Wie is... de Mol? 2024 NL Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:09
Doordat de opdrachten zo complex zijn, is het voor de mol veel te makkelijk om zogenaamd te mollen. Of je krijgt achteraf weer de "haha, jullie verpestten het, dus ik kon lekker toekijken" opmerkingen van de mol. Het mag de mol wat mij betreft wel wat moeilijk gemaakt worden.

Over het BN'ers gaan niet voor het geld statement. Ik vind dat echt een onzin argument; ik als niet BN-er zou ook nooit voor het geld gaan. Want om het geld te winnen aan het einde, zul je toch echt eerst door moeten naar de volgende rondes. Als ik teveel aandacht aan het geld besteed, is de kans dat ik eruit vlieg groter. En ik win liever een kleine pot dan helemaal geen pot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 16:36
Drardollan schreef op maandag 5 februari 2024 @ 12:12:
[...]

Ik zou echt geen reden kunnen bedenken waarom het relevant is voor de Mol om als laatste te gaan. De Mol maakt in principe altijd de keuze om zoveel mogelijk geld uit te pot te spelen, ongeacht wat anderen doen. Veiligheidshalve zal de Mol waarschijnlijk kiezen voor 2 of 3 jokers in dit spel, de Topito had sowieso amper tot geen meerwaarde voor de Mol, er moesten er namelijk 3 zijn en de Mol hoeft toch niet naar huis.

En dan is het ook nog de vraag in hoeverre de Mol op dat punt nog voorkennis krijgt van de productie of Rik. Zover mij bekend wordt de Mol vooraf gebriefd over de opdrachten, tijdens de spellen normaliter niet. Want dan zou je de situatie krijgen dat de productie direct de Mol aanstuurt en dat klinkt als het idee van het spel onderuit halen. Want dan kan in theorie de Mol zo ongeveer elke opdracht als marionet gebruikt worden door de productie en dan is er ook geen bal meer aan voor de Mol.
Als ik me niet vergis is de mol bij eerdere seizoenen wel degelijk tijdens opdrachten op de hoogte gebracht van keuzes die kandidaten hebben gemaakt. Mij staat iig het laatste of voorlaatste seizoen van de BE variant bij, waarin de mol werd verteld dat een kandidaat een enorm bedrag uit de pot bood voor een vrijstelling en dat de mol zelf dus gerust een onopvallende bod kon doen zonder zichzelf verdacht te maken.

Het zou me dus niets verbazen als de regie tegen de mol zou zeggen dat Sor al -3000 had gepakt, om zodoende zelf een minder opvallend bedrag te pakken.

Dat gezegd hebbende, je kan als mol natuurlijk ook prima wegkomen met het pakken van een groot min bedrag, als je van tevoren weet dat alle andere kandidaten ook voor jorkers/vrijstellingen zijn gegaan. De kans dat minimaal één iemand van de groep een groot min bedrag pakte was aanzienlijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Wyke schreef op maandag 5 februari 2024 @ 13:06:
Over het BN'ers gaan niet voor het geld statement. Ik vind dat echt een onzin argument; ik als niet BN-er zou ook nooit voor het geld gaan. Want om het geld te winnen aan het einde, zul je toch echt eerst door moeten naar de volgende rondes. Als ik teveel aandacht aan het geld besteed, is de kans dat ik eruit vlieg groter. En ik win liever een kleine pot dan helemaal geen pot.
Daarom zou ik graag willen zien dat ze geld in het geheel weglaten. Een brainfart: werk met een puntensysteem en houd per kandidaat bij hoeveel punten zij hebben bijgedragen. Die punten mogen ze gebruiken om troeven te kopen in de winkel. Dan heb je in ieder geval een grotere motivatie om de opdrachten tot een succes te maken.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Joostje123 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:18:
Wat was de volgorde van de uitzending?
Was die totaal anders?
Ja, die was anders.
Joostje123 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:15:
De mol zal niet altijd als laatste zijn. De mede kandidaten zullen vast wel na het spel bij elkaar komen.
Ze zullen niet vanaf 9 uur tot 12 uur los van elkaar zijn. Na het spel zullen ze ergens een locatie hebben en voor het spel.

Dus de medekandidaten weten de volgorde ook.
Dan wordt het wel makkelijk van de medekandidaten.
Dat zou ook mijn gedachte zijn maar bij Renee een paar jaar geleden ging het ook zo.
Drardollan schreef op maandag 5 februari 2024 @ 12:12:
Ik zou echt geen reden kunnen bedenken waarom het relevant is voor de Mol om als laatste te gaan. De Mol maakt in principe altijd de keuze om zoveel mogelijk geld uit te pot te spelen, ongeacht wat anderen doen. Veiligheidshalve zal de Mol waarschijnlijk kiezen voor 2 of 3 jokers in dit spel, de Topito had sowieso amper tot geen meerwaarde voor de Mol, er moesten er namelijk 3 zijn en de Mol hoeft toch niet naar huis.

En dan is het ook nog de vraag in hoeverre de Mol op dat punt nog voorkennis krijgt van de productie of Rik. Zover mij bekend wordt de Mol vooraf gebriefd over de opdrachten, tijdens de spellen normaliter niet. Want dan zou je de situatie krijgen dat de productie direct de Mol aanstuurt en dat klinkt als het idee van het spel onderuit halen. Want dan kan in theorie de Mol zo ongeveer elke opdracht als marionet gebruikt worden door de productie en dan is er ook geen bal meer aan voor de Mol.
Dat is dus wel wat er in het verleden gebeurde, de Mol werd bij het spel zelf al geïnformeerd, zie o.a. hier: YouTube: Wie is de Mol (The Mole) S21E10 FINAL with English subtitles.

Zeker als er maar één keer 3000 in het spel zat is het handig voor de mol om te weten of dat al gepakt is. Of dat echt zo is, is helaas (zoals bij veel spellen dit jaar) niet duidelijk.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:46
ruurd v. schreef op maandag 5 februari 2024 @ 13:10:
[...]

Als ik me niet vergis is de mol bij eerdere seizoenen wel degelijk tijdens opdrachten op de hoogte gebracht van keuzes die kandidaten hebben gemaakt. Mij staat iig het laatste of voorlaatste seizoen van de BE variant bij, waarin de mol werd verteld dat een kandidaat een enorm bedrag uit de pot bood voor een vrijstelling en dat de mol zelf dus gerust een onopvallende bod kon doen zonder zichzelf verdacht te maken.
Dit is het NL topic en daar is mijn reactie op gebaseerd. Maar zoals @Speedpete heeft aangetoond is dat hier ook gebeurd.
Het zou me dus niets verbazen als de regie tegen de mol zou zeggen dat Sor al -3000 had gepakt, om zodoende zelf een minder opvallend bedrag te pakken.
Mij wel. Al is het maar omdat je je kan afvragen of de productie dat wist op dat moment. Ik ga er vanuit dat alle enveloppen er vanaf de buitenkant gelijk uitzagen, dan heb je als productie wel een opgave om dit zeker te weten gezien de random keuzes die er gemaakt werden.

En voor de Mol doet de informatie er sowieso niet toe. De Mol zal altijd proberen om ook -3000 te pakken, ongeacht wat anderen gedaan hebben. Anders ben je als Mol toch niks waard? Als je gaat redeneren dat Pietje al -3000 heeft dat je dan zelf dat niet ook probeert te pakken.
Dat gezegd hebbende, je kan als mol natuurlijk ook prima wegkomen met het pakken van een groot min bedrag, als je van tevoren weet dat alle andere kandidaten ook voor jorkers/vrijstellingen zijn gegaan. De kans dat minimaal één iemand van de groep een groot min bedrag pakte was aanzienlijk natuurlijk.
Ja, daar is geen enkele voorkennis voor nodig verder. Dat is een overweging die de Mol moet maken en zijn keuzes op aanpast.

[ Voor 10% gewijzigd door Drardollan op 05-02-2024 13:53 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Speedpete schreef op maandag 5 februari 2024 @ 13:43:
[...]

Dat is dus wel wat er in het verleden gebeurde, de Mol werd bij het spel zelf al geïnformeerd, zie o.a. hier: YouTube: Wie is de Mol (The Mole) S21E10 FINAL with English subtitles.

Zeker als er maar één keer 3000 in het spel zat is het handig voor de mol om te weten of dat al gepakt is. Of dat echt zo is, is helaas (zoals bij veel spellen dit jaar) niet duidelijk.
Iets andere situatie, maar je hebt absoluut gelijk dat het daar gebeurd is. Dat was ik sowieso vergeten.

Volgens de uitleg zat er elke keer -3000 in, elke keer stonden er een gelijk aantal enveloppen bij Rik en op de tafels en was de uitleg hetzelfde. Er is nergens gesproken over slechts 1 envelop op het totaal met -3000. In theorie had dit meermaals uit de pot gehaald kunnen worden. Maar dat is mijn interpretatie.

Wat mij betreft krijgt de Mol geen kennis tijdens te opdrachten. Vooraf is prima, dan kan de Mol zijn/haar tactiek bepalen. Maar tijdens een opdrachten vind ik het teveel bepalend, je moet als kandidaat wel een echte kans hebben om een opdracht tot een goed einde te brengen en het maximale eruit te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:33
Daar ben ik weer, nogsteeds comfortabel in m'n Tooske-tunnel. Eens in de 3-4-5 edities van de mol blijkt achteraf dat ik het gewoon goed had en beter naar mn gevoel had moeten luisteren ipv twijfelen "wat nou als je het toch fout hebt". Ik heb geleerd dat als ik nog een keer zo'n sterk gevoel heb, en elke aflevering valt alles op z'n plek, een waslijst aan kleine momentjes die weinig ruchtbaarheid krijgen maar ondertussen een duidelijk profiel opbouwen... dat ik niet meer moet twijfelen en het gewoon hardop moet zeggen.
Dit is zo'n jaar. Het is gewoon Tooske.

Spel 1; meeste is al gezegd, 1 klein foutje en hele spel is onmogelijk.
Het enige opvallende moment was dat Kees tegen Tooske in die koets zegt dat hij oa nog op haar zit en dat hij daar ook niet mee gaat ophouden. En dan komt er een tikkie rare reactie van Tooske. Niet heel koel "ow joh ik zit ook op jou" oid, nee ze schiet in een rare niet 100% natuurlijke lach en bukt voorover (oogcontact vermijden). Er zat een soort ongemak in die reactie die ik alleen kan verklaren als je daadwerkelijk de mol bent.

Sowieso viel het me al een tijdje, -en deze aflevering al helemaal- op dat Tooske haar gedrag/houding/lichaamstaal gewoon nét een beetje afsteekt tegen de rest van de groep. Alle kandidaten zijn heel erg zichzelf; deelnemers in een spel die continu niet weten wat hen te verwachten staat. Tooske is dat minder. De rest is zichzelf, Tooske speelt zichzelf. Het is moeilijk uit te leggen maar het is net dat verschil tussen bijv: een envelop openen niet wetende wat erin zit en oprecht verbaasd zijn, of een envelop openen wetende dat de jackpot erin zit en dat je wel oprecht blij en enthousiast moet overkomen als je het eruit trekt. Zie ook haar reactie bij het 3e spel.

Spel 2. Tooske speelt het als mol weer heel erg slim. We zien haar ook best wel pontificaal in beeld tijdens haar molstreken, de truc is echter dat wij als kijker die acties niet direct als molstreken interpreteren.
Tooske mag als eerste een telefoon opnemen, ze krijgt een hele makkelijke vraag (naar mijn idee met opzet, Tooske moet en zal het goede voorbeeld geven aan het team), en bovendien gaat die vraag over WIDM (ja ik weet, alle antwoorden hadden MOL erin, maar alleen de 1e vraag ging ook over WIDM zelf)... enfin ze weet al snel het antwoord en mag als eerst haar Piñata slopen, dat lukt echter niet echt het duurt krankzinnig lang.
Wij zien hier dus gewoon braaf kandidaten gedrag; ze is snel met de vraag, ze heeft haar antwoord goed, een vliegende start van het team! Maar dat was ook zo bij die spelletjes op de boot, Tooske fixte de Rubiks cube super snel en hielp haar team vlot op weg! Wat een superkandidaat! Op het 1e gezicht ja, bij die boot betekende een vliegende start: meer spellen spelen = meer spellen mislukken = meer geld uit de pot.
En ook ditmaal lijkt ze het team te helpen maar eigenlijk zet ze het team heel natuurlijk op een verkeerd spoor. Immers iedereen ziet hoe snel ze haar Piñata had gevonden, dus er ontstaat zonder dat iemand het uitspreekt een plan van aanpak: het is van belang dat je de juiste Piñata pakt, en dan maakt het niet uit dat je er lang over doet om het te openen, als je maar goed zit! Dat scheelt heel veel mingeld!
Om pas veel te laat te concluderen dat er überhaupt niet genoeg mingeld is om de volle prijspot leeg te maken, en dat ze gewoon alle Piñatas in 1x hadden moeten slopen.
Briljant gemold vind ik zelf; als brave kandidaat het foute voorbeeld geven maar iedereen denkt dat je het goede voorbeeld geeft.
Tevens; omdat Tooske als eerste al haar Piñata had, was er voor haar geen noodzaak meer om te bellen. Toch zien we beelden van Tooske die de telefoon aan Kees geeft. Als ik die beelden terugspoel dan meen ik ook hier iets niet oprechts te zien. Ik zie geen Tooske die aan de lijn hoort "spreek ik met Kees" en dan hem roept, nee ik zie een Tooske die net iemand aan de lijn had die niemand mag horen (Dennis) en daarna zo nonchalant mogelijk de telefoon wil doorgeven aan een ander; 100% naturel is het niet. Iemand die probeert niet te lachen ziet er toch anders uit dan iemand die niet lacht.
En als allerlaatste; ik ben zelf heel slecht met het herkennen van stemmen. Bij animatiefilms, games etc, ben ik meestal de laatste van het gezelschap die een bepaalde acteur kan herkennen. Maar gisteren sprong ik op een bepaald moment rechtop in mn stoel; ik hoorde vrij overduidelijke de stem van Tooske door de telefoon praten met iemand (de mol?). Dat blijft voor mij een vraag die beantwoord moet worden; wie was die damesstem? hoezo waarom?..... volgens mij gewoon een hondsbrutale hint die velen zullen missen?

En dan nog tal van dingen:
- Tooske kiest haar favoriete kleur tafeltje bij de enveloppen en wint daarmee 3 jokers
- Rosario kiest zijn favoriete kleur tafeltje bij de enveloppen en trekt -3000,-
De mol kan vaak bepalen welke enveloppen waar liggen, het zou goed passen als Tooske zichzelf de 3 jokers gunt om zo "de enthousiaste kandidaat te spelen" en dat ze ook de favoriete kleur van Rosario wist.
- De reactie van Tooske bij het openen van haar envelopen kwam op mij niet oprecht over, ik had zelfs het idee dat ze al begon te juichen/stralen nog voordat ze kon zien wat er op haar kaart stond die nog midden in de envelop zat. Kwam op mij over als overcompensatie voor haar voorkennis.
- Er waren best wat shots waarin de nadruk op Tooske lag. Midden in beeld maar out of focus, dat soort werk.

Ik heb met verbazing de aflevering afgekeken, bij vlagen dacht ik echt "kom op mensen, het zijn allemaal kleine dingen maar alles bij elkaar is het gewoon overuidelijk nu toch?"

Maar dan kijk je online, dan kijk je moltalk, dan zie je de stats in de app.... en dan denk ik toch dat ik vrijwel alleen ben :D
Terug de tunnel in, fijn winterslaapje maken tot de finale ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 09:42
Drardollan schreef op maandag 5 februari 2024 @ 13:45:
[...]

Dit is het NL topic en daar is mijn reactie op gebaseerd. Maar zoals @Speedpete heeft aangetoond is dat hier ook gebeurd.

[...]

Mij wel. Al is het maar omdat je je kan afvragen of de productie dat wist op dat moment. Ik ga er vanuit dat alle enveloppen er vanaf de buitenkant gelijk uitzagen, dan heb je als productie wel een opgave om dit zeker te weten gezien de random keuzes die er gemaakt werden.
zo moeilijk is dat toch niet? nadat de kandidaat weg is, envelopjes openen, briefje lezen en dan terug nieuwe plaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:23
davidov schreef op maandag 5 februari 2024 @ 13:57:

Sowieso viel het me al een tijdje, -en deze aflevering al helemaal- op dat Tooske haar gedrag/houding/lichaamstaal gewoon nét een beetje afsteekt tegen de rest van de groep. Alle kandidaten zijn heel erg zichzelf; deelnemers in een spel die continu niet weten wat hen te verwachten staat. Tooske is dat minder. De rest is zichzelf, Tooske speelt zichzelf. Het is moeilijk uit te leggen maar het is net dat verschil tussen bijv: een envelop openen niet wetende wat erin zit en oprecht verbaasd zijn, of een envelop openen wetende dat de jackpot erin zit en dat je wel oprecht blij en enthousiast moet overkomen als je het eruit trekt. Zie ook haar reactie bij het 3e spel.
Precies dit is waarom ik sinds aflevering 1 op Tooske zit. Ze komt gewoon de hele tijd over alsof ze alsof doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Drardollan schreef op maandag 5 februari 2024 @ 13:51:
[...]

Iets andere situatie, maar je hebt absoluut gelijk dat het daar gebeurd is. Dat was ik sowieso vergeten.

Volgens de uitleg zat er elke keer -3000 in, elke keer stonden er een gelijk aantal enveloppen bij Rik en op de tafels en was de uitleg hetzelfde. Er is nergens gesproken over slechts 1 envelop op het totaal met -3000. In theorie had dit meermaals uit de pot gehaald kunnen worden. Maar dat is mijn interpretatie.
Ik weet het niet. Wat ik echt een nadeel vind is dat het niet duidelijk is voor de kijker waardoor er heel veel speculaties zijn.
Als in alle 'gewone' enveloppen +geld zat dan zou je gezien de keuzes 4 à 5 geldenveloppen verwachten, het was er maar 1. Dat doet mij vermoeden dat in niet alle gewone enveloppen geld zat, maar eerder in max. de helft en voor de rest 0. Maar ook dat weten we niet.
Ze zouden er in ieder geval voor kunnen kiezen om naast het maximaal te winnen bedrag ook aan te geven wat er verloren kan worden.
Wat mij betreft krijgt de Mol geen kennis tijdens te opdrachten. Vooraf is prima, dan kan de Mol zijn/haar tactiek bepalen. Maar tijdens een opdrachten vind ik het teveel bepalend, je moet als kandidaat wel een echte kans hebben om een opdracht tot een goed einde te brengen en het maximale eruit te halen.
Het spel zou een stuk leuker / eerlijker zijn als de mol inderdaad minder of geen voorkennis zou hebben.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 12:02
Ayazis schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:08:
[...]

Precies dit is waarom ik sinds aflevering 1 op Tooske zit. Ze komt gewoon de hele tijd over alsof ze alsof doet.
Ha, grappig. Ik zie Tooske juist als de meest relaxte kandidaat ooit, die het allemaal lekker over zich heen laat komen en aan het genieten is zonder dat ze zich al te druk maakt. Heb haar dus ook nog totaal niet verdacht. Interessant hoe verschillende mensen dat totaal verschillend interpreteren.
Wyke schreef op maandag 5 februari 2024 @ 13:06:
[...]
Helemaal mee eens. Ik zie in dit opzicht ook weinig verschil tussen de NL en BE versie (en de VS versie op Netflix ;) ). Kandidaten gaan voor geld als dat het enige is wat er op het spel staat, maar vrijwel altijd voor zichzelf als er troeven op het spel staan. En dat is ook logisch, je wil gewoon in de finale komen anders kan je helemaal niks winnen. Bovendien wil je er niet uit vliegen en de rest van het seizoen missen.

Er zijn uitzonderingen op die regel. Mensen met een heel groot eer- of groepsgevoel of juist de arrogante overtuiging dat ze er toch niet uitvliegen en dus geen troeven nodig hebben, maar dat zijn dan gewoon karaktertrekken van die persoon en niet een verschil tussen BN'er en "normale mensen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ayazis schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:08:
[...]

Dat vond ik juist heel erg bij Jeroen. Leek enorm te acteren. Misschien heeft hij ooit rollen gespeeld die heel erg bij zichzelf liggen, dat zou kunnen. Maar ik vond hem elke aflevering acterend overkomen.

Lang verhaal kort: Tooske valt ook af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 16:36
Dat was het fragment wat ik bedoelde inderdaad, toch in de NL versie.
Lijkt me voor de productie juist helemaal niet moeilijk om uit te zoeken. Ze weten welke enveloppen er in het spel zouden kunnen zijn, en ze kunnen na elke kandidaat checken welke er ontbreekt. Ze moeten sowieso alles weer resetten voor de volgende kandidaat aan de beurt is.
Ze zouden zelfs na afloop van de opdracht de envelop van de kandidaten in bewaring kunnen nemen totdat ze aan het eind van de opdracht alles gezamelijk openen..
En voor de Mol doet de informatie er sowieso niet toe. De Mol zal altijd proberen om ook -3000 te pakken, ongeacht wat anderen gedaan hebben. Anders ben je als Mol toch niks waard? Als je gaat redeneren dat Pietje al -3000 heeft dat je dan zelf dat niet ook probeert te pakken.
Dit hangt er natuurlijk vanaf of er maar 1x de -3000 euro in het spel wordt gebracht, of dat die er voor elke kandidaat opnieuw in zit. Ik ben het met je eens dat de mol altijd voor het maximale moet gaan, maar je wil natuurlijk ook niet makkelijk ontdekt worden. Soms zul je er als mol dus beter aan doen om een gemiddeld bedrag uit de pot te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 12:49
Drardollan schreef op maandag 5 februari 2024 @ 13:51:
[...]
je moet als kandidaat wel een echte kans hebben om een opdracht tot een goed einde te brengen en het maximale eruit te halen.
Maar wat is nu precies de reden om een opdracht tot goed einde te brengen? Geld? Lijkt me niet echt relevant je weet toch al dat een opdracht kansloos is om aan het einde van de opdracht maar weer aan te moeten horen dat "er wel x euro verdiend had kunnen worden". Uhh ja leuk maar het spel het niet "Verdien zo veel mogelijk geld".

Je moet gewoon om je heen kijken; je moet de camera mensen achtervolgen en je moet meta spelen. Je moet gewoon lekker bij die telefoon blijven staan en observeren laat maar spelen. Mijn theorie is is data Kees al weet wie de mol is en het spel eigenlijk over is.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06:55

ChUcKiE

Dus........

Ik zit al vanaf het begin vol op Kees (100% van de punten) dus dan kan ik dat, volgens jouw theorie, mooi volhouden tot aan de finale en dan kijk ik wel verder bij de laatste keer ;)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotrid
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-08 20:45
ChUcKiE schreef op maandag 5 februari 2024 @ 17:46:
Ik zit al vanaf het begin vol op Kees (100% van de punten) dus dan kan ik dat, volgens jouw theorie, mooi volhouden tot aan de finale en dan kijk ik wel verder bij de laatste keer ;)
Als ik het begin zo zie, dan zit Kees weer (bewust?) te mollen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 22:55

Quad

Doof

hotrid schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 20:42:
[...]

Als ik het begin zo zie, dan zit Kees weer (bewust?) te mollen?
Wat Kees zegt klopt volgens mij wel.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/proxy/qO3rZPcQazzaufiiJwpl3RHHKZzZcRh0fg0X6KgdzI_CbbarWNgg-wmXfhq29IQ6QWhC-cVMjVwSHughlmvY3HO7zleh_feMx7HI_im3

Alleen die 0 uitleg klopt niet.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Tooske leek het er niet mee eens.

Wel weer mooi wat verwarring. Stippen, strepen, chaos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:02

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Quad schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 20:44:
[...]

Wat Kees zegt klopt volgens mij wel.

[Afbeelding]

Alleen die 0 uitleg klopt niet.
Nou nee, een 1 en een 0 maakt geen 10.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotrid
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-08 20:45
m-vw schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 20:45:
[...]

Exact dit. Maar doel vooral de manier waarop hij het uitlegt, totale verwarring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Kees doet wel weer lekker weinig. Wat een feest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

m-vw schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 20:45:
[...]

Hij begon mee met optellen enzo, dat klopt natuurlijk. Maar dan met die meloen? Wat de 0 is, klopt dus niet. Kan onwetendheid zijn, maar ook mollen, want hij speelt een hele cruciale rol deze ronde.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

hotrid schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 20:48:
[...]

Exact dit. Maar doel vooral de manier waarop hij het uitlegt, totale verwarring
Vond de uitleg eerlijk gezegd heel duidelijk. Hij was fout, maar wel duidelijk. :)

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik snap niet zo goed dat de stenen er niet meer af mogen om te controleren?

Dat mocht dus idd niet.

Knap, toch 3 tafels goed.

[ Voor 27% gewijzigd door Quad op 10-02-2024 20:52 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Quad schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 20:51:
Ik snap niet zo goed dat de stenen er niet meer af mogen om te controleren?

Dat mocht dus idd niet.

Knap, toch 3 tafels goed.
Ook dat was verteld. Fons liep gewoon te mollen.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Kees maakt er een zooitje van en doet weinig.

Fons haalt een sluitsteen van een stapel eraf, dus minder voor de pot.
Ik blijf hem toch verdacht vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 12:03

The_Worst

Unox

Fons zal er wel uit gaan. Erg overduidelijk aan het mollen.

Rian had nog een steen vast terwijl ze de tafels al compleet hadden dus die heeft zo ook nog weer ergens neer moeten leggen.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 00:31

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Bij Rian blijft het ook onduidelijk wat ze nu echt toevoegd. Kees valt inderdaad op dat hij vaak het overzicht wil behouden en op sleutelposities staat. Maar bij hem vraag ik mij af of dat niet gewoon zijn persoonlijkheid is en niet bewust mollen.

Tooske blijft voor mij de overenthousiaste kandidaat.

Rosario en Babs veel in beeld op het moment, die zitten op Tooske vooral zo het lijkt? Maar even de aflevering afkijken of er iets van bevestiging komt, mocht 1 van die 2 eruit gaan.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Oohh echt een molopdracht dit.

Dit wordt misschien 500 euro, eerder niets.

Oke, toch goed gedaan, alweer.

[ Voor 61% gewijzigd door Quad op 10-02-2024 21:10 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:54

JME

zeg maar Jamie

Test is deels “Anna loog”?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

JME schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 21:12:
Test is deels “Anna loog”?
Dat zei ik ook gelijk hier. Benieuwd zo met Moltalk hoeveel mensen dat ook denken.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:42

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Yess... Kees is door. Of de mol haha

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Daar ben ik weer, nogsteeds comfortabel in m'n Tooske-tunnel. Eens in de 3-4-5 edities van de mol blijkt achteraf dat ik het gewoon goed had en beter naar mn gevoel had moeten luisteren ipv twijfelen "wat nou als je het toch fout hebt". Ik heb geleerd dat als ik nog een keer zo'n sterk gevoel heb, en elke aflevering valt alles op z'n plek, een waslijst aan kleine momentjes die weinig ruchtbaarheid krijgen maar ondertussen een duidelijk profiel opbouwen... dat ik niet meer moet twijfelen en het gewoon hardop moet zeggen.

Het enige opvallende moment was dat Kees tegen Tooske in die koets zegt dat hij oa nog op haar zit en dat hij daar ook niet mee gaat ophouden. En dan komt er een tikkie rare reactie van Tooske. Niet heel koel "ow joh ik zit ook op jou" oid, nee ze schiet in een rare niet 100% natuurlijke lach en bukt voorover (oogcontact vermijden). Er zat een soort ongemak in die reactie die ik alleen kan verklaren als je daadwerkelijk de mol bent.

Spel 2. Tooske speelt het als mol weer heel erg slim. We zien haar ook best wel pontificaal in beeld tijdens haar molstreken, de truc is echter dat wij als kijker die acties niet direct als molstreken interpreteren.
Tooske mag als eerste een telefoon opnemen, ze krijgt een hele makkelijke vraag (naar mijn idee met opzet, Tooske moet en zal het goede voorbeeld geven aan het team), en bovendien gaat die vraag over WIDM (ja ik weet, alle antwoorden hadden MOL erin, maar alleen de 1e vraag ging ook over WIDM zelf)... enfin ze weet al snel het antwoord en mag als eerst haar Piñata slopen, dat lukt echter niet echt het duurt krankzinnig lang.
Wij zien hier dus gewoon braaf kandidaten gedrag; ze is snel met de vraag, ze heeft haar antwoord goed, een vliegende start van het team! Maar dat was ook zo bij die spelletjes op de boot, Tooske fixte de Rubiks cube super snel en hielp haar team vlot op weg! Wat een superkandidaat! Op het 1e gezicht ja, bij die boot betekende een vliegende start: meer spellen spelen = meer spellen mislukken = meer geld uit de pot.
En ook ditmaal lijkt ze het team te helpen maar eigenlijk zet ze het team heel natuurlijk op een verkeerd spoor. Immers iedereen ziet hoe snel ze haar Piñata had gevonden, dus er ontstaat zonder dat iemand het uitspreekt een plan van aanpak: het is van belang dat je de juiste Piñata pakt, en dan maakt het niet uit dat je er lang over doet om het te openen, als je maar goed zit! Dat scheelt heel veel mingeld!
Om pas veel te laat te concluderen dat er überhaupt niet genoeg mingeld is om de volle prijspot leeg te maken, en dat ze gewoon alle Piñatas in 1x hadden moeten slopen.
Briljant gemold vind ik zelf; als brave kandidaat het foute voorbeeld geven maar iedereen denkt dat je het goede voorbeeld geeft.
Tevens; omdat Tooske als eerste al haar Piñata had, was er voor haar geen noodzaak meer om te bellen. Toch zien we beelden van Tooske die de telefoon aan Kees geeft. Als ik die beelden terugspoel dan meen ik ook hier iets niet oprechts te zien. Ik zie geen Tooske die aan de lijn hoort "spreek ik met Kees" en dan hem roept, nee ik zie een Tooske die net iemand aan de lijn had die niemand mag horen (Dennis) en daarna zo nonchalant mogelijk de telefoon wil doorgeven aan een ander; 100% naturel is het niet. Iemand die probeert niet te lachen ziet er toch anders uit dan iemand die niet lacht.
En als allerlaatste; ik ben zelf heel slecht met het herkennen van stemmen. Bij animatiefilms, games etc, ben ik meestal de laatste van het gezelschap die een bepaalde acteur kan herkennen. Maar gisteren sprong ik op een bepaald moment rechtop in mn stoel; ik hoorde vrij overduidelijke de stem van Tooske door de telefoon praten met iemand (de mol?). Dat blijft voor mij een vraag die beantwoord moet worden; wie was die damesstem? hoezo waarom?..... volgens mij gewoon een hondsbrutale hint die velen zullen missen?

- Tooske kiest haar favoriete kleur tafeltje bij de enveloppen en wint daarmee 3 jokers
- Rosario kiest zijn favoriete kleur tafeltje bij de enveloppen en trekt -3000,-
De mol kan vaak bepalen welke enveloppen waar liggen, het zou goed passen als Tooske zichzelf de 3 jokers gunt om zo "de enthousiaste kandidaat te spelen" en dat ze ook de favoriete kleur van Rosario wist.
- De reactie van Tooske bij het openen van haar envelopen kwam op mij niet oprecht over, ik had zelfs het idee dat ze al begon te juichen/stralen nog voordat ze kon zien wat er op haar kaart stond die nog midden in de envelop zat. Kwam op mij over als overcompensatie voor haar voorkennis.
- Er waren best wat shots waarin de nadruk op Tooske lag. Midden in beeld maar out of focus, dat soort werk.

Ik heb met verbazing de aflevering afgekeken, bij vlagen dacht ik echt "kom op mensen, het zijn allemaal kleine dingen maar alles bij elkaar is het gewoon overuidelijk nu toch?"

Maar dan kijk je online, dan kijk je moltalk, dan zie je de stats in de app.... en dan denk ik toch dat ik vrijwel alleen ben :D
:(:)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Sterkte voor de mensen die in de Tooske tunnel zaten.

Ai die had zelfs een joker ingezet, die zat echt verkeerd.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:40
Blijkbaar zit Kees tot dusver ALTIJD achter degene die afvalt. Hoor ik net in het groepje hier. Misschien oud nieuws :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

kak, 200 punten kwijt en ze had nog wel een joker ngezet.
Toch de overenthousiaste kandidaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Zijn afleveringen teug te kijken ergens (domme vraag misschien), maar dochterlief heeft de theorie dat volgens haar Kees elke keer direct achter de afvallers zit en diegene heel snel bij de schouders pakt na een rood scherm.

Edit:
Electromonkey schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 21:26:
Blijkbaar zit Kees tot dusver ALTIJD achter degene die afvalt. Hoor ik net in het groepje hier. Misschien oud nieuws :P
Dit dus!

[ Voor 36% gewijzigd door Belindo op 10-02-2024 21:26 ]

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ai. Ze gaf wel kleur aan de groep.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Dan maar vol verder op Kees en hopen dat ik de testvragen goed heb, zo dat ik de familie poule nog kan winnen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:39
Electromonkey schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 21:26:
Vorige week was het Jeroen op de achterrij. Volgens mij zat hij toen wel naast hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Jammer, was een leuke kandidaat.

Ik blijf lekker in mijn Fons tunnel.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:55
Pinobigbird schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 23:05:
Als we de afleveringtitels invullen in de puzzel van aflevering 3 dan krijg je dit:
  1. Een handje helpen
  2. Afgelopen?
  3. Vragenvuur
  4. Revange
  5. Terugkeer
Wordt:
E
E
N
H
A
N
D
J
E
H
A
F
G
E
L
O
P
E
N
?
V
R
A
G
E
N
V
U
U
R
R
E
V
A
N
G
E
T
E
R
U
G
K
E
E
R
?
?
?

Geeft: HERAK...
Wordt dat Herakles?

Op de Engelstalige Wikipediapagina van Sevilla, daar waar Wie is de Mol in 2012 was, is te lezen dat Herakles de stichter is van de stad, waarvan de oudste kern nu de straat Cuesta del Rosario heet:

[...]

Is dit ook weer een verwijzing naar een oud WIDM-seizoen?
Ik kan de laatste aflevering hier niet mee rijmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Filmpje van Kees (bijna altijd) achter de afvaller; YouTube: 🙎‍♂️ Kees zit telkens achter de Afvaller! #widm #wieisdemol

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ayazis
  • Laatst online: 21:23
I stand corrected. Sorry Tooske dat ik je zo nep vond.... :|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

We zitten 2 minuten in Moltalk en Joshua z'n eerste Engelse woord is alweer gevallen.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 06:54
Waren er meer vragen die als antwoord ja/nee hadden? Dan kunnen die vragen alleen alle ja zijn of alle nee. Eigenlijk terug kijken naar de vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak-inc
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-08 16:54
Tooske had een Bondje met Fons, daar zat ze niet op en heeft zo denk ik teveel fouten gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

Pinobigbird

doesn't share food!

Pinobigbird schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 23:05:
Als we de afleveringtitels invullen in de puzzel van aflevering 3 dan krijg je dit:
  1. Een handje helpen
  2. Afgelopen?
  3. Vragenvuur
  4. Revange
  5. Terugkeer
Wordt:
E
E
N
H
A
N
D
J
E
H
A
F
G
E
L
O
P
E
N
?
V
R
A
G
E
N
V
U
U
R
R
E
V
A
N
G
E
T
E
R
U
G
K
E
E
R
?
?
?

Geeft: HERAK...
Wordt dat Herakles?

Op de Engelstalige Wikipediapagina van Sevilla, daar waar Wie is de Mol in 2012 was, is te lezen dat Herakles de stichter is van de stad, waarvan de oudste kern nu de straat Cuesta del Rosario heet:

[...]

Is dit ook weer een verwijzing naar een oud WIDM-seizoen?
De afleveringtitel van aflevering 6 is AFVRAGEN.
Dat maakt HERAKR**.
Deze theorie kan dus de prullenbak in. ;w

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Kees en Fons zijn wel vaak op beeld aan het klooien. Een bewuste keuze van de regie om ons op een dwaalspoor te brengen?

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNDutch
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:02
m-vw schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 21:53:
Kees en Fons zijn wel vaak op beeld aan het klooien. Een bewuste keuze van de regie om ons op een dwaalspoor te brengen?
Of bewust nu de mol wel in beeld brengen omdat we toch denken "dat zouden ze nooit zo overduidelijk in beeld brengen"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 13:33

3raser

⚜️ Premium member

Is het jullie opgevallen dat de scène waarin Babs en Rosario een bondje sluiten volledig in spiegelbeeld werd gefilmd? Ik vraag me af waarom. Gebeurt dit vaker?

[ Voor 6% gewijzigd door 3raser op 10-02-2024 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Verder is Kees nog steeds mijn mol. Wat is die man slecht in uitleg geven. Speelt hij dat of is hij gewoon zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 14:45
3raser schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 21:57:
Is het jullie opgevallen dat de scène waarin Babs en Rosario een bondje sluiten volledig in spiegelbeeld werd gefilmd? Ik vraag me af waarom. Gebeurt dit vaker?
Babs is een mooie point of reference met haar haar. Daar door viel het mij ook op. Spiegelbeeld is al vaker geweest bij scènes van Rosario...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 11:52
3raser schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 21:57:
Spiegelbeeld (zeker bij publieke omroep) wordt gedaan om (sluik)reclame tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

FoxLenny schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 22:02:
[...]

Spiegelbeeld (zeker bij publieke omroep) wordt gedaan om (sluik)reclame tegen te gaan.
Is dat nog een ding? Vroeger wel, maar volgens mij zijn er genoeg programma's waar merken gewoon in beeld komen.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Voor mij is Kees een te bekende BN'er en dus een te voor de hand liggende mol.
Ik kan me niet voorstellen dat ze Kees de mol hebben gemaakt. Met zijn achtergrond zou het voor hem wel een peuleschil moeten zijn om de mol te ontmaskeren. Dus het kan goed zijn dat hij al weet wie de mol is.
Al moet ik wel zeggen dat hij inderdaad vaak met z'n uitleg een en al verwarring maakt. Onduidelijk, vaak met fouten. Lekker makkelijk mollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

[...]

En dat zou in dit geval dus de naam van het hotel zijn waar ze verbleven? Daar zag ik namelijk aan dat het spiegelbeeld was. Het bordje achter Babs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:06
[...]

Klopt, echter een scène later staat alles wel vol in beeld.

Maargoed, volgens mij niets achter te vinden. Op het bordje staat dus "El Palacito Secreto". Hoewel het 'geheime paleis' wel spannend klinkt, is het daadwerkelijk een bestaand hotel/boetiekje. Ook in het echt is die situatie zo: https://www.google.com/lo...Vw2QIHHek1AhoQpx96BAhLEAs

[ Voor 53% gewijzigd door DutX op 12-02-2024 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:33
Ik kreeg al een hartverzakking toen ik je notificatie zag ;)
Ouch, hele aflevering kreeg ze zoveel te zeggen, voelde 'm dubbel aankomen ;( :F

Helaas pindakaas, heb nog steeds het idee dat ze beter aan het mollen was dan de echte mol, ben benieuwd naar wat de echte streken dan waren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mip
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-09 07:36

Mip

Saaie aflevering or is it me? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:40
Mip schreef op zondag 11 februari 2024 @ 07:56:
Saaie aflevering or is it me? :O
Nope. Waardeloze 1e opdracht die weer niet te volgen was. Vervolgens een dansles die totaal geen invloed had op de opdracht en een test 2.0 waar je ook niets uit kon halen. Niveau is weer ouderwets laag dit jaar.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik snap echt niet dat sommige mensen nog kijken naar een programma wat ze zo slecht vinden. Heel bijzonder.

Ik vermaak me er prima mee en vergeef ze de minpunten.

Was duidelijk dat Tooske of Rosario eruit zou gaan. Die waren veel in beeld deze aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loginerror
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 22:09
Ik krijg steeds meer het idee dat Rian wel eens de mol zou kunnen zijn. Tot nu toe zit ik op Fons, maar het seizoen is redelijk saai en daar zou een mol zoals Rian perfect in passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Voor de verandering wel opdrachten die, gedeeltelijk voltooid, ook geld opleverden. Dat is wel fijn voor de groep.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan

Dat was een korte tunnel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Quad schreef op zondag 11 februari 2024 @ 10:42:
Voor de verandering wel opdrachten die, gedeeltelijk voltooid, ook geld opleverden. Dat is wel fijn voor de groep.
Dat is dit hele seizoen al het geval. Gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Brammos85 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 09:48:
[...]

Nope. Waardeloze 1e opdracht die weer niet te volgen was. Vervolgens een dansles die totaal geen invloed had op de opdracht en een test 2.0 waar je ook niets uit kon halen. Niveau is weer ouderwets laag dit jaar.
Waarom kijk je dan?

Al ben ik het wel met je eens wat betreft het dansen, dat had echt 0 meerwaarde helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:40
Drardollan schreef op zondag 11 februari 2024 @ 11:13:
[...]

Waarom kijk je dan?

Al ben ik het wel met je eens wat betreft het dansen, dat had echt 0 meerwaarde helaas.
Vermakelijke tv, en hoop op beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Rosario is de mol en Kees heeft 'm door.

Heb nog gespreid tussen die 2, maar ga nu op Rosario. We'll see :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
BreadFan schreef op zondag 11 februari 2024 @ 19:38:

Langzaam wordt deductie mogelijk. Bij met name Fons ligt het er te dik bovenop (nu weer met die stenen) eigenlijk. Maar Kees en Rosario zie ik ook niet echt Mollen. Ik zit vanaf dag 1 op Anna en Fons, maar twijfel sterk om Fons te vervangen qua inzet van de punten voor volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:35

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik kom ondanks dat ik nog op Fons en Anna zat steeds meer in een Rosario tunnel
Zo beantwoorde hij ook een vraag van de test naast wie staat de mol in de groepsfoto en hij antwoord Fons. Dat kan dus dat hij op Anna zit of een hint naar hemzelf als mol zijn.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Drardollan schreef op maandag 12 februari 2024 @ 07:22:
[...]

Langzaam wordt deductie mogelijk. Bij met name Fons ligt het er te dik bovenop (nu weer met die stenen) eigenlijk. Maar Kees en Rosario zie ik ook niet echt Mollen. Ik zit vanaf dag 1 op Anna en Fons, maar twijfel sterk om Fons te vervangen qua inzet van de punten voor volgende week.
Die acties van Fons liggen er zo dik op dat hij juist wel de mol kan zijn.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 12 februari 2024 @ 07:22:
[...]

Maar Kees en Rosario zie ik ook niet echt Mollen.
Precies, je ziet het niet B-) :D

Rosario die -3000 pakte vorige week deed me enorm denken aan Belgische Mol Lennart van enkele jaren geleden, die echt voor een huge bedrag een vrijstelling (oid) kocht. Het zou me niks verbazen als Rosario met voorkennis die envelop heeft gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 11-09 12:27

Crazy D

I think we should take a look.

BreadFan schreef op maandag 12 februari 2024 @ 09:54:
[...]

Rosario die -3000 pakte vorige week deed me enorm denken aan Belgische Mol Lennart van enkele jaren geleden, die echt voor een huge bedrag een vrijstelling (oid) kocht. Het zou me niks verbazen als Rosario met voorkennis die envelop heeft gepakt.
True, maar de kans dat _iemand_ de -3000 zou pakken was best wel aanwezig aangezien iedereen voor een paar jokers gingen. Dus dat zou dan alleen zinvol zijn als hij als laatste is gegaan zodat hij wist of er al 3000 uit was of niet.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
BreadFan schreef op maandag 12 februari 2024 @ 09:54:
[...]

Je ziet Rian en Anna ook niet mollen. En Babs ook niet. Dat dat zegt allemaal niet zoveel verder.

Heel eerlijk, ik vul in de app maar wat in. Meer voor de andere mensen in familie, van mij hoeft het niet zo. WIDM is dermate naar de knoppen dat er uit de uitzendingen toch helemaal niets te halen is.

Ik kijk het puur voor vermaak en ben verder niet erg bezig met wie de Mol is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

BreadFan schreef op zondag 11 februari 2024 @ 19:38:

Die gedachte ga ik nu ook op. Rosario zit er eigenlijk ook te relaxed in en niemand heeft het door.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
Belindo schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 21:26:
Zijn afleveringen teug te kijken ergens [...]
Je kan alle afleveringen gewoon terugkijken op de officiële site. Ook van eerdere seizoenen.
https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
Crazy D schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:08:
[...]

True, maar de kans dat _iemand_ de -3000 zou pakken was best wel aanwezig aangezien iedereen voor een paar jokers gingen. Dus dat zou dan alleen zinvol zijn als hij als laatste is gegaan zodat hij wist of er al 3000 uit was of niet.
De enveloppen werden gereset voor elke kandidaat, anders werkt dit spel helemaal niet. In theorie hadden er dus ook meerdere kandidaten -3000 kunnen krijgen.

En als zelfrespecterende mol moet je natuurlijk wel gewoon voor die -3000 staan. Ik zie steeds meer aanwijzingen voor Rosario. Het is dat ik altijd voor de dood of de gladiolen ga en op één kandidaat inzet, anders had ik mijn punten nu allemaal op hem gezet.
Sterkste aanwijzing vind ik nog wel die van vorige week met de vogelverschrikker = molik = "mol ik", zeker omdat molik zo'n onbekend woord is en nooit daadwerkelijk in de aflevering te horen was.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• NyceNL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09 09:12
Testvraag: Wie stond er aan de linkerhand van de mol in de cirkel tijdens de opdracht met het volksdansen?

Linkerhand van Anna -> Rosario
Linkerhand van Babs -> Kees
Linkerhand van Fons -> Rian
Linkerhand van Kees -> Anna
Linkerhand van Rian -> Tooske
Linkerhand van Rosario -> Fons
Linkerhand van Tooske -> Babs

[ Voor 24% gewijzigd door NyceNL op 12-02-2024 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruce9000
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05:57
NyceNL schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:38:
Testvraag: Wie stond er aan de linkerhand van de mol in de cirkel tijdens de opdracht met het volksdansen?

Leuk gevonden.
Hoe werkt dit door? Als Babs de mol niet is, dan is Kees ook geen mol, en als Kees het niet is, dan Anna ook niet, etc.

Edit: dat Babs niet links van de mol staat (want Tooske is geen mol) wil toch nog niet zeggen dat Babs geen mol is?

[ Voor 9% gewijzigd door Bruce9000 op 12-02-2024 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Het enige dat dat lijstje wil zeggen is wie er aan de linkerhand van de betreffende persoon stond.

Links van Tooske stond Babs, dus het antwoord 'Babs' hoef je in de testvraag niet in te vullen.

Dit gaat over de WIDM app, voor de duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruce9000
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05:57
BreadFan schreef op maandag 12 februari 2024 @ 13:53:
Dit gaat over de WIDM app, voor de duidelijkheid.
Ah, ik las er meer (iets anders) in. Helder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 11:36
NyceNL schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:38:

Vraagje, is dit gezien vanuit de kijker, of vanuit de persoon zelf?

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _superboer_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
BaZnGaNL schreef op maandag 12 februari 2024 @ 16:44:
[...]

Vraagje, is dit gezien vanuit de kijker, of vanuit de persoon zelf?
Voor “linkerhand” maakt het perspectief niet uit, voor “linker hand” wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ben ik de enige die de term “analoge test” raar vond? Wat was er analoog aan? Maar “Anna loog” ligt er te dik op toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mog schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 09:39:
Ben ik de enige die de term “analoge test” raar vond? Wat was er analoog aan? Maar “Anna loog” ligt er te dik op toch?
Analoog langs geprinte vragen lopen en die in je hersenen proppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
Ja, maar de antwoorden moesten nog altijd gewoon via de laptop (~digitaal) ingegeven worden.

maar ik vind "analoog" => "Anna loog" ook wel heel erg te obvious hint, dat je t haast niet kan geloven dat er zoiets in zou steken...

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Wat ik vooral apart vond is dat juist ook Anna daarna direct tegen de groep ging praten om die discussie opgang te houden om 'die hint' niet de tijd te geven om direct te landen. Tuurlijk zullen de kandidaten dat alsnog wel doen, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

pagani schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 09:46:
[...]

Analoog langs geprinte vragen lopen en die in je hersenen proppen...
Daar zijn zo 10 betere namen voor te verzinnen. Ik denk dat het bewust is, maar om ons op het verkeerde spoor te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 11-09 12:27

Crazy D

I think we should take a look.

Chillz schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 10:08:
Ja, maar de antwoorden moesten nog altijd gewoon via de laptop (~digitaal) ingegeven worden.

maar ik vind "analoog" => "Anna loog" ook wel heel erg te obvious hint, dat je t haast niet kan geloven dat er zoiets in zou steken...
Hij zei dan ook een deels analoge test.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
Millie-ano schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 10:23:
Wat ik vooral apart vond is dat juist ook Anna daarna direct tegen de groep ging praten om die discussie opgang te houden om 'die hint' niet de tijd te geven om direct te landen. Tuurlijk zullen de kandidaten dat alsnog wel doen, maar toch.
Daarin viel ze mij afgelopen aflevering(-en) al vaker op.

Zoals opdracht met die stenen op de tafeltjes.
Groep was in de veronderstelling dat ze het best goed gedaan hadden. Vervolgens zegt Rik dat er 3 goed waren (=1500€). Vervolgens is het Anna die direct zegt dat ze dat maar goed gedaan en verdient hebben.
Waarmee ze de gedachte van de groep weghaalt van de discussie over wat er dan fout is gegaan en waarom er niet meer verdient is (wat ze vooraf wel verwacht hadden).

Zoiets doet ze bij de dans-opdracht daarna ook.
Crazy D schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 10:43:
[...]

Oh, dat "deels" is in mijn herinnering dan misschien weggevallen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Chillz op 13-02-2024 10:48 ]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Crazy D schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 10:43:
[...]

Dus Anna loog slechts deels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Vanavond eens goed kijken eie er prominent in beeld is. :)

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:54

Saffie_time

Why use this? 42!

Ah er gaat weer geld uit gaan. Ik heb daar wel steeds meer moeite mee...

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Spacecowboy schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 20:33:
Vanavond eens goed kijken eie er prominent in beeld is. :)
Rian, voor het eerst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Dat was hier ook al de conclusie.

HENG HENG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Rian zal er wel uitgaan vanavond. Zo niet, dan moet het toch wel de mol zijn 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Fons laat hem twee keer afslaan,
Zor is lekker fanatiek bezig.
Voor mij nog wel allebei verdacht.

Chaos met die namen, maar 4 goed, waarom niet verder? En wie had Charlie neergezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
He? Maar dit schiet toch ook niet op? Iedereen van de groep moet meedoen, dan krijgen ze €3000 en anders niets. De Mol pakt hem sowieso voor die €500. Heeft dan toch geen enkele functie om integer te zijn?

-edit- Ah okee, je hebt er misschien wel iets aan. :P En de Mol wil dus juist *niet* kijken, want die weet dit. (Al hoef je geen f- te doen, de rest biedt toch wel.)

[ Voor 28% gewijzigd door WhatsappHack op 17-02-2024 21:17 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:54

Saffie_time

Why use this? 42!

WhatsappHack schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 21:13:
He? Maar dit schiet toch ook niet op? Iedereen van de groep moet meedoen, dan krijgen ze €3000 en anders niets. De Mol pakt hem sowieso voor die €500. Heeft dan toch geen enkele functie om integer te zijn?

-edit- Ah okee, je hebt er misschien wel iets aan. :P
Nou zo dus.
Pot gaat rap leeg zo _O-

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste