Ik heb al jaren een YKB rekening en deposito's. Nog geen app nodig gehad of geinstalleerd. Tancodes voor handelingen ontvang ik op een nietzosmart-phone. Na de papieren aanmelding verwacht ik dat je gewoon kunt internet bankieren.DjoeC schreef op maandag 8 december 2025 @ 12:17:
[...]
Hmm, het klinkt wel alsof je naar de app gedwongen wordt. Je kunt niet via het web een rekening openen (we sturen u "informatie per post" toe.... Anders was t wel interessant als (tijdelijke) opvolger van Garantibank.
App loopt vast bij de laatste stap (akkoord met voorwaarden). Ik krijg een uitroepteken terwijl alle documenten aangevinkt zijn en doorgelezen.
Allerlei (bijv. e/o) formulieren zijn te downloaden op de website. Hoef je de informatiepost van YK niet af te wachten.DjoeC schreef op maandag 8 december 2025 @ 12:17:
[...]Hmm, het klinkt wel alsof je naar de app gedwongen wordt. Je kunt niet via het web een rekening openen
[ Voor 10% gewijzigd door Harry720A op 08-12-2025 12:51 ]
Bij mij ook (een melding in de trant van Server connectie fout). Later nog opnieuw geprobeerd, maar dan blijft de Yapi Kredi app hangen.Harbo schreef op maandag 8 december 2025 @ 12:21:
App loopt vast bij de laatste stap (akkoord met voorwaarden). Ik krijg een uitroepteken terwijl alle documenten aangevinkt zijn en doorgelezen.
Tijdens het proces kreeg ik eerst een foutmelding bij het invullen van mijn tegenrekening. Er stond wel een groen vinkje, maar bij het bevestigen een foutmelding zonder uitleg. Ik denk dat dit te maken met de tenaamstelling van alleen voorletters bij mijn tegenrekening. Dat lees ik ook in dit topic als oorzaak.
Volgens de klantenservice was dit niet de oorzaak en gaf aan dat deze foutmelding vaker voorkomt en zij stelde voor om de papieren aanmeld formulier op te sturen.
Toen maar mijn Trade Republic als tegenrekening ingevuld in de app. Deze tegenrekening was wel akkoord. Maar het aanmeldproces dus niet kunnen voltooien.
Mail van DHB Bank: Activeer de DHB Bank app en krijg €10 cadeau!
Stel eerst je mobiele nummer in bij de contactgegevens op de normale website van DBH Netbanking.rechtsherstel schreef op maandag 8 december 2025 @ 18:00:
Anders kun je weer van voren af beginnen met App activeren...
Vorige keer al een spectaculaire verhoging van 0,02% en ze doen er nu nog een schepje bovenop:sanook schreef op woensdag 19 november 2025 @ 19:36:
Morrow (via Raisin) gaat de rente verhogen met een schokkende 0,02% op de vrij opneembare spaarrekening:
[...]
Morrow Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 1,82% p.j. naar 1,83% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 09.12.2025.
Maar is het wel echt internetbankieren bij YKB? Ik denk dat je online bij YKB wel deposito's kan openen. Maar uitbetalen vanuit de spaarrekening naar de tegenrekening, kan dat wel? Telkens als ik inlog en weer zie dat ik 3 euro nogwat heb staan kijk ik naar de optie om dat over te boeken naar de tegenrekening. Die optie heb ik nog niet gevonden. Ja, bellen. Maar telebankieren is niet hetzelfde als internetbankieren. Daarin loopt YKB "een beetje" achter. Ik hoor het graag als ik het mis heb.W1ck1e schreef op maandag 8 december 2025 @ 12:20:
[...]
Ik heb al jaren een YKB rekening en deposito's. Nog geen app nodig gehad of geinstalleerd. Tancodes voor handelingen ontvang ik op een nietzosmart-phone. Na de papieren aanmelding verwacht ik dat je gewoon kunt internet bankieren.
Voor mij is deze actie in ieder geval aanleiding om mijn "slapende" spaarrekening op te zeggen. Dan kan ik eventueel bij een volgende actie gebruik maken. Maar goed, dan gaat de voorkeur toch echt uit naar een "normale" bank, waarbij bij- en afboeken gewoon online kan 24/7.
Gewoon op de Website of in de App in het menu "Overboekingen" kiezen?Frankenstein schreef op maandag 8 december 2025 @ 22:17:
[...]
Maar is het wel echt internetbankieren bij YKB? Ik denk dat je online bij YKB wel deposito's kan openen. Maar uitbetalen vanuit de spaarrekening naar de tegenrekening, kan dat wel?
/f/image/c4VzmRczFSiVWKj6emxUK9mb.png?f=fotoalbum_large)
Mijn tegenrekening staat er dan gewoon bij.
Ja, het is echt internetbankieren. Tenminste tijdens HUN kantooruren. (als je het wil horen dat moet je het vetgedrukte even hardop lezen)Frankenstein schreef op maandag 8 december 2025 @ 22:17:
Maar is het wel echt internetbankieren bij YKB? Ik denk dat je online bij YKB wel deposito's kan openen. Maar uitbetalen vanuit de spaarrekening naar de tegenrekening, kan dat wel? Telkens als ik inlog en weer zie dat ik 3 euro nogwat heb staan kijk ik naar de optie om dat over te boeken naar de tegenrekening. Die optie heb ik nog niet gevonden. Ja, bellen. Maar telebankieren is niet hetzelfde als internetbankieren. Daarin loopt YKB "een beetje" achter. Ik hoor het graag als ik het mis heb.
Voor mij is deze actie in ieder geval aanleiding om mijn "slapende" spaarrekening op te zeggen. Dan kan ik eventueel bij een volgende actie gebruik maken. Maar goed, dan gaat de voorkeur toch echt uit naar een "normale" bank, waarbij bij- en afboeken gewoon online kan 24/7.
De opties die je mist, moet je als ik mij niet vergis (ik heb dat jaren geleden gedaan) even openzetten. Je moet je zelf als het ware autoriseren.
:strip_exif()/f/image/IOYKLZjnTuoqwMNo8E8d0CJu.png?f=user_large)
als ik mij niet vergis via een van de onderste opties, helaas werkt dat alleen tijdens een deel van de kantooruren. volgens mij tussen 09:00 en 15:30 uur.
En vervolgens wat @GroteVoet459 schrijft.
In het weekend heb ik instant geld overgeboekt van mijn spaarrekening naar mijn tegenrekening bij ING. Ook is vannacht om 2.00 uur een ingeplande overboeking uitgevoerd van geld van een deposito dat vandaag is vrijgekomen. Had niet verwacht dat dit goed zou komen en was daarom blij verrast dat de overboeking toch is uitgevoerd.W1ck1e schreef op maandag 8 december 2025 @ 22:31:
[...]
Ja, het is echt internetbankieren. Tenminste tijdens HUN kantooruren. (als je het wil horen dat moet je het vetgedrukte even hardop lezen)
De opties die je mist, moet je als ik mij niet vergis (ik heb dat jaren geleden gedaan) even openzetten. Je moet je zelf als het ware autoriseren.
[Afbeelding]
als ik mij niet vergis via een van de onderste opties, helaas werkt dat alleen tijdens een deel van de kantooruren. volgens mij tussen 09:00 en 15:30 uur.
En vervolgens wat @GroteVoet459 schrijft.
Vreemd ik heb niet zo'n mail gehad terwijl ik ook een niet-geactiveerde app heb. Dus ik kan niet langs "AF" en ontvang geen €10.....rechtsherstel schreef op maandag 8 december 2025 @ 18:00:
N=2Coffeeroam schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 08:20:
[...]
Vreemd ik heb niet zo'n mail gehad terwijl ik ook een niet-geactiveerde app heb. Dus ik kan niet langs "AF" en ontvang geen €10.....
wel klant, en/of rekening. geen mail hierover ontvangen. niet van plan de app te installeren en gebruiken. want en/of rekening. Zou de app dan op 2 telefoons geinstalleerd en gebruikt kunnen worden ?
Lijkt mij wel, althans dat hoort wel zo. Zou gek zijn als niet beide rekeninghouders de rekening zelfstandig kunnen beheren.W1ck1e schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 08:25:
[...]
N=2
wel klant, en/of rekening. geen mail hierover ontvangen. niet van plan de app te installeren en gebruiken. want en/of rekening. Zou de app dan op 2 telefoons geinstalleerd en gebruikt kunnen worden ?
Verder geen bezwaar tegen de app, maar ik activeer nu natuurlijk niks meer als ik geen tientje krijg.
Per post. Dan haak ik af.DjoeC schreef op maandag 8 december 2025 @ 12:17:
[...]
Hmm, het klinkt wel alsof je naar de app gedwongen wordt. Je kunt niet via het web een rekening openen (we sturen u "informatie per post" toe.... Anders was t wel interessant als (tijdelijke) opvolger van Garantibank.
Mijn interpretatie van de Yapikredi informatie is dat bij gebruik van de app de aanmelding geheel digitaal kan ("digitale onboarding" noemen ze dat).
Tenzij dat niet lukt, zoals @Harbo meldt.Coffeeroam schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 10:04:
[...]
Mijn interpretatie van de Yapikredi informatie is dat bij gebruik van de app de aanmelding geheel digitaal kan ("digitale onboarding" noemen ze dat).
@ColeJ Maar niet geschoten is altijd mis, dus probeer het toch maar.
[ Voor 10% gewijzigd door W1ck1e op 09-12-2025 10:11 ]
Terzijde maar wel relevant voor (kortere) termijn spaarders: De verwachting is dat deECB momenteel (lees: momentopname) hun beleidsrente voorlopig niet gaat verlagen. Er gaan stemmen op dat de eerstkomende beweging een verhoging zal worden (zonder genoemde termijn). Bronnen: verschillende financieele publicaties/verslagen van interviews met beleidsmakers.
Het bericht staat sinds 2-12 ook in de bankomgeving. Daar al gekeken?Coffeeroam schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 08:20:
[...]
Vreemd ik heb niet zo'n mail gehad terwijl ik ook een niet-geactiveerde app heb. Dus ik kan niet langs "AF" en ontvang geen €10.....
Nee daar stond het niet en daar staat het nu nog steeds niet. Vreemd.rechtsherstel schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 11:35:
[...]
Het bericht staat sinds 2-12 ook in de bankomgeving. Daar al gekeken?
.. dus kortetermijndepositos openen? lange? rekening/courant aanhouden?DjoeC schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 10:29:
Terzijde maar wel relevant voor (kortere) termijn spaarders: De verwachting is dat deECB momenteel (lees: momentopname) hun beleidsrente voorlopig niet gaat verlagen. Er gaan stemmen op dat de eerstkomende beweging een verhoging zal worden (zonder genoemde termijn). Bronnen: verschillende financieele publicaties/verslagen van interviews met beleidsmakers.
Dat had ik ook. Ik heb toen gevraagd hoe dit zat en toen hebben zij het open gezet. Nu kan ik wel overboeken vanuit de website, zonder te bellen.Frankenstein schreef op maandag 8 december 2025 @ 22:17:
Telkens als ik inlog en weer zie dat ik 3 euro nogwat heb staan kijk ik naar de optie om dat over te boeken naar de tegenrekening. Die optie heb ik nog niet gevonden. Ja, bellen. Maar telebankieren is niet hetzelfde als internetbankieren. Daarin loopt YKB "een beetje" achter. Ik hoor het graag als ik het mis heb.
Blijft koffiedik kijken - niemand weet wat tRump, Putine of ISIS morgen gaat doen.wibblemoo schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 12:17:
[...]
.. dus kortetermijndepositos openen? lange? rekening/courant aanhouden?
Maar de rente op 3-maanden depositio's is momenteel lager dan die van de diverse aanbiedingen die ongeveer dezelfde looptijd hebben. Waarbij je bij die aanbiedingen wel de garantie hebt van de rente, maar flexibeler bent in verkassen. Tenzij je alle 12 aanbiedingen al gehad hebt / niet naar bepaalde banken wilt.
Voor het online afsluiten van een deposito moet zoiets ook gebeuren.Delay schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 12:27:
[...]Dat had ik ook. Ik heb toen gevraagd hoe dit zat en toen hebben zij het open gezet. Nu kan ik wel overboeken vanuit de website, zonder te bellen.
Ik heb er nu even gekeken, maar het staat er volgens mij niet:rechtsherstel schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 11:35:
[...]
Het bericht staat sinds 2-12 ook in de bankomgeving. Daar al gekeken?
Iemand al zijn 10,- van DHB ontvangen voor installeren + activeren App ?
Nee, nog niet. Maar de werkdag is nog niet voorbij.TanteBeth schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 15:40:
Iemand als zijn 10,- van DHB ontvangen voor installeren + activeren App ?
Maximaal gebruik maken van de kortere termijn aanbiedingen (3-6-9 maanden) met gegarandeerde rente.wibblemoo schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 12:17:
[...]
.. dus kortetermijndepositos openen? lange? rekening/courant aanhouden?
Ik zou niet voor langere termijn vast zetten. De FED krijgt begin volgend jaar een nieuwe voorzitter, de naam die rondgaat heeft daar al tot een kleine stijging van de 10 jaars rente geleid. Daarbij herhaal ik wel wat @GroteVoet459 aangeeft: Het blijft koffiedik kijken..... Mijn keuze hoeft niet jouw keuze te zijn
Ik heb eind vorige week Advanzia opgezegd en gister nieuwe rekening gemaakt. Ik heb het actie tarief. Dus eigenlijk geen wachttijd nodig.
Dat werkt dus nog steeds.zunrob schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 17:21:
Ik heb eind vorige week Advanzia opgezegd en gister nieuwe rekening gemaakt. Ik heb het actie tarief. Dus eigenlijk geen wachttijd nodig.
Ik zit even wat te rekenen of groensparen nog interessant is. Vorig jaar heb ik dat last-minute nog moeten beslissen en als mijn rekensom van vandaag klopt, had ik vorig jaar beter niet kunnen groensparen. Hieronder het voorbeeld:
Edit: Volgens mij maak ik een foutje door de belastingpercentages en bedragen van 2025 te gebruiken voor een situatie die in 2026 gaat gelden. even nakijken...
Edit2: Inderdaad, ik ben in de war. Als ik nu iets met groensparen doe, geldt dat voor belastingjaar 2026 (want peildatum januari 2026).
Edit: Volgens mij maak ik een foutje door de belastingpercentages en bedragen van 2025 te gebruiken voor een situatie die in 2026 gaat gelden. even nakijken...
Edit2: Inderdaad, ik ben in de war. Als ik nu iets met groensparen doe, geldt dat voor belastingjaar 2026 (want peildatum januari 2026).
[ Voor 59% gewijzigd door LA-384 op 09-12-2025 20:56 ]
Het tientje is binnen.TanteBeth schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 15:40:
Iemand al zijn 10,- van DHB ontvangen voor installeren + activeren App ?
Ja, hier ook. Nou nog diep nadenken waar ik dat aan ga uitgeven....
Het heffingsvrijevermogen van groensparen en -beleggen is €26.715 per persoon op 1 januari 2026.LA-384 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 20:41:
Ik zit even wat te rekenen of groensparen nog interessant is. Vorig jaar heb ik dat last-minute nog moeten beslissen en als mijn rekensom van vandaag klopt, had ik vorig jaar beter niet kunnen groensparen. Hieronder het voorbeeld:
De groenspaardeposito's hebben een lage rente (ING verlaagde dit onlangs van 1.75% naar 1.5% voor 1 jaarsdeposito), zie je nog ergens anders iets interessants?
Bij abn-amro is dat nog 1.75% dacht ik gisteren gezien te hebben, maar ik zie er vanaf. Ik gebruikte cijfers van 2025 voor mijn berekening en dat gaf een voordeel voor normaal jaar deposito a 2.45% rente. Dat gaat volgend jaar zeker niet beter uitpakken voor groen sparen en bij nader inzien was dat afgelopen jaar ook al niet voordelig en waarschijnlijk het jaar ervoor ook niet. Vergelijk je het met Nederlandse spaarproducten, is er waarschijnlijk wèl een beperkt voordeeltje, maar vergeleken met buitenlandse spaarproducten duidelijk niet (ivm hogere rentes).Coffeeroam schreef op woensdag 10 december 2025 @ 08:04:
[...]
Het heffingsvrijevermogen van groensparen en -beleggen is €26.715 per persoon op 1 januari 2026.
De groenspaardeposito's hebben een lage rente (ING verlaagde dit onlangs van 1.75% naar 1.5% voor 1 jaarsdeposito), zie je nog ergens anders iets interessants?
Ja, als je puur in het spaargebeuren blijft en geheel boven de vermogensvrijstelling zit, en uitgaat van forfaitair rendement, dan bespaar je in 2026 1.36%*36%= 0.49% aan belastingen. Neem dat plus 1.75% op een groendeposito, dan is het rendement effectief 2.24%, plus 0.1% heffingskorting is dat 2.34%.LA-384 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 08:30:
[...]
Bij abn-amro is dat nog 1.75% dacht ik gisteren gezien te hebben, maar ik zie er vanaf. Ik gebruikte cijfers van 2025 voor mijn berekening en dat gaf een voordeel voor normaal jaar deposito a 2.45% rente. Dat gaat volgend jaar zeker niet beter uitpakken voor groen sparen en bij nader inzien was dat afgelopen jaar ook al niet voordelig en waarschijnlijk het jaar ervoor ook niet. Vergelijk je het met Nederlandse spaarproducten, is er waarschijnlijk wèl een beperkt voordeeltje, maar vergeleken met buitenlandse spaarproducten duidelijk niet (ivm hogere rentes).
Als je meer rente kunt krijgen elders op zo'n 1-jaars deposito dan kun je net zo goed of beter daar sparen. Of je gaat "spaarhoppen" via opeenvolgende verschillende bonusacties.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Frankenstein op 10-12-2025 22:36 ]
Of op vrij opneembaar!!!!Coffeeroam schreef op woensdag 10 december 2025 @ 08:53:Als je meer rente kunt krijgen elders op zo'n 1-jaars deposito dan kun je net zo goed of beter daar sparen. Of je gaat "spaarhoppen" via opeenvolgende verschillende bonusacties.
Heb VW aangevraagd, 6 maanden 2,9% gegarandeerd en vrij opneembaar. Dus vandaar.
Nou ja, pas bij een rente van meer dan 2.34% + 0.49%= 2,83% is het beter ergens anders sparen.Coffeeroam schreef op woensdag 10 december 2025 @ 08:53:
[...]
Ja, als je puur in het spaargebeuren blijft en geheel boven de vermogensvrijstelling zit, en uitgaat van forfaitair rendement, dan bespaar je in 2026 1.36%*36%= 0.49% aan belastingen. Neem dat plus 1.75% op een groendeposito, dan is het rendement effectief 2.24%, plus 0.1% heffingskorting is dat 2.34%.
Als je meer rente kunt krijgen elders op zo'n 1-jaars deposito dan kun je net zo goed of beter daar sparen. Of je gaat "spaarhoppen" via opeenvolgende verschillende bonusacties.
Volgens mij tel je zo die 0.49% tweemaal.jeroenkb schreef op donderdag 11 december 2025 @ 07:56:
[...]
Nou ja, pas bij een rente van meer dan 2.34% + 0.49%= 2,83% is het beter ergens anders sparen.
Ik zou het vooral ook zien als een alternatief voor normaal sparen bij de grote bekende banken. Ik denk dat ja vaak wel een voordeliger deposito kunt afsluiten via een kleine/onbekende speler. Maar als je dat minder trekt, dan kan groensparen een alternatief zijn voor de slechter renderende gewone spaarrekeningen.Coffeeroam schreef op woensdag 10 december 2025 @ 08:53:
[...]
Ja, als je puur in het spaargebeuren blijft en geheel boven de vermogensvrijstelling zit, en uitgaat van forfaitair rendement, dan bespaar je in 2026 1.36%*36%= 0.49% aan belastingen. Neem dat plus 1.75% op een groendeposito, dan is het rendement effectief 2.24%, plus 0.1% heffingskorting is dat 2.34%.
Overigens kan het vooral interessant zijn als je dat groensparen voor 13 maanden kunt aanhouden. Dan kun je twee keer profiteren van de extra vrijstelling en heffingskorting. Bij een deposito werkt dat niet, omdat die na 12 maanden al ophoudt.
Voorbeeld, groensparen via Rabobank levert 1,65% rente per jaar op (eerste jaar vaste rente). In 13 maanden een kleine 1,8%. Kun je dan twee keer de groenvrijstelling en de extra heffingskorting toepassen (1-1-2026 en 1-1-2027), dan kun je het vergelijken met een gewone spaarrekening die 2,96% in 13 maanden oplevert, of iets boven de 2,7% per jaar. Er vanuit gaande dat de groenvrijstelling en de extra heffingskorting 1-1-2027 gelijk zijn aan de huidige stand. Dan kun je in januari 2027 je geld weer op een andere spaarrekening of in een ander deposito zetten.
Lijkt mij geen heel slecht rendement, maar wel met het grote voorbehoud dat je nog niet weet hoe de regelgeving 1-1-2027 eruit ziet. Zouden ze dan de fiscale voordelen helemaal afschaffen, dan heb je in elk geval voor een jaar nog kunnen profiteren van de fiscale voordelen. En kom je alsnog voor een jaar uit op een rente vergelijkbaar met een 2¼ % deposito. Ook niet heel slecht.
Dat is ook een interessante tip, maar de huidige status rond groensparen en -beleggen op dit moment is dat deze regeling bijna geheel wordt afgeschaft per 1 januari 2027. Eigenlijk wilde men het helemaal afschaffen maar dat lukt de Belastingdienst technisch niet per die datum. Kennelijk zit er geen "0" in hun huidige software!Rubbergrover1 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 09:22:
[...]
Ik zou het vooral ook zien als een alternatief voor normaal sparen bij de grote bekende banken. Ik denk dat ja vaak wel een voordeliger deposito kunt afsluiten via een kleine/onbekende speler. Maar als je dat minder trekt, dan kan groensparen een alternatief zijn voor de slechter renderende gewone spaarrekeningen.
Overigens kan het vooral interessant zijn als je dat groensparen voor 13 maanden kunt aanhouden. Dan kun je twee keer profiteren van de extra vrijstelling en heffingskorting. Bij een deposito werkt dat niet, omdat die na 12 maanden al ophoudt.
Voorbeeld, groensparen via Rabobank levert 1,65% rente per jaar op (eerste jaar vaste rente). In 13 maanden een kleine 1,8%. Kun je dan twee keer de groenvrijstelling en de extra heffingskorting toepassen (1-1-2026 en 1-1-2027), dan kun je het vergelijken met een gewone spaarrekening die 2,96% in 13 maanden oplevert, of iets boven de 2,7% per jaar. Er vanuit gaande dat de groenvrijstelling en de extra heffingskorting 1-1-2027 gelijk zijn aan de huidige stand. Dan kun je in januari 2027 je geld weer op een andere spaarrekening of in een ander deposito zetten.
Lijkt mij geen heel slecht rendement, maar wel met het grote voorbehoud dat je nog niet weet hoe de regelgeving 1-1-2027 eruit ziet. Zouden ze dan de fiscale voordelen helemaal afschaffen, dan heb je in elk geval voor een jaar nog kunnen profiteren van de fiscale voordelen. En kom je alsnog voor een jaar uit op een rente vergelijkbaar met een 2¼ % deposito. Ook niet heel slecht.
Het plan op dit moment is om per 1 januari 2027 de vrijstelling te laten dalen naar slechts €200,-, dus bijna helemaal naar nul.
Echter, in de "positieve agenda" van D66 en CDA staat dat ze de fiscale voordelen van groensparen en -beleggen willen herstellen. Wat er uit de gesprekken met VVD komt en in welke mate dat hersteld wordt weten we begin volgend jaar. En vervolgens moet het nog door het Belastingplan 2027 heen komen.
Die rekening van de Rabobank lijkt een goede optie omdat je in december 2026 kunt beslissen of je het nog een maandje laat staan of niet, want pas dan weten we waarschijnlijk pas echt zeker wat de regeling wordt per 1/1/2027.
Helaas kun je de spaarrekening niet openen zonder een betaalrekening. Dus als je nog geen Raborekening hebt moet je wel nog de kosten van 13*€3.45=€44.85 van het rendement aftrekken.
Renteverhoging TF Bank (via Raisin) per 11-12-2025: van 1,80% naar 1,85%.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
op 16-12 wordt dit pas definitief beslist voor 2026 toch meen ik..?Coffeeroam schreef op woensdag 10 december 2025 @ 08:04:
[...]
Het heffingsvrijevermogen van groensparen en -beleggen is €26.715 per persoon op 1 januari 2026.
Voor nieuwe klanten:Frankenstein schreef op woensdag 10 december 2025 @ 22:36:
[...]
Of op vrij opneembaar!!!!
Heb VW aangevraagd, 6 maanden 2,9% gegarandeerd en vrij opneembaar. Dus vandaar.
Rentepercentage per jaar:
2,90%
gedurende de eerste zes maanden na opening van de rekening
Plus-account Toprente
Laatst bijgewerkt: 18 november 2025
Voor bestaande klanten:
Rente per jaar:
Online accountbeheer: 1,00 %
Plus-account
Laatst bijgewerkt: 1 augustus 2025
@Caes Wat ook belanrijk is te vermelden. Als jij hier al klant geweest bent en opgezegd, dan moet jij 12 maanden weer wachten. Dit is een andere koek dan Advanzia.
Dan heb ik nieuws voor je. Inderdaad voor het openen van een Groenspaarrekening heb je een betaalrekening nodig. Maar nadat deze groenrekening geopend is en het geld er op staat kun je klantenservice bellen en vragen de tegenrekening cq renterekening te wijzigen naar jouw gewone betaalrekening en de Rabo betaalrekening op te heffen. Geen maandelijkse kosten meer. Je kon vorig jaar nog gewoon storten vanaf je eigen betaalrekening bij een andere bank. Of dat nu nog kan weet ik niet zeker omdat er vanuit de politiek plannen waren dit te verbieden. Maar ja er waren ook plannen om dit soort koppelverkoop te verbieden.... Rente in januari krijg je gewoon gestort op je opgegeven renterekening. Opnemen na 1 jaar kan door klantenservice te bellen.Coffeeroam schreef op donderdag 11 december 2025 @ 10:38:
[...]
Helaas kun je de spaarrekening niet openen zonder een betaalrekening. Dus als je nog geen Raborekening hebt moet je wel nog de kosten van 13*€3.45=€44.85 van het rendement aftrekken.
Hoe werkt zo'n groenspaarrekening i.c.m. aandelen?
Stel:
1. Heffingsvrij vermogen is 114.000 (fiscaal partnerschap)
2. Extra heffingsvrij vermogen groensparen is 56.000 (fiscaal partnerschap)
3. Totale aandelen 100.000
4. Totaal spaargeld 70.000
Zou je niets doen dan betaal je dus over 56.000 belasting in box 3.
Zou je 56.000 in GroenSparen stoppen dan betaal je geen belasting omdat de totale vrijstelling 170.000 is?
Omdat je belasting betaald naar rato is het extra rendement in bovenstaand geval nog méér dan de 0,49% aan belasting op spaargeld toch? Dat maakt GroenSparen nog wel interessant.
Nadeel blijft dat het een jaar vast staat, tegen misschien 2,5% rente (1,65 + belastingbesparing die hoger is dan de 0,49).
Stel:
Zou je 56.000 in GroenSparen stoppen dan betaal je geen belasting omdat de totale vrijstelling 170.000 is?
Omdat je belasting betaald naar rato is het extra rendement in bovenstaand geval nog méér dan de 0,49% aan belasting op spaargeld toch? Dat maakt GroenSparen nog wel interessant.
Nadeel blijft dat het een jaar vast staat, tegen misschien 2,5% rente (1,65 + belastingbesparing die hoger is dan de 0,49).
Klopt. Maar dat speelt dus alleen als je toevallig met je vermogen boven de vrijstelling zit en door te gaan groensparen daar onder komt. Dat is een best specifieke situatie.Tehh schreef op donderdag 11 december 2025 @ 14:31:
Stel:
Ik denk dat je nu naar het belastingen topic over zou moeten stappen. Want bij 171.000 vermogen spelen ook weer andere regels mbt fictief rendement vanwege beleggingen icm sparen... Maar plat gezegd: Elke vrijstelling is een losse regel in je aangifte - die in totaal misschien op 170.000 uitkomen, maar 130.000 spaargeld + 40.000 groen is niet hetzelfde....Tehh schreef op donderdag 11 december 2025 @ 14:31:
Stel:
Waarschijnlijk is er trouwens ook ander inkomen dan alleen Box3. Bijv. loon of uitkering. En dikke kans dat je verzamelloon boven de 30K uitkomt. Dus is je groenvoordeel geen 36% maar ruim 42%,
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar dat lijkt me niet: belastingschijven 2025: https://www.belastingdien...nkomstenbelasting-betalenTanteBeth schreef op donderdag 11 december 2025 @ 16:11:
Waarschijnlijk is er trouwens ook ander inkomen dan alleen Box3. Bijv. loon of uitkering. En dikke kans dat je verzamelloon boven de 30K uitkomt. Dus is je groenvoordeel geen 36% maar ruim 42%,
36u/w tegen minimumloon + verplicht vakantiegeld is vanaf januari 2026 bijna €30K/j bruto.
Het ging dus over het Box3 tarief van 36% waar je met Groensparen belastingvoordeel op kunt krijgen.Jelle Steenbergen schreef op donderdag 11 december 2025 @ 16:56:
[...]
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar dat lijkt me niet: belastingschijven 2025: https://www.belastingdien...nkomstenbelasting-betalen
36u/w tegen minimumloon + verplicht vakantiegeld is vanaf januari 2026 bijna €30K/j bruto.
Dat voordeel is 36% direct en 6,3% indirect als je een verzamelloon (alle boxen samen) hebt van minstens 29736 euro en maximaal 79137 euro. ivm wel of niet afbouwen van AHK over je Box3 rendement.
Voor AOW_ers kan het in theorie om ruim 54% gaan.
En daarnaast heeft je gedempte verzamelloon invloed op bijv, zorgtoeslag waardoor Groensparen ook daar een extra voordeel kan opleveren.
Overigens aan Box3 2025 kun je nauwelijks nog iets veranderen want de peildatum is allang voorbij. Als men met Groen belasting wil besparen gaat het over 2026 omdat de peildatum 1-1-2026 aanstaande is.
Weet iemand of Consors de resterende rente uitbetaald als je de rekening sluit? Anders moet ik nog 3 maanden wachten.
N.a.v. het getwitter over groensparen (en de Rabo): 2025: laatste kans om in te leggen. Je kunt tot 31 december 2025 om 15.00 uur inloggen op je Rabo GroenSparen. Daarna geldt er voorlopig een inlegstop op deze rekening.
Bericht 4 nov. 25
link
Bericht 4 nov. 25
link
[ Voor 16% gewijzigd door rindertb op 11-12-2025 18:41 ]
Nee, dat van die €26.715,- per 1 jan 2026 was al opgenomen in het belastingplan dat eind 2024 is behandeld (Belastingplan 2025). Dus dat is definitief. Er is geen amendement in 2025 dat dit verder gaat verlagen.bureno schreef op donderdag 11 december 2025 @ 11:16:
[...]
op 16-12 wordt dit pas definitief beslist voor 2026 toch meen ik..?
De wijziging van €0 naar €200 heffingsvrij per 1 jan 2027 is door de tweede kamer aangenomen. De eerste kamer gaat daar vóór stemmen omdat het een slechts technische verandering is.
De formerende partijen kunnen wel nog in het regeerakkoord opnemen dat het weer terug omhoog moet naar die €26.715 (of iets anders) per 1 jan 2027.
Dat was inderdaad een discussiepunt in de politiek, dat die koppelverkoop van betaalrekening bij spaarrekening niet meer zou moeten mogen. Terecht.TanteBeth schreef op donderdag 11 december 2025 @ 13:57:
[...]
Dan heb ik nieuws voor je. Inderdaad voor het openen van een Groenspaarrekening heb je een betaalrekening nodig. Maar nadat deze groenrekening geopend is en het geld er op staat kun je klantenservice bellen en vragen de tegenrekening cq renterekening te wijzigen naar jouw gewone betaalrekening en de Rabo betaalrekening op te heffen. Geen maandelijkse kosten meer. Je kon vorig jaar nog gewoon storten vanaf je eigen betaalrekening bij een andere bank. Of dat nu nog kan weet ik niet zeker omdat er vanuit de politiek plannen waren dit te verbieden. Maar ja er waren ook plannen om dit soort koppelverkoop te verbieden.... Rente in januari krijg je gewoon gestort op je opgegeven renterekening. Opnemen na 1 jaar kan door klantenservice te bellen.
Bij de meeste van dat soort banken kun je de betaalrekening niet opzeggen als je nog een spaardepositorekening hebt lopen.
BIj de Rabo dus wel. Ik zag het nu in de voorwaarden. Best wel een gedoe dan of je nog kan storten en opnemen.
Nordax Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 1,82% p.j. naar 1,84% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 12.12.2025.
Pas bij een saldo van 18250 euro geeft dit renteverschil een cent rente per dag meer. Dus niet veel maar wel een stijging. Ik hoop alleen dat de aanleiding iets positiefs is.mpandroid schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 07:37:
Nordax Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 1,82% p.j. naar 1,84% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 12.12.2025.
En omdat om de zelfde reden ook het toetsingsinkomen voor de toeslagen lager wordt, kan dit zeker in het geval van kinderopvangtoeslag wel een interessante optie zijn. Ondanks dat die 56k groensparen je toetsingsinkomen maar met ongeveer 800 euro verlaagt, kan dit er wel net toe leiden dat je in een andere inkomensklasse valt en een hogere kinderopvangtoeslag krijgt. En dat voordeel kan best groot zijn.TanteBeth schreef op donderdag 11 december 2025 @ 17:29:
[...]
Het ging dus over het Box3 tarief van 36% waar je met Groensparen belastingvoordeel op kunt krijgen.
Dat voordeel is 36% direct en 6,3% indirect als je een verzamelloon (alle boxen samen) hebt van minstens 29736 euro en maximaal 79137 euro. ivm wel of niet afbouwen van AHK over je Box3 rendement.
Voor AOW_ers kan het in theorie om ruim 54% gaan.
En daarnaast heeft je gedempte verzamelloon invloed op bijv, zorgtoeslag waardoor Groensparen ook daar een extra voordeel kan opleveren.
Overigens aan Box3 2025 kun je nauwelijks nog iets veranderen want de peildatum is allang voorbij. Als men met Groen belasting wil besparen gaat het over 2026 omdat de peildatum 1-1-2026 aanstaande is.
Bij opheffing betaalt Consors netjes de rente meteen uit.Rogers schreef op donderdag 11 december 2025 @ 18:21:
Weet iemand of Consors de resterende rente uitbetaald als je de rekening sluit? Anders moet ik nog 3 maanden wachten.
Het zal zeker lastiger zijn met beleggingsrekeningen bij Consors omdat de beleggingen eerst verkocht moeten worden. Die had ik niet, en alles ging soepel.Juan schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 11:44:
Maar krijg het maar eens opgezegd. Meermaals geprobeerd, resultaat is dit.
[Afbeelding] Die beleggingsrekening heeft ineens negatief saldo door hun eigen toedoen
Dit staat nu al maanden zo. Ze zeggen er ook niets over
Anders compenseer je de bank toch even voor de 4 cent.Juan schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 11:44:
[Afbeelding] Die beleggingsrekening heeft ineens negatief saldo door hun eigen toedoen
Dit staat nu al maanden zo. Ze zeggen er ook niets over
Kan je al je persoonlijke trammelant niet lekker bij je houden !? Schrijf een boek of zo.Juan schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 11:44:
Hoe zeg je je Consors rekening op?Coffeeroam schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 09:22:
[...]
Bij opheffing betaalt Consors netjes de rente meteen uit.
Distingo Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 1,86% p.j. naar 1,91% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 15.12.2025.
Dich bis echt unne foëzen haas
Net een e-mail binnen dat het rentetarief van Distingo Bank omhoog gaat van 1,86% p.j. naar 1,91% p.j. vanaf 15-12-2025
Bij iemand al gelukt om zn BFor rekening op te zeggen via de mail? De spaarrekening kon gewoon via de app, maar voor de betaalrekening moet je een formulier invullen en mailen. Heb dat nu al bijna twee weken geleden gedaan en ook al een reminder gestuurd, maar de bankrekening is nog steeds open.
Kan 30 dagen duren. Is bij de kaart ook zo.Ding.Flof.Bips schreef op maandag 15 december 2025 @ 10:39:
Bij iemand al gelukt om zn BFor rekening op te zeggen via de mail? De spaarrekening kon gewoon via de app, maar voor de betaalrekening moet je een formulier invullen en mailen. Heb dat nu al bijna twee weken geleden gedaan en ook al een reminder gestuurd, maar de bankrekening is nog steeds open.
... dans un délais maximum de trente (30) jours à compter de la date de réception de ma demande de clôture ...
[ Voor 11% gewijzigd door rindertb op 15-12-2025 10:54 ]
Handig, je kunt bij Raisin nu meer dan 1 tegenrekening opgeven. Max 5.
https://klantenservice.ra...r-ik-mijn-tegenrekeningen
Mooi! Nou moeten ze alleen nog iets maken dat je een automatische saldo overboeking naar een tegenrekening kunt doen - of er 1 kunt inplannen, bijvoorbeeld voor vrijvallende deposito's. Deposito openene zonder saldo kan wel, Verwacht saldo wegboeken kan niet.Luccia schreef op maandag 15 december 2025 @ 11:09:
Handig, je kunt bij Raisin nu meer dan 1 tegenrekening opgeven. Max 5.
Over BFOR, we hebben hier eerder al intensief de best wel wonderlijke renteberekening besproken.rindertb schreef op maandag 15 december 2025 @ 10:50:
[...]
Kan 30 dagen duren. Is bij de kaart ook zo.
... dans un délais maximum de trente (30) jours à compter de la date de réception de ma demande de clôture ...
Maar blijven bij jullie de opgenomen bedragen werkelijk rentedragend gedurende de halvemaandsperiode (FR: "quinzaine") tot de laatste dag van de halve maand, zoals in de voorwaarden staat?
Heb gemerkt dat ze het niet zo uitvoeren (volgens de opgebouwde rente in de app) als in hun voorwaarde staat. Ze berekenen het zelfs andersom, alsof het opgenomen bedrag al eerder is opgenomen, nl. met terugwerkende kracht op de peildatum van de betreffende halvemaand. Dus je krijgt die 14 of 15 dagen slechts rente over het laagste bedrag op je BFOR+ rekening in die periode.
Dat is vreemd, want er staat toch duidelijk in de voorwaarden.
Daar staat dat de opgenomen bedragen ophouden met rente opleveren vanaf de laatste dag van de halvemaand waarin ze zijn opgenomen. Dat was wel apart, maar het staat er toch echt.Les sommes retirées cessent de produire des intérêts à partir du dernier jour de la fin de la quinzaine au cours de laquelle intervient le retrait (soit le 1er ou le 16 du mois).
Nu achteraf blijkt dat ze uitvoeren als alsof er staat
Les sommes retirées cessent de produire des intérêts à partir du premier jour de la fin de la quinzaine au cours de laquelle intervient le retrait (soit le 1er ou le 16 du mois).
Dan is het dus zoals ik verwacht had (en ook gemeld hier). Deze onduidelijkheid was voor mij al genoeg reden om er geen rekening te openen. Nu helemaal met jouw bevestiging.Coffeeroam schreef op maandag 15 december 2025 @ 11:27:
[...]
Over BFOR, we hebben hier eerder al intensief de best wel wonderlijke renteberekening besproken.
Maar blijven bij jullie de opgenomen bedragen werkelijk rentedragend gedurende de halvemaandsperiode (FR: "quinzaine") tot de laatste dag van de halve maand, zoals in de voorwaarden staat?
Heb gemerkt dat ze het niet zo uitvoeren (volgens de opgebouwde rente in de app) als in hun voorwaarde staat. Ze berekenen het zelfs andersom, alsof het opgenomen bedrag al eerder is opgenomen, nl. met terugwerkende kracht op de peildatum van de betreffende halvemaand. Dus je krijgt die 14 of 15 dagen slechts rente over het laagste bedrag op je BFOR+ rekening in die periode.
.... een stukje Frans ...
Geen mogelijkheid tot dubbele rente (rente over reeds opgenomen saldo, en daardoor bij 2 banken rente over dezelfde euro's) eerder geen rente over later op te nemen saldo. Als je de schade wil beperken: vlak voor de 2 weken periode storten, en vlak erna opnemen.
edit: geen idee waarom de quote nu zo groot is. Het is bij de quotes in alle berichten, zal wel iets hier zijn en niet voor andere gebruikers. Het is nu ook op mijn tablet met chrome (op mijn pc gebruik ik Brave). Het zal wel een andere oorzaak hebben dan een handeling van mij.
Inderdaad
[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 15-12-2025 15:40 ]
Ik had als check een extra bedrag op de rekening gezet en dit er weer afgehaald lopende een tweewekelijkse periode. Toen zag ik inderdaad ook dat er niet nog rente over uitgekeerd werd.Coffeeroam schreef op maandag 15 december 2025 @ 11:27:
[...]
Over BFOR, we hebben hier eerder al intensief de best wel wonderlijke renteberekening besproken.
[...]
Daar staat dat de opgenomen bedragen ophouden met rente opleveren vanaf de laatste dag van de halvemaand waarin ze zijn opgenomen. Dat was wel apart, maar het staat er toch echt.
Nu achteraf blijkt dat ze uitvoeren als alsof er staat
Les sommes retirées cessent de produire des intérêts à partir du premier jour de la fin de la quinzaine au cours de laquelle intervient le retrait (soit le 1er ou le 16 du mois).
Bij BFOR heb ik wel de bonus ontvangen voor het gebruik van de Zen debetkaart (80 euro), niet de bonus voor openen van de rekening (50 euro). Bij die eerste bonus geldt dat deze kan worden teruggevorderd door de bank, als de rekening binnen 1 jaar na ontvangst van de bonus wordt gesloten. Volgens mij geldt deze voorwaarde niet voor de bonus op de debetkaart. Daarom ben ik nu voornemens de rekening geheel op te heffen. Volgens wie is dit juist (of niet)?
(Leuk detail: mijn vriendin ontving de Zen debetkaart bonus twee keer!).
Bij Volkswagen Bank heb ik de aktiveringsbrief, welke in de laatste dagen van november verzonden moet zijn, nog niet ontvangen. Daarom vraag ik een nieuwe aan. Daarvoor heb ik de bank gebeld. Die sturen een nieuwe activeringsbrief. Het klantennummer kreeg ik telefonisch door. Daarmee kan ik weliswaar inloggen, maar verder nog niets, tot ik de aktiveringsbrief binnen heb. Ik geloof niet dat ik mijn IBAN-nummer van VW al ergens kan zien.
(Leuk detail: mijn vriendin ontving de Zen debetkaart bonus twee keer!).
Bij Volkswagen Bank heb ik de aktiveringsbrief, welke in de laatste dagen van november verzonden moet zijn, nog niet ontvangen. Daarom vraag ik een nieuwe aan. Daarvoor heb ik de bank gebeld. Die sturen een nieuwe activeringsbrief. Het klantennummer kreeg ik telefonisch door. Daarmee kan ik weliswaar inloggen, maar verder nog niets, tot ik de aktiveringsbrief binnen heb. Ik geloof niet dat ik mijn IBAN-nummer van VW al ergens kan zien.
[ Voor 4% gewijzigd door Frankenstein op 15-12-2025 14:53 ]
Ik denk dat dit juist is. Ik kan me niet herinneren genoemde voorwaarde gezien te hebben bij de kaartbonus. Het staat er ook nu niet bij. Kijk onder Conditions des offres.Frankenstein schreef op maandag 15 december 2025 @ 14:16:
Bij BFOR heb ik wel de bonus ontvangen voor het gebruik van de Zen debetkaart (80 euro), niet de bonus voor openen van de rekening (50 euro). Bij die eerste bonus geldt dat deze kan worden teruggevorderd door de bank, als de rekening binnen 1 jaar na ontvangst van de bonus wordt gesloten. Volgens mij geldt deze voorwaarde niet voor de bonus op de debetkaart. Daarom ben ik nu voornemens de rekening geheel op te heffen. Volgens wie is dit juist (of niet)?
Ja, groensparen is aan te raden als je de hele vermogensvrijstelling hebt gebruikt en de rente anders op een gewone spaarrekening 2% zou zijn (zie de discussie een paar dagen geleden).My-life schreef op maandag 15 december 2025 @ 11:59:
***members only***
De vrijstelling groensparen komt bovenop de standaard vermogensvrijstelling.
[ Voor 5% gewijzigd door Coffeeroam op 15-12-2025 18:03 ]
Ja, het is een ongewone regeling van BFOR, maar ik stel mij voorlopig op het standpunt dat ze moeten doen wat ze in de voorwaarden hebben vastgelegd. Dus een klacht.W1ck1e schreef op maandag 15 december 2025 @ 11:43:
[...]
Dan is het dus zoals ik verwacht had (en ook gemeld hier). Deze onduidelijkheid was voor mij al genoeg reden om er geen rekening te openen. Nu helemaal met jouw bevestiging.
Geen mogelijkheid tot dubbele rente (rente over reeds opgenomen saldo, en daardoor bij 2 banken rente over dezelfde euro's) eerder geen rente over later op te nemen saldo. Als je de schade wil beperken: vlak voor de 2 weken periode storten, en vlak erna opnemen.
edit: geen idee waarom de quote nu zo groot is. Het is bij de quotes in alle berichten, zal wel iets hier zijn en niet voor andere gebruikers. Het is nu ook op mijn tablet met chrome (op mijn pc gebruik ik Brave). Het zal wel een andere oorzaak hebben dan een handeling van mij.
Inderdaad
Ik kreeg de openingsbonus ook niet. Reden: de eerste storting was een proef-tientje, en niet de €300 die je als eerste storting moest doen.Frankenstein schreef op maandag 15 december 2025 @ 14:16:
Hoe een koe een haas vangtCoffeeroam schreef op maandag 15 december 2025 @ 18:06:
[...]
Ik kreeg de openingsbonus ook niet. Reden: de eerste storting was een proef-tientje, en niet de €300 die je als eerste storting moest doen.
Zonder ironie: ik wens je veel succes, maar betwijfel of het lukt om gelijk te krijgen.Coffeeroam schreef op maandag 15 december 2025 @ 18:05:
Ja, het is een ongewone regeling van BFOR, maar ik stel mij voorlopig op het standpunt dat ze moeten doen wat ze in de voorwaarden hebben vastgelegd. Dus een klacht.
Bedankt. Ik hoop dat dat ook echt zonder ironie was, maar dat "betwijfel of het lukt" doet anders vermoeden.W1ck1e schreef op maandag 15 december 2025 @ 18:16:
[...]
Zonder ironie: ik wens je veel succes, maar betwijfel of het lukt om gelijk te krijgen.
En waarom zou het niet lukken? Hoeven banken zich dan niet aan hun eigen produktvoorwaarden te houden?
Neen, echt zonder ironie. Gelijk hebben en krijgen zijn 2 verschillende zaken. De Franse taal zou voor mij wel een probleem zijn. Maar dat hoeft uiteraard niet voor jou te gelden.Coffeeroam schreef op maandag 15 december 2025 @ 18:23:
[...]
Bedankt. Ik hoop dat dat ook echt zonder ironie was, maar dat "betwijfel of het lukt" doet anders vermoeden.
En waarom zou het niet lukken? Hoeven banken zich dan niet aan hun eigen produktvoorwaarden te houden?
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
:strip_exif()/f/image/i9BSNHCNRCpF5eahUTr09b9U.jpg?f=fotoalbum_large)