Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:00
Heb in het verleden bij Rabo een 5x gehad in een jaar de pas moeten vervangen, omdat de Chip niet meer leesbaar was door slijtage/gebruik (in destijds leren portemonnee)

Dus kon steeds niet meer pinnen, omdat die chip steeds stuk was.
Gelukkig heb ik toen nooit hoeven te betalen hiervoor.. dit nog langer geleden ook paar keer gehad met de magneet strip.. die was ook al heel gevoelig.. maar word niet meer gebruikt geloof ik.

Maar een ICS bv als je pas stuks/gejat/verloren is, mag je gewoon 7,5 dokken voor een nieuwe, terwijl slijtage en diefstal natuurlijk overmacht is.. ze moeten ergens aan verdienen om de bonussen te be kunnen betalen..

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:46
Hebben jullie al de rente van BW bank( Raisin) ontvangen?
Wil de rekening opheffen maar wacht nog op deze betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:43
Is het mogelijk om bij Consors de einddatum van de actierente te vinden? Of zie je dat alleen als ze de rente bijboeken na afloop vd periode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:50
W1ck1e schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:34:
[...]

Overstappen van betaalrekening bank is niet nodig om een echte spaarrekening te openen.

Wat mij betreft is een opmerking in de media waar deze link wordt gelegd tussen Spaarrente en Overstappen alleen maar ruis of mist.
Eens, maar probeer maar eens zakelijk ergens te sparen (pensioengeld) zonder dat je daar een betaalrekening hebt.....
Coffeeroam schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:54:
Heb ING wel eens gevraagd waarom ze eigenlijk zoveel geld voor een betaalrekening wilden hebben.
Openbank, BFOR, Consors, etcetera, zijn allemaal gratis.

Ze zeiden dat het veel geld kost om de rekening veilig te maken, suggererend dat die anderen dat niet zijn.

...

Zo, ik moest even los op ING. Het lucht op.
En als particulier heb je dan nog niks te klagen.... Zakelijk (maandelijks op de factuur) € 18,40 ex BTW waarvan € 8,50 "klantonderzoek" Wft/Wwft (€ 101,- per jaar). Effectief kost een rekening zo'n 250,-/jaar en dat geldt ook voor verenigingen, stichtingen, VvE's..... Overigens, andere banken dan ING doen dit ook. Volgens mij is dit een goudmijn/verdienmodel.

Maar goed, kosten van een rekening zijn hoog, spaaropbrengsten zijn laag en zakelijk elders sparen is "complex".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 13:13
DjoeC schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 12:26:
[...]
Effectief kost een rekening zo'n 250,-/jaar en dat geldt ook voor verenigingen, stichtingen, VvE's..... Overigens, andere banken dan ING doen dit ook. Volgens mij is dit een goudmijn/verdienmodel.
In de praktijk verdienen ze daar gewoon helemaal niets aan..... de opbrengsten zitten in de rentemarge op sparen en hypotheken, verder amper wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
[b]Juan in "Het spaartopic - Deel 4"Maar een ICS bv als je pas stuks/gejat/verloren is, mag je gewoon 7,5 dokken voor een nieuwe, terwijl slijtage en diefstal natuurlijk overmacht is.. ze moeten ergens aan verdienen om de bonussen te be kunnen betalen.
Gaat het gezeur ooit ophouden? Geld verdienen is geen vies woord. Waar denk je dat jouw salaris vandaan komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:24
Harry720A schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 12:51:
[...]
Gaat het gezeur ooit ophouden? Geld verdienen is geen vies woord. Waar denk je dat jouw salaris vandaan komt?
Ik vind je reacties vaak bijzonder vermakelijk maar deze niet. Je bent niet zijn moeder. Als het trouwens om banken en geld verdienen gaat vind ik het woord ‘vies’ best toepasselijk. Het zijn geen, zeg, arbeiders of kleine zelfstandigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
rindertb schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:07:
[...]Ik vind je reacties vaak bijzonder vermakelijk maar deze niet. Je bent niet zijn moeder. Als het trouwens om banken en geld verdienen gaat vind ik het woord ‘vies’ best toepasselijk.
Banken vies vinden kan ik mij niet helemaal in vinden. Zaken doen is een kwestie van vraag en aanbod. Je in allerlei bochten wringen om maar bankklant te mogen worden en daarna erop spugen en roepen dat ze teveel of te vaak vette bonussen geven dat vind ik pas raar. Zeuren om het zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
feddesman schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 12:15:
Hebben jullie al de rente van BW bank( Raisin) ontvangen?
Wil de rekening opheffen maar wacht nog op deze betaling.
Nee, vorige keer was het ook later vanwege een technische fout aan de kant van BW-Bank, heeft toen iets meer dan een week geduurd. (verder geen rente verlies)

[ Voor 3% gewijzigd door Novax op 08-10-2025 13:58 ]

Pagina: 1 ... 163 164 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling