Wie is... de Mol? 2024 NL Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 13:43

Crazy D

I think we should take a look.

davidov schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:19:
Ook bij het landenspel viel ze me op. Toen ze bij de Q waren kwam Tooske een beetje verveeld op me over, alsof het spel allang verneukt was (maar dat mag ze niet laten merken) dus moet ze doen alsof ze nog geïnteresseerd is in het verder puzzelen (wat ze niet is) en het liefst zsm door naar het volgende spelletje wil gaan. Ze weet ook waarschijnlijk alle antwoorden, maarja mag natuurlijk niet die allemaal oplepelen want dat is verdacht. Dus dan gaat ze lekker vaag een beetje sturen.. ze zaten een beetje te zoeken op QUE achtige klanken (Quebec bijv, zal ook wel de oorzaak zijn, lastig om van dat idee weer af te stappen) waarbij Rian dan opeens komt met "QUA" klanken (kwaliteit) en dan stuurt Tooske met "is er niet een land in Afrika/Midden-oosten? (imho bijzonder specifiek voor iemand die zogenaamd het antwoord niet weet) waarop eindelijk Qatar geraden is. Ook opvallend: Tooske begint direct zich min of meer te verontschuldigen en verklaren "Rianne zei QUA!" oid, alsof een goed antwoord geven iets is wat verdacht is. Nee, maar wel als je de mol bent.
Mwah, de kans dat je in het midden oosten of Afrika een land hebt met een Q is wat groter dan in Europa of in Noord-Amerika (oh wacht, die laatste is niet zo groot :P). In die regionen heb je wel meer landen/namen die voor ons nogal maf klinken, en een Q is ook in het Nederlands niet zo heel veel gebruikt. Vind ik niet per se iets voor de mol om te zeggen. En als Tooske de mol is, waarom zou ze dan per se op die letter iets roepen? Om niet op te vallen als kandidaat? Iedereen zat te hannesen om een naam te vinden, dus dat is precies een letter waarop het dan juist meer zou opvallen als je daar met iets komt (en kom je er gewoon mee weg door je mond te houden...). Al zou het dan ook omgedraaide psychologie kunnen zijn: juist doordat het dan meer opvalt, valt het minder op 8)7 :+ En dan is ze wel de mol :P :o

Ik vind het jammer dat er geen terugblik was om te zien welke antwoorden goed (en vooral fout dus) waren, dat had wellicht wel wat meer duidelijk gemaakt.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Crazy D schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:00:
[...]

Ik vind het jammer dat er geen terugblik was om te zien welke antwoorden goed (en vooral fout dus) waren, dat had wellicht wel wat meer duidelijk gemaakt.
De grap is, iemand riep Westelijke Sahara.. dat was correct geweest.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:26
SmurfLink schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:17:
[...]

De grap is, iemand riep Westelijke Sahara.. dat was correct geweest.
Dat was Kees. Als ik het me goed herinner.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

TheKerremenke schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 08:11:
[...]

Maar ook west Samoa wat tegenwoordig gewoon Samoa heet. En dus een fout had kunnen zijn.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
TheKerremenke schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 08:11:
[...]

Oh dat maakt het nog wel grappiger als hij de Mol is. Want het werd volledig genegeerd namelijk.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:53
Westelijke Sahara kan goed, maar ook fout, zijn - afhankelijk van welke lijst van landen men hanteert. Dat niet wetende valt daar eigenlijk weinig uit te concluderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:55
Officieel is Westelijke Sahara geen land

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:09

masauri

aka qwybyte

Heeft er iemand al zo'n blokkenversie van dat spel gevonden?
Ik vind enkel zo'n kinderversie met verschillende kleurtjes met verschillende stukken die ook niet zo hoog gaan...
Leek me anders wel iets voor op vriendenweekend.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
masauri schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:43:
Heeft er iemand al zo'n blokkenversie van dat spel gevonden?
Ik vind enkel zo'n kinderversie met verschillende kleurtjes met verschillende stukken die ook niet zo hoog gaan...
Leek me anders wel iets voor op vriendenweekend.
Gegoogled op "tower building block game different blocks sizes sides" en tussen de duizenden jenga foto's zag ik er eentje van:
https://karkendiem.com/product-category/stekkels/
Die blokken heten kennelijk Stekkels, en als je dat weet dan kom je opeens overal winkels tegen.
Volgens mij exact dezelfde blokken, logo komt ook bekend voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Laatst online: 19:09

masauri

aka qwybyte

Ik kwam enkel op spul als dit uit: https://www.amazon.de/-/nl/dp/B0BQ3JQ1N9

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17:02
Crazy D schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:00:
[...]
Ik vermoed dat we dit na de onthulling van de Mol nog wel gaan zien, typisch een item wat dan voorbij komt met de juiste antwoorden en hoe de Mol gestuurd heeft naar de verkeerde antwoorden.

En sowieso is het te risicovol om op TV te laten zien, men haalt er ongetwijfeld teveel info uit. Jammer is het wel, want ik ben ook wel benieuwd naar sommige antwoorden :)

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macscot
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-04 16:24
Millie-ano schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:41:
[...]

Dat ... En ik kan mij niet meer heugen dat er een zwarte vrijstelling in het spel is gekomen laatste jaren.
Ook, maar de zwarte vrijstelling is ook een geknutseld iets.

De hele strijd om jokers en vrijstellingen (echt) interesant te maken is vrij eenvoudig imo.

Elke joker die de mol inleverd = € ??? uit de pot.
Elke vrijdstelling die de mol inleverd = € ???? uit de pot.

Boem! Daar heb je ook een echte reden voor de mol om te vechten voor een joker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
macscot schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 16:27:
[...]

Ook, maar de zwarte vrijstelling is ook een geknutseld iets.

De hele strijd om jokers en vrijstellingen (echt) interesant te maken is vrij eenvoudig imo.

Elke joker die de mol inleverd = € ??? uit de pot.
Elke vrijdstelling die de mol inleverd = € ???? uit de pot.

Boem! Daar heb je ook een echte reden voor de mol om te vechten voor een joker.
Ja en dan ... als je het omdraait is iemand die dan voor Jokers gaat ook dan gelijk verdacht als Mol ?

WIDM is ten onder gegaan aan zijn eigen succes. De molloten pluizen alles uit, socials en internet staan 1 dag na de aflevering al vol met theorieën. Dit alles moet daarom dus tijdens de uitzending worden beschermd in de editing.

Liever zie ik een keer een seizoen met alleen maar afleveringen zoals de 'laatste'. voor de kijker mol in beeld, echte molacties en laat het gekonkel maar beginnen. Beetje ala verraders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:13

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Millie-ano schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 16:35:
[...]

WIDM is ten onder gegaan aan zijn eigen succes. De molloten pluizen alles uit, socials en internet staan 1 dag na de aflevering al vol met theorieën. Dit alles moet daarom dus tijdens de uitzending worden beschermd in de editing.
Helemaal mee eens! Voor ons als kijker is het echt ondoenlijk om überhaupt maar een gok te doen. Het is allemaal zo geknutseld dat de regie voor iedere kandidaat een massa "hints" erin gooit zowat er voor iedere kandidaat wel IETS kan wijzen als potentiële mol. In de laatste aflevering blijkt persoon Y de mol te zijn en zien we een aantal enorm vergezochte aanwijzingen en een paar molacties die niet eens op TV geweest zijn :|

Tsja....

Ondertussen is het kapot geedit met niets toevoegende tussenstukjes. Zoals vorige week: Jeroen zie je een sleutel in het slot steken. Het slot gaat niet open. Vervolgens komt er een edit " ik stak de sleutel in het slot en draaide aan de sleutel maar het slot ging niet open" . DAT HEBBEN WE NET GEZIEN.....ARGHHHHH. Zo irritant.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macscot
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-04 16:24
[...]

Ja en dan ... als je het omdraait is iemand die dan voor Jokers gaat ook dan gelijk verdacht als Mol ?

Liever zie ik een keer een seizoen met alleen maar afleveringen zoals de 'laatste'. voor de kijker mol in beeld, echte molacties en laat het gekonkel maar beginnen. Beetje ala verraders.
Tja het is ook de vraag of je een kwalitatief goed programma wil of dat je een goed bekeken programma wil.

Kijk een seizoen naar de Belgische variant.
Veel meer spanning. Tot op het laatste moment onduidelijk wie de mol is.
Doordat het normale mensen zijn is het vechten/spelen voor een paar duizend euro ook echt een inzet.

Nu zijn de kandidaten banger dat ze per ongelijk iets verklappen en de boete moeten betalen dan dat ze de pot willen winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
macscot schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:51:
[...]

Tja het is ook de vraag of je een kwalitatief goed programma wil of dat je een goed bekeken programma wil.

Kijk een seizoen naar de Belgische variant.
Veel meer spanning. Tot op het laatste moment onduidelijk wie de mol is.
Doordat het normale mensen zijn is het vechten/spelen voor een paar duizend euro ook echt een inzet.

Nu zijn de kandidaten banger dat ze per ongelijk iets verklappen en de boete moeten betalen dan dat ze de pot willen winnen.
Maar die spanning hadden wij de eerste paar seizoenen ook. In mijn beleving is het ergens rond Klaas misgegaan. Niet dat er daarna geen leuke seizoenen meer waren.

Maar goed. Op basis van de huidige TV-beelden. Zit ik deze editie op Anna (omdat vorige edities een man de mol was en de geschiedenis meestal om en om was of hooguit 2 en 1x uitzonderlijk 3x zelfde geslacht was. Maar Cheesfromderbacon is mijn ikhoopmol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]
Dat is niet ala de verraders, dat is gewoon exact zoals de verraders. Dat is precies waarom de verraders bedacht is, ze wilden een WIDM kloon maken maar je kan niet te dicht bij het concept komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Beetje off-topic, want dit gaat over het volgende seizoen.

Volgens de hosts van de Trust Nobody podcast is het volgende seizoen met onbekende mensen, een nieuwe regiseur en in Oman. Een tourist promo video van Oman opgezocht en ik zie het wel zitten.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Beautiful Oman - Travel Video 4K - Teaser

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Drardollan schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:48:
[...]

Dat is niet ala de verraders, dat is gewoon exact zoals de verraders. Dat is precies waarom de verraders bedacht is, ze wilden een WIDM kloon maken maar je kan niet te dicht bij het concept komen.
Het schuurt tegen elkaar inderdaad. Maar de eliminaties kunnen gewoon blijven. Het blijft dan toch andere elementen bevatten. Ook het doel van de spellen is anders t.o.v. elkaar. In de verraders is er geen doel om minder zilver te gaan halen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:58

Barrycade

Through the...

Shadow_Agent schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:50:
[...]

Helemaal mee eens! Voor ons als kijker is het echt ondoenlijk om überhaupt maar een gok te doen. Het is allemaal zo geknutseld dat de regie voor iedere kandidaat een massa "hints" erin gooit zowat er voor iedere kandidaat wel IETS kan wijzen als potentiële mol. In de laatste aflevering blijkt persoon Y de mol te zijn en zien we een aantal enorm vergezochte aanwijzingen en een paar molacties die niet eens op TV geweest zijn :|

Tsja....

Ondertussen is het kapot geedit met niets toevoegende tussenstukjes. Zoals vorige week: Jeroen zie je een sleutel in het slot steken. Het slot gaat niet open. Vervolgens komt er een edit " ik stak de sleutel in het slot en draaide aan de sleutel maar het slot ging niet open" . DAT HEBBEN WE NET GEZIEN.....ARGHHHHH. Zo irritant.....
Daarom zet ik mijn punten pas zo laat mogelijk in, heb het idee dat de verdenkingen in de app worden gebruikt om de aflevering opnieuw of anders te editen.

Natuurlijk goudmijntje die app. Als er te veel of te weinig verdenkingen zijn kan je als editor aan de slag door iemand meer of minder in beeld te brengen of even anders te framen.

Hierdoor krijg ik vaak wel de neiging om maar iets anders te gaan doen. Halverwege de serie omdat je gewoon steeds minder ziet en meer naar de kleuterschool uitleg in de biechtstoel zit te kijken. Zoals @Shadow_Agent aangeeft, tja duh dat hebben we inderdaad net gezien...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Millie-ano schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:02:
[...]

Het schuurt tegen elkaar inderdaad. Maar de eliminaties kunnen gewoon blijven. Het blijft dan toch andere elementen bevatten. Ook het doel van de spellen is anders t.o.v. elkaar. In de verraders is er geen doel om minder zilver te gaan halen etc.
Ik denk dat je beter kan stoppen met WIDM voor een paar jaar en dan over een jaar of 10 eventueel terugkeren met onbekende Nederlanders en her en der wat vernieuwingen in het concept gooien.

Het is eigenlijk net als veel andere series of programma's die al jaren lopen, op een gegeven moment is het op. Of de verhaallijnen worden bizar ongeloofwaardig (Flikken Maastricht) of zoals bij WIDM gaan een groep mensen elke seconde beeld 2 uur bekijken of zoals bij ER is men alleen maar bezig met hoe ze op TV overkomen.

Soms kan het ook gewoon klaar zijn, leuk geweest en op naar een nieuw concept. En dat zou gezien de maatschappelijke discussie omtrent de publieke omroep wellicht ook wel goed uit kunnen komen.

In ieder geval zie ik liever dat ze stoppen dan het concept 180 graden omgooien, bedenk dan gewoon iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Barrycade schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:09:
[...]

Daarom zet ik mijn punten pas zo laat mogelijk in, heb het idee dat de verdenkingen in de app worden gebruikt om de aflevering opnieuw of anders te editen.

Natuurlijk goudmijntje die app. Als er te veel of te weinig verdenkingen zijn kan je als editor aan de slag door iemand meer of minder in beeld te brengen of even anders te framen.

Hierdoor krijg ik vaak wel de neiging om maar iets anders te gaan doen. Halverwege de serie omdat je gewoon steeds minder ziet en meer naar de kleuterschool uitleg in de biechtstoel zit te kijken. Zoals @Shadow_Agent aangeeft, tja duh dat hebben we inderdaad net gezien...
Ik denk niet dat ze dat doen, dat lijkt mij zo ongeveer onmogelijk. Dan zou je elke week alle komende afleveringen moeten gaan bewerken. Niet alleen gigantisch veel werk, het is ook een gigantisch risico op iets missen wat de uitzending niet zou moeten halen. Ik ben er 100% van overtuigd dat alles wordt opgenomen, ge-edit en bekeken wordt door tig mensen waarna er nog dingen veranderd worden en daarna pas op zender gaan.

Als ze al iets aan manipulatie zouden doen, en ik ben er niet van overtuigd dat dat nodig is, dan kan je dat veel eenvoudiger doen via Moltalk wat na de Mol uitgezonden wordt. Je kan dan specifieke stukken nogmaals laten zien en presentatoren laten sturen richting een bepaalde verdenking. Zeer eenvoudig en weinig risicovol.
Ook is het zeer eenvoudig om de percentages in de app wat aan te passen om te sturen. Er is toch niemand die kan controleren of het klopt wat daar staat.

Of je je punten nu direct na de aflevering inzet of tijdens de aflevering voor de test (ja, tot zo laat kan je inzetten) maakt volgens mij geen snars uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luther
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:12
Barrycade schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:09:
[...]

Dit is al vaker genoemd, maar ook al ontkracht door de (oud)regisseur Rick. Daar zou teveel tijd in gaan zitten, en zou in alle gevallen onmogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:20
Shadow_Agent schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:50:
[...]

Tsja....

Dit is de reden, waarom ik het de laatste jaren anders benader. Ik probeer vooral naar houding en gedrag van de deelnemers te kijken, wat kan je aflezen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:50
Wat mij dit jaar wel opvalt.. er zijn nog geen bondjes.. voorgaande seizoenen stonden bol van bondjes..

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:05

ralpje

Deugpopje

Of ze zijn er wel, maar worden minder in beeld gebracht. Het is voor het spel natuurlijk helemaal niet nodig om daar uitgebreid bij stil te staan. Qua story telling wordt het pas interessant als de verliezen finalist de hele serie een bondje bleek te hebben met de mol, ofzo.
Zolang de bondjes voor het spelverloop of de storyline niet belangrijk zijn, mogen ze van mij best wegbljven :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Jumpman schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:37:
[...]

Dit is de reden, waarom ik het de laatste jaren anders benader. Ik probeer vooral naar houding en gedrag van de deelnemers te kijken, wat kan je aflezen.
Ook daar vind ik het niet veel duidelijker mee worden :) Behalve het editten, heb ik het idee dat iedereen wel een beetje wat mollerige acties laat zien. Of juist niets, zoals Kees tijdens dat fietsen/bellen, wat op zichzelf ook weer als mol te verklaren zou zijn (vond m leuk opgemerkt in de Trust Nobody pod-cast, de kans dat de deelnemers lang aan de lijn zouden blijven om een joker te krijgen was groot, daarmee zou bedrag per goed antwoord sowieso maar 100 euro zijn en Kees kon vrolijk zeggen “ik heb niet gebeld”).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:06
Kreeg net de herinnering dat ik de punten nog moest inzetten en dat dat kon tot het begin van de aflevering. Normaal kan het toch tot halverwege de aflevering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Pendora schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:21:
Kreeg net de herinnering dat ik de punten nog moest inzetten en dat dat kon tot het begin van de aflevering. Normaal kan het toch tot halverwege de aflevering?
Vorige week is er geen test en executie geweest. Goede kans dat de aflevering hiermee begint.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Pendora schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:21:
De test zit waarschijnlijk aan het begin van de aflevering (er was er deze week geen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:06
pagani schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:23:
[...]

De test zit waarschijnlijk aan het begin van de aflevering (er was er deze week geen)
Quad schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:23:
[...]

Vorige week is er geen test en executie geweest. Goede kans dat de aflevering hiermee begint.
Dat vermoed ik ook maar dan heb je dus alsnog de kans dat de nieuw Babs/Jip/Justin er direct uitvliegt. Had juist verwacht dat het langer zou duren.
Je hebt dus nu ook de kans dat er twee executies zijn. Eentje aan het begin (die van vorige week) en eentje van deze week aan het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:55
Je kunt nu ook punten inzetten op alledrie (Babs/ Justin, Jip).
Waarschijnlijk is gelijk in het begin van de nieuwe aflevering bekend wie van de 3 terugkomt.
Dus ook daarom zullen ze de limiet nu voor de aflevering zetten, ipv halverwege.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-06 12:48

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Chillz schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:41:
Waarschijnlijk is gelijk in het begin van de nieuwe aflevering bekend wie van de 3 terugkomt.
Dus ook daarom zullen ze de limiet nu voor de aflevering zetten, ipv halverwege.
Dat lijkt me vrij risicovol. Ik denk namelijk dat er 2 van de 3 uit zullen vliegen. 3 stukken topito, samen maakt dat 1 grote topo; dus wie ze alle 3 verzameld komt terug...

Ik hou het nog even bij Kees en anna. :+

HENG HENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmageddon
  • Laatst online: 12:46
LordSinclair schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:37:
Wat mij dit jaar wel opvalt.. er zijn nog geen bondjes.. voorgaande seizoenen stonden bol van bondjes..
Eindelijk is er geen zendtijd voor bondjes. Dat geklets over bondjes voegt helemaal niks toe aan het programma, hef geeft geen enkele informatie en het boeit helemaal niemand!

Zo dat is mijn mening :P bij de mol België melden ze daar ook niks over. Super!

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:56

13art

Moderator Mobile
Chillz schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:41:
Om er dan bij de eliminatie meteen weer uit te vliegen zeker.... ;)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 03-07 17:12

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ok Babs is terug, en het woord Bondje is gevallen. Hee we go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Fons en Jeroen hebben een super makkelijke opdracht, en zelfs dat lijken ze te verkloten, komop zeg. Beetje boerenverstand erbij..

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanmil
  • Laatst online: 01-07 07:39
Deze tel opdracht hadden ze nooit goed kunnen doen. Daar was mollen niet nodig

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Laatst online: 22:17
Ik heb dit seizoen alleen nog als achtergrond geluid aanstaan en voor de poule. Iedereen hangt de domme idioot uit of is dat, werkelijk niemand is geinteresseerd in geld verdienen. En als iedereen de mol uithangt of te dom is om na te denken dan werkt het programma niet meer.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ik zou álle piñata's kapot slaan en de route vinden binnen de tijd.

Er is véél meer geld te verdienen dan te verliezen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Waarom is Dennis er nu ook bij?
Niet helemaal fair.
Nu spelen de kandidaten tegen 2 personen, De Mol en Dennis

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:22

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Hij is de dubbelmol

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ik vind het versnipperen geen leuk element, de spelers weten dat niet.

PVOutput☀️

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Die stomme paardenkoetsen :( arme paarden ;( :F

Niet dat ik iets met paarden heb maar vind dat echt not done

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Shadow_Agent schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 21:01:
Die stomme paardenkoetsen :( arme paarden ;( :F

Niet dat ik iets met paarden heb maar vind dat echt not done
Wat dan? Ze rijden een mooi rondje, kunnen ze prima hebben.

PVOutput☀️

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Quad schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 21:02:
[...]

Wat dan? Ze rijden een mooi rondje, kunnen ze prima hebben.
Pure dierenmishandeling is het

Hele dag in d brandende zon toeristen rondrijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

deze opdracht gaat echt helemaal mis. te weinig aanwijzingen en te weing tijd. een grote chaos. de mol hoefde niet veel te doen.

ook mooi een hoop geld uit de pot.

[ Voor 12% gewijzigd door Coenen op 03-02-2024 21:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Zoals ik al zei, zoveel mogelijk piñata's direct kapot maken en de route naar het geld fixen. Had je tenminste wat opgeleverd.

PVOutput☀️

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jeroen is wel echt veel in beeld deze aflevering. Voorbode?

En dit is de aflevering waar veel geld uit de pot gaat.

[ Voor 33% gewijzigd door Jelte op 03-02-2024 21:10 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:59
Wat een stomme opdracht. Dennis begon al met versnipperen voordat ze überhaupt op die locatie konden zijn. Die 38k hadden ze nooit kunnen krijgen. Flauw om ze dat zo te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Jeroen vol overgave voor een topito. Dus grote kans op mingeld.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Zoveel opdrachten waar ze niet de max kunnen verdienen. Dat is niet nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Laatst online: 01-07 07:39
Nu al de mol die de grootste bedragen uit de pot heeft gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Iedereen kiest voor z'n eigen hachje..

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Daar gaat de pot 😆

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Dat is 5k eruit deze aflevering.. Sukkels. _O-

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Zo dat gaat hard zo. Paars mooie kleur....

Tooske 3 jokers, doet ze goed.

[ Voor 28% gewijzigd door Coenen op 03-02-2024 21:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Jelte schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 21:09:
Ja hoor.

Nouja, mijn gok was verkeerd. Dus geen punten meer voor mij. Succes aan de rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Jelte schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 21:09:

En dit is de aflevering waar veel geld uit de pot gaat.
Jep _O-
Zoals elke keer weer

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ben benieuwd wat we straks gaan zien van het contact tussen de mol en Dennis.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:59
ZeRoC00L schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 21:30:
Ben benieuwd wat we straks gaan zien van het contact tussen de mol en Dennis.
Er werd wel geroepen: "nog 5 minuten!" Shot daarna vroeg Dennis over de telefoon hoe lang hij nog had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:36
Ik kies een Topito. Ok, kost je vier enveloppen en je moet er één kiezen. En die Topito krijg je niet. Je krijgt 0 euro.

Ik kies drie Jokers. Ok, kost je drie enveloppen en je moet er één kiezen. En die Jokers krijg je niet. Je krijgt -500.

Ik kies twee Jokers. Ok, kost je twee enveloppen en je moet er één kiezen. En die twee Jokers krijg je niet. Je krijgt er drie.

Kan iemand deze opdracht uitleggen?

Edit: heb het even teruggekeken. Snap hem al. Heb niet goed opgelet.

[ Voor 7% gewijzigd door La1974 op 03-02-2024 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramtweakers
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02-07 07:00
Is er een tweaker die follow the moneystyle alle inkomsten en uitgaven van de kandidaten op rij heeft? Sor komt zo wel in beeld hier.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Quad schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 21:12:
Jeroen vol overgave voor een topito.
Ook echt de domste actie die je kan nemen. 11% kans dat je em zelf pakt, en dan ben je nog afhankelijk van minstens 2 andere kandidaten die ook besluiten om en voor de topito te gaan, en dat ding dan ook nog daadwerkelijk pakken..

Jammer van Babs, 'k had zelf liever Jip terug gehad, die was toch zo overduidelijk kandidaat. Ik zie het nog gebeuren dat babs de intelligente keuze maakt zichzelf verdacht te maken... althans, een proging tot. 8)7 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Het is echt een zeer middelmatig programma met totaal onduidelijke en/of onmogelijke opdrachten.

Ik heb deze week ook maar een klein deel gezien. Die actie van Jeroen met die Topito was echt dommer dan dom zoals hierboven al genoemd door @Lanfear89

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Shadow_Agent schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 21:51:
Het is echt een zeer middelmatig programma met totaal onduidelijke en/of onmogelijke opdrachten.

Ik heb deze week ook maar een klein deel gezien. Die actie van Jeroen met die Topito was echt dommer dan dom zoals hierboven al genoemd door @Lanfear89
Dus volgende week kijk je niet?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:29

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik vond Rosario wel een beetje geniepig lachen na het verlies van de 3000 euro.
Vooral het dagboek filmpje erna aan het einde een lach en zijn ogen lachen ook.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:13

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Rubman schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 22:09:
Dacht precies hetzelfde.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:29

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Zoek ook even synoniem voor vogelverschrikker op.
Molik, dus hij roept een hele opdracht vogelverschrikker oftewel Mol ik?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Rubman schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 22:09:
Zag het ook, maar ook dat kan weer montage zijn.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:48

Maxow

Hidden Sound System

Iedereen zat bij de test wel aan een paars tafeltje.. de lievelingskleur van Rosario :z

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 22:48

Pinobigbird

doesn't share food!

Als we de afleveringtitels invullen in de puzzel van aflevering 3 dan krijg je dit:
  1. Een handje helpen
  2. Afgelopen?
  3. Vragenvuur
  4. Revange
  5. Terugkeer
Wordt:
E
E
N
H
A
N
D
J
E
H
A
F
G
E
L
O
P
E
N
?
V
R
A
G
E
N
V
U
U
R
R
E
V
A
N
G
E
T
E
R
U
G
K
E
E
R
?
?
?

Geeft: HERAK...
Wordt dat Herakles?

Op de Engelstalige Wikipediapagina van Sevilla, daar waar Wie is de Mol in 2012 was, is te lezen dat Herakles de stichter is van de stad, waarvan de oudste kern nu de straat Cuesta del Rosario heet:
The mythological founder of the city is Hercules (Heracles), commonly identified with the Phoenician god Melqart, who the myth says sailed through the Strait of Gibraltar to the Atlantic, and founded trading posts at the current sites of Cádiz and of Seville. The original core of the city, in the neighbourhood of the present-day street, Cuesta del Rosario, dates to the 8th century BC, when Seville was on an island in the Guadalquivir.
Is dit ook weer een verwijzing naar een oud WIDM-seizoen?

[ Voor 14% gewijzigd door Pinobigbird op 04-02-2024 14:04 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:22
Rubman schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 22:28:
En precies dit soort acties is de reden waardoor de programmamakers geen hints meer in het programma stoppen. Heel het internet analyseert alles kapot, dus ze lopen bij elke hint het risico zichzelf te verraden. Ik kijk omdat ik het leuk vind, maar ik probeer al jaren niet meer de mol te raden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@Pinobigbird dat is wel een goede verwijzing hoor!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Rubman schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 22:28:
Toevallig ook in de aflevering dat oud-mol Dennis Weening te gast is. Die deed iets vergelijkbaars (Is ego de Mol?).

Aan de andere kant het ook een bewust dwaalspoor zijn. Molik/vogelverschrikker is geen gangbaar taalgebruik, dus geef een willekeurige kandidaat deze opgave en hoop dat de molloten het oppikken als aanwijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Molik is weer zo'n typische hint, dat als hij de mol is, dat je dan over een paar weken 'm als blij ziet vertellen dat ie als mol-actie heel de tijd molik zei. En als hij niet de mol is, dan was het "een kandidaat die deed alsof ik mol was". Oftewel, altijd raak :)

Het schaapachtig lachen bij de -3000 euro zoek ik echt niets achter. Echt iedereen ging voor z'n eigen voordeel, dat alleen Tooske er iets uit haalde zou aan de ene kant kunnen wijzen op een mol actie: als iedereen kiest voor jokers, gaat er geheid geld uit dus laat haar maar iets winnen dan. Aan de andere kant, het maakt niet uit want iedereen ging voor jokers, dan weet je sowieso wel zeker (de kandidaten ook) dat dat geld gaat kosten, punt. Dus wie de -3000 euro ook kreeg, het zegt helemaal niets 0,0. (maar, dat zou dus ook weer wel een mol actie kunnen zijn, juist omdat het toch niet uit maakt in deze opdracht, het valt niet meer of minder op...).

Die opdracht met dat tellen van die vlaggen, echt, serieus, hoe vaak kun je opnieuw tellen om opnieuw een ander resultaat te krijgen |:( Dat spreekt niet echt in het voordeel van Fons. Maar goed, wie van de andere kandidaten had door dat ze de bedragen van die kleuren bij elkaar moesten optellen?

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:57

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De pot was al wat opvallend hoog, dan komt die aflevering dat de pot leeg moet. En niemand die dat echt wat boeit.

Maar ja, wie liep te bellen met Weening. Ik vermoed dat we dat niet in beeld hebben gekregen.

Tweakers Discord

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Speedpete
  • Laatst online: 09-06 00:06

Speedpete

was barman

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/4jKgrg7/schaduw.png

Spel 3 was in de ochtend want Rick zei 'goedemorgen' tegen Tooske. Gedurende de ochtend worden schaduwen korter, dus hoe korter de schaduw, hoe later men liep.

De mol wil als laatste lopen, want dan is er voorkennis.

[ Voor 3% gewijzigd door Speedpete op 04-02-2024 11:24 ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Speedpete schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:23:
[Afbeelding]

Spel 3 was in de ochtend want Rick zei 'goedemorgen' tegen Tooske. Gedurende de ochtend worden schaduwen korter, dus hoe korter de schaduw, hoe later men liep.

Knap gevonden.

_O-
Echt jullie maken het de spelmakers niet gemakkelijk _O-

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@speedpete wie loopt er als laatste, ik kan het niet goed zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:03
@Coenen volgens mij is dat Fons.

[ Voor 6% gewijzigd door Leut op 04-02-2024 16:17 ]

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Yup. De volgorde is:
1. Jeroen
2. Kees
3. Anna
4. Rosario
5. Rian
6. Babs
7. Tooske
8. Fons

Kees en Jeroen en Tooske en Fons zouden nog kunnen wisselen, daar zit weinig verschil tussen. Rian zou een plekje eerder of later kunnen zijn omdat de schaduw bij haar het slechtst te zien is.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ayazis
  • Laatst online: 21:34
Het maakt toch niet uit wat de volgorde is? De enveloppen werden toch bij iedere kandidaat weer 'gereset'? Zo kwam het althans op mij over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Dan nog is het voor de mol heel fijn om te weten wat er al gepakt is, de mol wil een lage pot, maar zeker niet opvallen.

Overigens kan de volgorde ook andersom zijn. Als Tooske de (op 1 na) eerste is en het nog net ochtend is, dan zouden de schaduwen langer kunnen worden.

[ Voor 39% gewijzigd door Speedpete op 04-02-2024 19:37 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 22:48

Pinobigbird

doesn't share food!

Voor de testvraag
Voor welke troef koos de Mol bij Rik tijdens de
opdracht "Afwegen"?
• 2 jokers
• 3 jokers
• Een topito

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zvFX5VD0H4dvnZwHlVL9yFJteks=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zymfKCN6RCRQUMIwFCNhP7EA.png?f=fotoalbum_large

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Speedpete schreef op zondag 4 februari 2024 @ 17:17:
Dan nog is het voor de mol heel fijn om te weten wat er al gepakt is, de mol wil een lage pot, maar zeker niet opvallen.

Overigens kan de volgorde ook andersom zijn. Als Tooske de (op 1 na) eerste is en het nog net ochtend is, dan zouden de schaduwen langer kunnen worden.
De mol zal niet altijd als laatste zijn. De mede kandidaten zullen vast wel na het spel bij elkaar komen.
Ze zullen niet vanaf 9 uur tot 12 uur los van elkaar zijn. Na het spel zullen ze ergens een locatie hebben en voor het spel.

Dus de medekandidaten weten de volgorde ook.
Dan wordt het wel makkelijk van de medekandidaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Nu online
Speedpete schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:41:
[...]

Yup. De volgorde is:
1. Jeroen
2. Kees
3. Anna
4. Rosario
5. Rian
6. Babs
7. Tooske
8. Fons

Kees en Jeroen en Tooske en Fons zouden nog kunnen wisselen, daar zit weinig verschil tussen. Rian zou een plekje eerder of later kunnen zijn omdat de schaduw bij haar het slechtst te zien is.
Wat was de volgorde van de uitzending?
Was die totaal anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:49

OmeJoyo

This is me

Is er iemand met een molboekje die de favoriete mollen van de kandidaten wil posten ?

Heb online al gezocht, maar nog niet gevonden helaas.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Jelte schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 22:02:
[...]
Dus volgende week kijk je niet?
Dat denk ik niet nee :)

Maar misschien wil m'n vrouw kijken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:30
Lanfear89 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 21:40:
[...]

Ook echt de domste actie die je kan nemen. 11% kans dat je em zelf pakt, en dan ben je nog afhankelijk van minstens 2 andere kandidaten die ook besluiten om en voor de topito te gaan, en dat ding dan ook nog daadwerkelijk pakken..

Jammer van Babs, 'k had zelf liever Jip terug gehad, die was toch zo overduidelijk kandidaat. Ik zie het nog gebeuren dat babs de intelligente keuze maakt zichzelf verdacht te maken... althans, een proging tot. 8)7 8)7
Er vanuit gaande dat de -€3000 er maar 1 keer in de enveloppen met "bad stuff" zit is de kans dat Rosario die pakt ook nog eens een kwart van die 11%. (2 envelopen van de 8 met "bad stuff")
Sowieso de kans dat bijna iedereen 0 of mingeld pakt lijkt me heel klein, tenzij er niet in de 9 enveloppen +geld zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
tweakduke schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:09:

Maar ja, wie liep te bellen met Weening. Ik vermoed dat we dat niet in beeld hebben gekregen.
En wat was de functie van het bellen? Welke informatie was nou relevant om door te geven? Niks toch?

En ik moet het terugkijken, maar volgens mij zei Dennis 1x aan het einde van het gesprek: "bedankt man!".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 17:57

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
BreadFan schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:15:
[...]

En wat was de functie van het bellen? Welke informatie was nou relevant om door te geven? Niks toch?

En ik moet het terugkijken, maar volgens mij zei Dennis 1x aan het einde van het gesprek: "bedankt man!".
De enige informatie die relevant was, was wanneer de penningmeester en mede-kandidaat gingen rijden. Dan moest Weening natuurlijk wegwezen.

In de aflevering zelf staat Kees opvallend veel bij de telefoon. Maar Rosario en Rian zie je amper of hooguit lang klungelen op een molpinata. In principe is dat belletje maken zo gedaan en hoeft dat niet in beeld te komen.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

BreadFan schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:15:
[...]

Hoe Dennis de villa in kon komen (sleutel ligt onder de mat) gok ik. En het idee dat "een van jullie heeft contact gehad met Dennis".

Ik vraag me echt af of deze opdracht niet leuker was geweest als ze van te voren hadden geweten dat de mol hulp zou krijgen en dat diegene alles op alles zou zetten om de €38.000 te minimaliseren. Nu haalde ze de opdracht niet en was Dennis dus niet relevant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostje123
  • Nu online
Mog schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:56:
[...]

Hoe Dennis de villa in kon komen (sleutel ligt onder de mat) gok ik. En het idee dat "een van jullie heeft contact gehad met Dennis".

Ik vraag me echt af of deze opdracht niet leuker was geweest als ze van te voren hadden geweten dat de mol hulp zou krijgen en dat diegene alles op alles zou zetten om de €38.000 te minimaliseren. Nu haalde ze de opdracht niet en was Dennis dus niet relevant.
De opdrachten worden ook gewoon te complex. (als in te veel factoren)
Zelfs als je geen mol had waren de afgelopen opdrachten gewoon te moeilijk en te complex.
En kandidaten boeie het gewoon niet -3000 euro voor een paar jokers of eventueel kans op een vrijstelling is peanuts.

Verder komen is belangrijker dan geld in de pot.
Simpele opdrachten zijn het leukste maar ze zoeken het spektakel de uitdaging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Joostje123 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 12:03:
[...]

Zelfs als je geen mol had waren de afgelopen opdrachten gewoon te moeilijk en te complex.
En kandidaten boeie het gewoon niet -3000 euro voor een paar jokers of eventueel kans op een vrijstelling is peanuts.

Ze hadden al veel eerder af moeten stappen van het concept geld en een pot. Bij BN'ers moet je er op zijn minst een goed doel aankoppelen, anders gaan ze echt niet voor een paar duizend piek rennen.

De leukste aflevering vind ik de terugblik waarin we zien hoe de mol aan het mollen was. Is het niet een idee om dat elke aflevering te zien? Dus dat wij als kijkers al vanaf aflevering 1 weten wie de mol is en dat we elke aflevering zien hoe de mol de boel probeert te mollen? In de app stemmen we dan op wie we denken die er af gaat vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:09
Joostje123 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 12:03:
[...]

Ik ben het er niet mee eens dat de opdrachten te complex zijn. Ze zitten gewoon niet goed genoeg in elkaar. In de Belgische mol zijn de opdrachten vaak nog complexer, maar zitten ze zo in elkaar dat het echt drama en goede televisie oplevert en er vaak een psychologisch element bij komt kijken (verraad, je mede-kandidaten wel/niet wat gunnen, speltheorie, echte risico's nemen, enzovoorts).

In dit Nederlandse seizoen zijn de opdrachten soms een tikkeltje complex, in de zin dat er meerdere elementen bij komen kijken. Maar dan op zo'n manier dat het vooral onduidelijk wordt en vrijwel onmogelijk om te halen, zeker bij alles-of-niets opdrachten.

Zoals nu bij het vlaggetjes tellen en bordjes spotten, er kan daar zoveel mis gaan en bij één enkele vergissing is het gedaan en wordt er niks verdient. Ik denk dat je zelfs zonder mol moeilijk een groep kan vinden die dit bij 40 graden hitte foutloos doet.

Edit ter aanvulling: Ook in NL zijn er in het verleden af en toe ook echt goede opdrachten geweest; wel veel zeldzamer dan in BE helaas.

[ Voor 4% gewijzigd door Lapa op 05-02-2024 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Speedpete schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:23:
[Afbeelding]

Ik zou echt geen reden kunnen bedenken waarom het relevant is voor de Mol om als laatste te gaan. De Mol maakt in principe altijd de keuze om zoveel mogelijk geld uit te pot te spelen, ongeacht wat anderen doen. Veiligheidshalve zal de Mol waarschijnlijk kiezen voor 2 of 3 jokers in dit spel, de Topito had sowieso amper tot geen meerwaarde voor de Mol, er moesten er namelijk 3 zijn en de Mol hoeft toch niet naar huis.

En dan is het ook nog de vraag in hoeverre de Mol op dat punt nog voorkennis krijgt van de productie of Rik. Zover mij bekend wordt de Mol vooraf gebriefd over de opdrachten, tijdens de spellen normaliter niet. Want dan zou je de situatie krijgen dat de productie direct de Mol aanstuurt en dat klinkt als het idee van het spel onderuit halen. Want dan kan in theorie de Mol zo ongeveer elke opdracht als marionet gebruikt worden door de productie en dan is er ook geen bal meer aan voor de Mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Lapa schreef op maandag 5 februari 2024 @ 12:11:
[...]

Ik ben het er niet mee eens dat de opdrachten te complex zijn. Ze zitten gewoon niet goed genoeg in elkaar. In de Belgische mol zijn de opdrachten vaak nog complexer, maar zitten ze zo in elkaar dat het echt drama en goede televisie oplevert en er vaak een psychologisch element bij komt kijken (verraad, je mede-kandidaten wel/niet wat gunnen, speltheorie, echte risico's nemen, enzovoorts).

In dit Nederlandse seizoen zijn de opdrachten soms een tikkeltje complex, in de zin dat er meerdere elementen bij komen kijken. Maar dan op zo'n manier dat het vooral onduidelijk wordt en vrijwel onmogelijk om te halen, zeker bij alles-of-niets opdrachten.

Zoals nu bij het vlaggetjes tellen en bordjes spotten, er kan daar zoveel mis gaan en bij één enkele vergissing is het gedaan en wordt er niks verdient. Ik denk dat je zelfs zonder mol moeilijk een groep kan vinden die dit bij 40 graden hitte foutloos doet.
Ik ben aan de ene kant wel positief over de opdrachten dit jaar, het is eindelijk weer eens mogelijk gebleken om ook kleine bedragen te winnen door deelstukken van opdrachten af te ronden. In het verleden was het veelal alles of niets.

Maar ik vind de opdrachten niet perse complex dit jaar, ik vind ze vooral onduidelijk voor de kandidaten. Ineens moeten ze letterlijk naar Rik gaan luisteren (opdracht met het zitten en zaterdag ook weer), dat is nooit geweest en is men dus ook niet op voorbereid. En anderzijds lijkt, in ieder geval voor de kijker, de relevantie tussen 2 delen van de opdrachten ver te zoeken.

Afgelopen week vond ik overigens dat de productie het ook wel expres nagenoeg onmogelijk maakte voor de kandidaten. Ze moeten op een heel klein papiertje noteren welke kleuren en bedragen ze zagen. En om dat te doen kregen ze een dikke stift waarmee het papiertje na 3 getallen al zowat vol was. En daarna kregen ze amper tot geen tijd om uit te vogelen hoe het zat met de kleuren en bedragen. Dat is sowieso wel een kwaal van de NL Mol, alles moet altijd in een kort tijdbestek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Punt bij de opdrachten is vooral dat het toch wel heel vaak alles of niets is, waarbij de mol eigenlijk niets hoeft te doen omdat er met een klein foutje al niets verdiend wordt. Bijvoorbeeld de eerste aflevering van zaterdag, 1 getal missen zorgt er al voor dat je niets verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Gijsje22 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 12:50:
Punt bij de opdrachten is vooral dat het toch wel heel vaak alles of niets is, waarbij de mol eigenlijk niets hoeft te doen omdat er met een klein foutje al niets verdiend wordt. Bijvoorbeeld de eerste aflevering van zaterdag, 1 getal missen zorgt er al voor dat je niets verdiend.
Ja, dat is te makkelijk. Doe het dan per kleur.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste