Mwah, de kans dat je in het midden oosten of Afrika een land hebt met een Q is wat groter dan in Europa of in Noord-Amerika (oh wacht, die laatste is niet zo grootdavidov schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:19:
Ook bij het landenspel viel ze me op. Toen ze bij de Q waren kwam Tooske een beetje verveeld op me over, alsof het spel allang verneukt was (maar dat mag ze niet laten merken) dus moet ze doen alsof ze nog geïnteresseerd is in het verder puzzelen (wat ze niet is) en het liefst zsm door naar het volgende spelletje wil gaan. Ze weet ook waarschijnlijk alle antwoorden, maarja mag natuurlijk niet die allemaal oplepelen want dat is verdacht. Dus dan gaat ze lekker vaag een beetje sturen.. ze zaten een beetje te zoeken op QUE achtige klanken (Quebec bijv, zal ook wel de oorzaak zijn, lastig om van dat idee weer af te stappen) waarbij Rian dan opeens komt met "QUA" klanken (kwaliteit) en dan stuurt Tooske met "is er niet een land in Afrika/Midden-oosten? (imho bijzonder specifiek voor iemand die zogenaamd het antwoord niet weet) waarop eindelijk Qatar geraden is. Ook opvallend: Tooske begint direct zich min of meer te verontschuldigen en verklaren "Rianne zei QUA!" oid, alsof een goed antwoord geven iets is wat verdacht is. Nee, maar wel als je de mol bent.

Ik vind het jammer dat er geen terugblik was om te zien welke antwoorden goed (en vooral fout dus) waren, dat had wellicht wel wat meer duidelijk gemaakt.
Exact expert nodig?