Wie is... de Mol? 2024 NL Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:27
Voor m’n gevoel heeft er nog nooit zo weinig in die pot gezeten op dit moment. Haha het vliegt er echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-06 12:48

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Die biedingen, zo gaat die pot wel vlot ja… :D

HENG HENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blackmore87
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07 22:27
Inzetten op Kees en je bent door ?!

BMW 330D + Nissan Leaf. Woning uit 1900, nul-op-de-meter/gasloos dmv 57 zonnepanelen en een 11kW Hitachi WP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 03-07 17:12

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Dat heb ik net gedaan. Wel een beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Haha mooi man die Rosario. Beetje vibes als dat “wie doet nou zoiets?” van iemand een paar jaar geleden toen ie zo’n joker van iemand had opengebroken. (Nielson?)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electromonkey
Haha ja. Ik telde verkeerd dus het is nu spannend 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 03-07 17:12

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik vind Fons en Zor nog steeds verdacht.
Zit Kees op Fons?

Kees zit achter Rian

[update]
en achter Babs

[ Voor 15% gewijzigd door Coenen op 17-02-2024 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Babs kan dus 2 mensen afschrijven :+ Ben benieuwd welke we kunnen wegstrepen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Babs eruit zegt niks, niemand zat erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10:28
Megamind schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 21:27:
Babs eruit zegt niks, niemand zat erop
in principe boeit het niet dat niemand op haar zat, zolang zij op de goede mol zit... het helpt alleen om anderen af te leiden... dus het zegt wel wat: babs ging voor 1 persoon, en die persoon is zeer waarschijnlijk niet de mol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Laatst online: 26-06 12:48

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Desastreuze aflevering voor de pot 8)7

HENG HENG

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:35
Weet iemand wie er met de naam Carlos kwam bij die opdracht? Als mol wil je ergens in het begin 1 klein foutje maken natuurlijk want de hele rest telt dan niet meer mee.

Verder vond ik die €1950 van Anna extreem verdacht. Iedereen bied toch ronde bedragen dus je hoopt dan als mol dat iemand €2000 bied zodat je zelf niet bij naam genoemd wordt en als niemand dat doet is er tenminste wel veel uit de pot.
Correctie: Dit was Babs

[ Voor 3% gewijzigd door Philip Ross op 17-02-2024 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:32
Philip Ross schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 21:32:
Weet iemand wie er met de naam Carlos kwam bij die opdracht? Als mol wil je ergens in het begin 1 klein foutje maken natuurlijk want de hele rest telt dan niet meer mee.

Verder vond ik die €1950 van Anna extreem verdacht. Iedereen bied toch ronde bedragen dus je hoopt dan als mol dat iemand €2000 bied zodat je zelf niet bij naam genoemd wordt en als niemand dat doet is er tenminste wel veel uit de pot.
Was het niet Babs die €1950 bood en Anna’s naam er onder zette als verdachte?

[ Voor 3% gewijzigd door Herax10NL op 17-02-2024 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Wyke schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 21:29:
[...]

in principe boeit het niet dat niemand op haar zat, zolang zij op de goede mol zit... het helpt alleen om anderen af te leiden... dus het zegt wel wat: babs ging voor 1 persoon, en die persoon is zeer waarschijnlijk niet de mol
Das waar idd.

Over die 500e, mol moest wel zeker weten dat tenminste iemand ging kijken, anders kon niemand geld inzitten voor die vrijstelling. Maar denk dat regie wel doorgespeeld heeft dat iemand gekeken had, maar dan moet de mol wel als een van de laatste naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12:47
Herax10NL schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 21:36:
[...]

Was het niet Babs die €1950 bood en Anna’s naam er onder zette als verdachte?
Volgens mij wel, er stond €1950 en daaronder Anna als de naam van degene die gekeken had.

[ Voor 6% gewijzigd door TinusXIII op 17-02-2024 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:54

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Als mol pak je hier die 500, je weet dan dat mensen verbolgen zijn en er waarschijnlijk nog wel iemand die 500 pakt voor de vragen.

Daarna lekker de verbolgen kandidaten nog meer geld laten bieden want ja dan ga ik ook maar eens voor mijzelf.
Zit ik in een Rosario tunnel, misschien.

Maar hij acteerde wel slecht bij het groene scherm imho en kan gewoon 1 van de piano deuntjes iets anders gespeeld hebben, niemand keek bij hem en die vraag was fout.

Baal wel dat Rian er niet uit is want kan nog steeds de mol zijn en dat is er dan precies 1 die echt niets gedaan heeft, ook deze aflevering weer.

[ Voor 14% gewijzigd door Rubman op 17-02-2024 21:48 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:33
Philip Ross schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 21:32:

Verder vond ik die €1950 van Anna extreem verdacht. Iedereen bied toch ronde bedragen dus je hoopt dan als mol dat iemand €2000 bied zodat je zelf niet bij naam genoemd
Vanuit kandidaat gezien zou juist een niet rond bedrag er nét erboven zoals 2010 euro nog veel logischer zijn, daarmee zorg je er immers voor dat je wint t.o.v. mensen wie dit inzicht niet hebben en kiezen voor het bijbehorende ronde bedrag. Zeker met de wetenachtergrond van Anna vind ik zowel 1950 als 2000 eigenlijk niet heel logisch als je de intentie hebt de winnaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:35
TinusXIII schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 21:43:
[...]

Volgens mij wel, er stond €1950 en daaronder Anna als de naam van degene die gekeken had.
Was inderdaad Babs, de naam Anna stond onder de €1950 omdat ze gegokt heeft dat Anna gekeken had.
Onder de €1500 van Anna stond de naam Fons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-07 14:40
De gene die 1950 had heeft volgens mij 1750 in 1950 veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kees weer met 2 handen op de afvaller…..

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Op wie zat Babs eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-07 09:01

3raser

⚜️ Premium member

Kees speelde zijn rol als mol weer prima. Natuurlijk pak je niet die enveloppe voor €500, dat doet gegarandeerd iemand anders wel omdat die denken dat de mol het ook zeker doet. De mol weet echter als enige dat ze 2 keer naar binnen mogen en dat je bij ronde 2 een veel groter bedrag weg kan spelen. En die gok op Fons was gewoon goed gespeeld, want die voorkennis heeft de mol niet.

Als kandidaat zou je eigenlijk al argwaan moeten krijgen omdat je zeker weet dat de mol bij die opdracht geld weg zou kunnen spelen. De opdracht was zo kortzichtig dat er wel een addertje moest zijn. En die was er dus ook.

Ook nog een lekkere reactie van Kees na die klassieke muziek opdracht. Hij zij iets van, bij klassieke muziek ga ik niet mollen. Hij zij letterlijk dat HIJ niet zou mollen. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ze draagt het penningmeesterschap over aan Rosario, dus mogelijk had ze op hem ingezet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
3raser schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 22:49:
Kees speelde zijn rol als mol weer prima. Natuurlijk pak je niet die enveloppe voor €500, dat doet gegarandeerd iemand anders wel omdat die denken dat de mol het ook zeker doet. De mol weet echter als enige dat ze 2 keer naar binnen mogen en dat je bij ronde 2 een veel groter bedrag weg kan spelen. En die gok op Fons was gewoon goed gespeeld, want die voorkennis heeft de mol niet.

Als kandidaat zou je eigenlijk al argwaan moeten krijgen omdat je zeker weet dat de mol bij die opdracht geld weg zou kunnen spelen. De opdracht was zo kortzichtig dat er wel een addertje moest zijn. En die was er dus ook.

Ook nog een lekkere reactie van Kees na die klassieke muziek opdracht. Hij zij iets van, bij klassieke muziek ga ik niet mollen. Hij zij letterlijk dat HIJ niet zou mollen. 8)7
Je zou verwachten dat als Kees de mol is, hij weet dat er ook 1950 geboden is. Waarom zou je daar nog overheen bieden en jezelf verdacht maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:27
En die gok op Fons was gewoon goed gespeeld, want die voorkennis heeft de mol niet.
En waarom zou Kees die voorkennis niet hebben.
Ze zijn toch met ze 2 in de ruimte.
Dus Rik kan toch gewoon zeggen, deze 2 mensen hebben gekeken en dit is momenteel het hoogste bod, doe je voordeel er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pLabel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-07 06:59
joke_name schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 23:09:
[...]

En waarom zou Kees die voorkennis niet hebben.
Ze zijn toch met ze 2 in de ruimte.
Dus Rik kan toch gewoon zeggen, deze 2 mensen hebben gekeken en dit is momenteel het hoogste bod, doe je voordeel er mee.
Precies dit, wordt gewoon verteld ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pLabel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-07 06:59
Haha ja en bij beide opdrachten had hij kinderliedjes en geen klassieke muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

mrwolf schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 23:07:
[...]

Je zou verwachten dat als Kees de mol is, hij weet dat er ook 1950 geboden is. Waarom zou je daar nog overheen bieden en jezelf verdacht maken?
Ik was in de veronderstelling dat de mol alleen van tevoren geïnformeerd werd over de opdracht zodat hij er zijn voordeel mee kon doen. Zaken die tijdens de opdracht spelen horen daar dan niet bij. Dus hoe weten we dat de mol die informatie krijgt van Rick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:03

Crazy D

I think we should take a look.

N.a.v. een vraag "heb je weer zitten mollen" of iets van soortgelijke strekking. Dan was zijn antwoord heel logisch, zonder per se als hint te zijn dat hij de mol is (wat ik overigens niet uitsluit).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

3raser schreef op zondag 18 februari 2024 @ 09:07:
[...]

Ik was in de veronderstelling dat de mol alleen van tevoren geïnformeerd werd over de opdracht zodat hij er zijn voordeel mee kon doen. Zaken die tijdens de opdracht spelen horen daar dan niet bij. Dus hoe weten we dat de mol die informatie krijgt van Rick?
Waarom zou de mol die info niet krijgen?

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Rubman schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 21:46:
Als mol pak je hier die 500, je weet dan dat mensen verbolgen zijn en er waarschijnlijk nog wel iemand die 500 pakt voor de vragen.

Daarna lekker de verbolgen kandidaten nog meer geld laten bieden want ja dan ga ik ook maar eens voor mijzelf.
Zit ik in een Rosario tunnel, misschien.

Maar hij acteerde wel slecht bij het groene scherm imho en kan gewoon 1 van de piano deuntjes iets anders gespeeld hebben, niemand keek bij hem en die vraag was fout.
Kan, maar Kees zat vrolijk mee te neuriën, maar die wist de titels niet (ik trouwens ook niet). Dat maakt wat mij betreft Rosario niet per se verdacht(er). En het waren zulke simpele deuntjes, dan moet hij echt iets totaal anders gespeeld hebben dan dat er stond.
Baal wel dat Rian er niet uit is want kan nog steeds de mol zijn en dat is er dan precies 1 die echt niets gedaan heeft, ook deze aflevering weer.
Nou, die rare tekeningen die ze maakte waar niets uit op te maken was. Bij de kinderliedjes was ze ook erg aan het neuriën. Maar ben me je eens dat als zij de mol is, dat ze wel de mol is die het minst lijkt te hebben gemold...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Crazy D schreef op zondag 18 februari 2024 @ 09:18:
[...]

Waarom zou de mol die info niet krijgen?
In dit interview vertelt Rick dat hij in eerdere seizoenen zelf niet wist wie de mol was. Hoe kan de presentator informatie doorspelen als hij niet weet wie de mol is?
Tegenwoordig weet hij dat wel. Maar blijkbaar was het nooit nodig voor het spel element. Dus daarom vermoed ik dat de mol van tevoren wel heel duidelijke instructies krijgt, maar tijdens het spel eigenlijk "blind" is en op eigen houtje uit moet zoeken hoe hij moet mollen.

Als iemand echt weet hoe het zit dan hoor ik het graag. Tot die tijd weiger ik te geloven dat de mol tijdens het spel bijgepraat wordt. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
Hij wist het alleen in het eerste jaar dat hij Wie is de Mol? presenteerde niet. Daarna heeft hij wel vaker gesprekken gehad met de mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:43

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

3raser schreef op zondag 18 februari 2024 @ 14:57:
[...]

In dit interview vertelt Rick dat hij in eerdere seizoenen zelf niet wist wie de mol was. Hoe kan de presentator informatie doorspelen als hij niet weet wie de mol is?
Tegenwoordig weet hij dat wel. Maar blijkbaar was het nooit nodig voor het spel element. Dus daarom vermoed ik dat de mol van tevoren wel heel duidelijke instructies krijgt, maar tijdens het spel eigenlijk "blind" is en op eigen houtje uit moet zoeken hoe hij moet mollen.

Als iemand echt weet hoe het zit dan hoor ik het graag. Tot die tijd weiger ik te geloven dat de mol tijdens het spel bijgepraat wordt. O-)
De mol is natuurlijk niet blind tijdens het spel. Die wordt echt wel bijgepraat TIJDENS de opnames. Als het niet door Rick is dan wel door een productiemedewerker. Je bent echt te naïef om te denken dat ze het lekker op zn beloop laten. Vergeet niet dat dit een superstrak geregisseerd toneelstukje programma is.

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Shadow_Agent schreef op zondag 18 februari 2024 @ 17:09:
[...]

De mol is natuurlijk niet blind tijdens het spel. Die wordt echt wel bijgepraat TIJDENS de opnames. Als het niet door Rick is dan wel door een productiemedewerker. Je bent echt te naïef om te denken dat ze het lekker op zn beloop laten. Vergeet niet dat dit een superstrak geregisseerd toneelstukje programma is.
Maar als dit geen aanname is, kun je dan aantonen hoe je aan deze informatie komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:11

13art

Moderator Mobile
3raser schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:46:
[...]

Maar als dit geen aanname is, kun je dan aantonen hoe je aan deze informatie komt?
Volgens mij is dit wel terug te zien in de vorige seizoenen waarbij ze terugblikken op molacties ed.
En in de jaren dat Rick het niet wist is er natuurlijk nog een heel productieteam die de mol kan bijpraten. En voor Rock was er Art als presentator. Dus dat ene interview zegt niet zo heel veel vwb het bijpraten van de mol. Maar kijk terug zou ik zeggen :)

[ Voor 29% gewijzigd door 13art op 19-02-2024 09:06 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Neeeeeee!!! Niet weer :(
Jammer, maar helaas. Had liever iemand anders zien gaan :+

(Ik kijk net pas terug... )

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NyceNL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-06 23:10
De nieuwe testvraag in de app:
Was de mol de eerste die gasten kwam afzetten bij het restaurant tijdens de opdracht met de tuktuks?
Ja (Rian)
Nee (Anna, Babs, Fons)
De mol was in het restaurant (Kees, Rosario)

[ Voor 7% gewijzigd door NyceNL op 19-02-2024 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-07 17:54
Megamind schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 21:36:
[...]

Das waar idd.

Over die 500e, mol moest wel zeker weten dat tenminste iemand ging kijken, anders kon niemand geld inzitten voor die vrijstelling. Maar denk dat regie wel doorgespeeld heeft dat iemand gekeken had, maar dan moet de mol wel als een van de laatste naar binnen.
Op zich moet de mol ná iemand naar binnen die de 500 Euro eruit heeft gespeeld, verder maakt het niet meer uit. De regie kan natuurlijk in tussentijd prima de volgorde aanpassen, wanneer de Mol naar binnen kan/ mag.

Die 500E eruit halen is als Mol wel een mooie, maar als je dat hebt gedaan is de kans om er méér dan 500Euro uit te spelen verkeken, dus je wilt als MOL in de '2e fase van deze opdracht' terecht komen. Daarnaast als bijvoorbeeld Kees (wanneer die niet de mol is) al 2000 Euro biedt op die vrijstelling, en de Mol hoort dat en vindt dat een prima bedrag om eruit te spelen, waarom zou je eroverheen gaan. Of misschien dacht de Mol juist wel, ik speel 3 maal 500 Euro eruit en is gewoon overboden door een kandidaat.
Hoe dan ook, om er zeker van te zijn dat er méér dan 500 Euro uit gaat moet je als Mol in het 2e deel geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
3raser schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:46:
[...]

Ja. Ik meen dat je dat in voorgaande seizoenen wel voorbij hebt zien komen. Bijvoorbeeld ook tijdens de opdracht met het bieden voor inkijken van de vragen en het bieden op de vrijstelling.

In de eerste ronde zou je als Rick zijnde dan de Mol als laatste willen hebben (Rosario in dit geval) of in de tweede ronde ook, want dan weet je wat je als Mol kan overbieden of wellicht niet nodig is, om je verdenking van af te houden. Ben er nog niet uit wie dat was.. was dat Kees? Of Anna. Rian niet want die ging duidelijk 2x als eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:09:
[...]

Op zich moet de mol ná iemand naar binnen die de 500 Euro eruit heeft gespeeld, verder maakt het niet meer uit. De regie kan natuurlijk in tussentijd prima de volgorde aanpassen, wanneer de Mol naar binnen kan/ mag.

Die 500E eruit halen is als Mol wel een mooie, maar als je dat hebt gedaan is de kans om er méér dan 500Euro uit te spelen verkeken, dus je wilt als MOL in de '2e fase van deze opdracht' terecht komen. Daarnaast als bijvoorbeeld Kees (wanneer die niet de mol is) al 2000 Euro biedt op die vrijstelling, en de Mol hoort dat en vindt dat een prima bedrag om eruit te spelen, waarom zou je eroverheen gaan. Of misschien dacht de Mol juist wel, ik speel 3 maal 500 Euro eruit en is gewoon overboden door een kandidaat.
Hoe dan ook, om er zeker van te zijn dat er méér dan 500 Euro uit gaat moet je als Mol in het 2e deel geraken.
Ja, maar in het geval van Rosario, als laatste dan maar 500 pakken omdat je weet/verwacht dat er toch wel geboden gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-07 17:54
Millie-ano schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:11:
[...]

Ja, maar in het geval van Rosario, als laatste dan maar 500 pakken omdat je weet/verwacht dat er toch wel geboden gaat worden.
Natuurlijk kán dat, maar dan heb je dus als Mol geen invloed op de hoogte van de biedingen en die wil je als Mol juist wél hebben. Enige reden voor Rosario om dit te doen zou i.m.o. zijn dat je al heel erg verdacht wordt, en dan toch er geld uit speelt zonder dat de verdenking wordt versterkt, omdat je er dan zeker van bent dat een ander geld uit de pot speelt, waarschijnlijk meer dan die 500 Euro die jij er als Mol uit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:16:
[...]

Natuurlijk kán dat, maar dan heb je dus als Mol geen invloed op de hoogte van de biedingen en die wil je als Mol juist wél hebben. Enige reden voor Rosario om dit te doen zou i.m.o. zijn dat je al heel erg verdacht wordt, en dan toch er geld uit speelt zonder dat de verdenking wordt versterkt, omdat je er dan zeker van bent dat een ander geld uit de pot speelt, waarschijnlijk meer dan die 500 Euro die jij er als Mol uit haalt.
Klopt. Maar wéér een groot bedrag eruit halen (eerder al 3000 met die enveloppen) en hij blijkt de mol te zijn, doet hij wel zijn werk. Maar dan lijkt het mij al snel gespeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:54

Rubman

Retarded or just overjoyed!

jbdeiman schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:16:
[...]

In hoeveel van dit soort opdrachten is er dan niet een speler die volle bak inzet om een vrijstelling te bemachtigen. Dat is een groot wapen want je bent zeker.

Als mol kun je er vrij zeker van zijn dat er een kandidaat veel gaat bieden, zeker uit rancune want ja als iemand 500 zomaar kan weg geven voor wat vragen dan is 1000 of meer niet zo veel voor een vrijstelling.
In die hoedanigheid kun je als mol best voor de 500 gaan.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In de afleveringen mis ik altijd net wat Rian aan het doen is. We kunnen haar als kijker niet controleren.

Afgelopen aflevering was het weer zo. Welke muziekjes heeft ze eigenlijk geluisterd die ze moest tekenen? We hebben geen idee of ze het goed of slecht deed. Nouja, in ieder geval niet goed genoeg, want deze opdracht was niet gehaald.

En dat valt me vaker op. Al kan ik nu geen extra voorbeeld verzinnen ;) Het is me in ieder geval de enige kandidaat waar ik geen hoogte van kan krijgen, je ziet te weinig van haar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-07 21:20

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Ik ben begonnen met dit seizoen met alle punten op RiRi ( :+ )inzetten, pure gok. Maar als ik jullie gedachten zo lees over de opdracht waar ze één voor één naar binnen mochten bij Rick, dan kan ik het wel richting Rian beredeneren.

- Ze laat zich als eerste naar binnen roepen omdat er bij 5 kandidaten altijd wel 1 zit die €500 uit gaat geven. Maakt haar minder verdacht om als eerste naar binnen te gaan. En ze weet ook dat ze nog meer eruit kan spelen bij de 2e keer naar binnen.

-Ze wordt de 2e keer ook als eerste naar binnen geroepen, weer minder verdenking. Ze hoort daar dat er 2 kandidaten zijn die de envelop ingekeken hebben. -€1000. Nou vooruit, ik bied €550 omdat jullie egoïstische kandidaten er ook €500 pp uitgespeeld hebben. 3 andere kandidaten moeten gaan bieden voor een vrijstelling, dan weet je dondersgoed dat er minimaal nog eens €1000 uitgaat dus waarom hoger bieden dan die €550.

Achteraf kan ze dan ook nog een mooi roepen dat ze maar €550 geboden heeft omdat we als groep voor de pot zouden gaan en ze gefrustreerd was dat 2 kandidaten dat niet gedaan hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door OzzieMann op 19-02-2024 10:37 ]

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
Mijn Rian-tunnel is ondertussen langer en langer aan het worden.
Er is zeker nog twijfel tussen haar en Cees maar van die laatste is wel heel erg opzichtig allemaal.
Al was dat twee seizoenen geleden ook zo en toen bleek het te kloppen.
Het is gewoon nog een casino op dit moment.

Hopelijk krijg je meer punten voor het aantal keer dat je op de mol hebt gestemd :9 .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:14

aerofreak

Steve Jobs

De Rian tunnel ben ik al een paar weken uit. Een aantal afleveringen geleden was 1 van de vragen in de test wat de favoriete mol van de mol was. Die van Rian is Jeroen Kijk in de Vegte aldus het officiële molboekje. Jeroen stond niet tussen de antwoorden.

Sindsdien zit ik op Anna en Rosario en begin steeds meer naar Rosario te neigen.

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-07 13:01
Ik overweeg om definitief af te haken als kijker van Wie Is De Mol.

Ik vraag me al een paar seizoenen af waarom ik nog kijk.
Ik zie alleen nog maar herhalingen van spelconcepten die ik al 3x gezien heb, alleen maar deelnemers voor wie de pot geen enkele waarde heeft, en het programma slaagt er maar niet in (of doet het expres) om de spelregels voor een opdracht duidelijk uitgelegd te krijgen voor de kijkers.

Dat dat laatste wél gewoon kan bewijst De Mol (de Vlaamse versie). Het lukt ze daar ook nog om met leuke, originele opdrachten te komen, en de deelnemers lijken ook nog wel voor de pot te willen spelen (hoewel daar ook haarscheurtjes in beginnen te komen de afgelopen seizoenen).

Ik wil dus graag een leuk programma kijken, ben ben eigenlijk elke keer weer teleurgesteld. Frustrerend.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sebas1979 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:21:
Waarom stop je niet als het je geen plezier genoeg meer bied? :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:13

Ik zie alleen nog maar herhalingen van spelconcepten die ik al 3x gezien heb, alleen maar deelnemers voor wie de pot geen enkele waarde heeft, en het programma slaagt er maar niet in (of doet het expres) om de spelregels voor een opdracht duidelijk uitgelegd te krijgen voor de kijkers.

Dat dat laatste wél gewoon kan bewijst De Mol (de Vlaamse versie). Het lukt ze daar ook nog om met leuke, originele opdrachten te komen, en de deelnemers lijken ook nog wel voor de pot te willen spelen (hoewel daar ook haarscheurtjes in beginnen te komen de afgelopen seizoenen).

Ik wil dus graag een leuk programma kijken, ben ben eigenlijk elke keer weer teleurgesteld. Frustrerend.
Als je je er toe moet zetten om te kijken moet je zeker stoppen.

Overigens, als de geruchten waar zijn komt er een seizoen zonder bekende mensen. Sowieso komt er een nieuwe regisseur.

De Vlaamse heeft een groter budget en langere afleveringen. Niet helemaal eerlijk om te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
THE_BASE schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:26:
[...]

Waarom stop je niet als het je geen plezier genoeg meer bied? :)
Dat is dus een heel goede vraag. Soort van tegen beter weten in hopen op verbetering denk ik?
Pendora schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:29:
[...]

Als je je er toe moet zetten om te kijken moet je zeker stoppen.

Overigens, als de geruchten waar zijn komt er een seizoen zonder bekende mensen. Sowieso komt er een nieuwe regisseur.

De Vlaamse heeft een groter budget en langere afleveringen. Niet helemaal eerlijk om te vergelijken.
Een seizoen zonder BN'ers zou een verbetering kunnen zijn.
Dat het 'geen eerlijke vergelijking' is kan ik niet zo veel mee.

[ Voor 49% gewijzigd door Sebas1979 op 19-02-2024 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Alsof niet-bekenden wel extreem gefocussed zullen zijn op de pot? Ik zei gisteren nog tegen mijn vrouw, waarschijnlijk had ik de volledige pot geboden voor de finalevragen.

Door te winnen kun je gezellig aanschuiven bij Umberto, VI en Jinek voor >10k per bezoekje, dan is zo'n pot echt peanuts en weegt zeker niet op tegen een grotere kans op winst. Pas als je richting de ton(-nen) winst gaat wordt zo'n pot echt interessant. En dan heb ik het nog niet over dat ook onbekenden dan ineens bekend worden en een stap naar de showbizz kunnen maken (zie de vele voorbeelden van reality shows waar deelnemers later die kant op zijn gegaan)

Samenvattend, ik zou (en ik denk vele anderen) meedoen voor de winst (het winnen van de finale) en niet de pot.

(wel bedacht ik me later dat je uit tactische overweging natuurlijk ook een ander pad kan kiezen, dat zag je wel aan de kans om een vrijstelling te winnen, hoevel het de vraag is hoeveel een vrijstelling waard is tenzij je de volgende aflevering ineens een compleet ander inzicht krijgt)

[ Voor 11% gewijzigd door pagani op 19-02-2024 11:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sebas1979
pagani schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:36:
[...]

Alsof niet-bekenden wel extreem gefocussed zullen zijn op de pot? Ik zei gisteren nog tegen mijn vrouw, waarschijnlijk had ik de volledige pot geboden voor de finalevragen.

Door te winnen kun je gezellig aanschuiven bij Umberto, VI en Jinek voor >10k per bezoekje, dan is zo'n pot echt peanuts en weegt zeker niet op tegen een grotere kans op winst. Pas als je richting de ton(-nen) winst gaat wordt zo'n pot echt interessant. En dan heb ik het nog niet over dat ook onbekenden dan ineens bekend worden en een stap naar de showbizz kunnen maken (zie de vele voorbeelden van reality shows waar deelnemers later die kant op zijn gegaan)
Je overschat echt schromelijk hoeveel (/weinig) er betaald wordt om aan te schuiven bij Jinek etc (wellicht voor absolute A-lijst BN'ers wat meer).
De stap van winnaar van een TV-programma naar BN'er is maar voor zeer weinigen weggelegd.

En zoals ik al zei - ook bij De Mol (BE) zie je inderdaad al dat het spelen voor de pot begint af te nemen. Het was ook niet mijn ei van Columbus dat niet-BN'ers ineens het hele probleem zouden oplossen. Maar ik denk wel dat het een stuk helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Ik snap het nut eigenlijk niet van informatievragen in de finale. Het laat je zien waar je op moet letten, maar je moet ook nog achter de antwoorden komen en ook nog eens je mol goed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Millie-ano schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:42:
Ik snap het nut eigenlijk niet van informatievragen in de finale. Het laat je zien waar je op moet letten, maar je moet ook nog achter de antwoorden komen en ook nog eens je mol goed hebben.
Je kunt van de helft (!) van de vragen vooraf exact het passende antwoord op jouw mol bepalen. Als je enige tegenstander dan op dezelfde mol zit (theoretische kans van 50%, maar in de praktijk vaak hoger) heb je de helft van de vragen al goed. Als je dan ziet dat er vaak maar een 1-3 antwoorden goed/fout verschil in zit op dat punt is dat nogal wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
pagani schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:45:
[...]

Je kunt van de helft (!) van de vragen vooraf exact het passende antwoord op jouw mol bepalen. Als je enige tegenstander dan op dezelfde mol zit (theoretische kans van 50%, maar in de praktijk vaak hoger) heb je de helft van de vragen al goed. Als je dan ziet dat er vaak maar een 1-3 antwoorden goed/fout verschil in zit op dat punt is dat nogal wat waard.
Finale is 40 vragen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ah, dan is het slechts een kwart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-07 19:09

masauri

aka qwybyte

Dan nog, de finale gaat ook op tijd bij een execo.
Als je dan al die vragen hebt onthouden scheelt dat letterlijk seconden tijd en minder stress.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
masauri schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:27:
Als je dan al die vragen hebt onthouden scheelt dat letterlijk seconden tijd en minder stress.
Dit ja, je kan een kwart van de antwoorden al voorbereiden en zorgen dat je die goed hebt. Scheelt tijd en stress tijdens de test.

:+ Ik blijf overigens comfortabel in m'n vunzigesnorretjestunnel. Fons is echt aan het kloten, het kán dat hij een onhandige kandidaat is maar ik geloof het gewoon niet...

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
SmurfLink schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:28:
[...]

Dit ja, je kan een kwart van de antwoorden al voorbereiden en zorgen dat je die goed hebt. Scheelt tijd en stress tijdens de test.

:+ Ik blijf overigens comfortabel in m'n vunzigesnorretjestunnel. Fons is echt aan het kloten, het kán dat hij een onhandige kandidaat is maar ik geloof het gewoon niet...
Het lastige is dat Fons, Anna, Rosario en nu Kees alledrie geld hebben verspeeld en weinig in de pot hebben gebracht.

Maar toch denk ik dat Rosario het is, hoe hij iedere keer een excuus heeft om de opdracht niet uit te voeren en zo relaxed erdoor gaat.

De kinderliedjes speelt hij op de piano, maar hij weet er geen een. Wel lekker tijd verprutsen. Vader Jacob kennen ze wel, maar kortjakje is ziek niet, erg ongeloofwaardig.

Als gastontvanger kan hij geen Spaans, maar hij weet wel de namen te ontfutselen en daar ging het dus om.
Als de andere kandidaten komen, zet hij ze meteen aan het werk en kunnen dus niet eens bevatten wat er gebeurd.

En zo is er bij iedere opdracht wel te zien dat het lijkt alsof hij heel enthousiast bezig is, maar in feite de hele opdracht om zeep helpt.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
tweakduke schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:48:
[...]

Het lastige is dat Fons, Anna, Rosario en nu Kees alledrie geld hebben verspeeld en weinig in de pot hebben gebracht.

Maar toch denk ik dat Rosario het is, hoe hij iedere keer een excuus heeft om de opdracht niet uit te voeren en zo relaxed erdoor gaat.

De kinderliedjes speelt hij op de piano, maar hij weet er geen een. Wel lekker tijd verprutsen. Vader Jacob kennen ze wel, maar kortjakje is ziek niet, erg ongeloofwaardig.

Als gastontvanger kan hij geen Spaans, maar hij weet wel de namen te ontfutselen en daar ging het dus om.
Als de andere kandidaten komen, zet hij ze meteen aan het werk en kunnen dus niet eens bevatten wat er gebeurd.

En zo is er bij iedere opdracht wel te zien dat het lijkt alsof hij heel enthousiast bezig is, maar in feite de hele opdracht om zeep helpt.
Maar ook opa Kees én Rian kenden de titels niet... terwijl ze wel alle liedjes kon meeneuriën... bijzonder vreemd. Rosario mocht niet raden dacht ik, omdat hij speelde.

het feit dat Rosario voor mij zo onzichtbaar is geeft wellicht wel aan dat hij heel goed de mol kan zijn. :+ We gaan het merken!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Reptile209
  • Laatst online: 12:42

Reptile209

- gers -

masauri schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:27:
offtopic:
Bedoel je Wikipedia: Ex aequo? O-)

Ik zou nog steeds van de executies graag eens een lijstje willen zien of de gemiddelde kandidaat 2/20 vragen goed heeft en het dus op tijd gaat, of dat ze al snel op 10+ goed zitten en dat het echt om de juiste antwoorden (mol) gaat. En hoe zich dat dan gedurende het spel ontwikkelt.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

SmurfLink schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:52:
[...]

Maar ook opa Kees én Rian kenden de titels niet... terwijl ze wel alle liedjes kon meeneuriën... bijzonder vreemd. Rosario mocht niet raden dacht ik, omdat hij speelde.

het feit dat Rosario voor mij zo onzichtbaar is geeft wellicht wel aan dat hij heel goed de mol kan zijn. :+ We gaan het merken!
Klopt, maar ja Rian brengt uiteindelijk veel geld in. Kees speelt naar mijn idee er om te winnen en die is slim genoeg om de spelletjes te doorzien.

Op deze community wordt bijgehouden wie wat in de pot brengt https://www.wieisdemol.com/widm25-followthemoney/

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
tweakduke schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:59:
[...]

Klopt, maar ja Rian brengt uiteindelijk veel geld in. Kees speelt naar mijn idee er om te winnen en die is slim genoeg om de spelletjes te doorzien.

Op deze community wordt bijgehouden wie wat in de pot brengt https://www.wieisdemol.com/widm25-followthemoney/
Mja door die -3000 gaat Sor wel makkelijk aan top ja. :+ maarja.. als Mol wist hij wat er in die enveloppe was en was het dus makkelijk scoren... maar het kan ook nog steeds random pech zijn geweest... pff, moeilijk.. ik moet nog ff de test terugkijken of we info kregen wie op wie zit, maar wil vooral weten wie Kees verdenkt eigenlijk. Hij of Anna gaat winnen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 21:55
tweakduke schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:48:
[...]
SmurfLink schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:52:
[...]
In het geval van Rosario en Kees denk ik dat het toch ook wel met afkomst/ cultuur/ opvoeding/ jeugd te maken heeft...

Rosario heeft Surinaamse roots en heeft daar (als ik het internet mag geloven) een groot deel van zn jeugd gewoond.
Kees is geboren in Israel en heeft daarna nog in (Wikipedia spreekt) NL, Duitsland, Suriname en Burundi gewoond nog voor hij 17 was.

Gezien cultuur en locatie ga ik er niet vanuit dat zij op die plekken ook alle oud-hollandsche kinderliedjes hebben gehoord en geleerd.

Dus van hen vind ik het niet opvallend dat ze die liedjes niet juist kunnen benoemen.
(het zou ook zelfs een mooie dekmantel zijn voor een Mol om fout te kunnen doen)

Van Rian daarentegen is het wel opvallend als ze het echt niet zou weten.

(Maar Rian is mijn Mol niet. Ik hoop van niet. Of er moet echt een goede twist zitten achter het grote niks doen...)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Chillz schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:10:
[...]

[...]

In het geval van Rosario en Kees denk ik dat het toch ook wel met afkomst/ cultuur/ opvoeding/ jeugd te maken heeft...

Rosario heeft Surinaamse roots en heeft daar (als ik het internet mag geloven) een groot deel van zn jeugd gewoond.
Kees is geboren in Israel en heeft daarna nog in (Wikipedia spreekt) NL, Duitsland, Suriname en Burundi gewoond nog voor hij 17 was.

Gezien cultuur en locatie ga ik er niet vanuit dat zij op die plekken ook alle oud-hollandsche kinderliedjes hebben gehoord en geleerd.

Dus van hen vind ik het niet opvallend dat ze die liedjes niet juist kunnen benoemen.
(het zou ook zelfs een mooie dekmantel zijn voor een Mol om fout te kunnen doen)

Van Rian daarentegen is het wel opvallend als ze het echt niet zou weten.

(Maar Rian is mijn Mol niet. Ik hoop van niet. Of er moet echt een goede twist zitten achter het grote niks doen...)
Er is al eerder gedeeld dat Kees opa is van een in NL levend kleinkind... dus dan zou je juist wél verwachten dat hij de liedjes kent..

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TinusXIII
SmurfLink schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:13:
[...]

Er is al eerder gedeeld dat Kees opa is van een in NL levend kleinkind... dus dan zou je juist wél verwachten dat hij de liedjes kent..
Ik als vader van jonge kinderen ken die liedjes ook, kan ze meezingen. Maar de titels… :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electromonkey
aerofreak schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:04:
De Rian tunnel ben ik al een paar weken uit. Een aantal afleveringen geleden was 1 van de vragen in de test wat de favoriete mol van de mol was. Die van Rian is Jeroen Kijk in de Vegte aldus het officiële molboekje. Jeroen stond niet tussen de antwoorden.

Sindsdien zit ik op Anna en Rosario en begin steeds meer naar Rosario te neigen.
Hmmm oke!

Het feit dat een vrouw de mol is speelt bij mij ook nog wel mee. Nu al twee jaar een man als mol geweest, in mijn hoofd willen ze dat toch wel regelmatig wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

[...]

Die liedjes komen tegenwoordig haast niet meer aan bod dus dat zou het voor Kees in ieder geval verklaren.

Rosario mocht het blijkbaar niet zeggen en kan er inderdaad moeite mee hebben gehad. Dan komen we toch weer op Rian waar evengoed geen touw aan vast te knopen is.

Argh lastig seizoen, maar hopen dat volgende week eens iemand afvalt waardoor het makkelijker wordt :P

Babs konden we wel invullen als niet mol, daar schoten we niks mee op.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
SmurfLink schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:04:
[...]

Mja door die -3000 gaat Sor wel makkelijk aan top ja. :+ maarja.. als Mol wist hij wat er in die enveloppe was en was het dus makkelijk scoren... maar het kan ook nog steeds random pech zijn geweest... pff, moeilijk.. ik moet nog ff de test terugkijken of we info kregen wie op wie zit, maar wil vooral weten wie Kees verdenkt eigenlijk. Hij of Anna gaat winnen denk ik.
Die link en data lijkt niet te kloppen of bijgewerkt? Bij kees in Aflevering 7 zou dan toch ergens -2000 moeten staan?

7.3 Uitkomst bieden: Fons en Sor kijken allebei voor min 500, maar maken ook de biedingen mogelijk en krijgen daarom elk nog min 100 euro. De biedingen zijn verdeeld over de kandidaten: alle vier bieden ten minste 550 euro, dus die wordt over vier verdeeld. De overige drie kandidaten bieden ten minste 1500, dus nog eens 950 wordt over drie verdeeld enzovoorts. Kees speelt 50 euro meer uit de pot dan als Babs het hoogste bod had, dus 50 euro wordt alleen aan hem toegeschreven.

Niet elk bod ging uit de pot toch ? Dan klopt die uitleg toch niet. Alleen het winnende bod zou uit de pot gaan? Of mis ik iets.

[ Voor 33% gewijzigd door Millie-ano op 19-02-2024 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
tweakduke schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:59:
[...]

Interessant overzicht. Rian is gewoon degene die het meeste heeft binnengehaald van de overgebleven kandidaten! Samen met het verhaal hierboven dat haar favoriete mol niet in de lijst stond met opties schrap ik haar nu wel definitief van mijn lijstje.

Dan blijven alleen Fons en Sor over, waarbij Sor's score vooral wordt beïnvloedt door die 3k die hij wegspeelde. Dat kan toeval zijn. Als dat zo is, blijft er geldtechnisch maar één iemand over dus. Interessant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Millie-ano schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:25:
[...]

Die link en data lijkt niet te kloppen of bijgewerkt? Bij kees in Aflevering 7 zou dan toch ergens -2000 moeten staan?

7.3 Uitkomst bieden: Fons en Sor kijken allebei voor min 500, maar maken ook de biedingen mogelijk en krijgen daarom elk nog min 100 euro. De biedingen zijn verdeeld over de kandidaten: alle vier bieden ten minste 550 euro, dus die wordt over vier verdeeld. De overige drie kandidaten bieden ten minste 1500, dus nog eens 950 wordt over drie verdeeld enzovoorts. Kees speelt 50 euro meer uit de pot dan als Babs het hoogste bod had, dus 50 euro wordt alleen aan hem toegeschreven.

Niet elk bod ging uit de pot toch ? Dan klopt die uitleg toch niet. Alleen het winnende bod zou uit de pot gaan? Of mis ik iets.
Niet elk bod ging uit de pot, maar het feit dat ze een bod deden wordt ze wel aangerekend. Ze hebben allemaal de intentie om geld uit de pot te spelen, en dat is waar follow de money hier om gaat. Als deze persoon het hoogste bod had was er X euro uit de pot gespeeld. Doordat Kees het hoogste bod had waren de biedingen van 550 euro niets meer waard, maar het wordt ze wel aangerekend dat ze alsnog 550 uit de pot wilden spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
SmurfLink schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:52:
[...]

Niet elk bod ging uit de pot, maar het feit dat ze een bod deden wordt ze wel aangerekend. Ze hebben allemaal de intentie om geld uit de pot te spelen, en dat is waar follow de money hier om gaat. Als deze persoon het hoogste bod had was er X euro uit de pot gespeeld. Doordat Kees het hoogste bod had waren de biedingen van 550 euro niets meer waard, maar het wordt ze wel aangerekend dat ze alsnog 550 uit de pot wilden spelen.
Raar verhaal. Je wil toch weten wie er nu uiteindelijk geld uit de pot heeft gehaald 1:1 aantallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
[...]

Nah,
ik heb zelf een dochter van 7. Ik denk dat zij de meeste van die liedjes ook niet kan benoemen.
Ze heeft ze misschien ooit eens gehoord bij Juf Roos, maar dat is het ook wel. Ze is veel meer beinvloed door Kinderen voor Kinderen (van tegenwoordig) of K3.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-07 15:42

Rub3s

+3 , omdat het kan

SmurfLink schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:28:
[...]

Ik ben gewisseld van Kees naar Fons. Ik vertrouw die Fons echt voor geen meter meer. Of het nou met papieren op nat gras leggen is (eerste aflevering), of die bovenste maya steen er even vanaf halen, of zo'n papiertje van een muziekopdracht niet inleveren. Hij is zo gigantisch aan het klootviolen. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Rub3s schreef op maandag 19 februari 2024 @ 14:23:
[...]

Ik ben gewisseld van Kees naar Fons. Ik vertrouw die Fons echt voor geen meter meer. Of het nou met papieren op nat gras leggen is (eerste aflevering), of die bovenste maya steen er even vanaf halen, of zo'n papiertje van een muziekopdracht niet inleveren. Hij is zo gigantisch aan het klootviolen. :+
* SmurfLink pakt een stoeltje voor Rub3s

Welkom in de Vunzigesnorretjestunnel! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Zijn er ergens creatieve molloten die filmpjes/clips achter elkaar hebben geplakt om de verschillende tunnels te onderbouwen? Ik was dat geklooi van Fons met die papieren alweer vergeten inderdaad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 374460

Ik vind fons een beetje de soy van vorig jaar. Veel in beeld, veel rare streken. Daarom valt hij voor mij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:38
Ik heb dit jaar echt geen idee. Vind het voor kees en Fons er iets te dik bovenop liggen. Vaak vallen die dan snel af. Als een van die twee wel de mol is: petje af.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:24

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

mrwolf schreef op maandag 19 februari 2024 @ 14:49:
Zijn er ergens creatieve molloten die filmpjes/clips achter elkaar hebben geplakt om de verschillende tunnels te onderbouwen? Ik was dat geklooi van Fons met die papieren alweer vergeten inderdaad.
YouTube: De BESTE HINTS per KANDIDAAT | Wie is de Mol? seizoen 24

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:31
Rub3s schreef op maandag 19 februari 2024 @ 14:23:
[...]

Als hij de mol niet is, dan vind ik het oprecht zo'n misselijk mannetje. Dat voorbeeld met die Maya steen, of de vorige aflevering zegt hij in een tussenfilmpje iets over "ik heb volop gerend", zie je hem het shot erna gewoon rustig wandelen. |:(
Valt me überhaupt wel op: bijna niemand zie je écht rennen / zich uitsloven om bepaalde dingen te halen. Het is allemaal zo flauwtjes, niemand die een F geeft om het geld voor in de pot.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:47

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Voor de start beslist om gewoon voor iemand te kiezen en dan all-in te gaan.
Zit dus sinds de start op Fons.

Mijn gevoel is een beetje dubbel. Zijn geklooi is zo vaak in beeld dat je kan gaan denken dat ze dat bij de mol nooit zouden doen. Aan de andere kant is het dus de ultieme mindfuck.

"We laten gewoon alle mollenstreken zien."

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-07 21:08
m-vw schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:44:
Voor de start beslist om gewoon voor iemand te kiezen en dan all-in te gaan.
Zit dus sinds de start op Fons.

Mijn gevoel is een beetje dubbel. Zijn geklooi is zo vaak in beeld dat je kan gaan denken dat ze dat bij de mol nooit zouden doen. Aan de andere kant is het dus de ultieme mindfuck.

"We laten gewoon alle mollenstreken zien."
Toen die een envelop had ingeleverd met vragen bij die opdracht met het orkest zei die op het eind "En nu snel naar de volgende opdracht". In het volgende shot zag je hem gewoon heel rustig langslopen.

Als het is dat wat wij zien chronologisch is is dat wel een rare manier van de regisseur om ons dat te laten zien.

Bovendien neemt hij weer een envelope terug?

Timestamp: 14:40

[ Voor 3% gewijzigd door xzaz op 20-02-2024 11:52 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-07 15:42

Rub3s

+3 , omdat het kan

AntraXxX schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:26:
[...]
Valt me überhaupt wel op: bijna niemand zie je écht rennen / zich uitsloven om bepaalde dingen te halen. Het is allemaal zo flauwtjes, niemand die een F geeft om het geld voor in de pot.
Nou.... Sor en Anna vind ik soms wel aardig fanatiek. Rian kan niet sneller met dat lijf, Kees is oud (maar is misschien ook de mol), en tjah Fons... }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-07 23:05

ralpje

Deugpopje

En vlak ook het weer niet uit. Het is daar blafheet en volgens mij zijn in de eerste paar dagen alle deelnemers wel ziek geweest (werd volgens mij ook besproken in de WIDM podcast) wat ook niet echt een positieve impact heeft op je energieniveau.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:18
Bij de muzieknoten zei Sor het al 'ze staan op de A' en daarna kwam de G sleutel. A.G. Anna Grimbergen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Laatst online: 04-07 19:43
Had Anna niet € 1.950,- geboden op de vrijstelling? En Kees € 2.000,-? En zat Kees niet voor Anna dus kon Anna informatie doorgespeeld krijgen over het bod van Kees? En daardoor er met € 50,- onder gaan zitten omdat ze als Mol die € 2.000,- wel voldoende vond? :+

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Laatst online: 12:42

Reptile209

- gers -

Slappyjoez schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:38:
Had Anna niet € 1.950,- geboden op de vrijstelling? En Kees € 2.000,-? En zat Kees niet voor Anna dus kon Anna informatie doorgespeeld krijgen over het bod van Kees? En daardoor er met € 50,- onder gaan zitten omdat ze als Mol die € 2.000,- wel voldoende vond? :+
Dat bedrag van 1950 is sowieso niet handig. Dan kan je beter 2050 nemen (als je wil winnen), omdat de kans groot is dat een ander een rond bedrag als 2000 kiest. Dus ja, kan een camouflage zijn om veel uit te geven zonder zichtbaar te zijn.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PantheRBlacK
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-04 18:17
Slappyjoez schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:38:
Het is Babs die 1950,- euro heeft geboden en gegokt dat Anna de finale vragen had ingekeken.
Anna heeft 1500,- euro geboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Laatst online: 04-07 19:43
PantheRBlacK schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:01:
[...]

Het is Babs die 1950,- euro heeft geboden en gegokt dat Anna de finale vragen had ingekeken.
Anna heeft 1500,- euro geboden.
Dan zit ik er naast, excuus.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

AntraXxX schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:26:
[...]
De opdrachten tot nu toe zijn bijna allemaal opdrachten die je ook thuis aan de keukentafel kunt spelen. Ik wil meer opdrachten die je niet in een bordspel kan stoppen. Opdrachten zoals het klimmen met de podcast op. Of zoals je die bijna allemaal in de Belgische Mol hebt.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
in veel van de opdrachten zit een groot kennis-element.
Veel kennisvragen, leren en onthouden, weetjes...

En dat in een kandidatenveld met 1 duidelijke wetenschapper...

Ik heb "niet echt" een verdenking op Anna ofzo, maar vind dit dan toch weer wel opvallend

Leeg - Sinds 20180907

• died89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-07 10:55
Mog schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:17:
[...]

De opdrachten tot nu toe zijn bijna allemaal opdrachten die je ook thuis aan de keukentafel kunt spelen. Ik wil meer opdrachten die je niet in een bordspel kan stoppen. Opdrachten zoals het klimmen met de podcast op. Of zoals je die bijna allemaal in de Belgische Mol hebt.
Precies dit (en jouw quote) zorgt ervoor dat ik niet meer geboeid kijk en dus ben afgehaakt.. Heel jammer!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ondanks alles vind ik het nog steeds een leuk programma. Ik kijk het samen met mijn vrouw en het is een soort nieuwjaarstraditie.

Maar ik ben wel blij dat er volgend jaar een nieuwe regisseur, presentator en onbekende kandidaten komen. Is wel een beetje de shake-up die het programma nodig heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-07 20:48
Chillz schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:30:
in veel van de opdrachten zit een groot kennis-element.
Veel kennisvragen, leren en onthouden, weetjes...

En dat in een kandidatenveld met 1 duidelijke wetenschapper...

Ik heb "niet echt" een verdenking op Anna ofzo, maar vind dit dan toch weer wel opvallend
offtopic:
Maar wetenschap is toch niet hetzelfde als weetjes onthouden?

Ik kijk zelf nog wel met enig plezier naar het programma, maar het niveau is over de jaren heen wel degelijk gedaald. De opdrachten zijn vaak niet erg samenhangend ofzo, het kan inderdaad ook prima als bordspel. Ook altijd erg veel geneuzel over bondjes en wie de penningmeester is, terwijl dat nauwelijks van invloed is op het eigenlijke spel of dat deel wordt dan weer niet echt in beeld gebracht.
Door de montage heb ik ook niet de illusie dat je als kijker met zekerheid kan achterhalen wie de mol is. En Rik is een verschrikkelijke presentator wat mij betreft.
Maar toch is het lekker om naar te kijken, als een soort reisgids met wat extra spelelement.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:07
Pnnnkk schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:31:
[...]

offtopic:

Ik kijk zelf nog wel met enig plezier naar het programma, maar het niveau is over de jaren heen wel degelijk gedaald. De opdrachten zijn vaak niet erg samenhangend ofzo, het kan inderdaad ook prima als bordspel. Ook altijd erg veel geneuzel over bondjes en wie de penningmeester is, terwijl dat nauwelijks van invloed is op het eigenlijke spel of dat deel wordt dan weer niet echt in beeld gebracht.
Door de montage heb ik ook niet de illusie dat je als kijker met zekerheid kan achterhalen wie de mol is. En Rik is een verschrikkelijke presentator wat mij betreft.
Maar toch is het lekker om naar te kijken, als een soort reisgids met wat extra spelelement.
Bij Sebastiaan Labrie was het penningmeesterschap ook in goede handen _O-

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:14

aerofreak

Steve Jobs

Drardollan schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:45:
[...]

Bij Sebastiaan Labrie was het penningmeesterschap ook in goede handen _O-
Mooi seizoen was dat. Bij de start nog een mol bepalen. :)

Koukleumen in 2 tentjes die ze voor veel te veel geld hadden moeten kopen. :D

[ Voor 13% gewijzigd door aerofreak op 22-02-2024 13:05 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• Chillz
[...]

offtopic:
nee, maar heeft wel de meest directe link

het past beter bij wetenschap, dan bij zingen/ acteren/ presenteren/ criminelen opsporen
[...]

Inderdaad,
om dan toch maar weer eens te vergelijken met België,

De Mol (B ) is wat mij betreft meer een spannend programma, met actie/ moeilijke opdrachten/ psychologische spellen. Ook met humor! Waarbij een mol alles probeert te dwarsbomen.

Wie is de Mol is tegenwoordig meer 'gezellig' familieprogramma, zaterdagavond-met-zn-allen-op-de-bank-vermaak. Mooie beelden van mooie landen en locaties, waar dan toevallig door wat semi-bekende Nederlanders spelletjes gespeeld worden.
En oh ja, er is een mol, maar dat merk je niet echt, want iedereen loopt te kloten; wie het dan was? Dat zien we wel in de laatste aflevering...

En dat is jammer, want je ziet aan België dat er zoveel meer uit te halen valt.
Maar als je er met bovenstaande insteek naar gaat kijken, dan is het wel ook nog gewoon leuk :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik luister net de B aflevering van Trust Nobody. Daarin wordt de handtastelijkheid van Kees besproken. Na elk rood scherm pakt hij de afvaller asap vast. En nu ook met Babs weer. Dat was al eerder opgevallen natuurlijk. Het idee dat de mol de kandidaten als eerst en als laatst aanraakt is een tof idee. Maar goed, het kan ook gewoon Kees zijn fysieke natuur zijn. Maar deze aflevering had Kees een groene vrijstelling. En in eerdere WIDM seizoenen zaten de kandidaten met een groene vrijstelling altijd naast de presentator en niet tussen de kandidaten (ze kunnen immers niet afvallen). Maar deze aflevering dus wel, want anders had hij Babs niet kunnen vastpakken. Dit vind ik wel heel opvallend.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste