Wiskunde is de taal van de natuur.
Door op tijd op te zeggen ben je op dit moment geen Nexent klant (of geweest). Dus als je nu een rekening opent is dat je eersteHarbo schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 15:20:
Ik heb zelf op 14 Maart 2025 CEB opgezegd. Mijn ervaring is dat ik 6 of 7 maanden moet wachten voordat ik week een klant wordt.
Dan ga ik proberen.W1ck1e schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 15:23:
[...]
Door op tijd op te zeggen ben je op dit moment geen Nexent klant (of geweest). Dus als je nu een rekening opent is dat je eerste
Keep us posted!Harbo schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 15:27:
[...]
Dan ga ik proberen.Ik hoop dat ik niet afgewezen wordt.
Ik volg je ervaringen met interesse, ik heb al twee keer eerder een welkomsrekening gehad. Er zal toen een maand of 7-8 tussen sluiten en opnieuw openen.Harbo schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 15:50:
Aanvraag ingediend. Nu afwachten.
Begrijp ik het goed dat als ik Advanzia op 1 juli activeer door dan minimaal 5k te storten dat de actie dan 4 maanden is ipv 3?
Klopt. Maar de huidige actierente loopt gok ik maar tot 30-6 (/einde deze maand). En dan is het maar afwachten of er volgende maand weer dezelfde actierente is of dat de actierente lager is (of zelfs geen actierente meer, maar dat is onwaarschijnlijk, want volgens mij is die er altijd wel geweest).Rogers schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 21:02:
Ik ga toch maar met de 3 maanden actie banken werken gezien de tegenvallende deposito rentes.
Begrijp ik het goed dat als ik Advanzia op 1 juli activeer door dan minimaal 5k te storten dat de actie dan 4 maanden is ipv 3?
V.w.b. deposito's. Als je naar de 3 maanden deposito's kijkt kan dat kloppen (niet gecheckt). Maar als je een langer lopend deposito pakt (met mogelijk een nog lagere rente) dan kun je niet zomaar stellen dat de actierente hoger is. Misschien "moet" je dan over 3 maanden een actierente pakken die zoveel lager is dat gemiddeld de deposito rente over bv 6 maanden hoger is dan nu een (iets) hogere actierente voor 3 maanden en dan daarna een (veel) lagere actierente voor weer 3 maanden.
Ergo, noch wij, noch de banken, weten wat de rente over een langere periode gaat doen en dus zit er een bepaalde manier van "gokken" in.
Het lukt toch niet om nog voor 1 juli een rekening te openen bij Advanzia, test storting te doen en dan de grote storting te doen. Dus maar hopen dat de rente goed blijft. Ben ook het denken om nog tot dan te wachten met de aanvraag, voordat het voor niks is.RobertMe schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 21:11:
[...]
Klopt. Maar de huidige actierente loopt gok ik maar tot 30-6 (/einde deze maand). En dan is het maar afwachten of er volgende maand weer dezelfde actierente is of dat de actierente lager is (of zelfs geen actierente meer, maar dat is onwaarschijnlijk, want volgens mij is die er altijd wel geweest).
V.w.b. deposito's. Als je naar de 3 maanden deposito's kijkt kan dat kloppen (niet gecheckt). Maar als je een langer lopend deposito pakt (met mogelijk een nog lagere rente) dan kun je niet zomaar stellen dat de actierente hoger is. Misschien "moet" je dan over 3 maanden een actierente pakken die zoveel lager is dat gemiddeld de deposito rente over bv 6 maanden hoger is dan nu een (iets) hogere actierente voor 3 maanden en dan daarna een (veel) lagere actierente voor weer 3 maanden.
Ergo, noch wij, noch de banken, weten wat de rente over een langere periode gaat doen en dus zit er een bepaalde manier van "gokken" in.
Heb spijt dat ik niet meteen toen Openbank afliep paar maanden terug actie heb ondernomen.
Klopt idd dat het risico er is dat na die 3 maanden de rentes lager zijn.
Maar met de eisen* die ik heb zijn t/m 1 jaars deposito niet zo interessant. (*Geen bronbelasting, geen land dat grenst aan Rusland, geen Klarna direct, geen Banca (liefst helemaal geen Italiaanse bank)).
Volgens https://www.biallo.de/zinsticker/ zou de rente bij Advanzia naar 2,40% gaan(was 2,70%).Rogers schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 21:02:
Ik ga toch maar met de 3 maanden actie banken werken gezien de tegenvallende deposito rentes.
Dat zou wel jammer zijn.rechtsherstel schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 22:14:
[...]
Volgens https://www.biallo.de/zinsticker/ zou de rente bij Advanzia naar 2,40% gaan(was 2,70%).
Helaas werkt het zo niet. De lage stand die je nu hebt bereikt is relevant voor de periode jan 2026 - jun 2026. Maar dan moet je in juli 2025 - dec 2025 niets bijstorten. Zie ook het bunq draadje. Veel leesplezier.tim106gti schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 07:35:
Bunq is toch ook nog altijd redelijk aantrekkelijk? 2,26% bonus rente over het saldo boven peildata 1 januari en 1 juli. Ik heb zojuist bijna alles er af gehaald (ivm peildatum 1 juli) om het volgende week weer terug te storten en zodoende weer te profiteren van de hogere rente.
Of anders een specifiek bericht als dit. Of ik daadwerkelijk weer ga storten is afhankelijk van de verschillende rentes.
[ Voor 19% gewijzigd door W1ck1e op 28-06-2025 08:19 ]
FYI: Advanzia (Luxemburg) heeft wel bronbelasting. Hier kun je vrijstelling voor krijgen.Rogers schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 21:32:
[...]
Maar met de eisen* die ik heb zijn t/m 1 jaars deposito niet zo interessant. (*Geen bronbelasting, geen land dat grenst aan Rusland, geen Klarna direct, geen Banca (liefst helemaal geen Italiaanse bank)).
FYI: bonusrente bij Bunq is niet vast gedurende de halfjaarsperiode. Die is net zo variabel als de gewone rente.tim106gti schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 07:35:
Bunq is toch ook nog altijd redelijk aantrekkelijk? 2,26% bonus rente over het saldo boven peildata 1 januari en 1 juli. Ik heb zojuist bijna alles er af gehaald (ivm peildatum 1 juli) om het volgende week weer terug te storten en zodoende weer te profiteren van de hogere rente.
Klopt, maar de fout in de redenering van @tim106gti lijkt mij meer van invloed op het resultaat.Coffeeroam schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 08:31:
[...]
FYI: bonusrente bij Bunq is niet vast gedurende de halfjaarsperiode. Die is net zo variabel als de gewone rente.
Op dit moment is het verschil tussen de beide rentes bij bunq 0,75%, Misschien is dat wel een constante.
[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 28-06-2025 09:26 ]
Ja, dat klopt en dus zou hij in zijn geval maar 1.51% (variabel) krijgen.W1ck1e schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 09:23:
[...]
Klopt, maar de fout in de redenering van @tim106gti lijkt mij meer van invloed op het resultaat.
Op dit moment is het verschil tussen de beide rentes bij bunq 0,75%, Misschien is dat wel een constante.
Maar, verder is er ook geen belofte of voorwaarde dat het verschil tussen bonusrente en standaardrente 0.75% blijft.
Harbo schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 15:50:
Aanvraag ingediend. Nu afwachten.
https://www.nexentbank.nl/mobile-app/De actie geldt niet voor klanten die al een of meerdere rekeningen bij Nexent Bank hebben.
https://www.nexentbank.nl...e-bank-is-nu-nexent-bank/Heb ik door de rebranding een speciaal opzeggingsrecht?
Nee. De rebranding is een verandering van de naam en merkidentiteit en heeft geen effect op de contractuele voorwaarden – het geeft geen speciaal opzeggingsrecht.
De uitkomst ligt opgesloten in de laatste quote.Wat gebeurt er met mijn contracten?
Jouw contracten wiizigen niet en blijven geldig – je hoeft niets te doen. Alleen onze naam verandert.
[ Voor 15% gewijzigd door Harry720A op 28-06-2025 10:23 ]
Let op: Het welkomstrentepercentage wordt toegekend aan klanten die vanaf 07.05.2025 hun eerste rekening bij ons hebben geopend. De actie geldt niet voor klanten die al een of meerdere rekeningen bij Nexent Bank hebben.
Nu eindelijk na een hoop gedoe de Secureapp kunnen activeren, van Consorsbank
En nu kan ik inloggen, ik zie dus instant payment als inkomend
"ECHTZEIT EUR-UEBEW."
Uitgaand is "EURO-Uberweisung"
Weet jij of uitgaand niet via IP is, een test overboeking van 1 ct, komt wel gelijk aan, maar gaat niet gelijk uit.
Kan je dat wellicht ergens kiezen om het instant te versturen, vind ik even zo snel niet.
De app is wel flink verbeterd, nu is goed inzichtelijk wat het rente % is. (2,8%)
Maandag loopt mijn Advanzia af, dus kan alles die kant op.
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Heb sinds begin januari '24 een Advanzia spaarrekening. Heel '24 kreeg ik een verlengingsaanbod tussen grofweg de 8e en de 14e van de 'laatste' maand. Afgelopen maart kwam die (pas) rond de 24ste binnen.
Tot en met vandaag geen email met verlengingsaanbod gekregen, vanmorgen een nieuw 'account' aangemaakt op naam van eega; man, wat een verbetering/verademing die nieuwe manier, zoals hier al eerder gemeld, vergeleken met anderhalf jaar geleden.
Ergens halverweg juni in dit topic stond geschreven (op een Duitse site) dat de "Welkom rente" terug zou vallen naar 2,4%, per 20 juni; dit laatste als ik mij goed herinner.
Vanmorgen het account geopend tegen nog steeds 2,7% (2,73). Als wij dit een week eerder hadden gedaan, en ook afgelopen week minimaal 5000,- hadden overgemaakt hadden we die 2,73% gekregen voor 1 week en 3 maanden.
Hebben ervoor gekozen het geld pas 2 juli op de nieuwe rekening te zetten, want, jullie weten, dan bijna 4 maanden de "Welkom rente". Ook al zou dat tegen 2,4% zijn i.p.v. 2,7%, levert dat meer op.
Nu is de niet te beantwoorden vraag natuurlijk wat Advanzia met die rente gaat doen, dinsdag 1 juli. Ik ga ervan uit dat die naar 2,4% gaat (laten we daar even van uit gaan).
Gegeven: de Advanzia "Welkom rente" gaat in vanaf de datum dat er minimaal 5000,- op de rekening staat (2 juli dus in ons geval).
Wat ik me afvraag:
De rekening/ het contract is vandaag afgesloten tegen 2,73%, er staat geen (voldoende) saldo op (dus de rente is nog niet 'ingegaan'). Ervan uitgaande dat dinsdag 1 juli de rente naar 2,4% gaat, en het saldo op woensdag 2 juli pas toereikend is om de "Welkom rente" te laten ingaan ... betekent dat dat 'ze' mijn rente mogen verlagen naar 2,4% of zitten 'ze' nu contractueel vast aan de 2,73% waartegen we vandaag de rekening hebben geopend?!
Kijk, het maakt niet uit, we zijn uitgegaan van 2,4 (en dat moeten we nog maar zien), en over een paar dagen weet ik het zeker, maar het leek me wel een leuke casus; ben benieuwd naar de ideëen/inzichten van anderen.
Nb er voor gekozen de centen pas de 2e (of 3e, we'll see) binnen te laten komen bij Advanzia om te voorkomen dat het er een volledige maand opstaat (1 juli t/m 31 juli) en zo de 'vierde maand' mis te lopen.
Edit: maar doogegaan we zullen zien.
Aanmaken ging vrij vlug en makkelijk. Hopelijk komt de test overboeking vandaag al aan.
[ Voor 23% gewijzigd door Rogers op 28-06-2025 14:38 ]
Zie hieronder.Juan schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 12:20:
Hi @Coffeeroam
"ECHTZEIT EUR-UEBEW."
Weet jij of uitgaand niet via IP is, een test overboeking van 1 ct, komt wel gelijk aan, maar gaat niet gelijk uit.
Kan je dat wellicht ergens kiezen om het instant te versturen, vind ik even zo snel niet.
De app is wel flink verbeterd, nu is goed inzichtelijk wat het rente % is. (2,8%)
[ Voor 9% gewijzigd door Datisraar op 28-06-2025 17:10 ]
Datisraar schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 17:06:
[...]
Nee, Corsors uitboeken is inderdaad nog steeds binnen 1 werkdag. Had recentelijk eerder hierover gebeld en zou ergens deze zomer al wel in moeten gaan.
Volkswagen bank uitboeken is ook nog 1 werkdag.
[ Voor 21% gewijzigd door Datisraar op 28-06-2025 17:12 ]
In mijn ervaring duurt het ongeveer 1,5 uur om iets overgeboekt te krijgen, beide kanten op (ING<-->Consors). Is volgens mij niet zelf in te stellen of dat IP zal zijn.Juan schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 12:20:
Hi @Coffeeroam
"ECHTZEIT EUR-UEBEW."
De app vind ik ook fraai.
Ik kan nu ook geld inleggen zonder tussenstap van Openbank naar Consors. Maar dat duurt 1 dag (en dat komt dan door opzettelijke vertraging bij Openbank, volgens mij).
Als jouw tenaamstelling bij Advanzia hetzelfde is kun je dat ook. Moet je wel eerst €1 van Consors naar Advanzia overmaken. Als het is aangekomen, wordt je Consors als tweede tegenrekening geaccepteerd.
Harbo schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 12:14:
https://www.nexentbank.nl/mobile-app/#2
Let op: Het welkomstrentepercentage wordt toegekend aan klanten die vanaf 07.05.2025 hun eerste rekening bij ons hebben geopend. De actie geldt niet voor klanten die al een of meerdere rekeningen bij Nexent Bank hebben.
https://www.nexentbank.nl...nexent-bank-spaarrekeningKrijg ik het welkomsttarief als ik mijn rekening sluit en een nieuwe open?
Nee, want het welkomsttarief geldt uitsluitend voor nieuwe klanten (klanten die nog geen rekening bij ons hebben gehad).
Lees voor "ons" (ook) Credit Europe Bank..
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling