• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22-08 14:45
Seafarer schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:50:
[...]

Waar vind ik dat op hun webside?
Hier https://www.nibc.be/nl/spaarproducten/
Zo te zien kun je niet met een Nederlands adres een NIBC rekening bij de Belgische tak openen.

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:53

Seafarer

XXX

Coffeeroam schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:08:
[...]

Zo te zien kun je niet met een Nederlands adres een NIBC rekening bij de Belgische tak openen.
Ik zie het. Wij Hollanders worden volledig buiten gesloten. ;) Alleeee verder zoeken.
Of gewoon wachten tot September? Ik zie overal kleine verhogingen in de rente komen.

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler. :) Debiet is vermogen en niet de temperatuur.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:47
Andere rentes per land is niet zo heel gek.

Staat me nog bij dat ING in Duitsland een nieuwe klanten actie had met 4% rente. Terwijl ze in NL nooit boven de 2% zijn gekomen?

• richard20
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 22-08 10:58
Coffeeroam schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:08:
[...]

Zou dat mogen onder EU-recht? Bestaan er bijzondere regels voor financiële instellingen die bij het aanbieden van financiële diensten discriminatie op basis van woonplaats toelaten? Dat de marktomstandigheden in het woonland van de aanvrager verschillen lijkt me geen argumen als je één markt voorstaat.

[ Voor 11% gewijzigd door richard20 op 18-08-2026 20:15 ]

• SanookH
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 08:05

SanookH

_/-\o_

richard20 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:13:
[...]

Zou dat mogen onder EU-recht? Bestaan er bijzondere regels voor financiële instellingen die bij het aanbieden van financiële diensten discriminatie op basis van woonplaats toelaten? Dat de marktomstandigheden in het woonland van de aanvrager verschillen lijkt me geen argumen als je één markt voorstaat.
Misschien interessant maar niet in dit topic ajb.

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21:53
richard20 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:13:
[...]

Zou dat mogen onder EU-recht?
Stel dit soort vragen aan anders aan AI. Die geeft mij op jouw vraag een duidelijk antwoord.

Op zich wel jammer, want Revolut komt in Duitsland met 4,25% actierente per vandaag :)

• richard20
SanookH schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:25:
[...]

Misschien interessant maar niet in dit topic ajb.
Waarom zou de vraag of een Duitse bank onder EU-recht zijn spaarrekening ook aan inwoners van Nederland moet aanbieden off topic zijn als het topic spaarrekeningen is?

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
richard20 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 09:28:
[...]Waarom zou de vraag of een Duitse bank onder EU-recht zijn spaarrekening ook aan inwoners van Nederland moet aanbieden off topic zijn als het topic spaarrekeningen is?
Ik denk dat het antwoord op je oorspronkelijke vraag zal zijn dat particuliere ondernemingen niet verplicht zijn met iedereen zaken te doen.
Tevens is geen sprake van een monopolie positie.

[ Voor 5% gewijzigd door Harry720A op 19-08-2026 13:39 ]

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 18:16
Yapi Kredi Bank

De App ligt eruit.

Overboekingen zijn nog mogelijk via web en telefoon.

• Sander12
Avarda Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 2,15% p.j. naar 2,20% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 20.08.2026.

• SanookH

SanookH

_/-\o_

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 12:07
Sander12 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:10:
Yapi Kredi Bank

De App ligt eruit.

Overboekingen zijn nog mogelijk via web en telefoon.
Morgenavond wel onderhoud., en ligt er nu inderdaad uit.

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• richard20
Harry720A schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 13:36:
[...]
Ik denk dat het antwoord op je oorspronkelijke vraag zal zijn dat particuliere ondernemingen niet verplicht zijn met iedereen zaken te doen.
Tevens is geen sprake van een monopolie positie.
In beginsel is dat juist (aannemend dat ook in Duitsland het beginsel van de contractsvrijheid geldt), maar als je een openbaar aanbod doet, dan mag je in het algemeen binnen de EU niet discrimineren naar woonplaats. Dat is de strekking van geoblocking-verordening. Bij nader onderzoek blijkt die niet van toepassing te zijn op financiële diensten, zoals spaarrekeningen. Banken die hun diensten (anders dan betaalrekeningen) aan niet-inwoners aanbieden doen dat vermoedelijk vrijwillig.

• Sander12

variabele rente ARGENTA.

Afbeeldingslocatie: https://content.mailplus.nl/m8/images/mailing2647234/rente_isp.png

Rente termijndeposito's.

Afbeeldingslocatie: https://content.mailplus.nl/m8/images/mailing2647234/rente_td_3.png

[ Voor 34% gewijzigd door Sander12 op 20-08-2026 15:46 ]

• Sander12
Nordax Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 2,15% p.j. naar 2,19% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 21.08.2026.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:58
Tussen alle renteverhogingen en verlagingen wil ik dit delen NB: Verwachtingen gebaseerd op "de markt" per nu en wijzigen continue.

De kern van de verwachtingen is: De EU rente gaat dit jaar nog wat stijgen, de US maar weinig en verder blijft t zo'n beetje gelijk.

Tot einde jaar: ECB: 40 bps (94% probability of rate hike at the next meeting).

• SanookH

SanookH

_/-\o_

Sander12 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 15:45:

variabele rente ARGENTA.

[Afbeelding]

Rente termijndeposito's.

[Afbeelding]
En als je een Argenta hypotheek hebt dan krijg je voor de variablele rente 0,3% meer (dus 2,2%) en voor de deposito's 0,1% meer.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 15:09
Resurs Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 2,10% p.j. naar 2,15% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 24.08.2026.

(via Raisin)
Pagina: 1 ... 209 210 Laatste

Let op:
[norml]We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Politieke achtergrond kan hier: Het Nederlandse belastingstelsel

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of Vermogensrendementheffing 2.0 deel 2 terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic, net als Advanzia Het Grote Advanzia Topic

We willen hier geen persoonlijke updates zien ( a la 'ik ook', 'bevestiging gehad'), dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling