• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:58
OttiglioM schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 16:35:
[...]

Nu ben ik geen talenwonder en zeker niet in de finesses van het Duits maar ik kan hierin lezen "uw aanvraag tot een vervolg op het openen". Helaas is je context en info te kort om hier duidelijkheid in te krijgen. Wil Consors nu beweren dat je daar geen rekening meer mag/kan openen?

Zelf kreeg ik van Consors een op 16 juni gedagtekende brief met de aanhef "Ihr eröffnungsantrag" met een papieren samenvatting van alles wat ik bij de eerste aanvraag al had ingevuld. Alles in orde, alleen de identificatie nog.... Ik heb toen (27 mei) de identificatie zelf afgebroken omdat ik toen even geen zin had aan een videochat. Vanochtend eigenlijk ook niet maar de rente (3,4%) is zo aantrekkelijk dat ik er toch maar aan begonnen ben. Ja, het ging wat moeizaam, zeker voor een oude man die nog zonder smartphone is opgegroeid maar de medewerker was heel geduldig en na zo'n twintig minuten was de identificatie rond.

Nu moet ik weer even wachten op een papieren vervolg vanuit Neurenberg. Ik ga er van uit dat het goed komt.

Nu nog een vraag voor meelezende Consorsbank klanten: Wat gebeurt er / kan er gebeuren na de gegarandeerde actierente periode (5 maanden)? Wordt de rente dan zo onbehoorlijk laag dat je het geld er wel af moet halen of wordt er dan toch nog steeds een concurrerende marktconforme rente geboden? Ik hoop natuurlijk op het laatste en zou mij, en vele andere Consorsklanten, een hoop gedoe besparen.
Ja, de rente na afloop is onbehoorlijk laag inderdaad: 1.00% momenteel.

Zinsen

Je kunt opzeggen en dan na 6 maanden+ 1 dag weer opnieuw als nieuwe klant deelnemen aan de aktierente.

  • Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Reintje schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 13:18:
[...]

Dat vermoeden heb ik ook. Probleem: de rekening waarmee ik geïdentificeerd ben, heeft m’n mailadres niet.
Bij mij is zowel tijdens de aanvraag gevraagd om mijn e-mailadres, als ook bij de identificatie via bestaande bank.

Verder ging de NFC na 2 mislukte pogingen gewoon door zonder scan.

Dat lijkt dus niet perse een harde vereiste.

Uiteindelijk binnen 15 minuten alles klaar en geld er op kunnen storten.

Juist


  • mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

OttiglioM schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 16:35:
Nu ben ik geen talenwonder en zeker niet in de finesses van het Duits maar ik kan hierin lezen "uw aanvraag tot een vervolg op het openen". Helaas is je context en info te kort om hier duidelijkheid in te krijgen. Wil Consors nu beweren dat je daar geen rekening meer mag/kan openen?
Sorry als het niet duidelijk was. De letterlijke vertaling is "Uw aanvraag van een volgende [rekening]opening".

Consorsbank schrijft in de brief: "Nun haben Sie ein Konto oder Depot mit bestimmten Konditionen beantragt. Dies kann allerdings nich eröffnet werden. Sie können an dieser Aktion nicht teilnehmen, da Sie schon Kunde bei uns sind oder in den letzten 6 Monaten waren. Bitte verstehen Sie das."

Ik heb zo'n rekening niet kunnen openen omdat 4 maanden geleden de identificatie niet werkte bij Postident (op 2 manieren). Geen van de twee partijen had zin mee te werken aan een oplossing en beide partijen verwijzen naar elkaar als aanspreekpunt. Er is dus geen rekening geopend en ik ben geen klant geweest.

  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:58
mrmrmr schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 18:55:
[...]


Sorry als het niet duidelijk was. De letterlijke vertaling is "Uw aanvraag van een volgende [rekening]opening".

Consorsbank schrijft in de brief: "Nun haben Sie ein Konto oder Depot mit bestimmten Konditionen beantragt. Dies kann allerdings nich eröffnet werden. Sie können an dieser Aktion nicht teilnehmen, da Sie schon Kunde bei uns sind oder in den letzten 6 Monaten waren. Bitte verstehen Sie das."

Ik heb zo'n rekening niet kunnen openen omdat 4 maanden geleden de identificatie niet werkte bij Postident (op 2 manieren). Geen van de twee partijen had zin mee te werken aan een oplossing en beide partijen verwijzen naar elkaar als aanspreekpunt. Er is dus geen rekening geopend en ik ben geen klant geweest.
Gevalletje "computer says no". Misschien moeten ze die hangende aanvraag even uit hun systeem halen.

  • mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

Coffeeroam schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 19:05:
[...]

Gevalletje "computer says no". Misschien moeten ze die hangende aanvraag even uit hun systeem halen.
Tja, ik zag dat destijds al aankomen en toen vroeg ik precies dat, maar het heeft kennelijk niet geholpen.

  • brabosnol1
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06:49
Jeldert schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 18:44:
[...]

Bij mij is zowel tijdens de aanvraag gevraagd om mijn e-mailadres, als ook bij de identificatie via bestaande bank.

Verder ging de NFC na 2 mislukte pogingen gewoon door zonder scan.

Dat lijkt dus niet perse een harde vereiste.
Betekent " de NFC ging door zonder scan" dat je nog een foto van je id en een selfie moest maken?

  • Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

brabosnol1 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 23:35:
[...]

Betekent " de NFC ging door zonder scan" dat je nog een foto van je id en een selfie moest maken?
Klopt. Foto’s van paspoort en selfie.

Juist


  • Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Banca Progetto is nog steeds actief op Raisin en is met de spaarrekening (met voorwaarden) van 1,9% naar 2,25% gegaan. Is daarmee de hoogste rente voor een spaarrekening bij Raisin. Voorwaarden maken het echter meer een deposito die je op elk moment kan opzeggen.

  • RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:42
Novax schreef op maandag 22 juni 2026 @ 08:15:
Banca Progetto is nog steeds actief op Raisin en is met de spaarrekening (met voorwaarden) van 1,9% naar 2,25% gegaan. Is daarmee de hoogste rente voor een spaarrekening bij Raisin. Voorwaarden maken het echter meer een deposito die je op elk moment kan opzeggen.
Maar dan met variabele rente en ik vermoed nog steeds 4-dagen opzegtermijn (dus vandaag opzeggen betekent dat het geld op zijn vroegst vrijdag, wellicht pas zaterdag / maandag, wordt over gemaakt).
En van deposito dan het feit dat je eenmalig opent en aangeeft welk bedrag. Maar je kunt niet gedeeltelijk opnemen of bijstorten. Maar je kunt wel meerdere van deze rekeningen hebben. Dus je kunt wel "bijstorten" door een nieuwe rekening te openen. En "opnemen" door vanaf het begin kleinere aanvragen te doen en dan "gedeeltelijk" opnemen door eentje op te zeggen. (Maar het minimum bedrag was volgens mij ook vrij hoog? 10k of zo).

[ Voor 27% gewijzigd door RobertMe op 22-06-2026 09:33 ]


  • Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 22 juni 2026 @ 09:31:
[...]

Maar dan met variabele rente en ik vermoed nog steeds 4-dagen opzegtermijn (dus vandaag opzeggen betekent dat het geld op zijn vroegst vrijdag, wellicht pas zaterdag / maandag, wordt over gemaakt).
En van deposito dan het feit dat je eenmalig opent en aangeeft welk bedrag. Maar je kunt niet gedeeltelijk opnemen of bijstorten. Maar je kunt wel meerdere van deze rekeningen hebben. Dus je kunt wel "bijstorten" door een nieuwe rekening te openen. En "opnemen" door vanaf het begin kleinere aanvragen te doen en dan "gedeeltelijk" opnemen door eentje op te zeggen. (Maar het minimum bedrag was volgens mij ook vrij hoog? 10k of zo).
Ja klopt, minimum is €10.000. Veel nadelen ten opzichte van de andere spaarrekeningen maar wellicht zorgt het ervoor dat de anderen ook wat verhogen.

  • RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:42
Novax schreef op maandag 22 juni 2026 @ 09:43:
[...]

Ja klopt, minimum is €10.000. Veel nadelen ten opzichte van de andere spaarrekeningen maar wellicht zorgt het ervoor dat de anderen ook wat verhogen.
Nouja, nadelen. Het ligt maar aan de toepassing. Als je verwacht het geld mogelijk nodig te hebben (aankoop auto / woning / andere grote aankoop waarbij je niet meteen hoeft te betalen) is het een prima optie. De rente is redelijk vergelijkbaar met een 3 maands deposito wat in die situatie ook al niet echt een optie is. Enige verdere alternatief voor zo'n rente is dan "actie hoppen" maar is uiteraard wel weer extra werk en niet iedereen zit daar op te wachten.

Ik wil het dus niet perse slecht (of "veel nadelen") noemen. Maar het past wel meer bij wat specifieke use-cases die het wellicht minder interessant maken.

  • Cindy79
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 12:20
Mijn man wilt ook een advanzia rekening openen voor de 3.97.

Weet iemand hoeveel hij daar op moet storten, begin saldo?

  • SanookH
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:25

SanookH

_/-\o_

Cindy79 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 16:00:
Mijn man wilt ook een advanzia rekening openen voor de 3.97.

Weet iemand hoeveel hij daar op moet storten, begin saldo?
Ga dit maar eens lezen: Het Grote Advanzia Topic

Ik kan wel antwoorden dat het 5000 euro moet zijn maar als je dat al niet weet denk ik niet dat je je sowieso erg ingelezen hebt, dus zou ik dat eerst maar eens doen.

[ Voor 21% gewijzigd door SanookH op 22-06-2026 16:12 ]


  • tudeurnus
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17:05
Renault Bank wil weer als hoogste bij Raisin staan en verhoogt per morgen rente naar 2,06%

  • Hugo50
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:30
Cindy79 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 16:00:
Mijn man wilt ook een advanzia rekening openen voor de 3.97.

Weet iemand hoeveel hij daar op moet storten, begin saldo?
Helpdesk Advanzia reageert snel via email:

Good news for you!

We have increased the interest rate for new customers to 3.97% p.a. effective (3.90% p.a. nominal)!

If you deposit at least EUR 5,000 into your existing savings account by 30 June 2026, you will secure this attractive interest rate until 30/09/2026 – applicable to your entire balance.

If you have already deposited the minimum amount of EUR 5,000, this attractive interest rate will of course apply retroactively from the date of deposit.

Take advantage of this opportunity today and make your savings work harder for you!

As usual, you will see the interest rate on your next account statement.

  • brabosnol1
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06:49
Hugo50 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 20:36:
[...]

Helpdesk Advanzia reageert snel via email:

Good news for you!

We have increased the interest rate for new customers to 3.97% p.a. effective (3.90% p.a. nominal)!

If you deposit at least EUR 5,000 into your existing savings account by 30 June 2026, you will secure this attractive interest rate until 30/09/2026 – applicable to your entire balance.

If you have already deposited the minimum amount of EUR 5,000, this attractive interest rate will of course apply retroactively from the date of deposit.

Take advantage of this opportunity today and make your savings work harder for you!

As usual, you will see the interest rate on your next account statement.
New customers vs. existing account? Bestaande klanten die 5.000 storten krijgen de hogere rente ook?

  • Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15:07
brabosnol1 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 21:49:
[...]

New customers vs. existing account? Bestaande klanten die 5.000 storten krijgen de hogere rente ook?
Het Grote Advanzia Topic : Kun je daarvoor raadplegen!

  • Hugo50
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:30
brabosnol1 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 21:49:
[...]

New customers vs. existing account? Bestaande klanten die 5.000 storten krijgen de hogere rente ook?
Zoals ik het lees. Ja, maar ik ben een nieuwe klant.

Wil je het als bestaande klant zeker weten, dan moet je die vraag aan Advanzia stellen.

  • Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15:07
Hugo50 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 22:37:
[...]

Zoals ik het lees. Ja, maar ik ben een nieuwe klant.

Wil je het als bestaande klant zeker weten, dan moet je die vraag aan Advanzia stellen.
Je kunt hiervoor terecht op de speciale topic :

Het Grote Advanzia Topic

  • brabosnol1
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06:49
Hugo50 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 22:37:
[...]

Zoals ik het lees. Ja, maar ik ben een nieuwe klant.

Wil je het als bestaande klant zeker weten, dan moet je die vraag aan Advanzia stellen.
Tja, ik houd het op: Es ist mir völlig unklar!

  • Flexion1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18:28
nieuwe spaardersactie garantibank loopt over paar weken af. Was 6 maanden voor de 2.85.

Kreeg zojuist vanzelf bericht dat dit automatisch verlengt wordt voor 3 maanden tegen 2.55%.

Laat het dan maar lekker staan. Scheelt weer hoop gedoe met overstappen

  • rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 18:21
tudeurnus schreef op maandag 22 juni 2026 @ 18:52:
Renault Bank wil weer als hoogste bij Raisin staan en verhoogt per morgen rente naar 2,06%
IKB Deutsche Industriebank morgen naar 2,1%.
Pagina: 1 ... 201 202 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling