• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:19
Harry720A schreef op woensdag 29 april 2026 @ 16:29:
[...]
Dan zou je geen zaken mee moeten doen.
Daar/er?
Want?

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11:47
Harry720A schreef op woensdag 29 april 2026 @ 16:29:
[...]
Dan zou je geen zaken mee moeten doen.
Met de belastingdienst niet? :)

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Coffeeroam schreef op woensdag 29 april 2026 @ 17:19:
[...]

Met de belastingdienst niet? :)
Probeer ik al jaren, kom er niet af, tips?

Everything is better with Bluetooth

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:25
jeanj schreef op woensdag 29 april 2026 @ 17:20:
[...]

Probeer ik al jaren, kom er niet af, tips?
Emigreren? Krijg je te maken met een neef van de belastingdienst :+

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:54

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:Kunnen we vanaf hier weer stoppen met de slowchat? Waarvoor dank :)

• DeBassie
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-04 11:28
Ter info:

Recent een TagesgeldKonto bij ConsorsBank geopend. Dat ging gemakkelijk zoals CoffeeRoam al schreef.

Overboeken van mijn ING ging fluks.
Echter, bij terugboeken krijg ik: "Der Kunde hat keine Rechte diese Transaktion durchzuführen"... en kom ik dus niet verder. Zelfde gedrag op de website, als in de app. Bedrag was laag (€1) en het tegoed was voldoende.

De Chat-medewerker wist het 1-2-3 ook niet. Er wordt naar gekeken.
Voor de zekerheid ook maar een mail gestuurd.

Side info: Ik had eerder vandaag een tegenrekening gekoppeld (dus alleen naar die rekening over te boeken). Lijkt me niet dat dat er iets mee te maken heeft, maar goed.

Als iemand dit ook ooit had, ben ik benieuwd hoe dat opgelost is.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

DeBassie schreef op woensdag 29 april 2026 @ 19:50:
Side info: Ik had eerder vandaag een tegenrekening gekoppeld (dus alleen naar die rekening over te boeken). Lijkt me niet dat dat er iets mee te maken heeft, maar goed.
Dat kan er iets mee te maken hebben, soms worden wijzigingen batchgewijs (asynchroon dus) uitgevoerd. Dat is de methode die van oudsher voor mainframes wordt toegepast. Misschien vind er een controle plaats. Bij Nederlandse rekeningen kan je controleren of de naam bij de IBAN past.

Dat kan natuurlijk ook (near) realtime gebeuren/

Duitsers zijn vaak van de regeltjes, er kan iets anders in de weg zitten. Overigens knap dat het je lukte een rekening te openen, mij lukte het niet (Postident falen). Ze waren ook bepaald niet behulpzaam door naar elkaar te verwijzen. Dat gebeurt iets te vaak bij Duitse bedrijven om toeval te zijn. Het is niet alleen de bureaucratie maar ook gewoon onwil en een handig excuus.

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Heeft iemand hier ervaring met Scalable Prime+? Wordt spaargeld echt verspreidt over meerdere banken? Wat is de ervaring met de helpdesk? Kan men op willekeurige moment terug naar een free account?

• Coffeeroam
DeBassie schreef op woensdag 29 april 2026 @ 19:50:
Ter info:

Recent een TagesgeldKonto bij ConsorsBank geopend. Dat ging gemakkelijk zoals CoffeeRoam al schreef.

Overboeken van mijn ING ging fluks.
Echter, bij terugboeken krijg ik: "Der Kunde hat keine Rechte diese Transaktion durchzuführen"... en kom ik dus niet verder. Zelfde gedrag op de website, als in de app. Bedrag was laag (€1) en het tegoed was voldoende.

De Chat-medewerker wist het 1-2-3 ook niet. Er wordt naar gekeken.
Voor de zekerheid ook maar een mail gestuurd.

Als iemand dit ook ooit had, ben ik benieuwd hoe dat opgelost is.
Hoe kun je een vaste tegenrekening koppelen? Dat had ik niet gedaan, maar dus ook niet deze problemen gehad.

• W1ck1e
reminder:
morgen is 1 mei, dag van de arbeid, dus in een aantal landen zijn de banken gesloten.
onder andere in Duitsland en Luxemburg (advanzia)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R62gdJPD3c9kMz9Rz2LjwAZFWJQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6R2DwT03YmMYAhmFsQ7jyBd7.png?f=user_large

Dit kan van invloed zijn op verwerkingstijden van transacties. Zo vlak voor het weekend kan het je een paar dagen rente kosten.

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12:20
W1ck1e schreef op donderdag 30 april 2026 @ 08:17:
reminder:
morgen is 1 mei, dag van de arbeid, dus in een aantal landen zijn de banken gesloten.
onder andere in Duitsland en Luxemburg (advanzia)

[Afbeelding]

Dit kan van invloed zijn op verwerkingstijden van transacties. Zo vlak voor het weekend kan het je een paar dagen rente kosten.
Dank voor deze reminder. Ik heb een Duitse bankrekening (Giro Konto) en zal een automatische afschrijving maandag 4 mei as plaats vinden. Ik heb zojuist voor alle zekerheid een instant overboeking gedaan nu en staat er alvast gelijk op. Apart dat Instant Payment dan niet werkt morgen…..dat is toch ‘de nooduitgang’ in Europa die het altijd, 24/7 zou moeten doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Datisraar op 30-04-2026 09:24 ]

• Coffeeroam
Datisraar schreef op donderdag 30 april 2026 @ 09:20:
[...]

Dank voor deze reminder. Ik heb een Duitse bankrekening (Giro Konto) en zal een automatische afschrijving maandag 4 mei as plaats vinden. Ik heb zojuist voor alle zekerheid een instant overboeking gedaan nu en staat er alvast gelijk op. Apart dat Instant Payment dan niet werkt morgen…..dat is toch ‘de nooduitgang’ in Europa die het altijd, 24/7 zou moeten doen.
Instant payments werken juist wel dacht ik, ook op 1 mei in Duitsland. Maar bij Advanzia dus niet (want die doet geen instant payments).

• Drag0nizer
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 30-04 16:21
Ik raak door de hoeveelheid posts en tijdelijke acties die dan weer wel ,dan weer niet geldig zijn een beetje de draad kwijt.
Wat is nu de bank met de hoogste normale rente? Niet voor 3 maanden en dan weer moeten schuiven. Op welk percentage staat dat dan?

• W1ck1e
Drag0nizer schreef op donderdag 30 april 2026 @ 12:45:
Ik raak door de hoeveelheid posts en tijdelijke acties die dan weer wel ,dan weer niet geldig zijn een beetje de draad kwijt.
Wat is nu de bank met de hoogste normale rente? Niet voor 3 maanden en dan weer moeten schuiven. Op welk percentage staat dat dan?
Scalable Capital; 2,5% als ik de gepinde post van @GroteVoet459 goed lees.
Kijk anders even op spaarinformatie welke rente je laat liggen als je geen tijdelijke aanbieding wilt nemen. btw: vrij opneembaar zonder actie is volgens mij altijd variabel dus niet gegarandeerd.

[ Voor 33% gewijzigd door W1ck1e op 30-04-2026 13:00 ]

• Drag0nizer
W1ck1e schreef op donderdag 30 april 2026 @ 12:51:
[...]

Scalable Capital; 2,5% als ik de gepinde post van @GroteVoet459 goed lees.
Kijk anders even op spaarinformatie welke rente je laat liggen als je geen tijdelijke aanbieding wilt nemen. btw: vrij opneembaar zonder actie is volgens mij altijd variabel dus niet gegarandeerd.
Ik zag daarna je edit nog. De hoogste rente onder die link is 1.9%. Bij Trade Republic heb ik nu 2% dus dan zou geen van die lijst een voordeel opleveren helaas. Maar Scalable klinkt wel interresant!

• Drag0nizer
dutchgio schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 12:38:
[...]

De gratis variant gebruikt geldmarkt fondsen, dat is dus eigenlijk geen sparen en geen DGS zekerheid.
Bij free is de dekking dus eigenlijk maar 20k en geen 100k?
Op hun site staat:
Wettelijke depositogarantie tot € 100.000 per klant bij Scalable en partnerbanken. Voor gekwalificeerde geldmarktfondsen gelden de Europese regels voor beleggersbescherming (UCITS), ongeacht het investeringsbedrag.

• W1ck1e
Drag0nizer schreef op donderdag 30 april 2026 @ 13:12:
[...]

Ik zag daarna je edit nog. De hoogste rente onder die link is 1.9%. Bij Trade Republic heb ik nu 2% dus dan zou geen van die lijst een voordeel opleveren helaas. Maar Scalable klinkt wel interresant!
Die 5 euro kosten per maand om wel in het DGS te zitten heb je bij een saldo van 12k gecompenseerd als je het wil vergelijken met TR.

• RonaldABC
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:45
Vraag mbt Bigbank:
Ik heb gelezen dat Bigbank voor verlengingen een hogere rente aanbied. Mijn vraag: hoe kan gebruik gemaakt worden van een verlenging met een hoger rentepercentage? Is dit te allen tijde een vrijkomend deposito kan alleen weer vastgezet worden met het vrijkomende bedrag tegen dezelfde periode met 0,1% hogere rente? Of kan een kortlopend deposito voor het minimum bedrag opgevolgd worden door een nieuw deposito met hoger bedrag en langere looptijd. Voorbeeld: eerste deposito 1 maand € 1000,- tegen 2,15% gevolgd door een deposito met hoger bedrag van 1 jaar met 3,!%?

• Spacman
  • Registratie: Oktober 2024
  • Nu online
RonaldABC schreef op donderdag 30 april 2026 @ 16:53:
Vraag mbt Bigbank:
Ik heb gelezen dat Bigbank voor verlengingen een hogere rente aanbied. Mijn vraag: hoe kan gebruik gemaakt worden van een verlenging met een hoger rentepercentage? Is dit te allen tijde een vrijkomend deposito kan alleen weer vastgezet worden met het vrijkomende bedrag tegen dezelfde periode met 0,1% hogere rente? Of kan een kortlopend deposito voor het minimum bedrag opgevolgd worden door een nieuw deposito met hoger bedrag en langere looptijd. Voorbeeld: eerste deposito 1 maand € 1000,- tegen 2,15% gevolgd door een deposito met hoger bedrag van 1 jaar met 3,!%?
Je bent flexibel. Je kunt een deposito van een maand ook verlengen voor een hoger bedrag en langere looptijd. Zelf al 'n paar keer zo gedaan met deposito's van een maand/EUR 1.000.

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:33
Misschien voorzichtig zijn met het vastzetten van je geld voor langere tijd, aangezien de financiële markten inprijzen dat er dit jaar in 2 stappen van 0,25% per keer de ecb depositorente verhoogd zal worden. Uiteraard geen garanties. Maar lager dan 2% wat het nu is, zal het niet zomaar worden. Je ziet dan dat trade republic iig direct acteert wss door naar 2,25 te gaan, die verlagingen voerden ze voorheen ook een dag later direct door. Juni verwachten ze de eerste verhoging. Ik zet nu nog wel geld op een 6 maands deposito van ASN vast en de centraal beheer 3mnds, maar langer dan dat nog niet. https://fd.nl/financiele-...tie-en-economie-zwelt-aan

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:43
Deposito's bij Santander staan per xx april* op:

6 maanden 2,20%
1 jaar 2,50%
2 jaar 2,55%
3 jaar 2,60%
4 jaar 2,60%

*ik zie het zonet op de website, nog geen mail over ontvangen.

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:09
Weet iemand hoeveel tijd er tussen het sluiten van een rekening en het weer openen van een nieuwe rekening met actie tarief moet zitten bij Consors bank?

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:32
Schweino schreef op donderdag 30 april 2026 @ 22:34:
Weet iemand hoeveel tijd er tussen het sluiten van een rekening en het weer openen van een nieuwe rekening met actie tarief moet zitten bij Consors bank?
6 maanden en 1 dag.
en dan kan je mits je inlog nog werkt, via de app / online omgeving aanvragen, en heb je binnen 1 (werk) dag een nieuw account

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:28
Juan schreef op donderdag 30 april 2026 @ 22:41:
[...]

6 maanden en 1 dag.
en dan kan je mits je inlog nog werkt, via de app / online omgeving aanvragen, en heb je binnen 1 (werk) dag een nieuw account
Hoe heb je dit gedaan, want ik krijg bij het inloggen in de Consorsbank app de melding dat ik niet kan inloggen omdat er “geen contractuele relatie” is. Eerder dit jaar heb ik de spaarrekening opgezegd. Of heb je de oude Secureplus app hier nog voor gebruikt?

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:09
budjepaul schreef op donderdag 30 april 2026 @ 23:28:
[...]

Hoe heb je dit gedaan, want ik krijg bij het inloggen in de Consorsbank app de melding dat ik niet kan inloggen omdat er “geen contractuele relatie” is. Eerder dit jaar heb ik de spaarrekening opgezegd. Of heb je de oude Secureplus app hier nog voor gebruikt?
Volgens de mail die ik na opzegging kreeg heb je idd de app nodig.

Vertaalde mail:

We hebben uw account nu verwijderd.

Ook na verwijdering behoudt u 18 maanden lang toegang tot uw online archief. Dit betekent dat u gedurende die 18 maanden al uw bonnen zelf kunt afdrukken of archiveren. Zo bespaart u onze kosten van € 9,95 per bon. Het is belangrijk dat u de Consorsbank-app of de SecurePlus-app niet verwijdert.

Het is belangrijk om te weten dat u uw inloggegevens nog steeds nodig hebt om toegang te krijgen tot het online archief.

• Coffeeroam
Juan schreef op donderdag 30 april 2026 @ 22:41:
[...]

6 maanden en 1 dag.
Dat geldt niet voor iedereen. De actie krijg je wel weer na 6 maanden+1 dag, maar ik moest wel opnieuw identificeren en mijn woonplaats bewijzen. Het duurde bij mij 3 werkdagen.
Daarna kreeg ik nog 4 brieven(!) waarvan 2 over activatie van de consorsbank app. Vreemd, want die brieven had ik helemaal niet nodig. App werkte immers nog en mijn nieuwe rekening staat er gewoon al in en had ik al een week gewoon in gebruik.

[ Voor 21% gewijzigd door Coffeeroam op 01-05-2026 07:59 ]

• Coffeeroam
Schweino schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 01:09:
[...]

Volgens de mail die ik na opzegging kreeg heb je idd de app nodig.

Vertaalde mail:

We hebben uw account nu verwijderd.

Ook na verwijdering behoudt u 18 maanden lang toegang tot uw online archief. Dit betekent dat u gedurende die 18 maanden al uw bonnen zelf kunt afdrukken of archiveren. Zo bespaart u onze kosten van € 9,95 per bon. Het is belangrijk dat u de Consorsbank-app of de SecurePlus-app niet verwijdert.

Het is belangrijk om te weten dat u uw inloggegevens nog steeds nodig hebt om toegang te krijgen tot het online archief.
De SecurePlus-app is al een tijd geleden afgeschaft door Consors.

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:23

sanook

_/-\o_

antidote schreef op donderdag 30 april 2026 @ 21:54:
Deposito's bij Santander staan per xx april* op:

6 maanden 2,20%
1 jaar 2,50%
2 jaar 2,55%
3 jaar 2,60%
4 jaar 2,60%

*ik zie het zonet op de website, nog geen mail over ontvangen.
Zijn dat verhogingen of verlagingen?

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 12:31
sanook schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 09:45:
[...]

Zijn dat verhogingen of verlagingen?
verhogingen vanaf 21 april dus oud nieuws

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:41
Ik zag hem hier nog niet, bij centraal beheer kan je een 3 maanden durend deposito afsluiten met 3% vaste rente. Het het daar "rentevast". Je moet eerst een renteplus rekening openen, daar minimaal 500 euro op overmaken dan kan je de rentevast rekening openen.
https://www.centraalbeheer.nl/sparen/rentevast-rekening

[ Voor 9% gewijzigd door pauldaytona op 01-05-2026 12:38 ]

• W1ck1e
pauldaytona schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 12:37:
Ik zag hem hier nog niet, bij centraal beheer kan je een 3 maanden durend deposito afsluiten met 3% vaste rente. Het het daar "rentevast". Je moet eerst een renteplus rekening openen, daar minimaal 500 euro op overmaken dan kan je de rentevast rekening openen.
https://www.centraalbeheer.nl/sparen/rentevast-rekening
Een dikke maand geleden.
Vervolgens zijn er wel een aantal berichtjes aan gewijd ;)

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 12:51
Bij toeval stuitte ik op onderstaande website met o.a. een overzicht van actie rentes. Ik heb geen controle op volledigheid en juistheid gedaan. Heb deze bij mijn weten nog nooit voorbij zien komen.
Doe je voordeel ermee.

https://www.spaarrentesvergelijken.net/actierentes-2026/

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 12:51
Email van Raisin ontvangen dat Nordax de rente op de vrij opneembare spaarrekening per 4 mei gaat verhogen van 1,90% naar 1,92%

• W1ck1e
mpandroid schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 12:50:
Bij toeval stuitte ik op onderstaande website met o.a. een overzicht van actie rentes. Ik heb geen controle op volledigheid en juistheid gedaan. Heb deze bij mijn weten nog nooit voorbij zien komen.
Doe je voordeel ermee.

Kijk hier eens: de openingspost

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:11
mpandroid schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 12:50:
Doe je voordeel ermee.

Dank - de site zelf stond i.d.d. al in de OP, maar deze specifieke pagina zit nu erbij in het vragenlijstje dat je zou kunnen nalopen als je anders/beter wilt gaan sparen.

Heb trouwens ook de aankomende (later deze maand?) overname van een aantal sites door Raisin erbij verwerkt.
Pagina: 1 ... 193 194 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling