan ik allemaal bevestigen. Het schuifje staat standaard aan. "Mijn grootbank" is de ASN

• THE_BASE
  • Niet online
Is Klarna een fijne partij om geld op te zetten? Ik vind de app zo onmogelijk van alles wat.

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• RobertMe
THE_BASE schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 16:46:
Is Klarna een fijne partij om geld op te zetten? Ik vind de app zo onmogelijk van alles wat.
Waarom zou je op dit moment voor Klarna gaan?

Hun rente is zeker niet de hoogste (als je actierentes meetelt), en hetzelfde geldt voor de depositorentes meen ik.

Zelf heb ik het geopend toen ze bij de dalende rentes wel positief er uit sprongen qua rente op de vrij opneembare spaarrekening en het feit dat ze IP hadden (altijd handig voor een buffer). Rond die tijd ook een 1-jarig deposito geopend omdat die hoger was dan veel andere banken. Door de shit app wilde ik er wel weg na aflopen deposito. Maar tegen de tijd dat deposito verlopen was hadden ze wel weer de hoogste rente voor 1 jaar en dus maar opnieuw geopend. Toch geen / weinig omkijken naar.
Maar zoals geschreven, nu zijn de rentes niet de hoogste, en IP zijn ze niet uniek in (ook niet bij de hogere rentes).

• THE_BASE
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 16:58:
[...]

Waarom zou je op dit moment voor Klarna gaan?

Hun rente is zeker niet de hoogste (als je actierentes meetelt), en hetzelfde geldt voor de depositorentes meen ik.

Zelf heb ik het geopend toen ze bij de dalende rentes wel positief er uit sprongen qua rente op de vrij opneembare spaarrekening en het feit dat ze IP hadden (altijd handig voor een buffer). Rond die tijd ook een 1-jarig deposito geopend omdat die hoger was dan veel andere banken. Door de shit app wilde ik er wel weg na aflopen deposito. Maar tegen de tijd dat deposito verlopen was hadden ze wel weer de hoogste rente voor 1 jaar en dus maar opnieuw geopend. Toch geen / weinig omkijken naar.
Maar zoals geschreven, nu zijn de rentes niet de hoogste, en IP zijn ze niet uniek in (ook niet bij de hogere rentes).
Oké. Dank voor de bevestiging. Dan grote kans dat we voor Yapi Kredi gaan. Het bekt alleen niet. :)

• Juan
@RobertMe

Dus betalen via 1-3 dagen krijg je weer het schuifje?

Dit was namelijk soms grijs en standaard uit, en toen volgens mij verdwenen. En toen dus maar opgezegd

Wat is nu de rente van hun rekening? Gebruik nu maar revolut 2% IP, tot 2,5k is voldoende

• RobertMe
Juan schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 19:16:
Wat is nu de rente van hun rekening? Gebruik nu maar revolut 2% IP, tot 2,5k is voldoende
1,95%. Revolut is dan idd een betere optie, ook aangezien je daar weer meteen kunt betalen en dus meteen een backup betaalrekening hebt (incl ideal, virtuele debit cards, Google / Apple Pay, .... ~[small]Klarna is dan weer beperkt tot shops die Klarna accepteren I guess?). En de lage limiet van neem dan aan die 2,5K die je aanhaalt is voor een buffer toch voldoende. En voor grote bedragen heeft Klarna met Zweeds DGS natuurlijk ook zijn asterisk.

En puur voor IP zijn er natuurlijk ook betere opties. Verschillende van die Nederlandse banken die hier voorbij komen doen ook al IP uitgaand en met actierentes zit je daar al op boven de 2,5%.

[ Voor 3% gewijzigd door RobertMe op 01-08-2026 19:24 ]

• W1ck1e
Melding op de pagina van NIBC over problemen met sms-jes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1lPodbWOi1CR_VTMG87FPVcJj2Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rSzL6KTXrWxTqGzqrnDyOSJA.png?f=fotoalbum_large

Mailtje van AbnAmro over de diens overname van NIBC:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5rZchN-dzpANud0yunYOCic-6Fc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/akMRSs8bWujrZQMOAY14obdH.png?f=user_large

De NIBC spaarders zijn vast op de hoogte van DGS, maar hebben nu wellicht de vraag: "Houd mijn rekening zijn eigen limiet van het DGS of wordt die opgeslokt door de limiet van AbnAmro ?" Met iets meer woorden in bovenstaande tekst was dat wellicht meteen duidelijk geworden. Zonder naar de faq te gaan.

Speciale pagina

Eigen limiet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2RlOqQX6e-KNsshC7wLlmFg-D-0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Sv78DlFBwRQDBiYePoh3xrTO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door W1ck1e op 03-08-2026 10:47 ]

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:01
W1ck1e schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 08:09:
Melding op de pagina van NIBC over problemen met sms-jes:

[Afbeelding]

Mailtje van AbnAmro over de diens overname van NIBC:

[Afbeelding]

De NIBC spaarders zijn vast op de hoogte van DGS, maar hebben nu wellicht de vraag: "Houd mijn rekening zijn eigen limiet van het DGS of wordt die opgeslokt door de limiet van AbnAmro ?" Met iets meer woorden in bovenstaande tekst was dat wellicht meteen duidelijk geworden. Zonder naar de faq te gaan.

Speciale pagina

Eigen limiet:

[Afbeelding]
Ik verwacht toch dat op den duur de zelfstandige bankvergunning van NIBC gaat verdwijnen en dat er maar één gezamenlijke bankvergunning overblijft (dus 1x het DGS maximum per rekeninghouder)

• W1ck1e
Coffeeroam schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 11:27:
[...]

Ik verwacht toch dat op den duur de zelfstandige bankvergunning van NIBC gaat verdwijnen en dat er maar één gezamenlijke bankvergunning overblijft (dus 1x het DGS maximum per rekeninghouder)
Dat zou zo maar kunnen. Als dat gebeurt is het misschien een reden om een lopend deposito te beeindigen zonder dat je daar nadeel van hebt (eventueel lastig te bepalen, koffiedik enzo)
Je moet wel heel erg veel spaargeld hebben wil je echter op dit moment geen betere keuze hebben dan bij deze 2 banken beide veel geld te hebben ;)

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Coffeeroam schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 11:27:
[...]

In ieder geval heeft ABN Amro de toentertijd redelijk aantrekkelijke rente van Moneyou rap om zeep geholpen (al viel Moneyou altijd al onder de bank licentie van ABN Amro, als ik me goed herinner). Als je pech hebt geldt dit straks ook voor NIBC.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:51
kdekker schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 12:20:
[...]

In ieder geval heeft ABN Amro de toentertijd redelijk aantrekkelijke rente van Moneyou rap om zeep geholpen (al viel Moneyou altijd al onder de bank licentie van ABN Amro, als ik me goed herinner). Als je pech hebt geldt dit straks ook voor NIBC.
Als je pech hebt, in de toekomst, allemaal speculatie. Zal vast wel een keer veranderen maar voor NU is er op dat gebied geen nieuws of iets aan de hand waar je actie op moet ondernemen. Als het wel verandert komt er wel een bericht in een app of een mailbox.

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:26
Ik heb eerder deze week een nieuw account afgesloten bij advanzia. Heb 1 test euro overgemaakt en die zou aangekomen zijn alleen omdat ik hetzelfde mailadres gebruik en de eerste rekening toen opgezegd had, kan ik nu met die gebruikersnaam niet meer inloggen.

De link voor wachtwoord herstel komt niet aan terwijl de link voor de gebruikersnaam wel aankomt.

Hebben meer mensen, die voor de 2e x een account openen hetzelfde gehad? Had ze vrijdag gemaild maar ze reageren (nog) niet.

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

groxgrox schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 13:07:
Ik heb eerder deze week een nieuw account afgesloten bij advanzia. Heb 1 test euro overgemaakt en die zou aangekomen zijn alleen omdat ik hetzelfde mailadres gebruik en de eerste rekening toen opgezegd had, kan ik nu met die gebruikersnaam niet meer inloggen.

De link voor wachtwoord herstel komt niet aan terwijl de link voor de gebruikersnaam wel aankomt.

Hebben meer mensen, die voor de 2e x een account openen hetzelfde gehad? Had ze vrijdag gemaild maar ze reageren (nog) niet.
Is een vaak terugkerend probleem. Wat zeker ook te vinden is bij gebruik van de search, in dit topic of Zoeken naar 'gebruikersnaam' in Het Grote Advanzia Topic

Je moet je overigens opnieuw registreren "Noch nicht registriert?" Je oude account gaat sowieso niet werken.

[ Voor 80% gewijzigd door fsfikke op 03-08-2026 13:26 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• W1ck1e
Kijk eens, een topic alleen voor Advanzia
Wellicht kan je daar de info vinden, eventueel in dit spaartopic zoeken. Succes.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

knip

[ Voor 96% gewijzigd door fsfikke op 03-08-2026 13:16 ]

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
De rente van de "Raisin" RenteBoost rekening voor nieuwe klanten is van 2,85% naar 3,05% gegaan (3,09% effectief). Rente is 3 maanden geldig en wordt maandelijks op de Raisin-rekening uitgekeerd.

• Coffeeroam
DjoeC schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 12:37:
[...]

Als je pech hebt, in de toekomst, allemaal speculatie. Zal vast wel een keer veranderen maar voor NU is er op dat gebied geen nieuws of iets aan de hand waar je actie op moet ondernemen. Als het wel verandert komt er wel een bericht in een app of een mailbox.
Nou, je zult maar met een ton bij ABN Amro zitten en daarnaast nog wat deposito's bij NIBC, en vervolgens gaat je DGS-dekking bij NIBC verdwijnen. Ik geeft toe, het is een luxeprobleem, maar toch ga ik alvast geen nieuwe deposito's bij NIBC aan (die zijn overigens toch al niet interessant).

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:51
Coffeeroam schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 13:58:
[...]

Nou, je zult maar met een ton bij ABN Amro zitten en daarnaast nog wat deposito's bij NIBC, en vervolgens gaat je DGS-dekking bij NIBC verdwijnen. Ik geeft toe, het is een luxeprobleem, maar toch ga ik alvast geen nieuwe deposito's bij NIBC aan (die zijn overigens toch al niet interessant).
Ik zie werkelijk het probleem niet. Als zoiets fundamenteels wijizigt lijkt me dat 1 van de 2 banken ophoudt te bestaan. Dat zou dan einde contract (deposito of spaarrekening) moeten betekenen. Maar, heb je dit al bij de helpdesk nagevraagd?

• Mapuck
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 00:31
DjoeC schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:30:
[...]

Ik zie werkelijk het probleem niet. Als zoiets fundamenteels wijizigt lijkt me dat 1 van de 2 banken ophoudt te bestaan. Dat zou dan einde contract (deposito of spaarrekening) moeten betekenen. Maar, heb je dit al bij de helpdesk nagevraagd?
Wat denk jezelf?

• Coffeeroam
DjoeC schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:30:
[...]

Het is ook best waarschijnlijk dat 1 van de 2 banken (namelijk NIBC) zal ophouden te bestaan. Nee, dat zal de helpdesk je op dit moment niet vertellen. Het narratief is dat "niks verandert". Alsdan zullen de deposito's overgenomen worden door ABNamro. Misschien mag je ze dan om die reden ontbinden, misschien ook niet.

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23:17
Sterker nog: 'In de komende periode zullen beide banken de eerste stappen zetten richting een volledige integratie.'

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 01:04
frapex schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 09:11:
Raisin ondersteunt sinds kort (vandaag?) ook uitgaand Instant Payment (IP).

Er is bij "Uitbetalen naar (uw) tegenrekening" een optie bijgekomen: "Bij de ontvanger: Direct".
Deze optie staat standaard aan, maar kan ook worden uitgeschakeld.
Even gecheckt maar de uitbetaling van Raisin naar ASN Bank is niet IP. Schuifje heb ik ook niet gezien. Uitbetaling staat op 'gerserveerd'.

• W1ck1e
Sander12 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 15:06:
[...]

Even gecheckt maar de uitbetaling van Raisin naar ASN Bank is niet IP. Schuifje heb ik ook niet gezien. Uitbetaling staat op 'gerserveerd'.
Bij mij wel, zeer klein bedrag
n=?

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:29

frapex

got r00t

Sander12 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 15:06:
[...]

De Instant Payment (IP) optie was bij mij vanochtend weer verdwenen :o.
Zojuist nog even gekeken, nog steeds geen IP optie :|.

[ Voor 4% gewijzigd door frapex op 03-08-2026 16:53 ]

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• SanookH
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:28

SanookH

_/-\o_

Vanochtend getest van Raisin naar ABN is géén IP, duurde 3-4 uur. Naar Raisin toe was wel IP (kwam van ING)

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16:47
fsfikke schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 13:12:
[...]

Is een vaak terugkerend probleem. Wat zeker ook te vinden is bij gebruik van de search, in dit topic of Zoeken naar 'gebruikersnaam' in Het Grote Advanzia Topic

Je moet je overigens opnieuw registreren "Noch nicht registriert?" Je oude account gaat sowieso niet werken.
De juiste link naar het Grote Advanzia Topic is:
Het Grote Advanzia Topic

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Frankenstein schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 17:24:
[...]

De juiste link naar het Grote Advanzia Topic is:
Het Grote Advanzia Topic
Mijn link was exact de link die ik bedoelde hoor. Maar dank voor de Spuit11.

• Frankenstein
fsfikke schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 17:44:
[...]

Mijn link was exact de link die ik bedoelde hoor. Maar dank voor de Spuit11.
Dit was jouw gefilterde link
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2337196?data%5Bfilter_keywords%5D=gebruikersnaam%20

Mijn ongefilterde link
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2337196/17

Zo'n spuit komt met dit weer overigens goed van pas.

• THE_BASE
  • Niet online
In plaats van Yapi Kredi voor Big Bank gekozen vanwege de in mijn ogen toegankelijkere website. Bijzonder dat er iemand van AMP langs gaat komen voor identificatie, maar dat is maar één keer.

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:49

Seafarer

XXX

THE_BASE schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 18:24:
In plaats van Yapi Kredi voor Big Bank gekozen vanwege de in mijn ogen toegankelijkere website. Bijzonder dat er iemand van AMP langs gaat komen voor identificatie, maar dat is maar één keer.
Klopt. Komen bij mij ook van de week.

Ik heb ook gekeken naar Yapi. Ik ben even kwijt waarom ik die overgeslagen heb.

Bigbank zat een tijdje terug toch ook bij Raisin?

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler. :) Debiet is vermogen en niet de temperatuur.

• THE_BASE
  • Niet online
Seafarer schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 21:12:
[...]

Klopt. Komen bij mij ook van de week.

Ik heb ook gekeken naar Yapi. Ik ben even kwijt waarom ik die overgeslagen heb.

Bigbank zat een tijdje terug toch ook bij Raisin?
Klopt. Ik heb het wel rechtstreeks afgesloten nu. Yapi Kredi heeft gewoon geen prettige website. Kreeg ze vandaag ook niet te pakken toen ik een vraag had en Big Bank nam direct op. Is voor mij ook een antwoord.

• Appeltjeeitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:55
THE_BASE schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 21:14:
[...]

Klopt. Ik heb het wel rechtstreeks afgesloten nu. Yapi Kredi heeft gewoon geen prettige website. Kreeg ze vandaag ook niet te pakken toen ik een vraag had en Big Bank nam direct op. Is voor mij ook een antwoord.
Mijn ervaring is anders, positief wel. Heb vorige week, schriftelijk, een en/of geopend. Ging voorspoedig en de voortgang werd per mail bericht. De site is voor mij wel duidelijk, en ook het overzichtsscherm als je bent ingelogd is mooi overzichtelijk.

Enige punt is dat in de rekeningdetails, in de tenaamstelling van de rekeninghouders, het tussenvoegsel van mijn partner is weggevallen. Bij stortingen vanaf de tegenrekening geeft de bank aan dat de rekening niet overeenkomt met mijn "adresboek". Hier ben ik dan dus weer minder over te spreken.Verder is in alle documentatie en berichtgeving het tussenvoegsel er wel.

Telefonisch contact hierover ging prima. Zelfs in het Nederlands te woord gestaan. Helaas konden ze alleen melden dat het een bekend probleem is maar dat dit verder niet erg is..... :S

(storten en opnemen is verder geen probleem).

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:25
Coop bank via Raisin heeft op dit moment de hoogste rente voor een 1 jarig deposito (en dan geen bronbelasting). Met 3,02% zitten ze net boven Klarna. Scheelt toch weer een tientje bij een jaar 50K.

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
laredo schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 13:12:
Coop bank via Raisin heeft op dit moment de hoogste rente voor een 1 jarig deposito (en dan geen bronbelasting). Met 3,02% zitten ze net boven Klarna. Scheelt toch weer een tientje bij een jaar 50K.
3,1% bij Yapi Kredi

• W1ck1e
laredo schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 13:12:
en nog eens 0,08% meer bij Yapi Kredi. Dat dus 50 euro meer rente is dan Klarna via Raisin. En Nederlands DGS.

• demonk
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:17
Beste allen,

Ik vraag me al even het volgende af. Het komst best regelmatig voor dat er iets van een spaarrekening naar een tegenrekening wordt overgeschreven en vervolgens van de tegenrekening naar een andere rekening. Ik vraag me af wat de beste strategie is om zo min mogelijk rente te missen.
Is dit bijvoorbeeld 's-morgens vroeg overboeken naar tussenrekening en dan hopen dat dit in 1 dag lukt en dan de zelfde dag nog naar de andere rekening? En dan hopen dat het de volgende dag aankomt bij de andere rekening. Ik vraag me dan ook af, hoe en wanneer zal de bank rente berekenen. Wordt de dag dat je overboekt of stort, wel of niet mee gerekend bank. Is daar zo wie zo iets in zijn algemeenheid over te zeggen?

• W1ck1e
demonk schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:39:
Beste allen,

Ik vraag me al even het volgende af. Het komst best regelmatig voor dat er iets van een spaarrekening naar een tegenrekening wordt overgeschreven en vervolgens van de tegenrekening naar een andere rekening. Ik vraag me af wat de beste strategie is om zo min mogelijk rente te missen.
Is dit bijvoorbeeld 's-morgens vroeg overboeken naar tussenrekening en dan hopen dat dit in 1 dag lukt en dan de zelfde dag nog naar de andere rekening? En dan hopen dat het de volgende dag aankomt bij de andere rekening. Ik vraag me dan ook af, hoe en wanneer zal de bank rente berekenen. Wordt de dag dat je overboekt of stort, wel of niet mee gerekend bank. Is daar zo wie zo iets in zijn algemeenheid over te zeggen?
Volgens mij is het bij bijna alle banken (die ik gebruik) zo dat het saldo aan het einde van de dag wordt gebruikt voor de rente toekenning. Uitzondering is bunq. die kijkt naar het laagste saldo van de dag. In de praktijk betekent dit dat een storting naar bunq pas de volgende dag meetelt.

In principe doe ik het volgende : opnames en stortingen in de ochtend van werkdagen of zo snel mogelijk. Met IP komt het meteen aan, anders vaak dezelfde dag nog. Als beide dezelfde werkdag worden afgerond loop je geen rente mis.

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23:17
Mij lukt het vrijwel altijd om zonder renteverlies in 1 dag van de ene naar de andere spaarrekening over te boeken. Ik maak net na middernacht geld over naar mijn tegenrekening, dat komt dan in de ochtend aan op de tegenrekening waarna ik het doorboek naar de andere spaarrekening waar het dezelfde dag nog aankomt. Er zijn een paar uitzonderingen: Nexent sluit de dag wat later af 24h30?, bunq storting wordt pas de volgende dag rentedragend en natuurlijk Raisin de nodige vertraging.

• W1ck1e
rechtsherstel schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:59:
Mij lukt het vrijwel altijd om zonder renteverlies in 1 dag van de ene naar de andere spaarrekening over te boeken. Ik maak net na middernacht geld over naar mijn tegenrekening, dat komt dan in de ochtend aan op de tegenrekening waarna ik het doorboek naar de andere spaarrekening waar het dezelfde dag nog aankomt. Er zijn een paar uitzonderingen: Nexent sluit de dag wat later af 24h30?, bunq storting wordt pas de volgende dag rentedragend en natuurlijk Raisin de nodige vertraging.
Als je bij Scalable geld opneemt tussen 00:00 & 02:00 's nachts is de valutadag de voorgaande dag. Dus daar even wachten tot na 02:00 uur.

• Frankenstein
W1ck1e schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 17:02:
[...]

Als je bij Scalable geld opneemt tussen 00:00 & 02:00 's nachts is de valutadag de voorgaande dag. Dus daar even wachten tot na 02:00 uur.
Bij alle andere banken kun je dus het beste na middernacht overboeken?
Boek je over om zeg 22u, dan ben je de rente van die dag kwijt?

• W1ck1e
Frankenstein schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 18:22:
[...]

Bij alle andere banken kun je dus het beste na middernacht overboeken?
Boek je over om zeg 22u, dan ben je de rente van die dag kwijt?
In de ochtend is vroeg genoeg. Om 22:00 uur is denk ik te laat bij niet instant.

• Frankenstein
W1ck1e schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 18:37:
[...]

In de ochtend is vroeg genoeg. Om 22:00 uur is denk ik te laat bij niet instant.
Maar als ik het wel om 22u doe, loop ik dan rente mis? #avondmens

• W1ck1e
Frankenstein schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 18:45:
[...]

Maar als ik het wel om 22u doe, loop ik dan rente mis? #avondmens
Ja, als de transactie meer dan 2 uur duurt wel. Dan is je geld onderweg, staat het nergens, en bouw je geen rente op, om 23:59:59

• RobertMe
W1ck1e schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 18:55:
[...]

Ja, als de transactie meer dan 2 uur duurt wel. Dan is je geld onderweg, staat het nergens, en bouw je geen rente op, om 23:59:59
Er is volgens mij wetgeving dat banken rente moeten geven totdat de transactie daadwerkelijk wordt uitgevoerd. Als je op vrijdagavond om 22u een transactie doet die pas op maandagmorgen 9u uitgevoerd wordt moet je AFAIK dus gewoon rente "tot maandag 9u" krijgen.

• W1ck1e
RobertMe schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 20:38:
[...]

Er is volgens mij wetgeving dat banken rente moeten geven totdat de transactie daadwerkelijk wordt uitgevoerd. Als je op vrijdagavond om 22u een transactie doet die pas op maandagmorgen 9u uitgevoerd wordt moet je AFAIK dus gewoon rente "tot maandag 9u" krijgen.
Dat is dan ook niet wat ik bedoel. Om 22:00 wel een lager saldo op de bron rekening en pas een volgende dag het overgeschreven bedrag op de doel rekening.

• Klein22
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 17:36
RobertMe schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 20:38:
[...]

Dat zou je zeggen... Maar ik vrees dat dat geen wetgeving is. Bij Santander heb ik bewust de donderdagavond voor 1 mei (vrije dag bij Santander) een opdracht ingeschoten die op maandagochtend uitgevoerd zou moeten worden. Dat gebeurde ook keurig, maar geen rente van donderdag tot maandag. Tot 2e echelon over geklaagd maar geen correctie.

• brabosnol1
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 05-08 16:55
W1ck1e schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 21:17:
[...]

Dat is dan ook niet wat ik bedoel. Om 22:00 wel een lager saldo op de bron rekening en pas een volgende dag op de doel rekening.
Dus jij denkt dat je op twee rekeningen rente kunt krijgen over dezelfde valutadatum?

• W1ck1e
brabosnol1 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 21:40:
[...]

Dus jij denkt dat je op twee rekeningen rente kunt krijgen over dezelfde valutadatum?
Neen.

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hmmm, nav de interessante actierente bij Yapi Kredi ben ik bezig met het openen van een spaarrekening bij hen. Waar ik tegenaan loop is dat als ik een individuele rekening wil openen en daarbij een en/of rekening als tegenrekening wil gebruiken, dit niet wordt geaccepteerd. Bij veel andere banken is dat geen probleem, maar hier word ik gedwongen om ook een gezamenlijke spaarrekening te openen. :|

• Juan
Had ik ook, oplossing , mijn Revolut rekening gebruikt, die alleen op mijn naam staat. Beide kanten op IP. Alleen extra stap. Maar Rabobank Revolut is ook IP beide kanten op

• Catanan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:45
Bar_en_boos schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 21:59:
Hmmm, nav de interessante actierente bij Yapi Kredi ben ik bezig met het openen van een spaarrekening bij hen. Waar ik tegenaan loop is dat als ik een individuele rekening wil openen en daarbij een en/of rekening als tegenrekening wil gebruiken, dit niet wordt geaccepteerd. Bij veel andere banken is dat geen probleem, maar hier word ik gedwongen om ook een gezamenlijke spaarrekening te openen. :|
Dat is dan veranderd, ik kon 2 jaar geleden wel een enkele rekening openen met gebruik van een en/of tegenrekening. 9 maanden later hebben we er wel een en/of rekening van gemaakt.

• Flexion1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:18
Juan schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 22:41:
Had ik ook, oplossing , mijn Revolut rekening gebruikt, die alleen op mijn naam staat. Beide kanten op IP. Alleen extra stap. Maar Rabobank Revolut is ook IP beide kanten op
Is oplossing idd, alleen geen fan om grote bedragen door Revolut te sluizen hiervoor. Die willen nog wel eens je geld bevriezen bij grote bedragen en klantenservice is drama daar. Kan zomaar weken duren.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
YapiKredi actierrente van 3.30% voor 3 maanden. Aanmelden via app ging zonder issues, alleen iDin werkt niet, althans niet icm ING, app staat op dezelfde telefoon maar geen aanvraag. Optie maar overgeslagen. Account direct actief.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

Het is erg slecht dat sommige van die aanmeldapps vragen om in te loggen bij een andere bank voor iDIN via die app. Dat kun je hoe dan ook beter laten verlopen via een link/browser.

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Juan schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 22:41:
Revolut hoor ik wat wisselende geluiden over. In eerste instantie sla ik Yapi Kredi maar even over en ben voor Anadolu gegaan. Die doet (via Idin) niet moeilijk over een en/of tegenrekening. Biedt wel een wat lagere actierente maar compenseert dat weer door een langere actieduur van 6 maanden.

De identificatie met id-pas was wel wat wazig. Rfid (pas tegen achterkant houden) leek te mislukken, maar ging vervolgens wel verder naar succesvolle afronding en opening. En inderdaad, de functie van de app beperkt zich alleen maar tot het aanmeldingsproces. Daarna kan ie volgens mij gewoon weer verwijderd worden.

• RobertMe
mrmrmr schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:41:
Het is erg slecht dat sommige van die aanmeldapps vragen om in te loggen bij een andere bank voor iDIN via die app. Dat kun je hoe dan ook beter laten verlopen via een link/browser.
Grote kans dat het ook een web/browser link is? Waarbij apps links registreren die ze kunnen openen, waarna het OS vraagt of je in de browser of in de app wilt openen. Waarbij er dus geen browser aan te pas komt als je de app geïnstalleerd hebt (en kiest), ondanks dat het wel een web link is.

Hard linken naar de app is voor een derde partij juist dom. Aangezien de manier waarop de app geopend moet worden kan veranderen (lees: welke activity geopend moet worden in het geval van Android). Terwijl links juist al universeel zijn en ook makkelijk te delen / uit te leggen.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

RobertMe schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:09:
[...]

Grote kans dat het ook een web/browser link is?
Bij een aanmeldapp die ik laatst gebruikte vraagt die rechtstreeks in die aanmeldapp om user ID en wachtwoord voor de andere bank. Ik denk dat het de al eerder besproken Anadolubank app was.

Dat is echt niet ok, dat is onethisch en onveilig. Er was een goed verstopt alternatief en daaronder was er de optie waarbij gekozen kan worden een link te openen met een bepaalde browser. De Anadolubank app heeft overigens Google Play Services nodig om überhaupt verder te gaan na opstarten na het tonen van het icoon. Google is een privacy vijand, daarom is deze afhankelijkheid inbouwen niet ok. Aan foutmeldingen weergeven doet deze app kennelijk niet.

• Sander12
Per 07 augustus 2026 zal de reguliere rente op de Flexibel Sparen rekening bij Bigbank wijzigen van 2,10% naar 2,00%. De rente wordt berekend over bedragen tot en met 250.000 euro.

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:36
Sander12 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:04:
Per 07 augustus 2026 zal de reguliere rente op de Flexibel Sparen rekening bij Bigbank wijzigen van 2,10% naar 2,00%. De rente wordt berekend over bedragen tot en met 250.000 euro.
Dalende rente, dat is ook wel interessant in de huidige markt.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-08 13:32
@Janpietertje89 misschien willen ze klanten lokken naar hun deposito's.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• SanookH
  • Laatst online: 15:28

SanookH

_/-\o_

Janpietertje89 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:40:
[...]

Dalende rente, dat is ook wel interessant in de huidige markt.
Misschien hadden ze gegokt op een verhoging van de ECB rente, die dus niet kwam.

• Sander12
Nordax Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 2,13% p.j. naar 2,15% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 07.08.2026.

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Bij de Estse Inbank is de rente gestegen van 2,11% naar 2,16% (2,18% effectief). Is daarmee bij Raisin na IKB met 2,30% en Distingo met 2,17% de hoogste rente voor de normale vrij opneembare spaarrekeningen.

• ocn
  • Laatst online: 21:31

ocn

Beste Tweaker 2025 ⭐⭐⭐⭐⭐

Van 3 banken geld overgemaakt naar Bigbank: Openbank en Trade Republic waren instant, vanaf ING niet... Typisch.

• THE_BASE
  • Niet online
ocn schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:42:
Van 3 banken geld overgemaakt naar Bigbank: Openbank en Trade Republic waren instant, vanaf ING niet... Typisch.
Kon je gemakkelijk geld overmaken vanaf Trade Republic of tot een bepaald bedrag?

• ocn
  • Laatst online: 21:31

ocn

Beste Tweaker 2025 ⭐⭐⭐⭐⭐

THE_BASE schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:35:
[...]

Kon je gemakkelijk geld overmaken vanaf Trade Republic of tot een bepaald bedrag?
Ik moest allemaal disclaimers goedkeuren, en mijn gezicht werd gescand om de transactie te valideren. Ik vond het wel gebruiksvriendelijk en veilig.

• THE_BASE
  • Niet online
ocn schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:53:
[...]

Ik moest allemaal disclaimers goedkeuren, en mijn gezicht werd gescand om de transactie te valideren. Ik vond het wel gebruiksvriendelijk en veilig.
Thanks, dan doe ik dat maandag. Zo voor het weekend vind ik niet prettig als het toch blijft hangen.

Pagina: 1 ... 207 208 Laatste

Let op:
[norml]We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Politieke achtergrond kan hier: Het Nederlandse belastingstelsel

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of Vermogensrendementheffing 2.0 deel 2 terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic, net als Advanzia Het Grote Advanzia Topic

We willen hier geen persoonlijke updates zien ( a la 'ik ook', 'bevestiging gehad'), dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling